UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 7 ... 103 Laatste
Acties:
  • 804.220 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:35
Het Chello-abonnement dient aangevraagd te worden door degene op wiens naam het kabeltv-abonnement staat. Als dat op naam van Pietje staat, dan kan jij geen chello-abonnement nemen.

Verder dien je het modem aan te sluiten op het eerste aansluitpunt in de woning. Btw, zowel http://qmail.upc.nl/ als de helpdesk is in het weekend bereikbaar. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Mawlana op 24-02-2007 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Mmmm...

Ik heb mijn vragen in ieder geval gemailed dus ik hoop dat ze snel contact opnemen.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-06 20:11

Bergen

Spellingscontroleur

Mawanella schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 16:33:
Maar nu komt het probleem.

Alleen het powerlampje blijft branden. Wat ik ook maar doe alleen dat power lampje blijft branden. De andere LED's branden niet eens, ze flashen niet eens.
Lijkt er inderdaad op dat de modem niet in orde is. Power knippert niet, dus het ligt niet aan de voeding. Als hij offline zou zijn, dan zouden DS/US knipperen. Maar als power brandt en de rest helemaal niets doet, dan moet je modem omgeruild worden. Even de storingsdienst bellen dus, dan komt er kosteloos iemand langs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-05 07:57
Weet iemand iets over een eventuele snelheidsverhoging van het extreme abo?

Zitten nu toch al een jaar op dit niveau.

w00t

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Er is nooit een vaste termijn waarna er iets in de snelheid wordt gewijzigd. Door UPC is ook geen indiciatie gegeven over een verandering van de snelheden. Als ik het me goed herinner, is er wel vorig jaar een korte proef geweest waarbij de snelheid tijdelijk iets hoger lag, Ik heb daar echter niets van gemerkt.

Het probleem is meer de maximum uploadsnelheid waardoor maximale downloadsnelheden niet worden gehaald. Trage websites zijn dan de schuldige..

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
FireStarter schreef op maandag 26 februari 2007 @ 13:40:
Weet iemand iets over een eventuele snelheidsverhoging van het extreme abo?

Zitten nu toch al een jaar op dit niveau.
Ik denk dat ze beter eerst kunnen zorgen dat de extreme klanten allemaal ook echt van extreme snelheid kunnen genieten. Nu zijn er nog er nog genoeg mensen die vooral 's avonds maar een fraktie van die snelheid halen.
En dan kunnen ze eens kijken voor nog meer snelheid.

Bij mij gaat het geluukig sinds enkele weken heel goed, maar dat was wel eens anders..

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Mawanella schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 18:39:
Duidelijk.

Ik heb echter een flauw vermoeden dat mijn nieuwe modem gewoon kapot is.
Bij de weg. Zijn die 402B allemaal zo gammel. Een beetje schudden en je hoort de printplaat beetje schuiven.
Dat is niet echt normaal nee... lijkt me duidelijk dooie modem :X

Helpdesk bellen en monteur regelen dus.
Bertus schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 21:39:
Apart, ik kan toch gewoon zo'n pakket halen, mijn gegevens opgeven etc.?

Anders mail ik UPC wel even maandag...
Lijkt me wel zo verstandig. Anders zit je straks met een gruwelijke adminstratieve kluwen.

Overigens is er technisch geen enkele reden om ADSL en kabelinternet niet naast elkaar te kunnen draaien. Ze gebruiken namelijk volstrekt andere netwerken. Sterker nog, kennis van me heeft DSL, kabelinternet en glasvezel in huis. Beetje dubbel, maarja, binding periods enzo... :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawanella
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-12-2020
Mijn probleem (van zaterdag 24 februari j.l.) is opgelosd. De TM402B is vervangen door een TM502B.
De TM402B was gewoon kaduk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Zo even een flinke schop hier. Wat eigenlijk goe dis volgens mij, aangezien het dan lijkt dat Chello goed draaid.

Nou mijn ding. Ik zit nu bij Demon 6/1mbit, maar dit word/is overgenomen door XS4all.
Nu gaat dus de prijs omhoog en wil ik weg bij hun.

Nu zit ik alleen te twijfelen tussen TweakDSL 16-24 Mbit/1 Mbit of Chello 20/2Mbit.
Aangezien ik vrij veel upload vind ik Chello dus erg aantrekkelijk, maar ik weet niet hoe het nu met gaat kwa stabiliteit enzo.

Verder hebben wij hier een ISDN centrale en kan je als je dus dat Chello Extreme pakket neemt gratis bellen, werkt dat ook met ISDN? Aangezien wij 2 nummers hebben via die ISDN centrale.

Aangezien we anders de hele boel om moeten gooien etc.

Verder speel ik ook graag online racegames en dan is een goeie stabiele lijn wel erg prettig met een goeie ping.
ADSL2+ schijnt een bettere ping te hebben, maar heb al mensen gevraagt die Chello hebben en online racen die schijnen een redelijk ping te hebben waarmee hun prima kunnen rijden.

[ Voor 17% gewijzigd door FabiandJ op 24-03-2007 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
chello is meestal (net zoals iedere ISP tegenwoordig - het is niet meer de jaren '90 :z ) prima stabiel. Als je nu 6/1 hebt is het allicht interessanter om naar chello Power te kijken, dat is 6/1.5 voor EUR 39.95. Geen idee hoeveel het incl telefonie kost, maar dat zal niet meer dan EUR 10 erbij zijn in pakket.

ISDN gaat niet lukken, UPC gebruikt (net zoals zowat alle alternatieven voor KPN en KPN's eigen IPB) gewoon PSTN. Maar goed, je *hoeft* geen telefonie bij dezelfde provider te halen als waar je mee internet. Als je ISDN wilt gebruiken zul je voor telefonie bij KPN moeten blijven.

Verder - definieer eens een 'goede ping' - waar de server staat bepaalt meestal pingtijden. Als ik naar www.nu.nl ping, kom ik op gemiddeld 29ms - en let we dat dit 's avonds is, dus worst-case scenario. 's nachts en 's ochtends zal het lager zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Je kunt wel als alternatief voor ISDN bij UPC er een 2e lijn bijnemen http://www.upc.nl/telefonie/vragen/

Extreme + telefonie is aanzienlijk goedkoper dan mijn oude ISDN-aansluiting. Ben je een veelbeller dan kun je voor niet teveel extra ook de optie onbeperkt bellen naar alle vaste nummers kiezen. Dat heb ik dus niet gedaan, ik haal het verschil er gemiddeld niet uit.

De tijd dat Chello brak was is al lang voorbij.

Een ping naar nu.nl tegelijk met deze posting, gemiddeld 10ms.

[ Voor 13% gewijzigd door Guardian Angel op 25-03-2007 22:03 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jubeth
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-02 21:01

jubeth

%^)

Chello liegt over die prijzen voor internet-abonnementen. Het verbaast me dat niemand dat noemt.
Hier staat het: http://jult.net/dub/entry.php?id=435

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Benedictus schreef op maandag 26 maart 2007 @ 00:43:
Chello liegt over die prijzen voor internet-abonnementen. Het verbaast me dat niemand dat noemt.
Vergeet niet dat alle mensen die Chello willen al gewoon betalen he voor TV/Radio abonnement. En eventueel zelfs Digitale TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Benedictus schreef op maandag 26 maart 2007 @ 00:43:
Dude, ik hoop dat je zelf niet zo kortzichtig bent als die website. Wat een flauwekul zeg...
Chello Extreme internet kost dus 59.95 + 16,05 = € 76,- per maand
Chello Power internet kost dus 44.95 + 16,05 = € 60,- per maand
Chello Light internet kost dus 29.95 + 16,05 = € 46,- per maand
Chello Easy internet kost dus 19.95 + 16,05 = € 36,- per maand
Riiight... en de kabeltelevisie is dus gratis?

Chello Easy kost 19,95 en kabeltelevisie kost 16,05. Bij elkaar opgeteld dus 36 euro. Etcetera. Het verhaaltje wat eromheen staat, waarin wordt verteld dat kabeltelevisie helemaal niet nodig is voor chello, heeft toch helemaal niets met de prijzen te maken? "Chello Exposed"? LOL.

[ Voor 9% gewijzigd door Bergen op 26-03-2007 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jubeth

jubeth

%^)

Kids, ik weet niet in welke wereld jullie leven, maar coax-kabel TV/Radio is geen 'given' ofzo. Ik heb het al jaren niet meer thuis, en mis het ook niet.

Even wakker worden als je denkt dat 'iedereen toch al radio/tv van UPC thuis heeft', want geloof me; Dat is niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Heb ik het trouwens bij het juiste eind als ik zeg dat die website jouw website is? :|
UPC noemt er namelijk even voor het gemak niet bij dat een standaard TV/Radio-abo vereist is om de internet-link van ze te mogen krijgen.
Dat staat er wel degelijk bij. Veelgestelde vragen, punt 15:
Waarom heb ik een abonnement op het UPC Standaardpakket Radio/TV nodig om te kunnen internetten?

UPC biedt breedbandinternet aan via de kabel. Om van deze dienst gebruik te kunnen maken is een abonnement op het UPC Standaardpakket Radio/TV vereist.
Kids? :?
ik weet niet in welke wereld jullie leven, maar coax-kabel TV/Radio is geen 'given' ofzo. Ik heb het al jaren niet meer thuis, en mis het ook niet.

