[TV] Plasma of LCD aanschaffen?

Pagina: 1 ... 5 ... 16 Laatste
Acties:
  • 59.813 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 17:18:
Hoe lang staat dit al op hun website?
Met dank voor uw aanvraag ontvangt u de bevestiging van uw bestelling. Onderaan deze e-mail treft u uw factuur met hierop uw bestelling gespecificeerd. Zodra uw artikel voor u klaar staat, ontvangt u per email bericht. U kunt tegen contante betaling afhalen op ons afhaaladres in Haaksbergen:

Elektrostraat 2a
7483 PG Haaksbergen

Ik wacht even af wanneer ze me bellen. Anders bel ik morgen even en vraag ik of ze er een klaar willen zetten voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 16:01
3.4 Als op prijslijsten, orderbevestigingen en prijsopgaven van Het Internet warenhuis onjuiste prijzen vermeld staan, behouden wij ons het recht alsnog de juiste prijs in rekening te brengen. De koper kan dan de overeenkomst ontbinden door dit schriftelijk binnen 14 dagen kenbaar te maken en daarbij de geleverde goederen retour te zenden.

Ohja :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ivan4you schreef op zondag 21 januari 2007 @ 17:30:
3.4 Als op prijslijsten, orderbevestigingen en prijsopgaven van Het Internet warenhuis onjuiste prijzen vermeld staan, behouden wij ons het recht alsnog de juiste prijs in rekening te brengen. De koper kan dan de overeenkomst ontbinden door dit schriftelijk binnen 14 dagen kenbaar te maken en daarbij de geleverde goederen retour te zenden.

Ohja :/
Dat is inderdaad wel een beetje lam, kunnen ze toch niet maken. Bij een fout in de prijs zouden ze juist eerst contact moeten opnemen met de klant en doorspreken wat hij wilt doen.
Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 17:27:
[...]
Met dank voor uw aanvraag ontvangt u de bevestiging van uw bestelling. Onderaan deze e-mail treft u uw factuur met hierop uw bestelling gespecificeerd. Zodra uw artikel voor u klaar staat, ontvangt u per email bericht. U kunt tegen contante betaling afhalen op ons afhaaladres in Haaksbergen:

Elektrostraat 2a
7483 PG Haaksbergen

Ik wacht even af wanneer ze me bellen. Anders bel ik morgen even en vraag ik of ze er een klaar willen zetten voor me.
Hé, dat is bij mij in de buurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robert22nh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 00:15
Standaard 4:3 beeld uitzendingen zijn die goed te bekijken op een panna 37pv60(0)?
Welk beeldformaat kun je dan het beste nemen, mijn philips breedbeeld vult het beeld automatisch.
Doet de panna dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 21 januari 2007 @ 17:27:
Elektrostraat 2a
7483 PG Haaksbergen
Hey, een mailtje ! Even lezen !
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Geachte heer davidgilmour,

Zeer tot onze spijt hebben wij in de loop van zondag geconstateerd, dat onze
website een foutieve prijs vermeldde voor de Pioneer PDP 4270XD.

Het zal duidelijk zijn, dat dit type plasma televisies niet voor de
vermeldde prijs kan worden geleverd.

Inmiddels hebben wij uw bestelling dan ook geannuleerd.

Voor de verwarring en het mogelijk ontstane ongemak bieden wij u onze
verontschuldiging aan.

Met vriendelijke groet,
Het Internet Warenhuis - Klantenservice

Astrid Straates
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Heeft iemand het telefoonnummer van Kassa, Radar, De Ombudsman, Frits Bom of Bram Moskowitz voor me?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

richy t schreef op zondag 21 januari 2007 @ 15:19:
[...]

Sorry maar ik weet ook niet meer precies welke link het is, het staat in ieder geval in dit topic http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=394430 maar het is een groot topic. Helaas heb ik het bestand zelf ook gewist anders had ik hem wel naar je toe gestuurd.
http://www.4shared.com/fi...cP60_purplesnaketest.html

purple snake test voor panasonics

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:46
Wat zou ik moeten zien als ik die test afspeel op een 'snake'-tv? Ik zie alleen in één van de buitenste 'ringen' een ietwat grillige lijn. Bij televisie-uitzendingen en de dvd's die ik tot nu toe heb gekeken is me echt nog helemaal niks opgevallen, ik heb er nog extra op gelet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Msniekers schreef op maandag 22 januari 2007 @ 23:38:
Wat zou ik moeten zien als ik die test afspeel op een 'snake'-tv? Ik zie alleen in één van de buitenste 'ringen' een ietwat grillige lijn. Bij televisie-uitzendingen en de dvd's die ik tot nu toe heb gekeken is me echt nog helemaal niks opgevallen, ik heb er nog extra op gelet.
een paarse streep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 16:21:
[...]

Hey, een mailtje ! Even lezen !
Geachte heer davidgilmour,

Zeer tot onze spijt hebben wij in de loop van zondag geconstateerd, dat onze
website een foutieve prijs vermeldde voor de Pioneer PDP 4270XD.

Het zal duidelijk zijn, dat dit type plasma televisies niet voor de
vermeldde prijs kan worden geleverd.

Inmiddels hebben wij uw bestelling dan ook geannuleerd.

Voor de verwarring en het mogelijk ontstane ongemak bieden wij u onze
verontschuldiging aan.

Met vriendelijke groet,
Het Internet Warenhuis - Klantenservice

Astrid Straates

Heeft iemand het telefoonnummer van Kassa, Radar, De Ombudsman, Frits Bom of Bram Moskowitz voor me?
LOL! Had je het echt besteld? :D Je weet toch goed dat zo'n plasma 3000 euro kost en geen 300 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
In het midden van het scherm, of waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C7RL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-04 15:25
Msniekers schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 07:56:
[...]

In het midden van het scherm, of waar?
kijk hier maar eens voor voorbeelden:

http://www.cc.jyu.fi/~jakeisal/pictures/

Ik heb op AVforums.com het hele topic gevolgd. De paarse slangen komen in alle series voor PX PV 60 600 op de 37 en 42 inch van de 45 serie heb ik maar 1 melding gehoord. finland england duitsland japan nederland australie hebben ze er allemaal last van. ergo niet alle Plasma's van dat type hebben dat probleem. De DVD panic room met jodie schijnt echt heel erg te zijn. 1 dude in japan had het ook, maar die heeft een nwe plasma gekregen met een nwe board en software naar verluid. Het voltallige management is zon beetje bij die dude thuis geweest omdat zij natuurlijk ook in de gaten hadden dat het topic op avforums in de hele wereld gevolgd word. Echt duidelijk zijn ze niet bij panasonic wat de oorzaak is. Een persoon Robin op de avforums zegt dat het te wijten is aan een probleem bij de voeding iets met aansturen aan uit pixels (te laat of te vroeg). Wat ook geroepen word is dat de processor " te druk" zou kunnen zijn ivm de 3072 schaduw gradaties en dat de pv45 geen last heeft omdat deze 2048 gradaties heeft. Maar goed dat is allemaal gis werk, pana heeft de fout erkend en zal elk klacht afzonderlijk bekijken. er komt geen algehele terug roep actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C7RL schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 11:59:
[...]

Ik heb op AVforums.com het hele topic gevolgd. De paarse slangen komen in alle series voor PX PV 60 600 op de 37 en 42 inch van de 45 serie heb ik maar 1 melding gehoord. finland england duitsland japan nederland australie hebben ze er allemaal last van. ergo niet alle Plasma's van dat type hebben dat probleem. De DVD panic room met jodie schijnt echt heel erg te zijn. 1 dude in japan had het ook, maar die heeft een nwe plasma gekregen met een nwe board en software naar verluid. Het voltallige management is zon beetje bij die dude thuis geweest omdat zij natuurlijk ook in de gaten hadden dat het topic op avforums in de hele wereld gevolgd word. Echt duidelijk zijn ze niet bij panasonic wat de oorzaak is. Een persoon Robin op de avforums zegt dat het te wijten is aan een probleem bij de voeding iets met aansturen aan uit pixels (te laat of te vroeg). Wat ook geroepen word is dat de processor " te druk" zou kunnen zijn ivm de 3072 schaduw gradaties en dat de pv45 geen last heeft omdat deze 2048 gradaties heeft. Maar goed dat is allemaal gis werk, pana heeft de fout erkend en zal elk klacht afzonderlijk bekijken. er komt geen algehele terug roep actie.
Tsja en toch heeft onze 42pv60 er geen last van 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
Die foto's had ik al een keer gezien. Zoiets is mij nog nooit opgevallen (ik heb een 37PV60EH).
Maar wat moet ik precies zien bij die purple snake test die Davidgilmour poste, als mijn Panasonic er last van zou hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 januari 2007 @ 23:59:
[...]

LOL! Had je het echt besteld? :D Je weet toch goed dat zo'n plasma 3000 euro kost en geen 300 :P
Dat is balen, deze Pioneer zet een super plaatje neer en corrigeerd ook de problemen met 24p :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivan4you
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-09 16:01
Ik kijk thuis op een 72 cm CRT 4:3 tv-toestel.Welke maat zou ik dan het beste nemen voor een breedbeeld LCD?Terug een 28 " of 32 "?Of moet het al groter zijn wil ik niet in boeten?Hij blijft ook op de zelfde plaats staan.Ik kijk nu op 3 meter en dan is die 72 cm tv groot genoeg voor mij.

