Het grote Saab topic

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 60.966 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-02-2024
Nog steeds niet goed koffie? Ik heb je verhaal elders op het www gelezen.

TeamBVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:16

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Yups :(

De problemen die ik allemaal heb gehad zijn nog niet terug gekomen, al heb ik daar weinig vetrouwen in gezien het feit dat zelfs met een nieuwe DVD speler en disc, al tot 4 maal toe de melding komt dat er geen disc in zit.

Zwembad (te koop) - Braaihok (te koop) - Bouwproject -BraaiTV - Funda

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectie
Zou je mij is een mailtje willen sturen MEt daarin al je problemen. En ook Alles wat er al gebeurd is aan je auto?
HEt leest makkelijker zonder reacties van anderen ewrtussen.

TeamBVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Is goed, hoor. al loopt er al een dedicated topic op je forum van mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
Koffie schreef op dinsdag 03 april 2007 @ 13:29:
Dat is bij mijn Saab ondertussen heel normaal :X
mmm ok, hopelijk blijft het bij mij eenmalig..

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectie
Daar doelde ik ook op koffie. Enne das mijn forum niet. Ik ben alleen maar Modje daar.

TeamBVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9682

Anoniem: 83168 schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 10:58:
Ik stel die vraag even hier, shot in the dark natuurlijk maar misschien zit er iemand met kennis...

We hebben thuis een saab 95 vorige model en afgezien van het feit dat het echt een prachtauto is hebben we nu al meer dan 5 maand last met de ruitenwissers voor...Die dingen schrapen over het voorraam, echt een kutgeluid. We hebben al een keer dat spul van de ANWB (14e) gekocht om de ruit gladder te maken, het probleem leek toen 2 weken over te zijn. Nieuwe ruitenwissers hebben we al 2 keer daarvoor geprobeerd, wel iets minder maar weinig verbetering. Op het gegeven moment lijkt alleen de linker ruitenwisser steeds de fout in te gaan, die iets omgebogen, nu is het minder maar nog steeds dat geluid (alsof hij over een droge ruit schraapt)... Bij heftige regenval is het overigens prima...

Dealer kan er ook niet achterkomen, heeft de positie van de motortjes ook al gecheckt, opnieuw de zekeringen gecheckt, computer doorgemeten op instellingen van die wissers, alles standaard en ok... Het enige wat ik me eigenlijk nog kan voorstellen is de voorruit die (staat toch al ruim anderhalve ton op de klok) door steenslag toch een beste hoeveelheid mini beschadingen heeft en daardoor gewoon stroef is oid? Iemand hier ervaring mee?
Als het gekras zich naar één kant voor doet is waarschijnlijk de hoek van de ruitewisserbladen t.o. de ruit niet meer correct. Je kan dit oplossen door met een bahcosleutel de ruitenwisserarm in de dwarsrichting een heel klein beetje te verbuigen net zolang tot het gekras over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Weet iemand een leuke Saab-gadget?

Ik zocht op marktplaats en ebay naar schaalmodellen, maar groter dan 1/43 hebben ze niet. Liefst iets in 1/18 of andere (originele) niet te dure gadgets. Het enige originele binnen budget was een vuilniszakhouder en dat zoek ik nou net weer niet :P

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Saab ijskrabber voor in SmartSlot ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectie
Bertus schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 15:34:
Weet iemand een leuke Saab-gadget?

Ik zocht op marktplaats en ebay naar schaalmodellen, maar groter dan 1/43 hebben ze niet. Liefst iets in 1/18 of andere (originele) niet te dure gadgets. Het enige originele binnen budget was een vuilniszakhouder en dat zoek ik nou net weer niet :P
anson heeft 900 classic cabrio's gemaakt in 1/18. Ik heb er 1. En die is niet te koop. MAar ik heb er ook wle is wat verhandeld voor klanten van mijn werk. ze gaan weg rond de 50 euro meestal.

TeamBVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Koffie schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 15:57:
Saab ijskrabber voor in SmartSlot ?
Ijskrabber heeft ie al, tis overigens voor een 02 (of 03) 93 Sport Sedan.

Ik vond dus op marktplaats een mooi Performance Team 9-3, maar dies weer zo klein :(

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik zit een beetje rond te kijken naar een fatsoenlijke betaalbare auto, en de 9000 is daarbij 1 van de auto's die hoog op m'n lijstje staat. Waar moet je op letten bij zo'n auto en in hoeverre is de km. stand een probleem? Hoe zit het bijvoorbeeld met de degelijkheid van de automatische transmissies en wat zijn specifieke zwakke punten van een 9000? Ik praat dan wel over het tweede type, zegmaar vanaf 1992.

Ben erg benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149075

Een 9000 heeft niet echt zwakke punten, bakken zijn sterk, ook automaten, blokken zijn ook keihard.

Goed onderhoud is een pre, ga dus niet op een goedkope manier een (oude) Saab rijden, koop dan wat anders.

Ze lopen hard, je kunt er sportief mee rijden, maar alles waar je mee "trapt" gaat kapot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Ik ben een enorme zeikerd qua auto's, dus op onderhoud zal nooit beknibbeld worden. Ik trap wel, maar niet zonder hem eerst netjes warm te rijden. Dat spreekt voor zich vind ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Timmert schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 22:59:
Ik ben een enorme zeikerd qua auto's, dus op onderhoud zal nooit beknibbeld worden. Ik trap wel, maar niet zonder hem eerst netjes warm te rijden. Dat spreekt voor zich vind ik ;)
Het echte warmrijden is uit de tijd dat de zuigers nog los in de bussen rammelden wanneer hij koud was, een nieuwe diesel wil het niet eens echt eigenlijk. Meteen vol in de toeren is nooit goed natuurlijk.

Een zeikerd bij onderhoud kan ook averechts werken. Een goede garageman die weet wat hij doet zal in een degelijke manier nauwkeuriger zijn dan jij denk ik. Hij gaat voor bedrijfszekerheid waar een zeikerd vaak voor het stickertje gaat dat erop zit.

Als jij een saab echt goed warm wil rijden is hij warm als je op de plaats van bestemming bent. Een saab gooit namelijk eerst al het water dat warm is de auto in, dus geen termostaat die dicht blijft staan.

De reden waarom dit is is omdat Saab er vanuit gaat dat de bestuurder de auto zo snel mogelijk comfortabel moet kunnen sturen.

Stap alsjeblieft af van het "altijd goed warm rijden" verhaal af. Een Saab-rijder rijdt zijn auto en zeurt niet over een rekening en hoeft niet per definitie aan Jhonny te laten zien dat hij wel trekken wil.... die komt hij later op de snelweg we voorbij stuiven... of hij laat hem gewoon lekker gaan. Hij gebruikt waar de auto voor is en rijdt de saab omdat deze betrouwbaar is.

Dat warmrijden-verhaal is meer zo van... kijk mijn auto is lekker nog bijna de nieuwwaarde tijdens de inruil :z

Het enige probleem dat ik wel vind van de automaat varianten is dat wanneer je sportief gaat rijden, zeker bij de laatste typen, je de normale schijven voor echt zo krom kan hebben of in iedergeval dat er harde punten in komen te zitten.

De euvel is namelijk dat de auto iets te goed remt en veel mensen de handrem vergeten aan te trekken in plaats van op de rem te blijven staan. Afdraaien van schijven heeft geen zin, wordt alleen maar erger.

De 92-ers zijn dacht ik allemaal nog met dikke grille ? of was dit tot 90, zal wel tot 90 geweest zijn. Deze automaten schakelen trouwens vaak past terug op het moment dat he afgeremd hebt en weer gas geeft. De nieuwe typen remmen ook echt mee op de motor.

Naja, als je normaal rijdt houden ze het wel uit, anders setje geharde geboord en gegroefd eronder ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 149075 op 17-05-2007 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Warmrijden heeft met meer dan alleen watertemperatuur te maken, er is ook nog zoiets als olie die op moet warmen. Dat is bij alle verbrandingsmotoren zo, en dat zal bij een Saab, hoe bijzonder ook, niet anders zijn. Over het algemeen voldoet een ruim kwartiertje rustig rijden wel om de olie op temperatuur te krijgen, daarna kun je pas veilig gassen. Overigens ben ik totaal niet van het type stoplichtracer, maar meer de '160 op de cruisecontrol-man'. En over dat onderhoud, het is heus niet zo dat ik elk weekend onder dat ding lig om te kijken of alles er nog netjes uitziet en geen speling heeft. Ik zorg er alleen voor dat ie netjes zn beurten krijgt en er iets vervangen wordt als dat nodig is. Ik ben wel allergisch voor spelingen, rammeltjes en bijgeluiden, dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Timmert schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 23:35:
[...]

Warmrijden heeft met meer dan alleen watertemperatuur te maken, er is ook nog zoiets als olie die op moet warmen. Dat is bij alle verbrandingsmotoren zo, en dat zal bij een Saab, hoe bijzonder ook, niet anders zijn. Over het algemeen voldoet een ruim kwartiertje rustig rijden wel om de olie op temperatuur te krijgen, daarna kun je pas veilig gassen. Overigens ben ik totaal niet van het type stoplichtracer, maar meer de '160 op de cruisecontrol-man'. En over dat onderhoud, het is heus niet zo dat ik elk weekend onder dat ding lig om te kijken of alles er nog netjes uitziet en geen speling heeft. Ik zorg er alleen voor dat ie netjes zn beurten krijgt en er iets vervangen wordt als dat nodig is. Ik ben wel allergisch voor spelingen, rammeltjes en bijgeluiden, dat wel.
Het lijkt me duidelijk dat er iets van olie is, maar wat denk je als een thermostaat niet alleen dicht staat maar de radiateur voor IN de auto gebruikt wordt dat de olie dan nog steeds even snel warm wordt ?

In de winter duurt het wel wat langer dan 15 minuten zegt de een, de ander zegt... lekker rustig aan naar je gewilde snelheid cruisen kan prima.

Ik heb zelf fabriek af in een van de auto's die ik heb een oliedrukmeter zitten en dan kun je snel zien hoe de druk verloopt bij koudere temperaturen.

Tevens, type olie speelt ook mee, maar je kunt opzicht prima redelijk snel normaal rijden, zoals ik al eerder vertelde.

Zeg nou zelf.... het leukste is toch bijna met een (lpt/ftp) automaat een BMW te kakken zetten bij een stoplicht omdat de man niet kan schakelen.... tja... mannen ;)

Maar ik bedoel... een Saabrijder verantwoordt zich niet, kapot is kapot wanneer het zo komt en je doet het niet expres... jij loopt je direct te verantwoorden over je olie-temp :9

Alle gekheid op een stokkie.... beste model is de 2e generatie 9000.... wij hebben er een over de 5K, er zit er hier nog een die dat heeft/had, rijdt hier als nieuw.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 149075 op 17-05-2007 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Dat boeit me dus werkelijk geen flikker :P Ik vind stoplichtsprintjes iets voor mannen met kleine piemeltjes eigenlijk :+

Ik hecht meer waarde aan een bak die stabiel en stil 180 doet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Timmert schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 23:46:
Dat boeit me dus werkelijk geen flikker :P Ik vind stoplichtsprintjes iets voor mannen met kleine piemeltjes eigenlijk :+

Ik hecht meer waarde aan een bak die stabiel en stil 180 doet :)
Ow, je ging er vanuit dat een Saab dat niet doet ? |:(

Een saabrijder is geen klever en iedere keer op naar de 180 wil je niet met benzine... bij de 180 moet ik zeggen dat hij op stukken naar het buitenland toch redelijk zuinig is.

180/200... even stabiel en stil. Moet je geen dikke neus hebben trouwens.

Wat zoek je eigenlijk ? 2.0/2.3 LPT/FPT ?

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 149075 op 17-05-2007 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Anoniem: 149075 schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 23:48:
[...]

Ow, je ging er vanuit dat een Saab dat niet doet ? |:(
Lees jij dat ergens? Bovendien; hoe leuk en aardig en sympathiek een 'saabrijder' ook mag zijn, wie zegt dat ik qua karakter aan bepaalde eisen moet voldoen om zo'n auto te rijden? En dat het mn benzineverbruik niet ten goede komt als ik telkens 140>180 doe weet ik zelf ook wel. Het is niet aan jou om je daar druk over te maken dunkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
De gemiddelde Saab rijder rijd ook niet hard, trekt rustig op zodra het stoplicht zich in de groene kleur aandient en vervolgt behoedzaam zijn/haar weg.

In die zin zal het dus inderdaad een zorg zijn of eerst het blok (lees: olie) op temperatuur is, maar wel de bestuurder.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Timmert schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 23:54:
[...]

Lees jij dat ergens? Bovendien; hoe leuk en aardig en sympathiek een 'saabrijder' ook mag zijn, wie zegt dat ik qua karakter aan bepaalde eisen moet voldoen om zo'n auto te rijden? En dat het mn benzineverbruik niet ten goede komt als ik telkens 140>180 doe weet ik zelf ook wel. Het is niet aan jou om je daar druk over te maken dunkt me.
Tja, stap eens een garage binnen en vraag eens hoe men verwacht dat klanten reageren op rekeningen, vertrouwen bij verschillende merken en typen auto's, dit is gewoon een feit. Ik ben zelf redelijk bekend bij garages... how come... en ik weet dat garagehouders dit echt aanvoelen.... gewoon een tip ;)

Ik waarschuw je maar voor die benzine aangezien je dus nog nooit een 9000 gehad hebt, er zijn zuinigere auto's die jonger zijn en dezelfde luxe bieden. Meer dan een halve tank Den Bosch - Amsterdam en weer terug is niet lastig hoor... praten we wel over een tank van 65 liter.

Verder denk ik dat de 9000 best aan je eisen zal voldoen, ik zou alleen nooit een type ouder lopen kan een 95-er en ook geen CD. Een CD is niet handig als je hem ooit een in zou willen ruilen. Meeste saabrijders die nu nog een 9000 rijden, rijden hem trouwens best vaak helemaal op.

Dus het ligt er een beetje aan.
De gemiddelde Saab rijder rijd ook niet hard, trekt rustig op zodra het stoplicht zich in de groene kleur aandient en vervolgt behoedzaam zijn/haar weg.
Klopt, maar ook een saabrijder moet je niet irriteren, die lat wel redelijk hoog.. dus moet je wel ver gaan... maarja das bij iedereen zo denk ik.
In die zin zal het dus inderdaad een zorg zijn of eerst het blok (lees: olie) op temperatuur is, maar wel de bestuurder.
Ligt er een beetje aan, hij geeft zelf aan sportief te willen rijden, hard rijden noem ik niet sportief, eerder voor mensen die grote pikkies denken te hebben en niet bang zeggen te zijn voor over de 50km grens te gaan omdat het ze zogenaamd niet boeit :+

Weer zonder gekheid... gewoon een goede auto... je moet proef gaan rijden, zeker de automaten... ligt eraan hoe men erin gereden heeft.

Je moet je natuurlijk bij een dealer/garage niet laten kennen, maar ga niet zeuren over dingen die uit voorzorg vervangen zijn, een Saab moet goed zijn... zoals je zelf al zei.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 149075 op 18-05-2007 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Anoniem: 149075 schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 00:07:
[...]

Tja, stap eens een garage binnen en vraag eens hoe men verwacht dat klanten reageren op rekeningen, vertrouwen bij verschillende merken en typen auto's, dit is gewoon een feit. Ik ben zelf redelijk bekend bij garages... how come... en ik weet dat garagehouders dit echt aanvoelen.... gewoon een tip ;)

Ik waarschuw je maar voor die benzine aangezien je dus nog nooit een 9000 gehad hebt, er zijn zuinigere auto's die jonger zijn en dezelfde luxe bieden. Meer dan een halve tank Den Bosch - Amsterdam en weer terug is niet lastig hoor... praten we wel over een tank van 65 liter.
Ik zit zelf in de auto's, heb bij meerdere dealers gewerkt, in honderden auto's gereden, honderden klanten gesproken etc, dus ik weet er het eea van ;)

Over het brandstofverbruik, daar ben ik me terdege van bewust. Als ik daar bang voor zou zijn zou ik wel een Nissan Sunny op gas kopen. Waar zeg ik trouwens dat ik sportief rijd? Ik rij hard, en ik ben niet bang voor de 50km grens nee. Als ik sportief zou rijden zou ik geen 9000 kopen, maar een of ander verlaagd hok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Ermz...

Ik zit me nog even 1 ding af te vragen...

Den Bosch <-> Amsterdam (globaal 180km volgens de routeplanner voor een retourtje) een halve tank...

Ik reken even voor:

65/2 = 32.5 liter
180/32,5 liter = 5,5

M.a.w. een verbruik van 1 op 5,5 ? Lijkt me toch niet helemaal gezond voor een 4 cylinder. Ook al hangt er een automaat achter.

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ephymerous
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:58
Timmert schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 00:20:
[...]

Ik zit zelf in de auto's, heb bij meerdere dealers gewerkt, in honderden auto's gereden, honderden klanten gesproken etc, dus ik weet er het eea van ;)

Over het brandstofverbruik, daar ben ik me terdege van bewust. Als ik daar bang voor zou zijn zou ik wel een Nissan Sunny op gas kopen. Waar zeg ik trouwens dat ik sportief rijd? Ik rij hard, en ik ben niet bang voor de 50km grens nee. Als ik sportief zou rijden zou ik geen 9000 kopen, maar een of ander verlaagd hok.
Doe nou maar een 155V6 kopen ipv zo'n saaie Zweedse auto ;)

XXXVI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vraag me af, nu ik het terug lees of je wel aan een 9000 moet beginnen als je geen speling wil, rammeltjes, enzovoorts.

Waarom:

- Aantal KM's dat ze gemaakt hebben, vaak boven de 200K, dan gaan ze wel wat meer slijten op de draaiende delen en de wegligging. Dit brengt opzich weinig rammelen met zich meer, wel eens wat speling of minder strak rijden.

- Een 9000 KAN piepen in het dashbord, pas daar dus voor op. De Eerste serie had daar meer last van trouwens, maar het hele dah eruit en er opnieuw in mocht vaak niet eens een oplossing bieden.

- Kachel-ventilatoren is het grootste euvel die kunnen gaan piepen, doet hij op de koolborstels en moet je er een hele nieuw fan in hebben. Tijdrovende klus en gebeurt van het ene op het andere moment.

Je hoeft om sportief te rijden helemaal geen verlaagde auto te hebben in de trend van een Nissan of iets anders in die klasse. Jij geeft aan wel te trappen, en ik mag hopen dat je dan niet aan komt stormen en willens en weten in de ankers gaat als er fijn iemand mee hobbelt omdat jij een afslag niet durft te nemen met meer dan 70KM/h.

Dat bedoelde ik eigenlijk.

Op bovenstaande punten na is er weinig, ja de gebruikelijke dingen, broos worden van radiateur bakken, airco pomp kan wel een keer komen wanneer hij niet vervangen is, benzinetank banden rotten door, maar dat is vrij simpel, en wiellagers willen voor nog wel eens gaan ivm rotonden die er tegenwoordig veel liggen.

Kopbouten willen nog wel eens afbreken in de kop, degene van het uitlaatspruitstuk, volgens mij eerder bij de turbo varianten zover ik weet.

Tja, normale dingen naar ijn inziens.

Maar gebruik je opgebouwde netwerk eens dan voor wat achtergrond info... die zullen je geen slecht advies geven denk ik zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Soulfly schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 00:23:
Ermz...

