Verwijderd schreef op maandag 23 april 2012 @ 21:04:
Hebben meer mensen het probleem dat met de cisco modem het internet regelmatig weg is?
Ik heb er nu een dlink achter gehangen en gebruik cisco als doorgeef luik naar mijn dlink dual band wifi router.
Het maakt allemaal geen zak uit wat ik doe, wifi, bekabeld, direct op cisco modem.
Internet gaat paar keer per dag een minuut dood.
Ik wordt er gek van upc kan niets vinden, voor zover er kapabelde mensen achter de support zitten!
Qua kennis is dat ook heel dun allemaal.
Ik krijg de vinken tering van upc internet!
Dus ik ben benieuwd wie het ook heeft.
Ow nee het ligt niet aan mijn instellingen of wifi, trust me. Heb diploma's daarvoor

Ik heb dit probleem ook, althans het komt in de buurt.
Ik ben vrij geregeld de verbinding met het Internet kwijt, alleen heb ik niet zo goed bij gehouden of dit echt dagelijks is. Ik merk wel dat als ik een dag echt veel aan het Internetten bent, dat ik dan wel een keer het internet een paar minuten kwijt ben.
Nu is dit wel irritant, maar wat ik erger vind is dat ik soms nadat ik uit mijn werk kom helemaal geen verbinding heb.
Mijn eigen thuisnetwerkje blijft gewoon werken, maar ik krijg dan gewoon geen verbinding meer met het Internet. Gek genoeg blijft mijn telefoon wel netjes werken. (die loopt toch via hetzelfde modem)
De enige manier om dan weer verbinding te krijgen is door mijn modem uit te zetten en na een tiental seconde weer aan te zetten. Meestal krijg ik daarna weer verbinding.
Ik heb nu eindelijk eens upc gebeld (ik ben niet iemand die bij het 1e probleempje meteen gaat bellen) en zij konden me eigenlijk ook niet helpen (al hebben ze echt wel moeite gedaan)...
Toen ik dus thuiskwam werkte het internet niet, terwijl alle lampjes gewoon groen branden. (ik weet alleen niet meer wat het 'link' lampje deed -> volgende keer eens op letten). Ik heb eerst een halfuurtje gewacht.
Ik heb mijn computer daarna rechtstreeks verbonden met het modem (om uit te sluiten dat het aan mijn router lag - e2000 mocht iemand het willen weten).
Dit hielp weinig (behalve dat de computer natuurlijk ook zijn lokale ipadres kwijtraakte en een 169.-ipadres kreeg).
In overleg met UPC de fysieke kabelverbinding losgemaakt van de router, waardoor de verbinding met het upc-netwerk eruit ging. Mijn computer kreeg ook toen geen ipadres. Daarna kabel er weer in en een factory reset.
Ook daarna geen nieuw ipadres, ook niet na een restart van de pc.
UPC-helpdesk wist het ook niet meer en heeft een monteur ingepland. Ondertussen had ik de router er weer tussengehangen en toen dat niet hielp heb ik het modem weer uitgeschakeld en na een tiental secondes weer ingeschakeld. Nadat het modem weer 'groen' begon te branden, werkte opeens mijn internetverbinding in mijn computer weer. rara...
Het lijkt er dus op dat het modem of geen verbinding met het upc-netwerk krijgt, of geen zin meer heeft om het internet ook met mijn router en computers te delen (beetje egoïstisch modem

)
waardes modem:
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 9.0 dBmV 37.2 dB
Channel 2: 8.4 dBmV 37.2 dB
Channel 3: 9.4 dBmV 37.1 dB
Channel 4: 9.8 dBmV 36.9 dB
Channel 5: 10.2 dBmV 37.1 dB
Channel 6: 10.0 dBmV 36.8 dB
Channel 7: 9.8 dBmV 37.2 dB
Channel 8: 8.1 dBmV 37.0 dB
Power Level:
Channel 1: 43.5 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV
firmware: EPC3208-ESIP-12-v302r125532-111109c_upc-TEST
Ik heb nu een afspraak met een monteur, maar ik vraag me af of en wat hij zou kunnen vinden.
Zou het probleem toch door mijn router kunnen komen? Kan ik nog iets anders proberen?
Ik heb dit probleem niet constant. Ik heb upc sinds afgelopen september en sindsdien heb ik dit probleem misschien een keer of 10 gehad. Te vaak naar mijn zin, maar dus ook weer niet dagelijks.
En naast dit probleem heb ik nog als minor-problem dat ook mijn verbinding vrij regelmatig even niet werkt. Dus het probleem dat mowikan ook heeft/had. Deze storingen zijn maar van korte duur.
Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit