UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 82 ... 103 Laatste
Acties:
  • 804.959 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Zover ik weet staan mijn WiFi settings allemaal goed.
Als je wilt dat wij dat beoordelen moeten we natuurlijk weten *wat* die settings zijn :z

Bovendien kan een trage download meerdere oorzaken hebben, zowel gebrekkige bandbreedte als teveel packetloss. Het feit dat boven wel goed gaat geeft aan dat het probleem duidelijk in het WiFi-gedeelte zit, maar dat kan nog steeds van alles zijn.

Probeer voor de grap eens de kanalen om te wisselen, dus beneden 6 en boven 1 en kijk wat dan gebeurt. Het zou interferentie van andere non-WiFi apparaten kunnen zijn op/rond kanaal 1. Die verschijnen niet in AirRadar maar kunnen vakkundig je verbinding om zeep helpen. Denk daarbij bijv aan babyfoons en Marmitek A/V transmitters.

Als omwisselen van kanaal het probleem verplaatst naar boven dan is het probleem vrijwel zeker te wijten aan non-WiFi interferentie rond de 1412MHz. Als het probleem beneden blijft is het minder aannemelijk dat het komt door interfrentie - al kan het ook een erg gelocaliseerde storingsbron zijn die een breder spectrum beslaat.

Als je andere apparatuur het aankan zou je dan kunnen proberen om beneden op 5GHz over te schakelen. Het is erg onwaarschijnlijk dat een storingsbron zowel 2.4GHz en 5GHz zou afdekken (heb ik welgeteld één keer gezien in een erg extreem geval).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:38

iMars

Full time prutser

dion_b schreef op maandag 23 april 2012 @ 15:07:
[...]

Als je wilt dat wij dat beoordelen moeten we natuurlijk weten *wat* die settings zijn :z

Bovendien kan een trage download meerdere oorzaken hebben, zowel gebrekkige bandbreedte als teveel packetloss. Het feit dat boven wel goed gaat geeft aan dat het probleem duidelijk in het WiFi-gedeelte zit, maar dat kan nog steeds van alles zijn.

Probeer voor de grap eens de kanalen om te wisselen, dus beneden 6 en boven 1 en kijk wat dan gebeurt. Het zou interferentie van andere non-WiFi apparaten kunnen zijn op/rond kanaal 1. Die verschijnen niet in AirRadar maar kunnen vakkundig je verbinding om zeep helpen. Denk daarbij bijv aan babyfoons en Marmitek A/V transmitters.

Als omwisselen van kanaal het probleem verplaatst naar boven dan is het probleem vrijwel zeker te wijten aan non-WiFi interferentie rond de 1412MHz. Als het probleem beneden blijft is het minder aannemelijk dat het komt door interfrentie - al kan het ook een erg gelocaliseerde storingsbron zijn die een breder spectrum beslaat.

Als je andere apparatuur het aankan zou je dan kunnen proberen om beneden op 5GHz over te schakelen. Het is erg onwaarschijnlijk dat een storingsbron zowel 2.4GHz en 5GHz zou afdekken (heb ik welgeteld één keer gezien in een erg extreem geval).
5GHz gaat niet werken, dan hebben we geen wifi op onze iPhones ;)

Ik ga het vanavond of anders morgen proberen de channels om te ruilen, thnx.

Koop hier mijn P1 reader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben meer mensen het probleem dat met de cisco modem het internet regelmatig weg is?
Ik heb er nu een dlink achter gehangen en gebruik cisco als doorgeef luik naar mijn dlink dual band wifi router.
Het maakt allemaal geen zak uit wat ik doe, wifi, bekabeld, direct op cisco modem.
Internet gaat paar keer per dag een minuut dood.

Ik wordt er gek van upc kan niets vinden, voor zover er kapabelde mensen achter de support zitten!
Qua kennis is dat ook heel dun allemaal.
Ik krijg de vinken tering van upc internet!
Dus ik ben benieuwd wie het ook heeft.

Ow nee het ligt niet aan mijn instellingen of wifi, trust me. Heb diploma's daarvoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 21:04:
[...]

... Heb diploma's daarvoor ;)
Diploma van InHolland?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2012 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Hebben meer mensen het probleem dat met de cisco modem het internet regelmatig weg is?
Ik heb er nu een dlink achter gehangen en gebruik cisco als doorgeef luik naar mijn dlink dual band wifi router.
Het maakt allemaal geen zak uit wat ik doe, wifi, bekabeld, direct op cisco modem.

Ik wordt er gek van upc kan niets vinden, voor zover er kapabelde mensen achter de support zitten!

Ow nee het ligt niet aan mijn instellingen of wifi, trust me. Heb diploma's daarvoor ;)
Assumptions...

Als je bedraad direct op de Cisco hetzelfde ervaart is het inderdaad geen WiFiprobleem. Wat dan wel? Begin eens met de signaalwaardes uit dat geval en hoe de LEDs branden op moment dat internet uitvalt te posten.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dat met een sitecom wireless router regelmatig gehad.
Het internetsignaal ontbrak via wifi, terwijl wifi wel lokaal connected bleef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de ecp3925? Hier in huis heb ik nu ruim een maand geen enkel probleem gehad, nadat ik de firewall van dat ding heb uitgezet. Daarvoor viel ie tijdens het gamen ongeveer om het uur weg en ook tijdens gewoon surfen, een minuut later was het dan weer hersteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 14:59
Ik heb ook een 3925 en sinds afgelopen week ook ieder uur een reset in de verbinding (sinds nieuwe firmware leek het voor te komen). Ieder uur in minuut xx werd de verbinding verbroken met mijn netwerkschijven. Ik heb de leasetijd in de 3925 even op 0 gezet en nu heb ik één keer in de 24 uur een reset in de verbinding. Het is idd een hele korte onderbreking en lijkt bij mij alleen het lokale verkeer te treffen, dus ging ik even met de leases spelen. Nu dus één keer in de 24 om 17:01 een onderbreking.