[ Voor 23% gewijzigd door Ivan4you op 23-01-2007 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:29

Smarron

The bend

Volgens mij is met een 4:3 uitzending 72cm grootbeeld te vergelijken met een 94cm breedbeeld, dus 37" zou ik adviseren. ;)

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 16:06:
[...]

Die foto's zeggen absoluut niks. Als je deze bekijkt (maar ook de andere) http://www.blogsmithmedia...sharp-mega-contrast-7.jpg

dan zie je duidelijk dat de helderheid van het linkerscherm veel hoger staat. De achtergrond op het rechterscherm is weliswaar veel donkerder, maar ook de voorgrond! Over het blacklevel kun je dus niks zeggen. Dat is sowieso niet mogelijk aan de hand van een stel foto's overigens.
Dat is onzin! Die foto's zeggen juist HEEL veel! Die rechter tv geeft echt ontzettend goeie zwartwaardes in zo'n pikzwarte ruimte. Ok, het zegt minder over de linker tv maar er zijn zat LCD's die echt zo'n grijzig beeld geven in het donker hoor! Deze is mss wel erg overdreven maar mijn LCD is ook lang niet zwart in het donker. Als de techniek echt zo'n contrast aankan zou dat fantastish zijn _/-\o_
Er is echt nog geen tv (ook geen plasma) die in pikkedonker zo'n mooie zwartwaarde laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 15:08:
[...]

Dat is onzin! Die foto's zeggen juist HEEL veel! Die rechter tv geeft echt ontzettend goeie zwartwaardes in zo'n pikzwarte ruimte. Ok, het zegt minder over de linker tv maar er zijn zat LCD's die echt zo'n grijzig beeld geven in het donker hoor! Deze is mss wel erg overdreven maar mijn LCD is ook lang niet zwart in het donker. Als de techniek echt zo'n contrast aankan zou dat fantastish zijn _/-\o_
Er is echt nog geen tv (ook geen plasma) die in pikkedonker zo'n mooie zwartwaarde laat zien.
Type ik Chinees ofzo? Ik zeg dat de helderheid van het linkerscherm veel hoger staat ingesteld en dat het dus niet meer dan logisch is dat de achtergrond ook veel lichter is. Natuurlijk is plasma veel beter in zwartwaardes dan LCD en zullen technieken als SED nog beter zijn, dat snap ik ook wel. Alleen foto's zeggen geen ruk in dit verband, want met verschillende instellingen kun je alles faken en dan nog kun je de boel bedonderen met de sluitertijd van je camera. Als ik wil dan maak ik een foto van mijn plasma waarop zwart pik maar dan ook pikzwart is. Ga nou niet lopen uitlokken man :(

[ Voor 9% gewijzigd door JvS op 24-01-2007 11:27 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
C7RL schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 11:59:
[...]

De DVD panic room met jodie schijnt echt heel erg te zijn.
Ik heb deze film er eens bijgepakt omdat ik die toch in de kast had staan, en inderdaad.. Vooral in de 2e scene (waarbij ze het huis gaan bezichtigen) overal paarse lijnen en vage vlekken in de schaduwen. Zowel op onze 42PV60 van een paar maanden oud als op mijn pas nieuwe 37PV60, precies hetzelfde. Zou ik de tv om deze reden terug kunnen brengen? Of toch maar wachten op reparatie.. Ik ga dat topic op AVforum eens doornemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:20
Msniekers schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 18:45:
[...]

Ik heb deze film er eens bijgepakt omdat ik die toch in de kast had staan, en inderdaad.. Vooral in de 2e scene (waarbij ze het huis gaan bezichtigen) overal paarse lijnen en vage vlekken in de schaduwen. Zowel op onze 42PV60 van een paar maanden oud als op mijn pas nieuwe 37PV60, precies hetzelfde. Zou ik de tv om deze reden terug kunnen brengen? Of toch maar wachten op reparatie.. Ik ga dat topic op AVforum eens doornemen.
Misschien een niet zo'n slimme opmerking.... maar kan het niet aan die dvd liggen? Ik kan me niet voorstellen dat nu in één keer half Nederland "paarse slangen" ziet. Zoals je al schrijft heb je het op twee plasma's geprobeerd en bij alle twee zie je die 'slangen'? Volgens mij is dat op een 37PV60 nog niet eerder waargenomen. Ik heb een beetje het idee dat iedereen nu met z'n neus op het scherm gaat liggen en we allemaal haastig op zoek zijn naar een dvd waarin zoiets raars als paarse slangen voorkomt. Als je er last van zou hebben zou dat toch in elke donkere passage zichtbaar moeten zijn en niet bij een bepaald type dvd?
Ik heb er in iedergeval geen last van bij mijn 42PV60 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
Ik heb die dvd gepakt omdat die bij veel panasonics voor problemen zorgt. Ik heb al eerder dezelfde vage vlekken gezien bij The Incredibles, alleen relateerde ik dat nog niet aan de 'slangen'. Het ligt dus niet aan de dvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09
Over Panasonic gesproken. Ik was maandag bij de Mediamarkt in Utrecht en daar hadden ze een opstelling met die nieuwe full hd plasma van Panasonic (ik denk 65") met daaraan een blue-ray speler met demo van "day after tomorrow".

Mijn hemel, zoiets heb je nog nooit gezien! Ongelooflijk scherpe beelden.
Bioscoopervaring? Welnee, zo mooi zie je het in de bioscoop nooit!
(de pana was dan ook €10000)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-12-2024
ik kan een panasonic 37pv45 goedkoop krijgen, wat zijn de ervaringen met dit toestel? kan er niet zo heel veel over vinden op het net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:31
Ferry34 schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 22:33:
Over Panasonic gesproken. Ik was maandag bij de Mediamarkt in Utrecht en daar hadden ze een opstelling met die nieuwe full hd plasma van Panasonic (ik denk 65") met daaraan een blue-ray speler met demo van "day after tomorrow".

Mijn hemel, zoiets heb je nog nooit gezien! Ongelooflijk scherpe beelden.
Bioscoopervaring? Welnee, zo mooi zie je het in de bioscoop nooit!
(de pana was dan ook €10000)
Dat een full hd scherm aangestuurd door een blue-ray speler met HD demo ontzettend mooi beeld geeft geloof ik op je woord. Dat geldt denk ik voor vrijwel elk full-hd scherm met een full-hd demo draaiend. Wat ik veel belangrijker vind is hoe goed een scherm niet-hd beelden weergeeft op PAL 576i resolutie (via RGB-SCART), of EDTV op 480p (via component). Want dat zijn toch de bronnen waarnaar je voorlopig nog veel zult kijken, tot HD echt gemeengoed zal worden.

Ikzelf heb KPN-Digitenne (via RGB-SCART aangesloten), een Pioneer DVD-speler (via RGB-SCART aangesloten maar die ook 480p via component kan uitsturen) en een Nintendo Wii die ook 480p via component kan uitsturen maar op het moment via RGB-SCART is aangesloten (op mijn 28 inch ouderwetse CRT breedbeeld TV).

Een platte TV van ergens tussen de 37 en 42 inch die prachtig full HD kan weergeven maar die bovenstaande bronnen alleen lelijk weergeeft is voor mij niet interessant. En ik heb al redelijk vaak LCD TV's gezien met standaard PAL beeld waarbij ik het beeld gewoon ECHT lelijk vind.

Oftewel, ik kijk de ontwikkelingen nog even aan, en ben ook benieuwd naar Pioneer's Plasma 2.0 die ze voor later dit jaar aangekondigd hebben, die qua beeldkwaliteit met SED moet kunnen concurreren (volgens Pioneer), en Sony's Oled wil ik ook wel eens in de praktijk aanschouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brimme schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 01:17:
ik kan een panasonic 37pv45 goedkoop krijgen, wat zijn de ervaringen met dit toestel? kan er niet zo heel veel over vinden op het net.
Hij is maar 2 maanden oud of zo en het goedkopere model van de 60 serie. Hij kost 1063 euro op het internet, hoeveel betaal jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haay schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 10:44:
[...]

Dat een full hd scherm aangestuurd door een blue-ray speler met HD demo ontzettend mooi beeld geeft geloof ik op je woord. Dat geldt denk ik voor vrijwel elk full-hd scherm met een full-hd demo draaiend. Wat ik veel belangrijker vind is hoe goed een scherm niet-hd beelden weergeeft op PAL 576i resolutie (via RGB-SCART), of EDTV op 480p (via component). Want dat zijn toch de bronnen waarnaar je voorlopig nog veel zult kijken, tot HD echt gemeengoed zal worden.

Ikzelf heb KPN-Digitenne (via RGB-SCART aangesloten), een Pioneer DVD-speler (via RGB-SCART aangesloten maar die ook 480p via component kan uitsturen) en een Nintendo Wii die ook 480p via component kan uitsturen maar op het moment via RGB-SCART is aangesloten (op mijn 28 inch ouderwetse CRT breedbeeld TV).

Een platte TV van ergens tussen de 37 en 42 inch die prachtig full HD kan weergeven maar die bovenstaande bronnen alleen lelijk weergeeft is voor mij niet interessant. En ik heb al redelijk vaak LCD TV's gezien met standaard PAL beeld waarbij ik het beeld gewoon ECHT lelijk vind.

