UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 74 ... 103 Laatste
Acties:
  • 804.831 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:18
Richub schreef op maandag 30 januari 2012 @ 16:47:
[...]

Dat is dus precies wat ik gedaan heb. ;)
Nu nog wachten op een antwoord, maar ik heb net dit weekeinde gemaild dus het kan nog even duren.
En inmiddels mail gehad dat ik over 4 tot 6 weken een Cisco modem toegestuurd krijg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Heb vanmiddag contact gehad met Jordy-Webcare en die gaf aan dat er wat aangepast is.
Idd, nieuwe firmware in de Thomson. Maar of dat nou een verbetering is:

Er is zeker niks op TV:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1742746282.pngAfbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1742750234.png
Ook websites beginnen weer traag te reageren, en FTP connecties beginnen te haperen. Zucht , het is weer feest... :N
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1742754437.pngAfbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1742756410.png

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Straks ook maar eens UPC bellen.
Vind dit schandalig!! :(
Kan niet eens fatsoenlijk navigeren op het internet.
Downloaden gaat met 2kbs. :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Jieve schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 20:11:
Straks ook maar eens UPC bellen.
Vind dit schandalig!! :(
Kan niet eens fatsoenlijk navigeren op het internet.
Downloaden gaat met 2kbs. :S
Even iets stoms, maar gebruik jij toevallig op dit moment ook iets van Bittorent? Ik ben erachter gekomen dat als Bittorent aan staat en jij Block IP Flood Detection en/of Block IP Flood Detection en/of Block Anonymous Internet Request in hebt geschakeld op je router, dat je alle verbindingen eruit klappen.

offtopic:
eigenlijk nogal wiedes, maar het heeft bij mij even mogen duren voordat het dubbeltje viel :$

[ Voor 33% gewijzigd door Outerspace op 31-01-2012 20:31 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Het is idd KMP met FTP transfers! :(
Heb al van alles geprobeerd, maar sinds de FW upgrade naar 01.41 is het bagger
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=42873.msg551940

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gubyan
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-07-2023
Het is hier nog steeds ruk. Uploaden kan niet en laden webpages gaat trager dan 14k4 modem ... wat een prutzooi :( |:(
gubyan schreef op maandag 30 januari 2012 @ 18:28:
Hier nog steeds last (Apeldoorn) klachten varieeren van niet vooruit te branden traag internet tot terugval in het signaal van de tv (zenders die wegvallen) Signaal varieert van 40 tot 80 %.

Zien jullie ook een correlatie tussen de sterkte van het tv signaal en de snelheid van het internet?

Vorig jaar overgestapt, zeer tevreden, totdat ze ergens in de wijk gingen sleutelen, (had een aankondiging ontvangen hierover.) Sindsdien is het erg onbetrouwbaar qua signaal kwaliteit.

In huis gebruik ik de beste kabels en pluggen. Monteur is al een keer langsgeweest.
Hij weet het aan de kpn, die alles wegdrukt met zijn mobiele zenders ... oke, als dit zo zou zijn, dan betekend dit dus dat er ook signalen via de lucht gaan (upc --> kabel?) KPN is toch ook gebonden aan limieten qua straling? Aanpakken die hap (als het geen broodje aap verhaal is).

Anyways, het gamma van mogelijke oorzaken is kleurrijk en veelvuldig.

Bij elk contactmoment met de HD blijf ik ook aangeven dat wij 100% storingsvrij waren voordat ze ons wijkpunt hadden vervangen. Dit wordt altijd steevast genegeerd.

Het schijnt dat hetgeen vervangen is goedkoper is qua onderhoud... jaja, en wat leren we allemaal als kleine kleuter tweaker? Goedkoop is toch wel heel vaak duurkoop...

Anyway, dit waren my 2 cents. 8)7 :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Amsterdam heb ik nog geen problemen gehad ? zitten de problemen op regionale servers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Heb inmiddels ruim een maand de Cisco modem en heb sindsdien ook geen problemen meer, ook nu niet. Tip voor de mensen als alternatief voor de webcare: bellen en zeggen dat je terug wil naar KPN werkt ook om een nieuwe modem te krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiXX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-09 21:17

WiXX

Kijk uit malloot een...

En ja hoor het is weer raak. Na een klein weekje geen problemen te hebben is het vanavond weer raak.

Traag als dikke poep door een rietje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Tjonge, jonge, kan er nu echt niks meer goed gaan bij UPC?

Ik heb m'n PC omgezet naar m'n backup ADSL verbinding, en wat blijkt: FTP loopt meteen weer als een zonnetje! Dus het ligt ECHT aan de firmware update!
En met firmware 01.38 werkte het ook op de UPC verbinding.
Dus UPC, downgrade naar previous version, of zorg voor een update naar een WEL werkende versie.

Ik zie er nu al weer tegenop om morgen de HD te moeten bellen, die valt ook gewoon niks aan het verstand te brengen. 7(8)7

Ook maar Jordy van Webcare weer ge-PM-ed. Hopelijk brengt dat soelaas.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zojuist te horen gekregen dat ik 8 (!) weken moet wachten tot mijn upgrade van 25 naar 50mbit door is.. modem kunnen ze op dit moment niet leveren. epic fail als je t mij vraagt. zit trouwens in lelystad, voor de rest geen verbinding problemen hier gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Laatst online: 02-08 17:48
Outerspace schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 20:23:
[...]

Even iets stoms, maar gebruik jij toevallig op dit moment ook iets van Bittorent? Ik ben erachter gekomen dat als Bittorent aan staat en jij Block IP Flood Detection en/of Block IP Flood Detection en/of Block Anonymous Internet Request in hebt geschakeld op je router, dat je alle verbindingen eruit klappen.

offtopic:
eigenlijk nogal wiedes, maar het heeft bij mij even mogen duren voordat het dubbeltje viel :$
Nee via nieuwsgroepen.
Maar in het algemeen is het erg traag.
Een pagina openen die normaal in 2sec open was duurt soms nu wel 30sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds enorm traag ladende pagina's vandaag. Is nog niets aan gedaan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 21:08:
In Amsterdam heb ik nog geen problemen gehad ? zitten de problemen op regionale servers ?
Heb hier behoorlijk wat problemen in Amsterdam, verbinding lijkt stabiel maar krijg gewoon time-outs!
Edit: het plaatsen van deze post kostte 10 seconden.....

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2012 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 05:33

FCC

Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 00:14:
zojuist te horen gekregen dat ik 8 (!) weken moet wachten tot mijn upgrade van 25 naar 50mbit door is.. modem kunnen ze op dit moment niet leveren. epic fail als je t mij vraagt. zit trouwens in lelystad, voor de rest geen verbinding problemen hier gehad
Dat is vreemd. Ik heb vorige week ook een upgrade gedaan (telefonisch) van 25 naar 50 Mb en had dezelfde avond nog de juiste snelheden. Het modem is inderdaad niet leverbaar, ik zou een router toegestuurd krijgen.

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 15:16

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

Welk modem heb je dan nu FCC-gast?.
Hier ook een 25 --> 50 up-grade aangevraagd en moet ook wachten op een toegezegd EPC 3212 die een Arris TM602B zal gaan vervangen. Dan pas zou de snelheid omhoog kunnen.

[ Voor 1% gewijzigd door KroontjesPen op 01-02-2012 15:28 . Reden: dubbel woord ]

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

ehtweak schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 13:01:
Het is weer lekker instabiel: :(
[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Volgens UPC is dit een 60Mb/6Mb verbinding... :N

Zet trouwens wel m'n vraagtekens bij de juistheid van speedtest.net resultaten...want een ping tijd van 0ms kan helemaal niet... 7(8)7
Speedtest.net is imo een site die doorgaans wel de juiste resultaten laat zien.
Zelf had ik ook problemen maar sinds vandaag lijkt het opgelost( heb ook 60/6)
Dit was de vorige dagen vaak bijna de helft of minder, enige wat soms nog vreemd is dat de pagina's van bepaalde sites opeens erg langzaam aan laden . niet 30 sec of iets dergelijks maar ipv bv 1 sec 5-10 sec.
Geen wereld ramp dus, en het zal ook wel gefixed worden en anders even de webcare medewerker benaderen die ons al heel goed heeft geholpen want 5-10 sec voor bepaalde pagina's dat is wel wat lang als het normaal binnen een sec geopend word.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1744415638.png

Ook had ik opeens wat vreemde Ping problemen die zijn nu ook helemaal weg, ik had veel last van Jitter en package loss

Afbeeldingslocatie: http://www.pingtest.net/result/55862295.png

[ Voor 30% gewijzigd door pino85 op 01-02-2012 14:33 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:11

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Ik heb afgelopen dagen met mijn Cisco EPC3925 EuroDocsis 3.0 2-PORT Voice Gateway geen last meer van haperende verbindingen (Zutphen). Gelukkig maar d:)b

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 05:33

FCC

KroontjesPen schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 14:20:
Welk modem heb je dan nu FCC-gast?.
Hier ook een 25 --> 50 up-grade aangevraagd en moet ook wachten op een toegezegd EPC 3212 wachten die een Arris TM602B zal gaan vervangen. Dan pas zou de snelheid omhoog kunnen.
Ik heb de Cisco epc 3212 inderdaal al, is tijdje geleden omgeruild. Daar zal het dan aan liggen. Balen voor jullie :'(

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:56
Gisteravond zaten met 4 man op een Engelse BF3 server (=Hairy Haggis= *OCB* Owld Crabbit Bastarts @ sGs alliance).

Tijdens een uurtje spelen knalde ik en een kennis van me 6 keer uit de server (connection timed out) Beide uit Nijmegen, beide UPC. De andere gamers kwamen uit Utrecht (Ziggo), Friesland (UPC) en hadden geen last van deze connection timed out.

Wel ERG toevallig!

Topic op Chelloo.com: http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=42619.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Niemand problemen met FTP transfers?
Want sinds de geforceerde (door UPC) update van de TWG870 naar F/W 01.41 heb ik last van timeouts op FTP transfers. :(
En dat was 3 dagen geleden (met F/W 01.38) absoluut NIET het geval.

Symptoom: om de zoveel bestanden, 10 a 20 stuks, blijft een transfer hangen, soms gaat 'ie door, soms knalt 'ie eruit.
Geprobeerd met FileZilla en jAlbum transfers. Zowel in passive als active mode. :-(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

ehtweak schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 18:59:
Niemand problemen met FTP transfers?
Want sinds de geforceerde (door UPC) update van de TWG870 naar F/W 01.41 heb ik last van timeouts op FTP transfers. :(
En dat was 3 dagen geleden (met F/W 01.38) absoluut NIET het geval.

Symptoom: om de zoveel bestanden, 10 a 20 stuks, blijft een transfer hangen, soms gaat 'ie door, soms knalt 'ie eruit.
Geprobeerd met FileZilla en jAlbum transfers. Zowel in passive als active mode. :-(
Net nog wat binnengehaald via FTP, werkt prima. Snelheid is gewoon goed, wel via AUTH TLS overigens (geen idee of dat wat uitmaakt). Problemen lijken hier zo goed als opgelost, sommig spul buffert nog wel erg traag overigens.

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Phyxion: maar gebruik jij ook een TWG870?

zie ook: http://www.chelloo.com/up...topic=42873.msg552156#new

En dat het aan UPC ligt, weet ik wel zeker.
Als ik namelijk terugschakel naar mijn backup ADSL verbinding (die is weliswaar trager) blijven de transfers WEL lopen, zonder haperingen...

[ Voor 44% gewijzigd door ehtweak op 01-02-2012 19:12 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb helemaal nergens last van, mijn ping is gewoon zoals het de afgelopen 2 jaar altijd is geweest, ook heb ik helemaal geen last van sites die niet of gedeeltelijk laden, ik heb ook geen time-outs, of geen internet, ik download/kijk 1080p/720 Youtube filmpjes, ik game etc, per dag zit ik +- 10 uur achter de PC.

Zit trouwens in de omgeving Apeldoorn, als ik dan speedtest.net gebruik en dan Alkmaar ( denkt dat ik in drachten zit.. ) kies heb ik zoals altijd tussen de 12/17ms ping ( nu net 15ms ) en ik haal gewoon mijn 25Mbps en 1.5Mbps ( draadloze verbinding, gewapend beton ertussen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 15:38

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

@ehtweak

Het is een vrij specifieke situatie waarin de problemen optreden. Ik gebruik geen FTP maar heb last van hetzelfde probleem. Het lijkt erop dat de nieuwe FW inactieve verbindingen veel te snel afkapt. Bij mij zijn het database verbindingen (ik werk regelmatig thuis) naar onze servers die afgekapt worden als ik eventjes niets gedaan heb.

FTP transfers die uit één stuk bestaan, bijvoorbeeld een groot bestand, zullen prima gaan. Maar afhankelijk van je FTP-client kun je wel last hebben van en grote hoeveelheid kleinere bestanden.

Ligt inderdaad zeker weten aan de nieuwe firmware.

[ Voor 4% gewijzigd door Cloud op 02-02-2012 10:31 ]

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slowmotion
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:28
Hier ook veel disconnects na het copieren van 1 bestandje, paar Kb. via FTP. hij disconnect dan direct na de copieer slag.

internet radio disconnect ook af en toe. als er een hickup is in de verbinding is dan stopt de radio
stream en kan ik opnieuw connecten. helaas doet de reciever dat niet automatisch.

sinds de troubles van afgelopen week en de nieuwe firmware de thomson modem (router).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Jordy (UPC) is er in elk geval van op de hoogte en het schijnt dat zelfs sommige helpdesk-medewerkers het probleem erkennen; dat is tenminste iets. Dan wordt er aan gewerkt.

Het probleem lijkt eigenlijk heel erg op een probleem met de eerste FW versies van de Thomson TWG870. Dat veroorzaakte volgens mij exact dezelfde symptomen. Misschien een teruggekomen bugje of configuratieinstelling?

Heb er persoonlijk niet heel veel last van, maar het zou wel fijn zijn als het opgelost wordt.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread
  • Laatst online: 15-09 09:07

dread

Sluwe vlaming

Hier in 1033 (amsterdam) ook last van..

websites laden traag.