Als je een router achter je cisco heb staan verliest die dan niet misschien zijn lease zodat je 1 minuut helemaal niks hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Correct! 8)7 :+ :F
maar ook van Juniper, gelukkig!
Johny_B schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 19:03:
Als je een router achter je cisco heb staan verliest die dan niet misschien zijn lease zodat je 1 minuut helemaal niks hebt?
Ik heb nu nog maar 1 ip nummer op gereserveerd staan op 1440 minuten.
Soms meerder keren per uur een minuut internet weg dan weer een uur geen problemen.
Wifi en intern net doen het gewoon het is puur de internet verbinding die even weg valt.
Lijkt wel leeg gooien van cache of vol lopen van buffers die door firmware niet goed geflushed worden oid.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2012 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
Ik neem aan dat je het ip van je router dan op gereserveerd hebt staan in de cisco. Laat je die cisco dan via DHCP de rest uitdelen of doet je router ook nog wat? Als je cisco stond op een lease van 60 minuten naar je router en je router deel ook via DHCP adressen uit aan je apparaten, dan is het niet gek dat je apparaten internet kwijt raken, maar intern nog kunnen communiceren. Je router deelt namelijk dan nog gewoon goed dhcp-adressen uit aan je apparaten, maar je router zelf krijgt even geen goede lease (dus internet). Dit alles ALS je het zo hebt aangesloten.

Het is leuk dat je die diploma's hebt maar leg aub eens goed uit wat er aan de hand is/hoe je het hebt aangesloten. Je hebt gewoon gezegd dat je alles goed hebt aangesloten en dat je er verstand van hebt... Laat dat dan een keer blijken uit een goede inhoudelijke post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Johny_B schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:02:
Ik neem aan dat je het ip van je router dan op gereserveerd hebt staan in de cisco. Laat je die cisco dan via DHCP de rest uitdelen of doet je router ook nog wat? Als je cisco stond op een lease van 60 minuten naar je router en je router deel ook via DHCP adressen uit aan je apparaten, dan is het niet gek dat je apparaten internet kwijt raken, maar intern nog kunnen communiceren. Je router deelt namelijk dan nog gewoon goed dhcp-adressen uit aan je apparaten, maar je router zelf krijgt even geen goede lease (dus internet). Dit alles ALS je het zo hebt aangesloten.

Het is leuk dat je die diploma's hebt maar leg aub eens goed uit wat er aan de hand is/hoe je het hebt aangesloten. Je hebt gewoon gezegd dat je alles goed hebt aangesloten en dat je er verstand van hebt... Laat dat dan een keer blijken uit een goede inhoudelijke post.
Ik zal even duiden voor je:
Voor mijn werk beheer ik 2 cisco 55xx series firewalls, 3 cisco core switches, 1 juniper mx-200 wlc controller met 21 access points, een metro lan over 25 km glas van 1gb, 25 managed switches die met glas in een redundante 1gb glas ring zitten. stuk of 30 vlans met nog wat niet noemenswaardige zaken.

dus trust me ik weet wat een dhcp lease is wat er gebeurd als die verloopt en ook dat je verbinding niet wegvalt bij een renew en dat die renew gebeurd voor dat ie echt verloopt. Ik wilde je niet bij je eerste post gelijk op je plek zetten door inhoudelijk te gaan. In mijn reactie zie je ook dat ik 1 ip nummer uitdeel om de 1440 minuten. Ook schrijf ik dat ons interne net blijft werken.

En nee ik doe geen dhcp foward over een nat router naar mijn interne net, dat zou nergens op slaan namelijk! ook staat mijn wifi router als dmz op de cisco dus als die het goed doet wordt al het binnen komende verkeer daar gedumpt.

En wifi is hier keurig uitgemeten. buren links op kanaal 1 ik op 6 en buren rechts op 13. Plus dat ik ook op 5ghz draai voor de computers.

Ik vraag of meer mensen het probleem hebben dat je internet verbinding soms een minuut onwillekeurig weg valt.
Zoals dion_b schrijft dat is een goede tip! omdat je de signaal waardes kan zien in de router.

Als ik tijd heb zal ik wel eens tekening met instellingen maken om op een juiste manier een nieuwe router achter je upc router te hangen. Ik zie daar toch nog wel wat vraagjes hier en daar voorbij komen.

En om even op jouw situatie in te zoemen. zet je dhcp lease op 1440. reserveer alles wat je in huis hebt.
Want als ik het zo lees heb je precies dezelfde problemen als ik. namelijk een klapperende docis verbinding.

En waarschijnlijk nog velen met ons!

zo en nu mag u mij uitmaken voor irritante bal.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2012 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

Verwijderd schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 21:20:
[...]
Als ik tijd heb zal ik wel eens tekening met instellingen maken om op een juiste manier een nieuwe router achter je upc router te hangen. Ik zie daar toch nog wel wat vraagjes hier en daar voorbij komen.
Dat zou een welkome toevoeging aan dit topic zijn! Moet voor jou met al je kennis toch in een paar minuutjes in elkaar te zetten zijn? :+

Even zonder gekheid:
Johny_B schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 20:02:
[..]

Laat dat dan een keer blijken uit een goede inhoudelijke post.
We willen allemaal helpen hier, en als je er inderdaad zoveel verstand van hebt (en dat bestrijd ik niet), laat het dan inderdaad merken:
dion_b schreef op dinsdag 24 april 2012 @ 09:51:
[...]

Wat dan wel? Begin eens met de signaalwaardes uit dat geval en hoe de LEDs branden op moment dat internet uitvalt te posten.
Want hier heb ik nog steeds geen antwoord op gezien... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 19-09 16:53
Wat mij laatst opviel is dat je met de cisco modems niet meer de DOCSIS log kunt bekijken.

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:41
Klopt, is mir scheiss egal, want ik heb een domme 3208... _o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 15:23

JoSchaap

Had a life, got a modem..

valt me nu pas op dat mn EPC3212 nog op testfirmware draait
(let niet op de kanalen zit el cheapo op een 60/6 abbotje, dus heb er idd wat minder) :Y)

iemand hier deze TEST build ook in zn EPC3212 staan?

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/RKsyK.jpg

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
Ja die test firmware is al heel lang uit. Ze hebben de moeite niet genomen om hete woordje test eruit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 10:40
@JoSchaap: grappig, dacht dat mijn 3212 geen serial nr had maar na inloggen krijg je die wel te zien. El cheapo op 60/6? Dat heb ik ook maar bij mij zijn wel alle kanalen in gebruik. Heb helaas wel maar een snelheid (wired) van 25 ipv 60. Zijn de volgende waardes misschien niet goed?

Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: -6.9 dBmV 38.7 dB
Channel 2: -6.7 dBmV 38.6 dB
Channel 3: -6.7 dBmV 38.8 dB
Channel 4: -7.2 dBmV 38.3 dB
Channel 5: -6.8 dBmV 39.0 dB
Channel 6: -6.6 dBmV 39.3 dB
Channel 7: -6.6 dBmV 39.0 dB
Channel 8: -6.8 dBmV 38.9 dB

Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 51.9 dBmV
Channel 2: 50.6 dBmV
Channel 3: 50.6 dBmV
Channel 4: 52.2 dBmV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Nope, die zijn goed. DS power level moet idealiter tussen de +6 en -6dBmV zitten, maar geeft geen problemen tussen de -15 en +15, dus niets aan de hand. DS SNR moet boven de 33dB zijn, dat is dik in orde. US power level moet tussen de 40 en 55dBmV zijn, dat is hier prima (bovendien hier: lager is beter).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
Ok dank, was al aan het opzoeken maar de waardes die ik overal tegenkwam verschillen zo veel dat ik niet weet wat goed is. Maar eens bellen met UPC, zal me niks verbazen als mijn oude 25Mbps nog niet omgezet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:28
Had gisteren een ontzettend slechte verbinding met een hoge ping. Toch maar de nieuwe modem aangesloten en waarachtig, had verbinding en snel ook.
Dus dat is goed gegaan. Enige waar ik tegenaan liep, is dat de geleverde voeding niet goed was en heb dus de wat zwaardere van de router/modem gepakt. Dit kan uiteraard gewoon. Dus daar draait hij nu op.

Morgen de spullen afdroppen bij de UPC store. Gelijk maar even vragen om de mediabox te wisselen, maar dat is weer een ander verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit zegt mij niets maar de waardes zijn:
Channel 1: 13.8 dBmV 39.6 dB
Channel 2: 13.1 dBmV 39.1 dB
Channel 3: 12.6 dBmV 38.7 dB
Channel 4: 11.5 dBmV 38.2 dB
Channel 5: 10.2 dBmV 37.8 dB
Channel 6: 9.5 dBmV 37.3 dB
Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB

Upstream Channels

Power Level:
Channel 1: 44.4 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2012 @ 16:17:
dit zegt mij niets maar de waardes zijn:
[..]
De waardes vallen binnen de thresholds, downstream is wel wat aan de bovenkant daarvan, en de upstream wat aan de onderkant. Toevallig versterker ertussen zitten? En zo ja, wat voor een?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik zit niet heel veel van die waardes af. Bij mij komt het overigens vanuit de muur met een kabel naar de meterkast en daar pas het modem in.
Snelheden zijn bij ons iig goed.

Downstream Channels
Channel 1: 4.3 dBmV 39.9 dB
Channel 2: 3.0 dBmV 38.8 dB
Channel 3: 3.3 dBmV 39.0 dB
Channel 4: 2.6 dBmV 39.0 dB
Channel 5: 4.2 dBmV 39.5 dB
Channel 6: 3.0 dBmV 38.8 dB
Channel 7: 4.2 dBmV 39.9 dB
Channel 8: 4.1 dBmV 39.6 dB

--------------------------------------------------------------------------------

Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 36.9 dBmV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Arunia schreef op woensdag 25 april 2012 @ 17:14:
Ik zit niet heel veel van die waardes af. Bij mij komt het overigens vanuit de muur met een kabel naar de meterkast en daar pas het modem in.
Snelheden zijn bij ons iig goed.

[...]
Bij DOCSIS hebben die waardes niets met snelheid te maken, het gaat puur om het online komen en blijven. Het heeft dus weinig zin ernaar te kijken als je stabiel een lage snelheid haalt, maar als je modem af en toe offline vliegt is het wel de plek om te controleren.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mark_640 schreef op woensdag 25 april 2012 @ 17:11:
[...]

De waardes vallen binnen de thresholds, downstream is wel wat aan de bovenkant daarvan, en de upstream wat aan de onderkant. Toevallig versterker ertussen zitten? En zo ja, wat voor een?
Binnenkomst kabel zit direct op de splitser uit pakket aangesloten.
ene kant gaat naar modem andere kant naar versterker van bi directionele Hirschman(was erg duur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
op dit moment is de ping 10ms ongeveer, maar de download is bedroevend te noemen (nog geen 10 Mbit/s).
Eigenlijk hetzelfde als een paar dagen geleden. Morgen even contact opnemen met UPC hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krazzer
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-08 13:53

krazzer

Tijd is een illusie

Gister heb ik vanwege FTP problemen met een Thomson modem een nieuwe Cisco modem gekregen.

Man man man wat een verschil zeg:
- Geen vervelende time-outs meer bij FTP uploads
- Geen corrupte downloads meer
- Download snelheid die weer is zoals die hoort te zijn
- Eindelijk wat knappe instellingen kunnen doen op de modem (bijv zelf DNS instellen)

Schandalig eigenlijk dat ze nog van die Thomson gedrochten bij mensen durven te leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hier vanochtend al 3x mijn internet + telefonie er uit geklapt voor ongeveer 10 minuten. Postcode 3135. Meer mensen last van?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
krazzix schreef op donderdag 26 april 2012 @ 09:13:
Gister heb ik vanwege FTP problemen met een Thomson modem een nieuwe Cisco modem gekregen.

Man man man wat een verschil zeg:
- Geen vervelende time-outs meer bij FTP uploads
- Geen corrupte downloads meer
- Download snelheid die weer is zoals die hoort te zijn
- Eindelijk wat knappe instellingen kunnen doen op de modem (bijv zelf DNS instellen)

Schandalig eigenlijk dat ze nog van die Thomson gedrochten bij mensen durven te leveren...
Kom over een paar weken even terug... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Creative S schreef op donderdag 26 april 2012 @ 21:30:
[...]

Kom over een paar weken even terug... ;)
Ik hoop dat hij vaker terugkomt op Tweakers.net. Of bedoel je dat hij over een paar weken problemen gaat hebben? Want dan is er denk ik bij mijn Cisco iets mis gegaan.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Of bedoel je dat hij over een paar weken problemen gaat hebben? Want dan is er denk ik bij mijn Cisco iets mis gegaan.
Ook jij kent de berichten wolkje... vol vreugde een EPC3925. Paar weken later berichten vol klachten over de EPC3925. Stabiliteit en verslechtering draadloos bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik heb al maanden nu naar tevredenheid diezelfde EPC3925. Het enige waar ik niets over kan zeggen is het draadloos bereik omdat ik dat niet gebruik. Maar verder heb ik geen enkel probleem met het modem en ben er zelfs op vooruitgegaan voor mijn gevoel. :)

Dat bepaalde gebruikers problemen melden betekent niet dat iedereen dezelfde problemen gaat ondervinden. Net zoals het feit dat ík geen problemen heb, ook niet betekent dat krazzix ook geen problemen gaat ondervinden. Wat weet ik ervan? Geen klap tenslotte.

Ik ga even voor het gemak uit van Chelloo.com als leidraad, daar zul je de klachten wel vandaan hebben. Hoewel het een prachtig forum is, heeft het last van dezelfde problemen als elke andere ervaringensite (uiteindelijk is dat het toch, toegespitst op UPC). Problemen en klachten voeren de absolute boventoon. De meeste gebruikers die er zijn zijn er gekomen omdat ze op enig punt een probleem hadden. Hebben ze geen problemen meer, dan komen ze ook niet meer. Er zijn uitzonderingen, maar op een doelgroep als de Nederlandse klantenkring van UPC is dat een druppel op de gloeiende plaat. Je steekproef is daardoor hartstikke scheef.

Daarom vind ik uitspraken als 'wacht een paar weken dan piep je wel anders' niet echt geweldig. Want je weet het niet.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Ik kan het draadloos verhaal beamen maar nuanceren:

Onder ideale omstandigheden presteren ze bijna identiek, sterker nog op 5GHz heb ik hogere snelheden gehaald op de EPC3925 van een kennis. Verschil is dat de EPC3925 een veel richtingsgevoeligere antenne heeft. In het vlak waar ontvangst goed is, is het goed, daarbuiten wordt het snel minder.

Het vlak komt aardig overeen met het vlak van de modem. Als je de modem plat neerlegt heb je horizontaal (dus op dezelfde verdieping) goed ontvangst, maar heb je op andere verdiepingen al snel een tweede AP nodig. Als je de modem vertikaal ophangt heb je op dezelfde verdieping minder ontvangst, maar (iets) beter op andere verdiepingen.

Sowieso: onderschat ook bij andere apparaten nooit de richtingsgevoeligheid van WiFi. Het is echt vergelijkbaar met de ouderwetse TV-antenne 'hark' waar je eindeloos mee moest pielen om goed ontvangst te krijgen. Als je geen zin hebt om te pielen zul je zelden een optimale verbinding krijgen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Cloud schreef op vrijdag 27 april 2012 @ 10:37:Daarom vind ik uitspraken als 'wacht een paar weken dan piep je wel anders' niet echt geweldig. Want je weet het niet.
Om zulke lange overbekende verhalen te voorkomen zal ik ze niet meer plaatsen :).
Ook al weet ik dat men het enthousiasme iets moet temperen... Chelloo.com staat vol met klachten van mensen die een EPC3925 hebben ontvangen ter vervanging van de Thomson TWG870. Eerst alles goed, maar na verloop van tijd toch veel problemen. Die berichten zijn niet verzonnen...

[ Voor 22% gewijzigd door CreativeS op 27-04-2012 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
DennusB schreef op donderdag 26 april 2012 @ 12:22:
Hier vanochtend al 3x mijn internet + telefonie er uit geklapt voor ongeveer 10 minuten. Postcode 3135. Meer mensen last van?
Ik had woensdag avond klachten 3335. Ging om een wijkstoring volgens @UPC twitter. Stond niks op storing pagina in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nieuwe firmware en sinds dien nagenoeg geen gezeik meer. Maar ben er nog niet gerust op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrozijn
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-09 19:32
Vanwege de FTP problemen met de Thomson 870 vanmorgen contact gehad met UPC.
Ze deden niet moeilijk over het omwisselen van de modem, omdat het een bekend probleem is.
Vanwege de grootte vraag naar de Cisco EPC3295 duurt het echter ongeveer drie weken voordat ik het vervangende modem krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEindbaas
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:10
Weet iemand of UPC Live TV de voetbalwedstrijden van de Eredivisie in HD worden uitgezonden? Ik heb net FC Twente - Ajax besteld en het werkt allemaal alleen ik heb niet echt HD beeld lijkt het?

En hij laat btw Eredivisie 3 zo te zien links boven in de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Een wedstrijdje kopen betekent bij Upc icm EL altijd een SD-beeld, erg stom jah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEindbaas
Sjah schreef op zondag 29 april 2012 @ 13:47:
Een wedstrijdje kopen betekent bij Upc icm EL altijd een SD-beeld, erg stom jah.
Dat is wel heel suf ja, ik weet bij Ziggo dat je dan gewoon HD krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Yup, terwijl Upc ook 1 HD EL kanaal heeft, meestal de topper is daarop, kortom: ronduit suf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeEindbaas
Sjah schreef op zondag 29 april 2012 @ 14:04:
Yup, terwijl Upc ook 1 HD EL kanaal heeft, meestal de topper is daarop, kortom: ronduit suf.
Net even snel gebeld met ze en het klopt wat je zegt. Ik had de medewerker even gevraagd waarom ze dit doen en waarom ze desnoods geen optie geven ervoor, dat wist de medewerker natuurlijk niet. Wat de medewerker wel zou doen is dit doorgeven en hopelijk doen ze er wat aan want ik was niet de eerste met deze vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Ahum: UPC Digital TV - Deel 6

Het gaat hier over internet, dat is de plek voor DTV-zaken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En hoppa weer gezeik van het weekeinde kennis van ons okn regelmatig zelfde klachten! Even gekeken docis signaal klapt er helemaal uit. Dat zal us het probleem zijn instabilie infra struktuur.