Oftewel, ik kijk de ontwikkelingen nog even aan, en ben ook benieuwd naar Pioneer's Plasma 2.0 die ze voor later dit jaar aangekondigd hebben, die qua beeldkwaliteit met SED moet kunnen concurreren (volgens Pioneer), en Sony's Oled wil ik ook wel eens in de praktijk aanschouwen.
Om exact deze redenen heb ik 2 jaar geleden bewust een 37 inch scherm gekocht en geen 42 inch. Des te groter het scherm des te crapper SD materiaal.
En ik heb ook bewust een SD scherm gekocht, omdat SD schermen beter met SD materiaal als digitale tv en DVD's omgaan dan HD schermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 11:19:
[...]

Hij is maar 2 maanden oud of zo en het goedkopere model van de 60 serie. Hij kost 1063 euro op het internet, hoeveel betaal jij?
werk in een audio/ video winkel en kan hem gooedkoop inkopen rond de 750ex dus lekekr me wel intressant maar ken het toestel niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL
  • Laatst online: 04-09 23:45

KrL

Foto foto..

Ik heb maandag na lang wikken en wegen een Samsung PD42C7H plasma gekocht (BTW actie Mediamarkt).. Hou al 2 maanden lang alle LCD topics in de gaten en kan in m'n slaap van elk courant model zo de specs noemen, maar kwam er voor m'n gevoel gewoon niet uit: elke LCD heeft wel een onvolkomenheid (sommige wat meer dan anderen :))..

Heb zijdelings ook wat plasma's gechecked en met in m'n achterhoofd dat je volgens bepaalde onderzoeken op 4 1/2 meter afstand in principe geen verschil ziet tussen 1024*768, 720p en 1080p heb ik toch maar besloten om voor een tussenoplossing te gaan: een 'budget' plasma.. Deze was bij de mediamarkt na aftrek van BTW (de BTW actie) 1077 euro en heb hem daar vergeleken met de Pana's en de Pioneer 427 en vond hem zeker niet minder (qua design iig stuk mooier dan de Pana's)..

Ze hebben hem gisteren gebracht en het is echt een plaatje.. Speelt m'n beamer er compleet uit met Lord of The Rings ROTK en Nemo en ik dacht altijd dat m'n beamer al een mooi beeld gaf ! En over een jaartje of 2 als er maybe SED/OLED is of de kinderziekten uit de LCD's zijn dan kijk ik wel weer verder, heb ik aan deze plasma een mooi slaapkamer tv'tje :P

Zo ben ik dus eigenlijk binnen een paar dagen van LCD gek (qua specs dan, niet al te veel zien spelen nog) naar Plasma lover gegaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brimme schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 12:01:
[...]

werk in een audio/ video winkel en kan hem gooedkoop inkopen rond de 750ex dus lekekr me wel intressant maar ken het toestel niet
dat is 900 inc btw en ze worden verkocht voor 1039 inb btw op het internet, da's een schappelijke marge. De Mediamarkt wil er 1299 voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

KrL schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 13:35:
Ik heb maandag na lang wikken en wegen een Samsung PD42C7H plasma gekocht (BTW actie Mediamarkt).. Hou al 2 maanden lang alle LCD topics in de gaten en kan in m'n slaap van elk courant model zo de specs noemen, maar kwam er voor m'n gevoel gewoon niet uit: elke LCD heeft wel een onvolkomenheid (sommige wat meer dan anderen :))..

Heb zijdelings ook wat plasma's gechecked en met in m'n achterhoofd dat je volgens bepaalde onderzoeken op 4 1/2 meter afstand in principe geen verschil ziet tussen 1024*768, 720p en 1080p heb ik toch maar besloten om voor een tussenoplossing te gaan: een 'budget' plasma.. Deze was bij de mediamarkt na aftrek van BTW (de BTW actie) 1077 euro en heb hem daar vergeleken met de Pana's en de Pioneer 427 en vond hem zeker niet minder (qua design iig stuk mooier dan de Pana's)..

Ze hebben hem gisteren gebracht en het is echt een plaatje.. Speelt m'n beamer er compleet uit met Lord of The Rings ROTK en Nemo en ik dacht altijd dat m'n beamer al een mooi beeld gaf ! En over een jaartje of 2 als er maybe SED/OLED is of de kinderziekten uit de LCD's zijn dan kijk ik wel weer verder, heb ik aan deze plasma een mooi slaapkamer tv'tje :P

Zo ben ik dus eigenlijk binnen een paar dagen van LCD gek (qua specs dan, niet al te veel zien spelen nog) naar Plasma lover gegaan :)
Gefeliciteerd! Het is inderdaad ongelovelijk hoe snel je in de LCD hype stapt zonder eerst goed naar plasma te kijken. ;) Ik heb in iedergeval nog geen spijt gekregen van mijn plasma aankoop! _/-\o_

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

sanook

_/-\o_

Arx schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:02:
[...]

Gefeliciteerd! Het is inderdaad ongelovelijk hoe snel je in de LCD hype stapt zonder eerst goed naar plasma te kijken. ;) Ik heb in iedergeval nog geen spijt gekregen van mijn plasma aankoop! _/-\o_
Ik kijk reikhalzend uit naar de levering van mijn Panasonic 42PV60. Was eerst ook helemaal aan de kant van LCD maar toch voor plasma gegaan. Als ie nu maar purple snake vrij is ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was van de week in de mediamarkt. En in de prijsklasse 2000+ doet LCD niets onder van Plasma in zwartwaarden.

@ fullhd op 40"-42" won LCD trouwens kwa scherpte.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2007 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL

KrL

Foto foto..

Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 15:56:
Was van de week in de mediamarkt. En in de prijsklasse 2000+ doet LCD niets onder van Plasma in zwartwaarden.

Op welke afstand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Dat kan. Tot dat het beeld echt begint te bewegen. >:)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Metertje of 2. Normale kijkafstand voor Hd vind ik.
Arx schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 17:03:
[...]

Ghosting was zowat niet aanwezig. Verschil was echt minimaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Dan heb je 't wel over een dubbele prijs (plasma's kosten 1100 a 1200). Dat full hd aan scherpte wint kan kloppen op 2 meter.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C7RL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-04 15:25
sonsan schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 18:55:
[...]

Misschien een niet zo'n slimme opmerking.... maar kan het niet aan die dvd liggen? Ik kan me niet voorstellen dat nu in één keer half Nederland "paarse slangen" ziet. Zoals je al schrijft heb je het op twee plasma's geprobeerd en bij alle twee zie je die 'slangen'? Volgens mij is dat op een 37PV60 nog niet eerder waargenomen. Ik heb een beetje het idee dat iedereen nu met z'n neus op het scherm gaat liggen en we allemaal haastig op zoek zijn naar een dvd waarin zoiets raars als paarse slangen voorkomt. Als je er last van zou hebben zou dat toch in elke donkere passage zichtbaar moeten zijn en niet bij een bepaald type dvd?
Ik heb er in iedergeval geen last van bij mijn 42PV60 :D
Dan mag je je gelukkig prijzen niet alle plasma pana's hebben er last van, er zijn er ook een aantal die kregen er pas na 12 dagen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Arx schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 17:03:
[...]

Het dilema van plasma of LCD kreeg ik ook slapeloze nachten van :9 ....Maar omdat plasma pas begint vanaf 42" (107cm). Met een afstand van +-4meter is een 81cm (32') kijkoppervlak beter..

Dan kom je bij LCD uit..huiverig was ik over idd^^ over de beweging. Totdat ik in aanraking kwam met Philips Cineos met de techniek clear lcd, pixelplus, digital natural motion en mpeg ruisreductie ben ik toch zwaar onder de indruk >:)

En ambilight.. deze dus Philips 32PF9551/10

Tik de plasma toch wel zwaar onderuit :) ....

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

silitek schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 21:14:
[...]

Het dilema van plasma of LCD kreeg ik ook slapeloze nachten van :9 ....Maar omdat plasma pas begint vanaf 42" (107cm). Met een afstand van +-4meter is een 81cm (32') kijkoppervlak beter..
[..]
Voor 4 meter is juist 50 inch of groter uitermate geschikt (volgens THX richtlijnen zelfs een inch of 80).

In welk opzicht? Er zijn ook Philips ambilights met een Alis plasma panel (1024 x 1080).

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

FaceDown schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 21:24:
[...]

Voor 4 meter is juist 50 inch of groter uitermate geschikt (volgens THX richtlijnen zelfs een inch of 80).

[...]

In welk opzicht? Er zijn ook Philips ambilights met een Alis plasma panel (1024 x 1080).
Dat van de plasma is natuurlijk een grapje..plasma is ook om te smullen(sommige). Vind de techniek van Philips zeer goed ontwikkeld.
B.v firmware software update even op een USB-stickje zetten in je scherm steken..en alles gaat vanzelf ;) Erg gelikt. Afstand is exact 3.20mtr daardoor is voor mij 32" zeker groot genoeg.

Op de zelfde afstand gezien met een 42" scherm waren m'n ogen voortdurend opzoek naar de kaders van het scherm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

silitek schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 21:46:
[...]

Op de zelfde afstand gezien met een 42" scherm waren m'n ogen voortdurend opzoek naar de kaders van het scherm...
Dan moet je maar niet naar de bioscoop gaan :D ;)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 19:37:
[...]

Dan heb je 't wel over een dubbele prijs (plasma's kosten 1100 a 1200). Dat full hd aan scherpte wint kan kloppen op 2 meter.
Ik heb het over LCD's & Plasma's van 2k+. Daaronder vind ik de plasma's vaak wel beter. Maar dan vanaf ongeveer 1400+. Daaronder is het huilen met de pet op kwa zwartgrijswaardes, doen budget lcd's het vaak nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL

KrL

Foto foto..

Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 23:10:
[...]

Ik heb het over LCD's & Plasma's van 2k+. Daaronder vind ik de plasma's vaak wel beter. Maar dan vanaf ongeveer 1400+. Daaronder is het huilen met de pet op kwa zwartgrijswaardes, doen budget lcd's het vaak nog beter.
Ik heb dus een plasma van minder dan 1400 gekocht (1077) en vind hem juist prachtig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KrL schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 23:21:
[...]

Ik heb dus een plasma van minder dan 1400 gekocht (1077) en vind hem juist prachtig..
Tja, ze hebben als voordeel dat ze lekker groot zijn. Maar kwa zwart weten ze mij niet te overtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...][...]omdat plasma pas begint vanaf 42" (107cm).
...plasma is er ook vanaf 37 inch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

[...]
Dan kom je bij LCD uit..huiverig was ik over idd^^ over de beweging. Totdat ik in aanraking kwam met Philips Cineos met de techniek clear lcd, pixelplus, digital natural motion en mpeg ruisreductie ben ik toch zwaar onder de indruk >:)

Ambilight is idd een slim truukje. Doordat licht aan de zijkant passen je ogen zich aan, waardoor het grijs zwarter lijkt.

Voor mij is het net als een niet al te knappe meid die er toch wel knap uit ziet met make-up, maar het blijft een niet al te knappe meid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjuh schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:37:
Voor mij is het net als een niet al te knappe meid die er toch wel knap uit ziet met make-up, maar het blijft een niet al te knappe meid.
En als je 's ochtends naast haar wakker wordt schrik je enorm....
Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 23:22:
Tja, ze hebben als voordeel dat ze lekker groot zijn. Maar kwa zwart weten ze mij niet te overtuigen.
Dan weet geen enkel plat scherm je te overtuigen. Het zwartste zwart hebben de Panasonic plasmas. Zelfs Pioneer haalt dat niet.

Overigens:
De prijs geeft nauwelijks aan of het wel of geen goede plasma is.
Het gaat om het merk!
Er zijn maar drie merken die weten te overtuigen bij plasma en dat zijn
panasonic (vanaf 1.037 euro tot 60.000 euro)
pioneer (vanaf 1.800 euro tot 9.000 euro) en
fujitsu (vanaf 2.500 euro tot 10.000 euro)

De panasonic van 1.037 euro krijgt qua prijs/kwaliteits verhouding een dikke 10 en doet nauwelijks onder voor een pioneer van 1.800 of een fujitsu van 2.500 euro.
Dus binnen elke prijsklasse van 1.000-3.000 euro kun je een goeie plasma vinden.

Koop uiteraard niet dat joekietoekie ding van 999 euro bij de MM of de Aldi/Mycom etc.
Goed kijken, goed lezen en veel vergelijken is het advies.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2007 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:59:
[...]

En als je 's ochtends naast haar wakker wordt schrik je enorm....

[...]

Dan weet geen enkel plat scherm je te overtuigen. Het zwartste zwart hebben de Panasonic plasmas. Zelfs Pioneer haalt dat niet.

Overigens:
De prijs geeft nauwelijks aan of het wel of geen goede plasma is.
Het gaat om het merk!
Er zijn maar drie merken die weten te overtuigen bij plasma en dat zijn
panasonic (vanaf 1.037 euro tot 60.000 euro)
pioneer (vanaf 1.800 euro tot 9.000 euro) en
fujitsu (vanaf 2.500 euro tot 10.000 euro)
Waarom heb je niet de LG toegevoegd aan je lijstje? Ik heb het dan over de Eisa Winnaar: LG 42PC1R 106cm plasma TV incl. 80GB HD.
http://nl.lge.com/ext/EISA/eisaawards.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 14:54:
[...]

dat is 900 inc btw en ze worden verkocht voor 1039 inb btw op het internet, da's een schappelijke marge. De Mediamarkt wil er 1299 voor hebben.
Dude kom onder die steen vandaan..... Wat the hell weet jij nou van marges? Je kijkt alleen naar de goedkoopste webshop en relateert daar direct de marges van een winkel aan. Daarnaast is een kleine 1100 euro voor een dergelijke plasma nou niet echt veel geld (derde plek in de PW), maar blijkbaar is dat voor de poster hierboven nog steeds een paar tientjes teveel en telt alleen de laagste prijs.... Ik werk zelf ook in een electronicawinkel en weet wat de gemiddelde marges zijn. Wat dat betreft (en dat meen ik niet echt) hoop ik dat jouw plasma ontploft en je een hele berg ellende mag beleven met de garantieafhandeling via internet. Dan zullen we daarna nog wel eens even zien of jij nog zo blij bent met je internet aankoop. :>

offtopic:
Sorry, moest even mijn frustraties over dit soort kortzichtige reacties uiten. Ik begrijp dat ik degene die dit post toch niet op andere gedachten kan brengen, maar ik vind het nogal onnozel om anderen te lopen opjutten aangaande de laagste prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:33:
[...]

Dude kom onder die steen vandaan..... Wat the hell weet jij nou van marges? Je kijkt alleen naar de goedkoopste webshop en relateert daar direct de marges van een winkel aan. Daarnaast is een kleine 1100 euro voor een dergelijke plasma nou niet echt veel geld (derde plek in de PW), maar blijkbaar is dat voor de poster hierboven nog steeds een paar tientjes teveel en telt alleen de laagste prijs.... Ik werk zelf ook in een electronicawinkel en weet wat de gemiddelde marges zijn. Wat dat betreft (en dat meen ik niet echt) hoop ik dat jouw plasma ontploft en je een hele berg ellende mag beleven met de garantieafhandeling via internet. Dan zullen we daarna nog wel eens even zien of jij nog zo blij bent met je internet aankoop. :>

offtopic:
Sorry, moest even mijn frustraties over dit soort kortzichtige reacties uiten. Ik begrijp dat ik degene die dit post toch niet op andere gedachten kan brengen, maar ik vind het nogal onnozel om anderen te lopen opjutten aangaande de laagste prijs.
Ik heb mijn plasma gewoon in de winkel gekocht. Was wel de laagste prijs by the way.
Overigens moet je altijd tegen de laagste prijs kopen. Want garantie krijg je van de fabriek en gewoon rechtstreeks contact opnemen met de fabrikant. Veel winkeliers zoals bijvoorbeeld Polectro sturen je met garantieproblemen ook door naar de fabrikant. De toegevoegde waarde van een winkelier is wel dat je gratis info kunt krijgen en op je luie gemak plasmas kunt vergelijken.
By the way, ik heb een Panasonic en die ontploffen niet dus blijf maar hopen 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2007 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:59:
De panasonic van 1.037 euro krijgt qua prijs/kwaliteits verhouding een dikke 10 en doet nauwelijks onder voor een pioneer van 1.800 of een fujitsu van 2.500 euro.
Alleen die paarse slangen hè ;)

Verder lijkt me de Hitachi 42PD8600 ook best een interessante plasma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar krijg je voor 1.037 euro nog een plasma met een huisdier erbij? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:33:
[...]
Ik werk zelf ook in een electronicawinkel en weet wat de gemiddelde marges zijn. Wat dat betreft (en dat meen ik niet echt) hoop ik dat jouw plasma ontploft en je een hele berg ellende mag beleven met de garantieafhandeling via internet. Dan zullen we daarna nog wel eens even zien of jij nog zo blij bent met je internet aankoop. :>
Punt 1 is dat niet echt aardig. Punt 2 krijg je bij (en ik kan alleen maar voor m'n eigen tv spreken) Hitachi 2 jaar aan huis garantie dus dan heb je die hele winkel niet nodig.

Echter heb ik wel mijn tv bij de winkel gekocht en alleen omdat ie daar goedkoper was dan de laagste prijs in pricewatch. Aan de gemiddelde winkel heb je imho op plasma gebied niks. De opstellingen en instellingen zijn slecht. Het omgevingslicht is slecht. De kennis van de verkoper is slecht en bovendien subjectief. Verkopers proberen je een hoop zinloze dure meuk bij je tv aan te smeren.
Natuurlijk heb je ook nog de speciaalzaken waar men wel verstand van zaken heeft (overigens ook niet altijd, en altijd nog subjectief) en waar je de tv's wel met goede instellingen etc kan bekijken. Echter zijn die zaken weer onevenredig duur. De info die je daar krijgt kun je ook makkelijk van internet halen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

Bartjuh schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 11:37:
[...]

Ambilight is idd een slim truukje. Doordat licht aan de zijkant passen je ogen zich aan, waardoor het grijs zwarter lijkt.

Leuk bedacht :) ..Maar met de Cineos versie van Philips is zwart gewoon zwart.
De 2eisen die ik aan een scherm stel is:

Dat zwart, zwart is en dat het beeld vloeiend is...Daar voldoet deze knappe meid ruim aan.
Ook in de ochtend.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

silitek schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:20:
[...]

Leuk bedacht :) ..Maar met de Cineos versie van Philips is zwart gewoon zwart.
De 2eisen die ik aan een scherm stel is:

Dat zwart, zwart is en dat het beeld vloeiend is...Daar voldoet deze knappe meid ruim aan.
Ook in de ochtend.

