dion_b schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 16:48:
[...]
Ho ff - je binnennetwerk is jouw verantwoordelijkheid. Het is geen wonder dat UPC daar niet op focust, zij gaan over het signaal wat je huis binnenkomt
[...]
Eerste vraag: haalde de monteur met die laptop wel de gewenste snelheden?
Zo nee is juist bewezen dat het niet bij jou binnen ligt...
[...]
Als de laptop wel de juiste snelheden haalt maar jouw PC niet zou ik als eerste aan de kabel denken. Laatst ook nog gezien dat iemand (mijn manager

) stug rond de 9Mbit/s bleef steken op een verbinding die meer zou moeten kunnen. Bleek dat door z'n kabel de NICs niet op hoger dan 10Mbit konden draaien. Andere kabel en de NICs werkten op 100Mbit en haalde hij de 17Mbit vanaf internet.
Die 15m van UPC is in beginsel prima CAT5 UTP, maar ook de beste kabel kan beschadigd raken...
[...]
Op basis van wat je hier zegt zou ik dat niet kunnen bevestigen. Ik weet dat de Draytek Vigor 2200E max 6Mbit/s throughput heeft, ik weet niet wat de 2900G doet. Maar eerst eens duidelijk krijgen wat nu echt de beperkende factor is, pas dan kijken waar je evt geld aan uit moet geven

Ten eerste, zelf konden 5 monteurs niet vinden dat het binnen was, dus ze zijn erg traag geweest met het sturen van een simpele "goedgekeurde" laptop om het uit te sluiten. Na aandringen hebben ze dat eindelijk gedaan. Na 9 maanden. De monteurs die geweest waren hebben alle instellingen op de pc bekeken en die stonden goed. Dat UPC niet veel aandacht aan binnenhuisproblemen heeft weet ik ook wel, maar ja, je moet eerst een oorzaak uitsluiten, waar ze erg traag mee waren
Ik heb twee problemen, probleem #1 :
De eigengemaakte bekabeling is een straight die ook nu op mijn eigen laptop prima werkt, haalt makkelijk 20mbit. Dus dat lijkt me stug dat die kapot is. Die man heeft het ook op die bekabeling getest, om dat ook uit te sluiten.
Zo gauw ik die in de desktop gooi (specs in sig) gaat de snelheid diepbedroevend omlaag. En dan bedoel ik echt richting 600kB. Alle instellingen nogmaals bekeken, maar niets kunnen vinden. CPU% is 10% met die onboard, het is dus niet dat alle resources opgevreten worden.
Probleem #2
Vanaf binnenkomst in de router gaat het ook mis.
In een kabel->router hoort toch ook een straight? Voor zover die niet autoswitching is?
En als het verkeerd is dan kun je gewoonweg niet connecten, uit eigen ervaring (mijn eerste eigen kabel, al doende leert men

).
Ik heb alles straight in mijn configuratie, diet heeft ook altijd prima gewerkt met adsl, altijd de max snelheid. Maar goed, misschien krijgt het een 10mbit snelheid en dat merk je niet met 8mbit

Ik ga iig even zoeken, ik kan volgens mij een Asus WL500 van iemand lenen, eens kijken wat dat ding doet.
sylvesterrr schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 23:05:
[...]
Inderdaad.
Wel jammer van die 5 monteurs trouwens als het inderdaad aan je eigen spullen ligt/lag, deze monteurs hadden net zo goed "echte" problemen kunnen oplossen bij andere klanten.
Trouwens, is jou nooit verzocht om een andere computer met een andere netwerkkaart te proberen? Alleen op deze manier kun je een computerprobleem uitsluiten.
Beetje kinderachtig, vind je zelf ook niet? Als ze niet eens het probleem binnenshuis kunnen vinden, hoe kunnen ze dan echte problemen oplossen
Ik heb zelf een andere pc geprobeerd, zonder router, maar idem dito toen qua snelheid. Dat is een maand geleden weer door mij getest, nog steeds pet. Nu werkt die wel weer op volle snelheid, dus ze hebben iets veranderd. Zelf had die man erover dat er iets in de wijkkast veranderd was hier. En ook een signaal in de modem hebben ze geswitched (normaal stond die op #1, maar nu hebben ze signaal #2 gebruikt, of zo iets vaag

). Dus geheel de fout bij mij leggen gaat wat ver
De problemen buitenshuis zijn er iig niet meer, nu binnenshuis zoeken, maar daar heb ik UPC HD niet voor nodig, die komen met dingen als zijnde: "zit er een router tussen?" , haal die er uit. Doet ie het? ja? Mooi, geen router meer gebruiken"... Mja, natuurlijk, goede oplossing
Ik heb Draytek gebeld en die zegt dat dat ding 49mbit moet kunnen, maar ik geloof er niet veel van als ik mijn resultaten bekijk. Het staat ook 100mbit half duplex, maar dat maakt niets uit, het blijft pet. Ik ga ze donderdag weer bellen, dan ben ik namelijk thuis, dan kan ik wat makkelijker de instellingen doorlopen met ze. Factory defaults heb ik iig al geprobeerd, maar dat helpt niet