Even wakker worden als je denkt dat 'iedereen toch al radio/tv van UPC thuis heeft', want geloof me; Dat is niet zo.
Huh? Bedoel je nu dat een heleboel mensen tegenwoordig helemaal geen radio/tv meer hebben en alleen maar een krant ofzo? Verassing: het is juist andersom, mensen breiden hun tv-set uit met digitale televisie, harde schijf recorders, HD-tv's, home-cinema-sets, etc. Ik ken een heleboel mensen, maar ik ken geen enkele persoon die geen radio/tv in huis heeft.

En trouwens, waarom reageer je dat zo af op UPC? Bij andere aanbieders zoals @home werkt dat precies zo, maar daar horen we je niet over.

[ Voor 12% gewijzigd door Bergen op 26-03-2007 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jubeth

jubeth

%^)

Bergen schreef op maandag 26 maart 2007 @ 01:30:
En trouwens, waarom reageer je dat zo af op UPC? Bij andere aanbieders zoals @home werkt dat precies zo, maar daar horen we je niet over.
Eeh.. waar reageer ik iets af? Het gaat om keiharde feiten.
Verder; Kijk eens naar hoe dit draadje heet. Sinds wanneer gaat het over @Home? En bovendien:

Helaas

Op uw adres kunnen we (nog) geen @Home aansluiting realiseren.

Daarnaast, UPC : @Home is ongeveer 8 : 1 wat aantal aansluitingen betreft.

De ADSL providers zijn gelukkig nog zo netjes om middels voetnoten de realistische prijzen te vermelden, als er bijv. een KPN-abo verplicht is. Wat trouwens al een tijd niet meer het geval is. Ik heb zelf XS4All Only thuis.

Chello doet hier alsof er niets aan het handje is, en die coax eerst duur aangelegd en onderhouden zou moeten worden o.i.d. Helaas pindakaas, die coax ligt in vrijwel iedere woning in NL, net als de telefoonaansluiting.

Dat heet gewoon misleiden, en dat mag niet in Nederland.

[ Voor 35% gewijzigd door jubeth op 26-03-2007 04:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200544

Ik moet wel zeggen dat die upc boys hier wel agressief reageren zeg
wanneer krijg ik de snelheden waar ik UPC voor betaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Benedictus schreef op maandag 26 maart 2007 @ 01:44:
[...]

Eeh.. waar reageer ik iets af? Het gaat om keiharde feiten.
Welk feit hebben we het nu over?
Verder; Kijk eens naar hoe dit draadje heet. Sinds wanneer gaat het over @Home?
Volgens mij wil jij het helemaal niet over @home hebben maar wil jij je specifiek kwaad maken om UPC, terwijl het vereisen van een kabeltv-abonnement de normaalste zaak van de wereld is in kabeltelevisieland.
En bovendien:

Helaas

Op uw adres kunnen we (nog) geen @Home aansluiting realiseren.
Ja, maar het gaat toch niet om specifiek jouw aansluiting? Ik ben nou eenmaal iets minder kortzichtig, ik bekijk het op landelijk niveau, ik kijk ook naar hoe andere providers dat doen.
Daarnaast, UPC : @Home is ongeveer 8 : 2 wat aantal aansluitingen betreft.
Wat is je punt?
De ADSL providers zijn gelukkig nog zo netjes om middels voetnoten de realistische prijzen te vermelden, als er bijv. een KPN-abo verplicht is. Wat trouwens al een tijd niet meer het geval is. Ik heb zelf XS4All Only thuis.
Precies, ADSL-providers zetten het er juist bij omdat een KPN-abo niet altijd verplicht is. Het moet voor de consument duidelijk zijn bij welke provider hij wel/niet een KPN-abo nodig heeft en om narigheid te voorkomen met consumenten die geen KPN-abo hebben vermelden ze dat maar vast. 99% van de Nederlanders heeft echter al een kabeltelevisie-aansluiting en betaalt al jaren voor kabeltelevisie. Het hebben van een kabeltelevisieaansluiting is in Nederland iets vanzelfsprekends. Met andere woorden: ADSL- en kabel-internetaansluitingen zijn als appels en peren.
Chello doet hier alsof er niets aan het handje is, en die coax eerst duur aangelegd en onderhouden zou moeten worden o.i.d. Helaas pindakaas, die coax ligt in vrijwel iedere woning in NL, net als de telefoonaansluiting.

Dat heet gewoon misleiden, en dat mag niet in Nederland.
Waar staat dat er eerst coax duur moet worden aangelegd? Je link wijst naar een pagina met chello abonnementskosten. Ik zie daar niets staan over aanlegkosten en al helemaal niets over onderhoud. Get your facts straight, Benedictus. Bedoel je misschien de aanlegbijdrage zoals die hier staat? Die is voor woningen waar nog helemaal geen coax in huis is, dus alles nog vanaf de wijkkast moet worden aangelegd, waar nog gegraven moet worden etc. Oftewel: nieuwbouw en woningen waar kabeltv-aansluitingen opgesplists worden.
Anoniem: 200544 schreef op maandag 26 maart 2007 @ 01:54:
Ik moet wel zeggen dat die upc boys hier wel agressief reageren zeg
Gelukkig mag dat in Nederland. :) Ik hou er gewoon niet van als mensen ongefundeerde onzin uitkramen.
Welk abonnement heb je en welke snelheden haal je hier?

[edit]
Ah, jij was diegene met dat ongeloofwaardige topic. Als je nog steeds twijfelt welk abonnement je hebt, log dan eens in op http://prov.upc.nl, daar zie je het wel staan. Misschien kun je ook in je modem kijken wat je signaalwaarden zijn, op http://192.168.100.1. Als je niet bij de maximum snelheden in de buurt komt kan dat een aanwijzing zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Bergen op 26-03-2007 03:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jubeth

jubeth

%^)

Anoniem: 200544 schreef op maandag 26 maart 2007 @ 01:54:
Als je Extreme hebt, hoeveel zakt dat ongeveer in als het druk is? Valt dat ook wel eens helemaal stil? Liggen ze er nog wel eens uit? Toen ik ooit aan a2000 hing was dat toch best vaak raak, zeker een half uur per maand, gemiddeld, en ook regelmatig rustig eens een middag geen lampjes op je kabelmodem 'wegens werkzaamheden aan het netwerk'.
En blokkeren ze nog steeds poorten? Veelgebruikte bittorrent poorten bijv.? En hebben ze nog steeds dat vreemde "u mag geen servers draaien" verhaal? Om over hun mailservers nog maar te zwijgen. Dat was regelmatig weken niets waard. Heel a2000's IP-ranges waren ook erg vaak blacklisted, dus kwam je mail gewoon nergens aan. Dat was niet zo best voor a2000.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jubeth

jubeth

%^)

dion_b schreef op maandag 22 januari 2007 @ 11:19:
Als ik het zo zie heb je geen hardwareprobleem. Wat je dan overhoudt zijn instellingen of software. Het kan sowieso geen kwaad om even per NIC hard op 100Mbit full duplex en 100Mbit half duplex te proberen (de modem staat altijd op auto en duplex mode autonegotiation is een van de brakste 'automatische' protocollen in de IT werkeld). Heb je dat uitgesloten, tja, dan ga ik denken aan ranzig slechte MTU instellingen (ideale voor kabelinternet is iirc 1490) of dat soort dingen.
Nee hoor, gewoon 1500. Ik denk niet dat ze hun technieken dusdanig hebben gewijzigd dat het nu 1490 zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Benedictus schreef op maandag 26 maart 2007 @ 04:21:
[...]
Als je Extreme hebt, hoeveel zakt dat ongeveer in als het druk is? Valt dat ook wel eens helemaal stil? Liggen ze er nog wel eens uit? Toen ik ooit aan a2000 hing was dat toch best vaak raak, zeker een half uur per maand, gemiddeld, en ook regelmatig rustig eens een middag geen lampjes op je kabelmodem 'wegens werkzaamheden aan het netwerk'.
En blokkeren ze nog steeds poorten? Veelgebruikte bittorrent poorten bijv.? En hebben ze nog steeds dat vreemde "u mag geen servers draaien" verhaal? Om over hun mailservers nog maar te zwijgen. Dat was regelmatig weken niets waard. Heel a2000's IP-ranges waren ook erg vaak blacklisted, dus kwam je mail gewoon nergens aan. Dat was niet zo best voor a2000.
Respectievelijk: weet ik niet, nee, elke provider ligt er wel eens uit, alleen poort 135 is vwg het Blaster-virus nog steeds geblokkeerd, nee die niet en ja.

Om nog even op je vraag "Liggen ze er wel eens uit?" in te gaan: vraag je eens af waarom een verbinding eruit zou liggen....... en vraag je dan eens af waarom dat bij een andere provider niet mogelijk zou zijn.

Het A2000-tijdperk is wel érg lang geleden he... Het UPC van toen is niet meer het UPC van nu. De kwaliteit van het netwerk van toen is absoluut niet meer te vergelijken met dat van nu. Het netwerk is nu veel stabieler. De mailservers draaien ook uitstekend.
Benedictus schreef op maandag 26 maart 2007 @ 04:27:
[...]

Nee hoor, gewoon 1500. Ik denk niet dat ze hun technieken dusdanig hebben gewijzigd dat het nu 1490 zou moeten zijn.
Inderdaad, 1500 is de standaard he... Waarom zou chello de MTU naar 1490 veranderen. Probeer 't maar uit, een ping van 1472 werkt en een ping van 1473 levert de DF-bit op.

[ Voor 6% gewijzigd door Bergen op 26-03-2007 06:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jubeth

jubeth

%^)

Bergen schreef op maandag 26 maart 2007 @ 06:00:
Om nog even op je vraag "Liggen ze er wel eens uit?" in te gaan: vraag je eens af waarom een verbinding eruit zou liggen....... en vraag je dan eens af waarom dat bij een andere provider niet mogelijk zou zijn.

Het A2000-tijdperk is wel érg lang geleden he... Het UPC van toen is niet meer het UPC van nu. De kwaliteit van het netwerk van toen is absoluut niet meer te vergelijken met dat van nu. Het netwerk is nu veel stabieler. De mailservers draaien ook uitstekend.
De a2000 nodes waren nog tot 2005 actief, hoor. Zo lang geleden is dat niet. Ik zat bij de eerste Power kabel-abonnees in 1997. Toen de migratie naar Chello kwam begon de ellende pas goed, eigenlijk. Het netwerk is iets beter geworden, maar ze peeren nog steeds met andere backbones dan bijv. XS4All, die de verschillen veroorzaken.

Wat ik nu eens van een betrouwbare abonnee wil horen is hoeveel de snelheden inzakken. Niet dat vage fan-boy gedoe steeds, maar concrete snelheden van eerlijke users. Als het druk is, bijv. 's avonds om 20 uur, wat blijft er dan nog over van de 20 mbit down en 2 mbit up? En naar ik begrijp krijg je die 20 mbit/ 2 mbit niet eens zeker als je er wel voor betaald hebt. En zijn er Extreme abonnees met servers? Zo ja, laat eens wat IP-adressen en domeinnamen zien, dan kunnen we ze pingen, tracen en localiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ga je er niet aan voorbij dat het inzakken van download snelheden het gevolg kunnen zijn van de uploadsnelheid waarmee websites werken?

Ik denk dat ik zeer betrouwbaar ben en vraag me af waarom iemand er over zou liegen.

Op het moment van posten 1918.7 KByte/sec download en 191.0 KByte/sec upload. Dit is ook zo'n beetje het gemiddelde dat ik haal over de gehele dag. Pingen naar Nu.nl, 9 ms.

Offline de laatste 5 jaar, nauwelijks, misschien 3 maal voor een langere periode van >1 uur. Voor kortere tijd <1 uur misschien 2 maal.

[ Voor 7% gewijzigd door Guardian Angel op 26-03-2007 17:07 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:26
Guardian Angel schreef op maandag 26 maart 2007 @ 17:05:

Offline de laatste 5 jaar, nauwelijks, misschien 3 maal voor een langere periode van >1 uur. Voor kortere tijd <1 uur misschien 2 maal.
Mijn ervaring is dat zeer verschilt per persoon en regio. Ik had zeker 10x per jaar een storing of gezanik of problemen, soms wel 4 dagen geen internet.
En ik zit nu bij ADSL-provider (10/1)+telefonie+kaalkoperkosten voor 40 euro in de maand en een helpdesk die lokaal tarief is. Internetten zoals het hoort :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Datzelfde heeft een vriend van mij met Wanadoo/Orange gehad, een en al problemen en zo ken ik nog een aantal providers waarvan vreselijke verhalen de ronde doen.

Ik denk dat er vandaag de dag nauwelijks nog puur slechte providers zijn. Het probleem met Benedictus is, dat hij nog jaren terugkijkt en een idee van Chello heeft wat niet echt actueel, dus correct, is.

Lees ook eens op Chelloo Underground. Net als op GoT lees je nauwelijks nog over grote problemen.

Wat dit betreft:
Alsof andere mensen niet voor kabel-TV betalen.

Of je nu aan provider A betaalt voor je TV, voor internet via provider B, of je hebt een abonnement voor de hele zooi bij C, het zal weinig schelen.

Het enige dat ik zeker weet is dat ik veel geld heb bespaard door dit alles van UPC af te nemen (op mijn GSM na)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jubeth

jubeth

%^)

Dank Guardian Angel, dat geeft al wat meer een indruk. Een goede meetmethode is overigens gewoon µTorrent, waarmee je je lijn nauwkeurig dicht kunt trekken, en zo betrouwbare metingen doet betreffende de realistische snelheden wereldwijd. Over de internet-connectivity van a2000/chello/upc had ik nooit veel te klagen, ik ben vrij lang abonnee geweest. In Amsterdam was het best OK (is inderdaad zeer locatiegebonden). ADSL was (en is) wel beduidend stabieler.

Wat ik nu merk, aan de snelheid van mijn buurman, die heeft een chello classic abonnement, is dat hier in Amsterdam de snelheid 's avonds echt wel flink inzakt. 's nachts haal ik (via wifi op zijn account, en ja, met medeweten en toestemming) 122 kBytes/sec upstream, maar nu (~21 uur) komt het echt niet boven de 72 uit. Dat patroon herken ik van vroeger, en heeft ws. toch te maken met de hoeveelheid abonnees in je buurt-blok. (Er wordt toch flink overgeboekt..)

Concluderend; als 976 kbit inzakt naar 576 kbit/s, dan zal de 2 mbit upstream in werkelijkheid 1952 kbit zijn, en zal die inzakken naar 1152 kbit/s, 144 kBytes/sec upstream tijdens drukte. Dat is nog altijd zo'n 40 kBytes/sec hoger dan welk ADSL abo ook.
Wat dat betreft lijkt me de prijs-kwaliteit verhouding van het chello product niet zo slecht. Ik zou alleen nog graag wat traces doen naar werkelijke Extreme gebruikers-IP-adressen, om na te gaan welke backbones UPC tegenwoordig gebruikt (wat er zoal aan de aorta hangt e.d.).

Wat kabel-TV betreft:
Ik vind UPC niet (meer) de beste tv-leverancier. Als je wèl hun internet wilt, en geen tv, dan krijg je geen korting o.i.d. wat ik erg vreemd vind. De manier waarop ze beide productgebieden hebben verbonden is gewoon erg ouderwets. Het maakt de prijsvoering vals en onduidelijk.
UPC ziet kennelijk niet in dat ze met hun 24 mbit/2 mbit product een unieke kans hebben om ADSL uit de markt te spelen, zo lang fiber nog geen goede concurrentie is. Dat is jammer voor ze.

[ Voor 16% gewijzigd door jubeth op 26-03-2007 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Het is na 21:00 uur en dus herhaalde ik zojuist dezelfde test.

1918.7 KByte/sec down
193.9 KByte/sec up

Geen noemenswaardig verschil met mijn vorige posting. Later op de avond zal ik het nogmaals doen.

De levering van TV interesseert me nauwelijks. Ik heb dan ook digitale TV na 1 dag proefdraaien weer gestopt. Mijn buurvrouw echter vindt het geweldig, ondanks de storingen (artifacts), traag overschakelen, Teletekst hopeloos en energieverbruik hoog. Apparaat is ook nog eens gloeiend heet.

Ze heeft trouwens geen internet.

[ Voor 44% gewijzigd door Guardian Angel op 26-03-2007 21:24 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Niet online
Guardian Angel schreef op maandag 26 maart 2007 @ 21:22:
Het is na 21:00 uur en dus herhaalde ik zojuist dezelfde test.

1918.7 KByte/sec down
193.9 KByte/sec up

Geen noemenswaardig verschil met mijn vorige posting. Later op de avond zal ik het nogmaals doen.

De levering van TV interesseert me nauwelijks. Ik heb dan ook digitale TV na 1 dag proefdraaien weer gestopt. Mijn buurvrouw echter vindt het geweldig, ondanks de storingen (artifacts), traag overschakelen, Teletekst hopeloos en energieverbruik hoog. Apparaat is ook nog eens gloeiend heet.

Ze heeft trouwens geen internet.
Ik weet niet hoelang geleden jij Digitale TV van ze geprobeed heb maar het draaid hier prima.
Naja back on topic.

Verder woon jij in een drukke stad of zo? Aangezien dit ook uitmaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Digitaal is het hier prut, vandaag nog even gekeken maar als het werkt ziet het er goed uit maar de storingen zijn er nog steeds.

Zojuist de volgende data mogen noteren:
1918.7 KByte/sec download
187.1 KByte/sec opload

Nee, geen stad maar een dorp waar vrijwel iedereen Chello heeft. Ken maar weinig mensen die ADSL hebben.

edit: 05:00
1911.5 KByte/sec download
200.6 KByte/sec upload

Einde metingen

[ Voor 11% gewijzigd door Guardian Angel op 27-03-2007 05:00 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik weet dat ik een oud topic kick maar het leek me beter dan een nieuwe aanmaken. Vandaag heb ik een nieuw modem van UPC gekregen. Ik ben van een Motorolla SB411 naar een Arris Touchstone TM402B gegaan. Helaas ben ik met deze "upgrade" ook flink achteruit gegaan in snelheid. Voorheen haalde ik met onze Classic verbinding ongeveer 1000kb/sec download en 110kb/sec upload. Met het nieuwe modem kom ik aan 170kb/sec download en 20kb/sec upload. Voorheen heeft het goed gewerkt, en volgens mij zijn de waardes uit het modem ook goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:31

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Bartjeee schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 20:10:
Ik weet dat ik een oud topic kick maar het leek me beter dan een nieuwe aanmaken. Vandaag heb ik een nieuw modem van UPC gekregen. Ik ben van een Motorolla SB411 naar een Arris Touchstone TM402B gegaan. Helaas ben ik met deze "upgrade" ook flink achteruit gegaan in snelheid. Voorheen haalde ik met onze Classic verbinding ongeveer 1000kb/sec download en 110kb/sec upload. Met het nieuwe modem kom ik aan 170kb/sec download en 20kb/sec upload. Voorheen heeft het goed gewerkt, en volgens mij zijn de waardes uit het modem ook goed.
modem opnieuw aanmelden via de prov pagina zou moeten helpen.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Hubert schreef op vrijdag 18 mei 2007 @ 20:37:
[...]

modem opnieuw aanmelden via de prov pagina zou moeten helpen.
Net effe de provisionig doorgelopen en het is nu weer zo als het was, voelt zelf iets sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-06 22:10
ok, mijn probleem: Vooral in de namiddag tot savonds heel slechte to geen verbinding, valt steeds weg, komt dan weer terug, dan weer niet, dan heel slecht enz enz, lampjes op kabelmodem blijven gewoon steeds hetzelfde, geeft gewoon aan "goede verbinding"

abo: Chello light (32,95 p/m)
Kabel modem: Arris tm502B
(Dit is allemaal in 1 pc, steeds maar 1 netwerk apparaat in gebruik)
Netwerkapparaat 1: Nvidia Nforce networking controller
Netwerkapparaat 2: Marvell Yukon 88E8001/8003/8010
Netwerkapparaat 3: Realtek RTL8139 Family

Netwerkkabels: veschillende van 1 meter tot 30 meter.

Problemen:
Wegvallen van verbinding
Ping timeout bij pingen van bijv. google.nl
Probleem komt eigenlijk alleen voor in de namiddag tot savonds (oftewel, de tijden waarop het druk is op internet)
verschillende instellingen mbt duplex modes bij alle 3 de netwerkcontrollers geprobeerd

UPC Quickfix geprobeerd, werkt voor geen meter, loopt vast als er geen verbinding is, geen "verbinding is goed" aan als er wel verbinding is (goh, daar heb je veel aan...)

wat kan ik hier aan doen? ik heb namelijk hetzelfde ooit gehad met @home, wat toen later dus gewoon capaciteit tekort bleek te zijn, heb dit aangegeven bij Chello, maar die ontkennen dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
- Waar woon je?
- Maak je gebruik van een router?
- Herstelt de verbinding zichzelf, of moet jij een handeling verrichten om de verbinding te herstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Capaciteitstekort in de spitsuren kan altijd, maar dat merk je door traagheid, niet volledige uitval van verbinding.

Als je alleen internet hebt op een Arris kun je je signaalwaardes niet direct uitlezen, maar wel dmv het DOCSIS diag tool:
http://www.chelloo.com/in...task=view&id=42&Itemid=28

Sowieso tip die hiervan losstaat. Je betaalt momenteel EUR 32.95/m voor een 3/1 verbinding, terwijl UPC momenteel een aanbieding heeft voor een 6/1.5 verbinding + telefonie (die je niet hoeft te gebruiken als je het niet wilt) voor EUR 29.95 samen - dubbele download en 50% meer upload voor EUR 3 minder 8)7

Maar even terug naar de techniek -probeer naast een signaalmeting volgende keer ook even diagnose te stellen van waar het misgaat:

Ping 127.0.0.1 (localhost)
Ping je eigen IP
Ping de modem 192.168.100.1 (wat trouwens bij een internet-only verbinding misschien niet lukt...)
Ping je gateway
Ping je DNS servers
Ping een URL

Als je dat doet weet je waar het misgaat.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
dion_b schreef op donderdag 21 juni 2007 @ 20:40:
Capaciteitstekort in de spitsuren kan altijd, maar dat merk je door traagheid, niet volledige uitval van verbinding.

Als je alleen internet hebt op een Arris kun je je signaalwaardes niet direct uitlezen, maar wel dmv het DOCSIS diag tool:
http://www.chelloo.com/in...task=view&id=42&Itemid=28

Sowieso tip die hiervan losstaat. Je betaalt momenteel EUR 32.95/m voor een 3/1 verbinding, terwijl UPC momenteel een aanbieding heeft voor een 6/1.5 verbinding + telefonie (die je niet hoeft te gebruiken als je het niet wilt) voor EUR 29.95 samen - dubbele download en 50% meer upload voor EUR 3 minder 8)7

Maar even terug naar de techniek -probeer naast een signaalmeting volgende keer ook even diagnose te stellen van waar het misgaat:

Ping 127.0.0.1 (localhost)
Ping je eigen IP
Ping de modem 192.168.100.1 (wat trouwens bij een internet-only verbinding misschien niet lukt...)
Ping je gateway
Ping je DNS servers
Ping een URL

Als je dat doet weet je waar het misgaat.
dank je, ik zal zeker alles pingen als het weer gebeurt, zowiezo mijn localhost heb ik meerdere keren tijdens uival van internet succesvol getest, werkt gewoon

natuurlijk is het vanavond niet gebeurd, was er geen voetbal op tv ofzo?? :P

ik woon btw in Nijmegen en heb geen router

edit: docsdiag progje krijg ik foutmelding "Cablemodem not found" zowel met als zonder firewall

[ Voor 4% gewijzigd door Dalyxia op 22-06-2007 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-06 12:58

Comgenie

Soms heb je dat

Ik heb ongeveer hetzelfde. Als hij werkt werkt die goed, kan ik pingen naar google enzo, maar dan beginne de timeouts en dan ineens kan ik niks meer. Bij mij ben ik er al achtergekomen dat het signaal aardig stoort. Vooral op drukke momenten is het merkbaar.Kabels hier hebben we allemaal al vervangen en getest. dat heeft niet geholpen helaas.
offtopic:
(Maja, over een aantal maanden is dat XMS hier beschikbaar, en heb geen zin om me zo druk nog om mijn chello verbinding te maken, vooral terwijl er genoeg wel werkende verbindingen in de lucht hangen 0=).)

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Comgenie schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 00:16:
Ik heb ongeveer hetzelfde. Als hij werkt werkt die goed, kan ik pingen naar google enzo, maar dan beginne de timeouts en dan ineens kan ik niks meer. Bij mij ben ik er al achtergekomen dat het signaal aardig stoort. Vooral op drukke momenten is het merkbaar.Kabels hier hebben we allemaal al vervangen en getest. dat heeft niet geholpen helaas.
offtopic:
(Maja, over een aantal maanden is dat XMS hier beschikbaar, en heb geen zin om me zo druk nog om mijn chello verbinding te maken, vooral terwijl er genoeg wel werkende verbindingen in de lucht hangen 0=).)
Waarom denk je dat het *signaal* op drukke momenten stoort :?

Drukte op het netwerk en signaalsterkte/kwaliteit zijn totaal andere dingen (sterker nog, bij beroerde signaalkwaliteit gaan er zoveel packets verloren dat de drukte fors afneemt :z ).

Bij flinke drukte kunnen pingtijden iets omhoog gaan, maar meestal blijven juist de pings (latency) redelijk, alleen zal dan de totale beschikbare bandbreedte afnemen.

Als je hoge pings en timeouts krijgt, wijst dat ofwel erop dat je zelf jouw eigen verbindng gesaturate hebt door de upload te overbelasten, danwel is er een signaalprobleem wat helemaal losstaat van evt drukte op de rest van het netwerk.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie

Comgenie

Soms heb je dat

dion_b schreef op vrijdag 22 juni 2007 @ 11:18:
[...]

Waarom denk je dat het *signaal* op drukke momenten stoort :?

Drukte op het netwerk en signaalsterkte/kwaliteit zijn totaal andere dingen (sterker nog, bij beroerde signaalkwaliteit gaan er zoveel packets verloren dat de drukte fors afneemt :z ).

Bij flinke drukte kunnen pingtijden iets omhoog gaan, maar meestal blijven juist de pings (latency) redelijk, alleen zal dan de totale beschikbare bandbreedte afnemen.

Als je hoge pings en timeouts krijgt, wijst dat ofwel erop dat je zelf jouw eigen verbindng gesaturate hebt door de upload te overbelasten, danwel is er een signaalprobleem wat helemaal losstaat van evt drukte op de rest van het netwerk.
Veel errors dat tftp of wat dan ook niet goed ging op de error pagina van modem. medewerker van upc die vertelde dat er veel 'ruis' zit, en het signaal al helemaal open had gegooit. Pinglatency is normaal op tijden als't werkt (12 ms naar google etc.). Digitale telefonie wat er ook mee kapt soms. Mediabox wat regelmatig fouten geeft op 999 kanaal. Modem enzo ook proberen aan te sluiten met de rest afgekoppelt (Mediabox, andere tv's) met verschillende kabels heeft ook niet geholpen. Aansluitingen vervangen. Signaal sterkte bij storingen zwak. En nee.. het is echt geen torrent of iets wat alles aan't verstoren is :')..

En ja ok.. 't ligt meer aan de kabel/signaal zelf dan aan chello.. Maar ok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Dat is duidelijk een brakke kabel/aansluiting ergens, heeft dus niets met drukte te maken (of het moet een ingewaterde kabel onder de weg zijn waar in de spits meer auto's overheen rijden en het signaal verkloten - dat komt echt voor 8)7 ). Als je je kabel binnenhuis nagekeken/uitgesloten hebt, heb je een monteur van UPC nodig. Kost je niets, als het tenminste niet je eigen brakke kabels/splitters zijn :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie

Comgenie

Soms heb je dat

We hebben al meerdere malen een monteur willen laten komen maar een dag van te voren is alles natuurlijk weer ineens 'perfect' :/. En splitters, kabels en alles hebben we al eens vervangen :'). Maar goed.

