Het grote Saab topic

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 60.955 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-06 09:52
Snel je rijbewijs halen en die auto even uit gaat laten open de deutche autobahn. Rijdt je vader wel een beetje sportief?

Die handrem is best irritant idd, maar ziet er wel weer fraai uit, zicht naar achteren is nooit zo'n sterk punt bij dit soort auto's vind ik. Maar wat valt er achter nou te zien..behalve bij parkeren dan..

Heb zo'n gevoel dat jij die auto iedere zaterdag staat te poetsen, niet?

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Zweeds is sowieso :~

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 27-05 13:01
Zal ik dit topic dan maar even 2008 in trappen :P ?

Gisteren een mooie 9000 CSE gekocht. Met airco, climate control, cruise control, verwarmde stoelen, de hele mikmak. Alleen geen leren stoelen maar dat vind ik niet lekker zitten. Over n paar weken ophalen. Wat een heerlijke bak zeg! Schakelen ging superstrak, wegligging van een tank. Ding heeft 230 op de teller, maar ik moet zeggen dat dat niet echt merkbaar was. Onderhoudshistorie was ook goed bijgehouden.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~floort/saab.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~floort/9000-1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~floort/9000-3.jpg

Enige wat ik misschien vervang zijn de knipperlichten, ik vind dit soort lichten iets mooier staan:
Afbeeldingslocatie: http://www.autoverwertung-wieben.de/artikel/bilder/shop/Kelly/svetla/3718152.jpg

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168490

Nice! Saab, het enige merk waar 3-spaaks velgen goed onder staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149075

9000 is fijn idd.

Die knippers in wit zijn er vanaf 95, dus vind je zo op de sloop.

@Pinda... als ze die dingen niet uitgevonden hebben idd ;) Zijn trouwens wel T velgen die eronder zitten.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 149075 op 10-02-2008 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-02-2024
Nieuw zijn ze ook niet zo duur als je de juiste adressen weet. ;)

TeamBVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
injectie schreef op zondag 10 februari 2008 @ 20:48:
Heb je daar een adresje voor? Ik zie ze op ebay.de voor 30eu/ps staan, dat is me ff teveel voor zon geintje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

injectie schreef op zondag 10 februari 2008 @ 20:48:
Ja ach... als je er een eind voor moet rijden en de sloop dichter bij... tel uit je winst ;)

@Widow... als je dat overigens duur vindt, dan hoop ik dat het rijden van een Saab je in prijs niet tegen zal vallen ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 149075 op 10-02-2008 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Anoniem: 149075 schreef op zondag 10 februari 2008 @ 22:15:
[...]

Ja ach... als je er een eind voor moet rijden en de sloop dichter bij... tel uit je winst ;)

@Widow... als je dat overigens duur vindt, dan hoop ik dat het rijden van een Saab je in prijs niet tegen zal vallen ;)
Tuurlijk, je rijd niet alleen Saab, je betaald ook Saab-prijzen bij de garage. Mn vader heeft ook een 9000 gehad (zon early version, met die grote koplampen) dus ik weet dat het geen goedkope auto is. Zeker niet in vergelijking met mn huidige koektrommeltje, een Peugeot 106. Misschien dat ik er ooit wel van die witte blinkers inzet hoor. Ik heb ook 65eu betaald voor bermstralers in mn 106, gewoon omdat het er beter uitziet dan twee van die stomme plastic kapjes in de bumper. Maar eerst de auto maar is ophalen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Widow schreef op maandag 11 februari 2008 @ 17:55:
[...]

Tuurlijk, je rijd niet alleen Saab, je betaald ook Saab-prijzen bij de garage. Mn vader heeft ook een 9000 gehad (zon early version, met die grote koplampen) dus ik weet dat het geen goedkope auto is. Zeker niet in vergelijking met mn huidige koektrommeltje, een Peugeot 106. Misschien dat ik er ooit wel van die witte blinkers inzet hoor. Ik heb ook 65eu betaald voor bermstralers in mn 106, gewoon omdat het er beter uitziet dan twee van die stomme plastic kapjes in de bumper. Maar eerst de auto maar is ophalen :Y)
Ik heb ze wellicht straks voor je, hele nette :)

Als je nog leer wil, heb ik dat ook nog wel... alleen wel donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
Anoniem: 149075 schreef op zondag 10 februari 2008 @ 22:15:
[...]

Mwah, dat valt wel mee. Ik zeg altijd maar tegen die mensen op de verplichte verjaardagsfeestjes met hun vooroordelen over dat Saab duur rijden is, dat wellicht de onderdelen duurder zijn maar dat ze ook minder vaak kapot gaan dan van een willekeurige fransoos/duitser/jap/vul maar in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Saab schreef op maandag 11 februari 2008 @ 19:27:
[...]

Mwah, dat valt wel mee. Ik zeg altijd maar tegen die mensen op de verplichte verjaardagsfeestjes met hun vooroordelen over dat Saab duur rijden is, dat wellicht de onderdelen duurder zijn maar dat ze ook minder vaak kapot gaan dan van een willekeurige fransoos/duitser/jap/vul maar in..
Dat is dus nonsense..

Je praat over een veel zwaardere auto waar dingen toch echt wel harder willen slijten, tevens is een Saabrijder, de echte dan ;), iemand die niet nauw kijkt, vaak lange afstanden rijdt.

Een saabrijder is geen auto poetser, die gebruikt hem als reisauto waar hij hem voor gekocht heeft... ik zou ook niet regelmatig met een fiat panda naar het buitenland rijden... daar pak je een zwaardere auto voor.

Je rijgedrag is er ook naar natuurlijk, maar komop.

Een mercedes is ook duurder en zie maar een Jap te vinden die niet sterk is... die auto's zijn echt zo slecht nog niet ;)

Ik denk eerder dat jij het idee moet hebben na iedere verjaardag dat je niet duurder rijdt, want dat doe je echt, ook in verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
Blij dat je dat zegt!
Je praat over een veel zwaardere auto waar dingen toch echt wel harder willen slijten, tevens is een Saabrijder, de echte dan ;), iemand die niet nauw kijkt, vaak lange afstanden rijdt.
Ik heb de indruk dat de Saab onderdelen daar dan ook wel voor gemaakt zijn denk je niet?
Een saabrijder is geen auto poetser, die gebruikt hem als reisauto waar hij hem voor gekocht heeft... ik zou ook niet regelmatig met een fiat panda naar het buitenland rijden... daar pak je een zwaardere auto voor.
Ik poetste mijn Saab toch wel regelmatig, en vrijwel iedere Saab rijder die ik spreek is bijna lyrisch, kijk eens naar Pinda's reactie, en ook over zijn vergelijk met zijn moeders Peugeot
Je rijgedrag is er ook naar natuurlijk, maar komop.

Een mercedes is ook duurder en zie maar een Jap te vinden die niet sterk is... die auto's zijn echt zo slecht nog niet ;)

Ik denk eerder dat jij het idee moet hebben na iedere verjaardag dat je niet duurder rijdt, want dat doe je echt, ook in verbruik.
Het is enigzins gechargeerd, en ik heb het niet over verbruik of over een hogere wegenbelasting e.d. maar in de 3 jaar dat ik mijn laatste Saab 9-3 had had ik hele fatsoenlijke rekeningen. Gewoon normale slijtage, maar bijvoorbeeld nooit een dynamo, uitlaatsysteem nooit vernieuwd, schokdempers nog orgineel.

Enige hoge uitgave was een DI cassette van ik geloof 600 euro, en de rest aan banden, remblokken, olieverversen en dat soort meuk.

Ik reageer alleen maar op het vooroordeel dat Saab per definitie duur is, wat niet zo is in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Saab schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 20:25:

Ik heb de indruk dat de Saab onderdelen daar dan ook wel voor gemaakt zijn denk je niet?
Ja maar als je meer gaat rijden met zo'n auto kom je toch weer uit op hetzelfde als mensen die minder afstanden rijden met een "goedkoper" type auto. Je onderdelen zijn dan toch duurder en is de auto duurder, denk je niet ;)
Ik poetste mijn Saab toch wel regelmatig, en vrijwel iedere Saab rijder die ik spreek is bijna lyrisch, kijk eens naar Pinda's reactie, en ook over zijn vergelijk met zijn moeders Peugeot
Freaks heb je altijd. Zoals ik al eerder heb gezegd... een echte Saab rijder kijkt niet eens naar die rekeningen, hij betaalt voor service, en die service houdt in dat de dealers bij dergelijke klanten de auto' s vaak zonder pardon op komen halen en de factuur nasturen... want bij sommige personen is direct betalen noodzakelijk... ja ik spreek uit saabgarage ervaringen die ik goed ken waar ook van die "freaks" kwamen en alleen maar opzoek waren naar iets mooiers

Tevens, de saabrijders die gewoon de rekening zonder pardon betalen en niet op een krasje kijken pimpen al helemaal niet op een site met hun foto's ;)
Het is enigzins gechargeerd, en ik heb het niet over verbruik of over een hogere wegenbelasting e.d. maar in de 3 jaar dat ik mijn laatste Saab 9-3 had had ik hele fatsoenlijke rekeningen. Gewoon normale slijtage, maar bijvoorbeeld nooit een dynamo, uitlaatsysteem nooit vernieuwd, schokdempers nog orgineel.
Kom even langs en ik rem je remmen echt binnen notime krom als het van die "originele" dingen zijn, is het een automaat lukt het voor het eind van de 2e straat ook nog wel ;)

Over die dempers enzo, dat klopt redelijk maar heb je wel eens gezien dat bij dergelijke typen auto's vaak dit soort dingen niet vervangen wordt omdat er nooit over gezeurd wordt omdat het rustige saab type rijder, die er meer zijn dan van die jonge jongens die hem leasen, daar gewoon niet over zeuren.

Een homokineet zal bij een rustige saabrijder ook eerder kapot gaan bij een kapotte ashoes omdat hij niet onder zijn auto kijkt... boeit hem gewoon niet :)
Ik reageer alleen maar op het vooroordeel dat Saab per definitie duur is, wat niet zo is in mijn ogen.
Het is gewoon een duurdere auto, simpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar er zijn ook liefhebbers, m'n ma rijdt minder dan 10k per jaar en m'n pa gaat elke dag op de fiets naar z'n werk. Toch bestempel ik m'n ouders wel als "echte" Saab-rijders, omdat ze het gewoon heerlijk vinden om er in te rijden. De Saab wordt verder wel goed gebruikt hoor, vooral als reisauto. De Peugeot trok dat in ieder geval niet :P Trekhaak zat soms lekker tegen de grond aan te schuren 8)7

Afbeeldingslocatie: http://www.roelandz.nl/dump/DSC01299.JPG

Verder moet je gewoon altijd geluk hebben wat betreft reparaties, de Peugeot had na 200k km nog geen noemenswaardige problemen gehad, terwijl m'n buurman alleen maar gezeik had met z'n nieuw aangeschafte Toyota Avensis. Saab zal allicht wel duurder zijn op lange termijn, maar je krijgt er mijns inziens ook wat voor terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In geval van de foto geef ik je groot gelijk ;)

Maar met 10K en serieuze kilometers lijkt me een duidelijke keus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
Anoniem: 149075 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 20:48:
[...]

Ja maar als je meer gaat rijden met zo'n auto kom je toch weer uit op hetzelfde als mensen die minder afstanden rijden met een "goedkoper" type auto. Je onderdelen zijn dan toch duurder en is de auto duurder, denk je niet ;)
dus het is toch hetzelfde zeg je dus.. Je auto is duurder..(dan wat eigenlijk, waar vergelijk je mee?) maar je bent minder kwijt omdat je meer rijd?

Kijk ik snap je wel. De goedkoopste auto zal een Fiat Pinda zijn, als die nog bestaat. Maar om nu met een Fiat Pinda op vakantie naar Italie te gaan, hmm, weet ik niet, geen goed plan vind ik.

Ik ga er verder geen halszaak van maken, want volgens mij heb jij het niet zo op Saab, maar toen ik een Saab kocht waarschuwde men mij al voor het feit dat het zo duur zou zijn. In die tijd was ik ook nog armlastig, maar het is mij altijd reuze meegevallen.

[...]
Freaks heb je altijd. Zoals ik al eerder heb gezegd... een echte Saab rijder kijkt niet eens naar die rekeningen, hij betaalt voor service, en die service houdt in dat de dealers bij dergelijke klanten de auto' s vaak zonder pardon op komen halen en de factuur nasturen... want bij sommige personen is direct betalen noodzakelijk... ja ik spreek uit saabgarage ervaringen die ik goed ken waar ook van die "freaks" kwamen en alleen maar opzoek waren naar iets mooiers

Tevens, de saabrijders die gewoon de rekening zonder pardon betalen en niet op een krasje kijken pimpen al helemaal niet op een site met hun foto's ;)
Hmm, nouja ik denk dus dat de echte Saab rijder een liefhebber is, net als een Alfa liefhebber of een DS liefhebber, die toch wel nadenkt over kosten.

[...]
Kom even langs en ik rem je remmen echt binnen notime krom als het van die "originele" dingen zijn, is het een automaat lukt het voor het eind van de 2e straat ook nog wel ;)

Over die dempers enzo, dat klopt redelijk maar heb je wel eens gezien dat bij dergelijke typen auto's vaak dit soort dingen niet vervangen wordt omdat er nooit over gezeurd wordt omdat het rustige saab type rijder, die er meer zijn dan van die jonge jongens die hem leasen, daar gewoon niet over zeuren.

Een homokineet zal bij een rustige saabrijder ook eerder kapot gaan bij een kapotte ashoes omdat hij niet onder zijn auto kijkt... boeit hem gewoon niet :)
Jahoor, ik geloof je direct, kijk als het kapot moet dan kan het kapot. Maar kun jij mij verklaren waarom ik nooit kromme schijven heb gehad? Terwijl ik jouw huiskamer makkelijk met alle snelheidsovertredingen kan gaan behangen, ik reed standaard te hard, alleen op 's lands snelwegen uiteraard, ik moest vorige week nog 1300 euro aftikken bij de douane aan openstaande bekeuringen van twee jaar geleden, en bij hard rijden hoort ook soms flink in de ankers gaan omdat iemand naar links komt zetten.

Alleen twee keer een kapotte homokineet gehad bij mijn eerste Saab uit 88, was nog geen 200 gulden...

[...]
Het is gewoon een duurdere auto, simpel.
Nogmaals, in vergelijking met wat dan?

[ Voor 0% gewijzigd door Saab op 12-02-2008 22:05 . Reden: quotes goed gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Saab schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 22:03:
[...]
Ik ga er verder geen halszaak van maken, want volgens mij heb jij het niet zo op Saab,
Ik niet zo op Saab ? dan heb je mijn replies nooit gelezen... ik ken niet anders dan Saab in mijn leven, met de paplepel ingegoten.

Ik heb alleen een hekel aan mensen die denken "goedkoop" een dure auto te kunnen rijden.

Dat jouw nickname nu Saab is, zegt echt helemaal niets ;)
Hmm, nouja ik denk dus dat de echte Saab rijder een liefhebber is, net als een Alfa liefhebber of een DS liefhebber, die toch wel nadenkt over kosten.
Een liefhebber denkt JUIST niet over kosten na... die wil het alleen 100% top hebben, daar heb je het dus al mis denk ik. Een echte saabrijder wil onbezorgd rijden.
Jahoor, ik geloof je direct, kijk als het kapot moet dan kan het kapot. Maar kun jij mij verklaren waarom ik nooit kromme schijven heb gehad? Terwijl ik jouw huiskamer makkelijk met alle snelheidsovertredingen kan gaan behangen, ik reed standaard te hard, alleen op 's lands snelwegen uiteraard, ik moest vorige week nog 1300 euro aftikken bij de douane aan openstaande bekeuringen van twee jaar geleden, en bij hard rijden hoort ook soms flink in de ankers gaan omdat iemand naar links komt zetten.

Alleen twee keer een kapotte homokineet gehad bij mijn eerste Saab uit 88, was nog geen 200 gulden...
Wees er vooral trost op :?

Voorbeeld: Tijdswinst op een circuit behaal je ook niet alleen door top snelheden, zegt genoeg lijkt me. Even ankeren op een snelweg... tja dat hoort erbij... je zegt hetzelf al.
Nogmaals, in vergelijking met wat dan?
Ik volg je niet meer, je zegt net zelf dat hij toch duurder is... ik denk dat niemand je dat uit hoeft te leggen (Panda vergelijking was al een goede, hoewel die erg extreem is.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
Anoniem: 149075 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 23:10:
[...]

Ik niet zo op Saab ? dan heb je mijn replies nooit gelezen... ik ken niet anders dan Saab in mijn leven, met de paplepel ingegoten.

Ik heb alleen een hekel aan mensen die denken "goedkoop" een dure auto te kunnen rijden.

Dat jouw nickname nu Saab is, zegt echt helemaal niets ;)
Zucht...heb jij mij ergens horen zeggen dat ik denk dat je goedkoop een Saab kunt rijden?

Nee, zegt helemaal niks mijn nickname...
Een liefhebber denkt JUIST niet over kosten na... die wil het alleen 100% top hebben, daar heb je het dus al mis denk ik. Een echte saabrijder wil onbezorgd rijden.
Nooit zo over nagedacht hoor, gewoon altijd lekker gereden. Hier in London koop ik ook weer een Saab, denk een mooie 900 klassieker.

[...]
Wees er vooral trost op :?

Voorbeeld: Tijdswinst op een circuit behaal je ook niet alleen door top snelheden, zegt genoeg lijkt me. Even ankeren op een snelweg... tja dat hoort erbij... je zegt hetzelf al.

Ik volg je niet meer, je zegt net zelf dat hij toch duurder is... ik denk dat niemand je dat uit hoeft te leggen (Panda vergelijking was al een goede, hoewel die erg extreem is.)
Trots is een groot woord, maar geen spijt

Ik zeg gewoon dat een Saab niet significant duurder is dan bijvoorbeeld een Peugeot, mercedes, whatever iets wat vergelijkbaar is in zijn klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-06 19:30

wouterve

Swinger of States

Ik denk dat Saabs niet significant veel duurder zijn in onderhoud dan auto's uit dezelfde klasse, zolang je de klasse waarmee je de Saab vergelijkt maar niet te laag is ;). Duurder dan een Peugeot of een Ford is het sowieso, met Volvo laat het zich nog wel goed vergelijken. Saab en zijn dealers zijn gewoon redelijk aan de prijs, dat is een feit.

Ook een feit is dat veel wat oudere Saabs zo ongelooflijk degelijk zijn dat je er makkelijk lange afstanden mee rijdt zonder ook maar aan onderhoud te denken. Je denkt er simpelweg minder snel aan om weer eens onderhoud te laten doen en dat kan zich in een later stadium vertalen naar hogere reparatiekosten. Jammer, hoort erbij, maar zeker als een auto veel kilometers maakt, gaat er op een zeker moment gewoon eens iets stuk.

Sympathiek is overigens wel dat de meeste dealers tegenwoordig gedifferentieerde tarieven hanteren voor hun uurloon, afhankelijk van de leeftijd of het model van de auto. Als trouwe Saabrijder in een wat ouder model hoef je dus steeds wat minder te betalen; da's positief en kan een hoop schelen. Goedkoop zal een Saab alleen nooit worden, tenzij je zelf een handige Harry bent of een goed mannetje weet. In ieder ander geval mag je gebruik maken van de (in mijn geval erg prettige) service van de (in mijn geval ook rekening nasturende) dealer.

Geheel terzijde, mijn todolijst: een aantal lampjes in het dashboard, de stoelverwarming in de bestuurdersstoel en ik ben aan een nieuwe accu toe... veel slijtageonderdelen dus. Het afgelopen halfjaar was bij mij overigens goed voor een setje onderstelrubbers, een nieuwe middendemper, een koppakking en een rondje nieuwe banden. Ook niet heel spectaculair; wel duur :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 10:47
Voor de volledigheid, het gaat bij Wouterve wel om een auto met 365.000 km's op de klok.

offtopic:
:w

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aZuL2001 schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 13:42:
Voor de volledigheid, het gaat bij Wouterve wel om een auto met 365.000 km's op de klok.

offtopic:
:w
?? Staat er hier ook nog een met iets van 5 ton op de klok hoor... rijdt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectie
Willen de Saab forummers weer terug gaan naar hun eigen forum.....
Ik kan hier niet moderaten. :P

Effe stoken mijn ex 9000 had bij 460.000 km nog geen grote kosten gehad. Ook geen koppakking.
Onderdelen is het enigste wat ik betaal alles doe ik verder zelf. incl de APK afmelding...

TeamBVD

• aZuL2001
[quote]
offtopic:
injectie schreef op woensdag 13 februari 2008 @ 21:35:
Willen de Saab forummers weer terug gaan naar hun eigen forum.....
Ik kan hier niet moderaten. :P
[/quote]
Onderweg ;)
Effe stoken mijn ex 9000 had bij 460.000 km nog geen grote kosten gehad. Ook geen koppakking.
Onderdelen is het enigste wat ik betaal alles doe ik verder zelf. incl de APK afmelding...
Ik meen me te herinneren dat jij over iets uitgebreidere klus faciliteiten en handigheid beschikt.

Abort, Retry, Quake ???

• injectie
:+

TeamBVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Vraagje aan de 9000-kenners hier. Ik ben vanmiddag bezig geweest in het dashboard en daar een gigantische zooi aan lelijke electronica tegengekomen dat er gewoon zo lelijk inzat dat het volgens mij after-market (of zelfinbouw) moet zijn. Losse draden enzo, zag er niet uit. Ik heb onder de motorkap ook een of andere sirene zitten, een auto van 15 jaar oud met alarm waarvan ik niet eens weet hoe het werkt staat me iig niet aan. Dus wil ik al die troep eruit trekken. Maar zijn auto's uit die tijd vaak uitgerust met iets dat er ook startonderbreking ofzo inzat? Het is een ex-leasebak, maar niet dat ik morgen alles eruit sloop en de auto vervolgens niet meer wilt starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
Ik zou even een accountje aanmaken op het saabforum.
En daar wat foto's zetten van wat je aantrof.
Zijn er vast wel een aantal die je verder kunnen helpen.

Alarm kan een Eagle zijn.
Als Zolang het nog goed werkt mooi laten zitten, is ook je centrale portiervergendeling.
En ja er zit een startblokkering in.

[ Voor 6% gewijzigd door aZuL2001 op 23-03-2008 01:57 ]

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Probleem is dat ik geen remote heb van de centrale vergrendeling, dus ookal zou dat alarm afgaan, weet ik nog niet hoe ik het af moet zetten. Maar ik zal is een paar foto's maken en aanmelden op het Saab forum, misschien wel n goed idee ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Grote schop!

Ik mag van de Saab dealer ruim 2 dagen met een 9-3 diesel sturen, om te kijken of dat iets voor me is al nieuwe kilometervreter. Vanavond ophalen, verslag volgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Laatst online: 18:35
Waar blijft dat verslag dan? :P

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
Geen verslag gezien nog ;)

Overigens mogen de oude Saabs uit de TS ook wel eens aaningevuld worden ;)

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Lol ja, intussen zijn er al weer nieuwe modellen. What about Saabs van forummers in de TS trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Laatst online: 18:35
aZuL2001 schreef op dinsdag 30 december 2008 @ 22:24:
Geen verslag gezien nog ;)

Overigens mogen de oude Saabs uit de TS ook wel eens aaningevuld worden ;)
Hela, volgens mij ken ik jouw ;)

Hoe bedoel je van de Saabs in de TS? Tellen "klassiekers" niet meer mee dan? ;)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectie
Volgens mij ken ik jullie ook.... :P

TeamBVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
Tuurlijk tellen de Klassiekers mee :)
Heb er net één gekocht, voor naast de 9000.
Afbeeldingslocatie: http://www.saabforum.nl/images/avatars/2106363812493fd3123efd5.jpg

Maar de TS moet nog even door de TSer bijgewerkt worden. Zal het wel te druk hebben :X })

[ Voor 19% gewijzigd door aZuL2001 op 31-12-2008 16:46 ]

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:04

paQ

anybody here? -O-

Zaterdag deze 9-5 estate van juli 2004 ophalen :)
2.2 TiD automaat
helemaal strak, geen parkeerbuts, geen veegje. niets :)

Afbeeldingslocatie: http://a.imagehost.org/0797/1643168-3-2-2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://a.imagehost.org/0164/1643168-5-2-2.jpg

eindelijk een regensensor die (wel) écht goed werkt _/-\o_
maar wie die bediening van de Cruisecontrol heeft bedacht.....? :|

edit:
wie kan aub even bevestigen dat de 2.2 TiD motor van Opel een kettingmotor is?

[ Voor 17% gewijzigd door paQ op 19-01-2009 23:03 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
nog wel, eind deze week gaat mijn 9-5 estate terug...
paQ schreef op maandag 19 januari 2009 @ 22:56:
hoe zit dat bij de oude? bij de mijn zit het aan het pookje van ruitenwisser/knipperlicht (doorhalen wat niet van toepassing is, weet niet meer welke)
Is idd niet het handigste systeem.. bij Subaru had je er een handig apart pookje voor en bij mijn Volvo zit het allemaal op het stuur, werkt idd makkelijker..

p.s. mooie bak, heb ik ook nog even over gedacht, maar had gelezen dat die oude diesel wat moeite had met het gewicht te trekken...dus ben benieuwd naar je rijervaringen..

[ Voor 11% gewijzigd door ToolkiT op 19-01-2009 23:36 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Mooie kar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

paQ schreef op maandag 19 januari 2009 @ 22:56:
anybody here? -O-

Zaterdag deze 9-5 estate van juli 2004 ophalen :)
2.2 TiD automaat
helemaal strak, geen parkeerbuts, geen veegje. niets :)

[afbeelding]
[afbeelding]

eindelijk een regensensor die (wel) écht goed werkt _/-\o_

edit:
wie kan aub even bevestigen dat de 2.2 TiD motor van Opel een kettingmotor is?
Mooie kar ! alleen even andere velgen onder plakken :) Vectors ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

:)

ik vind deze velgen persoonlijk nieteens zo gek :)
Maar vector wielen zijn wel erg mooi ja!

Toolkit: saab weg? :{
ja dat pookje is weinig veranderd door de modellen heen.
Het "set"-ten van de snelheid is OK.
het inschakelen van de cruisecontrol als functie is tot daar aan toe,
Maar als je naar 0 wilt, moet je maar een vreemde handeling maken vind ik door een schuifje (!) met je duim áchter het stuur aan de voorkant van het pookje op te schuiven :? 8)7
....of remmen... maar dat is niet prettig voor de achterligger.

vwb die motor. Dit is een 120 pk.
Ik rijd nu in een D5 163 pk.
en ondanks dat de saab net wat zwaarder is, moet ik zeggen dat ik niet de indruk kreeg dat ik nou effe dik 40 pk 'miste' :) Het ding komt prima mee, de bak schakelt bnuitengewoon kundig en je merkt dat de verzetten gewoon prima passen bij het vermogen van de motor. Het ding is op een snelwegoprit binnen no time op gang.
Ja, als je op dat moment de volvo nog even op zijn staart zou trappen schiet je weg, maar ik ben niet zo'n plankgas figuur. Ik houd van opschieten, maar ik hoef niet zo nodig de eerste te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
paQ schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 08:49:

Maar als je naar 0 wilt, moet je maar een vreemde handeling maken vind ik door een schuifje (!) met je duim áchter het stuur aan de voorkant van het pookje op te schuiven :? 8)7
Of effe je koppeling in ;)

Ik vind de bediening wel fijn... cruise staat altijd aan en je hoeft em alleen maar effe te setten... snelheid regelen met dat tuimel knopje en klaar :P

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

uhm... een automaat heeft geen koppelpedaal ;)
Overigens schakelt de cruise zich uit na het uitschakelen van contact.

edit @ hieronder:
hmm... apart. eens onderzoeken

[ Voor 61% gewijzigd door paQ op 20-01-2009 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Nou, bij mijn vader zijn saab brand het 'cruise' lampje altijd, de schakelaar staat iig altijd ingeschakeld.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Watvoor auto heeft hij? Ik weet dat iig de 900NG zoiets heeft, als ie aanstaat blijft ie ook aanstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
paQ schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 08:49:

vwb die motor. Dit is een 120 pk.
Ik rijd nu in een D5 163 pk.
en ondanks dat de saab net wat zwaarder is, moet ik zeggen dat ik niet de indruk kreeg dat ik nou effe dik 40 pk 'miste' :) Het ding komt prima mee, de bak schakelt bnuitengewoon kundig en je merkt dat de verzetten gewoon prima passen bij het vermogen van de motor. Het ding is op een snelwegoprit binnen no time op gang.
Ja, als je op dat moment de volvo nog even op zijn staart zou trappen schiet je weg, maar ik ben niet zo'n plankgas figuur. Ik houd van opschieten, maar ik hoef niet zo nodig de eerste te zijn.
yup Saab gaat terug naar lease firma...
ik heb een S60 D5 gekocht als vervanger.
Hier staan ze gebroederlijk naast elkaar:
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/P1010218.jpg
(volvo staat nu ff tijdelijk bij de buurman op de drive..

zie ook ToolkiT in "Show je auto - Deel 57"
en ToolkiT in "Show je auto - Deel 57"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

geinig :+
ik ga precies andersom :D

@Fwnk: behalve dat zit je bij 'resume' met eenzelfde handeling.
Het is gewoon raar geconstrueerd, en had gewoon veel beter gekund.

maar goed.
als dat het dan ook is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
paQ schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 18:22:
geinig :+
ik ga precies andersom :D
Nieuwe model 9-5 of oude?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:56

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Bertus schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 11:23:
Nou, bij mijn vader zijn saab brand het 'cruise' lampje altijd, de schakelaar staat iig altijd ingeschakeld.
Op mijn ex 9-3 was de CC ook altijd aan.
Op de CC hendel zit een schuifje. Helemaal terugduwen en je klikt 'm uit. Schuif je 'm dus helemaal naar je toe, klik je de CC aan (als in : je kan 'm gebruiken). Vevolgens met up/down kun je de snelheid vastzetten / instellen.
Wil je 'm van cruise af (zonder de CC uit te zetten) heb je idd 3 manieren:

- remmen
- koppeling intrappen
- schuifje heeeeel voorzichtig van je af duwen, net voor de klik

Vooral dat laatste verdiend idd geen schoonheidsprijs.

Overigens : bij de Saab is op de + drukken het vastklikken van je snelheid.
Wanneer je memory een lagere snelheid heeft dan wat je rijd en je drukt op + terwijl je gas geeft, klik je vast op die snelheid.
Bij de Skoda die ik nu rijd is dat dus met de min -
Kostte me een week om daarachter te komen :X

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Wees blij dat er uberhaupt een min opzit, ik kan alleen harder met de cruisecontrol op mn 9000 :( net als dat de electrische ramen wel met 1 druk op de knop naar beneden kunnen, maar dat je die knop ingedrukt moet houden om hem helemaal te sluiten. Beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koffie schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 20:04:
[...]
Bij de Skoda die ik nu rijd is dat dus met de min -
Kostte me een week om daarachter te komen :X
Gebruiksaanwijzingen lezen is niet de sterkste kant van IT-ers nee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Widow schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 20:20:
Wees blij dat er uberhaupt een min opzit, ik kan alleen harder met de cruisecontrol op mn 9000 :( net als dat de electrische ramen wel met 1 druk op de knop naar beneden kunnen, maar dat je die knop ingedrukt moet houden om hem helemaal te sluiten. Beetje jammer.
Nee man !! Je kan echt zachter ! Je moet de aan knop dan even doordrukken, dat is je min !!

En de ramen kunnen ook per stukje naar beneden... vasthouden en op gewenste moment loslaten.

Kan wat problemen opleveren bij 2 cm open... hebben de meeste auto's last van.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 149075 op 20-01-2009 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectie
bij mijn 9000 is de resume knop tevens de min knop.

Bij een 9/3 van het ouwe type zo ook de 9/5 schakeld de cruise zich altijd uit op het moment dat het contact wordt afgezet. Met de komst van de Sport Sedan is dit gewijzigd....Zodat hij altijd aan blijft staan.

TeamBVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
Widow schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 20:20:
net als dat de electrische ramen wel met 1 druk op de knop naar beneden kunnen, maar dat je die knop ingedrukt moet houden om hem helemaal te sluiten. Beetje jammer.
dat doet mijn 9-5 ook.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Anoniem: 149075 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 21:35:
[...]

Gebruiksaanwijzingen lezen is niet de sterkste kant van IT-ers nee ;)
In mijn 9-3 had ik de onboard Saab telefoon. Netjes wisselgesprek aangezet enzo. Hoeveel verbindingen ik wel niet weggedrukt heb met het opnemen van de 2e lijn :X
Toen toch maar eens de handleiding gaan lezen.
Bleek dus dat het normale opnemen knopje bedoeld was voor 'pak de 2e lijn op en verbreek de actieve' en het knopje 'Next' was dus om de 1e in de wacht te zetten en de 2e op te nemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

nee, die saab die ik postte :+ (van voor de laatste facelift dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
paQ schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 09:55:
[...]

nee, die saab die ik postte :+ (van voor de laatste facelift dus)
ah natuurlijk, ik zat ff niet op te letten..

Dat is denk ik een kwalitatief betere dan de mijne, voor zijn klasse vind ik de nieuwe 9-5 matig afgewerkt..
En heb al te veel gezeur gehad voor een nieuwe auto (niks ernstigs en alles onder garatie vervangen, maar toch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

nieuwe dingen, nieuwe problemen he...
Had met de volvo ook best wat dingen gehad hoor. ook garantie, maar je wordt er allemaal niet vrolijker van. En na het installeren van het roetfilter ging het bergafwaarts. Maar goed... het kon altijd nog erger (zo bleek)... de nachtmerrie die Peugeot heet.

Heb zojuist van de dealer bevestigd gekregen dat het iig een kettingmotor betreft.

Het geld is in elk geval overduidelijk OP bij Saab GM.
Neemt niet weg dat het een sterk ding is.

[ Voor 37% gewijzigd door paQ op 21-01-2009 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Anoniem: 149075 schreef op dinsdag 20 januari 2009 @ 21:36:
[...]

Nee man !! Je kan echt zachter ! Je moet de aan knop dan even doordrukken, dat is je min !!

En de ramen kunnen ook per stukje naar beneden... vasthouden en op gewenste moment loslaten.

Kan wat problemen opleveren bij 2 cm open... hebben de meeste auto's last van.
Wat, dat van die CC meen je niet :X dat ramen idd ook een stukje naar beneden kunnen weet ik. Ik mis alleen de functie om hem met 1 druk op de knop dicht te kunnen doen zonder 10s een knop vast te moeten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Widow schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 18:31:
[...]

Wat, dat van die CC meen je niet :X dat ramen idd ook een stukje naar beneden kunnen weet ik. Ik mis alleen de functie om hem met 1 druk op de knop dicht te kunnen doen zonder 10s een knop vast te moeten houden.
Dat werkt ook volgens mij standaard hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectie
In een keer omhoog doen kan niet. Iets ter voorkoming van afgeknelde lichaamsdelen als het raam dicht gaat. Enkel op de 9-3 Sport sedan/ estate is dit als optie verkrijgbaar.
Moeten speciale raammotoren in. Die aan de hand van stoomafname/ Geleverd vermogen weten dat het raam geblokkeerd is. En dan automatisch het raam weer open doen.l

TeamBVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

wacht effe...
dus om de cruise control (9-5) te setten, druk je op set.
Als ik die knop inhoudt, gaat ie ahrder rijden en bij loslaten blijft ie op die snelheid. (dat heb ik ondervonden met de proefrit althans)

als ik die setknop dus DOORdruk, dan activeer je de -?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
paQ schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 10:39:
wacht effe...
dus om de cruise control (9-5) te setten, druk je op set.
Als ik die knop inhoudt, gaat ie ahrder rijden en bij loslaten blijft ie op die snelheid. (dat heb ik ondervonden met de proefrit althans)

als ik die setknop dus DOORdruk, dan activeer je de -?
bij mij druk je op het knopje op het puntje van het pookje om harder te gaan en aan het schuifje om zachter te gaan...druk je die door gaat hij uit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

die lijkt dan ook weer anders te werken.

5 revisies en niet een die logisch werkt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
paQ schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 11:40:
die lijkt dan ook weer anders te werken.

5 revisies en niet een die logisch werkt 8)7
bij Subaru zat er een appart handletje voor.. drukte je die omhoog ging je harder, omlaag zachter, naar je toe uit..
Dat was nog eens een logisch systeem...
Maar je Subaru heeft wel meer dingen waarvan je denkt waarom hebben andere merken dat niet..
(hill hold, lampen die automatisch uitgaan als je contact uit doet ipv piepen (Saab en volvo doen dat ook, maar veel andere merken niet die piepen nog steeds.. like WTF hoe duur is het nou om een relaytje intebouwen ipv een pieper??), zonnebril houder in plafond (bij spiegel))
Hun AWD is ook geweldig alleen is het verbruik wat minder (of beter gezegd wat meer ;) )...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

het kan nog erger hoor bij opel.
Geloof dat daar de CC bediening OP het dashboard zit, ACHTER je stuur.
Naast de lichtschakelaar :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

paQ schreef op donderdag 22 januari 2009 @ 12:51:
het kan nog erger hoor bij opel.
Geloof dat daar de CC bediening OP het dashboard zit, ACHTER je stuur.
Naast de lichtschakelaar :')
Opel is Saab nu :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Nee nee nee, een Opel is een Saab en niet andersom :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

hahahahah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

't Is wel zo hoor :P
Mijn pa ging aan zijn Vectra klussen (PDC inbouwen) en moest bij de bekabeling van zijn achterlichten zijn.
Toen 'ie de kabelboom in handen had, zag hij allemaal Saab logo's erop zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
Hhihihi

Dat zijn de betere verhalen :)

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
Widow schreef op woensdag 21 januari 2009 @ 18:31:
[...]

Heb het vandaag even geprobeerd, maar er zit echt geen min-functie op mijn CC :( als ik de CC aanzet en op SET druk aan de zijkant gaat ie in de CC. Als ik vervolgens Resume indruk gebeurt er niets, als ik Pause indruk gaat ie uit, en als ik dan resume weer indruk gaat ie weer accelereren naar zn snelheid die ik heb ingesteld. Het gaat trouwens om een 9000-CC hier, van '93. Ik geloof dat de CC van >95 wel anders werkt, maar vind het nog steeds jammer dat ik geen min-functie op de CC heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Bij de 93 SS zit de besturing op de richtingaanwijzer... met een tuimelknopje voor harder / zachter en SET (eerste keer alleen)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve
  • Laatst online: 03-06 19:30

wouterve

Swinger of States

Widow schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 10:14:
Heb het vandaag even geprobeerd, maar er zit echt geen min-functie op mijn CC :( als ik de CC aanzet en op SET druk aan de zijkant gaat ie in de CC. Als ik vervolgens Resume indruk gebeurt er niets, als ik Pause indruk gaat ie uit, en als ik dan resume weer indruk gaat ie weer accelereren naar zn snelheid die ik heb ingesteld. Het gaat trouwens om een 9000-CC hier, van '93. Ik geloof dat de CC van >95 wel anders werkt, maar vind het nog steeds jammer dat ik geen min-functie op de CC heb.
Oké, ik heb er dan wel een van 1997, dus het kan inderdaad zijn dat 'ie anders werkt, maar toch nog even voor de zekerheid: op mijn richtingaanwijzerstengel (scrabble!) zitten twee knoppen: de tuimelschakelaar waarmee je de boel in eerste instantie aan zet, en de knop op het uiteinde. Die tuimelschakelaar is de verwarrende, die heeft een driedubbele functie: 1) de cc aanzetten (lampje op dashboard gaat aan); 2) de resumefunctie om terug te gaan naar de ingestelde snelheid (kort indrukken); 3) de min-functie om de ingestelde snelheid te verlagen (de knop net zolang ingedrukt houden tot je op de lagere snelheid bent die je wil). Ik weet niet of je dat lang ingedrukt houden al geprobeerd had?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koffie schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 07:40:
Daar zat ik op te wachten :+

Nu een Opel een Saab is, waarom zijn hetg dan nog steeds van die onafgewerkte te slechte rijdende dozen op de weg ?? :9

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 149075 op 23-01-2009 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Wat bedoel je, Opels ? >:)

Nah, het boeit mij allemaal niet zo. Tuurlijk kun je een emotionele binding met een auto of een merk hebben, maar de haat / vijandigheid die je op specifieke merk-fora tegenkomt staat zo'n beetje gelijk aan de discussie Fok / Tweakers of Windows / Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
wouterve schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 15:30:
[...]

Oké, ik heb er dan wel een van 1997, dus het kan inderdaad zijn dat 'ie anders werkt, maar toch nog even voor de zekerheid: op mijn richtingaanwijzerstengel (scrabble!) zitten twee knoppen: de tuimelschakelaar waarmee je de boel in eerste instantie aan zet, en de knop op het uiteinde. Die tuimelschakelaar is de verwarrende, die heeft een driedubbele functie: 1) de cc aanzetten (lampje op dashboard gaat aan); 2) de resumefunctie om terug te gaan naar de ingestelde snelheid (kort indrukken); 3) de min-functie om de ingestelde snelheid te verlagen (de knop net zolang ingedrukt houden tot je op de lagere snelheid bent die je wil). Ik weet niet of je dat lang ingedrukt houden al geprobeerd had?
Ik heb ook die tuimelschakelaar ja, maar dat bij jou op het dash al een lampje aangaat geeft aan dat je een servo-gestuurde CC hebt. In mijn oude 9000 zit nog een CC met een vacuumsysteem, heb dan ook geen lampje op mn dashboard. Heb idd geprobeerd met lang indrukken enzo, maar het zit er helaas niet op kennelijk. Ik ben allang bij dat er uberhaupt CC opzit, maakt rijden wel een stuk relaxter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectie
Widow is right. mijn ouwe 94 had geen min functie. Mijn huidige 96 Gasboot heeft wel een min functie. Gaat om met de switch naar het lampje op het dash.

TeamBVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

nou
heb de auto vanavond al opgehaald :)

de CC (9-5 '04) gaat uit nadat de sleutel uit het contact is geweest.
aanzetten moet dus met eht schuifje, naar links te klikken. Dit moet je met je duim doen, want anders kan het anatomisch gezien niet met je handen.

Setten is op de knop drukken.
+ is op dezelfde knop
- is tegen de schuif aandrukken. Er steekt een verdikking uit, zodat je hem net zo eenvoudig kunt bedienen als de Set / +
diezelfde schuif is bij kort indrukken de resume.

m.a.w.
schuif naar rechts: - / resume
knop: + / set

het enige echte klote is de CC op 0 zetten, dat is weer dezelfde beweging als aan of uit, maar dan 1 tikje minder ver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-06 13:21

mace

Sapere Aude

Koffie schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 07:40:
Zo ken ik er nog wel een.

Iemand die had een Laguna, en steeds problemen er mee. Steeds weer bij de garage met motorproblemen e.d.

Op een dag komt hij aan en zegt hij triomfantelijk: "Nou ik heb die schijtrenault omgeruild voor een fatsoenlijke auto hoor!"
Ik: "Oh ja? Welke dan?"
Hij: "Een Volvo V40 diesel!"
Ik: "Euh, daar zit een Renault motor in."
Hij: *stilte*

:')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

maar de laguna is dan nog steeds wel een schijtauto ;)

oh ik kom er net achter dat ik standverwarming heb :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

paQ schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 23:38:
maar de laguna is dan nog steeds wel een schijtauto ;)

oh ik kom er net achter dat ik standverwarming heb :+
Mja ik ben er ook geen groot fan van, maar dat hij een renault omruilt voor een volvo, maar met een renault motor vind ik toch wel hilarisch eigenlijk. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mace schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 23:53:
[...]

Mja ik ben er ook geen groot fan van, maar dat hij een renault omruilt voor een volvo, maar met een renault motor vind ik toch wel hilarisch eigenlijk. :')
Nou er zijn erg goede rnault motoren hoor... en niet in iedere renault/volvo zit een schijtblok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koffie schreef op vrijdag 23 januari 2009 @ 20:23:
Wat bedoel je, Opels ? >:)

Nah, het boeit mij allemaal niet zo. Tuurlijk kun je een emotionele binding met een auto of een merk hebben, maar de haat / vijandigheid die je op specifieke merk-fora tegenkomt staat zo'n beetje gelijk aan de discussie Fok / Tweakers of Windows / Linux.
Ik had je reactie wat anders ingeschat namelijk ;)

Ik vind de Opels, de Astra en de Vectra van dit moment, en ik denk ook vorig model, erg mooi en degelijk namelijk.

Zou me er niet voor schamen een degelijke auto te rijden met alles erop en eraan voor minder... alleen wat stug afgeveerd vind ik... enige minpunt.

Opel O+ Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik heb staan koekeloeren naar de Insignia, maar niet genomen.
Ten tijde van de knoop doorhaken was er simpelweg niets bekend over de station versie (welke ik toch wel wil).
Verder knaagt er iets aan die Insignia.
Hij ziet er waanzinnig uit, echt een mooie wagen. Maar ik ben bang dat 'm hetzelfde lot ondergaat als de 407 SW.
Dat was ook een mooie bak met een gedurfd nieuw design waar je mee uit kon springen. 2 Jaar later werd je doodgegooid met deze auto op de snelweg.
Dat zal de Insignia ook gebeuren ben ik bang. Over 2 jaar zal dit een veel geziene populaire leasebak zijn. Mede te danken aan zijn vanaf prijs 27.000,-
Ook de Vectra heb ik lang naar gekeken trouwens, erg mooie bak met veel ruimte.

Maar het is dus uiteindelijk een Passat geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koffie schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 09:03:

Maar het is dus uiteindelijk een Passat geworden.
Goede keus !

Maar deze zie je toch ook heel veel rijden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Anoniem: 149075 schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 01:50:
[...]

Nou er zijn erg goede rnault motoren hoor... en niet in iedere renault/volvo zit een schijtblok.
Dat zeg ik toch ook niet.

Ik ben geen fan van het merk renault in het algemeen, niet zozeer alleen de techniek.
En het waardeoordeel over de motoren ervan was niet van mij.

[ Voor 4% gewijzigd door mace op 24-01-2009 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Anoniem: 149075 schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 13:34:
[...]
Maar deze zie je toch ook heel veel rijden ?
True, maar niet vanwege het gedurfde of 'baanbrekende' design :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koffie schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 20:28:
[...]

True, maar niet vanwege het gedurfde of 'baanbrekende' design :)
Design is ook wel goed hoor je van veel mensen :) Maarja... de TDI... wie heeft hem groot gemaakt... idd de VAG groep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AkroBatik
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-06 10:32

AkroBatik

Bad Cars Can Be Briliant

Anoniem: 149075 schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 21:51:
[...]

Design is ook wel goed hoor je van veel mensen :) Maarja... de TDI... wie heeft hem groot gemaakt... idd de VAG groep
Wie heeft de TDI techniek enkel gekocht en daarna in auto's gebouwd? de VAG groep. De techniek heeft verder weinig met vw van doen.

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AkroBatik schreef op zaterdag 24 januari 2009 @ 22:07:
[...]

Wie heeft de TDI techniek enkel gekocht en daarna in auto's gebouwd? de VAG groep. De techniek heeft verder weinig met vw van doen.
Dan kun je het nog wel groot maken !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

Had ik al gezegd dat standkachels kont shoppen? :P

heeerlijk!
Buurman staat te krabben vanmorgen "morguh, Jan :) ", en dan stap je zelf in een lekker warme auto in :z, starten, een keer de ruitenwissers laten gaan om het gesmolten ijs weg te vegen en wegrijden :D

_/-\o_

[ Voor 5% gewijzigd door paQ op 04-02-2009 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
Standkachel is een upgrade die me ook wel leuk lijkt.
Maar ga eerst de verwarmde stoelen maar eens fixen ;)

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Als je een standkachel hebt heb je toch in principe geen stoelverwarming meer nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
Maar ik heb geen standkachel, en wel werkende stoelverwarming (temporarily out of order) :)

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Oh zo. Ja dan is het wel fijn als ze het doen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
ik heb in de volvo nu verwarmde stoelen en dat is met leren bekleding en deze temperaturen wel erg lekker moet ik zeggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Saab hier heeft ook verwarmde stoelen icm leer. Echt heerlijk :D
Overigens lag er vorige week een paar druppels olie op straat. Onderkant was wat vettig en in eerste instantie leek het erop dat het van de aandrijfas bestuurderskant kwam :/ Maar thank god bleek het na even zoeken van het stuurbekrachtigingsresevoir te komen. Waarschijnlijk sluit het dekseltje niet meer goed. Helaas is het resevoir niet los te bestellen en moet je meteen de pomp+resevoir vervangen... (en een sloop 9-3 SS is moeilijk te vinden) Hopelijk is het opgelost met een nieuw dekseltje dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Paar druppels olie is niet echt meteen een ramp hoor... waarom toch altijd thankgod ? Ik heb liever een zwetende motor die top loopt dan een kurkdroog ding dat slecht rijdt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als het een oud beestje was dan was het ik wel met je eens, maar een auto uit 2004 hoort imo niet te zweten, en zeker niet bij de aandrijfas. Al zou die dat wel doen dan moet dat wel gefixed worden (waren 2 keerringen dacht ik) en dat is beduidend meer werk dan een stuurbekrachtigingspomp+resevoir vervangen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectie
Anoniem: 168490 schreef op woensdag 04 februari 2009 @ 12:58:
De Saab hier heeft ook verwarmde stoelen icm leer. Echt heerlijk :D
Overigens lag er vorige week een paar druppels olie op straat. Onderkant was wat vettig en in eerste instantie leek het erop dat het van de aandrijfas bestuurderskant kwam :/ Maar thank god bleek het na even zoeken van het stuurbekrachtigingsresevoir te komen. Waarschijnlijk sluit het dekseltje niet meer goed. Helaas is het resevoir niet los te bestellen en moet je meteen de pomp+resevoir vervangen... (en een sloop 9-3 SS is moeilijk te vinden) Hopelijk is het opgelost met een nieuw dekseltje dus.
Ik denk eerder dat de keerring van je stuurbekrachtingingspomp versleten is. Hoe is het oliepeil van de stuurbekrachtiging?

De pomp zit rechtstreeks op de nokkenas. op het moment dat deze keerring versleten is. Komt de motorolie door deze keerring in je stuurbekrachtiginsreservoir en lekt er via de dop uit. Enigste remedie pomp vervangen.

Heb het al een keertje of 10 gedaan....

TeamBVD

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste