UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 6 ... 103 Laatste
Acties:
  • 804.221 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:18
Dus je kunt met je router internetten? Dan is het geen chello-probleem, maar meer een probleem met je draadloze verbinding.

Kun je überhaupt wel verbinding maken met je accesspoint, krijg je een IP-adres toegewezen etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194296

Ja, ik kan gewoon draadloos verbinding maken met de router. Echter geen verbinding opvragen.

Ik denk ook dat ik een instelling moet aanpassen in de router, alleen welke? Kan het iets te maken hebben met bridge mode oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-06 19:50

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 194296 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 15:03:
Wie o wie kan mij helpen? Ik heb gisteren een Chello abonnement afgesloten en heb daarbij een Arris Voip modem gekregen. Voor een draadloze connectie wil ik graag echter mijn Belkin Wireless ADSL modem/router aansluiten als router op het kabel modem. Als ik dit doe dan kan ik via een cat5 verbinding op mijn router internetten, echter via de draadloze verbinding niet.

Kan iemand mij hiermee op weg helpen?

Thnx!
Gebruiksaanwijzing van router raadplegen?

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja, ja de handleiding. Daar kom ik helaas niet wijzer uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-06 20:11

Bergen

Spellingscontroleur

Kun je via de draadloze verbinding wel de webinterface van de router bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Anoniem: 194296 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 16:59:
Ja, ja de handleiding. Daar kom ik helaas niet wijzer uit.
Het heeft dan ook niets te maken met het Arris modem maar met je Belkin Router. Als je die al eerder hebt gebruikt zou een algehele reset en opnieuw configureren noodzakelijk zijn is mijn ervaring.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar kan iemand mij helpen. Ik heb ergens gelezen dat de je MAC adres van de belkin modem/router moet spoofen, maar geen idee hoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Je vraag beantwoorden zou betekenen dat iemand exact de stappen met jou moet doorlopen die jij dan moet uitvoeren. GoT fungeert dan als helpdesk en dat is niet de bedoeling.

Nogmaals, reset de modem en configureer het ding opnieuw. Uit eigen ervaring weet ik dat de handleiding absoluut duidelijk is. Kom je er absoluut niet uit dan kun je Belkin bellen (NL nummer met doorschakeling naar ik dacht Ierland). Dit heb ik zelf ook voor iemand moeten doen en de helpdesk daar is super vriendelijk, geduldig en behulpzaam. Ik zat er 25 minuten mee aan de telefoon op hun kosten.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Anoniem: 194296 schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 21:33:
Maar kan iemand mij helpen. Ik heb ergens gelezen dat de je MAC adres van de belkin modem/router moet spoofen, maar geen idee hoe.
Als jij kan internetten wanneer je je computer met een netwerkkabel aansluit op je router, dan is de verbinding tussen modem en router in orde. Dat jij dan niet draadloos kan internetten is meer een client-issue: verbinding tussen router en jouw computer is dan gewoon niet in orde.

Raadpleeg een kennis met verstand van zaken, de handleiding, de helpdesk van je router of open een nieuw topic hierover. Dit heeft NIKS met chello te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dank allen voor de reacties. Dat het niets met Chello te maken heeft is mij duidelijk. Overige vragen zal ik stellen in een ander topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula78
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 23:23
Sinds kort heb ik een Arris modem, dat prima lijkt te werken: de downloadsnelheid met Chello Classic is ineens van 700kb/s naar 950kb/s gegaan.

Met mijn oude Motorola modem kon ik een configuratie pagina openen op http://192.168.100.1/
Maar is dit Arris modem ook benaderbaar via een of ander adres? Ik heb al gezocht op de website van Arris zelf, en kon in geen enkele FAQ of handleiding een modem ip-adres vinden. Weet iemand dit?

