Goedenmiddag,
Wij ondervinden sinds vandaag weer wat problemen met de draadloze (internet)verbinding, mijn hoop en enigszins verwachting

is dat er hier mensen zijn die kunnen helpen.
Vanmorgen hadden we ineens helemaal geen internetverbinding meer, idem voor telefonie, digitale televisie werkte nog wel (alles in één pakket bij UPC). Heb na een tijdje afwachten even gebeld, toen kreeg ik de mededeling dat er inderdaad een storing in de buurt was en deze zo spoedig mogelijk verholpen zou worden.
Uiteindelijk vanmiddag om een uur of 3 werkte het internet weer. Het geval is nu dat het draadloze internet om de paar minuten even wegvalt en na een, pak-hem-beet, twintig tot dertig weer terugkomt.
Als ik het icoontje in de systemtray bekijk gebeurt er niks; de verbinding is nog steeds 'excellent'. Zodra de verbinding wegvalt en ik de netwerkverbindingen bekijk, zie ik dat de 'Connectivity' en 'Network Category' kolommen leeg raken, de status van de verbinding valt terug naar 'Enabled', vervolgens 'Identifying', waarna de verbinding weer terug is en de naam van het netwerk verschijnt, de 'Connectivity' vermeldt gewoon weer 'Internet Access' en het netwerk wordt weer gezien als Privé netwerk.
Tijdens deze korte periode dat de internetverbinding wegvalt kan ik ook niet in mijn router komen. We zitten pas circa een halve maand bij UPC en aanvankelijk vertoonde de draadloze verbinding dezelfde kuren, met tijdelijk wegvallen voor korte periodes, maar wel erg regelmatig. Na een aantal dagen hier geen last meer van. Nu lijkt het alsof de storing en de bijbehorende maatregelen van UPC iets dusdanig hebben 'veranderd', waardoor hetzelfde euvel weer terug is.
Gelukkig zijn de meeste computers in huis bekabeld verbonden, maar er wordt zo nu en dan ook een laptop gebruikt, waarbij een draadloze verbinding toch wel gewenst is.
- Sitecom Wireless Router 300N X3 (WLR-3000)
- Cisco Modem EP3212
- Router aangesloten op UPC modem
- UPC modem aangesloten op wandcontactdoos kabel in de huiskamer
- DHCP staat aan, maar als ik het goed herinner heb ik elke computer een vast IP meegegeven; nooit problemen mee, dus weet niet of het hier te maken mee heeft?
- Wireless kanaal; heb deze een aantal keer veranderd (geen optie voor 'auto'), hij stond standaard op 11, heb een aantal andere kanalen geprobeerd (heb tevens een scan gedaan naar de kanalen en bijbehorende drukte, maar dit veranderd vrij regelmatig), staat nu op 13.
- 802.1d Spanning Tree; stond altijd uit (toen het nog werkte), nu aangezet, maakt geen verschil.
Andere instellingen heb ik niet echt aan gezeten, zoals treshholds, intervals, etc (heb niet zo'n verregaande kennis).
- Zowel de modem als de router 'gereset' (van het stroom gehaald, een 15-tal seconden gewacht en weer aangesloten)
Heeft iemand suggesties? Bij voorbaat dank!