UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 76 ... 103 Laatste
Acties:
  • 804.871 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeljunk_NL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-03 08:58
UPC is gewoon een klote provider, als het deze week niet is opgelost stap ik over naar een andere provider. Tijdelijk ADSL en wanneer er overal glasvezel ligt (Eindhoven) per direct over naar onsnet. DAAAAG UPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkelijk waar, heb 2 uur geleden een reactie in navolging op jouw bericht geplaatst Pixeljunk op het UPC Forum....Is deze gewoon verwijderd! Alsof mijn klacht niet bestaat of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Net iemand van UPC gesproken en hij wist niks van een onderzoek naar al die klachten over traag internet. Ik moest wat speedtests uitvoeren vanavond en morgen, en dan belt hij me morgen middag terug. Ben benieuwd :-) Eerste speedtest kwam uit op 33Mbps, en ik heb 120Mbit. Dussssss

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over die speedtests , die resultaten wisselen mij teveel om te kijken of je verbinding goed is .

Ik kijk wat de snelheden zijn als ik b.v. wat van usenet download , en dan blijkt mijn snelheid gewoon te kloppen . (120/10) Met name daar zijn die hoge snelheden belangrijk (voor mij dan) :9

Staar je niet stuk op resultaten van speedtest.net e.d. (als je die gebruikt) ..

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2012 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem doet zich ook pas voor wanneer er meerdere upload connecties zijn.

Speedtest is volgens mij slechts een (1) connectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan weer geen e-mail verzenden. Meer mensen last van? Zelfde melding als vorige week.
Er is een fout opgetreden bij het verzenden van e-mail: de mailserver stuurde een onjuiste begroeting: edge02.upcmail.net edge ESMTP server temporary not available.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 17:53:
Over die speedtests , die resultaten wisselen mij teveel om te kijken of je verbinding goed is .

Ik kijk wat de snelheden zijn als ik b.v. wat van usenet download , en dan blijkt mijn snelheid gewoon te kloppen . (120/10) Met name daar zijn die hoge snelheden belangrijk (voor mij dan) :9

Staar je niet stuk op resultaten van speedtest.net e.d. (als je die gebruikt) ..
Met usenet mag ik blij zijn als ik momenteel 2MBp/s haal. Bizar dus bij een 120Mbit abo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16-09 14:14
Hier in 7311 vanavond ook weer wat hicks. Tijdje geen problemen gehad maar vanavond toch geregeld problemen dat de verbinding weg valt en dergelijke. Snelheid schommelt tussen de 2,5 en 10 Mbit bij een 25 Mbit abo.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rupie schreef op maandag 13 februari 2012 @ 19:52:
Hier in 7311 vanavond ook weer wat hicks. Tijdje geen problemen gehad maar vanavond toch geregeld problemen dat de verbinding weg valt en dergelijke. Snelheid schommelt tussen de 2,5 en 10 Mbit bij een 25 Mbit abo.
7326 ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

5625, zelfde probleem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 09:04
Ik heb inmiddels ook al een week bovengenoemde problemen. Vooral met mail sturen (maakt niet uit via welke mailservers), IMAP boxen controleren én FTP uploads.

Heb een Thomson modem en zit in postcode 1094.

Wat is de beste en snelste approach als ik de UPC helpdesk morgen ga bellen?

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeljunk_NL
Geen geld verspillen aan de helpdesk, gewoon wachten tot dat het probleem is opgelost. UPC vergoed 1 euro per dag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:49
Speedener schreef op maandag 13 februari 2012 @ 21:27:
Ik heb inmiddels ook al een week bovengenoemde problemen. Vooral met mail sturen (maakt niet uit via welke mailservers), IMAP boxen controleren én FTP uploads.

De helpdesk medewerkers hebben een MEMO sinds 06 feb 2012 dat er problemen zijn met de twg870u en de laatste firmware, dat melden en je krijgt een nieuwe modem. Als ze dat ontkennen naar een leidinggevende vragen.
Anders terug bellen en anders direct dreigen met Kassa en Tweakers.net.

Edit: Voor hier onder: Ja, je krijgt juist een ander type, omdat de modems automatisch worden geupdate.
Ik hoop zelf de cisco te krijgen, maar het kan ook zijn dat je een aparte modem en wireless-router krijgt opgestuurd. De cisco was zondag zo gezegd niet voorradig.

[ Voor 16% gewijzigd door neeecht op 13-02-2012 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:04

Nakebod

Nope.

Kan je ook een andere modem dan de TWG780 vragen? Of dat nu wel of niet de oorzaak is, zou er graag van verlost worden :+

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uroy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Nakebod schreef op maandag 13 februari 2012 @ 21:39:
Kan je ook een andere modem dan de TWG780 vragen? Of dat nu wel of niet de oorzaak is, zou er graag van verlost worden :+
TWG780 wordt vervangen door een ander merk, welk dat is heb ik niet kunnen onthouden.
21 feb komt de monteur de modem omruilen.

[ Voor 6% gewijzigd door uroy op 13-02-2012 21:47 ]

talkin' is cheap, people follow like sheep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 15:20:
Modems zijn niet het probleem.

Probleem zit in de infra bij UPC.

De rest zijn zoethouders.

UPC wil het probleem blijkbaar niet oplossen.
Bullshit als het de infra was had elke modem er wel last van en laat dat laatste nu niet het geval zijn, problemen met ftp/mail is thomson probleem, waarom denk je anders dat er bij elke update van thomson modem andere problemen komen, eerst trage wifi na update ssl wat neit werkt nu weer update en ftp wat niet werkt.

maar snap upc ook niet met de thomson tcm3xx/4xx waren er ook altijd problemen en toch gaat upc weer inzee met thomson.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-08 17:50
devil-strike schreef op maandag 13 februari 2012 @ 21:44:
[...]

Bullshit als het de infra was had elke modem er wel last van en laat dat laatste nu niet het geval zijn, problemen met ftp/mail is thomson probleem, waarom denk je anders dat er bij elke update van thomson modem andere problemen komen, eerst trage wifi na update ssl wat neit werkt nu weer update en ftp wat niet werkt.

maar snap upc ook niet met de thomson tcm3xx/4xx waren er ook altijd problemen en toch gaat upc weer inzee met thomson.
Als je het topic goed leest dan begrijp je dat het hier over twee problemen gaat: enerzijds de firmware problemen met de Thomson modem en anderzijds de instabiele verbinding met alle merken modems in onder andere de regio Eindhoven.

Dus voor je dingen als 'bullshit' aanmerkt doe eerst je huiswerk alsjeblieft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 16-09 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

SCHIJTZIEK word ik er van, je kunt nog geen online game of Torrent starten en de modem klapt er alweer uit...........

