Solax schreef op vrijdag 16 oktober 2009 @ 21:21:
[...]
Ik zie dat heus wel in en keur dat ook niet af. Maar nu praat je weer in "problemen" en zoek je niet naar oplossingen. Op die manier sloop je ieder idee of mogelijkheid om toch verder te komen. En juist in deze slechte economische tijd is dat erg belangrijk of niet? Is het niet juist nu belangrijker om te innoveren?
Het is juist nu belangrijk om op korte termijn winst te blijven draaien. Innoveren is best maar alleen als het ook direct wat oplevert. Innovaties die niet direct of niet aantoonbaar wat opleveren blijven dan vanzelf liggen.
Echte innovatie komt niet met denken in problemen.
Als je problemen ziet voordat je ze tegenkomt kun je ze anders wel direct oplossen. Er is niks mis met denken in problemen als je dat op een constructieve manier doet.
Wat tweakers ook zou kunnen doen is simpelweg vrijwilligers vragen die gratis meehelpen te denken en te ontwikkelen voor mobiele apps. Hoeft Tweakers niets te kosten en levert een win-win situatie op voor zowel de achterban als de medewerkers van tweakers. Ik zeg niet dat dit idee gaat werken (doe aub geen moeite dit te ontkrachten), maar toont wel dat het denken in mogelijkheden een stuk productiever is en meer vooruitgang met zich meebrengt, dan het denken in problemen.
Hoe brengt een mogelijkheid die per definitie nooit uitgevoerd gaat worden in godsnaam iets mee? Tweakers.net hecht belang aan kwaliteit en gaat dus nooit de bedrijfsstempel plakken op een product dat niet in-house ontwikkeld is of waar niet anderszins de kwaliteit van gegarandeerd kan worden. Een puur fictieve mogelijkheid noemen klinkt misschien positiever maar lost het probleem niet op. Je hebt veel meer aan realisme dan aan fantasie.
Als mensen dit nu nog niet begrijpen zijn er een hoop mensen bedrijfsblind.

Dat is begrijpelijk, maar wel erg ongezond voor een bedrijf.
Laat ik eerst nog eens benadrukken dat ik niets te maken heb met het runnen van het bedrijf. En daarnaast nog eens dat ik heel graag een goeie mobiele versie van het forum zou zien. Maar: anderen bedrijfsblind noemen en vervolgens als alternatieve oplossing zeggen dat het ook door vrijwilligers in elkaar geknutseld kan worden...nee, daar maak je bij mij geen indruk mee.

Oh, natuurlijk! Dat we daar niet eerder aan gedacht hebben! We hoeven alleen maar te zeggen in de code "doe hetzelfde als Fok!" en het werkt!
/sarcasme
Het kost nog steeds developmenttijd; waarschijnlijk meer dan er nu beschikbaar is en gegarandeerd meer dan wat jij hier nu voorspiegelt.