Momenteel schijnt er een andere storing aan de gang te zijn in deze regio (Arnhem), teminste mijn verbinding valt veel weg, heeft een hoge packetloss als die werkt. Gister was het nog een uurtje goed maar nu is alles weer brak. Ook heb ik ineens een nieuwe ip gekregen 77.249.132.* . Volgens het Chelloo forum hebben meerdere mensen het probleem, threadje:
http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=19419.20
Enigsinds opgelucht dat het niet alleen bij ons is.. Maar toch.. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Tja, als je iedere keer de monteur afbelt omdat het toevallig net even goed gaat is het geen wonder dat niets verbetert :o

Waarschijnlijk heb je signaalwaardes die echt kantje boord zijn, nipt genoeg voor de modem om online te blijven als het meezit, maar met totaal geen rek waardoor bij het minste of geringste packetloss optreedt en/of modem offline gaat. Daar moet toch echt een monteur wat aan doen...

Verder zegt het feit dat er een aantal mensen in een breed geografisch gebied zitten problemen hebben erg weinig. Een ander IP krijgen is teken van een modem die veel offline is (want dan verloopt z'n ARP lease en komt een IP vrij voor anderen), dus nogal logisch dat dat veel gebeurt bij mensen met brak signaal. Maar slecht signaal treedt meestal op per wijkcentrale of nog dichter bij huis (kan gewoon een individueel slechte kabel zijn naar je huis). Dus dat mensen in Doetinchem, Arnhem, Nijmegen en Rotterdam (!) toevallig dezelfde storingsbeeld hebben zegt exact niets :o

Enig punt in gemeen is dat die verouderde UPC testserver niet meer bijgewerkt wordt en dus dat mensen met een relatief nieuw IP (77.nogwattes bijvoorbeeld) er niet meer op komen - maar gezien hoe brak dat rotding is, ben je beter af zonder. Gebruik gewoon de speedtest van Coax.nl ofzo, dat is een stuk betrouwbaarder.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

dion_b schreef op zondag 24 juni 2007 @ 15:42:
[...] want dan verloopt z'n ARP lease [...]
ARP heeft niets met leases te maken ;)

Maar idd, de testserver moet eigenlijk uit de lucht, hij wordt niet meer geupdate, kent de 77-range niet, kent niet alle abonnementen en kan niet (altijd) hoge snelheden leveren. Niet meer gebruiken dus.

[ Voor 34% gewijzigd door Bergen op 24-06-2007 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
het was weer eens kut, hier een aantal pings traces enz

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
Microsoft Windows XP [versie 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\Dalaii>ping google.nl

Pingen naar google.nl [66.249.93.104] met 32 byte gegevens:

Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.

Ping-statistieken voor 66.249.93.104:
    Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren = 4
    (100% verlies).
C:\Documents and Settings\Dalaii>ping localhost

Pingen naar dalyxia [127.0.0.1] met 32 byte gegevens:

Antwoord van 127.0.0.1: bytes=32 tijd<1 ms TTL=128

Ping-statistieken voor 127.0.0.1:
    Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
    (0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
    Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Gemiddelde = 0ms

C:\Documents and Settings\Dalaii>ping 89.98.64.143

Pingen naar 89.98.64.143 met 32 byte gegevens:

Antwoord van 89.98.64.143: bytes=32 tijd<1 ms TTL=128

Ping-statistieken voor 89.98.64.143:
    Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 4, verloren = 0
    (0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
    Minimum = 0ms, Maximum = 0ms, Gemiddelde = 0ms

C:\Documents and Settings\Dalaii>tracert google.nl

Bezig met het traceren van de route naar google.nl [66.249.93.104]
via maximaal 30 hops:

1    11 ms     7 ms     *     10.123.0.1
  2     *        7 ms     *     nm10cat12.brain.upc.nl [212.142.23.190]
  3    11 ms     *       10 ms  p14232089.net.upc.nl [212.142.32.89]
  4    13 ms    11 ms     *     nl-ams05a-ra3-ae-1-0.aorta.net [213.46.183.93]
  5    12 ms    12 ms     *     nl-ams02a-ra1-10ge-2-1-0-0.aorta.net [213.46.183
.1]
  6    10 ms     *        *     ams04a-ri1-ge-9-0.aorta.net [213.46.183.62]
  7     *       12 ms    11 ms  72.14.198.33
  8     *        *       14 ms  64.233.175.246
  9     *       15 ms     *     72.14.233.83
 10    16 ms    20 ms     *     66.249.94.46
 11    18 ms     *       14 ms  ug-in-f104.google.com [66.249.93.104]

De trace is voltooid.

C:\Documents and Settings\Dalaii>ping google.nl -n 99

Pingen naar google.nl [66.249.93.104] met 32 byte gegevens:

Time-out bij opdracht.
Antwoord van 66.249.93.104: bytes=32 tijd=13 ms TTL=245
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 66.249.93.104: bytes=32 tijd=20 ms TTL=245
Antwoord van 66.249.93.104: bytes=32 tijd=15 ms TTL=245
Antwoord van 66.249.93.104: bytes=32 tijd=17 ms TTL=245
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 66.249.93.104: bytes=32 tijd=16 ms TTL=245
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 66.249.93.104: bytes=32 tijd=15 ms TTL=245
Time-out bij opdracht.
Antwoord van 66.249.93.104: bytes=32 tijd=14 ms TTL=245
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.

Ping-statistieken voor 66.249.93.104:
    Pakketten: verzonden = 58, ontvangen = 14, verloren = 44
    (75% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mil
liseconden:
    Minimum = 13ms, Maximum = 20ms, Gemiddelde = 15ms
Control-C
^C
C:\Documents and Settings\Dalaii>

hmmz, met [ code ] [ /code ] kreeg je toch altijd een box met scroll ernaast?

[ Voor 3% gewijzigd door Dalyxia op 25-06-2007 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

En verder? Pingen naar je router? Pingen naar je modem? Gaat dat wel goed? Wat voor signaalwaarden geeft je modem aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalyxia
Bergen schreef op maandag 25 juni 2007 @ 22:38:
En verder? Pingen naar je router? Pingen naar je modem? Gaat dat wel goed? Wat voor signaalwaarden geeft je modem aan?
geen router, pingen naar mijn modem wil niet (tis alleen internet, geen telefonie) signaalwaarden? met dat progje kan ik geen waardes uitlezen omdat tie de modem niet kan vinden, als je de lampjes bedoelt, die zijn gewoon groen zoals ze horen alsof er niks aan de hand is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Aangezien er op de eerste hop packetloss zit, betekent dat ofwel een brakke UTP kabel tussen PC en modem danwel een slechte coaxverbinding tussen modem en wijkcentrale. Sluit UTP kabel uit als oorzaak, controleer of de coax binnenhuis goed is, en als je dat gedaan hebt en het probleem blijft moet je een UPC monteur regelen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Dalyxia schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 01:34:
[...]

geen router, pingen naar mijn modem wil niet (tis alleen internet, geen telefonie)
Dat maakt niet uit, dan kun je nog steeds ping 192.168.100.1 doen toch?
signaalwaarden? met dat progje kan ik geen waardes uitlezen omdat tie de modem niet kan vinden, als je de lampjes bedoelt, die zijn gewoon groen zoals ze horen alsof er niks aan de hand is
Ik bedoel: wat zie je als je in je browser naar http://192.168.100.1 gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Bergen schreef op dinsdag 26 juni 2007 @ 13:49:
[...]
Dat maakt niet uit, dan kun je nog steeds ping 192.168.100.1 doen toch?

[...]
Ik bedoel: wat zie je als je in je browser naar http://192.168.100.1 gaat?
Arris modems met alleen internet zijn niet benaderbaar via 192.168.100.1 - maar dat ze niet door de DOCSISdiag uitgelezen kunnen worden is mij nieuw...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-06 06:35
Mijn zus heeft UPC kabel internet genomen (in Eindhoven) en daarom heeft ze van UPC een Arris Touchstone Telephony modem gekregen.
Nu wil ik een ATA kastje plaatsen zodat ze via VOIP kan bellen met Voipbuster.

Ik ben helemaal niet bekend met die modems en voor ik vanuit het Zaanse naar Lamp-city toer wil ik graag alvast weten wat ik moet doen om dit werkend te krijgen ?

Ik dacht zelf aan :

- Een hub of switch omdat ze nu slechts 1 PC heeft
- Portforwarding voor de communicatie met Voipbuster ?

Iemand tips/tricks/voorbeelden ?

bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
kevertje1977 schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 21:54:
- Een hub of switch omdat ze nu slechts 1 PC heeft
Nee, je hebt een router nodig.
- Portforwarding voor de communicatie met Voipbuster ?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
sylvesterrr schreef op donderdag 28 juni 2007 @ 21:59:
[...]

Nee, je hebt een router nodig.

[...]

Ja.
Een router ? Kan je bij Chello met dat modem niet meerdere PCs erachter hangen ?

Mijn idee was:

Buiten kant van dat chello modem : extern IP
Binnen kant van dat chello modem : 192.168.xx.xx
En daar hang je een switch aan zodat je meer PC's hebt.

Vervolgens met port forwarding de nodige poorten open zetten.
Overigens bedoel ik budgetphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
kevertje1977 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 09:07:
[...]

Een router ? Kan je bij Chello met dat modem niet meerdere PCs erachter hangen ?
Nee.
Mijn idee was:

Buiten kant van dat chello modem : extern IP
Binnen kant van dat chello modem : 192.168.xx.xx
En daar hang je een switch aan zodat je meer PC's hebt.

Vervolgens met port forwarding de nodige poorten open zetten.
Overigens bedoel ik budgetphone.
Het modem fungeert gewoon als een bridge. Het modem deelt slechts één IP-adres uit, en dat is een extern IP-adres.

