Waarom gathering.tweakers.net niet op pda?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 19.006 views sinds 30-01-2008

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

crisp, is er geen manier om de handheld CSS te forceren voor browsers met Mobile in de useragent? Want nu is er dus een mooie handheld CSS welke geen verminderde functionaliteit heeft tov de standaard CSS (voor zover ik kan zien). Maar niemand kan hem gebruiken omdat mobiele browsers er zelf niets mee doen, dat is ook wel erg zonde van het werk wat je erin hebt gestoken. (Ook al zou het niet veel zijn, het is toch zonde.)

Tesla Model Y RWD (2024)

• Erik
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-07 08:41

Erik

hehehe

Hmm, ik zie nu op fok een linkje naar dit topic, en ik heb verder niet echt heel erg veel toe te voegen, maar aan iedereen hier die roept dat het niet kan... Surf op je mobiele telefoon eens naar m.fok.nl of naar forum.fok.nl

:) Prima voor elkaar. Je krijgt een mooie text-only layout met daarin alleen de smileys. Geen images, geen usericons, gewoon alleen de reacties op het forum, en de berichten + reacties op de frontpage. Op de frontpage bovendien netjes verdeeld per 10 reacties om de laadtijden kort te houden.

Zoiets moet voor tweakers toch ook in elkaar te zetten zijn? Als zelfs de amateurtjes van fok het weten te fixen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:31
Wat een gezeik van de devvers zeg. Er worden allerlei smoezen verzonnen en vragen gesteld. Een mobiele layout is in 1 dag gemaakt, wat is het probleem? Hak een paar knopen door in plaats van hier in dit topic je openlijk bepaalde dingen af te vragen. Als de users het niet bevalt hoor je het wel.

Ik snap GoT/Tweakers echt niet hoor, elk zichzelf respecterend forum heeft een mobiele layout, maar alleen GoT ziet allemaal problemen en bezwaren. Nu gaat het weer over handheld-stylesheets. Waarom in godsnaam? Boeiend? Als ik op mijn iPhone naar got.tweakers.net ga zie ik geen mobiele layout, dat is het probleem. Niet dat browsers niet overweg kunnen met een specifieke handheld-stylesheet of iets dergelijks. Jullie slaan de plank echt volkomen mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

MarcoC schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 02:20:
Wat een gezeik van de devvers zeg. Er worden allerlei smoezen verzonnen en vragen gesteld. Een mobiele layout is in 1 dag gemaakt, wat is het probleem?
Ja, en dan achteraf het gezeik aan moeten horen dat dit niet werkt en dat niet werkt omdat er niet goed getest is. Iets dat "in 1 dag gemaakt" is is zelden (nooit) goed genoeg om in productie genomen te worden.
Hak een paar knopen door in plaats van hier in dit topic je openlijk bepaalde dingen af te vragen. Als de users het niet bevalt hoor je het wel.
  1. crisp is devver. Hij maakt de prioriteitenlijst niet, hij maakt wat het management hem zegt te maken.
  2. Er staat nergens dat het helemaal niet opgepakt wordt, het staat alleen niet heel hoog op de prioriteitenlijst.
Ik snap GoT/Tweakers echt niet hoor, elk zichzelf respecterend forum heeft een mobiele layout, maar alleen GoT ziet allemaal problemen en bezwaren. Nu gaat het weer over handheld-stylesheets. Waarom in godsnaam? Boeiend? Als ik op mijn iPhone naar got.tweakers.net ga zie ik geen mobiele layout, dat is het probleem. Niet dat browsers niet overweg kunnen met een specifieke handheld-stylesheet of iets dergelijks. Jullie slaan de plank echt volkomen mis.
Hoewel ik zelf ook teleurgesteld ben dat ik GoT niet "on the road" kan lezen (dat gaat gewoon niet fatsoenlijk op mijn HTC TyTN II met de huidige lay-out) is jouw reactie ook niet echt handig. Je doet net alsof het maar een klein probleem is, maar een stylesheet forceren in bestaande software die dat eigenlijk niet ondersteunt en dan ook nog op een apparaat dat zich niet goed identificeert is misschien toch wel lastiger dan het lijkt.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Hoezo is een stylesheet forceren moeilijk? Je kan nu toch ook stylesheets kiezen in je profiel, wat is er moeilijk aan een mobiele stylesheet? Het lijkt me stug dat een mobiele GoT technisch niet haalbaar is, praktisch elk forum heeft een mobiele versie dus zoiets lijkt mij nauwelijks een uitdaging voor een Tweakers/GoT :? ? Er zijn wellicht wat identificatieprobleempjes, soit. Dan begin je met de apparaten die zich wel fatsoenlijk identificeren.

Ik had nooit gedacht dat ik dit zou zeggen, maar Tweakers zou een voorbeeld moeten nemen aan Fok. Die hebben een prima werkende mobiele stylesheet waar veel mensen tevreden over zijn. Hebben zij het wiel dan uitgevonden? Doen zij iets wat Tweakers niet kunnen?

Dat het niet erg prioriteit heeft snap ik, gezien het feit dat dit topic bijna 3 jaar oud is. Ik snap niet helemaal waarom dit zo'n lage prioriteit heeft dat er in drie jaar tijd niks uit de hoge hoed van Tweakers is gekomen. Kennelijk vinden veel users het belangrijk, dus waarom niet? Er zullen heus wel wat technische probleempjes zijn, maar problemen zijn er om op te lossen. Technische moeilijkheden vind ik echt geen argument hoor, we zitten toch op Tweakers, niet op libelle.nl.

[ Voor 101% gewijzigd door MarcoC op 28-11-2008 03:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:21

TMC

Als identificatie zo'n probleem is, begin dan gewoon met tweakers.mobi/got. De identificatieperikelen kan je daarna fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11-08 20:06
Het kan inderdaad toch niet zo lastig zijn om een extra style-sheet aan te bieden in je user-preferences? Je mobiel hoeft volgens mij ook niet automatisch herkend te worden, maak gewoon een bookmark op je mobiel. Of iets als een Nu.nl applicatie, supersimpel en snel geprogrammeerd, geen fancy zaken, dat is namelijk wat Google zo populair heeft gemaakt, clean, strak, simpel en snel. Dat wilt men op de mobiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:01

Wokschotel

Op 6 wielen

-NMe- schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 02:36:
[...]

Ja, en dan achteraf het gezeik aan moeten horen dat dit niet werkt en dat niet werkt omdat er niet goed getest is. Iets dat "in 1 dag gemaakt" is is zelden (nooit) goed genoeg om in productie genomen te worden.
op een apparaat dat zich niet goed identificeert is misschien toch wel lastiger dan het lijkt.
1 dag? Ik hoef toch geen linkjes op te nemen naar topics waarin dit al langer besproken wordt? Feit is gewoon dat er zat andere sites zijn die het wel kunnen. Waarom het dan op t.net/got niet kan snap ik (en een hoop andere mensen) echt niet. We horen alleen geneuzel over style-sheets terwijl een duidelijke vraag van mij waarom het op motor-forum wél kan geen inhoudelijk antwoord krijgt. En for god's sake, nu loopt blijkbaar Fok ook nog op 'ons' voor. Ik waardeer de inspanningen van het devteam en met name Crisp erg, maar op dit punt mag nu toch eindelijk wel eens wat gebeuren. Of is men bang voor het verlies van advertentieviews ofzo?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Wokschotel schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 11:29:
[...]
1 dag? Ik hoef toch geen linkjes op te nemen naar topics waarin dit al langer besproken wordt? Feit is gewoon dat er zat andere sites zijn die het wel kunnen. Waarom het dan op t.net/got niet kan snap ik (en een hoop andere mensen) echt niet. We horen alleen geneuzel over style-sheets terwijl een duidelijke vraag van mij waarom het op motor-forum wél kan geen inhoudelijk antwoord krijgt. En for god's sake, nu loopt blijkbaar Fok ook nog op 'ons' voor. Ik waardeer de inspanningen van het devteam en met name Crisp erg, maar op dit punt mag nu toch eindelijk wel eens wat gebeuren. Of is men bang voor het verlies van advertentieviews ofzo?
Denk je nu werkelijk dat devtijd voor het oprapen ligt? Of dat wij het niet belangrijk vinden? En dat "geneuzel" over style-sheets, tja, dat is wat wij op dit moment wel kunnen aanbieden voor het forum. Verder hebben we gewoon een mobile versie van de frontpage, blijkbaar heb je die gemist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:54

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Erkens schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 11:32:
Denk je nu werkelijk dat devtijd voor het oprapen ligt? Of dat wij het niet belangrijk vinden? En dat "geneuzel" over style-sheets, tja, dat is wat wij op dit moment wel kunnen aanbieden voor het forum. Verder hebben we gewoon een mobile versie van de frontpage, blijkbaar heb je die gemist...
Maar dus niet 100% werkt (stylesheet, niet frontpage), zie dus mijn eerdere post.

Maak het _optioneel_, hetzelfde als tweakers.mobi bestaat. Aparte URL, geforceerde mobiele layout.

Stop eens met 'te moeilijk' denken, feature crap en zulke zut. Grote disclaimer erbij dat het in ontwikkelfase is, 1 centraal topic voor eventuele (grote) bugs, neem desnoods de stylesheet van motor forum over. (draaien toch ook react?).

Waar ligt de prioriteit bij het management? Flashy, blingbling layout met uber opties en meer toeters en bellen dat menig telefoon kan hebben, of low-entry non-brower-based toegankelijkheid met enkel core-features (lezen, posten, klaar)? Of erger, helemaal geen prioriteit aan mobiele versies. (t.mobi pricewatch doet het bv niet :P).

[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 28-11-2008 11:43 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Erkens schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 11:32:
[...]

Die mobiele versie van de FP doet het prima, die ken ik. Het komt op mij alleen een beete vreemd over dat andere sites al veel langer mobiele versies van het forum, dat op got niet lukt. We praten hier al 3 (drie!) jaar over! Daaaruit maak ik inderdaad op dat jullie dit onderwerp niet belangrijk vinden. Zo'n vreemde gedachtengang is dat toch niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

wij draaien een fork van react
(t.mobi pricewatch doet het bv niet :P).
werkt hier wel? mocht het niet werken maak dan een topic in Lieve Devvers of op devtrack.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
De devtijd zal vast niet voor het oprapen liggen nee, maar zoiets simpels als een mobiele layout (want simpel is het gewoon, jullie vinden het moeilijk omdat jullie het jezelf moeilijk maken) heeft echt niet veel devtijd nodig, en in drie jaar tijd zal er ongetwijfeld voldoende devtijd vrij zijn geweest voor een leuke mobiele layout.

Jullie blijven je maar in allerlei bochten wringen om het ontbreken van een mobiele GoT te rechtvaardigen maar jullie falen met elke zin meer en meer :{ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:45

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

MarcoC, ik krijg sterk de indruk dat je lekker aan het trollen bent. Misschien heb jij zitten slapen, maar de afgelopen drie jaar is er behoorlijk wat gedaan aan Tweakers.net. 99% van die changes hebben behoorlijk wat tijd gekost en waren vanuit Tweakers gewoon aantrekkelijker als het maken van een PDA template voor GoT. Een devver kost behoorlijk wat knaken en die zijn gewoon beter in te zetten op rendabeler projecten. Een layout is niet simpel, of het nou voor een PDA, printer of normale PC is. Er zijn altijd veel dingen om rekening mee te houden. Maar als jij zo'n geniaal devver bent dat je het in een dag of twee kan doen, zullen de devvers vast blij zijn wanneer jij maandagochtend die layout in hun mailbox hebt liggen :)

Misschien moet je gewoon hier niet meer komen als de developers hier "met elke zin meer falen". Het internet is een groot iets, er is vast een andere site die wel aan jouw eisen voldoet. Zou je nu willen stoppen met trollen en gewoon op een normale manier verder gaan? Trollen kan op andere websites.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Het is geen trollen, ik verkondig nergens onwaarheden. Als je me een andere grote Nederlandse website kunt geven waarop heel veel informatie over computeraspecten op niveau zoals op GoT is, geef die dan maar, dan ga ik daar wel heen. Maar jij weet net zo goed als ik dat die er niet is, en misschien is dat wel de reden dat ik hamer op een mobiele layout.

Elk ander groot forum heeft een mobiele layout, alleen Tweakers niet. Mensen van Tweakers hier schuiven het probleem af op technische moeilijkheden, alsof een mobiele website iets compleet nieuws is met allerlei nieuwe problemen waarvoor nog nooit iemand een oplossing heeft bedacht. Hallo, het is 2008 en geen 2003.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

MarcoC schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 16:06:
Mensen van Tweakers hier schuiven het probleem af op technische moeilijkheden,
Voor zover ik de discussie gevolgd heb zijn er maar weinig 'mensen van Tweakers' die daadwerkelijk de technische moeilijkheden aanhalen als argument waarom zoiets er niet is. Wel wordt ermee aangegeven dat als je zoiets goed wilt doen (en dat proberen we altijd), dat het aanzienlijk lastiger is om het werkend te maken dan domweg "een dagje werk". Sterker nog, vanuit de hier genoemde wensen blijkt al dat zowat iedereen een ander pakket van eisen heeft.
alsof een mobiele website iets compleet nieuws is met allerlei nieuwe problemen waarvoor nog nooit iemand een oplossing heeft bedacht. Hallo, het is 2008 en geen 2003.
Maar al die problemen moet je wel uit gaan zoeken... Anyway, voor zover ik weet is het vooral een kwestie van prioriteiten die gesteld zijn binnen het management. En hoewel prioriteiten uiteraard kunnen veranderen is dat wel een belangrijke reden dat er tot nog toe weinig moeite voor is gedaan, buiten de mobile-css en de opfrissing van tweakers.mobi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ACM schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 16:35:
Voor zover ik de discussie gevolgd heb zijn er maar weinig 'mensen van Tweakers' die daadwerkelijk de technische moeilijkheden aanhalen als argument waarom zoiets er niet is. Wel wordt ermee aangegeven dat als je zoiets goed wilt doen (en dat proberen we altijd), dat het aanzienlijk lastiger is om het werkend te maken dan domweg "een dagje werk". Sterker nog, vanuit de hier genoemde wensen blijkt al dat zowat iedereen een ander pakket van eisen heeft.
Wie heeft er bv uiteindelijk beslist voor t.mobi wat er allemaal in zou gaan komen?

Iedereen heeft wensen voor zijn auto, airco, 5.1 setje, nagivatie etc, maar de core blijft hetzelfde: een voertuig die je van A naar B vervoerd. Wat heb je nodig? Stuur, 4 wielen en een motor. Zet dan iets op waar je enkel kan lezen en kan posten, dat is simpelweg meer dan dat er nu uberhaubt is. Al was het van mij part maar een alleen-lezen got.mobi, mensen zien dan in iedergeval dat er iets is. Ze kunnen dan met een werkend product ook daadwerkelijk hun echte wensen neer zetten, dan nu maar lukraak dingen verzinnen.

Dat is de reden waarom ik bv 'got' template gebruik als ik mobiel wil got'en (gotten? goten? ja ja, geen werkwoord :P), het is kaal, simple en snel - en wat lelijk, maargoed. Geen pulldown/flashy dynamische zooi zoals de tweakers en _n versies of overkill aan images, maar gewoon statisch en snel (want juist daar krijg je problemen met browser compatibiliteit - wat een ... woord :P).

Maar dit moet ik vooraf instellen op mijn PC en ook achteraf weer uitzetten op mijn PC, of bestaat er iets als multi-settings binnen 1 account?

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dB90
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09 17:28
Misschien kan iemand van het management dan een indicatie geven hoe hoog de prioriteit is die aan een goed mobiel bereikbaar tweakers (incl. GoT) wordt gegeven. Dan hoeven crisp e.a. zich niet steeds te verdedigen/verontschuldigen etc. Want m.i. zou het verstandig zijn als het management tijd en geld uittrekt voor een mobiele versie, aangezien de verwachtingen zijn dat mobiel internet de komende jaren alleen nog maar harder gaat groeien (incl. mobile advertising) en dit maakt de investeringen hierin alleen maar interessanter (financiëel gezien).

Dus iemand van het management een reactie? :p

My 2 cents

Webberry Webdevelopment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

dB90 schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 17:56:
Misschien kan iemand van het management dan een indicatie geven hoe hoog de prioriteit is die aan een goed mobiel bereikbaar tweakers (incl. GoT) wordt gegeven. Dan hoeven crisp e.a. zich niet steeds te verdedigen/verontschuldigen etc. Want m.i. zou het verstandig zijn als het management tijd en geld uittrekt voor een mobiele versie, aangezien de verwachtingen zijn dat mobiel internet de komende jaren alleen nog maar harder gaat groeien (incl. mobile advertising) en dit maakt de investeringen hierin alleen maar interessanter (financiëel gezien).

Dus iemand van het management een reactie? :p

My 2 cents
De devvers hoeven zich hier inderdaad niet te verantwoorden als het een keuze van het management is.

Devvers doen slechts hun werk en daar zijn ze heel goed in, maar ik ben wel benieuwd wat de idee-en van het management zijn over een mobielere versie van GoT.

* Hooglander1 agrees with ^^ dus

[ Voor 2% gewijzigd door Hooglander1 op 29-11-2008 10:43 . Reden: iets met brak lezen en zaterdagochtend ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dB90
Dat zeg ik toch? En vraag me hetzelfde af? :?

Webberry Webdevelopment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ACM schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 16:35:
[...]

[...]

Maar al die problemen moet je wel uit gaan zoeken... Anyway, voor zover ik weet is het vooral een kwestie van prioriteiten die gesteld zijn binnen het management. En hoewel prioriteiten uiteraard kunnen veranderen is dat wel een belangrijke reden dat er tot nog toe weinig moeite voor is gedaan, buiten de mobile-css en de opfrissing van tweakers.mobi.
Waarom kan het bij Fok dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Nu online

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Waar zie je ACM zeggen dat het niet kan?

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloud schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 11:21:
[...]

Waar zie je ACM zeggen dat het niet kan?
Dat lijkt me na al die jaren wel duidelijk: geen woorden maar daden. Ik hoop dat het management eens de moeite kan nemen vanuit de users een wishlist en actielijst voor 2009 op te zetten. Het is hetzelfde gezeur als met verbetering van het Spielerij-forum: allerlei excuses en andere onzin. Maar nooit gebeurt er eens wat ondanks dat iedereen er om zit te springen. Ik heb respect voor de crew en het vele werk dat zij verzetten, maar van het management hoor je volgens helemaal nergens in deze thread. Er is een hoop verbeterd het afgelopen jaar op Tweakers (kwaliteit FP, Modbeleid enz) maar er zijn een aantal dingen die gewoon niet kloppen: zoals het ontbreken van een mobile template en het spielerij-fiasco. Dan wordt door het management de kop in het zand gestoken Er wordt alleen geluisterd en feedback gevraagd over hun eigen projectjes.

En ondertussen wel oproepen voor: plan: Kies Tweakers.net tot Website van het Jaar 2008 . Ik stem dit jaar ofzo maar op een website met een echte mobile variant die het verdient om Website van het Jaar te dragen.

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2008 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:40
Ik zie hier meerdere peeps in dit topic die via opera mini browsen. Ziet er best goed uit. Waarom gebruik je dat niet?

offtopic:
Wat is het spielerij fiasco :?

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Hier werkt GoT prima met Opera Mini hoor :)
Heb gewoon de desktop weergave aan staan, GoT is snel zat.

Er zijn wel 2 dingen wat niet (goed) werkt.

- Als ik op de desktop met de muis over forum/community/jobs/etc ga, dan krijg ik de onderliggende menu te zien. In Opera Mini werkt dit niet waardoor er op geklikt moet worden, waardoor de gehele pagina opnieuw geopend wordt...
- Dat onderliggende menu, als ik op forum/community/jobs/etc klik, werkt overigens niet in Opera Mini. De community tab even als voorbeeld: Zie alleen de bovenste helft van Tweaker (van Tweaker Gallery). Gallery en alles wat daarnaast staat zie ik niet.
Bij de tab forum zie ik myReact/Bookmarks/Direct, daar houd het op.

Nou weet ik niet waar dit aan ligt overigens maar leek me wel handig te vermelden.

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Raven schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 15:30:
Hier werkt GoT prima met Opera Mini hoor :)
Heb gewoon de desktop weergave aan staan, GoT is snel zat.
Natuurlijk werkt de gewone versie op een beetje nieuwe browser, maar niet iedereen heeft UMTS/HSPd..nogiets..naja.. of een databundel. Dacht dat enkel forum zelf al bijna 400kb is, user icons erbij (komt vanuit je normale PC profiel zegmaar), per pagina dus makkelijk 20-25sec voordat je uberhaubt wat ziet. Ook kan bv de nieuwe Opera Mobile (9beta) niet eens meer draaien op mijn qtek, geheugen tekort :P

We praten hier over een (prefered) plain text website, waarmee iedereen overal en snel het forum kan bekijken, net zoals tweakers.mobi werkt.

Holoris haalt inderdaad goed punt aan, waar ook al genoeg over gepraat is, spielerij. Opmerking dat daar zelfs al gezegt is dat de nieuwe 'layout' al besloten was, maar tot vandaag zie ik er nog helemaal niets van. Gek genoeg, apple forums waren binnen een week helemaal omgebouwd, omdat dit 'maar weinig tijd in beslag nam'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 11:22:
[...]

Dat lijkt me na al die jaren wel duidelijk: geen woorden maar daden. Ik hoop dat het management eens de moeite kan nemen vanuit de users een wishlist en actielijst voor 2009 op te zetten. Het is hetzelfde gezeur als met verbetering van het Spielerij-forum: allerlei excuses en andere onzin. Maar nooit gebeurt er eens wat ondanks dat iedereen er om zit te springen. Ik heb respect voor de crew en het vele werk dat zij verzetten, maar van het management hoor je volgens helemaal nergens in deze thread. Er is een hoop verbeterd het afgelopen jaar op Tweakers (kwaliteit FP, Modbeleid enz) maar er zijn een aantal dingen die gewoon niet kloppen: zoals het ontbreken van een mobile template en het spielerij-fiasco. Dan wordt door het management de kop in het zand gestoken Er wordt alleen geluisterd en feedback gevraagd over hun eigen projectjes.
Tot jij eens daadwerkelijk weet waar je over praat gaat niemand deze post van je serieus nemen. Je hebt er werkelijk geen idee van wat erbij komt kijken om die fora op te splitsen, net zoals veel mensen hier onderschatten wat er nodig is om zo'n PDA-template te maken én in te bouwen in je site, en bovendien te testen. Je bent op dit moment zoals gewoonlijk alleen maar sfeermakend aan het posten, en nee, daar ga ik niet serieus op in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:47
SinergyX schreef op zondag 30 november 2008 @ 01:26:
[...]

Natuurlijk werkt de gewone versie op een beetje nieuwe browser, maar niet iedereen heeft UMTS/HSPd..nogiets..naja.. of een databundel. Dacht dat enkel forum zelf al bijna 400kb is, user icons erbij (komt vanuit je normale PC profiel zegmaar), per pagina dus makkelijk 20-25sec voordat je uberhaubt wat ziet. Ook kan bv de nieuwe Opera Mobile (9beta) niet eens meer draaien op mijn qtek, geheugen tekort :P
Eigenlijk zou het dus best mogelijk zijn dit binnen niet al te korte tijd de hele mobile template volledig overbodig is? Gezien de lifecycle van het gemiddelde mobieltje heeft over 2 jaar iedereen een snelle mobiele internetverbinding, ik kan me dan best voorstellen dat het mangement niet zo happig is om voor een kleine groep een non-advertentie template te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Jorrit schreef op zondag 30 november 2008 @ 01:42:
[...]

Eigenlijk zou het dus best mogelijk zijn dit binnen niet al te korte tijd de hele mobile template volledig overbodig is? Gezien de lifecycle van het gemiddelde mobieltje heeft over 2 jaar iedereen een snelle mobiele internetverbinding, ik kan me dan best voorstellen dat het mangement niet zo happig is om voor een kleine groep een non-advertentie template te maken.
Dat is inderdaad wat er een paar keer gezegd is hierboven. Aan de andere kant vind ik dat persoonlijk wel jammer, maar het is niet mijn beslissing om te maken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-NMe- schreef op zondag 30 november 2008 @ 01:35:
[...]

Tot jij eens daadwerkelijk weet waar je over praat gaat niemand deze post van je serieus nemen. Je hebt er werkelijk geen idee van wat erbij komt kijken om die fora op te splitsen, net zoals veel mensen hier onderschatten wat er nodig is om zo'n PDA-template te maken én in te bouwen in je site, en bovendien te testen. Je bent op dit moment zoals gewoonlijk alleen maar sfeermakend aan het posten, en nee, daar ga ik niet serieus op in.
Heel simpel: omdat dat het wel vaker in een sfeermakende hoek ligt. De reactie had in deze draad ook kunnen zijn: "Hee jongens jullie hebben hier een goed punt.". Nee, in plaats daarvan wordt er in allerlei onnodige bochten gewrongen ("technisch lastig", "geen dev tijd" enz). Dit is niet belangrijk: Er wordt volgens mij verwacht: "klinkt als een goed plan. We gaan kijken hoe we dit het beste kunnen oplossen". Er wordt veel te concreet en te veel in problemen in plaats van oplossingen nagedacht. Zo komt het op mij over - en dat ligt inderdaad in het scheppen van een bepaalde sfeer. Het gaat om de attitude van Tweakers. Zo komt het op mij over: en heel vaak wordt er wel goed naar de users geluisterd (veel beter dan op andere community sites) maar dat doet niet af aan de individuele gevallen. Weg met die negativiteit en het denken in problemen: laat horen: Als jullie dat zo graag willen, NOU dat gaan wij er iets moois van maken voor jullie.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2008 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 01:57:
Heel simpel: omdat dat het wel vaker in een sfeermakende hoek ligt. De reactie had in deze draad ook kunnen zijn: "Hee jongens jullie hebben hier een goed punt.". Nee, in plaats daarvan wordt er in allerlei onnodige bochten gewrongen ("technisch lastig", "geen dev tijd" enz). Dit is niet belangrijk: Er wordt volgens mij verwacht: "klinkt als een goed plan. We gaan kijken hoe we dit het beste kunnen oplossen". Er wordt veel te concreet en te veel in problemen in plaats van oplossingen nagedacht. Zo komt het op mij over - en dat ligt inderdaad in het scheppen van een bepaalde sfeer. Het gaat om de attitude van Tweakers. Zo komt het op mij over: en heel vaak wordt er wel goed naar de users geluisterd (veel beter dan op andere community sites) maar dat doet niet af aan de individuele gevallen. Weg met die negativiteit en het denken in problemen: laat horen: Als jullie dat zo graag willen, NOU dat gaan wij er iets moois van maken voor jullie.
Er is toch al aangegeven dat het niet gemaakt gaat worden binnenkort, er worden alleen argumenten gegeven waarom ze het niet doen. Dat jij vindt dat men zich in bochten wringt daardoor is niet de schuld van de devvers. Ik snap niet waarom dit in de sfeerhoek ligt en waarom je de spielerij splitsing erbij moet halen, dat is volledig offtopic hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
[...]
Heel simpel: omdat dat het wel vaker in een sfeermakende hoek ligt. De reactie had in deze draad ook kunnen zijn: "Hee jongens jullie hebben hier een goed punt.". Nee, in plaats daarvan wordt er in allerlei onnodige bochten gewrongen ("technisch lastig", "geen dev tijd" enz). Dit is niet belangrijk
Ach, volgens mij is er 3 jaar geleden al eens aangegeven dat er ooit eens naar gekeken zou worden. Als er na 3 jaar nog geen dev-tijd vrijgekomen is wat is dan het nut van nu opeens roepen : Hee jongens jullie hebben hier een goed punt. De dev-tijd en de prioriteit zijn er gewoon niet.
: Er wordt volgens mij verwacht: "klinkt als een goed plan. We gaan kijken hoe we dit het beste kunnen oplossen". Er wordt veel te concreet en te veel in problemen in plaats van oplossingen nagedacht.
Feitelijk wil jij dus gewoon een feelgood antwoord horen ofzo? Het concrete probleem van geen dev-tijd en op dit moment ook geen exacte uitwerking hoe dit aan te pakken ligt er gewoon...
Weg met die negativiteit en het denken in problemen: laat horen: Als jullie dat zo graag willen, NOU dat gaan wij er iets moois van maken voor jullie.
A : Wie is die jullie is dat de meerderheid van GoT of de paar users die hier reageren?
B : Waarom moeten zij er iets moois van maken, dat kost uitwerktijd etc. Begin eerst eens bij jezelf en zet met de mensen in dit topic een complete uitwerking inclusief screenshots en alles op, leg dit voor aan de devvers en management dan kunnen die reeel ergens naar gaan kijken. Misschien dat het dan over 2 jaar gerealiseerd is ( want met die weinige dev-tijd heb je nog steeds te maken )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
[...]

Ehh, devtijd en prioriteiten zijn geen goed argumenten en dat heet dan in onnodige bochten wringen? Denk jij soms dat er code-elfjes die code in elkaar toveren ofzo? Ik vind het vrij apart dat je zo'n houding hebt. Alsof men hier het probleem van de devtijd verzint om maar zo moeilijk mogelijk te doen en de users zoveel mogelijk te pesten. Als men hier uitlegt dat het helemaal niet zo simpel ligt als het "effe in elkaar zetten", waarom denk jij het dan beter te weten? Ik lees geen enkel inhoudelijk argument, alleen maar stemmingmakerij en dat is niet constructief. :)

Ik zie Crisp soms midden in de nacht bugs fixen, dus ik heb niet het idee dat de devvers uit hun neus aan het vreten zijn ;)

[ Voor 3% gewijzigd door RoD op 30-11-2008 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Gomez12, B: Het interesseert mij niets of die pda-site er wel of niet komt (ik heb er persoonlijk geen last van m.b.v. Opera Mini). Ik ben dus totaal niet biased.

@Daaronder: Wel zie ik het verschil in houding: denken vanuit problemen in plaats van denken aan de klant. Het hele besluit wel of geen pda-site te maken valt niet te rationaliseren als er niet buiten de box wordt gedacht. Als het management het écht wil en belangrijk vindt dan kan die pda-site er komen (er werd in 2006 al om gevraagd ofzo? Niet veel anders als bij spielerij). Het gebrek aan devtijd en prioriteiten vindt ik dus inderdaad geen goede argumenten, dat hoeven geen onoverkoombare obstakels te zijn. Think outside of the box. Het is gewoon een kwestie van hoe je dingen benaderd, en zo sta ik in het leven: alles kan als je je schouders er maar onder zet - en dat geldt helemaal op technische vlakken. @NME: En ik snap je punt wel, jij vindt dat ik (mss ook de rest) die inschatting niet (goed) kan maken, maar dat verandert niets aan de mindset waarmee je naar een bepaalde situatie kan kijken.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2008 02:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zondag 30 november 2008 @ 02:39:
@Hierboven: Het interesseert mij niets of die pda-site er wel of niet komt (ik heb er persoonlijk geen last van m.b.v. Opera Mini). Ik ben dus totaal niet biased.
Dat maakt je argumenten nog niet valide ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Duidelijk is inmiddels wel, prioriteit en 'management' zijn veranderd. Apple werd hot, meteen uitgebouwd. WoW is 'hot', bergen nieuws (wat 99% van de tijd nog gedateerd is ook, terzijde) en zelfs worden bekende gametermen vertaald naar voor vele onbegrijpelijk nederlands. got-template is imho een perfecte basis om te beginnen, wat kleur vervangen, wat plaatjes eruit en default icons weg. Hoppa, 80% klaar. Dat er nog niet eens 'getest' wordt, maar simpelweg gezegt wordt 'nee, geen prioriteit' is het gene wat mij dus dwars zit. Is het uberhaubt ooit getest/geprobeerd buiten spider?

Grappig dat half Fok plat ligt van het lachen, waar tweakers altijd voorop stonden in technologie, gaan ze nu rustig achterover hangen en beetje op media-hypes meedraaien.
Jorrit schreef op zondag 30 november 2008 @ 01:42:
En heb je daar nog concrete cijfers van? UMTS of HSPDA gebruikers? Hoeveel tweakers hebben een Omnia of hoger (qua specs/resolutie) of willen betalen voor diverse data-pakketten? Dat iemand elke 2 jaar wisseld van mobiel zegt nog vrij weinig over het gebruik van bepaalde internetverbindingen, niet te spreken over het feit dat dit al 4 jaar geleden is aangehaald.

Hoeveel hits haalde tweakers.mobi nu dagelijks? Als mobiel internet al 'voorbij' het mobiele-versie was, waarom wordt die nog steeds dagelijks veel bezocht?

Net zoals IE6 niet meer ondersteund wordt, maar als ik W3 mag geloven hebben zijn nog steeds een enorm groot marktaandeel onder internetgebruikers bron

Maargoed, ik laat het hier wel bij. Persoonlijke oplossing is gewoon 2de account aanmaken en daar lekker mee browsen. Mag wel niet, tja.. T.net betaald mijn telefoonrekening ook niet.

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 30-11-2008 02:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
SinergyX schreef op zondag 30 november 2008 @ 02:55:
Duidelijk is inmiddels wel, prioriteit en 'management' zijn veranderd. Apple werd hot, meteen uitgebouwd. WoW is 'hot', bergen nieuws (wat 99% van de tijd nog gedateerd is ook, terzijde) en zelfs worden bekende gametermen vertaald naar voor vele onbegrijpelijk nederlands.
En al deze dingen zijn ook zo heel relevant voor een mobiele template? Zonder de achtergronden te kennen kan je vrij weinig zinnigs zeggen over de splitsing van fora. Daarnaast kan je voor de spelling van gametermen bij de redactie terecht net als voor zogenaamd gedateerd nieuws. Al die dingen zijn volledig offtopic hier en een beetje sfeerverpestend imho.
got-template is imho een perfecte basis om te beginnen, wat kleur vervangen, wat plaatjes eruit en default icons weg. Hoppa, 80% klaar. Dat er nog niet eens 'getest' wordt, maar simpelweg gezegt wordt 'nee, geen prioriteit' is het gene wat mij dus dwars zit. Is het uberhaubt ooit getest/geprobeerd buiten spider?
En wederom doe jij voorstellen alsof het makkelijk zou zijn, ik denk niet dat de devvers graag half werk willen leveren en dat ze dus iets helemaal doen of helemaal niet, niet een half werkende oude template.
...

