[TV] Plasma of LCD aanschaffen?

Pagina: 1 ... 4 ... 16 Laatste
Acties:
  • 59.811 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C7RL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-04 15:25
hvangent schreef op maandag 08 januari 2007 @ 19:47:
[...]

Het is allemaal erg wazig met die type aanduidingen. Volgens mij is er géén versie zonder E of EH, ieder apparaat wat ik in de winkel gezien heb is een E, geen idee wat verschil zou zijn met de EH. Zou best kunnen dat de 1 zonder voet is en de ander met voet, maar is dat dan met de gewone (H-vorm) voet of de draaibare (ruit vorm) voet ?
Volgens mij kunnen zowel de E als de EH er in Nederlandse- en Europese uitvoering zijn, en bij internet bedrijven moet je dan maar afwachten of ze je niet belazeren.
Vandaag nog info gevraag over de PX600, die in NL niet geleverd wordt dus nooit een Nederland model kan zijn, maar betreffende internet bbedrijf beweerde dat je desondanks toch gewoon 2 jaar on site garantie erbij kreeg. Ja daaaaag, als je bij Panasonic aanklopt komen ze niet langs en kun je mooi zelf zorgen dat ie bij hun komt.

[...]

+ bij de PV45 zit géén zwarte rand om het paneel, deze is helemaal grijs. Ik heb zelfs ergens gelezen dat dit paneel exact hetzelfde zou zijn als in de PV60...
voor degene die een Plasma gaan kopen en een pana wat extra info:

(komt van de reviews bij www.kieskeurig.nl)
EH of E versie kopen? Het is me nog steeds niet duidelijk, kan iemand me aub helpen hiermee. Want ik lees berichten hieronder dat de ene lood bevat en 3 ventilatoren en de ander geen lood in het beeldscherm heeft en maar 2 ventilatoren heeft. Omdat de oude versie iets meer geluid zou maken, maar welke is nu de nieuwe versie en dus de betere? de E of EH Mijn dank is groot!!!
reageer
sonsan: De EH is de laatste versie, zonder lood en met twee ventilatoren die je dus niet hoort. (05-01-2007)
CVar: De EH is nieuwer, heeft 2 ventilatoren en standaard een voet. (05-01-2007)
Kareltje-03: Hoi Vin69. De EH versie kopen. daar zit idd geen lood in en het is de eerste plasma die een versie heeft waar geen lood in het paneel zit. Op dit moment hebben alle andere merken en modellen wel Lood in hun panelen verwerkt. PANA is de eerste die deze natuurlijkvriendelijke(re) schermen op de markt brengt. Suc-6 met het maken van je keuze.

btw ik vraag me af of het nwe type last heeft van dat purple snake effect, schijnt dat dit fenomeen steeds vaker opduikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 15:21:
Dat mensen woorden als 'spuuglelijk' gebruiken is dan ook schromelijk overdreven. Het doet me een beetje denken aan de mensen die op sites als Fok bepaalde celebrities 'lelijk' noemen. Ik zou in ieder geval Christina Aguilera niet uit bed schoppen als ik haar daar tegen kwam. :)
Precies mijn punt :P Ik erger me ook aan de overdreven omschrijvingen. Mooi voorbeeld ja! :*)

Ik zou ook voor de Pioneer kiezen qua design maar er zijn veel meer dingen om rekening mee te houden. De 42PV60 is niet voor niks een populaire tv ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Wel of geen lood in het scherm? Omfg.. :') Ik was toch al niet van plan om m'n scherm ergens in de natuur te dumpen dus je kan je maar ergens druk om maken.

Het feit dat er zoveel over die paarse slangen gepraat wordt is denk ik de reden dat het vaker opduikt. Mensen gaan erop letten en zien opeens dat ze er ook 'last' van hebben. Maar ja, wel vervelend dat als je nu een Pana koop, je er wel op zult gaan letten.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 11:23
FaceDown schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 16:01:
Wel of geen lood in het scherm? Omfg.. :') Ik was toch al niet van plan om m'n scherm ergens in de natuur te dumpen dus je kan je maar ergens druk om maken.
Uiteindelijk worden ze allemaal ooit weggegooid. Maar het maakt me ook niks uit hoor, als die met lood ietsje beter is heb ik die liever.

Ik las ook ergens dat de EH versie zonder onsite garantie is maar dat is dus onzin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
E of EH heeft niets met lood te maken.

Vanaf 1 juli 2006 is de RoHS wetgeving van kracht.
Deze bepaald dat er in met name consumenten electronica onder andere geen (max. 0,01%) lood meer mag zitten maar bv ook kwik, hexavalent chroom, polybrominated biphenyls en polybrominated diphenyl ethers.

Elke apparaat wat nu op de markt is dient aan deze wetgeving te voldoen en dus alle versies die nu op de markt nieuw worden verkocht zijn dus 'lood vrij'.

E en EH type zijn gewoon land codes. U is bv Amerika.

Zie voor meer informatie, www.rohs.info en http://en.wikipedia.org/wiki/RoHS

[ Voor 7% gewijzigd door TLer op 09-01-2007 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
TLer schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 16:10:

E en EH type zijn gewoon land codes. U is bv Amerika.
waar staat het dan voor hier? E=europe neem ik aan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C7RL

Het feit dat er zoveel over die paarse slangen gepraat wordt is denk ik de reden dat het vaker opduikt. Mensen gaan erop letten en zien opeens dat ze er ook 'last' van hebben. Maar ja, wel vervelend dat als je nu een Pana koop, je er wel op zult gaan letten.
Nou, erop letten voordat je hem koopt in de winkel dat ie goed is, daarna afrekenen en meenemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik prefereer die bovenste chick boven die onderste...
C7RL schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 16:31:
[...]

Nou, erop letten voordat je hem koopt in de winkel dat ie goed is, daarna afrekenen en meenemen
Binnen een week retour sturen naar de winkel als die niet bevalt. Goed afspreken met de verkoper.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 09-01-2007 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:09

Helemaal mee eens, gewoon meepraterij.
Ik heb nog geen enkele review gelezen van een Hollander die klaagde over purple snake-effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 15:06:
[...]

De Pioneer wordt door veel mensen als mooiste plasma beschouwd. En over de Pana roept met constant lelijk. Nou zet ik ze hier even naast elkaar:

[afbeelding]
[afbeelding]

Ik zie dus echt geen immense verschillen hoor! De één heeft een zilveren rand en de andere totaal zwart (ook zo simpel als het maar kan) en dan bestempel je de één als lelijk en de ander als prachtig. Ligt het nou aan mij of is zo'n beetje elke platte tv gewoon mooi te noemen? 8)7 Ik vind ze beide behoorlijk impressive en het gaat tenslotte om het beeld wat geleverd wordt.
Smaken verschillen, maar ik vindt de Pioneer echt mooier als de Panasonic.
Gelukkig komt daar binnenkort verandering in;

http://panasonic.co.jp/pa...design_concept/index.html

http://panasonic.co.jp/pa...oncept/img/image_back.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
TLer schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 10:04:
[...]

Mooi! Wanneer is die te koop dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
[...]

Dat is grappig, dat lijkt wel een Pioneer.

Toch raar om te zien dat die design trends elkaar zo opvolgen. Ene jaar lijkt de nadruk op zilver te liggen, dan weer op zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Nu online
Bigfoot schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 10:07:
[...]

Mooi! Wanneer is die te koop dan?
volgens het bijhorende persbericht zouden ze spring 2007 te koop moeten zijn. De grotere maten in de zomer.

Zal wel ergens in maart april worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C7RL
TLer schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 12:18:
[...]

volgens het bijhorende persbericht zouden ze spring 2007 te koop moeten zijn. De grotere maten in de zomer.

Zal wel ergens in maart april worden denk ik.
Idd lees ook dat ze met een full HD 42'' scherm 1080p gaan komen in het voorjaar

http://panasonic.co.jp/co...n070110-1/en070110-1.html
Flat-panel TVs - target of 25% in the 37-inch or larger: Matsushita will enhance the basic performance of its TVs and expand its plasma TVs of 1080p HD lineups with a 42-inch 1080p HD model scheduled to be launched this spring. The Company will also realize an outstanding cost-competitiveness by utilizing its unrivaled efficiency in investment and production.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:11
Ook maar voor de grap eens wezen buurten in de winkel. Liep langs allemaal schermen. Om en om het gevoel 'argh my eyes' en 'moah best grappig maar te bright'. Dit bleken om en om Plasma en TFT schermen te zijn. Voor mij Plasma of TFT? Ik hou gewoon een 100Hz CRT-tje. Dat kijkt veel prettiger. De lichtopbrengst van de huidige generatie TFT's vind ik veel te hoog en met die Plasma.... ik weet het niet. Het was één beeld ruis voor mij. Net als met een standaard beeldbuis TV vind ik het beeld flikkeren als een bezetene en de ander is het gewend, zo kan ik niet naar een Plasma kijken. Dan zat ik te kijken in de range 2000-3000 euro. Heb ik gewoon echt naar de verkeerde schermen gekeken? Er stonden een stuk of 30-40 schermen.

