Waarom gathering.tweakers.net niet op pda?

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 19.007 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
Ik weet niet zeker waar deze vraag eingenlijk hoort, internet of hier. Ik denk hier maar anders moet hij even verhuizen.

Mijn vraag is eigenlijk erg simpel en in de search heb ik er ook veel over gevonden alleen zijn de topics erg oud.

Waarom is gathering.tweakers.net niet gewoon normaal op een pda te zien?

Dit blijft een doorn in mijn oog. Allemaal tweakers op het forum maar niemand maakt er, voor zo ver ik kan zien, een pda site voor. Ook de front page vind ik erg zwak. Het lijkt me erg leuk om op het forum te zitten en gebruik te kunnen maken van alle futers op mijn pda!

Graag uitleg over deze vraag :)

Damn even titel aanpassen aub :(

[ Voor 5% gewijzigd door DaannO op 14-02-2006 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Enkele decennia geleden is er ooit een pda template beloofd... :+

Overigens is het voor een deel ook te wijten aan de brakke rendering van Pocket IE dat GoT niet zichtbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
De silver template en wat aangepaste prefs (geen icons en dergelijke) leveren hier een GoT op die prima werkt in Opera for Symbian series 60. Je hebt een abo, dus probeer eens de silver template.

Wat betreft de frontpage is er pda.tweakers.net. Wat is daar mis mee? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 13:21:

Overigens is het voor een deel ook te wijten aan de brakke rendering van Pocket IE dat GoT niet zichtbaar is.
Nja dat snap ik opzich wel. Mar als je kijkt naar de site van nu.nl en daar de pda site van, die is toch super?! Dus waarom kunnen wij dat dan niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:25

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Verwijderd schreef op maandag 30 januari 2006 @ 13:21:
Die komt met de DB merge :+

Serieuze vraag: is het enorm veel werk om zoiets te maken? Ik denk het namelijk wel (geen kennis van pda's en websites) en dat zou verklaren waarom het er niet is. Als het 5 min werk was was het er vast geweest :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Bovenstaande templateset ligt bij Tweakers.net vanaf de datum dat ik die screenshots heb gepost :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:49
Spider.007 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 17:54:
[...]

Bovenstaande templateset ligt bij Tweakers.net vanaf de datum dat ik die screenshots heb gepost :)
Anders gezegd: het is wel mogelijk, maar na 15 maanden is er nog niks mee gedaan :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

^^Zonde. Nu kan ik in de trein (en daar breng ik nogal wat tijd door) niet GoTten. Nog een speciale reden dat die template nooit geimplementeerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoL
  • Laatst online: 13-11-2024

MarcoL

Onima@dpc

Spider.007 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 17:54:
Ik zou zeggen _/-\o_
Eindelijk fatsoenlijk kunnen got-en op open wifi-puntjes.

Edit: verkeerd gelezen, zeer jammer dat hij er nog niet reeds is.

Mischien dat er gewacht word op de nieuwste react?

[ Voor 20% gewijzigd door MarcoL op 30-01-2006 17:59 ]

Don't worry people, i`m a professional idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:14

Nakebod

Nope.

Zoiets zou voor PDA's idd ideaal zijn. Maar ik meen wel eens gelezen te hebben in 1 van de vele GoT PDA topics dat het er ook wel eens mee te maken kan hebben dat T.net dan geen ads kan plaatsen. En PDA sites zijn prima op pc's te bekijken. Dus minder inkomsten.
Of dit de echte reden is, misschien niet helemaal. Maar het zal zeker wel meespelen.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nakebod schreef op maandag 30 januari 2006 @ 18:03:
Zoiets zou voor PDA's idd ideaal zijn. Maar ik meen wel eens gelezen te hebben in 1 van de vele GoT PDA topics dat het er ook wel eens mee te maken kan hebben dat T.net dan geen ads kan plaatsen. En PDA sites zijn prima op pc's te bekijken. Dus minder inkomsten.
Of dit de echte reden is, misschien niet helemaal. Maar het zal zeker wel meespelen.
Koppel het dan aan een abbo. Juist dit is value adding, opslagruimte bij Tweakers of een @tweakers.net mailadres IMO niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:19

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

December schreef op maandag 30 januari 2006 @ 17:56:
[...]

Anders gezegd: het is wel mogelijk, maar na 15 maanden is er nog niks mee gedaan :P
Wat naar ik meen een hindernis was, was onder meer dat kort hierop de nieuwe template geintroduceerd werd, en deze PDA template eigenlijk sterk en duidelijk op de oude template gebaseerd was ...
Er is toen gekeken of men de nieuwe template kon overzetten, maardat zou eigenlijk compleet het opnieuw opbouwen van een PDA-template zijn, en bovendien werd er terecht een beetje twijfels geplaats of zo'n sterke CSS-oplossing als de nieuwe template, goed zou functioneren ...

Maar om eerlijk te zijn, ik zou het eigenlijk zelf ook wel een leuke en handige functionaliteit vinden, om GoT op die manier beschikbaar te stellen en een te leuk idee om het te laten liggen :)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Dat zou idd wel weer kunnen. In dat geval.. :P Ben ik bereid om een abbo te nemen. Op dit moment zie ik de noodzaak niet daarvoor. Banners, storen mij 99% niet, mail, heb ik al genoeg, opslag ruimte, als ik tekort kom mount ik wel een nieuwe hdd in mijn server :P
Maar een PDA template.. \o/ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

I exist out of spite

Knip.
Bannerblocken is verboden.

<!--
Nakebod schreef op maandag 30 januari 2006 @ 18:03:
hoeveel tweakers zouden wel niet firefox/mozilla of aanverwante browser gebruiken met bv de adblock-extension? ik iig wel en ik heb dus geen '"last" van de reclame.

offtopic:
ik weet dat tweakers daar z'n inkomsten vandaan sleept maar k blokkeer nou eenmaal reclames omdat k ze irritant vin. Dat is tevens de reden waarom k hier met 250 ORIGINELE dvd's zit en geen films op tv kijk.
-->

[ Voor 6% gewijzigd door Superdeboer op 30-01-2006 19:19 ]

Insert vies grapje hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Kijk dit hoopde ik al :) Bij wie moet je zijn om een formele request in te dienen om dit tot stand te brengen dan?

Zijn er trouwens tweakers onder ons die dit tot stand kunnen brengen? Dus een pda site bouwen voor dit forum? Veder lijkt het me een erg goed idee om het alleen voor abo`s te doen omdat je anders in de knoei komt met reclame.

[ Voor 51% gewijzigd door DaannO op 30-01-2006 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Je kúnt natuurlijk altijd een request openen in React Bugs en Featurerequests, hoewel ik betwijfel of dat nu iets uit zal halen. Je kunt er gerust van uitgaan dat deze feature nog wel ergens op een todo-lijstje rondzwerft, maar zolang daar ook nog een merge, templates voor React 1.9.4 en wat andere nieuwe ontwikkelingen met een hogere prioriteit op staan, denk ik niet dat een PDA-template snel omhoog geschoven zal worden op de agenda. Maar nogmaals: je kunt natuurlijk gewoon een gok wagen en het vragen; ík ben geen developer en ik ben zeker niet iemand die beslissingen neemt daarover. :)

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
Superdeboer schreef op maandag 30 januari 2006 @ 21:08:
Je kúnt natuurlijk altijd een request openen in React Bugs en Featurerequests, hoewel ik betwijfel of dat nu iets uit zal halen. Je kunt er gerust van uitgaan dat deze feature nog wel ergens op een todo-lijstje rondzwerft, maar zolang daar ook nog een merge, templates voor React 1.9.4 en wat andere nieuwe ontwikkelingen met een hogere prioriteit op staan, denk ik niet dat een PDA-template snel omhoog geschoven zal worden op de agenda. Maar nogmaals: je kunt natuurlijk gewoon een gok wagen en het vragen; ík ben geen developer en ik ben zeker niet iemand die beslissingen neemt daarover. :)
Ga ik even doen! bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
sorry voor het kicken, maar GOT is wel te LEZEN (geen berichten plaatsen/inloggen oid)

uit de startpost van HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000) :
Een aantal websites kun je niet bezoeken op je Pocket PC. Hieronder valt het forum Gathering of Tweakers. Je kunt echter wel naar Skweezer.net gaan op je toestel. Op deze site kun je vervolgens gathering.tweakers.net invullen, wanneer je op ok drukt zal de website gecompresseerd worden naar PDA formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Mjah, het werkt wel, maar zover ik kan zien laat dat ding gewoon geen CSS styles zien, en laad een custom css met wat kleinere teksten dan de default opmaak.
Werkbaar, maar niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Wat misschien nog wel belangrijker is, je wilt zeker niet via zo'n externe site inloggen...
dat is een groot risico, omdat op die manier je inloggegevens en session-ID ook via zo'n andere site gaan en dat is een behoorlijk risico.

Om die reden is het gebruik van een externe site om te kunnen posten en ingelogd zijn via je 'eigen' account, sterk af te raden.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Denk dat trigger808 daarom ook zegt dat je er mee lezen kan.
Ik verwacht wel dat je via die site ook kan inloggen, maar een weldenkend mens voert geen usernames/wachtwoorden in via externe sites.
Nu is GoT an sich niet zo spannend als bankzaken, maar toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trigger808
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
RM-rf schreef op dinsdag 14 februari 2006 @ 17:39:
Om die reden is het gebruik van een externe site om te kunnen posten en ingelogd zijn via je 'eigen' account, sterk af te raden.
het kan niet eens (geprobeerd met willekeurige letters) geen foutmelding, niks. dit waarschijnlijk om misbruik te voorkomen (je ip wordt ook anders)
als je in de trein op GOT wilt met je PDA is dit het ideaalst (dat wil zeggen, beter is er niet)

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik ben ook wel geinteresseerd in zo'n template. En dan het liefst ook nog dat je per browser/sessie in kunt stellen welke template en preferences je gebruikt. Nu is dat nl. overal hetzelfde waar je inlogt.

• crisp
  • Laatst online: 15:22

crisp

Devver

Pixelated

Palomar schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 19:32:
Ik ben ook wel geinteresseerd in zo'n template. En dan het liefst ook nog dat je per browser/sessie in kunt stellen welke template en preferences je gebruikt. Nu is dat nl. overal hetzelfde waar je inlogt.
Template voorkeur per sessie is middels een cookie te realiseren. Het grootste voordeel van een aparte template voor PDA is ook dat je preferences grotendeels template-afhankelijk zijn :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Laatst online: 04:56

Geckoo

Good news, everyone!

GoT op PDA?
Daar heeft mees een leuk domeintje voor... wordt het een en ander op gestript...
Heeft ie ooit eens geprogged omdat ie het zelf niet op zn PDA kon zien...

Te vinden op http://www.knip, dit maakt het accountsharing net even te makkelijk :+

[ Voor 44% gewijzigd door F_J_K op 17-02-2006 17:30 ]

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Geckoo schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 17:18:
GoT op PDA?
Daar heeft mees een leuk domeintje voor... wordt het een en ander op gestript...
Heeft ie ooit eens geprogged omdat ie het zelf niet op zn PDA kon zien...

Te vinden op http://www.****.nl
Gaaf dat ie ook gelijk z'n react-ID er bij plaatst :P

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik heb de link even verwijderd. Leuk idee en hij heeft ook netjes de niet-openbare fora weggelaten van de site maar aangezien het react id er inderdaad gewoon staat kan iedereen zo zijn account overnemen en dat lijkt me niet de bedoeling :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

En geen banners... :/

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Laatst online: 04:56

Geckoo

Good news, everyone!

klopt die verbruiken ook veel data verkeer. heb ook nog geen enkele site gezien die gemaakt is voor pda's met banners. daarnaast zijn het flashbanners over het algemeen en die kunnen (op mijn telefoon) toch niet gezien worden...

account sharing? wist niet dat het er instond ff checken...
heb het ff gecheckt maar ik zie dus nergens een reactid staan... maar is zo'n zelfde soort iets niet in te bakken voor de abo's users?
dat zou voor mij een goede reden zijn om eindelijk ook een abo te nemen.
hij heeft dat ding ook echt in een uurtje gemaakt (of minder) dus moeilijk voor echte devers moet het niet zijn.

[ Voor 29% gewijzigd door Geckoo op 18-02-2006 22:13 ]

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mees
  • Laatst online: 06-08 11:13

mees

Duuuussss...

huh account sharing?
Kan iemand mij ff uitleggen op wat voor manier dat dan mogelijk zou zijn? (desnoods per mail of PM)

8 bitterballen = 1 byterbal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:20

JHS

Splitting the thaum.

mees: Onderaan de website staat 'ie (iniedergeval) in de linkjes bij het RSS / XML icon je ReactID :) . Hover ermaar overheen, en kijk in de statusbalk van je browser. Met behulp van je ReactID zijn mensen in staat jouw account te gebruiken, aangezien dat de manier is waarop jij geindentificeerd wordt (m.b.v. een cookie). Op dit moment is de website (gelukkig) niet meer beschikbaar?

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mees

mees

Duuuussss...

Hmm.... maar hoe is dat in hemelsnaam mogelijk? wat de PHP doet, is d.m.v. file_get_contents gathering.tweakers.net + request_uri binnen halen... daar raakt verder mijn account toch niet bij betrokken? En ik neem aan dat ie dan ook de Huiskamer en Stuffis Generalis zou moeten weergeven?

Is het niet gewoon een reactid van een niet-bestaande gebruiker? Want als ik uitlog van GoT, staat er óók een reactid, terwijl ik niet eens ingelogd ben....

edit:
Nu reactid eruit gefilterd

[ Voor 47% gewijzigd door mees op 19-02-2006 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

mees: Je hebt gelijk :) . Het ReactID dat op die pagina verschijnt behoort inderdaad tot een sessie van een niet-ingelogde gebruiker, dus het kan geen kwaad :) . Elke ingelogde bezoeker krijgt zo'n ReactID mee.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mees

mees

Duuuussss...

Ik dacht al... [knip, en weer offline]

(ben ook benieuwd wanneer Google dat domein van mij gaat claimen trouwens :))

[ Voor 38% gewijzigd door mees op 20-02-2006 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:40

Daniel

Kapitein NCC-1701
Je hebt mail :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mees

mees

Duuuussss...

Jij ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
Sterker nog het is mij beloofd toen ik een abbo nam, na een jaar was er nog niks, en voor mij de belangrijkste reden om het abbo op te zeggen. Zoals al eerder gezegt, volgens mij zit er geen abbonee te wachten op gratis mailboxen en opslagruimte die men ook nog eens verloren laat gaan in crashes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-09 12:30

momania

iPhone 30! Bam!

raptorix schreef op maandag 20 februari 2006 @ 13:50:
Sterker nog het is mij beloofd toen ik een abbo nam, na een jaar was er nog niks, en voor mij de belangrijkste reden om het abbo op te zeggen. Zoals al eerder gezegt, volgens mij zit er geen abbonee te wachten op gratis mailboxen en opslagruimte die men ook nog eens verloren laat gaan in crashes.
Ik zit just wel de wachten op de mailbox en de opslag ruimte. Niet omdat ik nou zoveel data er neer wil zetten, maar je hebt iig altijd een plek waar je even data kwijt kan.

Dat kwijtraken heb ik nog nooit meegemaakt trouwens. Niet meer dan een keer wat usericons, maar dat gold niet alleen voor abo's toen. :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:54

apNia

Schreeuwen en Nibbits eten!

Ik vraag me af waarom er nou zo ongelovelijk moeilijk over gedaan wordt? Niet dat ik ontken dat het een moeilijk issue is, maar ik zou ook wel eens op m'n PDA GoT willen lezen.. en via Skweezer.net is leuk, maar niet DE oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
With apNia. Banners? Geen probleem als je het abo only maakt, Dev-tijd? Niet echt een issue gezien er eem template klaar is. 100% perfecte ondersteuning van alle functies is natuurlijk niet noodzakelijk.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• raptorix
  • Laatst online: 17-02-2022
P_de_B schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 11:33:
With apNia. Banners? Geen probleem als je het abo only maakt, Dev-tijd? Niet echt een issue gezien er eem template klaar is. 100% perfecte ondersteuning van alle functies is natuurlijk niet noodzakelijk.
Waarom alleen voor abbo's? Ik heb meer als 10.000 bijdrages op dit forum gedaan, mijn postings stel ik toch ook niet alleen beschikbaar voor niet abbos :?
Daarnaast zou een read only versie van het forum al voldoende zijn voor een PDA versie, zoveel templates zijn dat niet.

-Overzicht Forum
-Postings per Subforum
-Thread
-Zoekpagina
-Zoekresultaten

• P_de_B
  • Niet online
raptorix schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 13:36:
[...]

Waarom alleen voor abbo's? Ik heb meer als 10.000 bijdrages op dit forum gedaan, mijn postings stel ik toch ook niet alleen beschikbaar voor niet abbos :?
Om het 'probleem' van banners te omzeilen. Ik kan me voorstellen dat dat een probleem kan zijn om een PDA template ter beschikking te stellen: het niet kunnen tonen van banners. Als je het abo only maakt is dat probleem niet aan de orde. Dat was wat ik bedoelde.

• apNia

apNia

Ik denk ook niet dat banners een probleem zouden zijn. Om het financieel af te wegen, ik ben al niet zo'n bannerklikker, net als velen op GoT gok ik. En niemand gaat lekker uitgebreid elke dag GoT checken op z'n PDA, alleen het nodige. Dus op m'n PDA ga ik al helemaal geen banners zitten klikken. Misschien te overwegen dat dat issue te verwaarlozen is.

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

banners worden hier per hit gedaan en niet per klik actie...

Lekker zijn is een gave :)

• Sabbi
  • Laatst online: 12:25

Sabbi

je denkt aan mij.

Om even definitief het geen-banners argument de grond in te boren:

via http://pda.tweakers.net/ kan ik de frontpage lezen zonder banners. Waarom is het dan volgens zoveel crew-leden zo een doodzonde als ik via m'n pda ook GoT zou lezen zonder banners? De merge is kennelijk niet alleen qua user-DB mislukt. :>

• Gerco
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Via de t.net pda site kun je de reakties niet lezen en niet posten. Verder is er maar een zeer klein deel van de functionaliteit beschikbaar tov de "echte" frontpage. Het niet kunnen zien van banners weegt daar wel tegenop.

Ik denk dat men bij GoT bang is dat mensen met hun "echte" browser de pda site gaan gebruiken ipv het normale forum en daardoor dus banners mislopen. Daar is wel iets aan te doen door een browsercheck in te bouwen (simpel doch redelijk effectief). Verder kan de breedte van de template fixed op 220 pixels oid, de post knop weggelaten worden en smilies en andere images kunnen ook wel weg. Dat lijkt me voldoende vermindering om het gemis aan banners goed te maken.

Op zich ben ik wel in voor een enorm gestripte, read-only versie van GoT voor op de PDA. Je zou de post functie misschien abo-only kunnen maken, maar dat lijkt me niet eens nodig. Op een PDA ga je toch geen epistels zitten tikken.

[ Voor 22% gewijzigd door Gerco op 23-02-2006 16:35 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Op een PDA ga je toch geen epistels zitten tikken.
Precies, wij zitten op het forum natuurlijk niet te wachten op de enkele one-liners.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Sabbi
  • Laatst online: 12:25

Sabbi

je denkt aan mij.

Dan maak je het read-only, net als de frontpage-pda versie, kan je iig wel leuk lezen als je in de bus/trein zit te niksen.

(zie, nou doen we allebei weer zo'n oneliner :) )

[ Voor 17% gewijzigd door Sabbi op 23-02-2006 20:14 ]

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Ik weet niet waarom jullie nog zo hevig debateren, maar een pda template staat al op de todo van crisp :) .

DM!

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-03 02:46
JHS schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 20:39:
Ik weet niet waarom jullie nog zo hevig debateren, maar een pda template staat al op de todo van crisp :) .
misschien willen ze het wel hoger op de ToDo-lijst ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

BtM909 schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 17:59:
Precies, wij zitten op het forum natuurlijk niet te wachten op de enkele one-liners.
Ik kan uit je reaktie niet opmaken of je het nu met me eens bent of dat het een sarcastische opmerking was. Kun je misschien verklaren wat je hier precies mee bedoelt?

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Niet online
Al sinds 2003 zelfs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apNia

apNia

Ik denk dat ie bedoelt dat de reply-optie in de PDA template uit moet. Feit is natuurlijk dat je niet lekker uitgebreid kan reply'en met een PDA, althans dat zullen de meeste niet doen. Therefore krijg je van die suffe oneliners als hi vet gemaakt d00d a/s/l?
ik bedoel maar :D

[ Voor 35% gewijzigd door apNia op 28-02-2006 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Laatst online: 05-03 12:19
Nou, even een schop.

Ik heb de afgelopen weken meerdere malen GoT nodig gehad bij het oplossen van problemen, waarbij ik geen PC voorhanden had, maar wel een PDA met UMTS. Is het dan even een domper als het forum, dat notabene voor en door nerds is, niet werkt!

Het zoeken naar iets leverde bij elke zoekopdracht 674.xxx resultaten op, of ik nou zocht op sata controller of mussolini of pindakaas.

Regel dat... (8>

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Captain Pervert: het lijkt me dat dat eerder te maken heeft met bugs/tekortkomingen van de browser op je PDA...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
crisp schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 23:34:
Captain Pervert: het lijkt me dat dat eerder te maken heeft met bugs/tekortkomingen van de browser op je PDA...
Idd, als je opera browser gebruikt kan je goed op het forum komen. Moet je even op opera.com zoeken :)

Dit betekent echter nog steeds dat got `normaal` pda proof moet worden gemaakt

[ Voor 17% gewijzigd door DaannO op 28-06-2006 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Captain Pervert
  • Laatst online: 05-03 12:19
Nja, ik gebruik WM2005 met standaard Internet Explorer (nu krijg ik zeker allemaal trolls over me heen? 8)7). Voldeed tot nu toe prima, net als op de PC.

Zal wel eens naar een alternatief kijken dan.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Tsja IE voor PDA :X
Ik denk dat IE struikeld over de lange URL's en/of de fragment identifier - dat laatste heeft IE/Mac ook last van, maar dat is ook geen ondersteunde browser vanwege te zwaar verouderd...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

sjaakaq

It might get loud

Nu GoT is overgestapt op AdSense lijken ads op een PDA-site me ook een stuk eenvoudiger te realiseren, of niet? Als ik hier kijk zie ik bijvoorbeeld "link units" van 120x90 enzo.

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:33

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

leokennis schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 11:27:
Nu GoT is overgestapt op AdSense lijken ads op een PDA-site me ook een stuk eenvoudiger te realiseren, of niet? Als ik hier kijk zie ik bijvoorbeeld "link units" van 120x90 enzo.
Maar accepteren PDA's wel Javascript? :P

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:40
Op dezelfde plaats als de merge? :P

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

HawVer schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 13:14:
[...]

Op dezelfde plaats als de merge? :P
Nee, daarna pas :P

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-08 11:09

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Gerco schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 16:33:
Via de t.net pda site kun je de reakties niet lezen en niet posten. Verder is er maar een zeer klein deel van de functionaliteit beschikbaar tov de "echte" frontpage. Het niet kunnen zien van banners weegt daar wel tegenop.
Ik weet dat ik nu op een oude reactie reageer maar ik wil even appels met peren vergelijken. Ik kom dagelijks op T.net en bij tijd en wijlen op GoT via WAP. Via WAP kan ik niet inloggen maar ook geen banners zien en dat is maar goed ook want anders zouden de kosten voor het gebruik van WAP niet meer hanteerbaar zijn.

Als ik een PDA zou hebben dan zou mijn verbinding naar GoT via mijn mobiel gaan en dus zou ik kostbare data verstoken bij het zien van banners. Thuis lurk ik net zo hard op de frontpage en op het forum zoals ik al vele jaren doe. Thuis zie ik wel de banners en ik heb er ook geen problemen mee maar waar moet ik die lijn trekken? T.net zou ik niet eens meer bezoeken via WAP met die banners omdat ik geen rekening van mijn operator wil ontvangen waarvan ik achterover zal slaan.

Het schermen met de inkomsten vind ik wat dat betreft onnodig en overtrokken omdat je niet zomaar mensen op hoge kosten kunt jagen zodat er inkomsten gegenereerd kunnen worden. Dat kleine beetje aan extra dataverkeer die er via Wap of PDA gegenereerd zullen worden op de servers worden ruimschoots goedgemaakt wanneer je thuis zal inloggen (in mijn ogen).