Het kan trouwens wel een intern IP-adres uitdelen, maar dat is enkel wanneer het modem óf op standby staat (zou niet meer mogelijk moeten zijn) óf offline is. In beide gevallen heb je geen internetverbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Dus dan moet er een router achter die het externe IP aanneemt van Chello. Daarachter kan je dan wel meerdere PC's ?
Wat is de beste / goedkoopste optie ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

kevertje1977 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 18:13:
Dus dan moet er een router achter die het externe IP aanneemt van Chello. Daarachter kan je dan wel meerdere PC's ?
Precies.
Wat is de beste / goedkoopste optie ?
Wat wil je nou, de beste of de goedkoopste? :D Beide tegelijk kan natuurlijk niet. Kijk eens rond wat voor routers er verkrijgbaar zijn en lees wat reviews en gebruikerservaringen. Ik zou niet voor de goedkoopste gaan. Koop gewoon wat goeds, een Linksys ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
thanks voor alle hulp.
Ik denk dat het dan meer geen Voip ATA voor mijn zus wordt. Ik had gedacht om een ATA te installeren bij haar een vast nummer te nemen zodat we haar tenminste goedkoop konden bellen (ipv altijd mobiel).
Maar als er een router geinstalleerd moet worden gaat het toch weer wat in de kosten lopen en dat is het ook weer niet waard (ik had nog een ATA liggen)

wel irritant zeg dat je niet gewoon meerdere pc's kan installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121806

Ik zie opeens geen binaries newsgroepen meer op de chello server (news.chello.nl). Zijn die soms verhuisd naar een andere server? Ik heb geen bericht van chello gehad, en naar verluidt zijn er ook geen storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Dat kan kloppen. De binaries zijn uitgeschakeld op 18 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Netjes dat ze dat even meedelen :(
Waarom gebeurt dit?
De manier waarop binary nieuwsgroepen gebruikt worden is in de loop der jaren veranderd. De hoeveelheid data dat erop gezet wordt en afgehaald wordt en het verkeer dat daarbij optreedt, is zeer fors te noemen. UPC heeft van oudsher de nieuwsservers als gratis dienst aangeboden. Het is niet mogelijk om de huidige verwachtingen waar te maken met een gratis dienst. Dan rest de keuze om geld te vragen of om de binay groepen niet meer te hosten. Aangezien slechts een minderheid van chello klanten daadwerkelijk gebruik maakt van de nieuwsservers zou het onterecht zijn om alle klanten daarvoor mee te laten betalen.
WTF? Gratis dienst? Ik betaal gvd al 55 euro per maand voor een miezerig 6 Mbit abonnement omdat Chello in deze wijk een monopolie op breedband heeft, en dan krijg je dit. What's next? Wordt het transport van http, ftp, IRC en e-mail verkeer ook als gratis dienst aangeboden? Gaan die straks ook verdwijnen? Waar betaal ik eigenlijk wel voor? Dit ruikt naar contractbreuk. Zal ook eens bij de Opta rondsnuffelen; als dit geen misbruik is dan weet ik het niet meer.

Als ik morgen een reaktie heb op mijn storingsmelding zal ik een klacht indienen en vragen hoe ze gaan compenseren :( :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:32

jasjenl

Liab A Tymo

Anoniem: 121806 schreef op zondag 01 juli 2007 @ 15:13:
WTF? Gratis dienst? Ik betaal gvd al 55 euro per maand voor een miezerig 6 Mbit abonnement omdat Chello in deze wijk een monopolie op breedband heeft, en dan krijg je dit.
Dan doe je toch iets verkeerd. Chello/UPC biedt namelijk al een tijdje het totaalpakket Chello Power (=6mbit) + onbeperkt gratis bellen voor 29,95/maand aan. Hoe jij dan 55 euro per maand kunt betalen voor alleen een Chello Power abbo is mij een raadsel...

Overigens werkt sinds vandaag mijn Chello Power verbinding in Doetinchem weer goed, nadat het een week of twee ondermaats heeft gepresteerd. Zie ook de laatste pagina's van dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

er komt ook nog zo'n 15 euro bij voor radio/tv pakket terwijl ik die flauwekul helemaal niet wil. De eerste 12 maanden zou er inderdaad een tientje korting gelden, dus dan is het 45 euro/mnd ipv 55.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Anoniem: 121806 schreef op zondag 01 juli 2007 @ 15:13:
Netjes dat ze dat even meedelen :(

[...]

WTF? Gratis dienst? Ik betaal gvd al 55 euro per maand voor een miezerig 6 Mbit abonnement omdat Chello in deze wijk een monopolie op breedband heeft, en dan krijg je dit. What's next? Wordt het transport van http, ftp, IRC en e-mail verkeer ook als gratis dienst aangeboden? Gaan die straks ook verdwijnen? Waar betaal ik eigenlijk wel voor? Dit ruikt naar contractbreuk. Zal ook eens bij de Opta rondsnuffelen; als dit geen misbruik is dan weet ik het niet meer.

Als ik morgen een reaktie heb op mijn storingsmelding zal ik een klacht indienen en vragen hoe ze gaan compenseren :( :( :(
Meen je serieus dat je daadwerkelijk iets nuttigs hebt kunnen downloaden van de binary nieuwsgroepen de laatste maanden?

Die dingen waren zo overbelast dat de retentie vaak korter was dan de downloadtijd... 8)7

Sowieso, ik gok dat je weinig gehoor gaat vinden met je klacht. 99.5% van de nieuwsgroepen die een maand geleden aangeboden werden zijn nog steeds beschikbaar, alleen die paar groepen die een textprotocol uit de jaren '70 met ranzige overhead misbruikten voor enorme binaries zijn eruitgehaald. Itt wat veel mensen denken zijn binaries allerminst core functionality van nieuwsservers. Toegang tot nieuwsgroepen hoort bij je chello abonnement, maar nergens staat gespecificeerd *welke*, sterker nog, keuze van doorgifte staat volledig vrij aan de provider. Aangezien er slechts een klein deel van de nieuwsgroepen (die ook nog eens oneigenlijk gebruikt werden) verwijderd zijn lijkt me dat je kunt fluiten naar compensatie oid :z

En dan nog, gewoon Bittorrent met encrypted headers werkt vooralsnog prima :)

[ Voor 10% gewijzigd door dion_b op 03-07-2007 10:22 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zit nog maar pas bij Chello; ik had al wel gezien dat het binaries aanbod nogal schamel was maar er stond nog wel het een en ander tussen. Had nog niet geprobeerd iets binnen te halen.

In de voorwaarden staat inderdaad dat ze zonder opgaaf van redenen het aanbod kunnen wijzigen, maar bij de ander producten wordt evenmin iets concreets toegezegd. Kennelijk betaal je uitsluitend voor een verbinding die potentieel x Mbit/s aankan. Elk bitje dat er over getransporteerd wordt is een gratis dienst waar je geen enkel recht op hebt en die zonder al te veel plichtplegingen beeindigd kan worden. In de praktijk zal het niet zo'n vaart lopen want dan loopt de klandizie weg, maar ik ben pissed off omdat ik dat niet kan.

Ik snap wel dat Chello dat geen ruk interesseert, en ik op zoek zal moeten naar alternatieve methoden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

kevertje1977 schreef op vrijdag 29 juni 2007 @ 23:22:

wel irritant zeg dat je niet gewoon meerdere pc's kan installeren...
Daar zijn routers voor uitgevonden. Verdiep je eens in de IPv4-adres-schaarste en de oplossing in de vorm van IPv6.
Anoniem: 121806 schreef op dinsdag 03 juli 2007 @ 02:41:
De eerste 12 maanden zou er inderdaad een tientje korting gelden, dus dan is het 45 euro/mnd ipv 55.
Die 29,95 geldt niet alleen voor het eerste jaar maar is een vaste prijs. Met ongeveer 15 euro aan catv kom je op een totaalprijs van ongeveer 45 euro. Ik zou maar eens een belletje plegen als ik jou was, tenzij je het niet erg vindt om 120 euro per jaar over de balk te gooien natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hm dat moet ik even natrekken dan; de laatste rekening was 40 euro maar ik kon niet zo snel decrypten voor welke diensten dat was. ik zou gezworen hebben dat het een aktie was toen ik de bestelling plaatste, maar nu meldt de website 40 euro voor alleen internet (6 Mbit), en 30 euro als je er ook telefonie bijneemt... :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:43

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Ik heb op het moment chello classic en ga als het goed is binnen tien dagen over naar Power + Onbeperkt bellen.

