Waarom gathering.tweakers.net niet op pda?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 19.010 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

SinergyX schreef op maandag 29 september 2008 @ 01:46:
[...]

Bumpje hierover, ook opera mobile geeft hier hetzelfde probleem, het menu komt volledig onder elkaar te staan of forum t/m My Tnet lopen over frontpage t/m pricewatch heen. Daarbij is dan de submenu ook helemaal niet zichtbaar.
Volgens mij zijn er diverse instellingen mogelijk in Opera mobile. In de eerste plaats zou je kunnen kiezen voor de handheld stylesheet, en er is volgens mij ook een optie om de 'fit to width' uit te schakelen.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07:26

momania

iPhone 30! Bam!

-NMe- schreef op maandag 29 september 2008 @ 02:00:
[...]
Vanuit mijn crewpositie weet ik niet of het nut heeft voor meer dan een handjevol mensen. :P
Dat handjevol mensen zou natuurlijk kunnen groeien als er een template is ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
-NMe- schreef op maandag 29 september 2008 @ 02:00:
[...]

Ik zou liever nog een volledig uitgeklede versie van het forum zien. Voor zover ik weet is daar ook een template voor gemaakt maar is dat nooit volledig aangepast om te werken op de features van GoT. Op persoonlijke noot zou ik willen zeggen dat ik dat graag wel zou zien. Vanuit mijn crewpositie weet ik niet of het nut heeft voor meer dan een handjevol mensen. :P
Nut zeker, denk alleen dat hoop mensen hem ook gaan gebruiken om normaal te browsen, en vanuit advertentie mogelijkheden zal dat vast niet wenselijk zijn ;0
Voor de Fok frontpage kijk ik vrijwel ook altijd via http://wap.fok.nl/pda omdat die lekker snel is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Dan is dat een perfecte reden om hem alleen voor abo houders toegankelijk te maken.
Is dat niet te checken? if (user-agent == #mobile && abotype ==#betalend) { show mobile }

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:30

Mystikal

It never hurts to help!

hmmm, moet ik nog abbo worden ook :P

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
raptorix schreef op maandag 29 september 2008 @ 13:42:
Voor de Fok frontpage kijk ik vrijwel ook altijd via http://wap.fok.nl/pda omdat die lekker snel is :)
offtopic:
Nouja, snel... :X

Wbt die ads: Lijkt me niet dat dat een probleem gaat worden. Immers, als die template er komt zal 'ie waarschijnlijk zoveel gestript worden dat het niet leuk meer is om die thuis te gebruiken om op het forum te posten, zeker niet als je 300px breedte als maximale zet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheZeroorez schreef op maandag 29 september 2008 @ 16:28:
[...]
offtopic:
Nouja, snel... :X

Wbt die ads: Lijkt me niet dat dat een probleem gaat worden. Immers, als die template er komt zal 'ie waarschijnlijk zoveel gestript worden dat het niet leuk meer is om die thuis te gebruiken om op het forum te posten, zeker niet als je 300px breedte als maximale zet :+
Er zijn vele malen simpelere manieren om de ads te ontduiken dus dat lijkt me niet een goed argument tegen zo'n template.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 11:20
TheZeroorez schreef op maandag 29 september 2008 @ 16:28:
[...]zeker niet als je 300px breedte als maximale zet[..]
Leuk voor de mensen met een PDA met VGA-resolutie (640x480) :')

We are shaping the future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
raptorix schreef op maandag 29 september 2008 @ 13:42:
[...]

Nut zeker, denk alleen dat hoop mensen hem ook gaan gebruiken om normaal te browsen, en vanuit advertentie mogelijkheden zal dat vast niet wenselijk zijn ;0
Een mobiele versie kan best ads hebben toch? Een beetje telefoon, neem een iPhone, kan al behoorlijk goed op normale website's surfen. Zo machtig veel hoeft er uit een mobiele versie daarom niet gestript te worden lijkt mij.

[ Voor 17% gewijzigd door kamerplant op 29-09-2008 16:44 ]

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Datafeest schreef op maandag 29 september 2008 @ 16:43:
Een mobiele versie kan best ads hebben toch? Een beetje telefoon, neem een iPhone, kan al behoorlijk goed op normale website's surfen. Zo machtig veel hoeft er uit een mobiele versie daarom niet gestript te worden lijkt mij.
Niet als grotendeel van de pagina grootte door zo'n add komt
(recent was er nog zo enorme popup die over je halve pagina heen denderden).

Was is er eigelijk terecht gekomen van die template eerder in dit topic? Ok, is de oude style, maar leek toch erg 'goed' werkend.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Het forum gebruikt sowieso Google ads, daar is wel een mouw aan te passen in een PDA-template. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
-NMe- schreef op maandag 29 september 2008 @ 17:28:
Het forum gebruikt sowieso Google ads, daar is wel een mouw aan te passen in een PDA-template. ;)
Idd. Google mobile ads zijn prima hiervoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09:18

Wokschotel

Op 6 wielen

Datafeest schreef op zondag 28 september 2008 @ 22:51:
De oude template is imho prima geschikt voor mobiel browsen, met een maximum van 25 posts per pagina. Het zou best fijn zijn als mobiel de oude template getoond wordt met deze pagina setting, en op de desktop gewoon de nieuwe.
Werkt niet goed via GPRS op m'n BlackBerry. Ik blijf wijzen naar de Motor-forum jongens :P

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lol, wat een typisch t.net gezeik dit weer. Een hoop blabla, maar geen oplossingen. En dat in een topic dat bijna 3 jaar loopt, hilarisch.

Fok kan het zonder problemen, zelfs fucking phpbb2 forums kunnen het. Wat triest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorrit
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07:25
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 20:23:
Lol, wat een typisch t.net gezeik dit weer. Een hoop blabla, maar geen oplossingen. En dat in een topic dat bijna 3 jaar loopt, hilarisch.

Fok kan het zonder problemen, zelfs fucking phpbb2 forums kunnen het. Wat triest
Gelukkig zijn er mensen die actief meedenken :z . Bovendien wil T.net over het algemeen een nette oplossing aanbieden zonder ranzige hacks en dergelijke, waardoor een mobile stylesheet een stuk meer werk kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

J.J.K. schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 20:31:
[...]

Gelukkig zijn er mensen die actief meedenken :z . Bovendien wil T.net over het algemeen een nette oplossing aanbieden zonder ranzige hacks en dergelijke, waardoor een mobile stylesheet een stuk meer werk kan zijn.
Geef alsjeblieft toe dat 3 jaar belachelijk is, en dat jullie als 'techforum' compleet voor lul staan. Want dat doen jullie serieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 20:23:
Dude, probeer mee te denken/helpen of rot lekker op naar Fok dan :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Laatst online: 12-03 02:46
Verwijderd schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 20:59:
[...]

Geef alsjeblieft toe dat 3 jaar belachelijk is, en dat jullie als 'techforum' compleet voor lul staan. Want dat doen jullie serieus.
jullie? Je bent hier toch ook lid :p
En ik volg de crew wel in dat opzicht dat een topic niet persé de reden is om iets te gaan implementeren. Imho is nut nu pas, na drie jaar dus, echt te rechtvaardigen te gaan devven voor de mobile gebruikers. Het mobile gebruik neemt immers in belangrijke mate toe.
Ik heb ook de indruk dat hier vanuit de crew ook wel belangstelling voor is; alleen moet er wel beslist worden wat en wanneer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Hier maak je wel een denkfout, de crew heeft niets te zeggen over wat Tweakers.net met zijn developers doet; en initiatieven zoals mijn in 2004 geposte opzetje Spider.007 in "Waarom gathering.tweakers.net niet op pda?" hebben dan helaas ook vrij weinig te maken met of/hoe/wanneer Tweakers.net dit uiteindelijk oppakt :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

J.J.K. schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 20:31:
[...]

Ach kom op, als op motor forum (dat ook react gebruikt) zoiets wel kan moet het hier toch ook kunnen. Valt me toch een beetje tegen van t.net.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Stuur van mij part dat motor forum een mailtje, of je hun stylesheet mag gebruiken :P

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:22

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Een beetje gênant begint het inderdaad wel te worden voor een techforum dat zelfs een dedicated mobiel forumdeel heeft. :) Ideeën zijn er op zich genoeg gegeven dacht ik zo, wat er mee gedaan wordt ligt nu simpelweg bij de devvers en hun planner.
Ik kan me niet voorstellen dat hier geen actie op wordt ondernomen. Zeker nu de nieuwe layout eigenlijk zo goed als klaar is.

