UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 83 ... 103 Laatste
Acties:
  • 804.961 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Heeft niemand de probleem oplosser van windows gebruikt? Die gaf gelijk aan dat de DNS server niet reageerde. Probleemoplossing werkt vaak goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeman
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 16:26
Ik kamp hier (Arnhem) ook met DNS problemen.
Ik blijf nog wel een tijdje met 8.8.8.8 / 8.8.4.4 draaien totdat ik zeker weet dat het is opgelost.

Ook kom ik niet op www.upc.nl en normaal had ik 60Mbit nu nog maar 40Mbit.

Hopelijk wordt t snel opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Mon0lith schreef op maandag 07 mei 2012 @ 18:02:
[...]

Bij mij in Haarlem werkt upc ook niet, heb google dsn toegepast en sindsdien lijkt het wel te werken!
Mijn moden was ook helemaal uitgeschakeld, alle lampjes waren uit gegaan.. Even stroom eraf en het werkt hier nu met google dns ook weer!

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Veen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-09 18:28
Hier in Ermelo ook de dns problemen, google servers maar weer uit 't vet gehaald :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 10:40
Handig ook die Sitecom routers die UPC verstrekt bij haar internet, kan je niet eens dns-servers instellen! Moet je bij elke computer zelf gaan doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05:26

vhal

ಠ_ಠ

Dit is eigenlijk de eerste keer in 6 jaar dat ik handmatig DNS servers in moet stellen op mijn router omdat UPS UPC niet werkt. :+

[ Voor 4% gewijzigd door vhal op 07-05-2012 18:55 . Reden: fixed ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 10:40
UPS? Nou ik had zelf geen problemen omdat ik al andere dns-servers had ingesteld, maar moest iemand met z'n kantoor helpen. Gelukkig waren er nog maar een paar mensen aanwezig en heeft UPC nu alles weer op orde, maar het was handiger geweest als dat gewoon in de router veranderd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
http://www.ad.nl/ad/nl/10...rnetstoring-bij-UPC.dhtml
Het internetverkeer van UPC is sinds vanmiddag 17.00 uur gestoord.
Gestoord? Are you sure ? :P

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Pierre

Van nature lui!

Hier Ridderkerk ook maar even openDNS in de router gezet en het werkt weer. Kreeg trouwens rond 17.30 wel een twitter berichtje dat er een storing is.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
Ze hebben wel meer problemen dan enkel dns. Ook een ping naar een ip adres resulteerde in tientallen procenten packetloss.

Bemerkte dit gisteravond ook al maar nu komt er gewoon geen data meer doorheen, idem voor telefonie die niet meer werkt

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 22:34
Werkt inmiddels weer perfect hier. Laten we hopen dat het zo blijft.

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __fred__
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:39
Lig er hier voor amerika ook uit. Wat moeten we zonder facebook? ;-)

Google DNS btw, nl werkt goed.

[ Voor 20% gewijzigd door __fred__ op 07-05-2012 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
hier werkt het ook weer normaal. (dus op de DNS van UPC.)

erg jammer dat je in de thomson router van UPC geen alternatieve DNS servers kan opgeven, ik denk dat ik m'n good ol' linksys maar weer neerzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

sPENKMAN schreef op maandag 07 mei 2012 @ 20:10:
Ze hebben wel meer problemen dan enkel dns. Ook een ping naar een ip adres resulteerde in tientallen procenten packetloss.

Bemerkte dit gisteravond ook al maar nu komt er gewoon geen data meer doorheen, idem voor telefonie die niet meer werkt
Dan heb je in ieder geval een ander probleem dan een dns probleem.

Telefonie zou namelijk wel gewoon moeten blijven werken. Als je dus packetloss hebt met een andere dns en telefonie werkt niet, moet je het probleem toch in een andere hoek gaan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
crizyz schreef op maandag 07 mei 2012 @ 21:55:
[...]

Dan heb je in ieder geval een ander probleem dan een dns probleem.

Telefonie zou namelijk wel gewoon moeten blijven werken. Als je dus packetloss hebt met een andere dns en telefonie werkt niet, moet je het probleem toch in een andere hoek gaan zoeken.
Mja allicht, het is nu echter wel weer een uur volledig stabiel. Maar eens even wat metingen aan gaan zetten, eens kijken of er trends zijn. Het is wel erg toevallig dat ik geen werkend internet heb als er een landelijke storing is...

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
sPENKMAN schreef op maandag 07 mei 2012 @ 22:15:
[...]

Mja allicht, het is nu echter wel weer een uur volledig stabiel. Maar eens even wat metingen aan gaan zetten, eens kijken of er trends zijn. Het is wel erg toevallig dat ik geen werkend internet heb als er een landelijke storing is...
Correlation != causation

Gisteren was er een DNS-probleem. Alle mensen die (tijdelijk) een andere DNS-server gebruikten konden zonder packetloss verdersurfen. Jij had een probleem wat wel packetloss opleverde.

Sowieso, dagelijks zijn er tig andere locale en individuele problemen die mensen hier melden. Waarom zouden die zaken opeens stoppen op moment dat er een landelijk probleem is met een DNS server? Het zou juist veel vreemder zijn als alle andere storingen zouden ophouden 8)7

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Laatst online: 17-06 10:37
Wel jammer dat de huidige actie van 3 maanden €5 korting een stuk minder aantrekkelijk is dan de vorige waarbij je 3 maanden 50% korting kreeg. Gratis wifi zat er toch al bij. Of mis ik andere voordelen? Helaas kon ik niet voor 6 mei aanvragen ivm onzekerheid over aanstaande verhuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 09:17
Apart, we hebben inmiddels al 5 UPC klanten gehoord die geen inkomend SIP-verkeer meer ontvangen.
Zou UPC aan het blokkeren zijn? Iemand anders die dit ervaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kennelijk spelen er meer problemen..

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1938769462.png

+ Een packetloss van >23% en het modem stoort enorm op de (analoge) tv kanalen.

edit:

15:45, zo te zien werkt het eindelijk weer normaal *O*

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2012 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biersteker
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 12:24
Net weer geen internet, DNS server veranderd en hij deed het weer. Ik dacht dat ze dit gister al hadden opgelost. :S
Geen problemen met de snelheid hier. Alleen toch wel een wat hogere ping dan normaal. (normaal 7ms tot 15ms)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1939386186.png

Originally, a hacker was someone who makes furniture with an axe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousfist
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 15:20
en ze hebben meteen ook voor alle nieuwe abonnees de pakketten aangepast!
Er zit nu bij het alles-in-1 met 50mbit al 10hd zenders bij :(
Waarom krijgen wij als bestaande upc klant geen aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamelotepica
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-09 15:30
Heb vanmorgen de 100mb aanbieding besteld .
Ik had alles in 1 60mb voor 61.50 nu voor 65 euro 100 mb + hd zenders niet verkeerd .

Aan het einde van het gesprek vroeg ik de medewerker of er al iets bekent was over project horizon .
Kreeg ook duidelijk antwoord .
blijkbaar heeft de AB een toetsenbord op ze rug .
hij zei ook iets over torrents via de tv te kunnen bekijken en dat het waarschijnlijk na de zomer komt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
kamelotepica schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 14:10:
Kreeg ook duidelijk antwoord .
blijkbaar heeft de AB een toetsenbord op ze rug .
Allemaal oud nieuws dus :). Foto's IBC 2011. Hier overigens off-topic.

Afbeeldingslocatie: http://img16.imageshack.us/img16/9126/20110910143442.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img220.imageshack.us/img220/6268/20110910143100.jpg

Met dank aan de originele uploader van de foto's.

[ Voor 12% gewijzigd door CreativeS op 09-05-2012 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamelotepica
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-09 15:30
nouja elke week kijk ik of er nieuws is op internet dit nog nooit gezien XD .
Maar goed ben wel nieuwsgierig er naar hoe het allemaal gaat werken .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Wanneer gaat een abonnement bij UPC eigenlijk in? Op de aangegeven leverdatum of zodra pakket is geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:41
Lijkt mij het laatste, valt het niet in de voorwaarden te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 08:46
kamelotepica schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 18:03:
nouja elke week kijk ik of er nieuws is op internet dit nog nooit gezien XD .
Maar goed ben wel nieuwsgierig er naar hoe het allemaal gaat werken .
Misschien dat je hier wat info kan vinden wat je eventueel nog niet weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
@Sjah: Ja lijkt er wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-05 22:24
zijn er nog mensen die wat vreemde traagheden ervaren. traag lade webpagina, gewoon dat het niet lekker reageert.. en nee geen virussen spyware trojans e.d. net alles weer gecontroleerd.

Net even speedtest gedaan en dat ziet er niet goed uit.. zou moeten zijn 30/2.5Mb/s maar nu..
alleen de ping is normaal :+
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1941745309.png

normaal tot gewoon alles max 3.5 mb/s downloaden de volle 30Mbit dus.

als er toevallig nog een paar willen testen die omstreken rotterdam zitten, ik zit in de hoeksewaard.

[ Voor 19% gewijzigd door Thc_Nbl op 09-05-2012 23:06 ]

ehhh.. noppes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:28
Sinds na mijn vakantie gaat het allemaal wel goed. Enige wat nu nog niet werkt is telefonie.
In het modem staat deze op disabled onder Voice State.
Lijkt me dat die aan hun kant niet goed staat. Maar moet ze toch bellen aangezien de mediabox ook steeds vast loopt.

Internet ben ik in ieder geval wel blij mee.

Nadeel van geen telefonie is dat ik naar een 0900 nummer moet bellen en daardoor buiten mijn bundel betaal met mijn mobiel. >_< Maar goed, overleven we ook wel weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
jammer dat het alleen in een alles-in-1 pakket zit. zou die 100mbps wel alleen met tv willen hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WebHawk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-09 14:29

WebHawk

Klaphark

habermas schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 09:48:
[...]

jammer dat het alleen in een alles-in-1 pakket zit. zou die 100mbps wel alleen met tv willen hebben...
UPC kennende komt het wel als optie beschikbaar maar ben je dan meer kwijt dan met Triple Play.

Hoi trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online

Ja, helaas is het bij het Internet en Digitale TV-abonnement alleen mogelijk (buiten de keuzes voor TV) om te kiezen voor 50- of 120Mb/s als optie bovenop de standaard 25Mb/s.

[ Voor 3% gewijzigd door CreativeS op 10-05-2012 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05:40
[...]
Waarom die 100Mb en niet de 120Mb? Die biedt 2x zo'n hoge upload: 10Mb vs 5Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
croxz schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 13:43:
Waarom die 100Mb en niet de 120Mb? Die biedt 2x zo'n hoge upload: 10Mb vs 5Mb.
die is weer (ietsje) duurder volgens mij, en denk niet dat ik die 120Mb over een wireless verbinding ga halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
habermas schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 14:11:

die is weer (ietsje) duurder volgens mij, en denk niet dat ik die 120Mb over een wireless verbinding ga halen :)
Met een goede router (en apparatuur die het aan kan) is dat zeker wel te doen hoor ;).

[ Voor 5% gewijzigd door CreativeS op 10-05-2012 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:46

Phntm

Tlingelingeling

Heren, ik heb een probleem met de CISCO EPC3925. Het gaat namelijk over draadloze verbinding. Ik heb er echt een hekel nu eraan omdat mijn telefoon en andere draadloze systemen thuis (PS3, Vita) aangeven dat ze verbonden zijn, maar het internet het voor geen meter doet. Als ik aangesloten ben met bekabeling doet het het super, maar wi-fi? Ho maar, troll signaal die het niet doet.

Heb ge-googled and kwam op verscheidene fora terecht die ook voor geen meter hielpen. Ik dacht dat misschien hier meerdere mensen een EPC3925 hebben van Cisco en vroeg me dus af: Hoe los ik nou in godsnaam dit idiote probleem op, want ik ben niet van plan om non-stop 3G te gebruiken thuis terwijl ik een draadloze router heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Phntm schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 20:14:
Heren, ik heb een probleem met de CISCO EPC3925. Het gaat namelijk over draadloze verbinding. Ik heb er echt een hekel nu eraan omdat mijn telefoon en andere draadloze systemen thuis (PS3, Vita) aangeven dat ze verbonden zijn, maar het internet het voor geen meter doet. Als ik aangesloten ben met bekabeling doet het het super, maar wi-fi? Ho maar, troll signaal die het niet doet.

Heb ge-googled and kwam op verscheidene fora terecht die ook voor geen meter hielpen. Ik dacht dat misschien hier meerdere mensen een EPC3925 hebben van Cisco en vroeg me dus af: Hoe los ik nou in godsnaam dit idiote probleem op, want ik ben niet van plan om non-stop 3G te gebruiken thuis terwijl ik een draadloze router heb.
Paar dingen:

- de WiFi-antenne is erg richtingsgevoelig. Hij zendt alleen sterk in het vlak waarin de modem staat/ligt. Als je hem nu rechtop hebt staan/hangen, probeer het plat (of omgekeerd)
- als kanaalbreedte nog op 20MHz staat, op 20/40MHz zetten. Applesystemen hebben juist problemen met 40MHz, als je die gebruikt kun je het beter naar 20MHz terugzetten.
- kabelmodems horen bij eerste coaxaansluitpunt te staan. Dat zijn meestal de slechtst denkbare plekken voor WiFi (meterkast of tussen kabels achter TV. Als niets anders lukt, gewoon op een access point op een betere plek aansluiten erop.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:46

Phntm

Tlingelingeling

dion_b schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 20:24:
[...]

- als kanaalbreedte nog op 20MHz staat, op 20/40MHz zetten. Applesystemen hebben juist problemen met 40MHz, als je die gebruikt kun je het beter naar 20MHz terugzetten.
Ik gebruik een Samsung Galaxy Nexus, op dit moment heb ik het ingesteld op 40Mhz. Ik heb niet zoveel verstand met zulke signalen, dus heb ik het op channel 6 laten staan. Heb toen mijn router via de control panel van de router zelf even een restart laten doen en hij doet het tot nu heel fijn. Snelheden zijn wel erg laag is mij opgevallen.
4 down, 1.7 up

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
Ik heb nu twee jaar UPC 25 (dit is televisie, inclusief internet, géén vaste telefonie). Ik was hier altijd erg tevreden over. Echter de laatste tijd loopt de UPC box vast. Na een belletje is deze vervangen door een nieuwe (Thomson) box. Deze loopt echter óók vast... wat moet ik hier nu mee? Een afspraak voor een monteur is al gemaakt, maar in de voorwaarden staat dat als het probleem "binnenshuis" ligt, dat er kosten worden verrekend. Hoe kan ik nu controleren dat het niet aan mij ligt?

Zou een te zwak signaal bijvoorbeeld kunnen zorgen dat de UPC boxe(s) vastlopen? Er zit namelijk vanuit de meterkast geen versterker tussen en de afstand naar de UPC box is vanaf meterkast naar TV zo'n 15 meter. De controlezender (testbeeld, 999) ziet er als volgt uit:

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1757832/Photo%2013-05-12%2011%2025%2008.jpg

Niet helemaal goed dus, als ik op "rood" druk, dan gebeurt er ook niets... zou dit de oorzaak kunnen zijn van het vastlopen? Ik kan overigens perfect normaal televisie kijken, zonder haperingen etc. Voor de duidelijkheid: ik heb twee jaar lang geen enkel probleem gehad. Vandaar dat ik twijfel aan het feit dat het probleem aan de signaalsterkte ligt.

[edit]
Een kwartier nadat ik op "rood" heb gedrukt verschijnt het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1757832/Photo%2013-05-12%2011%2035%2032.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door smeerbartje op 13-05-2012 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 18-09 14:57
@smeerbartje: Opnieuw je netwerk scannen (bij de opties) kan je zien wat je signaal sterkte is. Het signaal moet hierbij op 100% staan en de kwaliteit meende ik rond de 60 a 70 tot 100.

Maar dit is trouwens het internet topic :+

[ Voor 11% gewijzigd door hhoekstra op 13-05-2012 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds klapperend internet hier. Diverse deskundologen en op twitter reacties we gaan er nasr kijken maar niets helpt. Ik ga vanaf nu 2€ per hapering inhouen op de rekening en er zo snel mogelijk vanaf. Wat een slecht product en bedrijf met kon glas had ik nooit problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:14
Misschien heeft iemand hier een oplossing: sinds deze week klant bij UPC, alles in één met 25Mbit. Installatie is vlekkeloos verlopen, digitale tv werkt prima. Over het internet ben ik echter minder te spreken: ik heb namelijk vaak last van time-outs. Zo kan ik 3 uur achter elkaar vlekkeloos surfen, zo kan het 10 minuten niet en worden alleen favicons geladen. Wat heb gedaan om dit op te lossen?

-DNS op PC veranderd
-DNS in router/modem van UPC veranderd (Cisco EPC3925)
-Driver opnieuw geïnstalleerd
-Internet Security uit
-IP Flood Detection uit
-Andere router (uiteraard zonder DHCP) en/of switch geprobeerd.

Helaas werkt niets. Tijdens de time-outs kan ik wel binnen mijn netwerk werken, dus mijn server (WHS2011) blijft gewoon bereikbaar. Overigens is het niet computer afhankelijk, zowel PC's, Laptops als mijn tablet heeft hier last van.

Heeft iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
MaZeLe schreef op zondag 13 mei 2012 @ 22:40:
Misschien heeft iemand hier een oplossing: sinds deze week klant bij UPC, alles in één met 25Mbit. Installatie is vlekkeloos verlopen, digitale tv werkt prima. Over het internet ben ik echter minder te spreken: ik heb namelijk vaak last van time-outs. Zo kan ik 3 uur achter elkaar vlekkeloos surfen, zo kan het 10 minuten niet en worden alleen favicons geladen. Wat heb gedaan om dit op te lossen?

-DNS op PC veranderd
-DNS in router/modem van UPC veranderd (Cisco EPC3925)
-Driver opnieuw geïnstalleerd
-Internet Security uit
-Andere router (uiteraard zonder DHCP) en/of switch geprobeerd.

Helaas werkt niets. Tijdens de time-outs kan ik wel binnen mijn netwerk werken, dus mijn server (WHS2011) blijft gewoon bereikbaar. Overigens is het niet computer afhankelijk, zowel PC's, Laptops als mijn tablet heeft hier last van.

Heeft iemand enig idee?
Als je de tijd had genomen om deze topic te lezen dan kwam je er al snel achter dat je upc kunt opbellen voor een oplossing.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZeLe
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:14
kfaessen schreef op maandag 14 mei 2012 @ 00:35:
[...]

Als je de tijd had genomen om deze topic te lezen dan kwam je er al snel achter dat je upc kunt opbellen voor een oplossing.
Sorry, maar het doel van een forum is om dingen overzichtelijk te houden en om vragen te kunnen stellen. Nummer één gaat al mis omdat ik geen 4 uur ga uittrekken om 330 pagina's door te lezen 8)7 en nummer 2, ik denk dat het een kleine moeite is om vragen te beantwoorden.

Maar goed, oplossingsgericht denken: waar komt het probleem vandaan en waarom kan het alleen opgelost worden door UPC te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ik zou in eerste instantie UPC bellen (via vast lijn > 1200) en vragen of ze het modem kunnen uitlezen. Misschien dat daar iets fout staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

hhoekstra schreef op zondag 13 mei 2012 @ 12:02:
@smeerbartje: Opnieuw je netwerk scannen (bij de opties) kan je zien wat je signaal sterkte is. Het signaal moet hierbij op 100% staan en de kwaliteit meende ik rond de 60 a 70 tot 100.

Andersom dus. :)

@smeerbartje, het lijtk erop dat je één verschoven balk hebt? Ik zou eens kijken of je andere zenders kan vindne met hetzelfde probleem. Indien ja, zou het kunnen dat je storing op een bepaalde frequentie hebt, dat kan inderdaad ook weer samenhangen met een box die niet meer wil, maar kan ook comp-leet losstaan. En verder is dit het internet topic ja. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

hhoekstra schreef op zondag 13 mei 2012 @ 12:02:

Kwaliteit moet juist 100% zijn, sterkte rond de 60%.

Maar je kan meer info zien mbt verschillende transportstreams door: menu, 1, 7, 8, 9 te drukken.

Even pagedownen tot hij een tabel gaat laden met de verschillende TSIDs. Lege regel? -> signaal niet goed, en waarschijnlijk mis je dan een/meerdere zenders. Kwaliteit van elke TSID moet 100% zijn, hoewel ik dat zelf nog niet ben tegen gekomen (meestal 1 tot 4 streams met wat mindere kwaliteit lager dan 100%).
Het zijn 2 pagina's met TSIDs, het kan even duren voordat je weer pagedown kan drukken.

[ Voor 4% gewijzigd door Tutti-frutti op 14-05-2012 15:08 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Tutti-frutti schreef op maandag 14 mei 2012 @ 15:05:
[...]

Kwaliteit moet juist 100% zijn, sterkte rond de 60%.

Maar je kan meer info zien mbt verschillende transportstreams door: menu, 1, 7, 8, 9 te drukken.

Even pagedownen tot hij een tabel gaat laden met de verschillende TSIDs. Lege regel? -> signaal niet goed, en waarschijnlijk mis je dan een/meerdere zenders. Kwaliteit van elke TSID moet 100% zijn, hoewel ik dat zelf nog niet ben tegen gekomen (meestal 1 tot 4 streams met wat mindere kwaliteit lager dan 100%).
Het zijn 2 pagina's met TSIDs, het kan even duren voordat je weer pagedown kan drukken.
Cool man, dank voor jullie reacties (ondanks dat dat het internet topic is :)). Ik denk dat het probleem heel goed kan liggen aan de signaalsterkte. Zie onderstaande twee screenshots. Ik gooi deze versterker er maar tussen denk ik en kijken of het dan beter gaat... is hier een bepaald merk/type speciaal geschikt voor? Welke moet ik hebben?

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1757832/Photo%2014-05-12%2019%2046%2009.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1757832/Photo%2014-05-12%2019%2057%2016.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ik gebruik zelf een hirschmann versterker i.c.m. koka 799 kabels. Dan kan UPC nooit meer zeggen dat het aan je interne netwerk ligt ;)

Misschien als je je woonsituatie schetst (aantal tv's, afstanden etc.) dan kunnen we wat meer aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Freakster86 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 20:33:
Ik gebruik zelf een hirschmann versterker i.c.m. koka 799 kabels. Dan kan UPC nooit meer zeggen dat het aan je interne netwerk ligt ;)

Misschien als je je woonsituatie schetst (aantal tv's, afstanden etc.) dan kunnen we wat meer aanbevelen.
Welk type versterker van Hirschman?

De situatie hier is erg simpel. De coax komt binnen in de meterkast. Zie onderstaande screenshot. Van het punt waar het binnenkomt (waar dus UPC op staat) loopt er een kabel naar de splitter van UPC (dat metalen ding). Van daaruit loopt er één kabel naar het modem en één kabel naar de UPC box. Deze laatste kabel heb ik zélf getrokken naar de woonkamer. Afstand tot de WCD in de woonkamer is zo'n 15 meter. Als WCD heb ik een "Nedap Combi Wandcontactdoos", type 9757597 (mooi spul!!!!). Meer info hier.

That's it! Niet heel spannend dus. Geen rare splitters e.d. Ook hebben we maar één televisie met UPC box thuis. Nogmaals: het heeft altijd goed gewerkt.

Afbeeldingslocatie: http://dl.dropbox.com/u/1757832/Photo%2014-05-12%2020%2037%2010.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ik gebruik zelf deze: http://www.allekabels.nl/...n-Antenne-Versterker.html

Vreemd dat het hiervoor dan wel goed werkte. Misschien een kink in de kabel o.i.d.? Slecht aansluiting?
Je split het signaal in 2en en daarna nog 15 meter naar de tv. Dat kan het signaal behoorlijk verstoren, maar dat klopt dan niet echt met jouw bewering dat voorheen alles werkte.

Wat heb je verandert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Laatst online: 20-09 13:26
meer mensen met een thompson modem update?
Mijn modem heeft nu sinds kort Software Version STBA.01.50. Grote verschil wat ik zo zie is de firewall instellingen

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
Graag jullie advies. In mijn over een aantal weken te betrekken bovenwoning heeft de CV installatie monteur duidelijk geen rekening gehouden met het UPC aansluitpunt en plaatsing van een splitter daarop.

Zie: http://imageshack.us/photo/my-images/37/phototur.jpg/

Vanaf dit punt loopt een (oude) coax kabel naar het punt waar ik mijn TV wil neerzetten. Om daar pas te splitsen lijkt mij geen goed idee, toch een afstand van zon 4,5 meter schat ik.

Nu mijn vragen:
  • Het lijkt me het beste om bij dit hoofdpunt te splitsen. Kan dit met de meegeleverde UPC splitter of zitten de CV buizen in de weg (wat ik verwacht)?
  • Is het een optie om met een korte coax kabel de (eventueel afwijkende of zelf aangeschafte) splitter direct boven dit aansluitpunt te plaatsen om zo de afstand zo kort mogelijk te houden?
  • Wat krijg ik meegeleverd met het installatie pakket, kan ik hier in mijn situatie mee uit de voeten of wat dien ik extra aan te schaffen om de aansluiting zo optimaal mogelijk te houden?
  • Kan de installatiemonteur van UPC hier misschien wat in betekenen of voeren die alleen "standaard" werk uit?
De naam van het bedrijf dat de CV heeft geinstalleerd zal ik proberen te achterhalen, om vervolgens af te raden aan iedereen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:41
Onderste puntje: jazeker kan een upc monteur hier wat mee, die moet in staat zijn, zo dat ding eraf te slopen en 8 cm hoger een andere te zetten, zodat jij klaar bent. Heeft die bij mij ook gedaan, weliswaar wegens andere reden , maar hij heeft hem hier 5 cm naar onderen verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Freakster86 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 20:33:
Goed materiaal garandeert nog geen goed netwerk. Je kunt het met de beste spullen nog grandioos verprutsen hoor ;)
smeerbartje schreef op maandag 14 mei 2012 @ 20:44:
[...]

Welk type versterker van Hirschman?

De situatie hier is erg simpel. De coax komt binnen in de meterkast. Zie onderstaande screenshot. Van het punt waar het binnenkomt (waar dus UPC op staat) loopt er een kabel naar de splitter van UPC (dat metalen ding). Van daaruit loopt er één kabel naar het modem en één kabel naar de UPC box. Deze laatste kabel heb ik zélf getrokken naar de woonkamer. Afstand tot de WCD in de woonkamer is zo'n 15 meter. Als WCD heb ik een "Nedap Combi Wandcontactdoos", type 9757597 (mooi spul!!!!). Meer info hier.
Niet bepaald meer info... zo staat er niets bij over het frequentiebereik ervan. Sommige contactdozen filteren bewust signalen onder een bepaald frequentie, veelal 150MHz, waardoor je evt daaronder doorgegeven transport streams niet meer (goed) op kunt pikken. Het zou zomaar kunnen dat de indeling van streams veranderd is waardoor er zenders die je kijkt op die lage frequenties terechtgekomen zijn...
That's it! Niet heel spannend dus. Geen rare splitters e.d. Ook hebben we maar één televisie met UPC box thuis. Nogmaals: het heeft altijd goed gewerkt.

[afbeelding]
Dat het altijd goed gewerkt heeft zegt dat iets veranderd is, maar sluit allerminst uit dat het hieraan ligt. Maareh, zou je niet met je vragen over digitale televisie naar het UPC digitale televisietopic gaan?

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 15-05-2012 00:36 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 15:23

JoSchaap

Had a life, got a modem..

ik struikelde toevallig over de openingspost net, dat gaat nog over chello :Y)

leuk als stukje nostalgie, maar zou een update niet handig zijn? :) de prijzen staan er nog net niet in guldens bij :+

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:49

NoFearCreations

3DPrint the world!

Zojuist bevestigt gekregen van UPC medewerker dat TPB nu officieel geblokkeerd wordt.
Beetje jammer weer.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Is toch geen verrassing? Ze moeten wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
donald_dick schreef op maandag 14 mei 2012 @ 21:02:
Mijn modem heeft nu sinds kort Software Version STBA.01.50. Grote verschil wat ik zo zie is de firewall instellingen
Yep, sinds 2 mei 2012 wordt deze versie al uitgerold.
Gebruik 'm zelf overigens niet, maar hopelijk is het een verbetering voor de gebruikers van dit modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er een manier waarmee je makkelijk op the piratebay kunt komen zonder langzame proxy's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Laatst online: 20-09 13:26
Creative S schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 19:03:
[...]

Yep, sinds 2 mei 2012 wordt deze versie al uitgerold.
Gebruik 'm zelf overigens niet, maar hopelijk is het een verbetering voor de gebruikers van dit modem.
Sinds ik de update heb valt RDP en Xbox Live niet meer weg, net toen ik wilde bellen voor een cisco modem :P

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
  • Laatst online: 16-05 16:18
donald_dick schreef op maandag 14 mei 2012 @ 21:02:
Ik heb een Thomson TWG870UG, maar nog niets gemerkt van een modem update. Ik zou ook niet weten hoe ik vanuit de modem de boel moet updaten, want ik vind de modem sowieso een stuk onvriendelijker dan oudere modems die ik heb gehad.

Ik weet uiteraard wel hoe ik erin kom, maar mijn 360 een static IP geven is nog steeds niet gelukt bijvoorbeeld omdat hij het gewoon niet pakt, waardoor ik ook geen poorten kan forwarden.

Daarnaast heb ik vaak het probleem dat wanneer ik in de modem-settings 'browse', pagina's maar half geladen worden.

Afgelopen paar uur gaf mijn modem trouwens de hele tijd een DNS-storing op alle aangesloten apparaten, en pas toen ik via mijn PC even een dubbelklik deed op de verbinding tussen modem en internet in de settings (waar dan dus een rood kruisje staat), ging windows een beetje trouble-shooten en loste het zichzelf op, maar goed, dat was gewoon geluk hebben, want had de rest allemaal al geprobeerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:55
Yi-Long schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 03:36:
[...]

Ik heb een Thomson TWG870UG, maar nog niets gemerkt van een modem update. Ik zou ook niet weten hoe ik vanuit de modem de boel moet updaten, want ik vind de modem sowieso een stuk onvriendelijker dan oudere modems die ik heb gehad.

Ik weet uiteraard wel hoe ik erin kom, maar mijn 360 een static IP geven is nog steeds niet gelukt bijvoorbeeld omdat hij het gewoon niet pakt, waardoor ik ook geen poorten kan forwarden.

Daarnaast heb ik vaak het probleem dat wanneer ik in de modem-settings 'browse', pagina's maar half geladen worden.

Afgelopen paar uur gaf mijn modem trouwens de hele tijd een DNS-storing op alle aangesloten apparaten, en pas toen ik via mijn PC even een dubbelklik deed op de verbinding tussen modem en internet in de settings (waar dan dus een rood kruisje staat), ging windows een beetje trouble-shooten en loste het zichzelf op, maar goed, dat was gewoon geluk hebben, want had de rest allemaal al geprobeerd...
Dit is een bekende bug in dat Thomson modem, en dat was voor mij de hoofdreden om een Cisco aan te vragen.

Via DHCP krijgen je apparaten een werkende verbinding, geef je ze 'n vast IP, dan kan de Thomson er niet meer mee overweg.

In dit topic op Chellooo.com staan alle beperkingen van dat Thomson modem op een rijtje. Als je dat zo leest snap je niet dat UPC dat modem uberhaupt nog aanbiedt... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Freakster86 schreef op maandag 14 mei 2012 @ 20:59:
Ik gebruik zelf deze: http://www.allekabels.nl/...n-Antenne-Versterker.html

Vreemd dat het hiervoor dan wel goed werkte. Misschien een kink in de kabel o.i.d.? Slecht aansluiting?
Je split het signaal in 2en en daarna nog 15 meter naar de tv. Dat kan het signaal behoorlijk verstoren, maar dat klopt dan niet echt met jouw bewering dat voorheen alles werkte.

Wat heb je verandert?
Er is niets veranderd! Ook is het zaakje aangesloten zoals UPC het voorschrijft. Dus vanuit kastje van UPC naar UPC-splitter en van daaruit naar de tv en modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cezi
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-07 15:52

cezi

BIG is bad...

op de sitecom router van upc kan ik geen dns instellen;
weet wel dat dit ook per computer kan maar doe dit liever op router niveau;
kan ik ook een eigen router koppelen aan het cisco modem van upc, ik heb o.a. nog een fritzbox liggen;
of heeft upc dit helemaal dichtgetimmerd met eigen spulletjes?

edit: dat van die fritzbox is onzin denk ik, dat was uit mijn adsl tijd en upc is kabel... :'(

[ Voor 14% gewijzigd door cezi op 17-05-2012 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:57
cezi schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 11:32:
op de sitecom router van upc kan ik geen dns instellen;
weet wel dat dit ook per computer kan maar doe dit liever op router niveau;
kan ik ook een eigen router koppelen aan het cisco modem van upc, ik heb o.a. nog een fritzbox liggen;
of heeft upc dit helemaal dichtgetimmerd met eigen spulletjes?

edit: dat van die fritzbox is onzin denk ik, dat was uit mijn adsl tijd en upc is kabel... :'(
Ja hoor, je kan gewoon een eigen router achter het modem van UPC plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cezi

cezi

BIG is bad...

Maar ik vermoed dat dit dan een kabel-specifieke router moet zijn en dus niet die Fritzbox! of Speedtouch die ik nog heb liggen uit mijn ADSL-tijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:57
Dat zou ik je zo niet kunnen zeggen, al lijkt mij dat ook niet. Maar voor zover ik weet kunnen alle routers die je in een winkel kan halen gewoon op het UPC modem geplaatst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 14:23
De Fritzbox kan heeft zelfs een aparte aansluitmodus voor op een kabelmodem, op lanpoort 1, kan je voip enzo gewoon blijven gebruiken. Maar in de FB kan je bij mijn weten ook geen dns-servers instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cezi

cezi

BIG is bad...

AtRi schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 13:20:
De Fritzbox kan heeft zelfs een aparte aansluitmodus voor op een kabelmodem, op lanpoort 1, kan je voip enzo gewoon blijven gebruiken. Maar in de FB kan je bij mijn weten ook geen dns-servers instellen.
idd, kan er niks over vinden in het FB manual; bij Speedtouch trouwens ook niet zo snel;
dan maar voort met die Sitecom; nadeel van open dns op computer niveau blijkt dat je niet automatisch de optie krijgt om web content filtering te doen; moet je weer een extra aantal stappen zetten als ik de uitleg op de site van open dns goed begrijp; in elk geval dank voor de reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 16:04
NoFearCreations schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 17:14:
Zojuist bevestigt gekregen van UPC medewerker dat TPB nu officieel geblokkeerd wordt.
Beetje jammer weer.
Vandaar dat www.thepiratebay.ee nog werkt :) Nu gebruik ik alleen niet de UPC dns servers.

[ Voor 7% gewijzigd door spookz0r op 17-05-2012 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cezi

cezi

BIG is bad...

Hele issue is al opgelost. Kreeg geen Web Content Filtering optie bij OpenDNS maar dat had niets te maken met het op computer niveau instellen van die Content Filtering (in plaats van op router niveau). Wat bleek: als je in je persoonlijk profiel bij 'job' opgaf wat voor werk je deed, nam het systeem aan dat je professioneel gebruiker was en bleef die Content Filtering optie onzichtbaar als je inschreef voor een Free Basic account. Nadat ik die job title uit mijn profiel had verwijderd verscheen de Web Content Filtering als bij toverslag. Beetje vreemd verhaal natuurlijk, dit moeten ze aanpassen bij de validatie van de velden tijdens het invoeren maar goed, ik ben blij dat het allemaal werkt, dat ik niet afhankelijk ben van de DNS van UPC en dat ik een zootje websites kan blokkeren langs deze weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
Richub schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 04:51:
[...]

Dit is een bekende bug in dat Thomson modem, en dat was voor mij de hoofdreden om een Cisco aan te vragen.

Via DHCP krijgen je apparaten een werkende verbinding, geef je ze 'n vast IP, dan kan de Thomson er niet meer mee overweg.

In dit topic op Chellooo.com staan alle beperkingen van dat Thomson modem op een rijtje. Als je dat zo leest snap je niet dat UPC dat modem uberhaupt nog aanbiedt... :X
Thanks, dus het is onmogelijk om met de Thomson je 360 poorten te forwarden omdat je hem (de 360) geen static IP kan geven!? Ik loop er echt al tijden mee te kloten.

De PS3 heb ik trouwens wel een static IP gegeven, en die heb ik toen in een DMZ gezet zodat hopelijk alles openstaat, al heb ik daar weer regelmatig DNS-time-outs of whatever mee met PSN-network...

Is die Cisco ook een modem/router-in-1!? Want dat vind ik wel weer fijn aan die Thomson (wanneer ie het doet natuurlijk), omdat ik nogal krap in de stopcontacten zit in die hoek, en er ook een TV-versterker ingeplugged zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:55
Als je 'n 3925 vraagt heb je idd weer een router en modem ineen. Deze heb ik ook, en portforwarding en FTP werkt nu weer zoals het hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 15:23

JoSchaap

Had a life, got a modem..

meer mensen problemen met UPC Webmail?
Ik krijg een redirect naar chello.com en dan een 404 :S

*edit* nvm nu alweer gefixt. ws een hikje :)

[ Voor 47% gewijzigd door JoSchaap op 18-05-2012 10:39 ]

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 20:25:
Is er een manier waarmee je makkelijk op the piratebay kunt komen zonder langzame proxy's?
Ben UPC klant.
Wanneer je op google The Pirate Bay intikt kom je via de eerste de beste link op TPB.
Da's nou nog eens een blokkade van "lik me vestje". ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
Richub schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 04:17:
Als je 'n 3925 vraagt heb je idd weer een router en modem ineen. Deze heb ik ook, en portforwarding en FTP werkt nu weer zoals het hoort.
Thanks, en die is op alle andere punten ook gewoon goed, dus goede signaal sterkte enzo voor het draadloze gebeuren!?

Zal van de week even bellen. Onbegrijpelijk dat ze zo'n Thomson opsturen waarmee je de helft van je apparaten niet fatsoenlijk kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xesxen
  • Laatst online: 02:17
NoFearCreations schreef op woensdag 16 mei 2012 @ 17:14:
Beetje jammer weer.
Hier werkt alles nog prima. (Maar dan moet ik wel zeggen dat ik Google DNS gebruik)

Rare vogel in spe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Ik heb inmiddels de cisco router en modem in 1, echter zijn de problemen alleen erger geworden. Om de 10/15min valt het wireless compleet weg. Op de eerste verdieping ook al geen bereik. Heb meerdere kanalen geprobeerd, maar zonder resultaat.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 15:09

Zoefff

❤ 

Xesxen schreef op vrijdag 18 mei 2012 @ 21:19:
[...]

Hier werkt alles nog prima. (Maar dan moet ik wel zeggen dat ik Google DNS gebruik)
Ah, dat zal dan wel de oorzaak zijn dat ik -niet dat ik het gebruik, echt niet :P - nog gewoon op The Piratebay kan komen. Met de landelijke storing heb ik de Google DNS servers geconfigureerd, maar dat was ik al weer helemaal vergeten. Verbaasde me er al over dat ik er nog gewoon op kon :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smeerbartje schreef op donderdag 17 mei 2012 @ 09:51:
[...]

Er is niets veranderd! Ook is het zaakje aangesloten zoals UPC het voorschrijft. Dus vanuit kastje van UPC naar UPC-splitter en van daaruit naar de tv en modem.
Je had een link naar die wandcontactdoos staan zag ik. En ik kan je nu al melden dat deze niet voorkomt op de lijst van geschikte wandcontactdozen van UPC. Het probleem zit hem namelijk in het gebruikte scheidingsfilter. De retourband zit namelijk tussen de 5 - 65 MHz bij UPC. Daarbij kun je nog eens problemen hebben met zogenoemde transportstreams die al rond de 120MHz beginnen.

Wandcontactdozen die je kunt gebruiken voor UPC zijn o.a.:

Astro GUT 14D wcd
Astro GUT 15D wcd
Fuba GAD 222 wcd
Hirschm. FS1BNL wcd
Kathrein EVK80 aop
Polytron POH wcd
Techn. VQ632 aop
Techn. VQ633 wcd
Techn. VQ330 wcd
Telekabel AOP aop
Tratec TRAS 10 aop
Tratec TRAS 11 wcd
Tratec TRAS 1000B
Tratec TRAS 2000 wcd
Tratec TRIS 102A aop
Tratec TRIS 200H wcd
Tratec TRIS 251F aop
Tratec TRIS 350P wcd
Tratec TRIS 354P wcd
Tratec TWO 108 wcd
Wisi DB10 wcd

En uiteraard moet je goed opletten hoe je jouw coaxkabel aansluit. Wat vaak gebeurd is dat men het vertikt om de buitenmantel naar achteren te trekken waardoor een enkele haartje wat de binnenkern van de coax raakt al genoeg kan zijn voor een bron van ellende.

In de mediaboxen kun je in het menu bij de optie zoeken naar de zenders goed zien of de signaalkwaliteit voldoet. Deze moet altijd 100% zijn! Signaalsterkte is iets minder van belang, wel belangrijk uiteraard, maar het is slechts een indicatie. Deze zal in de meeste gevallen bijna nooit op 100% uitkomen. Signaalkwaliteit echter wel.

Als signaalkwaliteit loopt te schommelen dan heb je meestal ellende. Let daar dus op. Type coax, coax 12, je kunt bijv. KoKa 799 van Hirschmann gebruiken. Dat is een goede coax met een dikke binnenkern wat het signaal over langere afstanden beter draagt.

Bij versterkers van Hirschmann die actief retour geschikt zijn moet je opletten dat deze dan ook in de actieve mode staat. Bij sommige types is dit met een jumper onder de klep aan te passen. Op de print staat beschreven hoe je de jumper kunt plaatsen. Er gaat dan ook een groene led op de print branden (dit is bij de GHV 41M het geval).

Actieve retourversterkers versterken namelijk het retoursignaal nog eens extra naar het UPC netwerk waardoor die beter aankomt in de wijkkast. Retourversterkers zonder actieve retourkanaal doen dit dus niet. Deze versterking is dus niets, 0dB dus. Ik zou (als je dan toch een versterker koopt) gaan voor een actieve retourgeschikte versterker. Poorten die je niet gebruikt altijd afsluiten met een 75 Ohm afsluitweerstand.

Nou, succes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Verwijderd schreef op zondag 20 mei 2012 @ 01:11:
[...]

Je had een link naar die wandcontactdoos staan zag ik. En ik kan je nu al melden dat deze niet voorkomt op de lijst van geschikte wandcontactdozen van UPC. Het probleem zit hem namelijk in het gebruikte scheidingsfilter. De retourband zit namelijk tussen de 5 - 65 MHz bij UPC. Daarbij kun je nog eens problemen hebben met zogenoemde transportstreams die al rond de 120MHz beginnen.

Wandcontactdozen die je kunt gebruiken voor UPC zijn o.a.:

Astro GUT 14D wcd
Astro GUT 15D wcd
Fuba GAD 222 wcd
Hirschm. FS1BNL wcd
Kathrein EVK80 aop
Polytron POH wcd
Techn. VQ632 aop
Techn. VQ633 wcd
Techn. VQ330 wcd
Telekabel AOP aop
Tratec TRAS 10 aop
Tratec TRAS 11 wcd
Tratec TRAS 1000B
Tratec TRAS 2000 wcd
Tratec TRIS 102A aop
Tratec TRIS 200H wcd
Tratec TRIS 251F aop
Tratec TRIS 350P wcd
Tratec TRIS 354P wcd
Tratec TWO 108 wcd
Wisi DB10 wcd

En uiteraard moet je goed opletten hoe je jouw coaxkabel aansluit. Wat vaak gebeurd is dat men het vertikt om de buitenmantel naar achteren te trekken waardoor een enkele haartje wat de binnenkern van de coax raakt al genoeg kan zijn voor een bron van ellende.

In de mediaboxen kun je in het menu bij de optie zoeken naar de zenders goed zien of de signaalkwaliteit voldoet. Deze moet altijd 100% zijn! Signaalsterkte is iets minder van belang, wel belangrijk uiteraard, maar het is slechts een indicatie. Deze zal in de meeste gevallen bijna nooit op 100% uitkomen. Signaalkwaliteit echter wel.

Als signaalkwaliteit loopt te schommelen dan heb je meestal ellende. Let daar dus op. Type coax, coax 12, je kunt bijv. KoKa 799 van Hirschmann gebruiken. Dat is een goede coax met een dikke binnenkern wat het signaal over langere afstanden beter draagt.

Bij versterkers van Hirschmann die actief retour geschikt zijn moet je opletten dat deze dan ook in de actieve mode staat. Bij sommige types is dit met een jumper onder de klep aan te passen. Op de print staat beschreven hoe je de jumper kunt plaatsen. Er gaat dan ook een groene led op de print branden (dit is bij de GHV 41M het geval).

Actieve retourversterkers versterken namelijk het retoursignaal nog eens extra naar het UPC netwerk waardoor die beter aankomt in de wijkkast. Retourversterkers zonder actieve retourkanaal doen dit dus niet. Deze versterking is dus niets, 0dB dus. Ik zou (als je dan toch een versterker koopt) gaan voor een actieve retourgeschikte versterker. Poorten die je niet gebruikt altijd afsluiten met een 75 Ohm afsluitweerstand.

Nou, succes. ;)
In één woord: "top!". Door gebruikers als jij is GOT zo krachtig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ik weet niet of dit hier thuis hoort, maar ik lijk problemen te hebben met internet.

Ik kon giganews.com niet bereiken. Nu heb ik een andere dns ingesteld (8.8.8.8), 2 browsers geprobeerd en met m'n telefoon. Niks werkt.

Als ik ga pingen via cmd krijg ik nogal opmerkelijke resultaten. (onderstaande zijn de gemiddelde)
tweakers.net = 14ms
google.nl = 24
giganews.com = 109ms
supernews.com = 103ms
espn.com = 164ms
dumpert.nl = time-out = 4 out of 4 lost
geenstijl.nl = 17ms

Het is totale willekeur lijkt het. Hoe kan dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22:13

W84

Godver, weer geen verbinding. Gaat al heel de week zo... Sterf UPC! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 16:53
Bij ons is de verbinding ook zeer slecht op het moment
ongeveer een kwart van wat we normaal krijgen en de signaal levels in de cisco zeggen dat de verbinding ook niet veel soeps is.

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
smeerbartje schreef op zondag 20 mei 2012 @ 10:27:
[...]

In één woord: "top!". Door gebruikers als jij is GOT zo krachtig...
Wil niet veel zeggen, maar ik had afgelopen dinsdag al geopperd dat het daaraan kon liggen :o

Maar goed, zoals ik toen ook al aangaf is dit hier allemaal nogal offtopic, nu graag wel op de juiste plek verder:
UPC Digital TV - Deel 6

Dan kunnen we het hier weer hebben over internet en dus niet televisie.

[ Voor 7% gewijzigd door dion_b op 20-05-2012 17:41 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op zondag 20 mei 2012 @ 17:40:
[...]

Wil niet veel zeggen, maar ik had afgelopen dinsdag al geopperd dat het daaraan kon liggen :o

Maar goed, zoals ik toen ook al aangaf is dit hier allemaal nogal offtopic, nu graag wel op de juiste plek verder:
UPC Digital TV - Deel 6

Dan kunnen we het hier weer hebben over internet en dus niet televisie.
Sorry, mijn fout. Ik had dat topic ook nog niet gezien. ;) Derhalve geldt bovenstaande AOP/WCD lijst ook voor de kabelmodems (voor het internet en telefonie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Yup, al ga je er bij kabelmodems zelden last van hebben tenzij ze de lage frequenties helemaal blokkeren oid.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-09 16:41
hoi allen,

ik ben nu al geruime tijd klant bij Tele2 (voorheen Zonnet) en dat is me tot nog toe altijd goed bevallen.
Echter sinds 3 jaar op mezelf aan het wonen (in Tiel) en betaal nu +/- 40 euro voor het compleet-pakket (met 20Mb internet). Van die 20Mbit kom ik maar tot 8Mbit i.v.m. afstand tot de centrale. En dan zakt bij mij de broek af.

Nu ben ik aan het twijfelen om misschien over te gaan op een UPC pakket excl. vaste telefonie, want dat gebruik ik toch niet/nooit en laat ik vervallen.
Nu begreep ik dat je bij kabelinternet de lijn deelt. Dus waarschijnlijk alsnog niet de volle 50Mb haalt, maar hoogstwaarschijnlijk meer dan 8Mb.
Qua prijs doet het niet veel. Zal wellicht een paar euro duurder per maand zijn, maar dat is nog te overzien.

Wat denken jullie? Is het verstandig om over te stappen naar UPC? Of beter bij Tele2 blijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

pdebie schreef op maandag 21 mei 2012 @ 11:41:
hoi allen,

ik ben nu al geruime tijd klant bij Tele2 (voorheen Zonnet) en dat is me tot nog toe altijd goed bevallen.
Echter sinds 3 jaar op mezelf aan het wonen (in Tiel) en betaal nu +/- 40 euro voor het compleet-pakket (met 20Mb internet). Van die 20Mbit kom ik maar tot 8Mbit i.v.m. afstand tot de centrale. En dan zakt bij mij de broek af.

Nu ben ik aan het twijfelen om misschien over te gaan op een UPC pakket excl. vaste telefonie, want dat gebruik ik toch niet/nooit en laat ik vervallen.
Nu begreep ik dat je bij kabelinternet de lijn deelt. Dus waarschijnlijk alsnog niet de volle 50Mb haalt, maar hoogstwaarschijnlijk meer dan 8Mb.
Qua prijs doet het niet veel. Zal wellicht een paar euro duurder per maand zijn, maar dat is nog te overzien.

Wat denken jullie? Is het verstandig om over te stappen naar UPC? Of beter bij Tele2 blijven?
Ik merk in Spijkenisse niets van een kleinere overdrachtsnelheid door delen met buren/wijk; ik haalde voorheen netjes de 60Mb en thans de 50Mb (volgens mijn abo). Nu heb ik eerlijk gezegd geen flauw idee of mijn buren/straat bewoners ook UPC internet afnemen.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
ik weet toevallig dat van beide kanten mijn buren via UPC internetten. Dat zullen er wellicht iets meer zijn in het appartementencomplex. Maar goed... als het maar niet net zo langzaam is als Tele2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie25
  • Laatst online: 17-09 22:31
Gisteravond kon ik voor het eerst eigenlijk goed merken dat UPC lekker knijpt op de usenet het toch wat minder doet op piektijden. I.p.v. 13MB/s 6MB/s, ik heb 120Mb/10Mb internet. Kan haast niet wachten op glasvezel hier :)

[ Voor 11% gewijzigd door birdie25 op 21-05-2012 13:06 ]

http://specs.tweak.to/18230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

birdie25 schreef op maandag 21 mei 2012 @ 12:34:
Gisteravond kon ik voor het eerst eigenlijk goed merken dat UPC lekker knijpt op de usenet. I.p.v. 13MB/s 6MB/s, ik heb 120Mb/10Mb internet. Kan haast niet wachten op glasvezel hier :)
Op wat voor manier heb je kapotte routing, capaciteitsproblemen en een probleem bij de USP uitgesloten, waardoor je op de knijp-conclusie terechtkwam?

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdie25
  • Laatst online: 17-09 22:31
Cloud schreef op maandag 21 mei 2012 @ 12:37:
[...]

Op wat voor manier heb je kapotte routing, capaciteitsproblemen en een probleem bij de USP uitgesloten, waardoor je op de knijp-conclusie terechtkwam?
Omdat hij het buiten piektijden prima doet. Ik zeg ook niet dat ze knijpen, maar probeer aan te geven dat het op piektijden gewoon minder werkt, en ik daarom met smart op glasvezel wacht.

http://specs.tweak.to/18230

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat zeg je nu, maar dat was natuurlijk niet wat er stond. ;) En ja piektijden kunnen problematisch zijn, dat is waar. Maar is wel erg afhankelijk van waar je zit en ook van je USP. Niet elke aanbieder levert altijd de maximum helaas. Ikzelf heb vrijwel nooit last van lagere snelheden tijdens de drukke uurtjes en als ik het wel heb, is het 6 MB/s ipv 7 MB/s waar ik ook prima mee kan leven.

Je zou eens wat andere aanbieders kunnen testen op de momenten dat je bij je huidige wel lagere snelheden krijgt. Meestal valt er wel een trial te doen :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat soort problemen bij UPC zijn van 10 jaar geleden..
pdebie schreef op maandag 21 mei 2012 @ 11:41:
hoi allen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2012 @ 16:05:
Dat soort problemen bij UPC zijn van 10 jaar geleden..
OK, dat wist ik niet :)

Maar ik wacht nog even een paar maandjes, want volgens de Tele2 helpdesk die ik zojuist heb gebeld moet ik het resterende contract (eind 2012) gewoon elke maand mijn abonnement betalen. Staat ook zo in de algemene voorwaarden heb ik opgezocht. (Bij voortijdige opzegging dient het restant betaald te worden)
En om nou 80 euro kwijt te zijn per maand, is een beetje zonde.

Even geduld dus nog en einde van het jaar houdoe Tele2!

[ Voor 5% gewijzigd door PdeBie op 21-05-2012 16:19 ]

Pagina: 1 ... 83 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.