FTP is een drama.

Ik heb met de helpdesk gesproken en daar was men niet op de hoogte dus ik heb ze de topics op tweakers en chelloo laten zien en ze waren verbaasd.

Ze zouden kijken wat het probleem is en me zondag ?? terugbellen.

Ik ben benieuwd.

Wat echt vaag is: Ik maak ee account aan op chelloo om in contact te komen met Jordy en dat lukt niet.

De ingevoerde l/pw werkt niet. Als ik een mail laat versturen met een nieuw wachtwoord komt die niet aan op het ingevoerde email adres?? Vage toestanden hier!

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-09 17:54
dread schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 11:40:
Hier in 1033 (amsterdam) ook last van..

websites laden traag.

FTP is een drama.

Ik heb met de helpdesk gesproken en daar was men niet op de hoogte dus ik heb ze de topics op tweakers en chelloo laten zien en ze waren verbaasd.

Ze zouden kijken wat het probleem is en me zondag ?? terugbellen.

Ik ben benieuwd.

Wat echt vaag is: Ik maak ee account aan op chelloo om in contact te komen met Jordy en dat lukt niet.

De ingevoerde l/pw werkt niet. Als ik een mail laat versturen met een nieuw wachtwoord komt die niet aan op het ingevoerde email adres?? Vage toestanden hier!
Je kan het ook via twitter doen dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

volgens UPC is het opgelost :(

Update 30-01-2012 (16:00)
Vanochtend zijn er door UPC aanpassingen gedaan die het probleem zouden moeten hebben opgelost. Zie ook dit bericht. Gezien de reacties die daarop volgen lijkt het probleem inderdaad opgelost. Heb je toch nog problemen met de verbinding dan kan dat een andere oorzaak hebben die niet gerelateerd is aan het "pagina's laden traag, of half" probleem.
Update 27-01-2012 (13:15)
Jordy-UPC (Webcare) geeft aan dat UPC intern nogsteeds druk bezig is met het onderzoeken van dit probleem. Wat het er niet makkelijker op maakt is dat testen zoals traceroutes en pings gewoon goed verlopen. Daarnaast zien ze ook geen toename van calls op de helpdesk. Dit wil niet zeggen dat er geen probleem is, maar dat te weinig mensen dit als storing aanmelden. Vandaar ook het verzoek, ervaar je de traagheidsproblemen zoals hier beschreven? Meldt dit dan op nummer 1200 of 0900-1580.

bron: http://www.chelloo.com/

Edit: @cloud okay zijn er dus meerdere dingen die spelen. Ik heb last van de ftp idd

[ Voor 4% gewijzigd door dread op 02-02-2012 14:55 ]

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat is het F5-probleem ja, dat heeft niets uit te staan met het 'FTP' probleem wat momenteel bij mensen met de nieuwere firmware speelt.

Als jij nog steeds last hebt van traag en/of half ladende websites zou ik wel even contact opnemen met de helpdesk of beter nog, de webcare. Dan is er iets anders aan de hand :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Laatst online: 15-09 14:09
Ik heb ook een thompson met nieuwe firmware, van v1.31 naar v1.41 en mijn snelheid is ook afgenomen
Van vandaag
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1747169288.png

Van verleden week

Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/1736674043.png
toch mooi naar beneden gezakt...

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

donald_dick schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 17:11:
Ik heb ook een thompson met nieuwe firmware, van v1.31 naar v1.41 en mijn snelheid is ook afgenomen
Van vandaag
[afbeelding]

Van verleden week

[afbeelding]
Snelheid als in Mbps of ping?, want je hebt vandaag Alkmaar geselecteerd en de vorige keer Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFZ61
  • Laatst online: 22:56
donald_dick schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 17:11:
Van vandaag
[afbeelding]

Van verleden week

[afbeelding]
Je zult toch regelmatig een snelheid test moeten uitvoeren. Wat ik een betere test vind om een bestand te downloaden. Ik kom regelmatig op de speedtest van BBnet.

http://www.bbned.nl/speedtest/

Kies gewoon eens de 1000MB data downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inferius
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-12-2023
Argh!

Om de 5 minuten vliegt internet er uit voor een seconde of 20 om daarna weer online te komen voor even. Kan niet werken/gamen zo! Ben sinds 1 december overgestapt op UPC en tot 31 januari was alles vlekkeloos, maar nu is het echt dramatisch. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

En inmiddels is het al de vierde dag dat FTP niet funktioneert.
Leuk UPC, bedankt. :N

Dan zijn er ook nog van die lolbroeken die beweren dat de 'gemiddelde' klant van UPC geen FTP gebruikt, m.a.w. het is niet belangrijk... 8)7

[ Voor 49% gewijzigd door ehtweak op 03-02-2012 07:15 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Zo'n test zegt inderdaad veel meer dan die speedtest.net servers. De performance van die servers onderling verschilt zo erg en dan ook nog eens per tijdstip, dat het amper nog wat zegt.

Ik kan vrijwel altijd mijn verbinding compleet voltrekken, maar ik haal vrijwel nooit de maximale snelheid bij speedtest. Altijd 5-15 mbit minder.
ehtweak schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 07:14:
En inmiddels is het al de vierde dag dat FTP niet funktioneert.
Leuk UPC, bedankt. :N
Ik denk niet dat ze het met opzet doen. Helaas nog geen informatie van Jordy over een eventuele oplossing..

[ Voor 20% gewijzigd door Cloud op 03-02-2012 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Ik heb het eens geprobeerd bij xs4all.
100MB testbestand via ftp. Begon hoopvol met 1mb per seconde maar zakte helemaal in naar 100 kb/s en soms zelfs nog lager. Erg vreemd.

Hier te vinden: ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Franko P. schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 08:50:
Ik heb het eens geprobeerd bij xs4all.
100MB testbestand via ftp. Begon hoopvol met 1mb per seconde maar zakte helemaal in naar 100 kb/s en soms zelfs nog lager. Erg vreemd.

Hier te vinden: ftp://ftp.xs4all.nl/pub/test/
Wat voor verbinding heb je en werk je bedraad of draadloos? Want hoewel het even duurt voordat hij op snelheid is, haal ik daar gewoon ruim 7 MB/sec zonder inkakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kreeg gisteren UPC all in one met 50Mb internet opgeleverd in postcodegebied 1016.
Geleverde apparatuur: Cisco EPC 3208 en Sitecom WLK-2000

Met draad:
Speedtest.net 48.22 Mbps / 2.51 Mbps.
Bbned 100MB gaat met 5.70 MB/s

Niet ontevreden, zal in weekend router aansluiten en nog wat testjes doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeljunk_NL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-03 08:58
Beste tweakers en UPC medewerkers,

Ik heb een vraagje en hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb nu meer dan een week last van een erg hoge ping in games (BF3, Nederlandse servers) maar ook als ik direct ping naar websites gehost in Nederland. Eerder had ik hier ook last van maar dit kwam sporadisch voor (max. 1x per maand) Ik heb hier eerder contact over gehad met UPC, probleem was niet opgelost maar goed, 1x per maand kan ik mee leven...

Mijn setup:

-Game PC (specs niet nodig denk ik)
-Download PC (specs niet nodig )
-Wand contact doos --> Coax Kabel --> Modem (Cisco)
-Modem (Cisco) --> UTP Kabel --> PC
-25 mbit internet UPC

-Ik heb de modem al meerdere keren gereset d.m.v. een hard reset (stroom eraf en pinnetje indrukken 30 sec. terwijl pin ingedrukt, stroom erop, modem laten opstarten, PC onieuw opstarten en een nieuw IP adres laten verkrijgen)
-Ik heb een game PC en een download PC, eerder aangesloten op een router maar deze heb ik tijdens het testen er tussen uit gehaald (logisch) De router is dus niet verbonden met 1 van de pc of met de modem.
-Ik test mijn ping als volgt: Start --> cmd.exe --> ping -t www.google.nl of www.upc.nl of www.tweakers.net En via speedtest precies hetzelfde verhaal. Zelfs mijn download snelheid geeft soms 15 mbps aan en soms gewoon 23 mbps... (25 wordt beloofd)
-Ik kreeg eerst altijd een ping tussen de 16 en 19 soms 21 maar niet hoger.
-Sinds een week nu, schiet mijn ping omhoog en varieert deze tussen de 16, 34, 201, 17, 64, 107,19 etc. etc. wat resulteerd in lagg en soms in timeouts.
-Er zijn geen andere apparaten aangesloten. Wel heb ik mijn ping zowel direct op mijn download als game pc getest en geeft hetzelfde resultaat.
-UTP Kabel vervangen
-Ik had hier 1x per maand last van, maar nu het meer dan een week duurt was ik het zat en belde met UPC.

-Gister met de UPC klanten service gebeld, modem uitgelezen en zag er volgens de medeweker goed uit...
-De bekende UPC download problemen etc. doen zich volgens UPC klantenservice niet voor in Eindhoven....

EDIT 1

Gister weer contact opgenomen met de klantenservice, direct naar een supervisor gevraagd, hij heeft mij uitgelegd dat ze 3 weken lang een ping test van de UPC server naar mijn verbinding zouden doen.
Als de medewerkers die ik in de eerste instantie aan de telefoon had gehad mij dit hadden verteld had er iig een stuk minder druk op de ketel gestaan. Situatie uitgelegd, ben naar de UPC winkel verwezen, mijn modem was dus wel defect. Nieuwe meegekregen (nieuwe model van Cisco), vandaag geactiveerd en werkt alles zo soepel als een trein. Pings komen niet hoger dan 31 ms. Gelukkig maar.

EDIT 2
Problemen zij vrijwel direct na het omwisselen terug gekomen, maar dit keer erger, 100% packetloss, om de 5 a 10 min. timeouts. web paginas laden niet meer, downloaden wordt onderbroken wordt nu nog sneller uit game servers gekickt. Fijn UPC! Heel blij met jullie! NOT! Buren hebben precies hetzelfde probleem (3 stuks)....

Afbeeldingslocatie: http://i1058.photobucket.com/albums/t415/PixelJunk143/ping2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1058.photobucket.com/albums/t415/PixelJunk143/ping3-1.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Pixeljunk_NL op 07-02-2012 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

UPC webcare is volgens mij niet letterlijk actief in dit forum. Als je rechtstreeks contact wilt kun je het beste webcare op Twitter aanspreken als je zo'n account hebt, of je registreren op http://www.chelloo.com en daar de webcare aanspreken.

Voor wat betreft je probleem heb ik geen idee wat het kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeljunk_NL
Dank je wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Cloud schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 08:54:
[...]

Wat voor verbinding heb je en werk je bedraad of draadloos? Want hoewel het even duurt voordat hij op snelheid is, haal ik daar gewoon ruim 7 MB/sec zonder inkakken.
Heb een 25Mbit verbinding. Zowel bedraad als draadloos hetzelfde resultaat.

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Franko P. schreef op vrijdag 03 februari 2012 @ 19:18:
[...]

Heb een 25Mbit verbinding. Zowel bedraad als draadloos hetzelfde resultaat.
Verschilt de snelheid die je haalt ook per moment op de dag? D.w.z. is het bijvoorbeeld 's avonds slechter dan 's middags of 's ochtends?

Maar het is denk ik sowieso raadzaam om even contact met UPC op te nemen (bij voorkeur webcare) zodat iemand eens goed kan nakijken wat er gebeurt. Met 25mbit hoor je echt niet zulke lage snelheden te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Sinds een maand heb ik een nieuwe modem omdat mijn oude modem's stroom adapter was overleden.

Ik heb nu sinds een aantal weken last van disconnects ik speel de hele dag League of legends en de pvp.net server disconnect zo vaak! terwijl ik dan nog wel kan internetten en msn bijv disconnect niet. Tijdens champion select raak ik de verbinding ook wel eens kwijt en krijg dan een random champ :(

Ik zit nu ook op IRC aan het downloaden, en echt OM de 4 minuten krijg ik disconnected from server- reconnect.

Internet viel er vanmiddag helemaal uit, router uit, modem uit 2x moeten doen 20 min later doet ie het weer.

UPC gebeld zegt dat het waarschijnlijk aan me router ligt..

Wat denken jullie? Deel van de rondgaande problemen of geval apart?

Mijn snelheid is namelijk ten alle tijden 100% Pagina's laden gewoon normaal. (heb 25 mbit UPC) (regio alkmaar-noord)

(direct inpluggen kan helaas niet, snoer te kort!)

[ Voor 11% gewijzigd door Reconhell op 03-02-2012 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

Voor de mensen met trage verbinding/timeouts met de EPC3925 (dus geen FTP problemen met de TWG870U met de 1.41 firmware).

Ga naar http://192.168.1.1, inloggen door gewoon op inloggen te drukken (geen user/ww nodig). Ga vervolgens naar security en zet spi firewall op disable. Mocht dit het probleem oplossen zal die Jordy van webcare het ongetwijfeld op prijs stellen om dit te horen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 22:30
@ Reconhell,
Ik weet niet waar je woont in Alkmaar noord, ik woon in Daalmeer en heb contact gehad met UPC.
Bij ons in de straat (1827GJ) ook regelmatig uitval en hoge pings en lage snelheden.
Volgens UPC is er een capaciteit probleem en gaat er in Q1 van 2012 het een en ander aan gebeuren.
Ook is er een storing in de kanaaldistributie waardoor mijn modem maar 1 kanaal gebruikt piv 4, deze storing zou na het weekend verholpen moeten zijn.
Mijn modem is de laatste 2 dagen ook regelmatig uitgevallen maar zoals gezegd zou dit na het weekend verholpen moeten zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door d-super op 04-02-2012 01:04 ]

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Zucht. Dat Thomson TWG870 f/w 01.41 probleem wordt steeds nijpender.

FTP-werkzaamheden m.b.t. website onderhoud en albums uploaden wordt gewoon onmogelijk gemaakt. :(

Ik heb inmiddels de timeout waarde bij het POPpen van email ook al moeten verhogen. Anders knallen email clients er ook uit met een timeout.
Maar bij FTPen lukt dat helaas niet. Enige tientallen bestanden overdragen gaat als een speer en... dan... stopt het er mee... timeout errors, haperingen... zwaar balen.

UPC fix it!

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonvw
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-01 14:49
Hier ook gigantische snelheidsproblemen met een 50mb lijn. Heb een Cisco modem en haal bij Speedtest.net tussen de 5mb tot 25mb. Heb pas sinds enkele dagen problemen met de snelheid, daarvoor zat het constant op 49,xx mb -O-

Morgen maar eens bellen...

[ Voor 8% gewijzigd door leonvw op 05-02-2012 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Laatst online: 15-09 14:09
Verwijderd schreef op donderdag 02 februari 2012 @ 18:31:
[...]

Snelheid als in Mbps of ping?, want je hebt vandaag Alkmaar geselecteerd en de vorige keer Amsterdam.
Mbps, maar ik laat het programma zelf kiezen, doe de test 3 keer en kies dan de gemiddelde snelheid

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3NC0N
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-08 20:02
Ook ik heb enorm last van de slechte verbindingen...

De snelheid varieert ook per halfuur, ene moment rond de 50Mbit, ander moment rond de 30Mbit.

Ping is verder niks geks mee.

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1754074940.png

Vooral in BF3 heb ik veel problemen, kleine momenten met lag, en jets zijn onvliegbaar. Tanks spinnen als een tol, en rennen is onmogelijk. *zie hier voor een voorbeeld*

Verder doet League Of Legends ook moeilijk. Zodra ik ingelogd ben (als dat al lukt) dan belandt hij in een loop om te connecten naar de Chat Service. Zodra ik LoL opnieuw opstart, doet hij het vaak wel.

UPC wat is er aan de hand?!

Eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nederlandms
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-08-2022
Ik heb hier ook last van met speedtest.net haal ik maar 2mb.
normaal rond 20/25.
zeer irritant ik kan nu niet meer gamen zoals league of legends of bf3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
Serieus dus dan licht het niet aan mij router waarschijnlijk!!!

Met league of legends:

Krijgen jullie dan ook pvp.net errors en dat de "teller" bij champ select niet meer te zien is en dat de match zonder jou begint of-en dat je een random champion krijgt?

Ik doe ranked en ben al dik meer dan 100 elo kwijt door deze bullshit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Sinds 2 dagen overgestapt van Telfort ADSL naar UPC 50Mbit, wat een drama tot nu toe :{ Continue timeouts en trage verbindingen... M'n ADSL loopt nog anderhalve maand door en heb nog niet durven gamen op m'n UPC lijn :{ Ik vrees dat ik een slechte keuze heb gemaakt door over te stappen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:37

Osxy

Holy crap on a cracker

Reconhell schreef op zondag 05 februari 2012 @ 20:45:

Met league of legends:

Krijgen jullie dan ook pvp.net errors en dat de "teller" bij champ select niet meer te zien is en dat de match zonder jou begint of-en dat je een random champion krijgt?

Sluit je computer tijdje rechtstreeks aan het modem aan en test het eventjes.Dat is enige manier om je router uit te sluiten.

Overigens kan slechte verbinding naar een specifiek spel ook liggen aan de interlink tussen Nederland/UPC en waar het spel gehost word.
Dit heb ik in verleden weleens meegemaakt met World of Warcraft.

[ Voor 15% gewijzigd door Osxy op 05-02-2012 21:13 ]

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryan_
  • Laatst online: 20:07
Cartman! schreef op zondag 05 februari 2012 @ 21:08:
Sinds 2 dagen overgestapt van Telfort ADSL naar UPC 50Mbit, wat een drama tot nu toe :{ Continue timeouts en trage verbindingen... M'n ADSL loopt nog anderhalve maand door en heb nog niet durven gamen op m'n UPC lijn :{ Ik vrees dat ik een slechte keuze heb gemaakt door over te stappen...
Hetzelfde verhaal hier. UPC 25Mbit haalt vanaf vanmiddag niet meer dan 30KB/s. Echt om te huilen gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruudx
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 13:23
Ben het weekend verder niet thuis geweest, maar lijn is hier om te huilen op het moment. Haal gemiddeld 80KB/s met pieken naar 400KB/s. Stroomt normaal op dit tijdstip met minimaal 7000KB/s binnen. Postcode 3852 (60Mbit)

Sowieso het idee dat de afgelopen dagen de snelheid erg wisselend was en sinds de nieuwe update last van mailbox timeouts (imap), voorheen geen last van.

[ Voor 28% gewijzigd door bruudx op 05-02-2012 23:32 . Reden: imap timeout toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Heb tegenwoordig ook last van het onbereikbaar zijn van de direct admin paginas van de webhoster antagonist.

Als ik inlog op de upc verbinding dan krijg ik die pagina's niet geopend of wel de homepage maar elke volgende link die ik aanklik krijg ik "Deze webpagina is niet beschikbaar"

Als ik met de laptop overschakel op een andere internetverbinding dan gaat het wel zonder problemen.

Uitgetest met 2 veschillende laptops.

Ik dacht dat het lag bij antagonist maar zij kunnen niets vinden en aangezien het met een andere internet lijn op dezelfde laptop wel werkt moet het bij de verbinding van UPC liggen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zelf sinds november klant van UPC in Dordrecht, 60 mb internet. In eerste instantie was ik tevreden, alles ging goed.

Sinds enkele weken had ik echter last van websites die niet goed laadden, plaatjes die maar half weergegeven werden etc. Deze storing is toen ook op de frontpage van tweakers geweest. Gamen ging toen nog wel goed, ik speel zelf vaak bad company 2.

Het bovenstaande probleem is nu al een weekje opgelost. Websites laden nu over het algemeen wel goed.
Maar sinds een week ofzo kan ik helemaal niet meer gamen. Heb zelf de thomson gw870.
Ik heb alles geprobeerd, van firewall uitzetten, upnp aan/uit, tot port forwarding. Maar niets hielp.

Ik weet niet wat ze bij UPC gedaan hebben(een fw upgrade/ of het hele netwerk ligt eruit?) maar ik krijg nu alleen maar disconnects. Gamen is niet meer mogelijk. Als dit niet snel opgelost wordt is het bye bye UPC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Reconhell schreef op zondag 05 februari 2012 @ 20:45:

Met league of legends:

Ik heb wel problemen in League of Legends, een random champ/blackouts heb ik nog niet gehad, maar wel dat ik het loading screen niet haal omdat ik blijkbaar de verbinding kwijt ben. Daarna heb ik soms drie keer nodig om er wel in te kunnen komen.

Ik denk dat dat inderdaad door deze nieuwe FW kan komen ja..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als toevoeging op mijn eerdere bericht:

Mijn modem is een thomson twg870u
Mijn firmware versie is STBA.01.41.

