Voor de European Week Eindhoven (een studenten conferentie die om het jaar georganiseerd wordt) ben ik samen met mijn lieftallige en rondborstige collega

bezig om onze huisstijl te vernieuwen. Hierbij gaan we eerst uit van het ontwerp van een poster (bedoeld als promotie bij de buitenlandse studenten). Graag hadden wij wat feedback van jullie

.
De uitgangspunten:
Het thema is "European Evolution" met als ondertitel "from a separate past to a united future". De poster moet dit op eniger (abstracte) wijze uitdrukken.
Onze kleding heeft 'limoen' groen als basis kleur, dit moet terugkomen in de huisstijl.
Op de poster moet de nodige tekst (zie voorbeelden) komen.
Een thumbnail van ons logo:

Dit logo staat vast vanwege de voorraden briefpapier en herbruikbare promotiemiddelen waar het op staat.
Na wat schetsen en krabbeltjes zijn we in Photoshop wat tests gaan maken. Let dus aub niet op dingen die niet lekker aansluiten of kartelig zijn, en maakt u geen zorgen: de uiteindelijke versie zal vectorbased zijn.
Waarom dan niet meteen? Omdat we nog geen ervaring met Illustrator oid hebben.
1a. Eerste echte test. Niet zo tevreden met de tekst rechtsonder. Groene 'stralen' moeten perspectief benadrukken maar dienen verder alleen als vulling.
1b. Test met zwarte ipv witte achtergrond.
1c. Andere manier van tekstplaatsing rechtsonder. Zwarte blob is er alleen voor contrast. Te hoog mtv-wannabee gehalte?
2a. Ander idee. Rode lijn moet een tijdlijn (=evolutie) weergeven. Middelste rode bolletje valt boven Nederland. Meer ruimte en nadruk voor de infotekst. Ik ben niet zo tevreden met de manier waarop de tekst nou in het wit is ingeprutst ook al loopt het mooi naar het 'vluchtpunt'.
2b. Hetzelfde als de vorige, alleen nu met meer rood (zoals het oorspronkelijke logo).
3. Weer een andere, minder wit wederom. Meer nadruk op de tekst.
4. Headertestje, meer aandacht voor de ondertitel, maar wel erg recht en statisch.
Nogmaals: graag feedback! Wat vind je van de compositie, typografie, symboliek (komt het thema ook visueel enigzins over) etc.?
Alvast bedankt

.