Nagekomen post: gebeld erkenen problemen dat het instabiel is. Advies u moet even die extra modem weg halen die kan problemen geven. Even uitgelegd waarom ik die modem heb en dat het een beetje raar is wat hij zei.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2012 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 19:25:
En hoppa weer gezeik van het weekeinde kennis van ons okn regelmatig zelfde klachten! Even gekeken docis signaal klapt er helemaal uit. Dat zal us het probleem zijn instabilie infra struktuur.

Nagekomen post: gebeld erkenen problemen dat het instabiel is. Advies u moet even die extra modem weg halen die kan problemen geven. Even uitgelegd waarom ik die modem heb en dat het een beetje raar is wat hij zei.
Hallo Mowikan,

We hebben gister ook contact gehad nog via twitter waarbij je hebt aangegeven dat er een afspraak is ingepland via de helpdesk voor het probleem met de verbinding van je modem.

Mocht je nog vragen hebben kun je dat ook via een PM aan me laten weten.

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:41

DjVe

Hatsaflats!

Verwijderd schreef op dinsdag 01 mei 2012 @ 19:25:

Wellicht dat je voortaan even je post kan overlezen voor je hem daadwerkelijk post. Hij is nogal lastig leesbaar namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Is er trouwens al een oplossing voor de irritante pauzeer bug op de Cisco DVR? Het komt regelmatig voor als ik een uitzending pauzeer, dat hij bij het hervatten terug springt naar het moment waarop ik naar die zender ben gaan kijken. Het komt dus wel eens voor dat ik meer dan een uur moet doorspoelen, om weer op de plek te komen waar ik was gebleven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
Ik heb dat probleem slechts 2/3 keer gehad en alleen als hij al meer dan 2 uur op pauze staat. Handige tip, spoelen met de linker en rechter pijltjestoets (naast OK) gaat sneller, elke druk op de knop spoelt een minuutje door. Je moet dus wel wat vaker drukken maar dat heb ik er wel voor over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter

* dion_b wordt moe van in de herhaling vallen...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:42
Is het nog eigenlijk mogelijk om een "dom" modem te krijgen?
Ik word helemaal gestoord van die geintegreerde routers en wil gewoon mijn eigen uitstekende router terug gebruiken, zonder het als AP/bridge te hoeven instellen en de router functie te kunnen gebruiken.

Vette shit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DjVe schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 12:31:
Is er trouwens al een oplossing voor de irritante pauzeer bug op de Cisco DVR? Het komt regelmatig voor als ik een uitzending pauzeer, dat hij bij het hervatten terug springt naar het moment waarop ik naar die zender ben gaan kijken. Het komt dus wel eens voor dat ik meer dan een uur moet doorspoelen, om weer op de plek te komen waar ik was gebleven.
Deze deel ik met je! En het is vaker dan 'af en toe' zoals later gepost. Ik houd er nu al rekening mee door even van kanaal te zappen eer ik iets wat langer op pauze ga zetten. Frustrerende bug iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
R.E. schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 14:35:
Ik word helemaal gestoord van die geintegreerde routers en wil gewoon mijn eigen uitstekende router terug gebruiken, zonder het als AP/bridge te hoeven instellen en de router functie te kunnen gebruiken.
Hallo R.E.

Kun je via een PM je postcode en huisnummer sturen? Dan kijk ik g5raag voor je wat de mogelijkheden zijn.

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

dion_b schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 14:26:

* dion_b wordt moe van in de herhaling vallen...
Excuus, ik was in de veronderstelling dat dit topic voor alle diensten bedoeld was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
R.E. schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 14:35:
Hier zou ik ook graag antwoord op willen krijgen. :) Webcare en klantenservice hebben tot nu toe niet gereageerd of antwoord op deze vraag gegeven.

Aangezien ik nog wel gebruik wil maken van de Superdeal, moet ik dit snel weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Freakster86 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 09:07:
[...]

Hier zou ik ook graag antwoord op willen krijgen. :) Webcare en klantenservice hebben tot nu toe niet gereageerd of antwoord op deze vraag gegeven.

Aangezien ik nog wel gebruik wil maken van de Superdeal, moet ik dit snel weten ;)
Lees anders eens die reactie van UPC Webcare twee posts boven de jouwe en doe wat daarin staat. Nee heb je, ja kun je nu misschien krijgen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Heb al een DM gestuurd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimbo
  • Laatst online: 18-09 14:20
-

[ Voor 104% gewijzigd door Wimbo op 20-11-2012 15:37 . Reden: spelfoutje, samenvatting enz. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wimbo schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 09:52:
Wat betreft "domme" modems:

Bij de upgrade van ons (alles-in-een) abonnement van FP30 naar FP50, in eerste instantie een EPC3925 mee gehad van de UPC winkel R'dam Lijnbaan. (EPC3212 niet op voorraad en niet meer leverbaar volgens winkel :? )

[..]
Het kan dus wel, en zelfs nog vlot ook!
Ik zeg het niet vaak, maar echt, topservice! _/-\o_
Ben het geheel met je eens. Had mijn pakket gedowngrade van 120 naar 50mbps. Kreeg een 3925 welke ik aangesloten heb met mijn Netgear erachter. Verschrikkelijk zinloos dus. Achteraf één telefoontje naar de HD. Uitgelegd dat ik graag de 3212 weer wou gebruiken. Binnen een uur was de 3925 down, en de 3212 weer up and running. Als je gewoon goed uitlegt waarom je een ander modem wil, in dit geval een 3212, is men bij UPC best genegen aan je verzoek te voldoen.

Mag inderdaad ook wel eens gezegd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe het over het algemeen zit bij appartementen complexen? Ik ben namelijk van plan een nieuwbouw appartement te kopen. Ik heb gevraagd aan de makelaar hoe het zat, hij liet mij een coax aansluiting in de meterkast zien. Verdere details had hij niet, en zou hij navragen bij de technische mensen van het project. In de korte omschrijving van het appartement staat dat er TV kabel aanwezig is.

Ik ben van plan om een UPC abbo te nemen, TV internet en telefoon in 1. Als ik de postcode van het appartement + huisnummer invul, dan geeft UPC aan dat het OK is.

Ongeduldig als ik ben, vraag ik me dus af of iemand hier misschien weet hoe dit ongeveer zal zitten. Kan ik gewoon UPC aanvragen, en de boel in die meterkast installeren. Of zou er op een centraal punt in het appartementencomplex nog iets geregeld moeten worden?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2012 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

bij nieuwbouw zijn CAI en ISRA (of glasvezel) meestal gecentraliseerd in de meterkast. Vanuit daar heb ej meestal loze leidingen naar de verschillende kamers waar je coax/utp naar kan trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020

Ik heb dit probleem ook, althans het komt in de buurt.
Ik ben vrij geregeld de verbinding met het Internet kwijt, alleen heb ik niet zo goed bij gehouden of dit echt dagelijks is. Ik merk wel dat als ik een dag echt veel aan het Internetten bent, dat ik dan wel een keer het internet een paar minuten kwijt ben.
Nu is dit wel irritant, maar wat ik erger vind is dat ik soms nadat ik uit mijn werk kom helemaal geen verbinding heb.

Mijn eigen thuisnetwerkje blijft gewoon werken, maar ik krijg dan gewoon geen verbinding meer met het Internet. Gek genoeg blijft mijn telefoon wel netjes werken. (die loopt toch via hetzelfde modem)
De enige manier om dan weer verbinding te krijgen is door mijn modem uit te zetten en na een tiental seconde weer aan te zetten. Meestal krijg ik daarna weer verbinding.

Ik heb nu eindelijk eens upc gebeld (ik ben niet iemand die bij het 1e probleempje meteen gaat bellen) en zij konden me eigenlijk ook niet helpen (al hebben ze echt wel moeite gedaan)...

Toen ik dus thuiskwam werkte het internet niet, terwijl alle lampjes gewoon groen branden. (ik weet alleen niet meer wat het 'link' lampje deed -> volgende keer eens op letten). Ik heb eerst een halfuurtje gewacht.
Ik heb mijn computer daarna rechtstreeks verbonden met het modem (om uit te sluiten dat het aan mijn router lag - e2000 mocht iemand het willen weten).
Dit hielp weinig (behalve dat de computer natuurlijk ook zijn lokale ipadres kwijtraakte en een 169.-ipadres kreeg).

In overleg met UPC de fysieke kabelverbinding losgemaakt van de router, waardoor de verbinding met het upc-netwerk eruit ging. Mijn computer kreeg ook toen geen ipadres. Daarna kabel er weer in en een factory reset.
Ook daarna geen nieuw ipadres, ook niet na een restart van de pc.

UPC-helpdesk wist het ook niet meer en heeft een monteur ingepland. Ondertussen had ik de router er weer tussengehangen en toen dat niet hielp heb ik het modem weer uitgeschakeld en na een tiental secondes weer ingeschakeld. Nadat het modem weer 'groen' begon te branden, werkte opeens mijn internetverbinding in mijn computer weer. rara...

Het lijkt er dus op dat het modem of geen verbinding met het upc-netwerk krijgt, of geen zin meer heeft om het internet ook met mijn router en computers te delen (beetje egoïstisch modem :+ )

waardes modem:
Channel 1: 9.0 dBmV 37.2 dB
Channel 2: 8.4 dBmV 37.2 dB
Channel 3: 9.4 dBmV 37.1 dB
Channel 4: 9.8 dBmV 36.9 dB
Channel 5: 10.2 dBmV 37.1 dB
Channel 6: 10.0 dBmV 36.8 dB
Channel 7: 9.8 dBmV 37.2 dB
Channel 8: 8.1 dBmV 37.0 dB

Power Level:
Channel 1: 43.5 dBmV

firmware: EPC3208-ESIP-12-v302r125532-111109c_upc-TEST

Ik heb nu een afspraak met een monteur, maar ik vraag me af of en wat hij zou kunnen vinden.
Zou het probleem toch door mijn router kunnen komen? Kan ik nog iets anders proberen?

Ik heb dit probleem niet constant. Ik heb upc sinds afgelopen september en sindsdien heb ik dit probleem misschien een keer of 10 gehad. Te vaak naar mijn zin, maar dus ook weer niet dagelijks.

En naast dit probleem heb ik nog als minor-problem dat ook mijn verbinding vrij regelmatig even niet werkt. Dus het probleem dat mowikan ook heeft/had. Deze storingen zijn maar van korte duur.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kenmerk van heb probleem is inderdaat dat binnen alles werkt alleen dat je geen internet verkeer hebt. Wat je even kan doen als het er uit klapt snel naar je modem surfen en even de docis status nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Quacka schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 22:05:
[...]
[...]

Het lijkt er dus op dat het modem of geen verbinding met het upc-netwerk krijgt, of geen zin meer heeft om het internet ook met mijn router en computers te delen (beetje egoïstisch modem :+ )

waardes modem:
Channel 1: 9.0 dBmV 37.2 dB
Channel 2: 8.4 dBmV 37.2 dB
Channel 3: 9.4 dBmV 37.1 dB
Channel 4: 9.8 dBmV 36.9 dB
Channel 5: 10.2 dBmV 37.1 dB
Channel 6: 10.0 dBmV 36.8 dB
Channel 7: 9.8 dBmV 37.2 dB
Channel 8: 8.1 dBmV 37.0 dB

Power Level:
Channel 1: 43.5 dBmV

firmware: EPC3208-ESIP-12-v302r125532-111109c_upc-TEST
Die waardes zijn goed genoeg, daar zou het niet aan moeten liggen, maar het is wel frappant hoe hoog je downstream power levels zijn. Het lijkt wel alsof er een onnodige versterker tussen zit. Dat gezegd, als alle LEDs blijven branden op de modem zal het probleem niet in het signaal zitten.
Ik heb nu een afspraak met een monteur, maar ik vraag me af of en wat hij zou kunnen vinden.
Zou het probleem toch door mijn router kunnen komen? Kan ik nog iets anders proberen?

Ik heb dit probleem niet constant. Ik heb upc sinds afgelopen september en sindsdien heb ik dit probleem misschien een keer of 10 gehad. Te vaak naar mijn zin, maar dus ook weer niet dagelijks.

