UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 80 ... 103 Laatste
Acties:
  • 804.935 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

Hoi Allemaal, ik heb sinds vandaag het upc alles in één pakket in de regio Eindhoven.

Het internet en de telefoon werken goed ( haal 23 van de 25 mbit en telefonie werkt goed)

Nu heb ik één probleem bij de pace digitale tv decoder valt het beeld elke 15 min even uit +/-2 sec (geluid gaat wel door) en verliest de tv verbinding met de pace box. Hij zit aangesloten via de bijleverde HDMI kabel.

Na het wegvallen komt het beeld ook weer terug en geeft de tv netjes aan 720P 1280*720.

De tv is een Hitachi 32 inch hd ready tv met 2 hdmi poorten die met bijvoorbeeld pc/ blueray perfect werken.

Dit probleem lijkt een beetje op het handshake probleem wat de alle eerste Philips HD decoders hadden van UPC. Iemand een idee of een mogelijke oplossing.

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Klinkt nogal als HDMI handshake-gedoe idd - maar dit is een topic over internet van UPC. Zou je niet beter hier kunnen kijken?
UPC Digital TV - Deel 6

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royal-Roy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 09:29
Beste mede-tweakers,

Ik heb ook via UPC de Cisco EPC3925, maar hij voldoet toch op het moment niet.
Internet valt soms gewoon geheel weg enkele minuten, waardoor ik dan ook niet meer kan bellen. Ook is het draadloos internet signaal erg zwak.

Is het mogelijk zelf een eigen router te kopen en de Cisco gewoon aan de kant te zetten of moet ik hem bridgen naar de nieuwe router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:51
Royvveen schreef op maandag 19 maart 2012 @ 12:03:
Beste mede-tweakers,

Internet valt soms gewoon geheel weg enkele minuten, waardoor ik dan ook niet meer kan bellen. Ook is het draadloos internet signaal erg zwak.

Is het mogelijk zelf een eigen router te kopen en de Cisco gewoon aan de kant te zetten of moet ik hem bridgen naar de nieuwe router?
Ik ben nu sinds 2 weken in het bezit van deze Cisco modem (omgeruild wegens FTP probleem met de Thomson modem), en heb exact dezelfde problemen. Continue connecties gaan wel goed; downloaden, online gamen , youtube, online radion werkt prima. Alleen internet hapert gewoon om de zoveel tijd. Lijkt dus op DNS problemen, maar als ik de google DNS gebruik (8.8.8.8 of 8.8.4.4) gaan de problemen niet weg.

Zelf een router kopen en erachter zetten vind ik geen optie, UPC moet toch gewoon voor goede spullen zorgen? Ik ga maar weer in de telefoon klimmen binnenkort...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_1987
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-07-2024

Dennis_1987

Level 29 Humanoid

Royvveen schreef op maandag 19 maart 2012 @ 12:03:
Beste mede-tweakers,

Als ook je telefoon weg valt is het niet direct een probleem van je routerfunctie. Het lijkt meer een signaalprobleem naar het modem toe. Op het moment dat deze weg valt, kun je dan zien dat het modem helemaal is uitgevallen? Of knippert us/ds? En heb je dit modem net ter vervanging van een oud modem gekregen of is het een hele nieuwe aansluiting bij je thuis?

Hier had een gevatte opmerking kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:42
dion_b schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 09:11:
Inderdaad. En dat is ook je probleem. Omdat hij zo hard moet zenden gaat het blijkbaar interfereren met je TV downstream...
Wat waarschijnlijk niet rechtstreeks via de kabels gaat - de modem veroorzaakt aardig wat EMI als hij zo bezig is, ergens tussen modem en TV is een connector die niet goed afgeschermd is en waar die EMI binnenkomt.

Is dit met alleen een tweewegsplitter tussen overnamepunt en modem? Zo ja moet je UPC eens contacteren, want de modem hoort helemaal niet zo hard te moeten zenden als je het zo aansluit.

Als dat niet werkt is een alternatief een versterker die actief de retour versterkt. Maar dat zou helemaal niet nodig moeten zijn. Laat je ook niet afleiden door "geschikt voor digitale TV"-blaat. Dat betekent dat het een retourpad doorlaat, maar jouw modem kwam ook online achter de huidige versterker, dus die laat dat al door - en is dus geschikt voor digitale TV :o
Bovenstaande is een reactie op:
lolgast schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 22:15:
[...]

Ik heb de down- en upstream gegevens er even bijgehaald vanuit de router, en deze geeft de volgende waardes:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Downstream:
           Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1:   -3.9 dBmV  36.7 dB
Channel 2:   -3.9 dBmV  36.7 dB
Channel 3:   -3.8 dBmV  36.8 dB
Channel 4:   -4.3 dBmV  36.7 dB
Channel 5:   -4.3 dBmV  36.9 dB
Channel 6:   -4.0 dBmV  36.9 dB
Channel 7:   0.0 dBmV    0.0 dB
Channel 8:   0.0 dBmV    0.0 dB

Upstream:
        Power Level:
Channel 1:  57.7 dBmV
Channel 2:   0.0 dBmV
Channel 3:   0.0 dBmV
Channel 4:   0.0 dBmV

Qua aansluitingen komt alles in de meterkast binnen en daar hangt alles ook. Op dit moment heb ik de versterker vanzelfsprekend niet in gebruik en tot op heden geen problemen ervaren.
Alle apparatuur hangt met kabels van maximaal 1 meter lengte aan elkaar verbonden. Deze zijn allemaal al vervangen, maar het lijkt daar niet in te zitten. Ik heb drie willekeurige kabels gekozen om de versterker er toch tussen te kunnen hangen, maar alle drie bieden geen verbetering. Mijn buurman heeft een versterker hangen die geschikt zou zijn voor digitale tv en alles wat daarbij hoort, van het weekend maar eens kijken of het zin heeft om die hier tussen te schroeven :)
Ik heb een beetje moeite om het te begrijpen. Als ik het goed begrijp zou het signaal dat binnenkomt goed zijn, maar heeft hij veel moeite om ons "ge-internet" te versturen naar UPC?

Overigens, we zijn een weekendje en wat geklus verder. Dit resulteert hier thuis in het kopen van een Tratec versterker. Deze hangt er dan ook tussen, op exact dezelfde manier als de oude Hirschmann. Echter is de verbinding nu wel goed, en kunnen we ook TV blijven kijken tijdens het internetten.

Upstream is op dit moment trouwens: Channel 1: 58.2 dBmV.
Wat bovenstaande voor mij lastiger maakt om te begrijpen, want de verbinding is meer dan stabiel op 5,9MB/sec sinds de afgelopen 3 dagen :) Het enige dat ik heb aangepast in het modem is de WiFi naam en WPS uitgezet. De daarna mogelijke instellingen (channel width en radio band) staan nog op standaard.
Edit: Ik vergat een reeks aan port-forwards :+ Die zijn dus ook aangepast in het modem.

Nog meer edit: Voor de volledigheid even twee fotootjes gemaakt.
Afbeeldingslocatie: http://www.lolgast.nl/images/upload/Meterkast_thumb.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.lolgast.nl/images/upload/Meterkast2_thumb.JPG

Vanaf het onderste aansluitpunt op de t-splitter loopt een dikke coax-kabel met een boog rechtstreeks naar het modem. Beide foto's zijn klikbaar trouwens (+/- 3MB)

Let overigens niet op het modem in het midden, die met de rode ethernetkabel. Dat is onze ADSL lijn en is volledig losstaand aangesloten :P En de "kluis" bevat alleen dierenpaspoorten, dus doe geen moeite :+

[ Voor 37% gewijzigd door lolgast op 19-03-2012 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
58 is nog aan de hoge kant. Ik zou die kabel naar t modem korter maken of uit t installatie pakket een kortere gebruiken.
Verder zie ik nergens een groene kabel, dus heb je die nog ergens anders zitten?

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
RubenDJ schreef op maandag 19 maart 2012 @ 13:51:
[...]

Ik ben nu sinds 2 weken in het bezit van deze Cisco modem (omgeruild wegens FTP probleem met de Thomson modem), en heb exact dezelfde problemen. Continue connecties gaan wel goed; downloaden, online gamen , youtube, online radion werkt prima. Alleen internet hapert gewoon om de zoveel tijd. Lijkt dus op DNS problemen, maar als ik de google DNS gebruik (8.8.8.8 of 8.8.4.4) gaan de problemen niet weg.

Zelf een router kopen en erachter zetten vind ik geen optie, UPC moet toch gewoon voor goede spullen zorgen? Ik ga maar weer in de telefoon klimmen binnenkort...
Dit probleem had ik ook, je moet een bepaalde optie in de firewall uitzetten. Ik heb het ook in dit topic gepost, dus je kunt het wel terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19-09 15:49
lolgast schreef op maandag 19 maart 2012 @ 18:46:
[...]

Bovenstaande is een reactie op:
[...]

Ik heb een beetje moeite om het te begrijpen. Als ik het goed begrijp zou het signaal dat binnenkomt goed zijn, maar heeft hij veel moeite om ons "ge-internet" te versturen naar UPC?

Overigens, we zijn een weekendje en wat geklus verder. Dit resulteert hier thuis in het kopen van een Tratec versterker. Deze hangt er dan ook tussen, op exact dezelfde manier als de oude Hirschmann. Echter is de verbinding nu wel goed, en kunnen we ook TV blijven kijken tijdens het internetten.

Upstream is op dit moment trouwens: Channel 1: 58.2 dBmV.
Wat bovenstaande voor mij lastiger maakt om te begrijpen, want de verbinding is meer dan stabiel op 5,9MB/sec sinds de afgelopen 3 dagen :) Het enige dat ik heb aangepast in het modem is de WiFi naam en WPS uitgezet. De daarna mogelijke instellingen (channel width en radio band) staan nog op standaard.
Edit: Ik vergat een reeks aan port-forwards :+ Die zijn dus ook aangepast in het modem.

Nog meer edit: Voor de volledigheid even twee fotootjes gemaakt.
[afbeelding]
[afbeelding]

Vanaf het onderste aansluitpunt op de t-splitter loopt een dikke coax-kabel met een boog rechtstreeks naar het modem. Beide foto's zijn klikbaar trouwens (+/- 3MB)

Let overigens niet op het modem in het midden, die met de rode ethernetkabel. Dat is onze ADSL lijn en is volledig losstaand aangesloten :P En de "kluis" bevat alleen dierenpaspoorten, dus doe geen moeite :+
58.2dBmV is gewoon het absolute max wat je modem kan sturen, bij 1 upstream.Imho veeel te hoog.

Maar hoe zit je AOP aangesloten? Als ik je foto's zo zie zit de BOVENKANT van je AOP op de splitter die naar je modem en versterker gaat. Nu kan ik me vergissen, maar volgens mij is dat de ingang van je AOP, en is de onderzijde de uitgang. (En dus niet andersom zoals het lijkt op de foto's)

Daarnaast mist idd de groene kabel, dat betekend dat die dus elders binnenkomt. Of een te lange kabellengte, of slechte kabel/contact ergens, maar dat kan best (mede) de hoge upstream verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
DJSmiley schreef op maandag 19 maart 2012 @ 20:09:
[...]

58.2dBmV is gewoon het absolute max wat je modem kan sturen, bij 1 upstream.Imho veeel te hoog.

Maar hoe zit je AOP aangesloten? Als ik je foto's zo zie zit de BOVENKANT van je AOP op de splitter die naar je modem en versterker gaat. Nu kan ik me vergissen, maar volgens mij is dat de ingang van je AOP, en is de onderzijde de uitgang. (En dus niet andersom zoals het lijkt op de foto's)

Daarnaast mist idd de groene kabel, dat betekend dat die dus elders binnenkomt. Of een te lange kabellengte, of slechte kabel/contact ergens, maar dat kan best (mede) de hoge upstream verklaren.
Ik heb even gekeken voor je, maar het apparaat onder het UPC AOP zit op zijn kop gemonteerd, dus de Ingang is ook daadwerkelijk de aangesloten ingang. Maaruh, groene kabel? Que? Ik heb alleen witte in de meterkast en kan me niet heugen dat ik ooit een groene heb gezien.
Voor de duidelijkheid, ik heb nu dus nergens last van. Alles werkt zoals beloofd :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omfgbbqpls
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 24-03-2023
lolgast schreef op maandag 19 maart 2012 @ 20:43:
[...]

Ik heb even gekeken voor je, maar het apparaat onder het UPC AOP zit op zijn kop gemonteerd, dus de Ingang is ook daadwerkelijk de aangesloten ingang. Maaruh, groene kabel? Que? Ik heb alleen witte in de meterkast en kan me niet heugen dat ik ooit een groene heb gezien.
Voor de duidelijkheid, ik heb nu dus nergens last van. Alles werkt zoals beloofd :z
Afblijven in dat geval. Maar de upstream is inderdaad te hoog, deze mag maximaal 55dB uitzenden.

De groene kabel zal waarschijnlijk ergens in je kruipruimte binnenkomen in dat geval. Deze zal dan wellicht verlengd zijn met een witte kabel, is echter niet de bedoeling. *foei foei* :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
omfgbbqpls schreef op maandag 19 maart 2012 @ 23:00:
[...]

Afblijven in dat geval. Maar de upstream is inderdaad te hoog, deze mag maximaal 55dB uitzenden.

De groene kabel zal waarschijnlijk ergens in je kruipruimte binnenkomen in dat geval. Deze zal dan wellicht verlengd zijn met een witte kabel, is echter niet de bedoeling. *foei foei* :+
Max 51dBmV

Bij 32QAM en 64QAM mag de upstream maximaal 117dBuV zijn (57dBmV) bij 1 upstreamkanaal. Bij 3-4 upstreamkanalen valt dit terug naar 111dBuV (51dBmV).

Al gebruikt UPC (nog) niet overal channelbonding in de upstream, dan nog zou ik niet op zulke hoge waardes gaan zitten. 't is een kwestie van tijd voordat ze dat overal uitrollen. (en misschien heb je het al, maar benut je t nieteens door je brakke upstream)

Ik zelf hanteer altijd 50dBmV als max aan.

(Bron: http://biznis.upc.sk/pdf/wireless-router-en.pdf pagina 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
DJSmiley schreef op maandag 19 maart 2012 @ 23:14:
[...]

Max 51dBmV

Bij 32QAM en 64QAM mag de upstream maximaal 117dBuV zijn (57dBmV) bij 1 upstreamkanaal. Bij 3-4 upstreamkanalen valt dit terug naar 111dBuV (51dBmV).

Al gebruikt UPC (nog) niet overal channelbonding in de upstream, dan nog zou ik niet op zulke hoge waardes gaan zitten. 't is een kwestie van tijd voordat ze dat overal uitrollen. (en misschien heb je het al, maar benut je t nieteens door je brakke upstream)

Hoewel ik natuurlijk graag doe wat ik zou moeten doen, ik heb nog altijd geen flauw idee wat die Upstream waarde laat zien. Wat monitoren ze daar nou eigenlijk? Of mijn signaal ruisvrij overkomt?
Volgens meerdere mensen hier is mijn waarde dus ongeveer 10% te zwak/sterk/verkeerd. Wat is de meest logische stap om dit te troubleshooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19-09 14:23
Ik zou beginnen met de splitter er (tijdelijk) tussen uit te halen, kijken of de waardes dan beter worden. Het zou kunnen dat die niet goed werkt.

[ Voor 4% gewijzigd door AtRi op 20-03-2012 00:22 . Reden: verbetering ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

Rev! schreef op maandag 19 maart 2012 @ 19:52:
[...]

Dit probleem had ik ook, je moet een bepaalde optie in de firewall uitzetten. Ik heb het ook in dit topic gepost, dus je kunt het wel terug vinden.
SPI firewall in de modem disablen inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:09
Is nogal een rommeltje eerlijk gezegd, maar heb wel erger gezien. Qua componenten lijkt het redelijk goed te zitten. Paar opmerkingen toch:

- Je versterker is een FRA-752/N voor zover ik kan aflezen uit je ruisfoto's. Wat gebeurt er met je signaalwaarden als je de splitter voor je modem eruit haalt en je modem op poort 1 (de onversterkte) van je versterker aansluit?
- Direct boven je versterker heb je een splitter aangesloten met een haakse IEC-connector op een verloopstuk. De kabel op de haakse stekker staat in een scherpe bocht. Verwijder dat kabeltje en gebruik gewoon een F-connector aan beide kanten
- Wat doet die einddoos in je meterkast? Gaat daar nog 10 meter kabel naartoe?

Mocht opmerking 1 goed uitpakken, dan zou ik een paar wijzigingen aanbrengen in je installatie:
- modem op poort 1, in zijn eentje.
- Overige 6 kabels verdelen over de overige 3 aansluitingen, hetzij met bestaande 2wegs splitters, hetzij met een 3wegs splitter als een van je kabels dusdanig veel verlies heeft dat een splitter daarvoor geen optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel7
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-09 16:09
Een vriend van me heeft sinds vorige week een Cisco EPC3925. Hij heeft nu problemen met Xbox Live, online Modern Warfare is telkens een probleem (wordt er telkens uitgegooid).

Heb hem verteld dat hij poorten moet forwarden. Dat heeft hij gedaan maar het probleem blijft.

Zijn er meer mensen met deze ervaring? Of is er iemand met een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_1987

Dennis_1987

Level 29 Humanoid

maikel7 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 11:38:
Een vriend van me heeft sinds vorige week een Cisco EPC3925. Hij heeft nu problemen met Xbox Live, online Modern Warfare is telkens een probleem (wordt er telkens uitgegooid).

Heb hem verteld dat hij poorten moet forwarden. Dat heeft hij gedaan maar het probleem blijft.

Zijn er meer mensen met deze ervaring? Of is er iemand met een oplossing?
Bellen om de routerfunctie uit te zetten en de oude router er weer aan te hangen kan altijd. Weet je wat voor router hij heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel7
Dennis_1987 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 11:58:
[...]

Bellen om de routerfunctie uit te zetten en de oude router er weer aan te hangen kan altijd. Weet je wat voor router hij heeft?
Hij heeft alleen deze modem (met routerfunctionaliteit toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
lolgast schreef op maandag 19 maart 2012 @ 23:48:
[...]

Hoewel ik natuurlijk graag doe wat ik zou moeten doen, ik heb nog altijd geen flauw idee wat die Upstream waarde laat zien. Wat monitoren ze daar nou eigenlijk? Of mijn signaal ruisvrij overkomt?
Nee, dit is niet iets wat ergens anders gemonitord wordt, het is gewoon de modem die aangeeft hoe hard hij uitzendt.

Bij DOCSIS bepaalt de CMTS hoe hard de modem zendt. Als het signaal te sterk binnenkomt stuurt het een signaal aan de modem dat hij zachter moet zenden. Als het te zwak binnenkomt stuurt het een signaal dat de modem harder moet zenden. Maar op gegeven moment houdt het op, dan zendt de modem maximaal maar komt het signaal nog steeds te zwak binnen. Dat is de situatie bij jou momenteel.
Volgens meerdere mensen hier is mijn waarde dus ongeveer 10% te zwak/sterk/verkeerd. Wat is de meest logische stap om dit te troubleshooten?
Hij zendt ongeveer 10% te hard. Normaal is tussen 45dBmV en 55dBmV. Meest logische stap is om te beginnen de modem direct op je overnamepunt aan te sluiten. Dan weet je de paddemping naar de CMTS toe. Als dat meer dan 51dB is, dan ligt het probleem in het netwerk van UPC. Is het minder dan 51dB, dan zit het probleem bij jou in huis, vnl in een van de splitters of versterkers.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_1987

Dennis_1987

Level 29 Humanoid

maikel7 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 12:04:
[...]

Hij heeft alleen deze modem (met routerfunctionaliteit toch).
Ah ok, ik ging er eigenlijk vanuit dat hij al een router had om met zijn xbox en pc/laptop tegelijk te kunnen internetten. Ik weet niet of hij nieuw is op dit adres of hiervoor een ander modem met wifi functie had, vandaar.

Ziggo zelf gaat dit niet ondersteunen kan ik je alvast vertellen. Eventueel nogmaals checken bij microsoft welke poorten er precies open moet staan en zeker weten dat dit is gebeurd. Voor de zekerheid misschien even het modem terugzetten naar fabrieksinstellingen en dan dat jij die poorten voor hem open zet.
Je kunt proberen te bellen en het er op gokken dat je net een medewerker aan de lijn krijgt die zelf ook een xbox gebruikt, maar dit valt normaal buiten het servicebereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel7
Dennis_1987 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 14:47:
[...]

Ah ok, ik ging er eigenlijk vanuit dat hij al een router had om met zijn xbox en pc/laptop tegelijk te kunnen internetten. Ik weet niet of hij nieuw is op dit adres of hiervoor een ander modem met wifi functie had, vandaar.

Ziggo zelf gaat dit niet ondersteunen kan ik je alvast vertellen. Eventueel nogmaals checken bij microsoft welke poorten er precies open moet staan en zeker weten dat dit is gebeurd. Voor de zekerheid misschien even het modem terugzetten naar fabrieksinstellingen en dan dat jij die poorten voor hem open zet.
Je kunt proberen te bellen en het er op gokken dat je net een medewerker aan de lijn krijgt die zelf ook een xbox gebruikt, maar dit valt normaal buiten het servicebereik.
Hij heeft overigens UPC, geen Ziggo. Daarvoor had hij een andere modem van UPC. Hij heeft een upgrade gedaan naar een sneller abo en daarvoor kreeg hij een andere modem (daarvoor werkte het dus perfect).

Ik zal eens gaan kijken of hij de poorten juist heeft geopend. Maar er zijn geen andere mensen hier op het forum met dezelfde problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb denk ik vergelijkbare problemen. Wij hadden hier eerst een Thomson die helemaal vervelend was. Die was blijkbaar niet geschikt voor games, want dan viel de verbinding er uit. Surfen ging prima.
Sinds gisteren nu een EPC3295 van Cisco. De problemen lijken voor een deel opgelost maar tijdens het gamen (online poker in mijn geval) blijft de verbinding er zo'n 1-2 keer per uur mee ophouden. Hij herstelt dan wel snel (wat bij de Thomson niet het geval was, stoppen met gamen was dan de enige oplossing), binnen een sec of 10 en dan kan ik weer door. Vrij irritant dus maar al wel een verbetering;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_1987

Dennis_1987

Level 29 Humanoid

maikel7 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 15:44:
[...]

Hij heeft overigens UPC, geen Ziggo. Daarvoor had hij een andere modem van UPC. Hij heeft een upgrade gedaan naar een sneller abo en daarvoor kreeg hij een andere modem (daarvoor werkte het dus perfect).

Ik zal eens gaan kijken of hij de poorten juist heeft geopend. Maar er zijn geen andere mensen hier op het forum met dezelfde problemen?
Moest inderdaad UPC zijn, ik check altijd het ziggo en upc topic en haalde het even door elkaar.

Welk modem had hij dan hiervoor? En gebruikte hij het alleen voor zijn xbox of had hij ook nog andere pc's/laptops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 15:54:
Ik heb denk ik vergelijkbare problemen. Wij hadden hier eerst een Thomson die helemaal vervelend was. Die was blijkbaar niet geschikt voor games, want dan viel de verbinding er uit. Surfen ging prima.
Sinds gisteren nu een EPC3295 van Cisco. De problemen lijken voor een deel opgelost maar tijdens het gamen (online poker in mijn geval) blijft de verbinding er zo'n 1-2 keer per uur mee ophouden. Hij herstelt dan wel snel (wat bij de Thomson niet het geval was, stoppen met gamen was dan de enige oplossing), binnen een sec of 10 en dan kan ik weer door. Vrij irritant dus maar al wel een verbetering;)
Is dat draadloos of bedraad?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 16:47:
[...]

Is dat draadloos of bedraad?
Draadloos, maar het probleem lijkt echt puur en alleen bij gamen op te treden. Bij surfen op pc, laptop en mobiel is de verbinding altijd stabiel.
Het is niet echt makkelijk om met draad te testen maar das misschien goed om eens te doen ja. Blijft het natuurlijk 'slecht' dat het via draadloos zo moeizaam moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omfgbbqpls
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 17:20:
[...]

Draadloos, maar het probleem lijkt echt puur en alleen bij gamen op te treden. Bij surfen op pc, laptop en mobiel is de verbinding altijd stabiel.
Het is niet echt makkelijk om met draad te testen maar das misschien goed om eens te doen ja. Blijft het natuurlijk 'slecht' dat het via draadloos zo moeizaam moet gaan.
Houdt er rekening mee dat draadloos signaal een stuk gevoeliger is. Wanneer je snelheid/zekerheid nodig hebt, is een utp-kabel natuurlijk altijd de beste oplossing.

Zit je overigens ver van je router af wanneer je online bent, ofniet? Dit kan natuurlijk ook nog invloed hebben.
DJSmiley schreef op maandag 19 maart 2012 @ 23:14:
[...]

Max 51dBmV

Nee, maximaal 55dBmV. UPC betreft overigens altijd 1 upstreamkanaal. De waardes waar jij het over hebt betreft CMTS (of te wel het netwerk van UPC).

Modem waardes behoren als volgt te zijn:

Upstream power: <55 dBmV
Downstream power: >-10dBmV en <10dBmV
Downstream SNR: >33dB
lolgast schreef op maandag 19 maart 2012 @ 23:48:
[...]

De upstream is met name van belang voor digitale televisie. Denk aan UPC on demand (films huren etc.). Alles waarvoor respons nodig is van UPC uit.

[ Voor 55% gewijzigd door omfgbbqpls op 20-03-2012 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hemelsbreed nog geen 3m;) wel met een muur ertussen. En we wonen in het centrum van Amsterdam dus er zal sowieso sneller last zijn van storingen ivm de vele netwerken in de buurt. Heb al verschillende keren kanaal van wifi aangepast maar dat haalt weinig uit.
Het rare blijft echter dat surfen, downloaden of wat dan ook (alles behalve poker dus;)) altijd prima gaan. Ook de signaalsterkte is altijd uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Binnenkort gewoon eens met kabel testen om uit te sluiten dat het evt aan wifi ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omfgbbqpls
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 18:24:
Hemelsbreed nog geen 3m;) wel met een muur ertussen. En we wonen in het centrum van Amsterdam dus er zal sowieso sneller last zijn van storingen ivm de vele netwerken in de buurt. Heb al verschillende keren kanaal van wifi aangepast maar dat haalt weinig uit.
Het rare blijft echter dat surfen, downloaden of wat dan ook (alles behalve poker dus;)) altijd prima gaan. Ook de signaalsterkte is altijd uitstekend.
Klinkt vreemd. Wireless is echter altijd afhankelijk van ander gebruik rondom de ether.

Bovenstaande is direct de reden waarom UPC niet verantwoordelijk is voor slecht werkende draadloze verbindingen.

Lees onderstaande, aldus UPC zelf:

Een draadloos netwerk geeft in geen enkel geval garantie voor de kwaliteit van de draadloze verbinding. Omdat het transportmedium (de lucht) gedeeld wordt met vele andere bronnen, kunnen eenvoudig storingen optreden. Verder is het draadloze medium gevoelig voor obstakels en neemt de capaciteit af naarmate de afstand toeneemt.

[ Voor 23% gewijzigd door omfgbbqpls op 20-03-2012 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crescendo
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20-01 21:10
Hoe sluit ik een hard-disk-recorder aan op de DCR7111-03. Vroeger ging dit via de coax-kabel, maar de DCR heeft geen extra coax-uitgang. Kan ik de wel aan wezige scart-uitgang hiervoor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Crescendo schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 19:14:
Hoe sluit ik een hard-disk-recorder aan op de DCR7111-03. Vroeger ging dit via de coax-kabel, maar de DCR heeft geen extra coax-uitgang. Kan ik de wel aan wezige scart-uitgang hiervoor gebruiken?
Zoals dion_b eerder al zo mooi aanhaalde: UPC Digital TV - Deel 6 :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds het uitzetten van de firewall van de EPC3295 vanochtend, vandaag zeer stabiel internet gehad! Is nog maar 1 dag natuurlijk maar ik hoop de oplossing dan eindelijk gevonden te hebben;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 18:13:
Sinds het uitzetten van de firewall van de EPC3295 vanochtend, vandaag zeer stabiel internet gehad! Is nog maar 1 dag natuurlijk maar ik hoop de oplossing dan eindelijk gevonden te hebben;)
Niet al te best als de firewall oorzaak was, maar idd mooi dat je het iig gevonden hebt. Als het toch weer mis gaat, eerst even met kabeltje testen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:07
Ik heb sinds een dag of 2 a 3 dat mn 50mbit verbinding rete traag is.
Als ik een speedtest doe via speedtest.net kom ik uit op 9.8 KByte/sec. Op dit moment.

Ik heb het modem al een reset gegeven en alle routers en andere apparaten die ermee verbonden zijn eraf gehaald. Nog steeds ruk.

Computer heb ik een scan gegeven en daar lijkt geen virus of malware op te staan welk de verbining dicht trekt. De test pc is daarnaast gewoon snel en is uiteraard bedraad aangesloten.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? ik zit in Arnhem en op de site van UPC is niks te vinden mbt storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 09:14
Bongoarnhem schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 21:21:
Ik heb sinds een dag of 2 a 3 dat mn 50mbit verbinding rete traag is.
Als ik een speedtest doe via speedtest.net kom ik uit op 9.8 KByte/sec. Op dit moment.

Ik heb het modem al een reset gegeven en alle routers en andere apparaten die ermee verbonden zijn eraf gehaald. Nog steeds ruk.

Computer heb ik een scan gegeven en daar lijkt geen virus of malware op te staan welk de verbining dicht trekt. De test pc is daarnaast gewoon snel en is uiteraard bedraad aangesloten.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben? ik zit in Arnhem en op de site van UPC is niks te vinden mbt storingen.
Ja hier een 50Mb lijn die maar ongeveer 20mb haalt laatste 2 dagen, terwijl paar dagen geleden gewoon 48 mb gehaald werd. Net had ik zelfs helemaal geen internet... storing lijkt verholpen bij mij.

Edit: ik haal nu ook maar 10,48MB lijkt op een storing

[ Voor 3% gewijzigd door -Bas op 21-03-2012 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Ik word er een beetje moe van, ben wel blij dat ik niet de enige ben. Ga ze maar eens bellen.

[ Voor 1% gewijzigd door Bongoarnhem op 21-03-2012 22:01 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21-12-2014
Bongoarnhem schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 21:42:
Ik wordt er een beetje moe van, ben wel blij dat ik niet de enigste ben. Ga ze maar eens bellen.
Ik word moe van mensen die "ik wordt" met dt en "enigste" schrijven!

[ Voor 7% gewijzigd door Hurm op 21-03-2012 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Hurm schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 21:59:
[...]

Ik word moe van mensen die "ik wordt" met dt en "enigste" schrijven!
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Heb nu alleen nog internet via wifi, ik post dit nu met mijn mobiel. Morgen bel ik upc ook even in ieder geval om ze op de hoogte te stellen...

Edit: regio Zutphen -voorst hier

[ Voor 11% gewijzigd door -Bas op 21-03-2012 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
omfgbbqpls schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 18:20:

[...]

Nee, maximaal 55dBmV. UPC betreft overigens altijd 1 upstreamkanaal. De waardes waar jij het over hebt betreft CMTS (of te wel het netwerk van UPC).

Modem waardes behoren als volgt te zijn:

Upstream power: <55 dBmV
Downstream power: >-10dBmV en <10dBmV
Downstream SNR: >33dB

[...]
Er zijn meerdere mensen/gebieden bij UPC waar men meerdere upstreams heeft.

Een modem zal wel degelijk upstreams gaan uitschakelen als de upstream te hoog wordt (lees: >52dBmV.

Ik kan even niet zo snel een modem vinden die in 4x1 oid draait, maar ik heb in de praktijk wel degelijk modems gezien die terugvallen naar 4x1 bij een brakke upstream.

Een CMTS zend trouwens rond de 0dBmV uit. (60dBuV), of iets rond die buurt. De rest van het traject wordt bepaald door de tussenliggende apparatuur (wijkcentra, groepsverdelers enz). Als dit allemaal goed is afgeregeld zal een CMTS rond de 0dBmV hoeven uitsturen voor z'n upstream.

Dat is overigens niet alleen bij Cisco, maar ook bij Arris zo.

Voorbeeldje (van een 100/100Mbit verbinding in 4x4 (4 downstream, 4 upstream)

13/0- 3/10.0   CM 0015.cf38.xxxx (Arris) D3.0 State=Operational D1.1/atdma PrimSID=7904
Cable-Mac= 3,  mCMsg = 18   mDSsg = 1   mUSsg = 3  RCP_ID= 0x0010001004  RCC_Stat= 63, RCS=0x0100022c TCS=0x010003cd
Timing Offset=1590   Rec Power= 3.75 dBmV Proto-Throttle=Normal dsPartialServMask=0x0000 usPartialServMask=0x000000
Uptime=  3 days  4:03:45 IPv4=10.202.x.x      cfg=HSDVENDOR_HSD100MBPS.bin
LB Policy=0  LB Group=33591296    Filter-Group CM-Down:0   CM-Up:0
Privacy=Disabled
u/d SFID    SID State Sched    Tmin       Tmax    DFrms   DBytes    CRC    HCS  Slot/Ports
uB671729   7904 Activ BE          0  100000000  4898440 743112123      0      1    3/8.0,9.0,10.0,11.0
dB671730  *4048 Activ             0  100000000  9060547 3973036263                 13/0,1,6,7
L2VPN per CM: (Disabled)
Current CPE=1  Max CPE=20
 CPE       0022.7524.xxxx IP=178.x.x.x   Filter-Group:Up=0 Down=0 Proto-Throttle=Normal

Modem physical interface information

Querying remote CM...Response received

Mar 21 22:06:06

Last Poll
  Started:   2012 March 21 22:02
  Completed: 2012 March 21 22:02

---- CMTS Measurements -----  --------- CM Measurements ---------
Interface     USPwr  USSNR  uReflec Timing  USPwr  DSPwr  DSSNR  uReflec Timing  Last
(DS-US)       (dBmV)  (db)   (dBc)  Offset  (dBmV) (dBmV)  (db)   (dBc)  Offset Polled MAC address
------------- ------ ------ ------- ------  ------ ------ ------ ------- ------ ------ --------------
13/0-3/10        3.9   32.2       0   1590    43.8   6.7   37.9      34   5379  00:00 0015.cf38.xxxx (Arris)

Total    Oper  Disable    Init  Offline
---------------------------------------------------------
Found             1       1        0       0        0

CMTS zend in dit geval 3.9dBmV, en ontvangt 3.75dBmV (Op de modem komt dit binnen als 6dBmV downstream, modem zelf zend met 43,8dBmV terug. De rest wordt in het tussenliggende traject met de versterkers daar opgevangen, zodat aan beide kanten het signaal goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
Ik zit nu op 48.7Upstream
hier een screen:
Afbeeldingslocatie: http://www.uploadplaatjes.nl/img1/20120321/484999.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenDJ
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:51
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 18:13:
Ik heb nu ook sinds een paar dagen de SPI firewall uit staan en sindsdien inderdaad geen problemen meer.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
-Bas schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 22:41:
Ik zit nu op 48.7Upstream
hier een screen:
[afbeelding]
Je had toch een downstreamprobleem - waarom dan op de upstream focussen?

48.7dBmV is in ieder geval prima, maar sowieso is er als je verbinding stabiel is niets mis met die signalen - als daar iets fout is ervaar je dat als wegvallende verbinding of gruwelijk packetloss. Daar heb je geen last van, dus je heeft het weinig meerwaarde om daarop te focussen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
dion_b schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 13:43:
[...]

Je had toch een downstreamprobleem - waarom dan op de upstream focussen?

48.7dBmV is in ieder geval prima, maar sowieso is er als je verbinding stabiel is niets mis met die signalen - als daar iets fout is ervaar je dat als wegvallende verbinding of gruwelijk packetloss. Daar heb je geen last van, dus je heeft het weinig meerwaarde om daarop te focussen.
Ja ik wist dus niet precies wat het probleem was. :F

Nu ook de firewall uitgezet en haal nu gewoon de resultaten die ik hoor te halen bij speedtests 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
-Bas schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 19:03:
[...]

Ja ik wist dus niet precies wat het probleem was. :F

Nu ook de firewall uitgezet en haal nu gewoon de resultaten die ik hoor te halen bij speedtests 8)
Firewall van je PC of van de modem/router?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
dion_b schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 20:27:
[...]

Firewall van je PC of van de modem/router?
Bij het modem van UPC (cisco), SPI Firewall Protection op disabled gezet. Nu blijft hij het gewoon doen en heb ik nergens meer last van. :D

1 van deze drie dingen gaven problemen:
  • Block fragmented IP packets
  • Block Port Scan Detection
  • Block IP Flood Detection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
* Sjah gelooft best wel in de firewall van de router

dus of uitzetten zo verstandig is... ach dat die het doet is uiteraard belangrijker, snap ik ook wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Eens dat een firewall in een router meerwaarde heeft, maar dan moet het je verbinding niet om zeep helpen :X

Heb wel vaker gezien dat IP Flood Detection problemen geeft, weet niet meer welke router ik toen had, maar het ging mis als je een webpagina had die veel content had van verschillende domeinen (mooi voorbeeld: Grote Grappige Plaatjestopic in HK). Gevolg was dat je browser een stortvloed aan DNS requests deed, de replies daarvan werden als IP Flood gezien en geblokkeerd. Mag je raden hoe dat voelde bij het surfen |:(

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 02:09
Mja, of je zo blij moet zijn met een SPI firewall op een linksys router... in al de jaren dat ik linksys apparatuur heb gezien heb ik dat altijd uitgezet, op een of andere manier werkte de verbinding dan een stuk stabieler. Deze Cisco modems zijn ook snoeihard linksys routers met cisco labeltje opgeplakt, ik snap nog steeds niet waarom Cisco nog altijd hun naam te grabbel gooit door deze op linksys apparatuur te plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Vannacht tussen 01:00 en 02:00 kreeg het modem geen verbinding. Daarna werd een ander IP toegewezen.
Ik kan niets terugvinden over (on)gepland onderhoud. De verbinding lijkt verder even stabiel als voorheen.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 15:41
zou het kunnen dat er problemen zijn met interne communicatie tussen 2 UPC klanten?

ik log nog wel eens in op de router/server die ik bij een vriend van me heb neer gezet om onderhoudt te doen.
maar dat kon 3 dagen geleden niet. en nu nog steeds niet.

de webinterface bekijken gaat ook niet, en pingen ook niet. allemaal geen verbinding.

MAAR als ik dan een portscan of ping website pak dan zijn de poorten gewoon open en de host beschikbaar.

hij kan ook niet bij mij inloggen met putty of de 2 webinterface's benaderen (mldonkey en sabnzb).
maar als ik dat probeer via mobile internet dan gaat het zonder problemen.

zouden jullie misschien een ping kunnen proberen naar countess.dyndns.org als je UPC hebt? (alles zit goed dicht verder en er valt toch niks te halen)

het kan zijn dat het regionaal is. ik zit in Eindhoven, en hij zo'n 25km er vandaan namelijk.

(hamachi geeft ook aan dat we via een relay gaan waar dat voorheen altijd direct was)

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:26
Ik kom er ook niet op. Ook http://www.downforeveryoneorjustme.com/ geeft aan dat de site plat ligt hier. (5621, FP60)
Pingen lukt ook niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Richub op 24-03-2012 06:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
De upload snelheid van UPC is weer eens om te janken, 180kbps is pleite :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-07 15:41
Richub schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 06:08:
Ik kom er ook niet op. Ook http://www.downforeveryoneorjustme.com/ geeft aan dat de site plat ligt hier. (5621, FP60)
Pingen lukt ook niet.
er draait ook geen web-server op op port 80. dus die site zal vinden dat ik down ben.

maar
http://www.t1shopper.com/tools/port-scan/
kan wel verbinding maken (mijn host of ip gebruiken en bijvoorbeeld port 22 of 9090)

pingen lukt trouwens vanaf externe locaties ook niet. dat zal mijn firewall script wel blokkeren dan. (had ik van te voren even moeten testen eigenlijk)

voor de webinterface kijk fff op port 9090 met een https verbinding
https://countess.dyndns.org:9090

als je een cert error krijgt of een login prompt maakt hij verbinding, anders niet

edit: net nog even geprobeerd en ik kan ook via SSH inloggen via mijn mobile verbinding.
als iemand nog even kan kijken of hij verbinding kan maken met bovenstaande website weet ik genoeg en kan ik UPC bellen.

[ Voor 21% gewijzigd door Countess op 24-03-2012 16:59 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryKohne
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-08-2021
Ik kan vanaf hier met mijn upc gewoon verbinding maken.

Heb dit geintje zelf ook een keer meegemaakt en de routing naar mijn website ging toen helemaal verkeerd.
Met als gevold dat ikzelf niet op mijn website kwam. Dit is toen door upc opgelost door mijn ip te veranderen.

| Victory is reserved for those who are willing to pay it's price | To become your own champion, believe and achieve |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Hoi,

ik heb een Cisco 3925 modem gekregen, nu lopen de meningen nogal uiteen. Maar is dit eeneen modem waar je makkelijk een eigen router aan kunt hangen? Linksys WRT320n in mijn geval..

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
rikadoo schreef op zondag 25 maart 2012 @ 19:57:
Hoi,

ik heb een Cisco 3925 modem gekregen, nu lopen de meningen nogal uiteen. Maar is dit eeneen modem waar je makkelijk een eigen router aan kunt hangen? Linksys WRT320n in mijn geval..
Naar wat ik begrepen heb is het een modem inc router, dus een 2e router erachter is niet slim, tenzij je die puur en alleen gebruikt als switch, maar das ook niet nuttig..

Ik heb laatst ook een 3295 geweigerd bij het ingaan van m'n nieuwe abbo. Ik regel de zaakjes liever zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb kortgeleden ook een Cisco 3925 gekregen, ter vervanging van de Thomson TWG870. Echter gaat downloaden sinds dit modem niet erg vlug.

Websites bezoeken kan bijv. niet meer wanneer ik download met torrents, dan zit de verbinding op slot.
Tevens zijn de download snelheden hierbij niet hoger dan 250 kbps. Terwijl ik voorheen gemakkelijk meerdere MB/s behaalde.

Downloaden via nieuwsgroepen lukt ook niet meer. Constant connection errors.

Websites bezoeken gaat sinds dit nieuwe modem wel heel veel sneller. Maar dat bij de Thomson ook niet slecht.

Internet abonnement: 60 mbit.
Speedtest uitslagen zijn goed. Ongeveer 54 mbps download en 5 mbps upload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 25 maart 2012 @ 21:08:
Ik heb kortgeleden ook een Cisco 3925 gekregen, ter vervanging van de Thomson TWG870. Echter gaat downloaden sinds dit modem niet erg vlug.

Websites bezoeken kan bijv. niet meer wanneer ik download met torrents, dan zit de verbinding op slot.
Tevens zijn de download snelheden hierbij niet hoger dan 250 kbps. Terwijl ik voorheen gemakkelijk meerdere MB/s behaalde.

Downloaden via nieuwsgroepen lukt ook niet meer. Constant connection errors.

Websites bezoeken gaat sinds dit nieuwe modem wel heel veel sneller. Maar dat bij de Thomson ook niet slecht.

Internet abonnement: 60 mbit.
Speedtest uitslagen zijn goed. Ongeveer 54 mbps download en 5 mbps upload.
SPI al uit gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
Navond :P even een vraag: ik ben van plan een upc 50mbit lijntje aan te vragen, samen met tv en bellen. De TS is 7 jaar oud dus die info zal wel verouderd zijn. Maar watvoor routers en meuk krijg je allemaal? Ik wil uiteraard dat mn TV op HDMI aangesloten kan worden, maar hoe sluit je dan meerdere tv's aan? Of zitten er nog wat coax uitgangen op het kastje voor de TV?

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:47
Widow schreef op maandag 26 maart 2012 @ 20:50:
Navond :P even een vraag: ik ben van plan een upc 50mbit lijntje aan te vragen, samen met tv en bellen. De TS is 7 jaar oud dus die info zal wel verouderd zijn. Maar watvoor routers en meuk krijg je allemaal? Ik wil uiteraard dat mn TV op HDMI aangesloten kan worden, maar hoe sluit je dan meerdere tv's aan? Of zitten er nog wat coax uitgangen op het kastje voor de TV?
heb vorige maand aangevraagd dus redelijk up to date
je krijgt bij 50mbit alles in 1

>een philips mediabox (upc branded) met hdmi uitgang
>een cisco modem (gebruikte)
>een nieuwe sitecom 300n x2 (100mbit) router

overige tvs zal je met coax moeten aansluiten op de oude manier

Je krijgt overigens ook een splitter als je maar 1 aansluitpunt heb in de meterkast (splitter voor radio tv that is)
ook zit er 5m cat5e kabel in de doos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18:16
Widow schreef op maandag 26 maart 2012 @ 20:50:
Heb je al gezocht op deze vragen? Overigens wat ze uitleveren is telkens verschillend, dus daar kan niemand je een antwoord op geven. Maar de antwoorden staan voor het grootste deel hier:
http://www.upc.nl/klanten...ngen-en-instructievideos/

[ Voor 12% gewijzigd door DutchKel op 27-03-2012 09:22 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 25-08 10:41
kfaessen schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 09:20:
[...]

Heb je al gezocht op deze vragen? Overigens wat ze uitleveren is telkens verschillend, dus daar kan niemand je een antwoord op geven. Maar de antwoorden staan voor het grootste deel hier:
http://www.upc.nl/klanten...ngen-en-instructievideos/
Uiteraard zoek ik ernaar, en waar ik bij andere ISP's gewoon info vind over welk modem ze gebruiken en welke aansluitingen die heeft, vind ik dat bij UPC niet op de site. Het gaat mij er om dat die mediabox gewoon hdmi heeft, dat ik niet mn 48" lcd op een scart aansluiting hoef aan te sluiten.

Overige TV's op coax is prima, dat maakt me niet zoveel uit :) thanks voor het antwoord iig!

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
Widow schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 11:29:
[...]

Uiteraard zoek ik ernaar, en waar ik bij andere ISP's gewoon info vind over welk modem ze gebruiken en welke aansluitingen die heeft, vind ik dat bij UPC niet op de site. Het gaat mij er om dat die mediabox gewoon hdmi heeft, dat ik niet mn 48" lcd op een scart aansluiting hoef aan te sluiten.

Overige TV's op coax is prima, dat maakt me niet zoveel uit :) thanks voor het antwoord iig!
oja,..volgens mij bestaan er ook mediaboxen alleen per scart
Je moet de HD pakket erbij nemen alvorens je de met hdmi krijgt
(volgens mij dan) zoiets heb ik ergens gelezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Widow schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 11:29:
[...]Het gaat mij er om dat die mediabox gewoon hdmi heeft, dat ik niet mn 48" lcd op een scart aansluiting hoef aan te sluiten.
Als je geen HD-abonnement neemt, krijg je gewoon een Thomson-mediabox en juist, daar zit geen HDMI op. Het kan zo zijn dat er toch een Pace HD-mediabox geleverd wordt, maar dat is geen regel.

Maar uh, woon je eventueel in glasvezelgebied?

Zo ja -> leesvoer en wat sumiere info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 08:51

@r!k

It is I, Leclerq

Creative S schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 11:47:
[...]

Als je geen HD-abonnement neemt, krijg je gewoon een Thomson-mediabox en juist, daar zit geen HDMI op. Het kan zo zijn dat er toch een Pace HD-mediabox geleverd wordt, maar dat is geen regel.

Maar uh, woon je eventueel in glasvezelgebied?

Zo ja -> leesvoer en wat sumiere info.
Als je geen opnemen neemt in het gewone pakket heb je kans dat je zo'n kleine decoder met hdmi krijgt, onze decoder voor Boven heeft HDMI maar ik heb toch echt geen HD pakket.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
SonyEricsson schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 11:47:
[...]

oja,..volgens mij bestaan er ook mediaboxen alleen per scart
Je moet de HD pakket erbij nemen alvorens je de met hdmi krijgt
(volgens mij dan) zoiets heb ik ergens gelezen
Ik heb geen HD bij mijn UPC pakket maar heb wel een Mediabox gekregen met HDMI.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
@r!k schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 12:51:

Als je geen opnemen neemt in het gewone pakket heb je kans dat je zo'n kleine decoder met hdmi krijgt, onze decoder voor Boven heeft HDMI maar ik heb toch echt geen HD pakket.
Ik zeg: het kan

Het kan inderdaad gebeuren dat je gewoon wel een decoder met HDMI krijgt, maar het is eerder uitzondering dan regel dat je er één krijgt.

[ Voor 24% gewijzigd door CreativeS op 27-03-2012 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het was even zoeken, maar ik heb hem gevonden en het was de oplossing. Vielen dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het normaal dat telefonie via je kabelmodem loopt ? ik had verwacht dat dit via de wandcontactdoos ging. Echter heb ik dan geen nummerweergave.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 20:03:
Is het normaal dat telefonie via je kabelmodem loopt ? ik had verwacht dat dit via de wandcontactdoos ging. Echter heb ik dan geen nummerweergave.
wandcontactdoos is telefoonlijn

ingeplugt in modem = voip
aangezien je upc hebt is dat alleen maar voip , dus in de modem
en upc heeft standaard geen nummerweergave

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 20:03:
En kom je van KPN? Dan kan het ook nog zijn dat je toestel alleen DTMF ondersteund, en UPC gebruikt(zoals bijna alle providers tegenwoordig) FSK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Mijn downloadsnelheid is weer eens om te janken.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1866759470.png

En als ik de speedtest op upc.nl doe haal ik wel de snelheid waar ik voor betaal namelijk 60/6.

UPC maar weer gebeld, en ze hebben een SPH of zo aangemaakt :)

[ Voor 13% gewijzigd door FabiandJ op 31-03-2012 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedeavond,

Ik heb sinds kort een nieuwe modem van UPC (Cisco EPC3212). Sinds ik deze modem heb, heb ik problemen met het hosten en joinen van games op mijn Ps3 ( Mw3 ). Voorheen heb ik hier nooit problemen mee gehad.

Ik heb met mijn router er tussen een nat type 2. Ik heb een DMZ gemaakt, mijn porten geforward, en UPNP ingeschakeld, maar geen van deze opties had een positief effect. Ik heb daarom geprobeerd om mijn Ps3 rechtstreeks aan mijn modem te koppelen om zo te kijken of ik met een nat type 1 wel kon hosten en joinen, maar wederom geen positief effect. Als laatste optie heb ik de Ps3 van mijn neefje gepakt en deze rechtstreeks aan mijn modem gekoppeld, maar alsnog konden de meeste mensen mij niet joinen en omgekeerd ondanks nat type 1.

Het ligt volgens mij dus aan mijn modem, maar de klantenservice van UPC kon mij hiermee niet verder helpen omdat zij internet leveren en dat was wel in orde. Heeft 1 van jullie een idee hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bugsvoyager
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-09 19:08
dag dames en heren.

ten eerste stel ik me even voor
ik ben john en heb sins kort een pakket aangeschaft bij upc.(in februarie)

tv en telefonisch werkt prima.

maar internet is om te huilen.
na 2 telefoontje en testen uitgevoerd werkt het nog steeds niet naar behoren.
heb een cisco modem en een sitecom router 300n x3

heb een pakket genomen van 50 mb internet(ongeveer uitgerekend 6 mb)]
eerste week ging goed lekker snel zonder probleem.
plots kon hij niet sneller dan 8 mb downloaden(omgerekend 1mb)
dus heb gebeld en uitleg gekregen om de router even van het stroom te halen en (waarom ik dat niet heb aangedacht) het werkt weer naar behoren.eindelijk weer 50 mb gemiddeld downloaden
dus ik weer tevreden.

volgende dag weer hetzelfde liedje.
weer geen 50 mb maar 8 mb.
dusweer bellen mevrouw van upc nl zegt trek de kabel direct van de modem naar de computer.
en verrekt het werkt weer goed.
snel al tot conclusie dat de router niet goed werkt.
maar mevrouw upc kon niet verder helpen en moet ik naar sitecom bellen en dat wil ik niet want dat kost mij 50 cent per minuut dus forget it.

dus hierbij hoop ik dat een van jullie mij kan vertellen wat ik moet doen om te kunnen oplossen.
ik weet hoe ik al op de router kan komen en heb meteen even kanaal aangepast zodat ik nu ook wireles op mobiel kan dien.

dus hierbij please help me

mvg john

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Tsja, wat je kan doen om het op te lossen, Sitecom bellen? Je kan nu heel moeilijk gaan doen om te kijken hoe het anders opgelost kan worden, maar zij zijn toch echt degenen die je daar verder mee kunnen gaan helpen. Mocht het zo zijn dat zij vaststellen dat de router niet goed is zul je een nummer krijgen waar UPC dan weer wat mee kan.

Verder, niet lullig bedoelt, maar je verhaal wordt niet duidelijker door je hoofdlettergebruik. Of beter gezegd, het gebrek daaraan. 50 mb dat 6 mb is omgerekend :?
Ik neem aan dat je bedoelt 50Mb/s dat omgerekend ongeveer 6MB/s is. Bij internetsnelheden wordt over het algemeen in bits/seconde gesproken. Zo heb je ook in de computer ook een 100Mb/s of 1.000Mb/s netwerkkaart zitten, en niet een 12.5MB/s of 125MB/s.

Voor zover ik kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19:27
Gisteren kreeg ik een flyer van UPC in de bus over UPC Voordeelpakketten.
Na eea uitgezocht te hebben blijkt UPC in glasvezelgebieden speciale acties te houden.
Bestaande klanten kunnen echter ook gebruik maken van betere abonnementsprijzen.
Zo kon ik voor precies 1 euro minder p/m van 60Mbit naar 120Mbit. Rest hetzelfde.
Enigste voorwaarde is dat je weer een jaarcontract krijgt.
Hier is trouwens helemaal geen sprake van glasvezel.

-edit-
Was al bekend in het "UPC Digital TV - Deel 6" topic.

[ Voor 6% gewijzigd door coob op 01-04-2012 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bugsvoyager
crizyz schreef op zondag 01 april 2012 @ 05:53:
Tsja, wat je kan doen om het op te lossen, Sitecom bellen? Je kan nu heel moeilijk gaan doen om te kijken hoe het anders opgelost kan worden, maar zij zijn toch echt degenen die je daar verder mee kunnen gaan helpen. Mocht het zo zijn dat zij vaststellen dat de router niet goed is zul je een nummer krijgen waar UPC dan weer wat mee kan.

Verder, niet lullig bedoelt, maar je verhaal wordt niet duidelijker door je hoofdlettergebruik. Of beter gezegd, het gebrek daaraan. 50 mb dat 6 mb is omgerekend :?
Ik neem aan dat je bedoelt 50Mb/s dat omgerekend ongeveer 6MB/s is. Bij internetsnelheden wordt over het algemeen in bits/seconde gesproken. Zo heb je ook in de computer ook een 100Mb/s of 1.000Mb/s netwerkkaart zitten, en niet een 12.5MB/s of 125MB/s.

Voor zover ik kan helpen.
je heb gelijk 50mb/s

kon even niet zo snel opkomen.
maar ik hoopte dat een van jullie het wisten want als ik de router heb gereset(stroom eruit heb gehaald) en weer erin plug na 30 seconde werkt hij weer maar als ik mijn pc uit doe en weer opnieuw start slaat hij weer terug naar 8mb/s ipv 50 mb/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slabetje
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 23:17
Heb 60MB Internet, en haal dus ook gewoon het maximale;

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1868548155.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Heb jij even mazzel ik zit al een paar dagen hiermee terwijl ik voor 60MB betaal.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1868741761.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb regelmatig dat ik via de UPC speedtest goede snelheden behaal, maar buiten het upc netwerk om (bijv. speedtest.nl) dat de snelheid 500 Kb/sec is ipv 50 Mb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bugsvoyager schreef op zondag 01 april 2012 @ 01:41:
ik ben john en heb sins kort een pakket aangeschaft bij upc.(in februarie)
heb een cisco modem en een sitecom router 300n x3
heb een pakket genomen van 50 mb internet
.....dus hierbij please help me
mvg john
Beste John,
Heb sinds januarie 8) hetzelfde pakket van UPC in gebruik.
Door UPC geleverde internet hardware: modem Cisco 3208 en router Sitecom WLK-2000 incl. dongle.
De door UPC beloofde snelheid wordt prima gehaald, de sitecom router moest wel 1 of meerdere keren per dag worden gereset omdat de snelheid (zowel via wifi als met draad) inkakte.
Heb deze router vervangen door een Netgear 3700 V2 en sindsdien geen problemen meer.
Gebruik de Sitecom router nu als extra wifi access point in een ander deel van het huis en daarbij doet deze stabiel z'n werk.
Voor wifi is het zinvol om m.b.v. het programma inSSIDer ff te kijken welke wifi kanalen in de buurt veel worden gebruikt en zelf kanalen te kiezen die wat rustiger zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bugsvoyager
dank uunclesammy

ikheb nu gedwongen even kanaal 1 gebruikt want boven nummer 10 werken de mobile telefoons niet meer op wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bugsvoyager schreef op zondag 01 april 2012 @ 22:13:
dank uunclesammy

ikheb nu gedwongen even kanaal 1 gebruikt want boven nummer 10 werken de mobile telefoons niet meer op wifi.
Speltip 2: wanneer je telefonie van UPC hebt kun je de helpdesk op nummer 1200 gratis bellen!
Groet, Sam uit Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bugsvoyager
Verwijderd schreef op maandag 02 april 2012 @ 00:55:
[...]

Speltip 2: wanneer je telefonie van UPC hebt kun je de helpdesk op nummer 1200 gratis bellen!
Groet, Sam uit Amsterdam
bedankt sammy

alleen heb ik die optie als eerste al gebruikt 8)7 8)7

gr.bugs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2012 @ 19:21:
Ik heb regelmatig dat ik via de UPC speedtest goede snelheden behaal, maar buiten het upc netwerk om (bijv. speedtest.nl) dat de snelheid 500 Kb/sec is ipv 50 Mb.
Logisch, speedtest.nl test met een bestand van max 1MB, wat voor de huidige snelle verbindingen veel te klein is om de topsnelheid te bereiken. Speedtest.net,(zelfde engine/server als UPC speedtest) of een groot bestand downloaden van een rappe server, zegt veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1870630730.png

Wat een afgang, ik haal nog niet eens de helft van de 60mbit die ik zou moeten halen.
En het modem uit en aanzetten heeft geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Dutch3men schreef op maandag 02 april 2012 @ 14:35:
[afbeelding]

Wat een afgang, ik haal nog niet eens de helft van de 60mbit die ik zou moeten halen.
En het modem uit en aanzetten heeft geen nut.
Is dat bedraad of draadloos? Juist omdat je upload wel op orde is lijkt het meer op een vrij harde bottleneck in je eigen netwerk dan een capaciteitsprobleem bij UPC.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
dion_b schreef op maandag 02 april 2012 @ 16:43:
[...]

Is dat bedraad of draadloos? Juist omdat je upload wel op orde is lijkt het meer op een vrij harde bottleneck in je eigen netwerk dan een capaciteitsprobleem bij UPC.
Dit is bedraad, dit probleem is al een maand aan de gang en intern haal ik makkelijk de 80MB/s.
Dus ik heb een vermoeden dat het modem aan het einde van zijn latijn is.

Dit zijn mijn modem waardes:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Downstream Channels      

Power Level:   Signal to Noise Ratio:
Channel 1:  0.2 dBmV     37.2 dB
Channel 2:  0.1 dBmV     37.1 dB
Channel 3:  -0.1 dBmV   37.2 dB
Channel 4:  -0.6 dBmV   36.8 dB
Channel 5:  -0.1 dBmV   36.8 dB
Channel 6:  0.0 dBmV     35.1 dB
Channel 7:  0.0 dBmV     0.0 dB
Channel 8:  0.0 dBmV     0.0 dB

Upstream Channels    

Power Level:
Channel 1:  47.2 dBmV
Channel 2:  0.0 dBmV
Channel 3:  0.0 dBmV
Channel 4:  0.0 dBmV

[ Voor 56% gewijzigd door FabiandJ op 02-04-2012 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Dutch3men schreef op maandag 02 april 2012 @ 16:54:
[...]

Dit is bedraad, dit probleem is al een maand aan de gang en intern haal ik makkelijk de 80MB/s.
Dus ik heb een vermoeden dat het modem aan het einde van zijn latijn is.

Dit zijn mijn modem waardes:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Downstream Channels      

Power Level:   Signal to Noise Ratio:
Channel 1:  0.2 dBmV     37.2 dB
Channel 2:  0.1 dBmV     37.1 dB
Channel 3:  -0.1 dBmV   37.2 dB
Channel 4:  -0.6 dBmV   36.8 dB
Channel 5:  -0.1 dBmV   36.8 dB
Channel 6:  0.0 dBmV     35.1 dB
Channel 7:  0.0 dBmV     0.0 dB
Channel 8:  0.0 dBmV     0.0 dB

Upstream Channels    

Power Level:
Channel 1:  47.2 dBmV
Channel 2:  0.0 dBmV
Channel 3:  0.0 dBmV
Channel 4:  0.0 dBmV
Allemaal perfect. Sowieso verwacht ik niet dat je stabiel lage waardes haalt. Geef eens wat meer info - wat voor modem gaat het hier om? Wat voor router? Want als je router maar 30Mb/s WAN-to-LAN haalt kan het nog altijd prima >80Mb/s LAN-to-LAN doen. Of bedoel je echt 80MB/s?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
dion_b schreef op maandag 02 april 2012 @ 17:45:
[...]

Allemaal perfect. Sowieso verwacht ik niet dat je stabiel lage waardes haalt. Geef eens wat meer info - wat voor modem gaat het hier om? Wat voor router? Want als je router maar 30Mb/s WAN-to-LAN haalt kan het nog altijd prima >80Mb/s LAN-to-LAN doen. Of bedoel je echt 80MB/s?
Modem: Cisco EPC3212
Router: Netgear WNDR3700 v2 met DD-WRT firmware
Als ik bestanden heen en weer pomp van mijn pc naar mijn server zit ik tussen de 60 MB per seconde en 80 MB per seconde afhankelijk van de grote van de files.

Deze setup heeft maandenlang prima gewerkt, tot de afgelopen 1 a 2 maanden.

[ Voor 5% gewijzigd door FabiandJ op 02-04-2012 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

Zo, af en toe UPC bellen loont. 30Mbit naar 50Mbit en zelfs 2 euro goedkoper. En het Arris modem weg, yay! Cisco, here i come.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Laatst online: 18:24

DjVe

Hatsaflats!

Wat zijn de eisen aan een goed signaal dan? Ik begrijp dat de signalen zijn opgedeeld in twee factoren "signaalsterkte in aantal dB per mV" Hoe hoger hoe beter lijkt mij. En een signaal kwaliteit gemeten in dB, die de zuiverheid van het signaal meet. Maar wat zijn de randwaarden om een goed fatsoenlijk signaal te krijgen? Ik zie bij Dutch3men ook negatieve waarden en dat lijkt mij niet goed, toch?

edit: http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=26122.0 is wel leuk om eens door te lezen :) Hier staat uitgelegd hoe men aan die waarden komt en wat je nodig hebt :)

Ik zit bijvoorbeeld op:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
Model:  Cisco EPC3212
Vendor: Cisco
Hardware Revision:  1.0
MAC Address:    blablabla
Bootloader Revision:    2.3.0_R1
Current Software Revision:  EPC3212-ESIP-12-v302r125532-111109c_upc-TEST
Firmware Name:  e3200-ESIP-12-v302r125532-111109c_upc-TEST.bin
Firmware Build Time:     Nov 9 11:06:12 2011
Cable Modem Status: Operational
Wireless Network:   

Cable Modem State    
DOCSIS Downstream Scanning: Completed
DOCSIS Ranging: Completed
DOCSIS DHCP:    Completed
DOCSIS TFTP:    Completed
DOCSIS Data Reg Complete:   Completed
DOCSIS Privacy: Enabled

Downstream Channels  
    Power Level:    Signal to Noise Ratio:
Channel 1:   4.2 dBmV   39.9 dB
Channel 2:   4.1 dBmV   39.6 dB
Channel 3:   4.0 dBmV   39.8 dB
Channel 4:   3.9 dBmV   39.5 dB
Channel 5:   3.2 dBmV   39.4 dB
Channel 6:   4.3 dBmV   37.5 dB
Channel 7:   0.0 dBmV    0.0 dB
Channel 8:   0.0 dBmV    0.0 dB

Upstream Channels    
    Power Level:
Channel 1:  51.7 dBmV
Channel 2:   0.0 dBmV
Channel 3:   0.0 dBmV
Channel 4:   0.0 dBmV

[ Voor 19% gewijzigd door DjVe op 02-04-2012 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:55
@DjVe

Het meest ideale situatie is rond het 0 punt. een modem heeft zo uit mijn hoofd een afwijking van -9 tot +10, alles daar binnen zou in theorie alles nog redelijk werkend moeten laten functioneren, al zou ik wel aan de bel trekken als je er met 2dBmV vanaf zou zitten. Alles in de plus geeft aan dat het signaal te hard binnen komt, alles er onder komt het te zacht binnen

Voor de upstream is de max ongeveer 58 dBmV maar ook hier geldt ik zou het niet boven de 55 laten komen, alles lager is inprinciepe tot een bepaald niveau goed. Dit is een retour signaal dat het modem terug stuurt naar het modem, als het modem 55 dBmV uitgeeft, dan moet het modem een heel sterk signaal uitzenden wat nooit goed is voor het modem. alles onder de 55 dBmV is dus gewoon goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Gisteren echt bizar. 120Mbit abo en ik mocht blij zijn als ik 1.1MBps haalde met downloaden. Geweldig...
UPC daar 2 maanden terug al over gebeld en het was een probleem in de centrale, ze gingen het oplossen (wat enkele maanden kon duren) en ze zouden me terug bellen. Helaas nog niks gehoord :(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

SirMemeAlot schreef op maandag 02 april 2012 @ 23:55:
@DjVe

Het meest ideale situatie is rond het 0 punt. een modem heeft zo uit mijn hoofd een afwijking van -9 tot +10, alles daar binnen zou in theorie alles nog redelijk werkend moeten laten functioneren, al zou ik wel aan de bel trekken als je er met 2dBmV vanaf zou zitten. Alles in de plus geeft aan dat het signaal te hard binnen komt, alles er onder komt het te zacht binnen

Voor de upstream is de max ongeveer 58 dBmV maar ook hier geldt ik zou het niet boven de 55 laten komen, alles lager is inprinciepe tot een bepaald niveau goed. Dit is een retour signaal dat het modem terug stuurt naar het modem, als het modem 55 dBmV uitgeeft, dan moet het modem een heel sterk signaal uitzenden wat nooit goed is voor het modem. alles onder de 55 dBmV is dus gewoon goed.
Oke, dus als ik een 3dB demper op mijn modem draai, dan zou dat "beter" zijn? Ik heb alleen maar goed materiaal gebruikt en het zo direct mogelijk aangesloten, dus wellicht dat mijn signaal daarom zo "hard" binnen komt. Bij mij gaat er vanaf de groen gevoede WCD een kabel naar een tweeweg f-connector splitter. Eén van die uitgangen gaat met een kort kabeltje naar mijn modem. De andere uitgang is voor ATV en DTV, die bij de tv nog een keer gesplitst wordt voor de eerste en tweede decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Dutch3men schreef op maandag 02 april 2012 @ 19:05:
[...]

Modem: Cisco EPC3212
Router: Netgear WNDR3700 v2 met DD-WRT firmware
Als ik bestanden heen en weer pomp van mijn pc naar mijn server zit ik tussen de 60 MB per seconde en 80 MB per seconde afhankelijk van de grote van de files.

Deze setup heeft maandenlang prima gewerkt, tot de afgelopen 1 a 2 maanden.
Dus iets in het geheel werkt niet meer zo prima. Dat je tussen PC en server dingen heen en weer pompt is LAN-to-LAN verkeer, oftewel je gebruikt alleen de switchfunctie van de router. Enige wat dit zegt is dat je PCs in staat zijn zo snel te werken.

Ik zie dat je de Eindhoven server van Speedtest.net gebruikt. Probeer eens een andere - ze zijn niet allemaal even goed in staat hoge snelheden te meten. Naaldwijk is meestal betrouwbaar. IMHO zijn speedtest.net Naaldwijk en speedtest.ziggo.nl goede testlocaties buiten het UPC netwerk.

Als een known good server exact zelfde resultaten geeft, probeer dan voor de zekerheid even een PC rechtstreeks bedraad op modem aan te sluiten. Als dat even lage speeds geeft weet je zeker dat het bij UPC ligt en kun je bij evt contact duidelijk maken dat je je eigen spullen al uitgesloten hebt. Als dat hogere speeds geeft weet je ook exact waar je moet kijken ;)
DjVe schreef op maandag 02 april 2012 @ 21:32:
Wat zijn de eisen aan een goed signaal dan? Ik begrijp dat de signalen zijn opgedeeld in twee factoren "signaalsterkte in aantal dB per mV" Hoe hoger hoe beter lijkt mij. En een signaal kwaliteit gemeten in dB, die de zuiverheid van het signaal meet. Maar wat zijn de randwaarden om een goed fatsoenlijk signaal te krijgen? Ik zie bij Dutch3men ook negatieve waarden en dat lijkt mij niet goed, toch?
Wil niet veel zeggen, maar kijk eens in de topicstart. Ja, hij is 6 jaar oud, maar het stukje over signaalwaardes klopt nog steeds O-)
DjVe schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 09:50:
[...]

Oke, dus als ik een 3dB demper op mijn modem draai, dan zou dat "beter" zijn?
Nee, dan moet hij juist 3dB harder zenden. Nu zendt hij aan de bovengrens van wat 'goed' is, met 3dB meer demping zit hij dik in 'fout' gebied.
Ik heb alleen maar goed materiaal gebruikt en het zo direct mogelijk aangesloten, dus wellicht dat mijn signaal daarom zo "hard" binnen komt.
Lees nog eens een keer wat upstream betekent. Dat is niet het signaal dan bij jou binnenkomt, dat is het signaal wat jouw modem uitzendt. Er is veel demping dus je modem moet hard zenden. Het heeft niets met ontvangen te maken.
Bij mij gaat er vanaf de groen gevoede WCD een kabel naar een tweeweg f-connector splitter. Eén van die uitgangen gaat met een kort kabeltje naar mijn modem. De andere uitgang is voor ATV en DTV, die bij de tv nog een keer gesplitst wordt voor de eerste en tweede decoder.
Klinkt goed. Het signaal is downstream meer dan sterk genoeg om dat alles te kunnen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe

DjVe

Hatsaflats!

Ah thnx! Ik ga de TS even goed doornemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
dion_b schreef op dinsdag 03 april 2012 @ 10:26:
[...]

Dus iets in het geheel werkt niet meer zo prima. Dat je tussen PC en server dingen heen en weer pompt is LAN-to-LAN verkeer, oftewel je gebruikt alleen de switchfunctie van de router. Enige wat dit zegt is dat je PCs in staat zijn zo snel te werken.

Ik zie dat je de Eindhoven server van Speedtest.net gebruikt. Probeer eens een andere - ze zijn niet allemaal even goed in staat hoge snelheden te meten. Naaldwijk is meestal betrouwbaar. IMHO zijn speedtest.net Naaldwijk en speedtest.ziggo.nl goede testlocaties buiten het UPC netwerk.

Als een known good server exact zelfde resultaten geeft, probeer dan voor de zekerheid even een PC rechtstreeks bedraad op modem aan te sluiten. Als dat even lage speeds geeft weet je zeker dat het bij UPC ligt en kun je bij evt contact duidelijk maken dat je je eigen spullen al uitgesloten hebt. Als dat hogere speeds geeft weet je ook exact waar je moet kijken ;)
Even wat speedtests gedaan en zie hier:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1873082423.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1873070783.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1873080136.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1873087065.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1873072505.png

Speedtest UPC: Download: 46.1Mbit/s Upload: 5.8Mbit/s
Speedtest Ziggo: Download 58.8 Mbits/s Upload: 5.8 Mbit/s

Begint haast te lijken alsof er ergens iets niet goed zit wat betreft de routing.
Pagina: 1 ... 80 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.