En heb je daar nog concrete cijfers van? UMTS of HSPDA gebruikers? Hoeveel tweakers hebben een Omnia of hoger (qua specs/resolutie) of willen betalen voor diverse data-pakketten? Dat iemand elke 2 jaar wisseld van mobiel zegt nog vrij weinig over het gebruik van bepaalde internetverbindingen, niet te spreken over het feit dat dit al 4 jaar geleden is aangehaald.

Hoeveel hits haalde tweakers.mobi nu dagelijks? Als mobiel internet al 'voorbij' het mobiele-versie was, waarom wordt die nog steeds dagelijks veel bezocht?
Mobiel internet wordt steeds goedkoper en de telefoon ondersteunen steeds hogere snelheden, met een cyclus van 2 jaar lijkt me mijn conclusie best redelijk. Bij jou zie ik evenminn cijfers over de eventuele populariteit van een mobiele template zoals je al aangeeft, dus ik denk niet dat jou mening beter gefundeerd is. Daarnaast was dit topic pas 2 jaar oud en niet 4 ;)
Net zoals IE6 niet meer ondersteund wordt, maar als ik W3 mag geloven hebben zijn nog steeds een enorm groot marktaandeel onder internetgebruikers bron
Wederom, wat is in godsnaam de relevantie van die opmerking, T.net heeft ook eigen statistieken over het gebruik van IE6 op hun eigen site, die zijn denk ik wat relevanter om een keuze te maken ;)
Maargoed, ik laat het hier wel bij. Persoonlijke oplossing is gewoon 2de account aanmaken en daar lekker mee browsen. Mag wel niet, tja.. T.net betaald mijn telefoonrekening ook niet.
Mensen die de mobiele template zonder ad's gebruiken betalen de kosten van T.net ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Typfoutje op de 4 zie ik :$ We verschillen van inzicht of mening, daar laten we het maar bij. Ik heb de andere topics inzake splitsing en taalgebruik ook gevolgt, daar was het eigelijk vrijwel hetzelfde dus weinig offtopic. Heb nu andere oplossing gevonden, doet het ook wel best.

En wie vandaag de dag gebruikt geen add-blocker?

Laatste vraag dan nog :P Op 1 oktober wordt er nog gezegt dat spider's template 'out the box' helemaal werkt, dit was zover ik me kan herinneren na de grote template update. Waar vorige week door een devver wordt gezegt dat spider zijn template toch niet compatible is. Was dat enkel communicatie foutje of werkt dat echt niet?

[ Voor 32% gewijzigd door SinergyX op 30-11-2008 03:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

@NME: En ik snap je punt wel, jij vindt dat ik (mss ook de rest) die inschatting niet (goed) kan maken, maar dat verandert niets aan de mindset waarmee je naar een bepaalde situatie kan kijken.
Als er iemand positief is over wat er al dan niet mogelijk is, dan is het crisp wel. ;) Maar zelfs hij heeft maar twee handen, helaas. Als een bedrijf een prioriteit moet kiezen tussen het investeren in features die direct geld opleveren en features die indirect mogelijk geld opleveren, dan zal de keuze makkelijk gemaakt zijn. T.net doet veel voor de community, maar uiteindelijk moet er natuurlijk ook brood op de plank komen neem ik aan. ;)
got-template is imho een perfecte basis om te beginnen, wat kleur vervangen, wat plaatjes eruit en default icons weg. Hoppa, 80% klaar. Dat er nog niet eens 'getest' wordt, maar simpelweg gezegt wordt 'nee, geen prioriteit' is het gene wat mij dus dwars zit. Is het uberhaubt ooit getest/geprobeerd buiten spider?
Right. Dan is er een half verkracht template waarmee je de helft van de problemen die er nu zijn nog steeds hebt en bovendien wordt die nog niet automatisch gekozen in mobiele browsers, daar biedt het forum namelijk geen ondersteuning voor. Prima idee. ;)
SinergyX schreef op zondag 30 november 2008 @ 03:21:
En wie vandaag de dag gebruikt geen add-blocker?
Zolang je hem maar niet gebruikt op deze site...

[ Voor 37% gewijzigd door NMe op 30-11-2008 03:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
@Daaronder: Wel zie ik het verschil in houding: denken vanuit problemen in plaats van denken aan de klant. Het hele besluit wel of geen pda-site te maken valt niet te rationaliseren als er niet buiten de box wordt gedacht.
Als het management het écht wil en belangrijk vindt dan kan die pda-site er komen (er werd in 2006 al om gevraagd ofzo? Niet veel anders als bij spielerij). Het gebrek aan devtijd en prioriteiten vindt ik dus inderdaad geen goede argumenten, dat hoeven geen onoverkoombare obstakels te zijn. Think outside of the box.
Ik snap je even niet?
Dev-tijd en prioriteiten zijn door management in te delen, blijkbaar gebeurt dit niet voor een mobile site en dan is het alleen maar kwestie van management die het echt moet willen en belangrijk vinden.
Blijkbaar vindt management het gewoon niet zo belangrijk om het topprioriteit nr 1 te geven boven alle lopende projecten. Wat valt daar buiten de box aan te denken?
Het is gewoon een kwestie van hoe je dingen benaderd, en zo sta ik in het leven: alles kan als je je schouders er maar onder zet - en dat geldt helemaal op technische vlakken.
Ja, de devvers moeten hun schouders er maar even onder zetten... Ze zitten nu halve dagen niets te doen ofzo? Ik ga er vanuit dat hun dagen al gewoon gevuld zijn, dat schouders eronder zetten van jou betekent dus dat lopende projecten vertraagd worden etc. Volgende maand komt er weer een nieuwe feature waar ze maar even hun schouders onder moeten zetten et voila, je bent meer bezig met paniekvoetbal dan met beleid...
@NME: En ik snap je punt wel, jij vindt dat ik (mss ook de rest) die inschatting niet (goed) kan maken, maar dat verandert niets aan de mindset waarmee je naar een bepaalde situatie kan kijken.
En de mindset verandert niets aan reeele problemen als devtijd / langlopende planningen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:58

crisp

Devver

Pixelated

IE6 wordt wel door ons ondersteund, echter op basis van 'best effort'. Oftewel: kleine onvolkomendheden worden voor lief genomen zolang de site maar toonbaar en toegankelijk is. IE6 gebruik op onze site ligt overigens al onder de 10% voor ingelogde gebruikers en zal alleen nog maar verder dalen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Mooi argument, dat telefoons en de verbindingen steeds sneller worden. Als je dat maar lang genoeg blijft roepen lost het probleem zichzelf inderdaad wel op :') . Dat we dan 5 of 6 jaar zonder fatsoenlijke mobiele template hebben gezeten is voor een techsite uiteraard volkomen logisch. Sorry voor het cynisme, maar ik had van t.net beter gehoopt ipv telkens neuzelen waarom het niét kan.

[ Voor 15% gewijzigd door Wokschotel op 30-11-2008 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Grappig dat half Fok plat ligt van het lachen
Deze moet ik natuurlijk inkoppen: Ik dacht dat Fok continu half plat ligt omdat hun databaseserver de boel al jaren lang niet kan bijbenen... Maar blijkbaar is het van het lachen ;)
Maar hoewel het wat flauw is om dit op te merken geeft het wel aan dat wij prioriteiten anders leggen...
Ik geloof dat dat in de orde van 10k hits per dag zit als je alle crawlers (meer dan de helft van de pageviews) en desktop-browsers (meer dan de helft van wat er dan over blijft) weg laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

SinergyX schreef op zondag 30 november 2008 @ 03:21:
[...]

Laatste vraag dan nog :P Op 1 oktober wordt er nog gezegt dat spider's template 'out the box' helemaal werkt, dit was zover ik me kan herinneren na de grote template update. Waar vorige week door een devver wordt gezegt dat spider zijn template toch niet compatible is. Was dat enkel communicatie foutje of werkt dat echt niet?
Op het moment dat ik de genoemde templateset heb gemaakt, werkte deze op de React versie van dat moment (van 4 jaar geleden dus). Doordat de templateset op dat moment niet in gebruik is genomen is deze uiteraard achter gaan lopen door alle wijzigingen die T.net inmiddels heeft doorgevoerd in hun fork.

Daarnaast zou ik inmiddels verwachten dat een mobiele templateset dezelfde look als de huidige T.net layout zou hebben; en niet een gedateerd ontwerp van 4 jaar oud; wat het dus logisch maakt dat er tijd ingestoken moet worden voordat het online staat.

Naast dat ik het nog steeds niet begrijpelijk vindt dat de templateset 4 jaar geleden niet gewoon online is gezet (dan was deze discussie er nooit geweest) vindt ik het jammer dat nog niemand van het MT, of zelfs zeef hier niet heeft gereageerd; zij zijn immers degene die de beslissing maken om niet 3 dagen * dev-tijd te steken in een een templateset waar al zolang om gevraagd wordt.

* De door mij gemaakte templateset had binnen 4 uur 80% van de functionaliteiten (login/logout/list_messages/insert_message); daarnaast hebben wij toevallig vorige week een mobiele templateset in React opgenomen die als basis voor onze toekomstige mobiele implementaties gaat dienen; dus zelfs deze tijd zou nog bespaart kunnen worden door onze eerstvolgende myreact release af te wachten ;)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het is voor mij ronduit onbegrijpelijk hoe emotioneel en geagiteerd sommige mensen de discussie hier voeren. Bij de meesten vertroebelt de blik na het horen van een potentieel 'nee' als bij een kind die de lolly niet krijgt waar het z'n zinnen op had gezet. Gewoon omdat men het zelf zo graag wil, is geen argument goed genoeg om die 'nee' zonder enige vorm van stampvoeten te accepteren.

Ik zie het ook wel een enorm compliment: ik ben dolblij dat jullie allemaal zitten te springen om elke loze minuut op je mobiel aan Tweakers.net te spenderen. Maar de irrationele reactie die het losmaakt als er maar enige schijn van nee is, blijft desondanks ongegrond heftig en emotioneel. Sommige zaken worden ronduit persoonlijk of op de man/devver gespeeld en dat is niet terecht. Zeker aangezien er helemaal nog geen nee gezegd is.

En dat nee gaat er ook helemaal nog niet komen. Net zo min als het ja overigens. Beide houdt ik nog even voor me. De timing van de discussie is in dat opzicht wat ongelukkig. Al tijdens het MT in de week van 10 november is besloten dat de huidige mobiele site echt niet meer volstaat en dat we daar graag wat aan willen doen. Maar, als het even kan, dan wel goed.

Zo veel als er hier namelijk gepleit wordt voor een 'quick & dirty' implementatie, zijn er ook genoeg bezoekers die dat (héél voorzichtig gesteld) moeilijk van ons zouden accepteren. Om niet te stellen dat een vergelijkbaar zure discussie het gevolg zou zijn, die zich uitsluitend de mond zou laten snoeren door dan maar naar deze discussie te verwijzen, met zoveel wanhopige verzoeken - en dan ook maar voor zo lang als het duurt.

