UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 75 ... 103 Laatste
Acties:
  • 804.848 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3NC0N
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-08 20:02
Toch wel raar dat dit per persoon verschilt...
Ik vind het erg kwalijk dat ik die mogelijkheid niet krijg.

edit: opnieuw gebeld, nu iemand aan de lijn die de problemen erkent, maar nog steeds de Thomson niet om weer ruilen. *grmbl*

[ Voor 37% gewijzigd door R3NC0N op 09-02-2012 21:12 ]

Eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Het is echt met vlagen, soms heb ik een half uur een topverbinding en dan krijg ik weer timeouts en traag ladende pagina's :( T/m 27 maart kan ik gratis gebruik maken van mijn pakket dus heb ik weinig te eisen maar zodra ik echt betaal en het probleem nog steeds bestaat klim ik (weer) de hoogste boom in, dat heeft me bij TV eerder al een jaar gratis tv kijken opgeleverd door hun wanprestaties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net UPC gesproken op het 1200-nummer. Sinds een aantal dagen (wellicht speelt het al veel langer) ervaar ik problemen met uploaden, om specifieker te zijn: wordpress uploaden via een ftp-client. Continue time-outs.

Modem-reset helpt niet. Andere FTP-clients ook niet. Ligt ook niet aan de hosting (meerdere providers geprobeerd). Ligt ook niet aan de software, andere documenten eveneens geprobeerd.

Modem is een Thomson TWG870. Abo 60 mbit. Haal al maanden de 60 Mbit niet. Blijf steken op en rond de 34 Mbit.

Dit modem gaan ze swappen. Ben in elk geval benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 10:18
For the record:

Hier nog iemand met exact dezelfde problemen. Heb hier de afgelopen paar dagen flink last van gehad. FTP-en is een crime op deze manier. Directory listings mislukken, uploads mislukken, soms moeite met connectie maken.
Daarnaast reageert een website soms niet of nauwelijks, streams met hickup etc.

modem: TWG870U
firmware: STBA.01.41
regio: Hellevoetsluis

Andere client, andere host, directe aansluiting, reset geprobeerd.
Vanaf mijn werk met remote desktop ernaast geprobeerd op dezelfde host iets te uploaden over FTP, op kantoor gaat het prima, thuis lukt het niet.

Morgen maar es bellen met ze.

[ Voor 23% gewijzigd door Badger op 09-02-2012 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3NC0N
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-08 20:02
Zo, net een succesvol gesprek gehad met een aardige dame, modem wordt omgeruild voor een Cisco!

Indien ze de eerste keer niet willen erkennen, moet je gewoon nog een keer bellen. De kans dat je dezelfde persoon nog een keer spreekt is 1 op 200, dus gewoon nog een keer bellen indien het niet lukt.

Eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Wat ben ik blij dat ik toendertijd na 2weken die Dhomson heb laten omruilen voor een Cisco :)
Ik heb nog nooit problemen gehad met de Cisco en gelukkig in mijn wijk ook nooit storing gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

R3NC0N schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 21:41:
Zo, net een succesvol gesprek gehad met een aardige dame, modem wordt omgeruild voor een Cisco!

Indien ze de eerste keer niet willen erkennen, moet je gewoon nog een keer bellen. De kans dat je dezelfde persoon nog een keer spreekt is 1 op 200, dus gewoon nog een keer bellen indien het niet lukt.
Goed bezig. Mooi dat je geholpen wordt.
Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben met dit probleem en dat het probleem bij UPC ligt. Scheelt een hoop zoekwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
BreadFan schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 18:35:
Iemand enig idee wat voor belactie UPC aan het doen is voor bestaande klanten? Ik werd vanmiddag gebeld, maar heb het gesprek afgekapt omdat ik om mijn werk zat, maar ze bellen vanavond terug. :P
Hmm, ik kreeg een Film1 aanbieding, 3 maanden voor 5 euro per maand. Daarna 15 euro per maand.

Helaas, ik heb nu al te weinig tijd om films die ik opneem of op DVD heb te kijken. Voor mij niet interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowboarder!
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08-2020
Dank voor je bericht. Ik zal iets duidelijker zijn. Ik heb een 3-in-een pakket afgenomen van UPC met draadloos internet en heb een kant en klaar pakket van UPC thuisgestuurd gekregen. Op de inhoud van de doos heb ik geen invloed gehad, dus ook de router heeft UPC voor mij uitgekozen. Als ik een kant en klaar pakket van UPC afneem (en wees eerlijk: het wordt verkocht als "plug & play) dan mag ik toch op zijn minst een beetje service en ondersteuning verwachten bij het installeren. Ik heb niet de indruk daarin onredelijk te zijn.

Daarnaast ben ik geen techneut. Allerlei instellingen qua beveiligingsniveau. Je moet het maar weten. Ik wil best wat proberen maar het toch is het raar dat ik dat allemaal zelf maar moet uitzoeken.

Stel je voor, je koopt een auto en de airco is kapot. Je komt bij de dealer en die geeft je het telefoonnummer van de fabrikant van de airco. Dat accepteert toch ook niemand?

UPC doet in mijn ogen precies hetzelfde.
RvL schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 08:34:
[...]

Tja, lastig voor je dat het niet werkt, maar het lijkt hier toch inderdaad aan de Sitecom te liggen. De infrastructuur van UPC houdt officieel op bij het AOP, maar omdat je modem in bruikleen is, valt dit ook nog onder hun verwantwoordelijkheid (als in: ze moeten het werkend afleveren). Alles achter het modem is je eigen netwerk en dus je eigen probleem.

Zoals ik het lees heb je echter een los Sitecom router erbij genomen. Dat is dan je eigen keuze geweest en het feit dat UPC deze levert staat daar los van. Je had net zo goed een willekeurige andere router kunnen kopen bij de winkel op de hoek (wat ik persoonlijk gedaan had, want ik ben niet zo'n fan van Sitecom). Natuurlijk is het wel vreemd dat ze geen support leveren op een product wat ze zelf verkocht hebben.

Maar wat ik mis in je verhaal is wat je zelf al geprobeerd hebt v.w.b. instellingen. Heb je bijvoorbeeld al een andere beveiligingsmethode geprobeerd? Bijvoorbeeld WPA i.p.v. WPA2 of zelfs, bij wijze van test, zonder beveiliging. Soms leveren SSID's met een spatie ook problemen op, hoewel ik dat maar 1 keer eerder heb gezien. In welke mode staat je WLAN op dit moment (802.11b, 802.11b/g, 802.11n) en wat heb je hier al mee geprobeerd?

Kortom, ik vind het erg kort door de bocht om te zeggen dan UPC het niet doet. Als je internet hebt zodra je je computer rechtstreeks op het modem aansluit, dan werkt UPC dus wel degelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowboarder!
Johny_B schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 22:45:
Tsja hier ook UPC, wat probleempjes gehad maar nooit problemen met de telefonische ondersteuning. Ze maken naar mijn zin iets te vaak excuses (sorry voor het ongemak, sorry dat u nu geen internet van ons kunt gebruiken, sorry dat het nu vrijdag is etc etc), maar als je een beetje weet wat ze gaan vragen dan zijn ze eigenlijk wel als relaxed te beschrijven.

Met mijn iPhone heb ik geen problemen gehad om die aan te sluiten. Snowboarder!, je geeft min of meer aan dat je een eigen router gebruikt, ik hoop dat deze aanname van mij klopt. Anders zie ik het nut van doorverwijzen ook niet echt in. Je begrijpt dat ze met het simpele modem wat jij hebt in principe alles doorsturen naar je modem (geen modem+router zoals XS4ALL levert). Het routing gedeelte moet je dus zelf doen en is niet heel moeilijk. In mijn geval moest ik het MAC-adres van mijn iPhone weten en mijn WPA2 code. Dat was zo snel en simpel ingesteld (bij mij thuis, bij mijn ouders en bij de rest van mijn familie) dat ik me niet voor kan stellen dat hier het probleem in zit. Mocht dit wel zo zijn, dan is dat echt jouw verantwoordelijkheid. Mocht dat niet zo zijn dan is dat natuurlijk heel interessant om te weten. Misschien ben je wel de gelukkige verkenner van een nieuwe bug ;)
Dank voor je reactie. Voor de duidelijkheid: de router heb ik van UPC gekregen. Het was hun keuze. UPC verkoopt mij een kant en klare oplossing "plug & play". Ik wil best wat dingen uit proberen (ik ben geen techneut) maar ik verwacht wel dat ze mij even helpen. Dat doen ze dus niet.

Zie mijn reactie aan iemand anders: stel je koopt een auto en de airco is kapot. Je gaat naar de dealer en die geeft jou het telefoonnummer van de fabrikant van de airco. Dat accepteert echt niemand. Dit is precies wat UPC in mijn ogen doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 00:46
Ik houd niet van analogieën op tech gebied, maar ik moest meteen denken aan een auto en aanhanger die bij dezelfde dealer worden gekocht. De auto en aanhanger zullen nooit van het zelfde merk zijn en dus dezelfde ondersteuning van de dealer krijgen. Verder zal ik er niet op in gaan want dit soort vergelijkingen gaan altijd fout als je het op tech gebied gaat toepassen.