En naast dit probleem heb ik nog als minor-problem dat ook mijn verbinding vrij regelmatig even niet werkt. Dus het probleem dat mowikan ook heeft/had. Deze storingen zijn maar van korte duur.
Waar ik aan moet denken:

Deze modem geeft in beginsel per boot maar aan één apparaat een IP-adres uit, of nauwkeuriger: aan één MAC-adres. Als je - zonder je modem te rebooten - een ander apparaat aansluit gaat het mis, krijg je geen IP en valt je PC terug in een link-local adres (169.254.x.x bij IPv4). Stel dat je router wat NIC driverproblemen en/of DHCP client issues heeft waardoor het af en toe een foute MAC-adres doorgeeft - dat zou ertoe kunnen leiden dat de modem iets aan het 'verkeerde' MAC toekent en dan dichtslaat als er een verzoek komt vanaf juiste MAC.

Let op dat dit pure speculatie is. Het is erg moeilijk om te testen, als mijn vermoeden klopt zou je met je PC direct op modem, of met een andere router, niet op dezelfde manier verbinding verliezen, maar "op dezelfde manier" is hier de clou, er zijn nog steeds veel andere redenen waarom je verbinding zou kunnen verliezen en het is moeilijk om die uit te sluiten. Enige tip is om evt gekloonde MAC-adressen uit je router te halen. Dat was jaren terug nodig, maar ondertussen lang niet meer. Gekloonde MAC-adressen kunnen bij brakke router firmware dit soort probleem geven.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Laatst online: 20-09 13:26
Ik heb steeds vaker last van disconnects bij Xbox live en Remote Desktop. Zou dit kunnen komen door de brakke firmware van mijn Thompson modem?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xiphoid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-10-2023

xiphoid

I am just me

donald_dick schreef op maandag 07 mei 2012 @ 16:08:
Ik heb steeds vaker last van disconnects bij Xbox live en Remote Desktop. Zou dit kunnen komen door de brakke firmware van mijn Thompson modem?
ja. nieuwe modem vragen. mijn problemen waren compleet opgelost met een niet Thompson modem.

http://mrfloris.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat zou inderdaad heel goed kunnen ja; het lijkt er wel behoorlijk op. Je kunt het beste de helpdesk even bellen voor een modemwissel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 11:57

Brons

Fail!

Zijn er mensen die op dit moment problemen hebben met de UPC DNS-server? Hij lijkt stuk voor mij. Die van Google werkt wel dus uiteindelijk is het geen probleem voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20-09 14:34
Hier in Oosterbeek ook problemen met DNS. Nadat ik die van Google heb ingevoerd wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BPP
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:39

BPP

Brons schreef op maandag 07 mei 2012 @ 16:32:
Zijn er mensen die op dit moment problemen hebben met de UPC DNS-server? Hij lijkt stuk voor mij. Die van Google werkt wel dus uiteindelijk is het geen probleem voor mij.
Geen idee wat een dns server is, maar upc ligt er hier wel uit zo goed als uit. Omgeving apeldoorn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Hier in Nijmegen ligt de DNS er ook uit. Opendns en voíla.

-edit-

Digitale TV lag er net ook voor 30 seconden uit. "Geen signaal"

[ Voor 39% gewijzigd door Freakster86 op 07-05-2012 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-09 16:04
Zelfde hier in Hilversum. Gebruik nu degene van Google tijdelijk: Primary 8.8.8.8 Seondary 8.8.4.4
donald_dick schreef op maandag 07 mei 2012 @ 16:08:
Bekend probleem wordt dan waarschijnlijk omgeruild voor een Cisco EPC3925. Zet bij deze wel de SPI Firewall uit :)

[ Voor 66% gewijzigd door spookz0r op 07-05-2012 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik gebruik al langer Google servers, maar als ik handmatig even een nslookup uitvoer met de UPC servers krijg ik ook een timeout. Lijkt me dus inderdaad iets fout te gaan :)

C:\Users\Cloud>nslookup - 62.179.104.196
DNS request timed out.
    timeout was 2 seconds.
Default Server:  UnKnown
Address:  62.179.104.196

> nu.nl
Server:  UnKnown
Address:  62.179.104.196

*** UnKnown can't find nu.nl: Server failed

Zelfde geldt overigens voor de secondary DNS die ik binnenkrijg van UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Over het algemeen gebruik ik gewoon die van UPC. Voor het eerst sinds tijden dat ik problemen heb met het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:21
Jup, zie Twitter. Lijkt dat door het hele land problemen zijn met de UPC DNS-servers.

Overigens doet nederland.fm plus bijbehorende streams het wel gewoon met de UPC DNS-servers. De rest geeft echter een time-out, echt vaag.

Nu op Google DNS en het werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Ik merkte het net idd ook al. Kon nog wel msnnen, maar kon geen site's meer openen. Op de router gelijk maar even 8.8.8.8 ingesteld als primaire DNS ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Mwa, niet écht een probleem te noemen. Alles werkt nog, zei het met alternatieve instellingen.
Mag niet klagen aangezien UPC bijna nooit problemen heeft (bij mij dat is).

Dumpert was nog wel bereikbaar met de originele dns :+ Kun je je vermaken tijdens het wachten.

TV signaal viel net weer 10 seconden weg. Ligt dit ook aan de dns?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
Je kan ook google vermeiden dmv openDNS toe te voegen: 208.67.222.222 208.67.220.220

[ Voor 6% gewijzigd door Sinus_rhythm op 07-05-2012 16:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-09 08:47
Same here, gebruik nu ook de google DNS servers 8.8.8.8 en 8.8.4.4, werkt nu weer als een zonnetje. Gaat goed daar...

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nintendstroid
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-04-2024
Hier in Eindhoven ligt internet er ook uit. Ik heb verbinding met Arnhem.chello.nl maar niet met internet

Edit: ligt aan de dns server van UPC. Weer terug op Google dns en werkt weer.

[ Voor 28% gewijzigd door nintendstroid op 07-05-2012 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinus_rhythm
En volgens mij zijn de dns servers weer online daar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Genetai
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18:31
Sinus_rhythm schreef op maandag 07 mei 2012 @ 16:57:
En volgens mij zijn de dns servers weer online daar..
Hier (Friesland) net ook ff maar ook weer down. Komt langzaam weer tot leven blijkbaar. (Nu @ vps in de UK, verbinding stond nog open :D)

Edit: Kan weer helemaal geen zak.

[ Voor 5% gewijzigd door Genetai op 07-05-2012 17:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
Ik hou het lekker bij de servers van Opendns in het vervolg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 09:14
Hier (zutphen), liggen de dns servers er ook uit. Nu ook opendns servers toegevoegd op de pc en hij doet het weer als vanouds. Alleen nu kan ik nog steeds niets via wifi doen op mijn HTC. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Laatst online: 19-09 15:34
Ook op Android (of evt Windows Mobile/Phone) kun je een static IP opgeven en daarbij een andere DNS server... Zojuist zelf ook gedaan. Of eventueel DNS in je modem zelf veranderen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koldur
  • Laatst online: 20-09 08:47
Nog handiger is om in je router de DNS servers aan te passen, wordt het naar alle clients doorgevoerd. Doe ik altijd.

i7 12700K,GB WindForce RTX4090,32GB KF436C16RB1K2/32,Gigabyte Z690 UD DDR4,Corsair RM1000x,WD Black SN850 2TB,Phanteks Eclipse P360A,Quest 3 VR Headset,Corsair iCUE H100i RGB Pro XT 240mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 20:49

NoFearCreations

3DPrint the world!

Wijchen ook, net maar gelijk de Google DNS ingesteld, nu doet alles het weer. Klantenservice heeft ook een wachtrij van meer dan 30min nu. Thank God for Tweakers!

Edit:
@Theforce, als ik in m'n router de google dns instel doet hij het niet.

[ Voor 20% gewijzigd door NoFearCreations op 07-05-2012 17:16 ]

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

NoFearCreations schreef op maandag 07 mei 2012 @ 17:13:
Edit:
Dan doe je waarschijnlijk iets fout, want dat zou gewoon moeten werken eigenlijk. Zo doe ik het ook :)

Inmiddels erkent UPC de storing via twitter: https://twitter.com/#!/UPC/status/199517886614740992. Als het goed is kunnen ze via de helpdesklijn ook automatisch laten doorgeven dat er een bekend probleem is, als je belt voor een storing op je internetverbinding. Dat heb ik bij vorige storingen ook wel gehad :) Dan kun je meteen ophangen als je wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:59

ManiacsHouse

Scheisse!

Ja nijmegen ook plat. Goed bezig UPC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Ze hebben een grote DNS storing!

Google DNS invullen @ 8.8.8.8 werkt bij mij perfect!

Echt nu al meer ellende gehad met upc dan 6 jaar adsl!

Edit: zelfde probleem in nijmegen daar werkt het ook met de andere DNS.

[ Voor 20% gewijzigd door cactusman op 07-05-2012 17:36 ]

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
NoFearCreations schreef op maandag 07 mei 2012 @ 17:13:

Edit:
Even je ip-adres refreshen op je pc/laptop :) ipconfig /renew dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:55
Ik moest hier ook even de DNS aanpassen, verder werkt mijn verbinding prima nu.

GoT bespaarde me een troubleshoot-sessie... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NovemberSierra
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20-09 11:49
Hier ook DNS storing, gelijk even google's DNS ingeschoten en hoppa alles werkt weer naar behoren. Toch fijn dat GoT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ikke_Niels
  • Laatst online: 13-09 12:49
Dank dank dank voor de google-DNS, scheelt weer gerommel ;)
En een speedtest geeft wel de volle 60mbit aan maar de upload is een karige 3,5mbit (normaal 6). (Lokatie A'dam Zuidoost)

Ach kan iig weer downloaden ;)

[ Voor 80% gewijzigd door Ikke_Niels op 07-05-2012 22:09 ]

User Error -- Please Replace User

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Is dit puur een DNS issue? Ik heb namelijk ook last van langzame download snelheid (5-6MBit ipv 25). Maar ik zie ook een vreemd ping patroon als ik lokaal (bekabeld) naar mijn router ping.
Ik gebruik momenteel google's 8.8.8.8.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
cactusman schreef op maandag 07 mei 2012 @ 17:28:
Ze hebben een grote DNS storing!

Google DNS invullen @ 8.8.8.8 werkt bij mij perfect!

Echt nu al meer ellende gehad met upc dan 6 jaar adsl!

Edit: zelfde probleem in nijmegen daar werkt het ook met de andere DNS.
Hier op dit adres al 1,5 jaar klant bij UPC. Kan me eigenlijk geen storing herinneren. Soms een modem moeten resetten, maar dat was 't. Wel een vage 700ms storing gehad. Leek m'n switch te zijn, maar na een dag of 2 werkte alles weer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Hier in Haarlem werkt ook de google of open dns niet?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldme
  • Laatst online: 14-05-2024
Hier werkt alles weer zoals het hoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Tutti-frutti schreef op maandag 07 mei 2012 @ 17:51:
Is dit puur een DNS issue? Ik heb namelijk ook last van langzame download snelheid (5-6MBit ipv 25). Maar ik zie ook een vreemd ping patroon als ik lokaal (bekabeld) naar mijn router ping.
Ik gebruik momenteel google's 8.8.8.8.
Het lijkt hier juist alsof het rustiger is op het netwerk (logisch, de helft van de klanten kan nergens bij door die DNS problemen). Ik haal opeens 8Mbps uit nieuwsgroepen waar dat vanochtend 5Mbps was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 10:31

Mon0lith

Yes Herr Flick

Bananenspin schreef op maandag 07 mei 2012 @ 17:54:
Hier in Haarlem werkt ook de google of open dns niet?
Bij mij in Haarlem werkt upc ook niet, heb google dsn toegepast en sindsdien lijkt het wel te werken!

PSN: Von_Smallhausn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• muhda
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 03:41

muhda

Time & Space traveler

Hmm, vanaf 4 uur lag het hier ook plat. Info: Amsterdam, MAC/IOS.
Gelukkig even tweakers bezocht voor info via mijn mobiel & DNS van google ingesteld.

[ Voor 9% gewijzigd door muhda op 07-05-2012 18:09 ]

Pagina: 1 ... 82 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.