Kortom: alhoewel bepaalde zaken wellicht vanzelfsprekend zijn of makkelijk lijken, zijn andere zaken dat niet. En we willen dus ook graag even kijken hoe we bepaalde dingen willen aanpakken en wat we daar wel en niet in willen meenemen. Die inventarisatie ligt bij mij. En die ligt nu even stil omdat ik zelf ivm. een (geplande) medische ingreep vorige en deze week (tenminste) afwezig ben. We doen het al behoorlijk lang met de huidige mobiele site, die paar weekjes zullen het verschil ook niet maken, zó dringend is het 'gebrek' nou ook weer niet volgens mij.

Overigens ben ik ook ongevoelig voor argumenten als 'andere sites doen het wel': één van de redenen dat onze mobiele site tot op heden bijvoorbeeld iedere vorm interactie ontbreekt, is het feit dat dat vereist dat je ingelogd bent, terwijl de meeste mobiele providers met proxies werken of werkten. Een combinatie die veiligheids-technisch bepaald optimaal is en waar we onze neus in het verleden een keer behoorlijk pijnlijk aan gestoten hebben.

Dat andere sites dat wel doen, laat alleen maar zien dat het technisch mogelijk is. Dat wij het vervolgens niet blind ook doen, laat vervolgens zien is dat wij ons vervolgens kritisch afvragen of dat ook wénselijk is. En dan niet alleen "omdat het kan" of leuk is, maar dat we ook precies weten welke risico's er aan kleven.

Ik ben in dat opzicht ook verbaasd om te zien hoe allergisch hier (en elders) gereageerd wordt als gezegd wordt dat we bepaalde zaken eerst kritisch willen onderzoeken of willen afwegen. Dat is namelijk juist wat Tweakers.net maakt tot wat we zijn, wat men van ons verwacht en mág verwachten en waarom mensen in het algemeen net iets meer vertrouwen hebben in een club als Tweakers.net als in menig andere website of community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

:)
Roelant schreef op zondag 30 november 2008 @ 17:42:
[...] Al tijdens het MT in de week van 10 november is besloten dat de huidige mobiele site echt niet meer volstaat en dat we daar graag wat aan willen doen. Maar, als het even kan, dan wel goed.
'Al' is wellicht wat overdreven; de vraag om een mobiele GoT templateset ligt er al zeker 4 jaar. Daarnaast gaat de discussie hier expliciet over GoT; en is er dus geen 'huidige mobiele site'. Waarom wordt er pas zo kort serieus naar een mobiele templateset voor GoT gekeken?
Zo veel als er hier namelijk gepleit wordt voor een 'quick & dirty' implementatie, zijn er ook genoeg bezoekers die dat (héél voorzichtig gesteld) moeilijk van ons zouden accepteren. Om niet te stellen dat een vergelijkbaar zure discussie het gevolg zou zijn, die zich uitsluitend de mond zou laten snoeren door dan maar naar deze discussie te verwijzen, met zoveel wanhopige verzoeken - en dan ook maar voor zo lang als het duurt.
Ik vraag me serieus af of een q&d oplossing zoveel slechter is dan geen oplossing (en 'geen' is in dit geval vooral terugkijkend, en niet zozeer vooruitkijkend bedoelt).
We doen het al behoorlijk lang met de huidige mobiele site, die paar weekjes zullen het verschil ook niet maken, zó dringend is het 'gebrek' nou ook weer niet volgens mij.
Jarenlang lang wordt er al gevraagd om een mobiele templateset; dus het degraderen van dit topic tot gezeur van mensen die niet een paar weken zouden kunnen wachten vindt ik nogal raar?
Overigens ben ik ook ongevoelig voor argumenten als 'andere sites doen het wel': één van de redenen dat onze mobiele site tot op heden bijvoorbeeld iedere vorm interactie ontbreekt, is het feit dat dat vereist dat je ingelogd bent, terwijl de meeste mobiele providers met proxies werken of werkten. Een combinatie die veiligheids-technisch bepaald optimaal is en waar we onze neus in het verleden een keer behoorlijk pijnlijk aan gestoten hebben.

Dat andere sites dat wel doen, laat alleen maar zien dat het technisch mogelijk is. Dat wij het vervolgens niet blind ook doen, laat vervolgens zien is dat wij ons vervolgens kritisch afvragen of dat ook wénselijk is. En dan niet alleen "omdat het kan" of leuk is, maar dat we ook precies weten welke risico's er aan kleven.
Waarom wordt er dan niet begonnen met een templateset waarin je niet kunt inloggen? Zelfs dat zou volgens mij het grootste gedeelte van de vraag al wegnemen
Ik ben in dat opzicht ook verbaasd om te zien hoe allergisch hier (en elders) gereageerd wordt als gezegd wordt dat we bepaalde zaken eerst kritisch willen onderzoeken of willen afwegen. Dat is namelijk juist wat Tweakers.net maakt tot wat we zijn, wat men van ons verwacht en mág verwachten en waarom mensen in het algemeen net iets meer vertrouwen hebben in een club als Tweakers.net als in menig andere website of community.
De reacties die in dit topic staan komen op mij meer over als 'we doen het niet omdat we problemen zien'; en niet 'we zijn serieus aan het kijken naar de mogelijkheden om dit te ontwikkelen'. Hiertussen zit toch wel een wereld van verschil.

Evenwel ben ik blij dat een mobiele templateset voor GoT nu serieus wordt overwogen en ik ben benieuwt of er over een paar weken wat moois ligt!

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Spider.007 schreef op zondag 30 november 2008 @ 18:10:
'Al' is wellicht wat overdreven; de vraag om een mobiele GoT templateset ligt er al zeker 4 jaar. Daarnaast gaat de discussie hier expliciet over GoT; en is er dus geen 'huidige mobiele site'. Waarom wordt er pas zo kort serieus naar een mobiele templateset voor GoT gekeken?
Heb je wel gekeken dat dit topic na juli 2006 (gestart in januari 2006) pas een paar maanden geleden weer omhoog geschopt is?

Ik denk dat Roelant met de "huidige mobiele site" ook de handset stylesheets bedoeld, en die werken ook redelijk aardig op GoT ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Erkens schreef op zondag 30 november 2008 @ 18:31:
[...]

Heb je wel gekeken dat dit topic na juli 2006 (gestart in januari 2006) pas een paar maanden geleden weer omhoog geschopt is?

Ik denk dat Roelant met de "huidige mobiele site" ook de handset stylesheets bedoeld, en die werken ook redelijk aardig op GoT ;)
Dat het nu weer omhoog getrapt is doet toch er niet aan af dat de vraag er al een paar jaar ligt maar er nu pas naar gekeken is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dB90
Bedankt voor jouw/jullie kijk op de zaak Roelant. Er zal altijd een aantal mensen zijn die iets te zeuren hebben, hoe jullie het ook aanpakken. Ik ben blij dat een serieuze implementatie van een mobiel t.net onderzocht wordt en heb er best wel vertrouwen in dat de devvers met een mooie, elegante oplossing komen! Het is nog niet te laat (om hier in te investeren)! :)

Webberry Webdevelopment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Daarnaast gaat de discussie hier expliciet over GoT; en is er dus geen 'huidige mobiele site'. Waarom wordt er pas zo kort serieus naar een mobiele templateset voor GoT gekeken?
Maar wij zien GoT ondertussen zo min mogelijk als los onderdeel van de site :) Het mobiele alternatief voor de frontpage is voor diverse browsers ook niet meer voldoende, terwijl de handheld-stylesheet structureel niet gehonoreerd wordt doordat mobiele browsers in "desktop mode" proberen te renderen. Het aantal verzoeken om de reacties bij nieuwsitems te kunnen lezen op tweakers.mobi is waarschijnlijk even hoog als het aantal verzoeken voor een mobiele templateset voor het forum. Oftewel, de algehele mobiele ervaring kan beter en dat betekent dus dat er meer zal moeten komen dan enkel een aangepaste templateset en een regexp ergens in de config.inc om te zorgen dat die de standaard wordt.
Waarom wordt er dan niet begonnen met een templateset waarin je niet kunt inloggen? Zelfs dat zou volgens mij het grootste gedeelte van de vraag al wegnemen
Sinds wanneer bepalen de templates dat je niet kan inloggen? Sterker nog, de templateset heeft al helemaal niks te zeggen over de frontpage, dus je kan daar inloggen en dan ben je ondanks de missende inlog-knop ook ingelogd op het forum...
De reacties die in dit topic staan komen op mij meer over als 'we doen het niet omdat we problemen zien'; en niet 'we zijn serieus aan het kijken naar de mogelijkheden om dit te ontwikkelen'. Hiertussen zit toch wel een wereld van verschil.
Volgens mij zijn het reacties van het type 'we hebben het nog niet gedaan omdat ...' en zeggen dat we er serieus naar aan het kijken zijn, betekent dat we in het zelfde getouwtrek komen als elke keer dat we zoiets zeggen :) Het duurt de bezoekers na een toezegging/aankondiging altijd te lang voor het af is. Daar zijn we jaren geleden dus al mee gestopt.
Evenwel ben ik blij dat een mobiele templateset voor GoT nu serieus wordt overwogen en ik ben benieuwt of er over een paar weken wat moois ligt!
Volgens mij zit onze planning voldoende vol om alvast te kunnen aangeven dat 'een paar weken' dan wel meer moet zijn dan 2 ;)
DaannO schreef op zondag 30 november 2008 @ 18:35:
Dat het nu weer omhoog getrapt is doet toch er niet aan af dat de vraag er al een paar jaar ligt maar er nu pas naar gekeken is :?
Een paar jaar geleden was het minder gebruikelijk om mobiel te internetten dan nu... dus het kan best zijn - ik heb me er toen niet veel mee bezig gehouden - dat er toen wel naar gekeken is, maar er besloten is er pas weer opnieuw naar te kijken zodra het mobiele internet eindelijk wat groter is geworden.

[ Voor 10% gewijzigd door ACM op 30-11-2008 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Een paar jaar geleden was het minder gebruikelijk om mobiel te internetten dan nu... dus het kan best zijn - ik heb me er toen niet veel mee bezig gehouden - dat er toen wel naar gekeken is, maar er besloten is er pas weer opnieuw naar te kijken zodra het mobiele internet eindelijk wat groter is geworden.
Niet helemaal. Dit topic heb ik in die tijd geopend omdat T-Mobile zojuist zijn eerste onbeperkte data bundel had gelanceerd voor een schappelijke prijs in Nederland, namelijk 9.50 per maand. T.net had toen dus de "revolutie" kunnen zien aankomen en er voor kunnen kiezen om er op mee te liften. Dat is dus niet gebeurd omdat ze toen het nut er nog niet van inzagen. Dat wil niet zeggen dat ze er nu per definitie anders naar kijken want uit dit topic blijkt niet dat de "noodzaak" hoog licht dit terwijl de concurrentie er wel duidelijk mee bezig is.

Nou heb ik toevallig een beetje inzicht wat er qua devwerk allemaal moet gebeuren bij t.net dus ik snap het probleem dan ook prima. Het is alleen zonde dat het nooit de volgende stap heeft gemaakt en dat zal nog wel even duren ook denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

ACM schreef op zondag 30 november 2008 @ 20:10:
[...]

