Hier precies hetzelfde, zowel nieuwsgroepen als torrents. En dan heb ik het niet over 2mbps zoals jij, was het maar waar. Ik haal max 80kb/s de laatste dagen. Schijtziek word ik er gvd van.DennusB schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 08:32:
[...]
Ja hier hetzelfde gezeik, al weken. 2Mbps haal ik net, met een 120Mbit abo.
Ik weet niet waar je deze wijsheid vandaan haalt maar er wordt door Ziggo slechts bij een enkele interactieve decoder een kabel-versterker meegeleverd. Dit is dus afhankelijk van een bepaald type decoder wat wordt aangekocht via Ziggo. Het merendeel van de decoders wordt echter elders te koop aangeboden en zijn via reguliere webshops/winkels te koop en niet bij Ziggo zelf, en woren geleverd ZONDER kabel-versterker. Dit kunnen zowel SD alsook HD decoders zijn, via scart/cvbs/hdmi aangesloten. De meeste SD ontvangers hebben enkel scart ter beschikking en geen HDMI.Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 18:58:
[knip]
er is ook al een monteur geweest bij hem thuis en die gaf aan dat er een versterker tussen (moest) nou weet ik dat Ziggo dit altijd standaard doet bij iedereen met digitale TV en tevens bieden hun enkel en alleen decoders aan die ook via HDMI aan zijn te sluiten.
Als je je kabelhuishouding goed op orde hebt dan is een extra versterker zeker niet noodzakelijk, bij het aansluiten van 2 of meer tv's is het wel aan te bevelen.
Testing, one, two ...
Die kan je best zelf plaatsen als je weet hoe je kabels moet strippen etc. Je moet een retourgeschikte versterker plaatsen als je de beschikking wilt houden over interactieve tv. UPC kan ze ook zelf plaatsen. Hier heeft een UPC monteur hem geplaatst, maar dan buiten UPC om (was goedkoper).Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 10:39:
[...]
dat was ook mijn idee en dat pakte je goed ophet menu is vaag en dat staat mijnziens helemaal los van de rest. dat is gewoon
A. kabel
B. decoder
C. TV
nou ja A is niet vervangen geen scart kabel over en C is het zeker niet beeld is loep zuiver met mediaspeler.
die versterker moet die door UPC geplaatst worden of moet hij dat zelf kopen? bij het laatste welke kan hij dan het beste kopen?
Sinds 3 dagen heb ik last dat het internet uitvalt (inclusief telefonie) om het half uur / uur (en vandaag lijkt het wel om de 10 minuten) voor ongeveer een minuut of 2. Gister toch maar eens UPC gebeld omdat er niks op de website staat.
Blijkt in mijn buurt dus een storing te zijn, en dat heeft betrekking met de Cisco modem. Hij kon me ook geen eindtijd geven. Heel vaag allemaal. Vandaag dus nog steeds last van.
Ik vind het nogal onacceptabel dat een storing zo lang kan duren, geen informatie bekend is, niets op de website staat en dat het wel bekend is bij de servicedesk dat er een storing is??
Blijkt in mijn buurt dus een storing te zijn, en dat heeft betrekking met de Cisco modem. Hij kon me ook geen eindtijd geven. Heel vaag allemaal. Vandaag dus nog steeds last van.
Ik vind het nogal onacceptabel dat een storing zo lang kan duren, geen informatie bekend is, niets op de website staat en dat het wel bekend is bij de servicedesk dat er een storing is??
Verwijderd
ja dat de versterker retour geschikt moet zijn weet ik. maar hij kan dus niet van UPC verlangen dat die de versterker plaatsen en (gedeeltelijk) betalen ?WiXX schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 22:23:
[...]
Die kan je best zelf plaatsen als je weet hoe je kabels moet strippen etc. Je moet een retourgeschikte versterker plaatsen als je de beschikking wilt houden over interactieve tv. UPC kan ze ook zelf plaatsen. Hier heeft een UPC monteur hem geplaatst, maar dan buiten UPC om (was goedkoper).
Verwijderd
iemand ervaringen met deze retourgeschikte versterker?
suggesties voor andere zijn ook welkom, maar hirschman is wel een goed merk en 3 jaar garantie is ook wel fijn
suggesties voor andere zijn ook welkom, maar hirschman is wel een goed merk en 3 jaar garantie is ook wel fijn
Soms snap je echt niets van UPC 
Afgelopen week dus gebeld voor een nieuw modem, dat kon, had hij nagevraagd, zonder monteur. Prima, hoeft er geen dure monteur langs te komen voor stekkertjes wisselen.
Zou ik donderdag of vrijdag binnenkrijgen, maar vandaag nog niets.
Zojuist gebeld, de klacht stond wel in het systeem, ook dat ik een nieuw modem zou krijgen, zonder monteur, so far so good.. alleen dat er niets is opgestuurd. Moet nu ineens wel met monteur. Vooruit dan maar... Nog een week met vele kleine irritatie momenten
Afgelopen week dus gebeld voor een nieuw modem, dat kon, had hij nagevraagd, zonder monteur. Prima, hoeft er geen dure monteur langs te komen voor stekkertjes wisselen.
Zou ik donderdag of vrijdag binnenkrijgen, maar vandaag nog niets.
Zojuist gebeld, de klacht stond wel in het systeem, ook dat ik een nieuw modem zou krijgen, zonder monteur, so far so good.. alleen dat er niets is opgestuurd. Moet nu ineens wel met monteur. Vooruit dan maar... Nog een week met vele kleine irritatie momenten

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Verwijderd
Deze snelheid haal ik ook met Dropbox.PcManiaxx schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 21:41:
[...]
Hier precies hetzelfde, zowel nieuwsgroepen als torrents. En dan heb ik het niet over 2mbps zoals jij, was het maar waar. Ik haal max 80kb/s de laatste dagen. Schijtziek word ik er gvd van.
Of is dat standaard daar ?
nog maar eens in de groep gooien.SonyEricsson schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 20:39:
ik heb als aansluitdatum 27 feb opgegeven.
Iemand een ideetje hoeveel dagen van te voren ik het pakket normaal gesproken in huis krijg?
nog maar 1 week te gaan en nog steeds geen pakket
Net nog even gebeld, het modem-omruil-verzoek staat nog steeds goed verwerkt in de systemen van UPC.
Dit verzoek is opgepakt door een monteurs bedrijf en zij moeten de nieuwe modem dus opsturen.
(Een de monteur hoeft dus zelf niet langs te komen, mag wel natuurlijk, maar zonder de thompson modem voor een cisco modem omgeruild te hebben gaat hij niet weg.)
Toch blijf ik het ongelooflijk vinden: eind 2009 tot 2012 is het internet helemaal perfect super stabiel, een enkele disconnect na een modem update in al die maanden. Beter kon bijna niet.
(En die updates van de modem en/of netwerk waren nog netjes via een brief of kaartje aangekondigd ook.)
Rond midden janurari 2012 een modem update en poef; een groot drama. En gewoon niet kunnen downgraden of upgraden om weer in de oude situatie te geraken. Echt -ongelooflijk-. Maar we wachten weer af.
Verzoek modem omruilen was op 2012-02-12, we houden u op de hoogte!
Dit verzoek is opgepakt door een monteurs bedrijf en zij moeten de nieuwe modem dus opsturen.
(Een de monteur hoeft dus zelf niet langs te komen, mag wel natuurlijk, maar zonder de thompson modem voor een cisco modem omgeruild te hebben gaat hij niet weg.)
Toch blijf ik het ongelooflijk vinden: eind 2009 tot 2012 is het internet helemaal perfect super stabiel, een enkele disconnect na een modem update in al die maanden. Beter kon bijna niet.
(En die updates van de modem en/of netwerk waren nog netjes via een brief of kaartje aangekondigd ook.)
Rond midden janurari 2012 een modem update en poef; een groot drama. En gewoon niet kunnen downgraden of upgraden om weer in de oude situatie te geraken. Echt -ongelooflijk-. Maar we wachten weer af.
Verzoek modem omruilen was op 2012-02-12, we houden u op de hoogte!
Ik krijg maandag een Cisco 3925 modem opgestuurd als vervanging voor dat Thomson modem. Na ontvangst moet ik zelf met 1200 bellen om de modemwissel door te laten voeren. Geen monteur aan de deur dus. 
Ik had deze modemwissel via Jordy op chelloo.com aangevraagd. Gisteren het mailtje met bovenstaande info gehad, plus excuses dat hij zo laat reageerde vanwege de drukte.
Het lijkt er dus op dat er deze maand erg veel Thomson modems tegen Cisco's omgeruild worden. Goede aktie, IMHO.
Ik had deze modemwissel via Jordy op chelloo.com aangevraagd. Gisteren het mailtje met bovenstaande info gehad, plus excuses dat hij zo laat reageerde vanwege de drukte.
Het lijkt er dus op dat er deze maand erg veel Thomson modems tegen Cisco's omgeruild worden. Goede aktie, IMHO.
Richub, hmm goede tip, hier krijg ik een nieuwe cicso, maar ik hoef niet te bellen.
Als de modem na 30 minuten niet werkt, als ik hem uberhaupt krijg, dan even bellen dus. Bedankt.
Als de modem na 30 minuten niet werkt, als ik hem uberhaupt krijg, dan even bellen dus. Bedankt.
overbodig~
[ Voor 113% gewijzigd door Hoiz op 18-02-2012 23:08 ]
Waarschijnlijk hebben ze de modem swap in systeem gezet met tijd/datum in toekomst. Grote kans dat hij het niet direct doet, bellen helpt altijd.neeecht schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 16:45:
Richub, hmm goede tip, hier krijg ik een nieuwe cicso, maar ik hoef niet te bellen.
Maar dan kan het alsnog max 24 uur duren, in die tussentijd kan je echter je oude modem aangesloten laten en pas zodra die verbroken word verwisselen.
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Ben benieuwd wat dat gaat worden dan. Van mij hoeft de download niet omhoog, als ze de upload bijvoorbeeld maar eens naar 30 of 50 mbit zouden doen. Dat is een van de redenen voor mij om over te stappen naar glasvezel, een synchrone verbinding.Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 08:50:
Ook zou er nog een sneller abbo komen binnen aanzienlijke tijd volgens de klantenservice. Dus als het goed is zou iedereen die op redelijke afstand van de wijkcentrale woont de snelheid moeten kunnen halen..
De modem kan tóch niet zomaar opgestuurd worden zoals hierboven toch al werd verteld.
Er moet toch een monteursafspraak gemaakt worden en deze kan voor mij pas 28 feb 2012.
Maar die hele week kan ik overdag niet thuis zijn. Als het echt niet anders kan, zou ik me pa kunnen vragen om even een middagje te wachten, maar we gaan het anders proberen.
Morgen weer bellen, maar dan naar de afdeling klachten. Mogelijk kunnen zij meer betekeken met het sneller verkrijgen van een nieuwe cisco modem.
Hier kan ik ook meteen vragen voor een financiele compensatie, want meer dan een maand niet normaal gebruik kunnen maken van het internet, terwijl het probleem bekend is, kan natuurlijk niet.
(Eigenlijk al vanaf ongeveer half januari, maar ik heb pas op 31 jan 2012 voor de eerste keer gebeld.)
Er moet toch een monteursafspraak gemaakt worden en deze kan voor mij pas 28 feb 2012.
Maar die hele week kan ik overdag niet thuis zijn. Als het echt niet anders kan, zou ik me pa kunnen vragen om even een middagje te wachten, maar we gaan het anders proberen.
Morgen weer bellen, maar dan naar de afdeling klachten. Mogelijk kunnen zij meer betekeken met het sneller verkrijgen van een nieuwe cisco modem.
Hier kan ik ook meteen vragen voor een financiele compensatie, want meer dan een maand niet normaal gebruik kunnen maken van het internet, terwijl het probleem bekend is, kan natuurlijk niet.
(Eigenlijk al vanaf ongeveer half januari, maar ik heb pas op 31 jan 2012 voor de eerste keer gebeld.)
Ik heb de laatste 2 maanden (denk ik) last van wisselende verbinding. Website laden traag terwijl ik volgens de UPC speedtest de volle 50 MB haal. En soms is mijn download ook niet juiste snelheid
Speedtest PC (WIN7 nieuwe install, direct op het modem aangesloten)

Heb in het verleden met een andere Vista laptop getest en Mac en allemaal direct op het modem zonder mijn Router.
Mijn UPCsituatie thuis is:
Kabel -> Verdeler (1)
Vanuit de splitter 1 naar mijn DVR ca 5 M verderop.
Vanuit de splitter 1 naar het modem 20 CM verderop.
Modem is een Cisco EPC3208 V1.0, achter de spliter de volgende waarden:
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 5.4 dBmV 37.9 dB
Channel 2: 4.4 dBmV 38.0 dB
Channel 3: 5.1 dBmV 38.0 dB
Channel 4: 5.4 dBmV 35.9 dB
Channel 5: 3.7 dBmV 36.7 dB
Channel 6: 4.8 dBmV 38.0 dB
Channel 7: 4.5 dBmV 38.2 dB
Channel 8: 3.6 dBmV 37.9 dB
Power Level:
Channel 1: 38.3 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV
Wat mij opvalt is bij de firmware:
Firmware Name: e3200-ESIP-12-v302r125532-111109c_upc-TEST.bin
Bij de Software:
Current Software Revision: EPC3208-ESIP-12-v302r125532-111109c_upc-TEST
Wat mij dan opvalt is de TEST toevoeging.
Ik heb nog geen contact opgenomen met UPC, ik kan dit soort dingen alleen uitgebreid testen op de zondag en dan is upc niet bereikbaar.
Ik dacht vlak na dit bericht: Tweakers.net dat het opgelost was, sommige media website waren toen helemaal niet te laden.
Zijn er nog punten waar het aan mij kan liggen en die ik over het hoofd zie?

Heb in het verleden met een andere Vista laptop getest en Mac en allemaal direct op het modem zonder mijn Router.
Kabel -> Verdeler (1)
Power Level:
Bij de Software:
Ik heb nog geen contact opgenomen met UPC, ik kan dit soort dingen alleen uitgebreid testen op de zondag en dan is upc niet bereikbaar.
Ik dacht vlak na dit bericht: Tweakers.net dat het opgelost was, sommige media website waren toen helemaal niet te laden.
Ik heb vrijdag even gebeld en gevraagd om het modem om te wisselen maar helpdesk bevestigde alleen dat mijn verbinding mogelijk niet goed werkt omdat er een storing is in mijn gebied (5612AC). Geen nieuw modem en geen fatsoenlijk internet dus.
Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com
Ja! echt top dingVerwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 12:22:
iemand ervaringen met deze retourgeschikte versterker?
en bedankt! gister aangesloten en idd alle problemen gelijk wegMEGATRON schreef op zondag 12 februari 2012 @ 01:48:
Tja dat dacht ik ook toen ik de prijs zag, maar is/was zijn geld meer dan waard.
Nope, UPC is aansprakkelijk tot aan de meterkast. De rest is voor eigen rekening.Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 12:11:
[...]
ja dat de versterker retour geschikt moet zijn weet ik. maar hij kan dus niet van UPC verlangen dat die de versterker plaatsen en (gedeeltelijk) betalen ?
Ik had een monteur voor de 22ste alleen is die geannuleerd door UPC. Dus ik gebeld, zeiden ze dat op 16 feb de storing is opgelost. Ik was niet aanwezig op het adres, ben er vandaag pas weer. Maar in de 5625NK reeks, kan ik bevestigen dat het is opgelost als sneeuw voor de zon. Ik heb net een Bluray gedownload van 10,5 GB en dat daar deed die een 55 min over met 2,8 MB/s. En dit heeft die gedaan zonder enkele onderbreking. Waar voor 16 feb. het modem er nog uit sprong na 5 min.
"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-
Correct. Je zou echter wel verwachten dat UPC je een signaal geeft dat fatsoenlijk genoeg is om 2 a 3 TVs in combinatie met bijkomende bekabeling te voorzien van een degelijk signaal. (Is bij mij ook niet het geval.)WiXX schreef op zondag 19 februari 2012 @ 18:41:
[...]
Nope, UPC is aansprakkelijk tot aan de meterkast. De rest is voor eigen rekening.
Mijn laatste storing volgens het modemlog is van de 16eMrJoker1985 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 19:15:
Ik had een monteur voor de 22ste alleen is die geannuleerd door UPC. Dus ik gebeld, zeiden ze dat op 16 feb de storing is opgelost. Ik was niet aanwezig op het adres, ben er vandaag pas weer. Maar in de 5625NK reeks, kan ik bevestigen dat het is opgelost als sneeuw voor de zon. Ik heb net een Bluray gedownload van 10,5 GB en dat daar deed die een 55 min over met 2,8 MB/s. En dit heeft die gedaan zonder enkele onderbreking. Waar voor 16 feb. het modem er nog uit sprong na 5 min.
(Ik download overigens vrijwel nooit met hoge snelheden; hooguit een kleine wekelijkse backup.)
Oke. Nou kijk is aan, dan is het dus de 16de opgelost. Ik ben vandaag zelf weer op het betreffende adres aangekomen. Dus wou het alleen delen met de mensen gezien dit toch een fixe storing was.Rukapul schreef op zondag 19 februari 2012 @ 19:25:
[...]
Correct. Je zou echter wel verwachten dat UPC je een signaal geeft dat fatsoenlijk genoeg is om 2 a 3 TVs in combinatie met bijkomende bekabeling te voorzien van een degelijk signaal. (Is bij mij ook niet het geval.)
[...]
Mijn laatste storing volgens het modemlog is van de 16e
(Ik download overigens vrijwel nooit met hoge snelheden; hooguit een kleine wekelijkse backup.)
"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-
@ TV verhaal, alleen is het probleem dat de ene persoon alleen 1 TV aansluit direct op het eerste aansluitpunt, iemand anders zet er 2/3 splitters tussen en 20m kabel.Rukapul schreef op zondag 19 februari 2012 @ 19:25:
[...]
Correct. Je zou echter wel verwachten dat UPC je een signaal geeft dat fatsoenlijk genoeg is om 2 a 3 TVs in combinatie met bijkomende bekabeling te voorzien van een degelijk signaal. (Is bij mij ook niet het geval.)
[...]
Mijn laatste storing volgens het modemlog is van de 16e
Het is al lastig verkopen als signaal door je eigen bekabeling te erg afzwakt, maar het is nog lastiger te verkopen als je een te sterk signaal binnenkrijg en dus niet direct aan zou kunnen sluiten.
Geen idee over welke type TV je het hebt (analoog/digitaal), maar elk persoon heeft gewoon een hele andere binnenhuissituatie en dus eigenlijk ook en andere behoefte qua signaalsterkte. En de grens kan niet duidelijker gesteld worden dan 'tot hier is upckabel, erna is klantkabel'. Anders krijg je van die mensen die het gek vinden dat apparatuur het op zolder niet goed doet terwijl het aangesloten is met cheap ass kabeltjes en dan van de kabelaar verwachten dat ze dat maar komen fixen.
Het blijft hier echt een drama (120Mbit) :
.
En UPC belt maar niet terug

En UPC belt maar niet terug
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Uiteraard ook best case getest met allemaal tiptop spul direct aan de aansluiting
Zelfde apparatuur kwam overigens van een andere UPC aansluiting waar het perfect functioneerde.
Feit is gewoon dat in een flink aantal gevallen er slechts een heel marginaal signaal aangeboden wordt waardoor in normaal gebruik al overgegaan moet worden tot versterkers en dat is gewoon zonde.
Feit is gewoon dat in een flink aantal gevallen er slechts een heel marginaal signaal aangeboden wordt waardoor in normaal gebruik al overgegaan moet worden tot versterkers en dat is gewoon zonde.
Verwijderd
dat is leuk maar de situatie is zo dat hij 2 TVs heeft 1 boven en 1 beneden en zijn internet en telefonie. hij mag toch verwachten dat het signaal goed genoeg is voor dat doel? als hij nou een TV 30 meter verderop wil in zijn tuin kan ik me voorstellen dat het zijn probleem is maar hier vind ik het signaal toch eigenlijk te zwak en dat is wel hun probleem vind ik in dit gevalWiXX schreef op zondag 19 februari 2012 @ 18:41:
[...]
Nope, UPC is aansprakkelijk tot aan de meterkast. De rest is voor eigen rekening.
WAS? Gister nergens last van, vanavond idem, maar vanmiddag tijdens een leech 2x modemreset met opnieuw het betreffende modemlog....MrJoker1985 schreef op zondag 19 februari 2012 @ 19:29:
[...]
Oke. Nou kijk is aan, dan is het dus de 16de opgelost. Ik ben vandaag zelf weer op het betreffende adres aangekomen. Dus wou het alleen delen met de mensen gezien dit toch een fixe storing was.
Signaal op het AOP moet voldoende zijn, uit mn hoofd iets van 65dBmV. Als het daaraan voldoet is dat voldoende, en moet je de rest zelf regelen.Verwijderd schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 12:11:
[...]
ja dat de versterker retour geschikt moet zijn weet ik. maar hij kan dus niet van UPC verlangen dat die de versterker plaatsen en (gedeeltelijk) betalen ?
Een sterker signaal is idd wel makkelijk, zeker bij meerdere aansluitingen. 65dBmV is dan al snel krap... maar goed, dat is niet het probleem van UPC.
Idem voor de retourband, in optimale form moet die gewoon <50dBmV zijn als je modem direct op je AOP zit. Zo niet,dan moet UPC dit fixen.
Als je zelf je modem ergens anders wil zetten, zul je dit zelf moeten regelen mocht er teveel verlies in je huisinstallatie optreden. (en kun je geen support verwachten, tenzij je hetzelfde issue kan reproduceren direct op je AOP)
Bij mij is het signaal ook niet supersterk, maar wel binnen de specs (Uit mn hoofd 66.7dBmV op mn AOP, teruglopend tot 65.8 op de hoogste frequenties).
Maar goed, ik heb mn hele binneninstallatie hierop afgeregeld, dus overal perfect beeld en modem draait prima (8dBmV downstream, 36dBmV upstream). Upstream is zelfs aan de lage kant, maar is dermate stabiel dat ik m niet omhoog gezet heb... optimaal is eigenlijk 40-50, noise heeft dan minder impact op je US)
[ Voor 19% gewijzigd door DJSmiley op 19-02-2012 23:23 ]
Net is de vervanger van het Thompson modem geïnstalleerd. Het Cisco modem lost de FTP problemen helemaal op. FTP draait weer als vanouds en ook lijkt de draadloze verbinding beter te zijn!