Blijft staan de vraag; Wat gaat er fout? Wat lukt je niet? Gaat het fout bij de beveiliging? Lukt de beveiliging je wel, maar iets anders niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:12
Monteur is om een uur of vijf langs geweest en ik heb nu een cisco epc3925. Ik kan nu volgende concluderen:
- websites laden weer als een tierelier.
- wireless nog nooit zo goed/stabiel.
- downloaden gaat als een trein.
- online gamen (pc en ps3) weer zonder enige vorm van hapering.
- speedtest 118 down / 9.6 up.
- emailproblemen als sneew voor de zon verdwenen.

Ik was al een paar weken bezig met de helpdesk/technische dienst ivm slechte verbinding. Monteur kwam binnen, zag de Thomson, ging even weg, kwam terug met een Cisco en de mededeling dat mijn problemen binnen een paar minuten opgelost zouden zijn. En wat heeft die man een gelijk gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badger
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 10:18
Goed om te horen dat je goed geholpen bent ermee.
Toch nog maar even vanavond gebeld, ook bij mij komen ze de modem omruilen.

Kennelijk is het bij UPC bekend dat de Thomson modems niet altijd even goed werken. Soms zonder problemen en anderen weer met veel storing. Dat liet tenminste de dame van support me weten en strookt ook wel met de opmerkingen van een monteur die een jaar geleden een andere Thomson modem met defecten had omgeruild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi Badger,

Ik heb exact de zelfde problemen als jou met ftp up/download sinds de nieuwe firmware. Ik heb van alles geprobeert ook met andere geadviseerde settings in de router, niets helpt. Ik ga hun ook bellen en vragen om een nieuwe router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:47
MEGATRON schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 22:32:
Monteur is om een uur of vijf langs geweest en ik heb nu een cisco epc3925. Ik kan nu volgende concluderen:
- websites laden weer als een tierelier.
- wireless nog nooit zo goed/stabiel.
- downloaden gaat als een trein.
- online gamen (pc en ps3) weer zonder enige vorm van hapering.
- speedtest 118 down / 9.6 up.
- emailproblemen als sneew voor de zon verdwenen.

Ik was al een paar weken bezig met de helpdesk/technische dienst ivm slechte verbinding. Monteur kwam binnen, zag de Thomson, ging even weg, kwam terug met een Cisco en de mededeling dat mijn problemen binnen een paar minuten opgelost zouden zijn. En wat heeft die man een gelijk gehad.
Voor mij is er ook een Cisco EPC3925 onderweg. Mooi om te horen dat die wel goed werkt. :)

Wat mij betreft mogen ze bij UPC een actie opzetten om alle Thomson modems te gaan vervangen, dat scheelt ze daarna heel wat manuren bij de helpdesk en de monteurs. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:01

RvL

Snowboarder! schreef op donderdag 09 februari 2012 @ 21:53:
Dank voor je bericht. Ik zal iets duidelijker zijn. Ik heb een 3-in-een pakket afgenomen van UPC met draadloos internet en heb een kant en klaar pakket van UPC thuisgestuurd gekregen. Op de inhoud van de doos heb ik geen invloed gehad, dus ook de router heeft UPC voor mij uitgekozen. Als ik een kant en klaar pakket van UPC afneem (en wees eerlijk: het wordt verkocht als "plug & play) dan mag ik toch op zijn minst een beetje service en ondersteuning verwachten bij het installeren. Ik heb niet de indruk daarin onredelijk te zijn.

Daarnaast ben ik geen techneut. Allerlei instellingen qua beveiligingsniveau. Je moet het maar weten. Ik wil best wat proberen maar het toch is het raar dat ik dat allemaal zelf maar moet uitzoeken.

Stel je voor, je koopt een auto en de airco is kapot. Je komt bij de dealer en die geeft je het telefoonnummer van de fabrikant van de airco. Dat accepteert toch ook niemand?

UPC doet in mijn ogen precies hetzelfde.

[...]
Zoals je kan lezen in mijn post vind ik het ook vreemd dat ze geen support leveren op de router, maar je stelt dat 'UPC het niet doet'. Het product Internet van UPC doet het bij jou wel degelijk. Het probleem zit in je eigen netwerk.

Dat men je bij een simpele vraag direct doorverwijst naar Sitecom is misschien wat vreemd. Ik had verwacht dat ze toch in ieder geval wel wat basissupport zouden leveren. Maar ze kunnen natuurlijk niet volledige support leveren op de persoonlijke netwerken van al hun klanten. De infrastructuur van UPC houdt immers bij het modem op. Persoonlijke netwerken kunnen van heel simpel (modempje-draadje-pctje) tot uitgebreide netwerken (publiek en prive WLAN, een of meerdere servers e.d.) uiteenlopen. Nogal logisch dat UPC daar geen support op levert.

En je hoeft echt geen techneut te zijn om een beetje met je WLAN instellingen te gaan spelen. Je neemt gewoon de handleiding die je op de website van Sitecom kan vinden ter hand en begint bij hoofdstuk over Wireless settings te lezen. Daar staat het allemaal haarfijn uitgelegd: wat de mogelijkheden zijn, wat de verschillende termen betekenen, wat je in kan stellen e.d.. Schrijf op wat je huidige instellingen zijn (zodat je altijd terug kan) en vergeet daarbij je huidige SSID en wachtwoord niet op te schrijven. En begin vervolgens te spelen.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowboarder!
RvL schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 08:24:
[...]

Zoals je kan lezen in mijn post vind ik het ook vreemd dat ze geen support leveren op de router, maar je stelt dat 'UPC het niet doet'. Het product Internet van UPC doet het bij jou wel degelijk. Het probleem zit in je eigen netwerk.

Dat men je bij een simpele vraag direct doorverwijst naar Sitecom is misschien wat vreemd. Ik had verwacht dat ze toch in ieder geval wel wat basissupport zouden leveren. Maar ze kunnen natuurlijk niet volledige support leveren op de persoonlijke netwerken van al hun klanten. De infrastructuur van UPC houdt immers bij het modem op. Persoonlijke netwerken kunnen van heel simpel (modempje-draadje-pctje) tot uitgebreide netwerken (publiek en prive WLAN, een of meerdere servers e.d.) uiteenlopen. Nogal logisch dat UPC daar geen support op levert.

En je hoeft echt geen techneut te zijn om een beetje met je WLAN instellingen te gaan spelen. Je neemt gewoon de handleiding die je op de website van Sitecom kan vinden ter hand en begint bij hoofdstuk over Wireless settings te lezen. Daar staat het allemaal haarfijn uitgelegd: wat de mogelijkheden zijn, wat de verschillende termen betekenen, wat je in kan stellen e.d.. Schrijf op wat je huidige instellingen zijn (zodat je altijd terug kan) en vergeet daarbij je huidige SSID en wachtwoord niet op te schrijven. En begin vervolgens te spelen.
Wederom dank voor je reactie en ik begrijp de nuance die je probeert aan te geven.
Het enige wat ik ervaar is het volgende: ik heb helemaal niet iets van een netwerk aangemaakt. Ik neem een product af met draadloos internet. In het verleden (andere providers zoals XS4ALL) kon ik daar ongeacht welk apparaat op aansluiten: laptop, destop, printer, iphone etc. Sinds ik naar UPC ben overgestapt werkt het niet meer zo eenvoudig. Het is gewoon gedoe en als je een liefhebber bent van dit soort zaken is het heerlijk om ermee te spelen. Daar heb ik het gevoel, de kennis en tijd niet voor. Ik vraag gewoon aan UPC om een goed functionerende dienst en support. In mijn geval gebeurd beide niet. Ik heb voordat ik de overstap heb gemaakt ook met de verkoop afdeling van UPC gesproken. Die hebben mij een ander beeld geschetst dan ik in de dagelijkse praktijk mee maak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:01

RvL

Probeer nog eens te bellen. Zoals al eerder in dit topic is beschreven kan de telefonische support enorm verschillen per medewerker die je aan de lijn krijgt. Maar ook dan moet je waarschijnlijk, al dan niet met de telefoon aan je oor, in de instellingen van je router duiken. Daarom zeg ik ook dat je beter eerst zelf kan kijken voordat je weer een duur telefoontje gaat plegen.

En natuurlijk schetst een verkoopafdeling altijd een ander beeld. Het is hun taak om een zo positief mogelijk beeld te schetsen.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick2001
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Maverick2001

Never look back

Ook gebeld en ze erkennen dat er problemen zijn met de Thompson modems. Het modem wordt omgewisseld echter pas op 20 februari…. Schijnt dat alles vol zit en ze geen monteur op een eerder tijdstip kunnen inplannen. Tsja… Ben al blij dat ze erkennen dat er echt iets aan de hand is.

Pura Vida

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Ik heb ook gebeld zonet en inderdaad ik kreeg iemand die goed op de hoogte was. Gewoon gezegd dat ik last had van iets dat hij waarschijnlijk kende als het 'FTP-probleem' en gezegd dat ik in verschillende applicaties problemen had. Hij kende het probleem en deed helemaal niet moeilijk.

Firmware update zou nog wel even kunnen duren (hij heeft het nagevraagd) dus ik krijg ook op 20 februari een nieuw modem van een monteur. Zal inderdaad wel druk zijn met de afspraken. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12:04
Waarom een monteur, gewoon opsturen als je zegt dat je dat makkelijk zelf kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14-09 22:14
Mij hadden ze gewoon de cisco opgestuurd met een retourdoos voor de philips. Niks monteur moeilijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Vorige keer was dat ook geen probleem. :) Nu willen ze het blijkbaar per se met monteur doen. Las meer mensen waarbij men alleen het nieuwe modem per monteur kon krijgen. Zal wel nieuw beleid zijn o.i.d.

Misschien dat ik via Webcare wel een modem in een doosje had kunnen krijgen, maar ach. Het is me wel prima; het wordt nu in elk geval opgelost. Kan de monteur meteen ook naar de ietwat hoge upstream power kijken die ik sinds een paar weekjes heb.

edit:
Heb toch webcare maar even gevraagd of het alsnog omgezet kan worden in een modem per pakketdienst. Is toch wat sneller denk ik.

[ Voor 13% gewijzigd door Cloud op 10-02-2012 10:21 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-07 16:23
Zojuist de twitter webcare geDM'ed, maar als ik daar straks niets van terug heb dan ga ik ook maar even bellen, schijnt toch nog sneller te zijn in de huidige tijd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Wow ik werd zonet gebeld door de monteursdienst van UPC. Of ik niet liever het modem gewoon per post wil ontvangen omdat ik anders zo lang moet wachten. Heel erg netjes!

Respect voor de helpdesk dit keer. Waar ze een beetje faalden in mijn ogen met het F5-probleem, hebben ze dat weer ruimschoots goed gemaakt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed, na nog een keer bellen (inmiddels derde keer) heb ik ze nu wel zover kunnen krijgen en komt er morgen een monteur langs met een Cisco modem.

Het is toch echt belachelijk dat het totaal afhangt van wie je aan de lijn krijgt. Dit keer erg netjes geholpen, respect daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nou, so far, so good. :)

Gisteren het Cisco EPC3925 ontvangen. Jordy (webcare UPC) had er voor gezorgd dat dit mijn kant uitkwam.
Gelijk de HD gebeld en gevraagd of ze het modem wilden activeren. Men gaf aan dat het maximaal 4 uur kon duren voordat het zou functioneren, maar dat zodra ik merkte dat de Thomson niet meer zou werken, ik de Cisco kon aansluiten.
Afijn, na ca. een half uur, hield de verbinding via de Thomson er mee op.

Vervolgens de Cisco aangesloten, lokaal ingelogd, diverse security settings aangepast, WiFi naar eigen believen geconfigureerd en voor de zekerheid nog een keertje gereset. En voila, we hadden weer verbinding!

Daarna aan het testen geslagen:
-Telefonie doet het goed. Naar mijn idee zelfs betere spraakkwaliteit dan voorheen via de Thomson. Check.
-POP3/SMTP connecties merk ik geen hickups meer c.q. lange delays en/of dubbele acties. Check.
-jAlbum uploads lopen nu goed en in één keer door. Check.
-Webwinkel updates m.b.v. Shopfactory lopen ook weer in één keer door. Check
-Moest nog wat website onderhoudswerk inhalen, dus gelijk met FTP (FileZilla) een paar websites overgetrokken. Loopt nu zonder foutmeldingen door. Ik zie nog wel een soort van ritme hierin. Als een speer worden een paar honderd files overgetrokken, en dan ff een korte pauze, en dan gaat 'ie weer verder waar de transfer gebleven was. Of dit nou een opzettelijke delay aan de kant v.d. hoster is, of toch een soort buffer-flush, geen idee. Maar gaat op zich wel foutloos. Check.
-Citrix verbindingen via een secured/encrypted tunnel doen het goed. Check
-Internet Radio via Pioneer AV receiver. Check.
-Oh ja, en surfen op het web, gaat ook ;) Check.
Bij het surfen af en toe nog wel een hapering. B.v. een website als de telegraaf.nl bestaat uit heel diverse content, flash, geanimeerde zooi, cross-links, etc. Soms bouwt een pagina niet helemaal op en 'vergeet' de browser een complete pagina te tonen. Een tik op de [F5] knop verhelpt dit. Check
Getest met WinXP, IE8 + Chrome, Win7 64-bit, IE9 + Chrome, Android 2.3, Samsung SmartTV browser.
-Gamen? Dat doe ik niet, dus kan ik ook niks over zeggen. :w
-Speedtests geven nog steeds aan dat ik op ca. de helft van de beloofde snelheid zit, zowel up- als down. Maar dat zal ongetwijfeld nog steeds het alhier heersende capaciteitsprobleem zijn.

Een aantal dingen vielen me op bij de Cisco:
-Dit is een veel 'volwassener' modem! Niet die speelgoed interface van de Thomson en hier kun je ook redelijk wat instellen c.q. zien. Daarnaast heb je tenminste de officiele documentatie van Cisco zelf:
http://www.cisco.com/web/consumer/support/modem_DPC3925.html
-Of het komt doordat de Cisco geen externe antennes heeft, zoals bij de Thomson, maar de signaalsterkte is iewat minder dan bij de Thomson. Heb getest met een mobiele WiFi analyzer en deze is ongeveer even sterk als mijn Fritzbox, terwijl de Thomson iets meer output leverde (op hetzelfde kanaal)
-Bij de Cisco zie ik tenminste ook veel uitgebreidere access restrictions en time-of-day-rules. En zo hoort het ook!
-Ook niet onaardig: hier kun je DHCP server tenminste ook zelf geconfigureerde DSN entries meegeven. Wel zo handig om voor WiFi clients direct de google DNS servers in te schieten.
-Zelf configureerbare QoS settings + veel uitgebreidere MAC filtering.
Tot slot nog ff de DOCSIS WAN waardes:

Model: Cisco EPC3925
Vendor: Cisco
Hardware Revision: 1.0
Serial Number: xxxxxxxxxxxxxxxxxx
MAC Address: xxxxxxxxxxxxxxxx
Bootloader Revision: 2.3.0_R1
Current Software Revision: epc3925-ESIP-12-v302r125533-110830c_upc
Firmware Name: epc3925-ESIP-12-v302r125533-110830c_upc.bin
Firmware Build Time: Aug 30 11:09:31 2011
Cable Modem Status: Operational
Wireless Network: Enable

Cable Modem State
DOCSIS Downstream Scanning: Completed
DOCSIS Ranging: Completed
DOCSIS DHCP: Completed
DOCSIS TFTP: Completed
DOCSIS Data Reg Complete: Completed
DOCSIS Privacy: Enabled

Downstream Channels
Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 7.1 dBmV 39.4 dB
Channel 2: 7.1 dBmV 39.4 dB
Channel 3: 7.1 dBmV 39.2 dB
Channel 4: 6.9 dBmV 38.7 dB
Channel 5: 6.3 dBmV 38.2 dB
Channel 6: 6.3 dBmV 38.3 dB
Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB

Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 48.4 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV

Dus dit gebeuren is eindelijk weer op de rit. Nu nog stabiel houden! ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
@ehtweak

Vergeet niet dat je nu met die cisco een statisch ip-adres aan een mac-adres kunt koppelen. Dit was met de thomson niet mogelijk en moest je dat via de lan-adapter-eigenschappen doen. En dat vond/vind ik zo'n geklooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeljunk_NL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-03 08:58
Guys, volgens mij is hier sprake van een regio en misschien wel een landelijk netwerk probleem gezien de klachten en topics die op chelloo en upc forum zijn gepost. Duidelijk gaat er iets mis met de upstream wat betekend dat met name tijdens gamen de gehele verbinding wegvalt (disconnected from server) gezien hier ook 100% gebruikt wordt gemaakt van een upstream omdat de personen die ook in de game zitten anders niet kunnen zien wat jij doet. Een ander voorbeeldje: het gekke is dat wanneer ik op teamspeak/skype zit, ik vaak nog wel de andere personen kan horen, maar wanneer de timeouts/100% packet losses op treden niemand mij kan horen, ook laden de websites niet op het moment dat ik 100% packetlosses heb. Ik zie ook in de asrock lan tool dat de gehele upstream wegvalt wat dus resulteerd in een kick op gameservers. Ik heb pingplotter bij mezelf en bij verschillende buren (4 inmiddels) uitgetest en die hebben allemaal hetzelfde probleem. Eerst na 5 min. 100% packetlosses (2 rode balken in pingplotter), daarna na 10 min. (4 rode balken in pingplotter) packetlosses. Dit gaat de heledag zo door. Ik heb zojuist met een netwerk specialist gesproken en die gaat nu een zogeheete "voice" trace op mijn verbinding uitvoeren en kijken waar het mis gaat. UPC heeft ook gereageerd op mijn topic en gemeld dat het iig een netwerkstroing is. Zie : http://forum.upclive.nl/t...pa?threadID=6839&tstart=0 Ze zijn op dit moment aan het uitzoeken waaraan het precies ligt. Als je snel wilt controleren of het probleem zich nog steeds voordoet met de nieuwe modem (ja, ik heb mijn modem ook meerdere keren omgeruild, wellis waar via de UPC winkel): cmd.exe ping -t www.upc.nl en kijk of je om de 5 a 10 min. timeouts of hoge ping krijgt (30 of hoger). Het ziet er naar uit dat dit probleem nog niet na het weekend verholpen gaat worden. Helaas geen battlefield of andere online games voor mij dit weekend. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Pixel Junk: maar welk modem heb je nu?
De 'beruchte' Thomson 870 met de brakke 01.41 f/w of een ander type?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruudx
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 13:23
Zojuist ook maar gebeld voor het thomson modem, 1ste keer geen succes, die man volgde het telefoonscript en wou hier maar niet vanaf wijken. Hij kende de problemen niet en volgens hem was er ook geen probleem. In het telefoongesprek was opeens de verbinding van me modem weg en dus het telefoongesprek... toevallig maar ok.

Vervolgens nog een keer gebeld, het verhaal uitgelegd aan de aardige mevrouw die direct het probleem erkende en een case heeft aangemaakt bij de monteursdienst. Blij dat er schot in de zaak zit. Het kan dus wel, netjes geholpen worden.

