Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Verwijderd
Kan je dat artikel niet copy-pasten ofzo, ben niet van plan om mij daarvoor member te maken.Arx schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 13:18:
Trouwens,
Forget L.C.D.; Go for Plasma, Says Maker of Both
Wel een apart artikel van NY Times.
Dat hoeft ook niet, op de link klikken is voldoende.Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 13:36:
[...]
Kan je dat artikel niet copy-pasten ofzo, ben niet van plan om mij daarvoor member te maken.
Verwijderd
Published: December 25, 2006
What kind of company takes out ads in daily newspapers attacking one of its own type of products? In the case of Panasonic, the answer is a company that has significant investments in a rival technology.
Panasonic has run this ad promoting plasma sets, while Sony, which makes L.C.D. sets, has run ads of its own.
Panasonic, the consumer electronics company owned by Matsushita Electric Industrial, is the world?s biggest seller of plasma TVs. And it has long extolled the benefits of that technology compared with L.C.D., another flat-panel TV product. At the same time, the company sells a full line of L.C.D. sets.
But the company believes that plasma technology is under unfair attack from competitors making ?desperate attempts? to denigrate what it sees as plasma?s superiority, according to Bob Greenberg, Panasonic?s vice president for brand marketing.
There is another issue as well, which is that the profit margins on L.C.D. TVs have fallen sharply because of competition.
To demonstrate plasma is better, the company has offered picture comparisons for journalists at electronics shows. And it has developed marketing materials that dispel some of the myths of plasma?s limitations, like how often to refill the plasma gas (never) and the problems with picture burn-in (none anymore).
This holiday, Panasonic went a step further, running an ad in newspapers around the country under the heading ?Six facts you need to know before you buy a large flat-panel TV.? The ad points out plasma?s superior contrast, color rendition, crisp motion, viewing angle and durability when compared to L.C.D. TVs.
Not so fast, says Sony. The company, which exited the plasma TV market to concentrate on L.C.D. sets, is running its own series of sportslike newspaper and magazine ads that promote what it calls an HD challenge. Once consumers see reflections of fluorescent lighting in the plasma set, they will opt for L.C.D., the ad contends.
While most people do not have fluorescent lights in their living rooms, Sony believes its challenge shows how bright light bulbs and other reflections can spoil a picture.
?The showroom is the only place where a consumer can compare two TVs,? said Phil Abram, the company?s vice president of product marketing.
To help Panasonic maintain sales of both technologies, it sells plasma sets from 37 to 65 inches on the diagonal, while its L.C.D. TVs can only be purchased in sizes from 23 to 32 inches. Sony, Sharp and other manufacturers sell L.C.D. sets from 19 to 65 inches on the diagonal.
Panasonic also looks to segregate the market. The company argues that L.C.D. TVs, which look brighter in daylight, are the right choice for kitchens and other rooms that need smaller sizes. But in larger sizes and for fast-moving sports scenes, plasma is the right choice, said Mr. Greenberg. Since the ad campaign began, ?field research shows that the dialogue is changing. Once you point out that the blacks in plasma are blacker than in L.C.D., it is like pointing out the rabbit in the painting.?
Both technologies are gaining market share at the expense of traditional tube sets, with L.C.D. sales this year overtaking picture tube sets for the first time.
According to data compiled by the NPD Group, L.C.D. TVs held 49 percent of the market in 2006, compared with 26 percent last year. Plasma?s market share increased to 10 percent from 5 percent. At the same time, sales of picture tube TVs dropped by more than half, to 21 percent this year from 46 percent in 2005.
Does Panasonic?s strong support of plasma technology mean that it will never sell a very large L.C.D. TV? Well, not exactly.
?Panasonic in Japan is studying L.C.D. in its larger formats,? Mr. Greenberg said. ?If we introduce larger-sized L.C.D. TVs, we will have overcome the problems in that technology.?
Verwijderd
Ben trouwens ook al een tijdje opzoek naar een nieuwe tv en moet zeggen dat tot nu toe de plasma's die ik gezien heb en analoog aangsloten zijn mij helemaal niet kunnen bekoren. LCD zag er altijd veel beter uit. Mss heb ik altijd al slecht afgestelde exemplaren gezien, maar als de plasmas slecht afgesteld staan zal er waarschijnlijk aan de lcd's ook niet veel afgesteld geweest zijn. Zaterdag nog een panasonic TH-42PA60 naast enkele LCD's zien spelen, ze stonden allemaal op hetzelfde kanaal en het zwart bij die panasonic was gewoonweg grijs
Dus wat betreft de post hierboven met als nadeel dat zwart geen zwart is op lcd, dan toch niet op de meeste die ik gezien heb. En ghosting bij 5ms nog altijd zien? Dan heb jij toch wel speciale ogen denk ik of was het geen 5ms waar je naar gekeken hebt.
edit: bedankt david
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2006 14:00 ]
Vaag wel
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
als je niet ziet dat plasma zwarter is en de kleuren echter doe dan een oogtest
plasma is gewoon veel strakker dan lcd geen geen digitale rotzooi in het beeld
http://www.plasma-lcd-feiten.nl/home/
Ik geloof alle feiten, behalve dat plasma scherper isVerwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 11:12:
Koop nu allemaal maar gewoon een plasma.
Plasma heeft veel betere zwartwaarden, betere respons en veel mooiere kleuren. Dat kunnen de meeste mensen wel zien... maar scherper, dat geloof ik niet
Bedankt voor deze reclamezuilVerwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 11:12:
Verwijderd
Ik snap niet hoe de anti-plasma lobby het voor elkaar heeft gekregen om zoveel negatieve publiciteit over plasmas de wereld in te krijgen dat mensen denken dat een plasma alleen maar ellende is.Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 11:12:
ze verbruiken veel stroom
ze zijn duur
ze branden in
je behang wordt zwart vanwege de warmte ontwikkeling achter je plasma
de cellen gaan lekken en dan moet je je plasma bijvullen met plasma gas en dat is heel duur
ze gaan maar 3 jaar mee
plasma is niet goed voor gaming
blah blah blah
Ok, de eerste generaties plasmas waren crap en duur, maar dit was tot ca. het jaar 2000. We zitten nu in 2007 en je kunt echt een geweldige plasma kopen voor 1500 eurotjes. Maar let op welk merk je koopt. Pioneer, Panasonic, Fujitsu, NEC zijn de betere merken. LG, Sony, Philips, Samsung maken gewoon minder goede plasmas omdat ze de panels niet in eigen beheer maken maar moeten inkopen van andere leveranciers. Omdat ze ook nog wat geld willen verdienen bezuinigen ze daarop.
LCD's komen alleen goed tot hun recht met HD content en zelfs dan zijn ze niet in staat om Plasma te verslaan. Plasma gaat ook goed met SD content overweg en de komende 5 jaar zal er zeker nog meer dan 80% SD content op de tv/dvd te zien zijn! Laat je niet gek maken door die HD demos op de LCD's maar kijk even naar Goeie Tijden Slechte Tijden in zo een winkel en kijk hoe triest dat eruit ziet. Succes met je aankoop!
Ten dele zeker waar, en Plasma gebruikt minder naarmate er minder wit weergegeven wordt. Kwa verbruik is een LCD constant, een Plasma verbruikt meer, naarmate het beeld lichter is. Dus bij een donkere film kan het verbruik tot onder het niveau van een LCD komen.Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 14:23:
[...]
Ik snap niet hoe de anti-plasma lobby het voor elkaar heeft gekregen om zoveel negatieve publiciteit over plasmas de wereld in te krijgen dat mensen denken dat een plasma alleen maar ellende is.
ze verbruiken veel stroom
ze zijn duur
ze branden in
je behang wordt zwart vanwege de warmte ontwikkeling achter je plasma
de cellen gaan lekken en dan moet je je plasma bijvullen met plasma gas en dat is heel duur
ze gaan maar 3 jaar mee
plasma is niet goed voor gaming
blah blah blah
Ok, de eerste generaties plasmas waren crap en duur, maar dit was tot ca. het jaar 2000. We zitten nu in 2007 en je kunt echt een geweldige plasma kopen voor 1500 eurotjes. Maar let op welk merk je koopt. Pioneer, Panasonic, Fujitsu, NEC zijn de betere merken. LG, Sony, Philips, Samsung maken gewoon minder goede plasmas omdat ze de panels niet in eigen beheer maken maar moeten inkopen van andere leveranciers. Omdat ze ook nog wat geld willen verdienen bezuinigen ze daarop.
LCD's komen alleen goed tot hun recht met HD content en zelfs dan zijn ze niet in staat om Plasma te verslaan. Plasma gaat ook goed met SD content overweg en de komende 5 jaar zal er zeker nog meer dan 80% SD content op de tv/dvd te zien zijn! Laat je niet gek maken door die HD demos op de LCD's maar kijk even naar Goeie Tijden Slechte Tijden in zo een winkel en kijk hoe triest dat eruit ziet. Succes met je aankoop!
Alleen jammer van de reflecterende plaat, waar ik nog overheen kan komen. Maar er zijn geen 32" plasma's met speakers aan de onderkant. En die gaan er ben ik bang niet komen ook.
Alleen Hitachi heeft er 1 gehad (schreeuwend duur) met speakers aan de zijkant.
Hop,hop,hop!
Lijkt me niet echt objectief.Domain name:
plasma-lcd-feiten.nl
Status: active
Registrant:
BAC001297-NETBE
T Bachmann
Panasonic Europe Ltd., Winsbering 15
22525 Hamburg
Germany
M'n Oma is een site aan het haken.
Vind ik ook. SD op een plasma is echt niet goet.Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 16:26:
SD goet op plasma? Nee, ook walgelijk. Echt.
Als je een goede plasma hebt en je pakt een goed SD signaal (TV Home hier) dan is het wel heel mooi, maar goet is het inderdaad niet.
Niet? Panasonic maakt anders actief reclame met zowel LCD als Plasma.NielsNL schreef op woensdag 27 december 2006 @ 16:22:
Even ge-"whois"-ed op www.plasma-lcd-feiten.nl:
[...]
Lijkt me niet echt objectief.
Verwijderd
Rofl, ik maak wel enorm erge typfouten de laatste tijdzneek schreef op woensdag 27 december 2006 @ 16:30:
[...]
Vind ik ook. SD op een plasma is echt niet goet.
Als je een goede plasma hebt en je pakt een goed SD signaal (TV Home hier) dan is het wel heel mooi, maar goet is het inderdaad niet.
SD verhaaltje geld trouwens ook gewoon voor LCD. Goede SD bron is het ook nog wel te pruimen. Maar meestal is het inderdaad net wat minder dan plasma, maar dat is meestal door de net wat lagere resolutie.
Hier ziet UPC digital er prima uit anders hoor. En DVD is gewoonweg prachtig (en dat is ook nog altijd 'SD'.Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 16:26:
SD goed op plasma? Nee, ook walgelijk. Echt.
Groetjes, FaceDown.
Bij Casema is de digitale TV kwaliteit ook alles behalve bagger.Verwijderd schreef op woensdag 27 december 2006 @ 16:26:
SD goed op plasma? Nee, ook walgelijk. Echt.
Copywight 2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007 Arx. All wights wesewved. | PS Network tag -> Arx_nl
Verwijderd
Klopt, daar had ik het ook over met SD content. Prima te doen.FaceDown schreef op woensdag 27 december 2006 @ 18:53:
[...]
Hier ziet UPC digital er prima uit anders hoor. En DVD is gewoonweg prachtig (en dat is ook nog altijd 'SD'.
Ik vind het jammer dat er vrij weinig plasma's zijn die 37" of kleiner zijn. Ik was zelf helemaal overtuigd om een Tatung 42" 1080p scherm te gaan halen totdat ik besloot dat én de maat te groot was en ik minder wilde uitgeven, nu zocht ik naar LCD alternatieven en vervolgens kom ik bij plasma schermen uit.
Waarom ? De meest vooraanstaande reden is het apparaat zelf. Ik wil dus een smalle frame en het frame liefst in gebroken wit, wit, of iets in die tint. Dit apparaat is zwart-zilver en voornamelijk het zilver gedeelte sprak mij aan. De eisen die ik daarna stelde waren de aansluitmogelijkheden.
2x HDMI, component, zooitje scarts, PC (D-sub volgens panasonic site) en persoonlijk vind ik Teletekst 2.5 zeer prettig.
Ik heb lang gezocht, maar bij LCD kan ik geen alternatief vinden in die prijsklasse of goedkoper die zo'n mooi frame heeft.
I got a problem-solver and its name is revolver
+/- 4m zou voldoende moeten zijn. Veel dichter moet je er niet op zitten.Verwijderd schreef op donderdag 28 december 2006 @ 16:45:
wat zijn de normale afstanden die je moet nemen tussen persoon en een 107 cm scherm ?
Verwijderd
3 meter is prima te doen met 107 cmzneek schreef op donderdag 28 december 2006 @ 22:43:
[...]
+/- 4m zou voldoende moeten zijn. Veel dichter moet je er niet op zitten.
Eens.
Als je 4 meter er af zit zou ik zelfs voor de 50" gaan.
Als je het geld hebt.. volgens THX richtlijnen zou je 2 meter van het scherm af moeten zitten. Ik keek voorheen met projectie en toen zat ik 3,5 a 4 meter van een 80" scherm. Prima te doen. Alleen even afwachten totdat 80" tv's betaalbaar zijnArx schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 11:44:
[...]
Eens.
Als je 4 meter er af zit zou ik zelfs voor de 50" gaan.
Groetjes, FaceDown.
De mannen van What Hi*fi zijn het niet met jullie eens. Ik ook niet trouwens. Maar goed, kwestie van smaak, en natuurlijk zeer afhankelijk van de signaalbron.FaceDown schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 11:51:
[...]
Als je het geld hebt.. volgens THX richtlijnen zou je 2 meter van het scherm af moeten zitten. Ik keek voorheen met projectie en toen zat ik 3,5 a 4 meter van een 80" scherm. Prima te doen. Alleen even afwachten totdat 80" tv's betaalbaar zijn
Nee, het is een kwestie van ervaring en vertrouw ons, het kan. En het is de smaak af je zo'n ding in je huiskamer wilt. En of je het kunt betalen is hier buiten gelaten.zneek schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 12:37:
[...]