Helemaal top.
Helemaal top.
Pura Vida
Als het goed is krijg ik mijn Cisco vandaag via de post, stond in de mail van afgelopen vrijdag. Alleen wordt er hier bijna nooit post bezorgd op maandag, en ik heb geen track&trace mail gekregen.
Ik heb dus geen enkele mogelijkheid om te controleren of en waar (welke buren) die Cisco wordt bezorgd. Ik moet gewoon werken, dus zal ik overdag niet thuis zijn.
Ik zie wel, hopelijk loopt eea niet in het honderd...
Ik heb dus geen enkele mogelijkheid om te controleren of en waar (welke buren) die Cisco wordt bezorgd. Ik moet gewoon werken, dus zal ik overdag niet thuis zijn.
Ik zie wel, hopelijk loopt eea niet in het honderd...
Voor een modem heb ik moeten tekenen Richub.
Als het goed is bezorgen ze hem 2x daarna ophalen 'postkantoor' en 'Legitimatie meebrengen' hoewel je die toch altijd bij je moet hebben.
Als het goed is bezorgen ze hem 2x daarna ophalen 'postkantoor' en 'Legitimatie meebrengen' hoewel je die toch altijd bij je moet hebben.
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
Mijn modem kwam gewoon bij de buren :-)KroontjesPen schreef op maandag 20 februari 2012 @ 10:11:
Voor een modem heb ik moeten tekenen Richub.
Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer
Verwijderd
ja leuk, hoe kan ik zien of het signaal sterk genoeg is volgens de UPC norm? ik heb niet de apparatuur om dit te meten. checkt UPC dat gratis als we twijfelen?DJSmiley schreef op zondag 19 februari 2012 @ 23:20:
Signaal op het AOP moet voldoende zijn, uit mn hoofd iets van 65dBmV. Als het daaraan voldoet is dat voldoende, en moet je de rest zelf regelen.
KNIP
Als jij last blijft houden van een slechte verbinding dan biedt UPC je een monteur aan. Die kan het wel meten.Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 11:14:
[...]
ja leuk, hoe kan ik zien of het signaal sterk genoeg is volgens de UPC norm? ik heb niet de apparatuur om dit te meten. checkt UPC dat gratis als we twijfelen?
Let wel, alleen afspraak met een monteur maken als je ook serieus een probleem hebt en je er 100% van overtuigt bent dat jij alles goed hebt gedaan.
Als de monteur voor niets komt dan betaal je alsnog voorrijkosten a €65,- als ik me niet vergis.
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Ze zijn laatst ook bij ons geweest ivm wegvallen van signaal trouwens. Ik heb niets gehoord over voorrijkosten eigenlijk. Ze zijn 2x geweest. De eerste keer was het signaal te zwak, dit werd opgelost door 3 meter kabel achter de muur weg te halen. Toen haalde de sterkte net de grens. De 2e keer hebben ze de CI module vervangen. Uiteindelijk bleek dat de CI module niet goed was, nadat ze die vervangen hadden was het probleem weg. In geen van de gevallen dat ik de klantenservice aan de lijn had is er iets gezegd over voorrijkosten. Maar dat kan je altijd even navragen natuurlijk.
Verwijderd
Zojuist is er een monteur van UPC langsgeweest met een cisco modem.
Netjes op tijd zoals afgesproken. Modem is meteen omgeruild en alle problemen zijn opgelost.
Ik kan weer gamen zoals het hoort en geen disconnects meer!
Mijn complimenten voor UPC.
Netjes op tijd zoals afgesproken. Modem is meteen omgeruild en alle problemen zijn opgelost.
Genoeg blijven klagen bij UPC ze sturen dan een monteur mits je ook nog last hebt van een slechte internet connectie (package losses etc) dan zal de monteur wel gratis zijn. Ze willen alleen geen monteur voor niks sturen, blijkbaar heb je een probleem en dat moet worden nagekeken.Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 11:14:
[...]
ja leuk, hoe kan ik zien of het signaal sterk genoeg is volgens de UPC norm? ik heb niet de apparatuur om dit te meten. checkt UPC dat gratis als we twijfelen?
Ook hier! Monteur langsgeweest (die overigens niet wist wat er allemaal aan de hand was, en kon ook niet al te goed Nederlands), en heeft vervolgens het modem vervangen.Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 13:23:
Zojuist is er een monteur van UPC langsgeweest met een cisco modem.
Het zou makkelijk zijn geweest als UPC het modem gewoon had opgestuurd, dat scheelde hen een hoop kosten.
Toch kudos voor UPC!
Eh?
Verwijderd
kan je in het modem het signaal controleren of je de juiste signaal ruis verhoudingen hebt?maniace schreef op maandag 20 februari 2012 @ 14:14:
[...]
Genoeg blijven klagen bij UPC ze sturen dan een monteur mits je ook nog last hebt van een slechte internet connectie (package losses etc) dan zal de monteur wel gratis zijn. Ze willen alleen geen monteur voor niks sturen, blijkbaar heb je een probleem en dat moet worden nagekeken.
UPC is gewoon bereikbaar op zondag van 8 tot 22. Mocht je gaan bellen doe eerst wat speedtesten op www.upc.nl/speedtest op verschillende tijdenschiedamnees schreef op zondag 19 februari 2012 @ 17:05:
Ik heb de laatste 2 maanden (denk ik) last van wisselende verbinding. Website laden traag terwijl ik volgens de UPC speedtest de volle 50 MB haal. En soms is mijn download ook niet juiste snelheid
[afbeelding]
Kabel -> Verdeler (1)
Power Level:
Bij de Software:
Je kan ook de helpdesk bellen vragen of ze jouw modem even willen uitlezen. Weet je iig hoe het signaal binnenkomt op de modem. Als het signaal echt doorgemeten moet worden kom je op een lijnmeting uitVerwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 14:36:
[...]
kan je in het modem het signaal controleren of je de juiste signaal ruis verhoudingen hebt?
[ Voor 9% gewijzigd door spookz0r op 20-02-2012 14:45 ]
Spookz0r, die TEST firmware is al vanaf november 2011 in de Cisco's beschikbaar. Ziet er verwarrend uit, maar zo ziet het er bij mij bijvoorbeeld uit:
). Ik heb een nieuwe modem gekregen van UPC en dat leek een dag of twee het probleem op te lossen. Daarna weer exact hetzelfde. Alles werkt heel de dag goed en een paar keer wordt het supertraag en valt het uit. Er is toen een monteur gekomen en toen bleek dat in het AOP een soort van corrosie was ontstaan (duidelijk te zien groen/blauw kleurtje op de draden). Monteur heeft het schoongemaakt en voor de zekerheid een nieuw AOP geplaatst.
Ik had hier last van voor en na het nieuwsitem waar je naar linkt. Modemwissel was ongeveer tegelijk met nieuwsitem.
Een tijdje geleden had ik ook soortgelijke symptomen. Pagina's werden opeens heel traag en uiteindelijk ging mijn modem rebooten. Ik haalde altijd goede resultaten met speedtests (als het werkteModel: Cisco EPC3212
Vendor: Cisco
Hardware Revision: 1.0
Serial Number: XXXXXXXXX
MAC Address: XX:XX:XX:XX:XX:XX:XX
Bootloader Revision: 2.3.0_R1
Current Software Revision: EPC3212-ESIP-12-v302r125532-111109c_upc-TEST
Firmware Build Time: Nov 9 11:06:12 2011
Cable Modem Status: Operational
Wireless Network:
Downstream Channels
Channel 1: 8.9 dBmV 36.9 dB
Channel 2: 10.0 dBmV 39.6 dB
Channel 3: 9.6 dBmV 39.4 dB
Channel 4: 9.2 dBmV 39.4 dB
Channel 5: 8.6 dBmV 39.0 dB
Channel 6: 9.0 dBmV 37.7 dB
Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB
Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 43.4 dBmV
Ik had hier last van voor en na het nieuwsitem waar je naar linkt. Modemwissel was ongeveer tegelijk met nieuwsitem.
Nou, bij mij is er vandaag dus geen Cisco modem bezorgd, zoals ik eigenlijk al verwachtte.
Nouja, afwachten maar wanneer die komt. Ik begin die random reboots van die Thomson zo onderhand wel flink beu te worden.
Ook het feit dat je je PC's geen vast IP kunt geven is flink irritant als je een servertje draait, en ik gebruik regelmatig een tweede PC voor downloads en encoderen, waar ik dan met remote desktop op werk.
Nouja, afwachten maar wanneer die komt. Ik begin die random reboots van die Thomson zo onderhand wel flink beu te worden.
Ook het feit dat je je PC's geen vast IP kunt geven is flink irritant als je een servertje draait, en ik gebruik regelmatig een tweede PC voor downloads en encoderen, waar ik dan met remote desktop op werk.
Lang verhaal kort, een nieuwe modem is op de post gedaan. (Geen WIFI cisco, die zijn blijkbaar op, want in Amsterdam werden vorig jaar wel cisco modems met wifi router opgestuurd.) Monteur afspraak gecancelled, uiteraard niet nodig.
Gelukkig heb ik zelf nog een D-link WIFI router als ik dat nodig heb. Maar ik gebruik nooit wifi, dus geen probleem.
Ik ben eindelijk serieus genomen na 8x bellen in een maand tijd. (Ik werd wel al eerder serieus genomen, maar de mensen bij de helpdesk konden mij ook niet helpen omdat zij gewoon weg niet bevoegd zijn.)
Als er mensen zijn waar het thompson probleem niet serieus genomen wordt, laat het me weten.
Na 5x bellen vind ik het wel genoeg voor actie.
Richub: Tip, als je een vast IP wilt, gewoon een router met een vast MAC adres aan je modem hangen.
Hier al ruim 3 jaar hetzelfde IP.
Edit: Richub, tip2: PostNL is deze periode 2-3 dagen later met bezorgen van pakketjes dan ze "normaal" doen.
Dit is bekend uit terugkoppeling van andere klanten.
En ja ook hier begint het te broeien, na 17:00 weer drama met alles, 60kb/s i.p.v. ~5800kb/s (50mbit).
Echt die grote bedrijven moeten maar weer eens gaan voelen. Waar is TweakFiber als je het nodig hebt??
Gelukkig heb ik zelf nog een D-link WIFI router als ik dat nodig heb. Maar ik gebruik nooit wifi, dus geen probleem.
Ik ben eindelijk serieus genomen na 8x bellen in een maand tijd. (Ik werd wel al eerder serieus genomen, maar de mensen bij de helpdesk konden mij ook niet helpen omdat zij gewoon weg niet bevoegd zijn.)
Als er mensen zijn waar het thompson probleem niet serieus genomen wordt, laat het me weten.
Na 5x bellen vind ik het wel genoeg voor actie.
Richub: Tip, als je een vast IP wilt, gewoon een router met een vast MAC adres aan je modem hangen.
Hier al ruim 3 jaar hetzelfde IP.