Maar wij zien GoT ondertussen zo min mogelijk als los onderdeel van de site :) Het mobiele alternatief voor de frontpage is voor diverse browsers ook niet meer voldoende, terwijl de handheld-stylesheet structureel niet gehonoreerd wordt doordat mobiele browsers in "desktop mode" proberen te renderen. Het aantal verzoeken om de reacties bij nieuwsitems te kunnen lezen op tweakers.mobi is waarschijnlijk even hoog als het aantal verzoeken voor een mobiele templateset voor het forum. Oftewel, de algehele mobiele ervaring kan beter en dat betekent dus dat er meer zal moeten komen dan enkel een aangepaste templateset en een regexp ergens in de config.inc om te zorgen dat die de standaard wordt.
Ik begrijp dat de quick&dirty aanpak inmiddels niet meer te gebruiken is; en ik begrijp ook dat je niet 2 templates met hun eigen implementaties wil gaan onderhouden, ook snap ik de spagaat tussen een templateset die niks kan vs een steeds meer features vereisende community. Evenwel gok ik dat deze goede reden niet al 4 jaar lang de reden is dat er nooit een dergelijke templateset is geweest.
[...]

Sinds wanneer bepalen de templates dat je niet kan inloggen? Sterker nog, de templateset heeft al helemaal niks te zeggen over de frontpage, dus je kan daar inloggen en dan ben je ondanks de missende inlog-knop ook ingelogd op het forum...
Inderdaad, als je het netjes wilt oplossen dan is niet kunnen inloggen een onmogelijkheid en zul alle problemen die hieruit voortrollen moeten oplossen.
[...]

Volgens mij zijn het reacties van het type 'we hebben het nog niet gedaan omdat ...' en zeggen dat we er serieus naar aan het kijken zijn, betekent dat we in het zelfde getouwtrek komen als elke keer dat we zoiets zeggen :) Het duurt de bezoekers na een toezegging/aankondiging altijd te lang voor het af is. Daar zijn we jaren geleden dus al mee gestopt.
Daar kan ik me iets bij voorstellen; de andere kant van het verhaal is dan dus dat het compleet onzichtbaar is voor je gebruikers of zijn suggesties worden opgepakt; of dat ze worden genegeerd :)
[...]

Volgens mij zit onze planning voldoende vol om alvast te kunnen aangeven dat 'een paar weken' dan wel meer moet zijn dan 2 ;)
Ik zei ook geen 2; ik herhaalde de 'paar' ;)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

DaannO schreef op zondag 30 november 2008 @ 18:35:
En op welke basis basseer jij dat er nog nooit eerder naar gekeken is :? Nu ben ik pas sinds een half jaar devver/crew dus ik weet niet precies wat zich daarvoor heeft afgespeeld, maar dat weet jij net zo min lijkt mij ;)
Spider.007 schreef op zondag 30 november 2008 @ 21:31:
Evenwel gok ik dat deze goede reden niet al 4 jaar lang de reden is dat er nooit een dergelijke templateset is geweest.
2008 - 2006 = 2 jaar

Verder is er afaik nooit prioriteit aan gegeven, wellicht dat dit ook een reden is? Maar volgens mij was dat al een paar keer gezegt.

Overigens, op persoonlijke titel, zou ik ook een dergelijke mobiele site erg kunnen waarderen. Echter als ik realistisch kijk dan zou ik het slechts een enkele keer gebruiken als ik ergens ben en mij verveel. Dus een readonly site zou al voldoende zijn voor mij, want als ik me verveel dan is het niet zinnig om iets te posten, althans, meer posten dan one-liners :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
En op welke basis basseer jij dat er nog nooit eerder naar gekeken is :? Nu ben ik pas sinds een half jaar devver/crew dus ik weet niet precies wat zich daarvoor heeft afgespeeld, maar dat weet jij net zo min lijkt mij ;)
Ik beweer niet dat er nooit naar gekeken is maar Roelant geeft nu voor het eerst aan dat er een MT overleg over geweest is. Ik weet niet of dat eerder ook al een keer over dat onderwerp heeft plaatsgevonden, en if so, dan waren ze toen tot de conclusie gekomen dat t geen prio had wat dus best zonde is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

DaannO schreef op zondag 30 november 2008 @ 23:09:
[...]

Ik beweer niet dat er nooit naar gekeken is maar Roelant geeft nu voor het eerst aan dat er een MT overleg over geweest is. Ik weet niet of dat eerder ook al een keer over dat onderwerp heeft plaatsgevonden, en if so, dan waren ze toen tot de conclusie gekomen dat t geen prio had wat dus best zonde is.
Nou ja, we hadden op een gegeven moment de template van Spider, maar die kwam een beetje op een 'rottig' moment, namelijk toen we bezig waren met een nieuwe forum-layout. Qua styling was deze dus eigenlijk al verouderd en daarmee werd het een ToDo item voor na die nieuwe layout en is het vervolgens ondergesneeuwd door andere projecten en issues/features die een hogere prioriteit hadden. We hebben best een stormachtige periode achter de rug wat dat betreft met een relatief kleine dev-bezetting, en low-prio dingen die toch wel iets meer dan een paar uurtjes tijd kosten (oftewel: lastig tussendoor te doen op een vrijdagmiddag ofzo) vallen dan snel buiten de boot.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Snap ik en kan ik me helemaal in vinden. Maar dan is de nieuwe forum layout 2 jaar in ontwikkeling geweest dus? Sjah, das dan idd een mega project en dan moet je prioriteiten gaan liggen. Conclusie van het verhaal, we wachten het netjes af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

DaannO schreef op zondag 30 november 2008 @ 23:50:
Snap ik en kan ik me helemaal in vinden. Maar dan is de nieuwe forum layout 2 jaar in ontwikkeling geweest dus? Sjah, das dan idd een mega project en dan moet je prioriteiten gaan liggen. Conclusie van het verhaal, we wachten het netjes af.
Nee, ik heb het over de vorige nieuwe forum layout* ;) Spider's PDA template was gebaseerd op Paars met de Silver style. De huidige forum-integratie met de frontpage layout is gestart na de introductie van NGv2 op 07-07 en ging online op 25-09, nog geen 3 maanden doorlooptijd dus.

* ik was toen nog niet eens in dienst bij Tnet en deed dat volledig in mijn vrije tijd

[ Voor 7% gewijzigd door crisp op 01-12-2008 00:02 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Ah, check ik ben weer wakker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Erkens schreef op zondag 30 november 2008 @ 22:58:
[...]

2008 - 2006 = 2 jaar

[...]
Dat heb je knap uitgerekend; allen ben ik begonnen met tellen vanaf het moment dat er gevraagd werd om een mobiele templateset

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 11:45

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Heeft iemand een screenshot oid hoe GoT met die mobiele stylesheet eruit ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

ik wist inderdaad dat er daarvoor ook al om gevraagd werd; maar dat is wel weer heel erg ver terug :D

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
'Al' is wellicht wat overdreven; (...)
Kom ik op terug, maar in eerste instantie: "al" in de zin van, voor het topic gekicked werd.
de vraag om een mobiele GoT templateset ligt er al zeker 4 jaar.
Natuurlijk. En ik begrijp ook dat je ontzettend trots op je snelle strip-de-silver-template-naar-PDA-actie. Maar de praktijk was en is dat dat ding voor ons maar een gedeelte van het probleem oplost, bepaald niet zonder slag of stoot geïmplementeerd kon worden en - zoals crisp ondertussen heeft uitgelegd - al min of meer was achterhaald op het moment dat 'ie daadwerkelijk beschikbaar was voor ons.

Het is ook prettig hoe goed je me kunt te vertellen dat we al jaren verkeerd prioriteren, als we voor zo kleins "niet even tussendoor tijd kunnen maken". Dat we dat over het hoofd gezien hebben zeg! Dat laat overigens wel goed zien hoe goed je de feiten en situatie daadwerkelijk kent: niet. Toen die templateset voor het eerst opdook, hadden we namelijk nog geen vier devvers in dienst - en zeker niet fulltime. Toen hadden we er één (of misschien 'zelfs' wel al twee, afhankelijk van het exacte tijdstip), maar dan wel parttime. In het beste geval dus nog niet eens goed voor 1 fulltime devver.

Dus stel dat jouw zonder-de-feiten-te-kennen-hondsbrutale-inschatting van vier dagen zou kloppen en we die klus op dat moment door (een van) die devver(s) zouden laten uitvoeren, dan zou dat dus al 3 weken duren. Drie weken waarin die devver niets anders dan alleen dat kan doen. En dan gaan we er van vanuit dat die developper inderdaad ook net zo goed thuis zou zijn geweest in React en de bijbehorende templates als bijvoorbeeld crisp en jij - wat overigens absoluut niet het geval was. Dus schrijf 'm in de praktijk maar gewoon een maand af dan. Dan ligt die inschatting er ineens heel anders voor, kan ik je vertellen.

Input en feedback worden echt gewaardeerd, begrijp me niet verkeerd, maar je bent ons in sommige opzichten gewoon de les aan het lezen. En dan kun je je verschuilen achter het feit dat je de feiten niet ken(de), maar als dat zo is moet je ons ook niet ter verantwoording roepen - en zo kom je wel over.

Het feit dat we (steeds) meer developpers hebben (de laatste is pas dit jaar aangeschoven) went snel, dat begrijp ik. Evenals ik begrijp dat er meer verwachtingen geschapen worden door het feit dat we sindsdien zo ontzettend veel productiever zijn geworden op het gebied van developement. Hoe snel die gewenning optreed, blijkt wel uit onderstaande grafiekje (afkomstig uit devtrack). Ik denk niet dat ik die nog hoef toe te lichten:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gcX8TMBcE0IQZd4x5Dpglp9C/full.png

Dat rechtvaardigt het niet om ons vervolgens met flauwe en semi-relevante feiten of ouwe topics om de oren te slaan, de les te lezen of ons ter verantwoording te roepen (en dan heb het niet alleen meer over jou) als je desondanks net die ene feature niet krijgt waar je je zinnen op hebt gezet en die je zo leuk lijkt. Dan ga je te makkelijk voorbij aan de vele andere dingen die we wél bereikt hebben en waar óók enorm veel vraag was. Zoals bijvoorbeeld de merge en later de volwaardige forumintegratie, het nieuwe powermodsysteem en vele andere talloze verbeteringen alle onderdelen van de site.

En ja, ondertussen is de mobiele site (waaronder een mobiel toegankelijkere versie van het forum) een van de grootste en schrijnende gebreken, maar daar waren we dus zelf ook al achter. Vandaar: "al".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
SinergyX schreef op maandag 01 december 2008 @ 10:37:
Heeft iemand een screenshot oid hoe GoT met die mobiele stylesheet eruit ziet?
Je kunt de handheld stylesheet zelf bekijken bijvoorbeeld door in Firefox de Web Developer Toolbar te installeren. Vervolgens kies je in de toolbar:

CSS --> Display CSS By Media Type --> Handheld.

En dat ziet er voor de forumindex zo (klikbaar) uit:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/haUkijM8eoERALW4nb5O3uYW/full.png

[ Voor 3% gewijzigd door Roelant op 01-12-2008 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb enkel IE :+
Maargoed, daar bleef dus hetzelfde probleem komen, de breedte.

Wat me wel opvalt, dat je nu opeens vol tegen spider uitvalt, terwijl er wel meer hier in dit topic waren die 'de situatie niet kennen'. Het blijft dan best leuk dat het eerst tot een zeur/welles-nietus topic moet uitlopen tot er dan (al dan niet voldoende) een reactie komt van 'hogere hand'. Zeg mi dan gewoon eerder dat dit lage prio had en dit topic geen aandacht was gegunt, niet raar dat men 'directer' gaat reageren als er verder weinig aan info onze kant op komt.. dan trek je je eigen conclusies wel.

Daarbij is het niet onlogisch dat men niet kijkt naar (dan wel niet relevante) extra features* die wel kwamen, maar enkel naar het gebrek van het gene wat er dus (nog) niet is.
*welke trouwens ook niet altijd goed werden ontvangen, dat geheel offtopic

Einde van de rit, het komt... ooit.

[ Voor 10% gewijzigd door SinergyX op 01-12-2008 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
SinergyX schreef op maandag 01 december 2008 @ 17:37:
Ik heb enkel IE :+
Maargoed, daar bleef dus hetzelfde probleem komen, de breedte.

Wat me wel opvalt, dat je nu opeens vol tegen spider uitvalt, terwijl er wel meer hier in dit topic waren die 'de situatie niet kennen'.
Ik reageer in eerste instantie op hem omdat hij net iets meer dan de rest zijn pleidooi onderbouwt (tracht te...) met ogenschijnlijke argumenten; zoals zijn "inschatting" en het feit dat de template er eigenlijk al vier jaar geleden zou zijn. Hoe realistisch die inschatting daadwerkelijk is, of hoe bruikbaar die template voor ons was en is, zijn echter contextuele zaken die "de rest" ontbreken.

Daarmee is de kans groot dat 'de rest' op het verkeerde been gezet wordt en er in het algemeen een heel vertekend beeld ontstaat. Daar reageer ik fel op, omdat juist iemand als Spider mijn inziens dat zou moeten kunnen aanvoelen (immers: hij is zowel crew als developper, dus in dat opzicht heeft hij al net iets meer inside knowledge). Je kunt je in dat opzicht je ook afvragen waarom hij hier zo fel van leer trekt; een actie waarvan je bijna wel kunt raden dat die een reactie uitlokt. Maar dat mag, het is een open discussie.

Als iemand ons daadwerkelijk een (nagenoeg) 100% bruikbare template aan zou bieden die we met een (naar rato) minimale inspanning kunnen implementeren, zullen we dat zeker niet laten. En het feit dat we zelfs daar te laks voor zouden zijn, is wel de indruk die werd gewekt.

Overigens gaf ik al aan (en bij deze opnieuw), dat mijn reactie in dat opzicht niet alleen (meer niet dan wel) voor hem van toepassing zijn. Wie de schoen past trekke hem aan.
Het blijft dan best leuk dat het eerst tot een zeur/welles-nietus topic moet uitlopen tot er dan (al dan niet voldoende) een reactie komt van 'hogere hand'.
Dan trek je zelf de conclusie dat het noodzakelijk was dat deze discussie tot een dergelijk topic moest uitlopen voor er een reactie 'van hogerhand' zou komen - en dat is onterecht.

De praktijk was dat ik de enige was die hier een (volledige) reactie op kon geven. Helaas ben ik de 21e onder het mes gegaan (en lag er de 20e dus ook vroeg in, voor slimmeriken die opmerken dat de discussie al de 20e gekicked was). De week erop zat ik dusdanig onder de verdovende middelen dat ik überhaupt niet in staat was iets te lezen en gisteren tref ik de discussie aan zoals 'ie erbij stond op het moment van mijn reactie van toen.

Dat de rest over mijn afwezigheid netjes zijn mond gehouden heeft, is mijn inziens een stukje te prijzen discretie wat mijn inziens alleen maar te waarderen is. Ik was immers ivm. persoonlijke omstandigheden afwezig.

Het enige "verwijt" wat je ons zou kunnen maken is dat niemand even geroepen heeft dat ik inderdaad de gene was van wie de reactie zou moeten komen, maar even niet in de gelegenheid daartoe was (ter verklaring van het uitblijven van een toelichting van hogerhand). Maar het is aan de andere kant te bizar voor woorden dat dat nodig zou zijn om de discussie netjes en fatsoenlijk te houden (lees: "om te voorkomen dat mensen conclusies gaan trekken en navenant reageren", zie hieronder).
Zeg mi dan gewoon eerder dat dit lage prio had en dit topic geen aandacht was gegunt, niet raar dat men 'directer' gaat reageren als er verder weinig aan info onze kant op komt.. dan trek je je eigen conclusies wel.
Tja, of gewoon ongelukkige timing dus. Vaak genoeg wordt er wel binnen no-time gereageerd, door personen uit alle "niveaus" van onze organisatie en niet zelden op de meest ongebruikelijke tijdstippen. :)

Rechtvaardigt dat het vroegtijdig conclusies trekken en "direct" reageren dientengevolge als dat een keer niet gebeurt? Dan gun je ons wel erg weinig credit hoor, en dan zijn de gene waar het om gaat ook wel erg verwend geworden. Misschien moeten we dan gewoon standaard maar even wachten met reageren, om de verwachingen voortaan wat te temperen. :P

Tot op heden is het volgens mij in ieder geval nog nooit gebeurd dat we ons te beroerd toonden om een reactie te geven. Vroeger of later, maar een reactie van de berokkene komt altijd. De uitzondering die wellicht de regel bevestigd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Laatst online: 18-03 20:55
ja en wanneer komt V&A ook in mobi versie????

mijn droom het gehele tweakers op mobi (iphone).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Kwestie van lezen icegodd, het globale antwoord staat op dezelfde pagina als waar je deze vraag stelt.
Aan de andere kant vraag ik me af wat uberhaubt het nut is van een mobiele V&A versie.

[ Voor 33% gewijzigd door Mental op 09-12-2008 16:13 ]

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

L4m0r schreef op dinsdag 09 december 2008 @ 16:12:
Kwestie van lezen icegodd, het globale antwoord staat op dezelfde pagina als waar je deze vraag stelt.
Aan de andere kant vraag ik me af wat uberhaubt het nut is van een mobiele V&A versie.
Ach, het illustreert precies mijn punt van een paar dagen geleden dat wij (als in de medewerkers van tweakers.net) het hier hebben over een mobiele versie van 'tweakers.net' en niet uitsluitend van het forum :)

[ Voor 4% gewijzigd door ACM op 11-12-2008 10:06 ]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ik ben blij dat er vanuit Tweakers nu serieus naar een structurele oplossing wordt gekeken, ook al kan het nog wel even gaan duren voordat deze er is. (Heel begrijpelijk.)

Maar ik wil wel mezelf even quoten:
--MeAngry-- schreef op donderdag 27 november 2008 @ 11:51:
crisp, is er geen manier om de handheld CSS te forceren voor browsers met Mobile in de useragent? Want nu is er dus een mooie handheld CSS welke geen verminderde functionaliteit heeft tov de standaard CSS (voor zover ik kan zien). Maar niemand kan hem gebruiken omdat mobiele browsers er zelf niets mee doen, dat is ook wel erg zonde van het werk wat je erin hebt gestoken. (Ook al zou het niet veel zijn, het is toch zonde.)
Een quick and dirty oplossing is er dus al een tijd, waarom wordt deze niet beter beschikbaar gesteld? Ik weet niet hoe gemakkelijk (of moeilijk) het is om een andere templateset te serveren aan de hand van de useragent op het moment?
Als dat namelijk ook weer ontwikkelingstijd kost kan ik me voorstellen dat je dit laat voor wat het is en gaat werken aan iets nieuws. Maar anders is dit misschien een makkelijke manier om een bepaalde groep users snel blij te maken. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

• Dirk

Dirk

quick & dirty is ook een garantie voor veel gezeur:
Roelant schreef op zondag 30 november 2008 @ 17:42:
Al tijdens het MT in de week van 10 november is besloten dat de huidige mobiele site echt niet meer volstaat en dat we daar graag wat aan willen doen. Maar, als het even kan, dan wel goed.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Edit:
* yohan 's vragen zijn in dit topic bij nader inzien wel beantwoord.

Met excuses voor de bump.

[ Voor 97% gewijzigd door yohan op 02-01-2009 19:31 ]

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirk schreef op donderdag 11 december 2008 @ 10:45:
quick & dirty is ook een garantie voor veel gezeur:

[...]
Ik moet zeggen dat zowel de *.mobi als de *.net site niet echt lekker navigeert op m'n G1 touchscreen, die ik sinds gisteren heb. Hopelijk komt er in de nieuwe template meer ruimte tussen alle links, zodat ik minder vaak mis hoef te klikken op de Tweakers-site. Op m'n N95 geen problemen, maar die was dan ook niet touchscreen.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2009 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op zaterdag 21 februari 2009 @ 16:28:
[...]

Ik moet zeggen dat zowel de *.mobi als de *.net site niet echt lekker navigeert op m'n G1 touchscreen, die ik sinds gisteren heb. Hopelijk komt er in de nieuwe template meer ruimte tussen alle links, zodat ik minder vaak mis hoef te klikken op de Tweakers-site. Op m'n N95 geen problemen, maar die was dan ook niet touchscreen.
Dat ligt meer aan Android dan aan de T.net site. Op een iPhone, Opera Mobile 9.5 en andere heb je daar geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

We zijn weer bijna half jaar verder, of ik heb er overheen gelezen, maar is dit in de 'we doen het ooit... of niet' doos terecht gekomen?

Ik lees nog regelmatig nieuws vanaf de mobi, maar het is bagger-irritant dat je de reacties niet kan lezen en navigeren op de 'normale' site is vooralsnog amper te doen. Ook de pricewatch tab 'specificaties' mis ik bij de pricewatch, juist in de winkel is het even nakijken van de precieze specs erg handig.

Natuurlijk zullen er weer aantal denken, heb je die zeikert weer. Ja, daar is die zeikert weer. Nu data-bundels meer gemeengoed worden ben ik veel vrijer met bandbreedte en zit ik veel vaker mobiel alles na te kijken. Van mobiel nu.nl en mobiel nos, de NS, email (eigen interface), blijf ik het gewoon 'jammer' vinden dat er voor tweakers nog steeds niets is.

Zeker de nieuwe layout (met die ramp 'tab selection') werkt op een krappe 3inch scherm echt niet fijn en ik heb vooralsnog nergens een optie gevonden om voor mijn mobiel een aparte setting te vinden (dynamisch IP adres) en 2 accounts mogen natuurlijk niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Laatst online: 06:52

Mystikal

It never hurts to help!

Ik sluit me hier helemaal bij aan. Ik was die andere kicker die dit topic naar boven trapte maanden terug.. ik bedoel september 2008.. Het leven gaat sneller dan verwacht...

[ Voor 25% gewijzigd door Mystikal op 29-07-2009 15:40 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Nieuws via mobi werkt prima, alhoewel ik me soms wel irriteer aan dat beetje reclame dat tegenwoordig op mijn N95 wordt getoond (iets a-la:'N95 beu? koop een N97 bij gsmweb!'). Het laden van dat beetje reclame neemt relatief veel tijd in beslag over een wat tragere verbinding.

Overigens kan ik prima het normale GoT bekijken op mijn mobiel, als ik maar geduld heb. :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Heeft React niet een standaard pakketje voor een mobiele versie van het forum?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

We zijn as-we-speak bezig met aanpassingen om onze 'gewone' site meer mobile-friendly te maken voor de nieuwere generatie mobiele devices- en browsers. De eerste stap daarin is al genomen: het kunnen herkennen van mobiele devices en het kunnen opvragen van hun eigenschappen, dit op basis van WURFL.