PDA via WiFi? Dan maken die banners niets uit omdat het dan niets kost, als je op dataverkeer wordt afgerekend dan is het een heel ander verhaal en kan iemand mij dan ook uitleggen waarom het alleen maar voor abbo's beschikbaar zou moeten worden gesteld?

T.net is op mijn telefoonrekening alleen al goed voor 2,5MB per maand, WAP-gebruikers zullen wel weten over wat voor kosten ik het nu dus heb. Als ik dan ook nog een T.net-abbo moet nemen om die banners niet te zien (banners vind ik niet eens erg) dan is het een kostbare zaak.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
PDA via WiFi? Dan maken die banners niets uit omdat het dan niets kost, als je op dataverkeer wordt afgerekend dan is het een heel ander verhaal en kan iemand mij dan ook uitleggen waarom het alleen maar voor abbo's beschikbaar zou moeten worden gesteld?

T.net is op mijn telefoonrekening alleen al goed voor 2,5MB per maand, WAP-gebruikers zullen wel weten over wat voor kosten ik het nu dus heb. Als ik dan ook nog een T.net-abbo moet nemen om die banners niet te zien (banners vind ik niet eens erg) dan is het een kostbare zaak.
Ik vind dit niet meer opgaan tegenwoordig. Er zijn idd nog wat mensen die wappen, maar dat zijn er erg weinig en got kan je daar amper, nu al, mee bereiken.

Het koste plaatje gaat ook niet meer op je bij providers al `onbeperkt` internet hebt, op je pda, voor een vast bedrag. T-mobile en telfort in dit geval. De hoge kosten worden hier mee vermeden dus en je hoeft niet aan het datalimiet te denken.

Ik denk dat het voor t.net een logische stap zou zijn om een pda site te intwikkelen zodat users overal kunnen komen en informatie kunnen vinden. Dit vooral omdat steeds meer mensen een pda hebben en wap toch wel een beetje outdated is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:51

LauPro

Prof Mierenneuke®

Voor de duidelijkheid, de planning tot nu toe ;) :
- Merge: medio 2008
- PDA templates: begin 2009

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
LauPro schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 01:50:
[...]
Naief :o
Die merge komt er heus niet voor 2030 hoor :P

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaannO schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 01:42:
[...]
Het koste plaatje gaat ook niet meer op je bij providers al `onbeperkt` internet hebt, op je pda, voor een vast bedrag. T-mobile en telfort in dit geval. De hoge kosten worden hier mee vermeden dus en je hoeft niet aan het datalimiet te denken.
Ads presenteren aan pda-gebruikers op GoT heeft afgezien van een eventueel kostenplaatje wel degelijk een aantal bezwaren:

(a) in hoeverre zijn de ads als je ze aanklikt ook geschikt voor mobile devices (anders gaat niemand ze toch aanklikken en zijn de reclames dus in principe useless)

(b) als de ads niet in een nieuw venster/tab openen denk ik ook dat PDA-gebruikers minder snel een ad zullen aanklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:52

Mystikal

It never hurts to help!

Hoe staat het ermee? Ik wacht ook al jaren op de pda template...

Dit was de planning:
LauPro schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 01:50:
[...]

[ Voor 83% gewijzigd door Mystikal op 02-09-2008 22:25 ]

Basement Bios ---- Exo-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hier zou er grote interesse en appreciatie zijn !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

LauPro is geen devver; die planning was ironisch bedoelt (Merge is allang gedaan zelfs) ;)

Met de komst van steeds meer mobiele devices met bijna volwaardige browsers vraag ik me af in hoeverre een aparte template nog wel noodzakelijk is cq de te investeren tijd rechtvaardigd. Een handheld stylesheet zou misschien een betere optie zijn.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

Afbeeldingslocatie: http://www.nutz.nl/wp-content/images/web.jpg

los van wat kleine probleempjes is bij mij de behoefte aan aanpassingen beperkt. :)

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

burne schreef op woensdag 03 september 2008 @ 00:32:
[afbeelding]

los van wat kleine probleempjes is bij mij de behoefte aan aanpassingen beperkt. :)
nuja, daar ben ik het niet helemaal me eens, alhoewel safari op de iPhone heel mooi schaalt en zoom-mogelijkheden biedt is het wel een probleem om bv breed-georienteerde content goed af te beelden, voor hetw eergeven vanw ebcontent is hetd arbij toch veel prettiger om gewoon in horizontale lijstjes te kunnen scrollen...
(het horizontaal houden van de iPhone is voor mij eigenlijk redelijk onnatuurlijk gedrag, dat bovendien ook nadelig werkt bij langere scollable lijsten)

echter, daarbij moet ik ook erkennen dat het weergeven van een zeer content-rijke pagina als bv forumthreads domweg weinig optimaal is; ik heb wel regelmatig GoT zitten te bekijken erin, maar echt threads lezen lukt nauwelijks...
Hooguit zou je je dan kunnenvoorstellen dat je zo'n PDA-functionaliteit beperkt tot specifieke functionaliteit, zoals het checken of er reacties zijn op je posts en bepaalde specifieke reacties uit te kunnen 'klappen' (dus de weergave van een forumthread met oorspronkelijk 'ingeklapte' reacties en hooguit een preview van een regeltje, die dan uitklapbaar zijn; een beetje zoals bv de Mail-applicatie functioneert)

Ik ben het echter ook met Crisp eens dat zoiets speciaals te maken voor één specifiek device waarschijnlijk niet echt zinnig is... daarvoor zou er eigenlijk eerst een goede standaard moeten zijn voor de Interface-weergave op zulke kleine beeldschermen ... zoiets zou pas reeel zijn zodra HTML5 een beter uitgekristaliseerde standaard(-voorstel) is welke ook meer elementen heeft voor de opdeling in Sections en subsections; gestructureerde en genestte lijsten van informatie, e.d. en die verder afstapt van de ongespecificeerde 'div-manie'

[ Voor 4% gewijzigd door RM-rf op 03-09-2008 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crisp schreef op woensdag 03 september 2008 @ 00:03:
LauPro is geen devver; die planning was ironisch bedoelt (Merge is allang gedaan zelfs) ;)

Met de komst van steeds meer mobiele devices met bijna volwaardige browsers vraag ik me af in hoeverre een aparte template nog wel noodzakelijk is cq de te investeren tijd rechtvaardigd. Een handheld stylesheet zou misschien een betere optie zijn.
Nou ja, als de forum index gewoon al 200kB groot is (Excl plaatjes!) dan vind ik dat niet echt PDA vriendelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Laatst online: 10:54

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Ik moet zeggen dat got best goed te lezen is met Opera Mini op mijn 200x320 schermpje. Opera zorgt er zelf voor dat textblokken niet breder worden dan (in mijn geval) 200px waardoor het nog goed te lezen is.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

* Nakebod eens is met Floppus
Site doet er te lang over om te laden. Zie http://ready.mobi/results...tweakers.net&locale=en_EN
Om de complete index te laden duurt het via gprs dus bijna 50 seconden, en via 3G een kleine 12 seconden.