Edit: Richub, tip2: PostNL is deze periode 2-3 dagen later met bezorgen van pakketjes dan ze "normaal" doen.
Dit is bekend uit terugkoppeling van andere klanten.
En ja ook hier begint het te broeien, na 17:00 weer drama met alles, 60kb/s i.p.v. ~5800kb/s (50mbit).
Echt die grote bedrijven moeten maar weer eens gaan voelen. Waar is TweakFiber als je het nodig hebt??
[ Voor 18% gewijzigd door neeecht op 20-02-2012 18:38 ]
Vaste IPs opgeven doe je toch gewoon op de pc's in kwestie? Ik weet dat het soms ook in routers ondersteunt wordt, maar op de pc zelf werkt het gegarandeerd.Richub schreef op maandag 20 februari 2012 @ 17:45:
Nou, bij mij is er vandaag dus geen Cisco modem bezorgd, zoals ik eigenlijk al verwachtte.
Ik hoop dat je modem snel komt en dat dat de oplossing voor je problemen is.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Ik heb exact hetzelfde probleem bij gebruik van torrents. Normale http downloads gebruiken gewoon de volledige verbinding (3 MB/s). Maar wanneer ik via een torrent download krijg ik standaard een maximum snelheid van 170-180 kb/s. Upload speed op minimaal, dus kan geen invloed hebben. Ook normaal surfen is dan niet meer mogelijk. Ruikt allemaal een beetje naar traffic shaping, maar de hele connectie wordt gelimiteerd ipv enkel torrent verkeer?Verwijderd schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 20:44:
[...]
ik kom ook uit regio alkmaar precies hetzelfde ik gebruik ook eweka hiervoor.
met het bin bestand van bbnet van ik ook niet de volle snelheid van 3 (volle) mb's down ik varieer van 2 tot 2.40 mb per sec

Het heeft altijd perfect gewerkt, maar sinds een aantal weken terug heb ik plotseling dit probleem. Er is helemaal niets in de setup veranderd, zowel software- als hardwarematig. Heb geen nieuwsgroepen getest, maar aan de vorige berichten te lezen lijkt me hetzelfde probleem.
Ik ben benieuwd of er meer mensen hier last van hebben?
[ Voor 4% gewijzigd door izub op 20-02-2012 19:03 ]
Wat is je modem merk + type?
Edit: Hahaha even getest, een torrent geopent, thompson modem raakt helemaal in de war.
Torrent + FTP totaal naar beneden kwa snelheid. De torrent is klaar met downloaden en de FTP connecties draaien weer op volle snelheid.
Enkele dagen/weken was torrent altijd volle snelheid en FTP een drama. Zou gamen en audio streamen ook weer werken nu? Het is zeker een traffic shaper en/of monitoring device waar de thompson moeite mee heeft en de cisco niet. Ik ben aan het mailen met de software ontwikelaar van de thompson firmware, ik denk dat UPC binnenkort met de billen blood moet. Dit gaat nog interessant worden.
Edit: Hahaha even getest, een torrent geopent, thompson modem raakt helemaal in de war.
Torrent + FTP totaal naar beneden kwa snelheid. De torrent is klaar met downloaden en de FTP connecties draaien weer op volle snelheid.
Enkele dagen/weken was torrent altijd volle snelheid en FTP een drama. Zou gamen en audio streamen ook weer werken nu? Het is zeker een traffic shaper en/of monitoring device waar de thompson moeite mee heeft en de cisco niet. Ik ben aan het mailen met de software ontwikelaar van de thompson firmware, ik denk dat UPC binnenkort met de billen blood moet. Dit gaat nog interessant worden.
4drenalin3 schreef op maandag 20 februari 2012 @ 19:02:
[...]
Ik heb exact hetzelfde probleem bij gebruik van torrents. Normale http downloads gebruiken gewoon de volledige verbinding (3 MB/s). Maar wanneer ik via een torrent download krijg ik standaard een maximum snelheid van 170-180 kb/s. Upload speed op minimaal, dus kan geen invloed hebben. Ook normaal surfen is dan niet meer mogelijk. Ruikt allemaal een beetje naar traffic shaping, maar de hele connectie wordt gelimiteerd ipv enkel torrent verkeer?![]()
Het heeft altijd perfect gewerkt, maar sinds een aantal weken terug heb ik plotseling dit probleem. Er is helemaal niets in de setup veranderd, zowel software- als hardwarematig.
Ik ben benieuwd of er meer mensen hier last van hebben?
[ Voor 26% gewijzigd door neeecht op 20-02-2012 19:11 ]
Hmm dat is weer heeel apart dan. Regio Eindhoven, of ergens anders?
Na 1700 (piek tijden) is de thompson hier weer compleet aan het flippen. Al die data van de nieuwe klanten moeten toch ergens aan terug verdient worden.
Ik ben voor: Actie, een torrent constant wissen en downloaden tussen UPC abbonees.
Net zolang totdat er openheid van zaken gegeven wordt. We worden weer belazerd waar we bij staan en we doen er weer niets aan.
Je signaalwaardes van je modem zijn enigszins een indicatie. De downstream van Docsis is ongeveer 10dB lager dan de TV signalen.Verwijderd schreef op maandag 20 februari 2012 @ 11:14:
[...]
0dBmV = 60dBuV
Als je modem +1 dBmV aangeeft, en op de normale manier aangesloten zit, heb je ongeveer 3,6dB verlies (de 2-weg splitter die er normaal op zit). Verder kun je ongeveer 1dB aanhouden aan connectoren en kabelverliezen.
Je signaal op je AOP is dan ongeveer 60dBuV + 1 (je modemsignaalwaarde) + 10 - 4,6 = 66.4dBuV, wat ook netjes is zoals het hoort.
65dBuV (het referentiepunt wat een kabelaar meestal hanteerd) komt dus ongeveer overeen met 0dBmV op je modem.
Je kan op deze manier echter geen scheefloop op je kabel meten (een lange kabel dempt op een hoge frequentie meer dan op een lage frequentie, daarom zit er op de zwaardere versterkers ook een vereffening, om zo over de hele band rond gelijk te blijven)
Maar het geeft wel enige indicatie..
Idem voor je upstream. Met standaard meters kun je dat niet meten, alleen met de duurdere. Maar ook die kun je wel uitlezen uit je modem, als indicatie.
Voor een uitgebreidere test heb je idd meetapparatuur nodig. Als je in de buurt zit (Nunspeet), ik heb een meter liggen.
UPC zal dat idd kosteloos komen meten en fixen, mits het idd aan hun ligt. Als het signaal op het AOP gewoon goed is, en het dus aan de binneninstallatie ligt, verwacht ik dat ze t wel in rekening brengen.
Of je moet net je modem hebben, dan kan het misschien onder de 'upc installatiegarantie' vallen. (als je t tenminste als zodanig brengt)
@ neeecht,
Net met UPC aan de lijn gehangen.
Kreeg een muts van 18 aan de lijn die mij even kwam vertellen dat het aan mijn apparatuur lag die ik thuis heb staan.
En dat ik een andere programma maar moet gebruiken om te downloaden.
Speedtest was betrouwbaar en het werkte goed dus ze zagen dat er niets aan de hand was.
Met het bovenstaande ging ik dus niet akkoord en wordt ik zo terug gebeld zeggen ze. Ben benieuwd.
Ik heb het op 3 verschillenden OS-en getest en het blijft shit.
Sinds ik de nieuwe modem heb ontvangen werkt het voor geen meter meer.
Ohjah, ze wist me ook te vertellen dat ik even een nieuwe kabel moest kopen want daar zou het aan kunnen liggen...
UPC Moet zich diep schamen.
Net met UPC aan de lijn gehangen.
Kreeg een muts van 18 aan de lijn die mij even kwam vertellen dat het aan mijn apparatuur lag die ik thuis heb staan.
En dat ik een andere programma maar moet gebruiken om te downloaden.
Speedtest was betrouwbaar en het werkte goed dus ze zagen dat er niets aan de hand was.
Met het bovenstaande ging ik dus niet akkoord en wordt ik zo terug gebeld zeggen ze. Ben benieuwd.
Ik heb het op 3 verschillenden OS-en getest en het blijft shit.
Sinds ik de nieuwe modem heb ontvangen werkt het voor geen meter meer.
Ohjah, ze wist me ook te vertellen dat ik even een nieuwe kabel moest kopen want daar zou het aan kunnen liggen...
UPC Moet zich diep schamen.
Actie is een goed idee. Maar dan wel op een opbouwende manier. Zullen we een pagina maken om de problemen te inventariseren?neeecht schreef op maandag 20 februari 2012 @ 19:13:
Ik ben voor: Actie, een torrent constant wissen en downloaden tussen UPC abbonees.
Net zolang totdat er openheid van zaken gegeven wordt. We worden weer belazerd waar we bij staan en we doen er weer niets aan.
En misschien kan iemand iets maken om de output van al die pingplotters naast elkaar te zetten. Of misschien kunnen we vanaf een centraal punt een ping starten. Ik gebruik op kantoor bijvoorbeeld smokeping om het vpn in de gaten te houden. Voorbeeldje van Smokeping colocated server naar mijn thuisverbinding;

Als nou blijkt dat meer mensen dezelfde output of juist totaal andere output hebben kunnen we daar misschien iets mee.
Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com
Jieve, welke nieuwe modem?
Edit: En terugbellen? Kun je vergeten, doen ze niet. Laat me dat ook weten aub. Ook als het wel gebeurt.
De klachten afdeling dan, de helpdesk belt meestal wel terug.
Edit: En terugbellen? Kun je vergeten, doen ze niet. Laat me dat ook weten aub. Ook als het wel gebeurt.
[ Voor 86% gewijzigd door neeecht op 20-02-2012 19:30 ]
Thomson TWG870OUG.neeecht schreef op maandag 20 februari 2012 @ 19:27:
Jieve, welke nieuwe modem?
Inmiddels door iemand terug gebeld. Meneer van UPC erkend dat er problemen zijn met FTP etc. Alleen kan ik een modem krijgen als een monteur deze komt installeren. Ik ga geen dag vrij nemen om alleen op een monteur te wachten die even een modem omwisselt en weer weg is.
Ik wil zelf die modem omwisselen en terug sturen. Dit kon niet en wordt dus vanavond door iemand anders terug gebeld van UPC.
Ze maken van HUN probleem MIJN Probleem en dat werkt zo niet.
EDIT: Ook zei die nog: "Je kan alleen een Cisco modem krijgen als de monteur deze vervangt" Dus waarop ik antwoord er zijn mensen die hem thuis toegezonden hebben, hoe kan dat? Ja dat weet ik niet, misschien een andere helpdesk van ons. Waarop ik zeg: Jullie zijn UPC toch, zelfde werk instructies? Wist die geen antwoord meer op te geven en zei dat iemand anders me terug zou bellen.
[ Voor 19% gewijzigd door Jieve op 20-02-2012 19:53 ]
Jieve: Heel goed, als je er niet uitkomt heb ik een oplossing voor je. Die mag ik nu alleen nog niet prijsgeven, maar UPC moet ons eens gaan behandelen als normale mensen en niet als een stuk vuil dat elke maand de rekening betaald. Laat ons weten wat de oplossing is, want opsturen kan wel, alleen de helpdesk mag/kan dat niet. Nu geef ik eigenlijk al de oplossing.
En ik ben het compleet met je eens, UPC heeft ergens half januari de boel verneukt met een firmware update en/of intern iets in het netwerk, dat is een probleem van UPC en dat moet UPC oplossen.
Jammer dat er geen concurrentie is, weer 500000+ klanten laten overstappen doet meestal wonderen.
En ik ben het compleet met je eens, UPC heeft ergens half januari de boel verneukt met een firmware update en/of intern iets in het netwerk, dat is een probleem van UPC en dat moet UPC oplossen.
Jammer dat er geen concurrentie is, weer 500000+ klanten laten overstappen doet meestal wonderen.
Wat betreft de vaste IP's in mijn netwerk waar ik het over had:
Ik geef de PC's zelf een vast IP binnen de DHCP range van de Thomson, maar als ik dat doe krijg ik geen werkende internetverbinding op die PC's. Ook zelf een DNS toewijzen op die PC helpt niet.
De PC's zien elkaar wel binnen het netwerk, en RDP en bestandsoverdracht werken normaal.
Op chelloo.com wordt dit beschreven als een bekende bug van dat Thomson misbaksel.
Een extern vast IP is niet echt relevant voor mij. Ik gebruik een no-ip adres, en draai op mijn PC het no-ip progje wat checkt of mijn externe IP verandert. Dit systeem werkt goed genoeg voor mij.
Net trouwens zelf voor het eerst die irritante bug in de Thomson ervaren: Als ik 'n bestand upload van meer dan 25-30 MB reset het kreng zichzelf.
Net nu ik een bestand naar een maat van me moet opsturen... Al 6x mislukt.
Ik geef de PC's zelf een vast IP binnen de DHCP range van de Thomson, maar als ik dat doe krijg ik geen werkende internetverbinding op die PC's. Ook zelf een DNS toewijzen op die PC helpt niet.
De PC's zien elkaar wel binnen het netwerk, en RDP en bestandsoverdracht werken normaal.
Op chelloo.com wordt dit beschreven als een bekende bug van dat Thomson misbaksel.
Een extern vast IP is niet echt relevant voor mij. Ik gebruik een no-ip adres, en draai op mijn PC het no-ip progje wat checkt of mijn externe IP verandert. Dit systeem werkt goed genoeg voor mij.
Net trouwens zelf voor het eerst die irritante bug in de Thomson ervaren: Als ik 'n bestand upload van meer dan 25-30 MB reset het kreng zichzelf.
Net nu ik een bestand naar een maat van me moet opsturen... Al 6x mislukt.

Inmiddels net voor de 2e keer terug gebeld door UPC.
Ze gaan me een modem toesturen van Cisco. Ik dacht de Cisco EPC3925.
Hij wist niet dat als er een storing bon aangemaakt werd er een modem verzonden wordt door een monteur.
Binnen 5 a 8 werkdagen ontvang ik de nieuwe modem.
Ze gaan me een modem toesturen van Cisco. Ik dacht de Cisco EPC3925.
Hij wist niet dat als er een storing bon aangemaakt werd er een modem verzonden wordt door een monteur.
Binnen 5 a 8 werkdagen ontvang ik de nieuwe modem.
Volgens mij wordt de laatste 3-4 weken al vaker vermeld dat de wifi Cisco en de Cisco 3212 niet goed leverbaar zijn. Er zijn ook UPC medewerkers die zeggen dat de levertijd tot 5-8 dagen op kan lopen. Ik kan me voorstellen dat ze er dan niet eentje gaan opsturen als je er zo'n bezwaar tegen hebt als er een monteur komt. Er moet objectief naar jouw setup worden gekeken en als je dat niet toelaat, dan werk jij dus niet mee in het storingsonderzoek.
Overigens is mij nooit door UPC een modem aangeboden als ik belde. Ze hebben mij altijd teruggebeld zodra ik met de helpdesk een monteur had afgesproken en dan vroegen ze aan mij of ik eventueel zelf een modem wilde installeren als zij hem per post zouden sturen. Dat terugbellen schijnt dan gedaan te worden door een andere afdeling, die de monteursafspraken die zijn gemaakt door de helpdesk te checken.
Terwijl ik dit type zie ik dat jij nu idd ook terug bent gebeld...
Overigens is mij nooit door UPC een modem aangeboden als ik belde. Ze hebben mij altijd teruggebeld zodra ik met de helpdesk een monteur had afgesproken en dan vroegen ze aan mij of ik eventueel zelf een modem wilde installeren als zij hem per post zouden sturen. Dat terugbellen schijnt dan gedaan te worden door een andere afdeling, die de monteursafspraken die zijn gemaakt door de helpdesk te checken.
Met je eerste gedeelte ben ik het niet helemaal mee eens. UPC heeft iets veranderd, vervolgens werkte het niet goed. Dus na een aanpassing van UPC.Johny_B schreef op maandag 20 februari 2012 @ 20:31:
Volgens mij wordt de laatste 3-4 weken al vaker vermeld dat de wifi Cisco en de Cisco 3212 niet goed leverbaar zijn. Er zijn ook UPC medewerkers die zeggen dat de levertijd tot 5-8 dagen op kan lopen. Ik kan me voorstellen dat ze er dan niet eentje gaan opsturen als je er zo'n bezwaar tegen hebt als er een monteur komt. Er moet objectief naar jouw setup worden gekeken en als je dat niet toelaat, dan werk jij dus niet mee in het storingsonderzoek.
Nu wordt er van mij verwacht dat IK een vrije dag neem (Die niemand mij betaald) omdat UPC problemen die ze hebben veroorzaakt door een wijziging die ze zelf hebben gedaan. Hier ben ik niet verantwoordelijk voor.
Mocht ik het één en ander aangepast hebben of mocht het gewerkt hebben, dan snap ik dat ze een monteur sturen. Maar in mijn geval heeft het altijd prima gewerkt.
Haha, voor mij was er geen cisco modem + wifi router, alleen een cisco modem versie.
De EPC3925 (wifi router/modem) krijg je dus opgestuurd? Die wordt nu steeds geleverd in de regio Amsterdam.
Wat heerlijk hoe men bij UPC totaal niet weet wat ze wel en niet hebben. Bedankt voor je melding, ik ga die weer meenemen in het gesprek over de vergoeding
Edit: Ik ben het compleet met Jieve eens, echt compleet.
Als je zelf je glas drinken over je modem gooit is het een anders verhaal, nu werkt alles perfect van minimaal eind 2009 tot begin 2012 en half januari wordt de boel verneukt en dan moeten wij een vrije dag opnemen?
Ik heb dus precies hetzelfde gedacht en gezegd. Niet van het probleem van UPC het probleem van jou maken, heel goed.
Ik had zelfs nog wel thuis willen blijven als ik niet als een achterlijke behandeld was. Maar UPC heeft weer zijn oude trekje terug gekregen, de schuld bij de klant leggen. Daar moeten we echt wat aan gaan doen.
Na ruim 2 jaar bel ik voor me lol op ofzo? Echt sommige mensen....
De EPC3925 (wifi router/modem) krijg je dus opgestuurd? Die wordt nu steeds geleverd in de regio Amsterdam.
Wat heerlijk hoe men bij UPC totaal niet weet wat ze wel en niet hebben. Bedankt voor je melding, ik ga die weer meenemen in het gesprek over de vergoeding
Edit: Ik ben het compleet met Jieve eens, echt compleet.
Als je zelf je glas drinken over je modem gooit is het een anders verhaal, nu werkt alles perfect van minimaal eind 2009 tot begin 2012 en half januari wordt de boel verneukt en dan moeten wij een vrije dag opnemen?
Ik heb dus precies hetzelfde gedacht en gezegd. Niet van het probleem van UPC het probleem van jou maken, heel goed.
Ik had zelfs nog wel thuis willen blijven als ik niet als een achterlijke behandeld was. Maar UPC heeft weer zijn oude trekje terug gekregen, de schuld bij de klant leggen. Daar moeten we echt wat aan gaan doen.
Na ruim 2 jaar bel ik voor me lol op ofzo? Echt sommige mensen....
[ Voor 49% gewijzigd door neeecht op 20-02-2012 20:43 ]
Ik wou dus geen Wireless modem/router. Maar er was niets anders. Dus had niets te kiezen.neeecht schreef op maandag 20 februari 2012 @ 20:37:
Haha, voor mij was er geen cisco modem + wifi router, alleen een cisco modem versie.
Wat mij opvalt, elke keer als ik UPC bel, kom ik uit in Maastricht, zouden ze dit expres doen? Zodat als je boos bent niet langs UPC kan gaan om herrie te schoppen?
Over de vergoeding ben ik ook begonnen, wou wel 6 uurtjes (12-18) vrij nemen zodat ik hem die monteur kan ontvangen, maar heb wel aangegeven dat die 6 uur doorberekend worden aan UPC. Maar vervolgens niets meer over gezegd omdat de modem uit eindelijk toch verzonden wordt.
Mja ik wil ook geen wireless router/modem, dus met een beetje mazzel door alle onkunde krijg ik toevallig mijn zin. Wifi staat nu ook uit in de thompsom router. Ik heb mijn eigen 5GHz professionele Wireless link op het balkon staan, ideaal als ik aan het varen ben, ook overal "gratis" internet. :-)
Maar dat is weer een andere hobbie, nu eerst maar het internet weer snel en vooral stabiel zien te krijgen.
Allen bedankt voor de input en we wachten in spanning af.
Maar dat is weer een andere hobbie, nu eerst maar het internet weer snel en vooral stabiel zien te krijgen.
Allen bedankt voor de input en we wachten in spanning af.
Beste medestrijders,
Ik loop al meer als een jaar te klagen bij UPC over de baggerverbinding in 3205. Het heeft mij ertoe gebracht om een eigen smokeping server in gebruik te nemen.
http://smokeping.schroth.cx
Kijk maar onder remote.
Thuis UPC is van mij.
Als je de UPC smokepings bekijkt zie je dat het dus een capaciteitsprobleem is.
gr,
Philip
Ik loop al meer als een jaar te klagen bij UPC over de baggerverbinding in 3205. Het heeft mij ertoe gebracht om een eigen smokeping server in gebruik te nemen.
http://smokeping.schroth.cx
Kijk maar onder remote.
Thuis UPC is van mij.
Als je de UPC smokepings bekijkt zie je dat het dus een capaciteitsprobleem is.
gr,
Philip
Hier op 3204 CD net over van 25 naar 50Mb.
Denk erover om het terug te draaien vanwege slechte snelheid in de avond.
Zit ook op ook op het chelloo.com forum en zag al meerdere klachten over capaciteitsprobleem in Spijkenisse.
Op het kaartje zit ik precies tussen de 2 klachten in 'de Hoek' en de 2 in 'Vriesland'.
Denk erover om het terug te draaien vanwege slechte snelheid in de avond.
Zit ook op ook op het chelloo.com forum en zag al meerdere klachten over capaciteitsprobleem in Spijkenisse.
Op het kaartje zit ik precies tussen de 2 klachten in 'de Hoek' en de 2 in 'Vriesland'.
Stem blanco!
Wie is Jordy, waar hierover gesproken wordt (twitter, profielpagina tweakers?)? De problemen rondom Eindhoven beginnen zo langzamerhand wel echt de spuigaten uit te lopen. Inmiddels is de storing al een volle week gaande en blijven reacties op het forum van UPC medewerkers ook uit, waar zij melden dat het zogenaamd opgelost zou moeten zijn.
Helpdesk medewerkers wuiven iedereen maar af met de mededeling dat het bekend is. Op de website staat ook nog steeds geen storing vermeld.
Zie: forum.upclive.nl/thread.jspa?threadID=6839&tstart=0
Hoe werkt het bij UPC om een schade vergoeding aan te vragen? Aangezien ik ze heb moeten bellen op een 0900 nummer met m'n mobiel omdat de telefonie ook constant uitvalt door dit gedoe. En dan nog eens de week zonder bruikbaar internet. Thuiswerken is onmogelijk geworden.
Helpdesk medewerkers wuiven iedereen maar af met de mededeling dat het bekend is. Op de website staat ook nog steeds geen storing vermeld.
Zie: forum.upclive.nl/thread.jspa?threadID=6839&tstart=0
Hoe werkt het bij UPC om een schade vergoeding aan te vragen? Aangezien ik ze heb moeten bellen op een 0900 nummer met m'n mobiel omdat de telefonie ook constant uitvalt door dit gedoe. En dan nog eens de week zonder bruikbaar internet. Thuiswerken is onmogelijk geworden.
Jordy zit niet op Tweakers.net maar op Chelloo.com (profiel: http://www.chelloo.com/upc/index.php?action=profile;u=15929). Er is ook een webcare twitter account die je kunt aanspreken, maar daar zit niet één specifieke persoon achter: https://twitter.com/#!/UPC.
Vergoeding bij storing staat op de UPC pagina uitgelegd: http://vragen.upc.nl/app/.../~/vergoeding-bij-storing. Gewoon contact opnemen met de klantenservice en zorgen dat je aan dossiervorming doet; goed bijhouden wanneer wat gebeurt.
Vergoeding bij storing staat op de UPC pagina uitgelegd: http://vragen.upc.nl/app/.../~/vergoeding-bij-storing. Gewoon contact opnemen met de klantenservice en zorgen dat je aan dossiervorming doet; goed bijhouden wanneer wat gebeurt.
[ Voor 15% gewijzigd door Cloud op 21-02-2012 09:19 ]
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Mijn abo weer terug laten zetten naar 25MB/s met het oude Arris modem.
Nu afwachten of dat goed gaat. Beter langzaam maar zeker.
Nu afwachten of dat goed gaat. Beter langzaam maar zeker.
Stem blanco!
Mijn Cisco is gearriveerd vandaag... Bij de buren waarvan ik weet dat ze bijna nooit thuis zijn.
Daar is al eerder een pakje wat aan mij geadresseerd was verdwenen.
Gaat weer lekker met die postbezorging tegenwoordig.
Nou maar hopen dat niet alsnog dalijk mijn Thomson offline gaat voor de modemswap. Dan zit ik mooi zonder internet en telefoon te kijken.
Edit:
Nou, met een beetje pech kan ik dat pakketje de eerste 6 weken ofzo niet ophalen bij de buurman.
De buurvrouw onder hem zei net tegen mij dat hij naar Mekka gaat voor de bedevaart waarna hij aansluitend naar zijn familie in Algerije gaat.
Als ik mazzel heb tref ik hem vanavond nog, hij zou morgenvroeg vertrekken. Ik zit dus al de hele tijd te luisteren of ik zijn voordeur hoor.
Daar is al eerder een pakje wat aan mij geadresseerd was verdwenen.
Gaat weer lekker met die postbezorging tegenwoordig.

Nou maar hopen dat niet alsnog dalijk mijn Thomson offline gaat voor de modemswap. Dan zit ik mooi zonder internet en telefoon te kijken.
Edit:
Nou, met een beetje pech kan ik dat pakketje de eerste 6 weken ofzo niet ophalen bij de buurman.
De buurvrouw onder hem zei net tegen mij dat hij naar Mekka gaat voor de bedevaart waarna hij aansluitend naar zijn familie in Algerije gaat.
Als ik mazzel heb tref ik hem vanavond nog, hij zou morgenvroeg vertrekken. Ik zit dus al de hele tijd te luisteren of ik zijn voordeur hoor.
[ Voor 37% gewijzigd door Richub op 21-02-2012 19:40 ]
Mij werd het aan de telefoon al verteld dat als de monteur voor een storing kwam buiten de schuld van Upc deze de kosten op mij verhalen.Rupie schreef op maandag 20 februari 2012 @ 11:30:
Ze zijn laatst ook bij ons geweest ivm wegvallen van signaal trouwens. Ik heb niets gehoord over voorrijkosten eigenlijk. Ze zijn 2x geweest. De eerste keer was het signaal te zwak, dit werd opgelost door 3 meter kabel achter de muur weg te halen. Toen haalde de sterkte net de grens. De 2e keer hebben ze de CI module vervangen. Uiteindelijk bleek dat de CI module niet goed was, nadat ze die vervangen hadden was het probleem weg. In geen van de gevallen dat ik de klantenservice aan de lijn had is er iets gezegd over voorrijkosten. Maar dat kan je altijd even navragen natuurlijk.
Zie ook: http://vragen.upc.nl/app/...5/~/voorrijkosten-monteur
It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.
Verwijderd
neeecht schreef op maandag 20 februari 2012 @ 19:13:
[...]
ontopic: heb de cisco modem binnen vandaag vanwegde de overstap van 20 > 50, maar ook geen stabiele snelheid. tussen de 30 en 44mbit (komt niet hoger). speedtests geven ook diverse resultaten. heb maar een melding laten maken, we worden terug gebeld..
Mijn buurman is niet thuisgekomen vannacht, dus ik krijg mijn pakketje pas half April ofzo.
Lekker klote, ik denk dat ik maar weer een PM aan Jordy op chelloo.com stuur. Misschien kan hij een nieuwe laten sturen.
Lekker klote, ik denk dat ik maar weer een PM aan Jordy op chelloo.com stuur. Misschien kan hij een nieuwe laten sturen.
Verwijderd
ok ik ben nu bij die vriend van me thuis. de scart aansluiting van zijn TV is gaar (1 van de 2) dus het probleem van modem naar TV is opgelost.
echter lijkt het signaal te zwak als ik het modem uitlees krijg ik het volgende:
modem Arris TM402B
Downstream
Freq/Power: 346.750 MHz 4 dBmV
Signal to Noise Ratio: 35 dB
Modulation: QAM256
Upstream
Freq/Power: 36.000 MHz 44 dBmV
Channel Type: DOCSIS 2.0 (ATDMA)
Symbol Rate: 5120 kSym/sec
Modulation: QAM16
echter lijkt het signaal te zwak als ik het modem uitlees krijg ik het volgende:
modem Arris TM402B
Downstream
Upstream
Kan wezen dat ze het niet aangegeven hadden omdat we al een aantal keer telefonisch contact hadden gehad en op hun verzoek al diverse andere opties geprobeerd hadden. TV helemaal gereset, ander verlooptstekkertje voor de CI module et cetera. Maar goed, uiteindelijk was het dus de CI+ module die stuk was dus dan hadden we de kosten sowieso niet voor onze rekening gekregenFranko P. schreef op dinsdag 21 februari 2012 @ 20:28:
[...]
Mij werd het aan de telefoon al verteld dat als de monteur voor een storing kwam buiten de schuld van Upc deze de kosten op mij verhalen.
Zie ook: http://vragen.upc.nl/app/...5/~/voorrijkosten-monteur
Verwijderd
net UPC gebeld en gevraagd of deze waardes in orde zijn ja of nee heel verhaal van draaien en blah blah maar duidelijke antwoorden bleven helaas uit. als we de modem rechtstreeks op het AOP aansluiten zijn de waardes:
Downstream
Freq/Power: 346.750 MHz 8 dBmV
Upstream
Freq/Power: 36.000 MHz 41 dBmV
Downstream
Freq/Power: 346.750 MHz 8 dBmV
Upstream
Freq/Power: 36.000 MHz 41 dBmV
Dat zijn prima waardes. SNR is voldoende, en down- en upstream zitten binnen de specs (zelfs op nagenoeg ideale waardes)Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 12:07:
ok ik ben nu bij die vriend van me thuis. de scart aansluiting van zijn TV is gaar (1 van de 2) dus het probleem van modem naar TV is opgelost.
modem Arris TM402B
Downstream
Upstream
downstream is bij voorkeur -10 tot +10, mooiste is -5 tot +5 en daar zit je tussen. Upstream is max 50dBmv (daarboven afhankelijk van de gebruikte modulatie en aantal kanalen), en ook daar zit je ruim onder. Te laag is niet perse beter, ruis heeft dan meer invloed, maar met 44dBmV zit je imho perfect.
Direct op je AOP bepaar je de verliezen van een splitter (3.5dB)+ connectoren enz, dus het verschil van een paar db klopt dan ook wel. Maar ook met splitter zit je prima.
Verwijderd
deze waardes hadden wij op het scherm voor we UPC belden en onze vraag was is ons signaal goed ja of nee dit gesprek duurde 15 min.DJSmiley schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 12:52:
[...]
Dat zijn prima waardes. SNR is voldoende, en down- en upstream zitten binnen de specs (zelfs op nagenoeg ideale waardes)
downstream is bij voorkeur -10 tot +10, mooiste is -5 tot +5 en daar zit je tussen. Upstream is max 50dBmv (daarboven afhankelijk van de gebruikte modulatie en aantal kanalen), en ook daar zit je ruim onder. Te laag is niet perse beter, ruis heeft dan meer invloed, maar met 44dBmV zit je imho perfect.
Direct op je AOP bepaar je de verliezen van een splitter (3.5dB)+ connectoren enz, dus het verschil van een paar db klopt dan ook wel. Maar ook met splitter zit je prima.
enige probleem is dat UPC box erg traag is (menus en dergelijke) en de box slaat met enige regelmat vast aan en uitzetten verhelpt het wel (+/- 2x per week)
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2012 13:01 ]
Gisteravond ook maar is melding gemaakt van een trage download snelheid heb een 50mbs pakket en haal nog niet eens de 20 mbs
kreeg ook de standaard vraag welk operating systeem heeft u ... windows 7 wilt u even in veilige modus een speed test doen jah prima zelfde resultaat 20mbs.... ow dat is wel vreemd
na we gaan het doorzetten u wordt terug gebeld door de betreffende afdeling
ik ben benieuwd....
kreeg ook de standaard vraag welk operating systeem heeft u ... windows 7 wilt u even in veilige modus een speed test doen jah prima zelfde resultaat 20mbs.... ow dat is wel vreemd
na we gaan het doorzetten u wordt terug gebeld door de betreffende afdeling
ik ben benieuwd....
Ikzelf woon in Spijkenisse en moet zeggen dat ik weinig problemen op dit moment ondervind.
Heb nu nog 30/2,5Mbit/s maar we willen het pakket om gaan zetten om kosten te besparen.
Dit naar 50Mbit/s en dan minder telefonie (omdat we dat niet gebruiken) en wellicht televisie naar standaard ipv voor 1 zender op royaal.
Kan alleen niet vinden of ons modem (volgens mij na zoeken is het een Arris) dit ook aan kan of dat ik ook over moet naar een andere. Ik wil absoluut geen modem+WiFi want mijn Linksys doet dit beter met meer mogelijkheden. Lees hier dat er haast niet meer aan te komen is.
Het probleem van hierboven met de UPC box die regelmatig hangt hebben wij ook. Wellicht vaker. Maar volgens mij zijn de waardes wel gewoon goed. Thuis nog maar eens op het modem inloggen om te controleren.
Heb nu nog 30/2,5Mbit/s maar we willen het pakket om gaan zetten om kosten te besparen.
Dit naar 50Mbit/s en dan minder telefonie (omdat we dat niet gebruiken) en wellicht televisie naar standaard ipv voor 1 zender op royaal.
Kan alleen niet vinden of ons modem (volgens mij na zoeken is het een Arris) dit ook aan kan of dat ik ook over moet naar een andere. Ik wil absoluut geen modem+WiFi want mijn Linksys doet dit beter met meer mogelijkheden. Lees hier dat er haast niet meer aan te komen is.
Het probleem van hierboven met de UPC box die regelmatig hangt hebben wij ook. Wellicht vaker. Maar volgens mij zijn de waardes wel gewoon goed. Thuis nog maar eens op het modem inloggen om te controleren.
"All is well that ends well."
Vanochtend stond ineens de buurman voor de deur, met een grote plunjebaal op z'n rug: " Ik heb 'n pakketje voor je. Gelukkig tref ik je thuis, want ik ga nu tot eind April op reis."
Pffft, gelukkig heb ik mijn Cisco nu in huis.
Gelijk gebeld om 'm te activeren, hopelijk is hij online als ik vanavond thuiskom.
Vanochtend stond ineens de buurman voor de deur, met een grote plunjebaal op z'n rug: " Ik heb 'n pakketje voor je. Gelukkig tref ik je thuis, want ik ga nu tot eind April op reis."
Pffft, gelukkig heb ik mijn Cisco nu in huis.
Gelijk gebeld om 'm te activeren, hopelijk is hij online als ik vanavond thuiskom.
Cool, beter Richub. Hier is PostNL langsgeweest, maar was niet thuis, ja sommige mensen werken.
Maar wat zie ik tot mijn verbazig, ik kan nu AANGEVEN waar ik hem morgen kan afleveren!
Dat wordt dus op het post kantoor, want ja, ook morgen werk ik weer! Ja het is echt ongelooflijk.
Account aangemaakt bij PostNL.nl, ik wacht al 30 minuten op de activeringsmail, PostNL en UPC kunnen wel gaan fuseren, beide top bedrijven.
Edit: PostNL activatie mail om 16:52 binnengekregen, dus hopelijk morgen de modem binnen en vrijdag online.
Maar wat zie ik tot mijn verbazig, ik kan nu AANGEVEN waar ik hem morgen kan afleveren!
Dat wordt dus op het post kantoor, want ja, ook morgen werk ik weer! Ja het is echt ongelooflijk.
Account aangemaakt bij PostNL.nl, ik wacht al 30 minuten op de activeringsmail, PostNL en UPC kunnen wel gaan fuseren, beide top bedrijven.
Edit: PostNL activatie mail om 16:52 binnengekregen, dus hopelijk morgen de modem binnen en vrijdag online.
[ Voor 11% gewijzigd door neeecht op 22-02-2012 16:56 ]
Kan je het niet gewoon op je werk laten afleveren? Dan heb je het meteenneeecht schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 16:16:
Cool, beter Richub. Hier is PostNL langsgeweest, maar was niet thuis, ja sommige mensen werken.
Ik ben morgen rond 16:00 thuis, en na 16:00 ligt de modem in het postkantoor (Albert Heijn).
Ik heb liever het pakketje dicht bij huis, dan dat het pakket op het werk weer kwijt raakt.
Ik werk bij een erg groot bedrijf. Dus kwa tijd wanneer de modem wordt geactiveerd zal geen verschil zitten.
Nog even een zijstraatje in: Waarom PostNL niet gewoon een systeem maakt waar bedrijven hun pakketje aanbieden en de consument meteen kan aangeven wanneer afleveren mogelijk is, kunnen ze een boel besparen.
UPC verstuurd modem, ik geef direct aan, na 16:00 ben ik pas thuis de hele week, zelfs zaterdag, DUS meteen afleveren op het postkantoor en dan had ik het vandaag NA 16:00 ZELF opgehaald, scheelt zoveel KMs met brandstof en uren. Maar ja, ik snap veel in deze wereld niet! :-)
Keep you posted.
Ik heb liever het pakketje dicht bij huis, dan dat het pakket op het werk weer kwijt raakt.
Ik werk bij een erg groot bedrijf. Dus kwa tijd wanneer de modem wordt geactiveerd zal geen verschil zitten.
Nog even een zijstraatje in: Waarom PostNL niet gewoon een systeem maakt waar bedrijven hun pakketje aanbieden en de consument meteen kan aangeven wanneer afleveren mogelijk is, kunnen ze een boel besparen.
UPC verstuurd modem, ik geef direct aan, na 16:00 ben ik pas thuis de hele week, zelfs zaterdag, DUS meteen afleveren op het postkantoor en dan had ik het vandaag NA 16:00 ZELF opgehaald, scheelt zoveel KMs met brandstof en uren. Maar ja, ik snap veel in deze wereld niet! :-)
Keep you posted.
Ik werd om half 5 gebeld op mijn werk wat de serial van mijn modem is. Had de helpdeskmedewerker die niet goed genoteerd toen ik belde voor de activatie... 
Nouja, dalijk thuis maar weer terugbellen naar UPC en opnieuw de serial doorgeven.
Gelukkig kan ik nog via KPN mobiel internetten.
Nouja, dalijk thuis maar weer terugbellen naar UPC en opnieuw de serial doorgeven.
Gelukkig kan ik nog via KPN mobiel internetten.
Ik heb een probleem met UPC modem + world of warcraft. Als ik speel heb ik nergens last van. Zodra ik ga PVPen in bepaalde arena's blijf ik hangen op loadingscreen. Dit gebeurd soms heel vaak en soms weer niet. Ik heb de Tech supp gesproken van blizzard. Deze hebben mij een mail gestuurd om porten open te zetten dit heb ik gedaan maar werkt niet. Kan iemand mij hiermee helpen?
Grt
Grt
Wat voor modem heb je?bulefy schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 19:15:
Ik heb een probleem met UPC modem + world of warcraft. Als ik speel heb ik nergens last van. Zodra ik ga PVPen in bepaalde arena's blijf ik hangen op loadingscreen. Dit gebeurd soms heel vaak en soms weer niet. Ik heb de Tech supp gesproken van blizzard. Deze hebben mij een mail gestuurd om porten open te zetten dit heb ik gedaan maar werkt niet. Kan iemand mij hiermee helpen?
Grt
Als je een Thomson TWG870 hebt, heb je zeer waarschijnlijk de nieuwste firmware gekregen (FW01.41) die problemen heeft met het open houden van TCP verbindingen. Zo ja, neem contact op met UPC en omschrijf het probleem als het 'FTP probleem' wat een belletje moet doen rinkelen bij de helpdesk. Hoogstwaarschijnlijk bieden ze je dan een ander modem aan. Daarna zouden je problemen voorbij moeten zijn.
Heb je niet zo'n modem dan is het mogelijk iets anders.
Ik heb met UPC gesproken. Zij komen een nieuwe Modem brengen. Blijkbaar lag het probleem in de modem zelf en heb ik recht op een nieuwe.
Royaal offtopic, maar zoeits bestaat wel degelijk, het heet pakjegemak, en je kunt gewoon van te voren aangevenneeecht schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 17:12:
Ik ben morgen rond 16:00 thuis, en na 16:00 ligt de modem in het postkantoor (Albert Heijn).
Keep you posted.
dat het naar het postkantoor moet. Ik heb hier ook zojuist op die manier een pakketje afgehaald. Volgens mij is het wel een nieuwe dienst.
Ontopic; Ik heb in 5616 ook het idee dat dingen niet helemaal optimaal zijn. Ik heb nog maar een week UPC maar begin nu al skeptisch te worden. Speedtest geeft nog een redelijke 20 Mbit, Maar zou het kunnen dat torrents <200 KB/s blijven (25 Mbit abbo)? Een Ubuntu ISO komt toch aanzienlijk sneller binnen, >1.5 MB/s
Ik moet wel de zaken nog wat beter aansluiten, ik gebruik tijdelijk even een woonkamer splitter. Het is een Arris modem trouwens.
If good's on the left, then I'm sticking to the right.
Hier ook zeer slechte verbinding met UPC. Postcode 6605.
Heb een 50mb abbo, haal net 20mb. Modem al meerdere malen gereset, maar heeft geen nut.
Ook een Thompson modem. Morgen maar is de klantenservice lastig gaan vallen.
Heb een 50mb abbo, haal net 20mb. Modem al meerdere malen gereset, maar heeft geen nut.
[ Voor 5% gewijzigd door NoFearCreations op 22-02-2012 21:48 ]
---RAWE CEEK!!!---
Ik zou nu maar bellen... tegen sluitingstijd is het meestal wat rustiger.NoFearCreations schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 21:46:
Hier ook zeer slechte verbinding met UPC. Postcode 6605.
Is er ook een andere modem met telefonie ?Cloud schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 20:04:
[...]
Wat voor modem heb je?
Als je een Thomson TWG870 hebt, heb je zeer waarschijnlijk de nieuwste firmware gekregen (FW01.41) die problemen heeft met het open houden van TCP verbindingen. Zo ja, neem contact op met UPC en omschrijf het probleem als het 'FTP probleem' wat een belletje moet doen rinkelen bij de helpdesk. Hoogstwaarschijnlijk bieden ze je dan een ander modem aan. Daarna zouden je problemen voorbij moeten zijn.
Heb je niet zo'n modem dan is het mogelijk iets anders.
wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten
Helaas maar tot 21:00 uur.Jieve schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 21:51:
[...]
Ik zou nu maar bellen... tegen sluitingstijd is het meestal wat rustiger.
---RAWE CEEK!!!---
Tegenwoordig allemaal, maar de meest interessante zijn de Cisco EPC 3212 / 3208 (bedraad) of de EPC 3925 (intern router / draadloos); allemaal te verkiezen boven de Thomson.donald_dick schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 21:57:
[...]
Is er ook een andere modem met telefonie ?
De 3212 en 3208 worden ook nog wel eens geleverd met een los router, maar dat is geen garantie. Eventueel kun je zelf een router naar keuze aanschaffen.
Bij de 3925 zit een intern router, waarvan UPC helaas het beheer van de firmware doet. Voor mijn gevoel zijn hier wat meer problemen mee dan met de 3212 of 3208, maar veel stabieler dan de Thomson.
De vraag is dus of je één apparaat wilt of dat je liever zelf je router beheert.
Het beleid van UPC rondom modems is onbegrijpelijk.
In 2010 begon de ellende met de uitrol van de Thomson.
Daarna weer een paar maanden vooral de Cisco 3212 (toen was ik gelukkig aan de beurt voor een modem swap
In de tweede helft van 2011 kreeg iedereen een Thomson door de strot gedrukt (ik kon gelukkig de postbode nog weg sturen met de gevreesde Thomson

En nu heeft UPC met de laatste firmware de Thomson echt om zeep geholpen. Kennelijk zijn ze niet in staat dit op korte termijn op te lossen en kan er weer gebeld worden voor een Cisco
Jazeker, het modem wat je ter vervanging krijgt heeft ook gewoon ingebouwde telefonie.donald_dick schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 21:57:
[...]
Is er ook een andere modem met telefonie ?
Eigenlijk is het schandalig dat zo een groot bedrijf zulke fouten niet op korte termijn kunnen oplossen.Flitzer schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 22:18:
[...]
Tegenwoordig allemaal, maar de meest interessante zijn de Cisco EPC 3212 / 3208 (bedraad) of de EPC 3925 (intern router / draadloos); allemaal te verkiezen boven de Thomson.
De 3212 en 3208 worden ook nog wel eens geleverd met een los router, maar dat is geen garantie. Eventueel kun je zelf een router naar keuze aanschaffen.
Bij de 3925 zit een intern router, waarvan UPC helaas het beheer van de firmware doet. Voor mijn gevoel zijn hier wat meer problemen mee dan met de 3212 of 3208, maar veel stabieler dan de Thomson.
De vraag is dus of je één apparaat wilt of dat je liever zelf je router beheert.
Het beleid van UPC rondom modems is onbegrijpelijk.
In 2010 begon de ellende met de uitrol van de Thomson.
Daarna weer een paar maanden vooral de Cisco 3212 (toen was ik gelukkig aan de beurt voor een modem swap).
In de tweede helft van 2011 kreeg iedereen een Thomson door de strot gedrukt (ik kon gelukkig de postbode nog weg sturen met de gevreesde Thomson).
En nu heeft UPC met de laatste firmware de Thomson echt om zeep geholpen. Kennelijk zijn ze niet in staat dit op korte termijn op te lossen en kan er weer gebeld worden voor een Cisco
Moet eigenlijk niet eens voorkomen zulke ongein.
Dit kunnen ze alleen flikken omdat men toch niet kan overstappen naar een andere kabel maatschappij. Eigenlijk moeten ze door heel NL waar ze UPC aanbieden ook de mogelijkheid geven om ZIGGO te kunnen kiezen. Zodat de consument kiest en het niet door je strot geduwd krijgt!!
Verwijderd
Sinds 1,5 maand heb ik nu last van wegvallend internet en telefonie UPC. Ik zit dan te internetten en de verbinding valt letterlijk gewoon weg. Ik krijg dan een uitroepteken te zien bij de signaalsterkte rechtsonderin. Dit kan soms een half uur duren maar soms ook 2 uren oid.
Ik heb hierover meerdere malen met UPC gebeld en ze hebben toen een monteur langs gestuurd die constateerde dat het een netwerkprobleem uit de buurt was. Dat probleem hadden ze niet op tijd aangepakt omdat het toen zo hard begon te vriezen en de grond toen schijnbaar te bevroren was om dat netwerk probleem aan te pakken. Nu die grond niet meer bevroren is en ik nog steeds geen verbetering heb, had ik zonet weer gebeld met de klantenservice (5e keer ofzo) en na een gesprek van 45minuten wisten ze mij te vertellen dat het netwerkprobleem opgelost was maar dat ze mijn modem niet konden uitlezen doordat ze er geen verbinding mee konden maken. Nu hebben ze een nieuwe afspraak met een monteur gepland voor mij over 2 weken tijd.
Dat terwijl toen de eerste monteur langs kwam hij het spul uitgelezen had en wisselende signaalsterktes uit had gelezen maar concludeerde dat het niet aan het modem kon liggen. Nu nadat ik vanavond zolang gebeld heb met de klantenservice heb ik trouwens helemaal geen internet meer. Eerst had ik het af en toe, maar we hebben geprobeerd het modem te rebooten maar nadat dat niet bepaald gelukt was en de stroom er af is geweest, kan mn pc nu helemaal geen verbinding meer mrt internet maken.
Ik wordt hier compleet gestoord van. Dr is een grens van wat ik aan kan wat betreft gezeik met internet. Het internet van mn telefoon heb ik nog als laatste redmiddel om een beetjr te overleven.
Sowieso gooi ik een dikke schadevergoeding op hun dak voor de extra mobiele internet telefoonkosten, de kosten voor het bellen van de klantenservice en de waardeloze maandelijkse internetkosten.
Ik heb veel zin om over te stappen omdat ik inmiddels klaar ben met de matige service van de matige werknemers van UPC. Ellenlange gesprekken heb ik moeten voeren waarbij telkens alles aan iedereen gevraagd moest worden en we geen stap verder zijn gekomen.
Alleen heb ik gekeken naar alternatieven, maar qua aanbod en prijs blijft UPC de beste voor mij. Als het even kan wil ik bij ze blijven maar nog eens extra 2 weken wachten op een monteur waarbij ik ook nog eens een dag vrij moet nemen zodat ik in hun schema pas, vind ik vrij debiel.
Is het ook mogelijk dit probleem te verhelpen door zelf een nieuw modem te kopen? Hoeveel kost zon ding eigelijk?
Ik heb hierover meerdere malen met UPC gebeld en ze hebben toen een monteur langs gestuurd die constateerde dat het een netwerkprobleem uit de buurt was. Dat probleem hadden ze niet op tijd aangepakt omdat het toen zo hard begon te vriezen en de grond toen schijnbaar te bevroren was om dat netwerk probleem aan te pakken. Nu die grond niet meer bevroren is en ik nog steeds geen verbetering heb, had ik zonet weer gebeld met de klantenservice (5e keer ofzo) en na een gesprek van 45minuten wisten ze mij te vertellen dat het netwerkprobleem opgelost was maar dat ze mijn modem niet konden uitlezen doordat ze er geen verbinding mee konden maken. Nu hebben ze een nieuwe afspraak met een monteur gepland voor mij over 2 weken tijd.
Dat terwijl toen de eerste monteur langs kwam hij het spul uitgelezen had en wisselende signaalsterktes uit had gelezen maar concludeerde dat het niet aan het modem kon liggen. Nu nadat ik vanavond zolang gebeld heb met de klantenservice heb ik trouwens helemaal geen internet meer. Eerst had ik het af en toe, maar we hebben geprobeerd het modem te rebooten maar nadat dat niet bepaald gelukt was en de stroom er af is geweest, kan mn pc nu helemaal geen verbinding meer mrt internet maken.
Ik wordt hier compleet gestoord van. Dr is een grens van wat ik aan kan wat betreft gezeik met internet. Het internet van mn telefoon heb ik nog als laatste redmiddel om een beetjr te overleven.
Sowieso gooi ik een dikke schadevergoeding op hun dak voor de extra mobiele internet telefoonkosten, de kosten voor het bellen van de klantenservice en de waardeloze maandelijkse internetkosten.
Ik heb veel zin om over te stappen omdat ik inmiddels klaar ben met de matige service van de matige werknemers van UPC. Ellenlange gesprekken heb ik moeten voeren waarbij telkens alles aan iedereen gevraagd moest worden en we geen stap verder zijn gekomen.
Alleen heb ik gekeken naar alternatieven, maar qua aanbod en prijs blijft UPC de beste voor mij. Als het even kan wil ik bij ze blijven maar nog eens extra 2 weken wachten op een monteur waarbij ik ook nog eens een dag vrij moet nemen zodat ik in hun schema pas, vind ik vrij debiel.
Is het ook mogelijk dit probleem te verhelpen door zelf een nieuw modem te kopen? Hoeveel kost zon ding eigelijk?
Je kunt ook ADSL kiezen toch? Of stond de UPC knokploeg voor de deur toen je er kwam wonen?Jieve schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 23:24:
[...]
Eigenlijk is het schandalig dat zo een groot bedrijf zulke fouten niet op korte termijn kunnen oplossen.
Moet eigenlijk niet eens voorkomen zulke ongein.
Dit kunnen ze alleen flikken omdat men toch niet kan overstappen naar een andere kabel maatschappij. Eigenlijk moeten ze door heel NL waar ze UPC aanbieden ook de mogelijkheid geven om ZIGGO te kunnen kiezen. Zodat de consument kiest en het niet door je strot geduwd krijgt!!
Bottomline:
Ja het is absoluut niet tof dat dit soort fouten in firmware belandt die door het hele land uitgerold wordt. Daar heb je tests voor en deze had absoluut opgemerkt kunnen worden. Dat het niet snel middels de firmware opgelost kan worden is weer een strafpuntje, máár de helpdesk werkt wel prima mee. Bel ze op en je krijgt een nieuw modem. That's, it. Ook al is het symptoombestrijding, het is wel degelijk een korte termijn oplossing.
Als je zelf al (ogenschijnlijk terecht) tot de conclusie gekomen bent dat het niet aan het modem ligt, waarom wil je dan een nieuw modem kopen?Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 23:30:
[...]
[ Voor 17% gewijzigd door Cloud op 22-02-2012 23:34 ]
Verwijderd
De monteur had geconcludeerd dat het niet aan het modem lag, maar nu blijkt dat het netwerkprobleem verholpen is en ik nog steeds problemen heb, lijkt het toch aan het modem te moeten liggen..
Het is dan wel het internet topic over upc, maar zet de box eens naar de fabrieksinstellingen terug via instellingen->fabrieksinstellingen. Wel even activatiecode opzoeken van tevoren op de upc site.Verwijderd schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 12:56:
[...]
deze waardes hadden wij op het scherm voor we UPC belden en onze vraag was is ons signaal goed ja of nee dit gesprek duurde 15 min.
enige probleem is dat UPC box erg traag is (menus en dergelijke) en de box slaat met enige regelmat vast aan en uitzetten verhelpt het wel (+/- 2x per week)
De twee keren dat ik gisteren UPC moest bellen had ik meteen na het keuzemenu iemand aan de lijn, geen wachttijd dus.
dat is wel eens anders geweest.
Ik zie erg veel mensen in Eindhoven met problemen, ik woon op 5621 en heb (behalve de Thomson trubbels die nu verleden tijd zijn) eigenlijk helemaal geen problemen. Gek dat dat per wijk/ straat zoveel kan schelen.
Ik zit nu te wachten tot mijn Cisco geactiveerd wordt, dan kan ik eindelijk een bestand (39 MB) voor een maat van me uploaden. Daar wacht hij al sinds vrijdag op.
Met dat Thomson modem lukte het uploaden niet, steeds een reset na 25 MB.
Ik ben nu erg blij met m'n iPad met mobiel internet van KPN.
Ik zie erg veel mensen in Eindhoven met problemen, ik woon op 5621 en heb (behalve de Thomson trubbels die nu verleden tijd zijn) eigenlijk helemaal geen problemen. Gek dat dat per wijk/ straat zoveel kan schelen.
Ik zit nu te wachten tot mijn Cisco geactiveerd wordt, dan kan ik eindelijk een bestand (39 MB) voor een maat van me uploaden. Daar wacht hij al sinds vrijdag op.
Met dat Thomson modem lukte het uploaden niet, steeds een reset na 25 MB.
Ik ben nu erg blij met m'n iPad met mobiel internet van KPN.
Dit topic is gesloten.