UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 84 ... 103 Laatste
Acties:
  • 804.973 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-03 22:21
Ik kreeg net het mailtje dat UPC de prijs van z'n alles-in-1 voordeelpakketten met €3,50 p/m gaan verhogen. Nu zit ik al na mijn contractperiode, en ik vroeg me af of het mogelijk is om weer een nieuwe verbintenis aan te gaan voor een jaar, icm een nieuwe kortingsactie.
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PdeBie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:48
ik zou een telefoontje doen naar de klantenservice dat je een verlenging wilt en dan vragen of er nog leuke acties zijn. En vermeld vooral ook dat je aan het oriënteren bent tussen UPC en andere providers (ook al ben je het niet). Vaak hebben ze dan hele aantrekkelijke aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrBB
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-07-2024
Rossi schreef op maandag 21 mei 2012 @ 16:30:
Ik kreeg net het mailtje dat UPC de prijs van z'n alles-in-1 voordeelpakketten met €3,50 p/m gaan verhogen. Nu zit ik al na mijn contractperiode, en ik vroeg me af of het mogelijk is om weer een nieuwe verbintenis aan te gaan voor een jaar, icm een nieuwe kortingsactie.
Iemand een idee?
Ook hier mailtje over 5% (3 euro) prijsverhoging per 1 juli a.s. Dit komt bovenop de prijsverhoging van 2 euro op 1 januari. Mij willen ze blijkbaar kwijt als klant... ;w

Schijnt te maken te hebben met aanpassing paketten: TV Royaal wordt niet meer aangeboden icm 25Mb internet. Volledig onduidelijk voor deze klant waarom als mijn kinderen Nick Jr willen kijken, ik moet upgraden naar 50 Mb internet. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
pdebie schreef op maandag 21 mei 2012 @ 16:18:
[...]

OK, dat wist ik niet :)

Maar ik wacht nog even een paar maandjes, want volgens de Tele2 helpdesk die ik zojuist heb gebeld moet ik het resterende contract (eind 2012) gewoon elke maand mijn abonnement betalen. Staat ook zo in de algemene voorwaarden heb ik opgezocht. (Bij voortijdige opzegging dient het restant betaald te worden)
En om nou 80 euro kwijt te zijn per maand, is een beetje zonde.

Even geduld dus nog en einde van het jaar houdoe Tele2!
Weet niet hoe lang je al klant bent bij Tele2, maar als je al langer dan een jaar klant bent mag je gewoon opzeggen en zit je er maar 1 maand aan vast, ongeacht wat er in hun voorwaarden staat. De algemene voorwaarden van een ISP gaan nou eenmaal niet boven de telecommunicatiewet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oppie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-06 10:37
@JGC: Wanneer je langer dan een jaar klant bent en niet tussentijds nogmaals verlengd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Bas
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 13-09 09:14
Wat gaat het weer heerlijk met upc hier in het "oosten". Hier in Zutphen haal ik met mijn verbinding, zonder dat er downloads bezig zijn dit resultaat op speedtest:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1967916951.png

Let wel, ik heb een 50mbps lijn terwijl ik normaal 48mbps haal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online
Ik kreeg in ieder geval een emailtje dat ik kostenloos op mag zeggen omdat ze de tarieven verhogen!

Morgen meteen maar eens bellen.

Hier was de tariefsverhoging alleen 2 euro ipv de eerder genoemde 3,50 euro.

[ Voor 22% gewijzigd door RedHat op 23-05-2012 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Vandaag UPC gebeld. Ik wist mijn telefoonnummer niet 8)7 haha.

Het nummer op 'mijn upc' gaf telkens een mislukte oproep en zelf bellen doe ik onbekend... dus ja, hoe kom je dan achter je nummer. Konden ze mij in eerste instantie ook niet zeggen _O- "Nee meneer, u belt onbekend"
Na 2x te zijn door verbonden zag iemand 2 telefoonnummers staan :? Bleek de oude te zijn verwijderd en dus onbruikbaar. Was helaas niet helemaal correct verwerkt.

Maar goed, vanwege die mislukte oproepen (en wel zelf kunnen bellen) vroeg hij of het modem goed werkte. Nu heb ik de afgelopen week last gehad van hele korte storingen. Internet valt dan voor 2 a 3 minuten helemaal weg. Dit zei ik dus tegen hem en toen kreeg ik dit te horen;

"Ja meneer, dat kan kloppen. We hebben een collectieve storing die nog niet is opgelost. Dit speelt al eventjes en we zijn er druk mee bezig. Het kan dus zijn dat uw verbinding nog meermaals zal wegvallen"

Fijn dat de klanten daarvan op de hoogte worden gebracht... Dus @ iedereen die problemen heeft met internet (die dus kort duren)... ze zijn er mee bezig. Wat dat ook mag betekenen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freakster86 schreef op woensdag 23 mei 2012 @ 22:16:

"Ja meneer, dat kan kloppen. We hebben een collectieve storing die nog niet is opgelost. Dit speelt al eventjes en we zijn er druk mee bezig. Het kan dus zijn dat uw verbinding nog meermaals zal wegvallen"

Fijn dat de klanten daarvan op de hoogte worden gebracht... Dus @ iedereen die problemen heeft met internet (die dus kort duren)... ze zijn er mee bezig. Wat dat ook mag betekenen :P
Een collectieve storing is een algemene storing, maar ik kan je vertellen als dat het geval is en ze op de hoogte zijn ervan ze dit al aan het oplossen zijn. Dit mag nooit langer duren dan een dag. In zo'n geval is er meestal iets aan de hand in het netwerk, en vaak in de wijk een eindversterker dat lastig loopt te doen of iets anders. Als ik het zo hoor m.b.t. het uitvallen lijkt het erg veel op een eindversterker (EV) probleem. De helpdeskmedewerker kan zien hoeveel modems er offline zijn in jouw wijk door EV uit te lezen. Is dit meer dan gebruikelijk dan is er iets goed mis. Helemaal als hij EV niet kan uitlezen. Dan dienen ze gelijk actie te ondernemen!

Vind sowieso dat die helpdeskmedewerker een tijdsbestek had mogen aangeven, want je hebt recht op restitutie als het langer dan een dag gaat duren. Je hebt recht op een goedwerkende dienst en product, daar betaal je immers voor. Als dit niet het geval is dan dient dat opgelost te worden.

Vraag ook altijd naar een referentienummer of ticketnummer van die collectieve storing. Of laat anders een ticket/case aanmaken en wacht gewoon tot die helpdeskmedewerker hiermee klaar is, en laat je niet afschepen dat het in het systeem staat maar je geen nummer krijgt. Want hiermee heb je namelijk een referentie naar die storing en tevens een hard bewijs achter de hand als het op die restitutie aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouda
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 12:17

Wouda

^C^C^C^C^C

Iemand hier ook last van een storing op de kabel? Ik woon in Zaandam en tien minuten geleden viel m'n verbinding weg (incl. analoge tv).

Er is nog geen storing op de site van UPC bekend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
@ Funk76

Ja, ik denk dat er meer mensen hebben geklaagd. Vandaar de bewoording 'collectief'.

Ik heb niet om een referentienummer/ticketnummer gevraagd. Die vergeet ik niet meer ;) Het probleem doet zich nu al een week voor, maar wel heel sporadisch. Voornamelijk in de ochtend :? Gewoon een paar minuten geen verbinding... telefonie werkt wel, net als digi tv.

Ik moet zeggen dat ik verder wel goede service van UPC krijg. Mijn laatste contract wijziging verliep niet 100% smooth (alles op 1 klantnummer, maar huurbaas betaalde nog steeds standaard tv) en ik wordt sindsdien elke week keurig gebeld met een update. Van mijn kant of die van hun. Omruilen van het modem liep ook heel voorspoedig (cisco 3212 :D en niet die wif rommel)

Wat ik vooral mis is de kennis die de medewerkers bij de klantenservice hebben. Ze verwijzen je al snel door naar een bepaalde afdeling als het net buiten hun gebied ligt. Ook doen ze niet altijd wat ze beloven/zeggen; Zo heb ik 3x moeten bellen i.v.m. het nieuwe modem.

Nieuwe modem ontvangen; was nog niet geactiveerd. Gebeld > moest oude terug hangen. Dat gedaan, werkte niet. Weer gebeld > oude was al gedeactiveerd, dus moest de nieuwe weer plaatsen. Dat weer gedaan, werkte het nog steeds niet. 3e keer gebeld, bleek er een instelling niet goed te staan :?. Ook was telefonie in eens verwijderd. Alles gereset. Nieuw telefoonnummer blablabla (dat laatste is dus ook niet goed verwerkt, zie eerder post).

Al met al proberen ze het wel goed te doen, maar schort het aan opleiding en kennis van zaken. Zouden ze wat mij betreft wel mogen verbeteren. Veel in en uit loop (call center) mag daarvoor geen reden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nog binnen het eerste jaar van UPC. Betekent dit ook dat het mogelijk is om op te zeggen ? en bijv. glasvezel te nemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-09 15:23

JoSchaap

Had a life, got a modem..

moet je de rest van je contractperiode afkopen (duur geintje)
als je inlogt op mijn-upc kun je de afkoopsommen voor je abbonementen inzien

*edit* even die brief over tariefverhogingen vergeten. je kunt volgens mij idd kosteloos opzeggen

overigens voor iedereen die zn abbonement uitbreid of anderszins wijzigt, vraag eens naar vaste klanten korting ;)

is echt de moeite waard!

[ Voor 49% gewijzigd door JoSchaap op 24-05-2012 16:59 ]

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 21:54
Worden alle abonnementen in prijs verhoogd? Ik heb namelijk geen brief ontvangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:51

DukeBox

loves wheat smoothies

Het viel me op dat TPB nu geblokkeerd is. Ik dacht dat ze onlangs een ander ip genomen hebben (zie FP) dus wel vreemd dat dit direct al niet meer werkt. Overigens doet m'n kpn verbinding het nog wel.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18:11
Zijn er nog meer mensen in Eindhoven (5621) die problemen met hun lijn hebben?

Mijn modem krijgt helemaal geen signaal meer, lijkt het. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelofv
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-09 12:25
Hier in eindhoven (5631) ook geen signaal lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

op http://www.upc.nl/klantenservice/meldingen_storingen/ kun je controleren of de storing al bij UPC bekend is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Had ik al gedaan, maar daar was geen melding bekend voor mijn postcode.

Anyway, net na 10 uur gisteravond werkte alles ineens weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-09 13:13
Hier is het modem ook offline. 6651

Edit,
Ik heb helemaal niks, geen telefoon, geen tv, zelfs niet analoog.

[ Voor 52% gewijzigd door coob op 26-05-2012 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan groen
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16:55
vast klanten korting. Ik heb in okt/nov. 2011 een speciale(glasvezel) aanbieding genomen bij UPC. Ze presteren het tot nu toe om de prijs te verhogen met respectievelijk 1 euro en 1,50 euro. Belachelijk! KPN/Telfort zijn bezig om VDSL in de wijk te brengen en aan het eind van het jaar zal het wel klaar zijn. Dan ga ik weer terug naar de ADSL/VDSL 50/5. Ik ben jaren geen UPC klant geweest en ik weet nu waarom ik daar ooit ben weggegaan. Wat een bedrijf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Ik heb helemaal geen signaal meer op het AOP!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SirMemeAlot
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:28
@coob, gewoon even melden bij de technische helpdesk, even aangeven dat je helemaal niks meer hebt sinds ...

Des te sneller zijn hun er bekend mee dat er een algehele storing is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 18:41
stroomstoring gehad in Amsterdam, werd wakker en de stroom was er weer, mooie timing, helaas was ook bij mij niet eens analoog upc signaal. Weer mazzel want na 25 min. was ook die erweer. Of was die storing er al veel langer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coob
Alles werkt weer, hele straat lag plat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het nummer op 'mijn upc' gaf telkens een mislukte oproep en zelf bellen doe ik onbekend... dus ja, hoe kom je dan achter je nummer. Konden ze mij in eerste instantie ook niet zeggen _O- "Nee meneer, u belt onbekend"
Na 2x te zijn door verbonden zag iemand 2 telefoonnummers staan :? Bleek de oude te zijn verwijderd en dus onbruikbaar. Was helaas niet helemaal correct verwerkt.

Maar goed, vanwege die mislukte oproepen (en wel zelf kunnen bellen) vroeg hij of het modem goed werkte. Nu heb ik de afgelopen week last gehad van hele korte storingen. Internet valt dan voor 2 a 3 minuten helemaal weg. Dit zei ik dus tegen hem en toen kreeg ik dit te horen;

Ik wou net vragen inderdaad of mensen dit probleem hadden...
Heb de afgelopen paar weken:

- Websites worden niet weer gegeven, maar torrent downloaden doen het wel. Diablo speelt ook perfect door..
- Zou je denken: DNS server: andere dns servers (google,opendns), geen oplossing.
- Ligt het aan mijn pc? 5 laptops, 2 desktops en 4 smartphones allemaal getroffen
- Spyware dan of virus? Nope, 2 antivirii pakketten en geen hits. Het verkeer over mijn router is ook niet schokkend
- Op basis van ip adres dan maar verbinden met websites? Ook niet!
- Dan is het mijn netwerk wat daar voor zorgt: Switches, routers, DHCP server e.d. eruit gesloopt: puur op modem. Nogsteeds!
- Modem resetten? Geen fix.

pingtijden zijn perfect, mtr/tracert loopt goed door. Ook op basis van DNS naam.

Ik snap d'r geen kut van, en het vervelende is: Het is intermittent! Dus troubleshooten met iemand van de UPC helpdesk heeft ook geen nut, want ik heb altijd het geluk een helder licht aan de lijn te krijgen die mij mededeelt: Ja meneer, hij werkt dus DOEIIIIII

kutte is dat ik net mijn contract verlengd heb. :( Kan dit niet hebben want ik werk echt veel dagen thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:37
Meer mensen (nog) problemen in amsterdam (1051)? Mijn verbinding momenteel vanaf mijn dedicated Redbus doos lijkt zich te gedragen als een zwangere vrouw.
Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2wn4a9s.png

[ Voor 15% gewijzigd door donald_dick op 26-05-2012 16:41 ]

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Zit hier in Amsterdam Zuid, hier alles goed.

Een zwangere vrouw..... vraag me af hoe die zich gedraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
Sjah schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 16:40:
Zit hier in Amsterdam Zuid, hier alles goed.

Een zwangere vrouw..... vraag me af hoe die zich gedraagt.
nog nooit een zwangere hormonenbom meegemaakt dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rupie
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-09 13:19
donald_dick schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 16:37:
Meer mensen (nog) problemen in amsterdam (1051)? Mijn verbinding momenteel vanaf mijn dedicated Redbus doos lijkt zich te gedragen als een zwangere vrouw.
[afbeelding]
Hier in Apeldoonn (7311) wel de nodige problemen gehad vandaag, tussen 15 en 18 uur was internet, telefoon en tv uit de lucht.

Desktop | Server | Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smeerbartje schreef op zondag 20 mei 2012 @ 10:27:
[...]

In één woord: "top!". Door gebruikers als jij is GOT zo krachtig...
@Smeerbartje,

Is het probleem al verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Freakster,

Probeer eens #31 wacht weer tot de kiestoon en dan je 06-nummer. Als het goed is zie je dan je nummer in beeld van je mobiel verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
Rupie schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 22:21:
[...]

Hier in Apeldoonn (7311) wel de nodige problemen gehad vandaag, tussen 15 en 18 uur was internet, telefoon en tv uit de lucht.
na 2,5 uur hield het ineens op, en toen belde UPC terug het probleem :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17:12

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Lijkt erop dat ik sinds vandaag een vreemd probleem met UPC heb. Als ik een groot bestand probeer te uploaden (o.a. een filmpje van bijna 3GB naar youtube) klapt UPC er na een tijdje uit (upload was rond de 50%). Router eruit getrokken, modem eruit en na een tijdje had ik weer verbinding.
Upload proberen af te maken (youtube kan resumen blijkbaar), en UPC vloog er vlak voordat het bestand geupload was weer uit :/.

Net hetzelfde bestand naar mijn webserver willen sturen (via ftp) , nadat ik zo'n 1,8Gb geupload heb vliegt UPC er weer uit; geen internet toegang :/. Iemand enig idee waar dat aan zou kunnen liggen?.

Upload wel eens vaker een x aantal GB, maar dit zijn nooit geen enkele bestanden van 2-3GB. Heb overigens het 120 / 10Mbit abbonement wat voor de rest prima lijkt te functioneren.

Op de UPC site staat momenteel wel deze melding:
Algemeen

Door een storing kunt u op dit moment mogelijk geen gebruik maken van uw diensten van UPC. Er wordt hard gewerkt aan een oplossing.

Starttijd: 27 mei 2012 - 19:08
Verwachte eindtijd: 27 mei 2012 - 21:00
- - -

[ Voor 16% gewijzigd door Tortelli op 27-05-2012 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 23:03:
[...]

@Freakster,

Probeer eens #31 wacht weer tot de kiestoon en dan je 06-nummer. Als het goed is zie je dan je nummer in beeld van je mobiel verschijnen.
M'n nummer is al terecht ;)
Ik heb jouw trucje ook nog even geprobeerd en dat werkt inderdaad! Dank voor het meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Ik heb sinds een maand UPC. Ik heb in die tijd niet echt mijn download snelheden bekeken, maar mijn download snelheden zijn momenteel er bagger.

Specs:
-abonnement downloadsnelheid: 50Mbps
-abonnement uploadsnelheid: 2.5Mbps
-Modem: Cisco EPC3925 (uit de UPC winkel)
-Modem firmware: epc3925-ESIP-12-v302r125533-120315c_upc
-Ik zit direct op de modem, zonder tussenkomst van switches of andere routers.

Op mijn Desktop-Lan verbinding zijn de snelheden traag. Als ik files over http download, dan liggen de snelheden stukken lager dan een 25Mbps UPC verbinding die ik op een andere locatie gewend ben. Max iets van 1.1mbyte/s, maar vaak 200kbyte/s.
Op mijn Netbook-Wifi verbinding was de snelheid echter wel hoger, wat me verbaasde. Daarna heb ik een Netbook-Lan verbinding geprobeerd, welke net zo traag bleek te zijn als de Desktop-lan verbinding. Vervolgens heb ik een andere UTP kabel gepakt en elke lan-port van de modem geprobeerd, maar het bleef traag.

Verder heb ik de SPI firewall van de modem uitgeschakeld, evenals upnp, maar het blijft traag op de lanverbinding. Maar erg raar is dus dan de wifi verbinding van de modem wel sneller is.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Wij zitten al jaren bij UPC (westvoorne), snelheden zijn wel oke, maar heb sinds laatste abbo wijziging een waardeloos draadloos modem, snelheden daarmee zijn vaak niet stabiel en zeker niet zo snel als met mijn eigen losse router, en je kan het ding ook niet in brigde zetten :P
Maargoed, sinds vorig jaar september een nieuw jaarcontract afgesloten en nu opeens tussentijds gaan ze hem verhogen met 2 euro per maand..(was een aardige aanbieding toen), kan wel kosteloos opzeggen of wijzigen.
Helaas is er dus alleen geen beter alternatief aangezien ze nu alweeeer een andere formule hanteren..
Ik heb nu: 50 down 2,5 up, normaal bellen, digitale TV royaal + DVR + HD voor 61,50 per maand (incl normale kabelkosten).
Nu komt er dus een kostenverhoging van 2 euro bij, kan dus wel opzeggen maar er is geen alternatief in de vorm van een andere provider (ADSL is niet te doen hier int dorp).
Ze hebben nu 10 HD zenders in het digitale pakket standaard gestopt voor exact dezelfde prijs als wat ik nu betaal voor het pakket met alle HD zenders, oftewel hetzelfde pakket kost 5 euro meer voor nieuwe klanten nu..en ik zal dus die 2 euro maar moeten slikken, nu hebben we dit in al die jaren UPC wel vaker gehad dat ze wilden dat we overstapte op een andere abbo vorm, maar we zijn toen wel vaker gewoon blijven zitten omdat het voordeliger was, maar nu dwingen ze je of om meer te betalen (jaarcontract zit pas op 8 maandjes..) of je kunt kosteloos wijzigen of opzeggen (wat geen alternatief is omdat het alternatief bij hunzelf meer kost en er geen concurrentie is).
Zijn er nog meer mensen die dit nu zo voor het eerst via UPC gekregen hebben? (Ja ik zie die berichten hierboven ook allemaal, maar ik bedoel dus verplicht meer betalen voor de pakketten, niet voor standaard kabel, dat is nu voor het eerst in 10 jaar UPC).

[ Voor 5% gewijzigd door Only op 28-05-2012 08:08 ]

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2012 @ 22:46:
[...]

@Smeerbartje,

Is het probleem al verholpen?
Hé hoi, probleem is inderdaad verholpen door het vervangen van de WCD aan de muur... blijkt inderdaad in gebruikte frequenties te filteren :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-08 08:20
Zijn er toevallig bekende problemen met hun (wss nieuwste) draadloze internet en telefoniemodem van Cisco? dat ding bij ons lijkt af en toe heel warm te worden en te gaan suizen, zodra dit gebeurd schakelt hij alle ethernetpoorten uit en werkt alleen draadloos nog. alleen maar op te lossen door hem te rebooten.

Nu kan ik bellen, maar dat kost weer geld. wellicht weten jullie het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Only
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Hoiz schreef op maandag 28 mei 2012 @ 13:26:
Zijn er toevallig bekende problemen met hun (wss nieuwste) draadloze internet en telefoniemodem van Cisco? dat ding bij ons lijkt af en toe heel warm te worden en te gaan suizen, zodra dit gebeurd schakelt hij alle ethernetpoorten uit en werkt alleen draadloos nog. alleen maar op te lossen door hem te rebooten.

Mailen is gratis, heb je binnen paar dagen bericht terug of bellen ze je op (kost je ook niks).

Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Hebje upc telefonie?? Bellen is dan gratis>>> draai 1200. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoiz
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-08 08:20
Oh, ik zal wel even een mail sturen. Telefonie heb ik in ieder geval niet, ze hebben mij alleen wel dat modem gegeven, naja. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Probeer eens een reset?
Schakel de modem uit. Houdt de resetknop 60 sec ingedrukt. Schakel de modem aan terwijl de resetknop nog is ingedrukt. Houdt de resetknop 60 sec ingedrukt. (Geen idee of dit een officiele reset procedure is, maar hij wordt in ieder geval gereset.)
Test het zonder de modem instellingen aan te passen.

[ Voor 5% gewijzigd door Cyb op 28-05-2012 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Hoiz schreef op maandag 28 mei 2012 @ 13:56:
ze hebben mij alleen wel dat modem gegeven
Dat modem geven ze aan iedereen, ongeacht of die nou wel of niet ook telefonie laat activeren op dat ding. Is goedkoper voor ze denk ik, 1 model voeren. Zelfs als je alleen telefonie hebt krijg je em, in dat geval wordt internet niet geactiveerd.

edit: in dat laatste geval wordt internet ook geactiveerd, is gratis en zeer langzaam, beetje voor Oma's. Maar prijsaantrekkelijk is (enkel) telefonie niet bepaald, dan kan je net zo goed een 5Mbit abo bij online.nl nemen.

[ Voor 22% gewijzigd door Sjah op 28-05-2012 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smeerbartje schreef op maandag 28 mei 2012 @ 12:02:
[...]

Hé hoi, probleem is inderdaad verholpen door het vervangen van de WCD aan de muur... blijkt inderdaad in gebruikte frequenties te filteren :).
Het duurde even maar het had resultaat uiteindelijk!! ;)

Send PM to me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Cyb,

Je kan het modem ook aan laten staan tijdens de "Harde Reset" Achterop het modem knop 20 seconde lang ingedrukt houden. Eerst gaat die na 5 seconde al knipperen maar dat moet je negeren en reset vast houden, pas na 15 á 20 seconde gaat alles aan en gaan er lampjes oranje branden/knipperen. Pas dan laat je de resetknop los en is je modem hard gereset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Niet online

Cyb

Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2012 @ 11:34:
@Cyb,

Je kan het modem ook aan laten staan tijdens de "Harde Reset" Achterop het modem knop 20 seconde lang ingedrukt houden. Eerst gaat die na 5 seconde al knipperen maar dat moet je negeren en reset vast houden, pas na 15 á 20 seconde gaat alles aan en gaan er lampjes oranje branden/knipperen. Pas dan laat je de resetknop los en is je modem hard gereset.
Thanks! De harde reset heeft geholpen :) Snelheid lijkt weer normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bóòbó
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-08 20:44
Sinds ik firmware STBA.01.50 heb is mijn WiFi-verbinding zeer slecht. Beide laptops plus de smartphone zijn niet vooruit te trekken, zeg 100KB/s waar je ook zit.

LAN-kabel is gewoon 50/5Mbit maar WiFi is beroerd slecht geworden, wat de vorige firmware niet had.

Hopelijk komt hier snel een fix voor, ben niet de enige zie ik als ik Google op ''UPC STBA.01.50''.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bedoelt de Cisco EPC 3925 ? wifi problemen liggen eerder aan sitecom, ik heb mijn wifi router een tijdje geleden vervangen voor een mycom huismerk router die slechts heel af en toe een reset nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franko P.
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12-09 23:27

Franko P.

Hit it.

Iemand in postcode gebied 5541 ook last van een trage verbinding?

Heb nu al 3 dagen bijna tot geen upload. Speedtest loopt ook vast bij upload snelheid meten. Download klappert wel, maar haalt rond de 24 Mbit (25 abbo)

Gister avond een bestandje willen uploaden van 100 kb, (jpg naar webmail) daar ben ik een half uur mee bezig geweest.
Het lijkt net of mn upload er compleet uit vliegt na een tijdje en zichzelf daarna weer hersteld.

Modem al gereset, draadloos verbinding gemaakt via router, bedraad aangesloten, rechtstreeks op het modem aangesloten, ssid gewijzigd, het maakt allemaal geen verschil helaas.

Iemand nog een idee?

It's 106 miles to Chicago, we got a full tank of gas, half a pack of cigarettes, it's dark... and we're wearing sunglasses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Toch weer een pluimpje voor de UPC Helpdesk van mijn kant. :)

Afgelopen woensdag had ik last van erg veel uitval van mijn modem. Elke keer resets en korte periodes zonder signaal. Dat was wel eerder gebeurd maar nooit zo vaak. 's Avonds leek het modem er helemaal mee op te houden want het kwam gewoon niet meer online. Toen gebeld met de HD en er was eigenlijk niets bekend dus er zou een monteur komen. Hij had wel het e.e.a. gereset aan de UPC kant en uiteindelijk deed een uurtje of twee later de verbinding het ook weer. Ik had een annuleringsnummer gekregen voor de monteur die ik moest bellen indien het voor langere tijd toch weer goed zou werken.

Gister niet kunnen testen, maar vandaag werkte het weer prima. Ik had mezelf net voorgenomen morgen de monteursdienst maar af te bellen totdat ik zojuist een telefoontje kreeg van UPC. Er werd mij verteld dat de monteur geannuleerd werd omdat het zeer onwaarschijnlijk was dat de oorzaak binnenshuis lag. Blijkbaar was er twee dagen vóór mijn probleem een storing geweest in een naastgelegen wijk en de dag ervoor nog een paar straten verderop. Woensdag was er weer een storing in die naastgelegen wijk en die hebben ze toen 's avonds opgelost.

Bij nader inzien is de HD tot de conclusie gekomen dat de storingen in de regio allemaal met elkaar te maken moeten hebben (ondanks dat de netwerkmonteurs dat niet gemeld hebben) dus gingen ze kijken hoeveel klachten er in de omgeving van die wijk waren. En warempel, meerdere klachten in mijn straat/wijk die ze nu allemaal aan het bellen waren om te horen of het weer goed werkte. Tevens was een 'hogere' dienst ingelicht die het geval nog extra zou bekijken.

Toch weer goede zorgen van UPC en een heel helder verhaal van de persoon aan de andere kant d:)b Dit jaar helaas wat meer storingen gehad dan voorgaande jaren (toen had ik echt nul), maar oplossen en actief terugkoppelen zit wel snor.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bones
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-07 19:07
Iemand ook opeens gemerkt dat vandaag de snelheid hoger is ? Normaal download ik altijd rond de 3,4 mb per seconde, nu zit ik opeens rond de 4,1 mb per seconde ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crazymonkey
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18:29

Crazymonkey

Gek als een aap ;)

Precies omgedraaid hier, van 60 terug naar 28 max...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jieve
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-08 17:48
Ik heb nog steeds problemen met UPC.
Heb nog steeds geen fatsoenlijk internet.
Elke keer klapt mijn internet voor ongeveer 1 min eruit. Er is een monteur geweest en die heeft alles nagelopen en volgens hem was het probleem opgelost.
Echter is dit niet het geval.
Heb ook een nieuwe modem gehad en lijkt alleen maar ergens geworden.
Vooral Wireless. Daar valt in huis niet mee te werken. Moet alles via een kabel doen.

Weet iemand waaraan het nog kan liggen ofzo? Wordt er een beetje moedeloos van... Ben in staat heel het zooitje terug te sturen en geen UPC meer te nemen.

Is er een applicatie waarmee ik bij kan houden hoe vaak het internet wegvalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Jieve schreef op dinsdag 05 juni 2012 @ 21:48:

Weet iemand waaraan het nog kan liggen ofzo? Wordt er een beetje moedeloos van... Ben in staat heel het zooitje terug te sturen en geen UPC meer te nemen.
Bekend probleem met de huidige WiFi-modems. 1200 bellen en je klacht voorleggen. Zeggen dat je het zat bent en dat je een Cisco EPC3208 (een modem zonder WiFi) wil hebben, zodat je er zelf een router achter kan gaan hangen die wel goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb voor wifi een IDICU huismerk router van mycom. De instellingen zijn vrij geavanceerd en heel sporadisch nog een wifi-hang maar dan spreek ik over 1x in de 2 maanden ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harro1985
  • Laatst online: 14:39
Ik heb sinds 1 januari een alles-in-één voordeelpakket bij UPC. Omdat ik in de gemeente Tiel woon, heb ik 4,10 euro korting gekregen ivm de verschillen tussen de tarieven van standaard radio en tv (13,40 vs 17,50).

Afgelopen week heb ik een e-mail van UPC gehad, dat ik door een administratieve fout 4,10 euro te weinig betaald heb sinds 1 januari en dat dit vanaf 1 juli gecorrigeerd gaat worden.

Nu vraag ik me af hoe dit geregeld is bij andere die een alles-in-één voordeelpakket hebben en in een gemeente wonen waarbij een lager tarief voor standaard radio en tv geldt. Betalen jullie de standaard prijs of krijgen jullie het verschil tussen het tarief voor standaard radio en tv als korting.

4760 Wp (14×340) Z 39º

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Rijkers
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-09 22:05
Harro1985 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 10:08:
Ik heb sinds 1 januari een alles-in-één voordeelpakket bij UPC. Omdat ik in de gemeente Tiel woon, heb ik 4,10 euro korting gekregen ivm de verschillen tussen de tarieven van standaard radio en tv (13,40 vs 17,50).

Afgelopen week heb ik een e-mail van UPC gehad, dat ik door een administratieve fout 4,10 euro te weinig betaald heb sinds 1 januari en dat dit vanaf 1 juli gecorrigeerd gaat worden.

Nu vraag ik me af hoe dit geregeld is bij andere die een alles-in-één voordeelpakket hebben en in een gemeente wonen waarbij een lager tarief voor standaard radio en tv geldt. Betalen jullie de standaard prijs of krijgen jullie het verschil tussen het tarief voor standaard radio en tv als korting.
Ik woon dan niet in een afwijkende gemeente, maar in jou voowaarden staat dat jou vaste aansluiting van Kabel en TV 13,40 is. Als ze meer van je gaan innen gewoon de klantenservice bellen want die landelijke kosten (17.50) gelden niet voor jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 16:21

Mojo

The Power Within

Harro1985 schreef op zondag 10 juni 2012 @ 10:08:

Ik woon ook in een gemeente waar het afwijkt (Wijchen). Mijn tarieven worden nu met €1,50 verhoogt en per Januari nog eens met €3,50.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 20-09 22:13

W84

Vreemd, ik had nog niet zo lang geleden wekenlang 0,0 upload en UPC kon niet eens het modem uitlezen, maar het zou aan mij liggen en nu is alles weer een tijdje stabiel zonder iets te doen... I don't get it! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Hm, hier ligt het modem (Cisco 3925) er al sinds net na middernacht uit... Op upc.nl is natuurlijk geen enkele melding te vinden op mijn postcode. :(

Gelukkig doet mijn 'backup lijntje' van de buren het nog. ;)

[ Voor 0% gewijzigd door Richub op 12-06-2012 09:36 . Reden: Typo: Dyscalculie... ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Richub schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 04:35:

Hm, hier ligt het modem (Cisco 9532) er al sinds net na middernacht uit...
Mooi modem is dat... :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Net kwam alles weer online, 9 uur downtime gehad dus... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:18

RvL

Vorige week mijn 25Mbps verbinding om laten zetten naar 50Mbps. Ik zou een nieuw modem krijgen omdat mijn oude Arris geen DOCSIS 3 was. Op de vraag of ik een modem met WiFi router wilde hebben heb ik 'Nee' geantwoord want ik heb een goede router en deugdelijk WiFi netwerk liggen/zweven.