Hoelang duurde het bij jullie voor de monteursdienst contact opnam over het eventueel opsturen van het modem? Mocht er wel een monteur langs gaan komen dan zal dit de 14de worden in de middag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
@bruudx

Is er door die aardige mevrouw toegezegd dat het modem wordt omgeruild? Zo nee, dan ben je afhankelijk van de monteur. Als hij alles naloopt, geen problemen vindt en je waarden in het modem zijn goed dan zal hij niet zo snel switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

bruudx schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 14:14:
[...]

Hoelang duurde het bij jullie voor de monteursdienst contact opnam over het eventueel opsturen van het modem? Mocht er wel een monteur langs gaan komen dan zal dit de 14de worden in de middag.
Ik werd binnen twee uur gebeld door de monteursdienst. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruudx
MEGATRON schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 14:26:
@bruudx

Is er door die aardige mevrouw toegezegd dat het modem wordt omgeruild? Zo nee, dan ben je afhankelijk van de monteur. Als hij alles naloopt, geen problemen vindt en je waarden in het modem zijn goed dan zal hij niet zo snel switchen.
De aardige mevrouw zei dat het aan het modem ligt en ik een ander modem ga krijgen om de problemen op te lossen.

Zou mooi zijn als ik deze middag gebelt wordt, maar belangrijker dat er nu iets aan gaat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pixeljunk_NL schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 14:02:
Guys, volgens mij is hier sprake van een regio en misschien wel een landelijk netwerk probleem gezien de klachten en topics die op chelloo en upc forum zijn gepost. Duidelijk gaat er iets mis met de upstream wat betekend dat met name tijdens gamen de gehele verbinding wegvalt (disconnected from server) gezien hier ook 100% gebruikt wordt gemaakt van een upstream omdat de personen die ook in de game zitten anders niet kunnen zien wat jij doet. Een ander voorbeeldje: het gekke is dat wanneer ik op teamspeak/skype zit, ik vaak nog wel de andere personen kan horen, maar wanneer de timeouts/100% packet losses op treden niemand mij kan horen, ook laden de websites niet op het moment dat ik 100% packetlosses heb. Ik zie ook in de asrock lan tool dat de gehele upstream wegvalt wat dus resulteerd in een kick op gameservers. Ik heb pingplotter bij mezelf en bij verschillende buren (4 inmiddels) uitgetest en die hebben allemaal hetzelfde probleem. Eerst na 5 min. 100% packetlosses (2 rode balken in pingplotter), daarna na 10 min. (4 rode balken in pingplotter) packetlosses. Dit gaat de heledag zo door. Ik heb zojuist met een netwerk specialist gesproken en die gaat nu een zogeheete "voice" trace op mijn verbinding uitvoeren en kijken waar het mis gaat. UPC heeft ook gereageerd op mijn topic en gemeld dat het iig een netwerkstroing is. Zie : http://forum.upclive.nl/t...pa?threadID=6839&tstart=0 Ze zijn op dit moment aan het uitzoeken waaraan het precies ligt. Als je snel wilt controleren of het probleem zich nog steeds voordoet met de nieuwe modem (ja, ik heb mijn modem ook meerdere keren omgeruild, wellis waar via de UPC winkel): cmd.exe ping -t www.upc.nl en kijk of je om de 5 a 10 min. timeouts of hoge ping krijgt (30 of hoger). Het ziet er naar uit dat dit probleem nog niet na het weekend verholpen gaat worden. Helaas geen battlefield of andere online games voor mij dit weekend. :'(
Woord voor woord mijn probleem sinds 31-01. Skype, gaming, upload, packetloss, etc.
Vreemd genoeg kon ik gisterenavond prima gamen / skypen. Geen enkele d/c.
5642 overigens. Ik zie deze problemen met name bij mensen in dezelfde regio.
Vanavond wederom proberen of alles functioneert. Wellicht is er iets opgelost?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2012 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-07 16:23
Vanmorgen even een DM naar UPC webcare gedaan, een aantal uur later (weer niet precies, hoorde het achteraf pas) hebben ze naar m'n vader gebeld en gemeld dat ze een nieuwe modem op gaan sturen omdat er problemen waren met de huidige (zoals ik dus had verteld in de DM).

Erg goede service van UPC! Ik denk dat ze proberen om iedereen die er over klaagt nu een andere modem te sturen omdat ze niet eens meer verder vroegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeljunk_NL
ehtweak schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 14:10:
@Pixel Junk: maar welk modem heb je nu?
De 'beruchte' Thomson 870 met de brakke 01.41 f/w of een ander type?
Cisco EPC3208

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike_bakker
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 02-06-2024
Na diverse dagen niet kunnen ftp'en, erachter gekomen dat het ligt aan de nieuwe firmware van de upc thomson router.

3 dagen lang lopen bellen met upc, en iedere keer wisten ze van het probleem maar ze konden geen monteur inschakelen omdat er een probleem was met de monteurs afdeling.
Dosier was er maar er kon niks mee gedaan worden.

Afgelopen woensdag van ellende een vrije middag genomen om naar de upc winkel te gaan.
Thuis gekomen toch maar even gebeld met 1200 en ik kreeg een dame aan de telefoon. Deze dame wist niet van problemen, die heb ik dus maar even haarfijn uitgelegd. En plotsklaps waren de problemen met de monteurs afdeling opgelost. Er zou s avonds tussen 18:00 en 22:00 een monteur langskomen.

Gelukkig voor mij kwam de beste man al om 17:00, Hij bekeek mijn oude Thomson en zei die brakke zooi heb je niks aan we gooien er een cisco tegenaan.

De monteur beaamde dus dat de thomson gewoon rotzooi is.

Maar ik kan weer lekker ftp'en en heb ook geen mail hiccups meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Het blijft sappelen bij UPC. Ik weet niet of het wel zo goed gaat... :?

Vandaag is het modem al 2 x uit zichzelf gereset. En dat merkte ik omdat de internet radio stream op de AV receiver plotsklaps stil werd...
Op dat moment checkte ik het modem en wat zien ik: alle LEDjes uit en weer aan. DS, US en Online uit en na een minuutje was 'ie weer terug.
Dus tja... :S

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:29
ehtweak schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 20:24:
Het blijft sappelen bij UPC. Ik weet niet of het wel zo goed gaat... :?

Vandaag is het modem al 2 x uit zichzelf gereset. En dat merkte ik omdat de internet radio stream op de AV receiver plotsklaps stil werd...
Op dat moment checkte ik het modem en wat zien ik: alle LEDjes uit en weer aan. DS, US en Online uit en na een minuutje was 'ie weer terug.
Dus tja... :S
Nou ja, dan heeft het in ieder geval niets met het netwerk te maken. Waarschijnlijk een firmwareflash om de problemen op te lossen dan wel een defect modem. Het eerste geval behoeft geen oplossing en het tweede is vrij gemakkelijk op te lossen (in vergelijking met onverklaarbare en niet-erkende problemen op het netwerk van UPC).

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Fw flash vrij gemakkelijk op te lossen? Enlighten' us... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

HarmoniousVibe schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 20:29:
Waarschijnlijk een firmwareflash om de problemen op te lossen dan wel een defect modem.
Een f/w flash? Dacht 't niet. Modem draait nog steeds dezelfde versie als waarmee ik 'm gisteren uit de verpakking haalde...

Defect? Nu al? Of gewoon rot? :?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hhoekstra
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online
Mijn upc box had geen nederland 1 2 en 3 meer. \melding was dat er een signaal verlies was. De signaal kwaliteit stond ook maar op een kwart.
Dus ik alles testen kabels enz.. direct aangesloten op de kabel waar upc binnen komt. Nog steeds signaal verlies. (ook met andere kabels)

Ik bellen met UPC. Meneer het signaal is in orde en er is geen storing bekend. Dus ik dacht direct al dat de box stuk was maar die helpdesk medewerker wou niet zomaar een nieuwe box opsturen (terecht).

Dus ik de box van de buurman ophalen en aansluiten op onze aansluiting en wat denk je alles werkt goed geen blokjes + nederland 1 2 en 3 deden het ook weer.

Dus ik weer bellen met UPC. Had nu een medewerker aan de lijn die nog niet zo lang bij UPC werkte. Ik het verhaal uitleggen en aangegeven dat ik graag per post een box opgestuurd wou hebben. Anders moest ik weer een dagdeel thuis blijven om op de upc monteur te wachten. Dit was echter niet mogelijk. Ik zou en moest en monteur hebben.

Ik heb direct maar gevraagd om mij door te sturen naar de klachten afdeling. Deze heeft mijn verhaal aangehoord en stelde mij in het gelijk. Meneer stuurt mij nu een nieuwe box per post en kan hem dan mailen om de smartcard nummers door te geven.

Al met al goede afhandeling. Alleen mogen ze de eerste lijns wel wat meer mogelijkheden geven om zo;n probleem op te lossen. Ik snap dat hun met een script werken maar wanneer ik alles getest heb en duidelijk aangeef waar het probleem zit dan hoef ik echt geen monteur over de vloer.

Voor mij makkelijker en goedkoper voor UPC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:29
Sjah schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 20:31:
Fw flash vrij gemakkelijk op te lossen? Enlighten' us... :*)
"Het eerste geval behoeft geen oplossing" :). Oftewel, als er een flash plaatsvond op dat moment is dat in zichzelf natuurlijk geen structureel probleem.
ehtweak schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 20:33:
[...]

Een f/w flash? Dacht 't niet. Modem draait nog steeds dezelfde versie als waarmee ik 'm gisteren uit de verpakking haalde...

Defect? Nu al? Of gewoon rot? :?
What's with the aggression? Dat weet ik toch niet. Doei :/

[ Voor 8% gewijzigd door HarmoniousVibe op 10-02-2012 21:26 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unicron
  • Laatst online: 24-08 17:50
Pixeljunk_NL schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 14:02:
Hier nog iemand met problemen in Eindhoven (5627). Geen idee wat ze aan het doen zijn, maar sinds 2 dagen klapt mijn internet er ook om de 5 a 10 min uit. Ik heb trouwens een Arris modem en in het verleden nooit problemen gehad. Volgens mij zit UPC gewoon te kloten op hun eigen netwerk. Ik kan mij niet voorstellen dat alle modems ineens gaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanftw
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-12-2021
Hier in Eindhoven (5615) al sinds anderhalve week last van 1% packetloss wat gamen onmogelijk maakt. Zoals gebruikelijk weer belabberde service van UPC. Er werd een monteur langsgestuurd die hier het een en ander kwam controleren (een hele aardige man overigens). Hij belde tijdens het checken UPC op voor wat extra gegevens. Er werd hem verteld dat wij in ons studentenhuis te veel downloadden en dat dat de packetloss verklaarde. Ook werd hem verteld dat de klantenservice hier geen monteur voor mocht langssturen. Uiterst merkwaardig aangezien de monteur er ook bij vermeldde dat zelfs zonder actieve downloads en met de pc rechtstreeks op het modem aangesloten de problemen zich nog voordeden.

De monteur raadde ons aan een aantal dagen niets te downloaden en dan terug te bellen mocht het probleem er nog zijn. Gister maar weer teruggebeld en een hele verbaasde klantenservicemedewerker aan de telefoon gekregen. 'Zeiden ze tegen u dat het aan het downloaden lag? Dat is onmogelijk' werd mij verteld. Ik word werkelijk waar helemaal gek van de service en betrouwbaarheid van UPC. Nu bleek dat er in de locale verspreider een probleem met de telefoonverbinding was en dat wellicht ook het internetprobleem kon verklaren. Ik werd verzocht nog het weekend af te wachten en men zou aanstaande maandag contact met mij opnemen om te zien of het probleem verholpen was.

Ik ben extreem benieuwd of ik teruggebeld word en of het probleem dan verholpen is. (Lees: Ik ga er vanuit dat ik komende maandagavond zelf maar weer mijn belminuten moet verkloten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen in de regio Eindhoven;
Mijn problemen zijn sinds gisterenavond opgelost. Vanavond wederom de gehele avond geen packetloss. Er is voor zover ik kan zien niets gedaan door UPC, noch heb ik een modem vervangen. Ik probeer te achterhalen of er zonder mededelen toch iets veranderd is, maar UPC kwam de belafspraak wederom niet na. :/

Meer mensen in de regio Eindhoven waar de problemen opgelost zijn? (Arris modem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milanftw
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 07-12-2021
Hier is de situatie enigszins verbeterd, maar gamen is nog steeds onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeljunk_NL
Probleem nog steeds niet opgelost, nog steeds wegvallen van het internet, gamen onmogelijk, 100% packetloss, timeouts etc..... Vriendin van vriendin van mijn broertje werkt bij upc, volgens haar zijn er veel meer klachten sinds de vrieskou, ook schijnen de hubs het erg moeilijk te hebben met de kou... vreemd dat de klantenservice hier niks nuttigs over kan vertellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:00
Verwijderd schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 23:43:
Voor de mensen in de regio Eindhoven;
Mijn problemen zijn sinds gisterenavond opgelost. Vanavond wederom de gehele avond geen packetloss. Er is voor zover ik kan zien niets gedaan door UPC, noch heb ik een modem vervangen. Ik probeer te achterhalen of er zonder mededelen toch iets veranderd is, maar UPC kwam de belafspraak wederom niet na. :/

Meer mensen in de regio Eindhoven waar de problemen opgelost zijn? (Arris modem)
Wat was jouw probleem?

Mijn probleem gisteren was dat overdag tot 4x toe de verbinding wegviel. Een modemreset lostte dit op. De keer dat ik oplette stond het upstream lampje te knipperen. Voor de rest geen noemenswaardige problemen (zoals packetloss) opgemerkt (wat niet wil zeggen dat ze er ook niet zijn).

Dit was overigens alleen overdag (handig, thuiswerkdag). 's Avonds geen last van.

Ook een Arris modem in Eindhoven trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd in "UPC Internet vragen & problemen topic deel II"

Identiek aan wat Pixel Junk meldde.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2012 09:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeljunk_NL
Rukapul schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 09:12:
[...]

Wat was jouw probleem?

Mijn probleem gisteren was dat overdag tot 4x toe de verbinding wegviel. Een modemreset lostte dit op. De keer dat ik oplette stond het upstream lampje te knipperen. Voor de rest geen noemenswaardige problemen (zoals packetloss) opgemerkt (wat niet wil zeggen dat ze er ook niet zijn).

Dit was overigens alleen overdag (handig, thuiswerkdag). 's Avonds geen last van.

Ook een Arris modem in Eindhoven trouwens.
Kunnen jullie misschien traces (ping plotter etc.) posten voordat er een conclusie wordt getrokken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Unicron schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 22:50:
[...]
Hier nog iemand met problemen in Eindhoven (5627). Geen idee wat ze aan het doen zijn, maar sinds 2 dagen klapt mijn internet er ook om de 5 a 10 min uit. Ik heb trouwens een Arris modem en in het verleden nooit problemen gehad. Volgens mij zit UPC gewoon te kloten op hun eigen netwerk. Ik kan mij niet voorstellen dat alle modems ineens gaar zijn.
Donderdagavond was ik niet thuis, maar hier (pc=5625) had ik gisteravond tussen 21:00 en 24:00 ca. 4 keer een onderbreking. Redelijk uitzonderlijk, mijn verbinding (60/6) is normaliter erg stabiel.

Mijn Cisco modem staat naast het beeldscherm, en ik zag dat het complete modem begon met zijn intrainen (upstream zoeken, downstream zoeken, online komen en link maken).

Het Thomson modem wat ik ernaast heb voor UPC telefonie bleef gewoon online gedurende die uitval van de Cisco. Derhalve concludeer ik dat er een probleem was met het docsis headend waar de Cisco tegenaan praatte.

Ik moet toch eens mijn eigen cisco routertje herconfigureren zodat het in noodgevallen omschakelt naar de 256/64k internet verbinding die op het Thomson telefonie modem ook nog beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:18

TommyGun

Stik er maar in!

Ook al enkele dagen ellende hier (5627);

http://www.chelloo.com/up...39236.msg554375#msg554375

Eveneens het upstream probleem dus...

EDIT: Even gebeld met de helpdesk, was weer een erg zinnig gesprek. Er is geen centraal probleem (sure) en ik moet maar even m'n modem resetten met de hard-reset knop, en vervolgens een uur wachten. Er zijn in mijn wijk (?) 18 mensen offline, en dat komt niet in aanmerking voor een ' centrale storing' (dan moet dat aantal namelijk hoger zijn dan 25). Lekker vaag verhaal, waar je verder 0,0 mee opschiet...

[ Voor 72% gewijzigd door TommyGun op 11-02-2012 12:05 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvroosmalen
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-07 16:35
Ik heb er de afgelopen dagen ook last van gehad in 5624.

De verbinding valt gewoon weg, en ik zag een paar keer de modem (Arris) weer vanaf het begin de lampjes laten knipperen. Do avond ging het de eerste keer zo snel, dat ik weer internet had voor ik begon met zoeken naar het probleem. Een kwartier later viel het echt weg. Het vreemde was dat toen de modem na een minuut weer alles netjes liet branden, de status pagina gaf ook aan dat er verbinding was, geen rare problemen maar het internet bleef weg. Toen maar de stekker er uit gehaald, Na opnieuw starten werkt het weer.

Gisteren ook par keer uitval gehad. Dit is echt nieuw, al meer dan 4 jaar nooit problemen gehad, tot een korte storing in oktober.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Herkenbaar. Ik heb al jaren een vrijwel storingsloze verbinding (met Arris modem) op twee adressen in Eindhoven (5621, 5628) gehad en het is echt sinds enige maanden dat ik het idee heb dat de boel niet meer vlekkeloos loopt met als dieptepunt de HTTP storing van afgelopen maand en het wegvallen van de verbinding nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Ik heb nu iemand van de UPC aan de lijn en ze hebben dus voor de Thompson modems met firmare 1.41 een known error open staan met bretrekking op timeouts in ftp en vooral met gamen.

Ze plannen nu gewoon een afspraak in om de nieuwe cisco modem af te leveren.

Onderstaand is wat ik nu heb dus misschien helpt het je...

Information
Standard Specification Compliant DOCSIS 3.0
Hardware Version 1.1
Software Version STBA.01.41
Cable Modem MAC Address 80:c6:ab:9b:a1:c4
Cable Modem Serial Number 00955116403324
CM certificate Installed

Status
System Up Time 2 days 01h:44m:29s
Network Access Allowed
CableModem IP Address ---.---.---.---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Dat is het Thomson probleem. Dat speelt ook.