Ik zit me nog even 1 ding af te vragen...

Den Bosch <-> Amsterdam (globaal 180km volgens de routeplanner voor een retourtje) een halve tank...

Ik reken even voor:

65/2 = 32.5 liter
180/32,5 liter = 5,5

M.a.w. een verbruik van 1 op 5,5 ? Lijkt me toch niet helemaal gezond voor een 4 cylinder. Ook al hangt er een automaat achter.
Ding loopt bij normaal gebruik gemiddeld 1 op 10, lange afstanden iets zuiniger.

2.3 Turbo automaat wil wel drinken hoor als je steeds aan het "trappen" bent en weer in moet houden. Het is wel 1410 kilo wat je mee sleept zonder bagage en personen.

Korte stukjes met sportief rijden hakt er ook hard in, zou er voor mij ook bij zitten namelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 149075 op 18-05-2007 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
Tuurlijk zal een Aero meer verbruiken, maar vind 1 op 5,5 toch redelijk straf op een afstand van 180km.

(heb een aardige tijd zelf een 9-3 Aero Cabrio mogen rijden, ook automaat overigens)

Maargoed, ik begrijp dus dat jij in dit geval uitgaat van de 2.3T, dan is een gemiddeld verbruik van 1 op 10 met dat gewicht zo gek nog niet.

Datzelfde verbruik ik ook, 100kg lichter en 500cc minder (en turboloos).

[ Voor 36% gewijzigd door Harry op 18-05-2007 00:44 ]

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Soulfly schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 00:42:
Tuurlijk zal een Aero meer verbruiken, maar vind 1 op 5,5 toch redelijk straf op een afstand van 180km.

(heb een aardige tijd zelf een 9-3 Aero Cabrio mogen rijden, ook automaat overigens)
Hoeft niet eens een Aero te zijn. Een Aero automaat is gewoon een 200PK FPT, een handbak is een 225PK.... hoewel je de automaat zo op 225 kunt zetten gaat je bak dat niet leuk vinden omdat je koppel te ver omhoog gaat.

Hebben we ook nog de LPT met 170PK, tja, het zuipt gewoon een beetje bij hogere toeren.

Verbruik is zeker nog gek zo niet, bij 160 op langere afstanden (meer dan 200KM at once) wordt hij mijn inziens iets zuiniger, puur de snelheden boven die 160 en veel op moeten trekken doet het verbruik de das om.

Anyway, jij had geluk, zijn echt mooie cabrio's als je het mij vraagt, niet meer saab saab, maar wel saab en nog een verfijnde carbio ook !! :)

Wat rij jij nu ? ik vind 1/10 voor de meeste auto's wel acceptabel, of het moet een licht koekblik zijn en of een diesel, maar voor benzine en die formaten/motoren... prima.

Automaat ervaarde jij ook als goed ? Ik vind de automaten die er nu via GM in zitten wat zenuwachtiger, zeker als je 170PK versies naar de 192 gaat zetten... heb er eens in gereden en wat niet mijn ding. Wat overigens een 95.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 149075 op 18-05-2007 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harry
De automaat beviel mij uitstekend. Soepel schakelen en (wat ik mij ervan herinner) ook redelijk vlot.
Maar het is alweer even geleden, heb er ongeveer 1,5 jaar in rondgetourd.

Het grootste nadeel vond ik dat hij te soepel optrok (te snel te hard rijden). Dat is een probleem geweest die ik bij die wagen nooit onder de knie heb gekregen. Tenzij je de kick-down gebruikte, accelereerde hij als een "strijkijzer" (een andere omschrijving weet ik zo snel niet), bij een redelijke acceleratie ben ik een min of meer duw in de rug "gewend". Die miste ik bij de 9-3 wel, dat ging "te soepel".

BMW 535D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, dat te snel te hard rijden had ik in iedere 95/93 ook waarin ik gereden heb met automaten... beetje oncontroleerbaar.

De 93 aero is naar mijn mening niet echt een "aero aero", tenminste de 210PK varianten. Als je in een 225 of 25(0)(5)PK versie gereden hebt... wow... dat wil wel, maar ik kan me niet meer voor de geest halen of het nu echt duwde... de meeste turbo's zijn tegenwoordig geregeld juist om die echte duw voor de normale mens tegen te gaan.. ervaring enzo.. snap je denk ik wel.

Een 225PK Aero (meestal 95, 93 kwam er later weer mee dacht ik) ging zo zonder pardon of inhouden naar de 235, dat vond ik wel even genoeg, ik weet dat hij zo doordendert naar de begrenzer op 250. Ik merkte altijd wel een groot verschil tussen op trekken / top snelheid incombinatie met bak en motor, dat vrij logisch is natuurlijk, maar kan het van de 210PK niet echt zeggen, of was het nou 205... een van de twee in ieder geval. De 93 aero waar ik in gereden heb, zat toen net een nieuw dak in reed zoals je zegt vreselijk vloeiend... daar was hij denk ik ook voor gemaakt, puur voor die "zakelijke rijder" die ook vlot wil zijn maar ook nog normaal op kan trekken bij het stoplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve
  • Laatst online: 03-06 19:30

wouterve

Swinger of States

@Timmert: Ik rij inmiddels een maandje in een 9000 uit 1997, een 2.0 met lpt en een automaat. Hoewel niet de sterkste motor (150 pk), heeft-ie meer dan genoeg kracht om de auto lekker soepel te laten zijn. Hij hoeft niet snel terug te schakelen om in te halen, genoeg koppel aanwezig (215nm bij 2.500 rpm) om prettig en relaxed te kunnen cruisen, en weg te kunnen spurten als dat moet. Als toevoeging op dat laatste heeft de auto ook het nodige "überholprestige": er wordt voor opzij gegaan als dat nodig is, veel eerder dan bij bijvoorbeeld de Citroën die ik hiervoor reed :P.

Mijn auto heeft inmiddels 348.000 kilometer op de klok staan en dat merk je maar aan weinig. Alles werkt gewoon, er rammelt zo goed als niks en de auto voelt als geheel nog heel solide aan. Het rijdt goed, ligt als het spreekwoordelijke blok op de weg. Hij voelt niet log aan en is zowel vlot als heel relaxed op de cruisecontrol als reiswagen te berijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
ff dienstmedeling, de Saab 900 van Lex is mogelijk RIP...
Lex reed namelijk achter een 4WD aan door een riviertje, en die 4wd geeft veel gas en maakt een enorme golf gevolg: luchtfilter vol met water, carb/injectie dus ook :(
Hopelijk heeft hij geen erge schade zoals kromme zuigerstangen als gevolg van compressie van water...

En nu heeft de arme jongen ook nog geen internet omdat ie net verhuist is..zit hem niet mee ;)

Mooiste is nog wel dat ie mij belt of ik hem ff kan helpen en geeft me de routebeschrijving die dus ook door de zelfde rivier gaat :/
Gelukkig kwam de 9-5 er zonder brokken door en kon ik hem veilig naar huis slepen.. hopenlijk heeft de garage snel goed nieuws..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

lex in "Het grote "kleine"mededelingentopic deel..."

iemand enig idee wat een flinke reparatie aan zo'n motor kost? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
lex schreef op maandag 04 juni 2007 @ 11:08:
lex in "Het grote "kleine"mededelingentopic deel..."

iemand enig idee wat een flinke reparatie aan zo'n motor kost? :/
te veel :p ;)
Al wat gehoord van de garage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

vanmiddag regelen we dat de auto wordt opgehaald, zal ergens morgen in de loop van de dag wel een schatting van de kosten krijgen, hoop dat we mazzel hebben qua schade. De nieuwe lcd tv zit er iig voorlopig even niet in ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
lex schreef op maandag 04 juni 2007 @ 12:30:
vanmiddag regelen we dat de auto wordt opgehaald, zal ergens morgen in de loop van de dag wel een schatting van de kosten krijgen, hoop dat we mazzel hebben qua schade. De nieuwe lcd tv zit er iig voorlopig even niet in ;)
die paste toch niet in je woonkamer :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectie
Lex kijk even op Saabforum.nl daar kun je vast wel makkelijk aan een gebruikt blokkie komen.

TeamBVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectie
Soulfly schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 00:42:

Maargoed, ik begrijp dus dat jij in dit geval uitgaat van de 2.3T, dan is een gemiddeld verbruik van 1 op 10 met dat gewicht zo gek nog niet.

Datzelfde verbruik ik ook, 100kg lichter en 500cc minder (en turboloos).
Ik haal met mijn 9000 Aero een gemiddeld gebruik van 1 op 11. En ik sta nou niet bepaald bekend om een rustige rijstijl. Mijn vorige 9000, een 2,3i automaat haalde met moeite 1 op 9. maarja die staat inmiddels vrijwel probleemloos op 450.000 km dus ja das betrouwbaar. (Ik heb hem verkocht aan een bekende van mij.)

TeamBVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
injectie schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 07:11:
Lex kijk even op Saabforum.nl daar kun je vast wel makkelijk aan een gebruikt blokkie komen.
Helaas woont lex in de UK dus kan hij beter hier op zoek gaan naar een nieuw blok als het nodig is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectie
ah dat heb ik niet gerzien.

Ach ja www.saabscene.com kan hem dan waarschijnlijk wel helpen.

TeamBVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-06 20:10
Mijn pa heeft sinds kort ook een nieuwe 9-3 en voorheen had hij een oude. Prima auto's, met die oude heeft hij een flink aantal kilometers gereden en nog deed hij het perfect. Mijn pa vond het dan ook moeilijk om hem weg te doen.

Saab is ook mijn favo auto. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sv3n
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Gister de kilometerteller "gefixt" van mn Saab 99. Hij deed het een hele tijd niet, weekje geleden begon ie weer wat te doen, maar de teller ging heel erg traag heen en weer nog niet echt bruikbaar dus. Toen ik dit weekend terug reed van Rock Am Ring en achter een audi aan het aanjagen was in Duitsland, zag ik dat ik op de TomTom op een gegeven moment 165 reed, de teller gaf 190 aan 8) Nu doet de teller het weer helemaal goed :D

Last.fm
Films!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brasher
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-06 22:07
Wij hebben hier thuis 2 Saab 900's staan. Waarvan 1 cabrio. Eerst hadden we ook nog een 900 Red Arrow, maar die is de deur uit. En als ik m'n rijbewijs haal (half jaartje ofzo) kan ik er ook in rijden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

nou hij staat sinds gisteren bij de garage, vandaag krijg ik een telefoontje van de schade
* lex hoopt op (relatief) goed nieuws

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
lex schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 09:53:
nou hij staat sinds gisteren bij de garage, vandaag krijg ik een telefoontje van de schade
* lex hoopt op (relatief) goed nieuws
ik zal voor je duimen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

right, 2 verbogen con-rods zowiezo, hij heeft nog niet eens verder gekeken. nieuwe zijn alleen te koop per 4 voor £550, 2e hands zou hij moeten checken, maar dat komt erop neer dat hij de motor uit elkaar moet halen en herbouwen + de extra schade die er nog zit mischien (valves enzo), een nieuwe motor is de slimmere optie, maar waar haal ik die vandaan :/ hij kan wel aan motoren komen, maar die kosten £750 met inbouwen zit je dan nog op £1100. In aanmerking genomen dat ik de auto gekocht heb voor £1400 is dat echt teveel. Ik zou er nog een kleine 3 a 400 voor terugkrijgen, dus ik moet op zoek naar een andere auto ben ik bang :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
lex schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 15:07:
right, 2 verbogen con-rods zowiezo, hij heeft nog niet eens verder gekeken. nieuwe zijn alleen te koop per 4 voor £550, 2e hands zou hij moeten checken, maar dat komt erop neer dat hij de motor uit elkaar moet halen en herbouwen + de extra schade die er nog zit mischien (valves enzo), een nieuwe motor is de slimmere optie, maar waar haal ik die vandaan :/ hij kan wel aan motoren komen, maar die kosten £750 met inbouwen zit je dan nog op £1100. In aanmerking genomen dat ik de auto gekocht heb voor £1400 is dat echt teveel. Ik zou er nog een kleine 3 a 400 voor terugkrijgen, dus ik moet op zoek naar een andere auto ben ik bang :'(
;( -O-

voor volgende wagen maar deze kopen:
http://www.prepsparkplugs.com/hydrofix.htm ;)

btw het probleem dat je had heet een hydrolock:
http://en.wikipedia.org/wiki/Hydrolock