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
TommyGun schreef op maandag 13 februari 2012 @ 22:04:
SCHIJTZIEK word ik er van, je kunt nog geen online game of Torrent starten en de modem klapt er alweer uit...........
Yup, daarom tweakers vragen dit groot op de frontpage te zetten, iedereen met problemen laten bellen en anders dreigen met Kassa en/of opstappen waar dat kan. Wie niet luisteren wil, moet maar voelen.
Er draait nu gewoon bepaalde hard/software die de boel monitoort, limiteert en andere onzin om weer geld te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:07
Pixeljunk_NL schreef op maandag 13 februari 2012 @ 21:32:
Geen geld verspillen aan de helpdesk, gewoon wachten tot dat het probleem is opgelost. UPC vergoed 1 euro per dag....
Hoezo geld verspillen

1200 <- is toch gratis ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeljunk_NL
Niet als je geen digitale telefonie hebt wijsneus, altijd die wijsneuzen hier...

BTW voor de mensen in Eindhoven, ik heb mijn Topic zojuist aangepast met recentere screens uit pingplotter etc. Zie hier voor problemen in de regio Eindhoven voor meer informatie. Ook zijn er meer mensen die een trace hebben geplaatst, ben bang dat we toch echt de redactie van tweakers moeten gaan inschakelen gezien ik zelf heb gelezen dat er veel meer mensen in nederland hier last van hebben. Heeft iemand goede contacten hier binnen GOT?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeljunk_NL
Nu met een linkje: http://forum.upclive.nl/thread.jspa?messageID=33126

[ Voor 4% gewijzigd door Pixeljunk_NL op 13-02-2012 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uroy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Initial Scan :
To speed up the modem's first time startup, enter known downstream frequency and/or upstream channel ID information here. Then click the 'Apply and Reboot' button. The modem will start scanning the cable network beginning with the values supplied here.

Afbeeldingslocatie: http://i1179.photobucket.com/albums/x383/Uroy/Rotzooi/scan-1.png

Na dit gedaan te hebben heb ik weer mijn snelheid (internet, usenet) weer terug

Afbeeldingslocatie: http://i1179.photobucket.com/albums/x383/Uroy/Rotzooi/unet.png

[ Voor 32% gewijzigd door uroy op 14-02-2012 00:48 ]

talkin' is cheap, people follow like sheep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik probeer wat van usenet te downloaden, maar ik kom via twee usenet providers niet hoger dan 500kb/s.
Mijn max is 60Mbit, dus ik zou haast zeggen dat ze het gewoon knijpen. Eerder op de dag haalde ik wel de 60Mbit, en als ik speedtests doe kom ik op een prima resultaat.
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1771442720.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 09:00
Kun je er ook een met SSL testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
jopie schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 00:11:
Kun je er ook een met SSL testen?
Dit is met SSL, zonder SSL maakt niks uit.

[ Voor 7% gewijzigd door FabiandJ op 14-02-2012 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dutch3men schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 00:02:
Ik probeer wat van usenet te downloaden, maar ik kom via twee usenet providers niet hoger dan 500kb/s.
Mijn max is 60Mbit, dus ik zou haast zeggen dat ze het gewoon knijpen. Eerder op de dag haalde ik wel de 60Mbit, en als ik speedtests doe kom ik op een prima resultaat.
[afbeelding]
Lijkt me sterk dat ze knijpen want ik haal hier gewoon 7,2MB/sec. Volgens mij zijn ze wel met testen bezig:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
Current Software Revision:  EPC3212-ESIP-12-v302r125532-111109c_upc-TEST
Firmware Name:  e3200-ESIP-12-v302r125532-111109c_upc-TEST.bin

Power Level:    Signal to Noise Ratio:
Channel 1:   6.0 dBmV   37.3 dB
Channel 2:   4.8 dBmV   38.2 dB
Channel 3:   4.7 dBmV   38.4 dB
Channel 4:   4.7 dBmV   38.3 dB
Channel 5:   4.7 dBmV   38.4 dB
Channel 6:   5.7 dBmV   37.5 dB
Channel 7:   6.1 dBmV   36.9 dB
Channel 8:   6.0 dBmV   37.2 dB

Upstream Channels    
    Power Level:111
Channel 1:  39.9 dBmV
Channel 2:  39.1 dBmV
Channel 3:  38.6 dBmV
Channel 4:  38.6 dBmV

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Nu is zelfs de storingschecker stuk :(

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/MTfw5.png?4132
huisnummer even weggehaald voor screenshot

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Aike schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 08:23:
Nu is zelfs de storingschecker stuk :(

[afbeelding]
huisnummer even weggehaald voor screenshot
Hier ook :') Ze beginnen wel heel erg te falen bij UPC nu! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Idd, hier (Flevoland) zelfde melding
"Er is een fout opgetreden tijdens het ophalen van de gegevens." *O*

:+ Maar, het klopt wel, het is toch een STORINGSpagina... :Y

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Ook weird, ik wil inloggen op Mijn UPC, gewoon omdat het kan (En ik mijn klantnummer alvast wil zoeken voordat ik naar de HD bel):

Op dit moment is het niet mogelijk
een bestelling te plaatsen via
onze website. Onze excuses
voor het ongemak.

Like, wut? Ik wil helemaal geen bestelling plaatsen, laat staan dat ik daar mee bezig was.
Oh, en dat was ook het enige wat er op de pagina te zien is. Gelukkig had ik mijn klantnummer nog ergens anders genoteerd, en anders zoeken ze maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook mensen in postcode-gebied 55.. (Veldhoven) die problemen hebben met de verbinding? Ik kom er achter dat ik er toch eigenlijk ook al minimaal een week last van moet hebben. Dropout lijkt met een vaste regelmaat te gebeuren en ligt er dan ook maar ca. 30 seconden uit. Vanavond ook maar eens de HD bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:55

Pierre

Van nature lui!

Nakebod schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 09:29:
Ook weird, ik wil inloggen op Mijn UPC, gewoon omdat het kan (En ik mijn klantnummer alvast wil zoeken voordat ik naar de HD bel):

Op dit moment is het niet mogelijk
een bestelling te plaatsen via
onze website. Onze excuses
voor het ongemak.

Like, wut? Ik wil helemaal geen bestelling plaatsen, laat staan dat ik daar mee bezig was.
Oh, en dat was ook het enige wat er op de pagina te zien is. Gelukkig had ik mijn klantnummer nog ergens anders genoteerd, en anders zoeken ze maar.
Wat er mis is bij UPC weet ik niet, maar het gaat zeker niet goed, ik krijg bovenstaande ook 8)7

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 10:18
Gisteravond is de monteur langs geweest en is de Cisco EPC3925 geïnstalleerd. Dit naar aanleiding van het probleem met de Thomson modem. De monteur had nog niet van het probleem gehoord. Hij had alleen storing modem op zijn werkblad mee gekregen.

Nadat de modem aangemeld was gelijk FTP getest: geen problemen.
Wireless lijkt ook iets minder storingen te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja, het gaat ook altijd even goed als je je router gereset hebt of vervangen. Paar minuten later echter gaat alles weer ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:30

H.Boss

Hugo Boss

Zelfde probleem hier. Bij volle internetbelasting (spotnet/newsleecher) valt het modem uit en knippert alleen het DS lampje nog. Ik heb een Arris modem en 25 mbit. Het is gewoon zeer vervelend. Omdat voor iedereen in huis dan de internetverbinding eruit klapt.

