SinergyX schreef op maandag 01 december 2008 @ 17:37:
Ik heb enkel IE

Maargoed, daar bleef dus hetzelfde probleem komen, de breedte.
Wat me wel opvalt, dat je nu opeens vol tegen spider uitvalt, terwijl er wel meer hier in dit topic waren die 'de situatie niet kennen'.
Ik reageer in eerste instantie op hem omdat hij net iets meer dan de rest zijn pleidooi onderbouwt (tracht te...) met
ogenschijnlijke argumenten; zoals zijn "inschatting" en het feit dat de template er eigenlijk al vier jaar geleden zou zijn. Hoe realistisch die inschatting daadwerkelijk is, of hoe bruikbaar die template voor ons was en is, zijn echter contextuele zaken die "de rest" ontbreken.
Daarmee is de kans groot dat 'de rest' op het verkeerde been gezet wordt en er in het algemeen een heel vertekend beeld ontstaat. Daar reageer ik fel op, omdat juist iemand als Spider mijn inziens dat zou moeten kunnen aanvoelen (immers: hij is zowel crew als developper, dus in dat opzicht heeft hij al net iets meer
inside knowledge). Je kunt je in dat opzicht je ook afvragen waarom hij hier zo fel van leer trekt; een actie waarvan je bijna wel kunt raden dat die een reactie uitlokt. Maar dat mag, het is een open discussie.
Als iemand ons daadwerkelijk een (nagenoeg) 100% bruikbare template aan zou bieden die we met een (naar rato) minimale inspanning kunnen implementeren, zullen we dat zeker niet laten. En het feit dat we zelfs daar te laks voor zouden zijn, is wel de indruk die werd gewekt.
Overigens gaf ik al aan (en bij deze opnieuw), dat mijn reactie in dat opzicht niet alleen (meer niet dan wel) voor hem van toepassing zijn. Wie de schoen past trekke hem aan.
Het blijft dan best leuk dat het eerst tot een zeur/welles-nietus topic moet uitlopen tot er dan (al dan niet voldoende) een reactie komt van 'hogere hand'.
Dan trek je zelf de conclusie dat het
noodzakelijk was dat deze discussie tot een dergelijk topic moest uitlopen voor er een reactie 'van hogerhand' zou komen - en dat is onterecht.
De praktijk was dat ik de enige was die hier een (volledige) reactie op kon geven. Helaas ben ik de 21e onder het mes gegaan (en lag er de 20e dus ook vroeg in, voor slimmeriken die opmerken dat de discussie al de 20e gekicked was). De week erop zat ik dusdanig onder de verdovende middelen dat ik überhaupt niet in staat was iets te lezen en gisteren tref ik de discussie aan zoals 'ie erbij stond op het moment van mijn reactie van toen.
Dat de rest over mijn afwezigheid netjes zijn mond gehouden heeft, is mijn inziens een stukje te prijzen discretie wat mijn inziens alleen maar te waarderen is. Ik was immers ivm.
persoonlijke omstandigheden afwezig.
Het enige "verwijt" wat je ons zou kunnen maken is dat niemand even geroepen heeft dat ik inderdaad de gene was van wie de reactie zou moeten komen, maar even niet in de gelegenheid daartoe was (ter verklaring van het uitblijven van een toelichting van hogerhand). Maar het is aan de andere kant te bizar voor woorden dat dat nodig zou zijn om de discussie netjes en fatsoenlijk te houden (lees: "om te voorkomen dat mensen conclusies gaan trekken en navenant reageren", zie hieronder).
Zeg mi dan gewoon eerder dat dit lage prio had en dit topic geen aandacht was gegunt, niet raar dat men 'directer' gaat reageren als er verder weinig aan info onze kant op komt.. dan trek je je eigen conclusies wel.
Tja, of gewoon ongelukkige timing dus. Vaak genoeg wordt er wel binnen no-time gereageerd, door personen uit alle "niveaus" van onze organisatie en niet zelden op de meest ongebruikelijke tijdstippen.
Rechtvaardigt dat het vroegtijdig conclusies trekken en "direct" reageren dientengevolge als dat een keer niet gebeurt? Dan gun je ons wel erg weinig credit hoor, en dan zijn de gene waar het om gaat ook wel erg verwend geworden. Misschien moeten we dan gewoon standaard maar even wachten met reageren, om de verwachingen voortaan wat te temperen.
Tot op heden is het volgens mij in ieder geval nog nooit gebeurd dat we ons te beroerd toonden om een reactie te geven. Vroeger of later, maar een reactie van de berokkene komt altijd. De uitzondering die wellicht de regel bevestigd.