[ Voor 10% gewijzigd door ToolkiT op 07-06-2007 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

mjah :/ zit te twijfelen over wat te doen, ga morgen maar eens rondbellen of ik mischien goedkoop ergens een motor op de kop kan tikken, maar wat voor problemen haal je daar weer mee in huis? Als het een andere auto wordt weet ik ook niet wat te doen, vind het wel fijn zo'n grote comfortabele auto, maar het is wel duur, weet alleen niet of ik nog kan wennen aan een of ander klein gebakje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
lex schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 15:39:
mjah :/ zit te twijfelen over wat te doen, ga morgen maar eens rondbellen of ik mischien goedkoop ergens een motor op de kop kan tikken, maar wat voor problemen haal je daar weer mee in huis? Als het een andere auto wordt weet ik ook niet wat te doen, vind het wel fijn zo'n grote comfortabele auto, maar het is wel duur, weet alleen niet of ik nog kan wennen aan een of ander klein gebakje.
http://cgi.ebay.co.uk/SAA...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

mjah voor die prijs? en dan is het een gok wat er allemaal naar boven komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
lex schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 16:56:
mjah voor die prijs? en dan is het een gok wat er allemaal naar boven komt.
je hebt genoeg reserve onderdelen uit je oude blok ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
weet alleen niet of ik nog kan wennen aan een of ander klein gebakje.
Je mag mijn mini wel overnemen ;) maar daar schiet je ook weinig mee op want die rijd ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
lex schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 15:07:
right, 2 verbogen con-rods zowiezo.
Ja water is moeilijk comprimeerbaar is gebleken. Maar 550 pond voor nieuwe drijfstangen? Ruw geteld is dat een kleine 800 euro? Zou ik het absoluut niet voor doen. Ik heb liever geshotpeende drijfstangen van Carillo of Falicon dan maar then again, jij hebt geen reden enkele goede reden waarom je de aankoop van dergelijke drijfstangen zou kunnen rechtvaardigen.

Beste is een ruilmotor of gewoon een andere auto. Shit happens, een liquid lock ook.
ToolkiT schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 17:21:
je hebt genoeg reserve onderdelen uit je oude blok ;)
Een seriestartmotor is sterk en water is geen gas. Met een kleine 500A doorheen die startmotor is er wel iets meer dan die drijfstang naar de kloten als die em niet rondgedraait krijgt.

[ Voor 52% gewijzigd door Chevy454 op 07-06-2007 17:40 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• injectie
www.saabscene.com UK based Saabforum. Daar hebben ze vast wel wat voor je in de aanbieding

TeamBVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
misschien heeft Chevy wel zin in een werkvakantie? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
En nog nieuws?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Een 9000lpt op G3 met 400k km, kan dat nog wat zijn?

Natuurlijk weet ik dat dat afhankelijk is van het gepleegde onderhoud etc, maar over de balk genomen, hoe is de kwaliteit van die auto's? Hoe doet zo'n motor het op gas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve
  • Laatst online: 03-06 19:30

wouterve

Swinger of States

Timmert schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 17:15:
Een 9000lpt op G3 met 400k km, kan dat nog wat zijn?

Natuurlijk weet ik dat dat afhankelijk is van het gepleegde onderhoud etc, maar over de balk genomen, hoe is de kwaliteit van die auto's? Hoe doet zo'n motor het op gas?
Mijn 9000 heeft inmiddels 350k ervaring, weliswaar pas 5k op gas (ja, ik heb het laten inbouwen), maar daar loopt-ie prima op. Je merkt geen enkel verschil. De kop schijnt hard genoeg te zijn voor LPG en de motor kan daar volgens de LPG-inbouwers die ik heb gesproken goed tegen.

Als het onderhoud goed gepleegd is (kijk voor de zwakke plekken en algemeen aankoopadvies eens op saabforum.nl), dan heb je er waarschijnlijk een prima auto aan. Voorbeeld van topic met adviezen (er zijn er meer):
http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?t=24298

Ik neem overigens aan dat je deze bedoelt: http://www.saabforum.nl/viewtopic.php?t=25851 ? Dan is het in ieder geval een lekker volle uitvoering. Zit wel een flinke barst in de voorruit, dus neem een glasverzekering ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Die bedoelde ik idd ;)

Glasverzekering wil ik sowieso, maar ik ben meer benieuwd of je met 400k niet tegen een koprevisie aan zit te hikken. Een compressiemeting zal daar uitsluitsel over geven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

'iets' duurder dan gedacht :( komt neer op iets minder dan £1500, ongeveer zelfde prijs als waarvoor ik dat ding gekocht heb :(

kan ook een andere kopen, er staat een 9-3 voor £2000, maarja dan heb ik weer een auto van 9 jaar oud (deze 10) dus het maakt feitelijk weinig verschil. Het enige wat ik zou kunnen doen is ergens een goedkoop wagentje vandaan halen voor minder dan het reparatiebedrag en het geld wat ik terugkrijg voor deze in mijn zak houden, maar je weet niet tegen hoeveel problemen je weer aan gaat lopen met een andere auto. Het blijft een gok, ik weet dat deze auto verder goed in orde is dus wat is wijsheid. Baal wel van het feit dat hij eerst mondeling dacht dat de prijs lager zou uitkomen, maarja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
Da's wel een duur grapje idd :(

Je kan die nieuwe kopen en de oude houden voor onderdelen ;) alleen hem door het poortje in je achtertuin proppen word wat lastig :D

Nieuwe motor/revisie denk ik de verstandigste optie... maar het blijft balen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

mjah idd, motor die erin gaat heeft 71000 mile gelopen, iets minder dan degene die ik nu heb. kutzooi, echt een hele hoop geld dit :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiNisTrAD
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 15:08
Ik had vrijdag een beurt met mijn eigen auto (alfa 147) en kreeg als leenauto een dagje
deze te leen:
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/images/800/7/7201cdfe849655910aee7710360d3fa7.jpg
Saab 9-3 Sport Estate 1.8i Vector
details:
http://www.autoweek.nl/ca...hpage=4&id=36937&cache=no

Haha is wel even wennen van een kleine sportauto naar deze tank :) maar is lekker wel lekker cruisen over de snelweg, cruisecontrol op 140 en maar chillen. Hij rijdt goed en de power valt mij niet tegen voor een 1.8 met zulke omvang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Diesel toch ? Doet een hoop op koppel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
met turbo rijd ie beter :)

Net effe die extra punch die je echtwel nodig hebt.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
Anoniem: 149075 schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 13:30:
Diesel toch ? Doet een hoop op koppel ;)
nope de diesel is een 1.9...

En als je denkt dat die 9-3 een tank is moet je eens in een 9-5 gaan rijden die is nog een slag groter ;)
(moet zeggen dat hij niet zo aanvoelt op de weg behoorlijk sportief rijd hij voor zo'n grote diesel station.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
lex schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 13:18:
mjah idd, motor die erin gaat heeft 71000 mile gelopen, iets minder dan degene die ik nu heb. kutzooi, echt een hele hoop geld dit :(
mmm dat is idd een hoop geld voor een motor met zoveel ervaring... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-06 22:28
Het 'i-tje' van de 9-3.... Als je de t gewend bent is hij echt niet vooruit te schoppen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ToolkiT schreef op woensdag 13 juni 2007 @ 16:06:
[...]

nope de diesel is een 1.9...