De komende tijd gaan we kijken hoe we deze gegevens kunnen gaan gebruiken in ons framework om de mobiele ervaring te kunnen optimaliseren :) Dat is overigens een proces dat gradueel zal gaan. tzt zullen we daar waarschijnlijk ook wel feedback voor gaan vragen aangezien wij onmogelijk alle scenario's kunnen bekijken of testen.

[ Voor 15% gewijzigd door crisp op 29-07-2009 16:01 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

pven schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 15:40:
Overigens kan ik prima het normale GoT bekijken op mijn mobiel, als ik maar geduld heb. :Y)
Dat zeg je inderdaad heel mooi. :P
Wat betekent dat voor het forum? :P

[ Voor 23% gewijzigd door NMe op 29-07-2009 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

NMe schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 15:58:
[...]

Wat betekent dat voor het forum? :P
Concreet kan ik daar nog weinig over zeggen omdat we geval voor geval zullen moeten gaan bepalen hoe we eea meer 'mobiel-geschikt' kunnen maken en daar keuzes in moeten maken en prioriteiten voor moeten stellen.

Een complete dedicated template voor devices die zelfs een stripped-down versie van de huidige template niet kunnen behappen is bijvoorbeeld aanzienlijk meer werk dan bijvoorbeeld een aantal prefs overrulen in het geval van een high-end device (bijvoorbeeld geen usericons tonen, tracker weglaten, javascript truukjes deels uitschakelen etcetera) om zo de snelheid in ieder geval op te krikken zonder alteveel aan functionaliteit in te boeten.

[ Voor 6% gewijzigd door crisp op 29-07-2009 16:14 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:59

Nakebod

Nope.

Jeej, klinkt goed :)
crisp schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 16:13:
[...]
een aantal prefs overrulen in het geval van een high-end device (bijvoorbeeld geen usericons tonen, tracker weglaten, javascript truukjes deels uitschakelen etcetera) om zo de snelheid in ieder geval op te krikken zonder alteveel aan functionaliteit in te boeten.
Dat klinkt ook goed, dat is (Persoonlijk) het grootste punt momenteel, de tracker en de usericons nemen teveel ruimte in.
Gelukkig heeft Opera Mobile een redelijk goede zoom functionaliteit, zodat je wel op de content "kolom" in kan zoomen, en eigenlijk alleen nog maar verticaal hoeft te scrollen.
Komt er in de praktijk dus wel op neer dat je standaard zo een 600 px (Of hoe breed de tracker + icons dan ook zijn) aan nutteloze ruimte hebt, welke je standaard al overslaat.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

crisp schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 16:13:
[...]

Concreet kan ik daar nog weinig over zeggen omdat we geval voor geval zullen moeten gaan bepalen hoe we eea meer 'mobiel-geschikt' kunnen maken en daar keuzes in moeten maken en prioriteiten voor moeten stellen.

Een complete dedicated template voor devices die zelfs een stripped-down versie van de huidige template niet kunnen behappen is bijvoorbeeld aanzienlijk meer werk dan bijvoorbeeld een aantal prefs overrulen in het geval van een high-end device (bijvoorbeeld geen usericons tonen, tracker weglaten, javascript truukjes deels uitschakelen etcetera) om zo de snelheid in ieder geval op te krikken zonder alteveel aan functionaliteit in te boeten.
Ik denk dat je al een heel eind komt wanneer je alle plaatjes groter dan 16x16 in zo'n templateset weglaat of vervangt door iets kleiners (in het geval van de menubalk). Maar goed, dat weet je zelf ook. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Laatst online: 10-09 10:47
Wat mij verbaasd, of ik moet iets gemist hebben, is dat er geen iphone applicatie is waarmee je tweakers.net nieuws of got kunt bekijken. Zoals dit voor sites als de telegraaf en nu.nl geregeld is werkt dit ideaal. Hier ben ik zelfs bereid voor om te betalen. Is hier al ooit over gesproken?

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
Waarom een iPhone-app en geen Android-app? Waarom geen app voor Windows Mobile? En Symbian dan?

Voor sites als nu.nl en de Telegraaf (please :')) maakt het weinig uit, die krijgen toch minder tech-savvy mensen dan Tweakers.net. Hier op T.net is dat heel anders, en gaan er heel veel mensen klagen wanneer je een 'officiële' iPhone-app uitbrengt

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
Daarbij, waarom heb je een app nodig voor iets dat je ook gewoon met je normale browser kunt benaderen? Of zie ik dat verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Het 'voordeel' van een app is dat je bijna alle resources lokaal hebt waar je die met een mobile device vaak opnieuw ophaalt (kleine cache op die apparaten). De meerwaarde verder is dat het wat beter te lezen is omdat het beter geformat is voor mobile devices.

Maar de echte meerwaarde, of die er is? Denk het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Daarbij druisen device-specifieke apps nogal in tegen de open nature van het web, en je hebt er weer specialistische kennis voor nodig (of je moet het uitbesteden).

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo
  • Laatst online: 10-09 10:47
Ik begrijp dat een 'iphone' of andere mobile os apps veel vraagstukken met zich mee brengt. Maar wat als een ander sites als tweakers in een app gaat stoppen? Ik weet niet hoe dat juridisch zit maar ik kan me voorstellen dat iemand ooit een app gaat bouwen die onder andere nieuws van tweakers verzamelt.

Het is wel begrijpelijk dat jullie liever niet allerlei apps willen gaan ondersteunen. Dit is ook niet jullie taak maar misschien is er een bedrijf waarmee jullie samen kunnen werken? En dat zij verantwoordelijk zijn voor de applicatie. Ik kan me voorstellen dat er voor zowel tweakers als voor het bedrijf dat de apps bouwt en verkoopt een financiele overeenkomst kan komen waarbij beide baat bij hebben.

TREQ Formula Rig || Fanatec CSL DD 8NM || MCLaren GT3 V2 || CSL Elite Pedals || 3x LG 27GL63T Ultragear

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Laat ze nu maar eerst iets neerzetten wat al 5 jaar loopt, dan mogen ze van mij wel gaan kijken naar een iphone app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
WorkForce schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 22:16:
Ik begrijp dat een 'iphone' of andere mobile os apps veel vraagstukken met zich mee brengt. Maar wat als een ander sites als tweakers in een app gaat stoppen? Ik weet niet hoe dat juridisch zit maar ik kan me voorstellen dat iemand ooit een app gaat bouwen die onder andere nieuws van tweakers verzamelt.
Dat zou niet anders liggen dan een Windows-app die dit doet en niet gewenst is door het MT. Apple is echt niet zo speciaal, de appstore is ook niet veel anders dan gewone applicaties ;)

Sinds ik een beetje internet op m'n telefoon merk ik ook wel waar zo'n vraag naar was. Mooi om te zien dat er aan gewerkt wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Als een ander dat zomaar gaat doen zonder toestemming van T.net, kan T.net hier juridisch actie op ondernemen wegens inbraak op auteursrechten.
Het is wel begrijpelijk dat jullie liever niet allerlei apps willen gaan ondersteunen. Dit is ook niet jullie taak maar misschien is er een bedrijf waarmee jullie samen kunnen werken? En dat zij verantwoordelijk zijn voor de applicatie. Ik kan me voorstellen dat er voor zowel tweakers als voor het bedrijf dat de apps bouwt en verkoopt een financiele overeenkomst kan komen waarbij beide baat bij hebben.
Dan wordt het al een ander verhaal, maar de kans dat dat gebeurt is klein. T.net doet dingen liever zelf, is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:42

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nog los van de vraag mbt support of juridische zaken - wat is in vredesnaam de meerwaarde van het bekijken van een webpagina in een andere app dan een browser?

Dat is waar browsers voor zijn, er zijn redelijke standaarden voor en die zijn zo goed als geheel platform-onafhankelijk. Wat kan een of andere iPhone app daaraan toevoegen dat het de moeite van het developen waard zou zijn, of zelfs ook maar de moeite van het installeren op je iPhone, als daar standaard al een browser op zit?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Laatst online: 18-08 16:56
Ik kan me het nut van een iPhone pricewatch applicatie wel voorstellen :). Werkt toch net iets sneller dan via browser denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

mwah gewoon snelkoppeling maken.
overigens wel handig in combinatie met een barcode scanner (iets wat een tweaker al voor android heeft gemaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Nu ik sinds kort ook internet op mijn mobiel is deze vraag ook gerezen.
Waarom is GoT niet in een mobiel-vriendelijke versie (i.t.t. de frontpage)? Een lofi-variant?

Een pagina is zo 70kb, dus paar pagina's bekijken en je zit al aan een aardige hoeveelheid data.
(Ik gebruik Opera)

Is het misschien mogelijk om in de prefs ook aparte prefs op te geven voor je mobieltje?
(Zoals geen avatars, 25 reacties p.p (de mijne staat nu op 50), plaatjes uit. Ik noem maar wat).
Zal toch ook wel wat schelen voor de servers van Tweakers (niet veel maar nog :+ )

NB. Ik heb niet het hele topic gelezen, dus of er daadwerkelijk technische restricties zijn weet ik niet, maar het lijkt me eerder een beleids- dan een technische issue?

* anandus gaat nu even het topic doorspitten :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-09 20:27

Matis

Rubber Rocket

Goede vraag. Natuurlijk is er met de plan: Tweakers.net verbetert mobiele ondersteuning al een hele hoop verbeterd.

Nu kun je GoT ook iets eenvoudiger bekijken op je mobiel, maar 100 ppp is toch net iets te veel voor mn Diamond 2 :P

Misschien is het handig/leuk om idd maar 10 ppp tijdelijk in te stellen wanneer er via een mobiel gesurft wordt!

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

En als je het hele artikel had gelezen was je dit op het eind ook tegengekomen:
Op dit moment worden de 'grades' nog niet overal in onze code gebruikt. Op de frontpage index zijn al wel een paar voorbeelden te vinden, zoals de weergave van de reviews-carrousel en de pricewatch-producten, maar het zal nog even duren voordat heel Tweakers.net 'gegraded' is. Ook het forum zal daarbij natuurlijk betrokken worden :)
Oftewel, met wat geduld komt ook het forum wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

dion_b schreef op vrijdag 31 juli 2009 @ 03:28:
[...]

Nog los van de vraag mbt support of juridische zaken - wat is in vredesnaam de meerwaarde van het bekijken van een webpagina in een andere app dan een browser?
Dat jij er als techneut geen meerwaarde in ziet, betekent niet dat er niet veel vraag naar is. Iedereen die ik ken met een iPhone gebruikt de nu.nl app, de gmail app, de buienradar app. Op zo'n mobiel apparaat werkt dat net even wat lekkerder en sneller dan via een snelkoppeling van een browser blijkbaar.

Ik gebruik ook een gmail app op mijn nokia n71. Er is veel vraag naar, dus dat zou naar mijn mening een goede reden zijn om een app te ontwikkelen.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

anandus schreef op zondag 20 september 2009 @ 12:07:
NB. Ik heb niet het hele topic gelezen, dus of er daadwerkelijk technische restricties zijn weet ik niet, maar het lijkt me eerder een beleids- dan een technische issue?

* anandus gaat nu even het topic doorspitten :)
NOFI, maar waarom lees je dan niet eerst het topic even? Dan had je ook gezien dat er wel iets op stapel staat maar dat het klaar is wanneer het klaar is. ;)

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.