:)
Dat het zwart zwarter 'lijkt' door ambilight is alleen maar mooi natuurlijk. Het gaat er uiteindelijk om wat je waarneemt en niet wat de weergegeven zwartwaardes tov 'echt' zwart zijn, gemeten door een of ander meetapparaat. Hetzelfde geldt voor een zwarte rand om je tv; dit verhoogt het waargenomen contrast, dus altijd doen!

Ambilight an sich kan mij niet echt boeien. Ik zit er op de bioscoop ook niet op te wachten dat er een gigantische aura van licht om het scherm heen schijnt. Als ik een film kijk dan maak ik het het liefst zo donker mogelijk, eventueel met een schemerlampje aan als dat wil, maar dan zeker niet naast of achter het scherm.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

FaceDown schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:25:
[...]

Dat het zwart zwarter 'lijkt' door ambilight is alleen maar mooi natuurlijk. Het gaat er uiteindelijk om wat je waarneemt en niet wat de weergegeven zwartwaardes tov 'echt' zwart zijn, gemeten door een of ander meetapparaat. Hetzelfde geldt voor een zwarte rand om je tv; dit verhoogt het waargenomen contrast, dus altijd doen!

Ambilight an sich kan mij niet echt boeien. Ik zit er op de bioscoop ook niet op te wachten dat er een gigantische aura van licht om het scherm heen schijnt. Als ik een film kijk dan maak ik het het liefst zo donker mogelijk, eventueel met een schemerlampje aan als dat wil, maar dan zeker niet naast of achter het scherm.
Ambilight kan ook UIT bij de Cineos...En dan is zwart nog steeds goed (zover mijn optiek het waarneemt). In z'n prijsklasse rond de 1500 euro voor het toestel vind ik persoonlijk het beste scherm in LCD. Ook menig plasma moet het onderspit delven.

Dat ambilight is een leuke bijeenkomst (eens), maar daarom heb ik niet voor dit scherm gekozen.

Gaat bij mij om de techniek van Philips deze club heeft het aardig op de rails....
;)

edit: Met HDMI geeft een superstrak beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

silitek schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:50:Met HDMI op 1018dpi geeft een superstrak beeld.
/Flauw : Hey is dat nieuw ofzo :+

/Serieus : Bedoel je nou 1080i of 1080p ??

Oh flauw gaat die zitten editten :P

[ Voor 7% gewijzigd door nero355 op 25-01-2007 13:58 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek

silitek

Tubes Only

nero355 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 13:58:
[...]

/Flauw : Hey is dat nieuw ofzo :+

/Serieus : Bedoel je nou 1080i of 1080p ??

Oh flauw gaat die zitten editten :P
;) ..daarvoor is editten bedoelt. Om vouten te herstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Nu online

sanook

_/-\o_

Oscar Mopperkont schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 12:55:
[...]

Alleen die paarse slangen hè ;)

Verder lijkt me de Hitachi 42PD8600 ook best een interessante plasma.
Zo, ga je nu met FaceDown mee praten ? ;)
Hitachi is inderdaad ook een interessante partij, ook de PD9700 die ik er véél beter uit vind zien dan de PD8600, die ik nóg minder mooi vind dan de Panasonic PV60.

En over de paarse slangen, volgens mij wordt het probleem wel een beetje overdreven. Iedereen hoort ervan en gaat speciale scenes in bepaalde films opzoeken om het wel/niet te kunnen constateren, terwijl het ze normaal misschien niet eens opgevallen zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op maandag 30 januari 2006 @ 17:26:
[...]

Ik kom ze anders vrijwel nooit tegen. De minimale HDTV resolutie is 1280 x 720 en je ziet die resolutie alleen bij 50" Plasma tv's. De kleinere plasma's komen meestal niet verder dan 1024x768 en dat is te weinig voor HDTV.
Beter research doen voortaan ;)

Deze link brengt je naar een 37 inch Plasma die wel deze resolutie heeft.

http://www.panasonic.be/s...enu/1240559_l6/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 15:48:
[...]

Die heeft zelfs "maar" 1024x720. Overigens ruim voldoende voor een 37" tv, tenzij je er minder dan anderhalve meter vandaan gaat zitten.
Het blijft onmogelijk om uit te bannen; bijna de helft van de posts over plasma/LCD gaan over resolutie, terwijl het als beeldkwaliteit bepalende eigenschap slechts op de 4e plek komt. Verder heb ik in een uitgebreid topic laten zien dat vanaf een bepaalde grens een hogere resolutie bij een bepaalde kijkafstand niets meer uitmaakt.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 15:48:

Je quote een jaar oud bericht van mij en je komt met een link van een tv die een nog lagere resolutie heeft dan dat ik noemde, wie doet zijn huiswerk dan niet goed ;)

Maar tegenwoordig zijn er inderdaad plasma's te krijgen van <50" die wel een HDTV resolutie hebben, zoals bv 1366x768 of 1024x1080i, maar 1280x720 komt volgens mij nog steeds niet of nauwelijks voor (heb er niet naar gezocht, vandaar dat ik even een slag om de arm hou met nauwelijks), terwijl dat volgens mij een best logische resolutie zou zijn.

[ Voor 34% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 25-01-2007 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
nogmaals mij vraag : zijn er al goede ervaringen met de panasonic 37pv45 ? zit een beetje te twijfelen tussen deze en de samsung le32re32 lcd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09
FaceDown schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 16:16:
[...]

Die heeft zelfs "maar" 1024x720. Overigens ruim voldoende voor een 37" tv, tenzij je er minder dan anderhalve meter vandaan gaat zitten.
Het blijft onmogelijk om uit te bannen; bijna de helft van de posts over plasma/LCD gaan over resolutie, terwijl het als beeldkwaliteit bepalende eigenschap slechts op de 4e plek komt. Verder heb ik in een uitgebreid topic laten zien dat vanaf een bepaalde grens een hogere resolutie bij een bepaalde kijkafstand niets meer uitmaakt.
Dat men het hier vaak over resoluties heeft, komt omdat deze mensen graag een tv willen die een mooi beeld geeft voor de toepassingen waarvoor zij de tv willen gaan gebruiken.
Jij geeft hoog op,op jouw en andere plasma's omdat deze goed zijn voor jouw doeleinden. Jij kijkt veel tv en dvd's.
Ik wil een scherm kopen om hd te gamen zonder dat de tv moet gaan downscalen en dus wil ik een scherm met een resolutie die zo dicht mogelijk ligt bij de resolutie van de xbox360. Dat wordt dus minstens 1280x720, liefst 1920x1080.
Ook wil ik er een hd-dvd speler op aansluiten en ook dan kom ik bij hoge resoluties.
Dus een plasma is beter in tv en dvd-weergave, een lcd met hogere resolutie is beter in hd-gaming en hd dvd. Daarom is er ook zoveel discussie. Als er één soort tv echt beter zou zijn in alle onderdelen, zou iedereen die wel kopen.
Overigens zag ik de panasonic plasma full hd (het beste van 2 werelden?) icm blue-ray en dat zag er geweldig uit. (kost alleen €10.000...alleen voor de tv)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 23:56:
[...]

Dat men het hier vaak over resoluties heeft, komt omdat deze mensen graag een tv willen die een mooi beeld geeft voor de toepassingen waarvoor zij de tv willen gaan gebruiken.
Jij geeft hoog op,op jouw en andere plasma's omdat deze goed zijn voor jouw doeleinden. Jij kijkt veel tv en dvd's.
Ik wil een scherm kopen om hd te gamen zonder dat de tv moet gaan downscalen en dus wil ik een scherm met een resolutie die zo dicht mogelijk ligt bij de resolutie van de xbox360. Dat wordt dus minstens 1280x720, liefst 1920x1080.
Ook wil ik er een hd-dvd speler op aansluiten en ook dan kom ik bij hoge resoluties.
Dus een plasma is beter in tv en dvd-weergave, een lcd met hogere resolutie is beter in hd-gaming en hd dvd. Daarom is er ook zoveel discussie. Als er één soort tv echt beter zou zijn in alle onderdelen, zou iedereen die wel kopen.
Overigens zag ik de panasonic plasma full hd (het beste van 2 werelden?) icm blue-ray en dat zag er geweldig uit. (kost alleen €10.000...alleen voor de tv)
plasma is beter voor gaming dan lcd imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 00:20:
[...]

plasma is beter voor gaming dan lcd imo
Ik wil hem ook gebruiken om op te browsen. Gaat dat goed bij Plasma? Met die 4:3 resoluties op een 16:9 scherm? 1:1 mapping?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Laatst online: 22:29

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 08:05:
[...]

Ik wil hem ook gebruiken om op te browsen. Gaat dat goed bij Plasma? Met die 4:3 resoluties op een 16:9 scherm? 1:1 mapping?
Van de week getest op de LG 42PC1RR plasma. 1:1 werkt idd niet, aangezien de res. van de TV 1024x768 was. Op 4:3 formaat was het echt haarscherp beeld op ongeveer 3 meter afstand. Je hebt dan wel zwarte balken aan beide kanten. Aangesloten via HDMI. Volgens mij waren er geen andere resoluties beschikbaar om hem mooi en niet vervormd beeldvullend te krijgen.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 11:12:
[...]
Van de week getest op de LG 42PC1RR plasma. 1:1 werkt idd niet, aangezien de res. van de TV 1024x768 was. Op 4:3 formaat was het echt haarscherp beeld op ongeveer 3 meter afstand. Je hebt dan wel zwarte balken aan beide kanten. Aangesloten via HDMI. Volgens mij waren er geen andere resoluties beschikbaar om hem mooi en niet vervormd beeldvullend te krijgen.
Ok, dan valt die optie dus af voor de meeste mensen die van deze functionaliteit gebruik willen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:27

The Legend

*Plop*

Ik ben ook aan het kijken naar een "platte" tv en heb al behoorlijk wat research gedaan. Gister maar eens live gaan kijken bij de MediaMarkt naar de Panasonic 37PV60EH. Ernaast stond een samsung 40" LCD. In 1e instantie vond ik het contrast van de plasma tegenvallen tov de Samsung LCD. Toevallig lag de AB van de Panasonic ernaast dus na wat aanpassingen in kleur, contrast en helderheid was dat al een stuk beter. Wat me opviel was het feit dat de kleuren van de LCD veel feller waren, ik weet niet precies of dat nou een voor of nadeel is maar de kleuren van de plasma waren rustiger, misschien wat matter, maar leken echter. De zwartwaardes waren iets beter dan bij de LCD. Verder kon ik niet goed bepalen wat ik van de kwaliteit vond want er draaide een demofilmpje dat niet fullscreen kon maar ingesteld op de "breedbeeld" mode boven en onder nog zwarte balken liet zien met de melding "juist".

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ferry34 schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 23:56:
[...]

Jij valt in dezelfde kuil als vele anderen. Ook voor gaming is resolutie pas de 4e belangrijkste factor voor scherpte. Alleen als je echt computerbeeld op het scherm wilt weergeven, is een resolutie van 1280x720 of 1080x1920 écht van belang, omdat dan de letters haarscherp afgebeeld wordt.

Natuurlijke beelden en ingame beelden hebben niet zoveel last van scalen. Het beeld wordt eerder scherp van een goede kleurrechtheid, zwartwaarde en een hoog contrast, punten waar een plasma wint van een LCD :).

Maar het is natuurlijk je eigen keus, als jij zelf absoluut die resolutie op plaats 1 zet, dan moet je zeker niet voor plasma gaan. Als je het uiteindelijke resultaat in een niet helverlichte kamer het belangrijkst vindt, dan zou ik toch nog eens plasma overwegen. Neem eens een xbox360 mee naar een winkel en sluit hem aan op een 1080x1080 plasma en kijk maar wat er gebeurt.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

The Legend schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 13:29:
Ik ben ook aan het kijken naar een "platte" tv en heb al behoorlijk wat research gedaan. Gister maar eens live gaan kijken bij de MediaMarkt naar de Panasonic 37PV60EH. Ernaast stond een samsung 40" LCD. In 1e instantie vond ik het contrast van de plasma tegenvallen tov de Samsung LCD. Toevallig lag de AB van de Panasonic ernaast dus na wat aanpassingen in kleur, contrast en helderheid was dat al stuk beter. Wat me opviel was het feit dat de kleuren van de LCD veel feller waren, ik weet niet precies of dat nou een voor of nadeel is maar de kleuren van de plasma waren rustiger, misschien wat matter, maar leken echter. De zwartwaardes waren iets beter dan bij de LCD. Verder kon ik niet goed bepalen wat ik van de kwaliteit vond want er draaide een demofilmpje dat niet fullscreen kon maar ingesteld op de "breedbeeld" mode boven en onder nog zwarte balken lied zien met de melding "juist".
Plasma's komen in een winkelomgeving naar mijn mening niet goed uit de verf. LCD's zijn hier heel sterk, omdat die schermen een extreem hoge lichtopbrengst kunnen hebben. Ook op beurzen zijn LCD's hierdoor wel sterk. In een gedimde omgeving kan dat weer anders uitpakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
  • Laatst online: 10-09 07:56
JvS schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 14:53:
[...]
Jij valt in dezelfde kuil als vele anderen. Ook voor gaming is resolutie pas de 4e belangrijkste factor voor scherpte. Alleen als je echt computerbeeld op het scherm wilt weergeven, is een resolutie van 1280x720 of 1080x1920 écht van belang, omdat dan de letters haarscherp afgebeeld wordt.

Natuurlijke beelden en ingame beelden hebben niet zoveel last van scalen. Het beeld wordt eerder scherp van een goede kleurrechtheid, zwartwaarde en een hoog contrast, punten waar een plasma wint van een LCD :).

Maar het is natuurlijk je eigen keus, als jij zelf absoluut die resolutie op plaats 1 zet, dan moet je zeker niet voor plasma gaan. Als je het uiteindelijke resultaat in een niet helverlichte kamer het belangrijkst vindt, dan zou ik toch nog eens plasma overwegen. Neem eens een xbox360 mee naar een winkel en sluit hem aan op een 1080x1080 plasma en kijk maar wat er gebeurt.
dus een Plasma met een resolutie van 1024 x 768 kan een beter en scherper beeld produceren dan een LCD met een 1920x1280 resolutie?
Ik zit namelijk met het "probleem" dat ik de tv vooral met een 360 en HD-DVD ga gebruiken en niet weet wat de betere keuze is plasma of lcd.

ik vraag me ook af hoe het dan zit met HD-DVD en Blu-Ray.
De kwaliteit van deze technieken is toch zoveel beter omdat de resoluties hoger zijn of niet?
Als een plasma tv deze resoluties niet kan weergeven verlies je toch detail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja, maar dan heb je het over een bron. Daar is alleen compressie en resolutie belangrijk. HD heeft inderdaad een hogere resolutie, maar een plasma van 1080x1080 heeft ook een veel hogere resolutie dan SD beeld.

Bij beeldschermen zijn er zoals ik dus zei meer factoren die meewegen in goed beeld. Ga zelf eens kijken en maak je keus. Het is niet zo dat LCD slecht is ofzo, maar plasma geeft over het algemeen wat gebalanceerder beeld.

Je verliest overigens ook niet gelijk alle detail als je een beetje downscalet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

JvS schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 16:12:
maar een plasma van 1080x1080 heeft ook een veel hogere resolutie dan SD beeld.
Even kleine correctie, ik neem aan dat je doelt op een 1024x1080i Alis plasma? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een aantal mensen hebben het hier over het belang van resolutie bij DVD/TV bronnen en HD bronnen zoals de 360 of HD-DVD films.

Ik heb een panasonic LCD TV gehad en heb die geruild voor een Panasonic plasma (de 37PV60EH).

Ik kan bevestigen dat TV en DVD kijken op een plasma veel mooier is. Ik heb die TV echter voornamelijk gekocht voor HD gaming. De beelden van de 360 op de LCD waren prachtig maar ik had bij sommige spellen nogal last van ghosting en heb in de winkel gemerkt (360 meegenomen) dat alle LCD's dezelfde problemen hadden. Dat was de reden dat ik uiteindelijk voor plasma ben gegaan. Toen ik die plasma eenmaal thuis had staan merkte ik dat de kleuren en de zwartwaardes bij het gamen inderdaad ook mooier en echter waren vergeleken met de LCD die ik had teruggebracht.

Maar ik moet ook toegeven dat je wel ziet dat de resolutie van de plasma gewoon lager is. Het beeld is gewoon iets minder scherp en je ziet iets minder detail omdat je een resolutie hebt van 1024x720 hebt ipv de 1366-768 die de LCD's hebben. Ik moest hier echt wel even aan wennen, vooral omdat ik er ook redelijk dicht op zit.

Het is gewoon niet waar dat je met een plasma een even scherp beeld kunt krijgen als een LCD door de kleuren en het contrast aan te passen. Je moet een keuze maken: of mooiere natuurlijkere kleuren of een iets scherper beeld. Die keuze is altijd persoonlijk, en bovendien hangt het ook af van wat je kijkt in HD. Het 360 dashboard en Kameo of Viva Pinata of een tekenfilm in HD hebben veel scherpe felle kermiskleuren en op een LCD komt dat beter uit de verf. Maar als spellen of HD films met wat meer natuurlijke kleuren gaat kijken dan zal de plasma beter presteren.

Het zou mooi zijn als er over een jaar (of twee) een TV te koop is die de voordelen van beide standaarden combineert. Bijvoorbeeld een betaalbare plasma met een resolutie van 1080p.

Ik heb overigens geen last van slangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Of een LCD met dynamische achtergrondverlichting mbv leds in een grid, het grootste probleem met LCD is dat er altijd een enorme lamp aan het schijnen is, die het display dan moet tegenhouden. Als dat per beeldpunt of per 8x8 beeldpunten geregeld kan worden, zal het al een enorme verbetering kunnen opleveren natuurlijk :).

Plus dat de techniek van die schermen uberhaupt almaar doorgaat :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
JvS schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 16:12:
Ja, maar dan heb je het over een bron. Daar is alleen compressie en resolutie belangrijk. HD heeft inderdaad een hogere resolutie, maar een plasma van 1080x1080 heeft ook een veel hogere resolutie dan SD beeld.

Bij beeldschermen zijn er zoals ik dus zei meer factoren die meewegen in goed beeld. Ga zelf eens kijken en maak je keus. Het is niet zo dat LCD slecht is ofzo, maar plasma geeft over het algemeen wat gebalanceerder beeld.

Je verliest overigens ook niet gelijk alle detail als je een beetje downscalet.
dank je voor je uitleg...
ik snap het volgens mij nog niet helemaal maar zal internet nog eens afstruinen... :)

edit: begin het te snappen door het voorbeeld van ValsSpeler.... :*)

[ Voor 4% gewijzigd door Starks223 op 26-01-2007 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op vrijdag 26 januari 2007 @ 17:04:
Het is gewoon niet waar dat je met een plasma een even scherp beeld kunt krijgen als een LCD door de kleuren en het contrast aan te passen.
Dat LCD ondanks de hogere resolutie het gevoel kan geven minder scherp te zijn dan een plasma met een lagere resolutie komt volgens mij door ghosting, waar je zelf al van aangaf dat alle LCD's daar wel degelijk nog last van hebben. Door dat je nog een beetje ghosting hebt krijg je dat het allemaal wat waziger wordt, namelijk een blur-effect. Daarnaast zal het kleinere kleurbereik ook invloed hebben, omdat kleine kleurnuances verworden tot één vlak, waardoor het niet uitmaakt hoeveel pixels je hebt.

Overigens zijn er tegenwoordig ook 1366x768 en 1024x1080i plasmaschermen. Qua resolutie hoef je dus niet per se concessies te doen. Enige nadeel is dat het dan wel gaat om 42" schermen en als je 1080p wilt hebben, dan zul je voor minimaal een 50" scherm moeten gaan.

Als ik nu zelf een LCD of plasma zou kopen zou ik naar plasma neigen, maarer moet niet vergeten worden dat plasma ook niet perfect is. Denk aan inbranden (ja dat gebeurt nog steeds) en de mindere lichtopbrengst. Bij veel omgevingslicht doet LCD het beter. Verder zag ik laatst in de plasmahoek van de MM een demo en het scherm dat ik het mooiste beeld vond geven, bleek een (weliswaar hele dure) LCD te zijn (niet eens een 1080p, maar gewoon een lullige 1366x768). Maar dat had ik in dit topic volgens mij al eerder verteld ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 26-01-2007 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starks223
Maar ik moet ook toegeven dat je wel ziet dat de resolutie van de plasma gewoon lager is. Het beeld is gewoon iets minder scherp en je ziet iets minder detail omdat je een resolutie hebt van 1024x720 hebt ipv de 1366-768 die de LCD's hebben. Ik moest hier echt wel even aan wennen, vooral omdat ik er ook redelijk dicht op zit.
dus 1024x768 is de minimale resolutie voor gamen en hd content op een plasma....

(blijf toch in resoluties denken..... :/ )

edit: laat ik het zo vragen, wat is de beste combinatie van Contrast, Helderheid en Resolutie bij Plasma ?

[ Voor 8% gewijzigd door Starks223 op 26-01-2007 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Nu online

sanook

_/-\o_

Een aantal mensen hebben het hier over het belang van resolutie bij DVD/TV bronnen en HD bronnen zoals de 360 of HD-DVD films.

Ik heb een panasonic LCD TV gehad en heb die geruild voor een Panasonic plasma (de 37PV60EH).

Ik kan bevestigen dat TV en DVD kijken op een plasma veel mooier is. Ik heb die TV echter voornamelijk gekocht voor HD gaming. De beelden van de 360 op de LCD waren prachtig maar ik had bij sommige spellen nogal last van ghosting en heb in de winkel gemerkt (360 meegenomen) dat alle LCD's dezelfde problemen hadden. Dat was de reden dat ik uiteindelijk voor plasma ben gegaan. Toen ik die plasma eenmaal thuis had staan merkte ik dat de kleuren en de zwartwaardes bij het gamen inderdaad ook mooier en echter waren vergeleken met de LCD die ik had teruggebracht.

Het is gewoon niet waar dat je met een plasma een even scherp beeld kunt krijgen als een LCD door de kleuren en het contrast aan te passen. Je moet een keuze maken: of mooiere natuurlijkere kleuren of een iets scherper beeld. Die keuze is altijd persoonlijk, en bovendien hangt het ook af van wat je kijkt in HD. Het 360 dashboard en Kameo of Viva Pinata of een tekenfilm in HD hebben veel scherpe felle kermiskleuren en op een LCD komt dat beter uit de verf. Maar als spellen of HD films met wat meer natuurlijke kleuren gaat kijken dan zal de plasma beter presteren.

Het zou mooi zijn als er over een jaar (of twee) een TV te koop is die de voordelen van beide standaarden combineert. Bijvoorbeeld een betaalbare plasma met een resolutie van 1080p.

Ik heb overigens geen last van slangen.
Ik denk dat ik het met dit verhaal helemaal eens ben. Ik wilde eerst ook een full HD LCD scherm maar na vergelijken in de winkels vond ik het beeld van deze lcd's vaak net té scherp tov de plasma's, en dan heb ik het over (bijna) stilstaande beelden. Waarschijnlijk valt dat alleen op als je binnen 2 meter afstand kijkt, maar toch...
Heb sinds gisteren de Pana 42PV60 en ik kan maar 1 ding zeggen: WOW !
Op Film1.2 was de film '40 year old virgin' en ik heb dubbel genoten omdat ik dit een waanzinnig leuke film vind en omdat het beeld super was.

Ik ga niet op zoek naar de purple snake door bepaalde scenes in bepaalde films te bestuderen. Pas als ie me vanzelf op zou vallen ga ik er op letten, ik ga nu alleen maar genieten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Ik ben er nog steeds niet uit, of ik nou LCD of Plasma moet kiezen. De tv wordt voornamelijk gebruikt voor DVD-Films en tv kijken (voornamelijk dvd). Ik schat dat ik zo'n 3-3,5 mtr van de tv afzit, hoeveel inch zou dan goed zijn? 37", 42"? Plasma is wel goedkoper >37" , dus dta is misschien wel een goeie reden voor plasma. Ik heb in een winkel de Panasonic en een Sony Bravia gezien, maar de Panasonic was toch echt veel beter en scherper (alleen iets minder fel). Ik ga binnenkort even naar de Expert, daar hangen er meer dan 50 aan de muur dus dat zit wel snor. Plasma heeft geen ghosting en is mooi zwart, maar LCD heeft weer fellere kleuren...aargh..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

mcandor schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 14:29:
Ik ben er nog steeds niet uit, of ik nou LCD of Plasma moet kiezen. De tv wordt voornamelijk gebruikt voor DVD-Films en tv kijken (voornamelijk dvd). Ik schat dat ik zo'n 3-3,5 mtr van de tv afzit, hoeveel inch zou dan goed zijn? 37", 42"? Plasma is wel goedkoper >37" , dus dta is misschien wel een goeie reden voor plasma. Ik heb in een winkel de Panasonic en een Sony Bravia gezien, maar de Panasonic was toch echt veel beter en scherper (alleen iets minder fel). Ik ga binnenkort even naar de Expert, daar hangen er meer dan 50 aan de muur dus dat zit wel snor. Plasma heeft geen ghosting en is mooi zwart, maar LCD heeft weer fellere kleuren...aargh..
LCD fellere kleuren? De kleurechtheid en kleurverzadiging zijn meetbaar veel beter bij plasma. Voor jouw situatie zou ik een 42" plasma aanraden.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iceme
  • Laatst online: 22:20
mcandor schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 14:29:
Ik heb in een winkel de Panasonic en een Sony Bravia gezien, maar de Panasonic was toch echt veel beter en scherper (alleen iets minder fel).
Waar twijfel je nog over? Ga voor de TV welke je het mooiste beeld vind geven! Je koopt een tv waar je minimaal 5 of 6 jaar een paar uur per dag naar kijkt, koop er 1 welk beeld je mooi vind niet op specificaties. De kleuren zullen je niet tegenvallen een plasma kan niet zo goed tegen tlbalk licht wat je in de meeste winkels vind.een lcd heeft hier geen last van. ;)

[persoonlijke mening]
In een normaal verlichte ruimte cq woonkamer zien de kleuren er juist mooier uit dan een plasma, lcd heeft dan juist "nep" kleuren omdat een lcd moet kiezen voor kleuren omdat er minder gradaties zijn omdat er maar 16,7 miljoen opties zijn plasma kan het veelvoudige van dat weergeven. Een goede test is om een foto van een blauwe lucht met heel lichte bewolking, een plasma zal je netjes de hele lichte bewolking laten zien, een goede LCD geeft een blauwe lucht, een slechte lcd zal niet kunnen kiezen in kleuren en maakt er maar wat van.
[/persoonlijke mening]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Nu online
Ik ga maandag oid wel even naar de winkel om een heeeeeleboel te vergelijken, en degene die het mooiste beeld geeft die heeft dus een zwaar voorkeur. Maar plasma is beter dus bij 42"? Ik heb alleen digitale stuff., digitale satelliet tv, dvd, etc dus geen analoge flutzooi... Dus of er nou een goede tuner in zit maakt mij niets uit want ik gebruik toch alleen maar scart en hdmi....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• snowmann
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23-03 00:17
plasma maakt ook erg veel lawaai bromt heel erg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
snowmann schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 16:26:
tjah, dan moet je misschien een goede plasma kopen. De mijne is namelijk fluitsterstil

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zneek schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 19:19:
[...]

tjah, dan moet je misschien een goede plasma kopen. De mijne is namelijk fluitsterstil
Het heeft helemaal niets te maken met goed of slecht, de brommen komen ad random voor bij alle merken.
Van Pioneer,Panasonic t/m LG/Phillips.
Daarover is al genoeg te lezen op fora zoals avforum etc.etc.
Op dit moment heeft elk merk plasma zo zijn problemen, Pioneer met inbranden/zoemen, Panasonic met paarse slangen/zoemen/brommen etc.etc.
Als ik nu een plasma moest kopen zou ik het niet weten, met LCD precies hetzelfde alleen is mijn terughoudendheid wat betreft het laatste meer van het niet-filmische beeld waar LCD te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 19:27:
[...]