3720 Wp @ StecaGrid 3600 Coolcept PVOutput Tech-blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

http://192.168.100.1 zou moeten werken, hier doet hij het wel maar in te stellen valt er niets. :)

[ Voor 22% gewijzigd door Guardian Angel op 25-10-2006 21:46 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
De statuspagina van het Arris-modem is alleen bereikbaar indien je ook VoIP van UPC hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dracula78
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 23:23
sylvesterrr schreef op woensdag 25 oktober 2006 @ 23:04:
De statuspagina van het Arris-modem is alleen bereikbaar indien je ook VoIP van UPC hebt.
Hmm, is dat logisch? Staan op die statuspagina alleen VoIP gegevens dan? Ik vond het juist wel leuk om waarden als frequentie en signal-noise-ratio en de log af en toe eens te bekijken.

Maar ok, het zou verklaren waarom ik op geen enkel 192.168.* adres een modem pagina te zien krijg (even een scriptje alle ip-adressen van die vorm laten pingen, maar geen resultaat).

3720 Wp @ StecaGrid 3600 Coolcept PVOutput Tech-blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ik vind het persoonlijk niet al te logisch, maar het is eenmaal zo. :P Get used to it.

[ Voor 10% gewijzigd door Mawlana op 26-10-2006 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Wat je kunt proberen is het volgende:
http://www.chelloo.com/in...task=view&id=42&Itemid=28

Tooltje dat alle DOCSIS info van een modem uitleest. Let op dat als je -vv of -vvv optie doet je werkelijk idiote lappen text krijgt, maar met gewoon een -v krijg je alles wat je normaal via die web interface zou zien (en nog wat erbij)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:13
Ik ben ff voor een kennis bezig met een Chello verbinding. Nu komt het volgende probleem naar voren.
Kennis is trotse eigenaar van een splinternieuwe Dell pc. Pc krijgt wel een 10.xxx.xxxx.xxx ip van chello maar de mac moet dus nog aangemeld worden. Elke keer als kennis gaat inloggen met id/pass krijgt ze een onbekende fout. Heb nu alle firewall en av software laten de-installeren. Internetopties allemaal op standaard en alle verbindings opties ook op standaard zoals een cleane windows install (wat het in princiepe ook is).Modem verschillende malen gereset. Nog steeds dezelfde onbekende fout bij inloggen. Upc wil nu wel een monteur aansturen maar dat lijkt me verspilde moeite. Kan upc zelf niet manual een mac aanmelden op hun netwerk ?

Verder nog tips ? :)

• Windows Xp sp2 nl
• Glimmende Dell computer
• Thomson modem
• Geen router
• WinXp firewall ook uit ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Chiel op 01-12-2006 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Monteur sturen? Vanwege een onbekende fout tijdens het inloggen? omg. Het heeft iig niks te maken met de software op je computer. Mogelijk is er een probleem met het mac-adres (van je modem en/of je pc) of je account.

Het is mogelijk dat een MAC-adres dubbel uit is gegeven, dit zorgt dan voor problemen. Het komt weleens voor dat het MAC-adres van het modem dubbel is uitgegeven, dan moet het modem door een monteur vervangen worden (het kan ook op een andere manier (niet het omruilen!), maar dat is een procedure die foutgevoelig is).

Het kan echter ook zo zijn dat de drivers van de netwerkkaart niet correct geinstalleerd waardoor je een standaard MAC-adres hebt: je bent niet de enige met dit MAC-adres op het netwerk, het zorgt voor problemen. In dit geval zul je contact moeten opnemen met Dell voor een oplossing.

Het kan net zo goed zijn dat er een probleem is met het account. In dit geval heeft een nieuw modem ook niet veel zin.

De vraag is nu: wat is er allemaal gedaan vanuit UPC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danii1986
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-10-2024
Ik heb een vraag. Ik heb een chello internetaansluiting met een motrola breedband modem. Ik maak gebruik van een router en heb er een laptop en een desktop op aangesloten. Nu het volgende:
Als ik iets van het internet download, dus bv itunes of wat dan ook, dan loopt de download vast na een tijdje en verbreekt mijn verbinding. Dit heb ik niet als ik er geen router tussen heb en ik vermoed dus dat er iets mis is met de router. Ik heb er wel vaak genoeg mee gedownload. Wat kan het probleem zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-06 23:02

TommyGun

Stik er maar in!

danii1986 schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 23:01:
Ik heb een vraag. Ik heb een chello internetaansluiting met een motrola breedband modem. Ik maak gebruik van een router en heb er een laptop en een desktop op aangesloten. Nu het volgende:
Als ik iets van het internet download, dus bv itunes of wat dan ook, dan loopt de download vast na een tijdje en verbreekt mijn verbinding. Dit heb ik niet als ik er geen router tussen heb en ik vermoed dus dat er iets mis is met de router. Ik heb er wel vaak genoeg mee gedownload. Wat kan het probleem zijn?
Zoals je zelf al zegt ligt het niet bij Chello maar bij je router. Verkeerde topic + genoeg over te vinden met de search.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:13
Nog niks, de medewerkers die tot nu toe de gelukkigen waren die mochten opnemen waren "niet zo goed met computers" >:) . Veel verder dan een modem reset en wat vragen over firewalls kwamen ze niet. Het probleem zat hem volgens hun bij het aanmelden van het mac adres. Wel knap van hun dat ze dat zo konden zien vanachter de telefoon :O Maar goed al met al, veel verder kwamen we niet en dan moest een monteur maar uitkomst komen brengen. Ik denk het niet maar goed hij mag z`n kunnen wel komen tonen. Ik ben jaloers op hun 2e lijn en provisioning die kunnen op die manier de hele dag beetje betaald gamen en uit hun neus peuteren >:)

Al met al eigenlijk best wel sneu. Moest ik echt niet proberen.. op deze mannier problemen "oplossen" toen ik ergens anders aan de 2e lijn zat :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-06 11:11
sylvesterrr schreef op vrijdag 01 december 2006 @ 22:29:
Monteur sturen? Vanwege een onbekende fout tijdens het inloggen? omg. Het heeft iig niks te maken met de software op je computer. Mogelijk is er een probleem met het mac-adres (van je modem en/of je pc) of je account.

Het is mogelijk dat een MAC-adres dubbel uit is gegeven, dit zorgt dan voor problemen. Het komt weleens voor dat het MAC-adres van het modem dubbel is uitgegeven, dan moet het modem door een monteur vervangen worden (het kan ook op een andere manier (niet het omruilen!), maar dat is een procedure die foutgevoelig is).

Het kan echter ook zo zijn dat de drivers van de netwerkkaart niet correct geinstalleerd waardoor je een standaard MAC-adres hebt: je bent niet de enige met dit MAC-adres op het netwerk, het zorgt voor problemen. In dit geval zul je contact moeten opnemen met Dell voor een oplossing.

Het kan net zo goed zijn dat er een probleem is met het account. In dit geval heeft een nieuw modem ook niet veel zin.

Een dubbel mac-adres komt zelf voor bij fabrikanten van netwerk kaarten of moederborden (onboard). Volgens mij heeft MSI een keer een hele serie moederborden gehad met een onboard netwerk kaart met allemaal hetzelfde mac-adres.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Klopt. Een tijdje terug had de Aldi een geweldige Medion-PC waarbij volgens mij de netwerkkaart niet correct geinstalleerd was. Hierdoor was het MAC-adres van de netwerkkaart op al deze pc's hetzelfde: oops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

sylvesterrr schreef op zaterdag 02 december 2006 @ 09:15:
Klopt. Een tijdje terug had de Aldi een geweldige Medion-PC waarbij volgens mij de netwerkkaart niet correct geinstalleerd was. Hierdoor was het MAC-adres van de netwerkkaart op al deze pc's hetzelfde: oops.
En ook Mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14425

Zijn dit goede waarden? Mijn internetconnectie is nogal brak, maar de modem staat op een afgesloten plaats, zodat ik voorlopig enkel dit kan checken.

DocsDiag v030720 Copyright 2001-3 Robin Walker rdhw@cam.ac.uk

ARRIS DOCSIS 2.0 Touchstone Cable Modem <<HW_REV: 04; VENDOR: Arris Interactive,
L.L.C.; BOOTR: 4.00; SW_REV: CM.05.00.08.020904; MODEL: CM450B>>

System up time = 11 days 00h 08m 21.00s
Ethernet other recv errors.1 = 3
Downstream channel ID = 1
Downstream channel frequency = 450000000 Hz
Downstream received signal power = 1.1 dBmV
Upstream channel ID = 2
Upstream channel frequency = 44400000 Hz
SigQu: Signal to Noise Ratio = 31.1 dB
Cable modem status = Operational
Upstream transmit signal power = 36.3 dBmV
Date and Time = 2006-12-16,11:01:34.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-06 08:43
Hoi tweakers,

Heb even een vraagje zo over mijn chello classic verbinding..

Vroeger! (jaar of 3 terug ;) was ik enorm verslaafd aan counter-strike) Uren, Dagen, Weken en Maanden gespeeld. Tot dat ik het volgende had:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/b.bosch5/chelloclassicverbinding.JPG

Dit is dus al wel 2 jaar, ik merk hier niets van als ik gewoon aan het internetten ben of msn of dergelijke maar dit is dus alleen met online gaming zeg maar dat ik die lag verneem. En dit is gewoon om de 25 seconden ongeveer en dit is gewoon vervelend. Heb hier jaar terug ook al eens internet voor afgestruind maar dat leverde toen niets op. Nu wil ik toch kijken als ik nu wel het voor elkaar kan krijgen.

Het volgende:
Dit probleem heb ik dus als ik naar internet ping. Naar andere pc binnen netwerk nergens last van.

Misschien iemand dit probleem ook wel eens gehad? Of weet iemand hier iets meer over?

Bedankt voor reactie (hoop dat ik het beetje goed heb beschreven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
Nog aanvulling op me vorige bericht hier boven!

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/b.bosch5/de_dust20000.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/b.bosch5/de_dust20001.JPG

Zo ziet het er dus uit met counter-strike

Edit: en dit dus om de 20 / 25 seconden

[ Voor 25% gewijzigd door NLoldebroek op 22-12-2006 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
kaat17 schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 00:34:
Hoi tweakers,

Heb even een vraagje zo over mijn chello classic verbinding..

Vroeger! (jaar of 3 terug ;) was ik enorm verslaafd aan counter-strike) Uren, Dagen, Weken en Maanden gespeeld. Tot dat ik het volgende had:

[afbeelding]

Dit is dus al wel 2 jaar, ik merk hier niets van als ik gewoon aan het internetten ben of msn of dergelijke maar dit is dus alleen met online gaming zeg maar dat ik die lag verneem. En dit is gewoon om de 25 seconden ongeveer en dit is gewoon vervelend. Heb hier jaar terug ook al eens internet voor afgestruind maar dat leverde toen niets op. Nu wil ik toch kijken als ik nu wel het voor elkaar kan krijgen.

Het volgende:
Dit probleem heb ik dus als ik naar internet ping. Naar andere pc binnen netwerk nergens last van.

Misschien iemand dit probleem ook wel eens gehad? Of weet iemand hier iets meer over?

Bedankt voor reactie (hoop dat ik het beetje goed heb beschreven)
1) ranzig grote pic :X - sowieso is het beter textinfo als gewone inline text te posten, maar haal in ieder geval dat loze stukje vuurwerkbureaublad eraf :o

2) met deze info kunnen we weinig - die ping -t geeft gewoon aan dat er iets mis gaat, maar niet waar. Doe eens een paar tracert's, daarmee kun je zien waar het fout gaat. Als dit zo vaak gebeurt als eens per 25 sec hoef je maar een paar keer achter elkaar een tracert te doen om het in beeld te krijgen.