Heb het hele weekend lopen zwoegen, omdat ik dacht dat het aan mijn eigen router en bekabeling lag.

Heb 2 verschillende routers geprobeerd. Tot deze ochtend en ik weer ging testen met spotnet. Nadat de internetverbinding eruit klapte ben ik maar is snel naar beneden gerend en inderdaad maar 2 lampjes die branden op het UPC modem.

Heb dus vanochtend met UPC gebeld, die zouden weer refereren naar een "IP Lease" probleem.En mij is geadviseerd het tot het eind van deze week af te wachten en anders even terug te bellen, maar dat is natuurlijk het standaard verhaaltje.

Postcode 5625/Eindhoven

Ik weet niet of dat er oplossingen bekend zijn?

[ Voor 26% gewijzigd door H.Boss op 14-02-2012 11:46 ]

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De enige oplossing is dat UPC van haar reet af komt, haar verantwoordelijkheid neemt en de boel fixed.

Het probleem ligt niet bij de klant.

Het ligt niet aan je bekabeling, type router enz.

Het probleem zit bij UPC backend. Al twee weken lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Ja, daar wordt je niet vrolijk van. Ik wou zelfs bijna nieuwe hardware gaan aanschaffen.

Jammer dat onsbrabantnet glasvezel hier niet zit. Want dat heb ik gehad voordat ik hier kwam. Oh dat werkte zo snel en zonder zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog altijd hetzelfde probleem (5611/Eindhoven). Ik krijg vrijdag ochtend een monteur terwijl ik al een Cisco heb staan, ik ben dus erg benieuwd wat deze vriendelijke meneer mij gaat vertellen. Poging 100 om lekker online te gamen stopte nu na 5 minuten uit pure frustratie.

Ik kom vrijdag terug met verslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 11:07:
Ja, het gaat ook altijd even goed als je je router gereset hebt of vervangen. Paar minuten later echter gaat alles weer ruk.
Hier is anders het modem vervangen en ik heb sindsdien geen problemen meer. Inmiddels zo'n 72 uur. Een ander modem dan de Thomson TWG870 met FW01.41, lost daadwerkelijk dat 'FTP probleem' op. Dat zit hem 100% in de firmware namelijk. Dus heb je alleen last van dat probleem? Vraag een nieuw modem en je problemen zijn opgelost.

Alle ándere problemen, zoals lagere snelheden/hoge ping tijden, modem uitval en dergelijke hebben niets uit te staan met die FW maar zijn gewoon een ander probleem. Volgens mij is er rond Eindhoven gewoon iets mis met de capaciteit of zo.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 12:45:
Het probleem ligt niet bij de klant.

Het ligt niet aan je bekabeling, type router enz.

Het probleem zit bij UPC backend. Al twee weken lang.
Wat is 'het probleem' waar jij het over hebt?

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het probleem waar ik het over heb is het feit dat de router bij hoge upload connecties reset.

De timeout waar velen last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ah de (capaciteits)problemen van omgeving Eindhoven?

Bij klanten in Eindhoven spelen nu natuurlijk twee zaken; de lokale problemen en de problemen met de 01.41 FW voor de Thomson TWG870. Als je dan een nieuw modem krijgt heb je één van beide opgelost maar niet beide natuurlijk. Het andere probleem zit hem ergens in het netwerk.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Correct.

Het is echter teleurstellend dat de problemen met de infra nog steeds niet erkend zijn door UPC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik zie het inderdaad. Ik denk dat dat misschien ook komt omdat iedereen het bij Chelloo.com in een bestaand 'capaciteitsproblemen' topic en een 'algemene storings' topic plaatst.

Misschien handig om een nieuw topic m.b.t. de problemen in omgeving Eindhoven te openen daar in Internet - Algemeen? Zo te zien zijn er wel meer Tweakers met een account daar zodat je de klachten wat kan verzamelen. Ik heb het idee dat het dan wat sneller opvalt. En desnoods na het openen van je topic de webcare even attenderen erop. Heb ik met het F5-probleem destijds ook gedaan via Twitter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Goed plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:45
ik heb als aansluitdatum 27 feb opgegeven.
Iemand een ideetje hoeveel dagen van te voren ik het pakket normaal gesproken in huis krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:04
Geef maar even een linkje als het Eindhoven topic er is dan mik ik m'n logs er in :P

Vandaag was zo rampzalig dat het modemlog niet eens alle storingen meer laat zien:
2/14/2012 10:38 20000500 3 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out
2/14/2012 10:38 16040100 4 DCC-ACK not received
2/14/2012 10:38 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
2/14/2012 10:39 20000400 3 Received Response to Broadcast Maintenance Request, but no Unicast Maintenance opportunities received - T4 timeout
2/14/2012 10:39 14020600 3 DCC aborted unable to communicate on new upstream channel
2/14/2012 10:39 18000200 3 UCD invalid or channel unusable
2/14/2012 10:39 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
2/14/2012 10:39 1040100 6 TLV-11 - unrecognized OID
2/14/2012 12:28 20000500 3 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out
2/14/2012 12:28 16040100 4 DCC-ACK not received
2/14/2012 12:28 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
2/14/2012 12:28 20000400 3 Received Response to Broadcast Maintenance Request, but no Unicast Maintenance opportunities received - T4 timeout
2/14/2012 12:28 14020600 3 DCC aborted unable to communicate on new upstream channel
2/14/2012 12:28 18000200 3 UCD invalid or channel unusable
2/14/2012 12:29 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
2/14/2012 12:29 1040100 6 TLV-11 - unrecognized OID
2/14/2012 15:26 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
2/14/2012 15:26 20000300 3 Ranging Request Retries exhausted
2/14/2012 15:26 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
2/14/2012 15:27 1040100 6 TLV-11 - unrecognized OID
Oftwel storingen om 6.00, 9.30, 10.45, 12.30, 15.30 -O-

MIsschien toch zelf maar eens bellen :+

[ Voor 91% gewijzigd door Rukapul op 14-02-2012 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 13:48

Maverick2001

Never look back

Misschien ligt het aan mij maar waarom zorgen ze niet voor een Firmware update voor die Thompson modems? Het is toch niet te doen om al die modems te gaan vervangen?

Ik kan me niet voorstellen dat er niet een lijn met Thompson is om of een update uit te brengen of een geforceerde downgrade (mocht dat überhaupt mogelijk zijn)?
Weet niet zoveel van Firmware maar het kan toch niet zo zijn dat het probleem in 9 dagen niet oplosbaar is? Nu moet ik anderhalve week wachten op een nieuw modem. Hier in 8911 geen snelheidsproblemen maar FTP is niet te doen.