Tesla Model Y RWD (2024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the_stickie schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 21:13:
[...]

jullie? Je bent hier toch ook lid :p
En ik volg de crew wel in dat opzicht dat een topic niet persé de reden is om iets te gaan implementeren. Imho is nut nu pas, na drie jaar dus, echt te rechtvaardigen te gaan devven voor de mobile gebruikers. Het mobile gebruik neemt immers in belangrijke mate toe.
Ja jullie ja. Ik voel me geen 'part of the community', zoals sommigen hier.
Heb niet voor niets een General Chat permban :X

Dus t.net is volledig 'tech', wil voorop lopen op dat gebied en profileert zich als hét forum op dit gebied... Maar wil niet voorop lopen op mobiel gebruik, 'omdat t niet te rechtvaardigen is'? :')

Wat een ongelooflijke bullshit.
momania schreef op dinsdag 30 september 2008 @ 21:11:
[...]

Dude, probeer mee te denken/helpen of rot lekker op naar Fok dan :')
Ik rot ook zeker wel op naar Fok hoor, wees maar niet bang.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2008 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 12:42:
[...]
Dus t.net is volledig 'tech', wil voorop lopen op dat gebied en profileert zich als hét forum op dit gebied... Maar wil niet voorop lopen op mobiel gebruik, 'omdat t niet te rechtvaardigen is'? :')

Wat een ongelooflijke bullshit.
Dat zegt the_stickie niet, hij zegt juist dat het 3 jaar geleden minder te rechtvaardigen was dan nu en dat wij als Tnet het wellicht zouden moeten heroverwegen. Hij zegt dus in feite precies hetzelfde als jij, maar dan op een vriendelijke, doordachte en constructieve manier ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crisp schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 12:54:
[...]

Dat zegt the_stickie niet, hij zegt juist dat het 3 jaar geleden minder te rechtvaardigen was dan nu en dat wij als Tnet het wellicht zouden moeten heroverwegen. Hij zegt dus in feite precies hetzelfde als jij, maar dan op een vriendelijke, doordachte en constructieve manier ;)
Geef gewoon toe dat jullie de slag gemist hebben, want dat is gewoon zo. Een mobiele site had er al lang moeten zijn. Dat het mobiel internet toe ging nemen, dat wist men 3 jaar geleden ook al wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Ik vind dat mobiel gebruik anno 2008/2009 wel te rechtvaardigen is.

PDA's/Mobiele telefoons gaan wel beter om met content dan een aan aantal jaren geleden, maar een mobiele pagina van GoT zou zeker niet misstaan.

KzmZ: Ik denk dat Tweakers.net en haar organisatie andere prioriteiten stelt dan FOK!. FOK! heeft een mooie mobiele pagina (Van de frontpage; wat Tweakers.net ook heeft; ik kan geen mobiele pagina van het forum vinden?) maar ik denk dat ze daar hun prioriteiten beter op content en hun servers kunnen zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RedHat schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 12:59:
KzmZ: Ik denk dat Tweakers.net en haar organisatie andere prioriteiten stelt dan FOK!. FOK! heeft een mooie mobiele pagina (Van de frontpage; wat Tweakers.net ook heeft; ik kan geen mobiele pagina van het forum vinden?) maar ik denk dat ze daar hun prioriteiten beter op content en hun servers kunnen zetten ;)
Browse maar eens met je telefoon naar het forum, dan schakelt ie automatisch over naar de mobiele layout (tekst only met een klein beetje opmaak) En wat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepv
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:54
KzmZ moet ik wel gelijk geven, al zegt hij het een beetje recht voor de raap ;)

Trouwens vind het vreemd dat "het forum" met oplossingen moeten komen. Volgens mij is Tweakers sinds een aantal jaar commercieel bezig. Dan mogen wat mij betreft ook de mensen die ervoor betaald worden er over nadenken. :)

Visit my Smart Home Adventure blog at https://docs.joepverhaeg.nl with lots of awesome FIBARO home automation!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 12:57:
[...]
Geef gewoon toe dat jullie de slag gemist hebben, want dat is gewoon zo. Een mobiele site had er al lang moeten zijn. Dat het mobiel internet toe ging nemen, dat wist men 3 jaar geleden ook al wel.
Mobile is niet onze primaire doelgroep, en 3 jaar geleden wisten wij niet hoe het 'mobile web' zich in technisch opzicht zou gaan ontwikkelen.

Dat laatste is nog steeds een belangrijk punt. Er is helaas nog steeds een wildgroei aan mobiele browsers met elk hun eigen interpretatie van hoe 'normale' webcontent op een mobile device het beste kan worden gepresenteert. Op dit moment bieden wij bijvoorbeeld al een handheld stylesheet aan (die nog wat moet worden aangepast voor GoT), maar de meeste mobile browsers lijken daar standaard niets mee te doen.

Gezien de mogelijkheden en onmogelijkheden en de verschillen daartussen van mobile browsers (Mobile IE als droevend dieptepunt met enkel het vooruitzicht op de IE6 renderengine voor de nieuwe versie Windows Mobile :')) moet een afweging gemaakt worden hoe en welke content we mobiel willen presenteren en welke features we wel en niet via mobile willen aanbieden.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crisp schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 13:13:
[...]

moet een afweging gemaakt worden hoe en welke content we mobiel willen presenteren en welke features we wel en niet via mobile willen aanbieden.
Die afweging moeten jullie dus nog steeds maken? Dus vanaf dat dit topic loopt, bijna 3 jaar terug dus, is er nog nooit gezegd: 'nou jongens, wat zullen we eens gaan aanbieden qua mobiel forum?' 8)7

Sorry dat ik wat 'hard' overkom, maar ik snap het oprecht niet.

Ik zal even de punten op een rij zetten wat een mobiel forum moet kunnen, dan hoeven jullie 'die afweging niet meer te maken'.

* Simpel
* Weinig plaatjes, gewoon tekst
* Snelheid
* Er moet gepost kunnen worden.

Kan het nog makkelijker? 8)7

Ik snap ook echt wel dat mobile niet de primaire doelgroep is en waarschijnlijk ook nooit zal gaan worden, alleen is afschuiven wat makkelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2008 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

crisp schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 13:13:
Gezien de mogelijkheden en onmogelijkheden en de verschillen daartussen van mobile browsers (Mobile IE als droevend dieptepunt met enkel het vooruitzicht op de IE6 renderengine voor de nieuwe versie Windows Mobile :')) moet een afweging gemaakt worden hoe en welke content we mobiel willen presenteren en welke features we wel en niet via mobile willen aanbieden.
Nofi, maar met zo'n instelling zitten we hier in 2012 nog steeds met hetzelfde topic.

Wat is er mis met tweakers.mobi? Inclusief pricewatch, reviews. Je kan mij niet wijs maken dat hier nog mobiele browsers over vallen. Natuurlijk, eyecandy, features, mooi, vet, stoer... maar functioneel?

Is er uberhaubt getest met de template van Spider? Werkt deze bijvoorbeeld wel op WM5 explorer? Maar natuurlijk, niet in de nieuwe 'style'. Simpel, hier en daar wat css kleurtjes, images vervangen, hoppa.

KzmZ brengt het wat hard, maar heeft wel punt van waarheid, want nu is er simpelweg niets, buiten een niet werkende kb-etende pagina die zeker via GRPS de nodige seconde duurt om in te laden. (of krijgen we dan ook dat GRPS zo oud is dat je dan maar moet upgraden?)

Daarbij, IE of soortgelijk kan je makkelijk upgraden (IE7 bv in hele windows omgeving), maar een mobiel/PDA vervang je niet 'even', zeker als er geen nieuwe versie support meer wordt gegeven (WM5 -> WM6 bv).

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 01-10-2008 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Zelfs een nieuwe lichte templateset heb ik hier na een dag vanaf scratch in React gestopt; dus dev-tijd kan eigenlijk het probleem niet zijn.

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Aangezien het echt lijkt dat dit niet gaat lukken vanuit Tweakers.net zelf, is het misschien een idee dat iemand dit buiten Tweakers.net om gaat ontwikkelen? Hiervoor is RSS te gebruiken en zelf posten lijkt me ook niet zo'n probleem.

Is dit niet toegestaan of zie ik iets over het hoofd?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
jelmervos schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 13:46:
Aangezien het echt lijkt dat dit niet gaat lukken vanuit Tweakers.net zelf, is het misschien een idee dat iemand dit buiten Tweakers.net om gaat ontwikkelen? Hiervoor is RSS te gebruiken en zelf posten lijkt me ook niet zo'n probleem.

Is dit niet toegestaan of zie ik iets over het hoofd?
Lijkt me niet want dan zou het via een andere server moeten verlopen en om nou je React sessie ID aan een andere server te geven lijkt mij, en wss t.net, geen strak plan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Spider.007 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 13:32:
Zelfs een nieuwe lichte templateset heb ik hier na een dag vanaf scratch in React gestopt; dus dev-tijd kan eigenlijk het probleem niet zijn.
Alhier, de oplossing :P Van mij part draaien ze die van jou als puur test (geen support oid), of moet alles direct 100% werken? (wat bv bij nieuwe layout ook niet geval was).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ja, dat heb ik eerder gedaan; toen had het ook al zoveel zin :P

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
SinergyX schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 13:55:
[...]