Heb al meer dan 6 jaar chello classic, 50 euro per maand. Ja het is veel, maar ik wist tot vorige week ook niet dat UPC veel voordeligere aanbiedingen had. Ben het ook niet eens met de actie. Classic blijft 50 euro ( 8mbit down, 1mbit up). Power (6mbit down, 1.5 mbit up) + onbeperkt bellen voor 30 euro (naja, onbeperkt, alleen vast nrs. Kan ik fijn onbeperkt bellen met oma, rest heeft allemaal mobiel). Keuze is dan snel gemaakt. Uiteraard hebben ze deze combi niet met classic.
Je hebt ook de combi met chelle extreme, betaal je 55 euro voor Extreme + onbeperkt bellen, maar die wordt niet eens vermeld op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Anoniem: 121806 schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 13:51:
nu meldt de website 40 euro voor alleen internet (6 Mbit), en 30 euro als je er ook telefonie bijneemt... :?
Ja, die prijzen kloppen.
Lucky-Shirt schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 14:26:
Je hebt ook de combi met chelle extreme, betaal je 55 euro voor Extreme + onbeperkt bellen, maar die wordt niet eens vermeld op de site.
Het staat wel op de site. Als je naar internet > extreme gaat (hier dus) zie je onder de prijs staan: "inclusief gratis telefonie freetime". Maar dat is dus freetime, geen anytime en 59,95 ipv 55 euro. Waarom dat niet bij de totaalpakketten staat weet ik niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Bergen op 04-07-2007 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Lucky-Shirt schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 14:26:
Heb al meer dan 6 jaar chello classic, 50 euro per maand. Ja het is veel, maar ik wist tot vorige week ook niet dat UPC veel voordeligere aanbiedingen had. Ben het ook niet eens met de actie. Classic blijft 50 euro ( 8mbit down, 1mbit up). Power (6mbit down, 1.5 mbit up) + onbeperkt bellen voor 30 euro (naja, onbeperkt, alleen vast nrs. Kan ik fijn onbeperkt bellen met oma, rest heeft allemaal mobiel). Keuze is dan snel gemaakt. Uiteraard hebben ze deze combi niet met classic.
Chello Classic wordt sinds de introductie van Chello Power (dit is alweer een heeeeel tijdje geleden) niet meer aangeboden. Bestaande klanten met Chello Classic mogen dat abonnement houden, maar krijgen wel de mogelijkheid om over te stappen op een ander abonnement (bijv. Chello Power).

Het is dus niet vreemd dat er niks gebeurt met de prijs van Chello Classic. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 12:08

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

sinds kort steeds meer time outs met chello.
Heb Chello classic...maar denk nu ook serieus om over te stappen.

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214990

Ik heb momenteel UPC Internet Light (3 Mbps down / 1 Mbps up) a EUR 32,95 per maand maar ik wil telefonie erbij hebben. Nu zie ik op de website van UPC het volgende abbo:

UPC INTERNET & BELLEN ONBEPERKT (6 Mbps down / 1,5 Mbps up) voor EUR 29,95

Goedkoper, sneller en inclusief telefonie. Kan ik gewoon overstappen van de ene abbo naar de andere? Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
DNA_Saint schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 14:45:
sinds kort steeds meer time outs met chello.
Heb Chello classic...maar denk nu ook serieus om over te stappen.
En wat wil je dat wij daaraan doen :?

GoT helpt mensen die zichzelf helpen. In de topicstart van dit topic staan veel tips om te achterhalen waar het probleem zit en er mogelijk wat aan te doen.

Op basis van je twee regels hierboven kan niemand raden wat er aan de hand is en kan niemand dus helpen. Het zou net zo goed aan je eigen zooi kunnen liggen.

Ga eens fatsoenlijk op zoek, geef hier fatsoenlijke info, dan kunnen wij je misschien helpen of adviseren.
Anoniem: 214990 schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 15:38:
Ik heb momenteel UPC Internet Light (3 Mbps down / 1 Mbps up) a EUR 32,95 per maand maar ik wil telefonie erbij hebben. Nu zie ik op de website van UPC het volgende abbo:

Goedkoper, sneller en inclusief telefonie. Kan ik gewoon overstappen van de ene abbo naar de andere? Iemand hier ervaring mee?
Ja. Lees eens een pagina terug in dit topic. Of bel even UPC's sales lijn als je wilt weten of je kunt overstappen...

[ Voor 30% gewijzigd door dion_b op 18-07-2007 16:07 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ja geen probleem, je kunt zo overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 12:08

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

oops...nee, was vergeten verder te typen na mijn hamburger :D

maar ik wil overstappen eigenlijk of iig naar een goedkoper abbo. Want 50 euro voor wat ik krijg is gewoon flut. (Bijna) nergens haal ik maximum download....
Ik heb laatste dagen steeds meer time outs. heb al met poker rond de 200 dollar daardoor verloren...
Nu zit ik me wel af te vragen of het aan mijn router ligt of wlan.
Soms als ik router reset doet ie het weer en soms ook niet en dan ligt chello er ook echt uit...

Maar wat denken jullie, blijven bij chello of naar andere provider als xs4all ofzo...

[ Voor 30% gewijzigd door DNA_Saint op 18-07-2007 16:14 ]

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
DNA_Saint schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:12:
oops...nee, was vergeten verder te typen na mijn hamburger :D

maar ik wil overstappen eigenlijk of iig naar een goedkoper abbo. Want 50 euro voor wat ik krijg is gewoon flut. (Bijna) nergens haal ik maximum download....
Ik heb laatste dagen steeds meer time outs. heb al met poker rond de 200 dollar daardoor verloren...
Soms als ik router reset doet ie het weer en soms ook niet en dan ligt chello er ook echt uit...

Maar wat denken jullie, blijven bij chello of naar andere provider als xs4all ofzo...
Nou, om te beginnen eens duidelijk uitsluiten of het probleem echt aan je provider ligt of aan je WLAN of aan je router zelf. Als het namelijk aan een van die laatste twee ligt maakt het natuurlijk geen zak uit welke provider je neemt, het blijft even brak :z

En wat betreft kosten, UPC heeft de laatste tijd een paar populaire acties, zie een paar post hierboven. Daar kun je dus zonder te overstappen wat aan doen. Of dat wat aan je verbindingskwaliteit gaat doen betwijfel ik, maar ik zou gokken dat je WLAN toch echt de eerste verdachte zou moeten zijn en je router de tweede.

Doe eens een paar traceroutes en kijk naar waar de packetloss begint...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
DNA_Saint schreef op woensdag 18 juli 2007 @ 16:12:
Dat kun je makkelijk uitsluiten door je computer rechtstreeks op het modem aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

En als je zegt dat chello wegvalt, is je modem dan ook offline?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Beetje laat, maar kijk anders ook nog ff hier:
UPC Internet & bellen Onbeperkt (6 Mbps/1,5 Mbps) € 29,95

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippie68
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16-06-2022
Jazeker ervaring mee, prima abonnementje en inderdaad voordelig.
Overstappen zou ik zeggen naar deze snellere variant, scheelt een stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippie68
Oh ja, Ik heb nog wel 1 PROBLEEM:

Sinds de installatie van UPC Internet heb ik last van storingen op m'n analoge TV signaal (alleen als de internetverbinding gebruikt wordt, in rust nauwelijks :'(

Ik maak gebruik van de meegeleverde splitter, heb die keurig direct na het UPC kabel aansluitpunt gemonteerd en vervolgens een kabel naar het modem en een kabel naar een Coax versterker.
Voorheen altijd prima beeld gehad.

Wel krijg ik de storing weg als ik de demping (?) vd versterker bijregel, alleen wordt het TV beeld dan veel slechter (zeer korrelig).

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Hier had mijn moeder ook last van. 6 monteurs waren niet in staat het probleem te vinden, ik gelukkig wel: slappe, beroerd slechte coax kabel tussen splitter en TV die zo slecht afschermde dat iedere door modem verzonden bit als sneeuw op TV scherm te zien was :o

Zorg voor een goede >75dB dempende kabel met volledig metalen stekkers, zet die tussen splitter en TV en je probleem is waarschijnlijk weg. Als problemen dan blijven staat de modem waarschijnlijk veel te sterk uit te zenden (kijk even op 192.168.100.1 naar het upstream transmit signaal - dat moet <55dBmV zijn). Zo ja nog een keer controleren dat het echt de eerste UPC aansluitpunt is (dus dat er niet stiekem in de meterkast nog een punt is oid) en als het echt de eerste is even contact opnemen met UPC.

Maar goed, begin eens met een goede kabel van splitter naar TV te leggen :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippie68
Kan me niet voorstellen dat het aan de kabels ligt0, is indertijd allemaal door een installateur aangelegd, dikke grijze coax met degelijke stekkers.

Modem staat op 58dBmV (upstream) te zenden.
Hoe krijg je dat omlaag?

Situatie is verder: UPC Coax aansluitpunt met groende kabel in meterkast -> splitter geleverd door UPC in meterkast -> 30cm coax kabel naar kabelmodem en 30cm coaxkabel naar antenneversterker (regelbaar). Als ik de antenneversterker helemaal terug regel dan verdwijnen de strepen maar is het analoge TV beeld niet meer om aan te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208714

Ik heb internet van UPC. Heb dus ook een standaard internet modem van UPC. Nu wil ik die graag aansluiten op m'n Eminent 4104 router, zodat ik draadloos met meerdere computers op internet kan.

Probleem is dat ik mijn router moet instellen, maar niet weet hoe. Je hebt mogelijkheden voor PPPOa, PPPOe, Bridge, enz... en dan nog de VC Mux en LLC. En je moet een IP-adres ingeven, of dit opvragen van de DHCP.
Omdat er veel mogelijkheden zijn, weet ik niet zeker of ik alles al geprobeerd heb, maar het lijkt alsof de router helemaal geen verbinding krijgt met de UPC modem. Weet iemand wat ik moet kiezen, of ik een IP-adres moet instellen, enz enz?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Weet je zeker dat dat een router is, en niet een ADSL-modem met ingebouwde router? Een ADSL-modem met ingebouwde router kun je niet gebruiken als router, want de WAN-interface hiervan is de telefoonlijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Gewoon je router instellen op DHCP (IP krijg je nl van UPC) en dan zou het moeten werken. Trek voor de zekerheid eerst de stroom van je kabelmodem, wacht 10 secs, sluit je modem weer aan, wacht totdat je "link" lampje brandt, sluit dan je router aan op de modem en zet dan pas je router aan. Moet lukken!