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hardware Junk schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 12:44:
Ook maar voor de grap eens wezen buurten in de winkel. Liep langs allemaal schermen. Om en om het gevoel 'argh my eyes' en 'moah best grappig maar te bright'. Dit bleken om en om Plasma en TFT schermen te zijn. Voor mij Plasma of TFT? Ik hou gewoon een 100Hz CRT-tje. Dat kijkt veel prettiger. De lichtopbrengst van de huidige generatie TFT's vind ik veel te hoog en met die Plasma.... ik weet het niet. Het was één beeld ruis voor mij. Net als met een standaard beeldbuis TV vind ik het beeld flikkeren als een bezetene en de ander is het gewend, zo kan ik niet naar een Plasma kijken. Dan zat ik te kijken in de range 2000-3000 euro. Heb ik gewoon echt naar de verkeerde schermen gekeken? Er stonden een stuk of 30-40 schermen.
In zo een winkel is de bron vaak slecht. Plasmas en LCDs zijn kieskeurig en als je dan een tv signaal over 40 bronnen gaat verdelen: garbage in, garbage kwadraat uit. Je zult echt een goeie plasma eens moeten zien met een component of hdmi dvd speler aangesloten om echt te zien wat er in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hardware Junk schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 12:44:
*zucht* om hem er maar weer eens bij te pakken: Onze Panasonic 42pv60 geeft echt een fantastisch beeld met digitale televisie via de kabel. Dan heb ik het nog niet eens over een DVD die geupscaled wordt naar 1080i! Om HD-films nog maar achterwege te laten ;)

Hiervoor hadden we een 82cm Sony Wega 100Hz CRT en ja dat gaf ook al een heel mooi beeld maar hij haalt het toch bij lange na niet bij het totaalplaatje van de Panasonic plasma. Ten eerste de grootte van het scherm en ten tweede levert het een veel scherper beeld op. Je ziet meer details dan bij CRT. Het is gewoon dag en nacht verschil nu de tv eenmaal in de huiskamer staat, niet te vergelijken met de oude Sony.Qua kleuren kijkt de plasma ook heel anders.

Als je net een nieuwe CRT hebt moet je het ook mooi niet doen. Een plasma koop je alleen als je een oude tv hebt die aan vervanging toe is, je HD materiaal wilt gaan bekijken of gebruik gaat maken van een DVD die kan upscalen, Xbox of Ps3 met HD aansluiten, of je wilt gewoon een knoeter groot beeld :P

Zoniet hou dan aub eens op met zeuren want er is geen CRT (bijna niet) die tegen de nieuwe plasma's op kan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zneek schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 10:08:
[...]
Dat is grappig, dat lijkt wel een Pioneer.
Toch raar om te zien dat die design trends elkaar zo opvolgen. Ene jaar lijkt de nadruk op zilver te liggen, dan weer op zwart
Kijk: 3 jaar geleden zag een Pioneer er zo uit
Afbeeldingslocatie: http://www.son-video.com/Rayons/Video/Plasma/Pioneer/PDP-433HDE.jpg
en een Panasonic zo:
Afbeeldingslocatie: http://www.avcommit.nl/cms/images/stories/panasonic%20th_42pwd8.jpg
en een Fujitsu zo:
Afbeeldingslocatie: http://www.progressive-av.com/flat_screens/images/Fujitsu_Plasmavision/p42hha40us_small.jpg
Zoek de verschilen :)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2007 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 23:45

KrL

Foto foto..

Zelfs dat design vind ik mooier dan de huidige Panasonics.. Gewoon een strakke dunne rand om het panel heen, geen rare curves en een grote speakerbalk.. Welliswaar ook zilver maar geen grote vlakken, alleen het buitenste randje.. Van de huidige plasma's vind ik ook de pioneer het mooiste (persoonlijk natuurlijk)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

F e r o x schreef op maandag 08 januari 2007 @ 14:06:Het is een 28FX60B, wat is er wel mis met de 29K1D?
Helemaal niks mis mee, maar wil de handleiding hebben dus :)
Thnx voor je hulp !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuws: Nieuwe plasma-tv Pioneer 'maakt sed overbodig' ...om maar weer wat olie op het Plasma/LCD vuur te gieten... ;)
'Plasma 2.0' zou over enkele maanden op de markt kunnen verschijnen.

Pioneer zegt dat het de plasmatelevisie in het afgelopen jaar van de grond af aan opnieuw heeft opgebouwd. Er werd een nieuw paneel met een nieuw beeldfilter ontwikkeld, en ook de elektronica werd geheel vernieuwd. Het resultaat is een scherm dat een veel betere kleurechtheid en een dieper zwart heeft dan bestaande platte tv's, terwijl de contrastverhouding volgens Pioneer 'onmeetbaar groot' zou zijn.
Of Pioneers verbeteringen inderdaad zo spectaculair uitpakken als het bedrijf claimt, moet worden afgewacht; het is een veeg teken dat er met geen woord over bekende plasmanadelen als stroomverbruik en warmteafgifte werd gesproken. Pioneer-manager Katsunobu Shioda wilde bovendien kwijt dat de nieuwe schermen, net als het bestaande productaanbod van het bedrijf, niet goedkoop zullen worden, maar de superieure beeldkwaliteit zou volgens hem elke cent waard zijn. In mei zal het bedrijf het vernieuwde productaanbod presenteren.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2007 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KrL schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 13:18:
Zelfs dat design vind ik mooier dan de huidige Panasonics.. Gewoon een strakke dunne rand om het panel heen, geen rare curves en een grote speakerbalk.. Welliswaar ook zilver maar geen grote vlakken, alleen het buitenste randje.. Van de huidige plasma's vind ik ook de pioneer het mooiste (persoonlijk natuurlijk)..
Ik heb zelf de middelste, de Panasonic maar ik vind het design van de oude Pioneer net iets mooier. Het grote voordeel van deze 3 schermen is dat het panels zijn en geen tv's. Je moet dus je boxen en tuner erbij kopen. Maar die tuner krijg je gratis van je digitale kabelboer en de boxen doen veel mensen toch via hun 5.1 setje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardware Junk
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 12:59:
[...]

*zucht* om hem er maar weer eens bij te pakken: Onze Panasonic 42pv60 geeft echt een fantastisch beeld met digitale televisie via de kabel. Dan heb ik het nog niet eens over een DVD die geupscaled wordt naar 1080i! Om HD-films nog maar achterwege te laten ;)

Hiervoor hadden we een 82cm Sony Wega 100Hz CRT en ja dat gaf ook al een heel mooi beeld maar hij haalt het toch bij lange na niet bij het totaalplaatje van de Panasonic plasma. Ten eerste de grootte van het scherm en ten tweede levert het een veel scherper beeld op. Je ziet meer details dan bij CRT. Het is gewoon dag en nacht verschil nu de tv eenmaal in de huiskamer staat, niet te vergelijken met de oude Sony.Qua kleuren kijkt de plasma ook heel anders.

Als je net een nieuwe CRT hebt moet je het ook mooi niet doen. Een plasma koop je alleen als je een oude tv hebt die aan vervanging toe is, je HD materiaal wilt gaan bekijken of gebruik gaat maken van een DVD die kan upscalen, Xbox of Ps3 met HD aansluiten, of je wilt gewoon een knoeter groot beeld :P

Zoniet hou dan aub eens op met zeuren want er is geen CRT (bijna niet) die tegen de nieuwe plasma's op kan!
Overtuigend. De post er boven iets minder. Want ik begrijp dat er verlies is bij een dergelijke hoeveelheid schermen, waarom dan geen ruis bij TFT en Plasma wel. Op het eerste gezicht zag TFT er veel mooier uit, alleen op lange duur gaan mijn ogen pijn doen door de lichtopbrengst. Zeker als je met een film de rest van het licht uit doet. Weliswaar geen TFT maar wel achter de PC. Wit als gebroken wit ingesteld. Daar leek Plasma me juist weer erg fijn. Maar ik kan dus volgens jou met een gerust hart voor een Plasma gaan, zonder dat ik later spijt krijg geen CRT te hebben genomen (uitgaande dat ik gewoon een ander scherm wil hebben als ik het huis uit ga).