* Nakebod eens is met Janoz
Opera (Mobile) kan prima werken via de smartzoom functie, zodat de tekstkolom goed leesbaar in beeld staat.
Neemt niet weg dat de usericons (en namen) teveel dataverkeer en ruimte in nemen.
En dan ben ik niet ingelogd, anders had ik per pagina 100 berichten staan ipv de default, 25?.

Viel me trouwens op dat tweakers.mobi eigenlijk ook wel een slechte score heeft in de ready.mobi test, http://ready.mobi/results...weakers.mobi&locale=en_EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Content-size is inderdaad een issue. Mbt externe resources (plaatjes, flash) is dat deels op te lossen met een handheld stylesheet waarbij je die elementen gewoon dusdanig verbergt dat ze niet opgevraagd hoeven te worden.

Als je zo ver gaat dat je een complete markup-light versie gaat aanbieden zal je altijd een compromis moeten sluiten: welke content en functionaliteit biedt je wel aan en welke niet. Uiteindelijk zal dat toch altijd voor een groep gebruikers of devices nog 'te zwaar' zijn en een andere groep gebruikers zal functionaliteit of content missen - die ervaring hebben we met tweakers.mobi op dit moment ook al.

Daarbij kost een extra template vrij veel mbt onderhoud en blijft het daardoor altijd een ondergeschoven kindje...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op woensdag 03 september 2008 @ 10:24:
[...]

Nou ja, als de forum index gewoon al 200kB groot is (Excl plaatjes!) dan vind ik dat niet echt PDA vriendelijk...
:?

GoT - Categorieën
12,27 KB (12.565 bytes)

GoT - Active Topics
15,59 KB (15.962 bytes)

Denk dat een handheld CSS alleen al voldoende is :)

Content (of delen daarvan) kan je ook met CSS verbergen zodat deze niet worden opgevraagd :)

[ Voor 11% gewijzigd door BtM909 op 03-09-2008 11:58 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
Waar ikzelf het meeste behoefte naar heb, is speciale preferences bij het gebruik van m'n iPhone. Op m'n vaste computer lees ik topics met 150 reacties per pagina, op m'n iPhone is dat verschrikkelijk onhandig.

De volgende oplossing zijn mooi zijn, in de prefs:
Aantal reacties per pagina's: XX
Aantal reacties per pagina's op je mobile device: XX

Vervolgens wordt door middel van een detectie script bepaald welke voorkeur actief moet zijn.

Dit is voor in ieder geval mijzelf waardevoller dan een gehele speciale mobile versie. Flash speelt de iPhone toch niet af en grote afbeeldingen worden door de T-Mobile speedmanager al kleiner gemaakt :)

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Als we een betrouwbaar(!) detectiescript zouden kunnen vinden/maken dan zouden we dmv geforceerde voorkeuren eea wel af kunnen stemmen op een mobile device. Ism een handheld stylesheet denk ik dat we dan al een heel eind kunnen komen.
BtM909 schreef op woensdag 03 september 2008 @ 11:57:
[...]

:?

GoT - Categorieën
12,27 KB (12.565 bytes)

GoT - Active Topics
15,59 KB (15.962 bytes)
Inderdaad, die 200+KB gaat gzipped over de lijn, dat scheelt zo een factor 10 :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
crisp schreef op woensdag 03 september 2008 @ 13:35:
Als we een betrouwbaar(!) detectiescript zouden kunnen vinden/maken dan zouden we dmv geforceerde voorkeuren eea wel af kunnen stemmen op een mobile device. Ism een handheld stylesheet denk ik dat we dan al een heel eind kunnen komen.
[...]

Inderdaad, die 200+KB gaat gzipped over de lijn, dat scheelt zo een factor 10 :)
Door middel van user agent herkenning zal de herkenning vast niet 100% accuraat zijn, maar op website's die herkenning hebben heb ik het zelf nog nooit mis zien gaan :p. Als er klein knopje onderaan de pagina komt waarmee je van layout kunt switchen, dan is 100% accuraatheid helemaal niet nodig lijkt mij?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

maar dan kan je toch ook instellen dat als met via.mobi gaat,het automatisch de handheld device instellingen pakt?

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

mrsar schreef op woensdag 03 september 2008 @ 14:17:
maar dan kan je toch ook instellen dat als met via.mobi gaat,het automatisch de handheld device instellingen pakt?
De keuze voor een handheld stylesheet of screen stylesheet hoort imo een user-keuze te zijn en een mobile device zou daar zelf opties voor moeten bieden. Ik heb zelf geen ervaring met mobile devices, dus ik heb geen idee hoe het daarmee gesteld is in popuplaire mobile browsers.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik zit nog vaak in de trein oid via GPRS en internet explorer (WM6) op tweakers, het eerste probleem is al vaak de menu balk, deze komt bij mij volledig onder elkaar. Helaas ben ik niet al te technisch om een apart profiel voor mijn mobiel te maken (IP van mijn mobiel is dynamisch zegmaar). RSS/XML moet ik eigelijk nog steeds een keertje induiden :X

Ik heb een tijdje met Opera gewerkt (of mozilla, iig die java-applet versie), maar deze werkte weer niet fijn met submit forms en liep nog wel eens vast.

Iemand toevallig een silverlight demo user die weet of dat programma mogelijk de oplossing gaat geven?

tweakers.mobi zelf werkt trouwens wel erg netjes :) (al weet ik totaal niet hoe ik in kan loggen, voor bv pricewatch winkelmandje).

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 03-09-2008 14:26 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

crisp schreef op woensdag 03 september 2008 @ 14:21:
[...]

De keuze voor een handheld stylesheet of screen stylesheet hoort imo een user-keuze te zijn en een mobile device zou daar zelf opties voor moeten bieden. Ik heb zelf geen ervaring met mobile devices, dus ik heb geen idee hoe het daarmee gesteld is in popuplaire mobile browsers.
ja ok,ik bedoel dan ook dat je dit van te voren gewoon insteld zoals bv hierboven ergens beschreven en dat vanaf dat moment als je via .mobi gaat het dus via die keuze gaat :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Ik weet iig dat 3fm.nl een goede useragent detectie heeft voor iig Opera Mobile en PocketIE.
Dus het kan wel.
En, ze scoren goed op ready.mobi met een 5, ofwel het hoogste, http://ready.mobi/results...%2F%2F3fm.nl&locale=en_EN

http://dev.mobi ziet er ook wel handig uit.

[ Voor 8% gewijzigd door Nakebod op 03-09-2008 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:01

Wokschotel

Op 6 wielen

http://www.motor-forum.mobi

Werkt perfect, ook React.

De islam kan uw vrijheid schaden

• Mystikal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:52

Mystikal

It never hurts to help!

burne schreef op woensdag 03 september 2008 @ 00:32:
[afbeelding]

Hmmm ik heb ook opera geinstalleerd, maar krijg dit niet voor elkaar op mijn tynth 2. Zijn er speciale instellingen of andere opties die ik moet aanvinken?

Basement Bios ---- Exo-S

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

SinergyX schreef op woensdag 03 september 2008 @ 14:24:
Ik zit nog vaak in de trein oid via GPRS en internet explorer (WM6) op tweakers, het eerste probleem is al vaak de menu balk, deze komt bij mij volledig onder elkaar.
IE op WM6 is technisch gezien een uitgeklede IE4, daar kan je dus niet veel van verwachten...
tweakers.mobi zelf werkt trouwens wel erg netjes :) (al weet ik totaal niet hoe ik in kan loggen, voor bv pricewatch winkelmandje).
tweakers.mobi biedt die functionaliteit niet, en dat is deels ook het punt wat ik wilde maken. Als je een aparte viewlaag maakt speciaal voor mobile (zoals motor-forum dus blijkbaar heeft gedaan) dan betekent dat dat je voor elke functionaliteit die je mobiel wilt ontsluiten een dubbele viewlaag moet maken. De vraag is dan hoe ver je daarin wilt gaan want meer mobiele functionaliteit betekent gewoonweg meer onderhoudskosten. Het liefst gebruiken we dus gewoon technische oplossingen waardoor we onze 'desktop viewlaag' kunnen hergebruiken voor mobile. Helaas heb je daarvoor dan wel een mobile browser nodig die overweg kan met dergelijke technische oplossingen.

Blijkbaar snappen sommige mobile browservendors dat nog steeds niet en vereisen ze specifieke en soms zelfs vendor/device-afhankelijke oplossingen. Dat is gewoon extra k*t en maakt het enkel nog lastiger en duurder om content mobiel te ontsluiten.

Neem nu het genoemde ready.mobi; blijkbaar ben je niet 'mobile ready' als je gewoon HTML stuurt en zou je een XHTML dialect moeten gebruiken. Complete onzin.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Nakebod schreef op woensdag 03 september 2008 @ 11:12:
Site doet er te lang over om te laden. Zie http://ready.mobi/results...tweakers.net&locale=en_EN
Om de complete index te laden duurt het via gprs dus bijna 50 seconden, en via 3G een kleine 12 seconden.
^ met hem. Dat is het enige nadeel, want voor de rest werkt GoT prima in de standaardbrowser van mijn N95-2. :)

Overigens werkt de mobiele versie van het fok-forum wel snel op mijn toestel. :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Nakebod schreef op woensdag 03 september 2008 @ 11:12:
Ik heb daar nog eens naar gekeken en ready.mobi zegt dit:
Your page is too large

Page sizes (including images and stylesheets) should be kept small since large pages take longer to load and, on some networks, increase data charges

FAIL near line 33 column 16262
The size of page markup is 55750 bytes

FAIL near line 33 column 16262
The total download size for this page is 195659 bytes
En dat klopt domweg niet; dat zijn namelijk de uncompressed sizes. Compressed kom ik op:
page markup: 11 KB
total: 78 KB*

* images: 25 KB (waarvan het meerendeel mbv een handheld stylesheet uitgeschakelt kan worden)
scripts: 33 KB (google analytics en adsense nemen hiervan 15 KB voor hun rekening)
stylesheet: 8 KB
adsense iframe: 2 KB

Sowieso bugged mobile.ready; hij houdt geen rekening met de base href voor de plaatjes waardoor hij daar allemaal 404's op krijgt

Dus op dit moment zouden de download tijden respectievelijk 20 (gprs) en 5 (g3) seconden zijn. Als we eea zouden optimaliseren voor mobile kan daar nog een aardig deel van af :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Nu is het eea natuurlijk ook wel afhankelijk van welke provider, en welk data abbo de mensen gebruiken.

Ik heb bijv het standaard Web n Walk data abbo bij T-Mobile, 384 kbps. (En dan maakt het als het goed is niet uit of ik 3G of HSDPA gebruik, max van 3G is als het goed is 384 kbps, en HSDPA is gewoon gelimit op 384 kbps.)

Met HSDPA doe ik er, even grof gemeten, vanaf het moment dat ik de pagina (Active Topics) begin op te vragen, tot het moment dat Opera compleet klaar is met laden: ~11 seconden.
Dus als deze laadtijd overeenkomt met die van 3G, denk ik dat die ~50 seconde via GPRS best wel eens kan kloppen. Maar op wonderbaarlijke wijze (En nee, ik klaag nu niet :D) heb ik ineens thuis ook goede HSDPA dekking.

Ik stem voor optimalisatie :+
5 seconden zou al een hele nette verbetering zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:01

Wokschotel

Op 6 wielen

crisp schreef op donderdag 04 september 2008 @ 12:39:
[...]

tweakers.mobi biedt die functionaliteit niet, en dat is deels ook het punt wat ik wilde maken. Als je een aparte viewlaag maakt speciaal voor mobile (zoals motor-forum dus blijkbaar heeft gedaan) dan betekent dat dat je voor elke functionaliteit die je mobiel wilt ontsluiten een dubbele viewlaag moet maken. De vraag is dan hoe ver je daarin wilt gaan want meer mobiele functionaliteit betekent gewoonweg meer onderhoudskosten. Het liefst gebruiken we dus gewoon technische oplossingen waardoor we onze 'desktop viewlaag' kunnen hergebruiken voor mobile. Helaas heb je daarvoor dan wel een mobile browser nodig die overweg kan met dergelijke technische oplossingen.
Ja maar ik wijs toch toch weer even naar motor-forum.mobi . Daar heb je daar alleen de meest basale functies (lezen en posten), meer zou ik op GoT niet nodig hebben. En via mijn BlackBerry met GRPS kan ik het motor forum perfect lezen: binnen 2 seconden staat alles op het scherm. Ik begrijp je verhaal over viewlagen een beetje maar is het nou echt niet mogelijk om net zoals motor forum alleen de basale functies te ontsluiten?

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PierreAronnax
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Wokschotel schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 18:58:
[...]

Ja maar ik wijs toch toch weer even naar motor-forum.mobi . Daar heb je daar alleen de meest basale functies (lezen en posten), meer zou ik op GoT niet nodig hebben. En via mijn BlackBerry met GRPS kan ik het motor forum perfect lezen: binnen 2 seconden staat alles op het scherm. Ik begrijp je verhaal over viewlagen een beetje maar is het nou echt niet mogelijk om net zoals motor forum alleen de basale functies te ontsluiten?
Tweakers zou er voor kunnen kiezen om voor de korte termijn een compleet aparte template te gebruiken, zoals op Motor-Forum wordt gedaan, en op de lange termijn de desktop template geschikt te maken voor handhelds. Zo heb je de gebruikers nu al tevreden met de basis functionaliteit.

En daarnaast is de mobiele template van Motor-Forum vrij te gebruiken. T.net kan contact met mij opnemen (zie profiel voor E-mail) voor de laatste versie. :)

Pierre - Motormedia.nl - Motor-Forum.nl - Motorshopper.nl - Motormeuk.nl - Motorstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
crisp schreef op vrijdag 05 september 2008 @ 10:05:
[...]

Ik heb daar nog eens naar gekeken en ready.mobi zegt dit:

[...]

En dat klopt domweg niet; dat zijn namelijk de uncompressed sizes. Compressed kom ik op:
page markup: 11 KB
total: 78 KB*

* images: 25 KB (waarvan het meerendeel mbv een handheld stylesheet uitgeschakelt kan worden)
scripts: 33 KB (google analytics en adsense nemen hiervan 15 KB voor hun rekening)
stylesheet: 8 KB
adsense iframe: 2 KB
Ja, da's allemaal leuk en aardig enzo, dat compressen, maar hoeveel MB RAM zitten er tegenwoordig in die devices? Je moet ze alsnog allemaal uitpakken en in het RAM zetten enzo. Speelt vast ook wel mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Ik denk dat je even onderschat wat zo'n compleet aparte template met zich meebrengt, en dat een tpl van een ander forum ook niet 1:1 over te nemen is :) . Ik vraag me dan ook af of het niet beter zou zijn om die 'korte termijnsstap' over te slaan.

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_stickie
  • Laatst online: 12-03 02:46
Langs de andere kant kan je stellen dat het tijd wordt dat t.net wat doet (nofi)
Het is toch altijd wat een site geweest door en voor "nerds"; gewoon een bewijs dat een website ook goed kan.
Mobile devices en bijhorende verbindingen komen meer en meer voor. Wordt het dan geen tijd dat t.net, als technologiesite bij uitstek, de (nederlandstalige) wereld eens toont hoe efficiënt dit tegenwoordig allemaal kan?
Lijkt me gewoon een investering voor VNU, een uitdaging voor het dev-team en wat huiswerk voor de jongens van marketing. Moet toch lukken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• momania
  • Laatst online: 11-09 12:30

momania

iPhone 30! Bam!

Hoe staat het hier nu mee? :)

Met de komst van de nieuwe template is het mobiel browsen niet echt makkelijker geworden, laat staan sneller ;)

Imo hoeft een mobiel template niet eens veel onderhoud te kosten, aangezien het alleen maar de basis functionaliteit hoeft te bieden (login/read/reply en misschien active topics en een simpele posthistory/myreact). Basis functionaliteit die in het algemeen niet wijzigt en dus ook bij komst van nieuwe full templates geen wijzigingen nodig heeft op de mobile template.

De mobile markt groeit sterk en ik vind het daarom nogal raar dat een onderdeel van Tweakers, dat net zoveel pageviews genereerd als de frontpage, niet via een mobile template beschikbaar is. :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Niet online
De oude template is imho prima geschikt voor mobiel browsen, met een maximum van 25 posts per pagina. Het zou best fijn zijn als mobiel de oude template getoond wordt met deze pagina setting, en op de desktop gewoon de nieuwe.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:30

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

crisp schreef op donderdag 04 september 2008 @ 12:39:
[...]

IE op WM6 is technisch gezien een uitgeklede IE4, daar kan je dus niet veel van verwachten...
Bumpje hierover, ook opera mobile geeft hier hetzelfde probleem, het menu komt volledig onder elkaar te staan of forum t/m My Tnet lopen over frontpage t/m pricewatch heen. Daarbij is dan de submenu ook helemaal niet zichtbaar.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Datafeest schreef op zondag 28 september 2008 @ 22:51:
De oude template is imho prima geschikt voor mobiel browsen, met een maximum van 25 posts per pagina. Het zou best fijn zijn als mobiel de oude template getoond wordt met deze pagina setting, en op de desktop gewoon de nieuwe.
Ik zou liever nog een volledig uitgeklede versie van het forum zien. Voor zover ik weet is daar ook een template voor gemaakt maar is dat nooit volledig aangepast om te werken op de features van GoT. Op persoonlijke noot zou ik willen zeggen dat ik dat graag wel zou zien. Vanuit mijn crewpositie weet ik niet of het nut heeft voor meer dan een handjevol mensen. :P

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.