[2D] Post hier je 2d-stuff maar weer - part 10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 16.734 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjoewe schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 15:21:
[afbeelding]

Een beetje een vingeroefening, om beetje de stijl alternatieve mode advertentie stijl te proberen :)
damn, dit is echt vette shizzle zeg!!!
Stom toevallig heb ik een tijd terug hetzelfde geprobeerd met twee plaatjes, gewoon voor de lol (uurtje werk ofozo...) Zal eens kijken of ik die kan vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:07
Cool :)

De grootste 'truuk' aan het plaatje is vooral dat je streeds een beetje schaduw erbij maakt, zodat alles los komt van elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi, op de gekartelde rand van die bloemen na.

Zelf ook nog wat gevectord. Het heet 'Tuning is not a crime' en is bedoeld om op een t-shirt te komen:
Afbeeldingslocatie: http://www.lafraise.com/gal/xl/42875-tijs-34203.JPG
Psst: stemmen mag ook op http://www.lafraise.com/t...uning-is-not-a-crime.html . Dank je!

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2006 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fommes
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-01 15:49
Verwijderd schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 23:17:
Ik heb even verder gewerkt en het is nu beter geworden, denk ik. Alleen rechts is nu wel wat leeg.
Ook over de kleur van "Night" ben ik nog niet tevreden.

[afbeelding]
Ziet er al stukken beter uit als het eerste design, de ster zou ik wel laten als ik eerlijk ben want het heeft te maken met night :), voor de rest misschien nog een beetje schuiven (palm boom misschien voor de ster aan de rechter kant om het daar wat op te vullen)
De kleur van night vind ik ook wel goed staan eigenlijk.

Je hebt nu een bepaalde sfeer gecreerd die in je vorige ontwerp miste.

[ Voor 13% gewijzigd door fommes op 15-06-2006 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bezig met een cd hoesje voor een live cd van mijn band:

Voorkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.onemindfitsall.nl/omfafront.jpg

Achterkant:
Afbeeldingslocatie: http://www.onemindfitsall.nl/omfaback.jpg

Tis een punkband.
Geef mij kritiek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:04
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 13:48:
Mooi, op de gekartelde rand van die bloemen na.

Zelf ook nog wat gevectord. Het heet 'Tuning is not a crime' en is bedoeld om op een t-shirt te komen:
[afbeelding]
Psst: stemmen mag ook op http://www.lafraise.com/t...uning-is-not-a-crime.html . Dank je!
hoe (welke techniek) en waar laat je dit drukken?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 14:23:Voorkant:
[afbeelding]

Achterkant:
[afbeelding]

Tis een punkband.
Kritiek? Ik kan weinig ontdekken waar ik nog tips enz. op kan geven..
Wat ik persoonlijk wel zou doen, is de letters op de achterkant (en de ster) ook wat effect geven, dus net zoals die letters aan de voorkant, dat het een 'versleten' effect heeft. Want achterop is die tekst en die ster wel erg netjes en nieuw als je het zou vergelijken met de rest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:32

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 14:23:

Voorkant:
[afbeelding]

Achterkant:
[afbeelding]

Tis een punkband.
Het font dat je gebruikt hebt voor de tekst "a Stronger Stage", "Live at Metropool", en de tekst op de achterkant die het font gebruiken, zou ik vervangen door een of meerdere verschillende andere fonts.
Ik zou dan de tekst "a Stronger Stage" en cd titel op de zijrand en wat meer grungy-achtige tekst geven. En dan de kleine tekst als bijv. "Live at Metropool" en de tekst "Recorded by ...." gewoon een normaal font als arial of iets dergelijks in die richting geven. Normale tekst font dus. Dat maakt het net ff wat duidelijker.

Daarnaast vind ik de cd-cover wel erg eentonig door al het geel. Misschien nog een beetje met de kleuren spelen??? Iets meer kleuren bijv. gebruiken.

Het ontwerp opzich is best oke verder.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phusebox schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 14:31:
[...]

hoe (welke techniek) en waar laat je dit drukken?
Ik geloof dat het seriegrafie is (als dat al bestaat, mijn Frans is niet zó goed). Het is wel zo dat het nog niet effectief is dat hij gedrukt wordt, moet eerst verkozen worden ;)

Meer info op www.lafraise.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een probeerseltje, omdat ik dit eigenlijk nooit echt doe op deze manier.. was een tekeningetje, werd een vectortje... ( beetje WIP ook nog..)

Afbeeldingslocatie: http://www.berrieschoots.nl/dump/dudel.png

c&c wordt altijd gewaardeerd..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2006 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rakkerzero schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 15:53:
[...]

Het font dat je gebruikt hebt voor de tekst "a Stronger Stage", "Live at Metropool", en de tekst op de achterkant die het font gebruiken, zou ik vervangen door een of meerdere verschillende andere fonts.
Ik zou dan de tekst "a Stronger Stage" en cd titel op de zijrand en wat meer grungy-achtige tekst geven. En dan de kleine tekst als bijv. "Live at Metropool" en de tekst "Recorded by ...." gewoon een normaal font als arial of iets dergelijks in die richting geven. Normale tekst font dus. Dat maakt het net ff wat duidelijker.

Daarnaast vind ik de cd-cover wel erg eentonig door al het geel. Misschien nog een beetje met de kleuren spelen??? Iets meer kleuren bijv. gebruiken.

Het ontwerp opzich is best oke verder.
Ik zal eens kijken, maar over dat geel, we willen het zo cheap mogelijk laten afdrukken, 2 kleuren kost niet veel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 19:00:
[...]

Ik zal eens kijken, maar over dat geel, we willen het zo cheap mogelijk laten afdrukken, 2 kleuren kost niet veel :P
Ah op die manier. Dan moet je het gewoon zo houden of zwarte tekst nemen ipv donkergeel.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zerora#21213 :: Twitch: ZERORAh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 14:23:

Voorkant:
[afbeelding]

Achterkant:
[afbeelding]

Tis een punkband.
Ik vind het gebruik van brushes iets te overmatig...