Er zijn 2 verschillende dingen: het Thomson Firmware gedoe, dat velen bezighouft, daarnaast het probleem dat de modem offline gaat bij flinke donwload (en dus uploaden), skyp, youtube, gaming etctera, wat bij wat ik gezien heb bij het Arris modem lijkt te spelen (???)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
Sinds donderdag ook last van een steeds wegvallende verbinding. Postcodegebied 57.
Na (Thompson)modem-reset doet de boel het weer even maar na een tijdje valt de verbinding weer weg.
Gisteravond de helpdesk gebeld maar die kwam uit op een intern probleem. Komplete onzin dus.
Heb vandaag voor de zekerheid een andere pc geprobeerd, andere kabels, zonder router, enz om echt alle interne mogelijkheden uit te sluiten maar wat ik ook doe, het probleem blijft hetzelfde.
Ook het grootste gedeelte van de dag de modem in de gaten gehouden.
SNR blijft stabiel op 40 dB. Ik zie wat fluctuatie in de RSS. Stond eerst stabiel op 3.6 maar lijkt nu rond te springen tussen 3.4 en 5.5.
Helpdesk zou vanavond om 18:00 uur terug bellen.Dan kan ik 'm gelijk doorgeven dat er schijnbaar toch meer mensen zijn die het probleem hebben want hij had er nog nooit van gehoord.
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je denkt dat het niet erger kan ...

Komt net monteur langs, met een Thomson router i.p.v. een Cisco. Had hij niet eens de opdracht gekregen om modem te swappen naar een Cisco, maar gewoon naar een andere Thomson. Hier wordt je toch helemaal niet goed van.

Hij wilde helemaal niks doen of regelen en het zou wel toch niet aan mijn modem liggen, want hij had hier nog nooit van gehoord. Wilde mij ook nog een andere Cisco modem aansmeren zonder wireless en die heb ik maar geweigerd, omdat volgens hem dan geen mogelijkheid was om die weer (later nog) te swappen voor een wireless modem.

Net maar weer gebeld met helpdesk en die beweerden weer dat er een miscommunicatie was geweest bij het bedrijfje van de monteurs. De monteur had inderdaad gewoon een Cisco moeten meenemen en mij modem netjes swappen. Hij heeft beloofd om er meteen achteraan te gaan en gezegd dat de monteurs weer z.s.m. contact met me zouden opnemen. Ben benieuwd.

Echt, hoe moeilijk kan het zijn zeg ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
@centr1no

Het probleem is wel degelijk bekend en de oplossing ook!!! De oplossing is het omruilen van het modem voor een cisco. Als je vanavond gebeld wordt en de helpdeskmedewerker weet van niets dan moet je vragen of hij direct even ruggespraak wil houden met de technische dienst/afdeling. Die weten wel donders goed wat er momenteel speelt. Gewoon je poot stijf houden en een cisco eisen.

@Evenstar2012

Dat klopt dat de monteurs niet weten waar ze voor komen. De keren dat ze bij mij kwamen wisten ze ook niet wat er aan de hand was. De monteur die hier eergisteren was was gelukkig bekend met het probleem en haalde direct een cisco modem uit zijn wagen. Ik heb zijn werkbrief gezien en daar stond inderdaad totaal niets op over wat de geschiedenis van mijn verbinding was of de afspraak dat het modem gewisseld zou worden voor een cisco.

[ Voor 36% gewijzigd door Nilco op 11-02-2012 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is dan toch echt belachelijk? Nu moet ik maar wachten totdat ze mij weer eens terugbellen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Helppp

Op aanraden van mij is mn schoonvader overgestapt van adsl internet naar Upc kabel. Ze betalen nu iets minder voor veel sneller internet en een stabieler telefoonlijn. Alleen lijkt het alsof we het aansluiten (ikke) verkeerd hebben gedaan. Tv beeld (digitaal) kakt gelijk in zodra je wat aan het downloaden gaat, en krijg je allemaal blokjes te zien. Snelheid van internet is trouwens wel goed. Haal gewoon 5,9mb via nieuwsgroep, zonet even getest.

Beeld is nu weer helemaal goed zonder haperingen omdat ik even niks aan het downloaden ben

Iemand een idee waar het aan kan liggen?

ps. ik heb zelfs een signaalversterker en een dure coax kabel gekocht , 30 euro kwijt :(

// tv beeld valt ook weg wanneer er wordt gebeld, nu net ontdekt

[ Voor 4% gewijzigd door SYQ op 11-02-2012 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 10:03
Een versterker en coax voor €30? Wat voor versterker is dat? Is die wel retour geschikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Het zou wel handig zijn als je vertelt hoe je de zaak hebt aangesloten...

Dit is meestal het gevolg van het modemsignaal wat in de TV / decoder terecht komt. Zou kunnen als je geen of een verkeerde splitter gebruikt hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
SYQ schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 16:42:
ps. ik heb zelfs een signaalversterker en een dure coax kabel gekocht , 30 euro kwijt :(
Dat kan nooit veel goeds zijn!!! De retourgeschikte kabelkeur versterker die ik toen kocht was al bijna € 70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

joopv schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 17:14:
Het zou wel handig zijn als je vertelt hoe je de zaak hebt aangesloten...

Dit is meestal het gevolg van het modemsignaal wat in de TV / decoder terecht komt. Zou kunnen als je geen of een verkeerde splitter gebruikt hebt.
Excuus. Huis is van voor 1985. Zoals in handleiding geschreven heb ik dus de woonkamer splitter (mcp03) gemonteerd. De splitter (met rode dopjes) heb ik dus niet aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
@SYQ

Dat kreng had ik er eerst ook op zitten en niets anders dan problemen. heb toen een BDA-01 gekocht (was toen nog kabelkeur) en geen problemen meer. De BDA-01 klik/druk je ook gewoon op de wandcontactdoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniace
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13-06 10:32
Nou hier hetzelfde probleem met de Thompson modem.
FTP werkt voor geen meter, Battlefield 3 onspeelbaar helpdesk zegt wij kunnen niks doen voor u. Ze sturen een monteur waarbij ik de kans loop 65 euro voor jan... te betalen. Ze gaven wel als optie aan dat de COAX in het huis niet goed moest zijn omdat ik met mijn 60mbit verbinding niet verder dan 38mbit kwam.

Ik ben zelf woonachtig in Eindhoven.

Morgen en overmorgen maar weer bellen en aandringen op een nieuw modem.

[ Voor 8% gewijzigd door maniace op 11-02-2012 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruudx
maniace schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 22:13:
Nou hier hetzelfde probleem met de Thompson modem.
FTP werkt voor geen meter, Battlefield 3 onspeelbaar helpdesk zegt wij kunnen niks doen voor u. Ze sturen een monteur waarbij ik de kans loop 65 euro voor jan... te betalen. Ze gaven wel als optie aan dat de COAX in het huis niet goed moest zijn omdat ik met mijn 60mbit verbinding niet verder dan 38mbit kwam.

Ik ben zelf woonachtig in Eindhoven.

Morgen en overmorgen maar weer bellen en aandringen op een nieuw modem.
Blijven bellen, er zijn medewerkers die je wel serieus nemen! Zodra je die te pakken krijgt kan er opeens wel wat gedaan worden.

Zelf nog niet gebelt door de monteursafdeling, verwacht dat dit te maken heeft met de zaterdag. Maandag hun belletje afwachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

MEGATRON schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 18:12:
@SYQ

Dat kreng had ik er eerst ook op zitten en niets anders dan problemen. heb toen een BDA-01 gekocht (was toen nog kabelkeur) en geen problemen meer. De BDA-01 klik/druk je ook gewoon op de wandcontactdoos.
Ik heb dat splitter met rode dopjes dus niet nodig? Om nou ook zon dba te kopen voor 59 euro :((

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
Tja dat dacht ik ook toen ik de prijs zag, maar is/was zijn geld meer dan waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Die bda01 kocht ik ook 5 jaar terug ofzo, en was toen BIJ DE UPC WINKEL eurootje of 30. Weet niet of ze um nu nog voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilco
@Sjah

En heb jij in die 5 jaar tijd problemen met die BDA-01 gehad?
Ik heb um nu ook ruim een jaar en de problemen die ik heb gehad lagen allemaal aan upc-netwerk. Binnenshuis heb ik alles kabelkeur en dat voorkomt een hoop ellende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Nee nooit, maar daarvoor ook niet, en ik heb niks kabelkeur, gewoon hema-coax wat er al 20 jaar ligt. Vraag me af of ik um ueberhaupt wel nodig had, maar ok het zal vast goed zijn voor de 8 meter kabel van mijn aansluiting naar de tv-box. De modem zit op 50 cm van de muuraansluiting, dus vraag me af of het daarzoveel zin heeft. Moet wel zeggen dat mijn tv prachtig beeld geef, vast wel voor een gedeelte dankzij de versterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniace
bruudx schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 23:57:
[...]

Blijven bellen, er zijn medewerkers die je wel serieus nemen! Zodra je die te pakken krijgt kan er opeens wel wat gedaan worden.

Zelf nog niet gebelt door de monteursafdeling, verwacht dat dit te maken heeft met de zaterdag. Maandag hun belletje afwachten!
Weet je wat het erge gewoon is dat mensen je niet serieus nemen bij de helpdesk ook als je zegt dat er mensen van de helpdesk wel er vanaf weten. Morgen weer bellen en idd maar hopen dat er iemand wel zit met verstand.