Ik kijk geen TV verder, alleen af en toe een DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hardware Junk schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 13:56:
[...]
Maar ik kan dus volgens jou met een gerust hart voor een Plasma gaan, zonder dat ik later spijt krijg geen CRT te hebben genomen (uitgaande dat ik gewoon een ander scherm wil hebben als ik het huis uit ga).

Ik kijk geen TV verder, alleen af en toe een DVD.
Absoluut! De overstap van CRT naar een fijne Plasma is niet zo groot als je denkt. Plasma komt qua beeld het dichtst in de buurt van CRT en ik kan me voorstellen dat je aan een LCD eerst moet wennen maar geloof me, ook dat went ;) (heb zelf een LCD op m'n slaapkamer).
Nu nog een vraag die de meeste mensen zichzelf stellen bij het aanschaffen van een nieuwe tv: Wil je ook gewoon een GROTERE? :) Want daar gaat het toch vaak om bij plasma's en LCD's! CRT is toch vaak maximaal 82cm en dan weegt zo'n tv al vaak 55kg. Bij plasma kun je natuurlijk richting enorme panelen gaan! Een 42inch is waanzinnig film kijken hoor :P En dan kan het nog veeeel groter.
Tip: aangezien je zegt veel dvd's te kijken raad ik je echt aan een dvdspeler te kopen met HDMI die kan upscalen. Je weet niet wat je ziet. Je 'oude' dvd's lijken ineens heel anders, biiiiiijna HD :) Voor zo'n 175,- heb je al een heel mooi model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 12:59:
[...]

Zeg Peter, heb jij een xbox360 op je Panasonic aangesloten? Zo ja, hoe ziet dat eruit?
Mensen zeggen altijd dat plasma meer natuurlijkere kleuren weergeeft, maar als ik aan t gamen ben heb ik liever dat de kleuren er vanaf spatten!

Ik ga dit jaar een ander scherm kopen alleen voor gamen op xbox360 en hd-dvd's kijken. Nou zie ik ook dat je 1080P full hd rear projectionschermen kan kopen (sony bravia) voor de prijs van een 40" plasma, maar dan heb je gewoon een 55"!
Ben heel benieuwd hoe dat er uit ziet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Ferry34 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:46:
[...]

Zeg Peter, heb jij een xbox360 op je Panasonic aangesloten? Zo ja, hoe ziet dat eruit?
Mensen zeggen altijd dat plasma meer natuurlijkere kleuren weergeeft, maar als ik aan t gamen ben heb ik liever dat de kleuren er vanaf spatten!
Moet je eens naar een fatsoenlijk afgestelde plasma gaan kijken, die fletse sony bravia reclame is er niks bij :P en als je van spatten houdt dan kun je altijd de saturation opvoeren.

[ Voor 6% gewijzigd door FaceDown op 10-01-2007 15:08 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:46:
[...]

Ik ga dit jaar een ander scherm kopen alleen voor gamen op xbox360 en hd-dvd's kijken. Nou zie ik ook dat je 1080P full hd rear projectionschermen kan kopen (sony bravia) voor de prijs van een 40" plasma, maar dan heb je gewoon een 55"!
Ben heel benieuwd hoe dat er uit ziet!
Toen ik m'n xbox net had heb ik hem er even op aangesloten en wooooow :P Kleuren zijn een heel sterk punt van de Pana en het beeld wat je krijgt via component 1080i is echt subliem hoor. Zoveel details. Super!
Heb de 360 nu op m'n slaapkamer aan een 32inch LCD van LG maar qua kleuren en diepte kan hij echt niet tegen de Pana op :( Alleen de resolutie van de LCD is wat hoger maar dat zie je eigenlijk niet. Geloof mij maar dat de kleuren er echt wel vanaf spatten maar dat hangt natuurlijk van de game af. Gears of War zal er minder vanaf 'spatten' dan Viva Pinata! ;)
Laatst nog Ice Age 2 in HD afgespeeld op de Pana en dat heeft een hoog kwijlgehalte hoor :9

Een projectietv! Tsjaaaa..dat is weer een hele ander soort tv. Het is opzich wel stoer maar je moet je maar eens goed laten informeren naar de voor-en nadelen van zo'n ding. Het is niet voor niks niet echt zo populair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardware Junk
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:35:
[...]

Absoluut! De overstap van CRT naar een fijne Plasma is niet zo groot als je denkt. Plasma komt qua beeld het dichtst in de buurt van CRT en ik kan me voorstellen dat je aan een LCD eerst moet wennen maar geloof me, ook dat went ;) (heb zelf een LCD op m'n slaapkamer).
Nu nog een vraag die de meeste mensen zichzelf stellen bij het aanschaffen van een nieuwe tv: Wil je ook gewoon een GROTERE? :) Want daar gaat het toch vaak om bij plasma's en LCD's! CRT is toch vaak maximaal 82cm en dan weegt zo'n tv al vaak 55kg. Bij plasma kun je natuurlijk richting enorme panelen gaan! Een 42inch is waanzinnig film kijken hoor :P En dan kan het nog veeeel groter.
Tip: aangezien je zegt veel dvd's te kijken raad ik je echt aan een dvdspeler te kopen met HDMI die kan upscalen. Je weet niet wat je ziet. Je 'oude' dvd's lijken ineens heel anders, biiiiiijna HD :) Voor zo'n 175,- heb je al een heel mooi model.
Enige reden is dat ik niet groot wil wonen. Klein en knus, veel gezelliger. Alleen ik wil geen beeld dat 50cm uitsteekt vanaf de muur. Mij gaat het alleen om de diepte als ruimtewinning. Voor het gevoel is het niet alleen 30cm meer ruimte over de breedte van de TV, maar over de hele kamer, als je uit gaat uiteraard van een kleine ruimte.
60-70CM is al overkill. Dus wil ik ~80CM en niet groter. Zit hooguit 1.5 meter van de TV.

DVD speler is nog een naar punt. Ik had een Marantz DV4300 gekocht maar wilde niet alle DVD's pakken. Ben wel tevreden over de Marantz SR-7200 receiver. Heeft geen HDMI en hoef ik ook niet, immers wil ik mijn beeld sturen naar een medium dat mij beeld projecteerd, en geluid sturen naar een medium wat mij geluid projecteerd. Dwz, ik hoef geen beeld over mijn receiver of geen geluid over mijn TV.
Voor 175 euro heb je wel een instappertje hoor, als je een DVD speler bedoelt. En voor mij is het al een compleet nieuwe wereld. Niet gek lang geleden keek ik alleen nog DivX op een 20" computer monitor met stereo geluid over mijn stereoset. Meteen met de overstap ervaren dat een 'duur' merk niet per definitie beter is. De DV4300 was met een week weg en er staat nu een Aiwa :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk komen deze binnenkort onze kant op (via een ander forum gevonden):

http://panasonic.co.jp/pavc/global/viera/design_concept/index.html

Pioneer jasje en een Panasonic prijs?!? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:10
[...]

Op de site van Redcoon vermelden ze een 2007 model van de 37PV60, maar dat zal deze toch niet al kunnen zijn? Ik heb een mail gestuurd, ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Nu online
Msniekers schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 22:16:
[...]

Op de site van Redcoon vermelden ze een 2007 model van de 37PV60, maar dat zal deze toch niet al kunnen zijn? Ik heb een mail gestuurd, ben benieuwd :)
37" model gaat er uit, althans hij kwam niet voor in het pers bericht die de nieuwe modellen aankondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
Dus geen 37" model in de nieuwe stijl? Hoef ik daar in ieder geval niet op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij komt eraan, vandaag aangekondigd op de CES USA

Afbeeldingslocatie: http://www.engadgethd.com/media/2007/01/panasonic-42px77u-42-inch-p.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
Hmm toch wel mooi, hij oogt wat breder door die speakers (?) links en rechts. Werd er op de CES ook iets gezegd over een 37" ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je een bron ? ;
Verwijderd schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 23:36:
Hij komt eraan, vandaag aangekondigd op de CES USA

[afbeelding]
Msniekers schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 07:58:
Hmm toch wel mooi, hij oogt wat breder door die speakers (?) links en rechts. Werd er op de CES ook iets gezegd over een 37" ?
....hier nog een hoopvolle toekomstige bezitter...

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2007 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hardware Junk schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 16:45:
[...]

Enige reden is dat ik niet groot wil wonen. Klein en knus, veel gezelliger. Alleen ik wil geen beeld dat 50cm uitsteekt vanaf de muur. Mij gaat het alleen om de diepte als ruimtewinning. Voor het gevoel is het niet alleen 30cm meer ruimte over de breedte van de TV, maar over de hele kamer, als je uit gaat uiteraard van een kleine ruimte.
60-70CM is al overkill. Dus wil ik ~80CM en niet groter. Zit hooguit 1.5 meter van de TV.
8)7 waarom zitten we hier dan hele verhalen over plasma te houden? Die zijn er niet kleiner als 94cm!! Je wilt niet groot wonen of je kunt gewoon niet groot veroorloven? 1,5 meter van een tv zitten is namelijk wel heel klein. Het lijkt me niet dat je bewust kiest voor zo iets kleins. Een huis wat gewoon groot is kan ook heel knus en gezellig zijn namelijk.
DVD speler is nog een naar punt. Ik had een Marantz DV4300 gekocht maar wilde niet alle DVD's pakken. Ben wel tevreden over de Marantz SR-7200 receiver. Heeft geen HDMI en hoef ik ook niet, immers wil ik mijn beeld sturen naar een medium dat mij beeld projecteerd, en geluid sturen naar een medium wat mij geluid projecteerd. Dwz, ik hoef geen beeld over mijn receiver of geen geluid over mijn TV.
Voor 175 euro heb je wel een instappertje hoor, als je een DVD speler bedoelt. En voor mij is het al een compleet nieuwe wereld. Niet gek lang geleden keek ik alleen nog DivX op een 20" computer monitor met stereo geluid over mijn stereoset. Meteen met de overstap ervaren dat een 'duur' merk niet per definitie beter is. De DV4300 was met een week weg en er staat nu een Aiwa :D
mjah dit hoort hier niet in dit topic. Het gaat hier over tv's. Toch wil ik nog kort reageren op die dvdspeler. Ik weet niet of je de HDMI spelers van Pioneer en Sony kent maar die zijn voor rond de 200,- te krijgen en ik weet zeker dat die een mooier beeld leveren dan jouw oudere marantz speler! De Sony DVP-NS76 is voor 150,- verkrijgbaar maar is echt een topspelertje qua prijs/prestatie. Ook de Pioneer DV-696AV is een prima speler voor dat geld. Als jij een duurdere speler wilt aanschaffen moet je dat zelf weten, betwijfel of je het verschil gaat zien op een 80cm tv ;)

succes met je keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..en nog een aardig stukje info:
Net als Pioneer focust Panasonic zich op plasma, in plaats van lcd. In plaats van een overzicht van het productenaanbod, worden de misvattingen over levensduur en kwaliteitsverschillen tussen plasma en lcd uitgelegd. Zo claimt men uit dat de 1080p standaard alleen betrekking heeft op de resolutie van stilstaand beeld, terwijl plasma in bewegend beeld op deze resolutie (zelfs al op 720p) beter omgaat met bewegend beeld dan lcd. Aldus Panasonic. Om de vraag naar hd plasma-tv's aan te kunnen, opent de firma een nieuwe (vierde) fabriek in Japan, zodat de jaarlijkse productie naar 11,5 miljoen schermen per jaar kan worden opgeschroefd.
[bron: http://www.computeridee.nl/nieuws.jsp?id=1824354 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.engadget.com/2...007-hdtv-lineup-unveiled/

Ik weet niet of die ook in 37 inch beschikbaar is: dit is de 1080p 42 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 12:58:
[...]

http://www.engadget.com/2...007-hdtv-lineup-unveiled/

Ik weet niet of die ook in 37 inch beschikbaar is: dit is de 1080p 42 inch.
Netjes dat ze met plasma nu ook meegaan in de hogere resoluties. Het is terecht de vraag of je van een bepaalde afstand nog ziet, maar het kan in ieder geval geen kwaad en het is tevens weer een reden minder om LCD boven plasma te verkiezen. Het verschil wordt steeds kleiner. De minpunten die LCD heeft tov plasma worden steeds kleiner en andersom ook. En meer keuze is altijd rlx en leidt vaak ook tot betere prijzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-09 00:02
Zou graag een plasma willen, heb het altijd prachtig gevonden qua kleuren. Maargoed, een lcd tv is ook niet slecht mits er een hd bron is en dat is exact waarvoor ik hem alleen ga gebruiken. Daarnaast toch nog goedkoper en kleiner. Ik hoef maar 27 inch, maximaal 32 inch te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkShadow schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 13:11:
Zou graag een plasma willen, heb het altijd prachtig gevonden qua kleuren. Maargoed, een lcd tv is ook niet slecht mits er een hd bron is en dat is exact waarvoor ik hem alleen ga gebruiken. Daarnaast toch nog goedkoper en kleiner. Ik hoef maar 27 inch, maximaal 32 inch te hebben.
Dus alleen voor XBOX 360/PS3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
xbox360 alleen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mjah dan hoef je niet moeilijk te doen inderdaad. LCD!! Ik vind trouwens wel dat we dingen niet teveel uit hun verband moeten rukken. Het lijkt nu net alsof gewoon TV kijken op een LCD onmogelijk is en dat is natuurlijk bullshit. Ik kijk genoeg gewone tv op m'n 32inch LCD en dat is echt geen straf. Als ik er digitale tv aan hang zal dat ook nog wel een verbetering geven.
Xbox360 eraan is al helemaal geweldig! Ik zie super veel details en het lijkt eigenlijk gewoon een hele grote PC monitor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 14:01:
[...]

Mjah dan hoef je niet moeilijk te doen inderdaad. LCD!! Ik vind trouwens wel dat we dingen niet teveel uit hun verband moeten rukken. Het lijkt nu net alsof gewoon TV kijken op een LCD onmogelijk is en dat is natuurlijk bullshit. Ik kijk genoeg gewone tv op m'n 32inch LCD en dat is echt geen straf. Als ik er digitale tv aan hang zal dat ook nog wel een verbetering geven.
Alles went uiteindelijk omdat je geen vergelijkingsmateriaal hebt. Maar zet een plasma en een lcd naast elkaar en dan zie je toch echt het verschil met TV/DVD etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

DarkShadow schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 13:11:
Niet zo moeilijk aangezien er geen 32 inch plasma's zijn moet je wel voor lcd gaan, helaas voor jou. :)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:44

EraZor

Don't mention the war

Ff rare vraag tussendoor.... hoe weet ik of mijn dvd speler kan upscalen? Qua specs hoor ik wisselende verhalen (wel/niet faroudja dcdi). Moet 't ergens terug te vinden zijn in het menu oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 04:42

sanook

_/-\o_

EraZor schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 09:33:
Ff rare vraag tussendoor.... hoe weet ik of mijn dvd speler kan upscalen? Qua specs hoor ik wisselende verhalen (wel/niet faroudja dcdi). Moet 't ergens terug te vinden zijn in het menu oid?
Denk dat je in een ander topic meer kans op (goede) antwoorden hebt, dit topic gaat over de keuze tussen Plasma of LCD aanschaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Oscar Mopperkont schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 13:07:
[...]

Netjes dat ze met plasma nu ook meegaan in de hogere resoluties. Het is terecht de vraag of je van een bepaalde afstand nog ziet, maar het kan in ieder geval geen kwaad en het is tevens weer een reden minder om LCD boven plasma te verkiezen. Het verschil wordt steeds kleiner. De minpunten die LCD heeft tov plasma worden steeds kleiner en andersom ook. En meer keuze is altijd rlx en leidt vaak ook tot betere prijzen :)
Denk je niet dat ze input signaal bedoelen? Wat dat aan gaat zijn die 7de generatie Pio's ook allemaal 1080p, terwijl er 720p resolutie panelen inzitten. Ik ben nog skeptisch, maar ben al erg tevreden over 720p. :)

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Arx schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 12:03:
Denk je niet dat ze input signaal bedoelen? Wat dat aan gaat zijn die 7de generatie Pio's ook allemaal 1080p, terwijl er 720p resolutie panelen inzitten. Ik ben nog skeptisch, maar ben al erg tevreden over 720p. :)
Aangezien er al een tijde 1080p plasma panelen op de markt zijn, was ik in de veronderstelling dat het hier ook om 1080p panelen ging, maar ik kan er natuurlijk naast zitten.

Edit: Heb even wat gezocht en ik denk dat je gelijk hebt. Ze zeggen alleen bij de grotere schermen er expliciet bij dat het paneel 1080p is. Jammer dus...

[ Voor 13% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 13-01-2007 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Nu online
Dit gaat over een panasonic prototype die eind van het jaar op de markt moet komen met een native 1920*1090 paneel er in. Ik ga er vanuit dat hij ook 1080p aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
FaceDown schreef op vrijdag 12 januari 2007 @ 09:21:
[...]

Niet zo moeilijk aangezien er geen 32 inch plasma's zijn moet je wel voor lcd gaan, helaas voor jou. :)
inderdaad, wel jammer dat plasma's pas vanaf 37" leverbaar zijn, waarom is dat eigenlijk? Ik kan me best voorstellen dat er ook vraag zou zijn voor 27 tot 32" plasmas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

DarkShadow schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 14:46:
[...]

inderdaad, wel jammer dat plasma's pas vanaf 37" leverbaar zijn, waarom is dat eigenlijk? Ik kan me best voorstellen dat er ook vraag zou zijn voor 27 tot 32" plasmas.
Ik denk dat de plasmatechnologie niet zulke kleine pixels kan maken, maar da's een wilde gok.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 16:44:
[...]

Ik denk dat de plasmatechnologie niet zulke kleine pixels kan maken, maar da's een wilde gok.
klopt. met de SD technoligie (852x480 pixels) was het nog mogelijk om dit aantal pixels in een 32 inch scherm te krijgen (o.a. hitachi) maar nu alles op 720p of meer afgeleverd is 37 inch het minimum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:09
Inmiddels een Toshiba 32WL66 gekocht....LCD.

Beeld ziet er prima uit. Zwart is idd niet zwart, maar er zit wel detail in het donkergrijs. Dat kon ik van een aantal andere tv's niet zeggen (ook plasma's).

Past precies in de kast.

Maar goed, een CRT blijft mooier eerlijk gezegd. (en kleiner)

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Panasonic of Samsung?
Ik ga voor een 50inch plasma scherm.

Het prijsverschil is al snel 5, 6 honderd euro.
Krijg je daar echt een beter scherm voor? Of is Samsung net zo goed?
Bestaan er goede vergelijkingssites? Waar je bv. de zwartwaarden kan vergelijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Verwijderd schreef op zondag 14 januari 2007 @ 20:04:
Panasonic of Samsung?
Ik ga voor een 50inch plasma scherm.

Het prijsverschil is al snel 5, 6 honderd euro.
Krijg je daar echt een beter scherm voor? Of is Samsung net zo goed?
Bestaan er goede vergelijkingssites? Waar je bv. de zwartwaarden kan vergelijken?
WHAT Hifi gaf een Samsung 5 ster en product of the year in de categorie 50" plasma. 50q7 geloof ik, maar om zeker te weten moet ik morgen even een WHAT HiFi erbij zoeken.

Leuke aan die Samsung is dat ie 2000 a 2500 kost, een stuk goedkoper dan zijn 50" concurrenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ter illustratie nog even een soort van vergelijking tussen een LCD en een plasma ;)
Links een LCD TV met 1200:1 contrast

Afbeeldingslocatie: http://www.blogsmithmedia.com/www.engadget.com/media/2007/01/sharp-mega-contrast-1.jpg

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Plasma vs. SED vs. LCD ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.supinfo-projects.com/2006/lcd_ou_plasma/comparatif_lcd_plasma_sed.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

basset schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 23:05:
Inmiddels een Toshiba 32WL66 gekocht....LCD.

Beeld ziet er prima uit. Zwart is idd niet zwart, maar er zit wel detail in het donkergrijs. Dat kon ik van een aantal andere tv's niet zeggen (ook plasma's).
[..]
Dan waren die plasma's niet goed afgesteld.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:09
Op die plaatjes ziet het er idd heel bizar uit, maar houd er wel even rekening mee dat het marketing is, waarschijnlijk staan zowel bij de Plasma als de LCD de helderheid op 100 en evt bij de LCD de Backlight ook (gezien de enorme hoeveelheid ruis).

Klein voorbeeldje van een ander plaatje die absoluut niet op de plaatjes hierboven lijken:
Afbeeldingslocatie: http://i15.photobucket.com/albums/a377/tha2bas2ard/free_3110.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.avforums.com/forums/attachment.php?attachmentid=32542&d=1150751168

Als ik iets beters vind post ik het wel. gewoon om aan te geven dat het niet zo erg is als op de bovenste plaatjes. Ik hoef niet overtuigt te worden dan zwart op een plasm beter is. Dat geloof ik ook wel, maar zo erg is het ook niet.

Ik ben het helemaal eens dat LCD kwa zwartwaardes het nooit kunnen winnen van een plasma en ooit SED,

Maar zoals het op deze plaatjes is, is het ook niet. Een foto kan elk inperfectie laten zien. Een oog ziet dit niet.

Voorbeeld: Gloeilamp. Deze knipperd, maar met het blote oog zie je het niet. Met een snelle camera kun je dit weer wel zien.

Het is allemaal heel relatief.

Wat wel absoluut een issue is (als je een kleine kamer hebt en je wilt tv kijken vanaf een flinke hoek),
Dan ziet het er een stuk minder mooi uit.

Gisteren Star Trek zitten kijken en ik heb absoluut geen problemen met zwartwaardes. Het is gewoon mooi strak beeld. Misschien valt het in het niet naast een plasma, maar ik heb best een goede CRT tv gehad en ik kan inmiddels niet meer zeggen dat ik het beeld er op achteruit gegaan vind. En dan is een CRT beter of gelijk aan een plasma.

Ghosting bij LCD is inmiddels net zo'n fabel als inbranden bij Plasma: Het kan maar gebeurt bijna niet meer) De Bloomberg teksten...tja, een heel klein beetje, maar niet storend. Bij films, nog niks gezien van schokken of ghosting. Helemaal niks.
Dus plaatjes zijn leuk om te vergelijken, maar mn ogen bepalen uiteindelijk het resultaat.

Maar eerlijk is eerlijk, als er een 32" Plasma van 80cm breed was, dan was de keus een stuk lastiger geworden.

Het niet reflecterende karakter van LCD is wel het grootste pluspunt. Van mij hoeft een kamer niet pikdonker te zijn, want dan lig ik binnen no time te maffen.

[ Voor 16% gewijzigd door basset op 17-01-2007 10:07 ]

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Hoe zit dat nu met die nieuwe toestellen van Pioneer? Is daar al iets meer over bekend, want ze zeiden dat ze de kloof met SED voor een groot deel weer gedicht hebben ... (Elite was de reeks dacht ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basset schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 09:34:Het niet reflecterende karakter van LCD is wel het grootste pluspunt.
Volgens mij een vers plasma model van Panasonic: TH-37PV45EH. Was er al in 42 inch (ruim half jaartje dacht ik) , maar schijnbaar nu ook in 37 inch uitvoering .

Zag hem op kieskeurig als "nieuw" staan bij Panasonic plasma. Opvallend volgens mij is het Anti-reflex glas. Zou het voordeel van LCD mbt dit punt teniet doen. Voor 1039.- . http://www.kieskeurig.nl/...EBC46C1257261005094E3.htm

Kleine mogelijke kanttekeing van hifi-forum.de ;
Der Unterschied zu meinem PV60E ist kaum zu erkennen. Das Bild ist allenfalls etwas unruhiger, was vielleicht an dem fehlenden V-Real liegen könnte. Allerdings scheint er keine lila Pest zu haben.
...wel een scartaansluitng meer dan de PV60 (nu 3 stuks dus), wel gelijk aan de PX60. Contrast 8000:1 tov van de PV60 en PX60 10000:1, maar dat zal niet zoveel uitmaken lijkt mij, toch ? Lijkt dus de betaalbaarste te zijn van de drie (PV60, PX60, PV45).

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2007 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 11:59:
[...]
Volgens mij een vers model van Panasonic: TH-37PV45EH. Was er al in 42 inch, maar schijnbaar nu ook in 37 inch uitvoering .

Zag hem op kieskeurig als "nieuw" staan bij Panasonic plasma. Opvallend volgens mij is het Anti-reflex glas. Zou het voordeel van LCD mbt dit punt teniet doen. Voor 1039.- . http://www.kieskeurig.nl/...EBC46C1257261005094E3.htm
wat een koopje. ik heb precies 2 jaar geleden min of meer deze plasma gekocht ( zonder tuner met alleen een vga aansluiting ) voor 2.000 euro. en dat was toen goedkoop voor een plasma, SD zelfs. Nu een HD voor iets meer dan 1.000 euro, de voet kun je ook nog voor een paar tientjes verkopen dus voor 1.000 euro heb je een 37 inch plasma! en wat voor een, panasonic!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 11:59:
...wel een scartaansluitng meer dan de PV60 (nu 3 stuks dus), wel gelijk aan de PX60. Contrast 8000:1 tov van de PV60 en PX60 10000:1, maar dat zal niet zoveel uitmaken lijkt mij, toch ? Lijkt dus de betaalbaarste te zijn van de drie (PV60, PX60, PV45).
PV60 heeft ook 3 scartaansluitingen.

Op kieskeurig staat wel de verkeerde foto. Klik maar eens op een van de winkels.. Deze 37PV45 heeft geen zwarte maar een zilveren lijst rond het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-08 11:04
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 00:11:
Hier ter illustratie nog even een soort van vergelijking tussen een LCD en een plasma ;)

[afbeelding]
Wel knap als het verschil zo groot is dat het rechtergedeelte van de foto op mijn LCD gewoon zo goed als zwart is ;) Als elke LCD zo brak zwart liet zien dan zou je, als je de foto op diezelfde LCD zou bekijken, beide kanten grijs moeten zien, aangezien de LCD de rechterhelft niet zwarter kan maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-09 16:24

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Ik heb ergens gelezen dat dit een erg kromme vergelijking was. Om SED er beter uit te laten komen zijn eerste generaties LCD's gebruikt ter vergelijking. Zo is het makkelijk scoren. Je moet zelf gaan kijken en oordelen

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Msniekers schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 14:06:
[...]

PV60 heeft ook 3 scartaansluitingen.

Op kieskeurig staat wel de verkeerde foto. Klik maar eens op een van de winkels.. Deze 37PV45 heeft geen zwarte maar een zilveren lijst rond het scherm.
Nou ja zilver...., het is dezelfde grijze (plastic) kleur als de rest van het toestel !
En het toestel schijnt volgens avforums.com ook last te kunnen hebben van de purple snake, al wordt dat in een duits forum weer ontkent. Misschien toch maar wachten op de nieuwe modellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hvangent schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 16:51:
[...]

Nou ja zilver...., het is dezelfde grijze (plastic) kleur als de rest van het toestel !
En het toestel schijnt volgens avforums.com ook last te kunnen hebben van de purple snake, al wordt dat in een duits forum weer ontkent. Misschien toch maar wachten op de nieuwe modellen...
nee, daar hebben ze wel weer last van eine paarsche Schlange.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

FrankGuthrie schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 16:47:
[...]

Ik heb ergens gelezen dat dit een erg kromme vergelijking was. Om SED er beter uit te laten komen zijn eerste generaties LCD's gebruikt ter vergelijking. Zo is het makkelijk scoren. Je moet zelf gaan kijken en oordelen
Als jij me een winkel vertelt waar ze SED panelen verkopen, wil ik graag gaan kijken ;)

Dat de zwartwaarden bij SED beter zijn dan bij plasma en LCD, wordt volgens mij niet ontkend. Anders kwam Pioneer laatst ook niet met het bericht dat ze met een nieuwe plasmatechniek gaan komen, waardoor de zwartwaarden en contrastratio's net zo goed als bij SED worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-09 19:16
hvangent schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 16:51:
[...]

Ik heb de pv60 en nog nooit de paarse slangen gezien, heb een test dvd gedownload die ik via avforums heb gevonden en geen slangen te bekennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

richy t schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 19:47:
[...]

Ik heb de pv60 en nog nooit de paarse slangen gezien, heb een test dvd gedownload die ik via avforums heb gevonden en geen slangen te bekennen.
Consider yourself lucky...., al schijnt er een oplossing te zijn voor de 'Lila Pest' of de 'Purple Snake', maar dat zou we via een nieuw board zijn dus geen softwarematige oplossing. Ben je je toestelletje toch weer even kwijt.... Heeft bij mij tot gevolg dat ik nog even wacht met de aanschaf van een plasma scherm, maar dat komt óók doordat het vrouwtje er meteen een Spectral meubel bij wil en die is bijna 2 keer zo duur als het toestel zelf, dus 'behelp' ik me nog maar even met mijn 70 cm 4:3 Sony crt :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
mac1987 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 16:18:
[...]

Wel knap als het verschil zo groot is dat het rechtergedeelte van de foto op mijn LCD gewoon zo goed als zwart is ;) Als elke LCD zo brak zwart liet zien dan zou je, als je de foto op diezelfde LCD zou bekijken, beide kanten grijs moeten zien, aangezien de LCD de rechterhelft niet zwarter kan maken ;)
Ik mag wel zeggen: je maakt hier een bijzonder goed punt ja. Op mijn lcd ziet de rechterkant er ook zwarter dan zwart uit.

En ja, wachten op SED.... je kunt wel blijven wachten. Ik las gisteren iets van Sony's OLED, daar is SED echt niets bij. contrast van 1.000.000:1

Het is net als bij computers, na een jaar is het achterhaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 00:16:
[...]

Ik mag wel zeggen: je maakt hier een bijzonder goed punt ja. Op mijn lcd ziet de rechterkant er ook zwarter dan zwart uit.

En ja, wachten op SED.... je kunt wel blijven wachten. Ik las gisteren iets van Sony's OLED, daar is SED echt niets bij. contrast van 1.000.000:1

Het is net als bij computers, na een jaar is het achterhaald.
Ik dacht dat de contrastratio van een CRT al ruim boven de 100.000:1 is. Erg hoog, maar ik heb nog nooit iemand over de zwartwaardes op een CRT horen klagen :)

Over de purple snake bij de Panasonics: ik meen dat alleen in Engeland ze er last van hebben. Engels model wijkt ook af t.o.v. Europees model (o.a. stroomkabel). Zijn er mensen in Nederland die er last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
Bij de 42PV60 die bij ons in de huiskamer staat heb ik de purple snake nog nooit gezien. Vandaag of morgen ga ik een 37PV60 afhalen voor de slaapkamer, ben benieuwd of die het ook niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Msniekers schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 12:42:
Bij de 42PV60 die bij ons in de huiskamer staat heb ik de purple snake nog nooit gezien. Vandaag of morgen ga ik een 37PV60 afhalen voor de slaapkamer, ben benieuwd of die het ook niet heeft.
Probleem speelt in ieder geval ook in Duitsland (Lila Pest) en Nederland (zie kieskeurig) en ook in Australie schijnen er een hoop toestellen te zijn met dit fenomeen volgens avforums.com. Daar staan ook een aantal recensies van iemand in Japan die er ook last van had en die een toestel heeft gekregen waar een nieuw board in zit war het probleem niet meer bij voor zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Verwijderd schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 00:11:

[afbeelding]
dit klopt trouwens helemaal niet, dit is geen vergelijking tussen lcd en plasma.
Ik heb dit artikel ook gelezen en volgens mij ging dit over SED (misschien OLED), maar ik dacht SED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ferry34
Ferry34 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 14:27:
[...]

dit klopt trouwens helemaal niet, dit is geen vergelijking tussen lcd en plasma.
Ik heb dit artikel ook gelezen en volgens mij ging dit over SED (misschien OLED), maar ik dacht SED.
En hier heb ik het, het was een vergelijking tussen gewone lcd en een nieuwe lcd techniek van Sharp.
Dit zijn dus beide lcd's.

Don't get us wrong, we love our high contrast HDTVs -- especially those among us lucky enough to have a 10,000:1 Sharp set and the like -- but if you've never experienced a 1,000,000:1 picture, you've never seen truly black black-levels. At CES 2007 Sharp was showing off their reference grade 37-inch Mega-Contrast Premium LCD, which had even deeper blacks than most SED sets we've seen to date (but not Sony's OLED set). Granted, this side by side comparison was with a mere 1,200:1 set that didn't exactly put up much of a fight -- we might have liked to have seen it alongside one of their 10,000:1 or 12,000:1 sets, but still, you can see for yourself in our gallery.

http://www.engadget.com/2...emium-lcd-vs-regular-lcd/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ferry34 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 14:27:
[...]

Je hebt gelijk. Rechts is een LCD TV! Het stond op engadget. Knipoog stond aan in mijn post, dus het mag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
F e r o x schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 10:26:
Hoe zit dat nu met die nieuwe toestellen van Pioneer? Is daar al iets meer over bekend, want ze zeiden dat ze de kloof met SED voor een groot deel weer gedicht hebben ... (Elite was de reeks dacht ik)
Iemand met wat meer info over deze niewe plasma's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Ferry34 schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 14:33:
[...]

En hier heb ik het, het was een vergelijking tussen gewone lcd en een nieuwe lcd techniek van Sharp.
Dit zijn dus beide lcd's.

Don't get us wrong, we love our high contrast HDTVs -- especially those among us lucky enough to have a 10,000:1 Sharp set and the like -- but if you've never experienced a 1,000,000:1 picture, you've never seen truly black black-levels. At CES 2007 Sharp was showing off their reference grade 37-inch Mega-Contrast Premium LCD, which had even deeper blacks than most SED sets we've seen to date (but not Sony's OLED set). Granted, this side by side comparison was with a mere 1,200:1 set that didn't exactly put up much of a fight -- we might have liked to have seen it alongside one of their 10,000:1 or 12,000:1 sets, but still, you can see for yourself in our gallery.

http://www.engadget.com/2...emium-lcd-vs-regular-lcd/
Die foto's zeggen absoluut niks. Als je deze bekijkt (maar ook de andere) http://www.blogsmithmedia...sharp-mega-contrast-7.jpg

dan zie je duidelijk dat de helderheid van het linkerscherm veel hoger staat. De achtergrond op het rechterscherm is weliswaar veel donkerder, maar ook de voorgrond! Over het blacklevel kun je dus niks zeggen. Dat is sowieso niet mogelijk aan de hand van een stel foto's overigens.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sonsan
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:20
richy t schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 19:47:
[...]

Kan je mij de link mailen voor de testdvd. Ik heb al geruime tijd gezocht maar nog niks kunnen vinden.
mail to: sonsan1atgmailpuntcom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

Arx

Two Thoughts Ahead!

Kijk eens aan. Zelfs van de gene waarvan je het minst verwacht weet niet wat ze moet doen.

Gerucht: Sony in gesprek om terug te keren in de plasma schermen markt?

Zo zie je maar weer, LCD zit nog lang niet op het niveau waar plasma al zit.

Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arx schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 19:56:
Kijk eens aan. Zelfs van de gene waarvan je het minst verwacht weet niet wat ze moet doen.

Gerucht: Sony in gesprek om terug te keren in de plasma schermen markt?
...bericht lijkt alleen voor members. Kan je een en ander even quoten zodat ieder hier het kan lezen ?

Wel opvallend van 'slechts" augustus 2006 : nieuws: Sony stapt uit plasma-tv-markt

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2007 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 20:27:
[...]
...bericht lijkt alleen voor members. Kan je een en ander even quoten zodat ieder hier het kan lezen ?

Wel opvallend van 'slechts" augustus 2006 : nieuws: Sony stapt uit plasma-tv-markt
Ik kan het bericht gewoon lezen en ben geen member, probleem ligt dus denk ik bij jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 20:41:
[...]Ik kan het bericht gewoon lezen en ben geen member, probleem ligt dus denk ik bij jou.
... kan best zijn dat het hier een probleem is, maar daarmee heb ik het nog steeds niet gelezen ;)
.... of ik kijk er finaal overheen op die pagina :? .
Hoe dan ook... nog geen spat van het bericht gezien al met al :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 21:01:
[...]
... kan best zijn dat het hier een probleem is, maar daarmee heb ik het nog steeds niet gelezen ;)
.... of ik kijk er finaal overheen op die pagina :? .
Hoe dan ook... nog geen spat van het bericht gezien al met al :|
Sony is considering returning to the PDP (plasma display panel) TV market and is in talks with Fujitsu Hitachi Plasma Display (FHP), according to market rumors.

Taiwan Sony said it has not received any notice about such a plan and it is not very likely that Sony will support PDP TVs again since the eighth-generation (8G) TFT LCD plant from S-LCD, a joint venture between Sony and Samsung Electronics, will enter volume production by the end of 2007.

Rumors said executives from Sony have had discussions with FHP about related issues, but the company has yet to finalize any decision since executives within the company have not reached a consensus.

In August 200, Katsumi Ihara, executive deputy president of Sony's procurement strategies and TV and video business, stated that the company will stop producing PDP TVs, according to a report from the Chinese-language website Sina.com.

According to Sony, its PDP TV output totaled only 100,000 units in fiscal year 2005 (the year ended March 31, 2006), down 67% from 300,000 units the previous fiscal year. Sales of its PDP TVs saw another sequential drop in the first quarter of fiscal year 2006 (for the three months ended June 30, 2006).

In November, Ihara said the possibility for the company to reenter the PDP TV market is zero, according to the Japanese-language Asahi Shimbun.

Sources said FHP's PDP annual capacity is around 2.4 million units (42-inch panel equivalent) now and will reach 3.6 million by fall 2007.

Although FHP keeps expanding its capacity, the PDP market is now dominated by LG Electronics (LGE), Matsushita Electric Industrial and Samsung SDI, with the three makers accounting for over 86% of the market in the third quarter of 2006, according to DisplaySearch.

Sources said FHP wil be willing to work with Sony, as the deal will help boost its PDP sales.

Besides, Sony will benefit from returning to the PDP TV market, as the maker will face further challenges in LCD TVs, the sources said.

Although the TV maker had strong performances for its Bravia-branded LCD TVs from late 2005 through the beginning of 2006, the top spot of LCD TV revenue share was taken by Royal Philips Electronics and Samsung, the sources indicated.

On the other hand, competitors such as Samsung, LGE, Matsushita and Philips all have LCD as well as PDP TV line ups while the PDP TV market will keep growing to 30 million units in 2010, the sources forecasted.

In addition, Sharp is nearly one year ahead of S-LCD in 8G volume production schedule while Samsung has more influence over S-LCD for the 8G line, with the line located in South Korea, closer to Samsung, the sources said.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
Net mijn nieuwe Panasonic 37PV60EH aangesloten en aangezet. De digitale ontvanger moet ik nog kopen, dus het analoge beeld valt wat tegen. Ik ben er echter zeker niet ontevreden over.
Hij bromt lichtjes, en wat harder bij lichte uitzendingen, maar dat was ik al gewend van mijn vorige tv en met het geluid aan is het nauwelijks te horen.
DVD via scart levert zeker net zo'n mooi beeld op als op mijn Sony breedbeeld CRT van 3 jaar oud. Dit wordt alleen nog maar beter als ik straks een speler heb met HDMI én kan upscalen.

Contrast/helderheid e.d. wat teruggeschroeft voor de eerste 150/200 uren kijken, maar hoe kan ik dit nu het beste doen? Een film afspelen die het scherm vult (dus zonder zwarte balken) ? Of is dit allemaal een beetje overbodig? Ik neem liever het zekere voor het onzekere :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

mac1987 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 16:18:
[...]
Één woord: Sluitertijd ;)

Ze hebben gebruik gemaakt van een langere sluitertijd om de lekkage van licht beter te illustreren. Als het op het zicht zo slecht is als op de foto zou het nooit zoveel verkocht worden. Gelukkig is het ook weer niet zo slecht gesteld met LCD's.

Met een hele korte sluitertijd zou je het verschil tussen plasma en LCD niet eens zien.

Maar nog steeds kan elke LCD niet diep zwart weergeven, nowhere close. Doe maar eens alle verlichting uit (donkere kamer) en zet een plaatje met veel schaduwen op je scherm... als je dan nog steeds niet het verschil kan waarnemen moet je denk een afspraak met de opticiën maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Msniekers schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 16:49:
Net mijn nieuwe Panasonic 37PV60EH aangesloten en aangezet. De digitale ontvanger moet ik nog kopen, dus het analoge beeld valt wat tegen. Ik ben er echter zeker niet ontevreden over.
Hij bromt lichtjes, en wat harder bij lichte uitzendingen, maar dat was ik al gewend van mijn vorige tv en met het geluid aan is het nauwelijks te horen.
DVD via scart levert zeker net zo'n mooi beeld op als op mijn Sony breedbeeld CRT van 3 jaar oud. Dit wordt alleen nog maar beter als ik straks een speler heb met HDMI én kan upscalen.

Contrast/helderheid e.d. wat teruggeschroeft voor de eerste 150/200 uren kijken, maar hoe kan ik dit nu het beste doen? Een film afspelen die het scherm vult (dus zonder zwarte balken) ? Of is dit allemaal een beetje overbodig? Ik neem liever het zekere voor het onzekere :)
Congrats! Ik zou zeggen doe gewoon voorzichtig 200 uur en doe wel alles schermvullend. De panasonics zijn eigenlijk vanaf het begin burnproof maar doe gewoon voorzichtig de eerste 200 uur. Daarna mag je het 24 uur per dag op een zender laten staan, want panasonics branden niet in.

Hoe zit het met de fans? hoor je die wel? En heb je zoiets al op je tv voorbij zien kruipen? --> foto

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2007 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 18:56:
[...]

Hoe zit het met de fans? hoor je die wel? En heb je zoiets al op je tv voorbij zien kruipen? --> foto
Als het volledig stil is in de kamer, dan hoor ik als ik voor de tv zit vrijwel alleen het zachte brommen van de elektronica (wat bij een volledig zwart beeld helemaal weg is) en geen fans. Ga ik met mijn oren achter de fans hangen, dan hoor ik ze lichtjes zoemen maar volgens mij is het alleen de luchtverplaatsing die je hoort. Vergelijk het met een hele stille fan in een pc, absoluut niet storend dus. En ik ben heel kieskeurig vwb bijgeluiden.
De beruchte purple snake ben ik nog niet tegengekomen, maar ik heb slechts een paar dvd's vluchtig bekeken en wat analoge tv. Ik hoop dat ik ze ook niet zal zien de komende jaren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Msniekers schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 19:17:
[...]

Als het volledig stil is in de kamer, dan hoor ik als ik voor de tv zit vrijwel alleen het zachte brommen van de elektronica (wat bij een volledig zwart beeld helemaal weg is) en geen fans. Ga ik met mijn oren achter de fans hangen, dan hoor ik ze lichtjes zoemen maar volgens mij is het alleen de luchtverplaatsing die je hoort. Vergelijk het met een hele stille fan in een pc, absoluut niet storend dus. En ik ben heel kieskeurig vwb bijgeluiden.
De beruchte purple snake ben ik nog niet tegengekomen, maar ik heb slechts een paar dvd's vluchtig bekeken en wat analoge tv. Ik hoop dat ik ze ook niet zal zien de komende jaren :)
dat is mooi. Ik vind de jouwe nog steeds een van de mooiste plasmas. De nieuwe serie '45' is 200 euro goedkoper en iets minder mooi.
Ik heb zelf een 7e generatie panasonic SD panel zonder tuner en zonder boxen, grote voordeel is dat er geen enkele fan in zit! hij is volkomen stil. geen bromtoon en geen paarse slangen, die bestonden toen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben me ook aan het verdiepen in een nieuwe tv.
Ik neig ook steeds naar een Plasma.
De kijkafstand is ca 3.10 m. theoretisch zou dus een 30 inch beeldscherm voldoende
moeten zijn. Ik hoef ook geen meter scherm maar van een beetje overbreedte heb je later geen spijt denk. Ik heb er ook een mooie vlakke muur voor. Dus ik wil voor een max. 37 inch scherm gaan. :P
Op het oog heb ik de LCD van Philips 32PV9551. Dit is een 32 inch en kost toch ruim 1500 euro. :>
Verder heb ik op het oog de Plasma van Panasonic gezien zijn mooie prijs.
De Plasma Panasonic TH-37pv60e of de Plasma Panasonic TH-37pv45EH
Weet iemand de verschillen tussen deze beiden? :?
Verder kan ik op de website van Panasonic de pv45EH niet terugvinden. Van de pv60e kun je zo de manual downloaden.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2007 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De 45 is precies hetzelfde als de 60 alleen de contrastratio is 8000:1 ipv 10.000:1.
Als mijn plasma morgen stuk gaat koop ik een 37 inch 45 voor 1062 euro.
Dat zou ik ook doen in jouw geval, je krijgt spijt van je LCD. Kijk eens naar een analoge tv uitzending op een LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 21:02:De Plasma Panasonic TH-37pv60e of de Plasma Panasonic TH-37pv45EH
Weet iemand de verschillen tussen deze beiden? :?
Verder kan ik op de website van Panasonic de pv45EH niet terugvinden. Van de pv60e kun je zo de manual downloaden.
Geen info op de Nederlandse of Amerikaanse Panasonic-site, maar hier de volledige specs van de duitse site: http://www.produkte.panas...@41@@@@@TH-37PV45EH@Viera|Plasma-Bildschirme@&altMod=N&upper=&prop
Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 21:44:
De 45 is precies hetzelfde als de 60 alleen de contrastratio is 8000:1 ipv 10.000:1.
...er zijn nog wat meer verschillen ;
Verschil (behalve contrast van 8000 of 10000) is dat de PV60 max. 3.072 'Graustufen' (=schaduwgradaties) heeft en de PV45 'slechts' max. 2.048.
En volgens die duitse specs toch ook V-real mist... (de PV45 dus). Toch maar de PV/PX60 ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2007 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 22:09:
[...]
Geen info op de Nederlandse of Amerikaanse Panasonic-site, maar hier de volledige specs van de duitse site: http://www.produkte.panas...@41@@@@@TH-37PV45EH@Viera|Plasma-Bildschirme@&altMod=N&upper=&prop

[...]
...er zijn nog wat meer verschillen ;
Verschil (behalve contrast van 8000 of 10000) is dat de PV60 max. 3.072 'Graustufen' (=schaduwgradaties) heeft en de PV45 'slechts' max. 2.048.
En volgens die duitse specs toch ook V-real mist... (de PV45 dus). Toch maar de PV/PX60 ;)
Klopt, maar zijn er ook paarse slangen op de 45 gesignaleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnolia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:52
Ja, althans op kieskeurig wel. Dat is ook een van de redenen dat ik maar geen Panasonic neem.

21-12-2006 Frank81_nl: Ik ben nu ca 1,5 maand in het bezit van deze plasma.
Het beeld is goed echter:
bij films gebeurt het regelmatig dat er rode grillige lijnen en wazige vlekken
te zien zijn. Dit is meestal in donkere passages. Dit doet werkelijk afbreuk
aan de tv. Dit gebeurt zeer wisselvallig en niet bij elke film.
De rode lijnen zijn nagenoeg altijd in het gezicht van de personen. Is dit
misschien een instellingsfout? Hebben meer mensen hier last van? Volgens
Panasonic is dit probleem niet bekend. Om een monteur te laten komen is het
natuurlijk wel noodzakelijk dat hij de klacht kan zien. Deze komt erchter zeer
wisselvallig voor.
Indien iemand hier een oplossing voor heeft hoor ik dit graag. reageer
Keitaro2: Bij mijn vorige bericht had ik een link gezet naar het betreffende forum. Zoek
maar op "problem 42px60" (02-01-2007)
Keitaro2: Toevallig in mijn zoektocht naar een plasma tv zag ik je bericht staan en het
deed me denken aan een discussie die ik gelezen heb op een engels audio/video
forum. Ik weet natuurlijk niet zeker of jij hetzelfde probleem hebt als in dat
topic besproken wordt maar het lijkt er wel erg op.
Als je dezelfde problemen hebt dan zal een isf callibratie de problemen niet
volledig kunnen verhelpen (misschien wordt het iets minder zichtbaar).

De persoon in kwestie is niet bekend met de 'purple snakes' Maar dat verhaaltje over in het gezicht is wel duidelijk.

Afbeeldingslocatie: http://www.cc.jyu.fi/~jakeisal/pictures/IMAGE_005.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.cc.jyu.fi/~jakeisal/pictures/HPGOF_md_bright.jpg

Als ik dat op mn nieuwe tv van 1200 euro zie krijg ik n beroerte denk ik :p

Ontspan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richy t
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-09 19:16
sonsan schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 17:07:
[...]

Kan je mij de link mailen voor de testdvd. Ik heb al geruime tijd gezocht maar nog niks kunnen vinden.
mail to: sonsan1atgmailpuntcom
Sorry maar ik weet ook niet meer precies welke link het is, het staat in ieder geval in dit topic http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=394430 maar het is een groot topic. Helaas heb ik het bestand zelf ook gewist anders had ik hem wel naar je toe gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

klik

De keuze wordt nu wel heel erg makkelijk :P

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SgtStrider schreef op zondag 21 januari 2007 @ 16:32:
klik

De keuze wordt nu wel heel erg makkelijk :P
Ik heb er een besteld. Ik zal alvast 'www.ikwilmijnpioneer.tv' registreren. Daar kunnen we samen als collectief levering van deze plasma eisen. 500 gulden lijkt mij heel normaal voor een tv!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe lang staat dit al op hun website?
Pagina: 1 ... 4 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.