UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 81 ... 103 Laatste
Acties:
  • 804.954 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:20

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Denk eerder dat je een sloot aan minder goede speedtestservers gevonden hebt :z

Zoals ik al aangaf, Ziggo is goed betrouwbaar. Frappant dat Ziggo en Naaldwijk beter scoren dan UPC's eigen speedtest 8)7

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
dion_b schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 20:06:
Denk eerder dat je een sloot aan minder goede speedtestservers gevonden hebt :z

Zoals ik al aangaf, Ziggo is goed betrouwbaar. Frappant dat Ziggo en Naaldwijk beter scoren dan UPC's eigen speedtest 8)7
Nou downloads van andere bronnen (usenet/public ftps etc), waar andere personen die ik ken hun volledige lijn dicht trekken lukt mij dit niet.

Net getest zonder de router, maar de resultaten zijn hetzelfde.

[ Voor 16% gewijzigd door FabiandJ op 03-04-2012 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:03

Pierre

Van nature lui!

Sinds gisteren werkt mijn Cisco 3212 modem niet meer :( direct gesproken met de helpdesk (zucht) en ik krijg een ander modem. Heb wel duidelijk aangegeven dat ik geen Wifi wil en graag een Cisco 3212 wil ontvangen.
Ik ga er vanuit dat het een ander modem krijg (helaas), de oude situatie is op dit ogenblik zo:
Cisco 3212 met daar achter een Netgear WNDR3700 die een paar ip adressen uitdeelt (Nas, Mediaplayer en PS3).

Als ik een ander modem krijg van UPC kan ik dan deze situatie weer op deze manier aansluiten, of moet ik een andere oplossing bedenken.

Graag advies.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:57
Pierre61 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 07:43:
Sinds gisteren werkt mijn Cisco 3212 modem niet meer :( direct gesproken met de helpdesk (zucht) en ik krijg een ander modem. Heb wel duidelijk aangegeven dat ik geen Wifi wil en graag een Cisco 3212 wil ontvangen.
Ik ga er vanuit dat het een ander modem krijg (helaas), de oude situatie is op dit ogenblik zo:
Cisco 3212 met daar achter een Netgear WNDR3700 die een paar ip adressen uitdeelt (Nas, Mediaplayer en PS3).

Als ik een ander modem krijg van UPC kan ik dan deze situatie weer op deze manier aansluiten, of moet ik een andere oplossing bedenken.

Graag advies.
Met een paar IP adressen, bedoel je de interne IP adressen toch? de 192.168.x.x. Dat is met elk modem inprinciepe mogelijk, echter met een draadloos modem vereist het vaak iets meer handelingen om een router er achter te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

SirMemeAlot schreef op woensdag 04 april 2012 @ 12:15:
[...]

Met een paar IP adressen, bedoel je de interne IP adressen toch? de 192.168.x.x. Dat is met elk modem inprinciepe mogelijk, echter met een draadloos modem vereist het vaak iets meer handelingen om een router er achter te krijgen.
Ja dat bedoel ik inderdaad, kan je me iets meer vertellen wat ik dan moet doen om achter het draadloze modem een router aan te sluiten.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fire-X
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-03 09:33
Je kan m exact t zelfde aansluiten hoor.
Modem aansluiten en aanzetten, zodra die is opgestart je router erachter aansluiten en aanzetten en dan moet in principe alles weer gewoon werken. Bedrading heb je er toch al liggen neem ik aan?

Meen dat als je draadloos bestelt bij UPC je ook weer een extra router bijgeleverd krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

X-Fire-X schreef op woensdag 04 april 2012 @ 13:16:
Modem aansluiten en aanzetten, zodra die is opgestart je router erachter aansluiten en aanzetten en dan moet in principe alles weer gewoon werken. Bedrading heb je er toch al liggen neem ik aan?

Meen dat als je draadloos bestelt bij UPC je ook weer een extra router bijgeleverd krijgt.
De bedrading ligt er gewoon, ik heb geen draadloos bestelt (dat wil ik juist niet) daar heb ik mijn Netgear WNDR3700 voor. Maar ik wacht wel af welk ding ik van UPC krijg, en dan sluit ik alles even aan. Bedankt voor de reply's trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
X-Fire-X schreef op woensdag 04 april 2012 @ 13:16:
Modem aansluiten en aanzetten, zodra die is opgestart je router erachter aansluiten en aanzetten en dan moet in principe alles weer gewoon werken.
Zo simpel gaat dat niet:

1) als de modem/router van UPC dezelfde private IP-range als je eigen router gaat dat niet lukken, je zult in dat geval een van beide een andere IP-range laten uitdelen.
2) twee routers achter elkaar geeft feest met dubbel NAT en port forwarding. Beste manier om dat tegen te gaan is om de MAC van je eigen router een vast IP toe te kennen in de UPC modem/router, en vervolgens dat IP in de DMZ van de modem/router te zetten en tenslotte op de modem/router de firewall helemaal uit te zetten. Daarmee heb je - bij benadering - de eigen router zo direct mogelijk aan het internet gehangen. Maar het is niet hetzelfde als een router die je gewoon achter een reguliere modem in bridge mode hangt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

dion_b schreef op woensdag 04 april 2012 @ 13:52:
[...]

Zo simpel gaat dat niet:

1) als de modem/router van UPC dezelfde private IP-range als je eigen router gaat dat niet lukken, je zult in dat geval een van beide een andere IP-range laten uitdelen.
2) twee routers achter elkaar geeft feest met dubbel NAT en port forwarding. Beste manier om dat tegen te gaan is om de MAC van je eigen router een vast IP toe te kennen in de UPC modem/router, en vervolgens dat IP in de DMZ van de modem/router te zetten en tenslotte op de modem/router de firewall helemaal uit te zetten. Daarmee heb je - bij benadering - de eigen router zo direct mogelijk aan het internet gehangen. Maar het is niet hetzelfde als een router die je gewoon achter een reguliere modem in bridge mode hangt.
Fock daar was ik dus al bang voor, ben benieuwd wat voor ding ik ga krijgen. Kan ik in UPC modem/router het MAC Adres van mijn Netgear ergens neerzetten, of kan ik alleen maar een status pagina zien en nergens dingen aanpassen.
Mijn oude Cisco3212 daar kan je alleen maar een status pagina van bekijken en verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Fire-X
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-03 09:33
dion_b schreef op woensdag 04 april 2012 @ 13:52:
[...]

Zo simpel gaat dat niet:

Mwah, maar hij heeft z'n modem van UPC kapot he. Zit geen ingebouwde router in, hier niet iig, gewoon 1 ethernet aansluiting die je openbare IP doorsluist.

edit: oh en de telefonie loopt er via.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

X-Fire-X schreef op woensdag 04 april 2012 @ 15:33:
[...]

Mwah, maar hij heeft z'n modem van UPC kapot he. Zit geen ingebouwde router in, hier niet iig, gewoon 1 ethernet aansluiting die je openbare IP doorsluist.

Ik had een Cisco 3212 daar zit inderdaad maar 1 ethernet aansluiting op en die ging icm mijn Netgear WNDR 3700 router als een raket. Echter ik krijg waarschijnlijk niet dezelfde modem terug van UPC (en daar baal ik van) vandaar dat ik hier de vraag stel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 14:59
Ik had een 3212, maar die is door een (goed bedoelde) actie van UPC vervangen door een router met wifi (3925). Je kan in de 3925 een mac adres opgeven van een router/accespoint achter het modem om wifi te versterken. Volgens mij kan je zo iig een deel van de functies overhevelen. Verder gebruik ik Nat achter Nat voor bepaalde apparaten zoals dion_b aangeeft, maar in de praktijk iets anders uitgevoerd (geen DMZ omdat ik de ethernetpoorten van de 3925 ook gebruik). Verdient geen schoonheidsprijs, maar het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Ik haal met me UPC 50Mbit lijntje zijn waardes niet goed, hij houd ze niet stabiel. Want bij de speedtest gaat die eerst 47 en dan zakt die af naar 30 a 40 ofzo. Dus vroeg me af zijn dit goede waardes?
Downstream Channels:
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 2.0 dBmV 37.3 dB
Channel 2: 3.0 dBmV 38.6 dB
Channel 3: 2.8 dBmV 38.0 dB
Channel 4: 2.4 dBmV 38.0 dB
Channel 5: 2.2 dBmV 37.3 dB
Channel 6: 1.9 dBmV 35.9 dB
Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB

Upstream Channels:

Power Level:
Channel 1: 47.9 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:37
rikadoo schreef op woensdag 04 april 2012 @ 19:56:
Ik haal met me UPC 50Mbit lijntje zijn waardes niet goed, hij houd ze niet stabiel. Want bij de speedtest gaat die eerst 47 en dan zakt die af naar 30 a 40 ofzo. Dus vroeg me af zijn dit goede waardes?

[...]
Prima waardes. Maar wat is er met de TS? Leest niemand die meer ofzo? Daar staat dit prima in uitgelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Pierre61 schreef op woensdag 04 april 2012 @ 13:56:
[...]

Fock daar was ik dus al bang voor, ben benieuwd wat voor ding ik ga krijgen. Kan ik in UPC modem/router het MAC Adres van mijn Netgear ergens neerzetten, of kan ik alleen maar een status pagina zien en nergens dingen aanpassen.
Mijn oude Cisco3212 daar kan je alleen maar een status pagina van bekijken en verder niets.
Daar hoefde je ook niets in te stellen want dat ding was alleen een bridge. Op de gevallen die UPC nu uitlevert (EPC3925 en TWG870) kan dat inderdaad, zoals ik schreef.
X-Fire-X schreef op woensdag 04 april 2012 @ 15:33:
[...]

Z'n EPC3212 had geen ingebouwde router, maar die is dus stuk. De vraag is wat hij nu gaat krijgen. Als ik het zo hoor heeft dat ding alleen een nieuwe voeding nodig (niet toevallig een 15V 1A adapter liggen?), maar los daarvan, als hij een nieuwe modem krijgt zit er dik in dat het een van die nieuwe wordt... Misschien dat de monteur een 3212 of 3208 heeft liggen, het is het vragen waard...
Johny_B schreef op woensdag 04 april 2012 @ 16:49:
Ik had een 3212, maar die is door een (goed bedoelde) actie van UPC vervangen door een router met wifi (3925). Je kan in de 3925 een mac adres opgeven van een router/accespoint achter het modem om wifi te versterken. Volgens mij kan je zo iig een deel van de functies overhevelen. Verder gebruik ik Nat achter Nat voor bepaalde apparaten zoals dion_b aangeeft, maar in de praktijk iets anders uitgevoerd (geen DMZ omdat ik de ethernetpoorten van de 3925 ook gebruik). Verdient geen schoonheidsprijs, maar het werkt.
Zet die router van je in bridged mode (NAT uit, DHCP uit) - dan zit alles in één netwerk, heb je geen gedoe met NAT-achter-NAT en durf ik het wel een schoonheidsprijs te geven ;)
rikadoo schreef op woensdag 04 april 2012 @ 19:56:

[...]
Signaalwaardes hebben niets met snelheid te maken - het is geen DSL ofzo. Als je modem online is en blijft hoef je daar niet naar te kijken. Als ik je verhaal lees vraag ik me af welke speedtest je gebruikt. Dat het eerst goed is en dan afzakt klinkt verdacht als het gedrag van de UPC speedtest de laatste tijd. Zo ja: ligt niet aan jou, kijk maar bij Ziggo of Speedtest.net Naaldwijk. Goede kans dat je dan gewoon constant 47Mb/s haalt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

De engineer van UPC heeft me gisteren schijnbaar een paar keer gebelt maar geen voicemail achter gelaten :(
Heb toch maar weer gebelt gisteren en maar weer voor de 1000e keer aangegeven dat ik geen Wifi wil van UPC.

Omdat hij me niet kon bereiken blijft de afspraak voor morgenochtend gewoon staan, er komt dus toch een engineer langs, wel lekker ruime tijd tussen 08.00 en 13.00. Ben toch vrij dus we zien wel.

[ Voor 30% gewijzigd door Pierre op 05-04-2012 10:39 . Reden: Extra Info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit er ook nog 100 Mbps upload aan te komen bij UPC ? via kpn glasvezel is dit al beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-09 08:46
Ik heb de laatste paar dagen goede snelheden via de reggefiber speedtest.

Ik haalde 50 mbit van de 50 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2012 @ 12:02:
Zit er ook nog 100 Mbps upload aan te komen bij UPC ? via kpn glasvezel is dit al beschikbaar.
Nope. Heeft te maken met de DOCSIS-technologie. Het is inherent asymmetrisch. Kan een lang technisch verhaal ophangen, maar komt erop neer dat je minder dan 1/5 van de upload kunt bieden dan download onder beste omstandigheden, en dat zelfs dat niet altijd haalbaar is.

Als je veel upload wilt, moet je glasvezel nemen. Punt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
dion_b schreef op donderdag 05 april 2012 @ 18:46:
[...]
Als je veel upload wilt, moet je glasvezel nemen. Punt.
Als dat beschikbaar is in je woonplaats, in mijn geval helaas niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

dion_b schreef op woensdag 04 april 2012 @ 23:30:

Z'n EPC3212 had geen ingebouwde router, maar die is dus stuk. De vraag is wat hij nu gaat krijgen. Als ik het zo hoor heeft dat ding alleen een nieuwe voeding nodig (niet toevallig een 15V 1A adapter liggen?), maar los daarvan, als hij een nieuwe modem krijgt zit er dik in dat het een van die nieuwe wordt... Misschien dat de monteur een 3212 of 3208 heeft liggen, het is het vragen waard...
Net de monteur geweest, en inderdaad de adapter was defect. Hij had trouwens ook een verse Cisco 3212 bij zich voor het geval dat :)
Had ook nog contact op genomen via Twitter, jammer genoeg niets maar dan ook niets van gehoord dat is dan wel weer jammer.

[ Voor 9% gewijzigd door Pierre op 06-04-2012 10:57 . Reden: Was via Twitter trouwens ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:41
Als je bedoelt webcare via chelloo.com, dat duurt soms langer dan week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Als je een 60/6Mbit abbo hebt, is het dan normaal als je met 6Mbit aan het uploaden bent, je download snelheid onder de 500kb/s valt?

Want zoals hier eerder te lezen valt heb ik last van een trage internet verbinding. Nu heb ik het één en ander getest en het lijkt erop als of er iets mis gaat in mijn pc.

[ Voor 39% gewijzigd door FabiandJ op 07-04-2012 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-09 21:47
Dutch3men schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 00:44:
Als je een 60/6Mbit abbo hebt, is het dan normaal als je met 6Mbit aan het uploaden bent, je download snelheid onder de 500kb/s valt?

Want zoals hier eerder te lezen valt heb ik last van een trage internet verbinding. Nu heb ik het één en ander getest en het lijkt erop als of er iets mis gaat in mijn pc.
dat is vrij normaal geloof ik
het is het een of het ander, of gecombineerd.
upload je met 3mb , dan is je downloadsnelheid ook rond de 20-30mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag teruggegaan van een 120Mbps pakket naar een 50Mbps pakket. Vreemd was dat mijn Cisco 3212 vervangen moest worden door een Cisco3925..?! Ik gebruik geen Wifi en heb dat dus uitgeschakeld. Achter de Cisco 3925 hangt een router, de Netgear WDNR4000. Ik kom tot de volgende waardes:

==================================
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 4.8 dBmV 38.6 dB
Channel 2: 4.9 dBmV 38.5 dB
Channel 3: 4.6 dBmV 38.5 dB
Channel 4: 4.4 dBmV 38.2 dB
Channel 5: 4.5 dBmV 38.4 dB
Channel 6: 4.4 dBmV 38.3 dB
Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB

Upstream Channels

Power Level:
Channel 1: 45.9 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV

===========================

Lijkt mij goed. Verder is de Cisco3925 wel prettig omdat je zelf in tegenstelling tot de Cisco 3212 zelf aan de instellingen kan rommelen.. ;) Verder snelheid getest via Usenet server van Astraweb met Newsleecher. Kom tot een constante DS van 48Mbps.....niets te klagen tot nu toe..US is strak op 2Mbps.

Misschien een beetje een offtopic post in " UPC vragen & problemen", [Ik stel namelijk geen vraag of heb vooraslnog geen probleem] maar een postief berichtje op zijn tijd is niets mis mee.. ;)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2012 14:42 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
als alles werkt en je correcte down en up speeds haalt , wat is dan het probleem :?

als iemand nu zegt dat de waardes te laag of te hoog zijn wat ga je dan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Laatst online: 19-01 22:29
Er wordt hier weer een hoop onzin verkondigd, Snelheid is net als bij ADSL afhankelijk van signaal waardes in zoverre als die slecht zijn kan je snelheid een stuk minder dan beloofd. Maar omdat het hier coax betreft ipv telefoonkabel speelt de afstand tot wijkkast/centrale geen rol. In principe hoort je signaalwaarde altijd goed te zijn en dan heb je ook de volle snelheid mits er geen capaciteits problemen zijn op het upc netwerk.

Verder hoezo kunnen ze geen 100 mbit upload bieden? Eurodocsis 3 is wel degelijk symmetrisch misschien niet kwa getallen maar wel kwa techniek, om te beginnen heb je een apart zend en ontvangst kanaal die niet in mekaars vaarwater zitten zoals bij DSL. Voor de download zijn 8 kanalen beschikbaar (a 55 Mbit bij qam256) en voor de upload zijn 4 kanalen beschikbaar waarvan UPC er maar eentje gebruikt met qam16 (a 10 mbit) op dit moment.

Als ze morgen besluiten channel bonding voor de upload te activeren net zoals voor de download al in gebruik is en vereisen dat je modem qam64 gebruikt ipv qam16 heb je ineens per kanaal 38 Mbit upload, doe dat keer 4 en de 100 mbit is ineens bereikbaar. Uiteraard zo simpell is het niet want ze moeten eerst de capactieit en apparauut op het netwerk uitbreiden maar technisch gezien kan het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SonyEricsson schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 13:21:
als alles werkt en je correcte down en up speeds haalt , wat is dan het probleem :?

als iemand nu zegt dat de waardes te laag of te hoog zijn wat ga je dan doen?
Denk dat dit een reply is op mijn bijdrage. maar lees de laatste zin nog eens. Maar dan begrijpend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
nvm

[ Voor 97% gewijzigd door FabiandJ op 07-04-2012 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 21:37
Terrestrial schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 13:27:
Er wordt hier weer een hoop onzin verkondigd, Snelheid is net als bij ADSL afhankelijk van signaal waardes in zoverre als die slecht zijn kan je snelheid een stuk minder dan beloofd. Maar omdat het hier coax betreft ipv telefoonkabel speelt de afstand tot wijkkast/centrale geen rol. In principe hoort je signaalwaarde altijd goed te zijn en dan heb je ook de volle snelheid mits er geen capaciteits problemen zijn op het upc netwerk.