Iemand wel een monteur gehad? Zo ja, wat vertellen jullie dan? Want het lijkt me gewoon te makkelijk voor de monteur om te zeggen ligt aan je pc/laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• centr1no
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08-04 20:38
maniace schreef op zondag 12 februari 2012 @ 11:30:
[...]

Weet je wat het erge gewoon is dat mensen je niet serieus nemen bij de helpdesk ook als je zegt dat er mensen van de helpdesk wel er vanaf weten. Morgen weer bellen en idd maar hopen dat er iemand wel zit met verstand.

Iemand wel een monteur gehad? Zo ja, wat vertellen jullie dan? Want het lijkt me gewoon te makkelijk voor de monteur om te zeggen ligt aan je pc/laptop.
Al nemen ze je wel serieus. Ze hebben een procedure die ze moeten doorlopen en die komt op een bepaalde conclusie uit. Als zich een probleem voor doet wat ze zelf nog nooit hebben gehoord kunnen ze op de vloer alleen een keer rondvragen of iemand anders er misschien van gehoord heeft en meer niet.
En ze gaan er zeker niet van uit dat jij weet wat het probleem is terwijl zij geen idee hebben.

Heb van een helpdeskmedewerker ooit eens gehoord dat als hij niet achter het probleem kon komen hij me zou doorzetten naar iemand van de 'technische dienst'.
Iemand ervaringen mee? Bestaat dat bij UPC, een groepje mensen die WEL weten wat ze doen?

Ik zou gisteravond terug gebeld worden maar dat is dus niet gebeurd. :(
Vreemd genoeg blijft internet nu wel werken. Ik ga maar even wat groots downloaden om te kijken wat ie doet.

[ Voor 7% gewijzigd door centr1no op 12-02-2012 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidden
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-09 20:19
haha ja bij UPC bestaat er een groep met die wel weten wat ze doen.
Je moet ze alleen kennen :) via de telefoon kom je er nooit. grote bedrijven zijn nogal log, die hebben eerst een helpdesk die alleen met een belscript werken, in het script staat ook zet de klant x min in de wacht zo dat het lijkt dat je at heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniace
hidden schreef op zondag 12 februari 2012 @ 11:58:
haha ja bij UPC bestaat er een groep met die wel weten wat ze doen.
Je moet ze alleen kennen :) via de telefoon kom je er nooit. grote bedrijven zijn nogal log, die hebben eerst een helpdesk die alleen met een belscript werken, in het script staat ook zet de klant x min in de wacht zo dat het lijkt dat je at heb gedaan.
Nee onzin, als er problemen bekend zijn moeten ze dat eerlijk toegeven. Morgen laat ik me niet afschepen met de speedtest onzin blabla. Er is gewoon een fout en ik kan alleen maar hopen dat de monteur het gelijk door heeft als ie de 21ste er is wat ook echt belachelijk lang is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Nou, inmiddels moet ik mijn verwachtingen m.b.t. het Cisco EPC3925 modem weer wat bijstellen... :-(

FTP-en (en de aanverwante problemen) zijn dan weliswaar verholpen, maar browsen van websites gaat nog steeds met horten en stoten (lijkt wel het aloude [F5] probleem).

Ook reset het modem zich af en toe. Dat merk ik omdat een internet radio stream, die via een AV receiver wordt afgespeeld, af en toe er gewoon mee ophoudt. Loop ik op dat moment naar het modem, dan zie ik dat 'ie net weer aan het opstarten is.

En nog mooier (of liever gezegd triester) is dat UPC het modem weer dichtgetimmerd heeft qua logging mogelijkheden. Je ziet slechts de Firewall logging van de 3925, maar de system log krijg je NIET te zien. M.a.w. je kunt eigenlijk niet rechtstreeks zien/aantonen dat 'ie iedere keer reboot.
Als je het modem m.b.v. Telnet probeert te benaderen is er door UPC ook weer een barrière opgeworpen: de login is veranderd. Het is niet gelijk aan het geconfigureerde password v.d webinterface en het is ook niet de standaard waarde van Cisco voor dit type modem... :N

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:30
Ik kan onderstaande bevestigen. (Thompson TWG870U + nieuwste firmware = problemen)
Ik krijg ook een nieuwe opgestuurd, of router-modem in 1, of modem en router apart.
De cisco router-modems zijn momenteel niet op voorraad werd gezegd.

Information
Hardware Version 1.1
Cable Modem MAC Address -nvt-
Cable Modem Serial Number -nvt-
CM certificate Installed

Status
System Up Time 0 days 19h:28m:25s
Network Access Allowed

Ik werd eindelijke goed en professioneel geholpen, toch blijf ik het irritant vinden dat men altijd maar denkt dat eerst het probleem bij de klant ligt en altijd later weer moet constateren dat het aan UPC ligt.
kbloem schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 13:50:
Ik heb nu iemand van de UPC aan de lijn en ze hebben dus voor de Thompson modems met firmare 1.41 een known error open staan met bretrekking op timeouts in ftp en vooral met gamen.

Ze plannen nu gewoon een afspraak in om de nieuwe cisco modem af te leveren.

Onderstaand is wat ik nu heb dus misschien helpt het je...

Information
Hardware Version 1.1
Cable Modem MAC Address 80:c6:ab:9b:a1:c4
Cable Modem Serial Number 00955116403324
CM certificate Installed

Status
System Up Time 2 days 01h:44m:29s
Network Access Allowed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeljunk_NL
Zojuist met een product specialist gesproken van UPC (networking) en heeft mij verteld dat er uit de trace die hij op vrijdag heeft gestart niks op te merken is. Wel zag hij in mijn modem dat er iets mis is op voice en dacht dat het upstream probleem hiermee te maken kan hebben. Op voice (telefonie) klagen er namelijk klanten over onderbrekende telefoon gesprekken in het Eindhoven gebied. Op dit moment hebben ze een ticket hebben opstaan die betrekking zou hebben op het timeout, hoge ping probleem. Hij kon mij alleen geen indicatie geven wanneer het is opgelost.... Wel zou hij mij up-2-date houden. Zie hieronder voor de laatste update UPC website Regio Eindhoven 5611:

Televisie

Door een storing kunt u op dit moment mogelijk geen gebruik maken van uw UPC Digitale TV. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing

Starttijd: 12 februari 2012 - 10:33

Internet

Door een storing kunt u op dit moment mogelijk geen gebruik maken van uw UPC Internetverbinding. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing.

Starttijd: 07 februari 2012 - 10:03
Verwachte eindtijd: onbekend

Telefonie

Door een storing kunt u op dit moment mogelijk geen gebruik maken van uw UPC Telefonieverbinding. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing.

Starttijd: 07 februari 2012 - 10:03
Verwachte eindtijd: onbekend

Ik word er niet goed van....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
De verbinding sprong er hier (Eindhoven, Arris modem) net ook weer uit. Modemlog:
2/12/2012 17:50 20000500 3 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out
2/12/2012 17:50 16040100 4 DCC-ACK not received
2/12/2012 17:51 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
2/12/2012 17:51 20000400 3 Received Response to Broadcast Maintenance Request, but no Unicast Maintenance opportunities received - T4 timeout
2/12/2012 17:51 14020600 3 DCC aborted unable to communicate on new upstream channel
2/12/2012 17:51 18000200 3 UCD invalid or channel unusable
2/12/2012 17:52 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
2/12/2012 17:52 1040100 6 TLV-11 - unrecognized OID
Een geforceerde modemreset lost dit op.

edit
en om 21.00 nogmaals:
2/12/2012 21:01 20000500 3 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out
2/12/2012 21:01 16040100 4 DCC-ACK not received
2/12/2012 21:01 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
2/12/2012 21:02 20000400 3 Received Response to Broadcast Maintenance Request, but no Unicast Maintenance opportunities received - T4 timeout
2/12/2012 21:02 14020600 3 DCC aborted unable to communicate on new upstream channel
2/12/2012 21:02 18000200 3 UCD invalid or channel unusable
2/12/2012 21:02 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
2/12/2012 21:02 1040100 6 TLV-11 - unrecognized OID

[ Voor 30% gewijzigd door Rukapul op 12-02-2012 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Niet online
Hier (5612AC) ook problemen. Ik heb zo'n stroomschakelaar met afstandsbediening tussen de stekker van het modem en het stopcontact geplaatst, nou kan ik zonder opstaan het modem herstarten 8)

Volgens een vriend van me die UPC-monteur is moet ik gewoon afwachten.

De output van mijn modem log;
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rzYDy.png

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heilige Kaas
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-08 17:12
Ik heb nog geen enkel probleem gehad met upc. (6681)
Alleen een week of twee geleden dat er af en toe een pagina niet wou laden maar eenmaal f5 loste dit probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn twee mogelijke verklaringen voor het feit dat de problemen hier in Eindhoven nog niet opgelost zijn:

De eerste is dat UPC hun problem-management absoluut niet op de rit hebben: klachten worden niet gegroepeerd als zijnde een structureel probleem en ge-escaleerd naar de hogere regionen van het beheer.

Dit zou voor een ieder bedrijf dat zichzelf graag zou zien als een professioneel bedrijf een bijzonder zorgwekkende constatering moeten zijn.

De tweede verklaring is dat men wel op de hoogte is van de oorzaak (zoals reeds eerder aangegeven, de recente vorst) maar men rustig afwacht totdat de problemen vanzelf weer overgaan.

" Het kan niet eeuwig blijven vriezen"

Volgende vorstperiode zitten wij, de klanten, weer met de gebakken peren.

Kosten/baten verhaal, we kennen het argument als consument intussen wel. Het feit dat we na een week nog steeds geen oplossing hebben doet mij vermoeden dat het laatste het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Aike schreef op zondag 12 februari 2012 @ 21:57:
Hier (5612AC) ook problemen. Ik heb zo'n stroomschakelaar met afstandsbediening tussen de stekker van het modem en het stopcontact geplaatst, nou kan ik zonder opstaan het modem herstarten 8)
Het modem wat ik (jaren geleden) hiervoor had kon ik tenminste gewoon via de webinterface restarten :P
Volgens een vriend van me die UPC-monteur is moet ik gewoon afwachten.

De output van mijn modem log;
[afbeelding]
Is dat een recent screenshot? Ik zie mijn storingen er niet op staan.

Wel zie ik overlap met de storing van de 10e met 3 minuten verschil oid:
2/10/2012 16:43 20000500 3 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out
2/10/2012 16:43 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
2/10/2012 16:44 20000400 3 Received Response to Broadcast Maintenance Request, but no Unicast Maintenance opportunities received - T4 timeout
2/10/2012 16:44 14020600 3 DCC aborted unable to communicate on new upstream channel
2/10/2012 16:44 18000200 3 UCD invalid or channel unusable
Verwijderd schreef op zondag 12 februari 2012 @ 22:46:
Er zijn twee mogelijke verklaringen voor het feit dat de problemen hier in Eindhoven nog niet opgelost zijn:

De eerste is dat UPC hun problem-management absoluut niet op de rit hebben: klachten worden niet gegroepeerd als zijnde een structureel probleem en ge-escaleerd naar de hogere regionen van het beheer.

Dit zou voor een ieder bedrijf dat zichzelf graag zou zien als een professioneel bedrijf een bijzonder zorgwekkende constatering moeten zijn.

De tweede verklaring is dat men wel op de hoogte is van de oorzaak (zoals reeds eerder aangegeven, de recente vorst) maar men rustig afwacht totdat de problemen vanzelf weer overgaan.

" Het kan niet eeuwig blijven vriezen"

Volgende vorstperiode zitten wij, de klanten, weer met de gebakken peren.

Kosten/baten verhaal, we kennen het argument als consument intussen wel. Het feit dat we na een week nog steeds geen oplossing hebben doet mij vermoeden dat het laatste het geval is.
Waar is die "vorst"-verklaring te vinden? Gezien het bereik van de klachten zou dat op een vrij centraal punt moeten zitten wat me enigszins onwaarschijnlijk lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Officieel is die vorstverklaring natuurlijk nergens te vinden..

Alleen een hoop mensen op verschillende fora die problemen in regio Eindhoven zijn gaan ondervinden toen het begon te vriezen.

Het hoeft niet de oorzaak te zijn. Wat de oorzaak ook mogen zijn; gebruikers krijgen het standaard verhaaltje te horen en intussen word het probleem niet opgelost.

Nog nooit een ISP meegemaakt die zo laks is met het oplossen van problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend contact gehad met de UPC klantenservice na 12 min wachten (gelukkig verloor ik mijn verbinding niet)....

Ik kreeg, zoals verwacht een echte helpdeskmedewerker aan de telefoon en hem uitgelegd welke problemen ik ondervond. Mijn verbinding hapert ontzettend zodat mijn bandbreedte terugloopt naar luttele KB's of houdt hij er helemaal mee op. Wat ik allemaal heb geprobeerd:

- DNS flush
- Router reboot
- Modem reboot
- Router firmware opnieuw geïnstalleerd
- Andere DNS servers ingesteld
- SSDP Discovery service gestopt
- UPnP Device Host service gestopt
- UPnP op router gedisabled
- Automatische netwerk detectie disabled

Geen van allen heeft succes, mijn huidige modem is 100% in orde volgens de helpdeskmedewerker maar krijg toch een nieuwe...Huh? Een andere oplossing hadden ze niet...

Zo ziet mijn bandbreedte eruit en dit is het log van de modem...

Afbeeldingslocatie: http://www.nhwdesign.nl/niek/Bandbreedte.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.nhwdesign.nl/niek/ArrisLog.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 13:01:
Zo ziet mijn bandbreedte eruit en dit is het log van de modem...

[afbeelding]

[afbeelding]
Ook maar even remote ingelogd en op de eventlog gekeken (had al gemerkt dat ik vanochtend remote niet erbij kon):
2/13/2012 9:28 20000500 3 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out
2/13/2012 9:28 16040100 4 DCC-ACK not received
2/13/2012 9:28 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
2/13/2012 9:28 20000400 3 Received Response to Broadcast Maintenance Request, but no Unicast Maintenance opportunities received - T4 timeout
2/13/2012 9:28 14020600 3 DCC aborted unable to communicate on new upstream channel
2/13/2012 9:29 18000200 3 UCD invalid or channel unusable
2/13/2012 9:29 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
2/13/2012 9:29 1040100 6 TLV-11 - unrecognized OID
2/13/2012 11:11 20000500 3 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out
2/13/2012 11:11 16040100 4 DCC-ACK not received
2/13/2012 11:11 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
2/13/2012 11:12 20000400 3 Received Response to Broadcast Maintenance Request, but no Unicast Maintenance opportunities received - T4 timeout
2/13/2012 11:12 14020600 3 DCC aborted unable to communicate on new upstream channel
2/13/2012 11:12 18000200 3 UCD invalid or channel unusable
2/13/2012 11:12 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
2/13/2012 11:13 1040100 6 TLV-11 - unrecognized OID
Wat opvalt is dat mijn storingen niet overeenkomen met die van jou. Wel exact dezelfde meldingen, maar niet dezelfde timing.

Ergens in het netwerk van UPC rammelt echter wel wat... headend, Arris-modem-firmware, iets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik woon in Eindhoven (5613), misschien heeft dat er mee te maken?
Had de laatste maanden sowieso ook veel last van de automatisch ingestelde DNS servers van UPC...Veel websites kon ik gewoon niet openen of zelfs pingen. Na het handmatig aanpassen van de DNS servers is dat probleem iig opgelost maar wel raar dat het überhaupt kan....

Het lijkt wel of de bandbreedte afgeknepen wordt op sommige momenten. Wanneer ik namelijk gewoon aan het surfen ben is er niets aan de hand. Pas wanneer ik veel (grote) bestanden ga uploaden, downloaden of ga gamen ontstaan de problemen....

Of mijn vriendin langdurig gaat bellen met digitale telefonie van UPC (wat imo echt verboden moet worden >:) ) ik raak dat ding niet eens aan 8)7 )

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2012 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OP de storingspagina van UPC staat dat de internetproblemen in de regio Eindhoven opgelost zijn.

Nou mooi niet dus.

Maar ja, als er niets staat dan zijn er geen problemen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Problemen en vooral veel ergernis tijdens het gamen via de ps3(5611), ondanks mijn cisco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik haalde gisteren gewoon maximaal 950KB/ps met een 120MBit abo :| Ik snap er niks meer van. Wat lopen ze te kloten bij UPC joh?

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De verbinding wordt er wel beter...Lijkt wel of de storing als sneeuw voor de zon verdwijnt ;)

Edit: Te vroeg gejuichd.....

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2012 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uroy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1770292937.png
Mijn snelheid is al een week gehalveerd internet en mailserver is traag postcode 5704
1200 gebeld en werd mij verteld dat de nieuwe firmware het probleem is.
Mijn thomson TWG870 modem wordt wordt vervangen en krijgt binnen een week een nieuwe toe gestuurd.
Misschien andere gebruikers met deze modem ff 1200 bellen

talkin' is cheap, people follow like sheep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniace
Prachtig kreeg vanmorgen nog te horen dat er geen problemen waren toen ik 1200 belde..... Vanavond maar weer voor de 4de keer bellen. Wat een rukkers zijn het daar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

maniace schreef op maandag 13 februari 2012 @ 14:43:
...Wat een rukkers zijn het daar toch.
Eén ding moet je UPC toegeven, ze zijn wel consequent, ze blijven gewoon alles ontkennen.

"Een pro- en interactieve opstelling waar we de verwachtingen van onze klanten mee overtreffen." zeggen ze zelf op hun website. En idd, dat klopt... :Y 7(8)7

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modems zijn niet het probleem.

Probleem zit in de infra bij UPC.

De rest zijn zoethouders.

UPC wil het probleem blijkbaar niet oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeecht
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13:30
Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 15:20:
Modems zijn niet het probleem.

Probleem zit in de infra bij UPC.

De rest zijn zoethouders.

UPC wil het probleem blijkbaar niet oplossen.
Ik vind het prima, zolang ze gratis modem/routers blijven opsturen. Ik stuur de oude pas terug als de problemen opgelost zijn. Maar mijn gevoel zegt ook dat er "meekijk" apparatuur is aangezet en dat daarom alles zo loopt te klooien. En uitzetten zal wel weer te duur zijn.

Edit: Oops verkeerde knop.... In de regio Amsterdam en Zaanstad is het momenteel tranen met tuiten huilen.
Van de 120mbit of 50mbit zijn nog maar enkele over... steeds disconnects. Ben echt benieuwd of de nieuwe modem het gaat oplossen!

Edit2: Misschien maar weer even op de frontpage zetten en mensen te adviseren te blijven bellen als je internet steeds uitvalt? En als UPC ontkent (bij mij dus toegegeven), dan opnieuw 1200 bellen en anders een mailtje naar Kassa?

[ Voor 31% gewijzigd door neeecht op 13-02-2012 16:30 ]

Pagina: 1 ... 75 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.