Alhier, de oplossing :P Van mij part draaien ze die van jou als puur test (geen support oid), of moet alles direct 100% werken? (wat bv bij nieuwe layout ook niet geval was).
Die layout van Spider werkt prima out of the box, echter is de React versie van T.net niet meer out of the box en dient hij hier en daar aangepast worden voor de template. Je zult dus wel geringe devtijd erin moeten steken schat ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

jelmervos schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 13:46:
Aangezien het echt lijkt dat dit niet gaat lukken vanuit Tweakers.net zelf, is het misschien een idee dat iemand dit buiten Tweakers.net om gaat ontwikkelen?
Waarom worden dit soort conclusies nu weer getrokken? Sorry hoor, maar je bent wel wat voorbarig...
Verwijderd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 13:19:
[...]
Ik zal even de punten op een rij zetten wat een mobiel forum moet kunnen, dan hoeven jullie 'die afweging niet meer te maken'.

* Simpel
* Weinig plaatjes, gewoon tekst
* Snelheid
* Er moet gepost kunnen worden.
Dat laatste is iets dat tweakers.mobi voor de frontpage ook niet aanbiedt (zelfs reacties kan je daar niet zien) Of we dat ook moeten heroverwegen is een ander punt (waar ik niet over ga, net zo min als dat ik in deze dergelijke beslissingen kan nemen), maar je laatste punt impliceert ook een mogelijkheid tot inloggen.

En dan verder: bieden we ook bepaalde voorkeurs-settings aan? Moet je ook kunnen zoeken? Direct messages? etcetera etcetera. Kortom: hoeveel functionaliteit biedt je aan en hoe werkt dat allemaal op de vele verschillende mobiele apparaten (ik heb zelf op dit moment helemaal geen mobiele browser, mijn mobieltje kan alleen bellen :P)

Wat doe je met content? Gaan we foto's van 600x800 in FG-draadjes ook gewoon doorsturen of moet daar nog een vertaalslag omheen? Youtube video's in posts?

Hoe gaan we mobiele browsers detecteren? Geef je die een keuze voor de 'volledige' of de 'mobiele' versie of forceer je die op een mobiele template?

En uiteindelijk is het gewoon het management dat hier een beslissing over zal moeten maken, als die beslissing er is en we er voor willen gaan steek ik m'n handen wel uit m'n mouwen (en doe ik een aanvraag voor verschillende gadgets om mee te kunnen testen :P)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09 19:12

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

crisp schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 13:59:
[...]

(en doe ik een aanvraag voor verschillende gadgets om mee te kunnen testen :P)
En precies daarom willen wij een mobiele layout, dat Crisp lekker met de nieuwste gadgets kan spelen. *O*

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Voor degenen die nu problemen met Opera 8.65 ervaren, de (gratis) 9.5-beta kan onze site wel goed weergeven. De opties voor Sreen-mode zijn een beetje weggestopt (als je niet automatisch zoomt kan je dubbeltappen op de achtergrond), maar de rendering gaat een stuk mooier en bruikbaarder (o.a. dat probleem met het menu is opgelost).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Maasluip schreef op maandag 29 september 2008 @ 13:50:
Dan is dat een perfecte reden om hem alleen voor abo houders toegankelijk te maken.
Is dat niet te checken? if (user-agent == #mobile && abotype ==#betalend) { show mobile }
Ik was abbo van eerste uur, omdat er toen beloofd is dat er een mobiel vriendelijke versie zou komen, helaas is de template er nooit gekomen, ondanks dat de templates destijds al gemaakt waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

ACM schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 14:15:
Voor degenen die nu problemen met Opera 8.65 ervaren, de (gratis) 9.5-beta kan onze site wel goed weergeven. De opties voor Sreen-mode zijn een beetje weggestopt (als je niet automatisch zoomt kan je dubbeltappen op de achtergrond), maar de rendering gaat een stuk mooier en bruikbaarder (o.a. dat probleem met het menu is opgelost).
Dat is meer een omweg, zeker op de wat oudere WM PDA's zal het nog allemaal niet echt fijn werken zijn en via GRPS zal het flink pompen worden (lees, lang wachten). Zeker als default ook nog eens usericons (en externe) aan staan, kom je net in een topic met 100den kb's aan usericons.

Tweakers.mobi is gewoon bijna plain text, bij reviews/news paar kleine plaatjes en klaar. Laad erg snel in en werkt toch naar behoren (reacties worden bv niet weergegeven, scheeld weer berg laadtijd).

Ik zou eerder zeggen, ram gewoon zo'n template erin en kijk of er animo naar is. Gewoon een laagdrempelige layout waar mischien bergen features (meer luxe dan nodig) missen, maar mogelijk wel op alle toestelling 'goed' werkt. Beetje logisch persoon weet ook wel dat hij niet in grote plaatjes topic moet gaan zitten op zijn mobiel, maar 99% van het forum zal toch wel gewoon tekst zijn? Wat maakt die missende youtube of berg plaatjes nu uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
SinergyX schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 17:23:
[...]

Dat is meer een omweg, zeker op de wat oudere WM PDA's zal het nog allemaal niet echt fijn werken zijn en via GRPS zal het flink pompen worden (lees, lang wachten). Zeker als default ook nog eens usericons (en externe) aan staan, kom je net in een topic met 100den kb's aan usericons.

Tweakers.mobi is gewoon bijna plain text, bij reviews/news paar kleine plaatjes en klaar. Laad erg snel in en werkt toch naar behoren (reacties worden bv niet weergegeven, scheeld weer berg laadtijd).

Ik zou eerder zeggen, ram gewoon zo'n template erin en kijk of er animo naar is. Gewoon een laagdrempelige layout waar mischien bergen features (meer luxe dan nodig) missen, maar mogelijk wel op alle toestelling 'goed' werkt. Beetje logisch persoon weet ook wel dat hij niet in grote plaatjes topic moet gaan zitten op zijn mobiel, maar 99% van het forum zal toch wel gewoon tekst zijn? Wat maakt die missende youtube of berg plaatjes nu uit?
Op de iPhone werken Youtube filmpjes prima. Als je op de video klikt start gewoon de Youtube applicatie met het betreffende filmpje. Dit werkt overigens alleen maar als de juiste HTML code wordt gebruikt om het YouTube filmpje in te voegen. M'n iPhone krijg ik vrijdag pas weer, dus ik kan nu niet testen of het nu al goed staat op T.net :P.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Is het niet logischer om in de template afbeeldingen en filmpjes naar links te parsen (zoals in een quote gebeurd). Dit scheelt bergen laadtijd en als je toch de boel wilt bekijken kan je de link aanklikken en zal deze gewoon geopend worden.

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wiethoofd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 18:55:
Is het niet logischer om in de template afbeeldingen en filmpjes naar links te parsen (zoals in een quote gebeurd). Dit scheelt bergen laadtijd en als je toch de boel wilt bekijken kan je de link aanklikken en zal deze gewoon geopend worden.
Dat wordt eerst overwogen. Even geduld aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-03 19:58
Wiethoofd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 18:55:
Dat wel, maar er zijn een heleboel topics waarin plaatjes als achtergrond figureren, bijvoorbeeld zo'n beetje alle "Grote" topics in SGD. Als je daar linkjes van gaat maken, dan klopt geen enkele topicstart meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:35

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Tja, dat is imho jammer dan, je wil bandbreedte sparen, dat is de enige eenvoudige manier. Je kunt wel allemaal complexe oplossingen verzinnen, maar de template moet in essentie simpel zijn, zodat het ook weinig onderhoud vergt.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiethoofd
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-08 12:22

Wiethoofd

Broadcast TOM

Megaflix schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 22:26:
Dat wel, maar er zijn een heleboel topics waarin plaatjes als achtergrond figureren, bijvoorbeeld zo'n beetje alle "Grote" topics in SGD. Als je daar linkjes van gaat maken, dan klopt geen enkele topicstart meer.
Het lijkt me logischer om bijvoorbeeld alleen je post history in de stylesheet te zetten, omdat als je compleet GoT af gaat struinen op je mobiel je snel door je datalimiet heen bent/kan zijn, en desnoods alleen de eerste post van een topic alleen afbeeldingen laten zien om dan toch de TS correct te laten zijn (al zit je dan soms met de tweede post waarin de topic starter soms ook z'n meuk propt).

