Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-10 15:35
Ik zal mijn situtatie even zo goed mogelijk proberen uit te leggen.

Ik had internet en telefonie van online. Deze liep t/m 27 feb van dit jaar. Wegens problemen met de tv ontvangst heb ik het gehele pakket in begin januari van dit jaar opgezegd. Dus vanaf 27 feb zou ik geen enkele dienst van online meer in huis hebben.

Nu heb ik op 25 Jan via internet UPC aangevraagd. Het pakket: tv+internet+telefonie
keurig heb ik alles ingevuld ook dat de gewenste datum rond 27 feb moest zijn en ook dat ik nummerbehoud wilde. ( oplevering kan 2 weken duren ) mooi op tijd dacht ik dus.
Ik heb ook keurig een mailtje van UPC gekregen van mijn bestelling. Alles staat daar keurig op vermeldt. Dus pakketkeuze, ingangsdatum en nummerbehoud.

Op 23 Feb had ik nog steeds geen installatiepakket gekregen van UPC. Dus ik ging maar bellen naar de verkoopafdeling. Wat bleek? Ze hadden die week van mijn bestelling een storing in hun bestelsysteem en alle bestellingen zijn niet aangekomen. Kan gebeuren dacht ik en de verkoopmedewerker ging dat nog gelijk direct telefonisch voor mij regelen. Dus ik weer aangegeven dat ik het pakket nu z.s.m. wil ontvangen en dat er een nummer mee moest worden genomen. Prima dacht ik hopelijk komt het goed. Ik krijg ook 10 euro korting het gehele jaar op de kosten vanwege het misgaan.

Op 25 Feb kreeg ik dan het UPC pakket in huis en gelijk alles geinstalleerd. Alles werkte behalve dat ik een ander Telefoonnummer kreeg. "Het komt wel goed na een aantal werkdagen want het is immers kort aangevraagd" dacht ik.

Op 5 maart had ik nog steeds niet het juist nummer dus ging ik bellen naar de klantenservice. De medewerker meldde dat het nog verwerkt moest worden en dat ik nog maar even moest wachten.

Nu vandaag op 9 maart nogmaals gebeld en gevraagd of het wel goed in het systeem stond. De verkoopafdeling meldde mij dat er geen! nummerbehoud formulier in het systeem stond en dat ik word doorverbonden naar de klantenservice het alsnog te regelen. Eenmaal doorverbonden mijn situatie uitgelegd en toen werd mij verteld waarom ik mijn Online abbo zelf had opgezegd.
Ze vertelde mij dat er geen formulier van nummerbehoud in stond en dat ze mij die formulier even zou opsturen , ik moest er een handtekening op zetten en ze kon mij niet gegaranderen dat mijn nummer nog mee kon worden genomen omdat die nu inactief is. En dat nummerbehoud wel 2 weken kan duren en aangezien ik zelf mijn Online abbo heb opgezegd hebben ze er nu geen tijd meer ervoor.

Ik heb mevrouw dus gezegd dat ik al op 25 jan in eerste instantie UPC had aangevraagd en dat het niet goed is aangekomen dat het niet MIJN schuld is. Ze hadden dus 1 maand de tijd om nummerbehoud te regelen.
Maar zij antwoordde doodleuk : "maar volgens mijn systeem is uw besteldatum 24 feb" :( En dat het niet de bedoeling is dat is zelf mijn oude abbo opzeg.

nadat ik heb opgehangen heb ik lopen zoeken op de upc site : http://www.upc.nl/bellen/nummerbehoud/
dit ingevuld (wat de klantenservice ook kon doen naar mijn mening) en nu alsnog hopen dat het lukt om het nummer te behouden

Maar goed. Mijn vraag is eigenlijk. Kan ik UPC in gebreke stellen. Aangezien in een mailtje heb van de eerste correcte bestelling (met een overeenkomst in pdf)
mijn telefoonnummer gebruik ik voor mijn zaak en loop veel zaken mis via de telefoon. Plus dat alle reclame materiaal het oude nummer gebruikt. Ik kan het niet veroorloven om een nieuw nummer te gebruiken.

Indien Ja. Is het redelijk om een geldbedrag te eisen wegens het mislopen van inkomen van deze maand ( en als nummerbehoud niet lukt) ook geld te eisen voor het drukken van materiaal en langdurig mislopen van inkomsten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Denk het niet want ze hebben gelijk los van de tijd heb je namelijk de fout gemaakt eerst op te zeggen en daarna nieuw aan te vragen. Bij het pure opzeggen komt je nummer te vervallen. Terwijl je eigenlijk meteen een overgang naar een andere provider had moeten vragen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
Frogmen schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 13:54:
Denk het niet want ze hebben gelijk los van de tijd heb je namelijk de fout gemaakt eerst op te zeggen en daarna nieuw aan te vragen. Bij het pure opzeggen komt je nummer te vervallen. Terwijl je eigenlijk meteen een overgang naar een andere provider had moeten vragen.
:?
nummer vervalt toch niet als je hem nog gebruikt?
pas als je contract is beeindigd komt je nummer te vervallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 08:15

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Je hebt je pakket + het telefoonnummer van Online met ingang van 27 februari opgezegt. Uit eindelijk (door toedoen van UPC, maar dat is het risico wat je hebt genomen met het zelf opzeggen van je pakket bij Online) is er op 24 februari een bestelling gedaan met nummerbehoud bij UPC.

Dat zou betekenen dat UPC binnen 2 dagen je nummerbehoud had moeten regelen bij Online en ja dat gaat gewoon mis, want er zal wel een minimum aan werkdagen gelden voor de administratieve aanleg van je UPC abbonement. (Op dit moment was het kwaad al geschied, no way back)

Omdat dit fout kan gaan (want er kan altijd een technische of menselijke reden zijn dat een aanleg order van jouw UPC lijn een langere doorlooptijd heeft) is er de Overstap Service in het leven geroepen. Deze zorgt ervoor dat zaken goed in sync lopen (kan ook fout gaan trouwens ;))

Lullig voor je.. vervelend dat wel.

[ Voor 10% gewijzigd door Falcon op 09-03-2012 14:18 ]

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
SonyEricsson schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 14:07:
[...]

:?
nummer vervalt toch niet als je hem nog gebruikt?
pas als je contract is beeindigd komt je nummer te vervallen.
Frogmen heeft gelijk. Werkt bij mobiele providers net zo. Wanneer je zelf je abbo opzegt kan nummerbehoud niet gegarandeerd worden. Dus ondanks alle fouten van UPC is dit toch echt je eigen fout. Het had in jouw geval goed kunnen lopen, echter is dat door fouten van UPC niet zo gegaan. Ongelukkige samenloop van omstandigheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Dat je je oude account niet op HOEFT te zeggen is denk ik meer een service van de nieuwe provider die dat gebruikt als verkoopargument om overstap makkelijker te maken. Het gaat denk ik niet zo ver dat je niet zelf op zou MOGEN zeggen. Dat zelf OOK doen lijkt me wel zo handig voor het geval dat mis zou gaan bij de nieuwe provider wat hier best wel eens gebeurd zou kunnen hebben gezien het verliezen van de oorspronkelijke opdracht. Dan zit je evt. voor een extra maand aan abonnementskosten bij je oude provider vast en het is maar de vraag of de nieuwe provider voor die kosten op zou willen draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08-10 08:15

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Maar het is makkelijker om die extra kosten te declareren, dan je huidige nummer nu nog boven water te krijgen.

Die kan ondertussen in principe alweer uitgegeven zijn aan een nieuwe klant.

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
CaptJackSparrow schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 14:19:
Dat je je oude account niet op HOEFT te zeggen is denk ik meer een service van de nieuwe provider die dat gebruikt als verkoopargument om overstap makkelijker te maken. Het gaat denk ik niet zo ver dat je niet zelf op zou MOGEN zeggen. Dat zelf OOK doen lijkt me wel zo handig voor het geval dat mis zou gaan bij de nieuwe provider wat hier best wel eens gebeurd zou kunnen hebben gezien het verliezen van de oorspronkelijke opdracht. Dan zit je evt. voor een extra maand aan abonnementskosten bij je oude provider vast en het is maar de vraag of de nieuwe provider voor die kosten op zou willen draaien.
dit was ook mijn gedachte.

en wat heb ik dan aan die " oude " overeenkomst van mijn eerste bestelling? die dus niet is doorgekomen?
ik neem aan dat het gewoon een rechtsgeldige overeenkomst is?

[ Voor 10% gewijzigd door SonyEricsson op 09-03-2012 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Nummers worden eerst geruime tijd ongebruikt gehouden voordat ze hergebruikt worden om te voorkomen dat de nieuwe houder oeverloos gebeld zou kunnen worden door mensen die denken er de vorige houder nog op te kunnen bereiken. Dat nummer zal dus echt nog beschikbaar zijn om weer aan de OP toe te kennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:26
Heb je ook de voorwaarden voor nummerbehoud gelezen op de link die je zelf hier plaatst?
Voorwaarden voor nummerbehoud:

UPC Nederland B.V. regelt de opzegging van uw huidige abonnement, behalve als u beschikt over een vast telefonie abonnement waarbij u gebruik maakt van het netwerk van KPN Telecom maar belkosten betaalt aan een andere provider. Voorbeelden hiervan zijn onder andere Atlantic Telecom, Scarlet, Tele2, Yiggers of Pretium. In dit geval neemt UPC Nederland wel het nummer over, maar zegt het abonnement niet op. Dit dient u zelf te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:42
SonyEricsson schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 13:25:
mijn telefoonnummer gebruik ik voor mijn zaak en loop veel zaken mis via de telefoon. Plus dat alle reclame materiaal het oude nummer gebruikt. Ik kan het niet veroorloven om een nieuw nummer te gebruiken.

Indien Ja. Is het redelijk om een geldbedrag te eisen wegens het mislopen van inkomen van deze maand ( en als nummerbehoud niet lukt) ook geld te eisen voor het drukken van materiaal en langdurig mislopen van inkomsten?
Heb je een zakelijk abonnement afgesloten? Zo nee, dan geef ik je weinig kans. Consumentenabbo's zijn niet bedoeld voor zakelijk gebruik en zullen dus ook geen gegarandeerde uptime oid bieden, waar je je misschien op zou kunnen beroepen.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
foutje..

[ Voor 113% gewijzigd door SonyEricsson op 09-03-2012 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
GreatDictator schreef op vrijdag 09 maart 2012 @ 15:11:
[...]

Heb je een zakelijk abonnement afgesloten? Zo nee, dan geef ik je weinig kans. Consumentenabbo's zijn niet bedoeld voor zakelijk gebruik en zullen dus ook geen gegarandeerde uptime oid bieden, waar je je misschien op zou kunnen beroepen.
daar was ik al bang voor. het is eigenlijk meer voor zzp, maar ook dat beschouwen ze waarschijnlijk als gewoon zakelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-09 19:53
Ik weet niet hoe een overstap naar UPC met nummerbehoud tegenwoordig werkt, maar toen ik naar UPC ging (2009-ish) kreeg ik een maand een tijdelijk nummer. Dat was volgens mij omdat UPC relatief snel kon leveren (intenret+TV) maar bij portering van het nummer vast werd gehouden aan de opzegtermijn van een maand.

Als je een nummer opzegt bij een provider dan verandert het hele verhaal echter.

Bij een overstap krijgt provider 1 een signaaltje van provider 2 dat het nummer over moet worden gedragen op datum X.

Bij een opzegging dan reserveert provider 1 je telefoonnummer een vastgestelde periode na datum x.

Als je dus je pakket opzegt (incl telefoonnummer), dan begint er iets te lopen wat tot datum x niet te wijzigen is bij provider 1. Met die provider heb jij nu niks meer te maken (alles is opgeheven). Je ervaart het probleem pas bij provider 2, die kan er echter niks aan doen. Een telefoonnummer moet nooit worden opgezegd. Opta-regels verplichten dat elke provider een telefoonnummer 'zomaar' kan overnemen. Een opzegging zorgt ervoor dat een telefoonnummer buiten dienst gaat (bij provider 1 in dit geval) en dat provider 1 dat nummer even vast houdt. Stel je voor dat 1 een fout maakt en een klant daar een maand op moet gaan wachten, dat is niet normaal, maar bij een overstap naar 2 is het acceptabel om een overstaptermijn van een maand te hanteren. Een opzegtermijn van een maand is immers in Nederland algemeen geaccepteerd.

Ingaand op je vraag of je UPC aansprakelijk kan stellen; Je kan het proberen. Levert niks op, dat weet ik zeker. Jij hebt een fout gemaakt. Opzeggen van een telefoonnummer wat gebruikt wordt voor een bedrijf (en dat is je vast en zeker ook bevestigd door Online) en vervolgens klagen bij UPC omdat je telefoon het niet doet?.... Lees even de overstapprocedure.

Een ingebrekestelling waar 'eigen zaak' in voor komt kan meestal direct naar de prullenbak worden verwezen bij een ISP. Dit heeft meerdere redenen;

-Beperkte aansprakelijkheid in de Algemene Voorwaarden (waar je mee akkoord bent gegaan toen je klant werd bij UPC)
-Verkeerd handelen is niet veroorzaakt door UPC, maar door de klant (je had je nummer niet op moeten zeggen en 'verwachten' dat het bij een andere ISP wel zou werken. Dat heb je kort door de bocht wel gedaan.)
-Indien UPC aansprakelijkheid accepteert (gaat niet gebeuren) zijn ze maar aansprakelijk tot een bepaald bedrag (meestal tussen EUR 500 en EUR 3000, staat in AV)
-Inkomstenderving moet worden aangetoond dus haal de boekhouder er maar bij. Ze willen de gegevens over de afgelopen 10 jaar...

Als ik jou was zou ik hopen dat UPC mijn nummer terug zou kunnen krijgen ipv vragen of je ze aansprakelijk kan stellen. Jij bent degene die de fout heeft gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.O. Box
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
ik ben toevallig ook pas overgestapt van een online + KPN combinatie naar Tele2... bij Tele2 aan de telefoon vertelden ze mij (nadat ik mijn zorgen had geuit over de nummerportering, omdat er al het e.e.a. misgegaan was bij de overstap) dat iedere provider VERPLICHT je nummer 3 maanden moet bewaren om voor nummerbehoud ter beschikking te houden... Later belde ik KPN om op te zeggen (Tele2 zou alleen mijn Online-abbo opzeggen) en ik vertelde de dame aan de telefoon erbij dat het nummer behouden moest bijven voor nummerbehoud en dat ik gehoord had van de 3 maanden... ze keek me glazig aan door de telefoon ;) en zei dat ze daar niets over wist... daarna raadde ze me aan om mijn opzegging pas te doen na oplevering van de Tele2 lijn.... dat ging mij natuurlijk op extra kosten jagen (abo's betalen die ik niet meer gebruik), maar heb daar toch maar voor gekozen om gezeik te voorkomen...
bottomline van bovenstaand verhaal: het zou kunnen zijn dat de meneer van Tele2 gelijk heeft ,en je nummer dus nog 3 maanden beschikbaar moet zijn voor portering... ik denk dat UPC als ze mee willen werken het dan redelijk snel voor elkaar kan hebben voor je....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

1 tip voor dit soort problemen, klachtenafdeling (als de eerstelijns helpdesk je niet kan helpen).

Geef desnoods aan dat je een klacht hebt, dan moeten ze je doorverbinden naar de klachtenafdeling. In dit soort gevallen kunnen zij soms net iets meer voor je betekenen. Vooral omdat dit inderdaad iets is wat jou niet aan te rekenen valt. Dat de order niet juist is opgevoerd dan. Over de verantwoordelijkheid van het nummer zelf heb ik het niet over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n4m3l355
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-10 05:31
Dit is wel geruime tijd geleden ...

Tijdens mijn studententijd heb ik een tijdje bij een externe helpdesk van UPC gewerkt eerst aan de lijn daarna toezicht en probleemoplosser.

Doorverbinden naar de klachten afdeling kan maar die kunnen niets oplossen. Tevens kun je niet doorverbonden worden naar een 2e/3e lijn. Dit is simpelweg niet mogelijk communicatie verloopt enkel per mail.

Terugkomend op je nummerbehoud probleem het is voor mij even geleden maar ik weet dat er vaak problemen zoals dit voorkwamen met name als een klant zelf de opzegging regelde. Nog vervelender is dat KPN verantwoordelijk is voor het nummerbehoud deel en dat UPC enkel deze nummer porteerde. Nogmaals misschien dat het nu anders is maar pak 'm beet 6 jaar geleden was je dus het haasje.
Pagina: 1