De problemen lijken te zijn ontstaan met deze nieuwe - door UPC geleverde- firmware, daarvoor ging alles prima. Zijn er anderen die ook problemen hebben met battlefield icm deze modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Newjersey
  • Laatst online: 14-09 16:26
Helaas moet ik er nu ook aan geloven.. F*cking 3 mbit down en 1 up, terwijl ik normaal 30 mbit up haal. Gaat lekker zo :(

Overigens postcode 7311 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snelheid in Amsterdam, 106x gebied, ook slechts 10 vd 50 mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• renalpha
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 22-01-2022
Hoppa ben weer thuis in Rotterdam 3081 en ja hoor. In de avonduren 10Mbps in plaats van 40.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03:27

ManiacsHouse

Scheisse!

Afgelopen dagen geen refresh meer nodig en strak 120... Sinds vanavond mag 40... Waar is UPC in godsnaam mee bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09 22:30
Voor de verandering iets positiefs, UPC heeft woord gehouden.
Er werd beloofd dat na het weekend de problemen voorbij zouden zijn en inderdaad het modem gebruikt weer 6 kanalen en de downloadsnelheid is ruim 58Mbs.
Ik wil niet te vroeg juichen maar het ziet er voor nu weer goed uit.

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-09 15:19
Newjersey schreef op maandag 06 februari 2012 @ 22:40:
Helaas moet ik er nu ook aan geloven.. F*cking 3 mbit down en 1 up, terwijl ik normaal 30 mbit up haal. Gaat lekker zo :(

Overigens postcode 7311 :)
Hier in 7311 de afgelopen dagen geen enkel probleem gehad. Ik heb niet op de snelheid gelet overigens, zal vanavond speedtest eens bekijken!

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Ik merk zelf ook dat mijn 120mbit upc verbinding een stuk trager is, maar ook een aantal timeouts heeft laten zien.

Wat ik jullie wel graag duidelijk wil maken is dat speedtest absoluut geen betrouwbare bron is

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1757041067.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1757041955.png
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1757047222.png

Zeer wisselende resultaten met een 120mbit verbinding.

Als ik echter mijn usenet client aanzet zie je ruim 13000kb/sec
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/7DrBd.png

Dit is ook nog geen 120mbit.. maar wel een stuk betrouwbaarder dan speedtest en met ruim 100mbit klaag ik niet..!

[ Voor 12% gewijzigd door Workaholic op 07-02-2012 08:11 ]

Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wat een gezeik bij UPC. Heb 120Mbit maar gisteren kwam ik zelfs niet verder dan 2.5Mbps download :/ Maanden terug was dat dik 9Mbps. :(

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Laatst online: 10-09 18:33
DennusB schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 08:19:
Wat een gezeik bij UPC. Heb 120Mbit maar gisteren kwam ik zelfs niet verder dan 2.5Mbps download :/ Maanden terug was dat dik 9Mbps. :(
Je bedoeld MB/s ?

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Laatst online: 21:43

RvL

Wat een hoop problemen lees ik hier zeg. Ik klop het af, maar ik heb nergens last van met m'n 25Mbps lijntje.

Overigens vind ik speedtest.net ook niet erg betrouwbaar, zoals workaholic al aanhaalt. Als ik m'n bandbreedte wil testen download ik een 10GB testfile van widexs.nl. Deze hebben een HTTP en en FTP variant. De bestanden download ik rechtstreeks op m'n router (TP-Link TL-WR1043ND met OpenWrt) waarbij ik ze weg laat schrijven naar /dev/null. Hierdoor sluit ik uit dat het in mijn eigen netwerk zit en daar ze naar /dev/null te laten schrijven sluit ik het bestandssysteem van de router ook nog eens uit. Logging gebeurt m.b.v. SNMP. Dat is in mijn ogen een heel wat betrouwbaardere test dan speedtest.net.

Gezien de problemen van de laatste tijd voer ik deze test wat vaker uit, maar gelukkig lijken de problemen aan mij voorbij te gaan:
20120207 Bandwidth test WAN

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
  • Laatst online: 11-07 16:23
Ik moet zeggen dat ik NOOIT problemen heb gehad met UPC, tot vorige week woensdag. Met League of Legends haal ik het laadscherm van de champions niet en de chatservice werkt vaak niet. Een keer de cliënt opnieuw starten werkt vaak wel, maar is niet echt een oplossing.

Verder heb ik nergens echt problemen mee, Skype blijft gewoon werken en websites laden gewoon, ook spotify blijft gewoon constant draaien.

Postcode 5512, Thomson modem / router... firmware kan ik niet zien vanaf stage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeljunk_NL
Nog een plaatje van vandaag betreft de timeouts/100% packetlosses....
Afbeeldingslocatie: http://i1058.photobucket.com/albums/t415/PixelJunk143/pingtest.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
  • Laatst online: 11-07 16:23
Hier inderdaad een Thomson modem met F/W STBA.01.41

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3NC0N
Ook hier dezelfde firmware.

Battlefield en League Of Legends zijn onmogelijk om te spelen. De sites doen het over het algemeen wel weer goed.

Ik vind dit toch erg raar, aangezien er niets aan de hand is met mijn ping, die gaat niet boven de 25ms. Ook met de jitter is helemaal niets mis, en de up- en download zijn ook zoals ze horen te zijn.

Ik wil dat ze in ieder geval met een duidelijke verklaring komen, aangezien zelfs op de UPC website staat dat er geen storingen zijn...

Eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Ik heb terug gebeld met UPC vandaag en ze erkennen het probleem met ftp en het niet bereikbaar zijn van bepaalde websites.

Ongekend!! Morgen komen ze de modem al omwisselen voor een cisco.

Ben benieuwd..

edit: jongens please.. wie van jullie heeft al gebeld? of zitten jullie te wachten tot er een oplossing komt ;)

[ Voor 21% gewijzigd door dread op 07-02-2012 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:05
Nooit problemen, met upc maar vandaag heeft die de hik. Vaak weg vallende verbinding, maar voor minuut, maar dat al 30x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Laatst online: 10-09 23:40
Ik krijg upnp maar niet aan de praat op de Cisco EPC3925. Ik heb natuurlijk upnp aangezet en ook geprobeerd alle firewall onderdelen uit te zetten maar niets werkt (CodMw3 strict). Als ik via de dmz een andere router eraan hang doet hij het wel maar vind dat nogal zonde. Iemand een idee? Kon dit namelijk niet in dit topic vinden.

Verder heb ik een stabiele 60/6 verbinding. Heb alleen wat problemen met transfers naar externe ftp servers, heeft dat met de algemene problemen te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3NC0N
Ik ga vandaag ook maar eens naar 1200 bellen, hopen dat ze Thomson omwisselen voor een Cisco. Hoop dit vooral omdat de Thomson maar een beperkt aantal slots heeft voor het forwarden van ports (wat als game server host niet geheel handig is).

Eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

sanderdw schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 00:15:
[...]

Verder heb ik een stabiele 60/6 verbinding. Heb alleen wat problemen met transfers naar externe ftp servers, heeft dat met de algemene problemen te maken?
Als je een Cisco modem hebt hoogstwaarschijnlijk niet nee. De problemen met FTP waarover je leest, worden veroorzaakt door een specifieke nieuwe firmware voor de Thomson TWG870. Firmwares lijken me niet zo uitwisselbaar dus ik denk dat bij jou een ander probleem speelt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderdw
  • Laatst online: 10-09 23:40
Zou je denken inderdaad. Maar het is wel toevallig dat deze ftp problemen (transfer errors bij meerdere kleine bestanden) ongeveer dezelfde tijd kwamen als de 'algemene' upc problemen.

Over de upnp heb ik maar even een mailtje naar UPC gestuurd. Afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds vorige week ook last van problemen met Final Fantasy XI. Kan niet langer dan enkele minuten online blijven en nieuwe patch downloaden is helemaal onmogeljk. Ook ik heb de Thomson met de laatste firmware.

Net UPC aan de lijn gehad en ze erkennen het gewoon niet. Ik moest van alles voor ze doen, nakijken, tracen, pingen enz. en uiteindelijk lag het niet aan UPC maar aan de servers van Final Fantasy XI volgens hun.

Volgens hun is het dus gewoon toeval dat UPC gebruikers na een firmware update problemen hebben met o.a. Final Fantasy XI, World of Warcraft, League of Legend en Battlefield: Bad Company.

Ze wilden ook geen nieuwe modem sturen, want het lag immers niet aan UPC, want de eerste paar stappen van de tracert gingen wel goed.

Moest mijn best doen om kalm te blijven, maar weet echt even niet wat ik hiermee moet. Ik ga in ieder geval zoeken naar een andere provider, want heb het nu echt gehad met de zogenaamde "customer service" van UPC.

Edit: Wat mij betreft is het tijd dat dit groter wordt gebracht. Er zijn tientallen mensen die hier last van hebben en UPC doet er helemaal niks mee.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2012 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKdragon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 13-08 15:29
Ik heb sinds gisteravond last van redelijk langzaam internet. Op dit moment download ik op steam/torrents met zo'n 1.4mb/s max terwijl ik 50mb internet heb en normaal rond de 6mb/s download.
Iemand anders die hier ook last van heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Iemand enig idee wat voor belactie UPC aan het doen is voor bestaande klanten? Ik werd vanmiddag gebeld, maar heb het gesprek afgekapt omdat ik om mijn werk zat, maar ze bellen vanavond terug. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
HD pakketten verkopen met meer golfkanalen dan dagen in de week. 8)7 Hebben ze je gelijk weer voor een jaar vastgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowboarder!
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-08-2020
Afgelopen week toch overstag gegaan voor het marketing geweld van UPC. Tjonge, wat een tijd en aandacht hebben ze voor je als je van plan bent klant te worden c.q. meer van ze af te nemen. Maar nog geen dag later begin de ellende. Een paar ervaringen: mijn laptop kan het draadloos netwerk prima vinden; met de iPhone en iPad is dat niet mogelijk. Dus ik bel UPC. na 10 minuten in de wacht te hebben gestaan zegt de medewerker: u moet Sitecom bellen. Vreemd. Ik ben toch klant bij UPC? 't Is overigens een nummer die 50 cent per minuut kost en inmiddels niet meer bereikbaar was. Via de website ondersteuning gevraagd; antwoord gekregen, alles uitgevoerd: geen enkel effect.

Twee dagen geleden trouwens een keurige SMS van UPC gekregen. Of ik nog hulp nodig heb. Hoef je alleen maar "UPC ja" als reply te sturen en binnen een uur neemt iemand contact op. Nu, twee dagen later natuurlijk nog geen enkel bericht.

Ik bel, mail en twitter me suf. Geen enkele reactie.

Ik wacht nog twee dagen en dan gaat alles retour afzender en ga ik terug naar XS4ALL.

UPC: doet het niet. Er komt (vroeg of laat) ellende van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
Ik heb ook nog steeds dezelfde problemen!!! DAMN wat zijn ze daar aan het doen? Nu al bijna een maand zo :S

Geen idee wat ik hier mee aan moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johny_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-09 00:46
Tsja hier ook UPC, wat probleempjes gehad maar nooit problemen met de telefonische ondersteuning. Ze maken naar mijn zin iets te vaak excuses (sorry voor het ongemak, sorry dat u nu geen internet van ons kunt gebruiken, sorry dat het nu vrijdag is etc etc), maar als je een beetje weet wat ze gaan vragen dan zijn ze eigenlijk wel als relaxed te beschrijven.

Met mijn iPhone heb ik geen problemen gehad om die aan te sluiten. Snowboarder!, je geeft min of meer aan dat je een eigen router gebruikt, ik hoop dat deze aanname van mij klopt. Anders zie ik het nut van doorverwijzen ook niet echt in. Je begrijpt dat ze met het simpele modem wat jij hebt in principe alles doorsturen naar je modem (geen modem+router zoals XS4ALL levert). Het routing gedeelte moet je dus zelf doen en is niet heel moeilijk. In mijn geval moest ik het MAC-adres van mijn iPhone weten en mijn WPA2 code. Dat was zo snel en simpel ingesteld (bij mij thuis, bij mijn ouders en bij de rest van mijn familie) dat ik me niet voor kan stellen dat hier het probleem in zit. Mocht dit wel zo zijn, dan is dat echt jouw verantwoordelijkheid. Mocht dat niet zo zijn dan is dat natuurlijk heel interessant om te weten. Misschien ben je wel de gelukkige verkenner van een nieuwe bug ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://forum.square-enix....FFXIV?p=544351#post544351

Nog meer UPC gebruikers die melden dat ze problemen hebben met online games and de Thomson router. Hoe lang gaat UPC nog negeren en ontkennen?

Wat ik trouwens wel nog gemerkt heb tijdens de tracerts is dat ik mega packet loss heb na een paar hubs als ik naar Final Fantasy servers in Japan trace. Hetzelfde gebeurt als ik naar Rift of WoW servers in de USA trace. Echter als ik trace naar de Rift en WoW servers in de EU gaat het wel prima. Ik heb hier net niet genoeg verstand van om te begrijpen waarom het binnen EU wel goed gaat en wat dit te maken kan hebben met de firmware, maar het viel me vandaag op na uren tracen naar verschillende game servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik kan m'n werk niet meer doen met die brakke firmware van het Thomson modem! Hangende of afgebroken FTP transfers (en FTP wordt voor veel meer dingen gebruikt dan dat je in eerste instantie zou denken), timeouts op bepaalde applicaties, etc. Kortom een en al ellende. :(

En ondanks de stellige belofte van webcare dat ik gisteren een ander (Cisco) modem zou ontvangen... niets binnengekregen. :S

Wordt het weer niet eens tijd dat tweakers hier, met een artikel, aandacht aan besteed? Want de storingspagina van UPC zwijgt in alle talen hierover, zoals altijd. :?
En het is wel een landelijk probleem...

[ Voor 3% gewijzigd door ehtweak op 09-02-2012 07:28 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03:18
Ik heb ook een Cisco modem aangevraagd vorige week, en kreeg te horen dat UPC wegens leveringsproblemen weinig of geen Cisco modems meer op voorraad heeft. Ik moest rekening houden met 6 tot 8 weken levertijd.

Dus al belooft de helpdesk je meteen een Cisco toe te sturen, dan nog moet je wachten tot ze weer beschikbaar zijn...
Net als alle andere UPC klanten die tegen de bugs van dat Thomson misbaksel aanlopen.

Speaking of which: Er zou een nieuwe firmware voor uitgekomen zijn (1.41) maar mijn Thomson zit nog steeds op de buggy 1.36 firmware, ondanks dat ik 'm net nog een harde reset heb gegeven. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Laatst online: 21:43

RvL

Snowboarder! schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 22:26:
Afgelopen week toch overstag gegaan voor het marketing geweld van UPC. Tjonge, wat een tijd en aandacht hebben ze voor je als je van plan bent klant te worden c.q. meer van ze af te nemen. Maar nog geen dag later begin de ellende. Een paar ervaringen: mijn laptop kan het draadloos netwerk prima vinden; met de iPhone en iPad is dat niet mogelijk. Dus ik bel UPC. na 10 minuten in de wacht te hebben gestaan zegt de medewerker: u moet Sitecom bellen. Vreemd. Ik ben toch klant bij UPC? 't Is overigens een nummer die 50 cent per minuut kost en inmiddels niet meer bereikbaar was. Via de website ondersteuning gevraagd; antwoord gekregen, alles uitgevoerd: geen enkel effect.

Twee dagen geleden trouwens een keurige SMS van UPC gekregen. Of ik nog hulp nodig heb. Hoef je alleen maar "UPC ja" als reply te sturen en binnen een uur neemt iemand contact op. Nu, twee dagen later natuurlijk nog geen enkel bericht.

Ik bel, mail en twitter me suf. Geen enkele reactie.

Ik wacht nog twee dagen en dan gaat alles retour afzender en ga ik terug naar XS4ALL.

UPC: doet het niet. Er komt (vroeg of laat) ellende van.
Tja, lastig voor je dat het niet werkt, maar het lijkt hier toch inderdaad aan de Sitecom te liggen. De infrastructuur van UPC houdt officieel op bij het AOP, maar omdat je modem in bruikleen is, valt dit ook nog onder hun verwantwoordelijkheid (als in: ze moeten het werkend afleveren). Alles achter het modem is je eigen netwerk en dus je eigen probleem.

Zoals ik het lees heb je echter een los Sitecom router erbij genomen. Dat is dan je eigen keuze geweest en het feit dat UPC deze levert staat daar los van. Je had net zo goed een willekeurige andere router kunnen kopen bij de winkel op de hoek (wat ik persoonlijk gedaan had, want ik ben niet zo'n fan van Sitecom). Natuurlijk is het wel vreemd dat ze geen support leveren op een product wat ze zelf verkocht hebben.

Maar wat ik mis in je verhaal is wat je zelf al geprobeerd hebt v.w.b. instellingen. Heb je bijvoorbeeld al een andere beveiligingsmethode geprobeerd? Bijvoorbeeld WPA i.p.v. WPA2 of zelfs, bij wijze van test, zonder beveiliging. Soms leveren SSID's met een spatie ook problemen op, hoewel ik dat maar 1 keer eerder heb gezien. In welke mode staat je WLAN op dit moment (802.11b, 802.11b/g, 802.11n) en wat heb je hier al mee geprobeerd?

Kortom, ik vind het erg kort door de bocht om te zeggen dan UPC het niet doet. Als je internet hebt zodra je je computer rechtstreeks op het modem aansluit, dan werkt UPC dus wel degelijk.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier nog een UPC gebruiker met problemen.
Begonnen op 31-01, toevallig de dag dat de nieuwe firmware uitgebracht was. Ik gebruik zelf echter een Arris modem. De problemen kwamen naar voren tijdens online gaming; om de ~5-10 minuten valt de connectie weg. Deze komt echter binnen 30 seconden weer terug. Op Skype ben ik niet meer te horen, maar ik hoor mijn gesprekspartners wel.

UPC nu reeds drie keer aan de lijn gehad. Afgelopen dinsdag zou er een monteur komen. Deze werd op dinsdag geannuleerd omdat er een storing in de wijk zou zijn. Uiteraard is deze storing tot op de dag van vandaag niet terug te vinden op de website. Daarbij zijn mijn problemen al twee weken aan de gang.
Het bekende UPC NEE bericht gestuurd, vervolgens maar wederom zelf gebeld.
Weer uitgelegd wat er hoogstwaarschijnlijk aan de hand is, maar de vriendelijke dame wilde er niet aan. Tenminste, ze wilde best een monteur sturen, maar "die komt toch niet".
Er is immers een storing bekend...

Internet getest op laptop & PC, via router / direct op modem / stroomnet. Zelfde problemen.
Vanavond word ik blijkbaar terug gebeld.

edit: Overigens werd het probleem wel erkend voor Thompson modems. Die had ik niet, dus was het bij mij iets anders. Letterlijke woorden. Maar ze kunnen / willen pas naar het probleem kijken als de niet terug te vinden wijkstoring (twee dagen geleden gestart) opgelost is.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2012 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:05
WTF jij dus ook? Heb sinds 3 dagenlast,, valt steeds weg, ook een Arris hier. Nieuwe FW, heb in de log gekeken, kan niet zien dat ze geflashed hebben.... Zal mijn ei ns gaan leggen op chelloo.com.

Anders maar een Cisco modem halen, heb het strontgeluk dat de Upc winkel hier op 5 minuten zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Firmware updates worden toch automatisch verspreid naar bijv. cisco modems ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R3NC0N
Waarom brengen ze niet gewoon een nieuwe firmware update uit?
Zo lastig lijkt het me niet om de fout te vinden, desnoods installeren ze de oude opnieuw, maar dit is niet te doen met die nieuwe firmware.

edit:
Zojuist een halfuur aan de lijn gehangen met UPC. Deze medewerker heeft er geen kaas van gegeten, en wil maar denken dat het aan mijn PC ligt, terwijl ik duidelijk gezegd heb dat ik het probleem met meerdere PC's en smartphones heb. Ook maakte ik duidelijk dat ik niet de enige ben met dit probleem, maar volgens hem waren er geen verdere klachten.

Ik vroeg of ze misschien het modem om konden wisselen voor een Cisco, aangezien ik duidelijk verteld heb dat het aan de Thomson ligt, maar ook daar deden ze niet aan volgens hem.
Vervolgens wilde hij een monteur sturen om de Thomson te testen op storingen (maar die zou hij niet vinden, aangezien de problemen in het gamen zitten), en dus zou ik met voorrijkosten zitten.

Enige oplossing is dus wachten totdat het wordt opgelost, wat ik niet zie gebeuren.

Ik vind dit dus totaal niet kunnen. Het hele forum van Tweakers staat vol met klachten, net zoals dat van UPC zelf (en Chelloo.com).

De problemen zitten hem duidelijk in de Thomson, en ik snap ook niet waarom ze dat niet erkennen.

[ Voor 72% gewijzigd door R3NC0N op 09-02-2012 20:27 ]

Eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dread

dread

Sluwe vlaming

Ik heb gebeld met upc. Problemen aangegeven, verwezen naar de forums met klachten.
Dag daarna !! Kwam er een upc monteur met een cisco router langs en alles is gefixt.

Mooie service . Ik ben tevreden.

Pagina: 1 ... 74 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.