Magister is leuk maar imho teveel moeite voor wat je ervoor krijgt. De bonussen zijn wel erg leuk, maar verder... Ik ben wel voor full magister gegaan en heb like 1 uur playtime full magister gehadMasch schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 15:07:
[...]
Ook als je vooral PVE wil gaan doen? Ik heb op dit moment eigenlijk weinig items met +dmg, maar wel een manapool van 5300
+dmg is altijd handig, minder mana misschein maar je doet over het algemeen meer damage met een volle manabar.
Ik zit nu op 4 arcanist, 1 diremaul +dmg bracers, robe of the archmage nog 2 magister (belt en shoulders), ik doe met een standaard frostbolt 600-660 (oid) damage met een manabar van 5800 unbuffed (dus ook zonder arcane intellect). In MC heb ik meestal genoeg mana om een boss te killen.
Bij magmadar gisteren, gebruikte ik 2x de robe (350-600 mana), de 2 hoogste gems, evocation (en natuurlijk 1 manabar) en had ongeveer 4800 mana over. Mana zat dus.
+dmg is ook handig voor pve, aangezien een mob sneller doodgaat en er dus minder healing nodig is. Let er wel op dat je op highlevel geen ice armor meer gebruikt maar mage armor. Zeker als je veel gaat instancen. Je zal (als je een redelijke tank hebt) weinig physical damage krijgen, maar wel last hebben van magical damage (waar je de resistance voor nodig hebt). De +30% manaregen tijdens het casten is zeer prettig.
Dus als tips kan ik je het volgende (samenvatting) geven:
- Gebruik mage armor ipv ice armor.
- Ga voor +dmg als je meer burst damage wilt, sneller OOM, maar meer damage per manabar
- Ga voor +int als je meer lange fights hebt. Minder burst damage, maar je doet langer met je manabar.
Als je gaat soloen kan je beter voor +int gaan, aangezien als je een mob killed je altijd mana verpest doordat als je een mob killed met je laatste blast je altijd veel meer damage doet dan nodig. Je bent dan met +int efficienter met je mana dan met +dmg (hoop dat je me snapt, kan het niet helemaal goed uitleggen)
Magister is een leuke set (zeker beter dan green
Ik stink niet, ik ruik gewoon anders