De mannen van What Hi*fi zijn het niet met jullie eens. Ik ook niet trouwens. Maar goed, kwestie van smaak, en natuurlijk zeer afhankelijk van de signaalbron.
Wat zeggen die mannen dan, en waarom? Uiteraard ga ik uit van optimale signaalkwaliteit.zneek schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 12:37:
[...]
De mannen van What Hi*fi zijn het niet met jullie eens. Ik ook niet trouwens. Maar goed, kwestie van smaak, en natuurlijk zeer afhankelijk van de signaalbron.
Groetjes, FaceDown.
Verwijderd
Nou dan zal ik eens even mijn best doen om één van de beste plasma's van dit moment te promoten namelijk de Panasonic 42PV60. Jij hebt het dan over de PA. Hij staat bij ons in de huiskamer en is na veel vergelijkingen aangeschaft Met name om één bepaalde reden, namelijk dat zwart echt zwart is! In ieder geval vele malen zwarter dan wat de meeste LCD's en plasma's tot nu toe laten zien! Vergeleken met een goeie CRT is het zwarte misschien iets lichter maar allerminst storend. We hebben de tv met digitale tv aangesloten, upscaling dvd via HDMI en een showcenter voor HD films en het beeld wat je bij alle 3 krijgt heeft een ontzettend hoog kwijlgehalte. Ik heb zelf een LCD en ik begin me langzamerhand behoorlijk te ergeren aan de zwartwaarden. Vooral nu beneden die plasma staat!Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 13:55:
Bij mij werkt die link anders niet, moet eerst inloggen. Mss komt het omdat ik firefox gebruik?
Ben trouwens ook al een tijdje opzoek naar een nieuwe tv en moet zeggen dat tot nu toe de plasma's die ik gezien heb en analoog aangsloten zijn mij helemaal niet kunnen bekoren. LCD zag er altijd veel beter uit. Mss heb ik altijd al slecht afgestelde exemplaren gezien, maar als de plasmas slecht afgesteld staan zal er waarschijnlijk aan de lcd's ook niet veel afgesteld geweest zijn. Zaterdag nog een panasonic TH-42PA60 naast enkele LCD's zien spelen, ze stonden allemaal op hetzelfde kanaal en het zwart bij die panasonic was gewoonweg grijsen nog geen klein beetje. De andere kleuren zagen er redelijk uit maar zwart trok echt op geen k***en. Hadden die lcd's niet op hetzelfde kanaal gestaan ik zou het mss zelfs niet geweten hebben dat het normaal zwart moest zijn.
Dus wat betreft de post hierboven met als nadeel dat zwart geen zwart is op lcd, dan toch niet op de meeste die ik gezien heb. En ghosting bij 5ms nog altijd zien? Dan heb jij toch wel speciale ogen denk ik of was het geen 5ms waar je naar gekeken hebt.
edit: bedankt david. Het 1ste wat mij direct opviel bij het lezen van dat artikel was, die gast heeft zeker aandelen bij panasonic
. Dus echt geen objectief artikel en waste of time om te lezen. Panasonic maakt vooral plsma en wil ze dus duidelijk 1st kwijt voor ze echt overstappen op LCD.
Ik heb tot nu toe nog steeds geen tv gezien (behalve de pioneer) die deze tv evenaart. Ik heb laatst King Kong gezien in HD en het is echt vreselijk mooi.
Ik kan nogmaals niet spreken voor de PA maar de PV modellen behoren echt tot de allerbesten en mooisten van het moment. En daar hoef ik niet objectief voor te zijn om dat te concluderen
Verwijderd
Ik ben het helemaal met je eens! Jij hebt de 9e generatie Panasonic plasmascherm, ik heb de 7e generatie PW7 van 2 jaar terug. Die is al perfect met een 3000:1 contrastwaarde en zwart is gewoon zwart. Ik zie zelf nauwelijks/geen verschil tussen de Panasonic en Pioneer plasma schermen behalve de prijs. Pioneer is 50% duurder en imo echt het geld niet waard. Panasonic wordt in alle bladen de hemel ingeschreven, zelfs in een niet kenners blad als de Consumentengids die de LCD en Plasma schermen van Panasonic als beste koop waardeerde. Ik kan niet wachten totdat we HD televisie in Nederland krijgen. Ik kijk nu af en toe een HD film via mijn MacBook - via VGA op mijn plasma, dat is werkelijk waar subliem. Mis alleen ondertiteling, maar binnen 3 jaar kosten HD DVD schijfjes 1 euro en HD DVD branders 150 euro. Dan zal het snel gaan. (nu is het nog 8 euro vs 750 euro).Verwijderd schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 13:33:
[...]
Nou dan zal ik eens even mijn best doen om één van de beste plasma's van dit moment te promoten namelijk de Panasonic 42PV60. Jij hebt het dan over de PA. Hij staat bij ons in de huiskamer en is na veel vergelijkingen aangeschaft Met name om één bepaalde reden, namelijk dat zwart echt zwart is! In ieder geval vele malen zwarter dan wat de meeste LCD's en plasma's tot nu toe laten zien! Vergeleken met een goeie CRT is het zwarte misschien iets lichter maar allerminst storend. We hebben de tv met digitale tv aangesloten, upscaling dvd via HDMI en een showcenter voor HD films en het beeld wat je bij alle 3 krijgt heeft een ontzettend hoog kwijlgehalte. Ik heb zelf een LCD en ik begin me langzamerhand behoorlijk te ergeren aan de zwartwaarden. Vooral nu beneden die plasma staat!
Ik heb tot nu toe nog steeds geen tv gezien (behalve de pioneer) die deze tv evenaart. Ik heb laatst King Kong gezien in HD en het is echt vreselijk mooi.
Ik kan nogmaals niet spreken voor de PA maar de PV modellen behoren echt tot de allerbesten en mooisten van het moment. En daar hoef ik niet objectief voor te zijn om dat te concluderen
in de editie van nov 2006 staat op pagina 107 een Screen Size Finder. Daarin stellen ze 4m+ voor een screensize van 42+". 3.5 - 4m voor 36"-42" en 2.5 - 3.5m voor 28-32"FaceDown schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 13:15:
[...]
Wat zeggen die mannen dan, en waarom? Uiteraard ga ik uit van optimale signaalkwaliteit.
Mijn ervaring is dat die afstanden redelijk correct zijn. Ik heb zelf een 32" een 35" en een 42" en die hangen alledrie op de voorgeschreven afstanden. Te dicht op een 42" zitten geeft mij een onprettig gevoel in mijn nek na een avondje tv kijken.Arx schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 13:14:
[...]
Nee, het is een kwestie van ervaring en vertrouw ons, het kan. En het is de smaak af je zo'n ding in je huiskamer wilt. En of je het kunt betalen is hier buiten gelaten.
Hoe dan ook, het blijft een kwestie van smaak en persoonlijke voorkeur. Ik zie mezelf niet 2m van mijn 42" zitten, jij kennelijk wel, moet je zelf weten.
[ Voor 25% gewijzigd door zneek op 29-12-2006 15:15 ]
Wat een onzin, bij die afstand hoef je echt niet je hoofd te bewegen bij het kijken. Bovendien moet je dan maar niet naar de bioscoop gaan want dan is zit je relatief nog veel dichter op het scherm.zneek schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 15:12:
[...]
in de editie van nov 2006 staat op pagina 107 een Screen Size Finder. Daarin stellen ze 4m+ voor een screensize van 42+". 3.5 - 4m voor 36"-42" en 2.5 - 3.5m voor 28-32"
[...]
Mijn ervaring is dat die afstanden redelijk correct zijn. Ik heb zelf een 32" een 35" en een 42" en die hangen alledrie op de voorgeschreven afstanden. Te dicht op een 42" zitten geeft mij een onprettig gevoel in mijn nek na een avondje tv kijken.
Hoe dan ook, het blijft een kwestie van smaak en persoonlijke voorkeur. Ik zie mezelf niet 2m van mijn 42" zitten, jij kennelijk wel, moet je zelf weten.
Groetjes, FaceDown.
FaceDown schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 15:33:
[...]
Wat een onzin, bij die afstand hoef je echt niet je hoofd te bewegen bij het kijken. Bovendien moet je dan maar niet naar de bioscoop gaan want dan is zit je relatief nog veel dichter op het scherm.
zneek schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 15:12:
[...]
Ojee, een dooddoener. Jammer voor de discussie.zneek schreef op vrijdag 29 december 2006 @ 15:12:
...
Maar goed, volgens mij heeft niemand van ons gezegd dat we 2 meter van ons scherm vandaan zitten. Ik zit zelf 3 meter van me scherm af, en kan uit ervaring zeggen dat je zonder nekpijn prima 3 meter van je scherm af kunt zitten.
Ik kan maar 3 dingen bedenken ;Verwijderd schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 13:55:
Ben trouwens ook al een tijdje opzoek naar een nieuwe tv en moet zeggen dat tot nu toe de plasma's die ik gezien heb en analoog aangsloten zijn mij helemaal niet kunnen bekoren. LCD zag er altijd veel beter uit. Mss heb ik altijd al slecht afgestelde exemplaren gezien, maar als de plasmas slecht afgesteld staan zal er waarschijnlijk aan de lcd's ook niet veel afgesteld geweest zijn. Zaterdag nog een panasonic TH-42PA60 naast enkele LCD's zien spelen, ze stonden allemaal op hetzelfde kanaal en het zwart bij die panasonic was gewoonweg grijsen nog geen klein beetje. De andere kleuren zagen er redelijk uit maar zwart trok echt op geen k***en. Hadden die lcd's niet op hetzelfde kanaal gestaan ik zou het mss zelfs niet geweten hebben dat het normaal zwart moest zijn.
edit: bedankt david. Het 1ste wat mij direct opviel bij het lezen van dat artikel was, die gast heeft zeker aandelen bij panasonic
. Dus echt geen objectief artikel en waste of time om te lezen. Panasonic maakt vooral plsma en wil ze dus duidelijk 1st kwijt voor ze echt overstappen op LCD.
1 - of het plasma scherm was kapot
2 - of het plasma scherm stond verkeerd afgesteld.
3 - Of het moet toch wel een behoorlijk brakke plasma zijn wil het slechter presteren dan een willekeurig LCD scherm wat zwartwaarden betreft
En als je dat niet geloofd, ga eens naar de mediamarkt in Enschede, daar hebben ze een hoekje waar het licht gedimd is zodat je goed de "prestaties" van LCD en plasma wat contrast, dynamiek en zwartwaarden betreft kunt testen. Daar staan zowel de nieuwste LCD's als Plasma's tussen...
En nee, ik heb geen plasma thuis. Wel heb ik een lcd tv gehad van Samsung, maar deze na 2 maanden maar weer verkocht op marktplaats zonder al teveel verlies te maken. Ik geef liever niet zo'n bak met geld uit aan een inferieur product. Daarom heb ik 2de hands voor 100 euro een goede 28" JVC breedbeeld overgekocht van iemand om de tijd te overbruggen tot SED of toch maar een plasma als ze iets goedkoper zijn...
Verwijderd
Iemand tips of ervaring hiermee?
- zit 4 m van het scherm (ziet verschil tussen 720p en 1080i/p op die afstand toch niet)
- resolutie van 1920*1080 is voor computergebruik (browsen etc) niet leesbaar op die afstand
- nog te weinig 1080i/p content beschikbaar
Dusss.. Het wordt een HD ready LCD of plasma.. Plasma is natuurlijk prachtig voor films etc maar daarvoor zal ik voornamelijk m'n beamer blijven gebruiken.. Blijft dus over XBMC en computergebruik.. En voor dat laatste is Plasma bij mijn weten minder geschikt (lagere resolutie, kans op inbranden (minder snel dan vroeger maar toch)..
Neig dus toch maar naar een LCD en dan een goedkopere: Samsung LE40S71 of R72 oid.. Met in m'n achterhoofd dat er over een paar jaar betere techniek/meer HD content beschikbaar is en deze dan richting de slaapkamer kan verhuizen..
Iemand nog voors or tegens in mijn situatie ?
Verwijderd
... zelf heb ik nog als imho aardig argument dat plasma meer reflecteerd in het glimmende schermoppervlak. LCD is wat dat betreft veel rustiger met het matte oppervlak, en kijkt wat dat betreft fijner imo.KrL schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 19:29:
[...lapje tekst...]Iemand nog voors or tegens in mijn situatie ?
Blijf zelf ook een beetje hangen met het LCD/Plasma dillema, mn vanwege het na-ijl effect wat LCD toch meer heeft dan plasma.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2006 19:44 ]
Ik speel met dezelfde gedachten, een lcd met 1366x768 of een plasma (panasonic) met 1024x720.Verwijderd schreef op zaterdag 30 december 2006 @ 19:12:
Ik zie hier een paar keer de Panasonic 42PV60 plasma TV voorbij komen. Ik zit zelf te twijfelen tussen de 37PV60 of toch maar de 32M serie van Samsung. Ik heb dat ding voornamelijk voor het gamen met mijn 360. Aangezien ik bij bijna alle LCD's in meerdere of mindere mate ghosting heb ervaren bij hele snelle spellen (voetbal) neig ik naar de plasma TV. Deze TV heeft echter een lagere resolutie: 1024x720. De LCD's hebben allemaal 1366x768 (720p resolutie van xbox360). Is het verstandig om voor zo'n plasma met lagere resolutie te gaan? In de winkel heb ik het getest maar door het felle licht kon ik niet goed zien of de plasma minder scherp was (agv minder hoge resolutie) dan de LCD van Samsung. De plasma leek wel ietsje minder scherp op de 360 en ik hou van scherp ;-)
Iemand tips of ervaring hiermee?
. Wat je zegt over de 720P resolutie van de xbox360 klopt echter niet. Ik heb begrepen dat de xbox360 720P een 1280x720 resolutie is. De lcd zou deze dus zowel horizontaal alsook vertikaal moeten downscalen. De plasma zou dan alleen het vertikale deel moeten upscalen heb ik gehoord.
Ook ik wil een ander scherm alleen maar om op te gamen, misschien een hd-dvd kijken later.
Eigenlijk wil ik er helemaal niet op tv kijken, maar er zijn maar bar weinig schermen zonder tv, groter dan 32", met component en dvi en hdmi. En de schermen die er wel zijn, zijn dan meteen €2000 of meer.
[ Voor 13% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 31-12-2006 10:06 ]
Verwijderd
En wat 720p betreft:
Ik heb mijn 360 een aantal maanden via VGA op een breedbeeld (CRT) PC monitor aangesloten en dan kun je in het dashboard inderdaad kiezen uit een hele reeks resoluties:
640x480
848x480
1024x768
1280x720
1280x768
1280x1024
1360x768
Als je je 360 aansluit op een LCD of plasma kan je echter alleen maar 1366x768 kiezen (en 480p en 1080p natuurlijk maar die zijn beide geen optie tenzij je full HD hebt of helemaal niet in HD gaat gamen).
Verwijderd
Casema is triest slecht, de compressie artifacts vliegen door je beeld.Arx schreef op woensdag 27 december 2006 @ 20:01:
[...]
Bij Casema is de digitale TV kwaliteit ook alles behalve bagger.
Dan zou ik maar eens bellen als ik jou was.Verwijderd schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 14:34:
[...]
Casema is triest slecht, de compressie artifacts vliegen door je beeld.
Verwijderd
Kijk niet zo vaak meer via Casema, Tele2 is wel een stuk beter. Dus die pak ik meestal of gewoon ouderwets analoog. Toch geen LCD/Plasma hier, 70cm matchline.Arx schreef op dinsdag 02 januari 2007 @ 14:42:
[...]
Dan zou ik maar eens bellen als ik jou was.Echt waar, de laatste tijd is het signaal echt beter geworden.
Verwijderd
Is dit een goed idee of zijn er andere en betere voorstellen ( betere kwaliteit aan een betere prijs ?)
Verwijderd
De Panasonic HD Serie 600 is de beste Plasma te koop momenteel. Ik denk dat je 'em wel voor minder dan 2500 moet kunnen krijgen. Kijk eens op kieskeurig.nl.Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 00:57:
Ik ben van plan mij een panasonic TH-42PV600 aan te kopen voor de prijs van 2500 €.
Is dit een goed idee of zijn er andere en betere voorstellen ( betere kwaliteit aan een betere prijs ?)
Kijk eens : 2.000 euro. Hoeveel krijg ik van je? --> link
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2007 01:24 ]
De 42PV60 is wat betreft beeld kwaliteit indentiek aan de 600 serie maar wel een hele berg euro's minder.Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 01:23:
[...]
De Panasonic HD Serie 600 is de beste Plasma te koop momenteel. Ik denk dat je 'em wel voor minder dan 2500 moet kunnen krijgen. Kijk eens op kieskeurig.nl.
Kijk eens : 2.000 euro. Hoeveel krijg ik van je? --> link
Het verschil tussen de twee is design, een SD kaart lezer en een beter geluid systeem.
De afweging moet je zelf maken, maar wat mij betreft is de 60 een betere koop als de 600.
http://www.kieskeurig.nl/...pcode=tv_plasma&gq=42pv60
Ja de Hitachi 42PD8600 kost minder dan de helft, hogere resolutie (1024 x 1080) maar wel 1 HDMI aansluiting minder.Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 00:57:
Ik ben van plan mij een panasonic TH-42PV600 aan te kopen voor de prijs van 2500 €.
Groetjes, FaceDown.
Typisch dat uitgerekend jij met het argument resolutie komtFaceDown schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 10:26:
[...]
Ja de Hitachi 42PD8600 kost minder dan de helft, hogere resolutie (1024 x 1080) maar wel 1 HDMI aansluiting minder.
Vanwat ik ervan gezien heb in de winkels zijn die zo goed als gelijkwaardig.onsgeluk schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 11:21:
[...]
Typisch dat uitgerekend jij met het argument resolutie komtMaar hoe zit het met de drie andere factoren die belangrijker zijn dan de resolutie?
Dan wordt resolutie opeens wel weer een argument.
Note daarbij is natuurlijk wel dat vergelijken in een winkel erg moeilijk is!
Verwijderd
Ja, inderdaad. Wat een koopje. Voor maar 1.300 euro. Scheelt 50% t.o.v. de 2.500 euro!TLer schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 09:08:
[...]
De 42PV60 is wat betreft beeld kwaliteit indentiek aan de 600 serie maar wel een hele berg euro's minder.
Het verschil tussen de twee is design, een SD kaart lezer en een beter geluid systeem.
De afweging moet je zelf maken, maar wat mij betreft is de 60 een betere koop als de 600.
http://www.kieskeurig.nl/...pcode=tv_plasma&gq=42pv60
Een voor in de woonkamer en een voor in de slaapkamer. Echt geen geld meer voor een plasma. Hoeveel kost de goedkoopste Pioneer? 2200 euro + ?
Ik ga er vanuit dat de andere factoren gelijk zijn, maar die kan ik niet beoordelen omdat ik de Panasonic niet ken. Waren de prijzen andersom geweest dan was ik ook zeker voor de panasonic gegaan ondanks de 'mindere' resolutie.onsgeluk schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 11:21:
[...]
Typisch dat uitgerekend jij met het argument resolutie komtMaar hoe zit het met de drie andere factoren die belangrijker zijn dan de resolutie?
Groetjes, FaceDown.
Verwijderd
Nu staat ze al een dagje of 4 bij mij thuis in de woonkamer
Verwijderd
Dit is alles behalve waar!!!
Ik werk bij een bedrijf dat plasma's repareert, en er komen DAGELIJKS ingebrande schermen binnen.
Bij een nieuwe plasma is het vooral de eerste 3 maanden belangrijk dat je hem niet te lang aan laat staan, en niet te lang op 1 zender laat staan.
Vooral rtl4 is geliefd bij inbranders, omdat hun een gigantisch conntrastrijk logo hebben.
Kijk maar naar zenders als bbc, die hebben een soort watermerk van hun logo gemaakt, zodat deze niet meer inbrandt.
Welke merken zie je vooral langs komen? Toevallig ook Alis panels zoals in Hitachi en Philips schermen zitten (de 1024 x 1080 variantenVerwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 13:05:
SgtStrider zei in een post op blz.1, dat nieuwe plasma's niet_meer_inbranden.
Ik werk bij een bedrijf dat plasma's repareert, en er komen DAGELIJKS ingebrande schermen binnen.
Bij een nieuwe plasma is het vooral de eerste 3 maanden belangrijk dat je hem niet te lang aan laat staan, en niet te lang op 1 zender laat staan.
Vooral rtl4 is geliefd bij inbranders, omdat hun een gigantisch conntrastrijk logo hebben.
Kijk maar naar zenders als bbc, die hebben een soort watermerk van hun logo gemaakt, zodat deze niet meer inbrandt.
Wat algemeen wordt aangeraden is om het scherm 100 a 200 uur op niet al te hoog contrast te hebben staan, of beter nog in te laten draaien met bijv ruis op het scherm. Op htforum wordt aangeraden 2 nachten echte ruis op te zetten met het contrast op +- 60 %. Daarna wordt de kans op inbranden miniem.
