dion_b schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 09:11:
Inderdaad. En dat is ook je probleem. Omdat hij zo hard moet zenden gaat het blijkbaar interfereren met je TV downstream...
Wat waarschijnlijk niet rechtstreeks via de kabels gaat - de modem veroorzaakt aardig wat EMI als hij zo bezig is, ergens tussen modem en TV is een connector die niet goed afgeschermd is en waar die EMI binnenkomt.
Is dit met alleen een tweewegsplitter tussen overnamepunt en modem? Zo ja moet je UPC eens contacteren, want de modem hoort helemaal niet zo hard te moeten zenden als je het zo aansluit.
Als dat niet werkt is een alternatief een versterker die actief de retour versterkt. Maar dat zou helemaal niet nodig moeten zijn. Laat je ook niet afleiden door "geschikt voor digitale TV"-blaat. Dat betekent dat het een retourpad doorlaat, maar jouw modem kwam ook online achter de huidige versterker, dus die laat dat al door - en is dus geschikt voor digitale TV

Bovenstaande is een reactie op:
lolgast schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 22:15:
[...]
Ik heb de down- en upstream gegevens er even bijgehaald vanuit de router, en deze geeft de volgende waardes:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| Downstream:
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: -3.9 dBmV 36.7 dB
Channel 2: -3.9 dBmV 36.7 dB
Channel 3: -3.8 dBmV 36.8 dB
Channel 4: -4.3 dBmV 36.7 dB
Channel 5: -4.3 dBmV 36.9 dB
Channel 6: -4.0 dBmV 36.9 dB
Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB
Upstream:
Power Level:
Channel 1: 57.7 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV |
Qua aansluitingen komt alles in de meterkast binnen en daar hangt alles ook. Op dit moment heb ik de versterker vanzelfsprekend niet in gebruik en tot op heden geen problemen ervaren.
Alle apparatuur hangt met kabels van maximaal 1 meter lengte aan elkaar verbonden. Deze zijn allemaal al vervangen, maar het lijkt daar niet in te zitten. Ik heb drie willekeurige kabels gekozen om de versterker er toch tussen te kunnen hangen, maar alle drie bieden geen verbetering. Mijn buurman heeft een versterker hangen die geschikt zou zijn voor digitale tv en alles wat daarbij hoort, van het weekend maar eens kijken of het zin heeft om die hier tussen te schroeven

Ik heb een beetje moeite om het te begrijpen. Als ik het goed begrijp zou het signaal dat binnenkomt goed zijn, maar heeft hij veel moeite om ons "ge-internet" te versturen naar UPC?
Overigens, we zijn een weekendje en wat geklus verder. Dit resulteert hier thuis in het kopen van een Tratec versterker. Deze hangt er dan ook tussen, op exact dezelfde manier als de oude Hirschmann. Echter is de verbinding nu wel goed, en kunnen we ook TV blijven kijken tijdens het internetten.
Upstream is op dit moment trouwens: Channel 1: 58.2 dBmV.
Wat bovenstaande voor mij lastiger maakt om te begrijpen, want de verbinding is meer dan stabiel op 5,9MB/sec sinds de afgelopen 3 dagen

Het enige dat ik heb aangepast in het modem is de WiFi naam en WPS uitgezet. De daarna mogelijke instellingen (channel width en radio band) staan nog op standaard.
Edit: Ik vergat een reeks aan port-forwards

Die zijn dus ook aangepast in het modem.
Nog meer edit: Voor de volledigheid even twee fotootjes gemaakt.
Vanaf het onderste aansluitpunt op de t-splitter loopt een dikke coax-kabel met een boog rechtstreeks naar het modem. Beide foto's zijn klikbaar trouwens (+/- 3MB)
Let overigens niet op het modem in het midden, die met de rode ethernetkabel. Dat is onze ADSL lijn en is volledig losstaand aangesloten

En de "kluis" bevat alleen dierenpaspoorten, dus doe geen moeite
[
Voor 37% gewijzigd door
lolgast op 19-03-2012 19:28
]