En als je denkt dat die 9-3 een tank is moet je eens in een 9-5 gaan rijden die is nog een slag groter ;)
(moet zeggen dat hij niet zo aanvoelt op de weg behoorlijk sportief rijd hij voor zo'n grote diesel station.)
Ja, ben niet thuis is die ford motoren ;)

95 een tank ? stap een in een 9000 of een nieuwe 9x :D of 97... whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El-Loco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 04-06 22:28
Anoniem: 149075 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 01:37:
[...]

Ford motoren? De diesel is een Alfa / Fiat motor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
Anoniem: 149075 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 01:37:
[...]

ik denk dat mijn 9-5 station groter is dan welke 9000 dan ook..
De 9-7 is geen saab, zelfs geen europese auto, dat is een frankenstein gecreeerd voor domme amerikanen zodat saab het geld dat dat oplevert kan gebruiken om echte autos te maken voor de europese markt ;)

Er was een poos geleden sprake van om de Subaru impreze om te badgen naar een saab (9-1 ofzo neem ik aan) is daar ooit nog wat van gekomen?
Vond het een vrij kansloos project want je betaalde dan ineens een stuk meer dan de impreza terwijl er feitelijk weinig gewijzigd was.. kan je dus beter de impreze kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-04 10:47
Dat was de 92x.
En was niet in Europa beschikbaar.
Afbeeldingslocatie: http://auto-journals.com/images/assets/saab9_2x1_5.jpg

Zie ook : google images

Schijnt wel een opvolger van te komen die wel in Europa te krijgen is.

[ Voor 26% gewijzigd door aZuL2001 op 14-06-2007 11:28 . Reden: linkje added ]

Abort, Retry, Quake ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

El-Loco schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 09:39:
[...]

Ford motoren? De diesel is een Alfa / Fiat motor. ;)
In die eerste 900/93's lagen ofrds zover ik weet.

Sinds Saab GM is vind ik het geen Saab meer en rijdt iedereen het. Ik ben bij de 9000 blijven steken... dat is de beste saab geweest van saab zelf... 2e editie dan. Vreselijk doorontwikkeld.

Ach, een Opel Frontera bouwt Opel niet zelf, sterker... veel onderdelen bouwen ze niet eens zelf.

Het moet ergens vandaan komen vandaag de dag... tja... that's life.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 149075 op 14-06-2007 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ToolkiT schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 10:54:
[...]

ik denk dat mijn 9-5 station groter is dan welke 9000 dan ook..
De 9-7 is geen saab, zelfs geen europese auto, dat is een frankenstein gecreeerd voor domme amerikanen zodat saab het geld dat dat oplevert kan gebruiken om echte autos te maken voor de europese markt ;)
Je concludeert dus dat je nu een barrel rijdt omdat het geen saab meer is ;) :9
Er was een poos geleden sprake van om de Subaru impreze om te badgen naar een saab (9-1 ofzo neem ik aan) is daar ooit nog wat van gekomen?
Vond het een vrij kansloos project want je betaalde dan ineens een stuk meer dan de impreza terwijl er feitelijk weinig gewijzigd was.. kan je dus beter de impreze kopen..
Dit idee was er al jaren, tijdens de plannen voor de 97 al.

Het amerikaanse model zijn trouwens foefjes voor om deze in Nederland te mogen rijden, dit was ook al een jaar of 3 geleden bekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
Anoniem: 149075 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 15:28:
[...]

Je concludeert dus dat je nu een barrel rijdt omdat het geen saab meer is ;) :9
Nee, omdat het een amerikaanse auto is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

nou net gebeld, maandag is hij waarschijnlijk weer klaar :) (zou vanavond eigenlijk iemand ophalen van het vliegveld :X die moet maar met de trein)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
lex schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 16:01:
nou net gebeld, maandag is hij waarschijnlijk weer klaar :) (zou vanavond eigenlijk iemand ophalen van het vliegveld :X die moet maar met de trein huurauto)
;)

Btw voor de rest van de lezers, hier is de enorme rivier die lex zijn auto vermoord heeft :D
Afbeeldingslocatie: http://byfiles.storage.msn.com/y1pXnx3xKguDM77oaUyQFR9wbg4H_sR_x7YxeXQAiPnz87gsBj62EBjLWjti1TO0DTH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

yup that's the one :P maar toen stond het iets hoger zo te zien.
offtopic:
lag gisteren pas om 2:30 op bed :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Anoniem: 149075 schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 15:24:
[...]

In die eerste 900/93's lagen ofrds zover ik weet.
Was dat niet het 2.2 DTi Opelblok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
lex schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 11:10:
yup that's the one :P maar toen stond het iets hoger zo te zien.
offtopic:
lag gisteren pas om 2:30 op bed :/
smoesjes, je kan het gewoon niet ;)

Zelfs mijn dochter kan beter door die plas heen dan jij :p

Afbeeldingslocatie: http://byfiles.storage.msn.com/y1pXnx3xKguDM5QoRF3f1tF3Q92lHsaVSUySRApJAv2ZppeniruDlH9Ba6X0M-OpiLe

offtopic:
wel gelukt dus uiteindelijk? had ze nog veel vertraging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
Timmert schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 11:20:
[...]

Was dat niet het 2.2 DTi Opelblok?
zou heel goed kunnen het vorige model 9-5 had een 2.2 diesel (met minder vermogen dan de huidige 1.9 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

ToolkiT schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 11:26:
[...]

smoesjes, je kan het gewoon niet ;)

Zelfs mijn dochter kan beter door die plas heen dan jij :p

[afbeelding]

offtopic:
wel gelukt dus uiteindelijk? had ze nog veel vertraging?
mjah als je naar die schaallat kijkt, toen ik erdoorheen ging stond het iets boven de 30, wat dus duidelijk meer dan 30 cm is ("*&^%*" local counsil)
offtopic:
dik 2 uur vertraging dus uiteindelijk, was iemand onwel geworden op de vlucht naar nederland, waardoor het vliegtuig terug moest naar gatwick

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ach zolang Subaru er weken over gedaan heeft hun WRC's uit de waterdip te halen... vind ik het niet zo vreemd hoor :D

Echt van die nieuwe saab rijders... kijk mij met mijn saab even lekker off the road rijden met mijn vreselijk veel diesel-koppel.... de echte saabrijder is nu Land Rover gaan rijden denk ik :9

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 149075 op 15-06-2007 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
waar zijn die foto's gemaakt?

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
Anoniem: 149075 schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 13:37:
Ach zolang Subaru er weken over gedaan heeft hun WRC's uit de waterdip te halen... vind ik het niet zo vreemd hoor :D

Echt van die nieuwe saab rijders... kijk mij met mijn saab even lekker off the road rijden met mijn vreselijk veel diesel-koppel.... de echte saabrijder is nu Land Rover gaan rijden denk ik :9
lex had een benzine Saab hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

ToolkiT schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 13:46:
[...]

lex had heeft een benzine Saab hoor...
:*)
Maandag doet ie het weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ToolkiT schreef op vrijdag 15 juni 2007 @ 13:46:
[...]

lex had een benzine Saab hoor...
Dat zeg ik toch niet ? Maar ik reageer even op een post van een dieselrijder.

Water happen is nooit goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
Anoniem: 149075 schreef op zaterdag 16 juni 2007 @ 13:53:
[...]

Dat zeg ik toch niet ? Maar ik reageer even op een post van een dieselrijder.

Water happen is nooit goed ;)
Wie dan?? (/me rijd ook een saab diesel maar gaat er liever niet mee offroaden...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 164470

Waarom staat de 9-7X niet in de TS?
Momenteel hebben wij een 9-7X V8. Daarvoor hadden we een 9-3 Vector 2.0 en daarvoor ook een 9-3 maar weet niet precies meer welke.

Onze 9-7X wordt binnekort onderhanden genomen en dan komen er grill's aan de zijkanten en wordt de achterkant aangepakt, de bumper veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
Anoniem: 164470 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 15:10:
Waarom staat de 9-7X niet in de TS?
Momenteel hebben wij een 9-7X V8. Daarvoor hadden we een 9-3 Vector 2.0 en daarvoor ook een 9-3 maar weet niet precies meer welke.

Onze 9-7X wordt binnekort onderhanden genomen en dan komen er grill's aan de zijkanten en wordt de achterkant aangepakt, de bumper veranderd.
done.. wist niet dat die dingen al in NL/BE verkocht werden.. (of zit je in de US?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NL, er rijden er al meerdere, wil je foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
Anoniem: 164470 schreef op maandag 18 juni 2007 @ 17:22:
NL, er rijden er al meerdere, wil je foto's?
daar is dit topic voor, dus plant die foto's van die bak van je pa maar hier neer, ben wel geintereseerd naar het interieur..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik moet zeggen dat hij erg tegenvalt. Hij is erg Amerikaans. De afwerking laat veel wensen over en totaal niet te vergelijken met een XC90 of een Touareg. De stoelen voorin zijn niet erg goed en er zitten gekke antenne's op. Me vader heeft hem momenteel wel onder handen laten nemen. Er zit nu een dvd hemel in een een nieuwe navi waar je ook mee kan bellen en alles erop van kenwood, dit is echt verre weg van mooi maar wel functioneel. Het is niet zoals ik van Saab ben gewend en mijn vader heeft nog wel een keer een traan moeten laten gaan voor de aanschaf van deze auto, miskoop! Ik raad iedereen die een Europese auto wil kopen deze auto af. Onderhand vind me pa het wel steeds een leukere auto worden, we zijn gevallen voor de buitenkant.

Een Amerikaans voorbeeld, aan de achterkant zit een uitlaat gewoon rond en daar zit een ovale ring omheen zodat hij dikker lijkt maar je kan er gewoon doorheen kijken, echt slecht gemaakt!

Er zit overigens wel een beest van een motor (waar het in Amerika allemaal om draait) in: V8 5.3, die in 7.8sec op de honderd zit en door trekt tot de 190km/h. Dit geintje kost je echter wel 1:4 liter aan benzine, mijn pa houdt van optrekken!

Afbeeldingslocatie: http://photos-805.ll.facebook.com/photos-ll-sctm/v97/103/22/603215805/n603215805_139784_3078.jpg
Het mooiste deel van de auto naar mijn mening, hij is echt gruwelijk daar!

Afbeeldingslocatie: http://photos-805.ll.facebook.com/photos-ll-sctm/v97/103/22/603215805/n603215805_139785_3377.jpg
Zijkantje!

Afbeeldingslocatie: http://photos-805.ll.facebook.com/photos-ll-sctm/v97/103/22/603215805/n603215805_139786_3664.jpg
De achterkant waar de afgrijselijke bumper inclusief spiegel zit. Hij wordt overigens wel zeer
binnenkort aangepast bij een tuning bedrijf (hopen dat het niet zo een standaard goflje wordt, we houden wel van een beetje klasse)!

Afbeeldingslocatie: http://photos-805.ll.facebook.com/photos-ll-sctm/v97/103/22/603215805/n603215805_139788_4238.jpg
Binnenkant

Als jullie meer fotos willen zien hoor ik het graag, ik schiet ze zo even! Vragen over de 9-7x moet je echt bij mij wezen. :D

Het is echt een foute bak, helemaal als je hem in het zwart neemt! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:58

GaMeOvEr

Is een hork.

Blergh, gewoon een Chevy met een Saab neus en een ander interieur. GM is echt aan het aankloten met Saab, verpesten het hele merk.

De 9-5 is verouderd en recentelijk door zijn face-lift lelijk geworden, 9-3 gaat wel, maar loopt ook alweer sinds 2002 zo mee en voor de rest alleen maar rebadging.

Tja, daar gaat je merk met zijn royale historie.

[ Voor 6% gewijzigd door GaMeOvEr op 18-06-2007 17:45 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex

lex

kan hem inderdaad ook niet echt mooi vinden :) De lijn aan de voorkant ziet er gaaf uit maar de achterkant verpest het ding volledig naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
heb je een foto van de klokken? (kilometer teller, toerenteller etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

9-5 is inderdaad echt lelijk geworden door die face-lift! De auto is gebaseerd op een Trail blazer en is daar inderdaad niet van te onderscheiden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Topicstarter
lex schreef op maandag 18 juni 2007 @ 17:44:
kan hem inderdaad ook niet echt mooi vinden :) De lijn aan de voorkant ziet er gaaf uit maar de achterkant verpest het ding volledig naar mijn mening.
mee eens, aan de achterkant kan je echt goed zien dat het geen saab is... ditto voor de 9-2 trouwens..

Saab gaat sinds GM er mee bemoeit niet echt vooruit nee.. de look van de nieuwe 9-5 vind ik na wat gewenning best mooi eigenlijk, maar de afwerking valt wel tegen..

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste