Het grote Saab topic

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 60.959 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164470

Ik moet zeggen dat ik in het begin de achterkant ook lelijk vond maar in deze kleur komt het er al veel beter uit dan op een zwarte auto, ik vind het steeds mooier worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164470

ToolkiT schreef op maandag 18 juni 2007 @ 17:44:
heb je een foto van de klokken? (kilometer teller, toerenteller etc)
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/d/c254e0d04adf15520c29ebff73c99d2d.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
De hamvraag is natuurlijk: waar zit de sleutel?
Ik vrees dat die gewoon onder het stuur zit en het dan dus 100% officieel is dat het geen Saab is...

<edit>
Bekijk de andere interieur foto nog eens, en hij zit idd in het midden, dus dat valt nog mee..

[ Voor 26% gewijzigd door ToolkiT op 18-06-2007 19:42 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-06 22:28
Anoniem: 164470 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 17:39:
Een Amerikaans voorbeeld, aan de achterkant zit een uitlaat gewoon rond en daar zit een ovale ring omheen zodat hij dikker lijkt maar je kan er gewoon doorheen kijken, echt slecht gemaakt!

Er zit overigens wel een beest van een motor (waar het in Amerika allemaal om draait) in: V8 5.3, die in 7.8sec op de honderd zit en door trekt tot de 190km/h. Dit geintje kost je echter wel 1:4 liter aan benzine, mijn pa houdt van optrekken!
Hoi. :+
- reservewiel weg
- foeilelijke einddemper weg
- mistachterlicht weg (zit daar puur en alleen vanwege de typegoedkeuring), verplaatst naar een van de achteruitrijlamp-units
- dubbele pijp eronder
Afbeeldingslocatie: http://xs216.xs.to/xs216/07251/demo.jpg.xs.jpg

Interesse om een dergelijke uitlaat onder jullie auto te fixen? Mail me op piet.kanarie (kringel) gmail.com ;).

edit: Overigens trekt hij niet door naar 190, hij is daar simpelweg op begrensd. Veiligheidsoverwegingen. :P

[ Voor 5% gewijzigd door El-Loco op 21-08-2007 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:52

GaMeOvEr

Is een hork.

Gedverderrie, wordt dat ding stock met een sort-off lexus look-a-like achterlichten geleverd?

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:37
Ik loop zelf ook niet echt warm van de 9-5 en 9-7x. De nieuwe 9-3 vind ik wel een hele mooie wagen. Vooral de Estate vind ik prachtig uitgevoerd met zijn sneeuwwitte achterlichten en vind het zilvere aan de voorkant wel kloppen voor een auto uit Scandinavië. Hier staan er wat meer.

Afbeeldingslocatie: http://img440.imageshack.us/img440/5258/27115467pg4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img440.imageshack.us/img440/9886/33686407ws5.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door D. Ninjai op 19-06-2007 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

een collega had er laatst een als leenauto, en het viel me tegen hoe klein hij is (relatief natuurlijk). Mischien omdat ik de 9-5 estate van Toolkit gewend ben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
lex schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 09:43:
een collega had er laatst een als leenauto, en het viel me tegen hoe klein hij is (relatief natuurlijk). Mischien omdat ik de 9-5 estate van Toolkit gewend ben :P
stom he, hoe snel je ergens aan went? ik vind mijn 9-5 estate soms ook wat krap..
Voor onze kamper vakantie zit ik er zelfs aan te denken om de skibox van mijn buurman te lenen...
Eigenlijk gekkenwerk, maar ja de kinderwagen alleen neemt al de halve kofferbak in... en als we met zijn 2en gingen kamperen zat ie al vol (en soms nog spul op de achterbank ook :$ )..

9-3 vind ik een mooie wagen, maar vind van de estate het wat jammer dat de daklijn achter een beetje raar loopt.. beetje het idee van een NL grijs kenteken waar een extra bult op zit..

Trouwens als je een saab krap van binnen vind moet je eens in een volvo gaan rijden, die hebben zulke dikke deuren/kooi dat van binnen het wel lijkt of je een klasse kleiner rijd ;) verder wel prettige auto's en de ruimte went ook wel snel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:10

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

D. Ninjai schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 09:19:
Ik loop zelf ook niet echt warm van de 9-5 en 9-7x. De nieuwe 9-3 vind ik wel een hele mooie wagen. Vooral de Estate vind ik prachtig uitgevoerd met zijn sneeuwwitte achterlichten en vind het zilvere aan de voorkant wel kloppen voor een auto uit Scandinavië. Hier staan er wat meer.

[afbeelding]

[afbeelding]
idd, de nieuwe facelift spreekt mij bijzonder aan. De koplampen komen van de 9-5 af (en dat is dan ook meteen het enige mooie aan de 9-5) icm een facelift die geinspireerd is op de Aero X.

* Koffie nog steeds hopen problemen met electronica in de 9-3 SE, maar ik heb gisteren te horen gekregen dat ze weer een bult aan shizzle gaan vervangen (ik heb bijna alles al nieuw in dat ding volgens mij :X).

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
Koffie schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 11:14:
[...]

idd, de nieuwe facelift spreekt mij bijzonder aan. De koplampen komen van de 9-5 af (en dat is dan ook meteen het enige mooie aan de 9-5)
niet helemaal volgens mij:
Afbeeldingslocatie: http://img440.imageshack.us/img440/5258/27115467pg4.jpg
vs
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/Saab_noplates.jpg
Ze lijken erop maar de 9-5 heeft 2 ronde lampen en de 9-3 zo te zien 1 ronde en een vierkante

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als ik het goed heb, zijn de koplampen van jouw 9-5 het resultaat van een facelift aan de 9-5. De 9-3 heeft o.a. een gefacelifte neus gekregen welke een mengelmoes is van de 'oude' 9-3, de 9-5 en de Aero X.

Het lijkt allemaal een beetje op elkaar :)

Maar mooi is 'ie wel, de nieuwe neus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
Koffie schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 12:01:
Maar mooi is 'ie wel, de nieuwe neus.
yup, ze hebben waarschijnlijk geluisterd naar de feedback van de facelift van de 9-5 en de look wel aangehouden maar iets minder extreem.
Zeker een geslaagde facelift :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Alleen zonde dat ze dan ook de suffe middenconsole van de 9-5 hebben meegenomen >:)
(ok, die was er eerder dan de neus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Koffie schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 12:59:
Alleen zonde dat ze dan ook de suffe middenconsole van de 9-5 hebben meegenomen >:)
(ok, die was er eerder dan de neus)
Wanneer mag jij een nieuwe uitzoeken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Als ze die electronica zooi in mijn auto niet christelijk aan de praat krijgen ? :P
Dus als jij nou ff je best doet zodra hij bij jullie binnen is, ben ik ook eens echt 100% tevreden over mijn auto ;)

[ Voor 41% gewijzigd door Koffie op 19-06-2007 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Koffie schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 20:40:
Als ze die electronica zooi in mijn auto niet christelijk aan de praat krijgen ? :P
Dus als jij nou ff je best doet zodra hij bij jullie binnen is, ben ik ook eens echt 100% tevreden over mijn auto ;)
Over 2 weken ben ik er fulltime, geef maar een gil. :P

Wat vind je van de nieuwe toko?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Nog niet geweest, begreep van mijn vrouw dat nu alle merken bij elkaar zitten (net als in Almere).
Wat doe je daar eigenlijk precies ? Ga jij aan mijn auto sleutelen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Koffie schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 21:09:
Nog niet geweest, begreep van mijn vrouw dat nu alle merken bij elkaar zitten (net als in Almere).
Wat doe je daar eigenlijk precies ? Ga jij aan mijn auto sleutelen ?
Nu is het inderdaad Saab met Mitsubishi en de occasion-handel onder één dak.

Ik ga niet aan je auto sleutelen, ik ga proberen die dingen te verkopen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168490

Mijn ouders zitten te kijken naar een mooie 9-3 (2002-2007 model) met minimaal een 1.8t (120 pk echt te weinig en 2.0t/T's zijn in de buurt helaas schaars). M'n pa heeft al een hele korte tijd (2 maandjes helaas) in dit model Saab gereden (1.8t) en dat beviel goed, rijdt heerlijk en ziet er echt prachtig uit. Nu zijn we echter naar een tweedehandsje aan het kijken en wij vragen ons af wat de grote minpunten van dit model zijn en dan vooral bij een hogere kilometerstand. Van eventuele rammeltjes in het dashboard waren wij al op de hoogte maar met nu een Peugeot en Hyundai op stal zijn wij niet zo kieskeurig meer :+. En hoe zit het met de automaten van Saab? Zaterdag gaan we in een 1.8t proefrijden met automaat die 140k gelopen heeft (wel 12 maanden garantie) en mijn ouders hebben eigenlijk nog nooit een automaat gehad, we zullen zien. Echt veel keuze is er helaas ook niet omdat de standaard wieldoppen en 15'' 5-spaaks lichtmetaal die je vaak ziet niet in de smaak vallen van paps en mams. Eventjes verder rijden dan 20km en er zijn weer veel Saabs te koop maar eerst maar een proefrit maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
1.8t is ook heel makkelijk te chippen naar waardes van 2.0t en +

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja had het ook gelezen op het Saabforum (veel te laat achtergekomen). Altijd handig, maar het zal waarschijnlijk nooit gebeuren :+. Inmiddels wat ingelezen en zo te zien is het motorisch allemaal wel goed bij de 9-3. Ga vooral op het uiterlijk letten: verroeste wielmoeren, softcoating die loslaat op het dashboard, verweerde handgrepen, roestend aluminium bij de buitenspiegels (credits to Saabforum). Trouwens nog een mooie 9-3 1.8t gevonden, 98k op de teller, met leer, mooie velgen etc. Alleen geen garantie en bijkopen zal wel weer duur worden. Ik zie het zaterdag wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149075

Verroeste Wielmoeren..... zucht... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mis ik iets? O-)

vvvv - Altijd slecht in scheikunde geweest :P Maar thanks voor de info, zal de revisieprijzen onthouden bij het onderhandelen (mocht dat er zaterdag al van komen, denk het niet)

[ Voor 84% gewijzigd door Anoniem: 168490 op 22-08-2007 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

roestend aluminium? dat oxideert alleen of is 't spuit aluminium (maken ze dat ook al, eerst had je alleen maar 'spuit chroom :') ).

maar hoe zit het met die automaten van Saab, veel automaten lopen met 150K kilometers wel richting een revisie aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GoldenSample schreef op woensdag 22 augustus 2007 @ 22:22:
roestend aluminium? dat oxideert alleen of is 't spuit aluminium (maken ze dat ook al, eerst had je alleen maar 'spuit chroom :') ).

maar hoe zit het met die automaten van Saab, veel automaten lopen met 150K kilometers wel richting een revisie aan
Ik weet niet hoe het zit met de nieuwere, dat is gewoon GM namelijk.

Hier staat een automaat met 5 ton op de teller en schakelt als nieuw.

je kan niet verder dan 200PK op de oude types, de nieuwe wel dacht ik.

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-06 19:30

wouterve

Swinger of States

Geen idee hoe lang de automaten het precies zullen uithouden, maar mijn vader rijdt inmiddels zo'n 45.000 km rond in een Saab 9-3 SportHatch met een 1.8t gekoppeld aan een automaat, en die bevalt prima. De automaat is een prettige en schakelt soepel. De auto an sich bevalt ook goed, zij het dat mijn moeder hem wat stug vindt (zij is Citroën/Peugeot gewend) en af en toe hoor je inderdaad wel eens ergens een rammeltje, maar niks ècht zorgwekkends.

• injectie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-02-2024
Automaten gaan wel goed bij mijn weten. Af en toe is software updaten.

Even een algemene tip voor een 9-3 sport sedan. Ga na of de auto alle campaignes en modificaties heeft gehad. Dit is wel belangrijk namelijk.

[ Voor 15% gewijzigd door injectie op 23-08-2007 23:53 ]

TeamBVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net naar 4 Saabs gekeken, helaas was er bij elke Saab wel een minpuntje. Bij eentje zaten er putjes in de motorkap en vlekken op de bekleding, de andere was duurder geprijsd dan op de site stond (2000 euro meer :X), nog een Saab had die 1.8i motor en de laatste had allemaal krassen bij de achterbumper (zal wel iets van een huisdier zijn geweest). Nog niet proef gereden omdat we nu toch minimaal een 1.8t met handbak zoeken. Toch maar stiekem naar wat concurrenten gekeken en die zagen er over het algemeen wat beter uit. De S60 was al een auto waar we met een schuin oog naar kijken en nu komt daar ook nog eens een BMW 3-serie die verbazingwekkend veel ruimte achterin had. Een Saab staat nog wel op nummertje 1 als keuze dus we zoeken verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168490 schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 16:31:
Net naar 4 Saabs gekeken, helaas was er bij elke Saab wel een minpuntje. Bij eentje zaten er putjes in de motorkap en vlekken op de bekleding, de andere was duurder geprijsd dan op de site stond (2000 euro meer :X), nog een Saab had die 1.8i motor en de laatste had allemaal krassen bij de achterbumper (zal wel iets van een huisdier zijn geweest). Nog niet proef gereden omdat we nu toch minimaal een 1.8t met handbak zoeken. Toch maar stiekem naar wat concurrenten gekeken en die zagen er over het algemeen wat beter uit. De S60 was al een auto waar we met een schuin oog naar kijken en nu komt daar ook nog eens een BMW 3-serie die verbazingwekkend veel ruimte achterin had. Een Saab staat nog wel op nummertje 1 als keuze dus we zoeken verder.
Is vaak bij een saab, ze worden gebruikt waar ze voor dienen.

Steenslag is bij vele auto's zo, ik denk dat je je verwachtingen wat lager moet zetten voor je prijs ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor 20k mag je toch wel een mooie auto verwachten. Het is zeker niet zo dat een paar putjes in de motorkap meteen een reden is om die auto niet te kopen, maar dit waren er gewoon teveel. Die met een 1.8i motor zag er bijvoorbeeld weer heel goed uit. Die stond bij een dealer die nu heel veel Saabs binnenkrijgt uit de lease en heel makkelijk doet over velgen switchen en een bumper overspuiten, helaas kan hij die motor niet switchen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Nu komen de Saabs inderdaad terug uit de lease. Kijk iets verder dan je omliggende Saab-dealers, en de kans is heel groot dat je voor de 19-21K prijsrange naast alle 1.8t Linear's ook een aantal 2.0t Vectors kan vinden, die liepen toentertijd ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

El-Loco schreef op zaterdag 25 augustus 2007 @ 18:41:
Nu komen de Saabs inderdaad terug uit de lease. Kijk iets verder dan je omliggende Saab-dealers, en de kans is heel groot dat je voor de 19-21K prijsrange naast alle 1.8t Linear's ook een aantal 2.0t Vectors kan vinden, die liepen toentertijd ook goed.
Yep dat klopt.

Voor 20K mag je wat verwachten, hoewel ik zeker weet dat je voor een 5K euro meer een perfecte auto koopt.

Zoals ik weet wat er tijdens de 95 tijd ook vaak een prijs van 25K voor een perfecte auto uit de lease.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo morgen weer 3 Saabs bekijken. Eentje (een 1.8t) hebben we al buiten zien staan en zag er perfect uit. Geen enkele kras, steenslag of deuk. Ook de banden en remschijven waren prima en met de lederen bekleding was ook niks mis. Alleen wel een kleine lekkage linksvoor, morgen maar eens kijken wat het kan zijn. Daar gaan we iig in proefrijden. De andere 2 zijn beide een 2.0t en hebben we nog niet in het echt gezien.

Nog een vraagje trouwens: bij welke versies zit allemaal zo'n turbotellertje? Op de 1.8t's heb ik het nog niet gezien, wel op een 2.0t Linear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Alleen op de 2.0T zit een turbodrukmeter. Op de 2.0t hoort hij eigenlijk niet te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectie
Turbodrukmeter is een optie die op alle turbomodellen kon worden besteld.... Geoof dat in de Aero modellen zo'n metertje standaard was.

[ Voor 3% gewijzigd door injectie op 01-09-2007 08:06 ]

TeamBVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Anoniem: 168490 schreef op maandag 20 augustus 2007 @ 21:53:
Zaterdag gaan we in een 1.8t proefrijden met automaat die 140k gelopen heeft (wel 12 maanden garantie) en mijn ouders hebben eigenlijk nog nooit een automaat gehad, we zullen zien.
Late reactie, maar is dat toevallig die 9-3 die te koop staat bij Catsman in Uithoorn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jep :) Werk je daar? Bij autscout24 stond ie iig voor 2000 euro minder te koop (en icm met automaat en 140k op de teller viel die toch af). Nu naar een andere Opel garage in Almere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168490 schreef op zaterdag 01 september 2007 @ 13:07:
..

Nu naar een andere Opel garage in Almere.
Blijft pijnlijk om naar een Opel dealer te moeten voor een Saab :9

Hoewel die nieuwe vectra's zeker niet lelijk zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vind die Vectra's ook wel netjes ja, jammer dat m'n pa een turbo wilt :P
Anyway vandaag weer niks interessants gezien. De Saab die we al eerder hadden bekeken en er zeer goed uitzag was vanochtend verkocht :( Helaas anders was ie waarschijnlijk van ons geweest. Het is toch het beste om een dag vrij te nemen en meteen veel auto's te gaan bekijken dus dat zijn we ook binnenkort van plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-06 13:05

Dani86

AeroGeek

Mijn pa rijdt een 9-5 Griffin 3.0 V6t Aut.

Ik kan hem gewoon pakken als ie hem niet nodig heeft, heerlijke bak. :)
Ik vind het ook altijd heerlijk als er gasten komen in hun Golf3 Gti/Civic met neppe bumpers bij het stoplicht :7 >:)

Heeft er iemand webspees over en wil een foto posten?

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

n00bdani86 schreef op dinsdag 04 september 2007 @ 23:19:
Mijn pa rijdt een 9-5 Griffin 3.0 V6t Aut.

Ik kan hem gewoon pakken als ie hem niet nodig heeft, heerlijke bak. :)
Ik vind het ook altijd heerlijk als er gasten komen in hun Golf3 Gti/Civic met neppe bumpers bij het stoplicht :7 >:)

Heeft er iemand webspees over en wil een foto posten?
Diesel ? Die dingen lopen prachtig maar hebben zo hun motorische problemen bij hoge toeren/snelheden :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectie
Een griffin is geleverd met een V6 Benzine Rutger....En een V6 Diesel in combinatie met automaat is nooit geleverd...

[ Voor 37% gewijzigd door injectie op 05-09-2007 07:09 ]

TeamBVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

injectie schreef op woensdag 05 september 2007 @ 07:09:
Een griffin is geleverd met een V6 Benzine Rutger....En een V6 Diesel in combinatie met automaat is nooit geleverd...
Er zijn wel degelijk V6 diesels, die zal alleen niet meer als griffin gezien worden dacht ik, krijg je vector uitvoeringen voro de zakelijke markt.

Dat zijn de TiD motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dani86
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-06 13:05

Dani86

AeroGeek

Het is een Benzine :)

Griffin was er alleen met de 3.0 V6t aut. Benzine, bij de 9-5.

Ryzen 5 7500F - 32GB RAM @ 6000 MHz - RX7700XT - WD SN770 1TB nvme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectie
Anoniem: 149075 schreef op woensdag 05 september 2007 @ 12:31:
[...]

Er zijn wel degelijk V6 diesels, die zal alleen niet meer als griffin gezien worden dacht ik, krijg je vector uitvoeringen voro de zakelijke markt.

Dat zijn de TiD motoren.
Lees mijn tekst is goed. Ik zeg nergens dat er geen V6 diesels zijn geleverd.
Ik zeg alleen dat Griffins altijd V6 benzines zijn. En nee dat klopt ook weer niet want toen de V6 benzine niet leverbaar was door poblemen met de productie . Is er voor een klant van ons een 4 cilinder Griffin gebouwd. Door de fabriek als compensatie voor de lange wachttijd.

De V6 Diesel kwam pas in 2002. En toen werd de Naam Griffin al niet meer gevoerd.

De vector uitvoering heeft niks te maken met de zakelijke markt. Vector is de naam van een uitrustingsnivo. En leverbaar op bijna alle motorvarianten...

TeamBVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

injectie schreef op woensdag 05 september 2007 @ 21:06:
[...]

De vector uitvoering heeft niks te maken met de zakelijke markt. Vector is de naam van een uitrustingsnivo. En leverbaar op bijna alle motorvarianten...
En wordt/werd meestal door zakelijk rijders in de lease gedaan ;)

Zover ik weet had de beste man dus beter een aero kunnen nemen of een Vector uitvoering omdat een Griffin gewoon V6 is, niet veel anders.

Aero is tegenwoordig ook een "pakket", Aero was voorheen, luxe en top vermogen... iedereen wil een Aero zeker ;)

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 149075 op 05-09-2007 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok bijna zover :) Donderdag/vrijdag proberen de koop rond te krijgen van een Saab 9-3 2.0t Arc (leer, climate control, lm velgen, cruise control, parking assistance etc.). Nu maar hopen dat hij daarvoor niet verkocht is en we het eens worden met de bijbetaling (inruil). Dit is hem:

Afbeeldingslocatie: http://www.autotrack.nl/car-img/of01/s028/of01_0004391728.jpg

Interieur ziet er perfect uit, geen steenslag en maar enkele krasjes boven op de achterbumper. Banden en remschijven zagen er ook nog goed uit. Wel een ding opgemerkt: hij lekt een beetje bij de versnellingsbak lijkt het wel, hebben we ook al eerder gezien bij een andere Saab dus misschien is het een bekend probleem? Pakking/keerring oid? En nee, het is niet de airco :P

Niemand een idee wat die lekkage kan zijn?

Morgen eerst naar Breda om wat auto's van ING Car Lease te bekijken. Even kijken of daar iets moois tussen staat, en anders weer naar die blauwe hierboven. Het plan is om opnieuw een proefritje te maken en hem bij de Saabdealer om de hoek te laten controleren tegen uurloon. Zijn nog steeds een beetje bang voor die lekkage eigenlijk.

Ik denk dat INnjectie dat wel weet, zal je keerring van de bak wel zijn, 9000's hadden bijvoorbeeld altijd een lekkende nokkenas-seal... dat was standaard :)

Ik zou trouwens niet voor een 2.0 gaan, die dingen zijn vreselijk zenuwachtig, zeker als hem nog wil gaan chippen ook... automaten.. worden dan helemaal gek.

Probeer een 2.3 (dacht niet dat de 9-3 die had ??) te vinden, zit je beter mee met een LPT uitvoering (of FPT or Aero natuurlijk :))

Let wel... een Aero van een eerste type 9-3 is maar 205 of 210 PK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijken sowieso alleen maar naar handbakken nu :P 2.0t is toch full pressure turbo? En is het echt anders dan de LPT? We hebben alleen in de 2.0t gereden en dat was al prima te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 168490 schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 00:31:
Kijken sowieso alleen maar naar handbakken nu :P 2.0t is toch full pressure turbo? En is het echt anders dan de LPT? We hebben alleen in de 2.0t gereden en dat was al prima te doen
T zal wel FPT zijn, zo was het altijd wel. Handbakken is wel aan te raden op een 2.0, automaat rijdt echt van geen kant.

Een 2.3 met LPT rijdt super soepel en is snel, een FPT is helemaal snel. Omdat een 2.3 is meer volume heeft loopt het wat rustiger, voor mij niets onder 2.3 meer :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectie
Anoniem: 168490 schreef op vrijdag 14 september 2007 @ 00:31:
1.8t en 2.0t zijn op de software na gelijk. De 2.0T is de aero motor en die is intern anders.

Olie lekkages bij de sport sedan zijn mij vreemd. En ik heb er al aan heel wat gesleuteld

[ Voor 68% gewijzigd door injectie op 14-09-2007 07:11 ]

TeamBVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Waarom is het second hand zo moeilijk om een diesel automaat sport sedan 9-3 te vinden? Lijkt wel alsof die heel beperkt geleverd zijn .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik weet niet hoe het met oudere modellen was, maar een 9-3 in diesel en automaat kan alleen in de 150pk versie. Daarom wellicht ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
Volgende week trouwens een proefrit in een 9-3 Aero Cabrio geplant..
niet dat ik van plan ben er 1 te kopen (tenzij ik de loterij win ;) ) maar de 9-5 krijgt een nieuwe oliedruk sensor en ipv een vervangende auto maar een proefritje geregeld omdat saab uk een actie heeft waar je wat kan winnen als je een proefrit maakt..
Ik vroeg om een 9-3 cabrio en hij vroeg diesel of benzine en aangezien ze geen TTiD hebben en ik niet super tervreden ben over de TiD (te smalle powerband) maar voor de benzine gekozen.. zegt ie dan heb ik de top of de range Aero staan, nou geen probleem dus :)

Meteen maar eens even kijken of een kinderzitje een beetje past in zo'n cabrio..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik had overigens al eens wat in dit topic het e.e.a over de mijna gepost, maar inmiddels zit ik toch wel op het toppunt van triestheid met mijn Saab.

Nog steeds zijn de problemen niet opgelost, en een oplossing lijkt ook niet in het zicht.
Na de laatste reparatie zijn de problemen met mijn SID/Telefoon eigenlijk alleen maar erger geworden.
Van een irritant probleem naar een onwerkbaar probleem.

Ook de navigatie heeft nog steeds kuren. Goddank niet meer zoals lange tijd gehad heb bijna dagelijks maar wel te vaak in mijn ogen.
En ook ben ik elke keer weer in Metz na een navigatie crash.

Van de week was hij echt helemaal van slag.
Heel heeel heeel lang zat er wel beweging in het driehoekje die aangeeft waar ik ben (hij stond dus niet stil) maar er klopte geen jota van:

De navigatie gaf zichtbaar aan dat ik net op de A6 was (A1 -> A6)
Als ik de navigatie vroeg wat mij positie was, dan was het Diemen, knooppunt muiden
Fysiek bevond ik mij op de A6 ter hoogte van lelystad

8)7

Dit is ondertussen niet leuk meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
Koffie schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 21:11:

Van de week was hij echt helemaal van slag.
Heel heeel heeel lang zat er wel beweging in het driehoekje die aangeeft waar ik ben (hij stond dus niet stil) maar er klopte geen jota van:
da's normaal voor een GPS, je hebt immers altijd afwijking.. alleen vangen de meeste satnavs dat op door je posititie te plakken aan de weg waar je op rijd en dus een educated guess te doen waar je nou eigelijk echt bent...

een mooi gezegde is: a man with a GPS always knows where he is, a man with 2 GPS's is never quite sure..

Wel eens 2 handheld GPSen naast elkaar gelegt en de locatie van die 2 scheelde soms wel 10+ meter van elkaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

dit waren geen meters, maar kilometers.
Laat zeggen, een stuk of 40 km ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
Koffie schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 10:43:
dit waren geen meters, maar kilometers.
Laat zeggen, een stuk of 40 km ....
mmm dat is wel erg veel om op de afwijking van de GPs te gooien idd... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Koffie, tja je rijdt in wezen ook een Opel, de Opel is al langer in bezit van GM dus meer doorontwikkeld daar.

Dus dat verklaart de kwaliteit van een Opel tov een huidige Saab. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
heb ik vanochten 9-3 cabrio opgehaald voor proefrit/vervangende auto, regent het en de voorspelling zegt dat het de hele dag zo blijft :( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Da's balen met een cabrio onder je kont :P Heb je het nieuwe model of toch de vorige?

Oja toch nog een update van mijn kant: die Saab die hierboven stond is het toch niet geworden vanwege die onbekende olielekkage. Verder zien alle 1.8t's er niet uit (leaserijders kunnen niet rijden :+) dus zijn we opzoek naar een 2.0t. A.s. vrijdag gaan weer op zoek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ToolkiT schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:02:
heb ik vanochten 9-3 cabrio opgehaald voor proefrit/vervangende auto, regent het en de voorspelling zegt dat het de hele dag zo blijft :( ;(
Bikkel :) redelijk weer hier, als het droog is, kap open, jas aan, sjaal om en pet op..

Have fun !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
Anoniem: 149075 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 14:41:
[...]

Bikkel :) redelijk weer hier, als het droog is, kap open, jasje aan (moeten wel beetje de schijn hooghouden), sjaal om en pet op..

Have fun !
idd toen het een beetje droog werd dak open, geen sjaal of pet nodig..
BabyT zat achterin wel met een fleece vestje met capuchon op..

foto's:
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_4440.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_4443.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_4444.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_4445.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_4446.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_4447.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_4448.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_4449.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_4450.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_4451.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_4452.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_4453.jpg

not impressed:; :
Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_4454.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_4455.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i6.photobucket.com/albums/y235/ToolkiT/IMG_4456.jpg

rij impressie:
motor en 6bak rijden goed, niet zo snel als ik verwacht had, maar wel erg soepel, heerlijk relaxed rijden.
Chassis viel me nog mee, stuurde best strak maar bij hobbels voelde wel dat het een cabrio was..
Kofferbak was superklein en erg gevoelig als er spul inlicht dat de sensor dan weigert het dak omlaag te doen, terwijl er eigenlijk wel ruimte genoeg was :/

Electrische bediening dak werkt goed, zelfs rijdend 8) dus toen ik in spits stond en het nat werd kon ik poserig dak dicht doen ;)
Toen onze buurvrouw achter ons reed eerder wou ik het dak open doen maar dat wilde dus niet vanwege kinderwagen achterin.. beetje jammer dus, anders hadden we mooi naar haar kunnen zwaaien.

zicht opzij is eigenlijk erg goed, zicht naar achter wat beperkt door klein achterruitje, maar gelukkig wel van hard plastic/glas en niet een doorzichtig zijltje zoals ik wel een in een megane cabrio heb meegemaakt :|

Boordcomputer is trouwens leuker dan die van de 9-5 want je kan veel meer dingen instellen..
Dash lijkt er erg veel op, de turbodruk meter is wel erg leuk :)
Stoelverwarming is ook super, MrsT zei eerst dat het wel erg luxe was en dat dat maar alleen aanmoest als dak op

Wind en band geruis hoor je wel meer dankzij canvas dak, dat merkte je wel, maar de motor is fluisterstil :)

zou ik er 1 kopen? als 2e auto als ik de loterij win dan best wel, maar als enige auto is het toch echt te onpraktisch (had ik wel gedacht maar hoopte dat het meeviel)

p.s. de 9-5 was nog niet klaar vanavond (hele subframe was eronderuit geweest 8)7 en dat voor een olie druk sensor :? dus nu een gewone 9-3 mee.. ook leuk, maar wat saai ivm de aero cabrio ;)
de Service man vroeg nog of ik het leuk gehad had, volgens mij had hij wel door dat het meer voor de lol was dan dat ik serius er 1 wou kopen :D

[ Voor 19% gewijzigd door ToolkiT op 17-10-2007 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leuk man !

Subframe heb je zo onder een 95 vandaan, peanuts ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
Anoniem: 168490 schreef op dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:49:
Da's balen met een cabrio onder je kont :P Heb je het nieuwe model of toch de vorige?
nieuwe model..
en zul je zien vandaag is het stralend helder weer met hier en daar een wolkje :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ToolkiT schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 12:29:
[...]

nieuwe model..
en zul je zien vandaag is het stralend helder weer met hier en daar een wolkje :|
Natte kap dicht doen is nooit zo OK :(

Maarja, zal niet lang geweest zijn dus tja... je moet dan wat he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
Anoniem: 149075 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 14:02:
[...]

Natte kap dicht doen is nooit zo OK :(

Maarja, zal niet lang geweest zijn dus tja... je moet dan wat he ;)
da's waar, niet eens aan gedacht :$
Maar was idd maar een half uur ofzo en daarna heeft ie goed kunnen luchten (drogen zou ik het niet noemen daar was het te vochtig voor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verder nette auto, was het een diesel deze aero ? Ik refereer dat even aan de 2 pijpjes uit de demper... dacht dat dit een uitlaat van een diesel was, echter een aero is er toch niet in diesel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
Anoniem: 149075 schreef op woensdag 17 oktober 2007 @ 14:29:
Verder nette auto, was het een diesel deze aero ? Ik refereer dat even aan de 2 pijpjes uit de demper... dacht dat dit een uitlaat van een diesel was, echter een aero is er toch niet in diesel ?
nee dit was een benzine..

De TTiD is nog niet uit, en de TiD vind ik wel erg dood onder de 1500RPM dus maar proefrit gemaakt in benzine versie..
Ben wel benieuwd naar die twinTurbo diesel.. maar duurt nog wel ff voor hij uit is geloof ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

ToolkiT schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 11:15:
[...]

mmm dat is wel erg veel om op de afwijking van de GPs te gooien idd... :/
Idd :/

a.s. woensdag wordt er weer een shitload aan hardware vervangen in de Saab.
Hopen dat ik dan niet voor de 3e keer mijn addressbook kwijt ben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chaoss
  • Laatst online: 00:28

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

collega van mij heeft een 9-3turbo (de 153pk versie) fijne auto, voelt degelijk aan enzo, geen rammeltjes en kraakjes en weinig windgeruis. lekkere trekkracht voor "slechts" 150pk... magoed het haalt het overall toch net niet bij mijn (oudere) A4 die ik persoonlijk vooral kwa interieur een klasse hoger vindt.

Een van zijn koplamp wissertjes doet het niet meer, vermodleijk motortje, zijn die dingen simpel zelf te vervangen?

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:59
Even een vraag aan jullie, hoe betrouwbaar is het merk Saab eigenlijk. Gewoon even uit nieuwsgierigheid, laatst zat ik nog even rond te kijken naar een leuk auto met gemiddeld 150 PK. Zag ik toch aardig wat Saabs voorbij komen met veel kilometers (150000 a 200000) met nog een aardig prijskaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectie
mijn eerste 9000 heb ik verkocht met ong 442.000 km op de klok. en deze rijdt nog steeds rond. ik vermoed ergens rond de 455.000 km momenteel.

TeamBVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

injectie schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 22:03:
mijn eerste 9000 heb ik verkocht met ong 442.000 km op de klok. en deze rijdt nog steeds rond. ik vermoed ergens rond de 455.000 km momenteel.
Je praat hier dan over ECHT Saab, geen GM...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 10:47
9000 is werelds. Iedere dag weer genieten.

Vanaf 900 NG is het anders. Ik zeg niet beter of slechter, maar anders. (Staat daar dat NG voor ? ;) )

Maar over het algemeen staat of valt een auto, maar in ieder geval een Saab, met de wijze en regelmaat waarop het onderhoud gepleegd is. Verwaarloos je je Saab, dan loop je serieus het risico dat ze je laat staan.

En verder kun je pech hebben, of geluk hebben.
De pech gevallen worden meer breeduit besproken, de mazzeltjes hoor je relatief weinig van.

Je moet een beetje weten wat de bekende plekken zijn.

Maar hoge km standen zijn zeker geen uitzondering.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectie
Anoniem: 149075 schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 00:13:
[...]

Je praat hier dan over ECHT Saab, geen GM...
Euhm nee niet echt je praat hier over het Tipo 4 project. Oftewel de lancia Thema, Fiat Croma, Alfa Romeo 164, en de Saab 9000 Dus dit is nou niet bepaaald echt saab. Kijk ook maar naar de plaatsing van de contactsleutel bij de 9000.
En GM heeft al sind 1990 een vinger in de pap bij Saab. PAs in 94 werden ze volledig eigenaar. Daarvoor was het 50/50.....

TeamBVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectie
PCMedic schreef op vrijdag 19 oktober 2007 @ 20:30:
Even een vraag aan jullie, hoe betrouwbaar is het merk Saab eigenlijk. Gewoon even uit nieuwsgierigheid, laatst zat ik nog even rond te kijken naar een leuk auto met gemiddeld 150 PK. Zag ik toch aardig wat Saabs voorbij komen met veel kilometers (150000 a 200000) met nog een aardig prijskaartje.
Op het saabforum hebben we een leuk lijstje hiervan. staan er wat in met bijna 6 ton.
En ik ken een Saab die er nie tin staat met 630.000 km...

TeamBVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

injectie schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 09:09:
[...]

Euhm nee niet echt je praat hier over het Tipo 4 project. Oftewel de lancia Thema, Fiat Croma, Alfa Romeo 164, en de Saab 9000 Dus dit is nou niet bepaaald echt saab. Kijk ook maar naar de plaatsing van de contactsleutel bij de 9000.
En GM heeft al sind 1990 een vinger in de pap bij Saab. PAs in 94 werden ze volledig eigenaar. Daarvoor was het 50/50.....
Ja duidelijk dat Lancia, Fiat en Alfa ook al mee deden hierin. Maar technisch gezien is het een Echte Saab als je mij vraagt, Motorisch zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PCMedic
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 00:59
Dus als ik het goed begrijp zijn ze vanaf 1998 meer GM dan echte Saab, zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 10:47
GM is de eigenaar van het merk.
Ze maken een hele hoop dingen nog wel zelf, maar kunnen (en doen dat ook) gebruik maken van een stuk gezamenlijke ontwikkeling.

Net zoals Fiat dat met Alfa Romeo doet, en zo zijn er nog wel meer voorbeelden.

In hoeverre ze echt de vrijheid hebben om te doen en laten wat ze willen is, zeker intern, onderwerp van discussie. Als ze geld opbrengen is het geen probleem, als het geld kost is de kans groot dat het opgedoekt of verkocht wordt.

Zo gaat dat tegenwoordig.

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eindelijk, m'n ouders hebben gisteren een Saab 9-3 SS aangeschaft. Werd tijd na +- 20 Saabs en andere ongein (S60, 407, 156, IS200 bleh :P) te hebben gezien. Deze is gelukkig in perfecte staat en de eigenaar is zeer zuinig op de Saab geweest, de dealer had ook als verklaring dat hij als (zowat) enige nog ging kijken bij de leasemaatschappijen ipv op het internet de auto's koopt.
Het is een 1.8t Arc uit 2004, 160k, heel donker groen metallic (nog nooit gezien, soort parelmoer effect), perfecte staat, beige lederen bekleding, xenon, koplampsproeiers, stoelverwarming, parkeersensoren, climate control, cruise control, audio systeem met 6cd wisselaar en de Arc 10-spaaks lichtmetalen velgen. Eigen pics zaterdag en van de dealer staan hier, hier en hier. :P

Wel nog 2 vraagjes die ik vergeten ben om aan de dealer te vragen:
1. Kan er nog wel een vaste trekhaak op in combinatie met de parkeersensoren? Of moet er een afneembare op? (Die van Saab is zo lelijk met dat plastic afdekkapje)
2. Toen de radio nog aanstond bij het achteruit rijden overlapte de tekst van de radio en "Park distance control" (of iets dergelijks) op het SID elkaar. Kwestie van software update of iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Puntje 2 : als dat niet altijd zo is, ben ik bang dat je dezelfde SID problemen als ik hebt :X
Is het altijd zo, en komt de tekst daarna wel netjes weer terug ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectie
Anoniem: 168490 schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 20:36:
Eindelijk, m'n ouders hebben gisteren een Saab 9-3 SS aangeschaft. Werd tijd na +- 20 Saabs en andere ongein (S60, 407, 156, IS200 bleh :P) te hebben gezien. Deze is gelukkig in perfecte staat en de eigenaar is zeer zuinig op de Saab geweest, de dealer had ook als verklaring dat hij als (zowat) enige nog ging kijken bij de leasemaatschappijen ipv op het internet de auto's koopt.
Het is een 1.8t Arc uit 2004, 160k, heel donker groen metallic (nog nooit gezien, soort parelmoer effect), perfecte staat, beige lederen bekleding, xenon, koplampsproeiers, stoelverwarming, parkeersensoren, climate control, cruise control, audio systeem met 6cd wisselaar en de Arc 10-spaaks lichtmetalen velgen. Eigen pics zaterdag en van de dealer staan hier, hier en hier. :P

Wel nog 2 vraagjes die ik vergeten ben om aan de dealer te vragen:
1. Kan er nog wel een vaste trekhaak op in combinatie met de parkeersensoren? Of moet er een afneembare op? (Die van Saab is zo lelijk met dat plastic afdekkapje)
2. Toen de radio nog aanstond bij het achteruit rijden overlapte de tekst van de radio en "Park distance control" (of iets dergelijks) op het SID elkaar. Kwestie van software update of iets?
Als eerste gefelicteerd.

Met overlappen bedoel je dat je de teksten door elkaar heen kon lezen? ZO ja dna is het niet goed.

TeamBVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koffie schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 21:05:
Puntje 2 : als dat niet altijd zo is, ben ik bang dat je dezelfde SID problemen als ik hebt :X
Kan het a.s. weekend vertellen, de tekst van de radio kwam voor zover ik weet wel weer "goed" terug. Waren er nog meer problemen met jouw SID? (problemen met navigatie en telefoon had ik al gelezen, gelukkig zit dat er niet op want daar word je toch niet vrolijk van)
injectie schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 07:28:
[...]

Als eerste gefelicteerd.

Met overlappen bedoel je dat je de teksten door elkaar heen kon lezen? ZO ja dna is het niet goed.
Jep de tekst van de radio + PDC liepen door elkaar heen. Is er iets aan te doen? Echt storend is het niet als bestuurder, je kijkt tenslotte achteruit, maar het hoort natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Anoniem: 168490 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 17:34:
[...]

Kan het a.s. weekend vertellen, de tekst van de radio kwam voor zover ik weet wel weer "goed" terug. Waren er nog meer problemen met jouw SID? (problemen met navigatie en telefoon had ik al gelezen, gelukkig zit dat er niet op want daar word je toch niet vrolijk van)
Telefoon zit er bij jou wel op hoor. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja die carkit gaat er wel uit :P Eventueel nog een nieuw blokje (waar die carkit opzit) bestellen bij Elkparts. Ik zag het microfoontje ook los zitten dus ik neem aan dat het niet verbonden is met de radio of iets?

Die vraag met de trekhaak ben ik trouwens al uit, het wordt waarschijnlijk een Brink afneembare trekhaak zonder een gat in de bumper en de parkeersensoren schakelen zich automatisch uit bij het aankoppelen van een aanhanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kick avec pics :P Was heel moeilijk om de kleur (zeer donkergroen met een soort parelmoer effect) op de foto te krijgen dus met de eerste foto maar wat geprutst:

Afbeeldingslocatie: http://www.roelandz.nl/dump/saab1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.roelandz.nl/dump/saab2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.roelandz.nl/dump/saab3.jpg

Samen met ouders zaterdag opgehaald en al wat leuke tochtjes gemaakt. Wegligging op de snelweg is echt goed en ook het comfort op minder goede wegen valt me zeer mee. Dempt iets minder dan bijvoorbeeld de 206 die m'n ma eerst had, maar de Saab trilt véél minder bij klinkers. De 7 speakers zijn voorin nog wel redelijk, maar achterin kom je echt te kort, maakt gelukkig niet uit want we zijn geen audiofielen. Trouwens, once you go Turbo.... oftewel: ik wil later ook een Saab!

Ik kwam er trouwens op een wat minder leuke wijze achter dat ie een alarm bevat, ik drukte per ongeluk iets te lang op een knopje op de afstandsbediening waardoor het alarm om 22:00 afging :+ Wel leuk dat de vorige eigenaar bijna alle opties heeft genomen die er maar waren.

Trouwens nog een vraag; er zitten nu helaas twee verschillende tinten xenon in, eentje dat typische xenon blauwachtig wit, andere meer geel. Komt dat door veroudering of zo? Anders wordt die gele maar vervangen, staat een beetje cheap.

Edit:
Koffie schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 21:05:
Het verschijnsel is tot nu toe niet meer voorgekomen. De radiotekst maakt nu mooi plaats voor de PDC tekst, en komt daarna weer terug.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 168490 op 30-10-2007 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectie
Graphite green metallic. Das zo'n mooie kleur.

Ik vermoed dat de dealer enkele software updates heeft uitgevoerd. Waardoor Het probleem met de displayteksten zijn opgelost.

TeamBVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
Anoniem: 168490 schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 20:20:
Ja die carkit gaat er wel uit :P Eventueel nog een nieuw blokje (waar die carkit opzit) bestellen bij Elkparts. Ik zag het microfoontje ook los zitten dus ik neem aan dat het niet verbonden is met de radio of iets?

Die vraag met de trekhaak ben ik trouwens al uit, het wordt waarschijnlijk een Brink afneembare trekhaak zonder een gat in de bumper en de parkeersensoren schakelen zich automatisch uit bij het aankoppelen van een aanhanger.
Wat ik bedoel is dat het radiosysteem wat jullie hebben (ben de optiecode even kwijt) een geïntegreerde telefoon bevat. Als het goed is ligt er in de kofferbak achter het linkerschot een apparaat waar je een duo-simkaart in kunt doen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectie
Ga daar maar niet van uit el-loco. Das een dure optie. En als die er al in zit. Zou de CU/PU unit onder de hoedenplank hangen. Duidelijk in het zicht.

TeamBVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Waar zit de CU/PU dan bij de Estate ?
De 6e reparatie heeft helaas weer geen ruk geholpen. straks maar weens in de telefoon klimmen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectie
Bij de estate zit die wel links inderdaad. maar we hadden het over de sedan van Pinda.

TeamBVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
injectie schreef op woensdag 31 oktober 2007 @ 07:14:
Ga daar maar niet van uit el-loco. Das een dure optie. En als die er al in zit. Zou de CU/PU unit onder de hoedenplank hangen. Duidelijk in het zicht.
Ik meende toch echt dat je de telefoonunit hebt als je radio-eenheid er zo uit ziet als die op het plaatje (dus met klein schermpje). Of zit ik er naast? Wat is dan de meerwaarde van het scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectie
De meerwaarde van dat specifieke scherm weet ik niet. Het is wel makkelijker met radiostations zoeken. je kunt gewoon de opgeslagen lijst bekijken. in tegenstelling tot de ICM1 waar je 6 grote voorkeuzeknoppen hebt.

TeamBVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

El-Loco schreef op donderdag 01 november 2007 @ 18:12:
[...]

Ik meende toch echt dat je de telefoonunit hebt als je radio-eenheid er zo uit ziet als die op het plaatje (dus met klein schermpje). Of zit ik er naast? Wat is dan de meerwaarde van het scherm?
Je hebt een telefoon als er achterin de kofferbak (iig in de estate) een box ter grote van 1 DIN zit, waar een SIM kaart in past.
Of dit de CU/PU is weet ik overigens niet (indien nee, wat is dan de benaming van de box waar de SIM in gaat ?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectie
Koffie schreef op donderdag 01 november 2007 @ 22:22:
[...]

Je hebt een telefoon als er achterin de kofferbak (iig in de estate) een box ter grote van 1 DIN zit, waar een SIM kaart in past.
Of dit de CU/PU is weet ik overigens niet (indien nee, wat is dan de benaming van de box waar de SIM in gaat ?).
Bij de estate zit ie links achter de klep. Bij de sedan hangt deze onder de hoedenplank. En ja dit is de CU/PU

TeamBVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

OK, dank je ;)
Ik weet dat ding ('de telefoon') daar wel te vinden, maar wist niet dat dat dus de CU/PU was.
Ik vond het al vreemd dat ze met al mijn problemen de telefoon nog niet hadden vervangen (Wat dus wel zo is, want ze hebben al een paar keer de CU/PU vervangen :+ ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saab
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-06 09:52
Edit:

[...]
Het verschijnsel is tot nu toe niet meer voorgekomen. De radiotekst maakt nu mooi plaats voor de PDC tekst, en komt daarna weer terug.
[/quote]

Gave auto heb je daar Pinda..Ik ben jaloers, mooi die duo tone aankleding en die kleur groen. Weet zeker dat ie fijn rijdt, zelf eens een 9-3 van dit model te leen gehad van mijn Saab garage in Nijmegen en was zeker niet verkeerd..

Jammer van die h200 die daar nog zichtbaar is op de 3e foto.. :)

https://www.discogs.com/user/jurgen1973/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Saab schreef op zaterdag 08 december 2007 @ 16:26:
[...]

Gave auto heb je daar Pinda..Ik ben jaloers, mooi die duo tone aankleding en die kleur groen. Weet zeker dat ie fijn rijdt, zelf eens een 9-3 van dit model te leen gehad van mijn Saab garage in Nijmegen en was zeker niet verkeerd..

Jammer van die h200 die daar nog zichtbaar is op de 3e foto.. :)
Merci, de auto is helaas van m'n ouders hoor! :'( Heb zelf m'n rijbewijs nog niet, maar heb wel een paar keer op het industrieterrein mogen rijden. Wat een verschil met de 206 waar ik eerder mijn eerste autometers in heb gemaakt. Veel soepeler en minder gekloot met de koppeling. Die 206 was dus de vorige auto van m'n moeder (daarvoor Punto, ZX, Xantia) en ze was zelf een beetje huiverig om voortaan in een grote sedan te gaan rijden, maar wat blijkt; ze wilt nooit meer anders! Enige minpuntjes die ik van m'n ouders heb vernomen zijn de vage Saab handrem met de knop aan de onderkant (vinger tussen handrem en dashboard = auw :+ ) en het gelimiteerde zicht naar achteren, iets wat meer aan de carrosserievorm ligt dan aan de auto zelf.
Anyway m'n ouders zijn zeer blij met deze aankoop. Een eigen Saab was een wens van vooral m'n pa, maar we zijn vooral blij dat we deze tegen het lijf zijn gelopen. Hij verkeerde echt in een staat die we bij veel duurdere 9-3SS's pas tegenkwamen.
Heb nu zelf een beetje het Saabvirus overgenomen dus hoop over een aantal jaar ook een Saab te bezitten :P (Of een Volvo, als het maar Zweeds is)
Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste