UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 78 ... 103 Laatste
Acties:
  • 804.920 views sinds 30-01-2008

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
Vannacht totale uitval van het internet gehad.. Op het modem knipperde het DS lampje, meer niet.
Al eens eerder gehad en toen bleek het een regionale storing te zijn waarbij ze wat onderhoud gedaan hebben.. Dus hoopte eigenlijk na dit "onderhoud" dat ik mijn snelheid terug zou hebben. Maar nee hoor, vanmorgen via speedtest.net gewoon 5MB/s van de 50MB/s :')

Heb gewoon een Cisco modem, dacht dat het alleen bij de Thompson modems was? Wordt er nu een beetje moedeloos van.. Klantenservice zegt doodleuk dat het aan de kabels ligt, terwijl ik een volledige Hirschmann KOKA799 bekabeling in huis heb liggen en alles tot enkele tijd geleden gewoon vol werkte op ongeveer 49 á 50MB/s en -O-

Locatie is trouwens Vlaardingen (Rotterdam).

[ Voor 3% gewijzigd door leonvw op 23-02-2012 09:41 . Reden: locatie toegevoegd ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
leonvw schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 09:40:
Vannacht totale uitval van het internet gehad.. Op het modem knipperde het DS lampje, meer niet.
Al eens eerder gehad en toen bleek het een regionale storing te zijn waarbij ze wat onderhoud gedaan hebben..
Knipperende DS-lampje betekent dat er geen DownStream-signaal aanwezig is, of dat het zo waardeloos is dat de modem niet online kan blijven ermee. Kan door onderhoud komen, kan een eenmalige storing geweest zijn of kan zijn dat je modem zo marginaal online is dat een 'scheet' in het netwerk het al offline gooit.

Kijk eens naar de signaalwaardes in je modem. Relevant is vooral dowstream power level. Die moet zo dicht mogelijk bij 0dBmV zijn. Tussen -6dBmV en +6dBmV is ideaal, maar paar dB daarbuiten kan geen kwaad. Boven de +10 of onder de -10 en je zit in gevaarzone.
Dus hoopte eigenlijk na dit "onderhoud" dat ik mijn snelheid terug zou hebben. Maar nee hoor, vanmorgen via speedtest.net gewoon 5MB/s van de 50MB/s :')
50MB/s :? 8)7

Waar kan ik dat krijgen? Dat is met huidige DOCSIStechniek niet eens haalbaar. Als mijn 120Mb/s verbinding het perfect doet heb ik hooguit tegen de 15MB/s :o

bits en Bytes...

Als je een 50Mb/s verbinding hebt is het juist te verwachten dat je rond de 6MB/s meet. 5MB/s is dan niet perfect maar zit er dicht genoeg in de buurt. PEBKAC in dit geval dus.

Mocht je daadwerkelijk 5Mb/s gemeten hebt, voortaan aub exacte meetwaardes posten incl hoofdlettergebruik eenheid. Ook op minimaal twee plekken meten. Sowieso: welke Speedtest.net server gebruikte je. Sommige zijn goed (Naaldwijk), sommige beroerd (Capelle). Test anders ook even bij UPC of Ziggo op de speedtest. Zij maken gebruik van zelfde software als Speedtest.net.

Geef ook aan of de metingen allemaal vrijwel exact gelijk zijn of dat er sterke verschillen zijn tussen de ene en de andere keer meten.
Heb gewoon een Cisco modem, dacht dat het alleen bij de Thompson modems was? Wordt er nu een beetje moedeloos van.. Klantenservice zegt doodleuk dat het aan de kabels ligt, terwijl ik een volledige Hirschmann KOKA799 bekabeling in huis heb liggen en alles tot enkele tijd geleden gewoon vol werkte op ongeveer 49 á 50MB/s en -O-
Je haalt hier twee dingen door elkaar:

1) modems gaan offline door te veel of te weinig signaal. Zolang een modem online is, is de signaalsterkte totaal irrelevant voor je snelheid.
2) trage internetsnelheid kan door 1001 dingen komen, mogelijk teveel ruis op de kabel (slechte SNR waarde), maar dat ervaar je meestal eerder als instabiele verbinding dan continu gelijkmatig trage verbinding. Alle andere oorzaken staan los van bekabeling of signaal. Aan de kant van UPC kan dat liggen aan drukte, maar dat zie je typisch 's avonds. Als je 's ochtends al 5Mb/s haalt zal het daar niet aan liggen.

Even voor de zekerheid: dit is toch wel bedraad gemeten hoop ik en niet draadloos? Indien draadloos dat uitsluiten voor je ook maar iets anders doet.

Oslik blyat! Oslik!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Cloud schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 23:31:
[...]

Je kunt ook ADSL kiezen toch? Of stond de UPC knokploeg voor de deur toen je er kwam wonen? :?
Als je goed leest heb ik over KABEL en niet dat ik niet kan overstappen naar een andere internet provider.
Weet zelf ook dat ik kan overstappen naar ADSL als ik dat wil.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

En dus héb je keuze. :) Ik kan ook maar kiezen uit één glasvezelaanbieder, maar dat betekent toch niet dat die aanbieder mij door de strot geduwd wordt (jouw woorden)? Dat gaat evengoed op voor kabelaanbieders. Iedereen wil méér keuze (ik ook wel), maar verwar dat niet met 'heb geen keuze'. Voor vrijwel iedereen is er keuze, al zijn dat dan misschien wel niet alle keuzes die je zou wíllen hebben.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

crizyz schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 03:01:
[...]

Het is dan wel het internet topic over upc, maar zet de box eens naar de fabrieksinstellingen terug via instellingen->fabrieksinstellingen. Wel even activatiecode opzoeken van tevoren op de upc site.
strict genomen heb je gelijk maar vaak liggen deze dicht bij elkaar en in eerste instantie dachten we dat het binnenkomende signaal niet goed genoeg was en dan zit je hier prima lijkt me :)

anyway we hadden dat natuurlijk even moeten posten maar dat is al meerdere keren gedaan veranderd niks, is het gewoon dat die box zo traag is ? en zijn andere boxen dat ook :S

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-09 12:57
maandag gebeld om te vragen of mijn aanvraag wel doorgekomen was (wel mail , maar geen pakket) en moest 27ste worden zijn aangesloten.
Aanvraag bleek niet te zijn doorgekomen :(

gelijk alsnog aangevraagd en zowaar..... 3 werkdagen later ligt alles in huis en werkt alles naar behoren
heb de cisco modem + sitecom 300XN router gekregen en natuurlijk upc mediabox voor TV

eerste testje met speedtest
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1791266339.png

niet slecht als je van Online/Tmobile afkomt met 8mb :)

• NoFearCreations
  • Registratie: Augustus 2009
  • Nu online

NoFearCreations

3DPrint the world!

Update van mijn kant, net een medewerker van UPC aan de lijn gehad. Speedtest via hun site moeten doen, http://speedtest.upc.nl/, en die geeft ten alle tijden 49mb aan. Draai ik gelijk daarna een test van speedtest.net, haal ik toch maar weer net 10mb. Aangegeven bij de medewerker, maar zei hem niks, mocht alleen van hun speedtest uitgaan. Die volgens mij gewoon gemanipuleerd wordt om altijd de maximale snelheid te laten zien.
Daarna de tip gekregen om de firewall in de modem uit te zetten, en te kijken of het helpt.

Oftewel, weinig contructieve hulp. Wist ook niks van eventuele problemen met Thompson modems.
Dus ben nog net zover als gister, en al bijna 2 maanden instabiele verbinding.
Vanavond nog een keer bellen, en anders een aangetekende brief sturen.

---RAWE CEEK!!!---

Verwijderd

Iemand zijn Thompson modem al eens gereset? Ik krijg dat knopje niet goed ingedrukt. Schijnt dat je hem een minuut lang in moet drukken dat alles gaat knipperen en dan kan je hem loslaten, klopt dit?

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

NoFearCreations schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:28:
Update van mijn kant, net een medewerker van UPC aan de lijn gehad. Speedtest via hun site moeten doen, http://speedtest.upc.nl/, en die geeft ten alle tijden 49mb aan. Draai ik gelijk daarna een test van speedtest.net, haal ik toch maar weer net 10mb. Aangegeven bij de medewerker, maar zei hem niks, mocht alleen van hun speedtest uitgaan. Die volgens mij gewoon gemanipuleerd wordt om altijd de maximale snelheid te laten zien.
Dat zou je denken maar is niet zo. Vroeger gaf de speedtest van de UPC site bij mij zelfs een lager resultaat dan die van speedtest.net. Tegenwoordig komen ze bij mij redelijk overeen. Het enige waar je wel echt rekening mee moet houden zijn de verschillende servers van speedtest.net. Een resultaat op één server zegt helaas niets over wat je haalt op een andere server. Test dus altijd meerdere keren en met verschillende servers op verschillende locaties. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:44

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

NoFearCreations schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 13:28:
Daarna de tip gekregen om de firewall in de modem uit te zetten, en te kijken of het helpt.

Oftewel, weinig contructieve hulp. Wist ook niks van eventuele problemen met Thompson modems.
Dus ben nog net zover als gister, en al bijna 2 maanden instabiele verbinding.
Vanavond nog een keer bellen, en anders een aangetekende brief sturen.
Vreemd, moest juist niet de UPC speedtest nemen om te testen volgens een medewerker. Plukte daarna wat data uit mijn Excel file met div servers en tijden van Speedtestnet.
SonyEricsson schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 12:17:
maandag gebeld om te vragen of mijn aanvraag wel doorgekomen was (wel mail , maar geen pakket) en moest 27ste worden zijn aangesloten.
Aanvraag bleek niet te zijn doorgekomen :(

gelijk alsnog aangevraagd en zowaar..... 3 werkdagen later ligt alles in huis en werkt alles naar behoren
heb de cisco modem + sitecom 300XN router gekregen en natuurlijk upc mediabox voor TV

eerste testje met speedtest
[afbeelding]

niet slecht als je van Online/Tmobile afkomt met 8mb :)
Kreeg vandaag het administratieve gedeelte van mijn zending van vorige week. Het is de retourbox voor het modem en wijziging van het contract. Dat is al weer terug gezet op de feitelijk omzetting en het niet resetten van de 'Afkoopvrijedata' na zoals beloofd. Wanneer ik weer met mijn Arris modem op 25Mb zit dan ga ik over dat laatste weer bellen.

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

• SonyEricsson
Ik heb het al eerder gevraagd en toen zei iemand dat torrent verkeer niet wordt afgeknepen.

Maar nu heb ik deze luxe om momenteel met 2 internetverbindingen te testen.

met upc haal ik 10kB met een torrent
met online haal ik de volle 900kB met zelfde torrent

:(

poorten staan geforward en firewall staat uit.
zelfde programma Utorrent om te downloaden met exact dezelfde instellingen

wat doe ik verkeerd? 8)7

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Heb je dezelfde peers via beide torrents? Zo nee; dan kun je niet definitief stellen dat het aan de verbinding ligt. Misschien heb je via online wel contact gemaakt met een peer die je 800 kB/s geeft en heb je dezelfde peer via UPC niet. Ik heb zelf nooit snelheidsproblemen met torrents ondervonden. En al helemaal niet iets wat op actief afknijpen lijkt.

• SonyEricsson
Cloud schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:17:
Heb je dezelfde peers via beide torrents? Zo nee; dan kun je niet definitief stellen dat het aan de verbinding ligt. Misschien heb je via online wel contact gemaakt met een peer die je 800 kB/s geeft en heb je dezelfde peer via UPC niet. Ik heb zelf nooit snelheidsproblemen met torrents ondervonden. En al helemaal niet iets wat op actief afknijpen lijkt.
heb dezelfde peers, want ik switch de verbinding via 20 seconden
peers blijven wel actief als ze proberen de verbinding te herstellen

ga nu even encryptie aanzetten..kijk even hoe dat uitpakt

/edit
encryptie op forced gezet en download sprong omhoog naar 1.1mb - 2.3mb
dus heel waarschijnlijk dat UPC wel degelijk afknijpt
Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/351vbbq.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door SonyEricsson op 23-02-2012 14:30 ]

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Zo zou je dat kunnen zien ja, maar ik denk niet dat het actief afknijpen is. Wat ze veel waarschijnlijker doen is bepaald verkeer voorrang geven, d.w.z. een hogere prioriteit. Torrents zijn niet belangrijk, HTTP verkeer is dat wel. Usenet is niet belangrijk, VOIP weer wel. Enzovoorts. Zo zorg je ervoor dat de belangrijkste services goed blijven werken.

Nu pakt dat in de praktijk misschien uit als iets wat lijkt op afknijpen, maar het is het niet. Wel mooi dat je de snelheid weer terug hebt nu :) Mijn torrentclient staat ook met encryptie op forced overigens.

Ik kan trouwens niet garanderen dat het niet actief afknijpen is, maar bovenstaande klinkt mij veel aannemelijker. Voor afknijpen zijn ze behoorlijk op de vingertjes getikt eerder.

[ Voor 13% gewijzigd door Cloud op 23-02-2012 14:44 ]

• bulefy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-07 20:52
Waar zou het dan aan kunnen liggen dat ik maar bij somige dingen Connection problems ondervind. Als ik wow speel heb ik last van Netwerk problemen als ik bijv instance laad blijf ik op loadingscreen hangen. Maar heb ingame maar 16-30 ms.

Ik heb UPC gebelt en zij sturen een andere modem op. Maar iemand enig idee hoelang dit meestal duurt?

• NoFearCreations
  • Nu online

NoFearCreations

3DPrint the world!

Ik blij irritante lag spikes hebben bij Battlefield 3, straks maar weer aan de bel gaan hangen.

---RAWE CEEK!!!---

• Hoiz
  • Laatst online: 01-08 08:20
Mijn abbo is opzegbaar bij upc, dus ik wil hem graag veranderen naar 50mb+digitale tv. Krijg je dan ook een nieuw DVR kastje of moet je het persé doen met die oude? Onze oude is namelijk nogal bagger, en ik vind het de moeite niet als ik geen nieuwe krijg.

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

bulefy schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:48:
[...]

Ik heb UPC gebelt en zij sturen een andere modem op. Maar iemand enig idee hoelang dit meestal duurt?
Als ze hem met de post sturen heb je hem meestal binnen 2 a 3 werkdagen binnen. Bij mij was hij er zelfs de volgende dag al. :)

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
Hoiz schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:52:
Mijn abbo is opzegbaar bij upc, dus ik wil hem graag veranderen naar 50mb+digitale tv. Krijg je dan ook een nieuw DVR kastje of moet je het persé doen met die oude? Onze oude is namelijk nogal bagger, en ik vind het de moeite niet als ik geen nieuwe krijg.
Bel ze even en je weet het ;) Ik denk overigens dat ze er (als hij niet standaart vervangen wordt) niet zo moeilijk over zullen doen als je er gewoon om vraagt.

Desktop | Server | Laptop

• Hoiz
Aight. Heb nogal slechte ervaring met hun klantenservice(10min wachten, in winkel werd ik zelfs uitgescholden) dus ik hoopte dat jullie het misschien wisten. Even proberen iig. :P

• bulefy
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 20-07 20:52
Hoiz schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:15:
Aight. Heb nogal slechte ervaring met hun klantenservice(10min wachten, in winkel werd ik zelfs uitgescholden) dus ik hoopte dat jullie het misschien wisten. Even proberen iig. :P
Ik heb deze week 3 keer klatenservice gesproken. En 3 keer een zeer vriendelijke vrouw aan de telefoon gehad ik zou dus maar even bellen.

Verwijderd

Hoiz schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:52:
Volgens mij hangt het er ook erg vanaf wat je nu hebt en wat je gaat bestellen. Onlangs zelf ook ge-upgrade van 25Mb/s naar 120Mb/s, HD-tv erbij genomen, en kreeg als vervanging van mijn oude hardware een Cisco 8485 en een Cisco 3212. Bij mij is alles bedraad en als ik slurp van usenet, dan haal ik een mooie strakke 13 a 14 MB zonder dipjes.

Al met al kan ik niet klagen over mijn upgrade.

• SonyEricsson
heb even de dvr uitgeprobeerd.
Wel een mooi klein ding , maar een aantal kleine ergenissen:

1>langzame tv guide
2>als je op de guide drukt, dan schakelt het geluid automatisch op dolby digital
3>als je bij sommige zenders Dolby Digital wilt (film1) dan onthoud hij de instellingen niet
4>er is geen optische uitgang, nu moet ik hdmi via de versterker aansluiten en moet ik mijn versterker aanhouden voor gewoon tv geluid (mooier zou zijn als alleen dat ding aan hoeft als ik films kijk)

Verwijderd

1; klopt
2; klopt
3; klopt
4; klopt ook..

Maar is het niet logisch @4? Mediabox==>HDMI-out naar je versterker HDMI-in. Versterker HDMI-out naar je TV? Of heb je zo n soort opstelling niet

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:18
Had ik ook, maar is best lastig als je receiver geen pass-through doet als ie uitstaat.
Ik heb nu UPC DVR - HDMI > TV
en audio optisch uit > Receiver.

Voor mij het beste van 2 werelden.

• SonyEricsson
jopie schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 16:04:
Had ik ook, maar is best lastig als je receiver geen pass-through doet als ie uitstaat.
Ik heb nu UPC DVR - HDMI > TV
en audio optisch uit > Receiver.

Voor mij het beste van 2 werelden.
heb je nu een digital coax naar toslink ertussen? of gewoon digital coax gebruikt?
werkt dat een beetje ook met 5.1 Dolby?
of wordt dat dan 2.0?

[ Voor 3% gewijzigd door SonyEricsson op 23-02-2012 16:21 ]

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 21:17

WiXX

Kijk uit malloot een...

Ik heb hier in Eindhoven last dat soms de verbinding weg valt. Als ik dan de router reset doet hij het weer.

Ook al de router vervangen maar het blijft. Ik weet nu dat het waarschijnlijk te maken heeft met het modem. Ben dus eens de logs ingedoken maar heb geen idee wat het betekent. Weet iemand anders dat? Ik heb het Arris modem hier. Vandaag ook weer het probleem gehad rond half 2. Ik was toen aan het usenetten, dus met max aant downloaden. En toevallig valt mij op dat er events staan van rond die tijd, maar weet niet wat het betekent. De andere tijdstippen was er niks mis.

En weet iemand wat hier aan te doen valt?

RF Parameters
Downstream
Freq/Power: 314.750 MHz -1 dBmV
Signal to Noise Ratio: 38 dB
Modulation: QAM256

--------------------------------------------------------------------------------
Upstream
Freq/Power: 36.000 MHz 46 dBmV
Channel Type: DOCSIS 2.0 (ATDMA)

Symbol Rate: 5120 kSym/sec

Modulation: QAM16

Status
System Uptime: 3 days 20h:10m:53s
Computers Detected: 1
CM Status: Telephony-AC Power Iso OFF Reg Complete
Time and Date: THU FEB 23 18:06:58 2012

LOGS:

Date Time Event ID Event Level Description
***** 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
2/19/2012 21:56 1040100 6 TLV-11 - unrecognized OID
2/20/2012 12:36 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
2/21/2012 19:00 8010300 5 DHCP RENEW WARNING - Field invalid in response
2/22/2012 19:23 20000500 3 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out
2/22/2012 19:23 16040100 4 DCC-ACK not received
2/22/2012 19:23 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
2/22/2012 19:23 20000400 3 Received Response to Broadcast Maintenance Request, but no Unicast Maintenance opportunities received - T4 timeout
2/22/2012 19:23 14020600 3 DCC aborted unable to communicate on new upstream channel
2/22/2012 19:24 18000200 3 UCD invalid or channel unusable
2/22/2012 19:24 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
2/22/2012 19:24 1040100 6 TLV-11 - unrecognized OID
2/23/2012 13:27 20000500 3 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out
2/23/2012 13:27 16040100 4 DCC-ACK not received
2/23/2012 13:27 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
2/23/2012 13:28 20000400 3 Received Response to Broadcast Maintenance Request, but no Unicast Maintenance opportunities received - T4 timeout
2/23/2012 13:28 14020600 3 DCC aborted unable to communicate on new upstream channel
2/23/2012 13:28 18000200 3 UCD invalid or channel unusable
2/23/2012 13:28 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
2/23/2012 13:28 1040100 6 TLV-11 - unrecognized OID

[ Voor 4% gewijzigd door WiXX op 23-02-2012 18:17 ]

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-09 13:17

TommyGun

Stik er maar in!

Hm ik heb sinds een paar weken zojuist maar weer eens uTorrent aangezet, en tot dusver nog geen problemen.

*afklopt*

Maar afgaande op bovenstaande post zijn de problemen er, over het algemeen, nog steeds dus?

De laatste reset van mijn modem was op 2/13/2012 22:02 volgens de log.

EDIT: nevermind, klapt er weer uit.... klote UPC.

[ Voor 22% gewijzigd door TommyGun op 23-02-2012 20:17 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:08
Hm, mijn Cisco is nog steeds niet geactiveerd... :(
De 24 uur sinds het laatste telefoontje zijn bijna voorbij. Ik had eigenlijk al verwacht bij thuiskomst om 17.30 weer een werkende verbinding te hebben. Ik heb mijn modem ook al 2x opnieuw opgestart (om 17.30 en 19.15), maar totnogtoe zonder resultaat.

Ik heb maar 'n wifikaartje in mijn PC gevrot om via de verbinding van de buren toch wat te kunnen surfen op mijn desktop.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Even een vraag over mijn Arris docsis2 modem. Waarom moet ik die inwisselen voor een Cisco (D3.0) voordat ik naar 50Mbit kan? Bij mijn weten moet dat, terwijl bij mijn weten eurodocsis2 50Mbit net aankan.

edit: nm, antwoord is dat het de facto lager ligt, wat ED2 haalt.

[ Voor 14% gewijzigd door Sjah op 23-02-2012 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Zijn er nog andere manieren om direct contact te krijgen met UPC webcare dan via 'n DM naar de medewerkers van UPC op chelloo.com (door drukte is de reactietijd daar erg lang) of twitter?

Ik heb nl. geen twitter account, en ben daar verder totaal niet in geinteresseerd.
Om nou eerst helemaal te registreren bij twitter om een keer te vragen waarom mijn nieuwe modem maar niet geregistreerd wordt vind ik wat overkill.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 00:50
De thompson modem is hier vervangen door een cisco modem zonder wireless.
Verbinding super stabiel voor uren, ftp, streaming, gaming, http en irc alles is perfect.

Totdat, inderdaad, ik een torrent aanzet, de verbinding stort dan compleet in en soms moet zelfs de modem resetten. Gelukkig heb ik direct contact met iemand van de speciale helpdesk afdeling, volgende week weer contact. Ik ben benieuwd wat ze daar op te zeggen heeft.

De thompson modem kan dus niet overweg met de traffic shaping, dat is wel duidelijk.

Dit geldt zowel voor de regio Amsterdam en Zaanstad.
SonyEricsson schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:10:
Ik heb het al eerder gevraagd en toen zei iemand dat torrent verkeer niet wordt afgeknepen.

Maar nu heb ik deze luxe om momenteel met 2 internetverbindingen te testen.

met upc haal ik 10kB met een torrent
met online haal ik de volle 900kB met zelfde torrent

:(

poorten staan geforward en firewall staat uit.
zelfde programma Utorrent om te downloaden met exact dezelfde instellingen

wat doe ik verkeerd? 8)7
Edit: Ah nog een pagina...
Richub, gewoon 1200 bellen met je oude modem en het serienummer van de nieuwe GOED laten doorvoeren. Een modem activeren kan al binnen 15-60minuten lukken, bij mij al na 15 minuten zoals ik de helpdesk medewerker zelf moest uitleggen.

[ Voor 10% gewijzigd door neeecht op 24-02-2012 06:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Richub schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 03:06:
Zijn er nog andere manieren om direct contact te krijgen met UPC webcare dan via 'n DM naar de medewerkers van UPC op chelloo.com (door drukte is de reactietijd daar erg lang) of twitter?

Ik heb nl. geen twitter account, en ben daar verder totaal niet in geinteresseerd.
Om nou eerst helemaal te registreren bij twitter om een keer te vragen waarom mijn nieuwe modem maar niet geregistreerd wordt vind ik wat overkill.
Daarvoor moet je niet wachten op webcare. Gewoon de helpdesk bellen om te zeggen dat je activatie langer dat 24h duurt. Webcare is goed maar heb je voor dit soort dingen echt niet nodig, moet je alleen maar onnodig op wachten.

En verder zijn er inderdaad geen andere mogelijkheden om de webcare te bereiken, chelloo.com en twitter zijn de enige twee manieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Okee, dan bel ik dalijk nog 'n keer naar UPC.

Duidelijke antwoorden, bedankt. :)

Edit:
Zo, net nog even gebeld en de vorige aanvraag voor aktivatie was gewoon niet opgepakt... :(

De medewerker die ik net aan de lijn kreeg was 'n beetje geiiriteerd dat mijn modem nog niet geactiveerd was: "Dit is niet de bedoeling, ik ga er gelijk achteraan."
Daarna 3 minuten in de wacht gestaan, en hij had een versnelde procedure voor me opgestart.

Netjes. :)

Edit 2:
En om half 1 was mijn modem al geactiveerd. :)
Vanavond thuis weer genieten van probleemloos intenet. ;)

[ Voor 80% gewijzigd door Richub op 24-02-2012 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
Richub, iedereen: Als je modem is geactiveerd, dan kun je online, maar dan kan het nog zijn dat je met bijvoorbeeld torrents nog steeds offline gegooid wordt, bel dan 1200 (of wacht 1-2 dagen, niet dus :P) want de modem heeft nog een registratie nodig in een ander systeem, dit kon bij mij met 1 enkele handeling gedaan worden, en nu moet ik de modem even resetten, gaan we dus zo doen.

Ik denk dat we wel kunnen raden wat voor een "ander" systeem dit is. Ik ga nu resetten, keep you posted!

Edit: Uiteraard weer onzin, alles perfect na reset/reboot.... FTP perfect + velen verbindingen, http, irc, shoutcast, udp streaming. Torrent aan, boem hele verbinding stort in. Ik zou binnen 15 minuten terug gebeld worden.... 90% kans dat dat niet gebeurt, even een Colbert Reportje loeren en dan bellen we zelf wel weer. Keep you posted!

Edit2: Uiteraard zelf terug gebeld, weer iemand anders aan de lijn, situatie uitgelegd, alles werkt perfect, totdat je een torrent aanzet, dan direct stort de snelheid in en de cisco lijkt alle verkeer te blokkeren. (De cisco modem blijft wel online.) Na dit voorval een webpagina bezoeken lukt heel traag of niet, op het moment dat ik utorrent uitzet, echt direct, dan meteen werken webpagina's weer, de messengers gaan weer online en de streams gaan weer verder.
- Of deze "nieuwe" modem is ook/weer stuk.
- Of de "andere" systemen gaan totaal verkeerd om met het torrent protocol
- Of meneer Kuik knijpt de coax kabels dicht als je een torrent programma opent.

Wie het weet mag het zeggen.... volgende week wordt er onderzoek gedaan.

[ Voor 55% gewijzigd door neeecht op 24-02-2012 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
SonyEricsson schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 16:16:
[...]

heb je nu een digital coax naar toslink ertussen? of gewoon digital coax gebruikt?
werkt dat een beetje ook met 5.1 Dolby?
of wordt dat dan 2.0?
Ik zal da audio verduidelijken: optisch van de UPC box naar mijn Onkyo receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Nou, bij mij gaan de torrents weer als vanouds: Snelheden van ruim 6 MB/s heb ik net al gezien. (heb FP60) En niks crashen enzo, tijdens het torrenten kan ik nog gewoon surfen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
Richub schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 18:29:
Nou, bij mij gaan de torrents weer als vanouds: Snelheden van ruim 6 MB/s heb ik net al gezien. (heb FP60) En niks crashen enzo, tijdens het torrenten kan ik nog gewoon surfen. :)
Jij mazzel. Ik weer pech. :(

Edit:
Richub, gebruik je utorrent? Zo ja welke versie?

De laatste utorrent 3.1.2 (build 26773) crasht mijn cisco modem.
Utorrent 2.2.1 (build 25273) gaat volle snelheid en laat de modem perfect werken.

[ Voor 24% gewijzigd door neeecht op 24-02-2012 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Ik heb net idd de 3.1.2 versie binnengekregen toen ik utorrent opstartte. Ik heb tot nu toe nog geen crash gezien van mijn Cisco 3925.

En ik heb idd geluk als ik de andere Eindhovenaren met problemen zie posten hier. De enige trubbels die ik de laatste tijd had waren direct aan dat Thomson misbaksel gerelateerd.
Zoals ik al eerder zei: Raar dat het zoveel kan schelen per straat of wijk.

Wat ook nog kan schelen is dat ik in een huisje woon. De groene coax buitenkabel komt van de straat direct mijn huis in.
In een flat of appartementencomplex is de woningbouw of eigenaar verantwoordelijk voor de inpandige coaxbekabeling. Als de bekabeling in het pand zelf verrot is kan UPC daar niets aan doen, maar moet de woningbouw dat oplossen. Mijn ervaring is dat veel woningbouwverenigingen en eigenaren daar errug laks in zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
Richub, bedankt voor de info. Ik heb Windows XP alles geupdate met Windows Firewall en Microsoft Security Essentials. Misschien dat de laatste utorrent iets in Windows met networking in de war brengt.
Ik heb één van de programmeurs van utorrent hiervan op de hoogte gesteld.

Eerst de thompson modem en dan mogelijk utorrent die iets verkeerd doet? Toeval bestaat niet zeggen ze wel eens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

De hele avond opvallend veel 502 Bad Gateways bij veel sites (zelfs youtube doet eraan mee). UPC is weer lekker bezig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 23:11
halve avond geen link meer gehad met upc.

Uiteindelijk na een harde reset van het modem toch weer terug online.

Edit. nu online maar zelfs google komt niet naar voren.
Tweakers doet het wel ;)

De dns server van upc schijnen gewoon te falen, met alternatieve dns servers kan ik wel op google etc komen.

[ Voor 48% gewijzigd door TRAXION op 25-02-2012 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:17
Richub schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 19:26:
Ik heb net idd de 3.1.2 versie binnengekregen toen ik utorrent opstartte. Ik heb tot nu toe nog geen crash gezien van mijn Cisco 3925.

En ik heb idd geluk als ik de andere Eindhovenaren met problemen zie posten hier. De enige trubbels die ik de laatste tijd had waren direct aan dat Thomson misbaksel gerelateerd.
Zoals ik al eerder zei: Raar dat het zoveel kan schelen per straat of wijk.

Wat ook nog kan schelen is dat ik in een huisje woon. De groene coax buitenkabel komt van de straat direct mijn huis in.
In een flat of appartementencomplex is de woningbouw of eigenaar verantwoordelijk voor de inpandige coaxbekabeling. Als de bekabeling in het pand zelf verrot is kan UPC daar niets aan doen, maar moet de woningbouw dat oplossen. Mijn ervaring is dat veel woningbouwverenigingen en eigenaren daar errug laks in zijn.
Dat 2e klopt volgens mij niet, UPC is verantwoordelijk tot binnen de woning ongeacht waar het binnen komt of wat voor gebouw het is. Ik denk ook niet dat upc het fijn vind als er iemand nog tussen gaat rommelen met de kabels.

Wat je wel af en toe ziet is dat een flat of appartement officieel geen aansluiting heeft maar dat de huisbaas 1 kabel zelf deelt.Dan krijg je zelf ook geen internet erop aangevraagd want je hebt zelf geen kabelaansluiting dan.

Ik zit in een appartement en upc heeft de kabel tot in mijn meterkast in beheer.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:57

Nakebod

Nope.

Heb gister en Cisco ECP3925 gekregen als vervanging van de Thomson, alleen ik heb nog niet het idee dat ik erop vooruit ben gegaan :X
Heb volgens mij hetzelfde als 'neeecht' hierboven ook heeft. Ik doe vrijwel niets met torrent, maar als ik dat wel doe, en uTorrent start, heb ik vrijwel direct geen werkend internet meer. Zelfde uTorrent versie trouwens, maar net ook getest met een oudere 3.1.2 versie, hetzelfde resultaat.

Heb op dit moment 3 (100% legale, echt waar!) torrents draaien die alle 3 100% compleet zijn, en upload is momenteel erg laag, 0 seeds/peers connected. < 1 KB/s)
Krijg ik constant in Chrome:
Error 105 (net::ERR_NAME_NOT_RESOLVED): Unable to resolve the server's DNS address.
Error 118 (net::ERR_CONNECTION_TIMED_OUT): The operation timed out.

Duurt even een paar minuten, uTorrent staat nog steeds te seeden, en internet lijkt ineens weer te werken, maar DNS requests duren nog steeds erg lang.
Als test de huidige torrents weg, en een nieuwe torrent aangeslingerd. Weg internet. Torrent download nog rustig door. (Geen idee of hij uberhaupt snel kan, ik heb alleen langzame peers nu :D)

Kan je eigenlijk ergens in dat Cisco ding zien wat de uptime is, of heeft UPC dat eruit gesloopt? Kan het nergens vinden.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoFearCreations
  • Nu online

NoFearCreations

3DPrint the world!

NoFearCreations schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 14:52:
Ik blij irritante lag spikes hebben bij Battlefield 3, straks maar weer aan de bel gaan hangen.
Vandaag wederom aan de bel gehangen met UPC. Deze keer een zeer behulpzame medewerker gehad. Gaf mij gelijk, toen ik aangaf dat de problemen met Thompson modems bekent waren. Deze modems in combi met gamen, schijnt niet lekker te lopen. Nu krijg ik z.s.m. een Cisco modem thuisgestuurd. Dus deze keer snel, en netjes opgelost. Nu afwachten tot de modem binnen is, en dan kijken of het ook daadwerkelijk helpt.

---RAWE CEEK!!!---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Heeft het voor ons, Eindhovenaren met Arris-problemen, zin om een Cisco modem aan te vragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gaat de UPC ook over op glasvezel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Net een rare 'bug' ontdekt met mijn Cisco 3925:

Ik kan mijn NAS niet meer terugvinden in het netwerk als ik alle PC's en die NAS direct op de Cisco inplug.

Trek ik een kabel naar een switch en plug ik daar dan alle PC's en de NAS in, dan wordt de NAS wel gezien in het netwerk.
Met 'netwerk' bedoel ik hier het overzichtje wat je krijgt als je in Windows 7 in 'deze computer' naar de netwerk tab gaat.

Er wordt blijkbaar toch gefilterd door de switch in die Cisco, iets wat IMHO niet de bedoeling is.

Deze week maar eens een goede nieuwe gigabit switch aanschaffen, de switch ik nu heb is al 6 jaar oud. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Is die cisco dan een router/modem? Dacht dat het een domme hub/modem was, iets wat ik prefereer... Hmmm, blijf maar lekker bij mijn Arris, lekker 3 euro besparen door gewoon tevree te zijn met 25Mbit ipv 50.

yup 50Mbit is sneller, maar tis ook een prjijsverhoging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
De 3925 is idd ook een wifirouter en telefoonmodem.

Het ding werkt perfect, zeker vergeleken met die Thomson die ik eerst had.

Dat mijn NAS niet meer in het netwerk gezien werd is het enige waar ik tegenaan liep. Ach, niets is perfect... ;)

Mijn verbinding is nu weer stabiel, ik kan weer uploaden zonder modemcrash, geen reboot van de modem meer bij elke cold boot van een PC in mijn netwerk, FTP werkt weer, en ga zo maar door. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
Richub schreef op zondag 26 februari 2012 @ 11:32:
De 3925 is idd ook een wifirouter en telefoonmodem.

Het ding werkt perfect, zeker vergeleken met die Thomson die ik eerst had.

Dat mijn NAS niet meer in het netwerk gezien werd is het enige waar ik tegenaan liep. Ach, niets is perfect... ;)

Mijn verbinding is nu weer stabiel, ik kan weer uploaden zonder modemcrash, geen reboot van de modem meer bij elke cold boot van een PC in mijn netwerk, FTP werkt weer, en ga zo maar door. :)
Klinkt wel weer goed.
Wacht nog steeds op mijn Cisco 3925...
Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ondanks ik ook wel een modem-only apparaat wilde hebben, heb ik ook de Cisco 3925. Tot nu toe nog absoluut niet tegengevallen. Voelt veel volwassener aan dan de Thomson die ik daarvoor had en ik heb geen problemen meer gehad sindsdien. Nu deed de Thomson het, op de FW01.41 bug na, overigens ook prima maar ik heb toch meer vertrouwen in Cisco. Sowieso is de firmware die erop staat al wat ouder wat mij doet denken dat het gewoon een stabiel product is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Hoe krijgen jullie UPC zo ver dat ze een Cisco modem sturen (zonder monteur)? Ik wil echt van die Arris af. Bij Thompson kun je het op de firmware-problemen gooien, maar heb ik enige houvast (als in: erkent UPC dat er problemen zijn met Arris [in Eindhoven] of kost het erg veel moeite om er eentje los te peuteren?). De storingsmelding voor mijn postcode is weer verdwenen...

[ Voor 8% gewijzigd door TommyGun op 27-02-2012 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Weet niet of dit voor jouw regio geldt, maar in Amsterdam zijn de cisco's docsis3 modems hardstikke op, dus denk dat je nu even on-hold moet met je wens.

Was net bij de upc winkel, en Docsis 3 is op, en ik kon weer huiswaarts met mijn Arris. Over 2 weken terugkomen heb ik als enig "houvast". Balen ja, had best die hoger speed vanavond al willen zien.

ze zijn niet helemaal op, want nieuwe klanten krijgen wel een cisco mee (er zijn er nog wel wat), wij als trouwe klanten niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR6
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-10-2024

RR6

Sinds enkele weken scoort UPC ook bij mij weer hoog in de ergernis top-3. Over 2,5 week is het precies een jaar geleden dat aan alle UPC-ellende eindelijk een eind is gekomen. Na levering van een Cisco 3212, een upgrade van het wijkstation en een maandenlange controle van mijn verbinding kreeg ik eindelijk waarvoor ik betaalde: 120 MB!
Helaas heeft het er alle schijn van dat de lapmiddelen van UPC hun beste tijd gehad hebben en dat het gedonder weer van voor af aan begint. Het ene moment zie je de bestanden nog met 14,4 MB/s binnenkomen, het volgende moment moet je vaststellen dat je downloadsnelheid niet boven de 7 MB/s uitkomt.
Bellen met UPC dus:
- reactie 1; het ligt aan uw bekabeling (onzin natuurlijk want om 04.15 haalde ik nog 14,2 MB/s)
- reactie 2; het ligt aan uw router (Netgear WNDR 3700). Ook onzin want die had ik er al tussenuit gehaald voor ik in de tel klom. Testresultaat zonder router in veilige modus 44,86 mb ipv 120 MB.
- reactie 3 (hoe voorspelbaar); het ligt aan uw computer (zie opmerking bij reactie 1). Gelijk dus maar de laptop aan het draadje gehangen en hoe verrassend.... 42,76 m

En dan tot slot het gesprek ook nog eens commercieel willen afsluiten met een extra mediabox voor € 2,- extra per maand aanbieding.
Je begrijpt; zat eerder aan retentie te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sPENKMAN
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-09 12:42
TommyGun schreef op maandag 27 februari 2012 @ 18:16:
Hoe krijgen jullie UPC zo ver dat ze een Cisco modem sturen (zonder monteur)? Ik wil echt van die Arris af. Bij Thompson kun je het op de firmware-problemen gooien, maar heb ik enige houvast (als in: erkent UPC dat er problemen zijn met Arris [in Eindhoven] of kost het erg veel moeite om er eentje los te peuteren?). De storingsmelding voor mijn postcode is weer verdwenen...
In mijn geval ben ik van 25 naar 50 Mbit alles in een over gestapt, daarmee kreeg ik gelijk de vraag of ik een nieuw modem met wifi wou. In eerste instantie afgewezen aangezien ik zelf wifi heb maar aangezien ze het hoe dan ook zouden opsturen toch maar gehouden.

Heb nu overigens ruim 1,5 jaar een verbinding van UPC en ik heb eigenlijk nooit problemen ervaren (ik monitor ook middels cacti en nagios vanaf mijn dedicated en wel eens s'nachts hikjes gehad maar dat zal wel onderhoud zijn geweest). Hun DNS servers zijn wel traag maar dat is eenvoudig opgelost door zelf een recursor aan te slingeren op mijn servertje

[ Voor 6% gewijzigd door sPENKMAN op 27-02-2012 21:51 ]

Eve char: Warock <TEST>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

• Het modem wordt bij fiber power geleverd.
  • Of als het modem kapot is wordt een nieuw exemplaar of type gestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
Aangegeven dat ik een FTP probleem heb.
Meteen kwam de medewerker van UPC met de reactie, dat is een bekend probleem, ik stuur een nieuwe modem toe.
Echter zeggen ze we maken een afspraak voor een monteur, in werkelijkheid stuurt de monteur je de nieuwe modem toe.
Gaven ze bij mij tenminste aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Ik heb via www.chelloo.com een DM gestuurd aan Jordy-UPC, een van de webcare mederwerkers die op chelloo.com ook meekijkt en daar aktief meehelpt storingen en klachten e.d. op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRReeL
  • Laatst online: 11-02 21:31
Ik heb mijn abo van 3Mbs naar 6Mbs opgewaardeerd (Amsterdam) en heb gister een Cisco modem ontvangen alleen krijg ik een melding dat het ding nog niet geactiveerd is. Gisteren contact gehad en was verder niet bekend dat ik een nieuw contract heb. Ze zouden het modem binnen 48uur activeren. Dat is al meteen een tegenvaller (want thuis werken is dan moeilijk). Hopelijk is het wel stabiel als het eenmaal weer werkt (en is ie vanavond online), problemen genoeg hier zo te zien. De Arris werkte gelukkig zonder problemen voor me.

ZFS: FreeBSD10+ZFSguru, ASRock C2550D4I , 16GB, Nexus Value 430w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
Net een nieuw modem voor mijn geupgrade abbonement gekregen, dus ik zou mijn oude(Thomson TWG850) als een wireless(liefst helemaal zonder kabels) repeater willen instellen. Nu ben ik daar niet heel goed in, weet iemand een guide?

Bij het aansluiten van het modem heb ik ook ineens een nieuw extern IP, maar mijn snelheid is nog hetzelfde. maar dat zal wel afwachten zijn, heb ook nog geen hdtv namelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
iRReeL schreef op woensdag 29 februari 2012 @ 15:28:
Ik heb mijn abo van 3Mbs naar 6Mbs opgewaardeerd (Amsterdam) en heb gister een Cisco modem ontvangen alleen krijg ik een melding dat het ding nog niet geactiveerd is. Gisteren contact gehad en was verder niet bekend dat ik een nieuw contract heb. Ze zouden het modem binnen 48uur activeren. Dat is al meteen een tegenvaller (want thuis werken is dan moeilijk). Hopelijk is het wel stabiel als het eenmaal weer werkt (en is ie vanavond online), problemen genoeg hier zo te zien. De Arris werkte gelukkig zonder problemen voor me.
Grappig heb gister ook mijn abo van 3MByte naar 6+ opgewaardeerd, maar heb zelf de Cisco (3208 zonder router _o_ ) opgehaald. Bij mij zeiden ze binnen 24 uur activatie, in de praktijk was het na 5 kwartier. O+

Overigens, zodra je Arris offline gaat (betekent dat ze hem in de centrale uit de registratie hebben gedaan) kan je de Cisco aanzetten, die zal dan online komen.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j3r
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-09 20:21

j3r

hmmzzz... meer mensen met snelheidsproblemen? sinds een aantal dagen komt mijn down verbinding niet boven de 18 Mbps terwijl ik een abbo heb voor 50. omgeving zutphen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
UPC is flink aan het klooien, het is niet voor niets dat thompson de vage updates van UPC niet aan kan.
Met een beetje geluk kan ik jullie volgende week vertellen wat er precies allemaal gedaan is waarom alles zo traag aan het worden is.

Iedereen met een nieuwe modem die niet na 2-3 uur geactiveerd is: Oude modem aansluiten, 1200 bellen, modem type + serienummer opnieuw doorgeven van de nieuwe modem en opnieuw laten activeren.
Als het na enkele uren niet werkt, gaat het na enkele dagen ook niet werken.

Het 'probleem' met uTorrent is het uTP protocol.
http://www.guidingtech.co...ent-bittorrent-bandwidth/
Dit probleem is met 3.1.2 helemaal zichtbaar, maar met 2.2.1 heeft het ook soms problemen.
In 3.1.2 is het alleen nog beter 'afgesteld', waarom het na de updates van UPC, nu altijd denkt dat de verbinding al volledig gebruikt wordt en daarom krijg je ellende met de networking.

Ik ben al in overleg met Firon van uTorrent, maar het hele uTP uitschakelen is de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRReeL
  • Laatst online: 11-02 21:31
Bij het aansluiten van het modem heb ik ook ineens een nieuw extern IP, maar mijn snelheid is nog hetzelfde. maar dat zal wel afwachten zijn, heb ook nog geen hdtv namelijk. :)
Het nieuwe modem was de volgende dag actief maar ook met de oude snelheid (bedankt voor de tips). Ik heb net ff contact gehad met de helpdesk en ze moesten iets aanpassen en ik moest het modem resetten. Nu is het wat sneller 45Mbs dus nog ff afwachten of dat de 60 Mbs gaat worden. Maar ik zou dus ff bellen en niet afwachten.

ZFS: FreeBSD10+ZFSguru, ASRock C2550D4I , 16GB, Nexus Value 430w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Grappig, bij mijn tante hebben ze twee weken geen telefonie gehad (geheel appartementencomplex niet overigens) omdat er kabels bevroren waren in een (wijk)kastje. Blijkbaar zorgt de vorst dus wel degelijk voor problemen, zoals al eerder vermeld werd in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
iRReeL schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 11:51:
[...]

Het nieuwe modem was de volgende dag actief maar ook met de oude snelheid (bedankt voor de tips). Ik heb net ff contact gehad met de helpdesk en ze moesten iets aanpassen en ik moest het modem resetten. Nu is het wat sneller 45Mbs dus nog ff afwachten of dat de 60 Mbs gaat worden. Maar ik zou dus ff bellen en niet afwachten.
Ook als ik nog geen HDtv heb en mijn oude abbonement nog op Mijn UPC staat gelijst? Ik zal het wel eventjes proberen dan. :)

Na het bellen idd gewoon even het modem moeten resetten zodat de activatiesleutels opnieuw verzonden werden en alles werkt. Zelfs HDTV!

[ Voor 10% gewijzigd door Hoiz op 01-03-2012 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
  • Laatst online: 08-04 22:30
Zijn er meer mensen die niet meer op ThePiratebay kunnen komen die bij UPC klant zijn?

Sinds 2 dagen kan ik niet meer op ThePiratebay komen en ik dacht dat de site gewoon even offline was, maar net even via een proxy geprobeerd en zag dat het via een proxy wel gewoon werkte. Meer mensen via UPC die hier problemen mee hebben, of is dit niet het geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Laatst online: 18-09 06:48
Probeer eens thepiratebay.se ?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
Daar stuurt hij me heen als ik Thepiratebay.org in typ. En thepiratebay.se werkt hier iedergeval niet (server reageert niet). Was wel benieuwd of de .se variant bij iedereen het niet deed of alleen hier of alleen voor UPC klanten.

[ Voor 4% gewijzigd door El Gravedigger op 01-03-2012 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand misschien hoe ik 1080p op mijn Samsung D5000 kan zetten wanneer ik naar digitale televisie kijk. Ik heb alles geprobeerd maar in het menu scherm kan ik die optie niet vinden. Op de playstation 3 lukt het wel omdat je via de ps3 de console op 1080p kunt zetten. Of is alleen 1080i mogelijk met een UPC decorder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
El Gravedigger schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 22:20:
[...]

Daar stuurt hij me heen als ik Thepiratebay.org in typ. En thepiratebay.se werkt hier iedergeval niet (server reageert niet). Was wel benieuwd of de .se variant bij iedereen het niet deed of alleen hier of alleen voor UPC klanten.
Lees of kijk jij het nieuws niet ofzo :D? Mogelijk dat de site voor jou al is geblokkeerd?

http://webwereld.nl/nieuw...mobile-om-pirate-bay.html

Voor UPC officieel dus nog niet.. maar bij mij doet hij het nu ook niet.
neeecht schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 23:02:
Lees jij het nieuws NIET goed ofzo?

http://thepiratebay.se/ werkt prima in de regio Amsterdam en Zaanstad met UPC.
UPC en KPN gaan de rechtzaak aan....

[...]
Te snel op verstuur bericht gedrukt, zie mijn uitleg ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Workaholic op 01-03-2012 23:04 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht

Workaholic schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 23:00:
[...]

Lees of kijk jij het nieuws niet ofzo :D? Die site is sinds kort geblokkeerd door ziggo, UPC, kpn en mogelijk een aantal andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
neeecht schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 23:02:

[...]
Ok, dus geen landelijk UPC probleem dat je niet op thepiratebay.se kan komen. Maar hier kan je iedergeval er niet op komen (Omgeving Leeuwarden). Krijg hier al 2 dagen melding dat de server niet te bereiken is.

Of heeft UPC hem per ongeluk hier al afgesloten :>
Workaholic schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 23:00:
[...]

Lees of kijk jij het nieuws niet ofzo :D? Mogelijk dat de site voor jou al is geblokkeerd?

http://webwereld.nl/nieuw...mobile-om-pirate-bay.html

Voor UPC officieel dus nog niet.. maar bij mij doet hij het nu ook niet.

[...]
Zoals ik zei, het gaat om UPC, die hoeft het eerst nog niet af te sluiten zoals Ziggo en xs4all.

Je geeft zelf al aan dat hij het bij jou ook niet doet.

[ Voor 33% gewijzigd door El Gravedigger op 02-03-2012 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Werkt hier prima via UPC (omgeving Drachten). Niet dat ik er heel vaak kom, maar toevallig deze week al een aantal keer. Geen problemen gezien.

De zaak is pas net tegen UPC gestart en die uitspraak zal nog wel even op zich laten wachten. Aangezien UPC zich tegen vrijwillig blokkeren verzet neem ik aan dat ze daar niet nu alsnog mee begonnen zijn. Dat klinkt wel erg raar. Waarom jullie er niet kunnen begrijp ik eigenlijk niet.

Ik werk overigens niet met de dns servers van UPC, maar met OpenDNS/Google dns servers. Misschien dat er ergens iets misgaat in de dns?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:17
Verwijderd schreef op donderdag 01 maart 2012 @ 22:32:
Weet iemand misschien hoe ik 1080p op mijn Samsung D5000 kan zetten wanneer ik naar digitale televisie kijk. Ik heb alles geprobeerd maar in het menu scherm kan ik die optie niet vinden. Op de playstation 3 lukt het wel omdat je via de ps3 de console op 1080p kunt zetten. Of is alleen 1080i mogelijk met een UPC decorder?
Bij HDTV is 1080i het hoogste, dus je kunt daarbij zoeken tot je neervalt ;)

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Gravedigger
Cloud schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 08:42:
Werkt hier prima via UPC (omgeving Drachten). Niet dat ik er heel vaak kom, maar toevallig deze week al een aantal keer. Geen problemen gezien.

De zaak is pas net tegen UPC gestart en die uitspraak zal nog wel even op zich laten wachten. Aangezien UPC zich tegen vrijwillig blokkeren verzet neem ik aan dat ze daar niet nu alsnog mee begonnen zijn. Dat klinkt wel erg raar. Waarom jullie er niet kunnen begrijp ik eigenlijk niet.

Ik werk overigens niet met de dns servers van UPC, maar met OpenDNS/Google dns servers. Misschien dat er ergens iets misgaat in de dns?
Hmmm, zal dan idd wel iets met de DNS zijn.

Kan btw ook al niet meer op thepiratebay2.nl komen. Geeft ie melding "The requested resource could not be loaded. libcurl returned the error: name lookup timed out"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-09 13:49

Gallus

Cheesy

Ik heb onlangs mijn Alles-in-1 pakket laten upgraden naar de variant met 50 Mb internet. Nu is aangekondigd dat ik daar ook een draadloos modem bij krijg. Ik heb doorgegeven dat ik daar geen behoefte aan heb, aangezien ik tevreden ben met mijn huidige Cisco modem en losse (eigen) router.

Nu kreeg ik vanmorgen toch het bericht dat UPC mij een pakketje toestuurt. Zal hier inderdaad een modem/router inzitten en van welk merk? Of is het een losse router? In het eerste geval lijkt het me dan handiger om het pakketje te weigeren.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Osxy

Holy crap on a cracker

Gallus schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 11:05:
Ik heb onlangs mijn Alles-in-1 pakket laten upgraden naar de variant met 50 Mb internet. Nu is aangekondigd dat ik daar ook een draadloos modem bij krijg. Ik heb doorgegeven dat ik daar geen behoefte aan heb, aangezien ik tevreden ben met mijn huidige Cisco modem en losse (eigen) router.

Nu kreeg ik vanmorgen toch het bericht dat UPC mij een pakketje toestuurt. Zal hier inderdaad een modem/router inzitten en van welk merk? Of is het een losse router? In het eerste geval lijkt het me dan handiger om het pakketje te weigeren.
Reken maar op modem/router. Was bij ons ook gebeurt terwijl wij het ook hadden aangegeven.
Word nog erger want ze hebben we al in hun systeem modemswap ingevoerd dus met paar dagen word jou oude modem gedeactiveerd en nieuwe geactiveerd!
Dus zodra dat ding binnen is gelijk bellen.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-09 14:59
Ik heb hetzelfde als Gallus. Vorige week 50 Mb/s aangevraagd, maar verzocht geen modem te sturen. Vanochtend een mailtje van UPC dat het pakketje onderweg is met een mooie code van Post NL die niet werkt.. Zal wel een Cisco 3925 zijn. Ik neem hem wel aan denk ik. Dan stuur ik hem terug.

Ik had nog even met UPC gebeld, maar dat was niet echt nuttig. Die wisten niet wat er onderweg was, zij dachten mediabox. Die heb ik dinsdag echter al ontvangen.

[ Voor 6% gewijzigd door Johny_B op 03-03-2012 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Om te zien welk modem in de doos zit even op de stikker kijken.
Net boven de onderste barcode, aan de rechter kant, staat wat er in zit. Zo staat het hier op de doos.
Kon het zelf aan de deur niet zo snel vinden anders had ik die 3925 ook niet aangenomen.

Wat het activeren betreft.
Wanneer Post NL het pakket als afgeleverd meld zou de overzet procedure pas gestart worden.
Dit was tegen mij zo verteld.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Laatst online: 18-09 13:49

Gallus

Cheesy

Net ook maar weer even contact opgenomen met UPC. Eerder is mij gezegd dat ik een e-mail zou ontvangen waarin ik kon aangeven dat ik geen draadloos modem wil ontvangen. Deze mail is blijkbaar nooit verstuurd/aangekomen...

Hoe dan ook; de medewerkster verzekerde mij net dat wanneer ik het pakket niet zou accepteren, dat mijn huidige modem dan ook niet gedeactiveerd zou worden. Daar vertrouw ik dan maar op.

Ik weet niet of er voor dat pakket door mij persoonlijk getekend moet worden? Anders mag ik de buren ook nog wel even instrueren dat ze het niet aannemen...

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen

KroontjesPen

Hier heb ik ervoor moeten tekenen, Gallus.
Even de buren waarschuwen kan geen kwaad.

Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
Als ik hem niet accepteer en UPC deactiveert om een of andere reden toch mijn huidige modem... Dan zit ik dus zonder internet en kan ik weer gaan bellen. Als ik hem wel accepteer dan heb ik iig internet. Ondertussen kan ik dan per e-mail vragen hoe ze die 3925 terug willen hebben. Dan hebben ze iig in het digitale archief dat ik contact op heb genomen en dan heb ik een mailtje terug in mijn mailbox met 'mijn bewijs'.

De logging van de telefoongesprekken die ik met UPC voer is soms niet voor iedereen inzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Ben naar de upc-winkel gegaan, en daar een 3208 routerloze modem gevraagd en gekregen. Een 3925 via de post, ik zou hem aannemen, een Thomson dan zou ik me pas genaaid voelen.
Tenslotte kan je de router op de 3925 uitzetten, niet ideaal , maar in praktijk zal dat ook wel werken. Nogmaals, naar de Upc winkel gaan! Wel even bellen, want de 1e keer dat ik bij de winkel was had ik een medewerker die weigerde er 1 mee te geven ivm zogenaamd tekort, dag later was een andere medewerker veel bereidwilliger.

De router die je erbij krijgt bij een 3208, is een op zich niet helemaal waardeloze (55€ ) Sitecom N300 gigabit router, om precies te zijn de WLR-4001. Denk dat ik um ga verpatsen, dat mag want het is mijn bezit, itt de Cisco die ooit weer teruggegeven moet worden aan upc.

maar begrijp ik nou goed dat sommigen al een ED3.0 cisco modem hadden en toch een 3925 kregen..... vaaaaaag, kost Upc onnodig geld

[ Voor 8% gewijzigd door Sjah op 03-03-2012 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Ik had idd eerst een Cisco EPC3000, maar die ging kapot. Daarna zo'n Thomson misbaksel als vervanger gekregen omdat ik overstapte naar triple-play (kostte me net 2 euro per maand meer) en die gelukkig in kunnen ruilen voor 'n 3925.

De router in die 3925 werkt goed genoeg voor mij, dus ik ben er tevreden mee. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
Ik heb een Cisco EPC 3212 van ongeveer 5 weken oud. Net nieuw dus en nu sturen ze een 3925. Aardig bedoeld, maar ik had aangegeven dat dat niet handig was. Ik heb namelijk een aop in de woonkamer; 1 utp kabeltje is nog weg te werken. Die gaat naar mijn router in de meterkast, vanaf daar heb ik echter 3 apparaten bekabeld aangesloten. Ik ga niet 3 kabels door de woonkamer wegwerken, daarom wil ik liever geen modem/router maar echt een domme modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Laatst online: 06:45

B2

wa' seggie?

Ook leuk weer. Doordat er niet voldoende signaal bij mij thuis binnen komt was ik verplicht een versterker te plaatsen. Ja, je leest het goed, verplicht. Wanneer ik dat niet deed hield de service op.

Afgelopen vrijdagmiddag had ik opeens geen internet meer, dus ik check het modem, idd upstream lampje blijft knipperen.. geen signaal dus. Op de mediabox ook geen signaal. Dus ik UPC bellen, of ik even een coax kabel aan m'n tv wil knopen.. uh tja.. dat gaat niet. Maar uiteindelijk na veel gezeur een monteur in kunnen plannen, maar gelijk weer gedreig dat de kosten voor mij zullen zijn. Natuurlijk kon de monteur pas halverwege de volgende week.

In het weekend zat ik toch nog eens bij de aansluiting te kijken en toen viel mij op dat het lampje van de versterker niet brandde. Stom, niet gezien. Wat bleek, heel simpel, de adapter van de versterker was kapot gegaan.... Dus ik UPC Webcare een tweet gestuurd dat de monteur geannuleerd kon worden, en dat de adapter kapot was. Hoor ik niks op. Maar dan krijg ik een mail dat de monteur geannuleerd is, maar verder niks. De dinsdag erop wordt ik gebeld door iemand van UPC over een tweet die ik daarna nog een aantal maal had gestuurd : "Nee, tja, helaas meneer maar daar gaan we geen garantie op geven...".

:( Grrrr, je krijgt het gevoel om die telefoon even door z'n stro.... heen te duwen.. |:( Dus omdat UPC niet genoeg signaal bij mij kan leveren moet ik een versterker bij hun kopen en plaatsen, maar als deze vervolgens kapot gaat is het voor mijn rekening?

Wat een arrogantie. BAH!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Heb je die versterker via een UPC winkel gekocht of van een monteur? In t eerste geval zit er 3 jaar garantie op, op vertoon van de bon. 2de geval contact opnemen met t monteursbedrijf.

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Def_P schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 19:40:
Heb je die versterker via een UPC winkel gekocht of van een monteur? In t eerste geval zit er 3 jaar garantie op, op vertoon van de bon. 2de geval contact opnemen met t monteursbedrijf.
Monteur via UPC. Maar dat doet er niet toe, UPC is mijn contactpersoon. De monteur is slechts ingezet door UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Maar uiteindelijk heb je bij die monteur of zijn bedrijf een versterker gekocht en als t goed is ook een bon van hun gekregen. Dus als die versterker defect is, is het toch ook logisch om bij dat bedrijf garantie te claimen. UPC dwingt je niet om via hun een versterker te kopen.

Als t echt alleen de adapter is zou ik zelf een nieuwe kopen voor een paar euro en blij zijn dat t weer werkt. Scheelt wat gedoe.

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Def_P schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 20:27:
Maar uiteindelijk heb je bij die monteur of zijn bedrijf een versterker gekocht en als t goed is ook een bon van hun gekregen. Dus als die versterker defect is, is het toch ook logisch om bij dat bedrijf garantie te claimen. UPC dwingt je niet om via hun een versterker te kopen.

Als t echt alleen de adapter is zou ik zelf een nieuwe kopen voor een paar euro en blij zijn dat t weer werkt. Scheelt wat gedoe.
Het gaat er niet om of het een adapter is van een paar euro, nog wie uiteindelijk voor een nieuwe versterker zou moeten zorgen (Jouw redenering vind ik overigens nogal onzin). Het gaat om de arrogantie waarmee UPC omgaat met klanten die gewoon meer dan 1000 euro per jaar aan hun betalen. Tijd dat hier verandering in komt.

[ Voor 7% gewijzigd door B2 op 03-03-2012 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR6
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 26-10-2024

RR6

B2 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 20:35:
[...]

Het gaat er niet om of het een adapter is van een paar euro, nog wie uiteindelijk voor een nieuwe versterker zou moeten zorgen (Jouw redenering vind ik overigens nogal onzin). Het gaat om de arrogantie waarmee UPC omgaat met klanten die gewoon meer dan 1000 euro per jaar aan hun betalen. Tijd dat hier verandering in komt.
Je kan je klacht voorleggen aan Coax.nl door het invullen van het klachtenformulier.
Hou er wel rekening mee dat UPC zich ook niet aan de met Coax.nl gemaakte afspraken houdt, ik wacht nog steeds op het telefoontje van UPC :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:21
B2 schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 19:32:
Ook leuk weer. Doordat er niet voldoende signaal bij mij thuis binnen komt was ik verplicht een versterker te plaatsen. Ja, je leest het goed, verplicht. Wanneer ik dat niet deed hield de service op.
Huh? Wazig verhaal. Dus jij moet een versterker kopen omdat UPC geen voldoende signaal levert?

Afaik zijn er gewoon specificaties waaraan een AOP moet voldoen kwa signaalnivo. Als men op het AOP al geen fatsoenlijk signaal kan leveren is dat gewoon het probleem van UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

DJSmiley schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 21:18:
[...]

Huh? Wazig verhaal. Dus jij moet een versterker kopen omdat UPC geen voldoende signaal levert?

Afaik zijn er gewoon specificaties waaraan een AOP moet voldoen kwa signaalnivo. Als men op het AOP al geen fatsoenlijk signaal kan leveren is dat gewoon het probleem van UPC.
Correct. Het signaal viel binnen de specificaties van UPC, maar toch ging mijn modem om de haverklap offline. Ik werd toen verplicht om een versterker aan te schaffen, verder support werd er niet meer geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga upgraden van 60 naar 120 mbit. Weten jullie welk kabelmodem ik ga krijgen van UPC en of deze ook een ingebouwde router heeft met WIFI? Als dit niet het geval is, welke router raden jullie aan?

Heb nu een Linksys, maar die gaat maar tot 100mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Welke het exact is durf ik niet te zeggen, maar alles lijkt standaard geleverd te worden met ingebouwde router en wifi. Dat is de richting die UPC gekozen heeft. :) Mocht dat in het gekke geval toch niet zo zijn, dan is bijvoorbeeld de Netgear WNDR3700 een erg goede router die prima met zulke hoge snelheden overweg kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 04 maart 2012 @ 19:19:
Ga upgraden van 60 naar 120 mbit. Weten jullie welk kabelmodem ik ga krijgen van UPC en of deze ook een ingebouwde router heeft met WIFI? Als dit niet het geval is, welke router raden jullie aan?

Heb nu een Linksys, maar die gaat maar tot 100mbit.
Jij hebt als het goed is al een upc modem die 120Mbit aankan. En ik vermoed dat je bij je vernieuwen naar 120Mbit recht heb op draadloos router in de modem, OF een draadloos router naast de modem. Als je een meewerkend iemand aan de lijn hebt (beter nog naar de upc winkel gaan), kan je modemswitch voorkomen, en gratis een (Sitecom 4001) router (gigabit is die) toegestuurd krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een zwarte cisco modem. Volgens de UPC medewerker zou ik wel een nieuwe modem krijgen (maar dat wist ze niet zeker, net begonnen...). SelektVracht is al wel langs geweest maar ik was niet thuis.

Het liefst heb ik die sitecom want ik wil bedraad 1gb, wifi snelheid maakt me niet zoveel uit... Of zit er op 120mbit meerdere ethernet poorten?
Pagina: 1 ... 78 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.