Verder hoezo kunnen ze geen 100 mbit upload bieden? Eurodocsis 3 is wel degelijk symmetrisch misschien niet kwa getallen maar wel kwa techniek, om te beginnen heb je een apart zend en ontvangst kanaal die niet in mekaars vaarwater zitten zoals bij DSL. Voor de download zijn 8 kanalen beschikbaar (a 55 Mbit bij qam256) en voor de upload zijn 4 kanalen beschikbaar waarvan UPC er maar eentje gebruikt met qam16 (a 10 mbit) op dit moment.

Als ze morgen besluiten channel bonding voor de upload te activeren net zoals voor de download al in gebruik is en vereisen dat je modem qam64 gebruikt ipv qam16 heb je ineens per kanaal 38 Mbit upload, doe dat keer 4 en de 100 mbit is ineens bereikbaar. Uiteraard zo simpell is het niet want ze moeten eerst de capactieit en apparauut op het netwerk uitbreiden maar technisch gezien kan het.
Alleen is een hogere QAM wel gevoeliger voor storingen, en zorgt channelbonding voor een lagere max upstream (51.2dBmV ipvv 58dBmV bij 1 QAM16 upstream), waardoor een groep mensen dus al niet hiervan kan profiteren (of de modem gaat klapperen als ie rond de grens zit tussen 1 of meerdere upstreams)
Daarnaast is de vrije ruimte in de band voor upstream beperkter dan de downstream. Downstream heeft in principe de hele uhf band tot zn beschikking, wat alleen gedeeld hoeft te worden met analoog en dvb-c transponders. Effectief blijft er dan nog wel een stuk meer over dan het <65 gebied.

Er zijn ook gebieden waar symetrisch dosis internet geboden wordt. Technisch kan het, maar in de praktijk is het een ander verhaal, met name door de beperktere upstreamcapaciteit. De kans op 'probleemwijken' bij het aanbieden van een hoge upload is dan ook een stuk groter dan bij asymetrische verbindingen.

Ik heb overigens praktijkresultaten gezien van 360Mbit downstream, 110 Mbit upstream, in combinatie met 8 downstreams en 4 upstreamkanalen. Maar omdat coax per definitie een shared medium is, kun je dergelijke snelheden nooit per klant aanbieden (itt tot glas wat een Point-to-Point verbinding is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrestrial
  • Laatst online: 19-01 22:29
Uiteraard is een beter signaal nodig maar dat is nu met de overgang met naar qam256 voor TV ook het geval. De kwaliteit van het kabel netwerk en de materialen THUIS zal steeds belangrijker worden maar dat is geen reden om deze techniek niet in te voeren. Over een paar jaar weet je niet beter.

Verder wel is gezien wat de overboeking op glas doet, nou daar wordt je ook niet vrolijk van.

[ Voor 14% gewijzigd door Terrestrial op 07-04-2012 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _edikt
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 04-02-2024
Klopt het dat UPC usenet verkeer afknijpt en is er een manier om dit te omzeilen? Wanneer ik download met SABNZBD fluctueert de snelheid tussen 6 megabyte/seconde en 500 kilobyte/seconde. Aangezien ik een 50 mbit lijn heb, verwacht ik een constante 50/~8 = ~6,25 megabyte/seconde te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Laatst online: 21:38

Jrz

––––––––––––

_edikt schreef op zondag 08 april 2012 @ 22:03:
Klopt het dat UPC usenet verkeer afknijpt
jup

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _edikt
  • Laatst online: 04-02-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-05 16:18
Ik zit met het volgende probleem.

Een paar maanden geleden heb ik van UPC een nieuwe modem/router ontvangen, de Thomson TWZ870u.

Het is een modem en router in 1, waar ik daarvoor een aparte modem en een aparte router had staan.

Ik vind het geweldig dat die 2 apparaten nu in 1 zitten, de draadloze verbinding is ook prima, alles werkt eigenlijk goed tussen PC's en modem.

MAAR...

Met de spelcomputers heb ik de nodige problemen, en zodra ik in de modem kom om opties aan te passen enzo, is het 1: verschrikkelijk onoverzichterlijk, en 2: vaak laden die pagina's van de modem maar 'half', waardoor je telkens een refresh moet doen om gewoon alles fatsoenlijk te zien.

Het probleem is dat ik de spelcomputers static IP's wil geven, en het is verschrikkelijk lastig om dat voor elkaar te krijgen, want zodra ik de 360 een static IP geef, dan wil ie niet meer connecten, zelfs wanneer ik dezelfde instellingen pak als die hij geeft wanneer hij hem op 'automatic' pakt (en het wel doet).

Nu gaf iemand al aan dat ik dan in de DHCP-settings in mijn modem een 'reservation' moest maken voor dat static IP, maar hoewel ik de DHCP zie staan, zie ik nergens een optie om daar 'reservations' in te vullen.

Voor de PS3 heb ik die console in een DMZ gezet, maar helaas staat de Thomson-modem/router maar 1 apparaat toe in DMZ, dus kan met de 360 niet hetzelfde truukje uithalen. Daarnaast forward ie dan geloof ik alleen TCP OF UDP, en niet beide, maar dat weet ik niet zeker.

Anyway, dat is dus eigenlijk het grote probleem waardoor ik hier kwam, maar ik vraag me eigenlijk ook af of UPC niet andere routers/modems heeft (2-in-1) die een stuk makkelijker in te stellen en aan te passen zijn dan de Thomson TWZ870u!? Want ik loop er nu uren mee te klooien en informatie op te zoeken en vragen te stellen op internet etc etc, maar als ze gewoon een alternatieve betere router/modem hebben, die ze binnen 2-3 dagen kunnen opsturen als vervangen, dan gaat uiteraard daar mijn voorkeur naar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 14:59
Cisco 3925.

Volgens mij werkt die zoals jij in je verhaal zegt dat je het wil hebben en je kan ook die netwerkadressen voor bepaalde mac adressen reserveren.

Ik weet echter niet hoe de 870 werkt (voor de verschillen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

@ Yi-Long, welke problemen ervaar je dan precies dat je denkt deze op te gaan lossen met een vast IP adres?

Overigens, consoles=UPnP aanzetten in modem, verhelpt vaak een hoop gedonder. Al heb ik dat ook maar van lezen, heb zelf geen console. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16-05 16:18
crizyz schreef op maandag 09 april 2012 @ 16:05:
@ Yi-Long, welke problemen ervaar je dan precies dat je denkt deze op te gaan lossen met een vast IP adres?

Overigens, consoles=UPnP aanzetten in modem, verhelpt vaak een hoop gedonder. Al heb ik dat ook maar van lezen, heb zelf geen console. :P
Zowel op PS3 alswel 360 connectieproblemen. Op de 360 moeten de poortjes opengezet worden, en op de PS3 heb ik regelmatig DNS problemen alswel problemen met Battlefield 3 online met de EA servers.

uPNP had ik eerst aangezet op de PS3 maar dat werkte niet zo goed helaas, kwam in conflict met iets, dus dat staat nu uit en het gaat dan ook iets beter. Op de 360 pakt ie het helaas niet echt goed.

In de modem staat het trouwens wel aan, dat uPNP, dus daar ligt het niet aan.

Het liefst geef ik beide apparaten dus gewoon een vast adres zodat ik alle noodzakelijke poortjes kan forwarden en hopelijk lost dat dan alle problemen op, maar vooralsnog blijf ik tegen allerlei obstakels lopen, waaronder dus een onoverzichtelijk modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Yi-Long schreef op maandag 09 april 2012 @ 16:41:
[...]

Zowel op PS3 alswel 360 connectieproblemen. Op de 360 moeten de poortjes opengezet worden, en op de PS3 heb ik regelmatig DNS problemen alswel problemen met Battlefield 3 online met de EA servers.

uPNP had ik eerst aangezet op de PS3 maar dat werkte niet zo goed helaas, kwam in conflict met iets, dus dat staat nu uit en het gaat dan ook iets beter. Op de 360 pakt ie het helaas niet echt goed.

In de modem staat het trouwens wel aan, dat uPNP, dus daar ligt het niet aan.

Het liefst geef ik beide apparaten dus gewoon een vast adres zodat ik alle noodzakelijke poortjes kan forwarden en hopelijk lost dat dan alle problemen op, maar vooralsnog blijf ik tegen allerlei obstakels lopen, waaronder dus een onoverzichtelijk modem.
Kan je niet een IP adres buiten de DHCP range nemen? En daar dan poorten naar forewarden. DNS en standaard gateway zijn dan 192.168.0.1

DMZ op 2 apparaten kan natuurlijk nooit, het hele idee van DMZ is dat alle poorten naar 1 IP door worden gesluisd.

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Terrestrial schreef op zaterdag 07 april 2012 @ 13:27:
Er wordt hier weer een hoop onzin verkondigd, Snelheid is net als bij ADSL afhankelijk van signaal waardes in zoverre als die slecht zijn kan je snelheid een stuk minder dan beloofd.
Nee. Snelheid is bij ADSL liniair afhankelijk van signaalkwaliteit. Bij DOCSIS is het - zeker bij QAM256 - bijna alles of niets. Je hebt een heel smal venster bij erg brak maar nog niet desastreus SNR (ongeveer 30.5-31.5dB) waarin je nog wel iets van een verbinding hebt maar met forse packetloss. Daarboven is niets aan de hand, daaronder heb je geen verbinding. Dat is dus totaal anders dan bij ADSL.
Maar omdat het hier coax betreft ipv telefoonkabel speelt de afstand tot wijkkast/centrale geen rol. In principe hoort je signaalwaarde altijd goed te zijn en dan heb je ook de volle snelheid mits er geen capaciteits problemen zijn op het upc netwerk.
Dat is dan weer wel zo.
Je geeft hier zelf al aan dat ED3 nadrukkelijk niet symmetrisch is qua techniek Er zijn minder kanalen beschikbaar voor de upload (max 4), die kanalen zijn smaller (max 6.4MHz tov 8MHz voor DS) en worden minder strak gemoduleerd (max 64QAM). Daar komt bij dat die upstreamkanalen zo apart zijn dat ze op veel lagere frequentie zitten dat het gevoeliger is voor ruis.

Maar het belangrijkste verschil komt uit de fundamenteel asymmetrische opbouw van een coaxnetwerk: het downstreamsignaal wordt bij de CMTS uitgezonden en hoeft alleen gesplitst te worden voor alle aangesloten modems. De ruis wordt dus ook gesplitst, dus in beginsel blijft SNR hetzelfde in de downstream. In de upstream moeten alle signalen uit al die aparte aansluitingen samengevoegd worden. Door TDMA te gebruiken wordt voorkomen dat alle modems door elkaar gaan zenden, maar de ruis uit al die aansluitingen wordt wel opgeteld. Zo daalt de SNR bij iedere stap van woning naar CMTS. Dat is gelijk ook de fundamentele reden waarom je in de downstream QAM256 kunt gebruiken maar in de upstream max QAM64. Als dat niet technisch asymmetrisch is dan weet ik het ook niet meer 8)7
Je haalt hier twee dingen door elkaar:
1) de maximale collectieve bandbreedte op een (gedeeld) segment
en
2) de maximale snelheid die je een individuele klant op dat segment toegewezen kan worden.

120Mb/s in de upload is even haalbaar als 380Mb/s in de download - gaat prima zolang je een modem per segment aansluit. Wil je meer mensen aansluiten, dan kun je niet iedereen de totale bandbreedte bieden. Daar komt bij dat de gevolgen van een volle upload veel verder strekken dan van een volle download - als de download overbelast is krijgt iedereen naar rato iets minder snelheid. Niet netjes, maar er stort niets in. Als de upload overbelast wordt komen de ACKs niet meer goed door en stort de download ook in terwijl latencies de pan uit stijgen. Je moet dus veel voorzichtiger omgaan met de upload. 100Mb/s upload is in ieder geval met 4x 64QAM 6.4MHz-kanalen, de bovengrens van de huidige ED3 spec totaal niet aan te bieden :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breeeem
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14-09 22:57
Ik lees dat bij de upc de laatste tijd bij hun all in one pakketten een modem (router) met wifi levert.
Gaat dit samen werken met mijn Draytek 2130N omdat het mij niet handig lijkt 2 routers achter elkaar te zetten ?

Hoe gaan jullie hier mee om ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

breeeem schreef op woensdag 11 april 2012 @ 11:48:
Ik lees dat bij de upc de laatste tijd bij hun all in one pakketten een modem (router) met wifi levert.
Gaat dit samen werken met mijn Draytek 2130N omdat het mij niet handig lijkt 2 routers achter elkaar te zetten ?

Hoe gaan jullie hier mee om ?
Heb mijn pakket gedowngrade naar 50Mbps. Kreeg hier inderdaad een nieuw modem/router bij. De Cisco3925. Maakt volgens mij een router achter de modem/router van UPC overbodig. Heb het even na mijn aanvankelijke lyrische bijdrage hier toch maar weer veranderd. Gevraagd of UPC de Cisco 3925 in bridge-modus wou zetten.

Uiteindelijk boden ze mij aan om een cisco3212 te sturen. Dat aanbod heb ik aangenomen. Je hebt dus 3 opties:

De modem/router van UPC solo gebruiken
De modem/router [ Cisco3925 als je die krijgt] in bridge-modus te laten zetten
Een Cisco 3212 vragen, en daar je Vigor achter hangen.

Dat laatste heb ik dus nu weer, maar dan in combinatie met een Netgear4000

Volgens mij zijn dat de mogelijkheden

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 11-04-2012 11:59 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Verwijderd schreef op woensdag 11 april 2012 @ 11:58:
[...]

Een Cisco 3212 vragen, en daar je Vigor achter hangen.

Dat laatste heb ik dus nu weer, maar dan in combinatie met een Netgear4000

Volgens mij zijn dat de mogelijkheden
Inderdaad een Cisco 3212 vragen, dat heb ik ook in combinatie met een Netgear3700 en werkt als een raket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Cisco EPC3208 werkt ook prima, het gaat gewoon om dat je een modem zonder router en WiFi krijgt. Vaak heb je beste kans daarop als je naar een UPC winkel gaat, via telefoon komt nogal voor dat mensen veel beloofd krijgen maar (zonder grote eigen inspanning) toch iets anders geleverd wordt. In de winkel krijg je gelijk je doos mee. Als dat de goede is, is het goed.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:23

JoSchaap

Had a life, got a modem..

Wat dion_b zegt klopt als een bus!
UPC medewerkers adviseren het tegenwoordig zelfs :)
Na 2 routers toegezonden te hebben gehad, heb ik zelf ook in de UPC shop mn Cisco EPC opgehaald :)

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:36

TommyGun

Stik er maar in!

Zo, Arris modem gone, Cisco 3925 alive and kicking. Tot dusver tevreden mee, maar mijn abo is nog niet over naar 50 Mbps, dus qua stabiliteit (aantal connecties) en snelheid weet ik nog niet veel, maar ik ben benieuwd hoe 'ie zich houdt. De router die ik erachter heb hangen heb ik gedegradeerd tot switch, dus de modem mag ook WLAN gaan voorzien, maar daar zijn nog wat problemen mee las ik?

[ Voor 24% gewijzigd door TommyGun op 11-04-2012 18:58 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tc-Chub
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-07 15:48
Voor mensen die er in geïnteresseerd zijn: UPC heeft op dit moment problemen met hun eredivisie live bestelsysteem. Vanwege de problemen kun je nu vanavond gratis eredivisie live kijken.

Officiele informatie op http://twitter.com/UPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

TommyGun schreef op woensdag 11 april 2012 @ 18:55:
Zo, Arris modem gone, Cisco 3925 alive and kicking. Tot dusver tevreden mee, maar mijn abo is nog niet over naar 50 Mbps, dus qua stabiliteit (aantal connecties) en snelheid weet ik nog niet veel, maar ik ben benieuwd hoe 'ie zich houdt. De router die ik erachter heb hangen heb ik gedegradeerd tot switch, dus de modem mag ook WLAN gaan voorzien, maar daar zijn nog wat problemen mee las ik?
Je zou eventueel je eigen router kunnen gebruiken als AP?

Heb hier in huis dan wel geen UPC, maar wel een eigen router aangesloten op een modem/router combi.

EPC3925 geeft als het goed is ip adressen af in de range van 192.168.1.10 ofzo. Eigen router erop aansluiten, ip adres naar buiten toe (WAN poort) instellen op iets van 192.168.1.50 ofzo (zolang het maar binnnen de DHCP pool van de modem valt), en zelf ip adressen uit laten delen in de range vanaf 192.168.2.10 of iets in die trend.

Als je ze beide een niet overlappend wifi kanaal geeft (1, 6 en 11 meen ik, geen idee hoe het met de wifi-n specificatie zit, daar is het mogelijk weer 1, 5, 9, 13?) kun je op die manier je wifidekking verbeteren. Als je de router in een slechter bereikbaar gedeelte zet bijvoorbeeld.

Gegevens waarvan ik vermoed dat ze gaan werken:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Internet IP address:   192.168.1.50
Subnet mask:           255.255.255.0
Default gateway:       192.168.1.1
Default DNS:           192.168.1.1 of OpenDNS/Google's DNS servers invullen

Local IP address:     192.168.2.1
Subnet mask:           255.255.255.0
Starting IP address:   192.168.2.10

Dat is in ieder geval hoe ik het in heb gesteld op mijn Linksys router, en dat werkt.

Hiervoor had ik de router ook als switch in gebruik gehad (geen ip adressen uitdelen, en aangesloten via lanpoort ipv wan), maar dit gaf bij mij te vaak problemen. Al heb ik daar nooit de oorzaken van kunnen achterhalen, maar dat zou best wel eens door mijn niet zo handige huisgenoten kunnen komen. Mogelijk dat instellen als switch op zich dus geen problemen gaat geven.
Bij mij waren de problemen vooral in het een ipadres krijgen via wifi van de eigen router, bekabeld ging altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds vandaag een nieuwe hd tv, echter zie ik bij de meeste niet hd contents een dunne rand aan de zijkanten zitten. Dit had ik niet met de tv's hiervoor. Is dit een gebrek van de upc decorder of ligt het aan de tv. HD content lijkt hier geen last van te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
TommyGun schreef op woensdag 11 april 2012 @ 18:55:
WiFi ervan is redelijk, dual-band maar niet simultaan, dus je zit als je legacy devices hebt (die enkel 2.4GHz aankunnen) vast aan 2.4GHz. Antenne is qua performance niet slecht, maar erg richtingsgevoelig. Als je meerdere verdiepingen hebt ga je vrijwel zeker niet overal goed ontvangst hebben. Maar goed, die router die gedegradeerd is tot switch kan ook als AP werken, dus oplossing lijkt me eenvoudig: met de EPC3925 zorgen dat je op begane grond goed ontvangst hebt (plat leggen, niet vertikaal hangen/plaatsen) en de router-die-AP-is ergens boven, als je tenminste meerdere verdiepingen hebt.

Verder kan de firewall van de EPC3925 soms problemen geven, vooral de IP Flood Detection. Als je merkt dat pagina's met veel DNS-verzoeken traag laden (goede testcase: HK Grote Grappige Plaatjes Topic) iig IP Flood Detection uitzetten, als het nog brak is de hele firewall uitzetten.

Edit:
Mbt WiFikanaal - de EPC3925 kan met 'wide' kanalen (40MHz) werken, maar dat staat per default niet aan. Aanzetten helpt sowieso, in theorie kun je je bandbreedte verdubbelen. Enig probleem is dat je met 2.4GHz maar 13 kanalen ter beschikking hebt en dat iedere kanaal twee naar boven en twee naar beneden overlapt. '40MHz' vreet dus 9 van de 13 kanalen, dus twee AP's in 2.4GHz in Wide mode in hetzelfde huis is geen goed idee :o

Oplossingen:
1) Alleen de EPC3925 in wide, de AP op 20MHz houden
2) Alleen de AP op wide, de EPC3925 in narrow houden.
3) De EPC3925 op 5GHz instellen, de AP op 2.4GHz en beide wide.

[ Voor 18% gewijzigd door dion_b op 12-04-2012 11:43 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 14:58
Mijn twg870 wil niet op wifi-n.
Ik heb een nieuwe laptop ( HP Pavilion DV7-6B70ED ).

Hij verbindt alleen op G.
In de wireless settings van het modem staat bij Wireless n-mode "auto"

Moet ik nog meer veranderen ?

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fudge
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 18:40
Hier UPC en Thomson modem.
Ik heb het modem verbonden met een etech router en daaraan hangt mn pc netwerk .
Daarnaast een pc met wifi verbinding naar de Thomson.
Ik doe veel online gaming, alles werkt hier prima.
Ook utorrent heeft ie geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
driel24 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 11:49:
Mijn twg870 wil niet op wifi-n.
Ik heb een nieuwe laptop ( HP Pavilion DV7-6B70ED ).

Hij verbindt alleen op G.
In de wireless settings van het modem staat bij Wireless n-mode "auto"

Moet ik nog meer veranderen ?
Dat zou N moeten zijn. Wat gebeurt er met andere devices? Heb vaak zat op zo'n ding gezeten in N-modus...

Hoe constateer je trouwens dat hij alleen op G verbindt? Zou het kunnen dat die weergave gewoon niet klopt?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
dion_b schreef op donderdag 12 april 2012 @ 13:59:
[...]

Dat zou N moeten zijn. Wat gebeurt er met andere devices? Heb vaak zat op zo'n ding gezeten in N-modus...

Hoe constateer je trouwens dat hij alleen op G verbindt? Zou het kunnen dat die weergave gewoon niet klopt?
Merk het aan mijn snelheid. Heb altijd du-meter meelopen.
Ik haal precies 2.5 MB/sec op volle snelheid (met usenet)

Is exact dezelfde snelheid als met de oude (g) laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:28
driel24 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:01:
[...]

Als je internet maar 25mbit/s is dan haal je ook niet hoger met downloaden, of je nu g of n hebt.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
kfaessen schreef op donderdag 12 april 2012 @ 15:12:
[...]

Als je internet maar 25mbit/s is dan haal je ook niet hoger met downloaden, of je nu g of n hebt.
:) Ik heb 50Mbit. >> deze behaal ik wel als ik hem aan de utp kabel hang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
driel24 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 16:00:
[...]

:) Ik heb 50Mbit. >> deze behaal ik wel als ik hem aan de utp kabel hang.
Wanneer je inlogt op je modem kan je onder een kopje bij de wireless instellingen zien welke apparaten er verbonden zijn hier geeft het modem ook de modus weer, of je dus g of n verbonden bent.Geeft hij hier wel N aan dan is het misschien toch een beperking van de wifi verbinding ook al zit je op N, probeer dan een ander kanaal of de wide(40mhz) instelling. Of driver/instellingen ook handig om te controleren zowel wanneer hij N dan wel G aangeeft. Welke verbindingssnelheid geeft je laptop aan? Verbind je laptop bij andere toegangspunten wel op N snelheid?

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
driel24 schreef op donderdag 12 april 2012 @ 14:01:
[...]

2.5MB/s is 20Mb/s. Dat is vrij veel voor 802.11g, voor 802.11n hangt het af van afstand en andere zaken, ik haal in m'n appartement met houten vloeren en enkelsteens baksteenmuren meer, op zolder in een betonnen eengezinswoning is 20Mb/s bij 802.11n goed te noemen. Ik zou iig niet als eerste aannemen dat je nog op 802.11g zit, eerder dat er ergens een andere bottleneck is waar je tegenaan loopt.

Paar mogelijkheden:
• je USP levert niet meer dan 20Mb/s
• de interconnect tussen je USP en UPC trekt niet meer dan 20Mb/s (Eweka!)
• je WiFi trekt niet meer dan 20Mb/s in 802.11n modus
• je client staat op slechts een enkele thread ingesteld
• je PC kan niet meer opslaan (ivm firewall ofzo)

Voordat je ook maar iets daarvan gaan troubleshooten, doe eens een speedtest (UPC, Ziggo, goede Speedtest.net server). Afhankelijk van de resultaten daarvan kun je aardig wat wegstrepen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Def_P schreef op donderdag 12 april 2012 @ 18:06:
[...]

Wanneer je inlogt op je modem kan je onder een kopje bij de wireless instellingen zien welke apparaten er verbonden zijn hier geeft het modem ook de modus weer, of je dus g of n verbonden bent.Geeft hij hier wel N aan dan is het misschien toch een beperking van de wifi verbinding ook al zit je op N, probeer dan een ander kanaal of de wide(40mhz) instelling. Of driver/instellingen ook handig om te controleren zowel wanneer hij N dan wel G aangeeft. Welke verbindingssnelheid geeft je laptop aan? Verbind je laptop bij andere toegangspunten wel op N snelheid?
in de wireless settings > acces control staat de laptop connected op 11G
Als ik hem op 40 MHZ blijft het op 11g.

In de driver settings staat echt dat ik N heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:07
Meer mensen last van een brakke verbinding in omgeving Amsterdam? Veel half ladende pagina's. Ook een pingtest laat packetloss zien:
Pakketten: verzonden = 88, ontvangen = 84, verloren = 4
(4% verlies).
Uiteraard modem+router+pc al gereboot.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
dion_b schreef op donderdag 12 april 2012 @ 18:22:
[...]

2.5MB/s is 20Mb/s. Dat is vrij veel voor 802.11g, voor 802.11n hangt het af van afstand en andere zaken, ik haal in m'n appartement met houten vloeren en enkelsteens baksteenmuren meer, op zolder in een betonnen eengezinswoning is 20Mb/s bij 802.11n goed te noemen. Ik zou iig niet als eerste aannemen dat je nog op 802.11g zit, eerder dat er ergens een andere bottleneck is waar je tegenaan loopt.

Paar mogelijkheden:
• je USP levert niet meer dan 20Mb/s
• de interconnect tussen je USP en UPC trekt niet meer dan 20Mb/s (Eweka!)
• je WiFi trekt niet meer dan 20Mb/s in 802.11n modus
• je client staat op slechts een enkele thread ingesteld
• je PC kan niet meer opslaan (ivm firewall ofzo)

Voordat je ook maar iets daarvan gaan troubleshooten, doe eens een speedtest (UPC, Ziggo, goede Speedtest.net server). Afhankelijk van de resultaten daarvan kun je aardig wat wegstrepen.
* Usp levert 60Mbit (Kabel getest)
* Upc levert 50Mbit (Kabel getest)
* Mijn usenet geeft veeeel meer. Zoals beschreven heeft hij ook al aan de kabel gehangen wat resulteert in hoge snelheden.
* Wifi staat echt op G....
* ?
* gaat niet op want zoals beschreven.....kabeltje...

Speedtest geeft met allerlei servers. 20 ~ 25 Mbit
Met de kabel 50Mbit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
pingkiller schreef op donderdag 12 april 2012 @ 23:18:
Meer mensen last van een brakke verbinding in omgeving Amsterdam? Veel half ladende pagina's. Ook een pingtest laat packetloss zien:

[...]

Uiteraard modem+router+pc al gereboot.
http://www.ad.nl/ad/nl/10...toring-kabelaar-UPC.dhtml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Kom net thuis en het internet, tv en telefonie doen het hier weer niet, woon in Haarlem en de buren hebben dit probleem ook. De website van upc toont niets maar zijn er nog anderen?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen met Thomson en VPN dat niet werkt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Bananenspin schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:11:
Kom net thuis en het internet, tv en telefonie doen het hier weer niet, woon in Haarlem en de buren hebben dit probleem ook. De website van upc toont niets maar zijn er nog anderen?
Ik zou gewoon de helpdesk bellen; zeker als een storing net nieuw is zul je de storing niet op de website terugvinden (en soms dan nog steeds niet).

Hier vragen naar meer mensen met de storing is zo'n beetje de traagste weg tot een oplossing ;)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 12:17:
Zijn er meer mensen met Thomson en VPN dat niet werkt ?
Zal wel aan de geweldige nieuwe firmware van de Thomson liggen. :F
Wordt een paar keer genoemd in dit topic.
In dat geval zul je de helpdesk moeten bellen en een ander modem vragen, want goede firmware zit er voorlopig niet in.
Als je voor zeker wilt gaan, kun je beter meteen een dom (niet-wifi) modem vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 18:07

ErikKo

Rippie

Zijn er meer mensen in regio Eindhoven die last hebben van een ontzettend trage verbinding van UPC? Het is nu al zeker drie dagen bezig; Het begon met een ping van minimaal 2000ms. Na de modem resetten en op de router:
code:
1
2
ifconfig eth0 down
dhclient eth0

Kreeg ik hetzelfde IP, maar wel weer een fatsoenlijke ping (10ms). De snelheid is nu al drie dagen 200kb/s max, terwijl we een 60mbit abo hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-09 15:09
Hier hetzelfde: 60Mbit in Eindhoven. Ik merk het vooral bij Torrent verkeer. Net opgestart wil het wel, na een tijdje max 10kb/s. Opnieuw de torrent client starten en het wil weer even om na een tijdje weer terug te vallen. Erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:28
Vorige week mijn abonnement omgezet naar een nieuw pakket (scheelt 8 euro p/m).
Kreeg ook de mail dat er voor internet en telefonie een pakket opgestuurd gaat worden.
Net maar even gemailt dat ik geen interesse heb in dat pakket (ik heb alles namelijk al in mijn bezit wat 50Mbit aan moet kunnen).
Ben benieuwd. Ga het iig niet gebruiken als het een modem met router is.
Mijn Linksys met DD-WRT heeft instellingen staan welke zeker weten niet op de UPC router kunnen. als het een losse router is, prima.
Of, het moet als bridge ingesteld kunnen worden, dan kan ik er wel mee leven.

Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millerman_sf
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-09 15:09
Intussen lijkt mijn internetverkeer weer prima. Even kijken of het vanavond weer gebeurt, dan lijkt het toch verdacht veel op knijpen.

-edit-
Nu in de avond: een torrent draaide max 150kb/s, maar niet erg veel seeds. Dus een tweede erbij om te testen: eerst gaat de snelheid netjes richting de 2MB/s en vervolgens valt de snelheid van beide torrents ineens weer helemaal terug naar samen 10kb/s!

Ik krijg het idee dat een bepaalde snelheid voor UPC een trigger is om Torrent-verkeer vervolgens te knijpen. Binnenkort toch eens over bellen.

[ Voor 60% gewijzigd door millerman_sf op 16-04-2012 21:46 . Reden: nieuwe ervaring toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Gisteren werd ik gebeld door de HD van UPC (netjes trouwens) naar aanleiding van een mail die ik naar hen gestuurd heb.
Ze konden het nieuwe modem niet meer tegenhouden, maar moest hem gewoon aannemen. Wanneer ik deze binnen had, even contact opnemen met de Technische helpdesk zodat ze de verbinding weer terug naar mijn oude modem kunnen zetten.

Net voor de grap een speedtest gedaan en het valt me op dat bij mijn 30/2,5Mbit/s verbinding ik bijna 30 down en 3Mbit up krijg. Vaag, maar mij hoor je niet klagen. Heb liever een wat hogere up dan down.

Ikzelf heb weinig problemen met Torrents binnen hengelen. Maar ,eerlijk is eerlijk. Ik kijk nooit naar de snelheid. Zolang het maar binnen aardige snelheid binnen is. Ikzelf merk dat het vaak wel aan de torrent ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
millerman_sf schreef op maandag 16 april 2012 @ 11:48:
Intussen lijkt mijn internetverkeer weer prima. Even kijken of het vanavond weer gebeurt, dan lijkt het toch verdacht veel op knijpen.

-edit-
Nu in de avond: een torrent draaide max 150kb/s, maar niet erg veel seeds. Dus een tweede erbij om te testen: eerst gaat de snelheid netjes richting de 2MB/s en vervolgens valt de snelheid van beide torrents ineens weer helemaal terug naar samen 10kb/s!

Ik krijg het idee dat een bepaalde snelheid voor UPC een trigger is om Torrent-verkeer vervolgens te knijpen. Binnenkort toch eens over bellen.
Kwel jezelf niet met bellen naar de helpdesk over dit soort dingen. Schiet niet op.

Komt bij dat je het het over torrents hebt en alleen download noemt. Sterk vermoeden: je trekt je eigen upload plat waardoor de download ook inzakt. Cap de upload in je client eens op 50% van je max upload, goede kans dat het opeens op volle snelheid downloadt :z

* dion_b torrent af en toe eens en komt vaak ruim voorbij de 60Mb/s totaal - exact hoeveel boeit me weinig, zolang het de volgende avond maar klaar is om te kijken...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dag,

Sinds een paar maanden heb ik problemen met het ftp'en en dat is flink vervelend aangezien ik een aantal websites beheer. Eerst gedacht dat het aan nieuwe software op de server lag, dus uitgebreid gemaild met de provider, die blijft beweren dat het daar niet aan ligt.

Na verder zoeken kwam ik op dit forum terecht waar ik veel vergelijkbare klachten zie.

Ik heb internet via UPC en een Thomson TWG870 modem en dat schijnt, volgens de verhalen hier, mogelijk de oorzaak te zijn van de problemen met ftp.

Wat ik niet terug kan vinden is of het vervangen van het modem door een andere (Cisco?) deze problemen heeft verholpen. Graag zou ik dat willen weten.

Alvast bedankt!
René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crossfire1987
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 31-08 19:38
Hoi René
Heb dit probleem zelf ook gehad en het legt wel aan de thompson TWG870 modem.
Met de Cisco modem geen probleem meer mee gehad .
modem wissel heeft wel degelijk nut gehad bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Welkom op Tweakers :)

Ja, vervanging door een ander modem lost die problemen op. Is echt een specifieke bug in de firmware van die TWG870 en niets anders.

offtopic:
Groeten en een afsluiter hoef je hier niet te typen. Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten ;)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En bedankt!!

Ik heb gelijk met UPC gebeld en daar erkennen ze onmiddelijk het probleem en sturen nu een nieuw modem toe.

Hopelijk is het probleem daarmee opgelost, maar dat zal ilk nog even laten weten.

Groet,
René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Vandaag werd de Cisco 3925 geleverd.
Ikzelf heb een Linksys dual op 5GHz welke volgens mij tegelijk kan.
Op 2 apparaten na zijn ze allemaal G of standaard N. De 2 apparaten hebben eigenlijk ook niet 300Mbit nodig, maar goed.

Ik ga straks met UPC bellen om te vragen deze weer terug te nemen.
Alhoewel in Bridge modus zou op zich wel interessant zijn. Mijn Linksys heeft instellingen aan staan welke ik niet via de UPC modem kan doen. Het enige voordeel van Wireless hebben in het modem is dat ik dan wellicht ook bereik in de achtertuin heb. Dat zou ik wel interessant vinden en dat scheelt me ook wel weer een extra router kopen.

Moeilijk. Liever koop ik zelf een extra router of AP om dit alsnog te bewerkstelligen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VodafoneZiggo
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

VodafoneZiggo

Bedrijfsaccount VodafoneZiggo Webcare
Arunia schreef op woensdag 18 april 2012 @ 14:04:
Vandaag werd de Cisco 3925 geleverd.
Ikzelf heb een Linksys dual op 5GHz welke volgens mij tegelijk kan.
Op 2 apparaten na zijn ze allemaal G of standaard N. De 2 apparaten hebben eigenlijk ook niet 300Mbit nodig, maar goed.

Ik ga straks met UPC bellen om te vragen deze weer terug te nemen.
Alhoewel in Bridge modus zou op zich wel interessant zijn. Mijn Linksys heeft instellingen aan staan welke ik niet via de UPC modem kan doen. Het enige voordeel van Wireless hebben in het modem is dat ik dan wellicht ook bereik in de achtertuin heb. Dat zou ik wel interessant vinden en dat scheelt me ook wel weer een extra router kopen.

Moeilijk. Liever koop ik zelf een extra router of AP om dit alsnog te bewerkstelligen.
Hallo Arunia,

Op dit moment zijn er inderdaad geen mogelijkheden om de cisco 3925 in bridge modus te zetten en is de combinatie van dit modem met een router verre van optimaal.

Echter kan het zijn dat het vorige modem niet juist werkzaam is met de nieuwe snelheid en ben je misschien een ander modem nodig voor een juist werkende verbinding.

Als je via eem PM me je postcode en huisnummer stuurt zoek ik dit graag voor je uit en kijk ik naar de mogelijkheden.

VodafoneZiggo-webcare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
VodafoneZiggo schreef op donderdag 19 april 2012 @ 09:00:
[...]
Hallo Arunia,

Op dit moment zijn er inderdaad geen mogelijkheden om de cisco 3925 in bridge modus te zetten en is de combinatie van dit modem met een router verre van optimaal.

Echter kan het zijn dat het vorige modem niet juist werkzaam is met de nieuwe snelheid en ben je misschien een ander modem nodig voor een juist werkende verbinding.

Als je via eem PM me je postcode en huisnummer stuurt zoek ik dit graag voor je uit en kijk ik naar de mogelijkheden.
Hallo UPC-Webcare,

Ik wist niet dat jullie hier ook een account hadden. Maar wel heel fijn.

Ik heb op dit moment 30Mbit op een Arris modem (TCM402B)Afbeeldingslocatie: http://tirol.upc.at/media/2008/11/6/Arris_TCM402B_big.jpg
Overigens bovenstaande kan ik nu niet controleren. De behuizing is hetzelfde, maar volgens mij kun je dat bekijken via mijn gegevens (stuur zo meteen een DM).
Voor zover ik weet, zou deze prima geschikt moeten zijn voor de snelheid van 50Mbit/s down.

Alvast bedankt voor alle moeite. Ik verwacht dat morgen het modem omgezet wordt naar de nieuwe van jullie kant af, maar dan kan ik altijd nog even snel bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
50Mb/s is de theoretische maximale snelheid van de TCM402B. Dit modem is nog EuroDOCSIS 2.0. In de praktijk zul je blijven steken op iets meer dan 40Mb/s. Daarom krijg je dus bij verhoging een EuroDOCSIS 3.0-modem, welke theoretisch maximaal 444.96Mb/s* kan halen.

* Bron: Wikipedia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ok, dat is duidelijk. Dus een nieuwe modem is zeker aan te raden.
Volgens mij is er nog een andere Cisco welke wel in bridge gezet kan worden. Draadloos zou best nog handig kunnen zijn, maar ik wacht nog even af op het antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Er is maar 1 Cisco WiFi-modem bij UPC en dat is de EPC3925.
De bridged Cisco-modems ('domme' modems) zijn de EPC3208 en de EPC3212 (de EPC3000 wordt niet meer geleverd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ah ok,
Dan is dat helder. Ging er vanuit dat die andere modellen ook met wifi waren. Vind het niet erg om geen wifi op het modem te hebben. Ga tzt toch een AP aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Gezien de vele klachten omtrent de WiFi-modems (Cisco EPC3925 en Thomson TWG870) ben je momenteel echt beter uit met een 'dom' modem en een eigen router. Op deze manier loop je het minste risico op problemen met de verbindingen (zowel bedraad als draadloos).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Die problemen had ik ook over gelezen.
Daarnaast maak ik gebruik van eigen instellingen (middels DD-WRT) welke zeker niet in een willekeurig andere router kunnen.

DM is gestuurd, dus wacht ik geduldig op het voorstel. Ruilen zal iig moeten zoals jij aan gaf.

Werd net gebeld (netjes!) en het wordt geregeld.
Moet voor het weekend even het nieuwe modem aansluiten en krijg na het weekend een andere "domme" modem. Ik ben dus heeeeeel erg blij. Dank je wel UPC!

[ Voor 28% gewijzigd door Arunia op 19-04-2012 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Niet online
Mail van UPC in mijn mailbox over mobiel internet, misschien wel leuk om te delen voor de mensen die de upc mailbox nooit checken ;-)
Vergeet u niet af en toe nog thuis te komen?

Beste heer, mevrouw,
Met Mobiel Internet van UPC bent u overal online. Steek de SIM-kaart in uw tablet of USB-modem in uw laptop, en u surft direct over het web. Eigenlijk heel gewoon. En bovendien erg voordelig. U heeft al Mobiel Internet vanaf € 0,00 per maand!
Vergeet niet uw e-mailadres aan familie en vrienden te geven. Mobiel Internet van UPC is zo handig, voor u het weet bent u altijd onderweg. Kunnen ze nog eens e-mailen als u thuis moet komen.
http://www.upc.nl/interne...-mb/?ecmp=ULU001.164231.1

Lijkt me wel handig als het gratis is voor bestaande alles-in-1 leden, maar zie dat je dan wel 30 + 10 euro mag betalen voor een modem en maar 50mb krijgt.. dat is wel erg weinig als je dit ding met je laptop of ipad gaat gebruiken :D

[ Voor 14% gewijzigd door Workaholic op 19-04-2012 16:20 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik zag bovenstaande op de site ook al staan. Heb nu nog onbeperkt op mijn abonnement, dus niet heel interessant voor mij.

Net even snel het nieuwe modem aangesloten en ingesteld (nog geen enkele minuten) en heb internet op 50Mbit. Mijn router uit gezet totdat het nieuwe modem er is.
Moet zeggen dat het zonder problemen snel in te stellen is. Heb het draadloos mijn oude SSID naam en wachtwoord gegeven en dat gaat ook goed met de rest van de apparaten.
Maar de extra functies mis ik nu wel, maar komt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chris10r
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-09 11:41
SInds vandaag is onze nieuwe cisco 3925 aangesloten (25mb abonnement).

Via lan wordt volgens speedtest.net 24,76 mbps gehaald, wat mij erg netjes lijkt. (Apeldoorn naar Arnhem)

Alleen wireless lan snelheid is zeer laag, zowel via wireless G en N, normal en wide band (max 3.8 mbps volgens speedtest.net).
Als de router wordt ingesteld op 5ghz normal of wide band is de snelheid nog lager (2.4 mbps).

Een wrt54gl (alleen wireless G) in bridge mode op de lan van de cisco 3925 haalt op dezelfde afstand en zelfde kanalen (7 en 11, 2.4 ghz band getest) wel maximaal 20 mbps.

Dit is getest met meerdere verschillende chipsets (intel, linksys/ciso en andere vage realtek en atheros chipsets)

Ook bestandoverdracht van wireless naar lan tussen 2 pc's is met de 3925 duidelijk trager dan de wrt54gl.

Klopt dat de wireless kant van de cisco 3925 brak is? (zover ik heb gelezen op internet)

Anders zet ik de wireless van de 3925 gewoon uit en hang er een nieuwe wlan N linksys (of ander merk) achter. Gaat mij alleen om wireless N voor een sneller wireless <-> lan/internet.
Verder is de modem zeer stabiel te noemen in vergelijking met de oude motorola die we eerst hadden.

#De afstand tussen wireless client en AP is ong 25 m met bakstenen muur ertussen.

Na het bellen met de helpdesk is gebleken dat de router niet de juiste firmware van upc draaide (epc3925-ESIP-12-v302r125533-110830c_upc).
Nadat de firmware geforceerd is geupgrade geeft de router op wireless G dezelfde resultaten als de oude wrt54gl. Op wireless N is de doorvoer snelheid naar lan nu stabiel 34 MB/s, getest met iperf tussen 2 linux workstations.

Alle problemen zijn nu hopelijk opgelost. :)

[ Voor 17% gewijzigd door chris10r op 19-04-2012 20:14 . Reden: #afstand toegevoegd #2: firmware upgrade ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
* YopY dumpt z'n vraag(je) hier :+

Ik heb sinds een paar dagen UPC internet en TV; in het begin wat probleempjes ivm een brakke oude TV kabel die naar boven / de modem / de TV ging, maar die is vervangen met een belachelijk goede kabel - signaal is nu goed, internetsnelheid zit nabij het theoretische max van 50 mbit, helemaal goed.

Echter, het internet lijkt elk uur even uit te vallen. Gewoon, klok, uit. Een halve minuut later (als het al zoveel is) is het er weer alsof er niks gebruikt is. Ik meende een uitroeptekentje bij het icoon van de netwerkstatus te zien, maar dat weet ik niet zeker.

Ik zit met een (goede) utp kabel direct verbonden met de modem, model Cisco EPC3925. Ik heb deze problemen al vanaf het begin; ik heb het log van de modem erbij gehaald, daarin vind ik niets dat om die tijd zich voordoet.

Eerder stonden daar nog regelmatig 'LAN-side UTP flood'-meldingen in, volgens mij was in het begin dat de reden van de problemen, veroorzaakt door utorrent. Deze beveiliging heb ik uitgezet; sindsdien zit er slechts soms een 'illegal TCP header' in, en dat ook maar eenmaal.

Ik dacht ik vraag hier eens voordat ik de support bel die voorstelt om de modem en/of de PC eens te herstarten :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
YopY schreef op zondag 22 april 2012 @ 09:52:
* YopY dumpt z'n vraag(je) hier :+

Ik heb sinds een paar dagen UPC internet en TV; in het begin wat probleempjes ivm een brakke oude TV kabel die naar boven / de modem / de TV ging, maar die is vervangen met een belachelijk goede kabel - signaal is nu goed, internetsnelheid zit nabij het theoretische max van 50 mbit, helemaal goed.

Echter, het internet lijkt elk uur even uit te vallen. Gewoon, klok, uit. Een halve minuut later (als het al zoveel is) is het er weer alsof er niks gebruikt is. Ik meende een uitroeptekentje bij het icoon van de netwerkstatus te zien, maar dat weet ik niet zeker.

Ik zit met een (goede) utp kabel direct verbonden met de modem, model Cisco EPC3925. Ik heb deze problemen al vanaf het begin; ik heb het log van de modem erbij gehaald, daarin vind ik niets dat om die tijd zich voordoet.

Eerder stonden daar nog regelmatig 'LAN-side UTP flood'-meldingen in, volgens mij was in het begin dat de reden van de problemen, veroorzaakt door utorrent. Deze beveiliging heb ik uitgezet; sindsdien zit er slechts soms een 'illegal TCP header' in, en dat ook maar eenmaal.

Ik dacht ik vraag hier eens voordat ik de support bel die voorstelt om de modem en/of de PC eens te herstarten :p.
Ik denk dat support een heel kort antwoord heeft voor je problemen: maak de coax kabel eens wat korter. Verder zullen ze je waarschijnlijk niet helpen omdat je kabel langer is dan wat wordt aangeraden als ik het zo lees, de modem dient zo dicht mogelijk bij het aansluitpunt te zitten.

Om dit uit te sluiten kun je de modem natuurlijk zo dicht mogelijk bij het aansluit punt zetten en daar testen of je dezelfde problemen hebt.

[ Voor 20% gewijzigd door DutchKel op 22-04-2012 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
YopY schreef op zondag 22 april 2012 @ 09:52:
...

Ook de firmware van de Cisco EPC3925 heeft problemen, hoewel wat minder erg als met de Thomson.
Inderdaad ook problemen met de firewall.
Heb je de nieuwe firmware al, want die schijnt toch minder slecht te zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YopY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-07 01:14
De firmware zit op versie epc3925-ESIP-12-v302r125533-120315c_upc (15 maart).

Mbt de coax kabel: het signaal is gewoon goed, ik haal maximale downloadsnelheden en afgezien van het uurlijks offline gaan is de stabiliteit ook goed.

Wel typisch: vanochtend is het tot nu toe nog niet meer voorgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
YopY schreef op zondag 22 april 2012 @ 12:40:
De firmware zit op versie epc3925-ESIP-12-v302r125533-120315c_upc (15 maart).

Mbt de coax kabel: het signaal is gewoon goed, ik haal maximale downloadsnelheden en afgezien van het uurlijks offline gaan is de stabiliteit ook goed.

Wel typisch: vanochtend is het tot nu toe nog niet meer voorgekomen.
Ik vind dat niet stabiel, zelfs met de stekker eruit is die meer stabiel. Maar je kunt het altijd proberen om het bij binnenkomst van de kabel te testen of het daar optreed, een goede kabel beschermd ook niet 100% tegen invloeden van buitenaf, laat je kabel maar eens achter een magnetron lopen en zet de magnetron aan, ik denk niet dat er nog veel goed signaal aan de andere kant overkomt. Is er niet iets in huis wat elk uur aan ging en nu niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Ik heb nu ook de Cisco EPC3925, echter ben ik niet te blij met het wireless bereik.
Ik wil nu mijn oude Linksys WRT54GL gebruiken omdat ik deze hiervoor ook al gebruikte icm de Thomson.
Echter als ik hem aansluit op de Cisco EPC3925 dan brandt er een Oranje lampje en heb ik geen internet via de WRT54GL.

Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen? Heb ze al een keer beide gereset, zonder resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
geen wonder dat ze die cisco wifi modem liever niet leveren en je een modem + wifi router krijgt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
chris10r schreef op donderdag 19 april 2012 @ 18:37:
SInds vandaag is onze nieuwe cisco 3925 aangesloten (25mb abonnement).

Via lan wordt volgens speedtest.net 24,76 mbps gehaald, wat mij erg netjes lijkt. (Apeldoorn naar Arnhem)

Alleen wireless lan snelheid is zeer laag, zowel via wireless G en N, normal en wide band (max 3.8 mbps volgens speedtest.net).
Als de router wordt ingesteld op 5ghz normal of wide band is de snelheid nog lager (2.4 mbps).

Een wrt54gl (alleen wireless G) in bridge mode op de lan van de cisco 3925 haalt op dezelfde afstand en zelfde kanalen (7 en 11, 2.4 ghz band getest) wel maximaal 20 mbps.

Dit is getest met meerdere verschillende chipsets (intel, linksys/ciso en andere vage realtek en atheros chipsets)

Ook bestandoverdracht van wireless naar lan tussen 2 pc's is met de 3925 duidelijk trager dan de wrt54gl.

Klopt dat de wireless kant van de cisco 3925 brak is? (zover ik heb gelezen op internet)

Anders zet ik de wireless van de 3925 gewoon uit en hang er een nieuwe wlan N linksys (of ander merk) achter. Gaat mij alleen om wireless N voor een sneller wireless <-> lan/internet.
Verder is de modem zeer stabiel te noemen in vergelijking met de oude motorola die we eerst hadden.

#De afstand tussen wireless client en AP is ong 25 m met bakstenen muur ertussen.

Na het bellen met de helpdesk is gebleken dat de router niet de juiste firmware van upc draaide (epc3925-ESIP-12-v302r125533-110830c_upc).
Nadat de firmware geforceerd is geupgrade geeft de router op wireless G dezelfde resultaten als de oude wrt54gl. Op wireless N is de doorvoer snelheid naar lan nu stabiel 34 MB/s, getest met iperf tussen 2 linux workstations.

Alle problemen zijn nu hopelijk opgelost. :)
Welke firmware heb je nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kattapult
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-11-2021
Jieve schreef op zondag 22 april 2012 @ 14:03:
Ik heb nu ook de Cisco EPC3925, echter ben ik niet te blij met het wireless bereik.
Ik wil nu mijn oude Linksys WRT54GL gebruiken omdat ik deze hiervoor ook al gebruikte icm de Thomson.
Echter als ik hem aansluit op de Cisco EPC3925 dan brandt er een Oranje lampje en heb ik geen internet via de WRT54GL.

Iemand enig idee hoe ik dit kan verhelpen? Heb ze al een keer beide gereset, zonder resultaat.
Ik zit met precies hetzelfde probleem. Ik ben ook niet helemaal blij met het wireless bereik van de EPC3925 en wil daarom mijn sitecom er weer achter hangen.

Als ik de wireless functionaliteit uitschakel in de EPC, en de sitecom erin stop, lukt het me niet te verbinden met die sitecom. Is het inderdaad een questie van wireless uitzetten en de oude router erin pluggen ? Of moet ik dan nog andere instellingen veranderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Gisteren de nieuwe modem mogen ontvangen. Zodra het internet overgezet is, zal ik direct dat modem aansluiten. Volgens mij de 2312 oid.
Ben er zeker wel blij mee en UPC is ook echt snel met laten bezorgen.

@hierboven, je zult instellingen moeten veranderen in de UPC modem/router zodat deze alles door stuurt naar je sitecom. Voor mij ook de reden om voor een ander modem te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
kattapult schreef op zondag 22 april 2012 @ 17:57:
[...]

Ik zit met precies hetzelfde probleem. Ik ben ook niet helemaal blij met het wireless bereik van de EPC3925 en wil daarom mijn sitecom er weer achter hangen.

Als ik de wireless functionaliteit uitschakel in de EPC, en de sitecom erin stop, lukt het me niet te verbinden met die sitecom. Is het inderdaad een questie van wireless uitzetten en de oude router erin pluggen ? Of moet ik dan nog andere instellingen veranderen ?
Wat dacht je van hierboven lezen wat ik en anderen al meermaals gezegd hebben over wat je moet doen. Lang verhaal kort: liefst DHCP en NAT uit op de Sitecom (dus je gebruikt hem dan als switch/AP), als dat te moeilijk is in ieder geval in een van de twee de default LAN IP reeks veranderen (bijv in 192.168.123 ofzo), dan kun je het internet op, zij het met onnodige dubbele NAT in dat tweede geval.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-09 00:25

iMars

Full time prutser

Ik heb de laatste maand enorm last van slecht werkend wifi. Gewoon super traag.

Ik heb de Thomson TWG870 beneden staan, en boven een TP-Link TL-WR1043ND. Alles staat zo ingesteld dat de Thomson de enige DHCP server is. Alles via Gbit netwerk aan elkaar gekoppeld.

Beiden hebben dezelfde SSID, beneden channel 1 en boven channel 6. Met behulp van AirRadar (dmv de channels) kan ik zien dat ik beneden met de Thomson verbonden ben, en boven met de TP-Link.

Ik heb geen last van storende AP's van de buren (die zitten beiden op channel 11).

Nu (terwijl ik dit tik en beneden ben) heb ik er geen last van en werkt het goed. Maar heel vaak ook niet. Gisteren wilde ik de developers kit binnen halen op mijn Mac, gaf ie als resterende tijd aan dat het ruim 2 dagen zou duren. Terwijl toen ik naar boven liep, was deze in een mum van tijd binnen.

Heeft dit ook te maken met de bekende bug? Zover ik weet staan mijn WiFi settings allemaal goed.

Koop hier mijn P1 reader :)

Pagina: 1 ... 81 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.