[ Voor 6% gewijzigd door Maverick2001 op 14-02-2012 20:43 ]

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Iedereen heeft het btw over een Thompson modem. Ik heb de problemen met een Arris modem. Dus het lijkt mij zinloos als ik overstap of ga zeveren bij UPC over een nieuw modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
MrJoker1985 schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 20:44:
Iedereen heeft het btw over een Thompson modem. Ik heb de problemen met een Arris modem. Dus het lijkt mij zinloos als ik overstap of ga zeveren bij UPC over een nieuw modem?
Het Eindhoven probleem is modemonafhankelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Rukapul schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 20:45:
[...]

Het Eindhoven probleem is modemonafhankelijk.
Precies daarom. Oke dan weet ik dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Niet online
Dit is geen storing hoor, de halveerweken zijn begonnen!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HtbZE.png?2466

hier ook een Arris modem trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Aike schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 21:27:

[afbeelding]

Haha, volgens mij ook ja. Daar adverteren ze inderdaad wel extreem mee. Ik neem aan dat de abbonementskosten ook halveren? haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Vandaag toch ook maar gebeld, al heb ik niet extreem veel last van het FTP probleem (Gebruik het niet dagelijks), maar wel van de andere gerelateerde problemen zoals met regelmatig wegvallende game, SSH en IRC verbindingen. En dat merk ik tegenwoordig wel dagelijks :(

Ik krijg geen monteur aan huis, gewoon modem toegestuurd en kan hem zelf omwisselen. _/-\o_
Hij kon niet precies zeggen welke modem het zou worden, maar ik lees veel over de Cisco EPC3925, dus ik vermoed dat die het gaat worden.
Hopen dat wireless ook beter is, veel slechter dan de Thomson kon het imho niet hier.
Misschien dit weekend nog verlost van de problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Laatst online: 06:04
De Cisco, heeft die telefonie aan boord?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Niet online
Nakebod schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 22:11:
Vandaag toch ook maar gebeld, al heb ik niet extreem veel last van het FTP probleem (Gebruik het niet dagelijks), maar wel van de andere gerelateerde problemen zoals met regelmatig wegvallende game, SSH en IRC verbindingen. En dat merk ik tegenwoordig wel dagelijks :(

Ik krijg geen monteur aan huis, gewoon modem toegestuurd en kan hem zelf omwisselen. _/-\o_
Hij kon niet precies zeggen welke modem het zou worden, maar ik lees veel over de Cisco EPC3925, dus ik vermoed dat die het gaat worden.
Hopen dat wireless ook beter is, veel slechter dan de Thomson kon het imho niet hier.
Misschien dit weekend nog verlost van de problemen.
Volgens Rukapul is het probleem in Eindhoven niet gerelateerd aan modems. Woon jij ergens anders? Of probeer je het gewoon uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeljunk_NL
Aike schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 21:27:

[afbeelding]

Geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Aike schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 22:27:
[...]

Volgens Rukapul is het probleem in Eindhoven niet gerelateerd aan modems. Woon jij ergens anders? Of probeer je het gewoon uit?
Ik woon niet bepaald in Eindhoven nee :+
Maar als ik dat wel zou doen, dit is waarschijnlijk wel je kans om van de imho veel te brakke en beperkte Thomson af te komen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeljunk_NL
Even snel een update guys, het lijkt erop dat UPC er echt mee bezig is (na 2,5 week!) internet doet het iets beter, geen timeouts/packetlosses om de 5 a 10 min. maar af en toe, wel nog steeds last van een hoge ping. (Regio Eindhoven, 5611)

[ Voor 5% gewijzigd door Pixeljunk_NL op 14-02-2012 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruudx
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 13:23
Hoewel de monteursafdeling nog zou bellen om de afspraak te bevestigen, stond er begin van de middag toch een monteur op de stoep. Zelf was ik niet thuis, maar me moeder wel.

Monteur had eerst een speedtest gedaan, was uiteraard goed. Vervolgens zei die zelf het probleem gevonden voor het time-outen van email verbindingen: ze gebruikte geen email van upc, maar een eigen domein. Dat zou het probleem volgens hem veroorzaken. Gelukkig vond ze het nogal een raar verhaal en had ze me vader erover gebeld en de monteur aan de lijn gegeven (ik was zelf niet bereikbaar vanmiddag, helaas). Me vader de problemen uitgelegd en erop aangedrongen dat er een cisco modem moest komen te staan. Daar deed hij niet heel moeilijk over, maar de problemen kwamen hem onbekend voor... even later was het verhaal dat "hij er wel wat over gehoord had". Raar verhaal, maargoed.

Goede nieuws: alles lijkt weer prima te werken, email verbindingen, ssh en ftp. Snelheid is stabiel en heb nog geen half ladende websites gehad. Uiteraard is het nog kort dag om daar goed over te kunnen oordelen. Er is hier trouwens een cisco epc3925 geplaatst. Net en degelijk modem, met aardig wat opties.

Jammer dat de monteur nog had lopen prutsen aan de eigen router die achter het modem was geplaatst. Waardoor ik dat vanavond bij thuiskomst eerst in orde moest maken.. De monteur en ik verschillen blijkbaar over het effect van de LAN kabel vanaf de PC in de WAN prikken.

In iedergeval blij met het cisco modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Ik heb de laatste tijd dat het internet bij mij thuis erg traag is normaal was het vrij stabiel op 5'6 mb per seconde en nu haal ik 1 mb amper.

Zijn er meer mensen met dit probleem? (Omgeving Zwijndrecht/Dordrecht)

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(5611/Eindhoven) Gisteren avond van 21.00 tot 23.30 opvallend weinig last gehad tijdens het online gamen, ik ga vanavond weer testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 09:38:
(5611/Eindhoven) Gisteren avond van 21.00 tot 23.30 opvallend weinig last gehad tijdens het online gamen, ik ga vanavond weer testen.
Lucky you. Ik moest van UPC naar bed :+
2/14/2012 23:12 20000500 3 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out
2/14/2012 23:12 16040100 4 DCC-ACK not received
2/14/2012 23:12 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
2/14/2012 23:13 20000400 3 Received Response to Broadcast Maintenance Request, but no Unicast Maintenance opportunities received - T4 timeout
2/14/2012 23:13 14020600 3 DCC aborted unable to communicate on new upstream channel
2/14/2012 23:13 18000200 3 UCD invalid or channel unusable
2/14/2012 23:13 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
2/14/2012 23:14 1040100 6 TLV-11 - unrecognized OID
2/15/2012 4:27 20000500 3 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out
2/15/2012 4:27 16040100 4 DCC-ACK not received
2/15/2012 4:27 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
2/15/2012 4:28 20000400 3 Received Response to Broadcast Maintenance Request, but no Unicast Maintenance opportunities received - T4 timeout
2/15/2012 4:28 14020600 3 DCC aborted unable to communicate on new upstream channel
2/15/2012 4:28 18000200 3 UCD invalid or channel unusable
2/15/2012 4:28 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
2/15/2012 4:28 1040100 6 TLV-11 - unrecognized OID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocwil
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-09 12:03
[b][message=37678271,noline]Jammer dat de monteur nog had lopen prutsen aan de eigen router die achter het modem was geplaatst. Waardoor ik dat vanavond bij thuiskomst eerst in orde moest maken.. De monteur en ik verschillen blijkbaar over het effect van de LAN kabel vanaf de PC in de WAN prikken.
Fouten zijn menselijk waarschijnlijk had hij haast.
maar wel grappig had het laatst thuis ook iemand was bezig geweest met de stekkers ordenen en per ongeluk
dus twee kabels verwisseld

~ Portal 2 maps: linkje ~ LoL (EUW): Ocwil ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Problem maybe Solved!

Gisteravond is er een monteur langs geweest die gelukkig ook daadwerkelijk service heeft geboden en verstand had van zaken. Samen met een collega van zijn eigen bedrijf hebben zij mijn pingplotter en bandwithmeter bekeken van de voorgaande 24 uur. Ze waren zwaar geshockeerd...Ze bevestigden dat er idd iets in the back-end van UPC niet in orde was. Dit niet voor het hele netwerk maar wel in delen ervan...

Uiteindelijk besloten om mijn Arris tm502b modem te vervangen door een Cisqo EPC3212. Het probleem was namelijk dat de Arris tm502b modem maar 1 channel heeft en wanneer de verbinding verbroken werd, heel de verbinding weg viel.
De Cisqo draait op 8 channels, de andere channels vangen het verlies op van een channel die geen signaal meer ontvangt en dat werkt een stuk beter!
Heb hem ook gevraagd naar de Thompson modem, deze heeft vaak dezelfde issues als de Arris dus de Cisqo is op dit moment de beste modem die hij kon aanbieden. Draai nu een uurtje of 2,5 pingplotter, vol aan het downloaden/gamen en heb pas eenmaal een uitval gehad van minder dat 2 sec waarbij de verbinding niet werd verbroken! Jippie!

Echter de Helpdesk was nog steeds een ramp...Monteur zou tussen 18 en 20 uur komen. Om 20 u was er niemand, klantenservice gebeld en kreeg te horen dat het altijd een uur kan uitlopen. Om 21u nog steeds geen monteur en weer UPC gebeld. Helpdeskmedewerker zei dat de monteur geannuleerd was en dat er op afstand een reparatie was uitgevoerd om het probleem te verhelpen. Ik keek naar mijn pingplotter maar was nog steeds drama. Helpdeskmedewerker geëist een spoedafspraak in te plannen en toen hij daar mee bezig was belde ineens de monteur aan...Oeps??? Die was gewoon wat verlaat en bood netjes zijn excuses aan. UPC had hem een verkeerd telefoonnummer meegegeven dus hij kon ons niet te pakken krijgen...

Hoop jullie ook snel jullie problemen kunnen oplossen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H.Boss

H.Boss

Hugo Boss

Ik heb ook maar weer gebeld deze ochtend en een monteur laten inplannen voor 22/02/12 om mijn toch gedateerde Arris modem (inmiddels al 10 jaar in gebruik hier) te laten vervangen voor een Cisco modem.

[ Voor 10% gewijzigd door H.Boss op 15-02-2012 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

donald_dick schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 22:26:
De Cisco, heeft die telefonie aan boord?
Welke Cisco? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een cisco EPC modem en nu heb ik bij zowel mijn ouders als in m'n eigen huis het probleem gehad dat de meegeleverde Sitecom wirelessrouter de internetverbinding vaak onderbreekt. Nu met een huismerk mycom router heb ik dit probleem nog niet gehad. Ligt dit aan de sitecom router ? of de combinatie sitecom met het cisco modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniace
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-06 10:32
Uiteindelijk heb ik na veel aandringen gisteren avond een vervroegde afspraak gekregen inplaats van 22 februari.... vrijdag 17 feb. Modem gaat om gewisseld worden. Maar eerst afwachten, aangezien ik nogal wat verhalen hoor over monteurs die niks doen en het laten voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tot op de dag van vandaag ondervind ik nog steeds grote problemen met UPC. Internet dat weg valt, wireless devices die niet meer kunnen connecten met het modem. Ik heb een 120MB verbinding maar kom niet hoger dan 70MB.

UPC heeft beloofd een onderzoek te starten 2 weken geleden. Vandaag de dag nog steeds niets gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKdragon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-08 15:29
afvalzak schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 09:17:
Ik heb de laatste tijd dat het internet bij mij thuis erg traag is normaal was het vrij stabiel op 5'6 mb per seconde en nu haal ik 1 mb amper.

Zijn er meer mensen met dit probleem? (Omgeving Zwijndrecht/Dordrecht)
Ik heb hetzelfde probleem. Ik woon zelf in Hilversum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

Net even router reset gedaan en dat lijkt te helpen!

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij regio Eindhoven ook al enige dagen last van een wegvallende verbinding bij hoge bandbreedte downstream. Ook ik ben geinformeerd dat het zou liggen aan de lease van DHCP. Ik kan mij daar niks bij voorstellen

1. Er is geen probleem als ik de internet verbiding niet of nauwelijk belast. De periode dat ik op mn werk ben laten de logs geen t3 of t4 errors zien.

2. T3 en T4 error vinden plaats bij ranging. Elke 30 seconden start het modem een maintance ranging request en stuurt een (RNG-REQ), Hierbij vraagt hij het CMTS of hij aanpassingen moet doen aan de channel waarop hij zend/ontvangt, timing etc. Krijgt hij geen antwoord (RNG-RSP) binnen een bepaalde tijd dan verhoogt hij het zend vermogen, heeft hij nog geen verbinding dan reset hij de interfaces op het modem. Jij merkt dit door dat het lijkt alsof het modem reset maar hij reset alleen de interfaces, het OS blijft gewoon draaien. Het docsis protocol bevat de onderste 3 lagen van het OSI model. T3 T4 errors vinden plaats op laag 2. IP adressen zitten in laag 3. Hierdoor kan ik, lijkt mij opmaken dat het probleem zich bevindt in laag 1 fysiek of 2 datalink.

Mogelijke oorzaken zijn er dus nog steeds legio maar een IP probleem is het lijkt mij niet. Ook is het probleem, bij mij iig, repliceerbaar. Er word dus iets getriggerd bij een y bandbreedte gedurende een x tijd. Ik kan geen relatie leggen tussen bandbreedte en tijdstip waarop het gebeurt. Alleen dat het optreedt.

Betreft Arris 402. Ik ben bijna geneigd om de coax eruit te trekken en een poging te wagen of ik meer logs kan vinden in het maintenance menu of via telnet.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2012 20:38 . Reden: fix ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 15 februari 2012 @ 19:34:
Bij mij regio Eindhoven ook al enige dagen last van een wegvallende verbinding bij hoge bandbreedte downstream. Ook ik ben geinformeerd dat het zou liggen aan de lease van DHCP. Ik kan mij daar niks bij voorstellen

1. Er is geen probleem als ik de internet verbiding niet of nauwelijk belast. De periode dat ik op mn werk ben laten de logs geen t3 of t4 errors zien.

2. T3 en T4 error vinden plaats bij ranging. Elke 30 seconden start het modem een maintance ranging request en stuurt een (RNG-REQ), Hierbij vraagt hij het CMTS of hij aanpassingen moet doen aan de channel waarop hij zend/ontvangt, timing etc. Krijgt hij geen antwoord (RNG-RSP) binnen een bepaalde tijd dan gaat hij eerst alle kanalen af, heeft hij nog geen verbinding dan reset hij de interfaces op het modem. Jij merkt dit door dat het lijkt alsof het modem reset maar hij reset alleen de interfaces, het OS blijft gewoon draaien. Het docsis protocol bevat de onderste 3 lagen van het OSI model. T3 T4 errors vinden plaats op laag 2. IP adressen zitten in laag 3. Hierdoor kan ik, lijkt mij opmaken dat het probleem zich bevindt in laag 1 fysiek of 2 datalink.

Mogelijke oorzaken zijn er dus nog steeds legio maar een IP probleem is het lijkt mij niet. Ook is het probleem, bij mij iig, repliceerbaar. Er word dus iets getriggerd bij een y bandbreedte gedurende een x tijd. Ik kan geen relatie leggen tussen bandbreedte en tijdstip waarop het gebeurt. Alleen dat het optreedt.

Betreft Arris 402. Ik ben bijna geneigd om de coax eruit te trekken en een poging te wagen of ik meer logs kan vinden in het maintenance menu of via telnet.
Hier trouwens hetzelfde, ik heb alle verkeer gelimiteerd op 200kB/s en nu gaat het best goed.

UPC geeft trouwens aan dat de storing zaterdag al opgelost was :( Wat gewoon onzin is want het werkt nog steeds niet goed en dit melding staat er nu (woensdag pas op). De afgelopen dagen heeft er gewoon gestaan dat ze bezig waren het probleem op te lossen.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/6w8JE.png?8478
Huisnummer weggehaald voor screenshot

Edit; en dan ook nog adverteren over voordeelpakketten :(

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/WuYuR.png

• Xevoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-07 16:23
Hmm, gisteren de nieuwe Cisco modem binnen gekregen (Cisco EPC3925), gelijk aangesloten toen ik thuis was. Toen weer weg gegaan, rond 9 uur weer thuis, wil ik internetten, modem nog niet geactiveerd, naar UPC gebeld, die hebben hem gelijk geactiveerd, alleen vanmorgen kon ik nog niet internetten (en bellen). Kon tot MAXIMAAL 24 uur duren, hoop dat dat niet het geval is :9

Verwijderd

Wederom geen problemen gisteren tijdens het online gamen en streamen via Apple tv2.
Nu zit ik met een dilemma: ik krijg morgen een monteur over de vloer maar ik heb de afgelopen 2/3 dagen nergens last van gehad.
Als de monteur niks kan vinden is de rekening van mij, afbellen of toch laten komen?

mvg

• Cpri
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03-2023
Na een jaar steggelen met UPC over wegvallend signaal is gisteren de monteur langs geweest.
Omdat ik een oude modem had (arris 2004) kreeg ik gelijk een nieuwe (ik mocht zelfs kiezen Thomson of de Cisco EPC3925, uiteraard voor de Cisco gekozen)
Uiteraard werkte het na de installatie van de nieuwe modem nog niet aangezien het signaal het signaal seeds weg valt.
Daarom is er besloten om e een lijnmeting uit te voeren.
Mijn ervaring is dat wanneer het signaal wel aanwezig is ik een signaal sterkte heb van 34 dB.

In ieder geval wordt er nu series naar gekeken.
Maar ik ben erg benieuwd of ze wat kunnen vinden (het is voor het eerst dat ik hoop dat de komende tijd even geen signaal heb ;-) )

• neeecht
Mijn nieuwe modem is nog niet binnen, maar ik vind het belachelijk hoe UPC hier te werk gaat.
Als ik het zo lees weten ze bij UPC per stad niet wat er allemaal gebeurd. Regio's houden elkaar niet op de hoogte, niets. Die thompson modem is gewoon slecht (gemaakt door de firmware?), dan zorg je toch voor een update? Downgraden van de firmware op afstand kan zeker niet? Ik vind het prima dat UPC nu goede modems gaat versturen, maar dit gaat weer veel geld kosten voor UPC en dus bezuinigingen en dus gaat de kwaliteit van het netwerk achteruit. Perfecte timing met de reclame weken.

Mij werd verteld dat de cisco mogelijk niet op voorraad is, als dat het geval is, hoe wil UPC alle nieuwe klanten gaan aansluiten? Ik ben heel benieuwd wat en of uberhaupt hier wat afgeleverd wordt.

En nog even ter info, vanaf eind 2009 tot en met begin januari 2012 heeft alles hier perfect gewerkt.
Een timeout was echt heel zeldzaam. Nu is het helaas dagelijkse kost....
FTP/IRC/SSL Tunnels/SSH/HTTP/UDP streaming/shoutcast streaming/x264.nl updater script met GIT check en ncftpd upload en full speed torrent-downloaden, alles was super stabiel. 50mbit/2.5mbit meer dan zat voor bovenstaande, nu is alles een drama, al bijna ruim een maand. Maar ja he, geen concurrentie dus geen haast. (Lijkt de NS wel.)

Nou als Shell bezine verkoopt dat je auto kapot maakt en er niets aan doet na 1 dag (of al na enkele uren) rijdt iedereen naar de concurrent. Jammer dat tweakers.net ook niet meer hard meewerkt om UPC wat harder aan te pakken, zoals dat vroeger gebeurde met TweakDSL en berichten om iedereen aan te sporen over te stappen.

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:37
Ik dacht dat het aan mijn router lag maar zo te lezen zijn er veel mensen met klachten over het internet van UPC. Laatste weken al last van haperend en traag internet. Vanochtend moest ik mijn router resetten want meer dan 1 pagina openen lukte niet.. Nu 3 uur later weer ontzettend traag en falend internet.

Regio Amsterdam

Ik hou het topic in de gaten. Zo beroerd als vandaag heb ik het nog niet gehad....

[ Voor 6% gewijzigd door Plint op 16-02-2012 11:12 ]

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Ik heb sinds een paar dagen ook kleine klachten. Zo af en toe valt de internet verbinding heel even weg. Ik heb dan maximaal 1 minuut geen verbinding en de verbinding herstelt zich automatisch. Dit gebeurt overigens maximaal 2-3 keer, meestal vlak achter elkaar en over het algemeen 's ochtends. Router nagelopen en die heeft geen kuren. Het lijkt dus in de modem te zitten van UPC. Deze inmiddels al een hele nacht uit gehad, maar lijkt niet te helpen. Op het moment dat de verbinding even wegvalt is er ook geen sprake van hevige load ofzo. Vreemd in ieder geval. Ook regio Amsterdam overigens.

EDIT: Overigens zit er ook een RESET knop op mijn Cisco EPC3212. Als ik de modem reset, verlies ik dan de instellingen van UPC. Of kan dit geen kwaad en valt dit zelfs aan te raden?

[ Voor 13% gewijzigd door bart1074 op 16-02-2012 11:23 ]

• Jwn
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-12-2024

Jwn

Gisteravond was het wederom een ramp hier in Eindhoven. Aan het begin van de avond sloeg het net er ieder uur uit, tegen een uur of 11 iedere 10 minuten. Pings waren ook hoger dan gebruikelijk, met regelmatig lelijke spikes. Niemand in huis was aan het down of uploaden. De huisbaas regelt het internet, dus ik kan helaas niet overstappen.

Kon raar genoeg ook niet verbinden met mijn Ventrilo server. Heb de firewall in de router uitgezet, en toen ging dit wel. Vreemd, want ik had er twee weken terug nul problemen mee.

Erg zuur dat mijn paar vrije uurtjes gamen verpest worden iedere avond.

• maniace
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-06 10:32
@Jwn same here hoor modem reset uit zichzelf, FTP werkt nog steeds niet, PLESK gebruiken onmogelijk pagina's laden gewoon niet. Verder komt er niks af vanuit UPC wat een schandalig vindt problemen kunnen voorkomen als ze die erkennen zullen ze ook gewoon meer begrip gehad hebben vanuit mijn kant.

Wat mij betreft gaat die tegoedbrief morgen de deur uit al 2,5 week problemen en ik zelf ben voor mijn werk wel afhankelijk van FTP en Remote Desktop.. Echt tot 2,5 week geleden nog gewoon vol lof over UPC verteld aan een vriend van me "die woorden" neem ik nu wel terug.

• abaart
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online

abaart

lolbroek

Hier in Amsterdam ook al enkele dagen problemen. Bij hoge upload of een Skype gesprek reset het (Arris) modem zich (oid) waardoor de verbinding enkele minuten weg is. Zeer irritant.

In het modem vind ik het volgende terug:
Afbeeldingslocatie: http://kaasmetmosterd.nl/pics/arris.png

Verwijderd

een vriend van me heeft een UPC abo (geen full HD) en heeft last dat het beeld soms slecht is (blok vorming)
hij had die oude (grijze) decoder en nu heeft hij een zwarte met hetzelfde probleem.

ander nogal vaag probleem is dat het beeld dat (volgens mij corrigeer me als ik het fout heb) door de decoder wordt verzonden ik heb het dan over de info en menu`s deze zijn heel korrelig en slecht van kwaliteit ziet er echt niet uit. de decoder kan alleen via scart en tulp worden aangesloten en helaas niet via HDMI

er is ook al een monteur geweest bij hem thuis en die gaf aan dat er een versterker tussen (moest) nou weet ik dat Ziggo dit altijd standaard doet bij iedereen met digitale TV en tevens bieden hun enkel en alleen decoders aan die ook via HDMI aan zijn te sluiten.

iemand die hier iets zinnigs over kan melden?
regio apeldoorn (de maten)

• Rukapul
abaart schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 17:20:
Hier in Amsterdam ook al enkele dagen problemen. Bij hoge upload of een Skype gesprek reset het (Arris) modem zich (oid) waardoor de verbinding enkele minuten weg is. Zeer irritant.

In het modem vind ik het volgende terug:
[afbeelding]
Dit is precies het probleem dat ook in Eindhoven aan de hand is. Sinds 8u vanochtend 3 downtimes.

• WiXX
  • Laatst online: 08-09 21:17

WiXX

Kijk uit malloot een...

Begin er helemaal schijtziek van te worden nu. Woon in Eindhoven en het klapt er gewoon om de zoveel tijd uit.

Schijt UPC. Hier moet echt wat aan gedaan gaan worden door Kassa ofzo.

• WiXX
  • Laatst online: 08-09 21:17

WiXX

Kijk uit malloot een...

Verwijderd schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 18:58:
een vriend van me heeft een UPC abo (geen full HD) en heeft last dat het beeld soms slecht is (blok vorming)
hij had die oude (grijze) decoder en nu heeft hij een zwarte met hetzelfde probleem.

ander nogal vaag probleem is dat het beeld dat (volgens mij corrigeer me als ik het fout heb) door de decoder wordt verzonden ik heb het dan over de info en menu`s deze zijn heel korrelig en slecht van kwaliteit ziet er echt niet uit. de decoder kan alleen via scart en tulp worden aangesloten en helaas niet via HDMI

er is ook al een monteur geweest bij hem thuis en die gaf aan dat er een versterker tussen (moest) nou weet ik dat Ziggo dit altijd standaard doet bij iedereen met digitale TV en tevens bieden hun enkel en alleen decoders aan die ook via HDMI aan zijn te sluiten.

iemand die hier iets zinnigs over kan melden?
regio apeldoorn (de maten)
Versterker moet geplaatst worden inde meterkast. Komt redelijk vaak voor met lange/slechte kabels. Heb hier ook een versterker want had ruk beeld en soms zelfs geen signaal op zenders zoals Sport 1 (HD). Nu met versterker werkt het als een zonnetje. Het feit dat de menu's er vaag uitzien zou hier weinig mee te maken moeten hebben.

• editoor
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 05-09 13:21
Meer mensen die niet op volle snelheid kunnen downloaden via nieuwsgroepen? Ik haal nu gemiddelde van 300KB ipv 3MB. Normale downloads gaan wel op volle snelheid. Ik gebruik Eweka.

Ik kom uit regio Alkmaar.

[ Voor 4% gewijzigd door editoor op 16-02-2012 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, ik schrijf het verhaal hier maar op, wetende dat het alu-hoedje gehalte aanwezig is.
Ik heb dus vanaf 31-01 precies de al eerder beschreven problemen; upload-gerelateerde zaken zorgen voor een wegvallende verbinding, die zich dan in 20 seconden weer hersteld (Arris modem, Eindhoven).
Voorkomende situaties die herkenbaar zijn:
-Disconnects van WoW servers
-Uploaden van bestanden lukt niet / nauwelijks
-Skype valt mijn stem weg, ik hoor mijn partner wel

Ik heb hier circa een week over en weer contact over gehad met UPC. Kastje naar de muur, monteurs die geannuleerd werden, netwerkstoringen die nergens terug te vinden waren, etc.
Acht dagen na de initiële storing had ik het zoveelste gesprek met de klantenservice, waarbij de vorderingen teniet werden gedaan en ik wederom met een kluitje het riet in werd gestuurd. Ik heb toen op een rustige maar duidelijke toon aangegeven dat ik niet langer zit te wachten op een terugbelmoment of wat dan ook. Als vrijdag mijn verbinding niet werkt, zeg ik mijn contract op.
Vrijdag precies werkte alles zoals voorheen. Ik haal mijn snelheden, ik heb geen enkele disconnect meer of wat dan ook.

In mijn buurt ken ik nog twee mensen met dezelfde klachten en een Arris modem. Bij hen speelt het probleem nog steeds.

Puur geluk waarschijnlijk, ook niets meer gehoord van UPC (we bellen u woensdag, donderdag en vrijdag!) maar goed.

Al met al vind ik de manier van communiceren en het gebrek aan bereidheid het meest storende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
editoor schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 22:58:
Meer mensen die niet op volle snelheid kunnen downloaden via nieuwsgroepen? Ik haal nu gemiddelde van 300KB ipv 3MB. Normale downloads gaan wel op volle snelheid. Ik gebruik Eweka.

Ja hier hetzelfde gezeik, al weken. 2Mbps haal ik net, met een 120Mbit abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had maanden geleden ook problemen met de snelheid en heb hierover meerdere keren contact gehad en meerdere monteurs over de vloer. Deze hebben tot twee keer toe de wandcontactdoos doos vervangen, de modem en de kabels even als de koperen aansluiting (zoals dat genoemd werd) in de wijk doos hier beneden bij de flat. Ook zagen ze (zonder zelf toe te geven) zonder router met hun eigen notebookje dat de snelheid idd niet in de buurt kwam van de overeen gekomen snelheid. Nu kon de monteur er niks aan doen en melde dat er een capaciteit probleem was in Amsterdam-W (waarom moet je dan langs komen is mij een raadsel) dus ik moest maar met de klantenservice gaan praten. En die hebben mij het verschil is snelheid terug betaald tot aan de snelheid van wat ik wel had wat z'n 100€ opleverde en dus een maand 'gratis' all-in abbo. Hierna ben ik maar teurg gegaan naar het 90Mbit abbo omdat er toch niet meer uit de muur kwam. Echter was dit probleem een paar maanden later opgelost dacht ik en heb de gok maar gewaagd. Nu heb ik nu al een jaar 120/10Mbit met uitschieters als 14.9MB/s met bv downloaden van EVE-Online gameservers! Ook zou er nog een sneller abbo komen binnen aanzienlijke tijd volgens de klantenservice. Dus als het goed is zou iedereen die op redelijke afstand van de wijkcentrale woont de snelheid moeten kunnen halen..
Mijn tip is dus vervang ook de koperen verbinding in de wijkdoos + wandcontactdoos, en test zonder router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

@eindhoven problemen

Ik zie op het Chelloo forum erg weinig klachten daarover (vrijwel geen) en wat er staat wordt overal en nergens genoemd. Als het zo'n groot probleem is; open dan een nieuw centraal 'Eindhoven-topic' en trek de aandacht van de webcare (PM Jordy, meld het via Twitter). Voor dit soort complexere en bredere problemen is de webcare inschakelen veel beter. Zorg ervoor dat meerdere mensen dat op één plaats melden.

Wat voor snelheid haal je bij andere USP's? Neem hier en daar een trial en test. Ik weet niet hoe het nu is met Eweka, maar ik ben er een tijd geleden vanaf gestapt omdat ik vrijwel nooit de maximale snelheid haalde daar (nu XSNews met Chelloo aanbieding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WiXX schreef op donderdag 16 februari 2012 @ 21:20:
[...]

Versterker moet geplaatst worden inde meterkast. Komt redelijk vaak voor met lange/slechte kabels. Heb hier ook een versterker want had ruk beeld en soms zelfs geen signaal op zenders zoals Sport 1 (HD). Nu met versterker werkt het als een zonnetje. Het feit dat de menu's er vaag uitzien zou hier weinig mee te maken moeten hebben.
dat was ook mijn idee en dat pakte je goed op :) het menu is vaag en dat staat mijnziens helemaal los van de rest. dat is gewoon

A. kabel
B. decoder
C. TV

nou ja A is niet vervangen geen scart kabel over en C is het zeker niet beeld is loep zuiver met mediaspeler.

die versterker moet die door UPC geplaatst worden of moet hij dat zelf kopen? bij het laatste welke kan hij dan het beste kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeljunk_NL
Cloud schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 09:40:
@eindhoven problemen

Ik zie op het Chelloo forum erg weinig klachten daarover (vrijwel geen) en wat er staat wordt overal en nergens genoemd. Als het zo'n groot probleem is; open dan een nieuw centraal 'Eindhoven-topic' en trek de aandacht van de webcare (PM Jordy, meld het via Twitter). Voor dit soort complexere en bredere problemen is de webcare inschakelen veel beter. Zorg ervoor dat meerdere mensen dat op één plaats melden.

[...]

Wat voor snelheid haal je bij andere USP's? Neem hier en daar een trial en test. Ik weet niet hoe het nu is met Eweka, maar ik ben er een tijd geleden vanaf gestapt omdat ik vrijwel nooit de maximale snelheid haalde daar (nu XSNews met Chelloo aanbieding).
Is al gedaan maar op het UPC forum, werkt toch een stuk sneller zie: http://forum.upclive.nl/t...pa?threadID=6839&tstart=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cloud schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 09:40:
@eindhoven problemen
(PM Jordy, meld het via Twitter).
Overigens wat dit betreft niets dan lof en een aanrader. Jordy vandaag nog gesproken, erg goede service en recht door zee. Verademing. Je moet even geduld hebben, want ze hebben het behoorlijk druk op het moment. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ze hebben het heel druk ja. :) Ik kreeg vanmorgen een PM van Jordy met zijn excuses dat ik zo lang op antwoord heb moeten wachten. Maar hij heeft mijn case nagekeken en zag dat ik er met de helpdesk al uitgekomen was en dat mijn problemen nu voorbij zijn. Bijzonder netjes dat hij er nog even op terugkomt.

Hij wist mij ook te vertellen dat de helpdesk in geval van een modemwissel áltijd een monteur moet voorschrijven. Het is daarna aan de monteursdienst om te beslissen of verzenden van het modem niet praktischer is. Ook fijn om eens duidelijk te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 09:04
Speedener schreef op maandag 13 februari 2012 @ 21:27:

Na 2 niet al te vriendelijke Twitterberichten ben ik vandaag teruggebeld door een alleraardigste UPC medewerker die zelf aanbood om mijn modem om te wisselen. Krijg nu een Cisco modem (zonder router functie _/-\o_ )

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kielkiel
  • Laatst online: 16-09 21:02

Heb je deze snelheid ook met een zgn 1000mb.bin bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Streaming doet het nogal vreemd met mijn verbinding.
Bij het streamen op m'n tablet gaan audiostreams van shoutcast bufferen op vallen zelfs helemaal weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kom ook uit regio alkmaar precies hetzelfde ik gebruik ook eweka hiervoor.

met het bin bestand van bbnet van ik ook niet de volle snelheid van 3 (volle) mb's down ik varieer van 2 tot 2.40 mb per sec
Pagina: 1 ... 76 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.