Als je uitgebreid gaat posten met afb's en links naar andere topics heb je
1. teveel tijd om zo'n post op te stellen (nodig),
2. een situatie waarin een laptop in dat geval handiger is,
3. waarschijnlijk een hyperspacend mobieltje hebt om dat op te kunnen doen 8)

Je moet/we moeten/de crew/het management moet gewoon eerst duidelijk opstellen wat ze willen en wat de end-user mag kunnen voordat crisp of een andere devver richting z'n computer geschopt wordt om wat in elkaar te devven. Zo lijkt me een mobile GoT alleen handig als je ingelogt bent omdat als je een echt probleem hebt je dit fatsoenlijk uitwerkt alvorens het te posten en het de vraag maar is of je batterij dat haalt ;)

Volg me op Twitter/X & Bluesky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Waarom zou je dingen als plaatjes / youtubes etc moeten vervangen?

Imho kan je gewoon de webicons uitgooien, kleine html serveren en de inhoud van de posts gewoon gelijk laten. Gaat er iemand in het grote geile meiden pics topic kijken dan moet hij niet verbaast zijn als hij veel plaatjes krijgt...

Volgens mij moet je gewoon de posts zo laten zoals ze zijn, mensen mogen zelf ook wel enig verstand hebben om te bepalen welk topic wel / niet mobiel te openen.

Gewoon in 1e instantie een simpele html layout aanbieden met originele posts.
Kan je in de toekomst vanzelf nog wel een keer gaan kijken naar aparte sessies / plaatjes auto-resizen etc. afhankelijk van het gebruik van de pagina's
Wiethoofd schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 22:45:
[...]

Het lijkt me logischer om bijvoorbeeld alleen je post history in de stylesheet te zetten, omdat als je compleet GoT af gaat struinen op je mobiel je snel door je datalimiet heen bent/kan zijn,
Waarom gelijk andere functionaliteit / views willen? Dat is echt 100% nieuw devwerk schat ik zo. Probeer eerst eens een andere simpele template en kijk dan naar het gebruik, dan kan er later alsnog besloten worden om extra devwerk hieraan te besteden...
Dingen als datalimiet vind ik in 1e instantie totaal niet relevant, dat is verantwoordelijkheid van de user. Hij kan een bookmark maken naar zijn myreact en van daaruit verder gaan, kiest hij hier niet voor dan is het dataverbruik gewoon verantwoordelijkheid user.
en desnoods alleen de eerste post van een topic alleen afbeeldingen laten zien om dan toch de TS correct te laten zijn (al zit je dan soms met de tweede post waarin de topic starter soms ook z'n meuk propt).
En in het grote grappige plaatjes topic zit je dan weer met 3e tot aan 1000e post wat niet goed uitkomt. Laat dit gewoon lekker de keuze van de gebruiker, die kan kiezen om het grote grappige plaatjes topic te openen of niet, opent hij het dan moet hij niet zeuren over traagheid / dataverbruik.
Elk actief veranderen van posts leidt waarschijnlijk tot discussies omdat de een het wel wil en de ander niet.
Als je uitgebreid gaat posten lezen in posts met afb's en links naar andere topics heb je
1. teveel tijd om zo'n post op te stellen (nodig),
2. een situatie waarin een laptop in dat geval handiger is,
3. waarschijnlijk een hyperspacend mobieltje hebt om dat op te kunnen doen 8)
4. Er zelf voor gekozen
Iets verbeterd.
Je moet/we moeten/de crew/het management moet gewoon eerst duidelijk opstellen wat ze willen en wat de end-user mag kunnen
Lijkt me redelijk moeilijk met het huidige aantal gebruikers, zoveel gebruikers zoveel wensen.
Lijkt me makkelijker als devvers / management gewoon een richting ingaan en dan hooguit aanpassingen maken adhv de reacties...

[ Voor 61% gewijzigd door Gomez12 op 01-10-2008 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Gomez12 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 22:56:
Lijkt me redelijk moeilijk met het huidige aantal gebruikers, zoveel gebruikers zoveel wensen.
Lijkt me makkelijker als devvers / management gewoon een richting ingaan en dan hooguit aanpassingen maken adhv de reacties...
Ach, het is wel handig om te weten om welke reden de genen die nu een mobiele variant missen het willen gebruiken. Eerlijk gezegd mis ik dat nogal van de klagers alhier...

Tino heeft al een paar punten geroepen die overwogen zullen moeten worden op het moment dat er een mobiele variant ontwikkeld wordt. Maar die vragen kunnen deels pas beantwoord worden als je weet wat men er eigenlijk van hoopt te mogen verwachten.

Dus wil je het gebruiken om in de HK te lezen tijdens het vervelen in de trein/tijdens les/vergaderingen/etc? Of wil je een mobiele variant omdat je geregeld tegen problemen aanloopt waarvan je weet dat het op GoT behandeld is en die je op dat moment alleen met je smartphone kan opsnorren? Of wil je vooral kunnen checken of er al es op je topic/bericht ergens gereageerd is en kan de overige inhoud je minder schelen? Wil je reacties kunnen typen of enkel lezen? Moeten DM's uitgewisseld kunnen worden of vind je dat juist storend in zo'n omgeving?

Kortom, hoe beter wij een beeld hebben van wat er van verwacht wordt, hoe beter wij kunnen inschatten of er uberhaupt aan de vraag voldaan kan worden en wat er voor nodig is. Enkel de tweakers/silver-template via een gathering.tweakers.mobi-site aanbieden is natuurlijk relatief eenvoudig, maar dat is niet bepaald lichtgewicht html.

Browser-herkening is overigens met (niet Mini) Opera erg lastig, die doet nauwelijks moeite om zich herkenbaar te maken als mobiele browser. iPhone, IE op windows mobile en Symbian zijn dan wel vrij goed te herkennen aan de hand van de user-agent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
ACM schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 23:30:
[...]
Ach, het is wel handig om te weten om welke reden de genen die nu een mobiele variant missen het willen gebruiken. Eerlijk gezegd mis ik dat nogal van de klagers alhier...
Vraag terug, is dat boeiend? Met WAP etc kon ik me er iets bij voorstellen, maar tegenwoordig zijn er bijna unlimited data abbonnementen. Waarom wil je dan per se iets gaan bouwen wat niet alles ondersteunt?
Heb je volgens mij alleen maar kans op mensen die er nog een ditje of een datje bij willen hebben waardoor je eeuwig blijft doorbouwen aan iets wat niet je core is.

Imho is mobiel nu zover dat je normaal kan browsen, alleen zit je nog met een tragere download en een kleiner scherm maar dit valt volgens mij goed op te vangen door een simpelere template...
Door gewoon de volledige functionaliteit aan te bieden in een ander jasje kan je je volgens mij gewoon blijven richten op 1 product.

Heel simpel gesteld als Windows Mobile straks een ie6 renderer heeft, iphone heeft safari renderer, er is ook nog een opera renderer beschikbaar dan bieden volgens mij de browsers genoeg basis-functionaliteit. Je kan misschien niet alle JS-grappen uithalen, je zit met een kleiner display. Maar qua functionaliteit kan je het toch gewoon gelijkwaardig houden ( in theorie als iemand de tracker aan wil zetten op het forum waarom niet? Bestaande functionaliteit voorziet er al in om hem weer uit te zetten )
Kortom, hoe beter wij een beeld hebben van wat er van verwacht wordt, hoe beter wij kunnen inschatten of er uberhaupt aan de vraag voldaan kan worden en wat er voor nodig is. Enkel de tweakers/silver-template via een gathering.tweakers.mobi-site aanbieden is natuurlijk relatief eenvoudig, maar dat is niet bepaald lichtgewicht html.
Maak dan gewoon een lichtgewicht html, vraag is imho heel simpel, het forum in een minder data kostende manier. Het hoeft niet op een nokia 3100 te kunnen werken, ik schat dat de mensen die het hier vragen voornamelijk een smartphone hebben, smartphones hebben afaik redelijke browsers die gewoon html snappen.
Zolang er nog mensen met ie6 rondzwerven moet je dit toch al ondersteunen dus gaat het volgens mij alleen maar om een lichtgewicht template.
Browser-herkening is overigens met (niet Mini) Opera erg lastig, die doet nauwelijks moeite om zich herkenbaar te maken als mobiele browser. iPhone, IE op windows mobile en Symbian zijn dan wel vrij goed te herkennen aan de hand van de user-agent.
Imho wederom iets wat in 1e instantie totaal niet boeiend is. Zodra er iemand via de mobi site binnenkomt biedt je gewoon de lichtgewicht template aan. Zie je toch een gewone user agent binnenkomen dan redirect je hem naar t.net, houdt je alleen misschien een paar Opera gebruikers over die op hun pc van de lichtgewicht template gebruik gaan maken.
Maak het aub niet spannender dan het is denk ik dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania

momania

iPhone 30! Bam!

[...]

Ik zou zeggen, begin met de absolute basis en kijk dan verder wat mogelijk is. :)

Persoonlijk zou ik als absolute basis eigenlijk alleen maar willen kunnen inloggen, replien, enzo plat mogelijk alle topic kunnen lezen. Een link naar je eigen posthistory en misschien active topics zou dan handig zijn. Images, video's enzo, mogen dan omgetoverd worden naar links, want daarom zit je primair niet mobiel te browsen imo.

Mobiel browsen zal ook meer worden gedaan door de 'vaste' community denk ik, die dus niet perse een techvraag hoeft op te zoeken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Ik zal vanmiddag een schets maken met hoe ik het graag zou zien. Aan de hand daarvan kan ik enkele punten uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Gomez12 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 23:56:
Vraag terug, is dat boeiend? Met WAP etc kon ik me er iets bij voorstellen, maar tegenwoordig zijn er bijna unlimited data abbonnementen. Waarom wil je dan per se iets gaan bouwen wat niet alles ondersteunt?
Heb je volgens mij alleen maar kans op mensen die er nog een ditje of een datje bij willen hebben waardoor je eeuwig blijft doorbouwen aan iets wat niet je core is.
Een mobiele variant betekent per definitie dingen uitschakelen. Als ze al die dingen niet kunnen missen, dan moeten ze gewoon de volledige versie met handheld css nemen.
Imho is mobiel nu zover dat je normaal kan browsen, alleen zit je nog met een tragere download en een kleiner scherm maar dit valt volgens mij goed op te vangen door een simpelere template...
Door gewoon de volledige functionaliteit aan te bieden in een ander jasje kan je je volgens mij gewoon blijven richten op 1 product.
Dat andere jasje is nou net wat aardig wat werk kost... Zeker als je ook nog allerlei randvoorwaarden hebt waarbinnen dat jasje beschikbaar moet zijn.

De tragere download is met 3G nauwelijks relevant, maar de veel tragere rendertijd is wel relevant. We doen heel veel moeite om de boel binnen redelijke tijd te laten renderen op normale computers, ookal verhogen we de zwaarte van de layout zo nu en dan. En ik denk dat voorlopig de mobiele rekenkracht nog niet voldoende is om daadwerkelijk binnen redelijke tijd (5 secs bijvoorbeeld) naar de volgende pagina door te kunnen klikken. Mijn Fujitsu-Siemens n560 met Opera 8.65 en 9.5 is aardig lang aan het rekenen voor de pagina daadwerkelijk bruikbaar is en dat over WiFi, dus de netwerksnelheid was nauwelijks een probleem.
Bovendien zijn niet alleen de geheugens doorgaans veel kleiner, maar daarmee ook de browser-caches, dus er zal relatief vaker naar resources gekeken worden.
Dus we zullen alsnog moeten kijken hoe/waar we dingen strippen.
Imho wederom iets wat in 1e instantie totaal niet boeiend is. Zodra er iemand via de mobi site binnenkomt biedt je gewoon de lichtgewicht template aan. Zie je toch een gewone user agent binnenkomen dan redirect je hem naar t.net, houdt je alleen misschien een paar Opera gebruikers over die op hun pc van de lichtgewicht template gebruik gaan maken.
Maak het aub niet spannender dan het is denk ik dan...
Maar wanneer is het spannender dan nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mensen met een nieuwe of met 'correcte' browser die zo graag alle functies willen zien, kunnen toch gewoon de normale layout pakken? Zelfde geld voor reacties op de frontpage, zitten ook niet op de tweakers.mobi site.

Mede door het Mobile IE rendernieuws, maar ook uitgaande dat niet iedereen met een iPhone of opera mobile rondrent , zal je toch de 'brakke' mobile IE van WM5 en WM6 'moeten' ondersteunen. Want waar leg je de grens tussen 'doe we' en 'laat de gebruiker maar aanpassen'? (laat je het menu weg en vervang je door een simpele naast elkaar text-menu, of laat je de gebruiker maar een andere browser op zijn mobiel zetten?)

Voor mij is core: lezen, posten, zoeken. Alle extra's (DM's, reports, plaatjes, flash, flashy menu's) zie ik als extra die je net zo makkelijk of later kan invoegen, of enkel via de normale template laat lopen. Net als tweakers.mobi, er staat info, nieuws, 2-3 plaatjes en klaar. Pricewatch precies hetzelfde. Hoe laagdrempeliger je de layout maakt, hoe groter het volk is dat het kan lezen.

Wil ik even snel zoeken naar een post of reactie die ik eerder maakte terwijl ik in de trein zit, heb ik weinig zin elke keer 40-50kb binnen te moeten halen terwijl ik op GRPS zit (op station zelf via hotspots). Het is voor mij puur voor snel, kort en simpel beetje up to date blijven ook op het forum. Korte reactie hier, korte daar, maar een Grote filmpjes topic, of plaatjes topic, daar kan ik gewoon thuis naar kijken.

[ Voor 17% gewijzigd door SinergyX op 02-10-2008 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megaflix
Dus wil je het gebruiken om in de HK te lezen tijdens het vervelen in de trein/tijdens les/vergaderingen/etc? Of wil je een mobiele variant omdat je geregeld tegen problemen aanloopt waarvan je weet dat het op GoT behandeld is en die je op dat moment alleen met je smartphone kan opsnorren? Of wil je vooral kunnen checken of er al es op je topic/bericht ergens gereageerd is en kan de overige inhoud je minder schelen? Wil je reacties kunnen typen of enkel lezen? Moeten DM's uitgewisseld kunnen worden of vind je dat juist storend in zo'n omgeving?

Hoe lichter hoe beter wat mij betreft, text-only is meer dan genoeg. Lezen en posten zouden voor mij de meest gebruikte functies zijn. DM zou nog wel kunnen, maar dat is hoofdzakelijk tekst en eigenlijk meer bijzaak voor mij. Ik vind de huidige Tweakers.mobi-stijl eigenlijk best wel lekker, gewoon eenvoudig en snel.

Topicstarts worden wel vergaloppeerd als je er de tabellen en plaatjes uitwipt, zoals ik al eerder zei, maar ik ben het wel eens met de meesten dat je de plaatjes- en filmpjestopics uit de HK ook thuis kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-09 03:57
Lijkt mij ook de core: lezen en posten, al dan niet uitgebreidt met een optie of je plaatjes als text of als plaatje wilt zien (FG-bezoeker hier :P ) en DM is een leuke bijkomstigheid.

Het zou iets zijn waar ik als WM6 user echt dankbaar gebruik van zou maken... En ja, ik weet dat de internet explorer die er in zit kut is, en dat opera vast veel beter is, maar het gezemel om die opera de default browser te maken heeft mij er tot nog toe van weerhouden om dat ook daadwerkelijk te doen, en zorgt er dus voor dat ik nog steeds op dat IE4 achtige ding zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Mijn zeer basale wenslijstje:

- lezen
- posten
- inloggen/uitloggen
- eigen onderwerpen snel toegankelijk
- active topics
- geen pics (of instelbaar)

Eventueel:
- DM
- eenvoudige zoekoptie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 12:35

Nakebod

Nope.

Wokschotel schreef op donderdag 02 oktober 2008 @ 20:51:
Mijn zeer basale wenslijstje:

- lezen
- posten
- inloggen/uitloggen
- eigen onderwerpen snel toegankelijk
- active topics
- geen pics (of instelbaar)

Eventueel:
- DM
- eenvoudige zoekoptie
Als je wilt posten lijkt me inloggen wel handig ja :P

Denk dat zoekfunctie, al dan niet versimpeld (Bijv alleen subforum zoeken, niet datum/topicstart/enz) wel een basis functie moet zijn op een forum, zelfs mobiel.
Vooral als mensen het ook als nood-naslag willen gebruiken als ze bijvoorbeeld bij kennissen zitten die om welke reden dan ook geen internet (meer) hebben, en ja, dat maak ik toch nog regelmatig mee :)

Verder * Nakebod eensch is met dat lijstje.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ga bijvoorbeeld eens naar www.drugsforum.nl met je telefoon of pda. Deze site werkt heerlijk snel op mijn n95. Got zou imho ook zo moeten worden, thats all.

Ik snap oprecht niet waarom hier door de devvers zoveel vragen gesteld worden, imho denken jullie veel te moeilijk. Dat jullie je nog steeds afvragen of een mobiele variant nodig is, zegt al genoeg...

edit: url fixed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 16:10:
ga bijvoorbeeld eens naar www.drugs-forum.nl met je telefoon of pda. Deze site werkt heerlijk snel op mijn n95. Got zou imho ook zo moeten worden, thats all.
Ja, precies... als het op een drugs-forum of all places zelfs werkt, waarom dan niet op neerlands #1 tech-forum? ;)
Ik snap oprecht niet waarom hier door de devvers zoveel vragen gesteld worden, imho denken jullie veel te moeilijk. Dat jullie je nog steeds afvragen of een mobiele variant nodig is, zegt al genoeg...
Mjah, ik kan het gevoel niet onderdrukken dat de boot een beetje afgehouden wordt... Misschien dat dat gevoel compleet misplaatst is hoor, maar de dingen die hierboven aangedragen zijn, zouden imho toch tot een redelijk PDA-compatible GoT moeten leiden... :)

Waarbij ik dan wel weer mijn diepste respect moet uiten voor de Devvers... Ik ben absoluut geen code-persoon, en heb dan ook niet echt een idee waarover we praten als het gaat over een mobile-variant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Verwijderd schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 16:10:
ga bijvoorbeeld eens naar www.drugs-forum.nl met je telefoon of pda. Deze site werkt heerlijk snel op mijn n95. Got zou imho ook zo moeten worden, thats all.

Ik denk dat je http://www.drugs-forum.com/ bedoelt ;)

---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik blijf bij Spider z'n template :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee, www.drugsforum.nl

Zat in de trein toen ik mn bericht tikte :)

URL is fixed in mn post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Laatst online: 12-09 16:24

duderuud

Sliden is koel

www.motor-forum.nl redirect naar www.motor-forum.mobi als je er met een pda/mobieltje naartoe surft. Werkt ook redelijk goed. Het kan dus wel met React alleen moet 'jouw' (verbouwde) versie van React (en template) er natuurlijk wel geschikt voor zijn.

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 12:35

Nakebod

Nope.

duderuud schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 21:33:
www.motor-forum.nl redirect naar www.motor-forum.mobi als je er met een pda/mobieltje naartoe surft.
En dat zou imho nog niet eens hoeven. Ga met PIE of Opera Mobile maar eens naar tweakers.net. Kom je dan op tweakers.mobo? Nope, daar moet je handmatig heen surfen.

Dus er wordt echt onnodig moeilijk gedaan over browser agent detectie, op de frontpage werkt het toch ook prima zo? Even handmatig een URL inkloppen, lightweight pagina krijgen, iedereen blij.
Optioneel zou je dan kunnen kijken voor browser detectie die je automatisch zou kunnen redirecten naar de .mobi pagina, maar dat is echt niet nodig, als je de URL weet kom je er toch wel.

Wat ik vandaag zag @ http://tweakers.net/advertorials/10jaar
Tweakers de afgelopen maand Tweakers Mobile heeft gelanceerd met 3 miljoen pageviews na één maand?
Als tweakers.mobi al 3 miljoen pageviews heeft in 1 maand (Hoezo 1 maand, ding is toch al veel langer online), wat moet het forum dan wel niet gaan doen?

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Nakebod schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 21:55:
[...]
Als tweakers.mobi al 3 miljoen pageviews heeft in 1 maand (Hoezo 1 maand, ding is toch al veel langer online), wat moet het forum dan wel niet gaan doen?
Dat gaat niet over .mobi maar over de Mobile rubriek ;)

.mobi doet zo'n 20.000 views per dag

[ Voor 5% gewijzigd door crisp op 13-10-2008 22:06 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Laatst online: 12-09 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb hier ook wel een sterk 'we redeneren vanuit de bezwaren' gevoel bij. En ik vind het ook wel een beetje jammer dat juist een techsite niet een mobiele sectie heeft. Je dan verschuilen achter 'doelgroepen', doet nogal on-tweakers.net waardig aan eigenlijk.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
JvS schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 14:59:
Ik heb hier ook wel een sterk 'we redeneren vanuit de bezwaren' gevoel bij. En ik vind het ook wel een beetje jammer dat juist een techsite niet een mobiele sectie heeft. Je dan verschuilen achter 'doelgroepen', doet nogal on-tweakers.net waardig aan eigenlijk.
Helemaal eensch, dit speelt al sinds 2004 en het is nog steeds niet geimplementeerd. Heeft geen van de crewmensen die hier over gaan een mobieltje? Op z'n minst je direct messages en text only topics kunnen lezen moet vrijwel geen moeite zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Noxious schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 00:50:
[...]

Helemaal eensch, dit speelt al sinds 2004 en het is nog steeds niet geimplementeerd. Heeft geen van de crewmensen die hier over gaan een mobieltje? Op z'n minst je direct messages en text only topics kunnen lezen moet vrijwel geen moeite zijn.
Ik heb een mobieltje ja, eentje waarmee ik kan bellen :P

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

crisp schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 00:52:
Ik heb een mobieltje ja, eentje waarmee ik kan bellen :P
Goed. We gaan geld inzamelen om een iPhone voor je te kopen. Op voorwaarde dat jij een mooie, bruikbare layout maakt. :+

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
burne schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 01:53:
[...]

Goed. We gaan geld inzamelen om een iPhone HTC Touch Pro / Sony Ericsson Xperia X1 voor je te kopen. Op voorwaarde dat jij een mooie, bruikbare layout maakt. :+
There, fixed that for 'ya! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:35

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
HTC Touch? Daar staat WM op! En dat wilde je aan crisp geven? :s

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alex)
Dirk schreef op maandag 27 oktober 2008 @ 09:31:
HTC Touch? Daar staat WM op! En dat wilde je aan crisp geven? :s
Tuurlijk. Er wordt Opera Mobile 9.5 meegeleverd, die's goed! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 11:09

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

crisp schreef op maandag 13 oktober 2008 @ 22:05:
[...]
.mobi doet zo'n 20.000 views per dag
Ik ben goed voor 50 views op een dag. Waarom kan ik niet inloggen op de mobiele pagina? Zo gaat mijn tweakotine nooit omhoog. :+

Ik ben iemand die zijn pc bijna heeft verruild voor een telefoon. Ik surf vaker op mijn telefoon dan mijn pc omdat die telefoon toch al in mijn zak zit en de pc staat op zolder. :P Grappig is dat hoe vaker je mobiele varianten van bestaande sites zoekt dat je dan ook steeds vaker geneigd bent om alleen maar die pagina's te bekijken op een telefoon. Voor de PDA-versie van T.net geldt dat ik hier veel lees maar dat wanneer ik de reacties wil zien dat ik dan naar de normale versie moet omschakelen. Ergens wel logisch omdat er soms 100+ reacties staan.

Het forum zou ook makkelijk zijn om mobiel makkelijk te zien. Als ik nu een topic wil bekijken op mijn E61i dan zie ik een redelijke pagina maar het ontbreekt hem aan snelheid en overzicht. Het is niet te doen om een topic door te lezen die uit meerdere pagina's bestaat. Op een pc ben je hiermee een paar minuutjes bezig. Op de telefoon een kwartier. Als je meerdere topics wilt lezen dan kost dit teveel tijd.

GoT is toch ook ooit opgericht voor een klein publiek? Ditzelfde publiek heeft tegenwoordig een telefoon waarmee nog net geen koffie gezet kan worden maar het forum lezen zit er niet in.

Dat is niet om te zeuren of zo maar wij zijn 'nerds' die zijn vaak online en als wij dan toch per ongeluk eens buiten komen dan zoeken wij troost. :P

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Een wens van mij: als er een speciale mobiele client komt, maak hem dan niet verplicht, zorg ervoor dat er altijd een knop is waarmee teruggeschakeld kan worden naar de desktop versie. Webwereld heeft deze fout helaas gemaakt. Ze hebben een lekkere simpele layout die ik krijg met mn iPhone, maar hij is zo simpel dat ik de comments niet kan lezen. Vervogens is er geen enkele manier om de normale site te openen, terwijl mn iPhone dat prima aan zou kunnen.

Hoe ik GoT gebruik op mn mobiel? Net zoals op mn desktop. Ik lees topics die ik volg, ik post en ik zoek ook mobiel bijna nooit.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noxious
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-09 14:45
Datafeest schreef op zaterdag 01 november 2008 @ 08:46:
Een wens van mij: als er een speciale mobiele client komt, maak hem dan niet verplicht, zorg ervoor dat er altijd een knop is waarmee teruggeschakeld kan worden naar de desktop versie. Webwereld heeft deze fout helaas gemaakt. Ze hebben een lekkere simpele layout die ik krijg met mn iPhone, maar hij is zo simpel dat ik de comments niet kan lezen. Vervogens is er geen enkele manier om de normale site te openen, terwijl mn iPhone dat prima aan zou kunnen.

Hoe ik GoT gebruik op mn mobiel? Net zoals op mn desktop. Ik lees topics die ik volg, ik post en ik zoek ook mobiel bijna nooit.
Probeer eens een http proxy ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
nieuws: 'Ruim twee miljoen Nederlanders internetten op mobieltje'

Mooie aanleiding om maar weer eens een aanloop te nemen en een flinke poeier tegen dit topic te geven ;)

Ik moet eerlijk zeggen dat nu ik een HTC touch pro heb, het navigeren over het forum met opera mobile 'wel gaat'. Maar echt lekker werkt het nog steeds niet. Ik had stiekem een beetje gehoopt dat met het introduceren van de nieuwe layout, ook een mobile theme mee zou komen ;)

Nou is mijn vraag eigenlijk redelijk kort.... zijn er al (concrete) plannen voor deze mobile layout?

Edit: en waarom er, wat betreft 'grootte' van het forum noodzaak aan is:
Telefoons en smartphones moeten het voorlopig (bij kpn) nog doen met een snelheid van 128Kbps.
bron: nieuws: KPN: 7,2Mbps-hsdpa in 90 procent van Nederland gerealiseerd

En Vodaphone heeft datzelfde kunstje (maar dan 256Kbps) geflikt inmiddels...

[ Voor 22% gewijzigd door Henk op 26-11-2008 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-09 17:16
Ik denk dat er andere prioriteiten gesteld worden. Kunnen de Devvers denk ik niets aan doen; hilarisch is het wel.

Mobiel internet stijgt de laatste jaren enorm; voorspelling is dat het de aankomende jaren nog meer gaat stijgen dan dat het nu al doet.

Als je nu al misgrijpt heb je straks kans als t.net zijnde dat er een "concurrent" komt die wel bepaalde dingen serveert. Ik snap dan ook niet waarom dit zo lang op zich moet laten wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Henk schreef op woensdag 26 november 2008 @ 18:37:
Ik had stiekem een beetje gehoopt dat met het introduceren van de nieuwe layout, ook een mobile theme mee zou komen ;)
Er is een handheld stylesheet; heb je die al geprobeerd?

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08:05
Hoe kan je die dan kiezen? Volgens mij is die hele optie (om stylesheet te kiezen) niet beschikbaar bij de voorkeuren van tweakers_ng.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Hoedje schreef op woensdag 26 november 2008 @ 19:30:
Hoe kan je die dan kiezen? Volgens mij is die hele optie (om stylesheet te kiezen) niet beschikbaar bij de voorkeuren van tweakers_ng.
Dat is een feature van je browser. Die kan kiezen voor de stylesheet met het media type 'handheld' als alternatief :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
Aha, dat gaat op de iPhone dan niet werken :P

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Laatst online: 20-10-2020
Een standaard WM6.1 pda met internet explorer heeft die optie anders niet.
Of ik moet ergens heel erg overheen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
L4m0r schreef op woensdag 26 november 2008 @ 19:40:
Een standaard WM6.1 pda met internet explorer heeft die optie anders niet.
Of ik moet ergens heel erg overheen kijken.
Die optie zou standaard aan moeten staan (met hyves bijvoorbeeld, krijg je ook een mobiele layout, right?), maar dat betekent in dit geval dat je je settings moet gaan zitten wijzigen om GoT te bezoeken.

Een echt nette layout vind ik het ook niet, maar van wat ik begrijp is dit voorlopig dus dé oplossing van t.net voor mobiel GoT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Henk schreef op woensdag 26 november 2008 @ 19:47:
[...]

Die optie zou standaard aan moeten staan (met hyves bijvoorbeeld, krijg je ook een mobiele layout, right?), maar dat betekent in dit geval dat je je settings moet gaan zitten wijzigen om GoT te bezoeken.
imo zou de browser die standaard moeten kiezen, waarom mobile browsers dat niet doen (of zelfs helemaal geen support daarvoor bieden) is eigenlijk onbegrijpelijk...
Een echt nette layout vind ik het ook niet, maar van wat ik begrijp is dit voorlopig dus dé oplossing van t.net voor mobiel GoT?
Het is een extraatje die we al anderhalf jaar op de frontpage aanbieden en die met de integratie van het forum 'gratis' meegekomen is naar GoT ;) Perfect zal hij inderdaad nog niet zijn, maar als niemand er gebruik van maakt is er voor ons ook geen reden om 'm te perfectioneren...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
crisp schreef op woensdag 26 november 2008 @ 19:57:
[...]

imo zou de browser die standaard moeten kiezen, waarom mobile browsers dat niet doen (of zelfs helemaal geen support daarvoor bieden) is eigenlijk onbegrijpelijk...
Omdat er ook zat sites zijn die de noodzaak niet direct hebben. Bijvoorbeeld een nu.nl is prima werken als je een telefoon hebt met een wat hoger resolutie scherm, maar GoT zit wat dat betreft stampvol met onder andere images die het gewoon onnodig zwaar maken (en dus onder andere traag met laden). De mobile template is wat gestript van deze images en centreert e.e.a, maar daarmee is ook wel een hoop gezegd.
Het is een extraatje die we al anderhalf jaar op de frontpage aanbieden en die met de integratie van het forum 'gratis' meegekomen is naar GoT ;) Perfect zal hij inderdaad nog niet zijn, maar als niemand er gebruik van maakt is er voor ons ook geen reden om 'm te perfectioneren...
Maar dat is natuurlijk een kip-ei verhaal... Als de mobile template kut werkt, zal niemand hem gebruiken, waardoor jullie hem niet perfectioneren, en niemand hem gebruikt, etc...

Nogmaals, is het niet juist voor een techsite als tweakers niet zorg om een werkende template te hebben? Er is op de FP notabene een eigen 'mobile' sectie met puur mobile-related nieuws, maar een mobile template op het achterliggende forum weer niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Henk schreef op woensdag 26 november 2008 @ 20:05:
[...]

Omdat er ook zat sites zijn die de noodzaak niet direct hebben. Bijvoorbeeld een nu.nl is prima werken als je een telefoon hebt met een wat hoger resolutie scherm, maar GoT zit wat dat betreft stampvol met onder andere images die het gewoon onnodig zwaar maken. De mobile template is wat gestript van deze images en centreert e.e.a, maar daarmee is ook wel een hoop gezegd.
Een browser is prima in staat om te bepalen of er een specifieke handheld stylesheet is, als die er niet is kan deze dus gewoon de 'screen' stylesheet toepassen en anders default de handheld stylesheet (met een keuze naar de gebruiker om alsnog voor de 'screen' variant te kiezen). Zo is deze technologie ook bedoelt.
[...]

Maar dat is natuurlijk een kip-ei verhaal... Als de mobile template kut werkt, zal niemand hem gebruiken, waardoor jullie hem niet perfectioneren, en niemand hem gebruikt, etc...

Nogmaals, is het niet juist voor een techsite als tweakers niet zorg om een werkende template te hebben? Er is op de FP notabene een eigen 'mobile' sectie met puur mobile-related nieuws, maar een mobile template op het achterliggende forum weer niet? :P
Met 'template' doel je hier neem ik aan op de handheld CSS dan? Dat het een kip-ei verhaal is tussen goede werking en gebruik ben ik niet met je eens, de meeste gebruikers weten de weg naar devtrack of Lieve Devvers prima te vinden, maar ik heb daar zelden tot nooit FR's of bugreports mbt de handheld stylesheet gezien. Het kip-ei verhaal begint imo juist bij de mobile browser die deze technologie om onduidelijke redenen niet wensen te implementeren of profileren.

Dat er daarnaast eventueel nog behoefte zal bestaan voor een nog meer lightweight versie van GoT (een beetje zoals tweakers.mobi dat is voor de frontpage) is dan nog een ander verhaal.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
crisp schreef op woensdag 26 november 2008 @ 20:12:
Met 'template' doel je hier neem ik aan op de handheld CSS dan? Dat het een kip-ei verhaal is tussen goede werking en gebruik ben ik niet met je eens, de meeste gebruikers weten de weg naar devtrack of Lieve Devvers prima te vinden, maar ik heb daar zelden tot nooit FR's of bugreports mbt de handheld stylesheet gezien. Het kip-ei verhaal begint imo juist bij de mobile browser die deze technologie om onduidelijke redenen niet wensen te implementeren of profileren.

Dat er daarnaast eventueel nog behoefte zal bestaan voor een nog meer lightweight versie van GoT (een beetje zoals tweakers.mobi dat is voor de frontpage) is dan nog een ander verhaal.
Je maakt hier inderdaad duidelijk onderscheid. De meeste moderne browsers op smartphones (Opera 9, Safari, Symbian S60 browser etc) renderen wel goed. GoT is wat mij betreft ook wel snel genoeg met 3G, maar het zou wel fijn zijn om een template/stylesheet te hebben die wat beter geschikt is voor lagere resolutie van smartphones. Je bent nu imo wel erg veel aan het scrollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 16:45

TMC

Dus als ik het goed begrijp komt er geen goede mobiele versie van GoT omdat de browsers niet allemaal standaard een handheld stylesheet laden? Dat is wel een erg goedkope smoes.