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 208714

Ja, t is wel een ADSL-modem. Maar kun je die niet gewoon instellen als 'gewone' modem?
Er zitten nl. zoveel instellingen op.... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flippie68
flippie68 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 00:46:
Kan me niet voorstellen dat het aan de kabels ligt0, is indertijd allemaal door een installateur aangelegd, dikke grijze coax met degelijke stekkers.

Modem staat op 58dBmV (upstream) te zenden.
Hoe krijg je dat omlaag?

Situatie is verder: UPC Coax aansluitpunt met groende kabel in meterkast -> splitter geleverd door UPC in meterkast -> 30cm coax kabel naar kabelmodem en 30cm coaxkabel naar antenneversterker (regelbaar). Als ik de antenneversterker helemaal terug regel dan verdwijnen de strepen maar is het analoge TV beeld niet meer om aan te zien.
Yes, mijn probleem met de storing op het analoge TV signaal is opgelost dankzij de UPC monteur. Oplossing is heel simpel, een diplex filtertje plaatsen (Tratec RVU-6080/20) voor de ingang van je antenneversterker en weg zijn alle strepen. Het diplexfilter filtert de lage frequenties uit het signaal.
Dat het zo simpel kan zijn. En dat deze oplossing nog nergens te vinden was op het internet.
Nu wel!

Al met al nu erg tevreden over UPC, ze hebben me goed geholpen, telefoon werkt prima, nummerovername goed verlopen en een vlotte internet verbinding (650KB/s downloads).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Anoniem: 208714 schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 21:48:
Ja, t is wel een ADSL-modem. Maar kun je die niet gewoon instellen als 'gewone' modem?
Er zitten nl. zoveel instellingen op.... :-(
Jij hebt al een modem, namelijk het modem dat je van UPC hebt ontvangen. Jij hebt enkel een router nodig.

Met een beetje tweaken kun je 'm vast wel als router gebruiken, maar daarvoor zul je je toch tot Google en/of de search op GoT moeten wenden of een nieuw topic openen. Dit heeft verder niets met UPC Internet & Bellen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:31

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Ik heb iets heel raars. sinds begin deze week werkte me internet verbinding niet meer.
Na het modem opnieuw aangemeld te hebben kreeg ik een ip adres dat begint met 77..
nu werkt me verbinding wel gewoon weer, maar als ik mail via de server van me werk dan krijg ik een fout terug dat de reverse lookup niet goed gaat voor mijn ip adres
en tevens kent de upc test server mijn ipadres niet.

Iemand anders die dit ook gehad heeft of weet wat ik hiermee aan moet?

edit: hmm topic niet goed door gelezen. zie dat het bij meer mensen voor komt.

[ Voor 9% gewijzigd door Hubert op 08-08-2007 14:27 ]

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-06 08:20
net vandaag Extreme aangesloten gekregen. Speedtest resultaten om 9 's ochtends waren veelbelovend: 2500k down en 253k up :p :p.

Nu vraag ik me alleen af: UPC werkt nog steeds met een fair use policy, maar hoe bont mag ik het dan maken met mijn extreme abbo? Iemand ervaringen hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dantar
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-12-2023
Chefbierrr schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 14:30:
net vandaag Extreme aangesloten gekregen. Speedtest resultaten om 9 's ochtends waren veelbelovend: 2500k down en 253k up :p :p.

Nu vraag ik me alleen af: UPC werkt nog steeds met een fair use policy, maar hoe bont mag ik het dan maken met mijn extreme abbo? Iemand ervaringen hiermee?
Je zult geen problemen krijgen tenzij je 20 uur per dag de volledige bandbreedte gaat gebruiken. Tevens wordt er rekening gehouden met 'nieuwigheid' - eerste paar weken maakt het niet zoveel uit, er wordt echter wel verwacht dat je in de loop der tijd 'normaal' gebruik wordt gemaakt van de verbinding.

Er worden wekelijks lijsten bij gehouden van de topgebruikers (top 10/top 50/top 100, weet dit niet zeker), en op basis daarvan worden waarschuwingen verstuurd. Je moet hier denken aan mensen die vrijwel nonstop aan het uploaden zijn / zodanig veel downloaden dat er een videotheek te openen is.
Dan praten we over 100+ GB per dag, iedere dag, dat is flink je best doen.

Normaal intensief gebruik; dus films / spellen downloaden / uploaden, wordt niet moeilijk over gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-06 08:20
Dantar schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 19:12:
[...]

Je zult geen problemen krijgen tenzij je 20 uur per dag de volledige bandbreedte gaat gebruiken. Tevens wordt er rekening gehouden met 'nieuwigheid' - eerste paar weken maakt het niet zoveel uit, er wordt echter wel verwacht dat je in de loop der tijd 'normaal' gebruik wordt gemaakt van de verbinding.

Er worden wekelijks lijsten bij gehouden van de topgebruikers (top 10/top 50/top 100, weet dit niet zeker), en op basis daarvan worden waarschuwingen verstuurd. Je moet hier denken aan mensen die vrijwel nonstop aan het uploaden zijn / zodanig veel downloaden dat er een videotheek te openen is.
Dan praten we over 100+ GB per dag, iedere dag, dat is flink je best doen.

Normaal intensief gebruik; dus films / spellen downloaden / uploaden, wordt niet moeilijk over gedaan.
Ooh thx, ik denk dat ik wel een intensieve gebruiker ben, maar als ik werk/slaap dan staat mn PC verder gewoon uit dus de genoemde hoeveelheden data red ik never nooit. Thx voor de reply

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Hubert schreef op woensdag 08 augustus 2007 @ 13:31:
Ik heb iets heel raars. sinds begin deze week werkte me internet verbinding niet meer.
Na het modem opnieuw aangemeld te hebben kreeg ik een ip adres dat begint met 77..
nu werkt me verbinding wel gewoon weer, maar als ik mail via de server van me werk dan krijg ik een fout terug dat de reverse lookup niet goed gaat voor mijn ip adres
Tja, schoonheidsfoutje, maar maakt het wat uit?
en tevens kent de upc test server mijn ipadres niet.

Iemand anders die dit ook gehad heeft of weet wat ik hiermee aan moet?

edit: hmm topic niet goed door gelezen. zie dat het bij meer mensen voor komt.
Sterker nog, die hele testserver is downgehaald, tenminste, dat lees ik op http://test.net.upc.nl - dus geen wonder dat hij jouw IP niet kent :z

Oslik blyat! Oslik!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 23-06 17:58

Hachy

Laadpas Nerd

Dat staat er nu niet meer. De site lijkt gewoon up.
Mijn nieuwe 77. adres herkent'ie inderdaad ook niet. Heb ze al ge-emailed.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-06 23:02

TommyGun

Stik er maar in!

Overal staat [an error occurred while processing this directive] dus echt 'up' is ie niet :P

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Ding is/was toch zo gaar als een canarie, dus laat hem lekker voor wat hij is en doe een downloadtest bij een paar fatsoenlijke sites :z

Sowieso heb ik nooit zo gesnapt wat het nut is van een testsite *binnen* het eigen netwerk van de ISP. Da's leuk voor snelheden om dingen van www.upc.nl te halen, maar zoveel valt daar niet te doen. Het is interessanter om te kijken hoe de verbinding zit naar aangrenzende netwerken. Weliswaar moet je dan rekening houden met het feit dat je niet alleen jouw verbinding, maar ook alle tussenliggende stappen aan het testen bent, maar als je een paar verschillende sites pakt (speedtest.nl, tiscali.nl, mordax.nl enzo) en daar dan de snelste van neemt (vanuit de logica dat jouw verbinding nooit trager kan zijn dan de snelste meting die je doet) krijg je een veel betere real-life meting :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Ja, natuurlijk, maar het is natuurlijk wel een mooie manier om uit te sluiten dat er binnen het UPC netwerk iets verkeerd gaat. M.a.w. om gerichter te kunnen troubleshooten kan een interne snelheidstest server best handig zijn imo.

Maarja anyway nog steeds geen reactie terug dus dit systeempje zal wel worden uitgefaseerd ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:11
Testen van je verbinding bij een ISP hoe je aan het internet hangt doe je door overal wat tests te doen, diverse test sites of liever diverse test bestanden downloaden uit aangrenzende netwerken inderdaad.

Het testen van je verbinding zelf of daar een probleem ligt of welke maximale snelheid je haalt doe je altijd wel vanaf een host/server binnen het netwerk van de ISP zelf. Daarmee kan je ook aan de helpdesk melden wat je haalt zonder dat andere partijen/netwerken als oorzaak kunnen worden aangewezen.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Amen.

Trouwens ik had ze toch gemailed hè, naar het adres op die site "reactie@test.net.upc.nl" ?
Je raadt het nooit: lol, een NDR. Ik vrees dat deze testsite nu definitief gesloten is/wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AngelDust
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:40

AngelDust

D'r mat mear n**kt wurde!

De wachttijd voor de verbinding is verstreken
De server op 192.168.100.1 doet er te lang over om te antwoorden.
* Misschien is de website tijdelijk niet beschikbaar of overbelast. Probeer over
enkele ogenblikken opnieuw.
* Controleer uw netwerkverbinding indien u geen enkele pagina kunt laden.
* Verzeker u ervan dat Firefox toegang heeft tot het web als uw
computer of netwerk beveiligd is door een firewall of proxyserver.
Ik kan mn eigen modem niet eens bereiken? Naja, donderdagmiddag komt er een monteur langs omdat er iets niet in orde lijkt te zijn met het signaal van mijn verbinding :/

(Mede-)Eigenaar van Brouwerij Diggelfjoer
Bier fan Fryske grûn!

Pagina: 1 ... 7 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.