En die lettertype op de achterkant is een nogal 'happy' lettertype. Vind het niet echt passen bij de rest van het grungy effect. Je kan daar best een stoerdere lettertype voor gebruiken. Tenzij het vrolijk moet zijn..

Owjah, en ik snap niet zo waarom a stronger taste nou outlined moet zijn. Alsof het minder moet opvallen ofzo. Het is neem ik aan de naam van de band of cd. Die moet dan gewoon in de aandacht staan denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-08 08:14

DonMetal

Doet Iets Met Media

Een spontane ingeving die even gefotosoept moest worden, het is niet veel maar toch, gaat een beetje om een band van een vriend van me waarvoor ik soms wel eens wat doe:

[img=http://img108.imageshack.us/img108/2084/eternity6dt.th.jpg]

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een pagina uit een manga gescanned, gecleaned een beetje gereconstrueerd waar er tekst overheen liep om ten slotte in te kleuren ^^

Afbeeldingslocatie: http://img214.imageshack.us/img214/1073/deathnoteneartransparent1bx.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieDeBoer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:26
Hallo allemaal,

Ben nu al een tijd het grapics forum aan het tjekken en ik dacht bij mezelf, laat ik ook eens wat van mezelf posten.

Dit heb ik gisteravond gemaakt en zou er graag een crc-tje op hebben.

Hier issie dan.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/g.sauve1/images/Sunset_small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SjakieDeBoer schreef op maandag 19 juni 2006 @ 16:12:
Hallo allemaal,

Ben nu al een tijd het grapics forum aan het tjekken en ik dacht bij mezelf, laat ik ook eens wat van mezelf posten.

Hier issie dan.

[afbeelding]
nou om te beginnen,. waarom is het gras zo groen als er een rode zons ondergang is? het gras hoord wat oranje te zijn. en als de zon zo laag staat zou je strijklicht verwachten. Verder is het gras niet meer dan 1 brush dat is wel jammer en het is jammer dat alle gras sprieten de zelfde kant op staan :). Ook zou je meer licht om de zon verwachten omdat hij immer licht geeft zo lijkt het meer op een maan :) (kwa belichting).
Verder geeft het me een beetje het gevoel dat het een beetje plat is. Vooral het gras. dat zou meer in perspectief moeten lopen in mijn ogen. Verder leuk gedaan en ga zo door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

SjakieDeBoer schreef op maandag 19 juni 2006 @ 16:12:
Hallo allemaal,

Hier issie dan.

[afbeelding]
ik heb hem is een paar kleine minuutjes een beetje in grote lijnen ge re-styled (nou jah...) dit is in grote lijnen wat verbeterd kan worden: Gras heb ik met liquify tool een beetje veranderd omdat gras altijd een beetje afwijkt van elkaar. en een grove oranje gloed gedaan, maar zie zelf maar wat je zelf kan verbeteren want ik ga niet je hele plaatje maken oid :P

Afbeeldingslocatie: http://img254.imageshack.us/img254/3237/sunsetsmallcopy2dm.jpg

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

het is moeilijk opbouwende kritiek te geven voor iemand die nog al recht-voor-zn-raap is :P

[ Voor 8% gewijzigd door DonMetal op 19-06-2006 19:17 ]

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerDwayne
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 28-03-2021
Ik zou als ik jou was al het gras die kleur geven. De zon heeft namelijk nogal een groot bereik stel je eens voor als het niet zo was. Zouden we levend verbranden met die concentratie op een enkele plek 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bezig met een templatje. wat vinden jullie er van.
de eerste keer dat ik deze style hanteer.
Afbeeldingslocatie: http://www.darkhammer.nl/wip/wip.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 00:33:
[afbeelding]
Aardig voor een persoonlijke site, maar het straalt geen professionaliteit uit. Een potentiële klant zul je hier beslist niet mee overtuigen. Dan kan je het beter sober houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En volgens mij is het niet Desing maar Design (correct if i'm wrong)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:43

Shrien

frequent snoozer

[afbeelding]
Je naam bovenaan, die tekst boven die streepjes zetten.. nu staat je tekst onder de streepjes wat niet zo mooi is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerDwayne
Door kleine verandering te maken kan het er al een stuk beter uitzien. Haal ten eerste die ''rondjes'' weg naast Website's en Foto's. Maak ten tweede de tekst kleiner van die woorden. De rare groene afbeelding achter de tekst vind ik persoonlijk nogal storend. Desing is design natuurlijk maar dat weet je hopelijk. De titel Jan Odink design bovenin lijkt er gewoon opgeplakt en past niet in het geheel. Speel wat met lettertype's of maak eventueel een logo.

Begrijp me niet verkeerd. Het is helemaal niet zeer slecht of iets eigenlijk beter dan de meeste mensen die ik ken (beginnende studenten vormgeving).

[ Voor 10% gewijzigd door TweakerDwayne op 20-06-2006 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedank voor jullie reactie's. Ik ga vanavond als ik weer thuis ben verder.

@ TweakerDwayne : ik hoop volgend jaar met een grafische opleiding te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerDwayne
Afbeeldingslocatie: http://images.newvisual.nl/dwayne/tweakers.jpg

Trouwens ik wil nog even zeggen dat het goed is dat je oefent Darkhammer. Je zult een goede voorsprong hebben op andere grafische studenten (tenminste op mijn school). En alleen door veel te oefenen zul je beter worden. Ook nog erg belangrijk; Less is more. Onthoud dat want het zal van pas komen. Strak en simpel ziet er vaak beter en doeltreffender uit dan té veel versiersels.

[ Voor 91% gewijzigd door TweakerDwayne op 20-06-2006 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatste tijd ben ik eigelijk niet meer zo veel aan het designen. Had nog wel deze layout gemaakt voor een site. Maar uiteindelijk zouden we een andere gebruiken.
Nu zal die gebruikt gaan worden voor een Female-DJ site ofzo. Ze vond het mooi dus naja scheelt mij weer tijd :).

(Zit op school en ftp is blocked dus kan geen tumb uploaden)
plaatje :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

TweakerDwayne schreef op maandag 19 juni 2006 @ 23:17:
Ik zou als ik jou was al het gras die kleur geven. De zon heeft namelijk nogal een groot bereik stel je eens voor als het niet zo was. Zouden we levend verbranden met die concentratie op een enkele plek 8)7
Zoals gezegd: vlug gedaan, maar als jij over een grasveld richting de zon kijkt zul je wel in de lijn van de zon iets meer oranje zien

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SjakieDeBoer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:26
Tnx voor alle reacties.

Kga dr binnenkort weer mee aan te slag en dan post ik het resultaat maar weer is.

Ik heb iig wel wat aan jullie reacties gehad.

Mazzel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerDwayne
DonMetal schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 13:28:
[...]

Zoals gezegd: vlug gedaan, maar als jij over een grasveld richting de zon kijkt zul je wel in de lijn van de zon iets meer oranje zien
True. Je hebt het ook goed gedaan hoor ik wil niet negatief overkomen. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.darkhammer.nl/wip/wip3.jpg
mijn update wat vinden jullie hier van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Dat 'Klik op de pijl hieronder etc enz.' gewoon weglaten. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Sjoewe op 20-06-2006 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

Mijn mening is (van mij dus dat valt niet al te serieus te nemen) dat de achtergrond een groot grijs vlak is met aan de onderkant alleen een beetje streepjesmotief, probeer dat streepjesmoties nu eens verder te laten doorstromen

Na nog 2 keer kijken: dat komt door een gradiet want het motiefje is wel een beetje te zien maar minder duidelijk, probeer het eens iets lichter te zetten en kijk dan nog eens

[ Voor 29% gewijzigd door DonMetal op 20-06-2006 20:21 ]

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerDwayne
Inderdaad klik op de pijl weglaten. Je moet proberen de inituitie van de bezoeker aan te spreken. Doordat er ''webdelopment'' en ''fotografie'' staat is het duidelijk dat er twéé secties zijn. Waarschijnlijk klikt de bezoeker er vanzelf dan op. Er zit een typfout in ''genre'' en portfolio staat te dicht tegen fotografie aan. Ik wil je zeker aanmoedigen om verder te gaan en te blijven proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedank voor jullie reacties.

hier weer een updatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.darkhammer.nl/wip/wip2.jpg
Welke header zoude jullie nemen. deze of die van uit de vorige post?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
De vorige header, die springt er iets meer uit. Verder ben je een spatie vergeten tussen 'opdracht' en 'zijn'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Waarom die beschrijving aanhouden? Het maakt toch niet uit of ze vrij of in opdracht zijn?

Werk is werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even wat text aangepast. Zie vorige post die is nu geupdate...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
  • Laatst online: 11-09 19:11
Screenshot is gemaakt op een Dualmonitor setup.
Achtergrond blijft staan doormiddel van:
bgproperties:fixed

Links:
- Firefox
- Homepage
- Met scrollbar
- Zonder mouse-over

Rechts:
- Internet Explorer
- Under Construction Page
- Zonder scrollbar
- Met mouse-over

Afbeeldingslocatie: http://img365.imageshack.us/img365/5543/site1zm.th.jpg

[ Voor 29% gewijzigd door ImmortalSoul op 20-06-2006 22:13 . Reden: Thumbnail gefixt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@darkhammer: jaaaaa, je gaat de goeie kant op! Alleen het blokje tekst zou nog anders vormgegeven moeten worden, net als de pijl: volgens mij is dat een Photoshopdefault, en dat zie je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Immortal Soul: Ik ben niet echt overtuigt van die layout. De header is behoorlijk standaard (enkele photoshop effecten op een foto los laten) en het lettertype van het menu en de header (Godfather, nee?) vind ik ook niet echt bijzonder passend. Lettertype veranderen zou das al een hele stap voorwaarts zijn.

Ik heb zelf nog een t-shirt design gemaakt (stemmen kan je nog jammer genoeg niet :)) met als thema The A-Team. Ik heb trouwens slechts 4 kleuren gebruikt (mag niet meer).
Afbeeldingslocatie: http://www.tijsdejonckheere.be/a-team/A-Team3.jpg
Enkele aanvullende voorstellen:
http://www.tijsdejonckheere.be/a-team/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het een leuk idee, wat mooi is uitgewerkt. Alleen de kleurkeuze, daarvan hoop ik dat daar nog variaties op ontstaan, want anders dan met het WK nu zou ik dit niet willen dragen. Ik zou voor het ontwerp mét bus gaan, die hoort er toch echt bij. Voor de rest is het mooi simpel uitgewerk, waarbij de herkenbaarheid blijft behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:49
Ziet er chique uit Tijs D! Is wel nice gedaan zo, hoe heb je dat aangepakt? Bestaande foto's van onze 'boys' getraced en ingevult ofzo? Maar zoals Gerbens al zegt, de bus is wel een must O-)

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gerbens, ik wil er wel op wijzen dat de kleur van het shirt meer naar de rode kant gaat.
Het is het kleur van dit shirt:
Afbeeldingslocatie: http://www.lafraise.com/prod/l/tee-shirt695.JPG

En steven: ik heb inderdaad foto's gezocht van de leden, maar dan appart en in grote resolutie. Vervolgens de voornaamste vlakken overtrekken met de pentool en inkleuren (met 1 van de vier kleuren die in het swatch panel staan).

Zelf prefereer ik ook de versie mét het busje, maar ik wou ook een alternatief voor mensen die de versie met bus te druk vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
stevenP schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 07:47:
Maar zoals Gerbens al zegt, de bus is wel een must O-)
Sterker nog. IK zou nog een nieuwe design maken waarbij de bus een stukkie gedraait is.
Zodat het A-team busje nog duidelijker wordt. Nu vind ik het maar een 'Just a regular van' zegmaar ;)

Dit is bijv. wel een mooi aangezicht:

Afbeeldingslocatie: http://www.halwer7.lu/fotorating/uploads/ateam_van.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een rood shirtje is inderdaad stukken beter. Op welke shirtsite ga je hem ter vote aanbieden?

Ook de suggestie van een gedraaid busje is geen slechte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sideface
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-09-2021
ik heb een paar dagen aan dit eerste probeersel van een poster gewerkt voor een avond optredens voor ons jaarlijks feest van de jeugdbeweging.
Over het gebruik van verschillende fonts heb ik het langst getwijfeld, maar ik vond het zo uiteindelijk het mooist overkomen.

Afbeeldingslocatie: http://student.kuleuven.be/~m0316885/vlierbeekse_feesten_presents_light_small.jpg

graag comments

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

sideface schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 13:47:
ik heb een paar dagen aan dit eerste probeersel van een poster gewerkt voor een avond optredens voor ons jaarlijks feest van de jeugdbeweging.
Over het gebruik van verschillende fonts heb ik het langst getwijfeld, maar ik vond het zo uiteindelijk het mooist overkomen.

[afbeelding]

graag comments
Ziet er mooi uit :) Alleen misschien iets té blauw en te donker ? Probeer eens een andere kleur voor de achtergrond.. of zo'n overvloeiende kleur voor de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sideface schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 13:47:

[afbeelding]

graag comments
Hmmm vind je bovenste lettertype niet passen bij de rest van de poster. Sowieso een beetje te geforceerd gebruik van een splatter-brush misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImmortalSoul
  • Laatst online: 11-09 19:11
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 22:06:
@ Immortal Soul: Ik ben niet echt overtuigt van die layout. De header is behoorlijk standaard (enkele photoshop effecten op een foto los laten) en het lettertype van het menu en de header (Godfather, nee?) vind ik ook niet echt bijzonder passend. Lettertype veranderen zou das al een hele stap voorwaarts zijn.

Ik heb zelf nog een t-shirt design gemaakt (stemmen kan je nog jammer genoeg niet :)) met als thema The A-Team. Ik heb trouwens slechts 4 kleuren gebruikt (mag niet meer).
[afbeelding]
Enkele aanvullende voorstellen:
http://www.tijsdejonckheere.be/a-team/
Dat tshirt logo is echt zeer mooi gemaakt.
John smith hannibal mag wel wat ouder eruit zien ;) maar ziet er netjes uit.

Het is geen foto, maar witte brushes over een wit/zwarte gradient, waarna er twee "selective colors" + "curves" overheen zijn gemaakt.
Godfather klopt ja, met het lettertype keuze ben ik het ook met je eens.
Ik kon verder vrij weining mooie lettertypes vinden voor mijn site, en weinig inspiratie voor een menu.

Verder wou ik een zo strak mogelijke site maken, die eigenlijk heel druk is maar rustig oogt.

Ik zal even een ander menu maken.

[ Voor 5% gewijzigd door ImmortalSoul op 22-06-2006 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 15:31
Gisteren ben ik begonnen met een portfolio website. Hiervoor heb ik natuurlijk eerst een logo nodig dus ben ik aan het photoshoppen gegaan.

Mijn stijl is vrij modern, rechte lijnen en weinig poespas. Ik weet zelf nog niet welke ik neem, ben nog in de fase van aanklooien en proberen :)
Kritiek is altijd welkom :D

[ Voor 22% gewijzigd door F_J_K op 21-10-2017 20:55 . Reden: op verzoek van user zelf de dode verwijzing naar figuur verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08 17:53

Yoozer

minimoog

Logo's moet je niet met Photoshop maken maar met Illustrator. Overigens spijt 't me te zeggen, maar het zelfgemaakte lettertype lijkt nu een beetje op wat een boer op een bord langs de weg zet als er aardappelen te koop zijn. Je hebt 3 verschillende lettergroottes wat het er rommelig uit laat zien, de "v" heeft kronkelende lijntjes in plaats van er strak uit te zien, en de accentjes die je aanbrengt zijn veel te dun om nog op te vallen - zeker bij een drukkere achtergrond.

"Loev" is een kort woord. Je hebt krachtige, vette gestyleerde letters nodig die dat benadrukken.

[ Voor 50% gewijzigd door Yoozer op 23-06-2006 13:36 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loev
  • Laatst online: 30-07 15:31
Logo's moet je niet met Photoshop maken maar met Illustrator.
Helemaal gelijk alleen het logo wordt alleen gebruikt op me website dus dan kan photoshop, overigens vind ik photoshop veel plezieriger werden dan bijvoorbeeld Illustrator.
Overigens spijt 't me te zeggen, maar het zelfgemaakte lettertype lijkt nu een beetje op wat een boer op een bord langs de weg zet als er aardappelen te koop zijn
Zoals ik al zei is dit mijn stijl :)
Je hebt 3 verschillende lettergroottes wat het er rommelig uit laat zien, de "v" heeft kronkelende lijntjes in plaats van er strak uit te zien, en de accentjes die je aanbrengt zijn veel te dun om nog op te vallen - zeker bij een drukkere achtergrond.
3 verschillende lettergroottes? Volgens mij is alleen de "L" groter en heeft de rest de zelfde hoogte.
De "V" is inderdaad niet haar scherp :( Om eerlijk te zijn krijg ik het ook niet scherper met photoshop.
De accentjes zijn wat klein maar daarvoor zijn het ook accentjes ;)

[ Voor 14% gewijzigd door F_J_K op 21-10-2017 20:56 . Reden: op verzoek van user zelf aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
IK heb weer wat nieuws in elkaar gemaakt :P

Afbeeldingslocatie: http://img69.imageshack.us/img69/8261/rzhotspot2kl.jpg
HOTSPOT - Rakkerzero

[ Voor 34% gewijzigd door Zeror op 23-06-2006 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-01-2015

Tjeemp

BEER N TEA

Yoozer schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 13:27:
Logo's moet je niet met Photoshop maken maar met Illustrator. Overigens spijt 't me te zeggen, maar het zelfgemaakte lettertype lijkt nu een beetje op wat een boer op een bord langs de weg zet als er aardappelen te koop zijn. Je hebt 3 verschillende lettergroottes wat het er rommelig uit laat zien, de "v" heeft kronkelende lijntjes in plaats van er strak uit te zien, en de accentjes die je aanbrengt zijn veel te dun om nog op te vallen - zeker bij een drukkere achtergrond.

"Loev" is een kort woord. Je hebt krachtige, vette gestyleerde letters nodig die dat benadrukken.
moeten is een groot woord, tis alleen praktischer dat de output vector blijft en photoshop het rasteriseert... ikzelf werk nog steeds voornamelijk met photoshop, hij start sneller op dan illustrator :P
ik moet wel weer eens wat meer in illustrator gaan werken, want heeft op heel groot formaat wel voordelen...

www.timovanderzanden.nl | Beer 'n' Tea

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Laatst online: 21:06
timovdz schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 20:39:
[...]

moeten is een groot woord, tis alleen praktischer dat de output vector blijft en photoshop het rasteriseert... ikzelf werk nog steeds voornamelijk met photoshop, hij start sneller op dan illustrator :P
ik moet wel weer eens wat meer in illustrator gaan werken, want heeft op heel groot formaat wel voordelen...
succes als je je logo op de zijkant van een vrachtwagen wilt hebben :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

dat bedoelde ik met op heel groot formaat heeft illustrator wel veel voordelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerDwayne
Schuey schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 10:20:
[...]

succes als je je logo op de zijkant van een vrachtwagen wilt hebben :w
Overtrekken in illustrator 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/nol/mod-site-logo3.jpg

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild_Snake
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-08 19:11
Ziet er wel aardig uit! Ik vind alleen dat de druppels een beetje onrealistisch overkomen.
Misschien kan je die vervangen door schroeven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou de druppels transparanter maken, zeker de helft minder. Nu lijken ze te 'hard'. Verder mooie layout overigens.

Voor wie geïnteresseerd is, en lid is van threadless.com:
Afbeeldingslocatie: http://www.threadless.com/submission/banner/1/80625.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Ik weet niet of ik die druppels uberhaupt erin laat... Maar heb al met de transparantie zitten klooien. Aan de ene kant vond ik het harde juist wel OK, maar aan de andere kant leidt het teveel af...

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 23:13:
Ik zou de druppels transparanter maken, zeker de helft minder. Nu lijken ze te 'hard'. Verder mooie layout overigens.

Voor wie geïnteresseerd is, en lid is van threadless.com:
[afbeelding]
You got my vote!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

die groene texture is briljant, maar het realisme straalt niet van het geheel af, probeer er wat diepte in te krijgen en de layout wat interessanter en realistischer te maken, ik vind altijd als je met zo'n manier werkt dan moet het ook echt realistisch ogen :) misschien kun je er zo'n soort interface van maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

timovdz schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 11:58:
[...]

die groene texture is briljant, maar het realisme straalt niet van het geheel af, probeer er wat diepte in te krijgen en de layout wat interessanter en realistischer te maken, ik vind altijd als je met zo'n manier werkt dan moet het ook echt realistisch ogen :) misschien kun je er zo'n soort interface van maken...
Kijk, dit is feedback :)

Het moet een site worden, zoveel mag duidelijk zijn. More is less en vice versa is mijn idee bij sites altijd. Ik ben er nog vollop mee bezig, tis ook nog geen final. Aan de rechterkant komt nog een bakje voor mini-banners ala www.foksuk.nl rechts heeft, ik vind dat een erg prettige manier om naar externe sites te linken. De site wordt dus wel iets gevulder dan hij nu oogt.

Realistisch? Mjah, tis meer een theme dan een uitgangspunt... Ik zou nog een aantal details kunnen toevoegen, maar weet niet in hoeverre de site daar interessanter van wordt...

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:29

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Voor de European Week Eindhoven (een studenten conferentie die om het jaar georganiseerd wordt) ben ik samen met mijn lieftallige en rondborstige collega :p bezig om onze huisstijl te vernieuwen. Hierbij gaan we eerst uit van het ontwerp van een poster (bedoeld als promotie bij de buitenlandse studenten). Graag hadden wij wat feedback van jullie :).

De uitgangspunten:
Het thema is "European Evolution" met als ondertitel "from a separate past to a united future". De poster moet dit op eniger (abstracte) wijze uitdrukken.
Onze kleding heeft 'limoen' groen als basis kleur, dit moet terugkomen in de huisstijl.
Op de poster moet de nodige tekst (zie voorbeelden) komen.
Een thumbnail van ons logo:
Afbeeldingslocatie: http://www.europeanweek.org/fotos/ad1.jpg
Dit logo staat vast vanwege de voorraden briefpapier en herbruikbare promotiemiddelen waar het op staat.

Na wat schetsen en krabbeltjes zijn we in Photoshop wat tests gaan maken. Let dus aub niet op dingen die niet lekker aansluiten of kartelig zijn, en maakt u geen zorgen: de uiteindelijke versie zal vectorbased zijn. Waarom dan niet meteen? Omdat we nog geen ervaring met Illustrator oid hebben.

1a. Eerste echte test. Niet zo tevreden met de tekst rechtsonder. Groene 'stralen' moeten perspectief benadrukken maar dienen verder alleen als vulling.
Afbeeldingslocatie: http://www.shademaster.nl/peter/draft05.jpg

1b. Test met zwarte ipv witte achtergrond.
Afbeeldingslocatie: http://www.shademaster.nl/peter/draft08.jpg

1c. Andere manier van tekstplaatsing rechtsonder. Zwarte blob is er alleen voor contrast. Te hoog mtv-wannabee gehalte?
Afbeeldingslocatie: http://www.shademaster.nl/peter/draft15.jpg

2a. Ander idee. Rode lijn moet een tijdlijn (=evolutie) weergeven. Middelste rode bolletje valt boven Nederland. Meer ruimte en nadruk voor de infotekst. Ik ben niet zo tevreden met de manier waarop de tekst nou in het wit is ingeprutst ook al loopt het mooi naar het 'vluchtpunt'.
Afbeeldingslocatie: http://www.shademaster.nl/peter/draft17.jpg

2b. Hetzelfde als de vorige, alleen nu met meer rood (zoals het oorspronkelijke logo).
Afbeeldingslocatie: http://www.shademaster.nl/peter/draft18.jpg

3. Weer een andere, minder wit wederom. Meer nadruk op de tekst.
Afbeeldingslocatie: http://www.shademaster.nl/peter/draft14.jpg

4. Headertestje, meer aandacht voor de ondertitel, maar wel erg recht en statisch.
Afbeeldingslocatie: http://www.shademaster.nl/peter/draft10.jpg

Nogmaals: graag feedback! Wat vind je van de compositie, typografie, symboliek (komt het thema ook visueel enigzins over) etc.?

Alvast bedankt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind ze allemaal heel moeilijk leesbaar. Bij de eerste versies gaan men ogen echt alle kanten op. Die zijn veel te druk.
De tweede versie is al iets beter maar probeer eens de text geen verschillende grotes mee te geven. Dat is niet makkelijk leesbaar zo.

De derde versie is het best, daar lukt het nog om alles vlot te lezen. De vorm is enigzins raar maar de kleuren zijn niet bepaald slecht gekozen. Dus misschien hier nog even nadenken over de vorm van dat zwarte kader..

Een poster moet in de eerste plaats goed en duidelijk leesbaar zijn. Je oog moet direct naar de text leiden. En de kleuren diennen om aandacht te trekken. Wat ook altijd helpt is voorbeelden bekijken van posters die je zelf goed vindt.

Het thumbnail logo is wel goed gelukt.

euhm dit zijn zowat de eerste indrukken. Je bent goed op weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Leuk gedaan indeed, zit veel werk in volgens mij.. maar ja.. wel sommige dingen te druk.. zéker ook bij die laatste, het logo is gewoon moeilijk te lezen.. misschien lichtelijke kleurverschillen in de 2 woorden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Voor de duidelijkheid, het logo bestond al, credits daarvoor gaan naar mensen van het bestuur van 2003 ;)

Jullie hebben denk ik wel een goed punt wat betreft drukte. Echter, houd er rekening mee dat deze posters (even los van het huisstijl verhaal) opgehangen worden tussen tientallen 'concurrerende' posters. De drukke 'festival/MTV' achtige look trekt daarom hopelijk meer aandacht dan een conventionelere/rustigere poster. Als de aandacht er is wordt de tekst wel gelezen; anders niet. Althans dat is mijn idee, ik kan het uiteraard helemaal mis hebben.

Als inspiratie hebben we trouwens materiaal van voorgaande jaren (allemaal 'conventioneler'), stockphoto sites en een boekje "grafisch ontwerp" (weet de titel niet meer precies; wel een mooi boek) gebruikt.

Misschien de prominente aanwezigheid van het logo eens wat verminderen in de eerste twee. De tekst in de tweede op dezelfde grootte zien te krijgen en in de derde de vorm van het kader wat bijwerken: goeie tips. Lichte kleurverschillen in de woorden vind ik persoonlijk minder; de z/w/rood/limoen combo houd ík liever aan, maar ik zal het voorleggen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:38

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Mijn voorkeur gaat ook uit naar de 3rde, afgezien van de vorm van dat kader waar nog t 1 en ander aan verandert kan worden.

En een herkenbare poster hoeft echt niet, vol of druk te zijn zoals bijv. een mtv poster. Verschil is wel dat die 'mtv' posters op een goed doordachte manier 'vol' zijn. Er worden elementen gebruikt om bijv. teksten te benadrukken, dit zou je bij de 3rde variant met het lijnenspel kunnen benadrukken.

Probeer achteraf eens te kijken waar je ogen t eerste naartoe worden getrokken bij t zien van de poster, het kan ook handig zijn om dit bij mensen (vrienden/familie) te doen die er wat verder vanaf staan.
Vaak komen zij met opmerkingen waar je helemaal niet aan gedacht hebt (in de zin van focuspunt enz.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

Zoals ik al: [rml]DonMetal in "[ 2D] Contest 2005 v7: Sinterklaas"[/rml] heb aangegeven lijkt het me wel weer eens tijd voor een 2d contest omdat de oude toch al wel weer een poosje geleden is.

Misschien wil nXXt het wel weer doen, zo niet dan moeten we op zoek naar een vervanger.

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Misschien een idee om samen met de 3D contest mee te doen? Hiermee bedoel ik, ook zo met thema's werken, en we kunnen mss het zelfde thema dan nemen.

Onderwerpt boeit mij eigenlijk niet, als ik maar kan tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaka-doodl-doodl

Afbeeldingslocatie: http://www.gerbens.nl/wp-content/uploads/2006/06/eddy.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

We hebben bovenstaande kritiek ter harte genomen en verder gegaan :).

Een update:
2c. Veranderde versie met afgekapt logo om het wat rustiger te maken. Ik weet niet hoe de (zwarte) tekst hier netjes en liefst zo uitgevuld mogelijk in moet passen. Tips?
Afbeeldingslocatie: http://www.shademaster.nl/peter/draft19.jpg

2d. Omgebouwd naar portrait. Geen weg die in een punt loopt om zo meer ruimte voor tekst te maken. Het TU/e logo zit er ook in (dat is verplicht). Hij is niet te druk maar wel een stuk saaier...
Afbeeldingslocatie: http://www.shademaster.nl/peter/draft29.jpg

3b. Gebruik gemaakt van header van no. 4. Witte achtergrond die een enorme 'leegte' veroorzaakt. Het logo er groot in stoppen kan, maar maakt het weer onnodig druk. Ook hier graag tips over het invullen van de tekst.
Afbeeldingslocatie: http://www.shademaster.nl/peter/draft30.jpg

3c. Een landscape versie. Zelfde tekst probleem.
Afbeeldingslocatie: http://www.shademaster.nl/peter/draft31.jpg

Tips, kritiek feedback?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-04 11:13
Rakkerzero schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 16:48:
IK heb weer wat nieuws in elkaar gemaakt :P

[afbeelding]
HOTSPOT - Rakkerzero
Beetje vaut niet?
Lijkt sterk op het WP logo..
Maar dat vind ik dan.

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjeemp

Tjeemp

BEER N TEA

handige_harrie schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 16:35:

Een update:
2c. Veranderde versie met afgekapt logo om het wat rustiger te maken. Ik weet niet hoe de (zwarte) tekst hier netjes en liefst zo uitgevuld mogelijk in moet passen. Tips?
[afbeelding]

2d. Omgebouwd naar portrait. Geen weg die in een punt loopt om zo meer ruimte voor tekst te maken. Het TU/e logo zit er ook in (dat is verplicht). Hij is niet te druk maar wel een stuk saaier...
[afbeelding]

3b. Gebruik gemaakt van header van no. 4. Witte achtergrond die een enorme 'leegte' veroorzaakt. Het logo er groot in stoppen kan, maar maakt het weer onnodig druk. Ook hier graag tips over het invullen van de tekst.
[afbeelding]

3c. Een landscape versie. Zelfde tekst probleem.
[afbeelding]

Tips, kritiek feedback?
ik vind vooral het bovenste gedeelte van de eerste erg goed, de tekst MOET toch niet in het witte, kan me voorstellen dat je misschien meer ruimte hebt als je het perspectief van de weg naar links laat gaan een beetje, dus niet gecentreerd maar schuin naar buiten... dan tekst in het groene stuk, dan heb je wellicht in het witte nog ruimte voor je TUE logo en andere randzooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:49
handige_harrie schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 16:35:

[afbeelding]
Goede vooruitgang, en in deze zie ik denk ik de meeste toekomst. Hij spreekt mij wel aan, het lijkt nu een beetje een geheel te worden :)

Probeer anders eens hier dat 'halve' logo te nemen, onder de stippellijn dus niks meer, zal een hoop rust geven. Of alleen de boog weg die van links komt met de tekst "from a..".

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~termeule/shrien/afbeelding/Uitnodiging.bmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Druk, niet altijd even leesbaar en oogt rommelig kwa lay-out... Ik zou iets meer "less-is-more" toepassen als ik jou was...

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De achtergrond springt er meer uit dan hetgene waar het uiteindelijk om gaat; de uitnodiging(letters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrien

Shrien

frequent snoozer

De uitnodiging is al verstuurd ;) Maar ik zal het zo nog even proberen aan te passen.. Bedankt voor de tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

DonMetal schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 11:22:
Zoals ik al: [rml]DonMetal in "[ 2D] Contest 2005 v7: Sinterklaas"[/rml] heb aangegeven lijkt het me wel weer eens tijd voor een 2d contest omdat de oude toch al wel weer een poosje geleden is.

Misschien wil nXXt het wel weer doen, zo niet dan moeten we op zoek naar een vervanger.
Is er dan werkelijk niemand die ook maar een beetje zin heeft in een 2d contest?

oh ja, en dan natuurlijk ook even wat posten:

Afbeeldingslocatie: http://img137.imageshack.us/img137/4463/quotecomponents5cf.png

Een soort van probeerseltje voor onze CoD2 clan.
De site is nog in aanbouw dus er moeet nog het een ander op komen te staan.

Graag een beetje C&C, het is een probeerseltje dus hou daar aub rekening mee.

[ Voor 30% gewijzigd door DonMetal op 03-07-2006 17:03 ]

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerDwayne
DonMetal schreef op maandag 03 juli 2006 @ 16:59:
[...]

Is er dan werkelijk niemand die ook maar een beetje zin heeft in een 2d contest?

oh ja, en dan natuurlijk ook even wat posten:

[afbeelding]

Een soort van probeerseltje voor onze CoD2 clan.
De site is nog in aanbouw dus er moeet nog het een ander op komen te staan.

Graag een beetje C&C, het is een probeerseltje dus hou daar aub rekening mee.
Glow/Bevel and Emboss is allemaal wel leuk maar zo goedkoop. Probeer eens wat origineels dat zal veel mooier staan.

[ Voor 20% gewijzigd door TweakerDwayne op 04-07-2006 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

Dit is hetgeen waar ik nu mee bezig ben: ik ben zelfs gepromoveerd tot het maken van een site-ontwerp, dit heb ik dus nooit eerder gedaan en ik doe dit in samenwerking met iemand anders uit de Clan die mijn ontwerp kan bewerken zodat het online kan komen te staan.

Het idee is een rustige strakke website zonder al te veel schreeuwerij met gigagrote commerciele banners.

http://img142.imageshack.us/img142/4627/totaaljpg5jc.jpg

graag opbouwende C&C, dit is de eerste keer dat ik een site-ontwerp doe, en uberhaubt de eerste keer dat ik iets in opdracht doe.

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.gerbens.nl/wp-content/uploads/2006/07/caught-up-in-the-act.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ilya
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
DonMetal schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 13:17:
Dit is hetgeen waar ik nu mee bezig ben: ik ben zelfs gepromoveerd tot het maken van een site-ontwerp, dit heb ik dus nooit eerder gedaan en ik doe dit in samenwerking met iemand anders uit de Clan die mijn ontwerp kan bewerken zodat het online kan komen te staan.

Het idee is een rustige strakke website zonder al te veel schreeuwerij met gigagrote commerciele banners.

graag opbouwende C&C, dit is de eerste keer dat ik een site-ontwerp doe, en uberhaubt de eerste keer dat ik iets in opdracht doe.
Niet verkeerd, maar ik zou in ieder geval minder bevel gebruiken. Sowieso die tekst links zou ik niet bevelen (uberhaupt niets, maar ala). Verder, probeer een button oid te maken in het menu links, in plaats van weer bevel te gebruiken. En verder misschien wat meer kleur, op mijn TFT is het wel duidelijk, maar op de CRT kan ik amper wat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
DonMetal schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 13:17:

Punt 1: Veel te donker en daardoor erg onduidelijk.
Punt 2: Teveel bevel/emboss en daarom een goedkoop effect gecreerd
punt 3: layout zoals ie nu is oogt erg saai en totaal niet ruig zoals een oorlogspel eigenlijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

Punt1: Op mijn TFT'tje is het helemaal niet donker, ik zal het zo eens op een andere CRT gaan bekijken.
Punt2: Daar heb je opzich gelijk in, maar door mijn nihile-ervaring binnen het webdesign moet ik nog een beetje uitvinden wat waar wel staat enz...
Punt3: Het doel was juist een strakke, nette lay-out neer te zetten.

/EDIT: Ik heb het Bevelen een beetje verminderd, graag weer C&C.

http://img133.imageshack.us/img133/7865/totaaljpg22sz.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door DonMetal op 04-07-2006 14:25 ]

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
DonMetal schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 14:13:
Punt3: Het doel was juist een strakke, nette lay-out neer te zetten.
Een strakke nette layout hoeft niet saai te zijn ;)
Zorg dat je goeie indeling hebt en het halve werk is al gebeurd ;)

En wat de nieuwe versie betreft; Ik blijf bij de punten die eerder noemde.

[ Voor 12% gewijzigd door Zeror op 04-07-2006 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

Nog een WIP:

Het nu allemaal iets lichter na mijn idee:

http://img99.imageshack.us/img99/1348/totaalinjpg3gj.jpg

Linksbovenaan het grote gedeelte zit een kleine oneffenheid, die werk ik later iets beter weg.

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DonMetal schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 15:09:
Nog een WIP:

Het nu allemaal iets lichter na mijn idee:

http://img99.imageshack.us/img99/1348/totaalinjpg3gj.jpg

Linksbovenaan het grote gedeelte zit een kleine oneffenheid, die werk ik later iets beter weg.
Ik mis iets in de banner, naar mijn idee dus iets te leeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerDwayne
Je hebt kleine tekst maar wel erg grote menu buttons. Probeer daar een balans in te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

TweakerDwayne schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 21:11:
Je hebt kleine tekst maar wel erg grote menu buttons. Probeer daar een balans in te vinden.
Alles van text wat erin staat doet er niet toe, het is alleen maar om het er niet zo heel leeg uit te laten zien. De grootte van de letters word bepaald als de site werkelijk in gebruik wordt genomen.

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror

Zeror

Ik Henk 'm!

Topicstarter
DonMetal schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 23:37:
[...]

Alles van text wat erin staat doet er niet toe, het is alleen maar om het er niet zo heel leeg uit te laten zien. De grootte van de letters word bepaald als de site werkelijk in gebruik wordt genomen.
Dat kan wel zijn, maar wij kunnen dat niet opmaken uit jouw design. Gewoon een layout maken waarin alles staat zoals het gaat worden. En niet van: Die tekst wordt groter in de uiteindelijke versie bla bla

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier dan een plaatje wat ik heb getekend in photoshop.
wel een voorbeeld gebruikt, maar lichteffecten en schaduw realistisch maken dat vind ik het moeilijkst.
Afbeeldingslocatie: http://home.casema.nl/raymondrijs/nes8bitklein.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2006 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

Volgens mij kan je dat beter in 3d renderen, maargoed...

Wat een werk... :9~

Joejoe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
Probeer eens subtiele kleurovergangen te gebruiken. In werkelijkheid zul je nooit een lichtbron hebben zoals je het nu getekend hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik snap niet wat je bedoel, bedoel je dat de licht effecten verkeerd zijn.
of moet de overgang van licht naar donker minder.
want ik vond het behoorlijk wat werk en te realistisch hoeft voor mijn niet
ik hou van cell shading en dus niet te realistisch.
maar kan jij dat beter laat is wat zien wat jij allemaal gemaakt heb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
Ik geef alleen een tip hoe je makkelijker de lichteffecten zoals je die zelf al noemt in je post kan verbeteren; doormiddel van subtiele gradients gebruiken op grote rechte vlakken in plaats van exact dezelfde kleur overal aan te houden. Het is geen persoonlijke aanval ofzo.

Voor 'wat ik allemaal gemaakt heb' verwijs ik je naar mijn portfolio, die je kunt vinden in m'n sig en door op het huisje onder m'n avatar te klikken. Voor specifiek '2d stuff' kan je eens zoeken op m'n nickname in de 2d-topics.

[ Voor 12% gewijzigd door sdomburg op 05-07-2006 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonMetal

DonMetal

Doet Iets Met Media

http://img302.imageshack.us/img302/4973/qccsitev4copy2oq.jpg

Nieuwste versie, Graag weer eens C&C, ik heb geprobeerd alles lichter te maken en minder te bevelen :Y)

Joejoe!

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
In dit topic mogen alleen zelfgemaakte designs van websites worden besproken door middel van een printscreen. URI's mogen niet worden gepost en dergelijke posts worden vanaf nu gemodbreaked.

Wil je je volledige site laten controleren op functionaliteit, dan verwijzen we (zoals ook staat vermeld in de FAQ) je naar Sitechecks.nl.