[TV] Plasma of LCD aanschaffen?

Pagina: 1 ... 3 ... 16 Laatste
Acties:
  • 59.810 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basset schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 22:51:
Vanavond bij expert een Sharp XD1(1080 LCD) met een Pioneer plasma (2500 Euro) naast elkaar gezien.

Ik moet zeggen, dat met de demo die draaide deed de LCD absoluut niet onder voor de plasma. Ze gaven beiden mooi beeld.
Was het een HD demo? Ga nog eens langs en neem de DVD Se7en mee.
kingrichard47 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 13:13:
Achteraf gezien erg blij dat ik voor de Panasonic ben gegaan. Vrienden hebben destijds de Pioneer aangeschaft en tot mijn verbazing hebben zij behoorlijk last van ingebrande logo's, dit terwijl zij alle tips over lagere instellingen ed aangenomen hebben. Ik daarintegen was er na een paar dagen al weer zat van om hem op mindere settings te hebben en heb hem gewoon normaal gezet, resultaat? Ik heb nooit last gehad van ingebrande logo's.

In dit topic staat ook nog een hoop info over de pansonic
Ja, schandalig dat Pioneer(!) of all brands in 2006 inbrandproblemen heeft. En dan durven ze nog 3500 euro te vragen voor een plasma.... :X

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2007 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bartjuh schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 21:00:- In de BCC in Hengelo zag ik een 37" LCD en 42" Plasma van Philips uit dezelfde nieuwe serie (design en alles is hetzelfde) naast elkaar staan, met dezelfde HD bron. Een soort HD promotiefilmpje op, ondanks de voornamelijk heldere beelden en felle spotjes die er door de winkel staan is er toch duidelijk een verschil in zowel contrast, kleurwaarden als zwartwaarden te constateren.
....je vergeet te vermelden wat er met die verschillen uitsprong, Plasma of LCD ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 00:29:
[...]
....je vergeet te vermelden wat er met die verschillen uitsprong, Plasma of LCD ?
zwartwaarden, contrast. Dat kan maar een ding zijn dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand met een plasma een foto maken van zijn scherm, aan op zwart beeld, in het compleet donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:09
Zolang fabrikanten de moeite niet nemen om een 32 inch Plasma op de markt te zetten wordt het gewoon LCD. Of de zwartwaardes dan donkergrijs zijn of zoals bij een plasma nog donkerdergrijs.

Ik kan simpelweg geen grotere TV kwijt, of ik moet een kast van 1000 euro de deur uitgooien en een nieuwe kopen. Dat maakt een TV wel erg duur.

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basset schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 08:16:
Of de zwartwaardes dan donkergrijs zijn of zoals bij een plasma nog donkerdergrijs.
zwart is zwart en niet donkergrijs op een goede plasma :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22:51
basset schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 08:16:
Zolang fabrikanten de moeite niet nemen om een 32 inch Plasma op de markt te zetten wordt het gewoon LCD. Of de zwartwaardes dan donkergrijs zijn of zoals bij een plasma nog donkerdergrijs.

Ik kan simpelweg geen grotere TV kwijt, of ik moet een kast van 1000 euro de deur uitgooien en een nieuwe kopen. Dat maakt een TV wel erg duur.
Het heeft weinig met de 'moeite niet nemen' te maken.

Een plasma cel heeft een bepaalde minimale grote. Deze bepaald dan al heel snel de grote van een scherm als je een minimale resolutie wil behalen. Een plasma van 640*480 is prima mogelijk, maar die koopt weer niemand. Een resolutie van 1024*768 kom je weer snel op 37 of 42" uit.

m.a.w. het kan niet. <37" = LCD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-08 11:47

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 04:02:
Kan iemand met een plasma een foto maken van zijn scherm, aan op zwart beeld, in het compleet donker.
Daar heb je echt niks aan, want naast het scherm zelf bepalen de sluitertijd, diafragma en ISO net zo zeer de hoeveelheid licht die op je sensor in je camera valt.

Als je dit wilt vergelijken zou je een LCD en plasma naast elkaar moeten zetten en daar een foto van moeten maken. Ik heb dit wel eens ergens gezien op internet en de LCD was stukken lichter (logisch ook, gezien het verschil in technologie).

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basset
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-09 13:09
Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 09:56:
[...]

zwart is zwart en niet donkergrijs op een goede plasma :O
Hmmm, dan hoeven we ook niet te wachten op SED nietwaar?

Zelfs een CRT TV geeft zwart niet weer als absoluut zwart. Er komt altijd licht door van de delen die wel verlicht zijn. Ook is een scherm niet volledig zwart, zelfs niet als deze uitstaat. Dus nee, het is niet zwart. En Ja een Plasma geeft dit wel veel beter weer.

Ik heb overigens liever een scherm die wat minder zwart is, met detail, dan een scherm die pikzwart kan weergeven zonder nuances.

Er zijn LCD's die dit best goed kunnen, er zijn ook Plasma's die hierin zuigen.

Uiteindelijk komt het neer op keuzes als hoeveel wil ik uitgeven en wat vind ik goed.
10 tegen 1 dat als je 2 dagen een LCD heb staan zonder een plasma ernaast, dat het "grijze" zwart niet eens meer opvalt. Het is juist doordat je in de winkel kunt verglijken, dat de keuze zo moeilijk wordt, omdat je dan zeer goed de beperkingen van een scherm kunt zien, die je anders niet eens op zou vallen.

En omdat je een behoorlijk hoog bedrag maar 1 keer uit kunt geven wordt de keus er niet makkelijker op.
Voor mij niet ieder geval. Ik spaar niet 123 2500 euro in een paar maandjes bij elkaar. (tenzij je tweeverdiener bent, of thuis woont of alleenverdiener zonder kinderen of..... ;)

[ Voor 32% gewijzigd door basset op 05-01-2007 10:45 ]

Hop,hop,hop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 00:48:
[...]zwartwaarden, contrast. Dat kan maar een ding zijn dus...
...ipv kan dat dus alleen dan maar plasma zijn zeg je ;) Maar het zou misschien ook wel eens door iemand als anders ervaren kunnen worden, dus vandaar dat ik graag een antwoord wilde van @Bartjuh, die heeft staan loeren en een en ander constateerde, maar niet duidelijk maakte wat nu het prettigst beeld weergaf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 00:29:
[...]
Eigenlijk moet je dat met eigen ogen zien natuurlijk ;)

Maar ik gaf het al een beetje aan in mijn vorige post :)
Plasma vond ik een stuk mooier over komen qua kleuren (subjectief) en zwartwaarden waren bij de goede plasma's zwarter dan bij alle LCD's die er stonden. Verder leek LCD meer last te hebben van een soort "moire" effect, wat je goed zag op de voorkant van die truck in cars.
LCD oogde van de afstand van 1meter die ik eraf stond een tikkeltje scherper, maar not by much. Van een afstand van 2m was dat al niet echt meer zichtbaar.

[ Voor 40% gewijzigd door Bartjuh op 05-01-2007 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 10:05:
[...]

Daar heb je echt niks aan, want naast het scherm zelf bepalen de sluitertijd, diafragma en ISO net zo zeer de hoeveelheid licht die op je sensor in je camera valt.
Ik weet het schat :> , wil alleen een impressie hebben. Geef sluitertijd, diafragma en ISO er ook maar even bij dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 12:46:
[...]

Ik weet het schat :> , wil alleen een impressie hebben. Geef sluitertijd, diafragma en ISO er ook maar even bij dan.
Dan nog weet je niet hoeveel omgevingslicht er is. Ik wil best een foto maken, maar ik kan 'm varieren van een pikzwart scherm tot een inferno van licht. Wat wil je precies hebben? :)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 11-09 16:02

sanook

_/-\o_

FaceDown schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 12:48:
[...]

Dan nog weet je niet hoeveel omgevingslicht er is. Ik wil best een foto maken, maar ik kan 'm varieren van een pikzwart scherm tot een inferno van licht. Wat wil je precies hebben? :)
laat maar, ik gooi alleen maar meer olie op het vuur

[ Voor 10% gewijzigd door sanook op 05-01-2007 14:21 . Reden: laat maar, ik gooi alleen maar meer olie op het vuur ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 04:02:
Afbeeldingslocatie: http://corporate.pukar.googlepages.com/corporate.black.v.JPG

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2007 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 12:48:
[...]

Geen omgevings licht, gordijntjes dicht. Mooi zwart scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:44

EraZor

Don't mention the war

...diafragma? sluitertijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 17maart
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 02-02-2022
Je denkt toch niet dat deze afbeelding een echte foto is?

Edit:
Geen zelfgemaakt plaatje maar, hij staat hier: http://corporate.pukar.googlepages.com/corporate.black

[ Voor 82% gewijzigd door 17maart op 05-01-2007 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
17maart schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 16:16:
[...]

Je denkt toch niet dat deze afbeelding een echte foto is?
Gewoon een rechthoek opvullen met zwart en opslaan als .jpg en je hebt mooi zwart.
nou zeg, wantrouwend figuur ben jij .... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

basset schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 10:41:
[...]

Hmmm, dan hoeven we ook niet te wachten op SED nietwaar?

Zelfs een CRT TV geeft zwart niet weer als absoluut zwart. Er komt altijd licht door van de delen die wel verlicht zijn. Ook is een scherm niet volledig zwart, zelfs niet als deze uitstaat. Dus nee, het is niet zwart. En Ja een Plasma geeft dit wel veel beter weer.

Ik heb overigens liever een scherm die wat minder zwart is, met detail, dan een scherm die pikzwart kan weergeven zonder nuances.

Er zijn LCD's die dit best goed kunnen, er zijn ook Plasma's die hierin zuigen.

Uiteindelijk komt het neer op keuzes als hoeveel wil ik uitgeven en wat vind ik goed.
10 tegen 1 dat als je 2 dagen een LCD heb staan zonder een plasma ernaast, dat het "grijze" zwart niet eens meer opvalt. Het is juist doordat je in de winkel kunt verglijken, dat de keuze zo moeilijk wordt, omdat je dan zeer goed de beperkingen van een scherm kunt zien, die je anders niet eens op zou vallen.
Zit toch niet zo te zeveren man, je neemt alles veels te letterlijk en je gaat veels te diep op details in. Moet ik nu weten wat SED is? Geen eens zin om op te zoeken.
Als ik het over een goede plasma heb dan bedoel ik bijvoorbeeld de Panasonic 42pv60 (daar is hij weer) die wij thuis hebben staan en daar zie ik gewoon een schitterend beeld. Natuurlijk ga ik daar niet met een 100% zwart stukje papier naast zitten om te vergelijken of het wel ECHT zwart is. Het komt in ieder geval het dichtst bij zwart wat ik tot nu toe op een flatscreen gezien heb, LCD of plasma. Er is nog niemand bij ons thuis geweest die daar ook maar iets van gezegd heeft, alleen maar monden die open vallen van het beeld :>
En ja ik heb al heel veel vergeleken omdat we die tv niet even 1,2,3 hebben aangeschaft. En wat je zelf ook zegt, het gaat niet alleen om het zwart maar ook contrast en kleuren. Allemaal niks mis mee.
En omdat je een behoorlijk hoog bedrag maar 1 keer uit kunt geven wordt de keus er niet makkelijker op.
Voor mij niet ieder geval. Ik spaar niet 123 2500 euro in een paar maandjes bij elkaar. (tenzij je tweeverdiener bent, of thuis woont of alleenverdiener zonder kinderen of..... ;)
Jij misschien niet maar ik wel ;) Kies gewoon een tv die jou bevalt en ga niet eeuwig wachten tot de techniek perfect is want dat is het nooit. Op een gegeven moment moet je gewoon een knoop doorhakken en dan pak je het beste van dit moment. Volgens mij kun je nooit echt een slechte tv kopen als je goed georienteerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Was net in de MM in Groningen en liep even de "plasma-hoek" in waar je naar verschillende schermen kon kijken. Helaas waren de merken bij elkaar gegroepeerd en had elk merk zijn eigen promofilmpje draaien.

Maar ik keek even bij Philips en ik was erg onder de indruk van het beeld dat ik zag. Het was scherp, goede zwartwaarden, ik zag geen ghosting (iets wat bij me vaak bij LCD toch nog opvalt) en de kleuren waren "echt" en het leek echt alsof er diepte in de beelden zat.

Ik zat ook nog even te kijken welke ik de beste vond en of er nog verschil was tussen de schermen. Ik vond degene in het midden duidelijk de mooiste, want die had scherper beeld, sprankelendere kleuren en meer diepte in het beeld. Je zag ookbv een close-up van het een oog en dan zag het er echt mooi uit. Op het scherm ernaast was het allemaal wat minder, minder mooie kleuren, minder scherp en minder diepte. Toen ging eens kijken naar de specs en wat zag ik tot mijn grote verbazing, het middelste scherm was een LCD!!! In de plasmahoek dus en ik vond hem beter presteren dan de plasmaschermen die er omheen hingen. Het was weliswaar een hele dure (bijna €4000,- voor een 42" dacht ik), maar hij was niet eens full hd, maar slechts 1366x768 en het plasmascherm ernaast was een Alis scherm met een 1024x1080i resolutie. Maar ik was dus echt verbaasd en het kan natuurlijk aan het filmpje liggen en aan de setting (het was immers een wat gedimde ruimte) en ik heb geen scene gezien die heel erg donker was om te zien hoe hij het deed met een donkere scene waar LCD vaak moeite mee heeft, maar dan nog. Nu de meeste plasmaschermen niet meer de lage 842x542 resolutie hebben, zou ik eerder geneigd zijn om plasma te kopen gezien de prijs-kwaliteit, maar het verschil tussen LCD en plasma zal denk ik alleen maar kleiner worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 17:05:
Was net in de MM in Groningen en liep even de "plasma-hoek" in waar je naar verschillende schermen kon kijken. Helaas waren de merken bij elkaar gegroepeerd en had elk merk zijn eigen promofilmpje draaien.

Maar ik keek even bij Philips en ik was erg onder de indruk van het beeld dat ik zag. Het was scherp, goede zwartwaarden, ik zag geen ghosting (iets wat bij me vaak bij LCD toch nog opvalt) en de kleuren waren "echt" en het leek echt alsof er diepte in de beelden zat.

Ik zat ook nog even te kijken welke ik de beste vond en of er nog verschil was tussen de schermen. Ik vond degene in het midden duidelijk de mooiste, want die had scherper beeld, sprankelendere kleuren en meer diepte in het beeld. Je zag ookbv een close-up van het een oog en dan zag het er echt mooi uit. Op het scherm ernaast was het allemaal wat minder, minder mooie kleuren, minder scherp en minder diepte. Toen ging eens kijken naar de specs en wat zag ik tot mijn grote verbazing, het middelste scherm was een LCD!!! In de plasmahoek dus en ik vond hem beter presteren dan de plasmaschermen die er omheen hingen. Het was weliswaar een hele dure (bijna €4000,- voor een 42" dacht ik), maar hij was niet eens full hd, maar slechts 1366x768 en het plasmascherm ernaast was een Alis scherm met een 1024x1080i resolutie. Maar ik was dus echt verbaasd en het kan natuurlijk aan het filmpje liggen en aan de setting (het was immers een wat gedimde ruimte) en ik heb geen scene gezien die heel erg donker was om te zien hoe hij het deed met een donkere scene waar LCD vaak moeite mee heeft, maar dan nog. Nu de meeste plasmaschermen niet meer de lage 842x542 resolutie hebben, zou ik eerder geneigd zijn om plasma te kopen gezien de prijs-kwaliteit, maar het verschil tussen LCD en plasma zal denk ik alleen maar kleiner worden.
Daar loop ik bijna elke dag langs, even een frisse neus scheppen ;) Ons kantoor is schuin tegenover de MM grun :)

Wat mij opvalt is er een aantal TVs daar erg beroerd ingesteld zijn. De Pioneers zien er niet uit daar, terwijl die toch echt beter zijn dan de goedkope Samsung en LG schermen die ernaast hangen. De Pioneers zijn heel donker ingesteld, en de Samsung juist heel licht. Vertekent heel erg. Zelfs de 4270 en 427 die onder elkaar hangen verschillen van elkaar, terwijl de PDPs exact gelijk zijn. Eigenlijk moet je zelf de afstandbedieningen erbij pakken daar en zelf met contrast en brightness gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net met wat tips en meningen nog maar es gaan loeren naar Plasma - LCD bij MM. Plasma lijkt idd imho meer diepte weer te geven. Wel is het beeld iets minder scherp, meer wolliger, bij plasma, maar is niet storend. En bij plasma, iets waar ik mij bij LCD wel erg aan stoor, minder na-ijl effecten.

Tja, los van het minder prettig reflecterende scherm bij plasma (maar dat is bij CRT ook al dus...) lijkt plasma dan, zeker voor SD TV, een beter keus te gaan worden (...net nu ik dacht voor LCD te gaan...). Moet mij idd niet verkijken op fullHD, blueray en ander technieken die ik (voorlopig) niet zal gebruiken. TV en DVD is de hoofdmoot, en dan op hooguit 37 inch.

Conclusie voor mijn kijkgedrag.... Plasma dus ?! ( ...is alleen weer wat duurder tov het eerdere 32 lcd scherm...).

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2007 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat LCD of Plasma heel persoonlijk is.
De ene vindt dat warme mooi en de ander vindt het scherpe mooi...LB...vergelijken in de winkel ja toch? Heel persoonlijk. En het energieverbruik??? ff serieus? Als je een sportwagen koopt maakt het benzineverbruik toch ook niet uit?

Wat ik me afvraag: Is het nu echt zo dat een Plasma langzaam "slijt"?
M.a.w. wordt het beeld steeds slechter? Daar zit ik dus NIET op te wachten....
Ik wil de Plasma (minimaal 40 inch) gebruiken voor mijn X-box hoekje, zo vaak zal deze dus niet aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 19:25:
[..]

Wat ik me afvraag: Is het nu echt zo dat een Plasma langzaam "slijt"?
M.a.w. wordt het beeld steeds slechter? Daar zit ik dus NIET op te wachten....
Ik wil de Plasma (minimaal 40 inch) gebruiken voor mijn X-box hoekje, zo vaak zal deze dus niet aanstaan.
Ja plasma wordt steeds slechter. Van de brightness is na 60.000 uur nog ongeveer de helft over. Dus als je ELKE dag 44 uur kijkt al na 41 jaar. ;) De lamp van een LCD is net zo snel kapot, dus maak je daarover geen zorgen.

En het stroomgebruik? Tegenwoordig is dat nagenoeg aan elkaar gelijk. Het scheelt hooguit enkele tientjes per jaar. En als je een scherm van 2000 euro kan kopen lijkt dat me ook niet zo'n probleem. :P

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stukje info van 25/12/06 over Panansonic's visie mbt Plasma en LCD:
Forget L.C.D.; Go for Plasma, Says Maker of Both - New York Times

To demonstrate plasma is better, the company has offered picture comparisons for journalists at electronics shows. And it has developed marketing materials that dispel some of the myths of plasma’s limitations, like how often to refill the plasma gas (never) and the problems with picture burn-in (none anymore).

This holiday, Panasonic went a step further, running an ad in newspapers around the country under the heading “Six facts you need to know before you buy a large flat-panel TV.” The ad points out plasma’s superior contrast, color rendition, crisp motion, viewing angle and durability when compared to L.C.D. TVs.

Not so fast, says Sony. The company, which exited the plasma TV market to concentrate on L.C.D. sets, is running its own series of sportslike newspaper and magazine ads that promote what it calls an HD challenge. Once consumers see reflections of fluorescent lighting in the plasma set, they will opt for L.C.D., the ad contends.

While most people do not have fluorescent lights in their living rooms, Sony believes its challenge shows how bright light bulbs and other reflections can spoil a picture.
bron: http://www.nytimes.com/20...88&partner=rssnyt&emc=rss ...voor het gehele artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 19:10:
Net met wat tips en meningen nog maar es gaan loeren naar Plasma - LCD bij MM. Plasma lijkt idd imho meer diepte weer te geven. Wel is het beeld iets minder scherp, meer wolliger, bij plasma, maar is niet storend. En bij plasma, iets waar ik mij bij LCD wel erg aan stoor, minder na-ijl effecten.

Tja, los van het minder prettig reflecterende scherm bij plasma (maar dat is bij CRT ook al dus...) lijkt plasma dan, zeker voor SD TV, een beter keus te gaan worden (...net nu ik dacht voor LCD te gaan...). Moet mij idd niet verkijken op fullHD, blueray en ander technieken die ik (voorlopig) niet zal gebruiken. TV en DVD is de hoofdmoot, en dan op hooguit 37 inch.

Conclusie voor mijn kijkgedrag.... Plasma dus ?! ( ...is alleen weer wat duurder tov het eerdere 32 lcd scherm...).
Ik zit met precies hetzelfde 'probleem'...., wilde een 37 of 42 inch lcd gaan kopen maar zit nu ook helemaal aan de plasma kant, waar ik eerst nog zo fel tegen was...., voor mij geld ook dat er veel naar SD gekeken wordt, en dan heb je weinig aan een Sharp 42XD1E...., zit nu te twijfelen tussen de Pana 42PV60, de Hitachi PD8600 en PD9700, of toch die Sharp 42XD1E. En om het helemaal moeilijk te maken hebben ze hier bij MM (rdam centrum) nog een paar Toshiba 42WL58 staan voor een spotprijs (1699, maar was eerder aanbieding van 1499, denk dat ie nog wel weg gaat voor die prijs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:29

Smarron

The bend

verkeerde topic. }:O

[ Voor 99% gewijzigd door Smarron op 06-01-2007 08:44 ]

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C7RL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-04 15:25
Ik ben ook op zoek en op onderzoek naar een "platte tv". Ik stuitte dus al heel snel op het dilemma van LCD of plasma? Als leek had ik natuurlijk al negatieve signalen gehoord via kennissen, vrienden en de TV (tros radar) over plasma (inbranden verbuik etc) en de positieve van LCD (resolutie etc.). Van nature weet ik dat je moet luisteren naar wat er gezegd word maar ook naar wat er NIET gezegd word. Dus heb ik besloten mijzelf wegwijs te maken en te verdiepen in de materie van LCD en plasma.

Ondertussen sta ik versteld hoe mijn negatieve beeldvorming (<G>) tot stand is gekomen van plasma t.o.v LCD. Als ik mijzelf niet had ingelezen in de materie had ik nu een foutieve keuze gemaakt en had er een LCD op het TV dressoir gestaan. Wat je eigenlijk zou moeten doen is LCD en Plasma vergelijken met je oude CRT zou het dan een stuk makkelijker worden?

Mijn keuze staat in iedergeval vast: Plasma (een panasonic 37'' of 42'' tussen 1100 en 1400 euro)
waarom:
1. zwart weergave
2. contrast
3. kleuren
4. kijkhoek word niet grijzig bij < 90o >
5. stroom verbuik is niet veel hoger dan LCD
6. hinder met lichtinval (heb ik nu ook bij mijn crt heb ik mee leren leven (gordijntje dicht))
7. inbranden komt nauwelijks meer voor (eerste 200 uur belangrijk om contrast te verlagen)
8. resolutie Plasma is hoger dan van mijn huidige CRT (1024x768)
9. HD ready wil ik niet (maar ja dat is ie al)
10. Ik wil full HD maar dat is nu niet te betalen en bijna geen content.
11. resolutie imo op dit moment minst belangrijk ivm punt 9 en 10.

tzt (2 jaar) verhuist de plasma dan weer naar de slaapkamer en dan kijk ik wel hoeveel full HD content er in de winkel ligt en hoeveel full HD uitzendingen er digitaal worden uitgezonden en wie de oorlog in HD land (blue ray en HD-DVD) heeft gewonnen.

Wie weet wat we tegen die tijd voor moois hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C7RL schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 11:59:
Als ik mijzelf niet had ingelezen in de materie had ik nu een foutieve keuze gemaakt en had er een LCD op het TV dressoir gestaan.
Join de club en gefeliciteerd met je inzicht :)
Geen twijfel mogelijk. Dat is de juiste keuze.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2007 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C7RL schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 11:59:

8. resolutie Plasma is hoger dan van mijn huidige CRT (1024x768)
9. HD ready wil ik niet (maar ja dat is ie al)
10. Ik wil full HD maar dat is nu niet te betalen en bijna geen content.
11. resolutie imo op dit moment minst belangrijk ivm punt 9 en 10.
Staar je aub niet stuk op die resolutie! Ondanks dat het een lage resolutie op papier lijkt is het beeld SUPER strak bij een HD film hoor. Ik heb al enkele bekeken op de pana 42pv60 in 1080i nou echt, jet weet niet wat je ziet. Als je dat gewoon bekijkt heb je geen enkeke behoefte aan een hogere resolutie hoor! Het lijkt natuurlijk wel stoer als je kunt zeggen dat je tv 1920x1080 aankan en de jouwe 'slechts' 1024x768 maar ik wil ze wel eens naast elkaar zien. Wedden dat er veel meer dingen belangrijk zijn dan zo'n resolutie ;)

Ik heb ooit al eens foto's gepost van HD opnames op de 42pv60 maar kan ze nog wel eens posten.Hier eentje:
Afbeeldingslocatie: http://i102.photobucket.com/albums/m82/centoriun/IMG_4473.jpg

Je ziet niet echt de details maar geloof mij dat ze er zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 12:36:
[...]

Staar je aub niet stuk op die resolutie! Ondanks dat het een lage resolutie op papier lijkt is het beeld SUPER strak bij een HD film hoor. Ik heb al enkele bekeken op de pana 42pv60 in 1080i nou echt, jet weet niet wat je ziet. Als je dat gewoon bekijkt heb je geen enkeke behoefte aan een hogere resolutie hoor! Het lijkt natuurlijk wel stoer als je kunt zeggen dat je tv 1920x1080 aankan en de jouwe 'slechts' 1024x768 maar ik wil ze wel eens naast elkaar zien. Wedden dat er veel meer dingen belangrijk zijn dan zo'n resolutie ;)

Ik heb ooit al eens foto's gepost van HD opnames op de 42pv60 maar kan ze nog wel eens posten.Hier eentje:
[afbeelding]

Sterker nog: ik heb een SD(!) Panasonic plasma en met HD content ziet dat er perfect uit. Op avforums was er ooit iemand die een SD en een HD plasma van Panasonic naast mekaar had staan. Op beide plasmas was de XBOX 360 aangesloten met asl output 720p. Hij kon geen verschil zien, pas als hij op 10 centimeter van het scherm zat dan zag die dat de HD wat scherper was. Het verschil in prijs was het totaal niet waard: de HD versie was 50% duurder.

Hier nog iemand die een LCD en Plasma heeft gehad en de keuze voor plasma heeft gemaakt: Verwijderd in "Het Grote Xbox 360 Topic - Deel 27"

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2007 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TroonStaal schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 11:40:
Hebben lcd schermen niet hetzelfde probleem als monitoren, namelijk ghosting of moeite met snelle bewegende beelden? Zat een tijdje terug bij een vriend thuis de (waardeloze) actiefilm Blast (ofzo) te kijken op een Philips Amiblight en in scenes met veel beweging en snel camerawerk (bijvoorbeeld instortingen en branden) zag ik behoorlijk wat pixelprut.

dat ambilight vind ik trouwens verschrikkelijk, bloedirritant licht de hele tijd :X
Nee, dat was bij de eerste generaties wel een probleem, maar bij mijn Philips Ambililght 42" LCD heb ik er totaal geen last van. Overigens vind ik dat licht erachter wel mooi, als je hem instelt op de kleur v/d beeldranden is het prachtig, en rustgevend voor het oog (mits een lichte kleur verf op de muur erachter ;) ), anders zet je het gewoon uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 13:40:
[...]

Sterker nog: ik heb een SD(!) Panasonic plasma en met HD content ziet dat er perfect uit. Op avforums was er ooit iemand die een SD en een HD plasma van Panasonic naast mekaar had staan. Op beide plasmas was de XBOX 360 aangesloten met asl output 720p. Hij kon geen verschil zien, pas als hij op 10 centimeter van het scherm zat dan zag die dat de HD wat scherper was. Het verschil in prijs was het totaal niet waard: de HD versie was 50% duurder.

Hier nog iemand die een LCD en Plasma heeft gehad en de keuze voor plasma heeft gemaakt: Verwijderd in "Het Grote Xbox 360 Topic - Deel 27"
Klopt helemaal.

Ik heb twee weken geleden de Panasonic TX 32LX60F gekocht. Ik heb hem geruild voor een plasma van Panasonic: de 37PV60. Bij het gamen is het beeld een fractie minder scherp (resoluties bij deze maat plasma's zijn meestal 1024x720 terwijl de LCD's meestal 1366x768 hebben) maar voor het overige steekt deze plasma met hoofd en schouders uit boven de LCD die ik had. En die LCD was als beste koop getest door de consumentenbond.

Plasma geeft echt veel en veel mooier en natuurlijker beeld. En je hebt een veel betere kijkhoek, zwartwaardes, mooiere kleuren en absoluut geen problemen met ghosting/trailing. Ik vind het verschil echt heel groot, vooral bij TV kijken en DVD's. Ik heb hem echter voornamelijk geruild omdat ik dus juist wel veel last had met ghosting bij deze LCD. Dat de plasma op andere fronten echter ook een stuk beter blijkt te zijn is een leuke bonus :P

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2007 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang twijfelen tussen lcd en plasma denk ik toch voor de Panasonic 42pv60 te gaan. 1 vraagje alleen, ik wil hem aansluiten op Microsoft Windows Media Center. Dit betekent dus dat als de computer aangesloten is er vaak een stilstaand beeld is. Is dit wel verstandig met deze plasma ivm inbranden, of kan ik dan Wobblen altijd aanzetten?

thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

hvangent schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 21:50:
[...]
Ik zit met precies hetzelfde 'probleem'...., wilde een 37 of 42 inch lcd gaan kopen maar zit nu ook helemaal aan de plasma kant, waar ik eerst nog zo fel tegen was....,
Grappig, ik heb echt precies hetzelfde :D Eerst was plasma alleen al uitgesloten vanwege resolutie en stroomverbruik. Ik keek eigenlijk alleen naar lcd voor de aanschaf. Ik heb een jaar geleden zelfs een lcd tv gekocht van Samsung, maar deze na 2 maanden weer verkocht. Ik was echt teleurgesteld. HD content zag er zo op het eerste gezicht wel leuk uit, maar dat veranderde al snel in veel irritatie bij het kijken. Zwart was gewoon niet mooi zwart en kleuren kon ik niet echt natuurlijk vinden (meer plastic), ook niet na veel getweak. Dat waren mijn voornaamste ergernissen. Om nog maar niet te praten over de kwaliteit van gewone analoge tv ;)
Ik ging in mijn ogen gewoon achteruit in beeldkwaliteit tov mijn 8 jaar oude 4:3 Philips CRT.
Tegenwoordig heb ik al veel vergeleken, en een boel lcd's en plasma's gezien. Voor mij is het nu wel duidelijk :+

Uiteindelijk een paar maanden geleden maar 2de hands een JVC CRT breedbeeld gekocht voor 100 euro. Ik wacht alles nog eventjes af... prijzen die misschien nog goedkoper worden, en SED. De JVC voldoet voor nu prima voor DVD's en gewone analoge tv :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[afbeelding]

Jammer dat hij alleen pislelijk is. Zilver :r (en zilver-zwart combo is al helemaal :r). Dan toch liever een pioneer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:29

Smarron

The bend

Verwijderd schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 20:23:
Jammer dat hij alleen pislelijk is. Zilver :r (en zilver-zwart combo is al helemaal :r). Dan toch liever een pioneer.
Is gewoon smaak. Ik vind zilver/zwart wel supermooi.

De LG 42PC1RR is op die manier gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://www.minhembio.com/bild/97036.jpg

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smarron schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 20:41:
[...]
Vind het elcheapolook, maar het is inderdaad persoonlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is natuurlijk een kwestie van smaak he? Wat jij lelijk vindt kan iemand anders heel mooi vinden. De weergave van de TV is het belangrijkste en als de omlijsting ook mooi is dan is het helemaal goed. De pioneer wilde ik ook wel trouwens. Mijn bankrekening was er alleen niet helemaal tegen opgewassen. Over een jaar of 1 of 2 koop ik een full HD plasma en dan gaat de plasma die ik nu heb van mijn gamekamer/studeerkamer naar de woonkamer en daar zal die heel mooi staan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onsgeluk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-11-2022

onsgeluk

Beroepsprutser

Smarron schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 20:41:
[...]

De LG 42PC1RR is op die manier gemaakt:

[afbeelding]
Wat is het hier gezeelliiiggg ;) Leuke verzameling rechts in beeld, zal lastig gamen zijn :+

iR Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-09 22:26

SgtStrider

Fractal Switchover!

Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 13:05:
SgtStrider zei in een post op blz.1, dat nieuwe plasma's niet_meer_inbranden.
Dit is alles behalve waar!!!
Ik werk bij een bedrijf dat plasma's repareert, en er komen DAGELIJKS ingebrande schermen binnen.
Bij een nieuwe plasma is het vooral de eerste 3 maanden belangrijk dat je hem niet te lang aan laat staan, en niet te lang op 1 zender laat staan.
Vooral rtl4 is geliefd bij inbranders, omdat hun een gigantisch conntrastrijk logo hebben.
Kijk maar naar zenders als bbc, die hebben een soort watermerk van hun logo gemaakt, zodat deze niet meer inbrandt.
Even om mijn opmerking bij te sterken; ik werk bij een servicecenter in de Randstad. Wij krijgen hier dagelijks Plasma en LCD schermen binnen (veel ook) met verschillende klachten. De afgelopen 2 jaar dat ik hier werk is er niet 1 plasma scherm binnengekomen met klacht betreffende inbranding! En dat vind ik toch heel wat. Overigens worden klachten via de homeservice van bepaalde merken ook via ons systeem geregistreerd. Misschien oude modellen of showmodellen uit winkels?

Overigens; wij hebben ooit 2 Grundig LCD TV's binnen ons centrum gehad welke inbrandingsverschijnselen vertoonden! Blijkbaar vind het binnen beide technieken plaats en is plasma wat gevoeliger voor deze klacht.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C7RL
[...]

[afbeelding]

Yep yep dat bedoelde ik ook, die resolutie is het minst belangrijk maar ja die LCD commercie die beukt je helemaal plat met termen als resolutie, millisecondes, kijkhoek etc etc. dat je helemaal vergeet waar het werkelijk omgaat. Ik en 3 vrienden van me gaan 4 panasonics bestellen: TH37PV60 en de TH42PV60 die pics zien er idd erg vet uit :) kan niet wachten tot ie in de huiskamer staat. BTW @peter77 heb jij last van paarse gloed in je beeld als je donkere scenes bekijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jnr24
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-08 11:48
Ik heb hier nog wat plasma propaganda gevonden:

http://www.plasma-lcd-feiten.be/
http://www.pioneer.nl/files/nl/PlasmaLCDResearch_NL.pdf

Ik weet niet of er 5 onderzoeksburo's zijn voorgegaan voordat er eindelijk eentje was met als uitkomst dat plasma beter is maar in ieder geval lijkt het er een kern van waarheid in te zitten.

En hier nog wat leuks:
http://www.lcdtvbuyingguide.com/lcdtv-plasmavslcd.shtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Ik vind zilver zelf wel mooi. De vorige generatie van Panasonic was niet mooi, maar ik vind de V60 serie wel mooi.

Ik heb zelf een twee jaar oude plasma monitor, dus zonder boxen en zonder tv tuner.

Afbeeldingslocatie: http://img93.imageshack.us/img93/311/panny55ve.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-01-2007 00:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

Niet echt recent volgens mij, hij heeft het over 45"en 46" lcd als max, terwijl er nu toch echt al 52" in de winkel hangt (oa Sharp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hvangent schreef op zondag 07 januari 2007 @ 09:40:
[...]

Niet echt recent volgens mij, hij heeft het over 45"en 46" lcd als max, terwijl er nu toch echt al 52" in de winkel hangt (oa Sharp).
Ze zitten zelfs al op 65" geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C7RL
jnr24 schreef op zondag 07 januari 2007 @ 00:07:
Ik heb hier nog wat plasma propaganda gevonden:

http://www.plasma-lcd-feiten.be/
http://www.pioneer.nl/files/nl/PlasmaLCDResearch_NL.pdf

Ik weet niet of er 5 onderzoeksburo's zijn voorgegaan voordat er eindelijk eentje was met als uitkomst dat plasma beter is maar in ieder geval lijkt het er een kern van waarheid in te zitten.

En hier nog wat leuks:
http://www.lcdtvbuyingguide.com/lcdtv-plasmavslcd.shtml
Kan wel zijn maar plasma is toch echt ontworpen voor het weergeven van bewegende beelden (sport etc), LCD is prachtig om naar een PP presentatie te kijken en echt niet meer. BTW al die elektronica in LCD schermen moet worden aangewend om de slechte eigenschappen van LCD te corrigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C7RL schreef op maandag 08 januari 2007 @ 02:12:
[...]

Kan wel zijn maar plasma is toch echt ontworpen voor het weergeven van bewegende beelden (sport etc), LCD is prachtig om naar een PP presentatie te kijken en echt niet meer. BTW al die elektronica in LCD schermen moet worden aangewend om de slechte eigenschappen van LCD te corrigeren.
Klopt. LCD is perfect voor stilstaande beelden, maar zodra het gaat bewegen zie ik pixels, grijze 'zwartwaarden' en ghosting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 18-11-2024
Ik twijfel zelf tussen een Sony 40" W-serie (full-hd) en een Pioneer plasma (heb geen specifiek model maar ook een van rond de 40"). Ik weet echt niet wat te nemen. De plasma is niet full-hd, maar hij heeft wel andere voordelen (contrast, zwartwaarde, ...). Hij zou vooral gebruikt worden voor kabel-televisie (digitaal, maar geen HD, want tegen dat dit hier in belgenland is ...) en PS3. Bij dit tweede komt echt wel het voordeel van full-hd naar voor. Pioneer heeft natuurlijk ook wel een full-hd plasma, maar die is onbetaalbaar. Mijn budget ligt rond de 2000-2500 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf net een Panasonc 42PV45 => heel goed beeld. super kwalteit... heel tevreden mee!

vergeet niet een DVD speler met HDMI erbij te nemen...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 03:35:
Ik heb zelf net een Panasonc 42PV45 => heel goed beeld. super kwalteit... heel tevreden mee! vergeet niet een DVD speler met HDMI erbij te nemen...!
Je hoeft niet perse een HDMI DVD speler te kopen maar wel een met tenminste een component aansluiting. Merk is niet belangrijk. Koop een cheap ass dvd player met component en een cheapass component kabel en test die eens. Als die niet bevalt dan gaat ie retour naar de Mediamarkt/Blokker/Kruidvat/Aldi/Lidl. Maar je zult zien dat deze spelers een voordeel hebben. Beeldkwaliteit is heel vaak excellent en ze pakken al je legaal gebrande DVDR's !
F e r o x schreef op maandag 08 januari 2007 @ 02:43:
Ik twijfel zelf tussen een Sony 40" W-serie (full-hd) en een Pioneer plasma (heb geen specifiek model maar ook een van rond de 40"). Ik weet echt niet wat te nemen. De plasma is niet full-hd, maar hij heeft wel andere voordelen (contrast, zwartwaarde, ...). Hij zou vooral gebruikt worden voor kabel-televisie (digitaal, maar geen HD, want tegen dat dit hier in belgenland is ...) en PS3. Bij dit tweede komt echt wel het voordeel van full-hd naar voor. Pioneer heeft natuurlijk ook wel een full-hd plasma, maar die is onbetaalbaar. Mijn budget ligt rond de 2000-2500 euro.
Ga voor een Panasonic 42 inch voor 1.500 euro. Pioneer is te duur en krijg je nauwelijks onder de 2.500 euro. En van het geld dat je overhoudt kun je een mooi 5.1 setje kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 08:07:

...
Ga voor een Panasonic 42 inch voor 1.500 euro. Pioneer is te duur en krijg je nauwelijks onder de 2.500 euro. En van het geld dat je overhoudt kun je een mooi 5.1 setje kopen.
En mocht je het model niet mooi vinden, dan kan je voor een kleine 2000 euro ook de 42PV600 kopen.

Afbeeldingslocatie: http://www.panasonic.se/me/internet/images/products/TH-42PV600-1i.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

TLer schreef op maandag 08 januari 2007 @ 09:00:
[...]

En mocht je het model niet mooi vinden, dan kan je voor een kleine 2000 euro ook de 42PV600 kopen.

[afbeelding]
Is moeilijk om hem voor onder de 2000 euro te vinden hoor, tenzij je een niet-Nederlands model wilt (= geen service aan huis) en zonder voet. Voor een Nederlands model incl draaibare voet ben je op zijn minst 2200 euro kwijt. Maar dan heb je wel wat :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Euuuh..ik vind hem juist heel erg mooi. Pislelijk is zwaar overdreven (en kotstekentjes 8)7 ), je kan hooguit een kleurtje niet echt mooi vinden ofzo maar hij is echt niet lelijk. Laat me raden; je kan zelf zo'n tv niet betalen en gaat het daarom maar afzeiken ;)
Maar jij mag hem lelijk vinden hoor. Er moet toch iemand zijn met kritiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C7RL schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 22:21:
[...]
BTW @peter77 heb jij last van paarse gloed in je beeld als je donkere scenes bekijkt?
Nee. Ik las hier en daar ook dat er mensen zijn met die paarse gloed maar ook ik heb daar nog nooit iets van gezien. Onlangs nog de Da Vinci Code gezien op een LCD en later op de 42PV60 maar wat een verschil zeg. De film bevat veel donkere fragmenten maar dat komt op de plasma veel meer tot z'n recht. Geen paarse gloed o.i.d te bekennen maar dan was hij ook wel terug gegaan hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 02:22:
[...]

Klopt. LCD is perfect voor stilstaande beelden, maar zodra het gaat bewegen zie ik pixels, grijze 'zwartwaarden' en ghosting.
Om LCD nou niet helemaal de grond in te boren; ik heb voor m'n xbox360 een 32inch LG LCD en dat toestel is 8ms. 360 aangesloten via component en ingesteld op 1080i. Nou weet ik niet wanneer jullie ghosting zien maar ik zie dat nergens hoor. Beeld is echt haarscherp en zelfs de allersnelste games vertonen geen enkele manier van ghosting. Spellen als Gears of war, Testdrive, PGR3 etc. zijn snel genoeg. Het verhaal van LCD = ghosting gaat dus echt niet altijd op. Ik zie het soms wel bij voetbal op Talpa dat het beeld een klein beetje ghosting vertoond maar of dat nou echt storend is? Ik vind van niet eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Mijn ouders hebben een JVC LCD die ook 8ms heeft, maar daar merk je toch wel dat LCD wat traag is. Meestal merk je er niet zoveel van, maar bij voetbal/tennis en een snelle aftiteling merk je het wel als je er op let. Weet alleen niet of het misschien anders is als je een digitale bron aansluit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TLer schreef op maandag 08 januari 2007 @ 09:00:
[...]

[afbeelding]
Ik zie vrijwel geen verschil met de 42PV60 (op het SD slot en de zwarte onderrand na) en die is minder dan 1.500 euro:

Afbeeldingslocatie: http://technoland.shop.by/pics/items/panasonic_161th_17442pv60.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C7RL
Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 12:16:
[...]

Ik zie vrijwel geen verschil met de 42PV60 (op het SD slot en de zwarte onderrand na) en die is minder dan 1.500 euro:

[afbeelding]
de PV-honderd serie hebben een duur sound systeem en een SD lezer betaal je dus ook voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20:10
Een van de belangrijkste voordelen van een plasmascherm ten opzichte van LCD is dat deze een uitgebreider kleurenspectrum heeft, lees ik zo in dit topic. Dan versta ik onder 'LCD' de schermen en techniek in het algemeen.
Maar als je gaat vergelijken qua kleuren tussen een goede plasma en een Sony Bravia met Live Colour Creation (wat voor een uitgebreid kleurenpallet zorgt) is het verschil dan nog zo duidelijk? Heeft iemand die vergelijking al eens gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op maandag 08 januari 2007 @ 10:50:
Mijn ouders hebben een JVC LCD die ook 8ms heeft, maar daar merk je toch wel dat LCD wat traag is. Meestal merk je er niet zoveel van, maar bij voetbal/tennis en een snelle aftiteling merk je het wel als je er op let. Weet alleen niet of het misschien anders is als je een digitale bron aansluit.
Dat dacht ik dus ook net. Waarschijnlijk is het anders bij een digitale bron want de xbox beelden zijn echt super snel maar wel gewoon heel goed en geen ghosting. Bij analoge TV zie je het soms wel een beetje dus daar kan een verschil in zitten. Als ik even naar pc schermen kijk zijn 8ms ook gewoon zonder ghosting dus een LCD zou daar niet anders mee om moeten gaan toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Volgens mij hebben ze net een UPC decoder gekregen (zo'n gartis ding) dus ik zal eens kijken of het wat uitmaakt als ik er weer eens ben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghosting zit vaak gewoon op het analoge kabelsignaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 12:51:
Ghosting zit vaak gewoon op het analoge kabelsignaal.
Dat lijkt me stug want ik heb nog nooit een CRT met ghosting gezien. Blijkbaar gaat er in de omzetting naar digitaal iets niet helemaal lekker in bepaalde LCD schermen. Bij mijn plasma is er geen enkele vorm van ghosting waar te nemen, bij wat voor signaal dan ook.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel eens out of sync geluid met me plasma. Vaak bij bijvoorbeeld het journaal. Dat loopt dan prima. Maar dan laten ze een filmpje zien uit verweggistan opgenomen met een of andere Russische videocamera uit 1867 en dan gaat het geluid out of sync. Vreemd maar waar. UPC digitale tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 13:09:
Ik heb wel eens out of sync geluid met me plasma. Vaak bij bijvoorbeeld het journaal. Dat loopt dan prima. Maar dan laten ze een filmpje zien uit verweggistan opgenomen met een of andere Russische videocamera uit 1867 en dan gaat het geluid out of sync. Vreemd maar waar. UPC digitale tv.
Klopt. De Russische videocamera's uit 1867 hadden ernstige lip sync problemen ;)

Dit lijkt me eerder een upc digital probleem, dan een probleem van je tv, maar misschien kan iemand anders er iets nuttigers over zeggen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
De prjis van een Pioneer is geen probleem voor mij. Vind ze mooier dan die Panasonics en ze hebben een goede naam (ik beweer zeker niet dat Panasonic slecht is). De 40" W zou ongeveer op dezelfde prijs uitkomen als een 42" Pioneer. Een dvd-speler met HDMI, heb ik niet nodig, want ik bekijk toch geen dvd's (heb wel een dvd-hdd-recorder die dagelijks gebruikt wordt, maar das van de kabel, dus hdmi verbetert er niks aan). Een 5.1 setje, heb ik al dusja, moet niet besparen op tv. Maar ik denk dat ik toch ga kiezen voor de Sony. Ik doe nu eenmaal lang met een tv (das de bedoeling, mijn vorige was een Barco (schitterend merk), die nu 16 jaar oud is, en nog perfect dienst doet op de slaapkamer). Ik heb momenteel wel een goede crt-tv (Sony Trinitron 100Hz.), maar zou graag een groter scherm + platter scherm hebben (heb niet echt plaats voor een beeldbuis-bak van 70cm diep). Ik weet dat full-hd op de kabel er niet voor het komende jaar zal zijn, maar waarschijnelijk wel binnen een 5 - 7 jaar. Als ik 2500 euro geef, moet het een beetje de moeite zijn (een auto rij ik ook mee tot hij versleten is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FaceDown schreef op maandag 08 januari 2007 @ 13:08:
[...]

Dat lijkt me stug want ik heb nog nooit een CRT met ghosting gezien. Blijkbaar gaat er in de omzetting naar digitaal iets niet helemaal lekker in bepaalde LCD schermen. Bij mijn plasma is er geen enkele vorm van ghosting waar te nemen, bij wat voor signaal dan ook.
Ligt aan de tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

F e r o x schreef op maandag 08 januari 2007 @ 13:40:Ik heb momenteel wel een goede crt-tv (Sony Trinitron 100Hz.)
Durf het bijna niet te vragen, maar enige kans dat het een 29K1D is ?? Zoek hiervan de handleiding namelijk :X

Om toch nog iets nuttigs toe te voegen aan dit topic :

Plasma is naar mijn mening de enige juiste keuze puur om 2 reden : Ghosting en de Kleuren .

Als ik een super dure Sony LCD vergelijk met de LG Plasma die wij thuis hebben toevallig dan is de Sony zwaar in het nadeel en beiden zijn 42/40 inch dus daar ligt het niet aan.

Bij de Sony zag ik echt super veel ghosting en bij de Plasma is het enige wat ik zie een soort stipjes rond sommige dingen zoals het logo van een kanaal. In ieder geval dingen die langer stilstaan of heel weinig afwijken.

Moet wel zeggen dat ik beide ver van perfect vind, maar ben dan ook een CRT nerd B)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

F e r o x schreef op maandag 08 januari 2007 @ 13:40:
[..] Een dvd-speler met HDMI, heb ik niet nodig, want ik bekijk toch geen dvd's (heb wel een dvd-hdd-recorder die dagelijks gebruikt wordt, maar das van de kabel, dus hdmi verbetert er niks aan).
[..]
Dat stukje klopt niet volgens mij. Kabel -> HDD recorder is een omzetting van analoog naar digitaal. Via HDMI kun je dit digitaal naar je TV sturen.
Ga je die HDD recorder via Scart of component aansluiten dan wordt het signaal van de HDD/DVD weer omgezet in analoog en daarna weer in digitaal om weer te geven. Je krijgt dan dus analoog -> digitaal -> analoog -> digitaal.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
nero355 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 13:53:
[...]

Durf het bijna niet te vragen, maar enige kans dat het een 29K1D is ?? Zoek hiervan de handleiding namelijk :X
Het is een 28FX60B, wat is er wel mis met de 29K1D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo

ik heb zelf een pioneer plasma
is het niemand opgevalen dat als je gears of war of duty 3 speeld
dat je dan groene wazen ziet als snel draaid

rinus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 januari 2007 @ 14:15:
hallo

ik heb zelf een pioneer plasma
is het niemand opgevalen dat als je gears of war of duty 3 speeld
dat je dan groene wazen ziet als snel draaid

rinus
Welke Pioneer heb je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

C7RL schreef op maandag 08 januari 2007 @ 12:21:
[...]

de PV-honderd serie hebben een duur sound systeem en een SD lezer betaal je dus ook voor
+ dat de PV600 PIP/PAP en dergelijke heeft en de 60 niet, dat is voor mij eigenlijk de belangrijkste reden om voor de 600 te gaan, en ik vind de 600 er nét iets beter uitzien dan de 60, al moet ik toegeven dat het allebei geen toppers zijn qua design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C7RL
Weet iemand wat het verschil is tussen de panasonic PV60 en PV60 E(H) serie? ik zie dat de EH serie goedkoper is als ik bij www.kieskeurig.nl kijk

http://www.kieskeurig.nl/...9A5F8C125712D004455E9.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
C7RL schreef op maandag 08 januari 2007 @ 16:38:
Weet iemand wat het verschil is tussen de panasonic PV60 en PV60 E(H) serie? ik zie dat de EH serie goedkoper is als ik bij www.kieskeurig.nl kijk

De E versie is voor Nederland met de bijbehorende onsite service/garantie.
De EH versie is als ik mij niet vergis voor Duitsland of Engeland. Het is het zelfde toestel, maar dan zonder de onsite service/garantie van Panasonic Nederland. Uiteraard heb je wel gewoon garantie maar moet je het toestel weg brengen naar het service center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C7RL
C7RL schreef op maandag 08 januari 2007 @ 16:38:

ben erachter, de E en EH versie komen uit duitsland. De nederlandse is zonder E of EH. De EH versie in duitsland heeft een standaard waar het plasma scherm op staat en de E versie word zonder standaard geleverd.

[ Voor 9% gewijzigd door C7RL op 08-01-2007 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C7RL
Als je voor de panasonic gaat kun je ook de PV45 serie nemen echter edoch heeft deze maar 2000+ ipv 3000+ grijs gradaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

C7RL schreef op maandag 08 januari 2007 @ 18:20:
[...]

ben erachter, de E en EH versie komen uit duitsland. De nederlandse is zonder E of EH. De EH versie in duitsland heeft een standaard waar het plasma scherm op staat en de E versie word zonder standaard geleverd.
Het is allemaal erg wazig met die type aanduidingen. Volgens mij is er géén versie zonder E of EH, ieder apparaat wat ik in de winkel gezien heb is een E, geen idee wat verschil zou zijn met de EH. Zou best kunnen dat de 1 zonder voet is en de ander met voet, maar is dat dan met de gewone (H-vorm) voet of de draaibare (ruit vorm) voet ?
Volgens mij kunnen zowel de E als de EH er in Nederlandse- en Europese uitvoering zijn, en bij internet bedrijven moet je dan maar afwachten of ze je niet belazeren.
Vandaag nog info gevraag over de PX600, die in NL niet geleverd wordt dus nooit een Nederland model kan zijn, maar betreffende internet bbedrijf beweerde dat je desondanks toch gewoon 2 jaar on site garantie erbij kreeg. Ja daaaaag, als je bij Panasonic aanklopt komen ze niet langs en kun je mooi zelf zorgen dat ie bij hun komt.
Als je voor de panasonic gaat kun je ook de PV45 serie nemen echter edoch heeft deze maar 2000+ ipv 3000+ grijs gradaties
+ bij de PV45 zit géén zwarte rand om het paneel, deze is helemaal grijs. Ik heb zelfs ergens gelezen dat dit paneel exact hetzelfde zou zijn als in de PV60...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
Zijn er hier mensen die een Panasonic 42PV60 of 37PV60 aangesloten hebben op @home digitaal? Mij valt op dat het beeld (bij een goede uitzending) niet helemaal zo goed is als wat ik ervan zou verwachten als ik zo de reacties lees op deze plasma. Van een afstand zie ik het niet maar als ik dichterbij kom (1 meter) zie ik wat oneffenheden : onscherpe gedeeltes, lichte ruis, kartelrandjes enz.
Ik denk dat het door de bekabeling komt, die nog niet van goede kwaliteit is. Maar ik wil graag weten, voordat ik ga investeren in betere kabels/decoder, of het bij andere mensen wel écht mooi en scherp is.
Setup op dit moment: Panasonic 42PV60, met eenvoudige scart aangesloten op Samsung 9401 decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 13:03:
Ik ben ook een beetje rond aan het kijken voor een nieuwe televisie aangezien mijn oude al een hele tijd geleden gesneuveld is door een blikseminslag.

Nu heeft iedereen het over LCD, maar schijnbaar is PLASMA beter. Kon ik hier concluderen, [TV] Plasma of LCD aanschaffen?. Nu wordt er hier gezegd en op www.kieskeurig.nl dat CRT toch nog beter is. LCD is dus meer een hype.

Nu vind ik persoonlijk een plat beeldscherm wel praktischer aangezien ik een kleine kamer heb en alles in een kast wil inbouwen. Onder TFT van de computer en daarboven de TV. Als ik een CRT neem wordt deze plank nogal groot en komt hij dicht bij mijn hoofd. Lijkt mij dat dit niet fijn 'computeren' is.

Enfin het doel waarvoor ik de TV wil gebruiken is om (s'avonds) te zappen/dvd's kijken/gamen. Het gamen doe ik via twee controllers aangesloten op de PC. De PC wordt vervolgens aangesloten op de TV waardoor het beeld van de PC zichtbaar is op de TV. Vervolgens kan ik alleen of met meerdere vanuit mijn bed lekker gamen. Ik zal vooral race-spellen spelen en first-person-shooters. Dit vooral lokaal en tegen elkaar. Online gamen doe ik niet omdat ik daar simpelweg gewoon niet goed genoeg voor ben O-)

Wat me stoort aan PLASMA is dat de schermen zo duur zijn, dit valt dus af omdat mijn budget zo rond de 500 á 600 euro ligt. LCD geeft de zwarte/donkere vlekken niet goed weer. Misschien de high-budget LCD's wel, maar ik heb hier simpelweg gewoon niet het geld voor en het is maar voor op de slaapkamer (woon namelijk nog thuis). Enige wat me stoort aan CRT is de grote ervan. Voor dezelfde prijs kan ik wel een iets grotere diagonaal pakken (in tegenstelling tot LCD en PLASMA).

Wat ik ook eigenlijk een must vind is dat het een zwarte TV moet zijn. Het liefst hoogglans zwart. Nu komt alles in een kast dus zou het niet zo erg zijn, maar voorkeur gaat toch uit naar zwart. Nu zijn alle Philips modellen dit niet, wat ik jammer vind aangezien ik altijd goede ervaringen heb gehad met Philips.

De hierboven besproken CRT Samsung (WS32Z409) is zwart, maar heeft geometrie prolemen. Op kieskeurig staat wel dat de reviewer deze niet heeft met de Samsung (WS32Z419). De echte opvolger is de Samsung (WS32Z429) alleen is deze nog niet verkijgbaar in Nederland dus valt ook deze af.

Ik dacht zelf aan deze tv's:

LCD
LG 26LC2R 66cm. €539,00
Philips 26PF5321 66cm. €555,00

CRT
Samsung WS32Z419T 81cm. €565,00
Philips 28PW9551 70cm. €467,00
Philips 32PW9551 82cm €570,00

:? Zouden jullie mij kunnen helpen met mijn keuze en eventueel adviezen geven? Ook als ik een ander toestel/merk moet nemen.
Kan iemand mij advies geven over de keuze die ik moet maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Msniekers schreef op maandag 08 januari 2007 @ 21:41:
Zijn er hier mensen die een Panasonic 42PV60 of 37PV60 aangesloten hebben op @home digitaal? Mij valt op dat het beeld (bij een goede uitzending) niet helemaal zo goed is als wat ik ervan zou verwachten als ik zo de reacties lees op deze plasma. Van een afstand zie ik het niet maar als ik dichterbij kom (1 meter) zie ik wat oneffenheden : onscherpe gedeeltes, lichte ruis, kartelrandjes enz.
Ik denk dat het door de bekabeling komt, die nog niet van goede kwaliteit is. Maar ik wil graag weten, voordat ik ga investeren in betere kabels/decoder, of het bij andere mensen wel écht mooi en scherp is.
Setup op dit moment: Panasonic 42PV60, met eenvoudige scart aangesloten op Samsung 9401 decoder.
Wie kijkt er nou op 1 meter afstand naar een 42" plasma met SD signaal? Ja dan zie ik ook vreemde dingen bij upc digital ja 8)7

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
hvangent schreef op maandag 08 januari 2007 @ 14:29:
[...]

+ dat de PV600 PIP/PAP en dergelijke heeft en de 60 niet, dat is voor mij eigenlijk de belangrijkste reden om voor de 600 te gaan, en ik vind de 600 er nét iets beter uitzien dan de 60, al moet ik toegeven dat het allebei geen toppers zijn qua design.
Ik sta op het punt om ook een van deze Pana Plasma's te kopen. Ik wil een 37'' scherm en vind deze verruit superieur boven LCD-schermen voor mijn toepassingen.
Alleen verschrikkelijk jammer dat het design van de PV60 in mijn ogen lelijk is. Gewoon goedkoop, egaal-grijs, plastic-look speakergedeelte van 14 cm onder het scherm. Echt dood-zonde.
De 600 is beduidend mooier (maar zou nog veel mooier kunnen) maar om nu 500-600 euro extra te betalen voor een, in mijnogen, design-blunder is ook zoiets (extra techinische mogelijkheden 600 zijn voor mij onbelangrijk). Zo'n TV neemt toch een redelijk prominente plaats in vanwege zijn formaat. Echt een gemiste kans van Panasonic en dat weten ze gezien de prijsstelling van de 600-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TLer
Verwijderd schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 10:00:
[...]

Kan iemand mij advies geven over de keuze die ik moet maken?
Het gaat hier om LCD versus Plasma.
Niet over LCD versus CRT.

Denk dat je in het verkeerde topic beland ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

tollo71 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 10:13:
[...]

Ik sta op het punt om ook een van deze Pana Plasma's te kopen. Ik wil een 37'' scherm en vind deze verruit superieur boven LCD-schermen voor mijn toepassingen.
Alleen verschrikkelijk jammer dat het design van de PV60 in mijn ogen lelijk is. Gewoon goedkoop, egaal-grijs, plastic-look speakergedeelte van 14 cm onder het scherm. Echt dood-zonde.
De 600 is beduidend mooier (maar zou nog veel mooier kunnen) maar om nu 500-600 euro extra te betalen voor een, in mijnogen, design-blunder is ook zoiets (extra techinische mogelijkheden 600 zijn voor mij onbelangrijk). Zo'n TV neemt toch een redelijk prominente plaats in vanwege zijn formaat. Echt een gemiste kans van Panasonic en dat weten ze gezien de prijsstelling van de 600-serie.
Ik wil niet mijn scherm de hele tijd blijven spammen, maar misschien moet je eens naar de Hitachi 42PD8600 kijken. Dit is wel een 42" scherm maar met speakers aan de onderkant ipv zijkanten, dus toch niet al te breed. Het design is in mijn ogen erg mooi en bovendien is de behuizing zeer solide en duurzaam uitgevoerd, dus geen goedkope fragiele rommel.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

FaceDown schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 11:21:
[...]

Ik wil niet mijn scherm de hele tijd blijven spammen, maar misschien moet je eens naar de Hitachi 42PD8600 kijken. Dit is wel een 42" scherm maar met speakers aan de onderkant ipv zijkanten, dus toch niet al te breed. Het design is in mijn ogen erg mooi en bovendien is de behuizing zeer solide en duurzaam uitgevoerd, dus geen goedkope fragiele rommel.
No offense, maar naar mijn mening ziet de Hitachi 42PD8600 er nog slechter uit dan de Panny 42PV60. De Hitachi 42PD9700 daarentegen ziet er wel heel erg gelikt uit, en is ongeveer dezelfde prijsklasse als de 42PV600. Maar volgens diverse recensies zou de Hitachi niet zo'n diep zwart halen als de Panasonic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

hvangent schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 11:38:
[...]

No offense, maar naar mijn mening ziet de Hitachi 42PD8600 er nog slechter uit dan de Panny 42PV60. De Hitachi 42PD9700 daarentegen ziet er wel heel erg gelikt uit, en is ongeveer dezelfde prijsklasse als de 42PV600. Maar volgens diverse recensies zou de Hitachi niet zo'n diep zwart halen als de Panasonic.
Het design is een kwestie van smaak, maar de behuizing van de 8600 is in ieder geval wel oerdegelijk. Ik heb het beeld van de Panasonic niet gezien, dus over het zwart kan ik niet oordelen. Ik kan me bij de Hitachi voorstellen dat het beter zou kunnen. De kleuren zijn echter perfect en de helderheid ook dankzij het Alis panel. Blijft helaas onmogelijk om verschillen tussen degelijke tv's in de meeste winkels te beoordelen.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanook

sanook

_/-\o_

FaceDown schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 11:47:
[...]

Het design is een kwestie van smaak, maar de behuizing van de 8600 is in ieder geval wel oerdegelijk. Ik heb het beeld van de Panasonic niet gezien, dus over het zwart kan ik niet oordelen. Ik kan me bij de Hitachi voorstellen dat het beter zou kunnen. De kleuren zijn echter perfect en de helderheid ook dankzij het Alis panel. Blijft helaas onmogelijk om verschillen tussen degelijke tv's in de meeste winkels te beoordelen.
Tja, zo hebben ze allemaal wat, als je het purple snake verhaal over de Panasonic leest durf je die ook niet meer te kopen....., ik ben er dus nog steeds niet uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de PDP-427XA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Msniekers
FaceDown schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 10:07:
[...]

Wie kijkt er nou op 1 meter afstand naar een 42" plasma met SD signaal? Ja dan zie ik ook vreemde dingen bij upc digital ja 8)7
Ik zit er natuurlijk niet altijd 1 meter vanaf, maar mij vallen gewoon wat oneffenheden op en de vraag is of andere mensen dit ook hebben, of dat bij hen het beeld nagenoeg perfect is. In het laatste geval ligt het dus aan mijn bekabeling/decoder en kan ik hier iets aan gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C7RL
hvangent schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 11:54:
[...]

Tja, zo hebben ze allemaal wat, als je het purple snake verhaal over de Panasonic leest durf je die ook niet meer te kopen....., ik ben er dus nog steeds niet uit...
Idd zijn er mensen met ervaring van bovenstaand verhaal "purple snake" heb
hier een link waar het effect te zien is
http://www.cc.jyu.fi/~jakeisal/pictures/

Ik heb de post eens doorgenomen

http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=394430

komt in iedergeval in finland en england/ierland voor er word ook gezegd dat het niet altijd bij alle panels voorkomt van het type PX60 en PX600

met een test dvd van zwart naar wit moet een paarse balk te zien zijn in beeld, volgens panasonic UK en engeneers daaro valt dit binnen de specs
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

C7RL schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 13:26:
[...]

Idd zijn er mensen met ervaring van bovenstaand verhaal "purple snake" heb
hier een link waar het effect te zien is
http://www.cc.jyu.fi/~jakeisal/pictures/
[..]
Zo dat ziet er inderdaad niet best uit. De pest is ook als je maar een fractie van dit soort dingen ziet, dan ga je er ook constant op letten of het zich nergens voordoet. Het kan je kijkgenot grondig verpesten. Ik denk dat ook een hoop mensen dit soort dingen pas gaan zien na erover gelezen te hebben.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hvangent schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 11:38:
[...]

Nog slechter dan de PV60 8)7 ik snap echt niet waarom iedereen die Pana zo 'lelijk' vindt! Als ik de kamer binnenloop en zie die tv staan, aan of uit, dan blijft het elke keer een plaatje hoor! Bijna alle platte tv's lijken toch op elkaar?!?! Het is slechts de rand eromheen die het uiterlijk wat anders kan laten lijken maar het kan bijna nooit lelijk zijn omdat je altijd een platte tv hebt wat sowieso al mooi is.
Ik zou het liever 'minder mooi' noemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tollo71 schreef op dinsdag 09 januari 2007 @ 10:13:
[...]
De Pioneer wordt door veel mensen als mooiste plasma beschouwd. En over de Pana roept met constant lelijk. Nou zet ik ze hier even naast elkaar:

Afbeeldingslocatie: http://www.hjemmekino.no/guide/bilder/pioneerplasma.jpg
Afbeeldingslocatie: http://app2.pcmweb.nl/product_images/320/th42pv60e_d_1.jpg

Ik zie dus echt geen immense verschillen hoor! De één heeft een zilveren rand en de andere totaal zwart (ook zo simpel als het maar kan) en dan bestempel je de één als lelijk en de ander als prachtig. Ligt het nou aan mij of is zo'n beetje elke platte tv gewoon mooi te noemen? 8)7 Ik vind ze beide behoorlijk impressive en het gaat tenslotte om het beeld wat geleverd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F e r o x
Tuurlijk gaat het om het beeld, maar als de ene een mooier design heeft is dit mooi meegenomen. Ik werk ook zeer graag met mac OS X, en het mooi design heb is dus er ook bij gehad. Trouwen ik vind die Pioneer stuk mooier, ten eerst is hij inderdaad zwart, en anders zijn de randen mooi egaal, en ongeveer even breed (vergelijkbaar met kader voor schilderij). Bij de pana, is het aan de onderkant niet egaal, en is het hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Sja de een houdt van zilver de ander van zwart. Ik vind ze ook allebei zeker niet lelijk. Ik ben wel van mening dat je altijd een (liefst matte) zwarte rand om je beeld moet hebben, omdat dit het waargenomen contrast zeer ten goede komt. Dit hebben ze beide maar deze lijkt op de plaatjes bij de Pioneer een stuk breder. Puur op basis van design zou ik dan ook voor de Pioneer kiezen. Bovendien; als je beeld prachtig is, stoor je je heus niet aan het feit dat de omlijsting er iets anders uitziet.

Dat mensen woorden als 'spuuglelijk' gebruiken is dan ook schromelijk overdreven. Het doet me een beetje denken aan de mensen die op sites als Fok bepaalde celebrities 'lelijk' noemen. Ik zou in ieder geval Christina Aguilera niet uit bed schoppen als ik haar daar tegen kwam. :)

Groetjes, FaceDown.

Pagina: 1 ... 3 ... 16 Laatste

Dit topic is gesloten.