En toch kreeg ik gisteren een EPC3925 binnen. Zojuist maar eens gebeld waarom ik toch een EPC3925 modem/router heb gekregen terwijl ik expliciet om een modem heb gevraagd. Blijkt de modem niet meer op voorraad te zijn....

En zoals bekend is de EPC3925 niet in bridge te zetten, dus dat is een beetje jammer.... Maar eens kijken of ik met die EPC3925 hetzelfde kan bereiken als met m'n eigen router (op het gebied van bereik en stabiliteit, maar ook v.w.b. poorten) en daarna maar eens een strijdplan opstellen.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Kun je niet gewoon eisen dat je een modem krijgt?

[ Voor 7% gewijzigd door smeerbartje op 12-06-2012 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Uiteraard kan ik dat eisen, maar als ze niet op voorraad zijn houdt het snel op natuurlijk. Ook een eis moet realistisch blijven.

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
Maar indien ze weer op voorraad zijn krijg je er één toegestuurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Nog niet. Als het bereik en snelheid van de EPC3925 wel goed is op de locaties waar ik het nodig heb, dan zie ik daar de noodzaak ook niet toe. Mits de EPC3925 uiteraard wel gewoon stabiel is.

Zo speciaal is mijn eigen netwerk nu ook weer niet, ik heb alleen geen zin om alles weer om te moeten prikken (hoewel het maar een paar netwerkstekkers zijn...)

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
En jij moet denk ik ook 17.50 betalen, hè? Niet fijn, dan wil je echt wel de juiste hebben (3208).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18:13

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
RvL schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 13:41:
Nog niet. Als het bereik en snelheid van de EPC3925 wel goed is op de locaties waar ik het nodig heb, dan zie ik daar de noodzaak ook niet toe. Mits de EPC3925 uiteraard wel gewoon stabiel is.

Zo speciaal is mijn eigen netwerk nu ook weer niet, ik heb alleen geen zin om alles weer om te moeten prikken (hoewel het maar een paar netwerkstekkers zijn...)
Wat dacht je van gewoon die andere router als AP instellen en achter dit geval gebruiken? Win-win, met twee AP's in huis heb je sowieso beter bereik dan met een, ongeacht welke het is.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Dat is inderdaad ook nog een optie en een optie die op dit moment de meeste voordelen heeft.

Het enige wat ik dan even moet doen is in OpenWRT mijn WAN poort in het LAN VLAN hangen, maar dat is met een paar klikken gepiept. Heb ik meteen weer wat poorten vrij voor als er een nog een netwerkapparaat bij komt ;)

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
Nou, hier ligt alles weer plat... Totaal geen signaal meer op de coax.

Zo heb je nooit storingen, zo heb je ze opvolgend. :(

Edit:
Ik wil net op www.upc.nl checken of er actuele storingen zijn*: Is die hele site zo baggertaag dat het gemiddeld zo'n 80-90 seconden duurt voor een pagina compleet is geladen... Lijkt mij idd een actuele storing daar. ;)

En nu ligt het compleet plat... :X

*) Ik lift nu mee op het wifi netwerk van de buren, en andere sites laden gewoon vlot.

[ Voor 59% gewijzigd door Richub op 12-06-2012 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RDC-O5-
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:29
Hier ook geen doorkomen aan, postcodegebied 2991. UPC site laadt helemaal niet en van de 100Mbit heb ik met geluk 2Mbit over. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
WTF is er met UPC aan de hand? Kan echt al vanaf 5 uur niet meer normaal internetten. Verbindingen die al open staan blijven vaak wel open.
RDC-O5- schreef op dinsdag 12 juni 2012 @ 19:01:
Hier ook geen doorkomen aan, postcodegebied 2991. UPC site laadt helemaal niet en van de 100Mbit heb ik met geluk 2Mbit over. :(
2Mbit? 2Kbit. Jezus wat is het traag.

[ Voor 50% gewijzigd door DennusB op 12-06-2012 22:12 ]

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Hier geen problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Wees blij. Ik kan wel janken...
Heb al 80x m'n netwerk onderzocht vandaag omdat ik dacht dat het hier ergens lag..

Edit : De webinterface van het modem van UPC is ook bizar traag. Lijkt alsof het modem overbelast is? Verkeerde firmware ofzo ? :P

[ Voor 39% gewijzigd door DennusB op 12-06-2012 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RvL

RvL

Ik heb de EPC3925 nu een paar dagen draaien en gebruik ook de WiFi van de EPC3925 en ik moet zeggen dat het me nog niet eens tegen valt. Ik heb op alle plekken in huis goed bereik en haal via draadloos gewoon de volledige WAN bandbreedte (50Mbps).

Het enige wat ik mis is een WoL functie in de router om vanaf het WAN computers aan te zetten. Het lukt wel om via b.v. http://www.dslreports.com/wakeup een computer succesvol aan te zetten, zolang het ARP record nog in de ARP tabel zit. Maar als de computer uit staat verdwijnt het ARP record na een bepaalde tijd uit de tabel. En helaas lijkt het niet mogelijk te zijn om een static ARP record aan te maken. Een mogelijkheid zou zijn om mijn eigen router als client te verbinden aan de EPC3925, puur voor dit doel. Een andere optie zou zijn om de EPC3925 in een bridge benaderende staat te zetten zoals beschreven in optie B van dit topic op chelloo.com, maar ik weet niet of dat nu wel mijn voorkeur heeft. Router als access point zou ook nog kunnen, maar waarom zou ik dat doen als dat niet nodig is?

Daarnaast is het jammer (maar niet meer dan dat) dat de EPC3925 geen SNMP ondersteunt waardoor mijn mooie grafiekjes nu mooi leeg blijven...

Edit:
Zojuist gebeld door Jordy van UPC n.a.v. een bericht via chelloo.com. Ik krijg kostenloos een modem (EPC3212/EPC3208) toegestuurd. Het hele bovenstaande verhaal speelt dus eigenlijk niet meer :)

[ Voor 23% gewijzigd door RvL op 14-06-2012 13:43 ]

Nu de dekens nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RvL schreef op donderdag 14 juni 2012 @ 08:54:
Ik heb de EPC3925 nu een paar dagen draaien en gebruik ook de WiFi van de EPC3925 en ik moet zeggen dat het me nog niet eens tegen valt. Ik heb op alle plekken in huis goed bereik en haal via draadloos gewoon de volledige WAN bandbreedte (50Mbps).

Het enige wat ik mis is een WoL functie in de router om vanaf het WAN computers aan te zetten. Het lukt wel om via b.v. http://www.dslreports.com/wakeup een computer succesvol aan te zetten, zolang het ARP record nog in de ARP tabel zit. Maar als de computer uit staat verdwijnt het ARP record na een bepaalde tijd uit de tabel. En helaas lijkt het niet mogelijk te zijn om een static ARP record aan te maken. Een mogelijkheid zou zijn om mijn eigen router als client te verbinden aan de EPC3925, puur voor dit doel. Een andere optie zou zijn om de EPC3925 in een bridge benaderende staat te zetten zoals beschreven in optie B van dit topic op chelloo.com, maar ik weet niet of dat nu wel mijn voorkeur heeft. Router als access point zou ook nog kunnen, maar waarom zou ik dat doen als dat niet nodig is?

Daarnaast is het jammer (maar niet meer dan dat) dat de EPC3925 geen SNMP ondersteunt waardoor mijn mooie grafiekjes nu mooi leeg blijven...

Edit:
Zojuist gebeld door Jordy van UPC n.a.v. een bericht via chelloo.com. Ik krijg kostenloos een modem (EPC3212/EPC3208) toegestuurd. Het hele bovenstaande verhaal speelt dus eigenlijk niet meer :)
Een mooie geste zou ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het loont voor jullie sowieso de moeite om UPC te bellen om de nieuwe tarieven te 'bespreken'. Via het telefoonnummer wat je moet bellen als je van je aansluiting af wilt vanwege de verhoging, dan kom je uit bij de medewerkers die er zitten om je te behouden als klant. Simpel melden dat je naar de kosten bent gaan kijken en dat je wellicht van ADSL/glas een betere optie hebt en dat je twijfelt.

Dat leverde in mijn geval 10,00 EUR per maand korting op mijn huidige contract op voor 12mnd.

Heb er geen gebruik van gemaakt, maar is een goede tip om de verhoging wat te beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 18-09 16:26
Sinds gisteren is bij ons 50mbit geactiveerd, heb dat icm een alles-in-1 pakket. Leuk en aardig, vooral dat wij 48 van de 50mbit gewoon halen. Hier zit ik op de zolder, met een devolo lan adapter voor internet via 't stroomnetwerk ivm ontbrekende bekabeling hierboven. Ding kan 200mbit trekken en heb CAT5E kabels liggen overal. Toch kan ik hier maar max 32mb/s trekken ipv 48 beneden. Iemand ideeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
DennisM6 schreef op zondag 17 juni 2012 @ 12:35:
Sinds gisteren is bij ons 50mbit geactiveerd, heb dat icm een alles-in-1 pakket. Leuk en aardig, vooral dat wij 48 van de 50mbit gewoon halen. Hier zit ik op de zolder, met een devolo lan adapter voor internet via 't stroomnetwerk ivm ontbrekende bekabeling hierboven. Ding kan 200mbit trekken en heb CAT5E kabels liggen overal. Toch kan ik hier maar max 32mb/s trekken ipv 48 beneden. Iemand ideeen?
Die ethernet-over-power dingen hebben een gigantisch overhead. Je zal er nooit zoveel mee halen als met een CAT5E/CAT6 kabeltje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
Dus stel, ik ga naar 100mbit ipv de 50mbit, zal ik dan ook blijven steken op de 32mbit? Dan zal er toch mis een wifi adapter moeten worden gehaald die dit wel aankan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
DennisM6 schreef op zondag 17 juni 2012 @ 12:48:
Dus stel, ik ga naar 100mbit ipv de 50mbit, zal ik dan ook blijven steken op de 32mbit? Dan zal er toch mis een wifi adapter moeten worden gehaald die dit wel aankan
Nee, dan zal je iets omhoog gaan. Alleen blijf je met overhead zitten dus ga je die 100Mbit nooit kunnen benutten.
Let op : WiFi heeft hetzelfde probleem, je kan wel een 150Mbps WiFi-adapter scoren, maar door alle omgevings-variabelen haal je dat nooit. Kabeltje naar boven leggen blijft de beste oplossing, vooral als je 'snel' internet wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
Helaas dat de kabel naar boven niet gaat lukken (staat hier ook een 102cm lcd te verstoffen). Deze moeten wel door de muren heen en m'n vader wil daar niet aan gaan beginnen omdat het huis hier veel te dikke muren heeft, tevens is het inhuren van iemand voor zo'n klus veel te duur. Ga er even over nadenken, maar als de overhead op de wlan minder is, wil ik daar wel geld aan uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
DennisM6 schreef op zondag 17 juni 2012 @ 12:59:
Helaas dat de kabel naar boven niet gaat lukken (staat hier ook een 102cm lcd te verstoffen). Deze moeten wel door de muren heen en m'n vader wil daar niet aan gaan beginnen omdat het huis hier veel te dikke muren heeft, tevens is het inhuren van iemand voor zo'n klus veel te duur. Ga er even over nadenken, maar als de overhead op de wlan minder is, wil ik daar wel geld aan uitgeven.
Waarom kan je niet gewoon de kabel langs plinten trekken en hem dan via een loze pijp of langs de verwarmingsbuizen naar beneden voeren? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:05
Veel te dikke muren? Dat is toch geen probleem :) Je kunt enorm lange betonboren krijgen...

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
Klopt hoor, maarja daar wil vaderlief niet aan beginnen. Ga wel binnenkort kijken of ik het mooi ergens langs zou kunnen wegwerken. Scheelt toch weel een aantal mb's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crizyz
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-02 11:21

crizyz

ne.t.weaker

Tja, je kunt het natuurlijk proberen. Maar als je zelf al aangeeft dat de muren te dik voor je zijn om door te boren... Bedenk je wel dat een draadloos signaal door diezelfde muren heen gaat moeten komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roeltjow
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 21-07 11:39
DennisM6 schreef op zondag 17 juni 2012 @ 19:31:
Klopt hoor, maarja daar wil vaderlief niet aan beginnen. Ga wel binnenkort kijken of ik het mooi ergens langs zou kunnen wegwerken. Scheelt toch weel een aantal mb's!
doe je het mooi buitenlangs ;) schuin naar buiten boren zodat het niet inregent en afsluiten met een beetje kit. klaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Er zitten grote verschillen tussen die powerline adapters. Er zijn zeker wel adapters die de 50Mbit halen.
Hardware.info had daar een tijdje terug nog een test van gepubliceerd. Misschien daar even kijken naar een vervangend setje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Freakster86 schreef op maandag 18 juni 2012 @ 09:40:
Er zitten grote verschillen tussen die powerline adapters. Er zijn zeker wel adapters die de 50Mbit halen.
Hardware.info had daar een tijdje terug nog een test van gepubliceerd. Misschien daar even kijken naar een vervangend setje?
Zeker weten is dit mogelijk, maar het is wel sterk afhankelijk van de thuissituatie. Hoewel het ene setje duidelijk het andere niet is, is de belangrijkste factor wel het huis zelf dacht ik. :)

Ik heb zelf pricewatch: Netgear XAVB5001. Een 500 mbit set dus, wat theoretisch 250 mbit up en 250 mbit down zou kunnen geven. Dat haal ik bij lange na niet, niet verwacht ook, maar ik denk dat de doorvoer in de praktijk ongeveer stokt op 100-110 mbit. De Netgear software geeft een linkspeed van ~160 mbit aan maar die lijkt me wat te hoog. Ik heb zelf 60 mbit internet en die snelheid is dus ruim voldoende. Ik stream ook moeiteloos HD over die dingen naar mijn mediacenter. Datatransfers van grote bestanden lopen met zo'n 9 MB/s.

Wifi was in mijn huis (met de opkomst van wifi-modems gratis bij een pak boter) niet betrouwbaar genoeg meer. 60 mbit haalde ik nog net met wifi-N, maar op de drukkere momenten had ik echt enorme dippen in de kwaliteit. Dat terwijl er maar één verdieping overbrugt hoefde te worden. Die powerline adapters zijn de beste keus die ik voor mijn thuisnetwerk gemaakt heb de laatste jaren. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer de powerline adapters op dezelfde groep te zetten en dan te testen. Dit kan al heel veel schelen. Sluit hem ook niet aan op de groep die bijv. de wasmachine, droger, vriezer of koelkast gebruikt want die storen enorm op het stroomnet voor die adapters.

Een stopcontact maken in de meterkast (waar je 1 v/d powerline adapters op aansluit) op dezelfde groep als die je op zolder gebruikt is aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Niet online
Hier mensen met problemen bij UPC weer? Hier postcode 3131SG en op een site komen duurt UREN! :(

Er blijven ook een heleboel requests gewoon onbeantwoord :
55 UDP 56 192.168.2.21 192.168.2.1 5351 UNREPLIED
56 TCP 100 192.168.2.49 184.169.78.33 80 UNREPLIED
57 TCP 3599 192.168.2.21 64.4.61.200 1863 ESTABLISHED
58 TCP 99 192.168.2.49 184.169.78.33 80 UNREPLIED

[ Voor 60% gewijzigd door DennusB op 18-06-2012 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Na een jaar probleemloze HDTV hebben we de laatste dagen last van problemen. Soms gebeurt het een paar keer per uur dat het beeld (inclusief geluid) op zwart gaat en na een paar seconden weer terug komt. Aan de TV ligt het niet, want het is alleen met TV kijken en niet met andere HDMI bronnen. Zijn er meer mensen met dit probleem? De signaalniveaus zien er nog altijd prima uit, dus daar zal het niet aan liggen.

Of hebben ze soms weer iets verkloot met nieuwe firmware? :X Zouden zomaar HDMI problemen tussen de box en de TV kunnen zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door Exirion op 18-06-2012 21:21 ]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CreativeS
  • Niet online
Exirion schreef op maandag 18 juni 2012 @ 21:20:
Of hebben ze soms weer iets verkloot met nieuwe firmware? :X Zouden zomaar HDMI problemen tussen de box en de TV kunnen zijn.
Voor zover ik weet is er recentelijk alleen een firmwareupdate voor de EPC3925 uitgerold. Niet voor mediaboxen. Maar je vraag hoort in UPC Digital TV - Deel 6 thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yi-Long
  • Laatst online: 16-05 16:18
Zucht...

Poosje geleden klaagde ik hier al over de Thomson modem waarmee ik geen fatsoenlijke verbinding met mijn 360 kon krijgen ivm static IP problemen...

Anyway, laatst UPC dus gebeld en ze hebben de Cisco modem opgestuurd als vervangen.

Alles geinstalleerd, en heb verbinding enzo, maar de (draadloze) signaalsterkte is erg wisselvallig, dus van 5 balkjes (rechtsonderin in Windows) naar 2 balkjes (alleen deze computer staat nu aan, buren niet thuis) en zojuist zelfs een complete disconnect. De modem staat gericht op de computer die boven staat, waardoor het dus de best mogelijke sterkte zou moeten zijn.

Heel frustrerend, vooral als ik straks dus draadloos zou willen gamen met de 360 zodra ik die een staisch IP heb toegewezen en de poortjes heb geforward.... want je wilt toch gewoon een stabiele verbinding hebben.

Ik begrijp niet waarom UPC dit soort modems inkoopt en opstuurt naar klanten, wanneer de Thomson bekende problemen heeft met Static IP's, en de Cisco blijkbaar een vrij matig draadloze signaalsterkte heeft...!?

Je moet als klant toch gewoon de boel kunnen aansluiten en ervan uit mogen gaan dat het allemaal fatsoenlijk werkt zoals het hoort te werken!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De buren hebben dus ook draadloos internet? Heb je al een keer een scan gedaan welke netwerken zich om je heen bevinden en op welk kanaal deze zich bevinden?

Kies een leeg kanaal, stel je router daarop in en het bereik zou moeten toenemen. Dat was in ieder geval bij mij het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

Yi-Long schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 13:08:
Zucht...

Poosje geleden klaagde ik hier al over de Thomson modem waarmee ik geen fatsoenlijke verbinding met mijn 360 kon krijgen ivm static IP problemen...

Anyway, laatst UPC dus gebeld en ze hebben de Cisco modem opgestuurd als vervangen.

Alles geinstalleerd, en heb verbinding enzo, maar de (draadloze) signaalsterkte is erg wisselvallig, dus van 5 balkjes (rechtsonderin in Windows) naar 2 balkjes (alleen deze computer staat nu aan, buren niet thuis) en zojuist zelfs een complete disconnect. De modem staat gericht op de computer die boven staat, waardoor het dus de best mogelijke sterkte zou moeten zijn.

Heel frustrerend, vooral als ik straks dus draadloos zou willen gamen met de 360 zodra ik die een staisch IP heb toegewezen en de poortjes heb geforward.... want je wilt toch gewoon een stabiele verbinding hebben.

Ik begrijp niet waarom UPC dit soort modems inkoopt en opstuurt naar klanten, wanneer de Thomson bekende problemen heeft met Static IP's, en de Cisco blijkbaar een vrij matig draadloze signaalsterkte heeft...!?

Je moet als klant toch gewoon de boel kunnen aansluiten en ervan uit mogen gaan dat het allemaal fatsoenlijk werkt zoals het hoort te werken!?
Koop een eigen fatsoenlijke router en ga daarmee aan de slag.
Overigens, gamen via wifi :X ik begin er niet meer aan. De beste oplossing is nog een powerline adapter voor bijvoorbeeld je 360 als kabeltje trekken geen optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
Yi-Long schreef op dinsdag 19 juni 2012 @ 13:08:
Zucht...

Ach, bij mij gingen ze een monteur langsturen om de firewall porten en de xbox in te stellen toen ik vroeg om de modem om te wisselen. :') Dat ik nog RDP en SSH problemen heb, daar kon ze niets mee, want dat was niet de originele vraag. En UPC leverd alleen internet, dat moest ze wel 3 keer vermelden :?

[ Voor 5% gewijzigd door donald_dick op 19-06-2012 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

let overigens op met dect telefoons in de buurt van je accesspoint ;) die drukken het bereik compleet weg :)

Pagina: 1 ... 84 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.