Het heeft helemaal niets te maken met goed of slecht, de brommen komen ad random voor bij alle merken.
Op dit moment heeft elk merk plasma zo zijn problemen, Pioneer met inbranden/zoemen, Panasonic met paarse slangen/zoemen/brommen etc.etc.
Als ik nu een plasma moest kopen zou ik het niet weten, met LCD precies hetzelfde alleen is mijn terughoudendheid wat betreft het laatste meer van het niet-filmische beeld waar LCD te maken heeft.
wat bedoel je met paarse slangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mcandor schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 19:31:
[...]

wat bedoel je met paarse slangen?
Dit
Afbeeldingslocatie: http://www.cc.jyu.fi/~jakeisal/pictures/HPGOF_md_bright.jpg

Stond al eerder vernoemt in deze draad.
Het schijnt dat nogal wat pv60 modellen hier last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier staan nog meer foto's van Purple Snakes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Nu online
oi dat is wel een heel groot nadeel, misschien toch maar geen panasonic dan...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor alle purple snake's ....een klein lichtpuntje:
3. They acknowledged the issue and offered me a brand new 2007 make Panny with the latest board, I.C and firmware. They didn't want to replace the parts in the existing Panny as it might have consumed a bit more time and so they offered me a new set. The fix will contain a board replacement with I/C and software change. The previous fix wasn't successfull as some step was missed out by the service engineer.
4. I tested the new TV for the purple snakes and it was almost gone. To me the fix was 90% successful and I am extremely happy with it. I was hardly able to spot the purple snakes with my DVD collection though I observed a bit of fizzing pixels. The engineer mentioned that they have put some software check in place to eliminate the purples to the best extent and they have done their level best. They also mentioned that many HDTVs from manufacturer like Philips, LG, Pioneer etc had similar problem or the some other issues and it's upto the customers to decide if these issues are within their tolerance level. As a manufacturer they are ready to bow to customer's demands and they will try their level best to address these situations though it may not be 100% perfect. At the end I was offered a gift box that had many cookies. I asked them if this was a quality issue for which they replied that this was a quality issue to an extent and the customer support was the biggest problem they faced.
5. The fix will first be available in U.K soon (dates were not mentioned) followed by other countries in Europe. The fix will be carried on case-by-case basis which means that it will be available to only those who have reported the problem (Not 100% sure but it looks like that).
bron: http://www.avforums.com/f...?p=4130843&postcount=2438 [voor het volledige bericht]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

snowmann schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 16:26:
ik hoor alleen jou brommen.
de meeste kwaliteitsplasmas zijn stil. Ik heb zelf een plasma monitor zonder fans. die is stiller dan fluisterzoab.
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 19:27:
[...]
Ik moet je hierin gelijk geven. Pioneer had vorig jaar een model op de markt gezet dat nog inbrandde. En Panasonic heeft met name in Engeland wat problemen met paarse slangen. In Nederland wordt er overigens erg weinig over geschreven. Misschien dat het UK model anders is, misschien dat het een virus is: als je erover leest ga je erop letten en dan zie je het, als je er niks over leest dan is het er misschien wel maar omdat je er niet op let merk je het niet zo. Het is echt niet zo dat je midden in een film een paarse slang langzaam over het scherm ziet kruipen die daar rustig een eitje gaat leggen of zo. Over het brommen lees ik met name bij goedkope merken als LG. Ik prijs mezelf erg gelukkig met mijn Panasonic PW7, een 2 jaar oud monitormodel. Geen fans, geen gebrom, geen bijgeluiden, geen paarse slang. Gewoon een fantastisch scherm. SD zelfs, geen HD. Gaat perfect om met SD bronnen als digitale TV en DVD, dat zijn DE 2 bronnen waar wij met zijn allen de komende 2 tot 3 jaar meer dan 95% naar gaan kijken. Voordat HD meer dan 50% onze tvkijktijd vult zitten we in het 2e decennium van de 21e eeuw. En HD content ziet er werkelijk fantastisch op uit. XBOX 360, HD films via MacBook/VGA. Super mooi. Net een High Definition videocamera aangeschaft, je weet niet wat he ziet. Zo zie je maar. Resolutie op een tv is ook niet alles. Zolang de bron maar goed is ben je al heel ver.
Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 19:38:
Hier staan nog meer foto's van Purple Snakes
en hier nog meer purple snakes --> link

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2007 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plasma geeft zeker mooier beeld vind ik, maar als je veel 4:3 tv kijkt zonder het te willen vervormen je geen plasma moet nemen..die balken ga je zeker zien tijdens een dvdtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Nu online

sanook

_/-\o_

maarud schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 19:57:
oi dat is wel een heel groot nadeel, misschien toch maar geen panasonic dan...?
Ik denk dat je je eerst maar eens moet verdiepen in de diverse topics oa hier en op bv avforums.com zodat je weet van de pro's en contra's van de diverse merken en soorten. Ca 2 maanden geleden ben ik me hier ook in gaan verdiepen en ik ben van de LCD kant helemaal geswitcht naar de plasma kant, en heb deze week een Panasonic 42PV60 aangeschaft. Ja inderdaad het type waar de paarse slangen in zouden zitten. Er schijnen echter ook heel veel toestellen te zijn die dit verschijnsel niet hebben, en er is een oplossing onderweg dus daarom ben ik voor de Panasonic gegaan en zit er nu heel erg van te genieten !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 22:01:
Plasma geeft zeker mooier beeld vind ik, maar als je veel 4:3 tv kijkt zonder het te willen vervormen je geen plasma moet nemen..die balken ga je zeker zien tijdens een dvdtje.
Over een half jaar wordt vrijwel alles in Nederland in breedbeeld 16:9 uitgezonden. Ik kijk regelmatig uren lang naar een 4:3 uitzending met balken aan de zijkant en heb nog nooit last gehad van enige vorm van inbranden. Panasonics zijn wat dat betreft burn proof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Nu online
hmm dus toch wél een Panasonic, ik vond hem van de 5 die er stonden (sony, toshiba, pioneer en lg) toch het mooist.... Maar ik ga bij de expert ( daar hangen er >50 ) even alle modellen bekijken, en ik kies gewoon diegene die het mooiste beeld geeft, want daar gaat het uiteindelijk om...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maarud schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 22:51:
hmm dus toch wél een Panasonic, ik vond hem van de 5 die er stonden (sony, toshiba, pioneer en lg) toch het mooist.... Maar ik ga bij de expert ( daar hangen er >50 ) even alle modellen bekijken, en ik kies gewoon diegene die het mooiste beeld geeft, want daar gaat het uiteindelijk om...
Hoe raar het ook klinkt, het vreemde is dat in een winkel vergelijken je niet echt wijzer maakt. Ten eerste is de bron over vele tv's verdeeld, ten tweede weet je niet wat de instellingen zijn van de tv's en heb je de afstandsbediening niet in je handen. Als ik een winkel zou hebben dan zou ik ervoor zorgen dat de tv's waar ik veel mee verdien op en top ingesteld waren en de tv's met weinig marge zou ik zo slecht mogelijk instellen.
Wat ik wil zeggen is dat je thuis *altijd* veel beter beeld hebt dan in zo een tv zaak omdat je dan je dvd speler rechtstreeks met component/vga/hdmi op je plasma aansluit. Daar kan geen enkele mediamarkt tegenop. Wat wel uiteraard zo is, is dat als je in de zaak tevreden bent met het beeld dat je dan een goeie koop hebt. Want daar gaat het om en als die eenmaal thuis hangt dan zul je nooit meer 1 op 1 vergelijkingsmateriaal ernaast hebben.
By the way, ik lees op kieskeurig.nl wel eens verhalen van mensen die vonden dat eenmaal thuis het beeld van hun LCD met analoge tv zo tegen viel. Hadden ze in de zaak naar een tv met BluRay speler gekeken. Daar kan je inderdaad niet tegenop :)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2007 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 23:20:
[...]

Wat ik wil zeggen is dat je thuis *altijd* veel beter beeld hebt dan in zo een tv zaak omdat je dan je dvd speler rechtstreeks met component/vga/hdmi op je plasma aansluit. Daar kan geen enkele mediamarkt tegenop.
Hier ging je de fout in. In de MM zijn tegenwoordig 95% van alle LCD's & Plasma's op een HDbron aangesloten (via HDMI, I checked. Enige signaal verlies zou dus door afstand komen). Thuis sluit 95% van de mensen het aan op een SD bron. Nu mag jij raden wat er beter uitziet, ondanks "slecht" ingestelde kleuren & contrast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 januari 2007 @ 12:18:
[...]

Hier ging je de fout in. In de MM zijn tegenwoordig 95% van alle LCD's & Plasma's op een HDbron aangesloten (via HDMI, I checked. Enige signaal verlies zou dus door afstand komen). Thuis sluit 95% van de mensen het aan op een SD bron. Nu mag jij raden wat er beter uitziet, ondanks "slecht" ingestelde kleuren & contrast.
Ja, zie mijn laatste 3 zinnen vanaf 'by the way' :)
Veel mensen worden zo bedrogen. Maar als er een gewone dvd of tv opstaat dan is het thuis beter.
Pagina: 1 ... 5 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.