UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 79 ... 103 Laatste
Acties:
  • 804.922 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:44
Welke Cisco hebje nu btw? Vreemd dat ,stel je hebt een Cisco epc3000 EuroDOCSIS3.0 modem, Upc hem toch vervangt, is de oude inferieur ofzo, waarom niet gewoon een draadloze router sturen. [/einde filosofeermode]

Ik weet wel zowat zeker welke Cisco je krijgt: de epc3925, met ingebouwd router. En ja die heeft meerdere poorten ook aan de pdf te zien, anders zou het wel vage router zijn, en jup dat zal Gigabit zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Sjah op 04-03-2012 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de cisco epc3212 en die heeft maar 1 ethernet poort. Ik zie dat de epc3925 inderdaad 4 ethernet poorten heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
cisco 3212 en dan vervangen, vaaaaggg. Nouja niet helemaal vaag want je nieuwe abo heeft draadloos, dus meent upc je een 3925 te moeten sturen.

Heb zelf nog een vraag over de 3925, zit een usb-poort op. Kan je daar een externe usb-HDD op gooien, dus beetje als NAS gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Niet online
In Eindhoven is het weer prijs, al vanaf 29 februari staat er een storing op de site. Die ze vanochtend even hebben aangepast zodat het lijkt alsof het op 5 maart begonnen is.

Een UPC-monteur heeft al m'n bekabeling gecontroleerd en deels vervangen. Was niet echt nodig maar nu is het helemaal optimaal. Kunnen ze me daar niet meer op pakken. Ik heb nu geen packetloss of lage snelheden meer maar wel last van wegvallende verbinding. Na enkele uren valt de verbinding weg en moet ik het modem herstarten om weer verbinding te krijgen. Als ik weer verbinding krijg is die verder wel prima. Meer mensen met dat probleem?

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toevallig dit weekend opgemerkt dat mijn problemen terug keren ja. Regio Eindhoven.
Tijdens het downloaden zag ik dat mijn verbinding eens in de zoveel tijd weg valt. Deze herstelt zichzelf vervolgens in een minuutje. Snelheden zijn verder prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Hallo,

vandaag mijn UPC aangevraagd voor mijn nieuwe huis. Nu heb ik bij me ouders al UPC, en hier hadden we een Thomson modem gekregen, alleen hier ben ik niet kapot van geweest. Is het mogelijk, en heeft het nut, om van te voren te bellen naar UPC met de vraag of ik gelijk de Cisco modem kan krijgen, ipv de Thomson?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-09 13:42
rikadoo schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:19:
Hallo,

vandaag mijn UPC aangevraagd voor mijn nieuwe huis. Nu heb ik bij me ouders al UPC, en hier hadden we een Thomson modem gekregen, alleen hier ben ik niet kapot van geweest. Is het mogelijk, en heeft het nut, om van te voren te bellen naar UPC met de vraag of ik gelijk de Cisco modem kan krijgen, ipv de Thomson?
Ze doen er een thomsen bij omdat je gratis die Wifi router krijgt, je kan gewoon zeggen dat je een vaste modem wil zonder wifi omdat je zelf al een router hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huib_Bloodstone
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-09 13:42
Sjah schreef op zondag 04 maart 2012 @ 21:25:
cisco 3212 en dan vervangen, vaaaaggg. Nouja niet helemaal vaag want je nieuwe abo heeft draadloos, dus meent upc je een 3925 te moeten sturen.

Heb zelf nog een vraag over de 3925, zit een usb-poort op. Kan je daar een externe usb-HDD op gooien, dus beetje als NAS gebruiken?
De 3925 is een zakelijke wifi modem en daar zit geen usb op ;) de thomson moden die jij zou moeten krijgen zit wel wifi en usb op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
Huib_Bloodstone schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:22:
[...]

Ze doen er een thomsen bij omdat je gratis die Wifi router krijgt, je kan gewoon zeggen dat je een vaste modem wil zonder wifi omdat je zelf al een router hebt ;)
Ja idd, dit is denk ik dan de beste oplossing. Router heb ik idd zelf ook al dus dat komt mooi uit. Bij die thomson kon ik geen fatsoenlijk netwerk krijgen omdat je die Router functie in dat ding niet uit kon zetten.

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 1TB | Samsung 860 EVO 2TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x Asus RoG XG27AQDMG | 1x LG UltraGear 27GL850

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 12:44

dread

Sluwe vlaming

Ik had laatst last van die haperende ftp verbindingen met UPC. Gebeld en een nieuwe cisco router neergezet.

Maar sindsdien heb ik de indruk dat mijn verbinding traag is. Ik tikte net speedtest.nl in en hij gaf aan dat de pagina onbereikbaar is. Refresh en de pagina is daar.

Ook verbindingen van op afstand werken soms wel en soms niet. Voorbeel is de remote desktop verbinding. Duurt erg lang en geen verbinding. 5 sec later direct verbinding.

UPC Internet 50 Mbps

speedtest: (wel met rdp maar voor de rest draaide er niets)
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 4499.7 KByte/sec (=35998 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 219.9 KByte/sec (=1759 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 274.0 Conn/min

Tweede test:
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 2492.5 KByte/sec (=19940 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 117.9 KByte/sec (=943 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 293.0 Conn/min

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Huib_Bloodstone schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:27:
[...]

De 3925 is een zakelijke wifi modem en daar zit geen usb op ;) de thomson moden die jij zou moeten krijgen zit wel wifi en usb op.
Vriend, ik heb al een 3208 dom modem, ik ben klaar. Heb wel de pdf gelezen, daar staat een usb in hoor bij die 3925. ;) Thomson wordt niet meer uitgedeeld bij mijn weten.

[ Voor 6% gewijzigd door Sjah op 05-03-2012 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:33
Zijn er meer mensen met Xbox live die continu disconteert krijgen?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spookz0r
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 16:20
donald_dick welke modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mercvrivs
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 03-03 16:43
Afgelopen week contact gehad met Jordy UPC en afgelopen vrijdag ging het weer goed,Ik ben woonachtig in de gemeente lingewaal maar we zijn weer terug bij af! Slecht/half ladende paginas,snelheid is wel goed...

Wordt hier overigens doodgegooid met glasvezelaanbieders,helaas zit ik nog een tijdje aan UPC vast
anders had ik het wel geweten..

Een dag niet gecomputerd is een dag niet geleefd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:00

Chiron

Moderator Discord
Meh momenteel brandt mn DS lampje oranje, en ik haal maar 500kB/s ipv 5MB/s. (ik heb 50mbit internet abo) Postcodegebied 1816 (Alkmaar).

Coax kabels al opnieuw aangesloten, modem een minuutje uitgezet, maar dat mocht niet baten.

Of is dit nasleep van die X1.1 solar flare van gisteren? :P

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR6
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-10-2024

RR6

Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2012 @ 21:12:
Ik heb nu de cisco epc3212 en die heeft maar 1 ethernet poort. Ik zie dat de epc3925 inderdaad 4 ethernet poorten heeft.
Ik zou in dat geval zeker de 3212 houden. Alleen een modem met je eigen router erachter.
Ik heb ook een 3212 met een WNDR3700 erachter, kan je dat zeker aanraden. Kost misschien een paar tientjes meer maar je houd je netwerk wel in eigen hand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drjake
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Hier in Eindhoven heb ik al 3 dagen al helemaal geen internet meer (modem krijgt geen verbinding). Is het bij meer mensen zo erg of is het gewoon een happerende verbinding? Op dit moment heb ik namelijk helemaal geen verbinding.

Overigens kan/wil UPC ook niet zeggen wat er precies aan de hand is.

EDIT: 5623 voor de volledigheid, en heb voorheen ook nooit last gehad van iets.

[ Voor 12% gewijzigd door drjake op 07-03-2012 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:17
Ik heb totaal geen problemen met internet hier. 5621, btw.

Ik zie wel in de logs dat mijn modem overdag (als ik van huis ben) een enkele keer reboot, maar voor de rest geen trubbels hier.

Het lijkt wel of er per wijk iets mis gaat in 040. Veel klachten in de ene wijk, en niets aan de hand in andere wijken. Beetje vaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn download komt sinds vandaag niet boven de 5 mbit, UPC stuurt een monteur.
Router heb ik er al tussen uit gehaald, iemand misschien een idee wat ik verder nog kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

Richub schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 12:25:
Ik heb totaal geen problemen met internet hier. 5621, btw.

Ik zie wel in de logs dat mijn modem overdag (als ik van huis ben) een enkele keer reboot, maar voor de rest geen trubbels hier.

Het lijkt wel of er per wijk iets mis gaat in 040. Veel klachten in de ene wijk, en niets aan de hand in andere wijken. Beetje vaag.
In de Achtse Barrier is het nog steeds shit...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikadoo
  • Niet online
rikadoo schreef op maandag 05 maart 2012 @ 11:39:
[...]

Ja idd, dit is denk ik dan de beste oplossing. Router heb ik idd zelf ook al dus dat komt mooi uit. Bij die thomson kon ik geen fatsoenlijk netwerk krijgen omdat je die Router functie in dat ding niet uit kon zetten.
Heb gebeld, en ze hebben tegen me gezegd dat ze niet konden zeggen welke modem er komt. Dat regelde de distributie had ze gezegd. Dus wacht het af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 14:59
Volgens mij weet UPC zelf niet wat ze naar een klant sturen. Klantenservice kon het me niet met 100% zekerheid vertellen, maar dachten dat het een Cisco 3925 zou zijn. Ik krijg de doos en toen stond er op de sticker Thompson 870... Nou heb ik de doos open gemaakt en zit er dus een Cisco 3925 in de doos die gelabeld is als Thompson 870.

Ik wilde eigenlijk mijn 3212 houden, maar die modem is vandaag geblokkeerd. Via een omweg valt er nog met de 3925 te leven (best goed te leven om eerlijk te zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er mis met de 3295 dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Er zit een router/firewall in de 3925. De 3212 is een 'domme' modem, waardoor je zelf een router kunt kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 14:59
Wat is er mis met een 3925, tsja. Voor mij is het gewoon niet handig. Mijn Aop is in de woonkamer, kabeltje weggewerkt naar de meterkast en daar staat een router. Nou heb ik dus een modem+router combo gekregen en nu moet ik alles wat bedraad is aangesloten anders aansluiten. Ik kan moeilijk 4 UTP kabels wegwerken achter een plint.

Ik heb dus even moeten sleutelen om de 3925 werkend te krijgen, maar toch mijn router in de meterkast ook kunnen gebruiken. Dit viel heel erg mee moet ik eerlijk bekennen terwijl ik er erg tegenop zag.

Als we het dan over de functionaliteit van de 3925 hebben, dan moet ik wederom zeggen dat ik erger had verwacht. Toch is deze niet 'goed' te noemen. De User Interface faalt op willekeurige momenten. Ik pas iets aan, klik op save settings... opeens zit ik weer bij de inlogpagina? Ik log in en de wijzigingen zijn niet opgeslagen. Als ik dan de wijzigingen opnieuw doe dan slaat hij het in een keer op.

Ik probeerde vanmiddag wat portforwards in te stellen en toen gaf de 3925 een foutmelding 'ongeldig ip adres ingegeven' (destination ip), ik heb 3 keer gekeken en toen hetzelfde opnieuw getypt en toen deed hij het wel... Kennelijk als ik copy paste, dan werkt het niet (gechecked op extra spaties etc etc). Onvoorspelbaar is misschien een betere omschrijving, alhoewel de lay-out van de webinterface erg lijkt op de 3212.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:45

B2

wa' seggie?

B2 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 21:29:
[...]

Correct. Het signaal viel binnen de specificaties van UPC, maar toch ging mijn modem om de haverklap offline. Ik werd toen verplicht om een versterker aan te schaffen, verder support werd er niet meer geleverd. Maar ja, nu dus de adapter kapot.
Maakt er iemand hier nog meer gebruik van de FDU-44 versterker? Ik wil vanmiddag even een nieuwe voedingsadapter kopen, maar weet de specificaties niet precies. Volgens mij was het 12v 0.5A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:56
even een crosslink :
UPC aanvraag nummerbehoud problemen , wiens schuld?

misschien dat iemand mij hiermee kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12:28

NoFearCreations

3DPrint the world!

Iemand last van geen internet op postcode 6605?
Bij mij thuis doet hij helemaal niks meer, en UPC kan pas over een week een monteur langs sturen.
Dan zit ik een week zonder internet, dat vind ik onacceptabel! Volgens hun is de modem overleden, heb het kl*te ding pas sinds dinsdag.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR6

RR6

NoFearCreations schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 17:19:
Iemand last van geen internet op postcode 6605?
Bij mij thuis doet hij helemaal niks meer, en UPC kan pas over een week een monteur langs sturen.
Dan zit ik een week zonder internet, dat vind ik onacceptabel! Volgens hun is de modem overleden, heb het kl*te ding pas sinds dinsdag.
Welkom bij UPC !!
Even op Coax.nl het klachtenformulier invullen (is gratis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Na wederom de klantenservice te hebben gebelt, nu bij m'n ouders thuis i.v.m. de kosten, kreeg ik ze zover dat ik morgen een modem op mag gaan halen in Arnhem. Lekker naast de deur, en kost me weer een berg benzine.
Die ballentent daar zit boven de UPC winkel Nijmegen, maar die kregen ze niet te pakken! Ze zitter er notabene BOVEN!!!

Alleen nu is net op magische wijze mijn modem het weer gaan doen, heeft een paar uur van de stroom af gelegen. Hopen dat hij het weekend vol houd, en dan ga ik op maandag wel gewoon een langs het filliaal in Nijmegen om de modem te wisselen, dat is maar 10m rijden vanaf hier.
Klacht gaat ook zeker op Coax.nl gezet worden, zodra dit abbo afloopt, gelijk weg bij die amateurs!

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
Hebben meer mensen er last van dat hun Thompson na verloop van tijd steeds hogere pingtijden krijgt? Dit is een interne ping vanaf mijn ubuntu bak.

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/11bq3vs.png

[ Voor 13% gewijzigd door donald_dick op 09-03-2012 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations

NoFearCreations

3DPrint the world!

Had ik dus ook, afgelopen week om laten ruilen voor een Cisco. Thomson schijnen er om bekend te staan, is een probleem modem.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Elmer-
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 24-07 22:25
Sinds ongeveer een half jaar heb ik UPC Zakelijk 60Mbit 1-IP maar het is op z'n zachts gezegd een drama. Het grootste probleem treeds op als ik een SSL VPN-verbinding maak naar mijn werk: binnen enkele minuten loopt het Cisco 3925 modem 'vast'. Ik kan het modem niet meer benaderen en er is geen internet meer mogelijk, na ongeveer een minuut komt het modem weer op gang en gaat alles prima - tot het een paar minuten laten weer vastloopt en het riedeltje opnieuw begint. Technisch gezien verbreekt het modem trouwens niet de verbinding met het internet, alle lampjes blijven branden en de signaalwaarden blijven goed.
Volgens UPC is een 1-IP internetverbinding niet geschikt voor gebruik van SSL-VPN verbindingen en derhalve ondervind ik problemen. Naar mijn idee is dit de grootst mogelijke onzin omdat ik nog nooit een internetverbinding heb meegemaakt waarbij een simpele SSL-VPN voor problemen zorgt. Als ik op VPN instel dat de verbindingsnelheid maximaal 500KByte/sec is gaat alles goed maar ja... daar heb ik geen 60Mbit verbinding voor.

Een ander probleem is dat het internet soms hééél erg traag is, eens in het half uur wordt het echt veschrikkelijk langzaam, tussen de 0,1 en 2,0Mbit (zie onderstaande afbeelding) waardoor er eigenlijk niet fatsoenlijk mee valt te werken. Dit houdt dan zo'n 5 minuten aan. UPC probeert de schuld te leggen bij mijn internet netwerk maar omdat het optreedt bij alle computer (direct op het modem aangesloten, direct draadloos via het modem, via Devolo of via een ander AP) is dat buitengewoon onwaarschijnlijk. Het modem is al een aantal keer vervangen alsmede de versterker in de straat (dat laatste heeft overigens veel geholpen want voorheen was het nog veel erger).

Komt iemand dit probleem bekend voor? En zo ja, wat was toen de oplossing? Of heeft er iemand suggesties wat te doen?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/gm56HE1lv9wrF0D99n4bCvfc/full.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door -Elmer- op 10-03-2012 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR6

RR6

Mijn ervaringen met de Thomson zijn ook dramatisch. Heb 'm gelukkig kunnen omruilen voor een 'dom' modem (Cisco3212), werkt prima icm mijn WNDR3700.
Nu alleen een goed werkende lijn van UPC, dat schijnt een stuk lastiger te zijn. Download klappert tussen de 14.4 en 6.3 MB/s en de upload komt al dagen niet boven de 3.2 MB/s uit.
Heb inmiddels een 'Samknows'-kastje aangevraagd, misschien dat dit een verder inzicht biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STING
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 20:02
Inmiddels hier een lange weg bewandeld qua problematiek en ik ben er nog steeds niet.
Begon allemaal met de Thompson FTP problemen en toen na een swap naar de 3925, problemen met Wireless.
Toen werd me geadviseerd om de 3925 om te laten ruilen voor 3212, maar dat gaat niet van harte.
Bij het vorige telefoongesprek werd me een 3212 beloofd, maar heb inmiddels vandaag een andere 3925 ontvangen ..

Nu gaat UPC mij maandagochtend bellen om 'als eerste klant' de 'nieuwe werkinstructies' te gaan doorlopen, om van mijn 3925 een 'domme modem' te maken. In mijn ogen zou Bridge modus de enige mogelijkheid hiervoor zijn, maar hij zei letterlijk dat dit niet waar is. Enfin, maandag gaat hij mij assisteren om mijn Cisco E4200 in de DMZ te zetten en een aantal DHCP opties op de 3925 uit te schakelen.

In mijn ogen kan ik hiermee nog steeds geen vol profijt trekken van m'n E4200, maar ik kan mezelf nog niet echt uitleggen waarom. Any thoughts?

[ Voor 8% gewijzigd door STING op 10-03-2012 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:50
Zijn er nog meer mensen met snelheidsproblemen hier? Ik heb sinds vandaag (gisteren niet gebruikt) een verbindingssnelheid van ong. 0,6Mbps. Dit moet 50 zijn (is het ook geweest van de week). UPC zegt van niets te weten en er zijn geen storingen bij ons in de regio bekend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
STING schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 17:03:

Nu gaat UPC mij maandagochtend bellen om 'als eerste klant' de 'nieuwe werkinstructies' te gaan doorlopen, om van mijn 3925 een 'domme modem' te maken. In mijn ogen zou Bridge modus de enige mogelijkheid hiervoor zijn, maar hij zei letterlijk dat dit niet waar is. Enfin, maandag gaat hij mij assisteren om mijn Cisco E4200 in de DMZ te zetten en een aantal DHCP opties op de 3925 uit te schakelen.

In mijn ogen kan ik hiermee nog steeds geen vol profijt trekken van m'n E4200, maar ik kan mezelf nog niet echt uitleggen waarom. Any thoughts?
je krijgt straks NAT achter NAT, daar wordt je niet echt gelukkig van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STING
donald_dick schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 19:41:
[...]

je krijgt straks NAT achter NAT, daar wordt je niet echt gelukkig van...
Daar was ik al bang voor, dus ondanks dat m'n tweede router in de DMZ staat van de UPC router?
En wat voor issues zou dat kunnen geven?

[ Voor 6% gewijzigd door STING op 10-03-2012 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lolgast schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 19:36:
Zijn er nog meer mensen met snelheidsproblemen hier? Ik heb sinds vandaag (gisteren niet gebruikt) een verbindingssnelheid van ong. 0,6Mbps. Dit moet 50 zijn (is het ook geweest van de week). UPC zegt van niets te weten en er zijn geen storingen bij ons in de regio bekend..
Je kunt proberen even je modem te resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR6

RR6

STING schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 17:03:
Inmiddels hier een lange weg bewandeld qua problematiek en ik ben er nog steeds niet.
Begon allemaal met de Thompson FTP problemen en toen na een swap naar de 3925, problemen met Wireless.
Toen werd me geadviseerd om de 3925 om te laten ruilen voor 3212, maar dat gaat niet van harte.
Bij het vorige telefoongesprek werd me een 3212 beloofd, maar heb inmiddels vandaag een andere 3925 ontvangen ..

Wat een flauwekulverhaal van UPC. UPC heeft inmiddels al heel erg veel 3925's teruggezet naar 'dom'-modem, zie hiervoor de berichten op chelloo.com forum. Onvoorstelbaar dat die club maar onzin blijft verkondigen terwijl ze maar geen vaart kunnen maken met het oplossen van de problemen in de diverse regio's.
Onwetende klanten worden echt maanden aan het lijntje (1200) gehouden met berichten dat het aan hun eigen bekabeling of computer ligt zodat UPC weer voor veel geld een monteur kan langssturen... resultaat is dat 9 van de 10 keer het modem wordt vervangen en het probleem is opgelost. Bijkomend gevolg: de klant is weer vele tientjes lichter.

Je E4200 doet het straks, als je 3295 naar 'dom' is omgezet, als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Afgelopen oktober ben ik overgestapt van 60/6 naar 120/10. Vanaf het begin heb ik op de 'drukke tijdstippen' maar max 40-50 Mbit gehaald. Hierover ben ik sinds die tijd in gesprek geweest met UPC Webcare. Enorm veel metingen gedaan, conclusie : tussen 18.00 en 23.00 uur is het drama. Is er voetbal op tv dan heb ik geluk, dan haal ik zo'n 70 Mbit. In het weekend van 9:00 tot 22:00 drama. Op de andere tijden haal ik 118/9.5 dus het kan wel.

UPC heeft mij bijna 6 maanden aan het lijntje gehouden met testen, 'nu zou het beter moeten gaan' e.d. Soms kreeg ik geen reacties op mail reply's. Als ik dan een negatieve tweet stuurde had ik wel opeens reactie.
Nu naar een half jaar krijg ik de laatste reactie die op het volgende neerkomt : Jammer dan joh, we gaan ons netwerk bij jou in de buurt niet uitbreiden.

Het is toch werkelijk waar niet normaal dat ze naar al die tijd zo'n reactie sturen? Als tegenbod krijg ik dat ik mijn contract op mag zeggen. Ja nogal wiedes, als de diensten niet geleverd worden mag dat altijd he.. Maar ze weten dondersgoed dat ze hier Apeldoorn nog een monopolie op hoge snelheden hebben.

Tevens speeldenog een wellus/nietus spelletje over peering naar OVH. UPC wil geld hebben van OVH omdat er veel dataverkeer gegenereerd wordt. OVH weigert dit aan UPC te betalen. Dus gooit UPC het over goedkope overbooked lijnen, met als gevolg dat de snelheid van een sftp of ftps sessie naar 200kb/s zakt. XMSnet regelt dit bijvoorbeeld netjes via een AMS-IX peering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Ik ben er ook achtergekomen dat het wifi gedeelte van mijn 3925 niet werkt zoals het hoort:

- Bij uploaden/downloaden van grote bestanden over wifi reboot de 3925 zich, bij bedrade verbindingen geen problemen.
- Het bereik is matig op z'n best, vaak zelfs gewoon slecht. Schatting: 25-30% van de signaalsterkte van mijn Linksys WAP54 accesspoint.

Dit had ik niet verwacht van een Cisco/Linksys apparaat. :(

Werkende oplossing voor mij: Gewoon lekker die WAP54 aansluiten (die ik nog had liggen), en dat hele wifi gebeuren op de 3925 uitzetten. :)

Voor diegenen die geen AP of goede router heeft liggen is dit natuurlijk wel een zure appel erbij... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

lolgast schreef op zaterdag 10 maart 2012 @ 19:36:
Modem reset?
Laatst een pakketwijziging gehad van internetsnelheid? Wat is de uploadsnelheid? Kan zijn dat de modem een voip-only bootfile heeft. In dat geval ga je met de snelheid van een telefoonlijntje internetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
B2 schreef op zondag 11 maart 2012 @ 14:40:

Tevens speeldenog een wellus/nietus spelletje over peering naar OVH. UPC wil geld hebben van OVH omdat er veel dataverkeer gegenereerd wordt. OVH weigert dit aan UPC te betalen. Dus gooit UPC het over goedkope overbooked lijnen, met als gevolg dat de snelheid van een sftp of ftps sessie naar 200kb/s zakt. XMSnet regelt dit bijvoorbeeld netjes via een AMS-IX peering.
Ik zie dit inderdaad ook met mijn OVH dedicated server en UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slunigo
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 04-09 08:08
Goedenmiddag,

Wij ondervinden sinds vandaag weer wat problemen met de draadloze (internet)verbinding, mijn hoop en enigszins verwachting :) is dat er hier mensen zijn die kunnen helpen.

Vanmorgen hadden we ineens helemaal geen internetverbinding meer, idem voor telefonie, digitale televisie werkte nog wel (alles in één pakket bij UPC). Heb na een tijdje afwachten even gebeld, toen kreeg ik de mededeling dat er inderdaad een storing in de buurt was en deze zo spoedig mogelijk verholpen zou worden.
Uiteindelijk vanmiddag om een uur of 3 werkte het internet weer. Het geval is nu dat het draadloze internet om de paar minuten even wegvalt en na een, pak-hem-beet, twintig tot dertig weer terugkomt.

Als ik het icoontje in de systemtray bekijk gebeurt er niks; de verbinding is nog steeds 'excellent'. Zodra de verbinding wegvalt en ik de netwerkverbindingen bekijk, zie ik dat de 'Connectivity' en 'Network Category' kolommen leeg raken, de status van de verbinding valt terug naar 'Enabled', vervolgens 'Identifying', waarna de verbinding weer terug is en de naam van het netwerk verschijnt, de 'Connectivity' vermeldt gewoon weer 'Internet Access' en het netwerk wordt weer gezien als Privé netwerk.

Tijdens deze korte periode dat de internetverbinding wegvalt kan ik ook niet in mijn router komen. We zitten pas circa een halve maand bij UPC en aanvankelijk vertoonde de draadloze verbinding dezelfde kuren, met tijdelijk wegvallen voor korte periodes, maar wel erg regelmatig. Na een aantal dagen hier geen last meer van. Nu lijkt het alsof de storing en de bijbehorende maatregelen van UPC iets dusdanig hebben 'veranderd', waardoor hetzelfde euvel weer terug is.

Gelukkig zijn de meeste computers in huis bekabeld verbonden, maar er wordt zo nu en dan ook een laptop gebruikt, waarbij een draadloze verbinding toch wel gewenst is.

- Sitecom Wireless Router 300N X3 (WLR-3000)
- Cisco Modem EP3212
- Router aangesloten op UPC modem
- UPC modem aangesloten op wandcontactdoos kabel in de huiskamer

- DHCP staat aan, maar als ik het goed herinner heb ik elke computer een vast IP meegegeven; nooit problemen mee, dus weet niet of het hier te maken mee heeft?
- Wireless kanaal; heb deze een aantal keer veranderd (geen optie voor 'auto'), hij stond standaard op 11, heb een aantal andere kanalen geprobeerd (heb tevens een scan gedaan naar de kanalen en bijbehorende drukte, maar dit veranderd vrij regelmatig), staat nu op 13.
- 802.1d Spanning Tree; stond altijd uit (toen het nog werkte), nu aangezet, maakt geen verschil.
Andere instellingen heb ik niet echt aan gezeten, zoals treshholds, intervals, etc (heb niet zo'n verregaande kennis).
- Zowel de modem als de router 'gereset' (van het stroom gehaald, een 15-tal seconden gewacht en weer aangesloten)

Heeft iemand suggesties? Bij voorbaat dank!

Slunigo#2169

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Jazzle schreef op zondag 11 maart 2012 @ 17:40:
[...]

Ik zie dit inderdaad ook met mijn OVH dedicated server en UPC.
Dit is de quote van UPC Webcare
OVH heeft geen directe peering relatie met UPCNL, zoals veel andere services dat wel hebben. OVH routeert het verkeer naar UPCNL via routes die ook voor ander verkeer gebruikt wordt, waardoor je niet altijd de snelheden behaalt die je in dit geval via XMS wel behaalt. Door zowel het management als de operatie is bevestigd dat er géén netwerkmanagement wordt toegepast door UPC, de snelheden kunnen daar dus niet onder lijden.
Gewoon de zaak omkeren dus, en met de vinger wijzen. En vooral nog even vermelden dat er niet geknepen wordt. (Terwijl ik daar niet eens op aanstuurde of naar vroeg).
Het slaat gewoon nergens op, waarom zou OVH geen directe peering met UPC willen? OVH wil dit wel, maar doet dit niet omdat UPC geen directe peering wil bekostigen. XMSnet doet dit bijvoorbeeld wel netjes, en dan trek je gewoon een glasvezel 100 Mbit lijn helemaal dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR6

RR6

@Bruce1984
Paar tips:
1. Blijf klagen bij UPC
2. Ga naar Coax.nl en vul het klachtenformulier in (dit is gratis)
3. Op chelloo.com vind je het UPC-forum, hier vind je de meest voorkomende problemen en soms ook een oplossing.
Veel succes en hoop dat je problemen snel en blijvend worden opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

RR6 schreef op zondag 11 maart 2012 @ 20:18:
@Bruce1984
Paar tips:
1. Blijf klagen bij UPC
2. Ga naar Coax.nl en vul het klachtenformulier in (dit is gratis)
3. Op chelloo.com vind je het UPC-forum, hier vind je de meest voorkomende problemen en soms ook een oplossing.
Veel succes en hoop dat je problemen snel en blijvend worden opgelost.
Euhm ja, zoals ik het begrijp, speelt het probleem puur met de draadloze verbinding, hij zegt: "Gelukkig zijn de meeste computers in huis bekabeld verbonden, maar er wordt zo nu en dan ook een laptop gebruikt, waarbij een draadloze verbinding toch wel gewenst is."

Dan ligt het dus niet aan de verbinding, eerder aan draadloos zelf. Ik adviseer Bruce1984 om eens naar Sitecom te bellen: 0900-9990009. Die kunnen daar vaak wel meer over vertellen. :)

Oh en bij een modem/router reset: eerst modem reset (wachten tot hij weer helemaal online is) en dan een router reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Sinds ruim een week geleden kan ik niet meer mijn favoriete website www.tvboxnow.com meer komen.
In begin dacht ik onderhoud ofzo, maar ik probeer dagelijks erop te komen maar krijg steeds geen toegang. Met mijn smartphone kom ik er ook niet op (wel als ik geen wifi gebruik, dus met mijn vodafone data abo dan weer wel) en 2 vrienden van mij (ook upc) komen er ook niet meer op. Op de zaak die kpn internet heeft kom ik er wel op. Wat nu en hoe kan zoiets gebeuren?

[ Voor 8% gewijzigd door 330d op 11-03-2012 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
330d schreef op zondag 11 maart 2012 @ 21:23:
Sinds ruim een week geleden kan ik niet meer mijn favoriete website www.tvboxnow.com meer komen.
In begin dacht ik onderhoud ofzo, maar ik probeer dagelijks erop te komen maar krijg steeds geen toegang. Met mijn smartphone kom ik er ook niet op en 2 vrienden van mij (ook upc) komen er ook niet meer op. Op de zaak die kpn internet heeft kom ik er wel op. Wat nu en hoe kan zoiets gebeuren?
Lijkt een DNS probleem te zijn.
Als je het IP adres opzoekt (Google 'DNS lookup') en die gebruikt, dan kom je wel op de site uit.
Eventueel kun je zelf een andere DNS server gebruiken, bijvoorbeeld OpenDNS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
330d schreef op zondag 11 maart 2012 @ 21:23:
In begin dacht ik onderhoud ofzo, maar ik probeer dagelijks erop te komen maar krijg steeds geen toegang. Met mijn smartphone kom ik er ook niet op (wel als ik geen wifi gebruik, dus met mijn vodafone data abo dan weer wel) en 2 vrienden van mij (ook upc) komen er ook niet meer op. Op de zaak die kpn internet heeft kom ik er wel op. Wat nu en hoe kan zoiets gebeuren?
Met een andere DNS dan die van UPC werkt het. Ik zie een site met een hoop Chinese karakters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Klopt, ik heb de Google public dns toegevoegd en nu kom ik er idd wel op. Eh.. kan iemand mij vertellen waarom dit opeens zo gebeurd? En kan ik die google dns zo erinlaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

330d schreef op zondag 11 maart 2012 @ 21:43:
Klopt, ik heb de Google public dns toegevoegd en nu kom ik er idd wel op. Eh.. kan iemand mij vertellen waarom dit opeens zo gebeurd? En kan ik die google dns zo erinlaten?
Mogelijk dat UPC wat problemen heeft met de DNS.

In dat geval zal het instellen van een andere DNS inderdaad het probleem verhelpen.

OpenDNS kun je ook nog gebruiken als je geen Google wil gebruiken: 208.67.222.222 & 208.67.220.220.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
December, bellen naar UPC om te vragen om een internet versnelling.
Wat nu blijkt, ik als oude klant betaalde het volle pond voor de Fiber Power 25, terwijl voor hetzelfde geld een lijntje van 120/10 kon hebben. Beetje vreemde constructie moet ik zeggen.

Goed, overleg gehad met ze en ik zou een ander modem krijgen met 3/4 weken. Vandaag de dag nog niet ontvangen en Down: 54.53 Mbps en UP: 8.73 Mbps. In januari toch een flink bedrag afgeschreven, dat niet werd vermeld/gezegd.

Ik denk dat ik morgen het contact formulier ga invullen (10 minuten bellen = 10 euro (prepay)).

Enig advies hierin alszijnde hoe ik ze het beste kan benaderen?
Zou ik geld terug krijgen als ik toch een abbo van 60 pak? Ik zie de "90" nergens staan dan alleen op het "contact formulier" - Email.

Via https://vragen.upc.nl/app/contact/

Alvast bedankt!

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Je zou het al aan kunnen geven, zodat er eventueel een notitie van gemaakt kan worden (zodat er ook met een verrekening naar gekeken kan worden, achteraf is het nl makkelijk zeggen dat je de snelheid niet haalde).

Als je huidige modem de snelheid niet aankan, zou het ook niet gerekend mogen worden en pas ingaan op het moment dat je de modem daadwerkelijk binnen hebt. Indien wel, heb je gewoon een snelheidsprobleem en dient dit opgelost te worden. In dat laatste geval zou ik speedtesten direct op modem aangesloten (speedtest op upc site, al geeft speedtest.net 99/100x hetzelfde als die op de upc site zelf) uitvoeren, en 2 losstaande metingen doen. Zowel down- als upload noteren.

Snelheidsprobleem lijkt me ook het meest logische. Voor zover ik weet zijn er geen modem die tot ongeveer die snelheid gaan, het is of tot iets boven de 30Mbps down, of tot de huidige max van 120Mbps down.

Edit: met 8,x aan up, heb je dus in ieder geval 120Mbps internet. Dan krijg je dus als het goed is een draadloze modem (TWG870 of EPC3925). Geen idee wat je nu hebt, maar het is het overwegen waard om een eigen router te blijven gebruiken, hangt er vanaf wat je precies doet. In een eigen router kun je meestal meer instellen. :)

Daartegenover staat dan wel weer dat een modem altijd UPC eigendom blijft, en bij een defect je dus een andere modem gaat krijgen, waarbij een router daarentegen je eigendom wordt.

Mocht je dus je oude modem willen blijven gebruiken, of het eventueel testen als je de andere modem binnen hebt (snelheid), belletje plegen om oude terug te laten activeren en nieuwe terugsturen kan. Doen ze niet moeilijk over (het wordt wat anders op het moment dat je andere modem terug hebt gestuurd). Gebeurt wel niet on the go, dus kan wel een dagje duren voordat een andere modem geactiveerd is.

[ Voor 33% gewijzigd door crizyz op 11-03-2012 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
crizyz schreef op zondag 11 maart 2012 @ 17:25:
[...]

Modem reset?
Laatst een pakketwijziging gehad van internetsnelheid? Wat is de uploadsnelheid? Kan zijn dat de modem een voip-only bootfile heeft. In dat geval ga je met de snelheid van een telefoonlijntje internetten...
Modem is gereset. De downloadsnelheid is (meestal) goed nu. De digitale tv verbinding blijft hier in de regio echter niet goed op het moment (de buren hebben exact dezelfde problemen op het moment).
Wanneer er wordt gekozen om tijdens het tv kijken ook te gaan uploaden dan stopt zelfs de hele mediabox ermee. Geen signaal.. 8)7

Verbindingsgegevens:
Download: 50Mbit
Upload: 2,5Mbit
Bootloader Revision: 2.3.0_R1
Current Software Revision: epc3925-ESIP-12-v302r125533-110830c_upc

Soms is verbinden met WiFi al genoeg om de tv te laten storen, echt heel bijzonder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XRayXI
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 16-08-2020
crizyz schreef op zondag 11 maart 2012 @ 22:33:
Je zou het al aan kunnen geven, zodat er eventueel een notitie van gemaakt kan worden (zodat er ook met een verrekening naar gekeken kan worden, achteraf is het nl makkelijk zeggen dat je de snelheid niet haalde).

Als je huidige modem de snelheid niet aankan, zou het ook niet gerekend mogen worden en pas ingaan op het moment dat je de modem daadwerkelijk binnen hebt. Indien wel, heb je gewoon een snelheidsprobleem en dient dit opgelost te worden. In dat laatste geval zou ik speedtesten direct op modem aangesloten (speedtest op upc site, al geeft speedtest.net 99/100x hetzelfde als die op de upc site zelf) uitvoeren, en 2 losstaande metingen doen. Zowel down- als upload noteren.

Snelheidsprobleem lijkt me ook het meest logische. Voor zover ik weet zijn er geen modem die tot ongeveer die snelheid gaan, het is of tot iets boven de 30Mbps down, of tot de huidige max van 120Mbps down.
"Voor zover ik weet zijn er geen modem die tot ongeveer die snelheid gaan"

Oh werkelijk?
Klantenservice vertelde mij (aardige kerel), zodra ik de ander modem in huis krijg, dan pas werd mijn 120/10 lijntje geactiveerd.

Ik hoop dat ik nog onder de 3 maanden "bedenktijd" zit en anders tja, ik heb die snelheden niet en/of andere modem.

Edit:

Bedankt voor je goeie reactie!

Ik heb nu een Cisco EPC3208 en een router deze week onderweg(gratis) :)
(n.v.t; ik heb nu een simpele desktop met een software firewall vandaar)

Inderdaad die 8 UP zegt wel veel en zou inderdaad een ander modem krijgen om er misschien meer "power" eruit te halen. Op dit adres is het altijd wel geweest dat als het regent, kan je er op wachten dat de verbinding weg is. Dat is nu onverminderd en 'pijn went wel op den duur' :)

[ Voor 15% gewijzigd door XRayXI op 11-03-2012 22:51 ]

Wees beleefd en lief voor je PC, soms eet het niets en mag je uitzoeken, wat niet smaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slunigo
@RR6 & crizyz, thanks voor de reacties!
Het probleem is inderdaad alleen de draadloze verbinding, alle computers die bekabeld aan het internet hangen blijven werken zonder haperingen.
Wel zal ik het chelloo.com forum eens nastruinen en zoeken naar vergelijkbare problemen en/of mijn probleem posten, mocht dat niks opleveren zal ik eens bellen met Sitecom.
Wat betreft het resetten van de modem en dan pas de router, dat wist ik gelukkig :). Heb de router pas later gereset, nadat ik de modem enkele keren had gereset, to no avail.

In ieder geval bedankt voor de links en het nummer van Sitecom, ik ga hiermee aan de slag! Hopelijk kom ik zo tot een oplossing :)

Slunigo#2169

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
Waarom zou je het modem resetten als alleen draadloze apparaten problemen ondervinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slunigo
Omdat ervaringen in het verleden mij hebben geleerd dat niet altijd voor de hand liggende oplossingen het probleem daadwerkelijk verhelpen, daarnaast dat niet voor de hand liggende oplossingen of zelfs geheel onlogische lijkende oplossingen het probleem wel oplossen.

Slunigo#2169

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

lolgast schreef op zondag 11 maart 2012 @ 22:42:
[...]

Modem is gereset. De downloadsnelheid is (meestal) goed nu. De digitale tv verbinding blijft hier in de regio echter niet goed op het moment (de buren hebben exact dezelfde problemen op het moment).
Wanneer er wordt gekozen om tijdens het tv kijken ook te gaan uploaden dan stopt zelfs de hele mediabox ermee. Geen signaal.. 8)7

Verbindingsgegevens:
Download: 50Mbit
Upload: 2,5Mbit
Bootloader Revision: 2.3.0_R1
Current Software Revision: epc3925-ESIP-12-v302r125533-110830c_upc

Soms is verbinden met WiFi al genoeg om de tv te laten storen, echt heel bijzonder..
Als je het zo zegt klinkt het als een regiostoring op de digitale diensten. Niet meer dat afwachten dus, of belletje plegen naar upc zodat ze het daar ook weten (kan zijn natuurlijk). Als het een grote storing zullen ze het wel weten, als het alleen jouw straat is misschien nog niet.

Edit: spuit11 8)7 dat zei je zelf ook al. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
crizyz schreef op zondag 11 maart 2012 @ 23:35:
[...]

Als je het zo zegt klinkt het als een regiostoring op de digitale diensten. Niet meer dat afwachten dus, of belletje plegen naar upc zodat ze het daar ook weten (kan zijn natuurlijk). Als het een grote storing zullen ze het wel weten, als het alleen jouw straat is misschien nog niet.

Edit: spuit11 8)7 dat zei je zelf ook al. :$
Haha, no hard feelings :>

Gelukkig heb ik ook nog een ADSL lijn liggen hier, dus ik kan wel blijven internetten. Morgen inderdaad maar eens contact opnemen, wellicht dat er een kabel niet goed is aangesloten in de wijkcentrale oid. Een half uur geleden zat ik op de UPC lijn nog met 50Mbit te downloaden, nu ligt die snelheid letterlijk op 0,1Mbit.
Begin het idee te krijgen dat er iemand met een schakelaar zit te werken: wel internet, geen internet, wel internet, geen internet... >:)

Overigens ook opgemerkt. Zodra het modem (Cisco 3925) wordt uitgezet, zijn alle haperingen op het tv-beeld verdwenen

Edit: Ik blijk nog in aanmerking te komen voor een gratig monteur (binnen 8 weken na afsluiten), dus die mag het zooitje komen instellen. Zo niet, dan mogen ze de boel weer komen ophalen :+ Ik heb liever een trage(re) ADSL-verbinding, dan een onbetrouwbare kabel-verbinding.

[ Voor 11% gewijzigd door lolgast op 12-03-2012 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
lolgast schreef op zondag 11 maart 2012 @ 23:55:
[...]

Overigens ook opgemerkt. Zodra het modem (Cisco 3925) wordt uitgezet, zijn alle haperingen op het tv-beeld verdwenen
Klinkt alsof je ergens een behoorlijk slechte cq slecht gemonteerde coaxconnector hebt, en dat de modem daarnaast te hard moet zenden. Staat dat ding wel direct bij je eerste aansluitpunt?
Edit: Ik blijk nog in aanmerking te komen voor een gratig monteur (binnen 8 weken na afsluiten), dus die mag het zooitje komen instellen. Zo niet, dan mogen ze de boel weer komen ophalen :+ Ik heb liever een trage(re) ADSL-verbinding, dan een onbetrouwbare kabel-verbinding.
Als je zin hebt daarvoor thuis te blijven wel een makkelijke optie. Maar ik denk dat je het ws zelf vrij makkelijk op kunt lossen als ik het zo lees.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STING
RR6 schreef op zondag 11 maart 2012 @ 10:31:
[...]

Wat een flauwekulverhaal van UPC. UPC heeft inmiddels al heel erg veel 3925's teruggezet naar 'dom'-modem, zie hiervoor de berichten op chelloo.com forum. Onvoorstelbaar dat die club maar onzin blijft verkondigen terwijl ze maar geen vaart kunnen maken met het oplossen van de problemen in de diverse regio's.
Onwetende klanten worden echt maanden aan het lijntje (1200) gehouden met berichten dat het aan hun eigen bekabeling of computer ligt zodat UPC weer voor veel geld een monteur kan langssturen... resultaat is dat 9 van de 10 keer het modem wordt vervangen en het probleem is opgelost. Bijkomend gevolg: de klant is weer vele tientjes lichter.

Je E4200 doet het straks, als je 3295 naar 'dom' is omgezet, als een zonnetje!
Ondanks het in de DMZ plaatsen blijf ik 2 x NAT houden, dat heeft toch invloed op de performance of valt dat te verwaarlozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat valt te verwaarlozen inderdaad. Ik merk 0,0 performance verlies daardoor en heb dezelfde situatie (3925 -> WNDR3700).

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Heb ook een tijdlang een Thomson TWG-870 gehad met een Sitecom WL-309 erachter. Ging prima en ik kon geen significante vertraging merken, ik denk dat het in de orde van een paar ms latency en minder dan 1Mb/s bandbreedte zal geweest zijn. Elegant is anders, maar het werkt wel.

Wel gelijk een probleem gehad met IP-ranges, dat zou allicht veel van de rampverhalen kunnen verklaren. Zowel de TWG-870 als de WL-309 delen per default IPs uit in 192.168.0.0/24. Als je dat zonder meer achter elkaar hangt gaat het mis, want dan weet de WL-309 niet wanneer iets aan de WAN-kant zit en wanneer het aan de LAN-kant hangt. Simpelste oplossing is om gewoon in een van de twee devices de IP-range te wijzigen, dus van 192.168.0.0/24 veranderen in pakweg 192.168.123.0/24 ofzo. Dan kan de router weer routeren en werkt alles.

Eleganter zou zijn om DHCP en routering uit te schakelen in de losse router, waardoor het gewoon als switch + WiFi-AP zou werken. Geen idee of dat in de WL-309 kan, nooit naar gekeken aangezien het nooit mis ging nadat ik de IP-reeks had aangepast.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Mijn WNDR3700 heeft standaard een ander IP-range (10.x) dus bij mij ging het in één keer goed. Maar het is wel iets om op te letten inderdaad :) Verder kon ik ook geen noemenswaardige nadelen ontdekken aan de setup, hoewel elegant inderdaad iets anders is :P

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 16:21

Mojo

The Power Within

Nu een paar maanden klant van UPC, tweede keer problemen lijkt een feit.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1829178995.png

Download is echt drama (50Mbit abonnement). Modem heeft zichzelf nu in een half uur al 4x gereset. Wijchen is niet echt zwaar belast aangezien hier glasvezel ligt.

Toch maar eens een mailtje sturen.

[ Voor 8% gewijzigd door Mojo op 12-03-2012 15:59 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
dion_b schreef op maandag 12 maart 2012 @ 01:17:
[...]

Klinkt alsof je ergens een behoorlijk slechte cq slecht gemonteerde coaxconnector hebt, en dat de modem daarnaast te hard moet zenden. Staat dat ding wel direct bij je eerste aansluitpunt?
Dat zou je denken als je het zo leest inderdaad, maar alle kabels zijn correct aangesloten op Hirschmann apparaatuur. Contactdozen, connectors, versterkertjes, alles is van Hirschmann. Geloof me, alles is aangesloten zoals UPC het best practice vindt ;)

Maar ik heb vanmorgen contact gehad. Ik zou nog niet omgezet zijn 8)7 Internet heeft het toch al een tijdje gedaan.. Enfin, morgenmiddag moet hier een monteur op de stoep staan, dus we gaan het meemaken.

Edit:
Monteur inderdaad op bezoek gehad. Aardige vent overigens. Alles vervangen wat in de meterkast hangt, met uitzondering van de antenne versterker (duh). Nieuwe modem activeren duurde erg lang (vanuit India oid..), dus de beste man is naar de volgende klant gegaan. 5 minuten later zag ik dat het modem verbinding had, dus snel testen. Helaas pindakaas, geen effect.
Ik gaan kijken, zoeken, nog meer testen. Toch maar eens kijken zonder antenne versterker. Voila, de beloofde snelheden, zonder televisie storing. Dit is toch wel naatje, want met 7 TV's in huis is een versterker een absolute must. Moet ik met deze nieuwe vorm van internet rekening houden met wat voor versterker ik gebruik, of zou dat niet uit mogen maken? Ik maak(te) nu gebruik van een Hirschmann GHV 30 Eco power.

[ Voor 34% gewijzigd door lolgast op 13-03-2012 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Inmiddels is er ook een monteur bij ons langs geweest.
Heb nog niets kunnen testen.
Vernomen dat hij de kabels vervangen heeft en de modem.

Ben benieuwd als ik vanavond thuis kom. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_1987
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12-07-2024

Dennis_1987

Level 29 Humanoid

lolgast schreef op maandag 12 maart 2012 @ 22:47:
[...]

Edit:
Monteur inderdaad op bezoek gehad. Aardige vent overigens. Alles vervangen wat in de meterkast hangt, met uitzondering van de antenne versterker (duh). Nieuwe modem activeren duurde erg lang (vanuit India oid..), dus de beste man is naar de volgende klant gegaan. 5 minuten later zag ik dat het modem verbinding had, dus snel testen. Helaas pindakaas, geen effect.
Ik gaan kijken, zoeken, nog meer testen. Toch maar eens kijken zonder antenne versterker. Voila, de beloofde snelheden, zonder televisie storing. Dit is toch wel naatje, want met 7 TV's in huis is een versterker een absolute must. Moet ik met deze nieuwe vorm van internet rekening houden met wat voor versterker ik gebruik, of zou dat niet uit mogen maken? Ik maak(te) nu gebruik van een Hirschmann GHV 30 Eco power.
Heeft UPC geen versterkers? Ik weet dat Ziggo voor mensen die interactieve tv gebruiken een breedbandversterker levert. En dan nog iets, ik zie die versterker en er zitten zo te zien 2 f-connectoren op. Is dat 1 voor in en 1 voor uit? Want als dat het geval is weet ik al je probleem. Een modem mag eigenlijk niet op een versterkt signaal zitten omdat het de frequentie beïnvloedt. Die breedbandversterker die ik net noem heeft meerdere uitgangen waarvan er een 0db versterkt om problemen met het modem te voorkomen.

Hier had een gevatte opmerking kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-09 11:14
Dennis_1987 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 13:26:
[...]
Heeft UPC geen versterkers? Ik weet dat Ziggo voor mensen die interactieve tv gebruiken een breedbandversterker levert. En dan nog iets, ik zie die versterker en er zitten zo te zien 2 f-connectoren op. Is dat 1 voor in en 1 voor uit? Want als dat het geval is weet ik al je probleem. Een modem mag eigenlijk niet op een versterkt signaal zitten omdat het de frequentie beïnvloedt. Die breedbandversterker die ik net noem heeft meerdere uitgangen waarvan er een 0db versterkt om problemen met het modem te voorkomen.
Jazeker zie hier en hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 23:36
UPC heeft gisternacht in Nijmegen onderhoud aan het netwerk gedaan en ik moet zeggen dat ik duidelijk verschil merk! Youtube videos bufferen beter en websites laden gaat ook sneller. Lijkt wel alsof ping stuk lager is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 20:20

DjVe

Hatsaflats!

n0elite schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 13:54:
UPC heeft gisternacht in Nijmegen onderhoud aan het netwerk gedaan en ik moet zeggen dat ik duidelijk verschil merk! Youtube videos bufferen beter en websites laden gaat ook sneller. Lijkt wel alsof ping stuk lager is geworden.
Gisteravond was het drama qua beeld in Nijmegen...continue blokken en wegvallen van geluid...qua internet heb ik niets te klagen met 45/50 Mbps down en 6 Mbps up en een gemiddelde ping van 14 ms
Waarom split je niet eerst je signaal naar twee, waarvan één naar de versterker gaat voor analoge en digitale tv en de andere uitgang naar je modem...

[ Voor 38% gewijzigd door DjVe op 14-03-2012 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
lolgast schreef op maandag 12 maart 2012 @ 22:47:
[...]

Edit:
Wat je zou kunnen proberen is om de modem van achter de versterker weg te halen. Dus:

Overnamepunt -> 2-weg splitter (als het goed is zat er een in installatiepakket) -> op ene uitgang splitter modem aansluiten, op andere uitgang splitter de versterker die al die TVs voedt.

Overigens zou ik aan de bel trekken bij UPC over de monteur die vertrok voordat z'n werk af was en naliet om alle non-UPC shit uit te sluiten. Dat is gewoon niet professioneel, met beetje geluk kun je daar compensatie voor krijgen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 20:20

DjVe

Hatsaflats!

dion_b schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 14:54:
[...]

Wat je zou kunnen proberen is om de modem van achter de versterker weg te halen. Dus:

Overnamepunt -> 2-weg splitter (als het goed is zat er een in installatiepakket) -> op ene uitgang splitter modem aansluiten, op andere uitgang splitter de versterker die al die TVs voedt.

Overigens zou ik aan de bel trekken bij UPC over de monteur die vertrok voordat z'n werk af was en naliet om alle non-UPC shit uit te sluiten. Dat is gewoon niet professioneel, met beetje geluk kun je daar compensatie voor krijgen.
dat zeg ik net :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Dat lees ik nu ook net 8)7

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Inmiddels werkt de Cisco 3925 goed zo te zien.
Hebben jullie nog advies voor een bepaalde kanaal voor het wireless? Ben eens benieuwd hoe die werkt. Modem is beneden en ik zit op de eerste etage..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook de 3295 nu. Tot nu toe weinig problemen, MAAR:

Ik test net even de download snelheid en ik haal maar mB/s! Ik weet niet of het komt door een storing, de kabelmodem (heb de 3295 net nieuw) of doordat het netwerk zwaar belast is..

Download deze file: http://speedtest.onsbrabantnet.nl/files/1024MByte.bin. Ook met supernews haal ik maar 6 mB/s...

Iemand anders ook problemen in Amsterdam oost?

Ik wilde eerst 100 mbit kpn glasvezel bestellen maar omdat UPC me een beter bod deed voor 120 mbit heb ik dat gekozen.. Voorheen heb ik nooit problemen gehad met UPC.. Ik hoop niet dat dit een voorbode is van veel gezeik...

100%[=================================================================================>] 1,073,741,824 3.73M/s in 4m 20s

2012-03-14 19:58:46 (3.94 MB/s) - `1024MByte.bin.1' saved [1073741824/1073741824]

Waardeloos :(

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2012 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Amsterdam Zuid hier, heb 50mbit, maar haal met die file van jou ook onregelmatige snelheden, af en toe 10 mbit maar, af en toe 50. Misschien dat Supernews ook niet zo loopt vanavond? Wat haal je bij een goed geseede torrent file?
Ach ik weet het ook niet, misschien even wachten tot vannacht voordat je in woede uitbarst(wat ik zou kunnen begrijpen hoor) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je toevallig een goede bin file die ik kan downloaden? Veel van die bins die ik vind zijn down of langzaam..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
DjVe schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 13:58:
[...]

Waarom split je niet eerst je signaal naar twee, waarvan één naar de versterker gaat voor analoge en digitale tv en de andere uitgang naar je modem...
Dat heb ik al gedaan.
------------------------/ Tv-signaal -> Versterker -> Hub (8 poorts)
Kabel -> Splitter<
------------------------\ Verbinding naar het modem

Ondanks dat wordt het signaal dus slecht valt het signaal weg. Maar na wat lezen moet je dus blijkbaar een versterker hebben die geschikt is voor digitale televisie. Het zal me verbazen, aangezien hij in principe buiten de internetverbinding om functioneert, maar ga het van de week maar proberen. Bedankt voor het meedenken in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Ik heb soms een heel raar probleem met mijn email. Ik heb nog een emailadres bij UPC uit het Chello tijdperk. Iemand anders heeft bijna hetzelfde mailadres, maar met een "." erin. Heel af en toe krijg ik mails die voor de andere persoon bestemd zijn. Ik ging er eerst van uit dat die mails simpelweg verkeerd geadresseerd waren en dat bij UPC (net als gmail) een "." in een mailadres niet uitmaakt, echter heb ik zelf eens wat berichten naar dat adres gestuurd en die kwamen niet bij mij aan. Het lijkt er dus op dat de mailserver af en toe een fout maakt. :X

Iemand enig idee hoe ik UPC hier het beste over kan benaderen? Het lijkt me wat te technisch voor de standaard klantenservice, aan: "ja meneer, dan moet u de stekker van de modem er uit halen en na 30 sec weer terug doen" of "het ligt toch echt aan uw kabels" heb ik niet zoveel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_1987

Dennis_1987

Level 29 Humanoid

Dipsausje schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 09:13:
Ik heb soms een heel raar probleem met mijn email. Ik heb nog een emailadres bij UPC uit het Chello tijdperk. Iemand anders heeft bijna hetzelfde mailadres, maar met een "." erin. Heel af en toe krijg ik mails die voor de andere persoon bestemd zijn. Ik ging er eerst van uit dat die mails simpelweg verkeerd geadresseerd waren en dat bij UPC (net als gmail) een "." in een mailadres niet uitmaakt, echter heb ik zelf eens wat berichten naar dat adres gestuurd en die kwamen niet bij mij aan. Het lijkt er dus op dat de mailserver af en toe een fout maakt. :X

Iemand enig idee hoe ik UPC hier het beste over kan benaderen? Het lijkt me wat te technisch voor de standaard klantenservice, aan: "ja meneer, dan moet u de stekker van de modem er uit halen en na 30 sec weer terug doen" of "het ligt toch echt aan uw kabels" heb ik niet zoveel...
Kun je zien bij de mails die je hebt ontvangen of ze geadresseerd zijn aan jou adres of die van de ander? Want het kan natuurlijk heel simpel dat ze oprecht verkeerd verstuurd worden, zeker als jij ze niet ontvangt als je ze naar het "." adres stuurt. Anders kun je het beste denk ik het contactformulier invullen en uitleggen wat de situatie is. Jou adres, die van de ander en zo allemaal erin zetten. Het is normaal makkelijker door te sturen naar een tweede lijn vanuit daar vergeleken met inderdaad de 'heeft u al een hard reset gedaan?' medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

Arris modem hier (Eindhoven, 5627) lijkt de laatste dagen stabiel(er) te zijn...

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:04
Dipsausje schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 09:13:

Ach zo heb ik het eens gehad dat iemand mijn e-mail adres op een visitekaartje per ongeluk had afgedrukt. Ik kreeg allerlei prive mails van die persoon binnen. Helaas kun je tegen zulke fouten niets doen. Ik heb die persoon ingelicht hierover en de meeste e-mails doorgestuurd. Ik werd ervoor bedankt, maar zij kon dat niet meer terugdraaien, de visitekaartjes waren immers al verzonden.

Misschien is zoiets ook bij jou het geval...

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
lolgast schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 00:02:
[...]

Dat heb ik al gedaan.
------------------------/ Tv-signaal -> Versterker -> Hub (8 poorts)
Kabel -> Splitter<
------------------------\ Verbinding naar het modem

Ondanks dat wordt het signaal dus slecht valt het signaal weg. Maar na wat lezen moet je dus blijkbaar een versterker hebben die geschikt is voor digitale televisie. Het zal me verbazen, aangezien hij in principe buiten de internetverbinding om functioneert, maar ga het van de week maar proberen. Bedankt voor het meedenken in ieder geval :)
Kun je anders eens uitlezen in de modem hoe hard hij staat te zenden (upstream transmit power oid), en hoe hoog/laag het signaal binnenkomt (downstream receive power)? Want dit klinkt allemaal behoorlijk raar...

Waar komt trouwens je signaal het huis binnen (woonkamer of meterkast)? En staan modem, splitter en versterker daar ook, of staan ze ergens anders?

Iig is zomaar versterkers kopen zelden een goed idee - zou goed kunnen dat het met de huidige werkend te krijgen is als je het probleem exact kunt vinden.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lolgast
dion_b schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 18:47:
[...]

Kun je anders eens uitlezen in de modem hoe hard hij staat te zenden (upstream transmit power oid), en hoe hoog/laag het signaal binnenkomt (downstream receive power)? Want dit klinkt allemaal behoorlijk raar...

Waar komt trouwens je signaal het huis binnen (woonkamer of meterkast)? En staan modem, splitter en versterker daar ook, of staan ze ergens anders?

Iig is zomaar versterkers kopen zelden een goed idee - zou goed kunnen dat het met de huidige werkend te krijgen is als je het probleem exact kunt vinden.
Ik heb de down- en upstream gegevens er even bijgehaald vanuit de router, en deze geeft de volgende waardes:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Downstream:
           Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1:   -3.9 dBmV  36.7 dB
Channel 2:   -3.9 dBmV  36.7 dB
Channel 3:   -3.8 dBmV  36.8 dB
Channel 4:   -4.3 dBmV  36.7 dB
Channel 5:   -4.3 dBmV  36.9 dB
Channel 6:   -4.0 dBmV  36.9 dB
Channel 7:   0.0 dBmV    0.0 dB
Channel 8:   0.0 dBmV    0.0 dB

Upstream:
        Power Level:
Channel 1:  57.7 dBmV
Channel 2:   0.0 dBmV
Channel 3:   0.0 dBmV
Channel 4:   0.0 dBmV

Qua aansluitingen komt alles in de meterkast binnen en daar hangt alles ook. Op dit moment heb ik de versterker vanzelfsprekend niet in gebruik en tot op heden geen problemen ervaren.
Alle apparatuur hangt met kabels van maximaal 1 meter lengte aan elkaar verbonden. Deze zijn allemaal al vervangen, maar het lijkt daar niet in te zitten. Ik heb drie willekeurige kabels gekozen om de versterker er toch tussen te kunnen hangen, maar alle drie bieden geen verbetering. Mijn buurman heeft een versterker hangen die geschikt zou zijn voor digitale tv en alles wat daarbij hoort, van het weekend maar eens kijken of het zin heeft om die hier tussen te schroeven :)

[ Voor 22% gewijzigd door lolgast op 15-03-2012 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Niet online
lolgast schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 22:15:
[...]

Ik heb de down- en upstream gegevens er even bijgehaald vanuit de router, en deze geeft de volgende waardes:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Downstream:
Channel 1:   -3.9 dBmV  36.7 dB
Channel 2:   -3.9 dBmV  36.7 dB
Channel 3:   -3.8 dBmV  36.8 dB
Channel 4:   -4.3 dBmV  36.7 dB
Channel 5:   -4.3 dBmV  36.9 dB
Channel 6:   -4.0 dBmV  36.9 dB
Channel 7:   0.0 dBmV    0.0 dB
Channel 8:   0.0 dBmV    0.0 dB

Upstream:
        Power Level:
Channel 1:  57.7 dBmV
Channel 2:   0.0 dBmV
Channel 3:   0.0 dBmV
Channel 4:   0.0 dBmV

Qua aansluitingen komt alles in de meterkast binnen en daar hangt alles ook. Op dit moment heb ik de versterker vanzelfsprekend niet in gebruik en tot op heden geen problemen ervaren.
Alle apparatuur hangt met kabels van maximaal 1 meter lengte aan elkaar verbonden. Deze zijn allemaal al vervangen, maar het lijkt daar niet in te zitten. Ik heb drie willekeurige kabels gekozen om de versterker er toch tussen te kunnen hangen, maar alle drie bieden geen verbetering. Mijn buurman heeft een versterker hangen die geschikt zou zijn voor digitale tv en alles wat daarbij hoort, van het weekend maar eens kijken of het zin heeft om die hier tussen te schroeven :)
Signaal komt prima binnen, maar het modem moet flink moeite doen om signaal terug te sturen. Maximale wat het apparaat kan leveren is 58dBmV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Inderdaad. En dat is ook je probleem. Omdat hij zo hard moet zenden gaat het blijkbaar interfereren met je TV downstream...
Wat waarschijnlijk niet rechtstreeks via de kabels gaat - de modem veroorzaakt aardig wat EMI als hij zo bezig is, ergens tussen modem en TV is een connector die niet goed afgeschermd is en waar die EMI binnenkomt.

Is dit met alleen een tweewegsplitter tussen overnamepunt en modem? Zo ja moet je UPC eens contacteren, want de modem hoort helemaal niet zo hard te moeten zenden als je het zo aansluit.

Als dat niet werkt is een alternatief een versterker die actief de retour versterkt. Maar dat zou helemaal niet nodig moeten zijn. Laat je ook niet afleiden door "geschikt voor digitale TV"-blaat. Dat betekent dat het een retourpad doorlaat, maar jouw modem kwam ook online achter de huidige versterker, dus die laat dat al door - en is dus geschikt voor digitale TV :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Dennis_1987 schreef op donderdag 15 maart 2012 @ 13:31:
[...]

Kun je zien bij de mails die je hebt ontvangen of ze geadresseerd zijn aan jou adres of die van de ander? Want het kan natuurlijk heel simpel dat ze oprecht verkeerd verstuurd worden, zeker als jij ze niet ontvangt als je ze naar het "." adres stuurt. Anders kun je het beste denk ik het contactformulier invullen en uitleggen wat de situatie is. Jou adres, die van de ander en zo allemaal erin zetten. Het is normaal makkelijker door te sturen naar een tweede lijn vanuit daar vergeleken met inderdaad de 'heeft u al een hard reset gedaan?' medewerker.
Ik heb inderdaad het contact formulier op de site geprobeerd en werd een paar uur daarna opeens gebeld door een medewerker van upc, duidelijk betere service dan wanneer je naar de 0900 belt. Wat blijkt, het adres met de "." erin staat bij mij als alias geregistreerd, dus blijkbaar zijn het toch mensen die naar een verkeerd adres sturen. Het blijft dan raar dat mails die ik zelf (met een andere account) naar het adres met "." gestuurd heb nooit aankomen, daar had de UPC medewerker ook geen antwoord op. Afijn ik ga die alias deleten, dan krijg ik in ieder geval geen persoonlijke mails meer binnen die voor iemand anders bedoeld zijn, gebruik de upc mail toch alleen nog voor "backhands compatibility..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_1987

Dennis_1987

Level 29 Humanoid

Dipsausje schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 12:16:
[...]

Ik heb inderdaad het contact formulier op de site geprobeerd en werd een paar uur daarna opeens gebeld door een medewerker van upc, duidelijk betere service dan wanneer je naar de 0900 belt.
Voor dit soort technische zaken is het contactformulier veel vaker een uitkomst dan men denkt. Vooral als er problemen zijn in de achterliggende systemen werkt dit goed. Nou toevallig zat het probleem dan bij jou in een alias (heb je die zelf ooit aangemaakt dat je weet?) maar als het niet zo was kunnen ze dat vanaf daar makkelijker doorzetten. Vaak zijn de mensen die de emails beantwoorden wat meer ervaren medewerkers die direct weten wat er speelt en niet de mensen die het scriptje moeten doorlopen.
Je moet alleen niet via het contactformulier een signaalprobleem of zo willen oplossen want dan krijg je een mail met handelingen die je moet uitvoeren en als het niet lukt moet je alsnog bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben echt zwaar ontevreden met mijn 120mbit upc abo (geupgrade van 60 naar 120). Ik haal nog lagere snelheden met 120 mbit abo (supernews).

Als test download ik een 1 gig bin van bbned:

http://www.bbned.nl/scrip...t/download/file1000mb.bin
Resolving www.bbned.nl... 62.177.144.181
Connecting to www.bbned.nl|62.177.144.181|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 1048576000 (1000M) [application/octet-stream]
Saving to: `file1000mb.bin'

100%[====================================>] 1,048,576,000 6.22M/s in 3m 4s

2012-03-16 20:47:11 (5.44 MB/s) - `file1000mb.bin' saved [1048576000/1048576000]

De power levels van mijn kabel modem:

Downstreams:
Channel 1: -2.3 dBmV 38.6 dB
Channel 2: -2.4 dBmV 38.6 dB
Channel 3: -2.2 dBmV 38.2 dB
Channel 4: -2.2 dBmV 38.2 dB
Channel 5: -2.5 dBmV 38.4 dB
Channel 6: -2.7 dBmV 37.8 dB
Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB

Upstreams:
Power Level:
Channel 1: 55.4 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV

Weet iemand of mijn up/downstrams powerlevels een beetje OK zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:59
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:48:

De power levels van mijn kabel modem:

Downstreams:
Channel 1: -2.3 dBmV 38.6 dB
Channel 2: -2.4 dBmV 38.6 dB
Channel 3: -2.2 dBmV 38.2 dB
Channel 4: -2.2 dBmV 38.2 dB
Channel 5: -2.5 dBmV 38.4 dB
Channel 6: -2.7 dBmV 37.8 dB
Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB

Upstreams:
Power Level:
Channel 1: 55.4 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV

Weet iemand of mijn up/downstrams powerlevels een beetje OK zijn?
Downstream is prima, SNR ook. Upload is alleen erg hoog. Als er in jouw regio gebruik wordt gemaakt van channelbonding op de upstreams dan is je waarde al te hoog. Bij dergelijke waardes kun je geen gebruik maken van meerdere upstreams.

Zit er nog veel kabel/splitters oid tussen je AOP en je modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kabel komt binnen in meterkast, daar een splitter voor naar de slaapkamer. Er staat echter geen tv in de slaapkamer. Daarna gaat de kabel naar de woonkamer en daar zit de kabelmodem + upc decoder (ook gesplit).

Upload boeit me eerder niet zoveel, ik wil gewoon volle bak 120 mbit kunnen downloaden. Als UPC een capaciteitsprobleem heeft dan probeer ik zsm het abonnement te cancellen. Echt waardeloos dit. Ik haal gewoon de helft van waar ik voor betaal.

Morgen maar eens een belletje doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:59
Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 20:55:
Kabel komt binnen in meterkast, daar een splitter voor naar de slaapkamer. Er staat echter geen tv in de slaapkamer. Daarna gaat de kabel naar de woonkamer en daar zit de kabelmodem + upc decoder (ook gesplit).

Upload boeit me eerder niet zoveel, ik wil gewoon volle bak 120 mbit kunnen downloaden. Als UPC een capaciteitsprobleem heeft dan probeer ik zsm het abonnement te cancellen. Echt waardeloos dit. Ik haal gewoon de helft van waar ik voor betaal.

Morgen maar eens een belletje doen.
Sluit m eens aan op je AOP. Je hebt nu dus 2 splitters ertussen, EN een zooitje kabel. Even vanuitgaand dat je supergoede kabel hebt praat je dan nog altijd over 8-9dB verlies (2 splitters, connectoren, enz) Bij slechtere kabel nog meer.

Zonder die splitters zal je signaal een stuk beter zijn. Ook al valt de upstream nu (net) binnen de specs (voor 1 upstream), ideaal is anders. Mijn ervaring is dat het hard-uitsturen van een modem de stabiliteit niet ten goede komt.

Los daarvan, WANNEER heb je getest? Op vrijdagavond 20.30 120Mbit verwachten is gewoon niet reeal, al heb je glasvezel liggen... Verkeer buiten het providernetwerk is dan een stuk groter, dus dat merk je ook wel (enigszins) in de resultaten.

Ten 2e: UPC bellen en een monteur laten komen kan natuurlijk, maar je moet wel eerst je eigen setup uitsluiten: Modem dus direct op het AOP. De oplossing zoals je 'm nu meld (meerdere splitters) zal een monteur ook gegarandeerd over vallen.

[ Voor 18% gewijzigd door DJSmiley op 16-03-2012 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, goed idee. Ik ga morgen de kabelmodel even voor de eerste splitter knopen. Ethernet kabel tussen modem + laptop en dan nog een keer die 1 gig file downloaden.

Ik heb trouwens wel altijd rond spitstijden getest ;) Maar dan nog verwacht dat de download niet terugzakt naar 3 mB/s!

Morgen meer nieuws :)

Heeft upc zelf trouwens 1 gig test files zonder ik niet buiten hun netwerk kom?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2012 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10:14
Dennis_1987 schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 13:39:
[...]

Voor dit soort technische zaken is het contactformulier veel vaker een uitkomst dan men denkt. Vooral als er problemen zijn in de achterliggende systemen werkt dit goed. Nou toevallig zat het probleem dan bij jou in een alias (heb je die zelf ooit aangemaakt dat je weet?) maar als het niet zo was kunnen ze dat vanaf daar makkelijker doorzetten. Vaak zijn de mensen die de emails beantwoorden wat meer ervaren medewerkers die direct weten wat er speelt en niet de mensen die het scriptje moeten doorlopen.
Je moet alleen niet via het contactformulier een signaalprobleem of zo willen oplossen want dan krijg je een mail met handelingen die je moet uitvoeren en als het niet lukt moet je alsnog bellen.
Vraag me af waar je dit op baseert? Persoonlijk ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz

crizyz

ne.t.weaker

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 21:08:
Heeft upc zelf trouwens 1 gig test files zonder ik niet buiten hun netwerk kom?
Voor zover ik weet niet, wel dit. Maar die kende je vast al. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis_1987

Dennis_1987

Level 29 Humanoid

SirMemeAlot schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 21:18:
[...]

Vraag me af waar je dit op baseert? Persoonlijk ervaringen?
Zo was het in ieder geval de 3 jaar dat ik voor een helpdesk werkte.

Pagina: 1 ... 79 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.