Groetjes, FaceDown.
Ik kan het blauwe scherm uitschakelen in het menu, dan krijg ik wel ruis. Alleen schakelt het toestel zich dan na 5 min uit. Ik heb dus zelf een paar dagen overdag de screensaver van de xbox laten draaien.onsgeluk schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 13:28:
Hoe doen jullie dat eigenlijk, met ruis laten draaien? De meeste moderne tv's springen op bv eenblauw scherm bij gebrek aan signal waar de oude pitten nog keurig zwart witte ruis vertonen.
Groetjes, FaceDown.
Zat ik zelf ook aan te denken, maar dan op de laptop in WMP en dan loopen oid....Maar dan heb ik nog steeds een bron nodig.
Verwijderd
Panasonic adviseert om de eerste 200 uur, dat is 1 a 2 maanden het scherm even op een lagere contrast in te stellen. Daarna zijn de Panasonics gewoon burnproof. Ze hebben ook een 'wobble' functie waardoor de logos gaan 'wandelen' om inbranden te voorkomen. Erg grappig om dat te zien, dat is met het blote oog van afstand niet waar te nemen, je moet er echt op 10 cm voor gaan zitten en dan zie je het logo steeds om de zoveel seconden een pixel verschuiven.Verwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 13:05:
SgtStrider zei in een post op blz.1, dat nieuwe plasma's niet_meer_inbranden.
Dan moet ie een flink end 'wobblen' om het hele logo te verplaatsen, want 1 pixel verschuiven heeft geen enkele zin lijkt mij. En het is natuurlijk niet alleen het logo wat 'wobblet' maar het hele beeldVerwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 15:20:
[...]
Panasonic adviseert om de eerste 200 uur, dat is 1 a 2 maanden het scherm even op een lagere contrast in te stellen. Daarna zijn de Panasonics gewoon burnproof. Ze hebben ook een 'wobble' functie waardoor de logos gaan 'wandelen' om inbranden te voorkomen. Erg grappig om dat te zien, dat is met het blote oog van afstand niet waar te nemen, je moet er echt op 10 cm voor gaan zitten en dan zie je het logo steeds om de zoveel seconden een pixel verschuiven.
(wat een woord....
Verwijderd
Zei ik tochVerwijderd schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 13:03:
Ik ben nog eens naar een andere winkel geweest (geen keten) en daar stonden de tv's wel goed afgesteld en kregen een goed signaal via de kabel binnen (analoog). Ik was meteen verkocht voor het plasma scherm (42PV60), man man wat een beeld. Ik kon het zelfs bijna niet geloven dat het analoog was aangesloten.
Nu staat ze al een dagje of 4 bij mij thuis in de woonkameren ben ik heel blij met deze keuze.
Verwijderd
TV-in en dan ruis opnemen?onsgeluk schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 15:08:
[...]
Zat ik zelf ook aan te denken, maar dan op de laptop in WMP en dan loopen oid....Maar dan heb ik nog steeds een bron nodig.
Verwijderd
Nee ze liegen gewoon keihard in dat boekjehvangent schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 09:27:
Hoe zit het tegenwoordig met het stroomverbruik van de plasma tv's ? Vroeger moest je bij wijze van spreke een 3 fase aansluiting aanvragen voor je plasma scherm, is dat nog steeds zo ? Op de Panasonic site zie ik dat de 42PV60 261 Watt zou verbruiken, bij de Toshiba 42WL66 (lcd) zou het verbruik 195 Watt zijn, dat scheelt niet zo veel meer. Maar klopt die info van Panasonic wel een beetje ?
Mijn vader heeft die 42pv60 en tot nu toe valt het hem niet tegen. Ik heb zelf een 32inch LCD en die zit zo rond de 140 watt. De cijfers kloppen volgens hem wel.
Verwijderd
Die info klopt. De LCD maffia heeft jarenlang geprobeerd de opinie over plasmas te beinvloeden maar in de praktijk verbruikt menig LCD scherm van 42 inch ongeveer evenveel stroom, want bij LCD is het continu 195 Watt en bij Plasma alleen bij pieken 260 Watt! Een plasma kost niet meer dan 1 euro stroom meer per maand dan een LCD die even groot is!hvangent schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 09:27:
Hoe zit het tegenwoordig met het stroomverbruik van de plasma tv's ? Vroeger moest je bij wijze van spreke een 3 fase aansluiting aanvragen voor je plasma scherm, is dat nog steeds zo ? Op de Panasonic site zie ik dat de 42PV60 261 Watt zou verbruiken, bij de Toshiba 42WL66 (lcd) zou het verbruik 195 Watt zijn, dat scheelt niet zo veel meer. Maar klopt die info van Panasonic wel een beetje ?
En dan maar hopen dat de laptop niet 's nachts vastloopt en je een mooi ingebrand ruispatroon hebtonsgeluk schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 15:08:
[...]
Als bron kun je wel misschien een oude videorecorder verbonden met TV-kaart in je pc gebruiken.
Groetjes, FaceDown.
Ik draai XP, dat loopt niet vastFaceDown schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 11:17:
[...]
En dan maar hopen dat de laptop niet 's nachts vastloopt en je een mooi ingebrand ruispatroon hebt
Als bron kun je wel misschien een oude videorecorder verbonden met TV-kaart in je pc gebruiken.
PC heb ik helaas niet meer....mompelt iets over bigtower in huiskamer(overklokt en veel fans) en vrouw

Een video laten loopen is wel een goede, ware het niet dat deze hetzelfde euvel kent als mijn tv. TV springt bij gebrek aan signaal op blauw, videorecorder op zwart.
Sja, dan wordt die 42PV60 steeds interessanter, zat eerst nog te denken aan bv de Sharp 42XD1E (lcd) of Toshiba 42wl68 (lcd) maar aangezien ik die 1080p toch niet nodig heb (want ik kijk voornamelijk gewoon tv en af en toe een zelf gedownloade film of een wat inferieure vcd) is die Panasonic plasma wel heel interessant, zowel qua prijs (1300,-) als prestaties.Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 10:38:
[...]
Die info klopt. De LCD maffia heeft jarenlang geprobeerd de opinie over plasmas te beinvloeden maar in de praktijk verbruikt menig LCD scherm van 42 inch ongeveer evenveel stroom, want bij LCD is het continu 195 Watt en bij Plasma alleen bij pieken 260 Watt! Een plasma kost niet meer dan 1 euro stroom meer per maand dan een LCD die even groot is!
Verwijderd
Gewoon via het internet bestellen. Goed afspreken dat je een volkomen nieuwe plasma krijgt waarvan de doos nog nooit geopend is en dat je hem terugstuurt als dat wel het geval is. De fabrieksgarantie is toch leidend en je kunt rechtstreeks zaken doen met Panasonic als iets stuk is. Ik heb mijn Panasonic plasma 2 jaar, volkomen probleemloos.Bigfoot schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 11:01:
Weet iemand een goed adres in het midden van het land voor de Panasonic 42PV60?
Kijk hier voor prijzen --> link
Ik vind dat plasma altijd beter is dan lcd, maar het verschil is met High definition minder dan met SD bronnen als analoge, digitale tv en DVD's. Dus als je bron van mindere kwaliteit is zoals gewone tv dan zou ik zeker voor plasma gaan. VCD's zijn af te raden op zowel plasma als lcd.hvangent schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 11:35:
[...]
Sja, dan wordt die 42PV60 steeds interessanter, zat eerst nog te denken aan bv de Sharp 42XD1E (lcd) of Toshiba 42wl68 (lcd) maar aangezien ik die 1080p toch niet nodig heb (want ik kijk voornamelijk gewoon tv en af en toe een zelf gedownloade film of een wat inferieure vcd) is die Panasonic plasma wel heel interessant, zowel qua prijs (1300,-) als prestaties.
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2007 12:09 ]
Verwijderd
...dat zou dan weer betekenen, als ik het goed begrijp, dat plasma meer voor mij geschikt is, aangezien er hier voornamelijk (analoog) tv wordt gekeken.... (en net nu ik allerlei LCD modellen aan het "verzamelen" was op mijn lijstje....zucht....). Nadeel van plasma blijf ik wel het reflecterende beeldoppervlak vinden....Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 12:05:
[...]Ik vind dat plasma altijd beter is dan lcd, maar het verschil is met High definition minder dan met SD bronnen als analoge, digitale tv en DVD's. Dus als je bron van mindere kwaliteit is zoals gewone tv dan zou ik zeker voor plasma gaan. VCD's zijn af te raden op zowel plasma als lcd.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2007 12:39 ]
Verwijderd
Het is inderdaad aanwezig maar ik heb er totaal geen last van. Een CRT TV reflecteert ook, maar als je TV kijkt dan valt het gewoon niet op. Analoge TV is echt niet om aan te zien op een LCD, heb je wel eens zo een analoge uitzending gezien op een LCD bij de Mediamarkt of zo? Een groot pixelfeest. Ik raad je sowieso aan om voor de twee euro per maand extra digitale tv te nemen, het verschil is het gewoon waard en duidelijk waarneembaar.Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 12:37:
[...]
...dat zou dan weer betekenen, als ik het goed begrijp, dat plasma meer voor mij geschikt is, aangezien er hier voornamelijk (analoog) tv wordt gekeken.... (en net nu ik allerlei LCD modellen aan het "verzamelen" was op mijn lijstje....zucht....). Nadeel van plasma blijf ik wel het reflecterende beeldoppervlak vinden....
Verwijderd
...digitale tv... wordt LCD dan wel aanvaardbaar, of blijft plasma er dan bovenuit springen ?Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 12:55:
[...]Ik raad je sowieso aan om voor de twee euro per maand extra digitale tv te nemen, het verschil is het gewoon waard en duidelijk waarneembaar.
(...anders wordt het vermoedelijk de panasonic 37PV60EH of 37PX60E, hoewel 32 inch voldoende zou zijn, maar dan wordt het weer LCD...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2007 13:02 ]
Heeft iemand deze 2 irl met elkaar (met gelijke bron) kunnen vergelijken? Ik kan geen winkel vinden in NH om ze te bekijken of een test waar deze 2 met elkaar vergeleken worden.
Verwijderd
Ik zou echt voor plasma gaan. Alleen bij pure HD uitzendingen en BlueRay/HD DVD is het verschil klein. Voor de rest altijd voor Plasma gaan.Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 12:58:
[...]
...digitale tv... wordt LCD dan wel aanvaardbaar, of blijft plasma er dan bovenuit springen ?
(...anders wordt het vermoedelijk de panasonic 37PV60EH of 37PX60E)
Die 37 inch kost maar 1299 bij RAF in Amsterdam. Ook zul je geen spijt krijgen van een 37 inch, als je eenmaal een platte TV hebt is dat veel mooier en ben je blij dat je een groot scherm hebt. Geeft toch een beetje bioscoopgevoel. Ik zit op 3 meter afstand naar een 37 inch te kijken en zou een 42 inch ook prima vinden.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2007 13:04 ]
Achteraf gezien erg blij dat ik voor de Panasonic ben gegaan. Vrienden hebben destijds de Pioneer aangeschaft en tot mijn verbazing hebben zij behoorlijk last van ingebrande logo's, dit terwijl zij alle tips over lagere instellingen ed aangenomen hebben. Ik daarintegen was er na een paar dagen al weer zat van om hem op mindere settings te hebben en heb hem gewoon normaal gezet, resultaat? Ik heb nooit last gehad van ingebrande logo's.
In dit topic staat ook nog een hoop info over de pansonic
Hoe groot is jouw kijkafstand ? Opzich voldoet de 42" inch hier prima, maar een slag groter zou ik op het moment ook totaal geen problemen mee hebben
[ Voor 15% gewijzigd door Dick op 04-01-2007 13:15 ]
Verwijderd
...kijkafstand is 3 tot 4,5 meter (tv is vanuit vele hoeken/stoelen te zien), dus 37 inch kan wel hoor idd, maar wilde eigenlijk de tv niet te aanwezig laten zijnkingrichard47 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 13:13:
Hmm, ik zie dat veel mensen in dit topic ineens interesse hebben bij de Panasonic PV60. Heb deze zelf al een dik half jaar hangen en het scherm bevalt nog uitstekend.
[...]
Hoe groot is jouw kijkafstand ? Opzich voldoet de 42" inch hier prima, maar een slag groter zou ik op het moment ook totaal geen problemen mee hebben(dit terwijl die 42" eerst ook gigantisch overkwam).
De modellen V60 en X60 zijn wel dus ruim een half jaar oud (april 2006 meen ik), en dat zou kunnen betekenen dat de nieuwe modellen in aantocht zijn, of zijn er al opvolgers van deze types ?
De Hitachi heeft volgens mij juist een mindere resolutie aangezien dit een Alis panel is en het dus altijd interlaced zal weergeven. De Panasonic heeft een 1024x768 maar dan progressive, correct me if I'm wrong anybody?FaceDown schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 10:26:
[...]
Ja de Hitachi 42PD8600 kost minder dan de helft, hogere resolutie (1024 x 1080) maar wel 1 HDMI aansluiting minder.
En dat voor minder dan €2000
Verwijderd
Mediamarkt, bij uitstek de plek waar de analoge signalen goed geregelt zijnVerwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 12:55:
[...]
Het is inderdaad aanwezig maar ik heb er totaal geen last van. Een CRT TV reflecteert ook, maar als je TV kijkt dan valt het gewoon niet op. Analoge TV is echt niet om aan te zien op een LCD, heb je wel eens zo een analoge uitzending gezien op een LCD bij de Mediamarkt of zo? Een groot pixelfeest. Ik raad je sowieso aan om voor de twee euro per maand extra digitale tv te nemen, het verschil is het gewoon waard en duidelijk waarneembaar.
Verwijderd
...en wa tis jou mening dan mbt analoog op LCD of Plasma ?(los van het imo nog steeds irritante reflectie gedoe in het beeldschermVerwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 13:32:
[...]
Mediamarkt, bij uitstek de plek waar de analoge signalen goed geregelt zijn
Verwijderd
Als je hiermee bedoelt wanneer de nieuwe modellen uitkomen, heb je dan ook een bronTLer schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 13:50:Begin dit jaar heb ik vernomen, feb/maart ongeveer.
...okee, drie kanttekeningen bij LCD volgens dit bericht (uit: Sharp XD1-serie LCD TV's );
- Ghosting effect (en dat lijk ik toch bij elke LCD (zeker analoog, maar ook DVD) in meer of mindere mate waar tenemen)kingrichard47 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 19:41:
[... dat bij bijv. voetbal wedstrijden een soort ghosting te zien was, heb dit zelf niet gezien (geen voetbal gekeken) maar dat lijkt me toch erg hinderlijk.. [...]Enige minpuntje dat ik zo kan bedenken is dat ik toch altijd de diepte blijf missen bij LCD televisie's. Het komt zo ongelooflijk 'nep' overZelf een plasma aan de muur hangen (Panasonic) en vind de kleuren echt stukken natuurlijker.
- Missen van diepte
- Kleuren minder natuurlijk
Lijken mij 3 punten, mits kloppend, om voor plasma te gaan.
Hoe worden deze zaken door anderen beleeft ?
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2007 13:53 ]
Dat is mij in de winkel verteld waar ik er na gevraagd had.Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 13:51:
[...]
Als je hiermee bedoelt wanneer de nieuwe modellen uitkomen, heb je dan ook een bron
Geen idee of het betrouwbaar is, maar ik neem aan van wel aangezien hij anders nu een plasma had kunnen verkopen aan mij. Nu wacht ik op het nieuwe model, hopende op een iets mooier kastje.
Het ISF stelt dat de belangrijkste factoren die beeldkwaliteitsniveau bepalen zijn op volgorde van belangrijk naar minder belangrijk:Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 13:51:
[...]
Lijken mij 3 punten, mits kloppend, om voor plasma te gaan.
Hoe worden deze zaken door anderen beleeft ?
1) contrast ratio
2) kleurverzadiging
3) kleurechtheid
4) resolutie
Plasma wint op punten 1 t/m 3 met afstand van LCD. Punt 4 is met hedendaagse plasma's niet van belang (waarom zie mijn topic).
Was het al duidelijk dat ik plasma boven LCD verkies?
[ Voor 4% gewijzigd door FaceDown op 04-01-2007 14:00 ]
Groetjes, FaceDown.
Er komen elke paar maanden wel nieuwe modellen, dus dan kun je tot in de eeuwigheid blijven wachten.TLer schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 13:58:
[...]
Dat is mij in de winkel verteld waar ik er na gevraagd had.
Geen idee of het betrouwbaar is, maar ik neem aan van wel aangezien hij anders nu een plasma had kunnen verkopen aan mij. Nu wacht ik op het nieuwe model, hopende op een iets mooier kastje.

Groetjes, FaceDown.
En wat ook erg mee speeld is dat ik het huidige model niet zo mooi vind....
Verwijderd
FaceDown schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:01:
[...]
Er komen elke paar maanden wel nieuwe modellen, dus dan kun je tot in de eeuwigheid blijven wachten.
Een beetje een afgezaagde en te snel gebrukte kreet imo, want als je aan de "vooravond" staat van een aanschaf, en je kan een klein beetje geduld opbrengen is het natuurlijk handiger om de nieuwste modellen te kopen als de introductie daarvan ook niet zo lang meer opzich laat wachten. En aangezien september/oktober en februari/maart zo ongeveer de vaste maanden zijn voor meeste introducties, is het niet verkeerd of moeilijk om dat even uit te zitten
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-01-2007 14:18 ]
Vreemde is dat ik in NL nergens iets lees over dat purple snake gedoe, alle Nederlandse recensies zijn juist uiterst positief over die 'Panny' PV60.TLer schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 14:15:
Klopt, maar twee maanden wachten vindt ik nog acceptabel en daarrbij komt ook nog dat panasonic met het huidige model wat problemen hebben die nog niet opgelost zijn (al hebben ze al wel een oplossing klaar liggen lees ik net op AVforums).
En wat ook erg mee speeld is dat ik het huidige model niet zo mooi vind....
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Verwijderd
Is het niet mogelijk om te ruilen voor een plasma bij de desbetreffende winkel?Verwijderd schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 18:19:
Heb net een pixxel+ 2, lcd gekocht en nu al weer spijt de kleur zwart wordt slecht weergegeven als je dit eenmaal weet ga je er op letten en kijk je niet meer relaxed ondanks Ambilight
Bij mediamarkt kan je binnen een week (?) of zoiets ruilen. En andere electronica-stores zullen dat ook wel doen denk ik
Ondanks alle waarschuwingen over LCD, zelf heb ik er ook wat geplaatst, blijven mensen LCD kopen.
Omdat ik wel kan lullen over de slechte zwartwaardes en kleuren van LCD, is het natuurlijk het beste om het met eigen ogen te constateren
Voor die mensen die nog twijfelen tussen LCD en plasma, misschien wat tips;
- In de BCC in Hengelo zag ik een 37" LCD en 42" Plasma van Philips uit dezelfde nieuwe serie (design en alles is hetzelfde) naast elkaar staan, met dezelfde HD bron. Een soort HD promotiefilmpje op, ondanks de voornamelijk heldere beelden en felle spotjes die er door de winkel staan is er toch duidelijk een verschil in zowel contrast, kleurwaarden als zwartwaarden te constateren. Wacht even tot er donkere vlakken (schaduwen) in beeld komen.
- In de mediamarkt in Enschede hebben ze een hoekje waar dieverse grote LCD's en Plasma's staan, in dit hoekje is het licht een klein beetje gedimd. Ideaal om de schermen te vergelijken.
Ik heb zelf geen LCD of Plasma thuis. Een aantal vrienden van mij hebben LCD thuis. Ik ken eigenlijk niemand met een plasma scherm thuis.
[ Voor 4% gewijzigd door Bartjuh op 04-01-2007 21:01 ]
JvS schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 16:35:
[mbr]Zullen we de discussie weer beperken tot het onderwerp van dit topic? Niet modelspecifieke adviezen vragen enzo aub. Daar zijn de ervaringtopics voor[/mbr]
Mijn vorige react is vreemd genoeg spoorloos verdwenen, dus nogmaals de vraag: Moet ik nu echt voor deze vraag een nieuw topic aanmaken? Gezien de prijsklasse, denk ik dat het antwoord hierop voor velen interessant kan zijn. En ja, ik heb gezocht binnen het forum EN op google, maar geen van beide kan voorzien in de gezochte informatie.onsgeluk schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 13:00:
Aangezien zowel de Hitachi 42PD8600 en de Pana TH-42PV60E regelmatig genoemd worden, stel ik de vraag maar in dit topic:
Heeft iemand deze 2 irl met elkaar (met gelijke bron) kunnen vergelijken? Ik kan geen winkel vinden in NH om ze te bekijken of een test waar deze 2 met elkaar vergeleken worden.
[ Voor 18% gewijzigd door JvS op 05-01-2007 10:22 ]
Ik moet zeggen, dat met de demo die draaide deed de LCD absoluut niet onder voor de plasma. Ze gaven beiden mooi beeld.
Hop,hop,hop!
Dit topic is gesloten.