Er zijn talloze fora die een perfect werkende lichte versie hebben voor mobiele telefoons, ik snap niet waarom GoT hier zo moeilijk over doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

TMC schreef op woensdag 26 november 2008 @ 20:23:
Dus als ik het goed begrijp komt er geen goede mobiele versie van GoT omdat de browsers niet allemaal standaard een handheld stylesheet laden? Dat is wel een erg goedkope smoes.

Er zijn talloze fora die een perfect werkende lichte versie hebben voor mobiele telefoons, ik snap niet waarom GoT hier zo moeilijk over doet.
^^^^^ with stupid. Ik heb een BlackBerry en die doet alleen GPRS. GoT is veel te traag terwijl (en daar is ie weer!) http://www.motor-forum.mobi het perfect doet!

Ik begin er hier steeds minder van te snappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

TMC schreef op woensdag 26 november 2008 @ 20:23:
que? Dat zeg ik toch helemaal niet? Iemand vraagt of er al mogelijkheden zijn specifiek voor mobile, dus ik wijs op de handheld stylesheet. Dat daar nadelen aan zitten (gebrekkige ondersteuning door mobile browsers) is jammer, maar wel een feit, en ik geef alleen aan dat ik dat liever anders zou zien. Daarnaast onderken ik juist de behoefte aan een meer lightweight versie.
Er wordt niet moeilijk gedaan, ik wijs enkel op een mogelijkheid die we op dit moment hebben. Verder ga ik niet over de devplanning. Geloof me, ik zou nog zo graag zoveel willen doen voor het forum, maar er zijn meer dingen die gedaan moeten worden...

Wokschotel in "Waarom gathering.tweakers.net niet op pd..."
Ja Wokschotel, dat motor-forum van je kennen we ondertussen wel...

[ Voor 6% gewijzigd door crisp op 26-11-2008 22:25 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Mag van mij nog wel 100x langskomen. Waar het vroeger nog allemaal 'voor de gebruiker' was, is het nu een 'werkt niet. doeg!' principe.

Het tweakers_ng kost 100kb om myreact in te laden (met niet werkend menu), de oude got template maar 38kb. Ja, ik werk met een 'brakke' WM6 explorer en gebruik simple grps, dat duurt wel even elke pagina in te laden. Je mag geen 2de got account hebben, aangezien in geen gesplitse instellingen kan gebruiken voor mobiel en PC.

Zet dan gewoon die template van spider erop, maakt het uit dat hier en daar wat foutjes zitten. Nee, liever gebruikers afzeiken dat ze nog met oude 'boze wolf' IE werken of maar een Iphone moeten kopen want 'we gaan echt die brakke explorer niet ondersteunen'.

Waarom is een tweakers.mobi wel werkend op alle browsers die ik zo'n beetje ken? Of is de 'trots' inmiddels zo hoog dat ze geen 'simpele' layouts meer bouwen?

[ Voor 3% gewijzigd door SinergyX op 26-11-2008 23:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

SinergyX schreef op woensdag 26 november 2008 @ 23:00:
[...]

Mag van mij nog wel 100x langskomen. Waar het vroeger nog allemaal 'voor de gebruiker' was, is het nu een 'werkt niet. doeg!' principe.
:')
Het tweakers_ng kost 100kb om myreact in te laden (met niet werkend menu), de oude got template maar 38kb. Ja, ik werk met een 'brakke' WM6 explorer en gebruik simple grps, dat duurt wel even elke pagina in te laden. Je mag geen 2de got account hebben, aangezien in geen gesplitse instellingen kan gebruiken voor mobiel en PC.
De oude template (index pagina) versus de geintegreerde is volgens mijn developer toolbar 95KB (compressed) versus 134KB (compressed) - da's inclusief ads. Met de handheld stylesheet is de huidige index 109KB (compressed), maar daar kan nog wel wat aan verbeterd worden.
Zet dan gewoon die template van spider erop, maakt het uit dat hier en daar wat foutjes zitten. Nee, liever gebruikers afzeiken dat ze nog met oude 'boze wolf' IE werken of maar een Iphone moeten kopen want 'we gaan echt die brakke explorer niet ondersteunen'.
Who said that? Besides; de oude template van Spider is sowieso niet meer compatible met de huidige status
van GoT, dus die zou sowieso overhauled moeten worden...
Waarom is een tweakers.mobi wel werkend op alle browsers die ik zo'n beetje ken? Of is de 'trots' inmiddels zo hoog dat ze geen 'simpele' layouts meer bouwen?
tweakers.mobi is dan ook zwaar beperkt qua functionaliteit, is dat dan ook wat je wilt voor GoT?

[ Voor 4% gewijzigd door crisp op 26-11-2008 23:45 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Laatst online: 20-10-2020
Iets is beter dan niets right?
Als de pda layout dan toch succesvol blijkt te zijn kan je altijd nog kijken naar toevoegde functionaliteit.

Besides, waarom er niet simpelweg naar de useragent word gekeken en op basis daarvan een stylesheet aanbieden voor mobiles is me ook niet helemaal duidelijk aangezien dat op genoeg sites wel gebeurd.

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

crisp schreef op woensdag 26 november 2008 @ 23:43:
De oude template (index pagina) versus de geintegreerde is volgens mijn developer toolbar 95KB (compressed) versus 134KB (compressed) - da's inclusief ads. Met de handheld stylesheet is de huidige index 109KB (compressed), maar daar kan nog wel wat aan verbeterd worden.
Ik praat over de oude oude 'got' layout, die erm.. lelijke :P Orginele zegmaar.
Who said that? Besides; de oude template van Spider is sowieso niet meer compatible met de huidige status
van GoT, dus die zou sowieso overhauled moeten worden...
Het zal mij niets verbazen _als_ er ooit iets komt, het 99% zeker niet 'compatible' zal zijn met de oude browsers. Het is goed dat je op een bepaald moment 'oudere' browsers laat vallen, maar dat gaat op een mobiele telefoon nu eenmaal niet zo simpel. Maakt het dan gewoon cheap and simple, dan je nooit gezeur hebt met browsers. Mobiel gaat het niet om eye-candy, het gaat om functioneel werken. Wat is de core feature van dit (of een) forum? Lezen, posten, klaar. Eventueel DM's erbij, klaar.

Daarbij, al was dit wel serieus opgepakt in de tijd dat spider het weer aanhaalde, had hij mischien best er aan willen werken om mogelijke issues op te lossen. Nu is het enkel een gemiste kans, ik geef hem geen ongelijk als hij er niet nog een keer aan wil werken met de kans dat er nog niets mee wordt gedaan. Getuige ook zijn post van inmiddels bijna 2 maanden geleden:
Spider.007 schreef op woensdag 01 oktober 2008 @ 13:57:
Ja, dat heb ik eerder gedaan; toen had het ook al zoveel zin :P
tweakers.mobi is dan ook zwaar beperkt qua functionaliteit, is dat dan ook wat je wilt voor GoT?
Ja, eigelijk wel. Je gaat toch niet uitgebreid t.net zitten doorbladeren, reviews doorspitten, 100den replies lezen op nieuws topics op je mobiel? Youtube filmpjes? Lekker uit. Usericons? Mag van mij uit. Plaatjes? Tja, denk dat je zelf toch wel weet dat je op je mobiel niet even 'grote plaatjes topic' op je mobiel wil binnen slepen.
Tweakers.mobi is ideaal, makkelijk het nieuws lezen, even snel pricewatch checken. Alsof je je email checkt op je mobiel of je belt even met de rabofoon.

Je kan natuurlijk zeggen dat er te weinig animo voor is, maar als er iets niet is, kan je dat ook nooit meten. Zo heb ik bv geen link naar tweakers.mobi gezien op de frontpage.

[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 27-11-2008 01:04 ]

• Megaflix
SinergyX schreef op donderdag 27 november 2008 @ 00:58:
Zo heb ik bv geen link naar tweakers.mobi gezien op de frontpage.
In het menu, onder Frontpage > Over Tweakers.net en dan de onderste keuze staat hij.

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:30

Mystikal

It never hurts to help!

Mystikal voelt zich bijna schuldig dat tie het topic heeft aangezwengeld destijds….

Basement Bios ---- Exo-S

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Mystikal schreef op donderdag 27 november 2008 @ 11:32:
Mystikal voelt zich bijna schuldig dat tie het topic heeft aangezwengeld destijds….
Hoeft niet, het is niet jouw schuld. :P

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

SinergyX schreef op donderdag 27 november 2008 @ 00:58:
[...]

Ik praat over de oude oude 'got' layout, die erm.. lelijke :P Orginele zegmaar.
Tsja, die heeft al geen adsense wat zo al bijna 20KB (compressed) scheelt bij een lege cache...

Intentionally left blank

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.