3) post eens de signaalwaardes van je modem (en sowieso info over hoe alles bij jou binnenhuis zit) - zie TS voor tips daarover.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
dion_b schreef op vrijdag 22 december 2006 @ 18:45:
[...]

1) ranzig grote pic :X - sowieso is het beter textinfo als gewone inline text te posten, maar haal in ieder geval dat loze stukje vuurwerkbureaublad eraf :o

2) met deze info kunnen we weinig - die ping -t geeft gewoon aan dat er iets mis gaat, maar niet waar. Doe eens een paar tracert's, daarmee kun je zien waar het fout gaat. Als dit zo vaak gebeurt als eens per 25 sec hoef je maar een paar keer achter elkaar een tracert te doen om het in beeld te krijgen.

3) post eens de signaalwaardes van je modem (en sowieso info over hoe alles bij jou binnenhuis zit) - zie TS voor tips daarover.
Ok, beetje late reactie!

(foto's aangepast :))

Het het volgende thuis:
Kabelmodem (Motorola'tje -> router -> 2 pc's en 1 laptop (wireless)

Die hebben dit allen als ik ping naar www.google.nl

Heb nu mijn eigen pc rechtstreeks op modem gezet en heb nergens last van dus het moet in de router zitten. Nu heb ik al lopen klooien aan de instellingen maar krijg het er niet uit.

Tracerts weet ik niet echt precies hoe dat in zijn werk gaat :)
Maar weet nu in ieder geval dat het in de router wel moet zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Tracerts weet ik niet echt precies hoe dat in zijn werk gaat :)
Ipv ping *IP adres* gewoon tracert *IP adres* doen :z
Vrij basic, GoT search of Google op tracert levert meer dan genoeg hierover op
Maar weet nu in ieder geval dat het in de router wel moet zitten.
Dat lijkt wel vrij waarschijnlijk. Als je nou gemeld had wat voor router hadden we misschien tips kunnen geven...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
dion_b schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 05:02:
[...]

Ipv ping *IP adres* gewoon tracert *IP adres* doen :z
Vrij basic, GoT search of Google op tracert levert meer dan genoeg hierover op

[...]

Dat lijkt wel vrij waarschijnlijk. Als je nou gemeld had wat voor router hadden we misschien tips kunnen geven...
Ow ja de router melden ook wel gemakkelijk misschien, heb een wireless router 11G van sweex!

En heb 3 tracerts uitgevoerd en bij tweakers.net/fok.nl doet hij niet helemaal zo goed zo te zien, weet niet wat dit inhoud of ik hier al wat kan uit opmaken.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/b.bosch5/tracert.JPG
en
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/b.bosch5/tracert2.JPG

Bij nummer 9 lijkt hij het er moeilijk mee te hebben

[ Voor 3% gewijzigd door NLoldebroek op 26-12-2006 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Je kunt ook alles markeren/selecteren en dan pasten als tekst :)

De tracefouten zijn niet bij jouw of bij UPC, maar bij True/Tweakers.net. Kan ook zijn dat ping requests worden genegeerd.

Voorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
S:\Windows XP Pro OEM EN\Resource Kit Tools>tracert tweakers.net

Tracing route to tweakers.net [213.239.154.35]
over a maximum of 30 hops:

1    <1 ms    <1 ms    <1 ms  SpeedTouch.lan [10.0.0.138]
  2     7 ms     6 ms     6 ms  195.190.249.49
  3    20 ms    21 ms    20 ms  iawxsrt-dc2-bb21b.wxs.nl [213.75.1.169]
  4    20 ms    19 ms    21 ms  10ge-6-3.e600-1.ams5.true.nl [195.69.144.163]
  5     *        *        *     Request timed out.
  6     *        *        *     Request timed out.
  7     *        *        *     Request timed out.
  8     *        *        *     Request timed out.
  9     *        *        *     Request timed out.
 10     *        *        *     Request timed out.
 11     *        *        *     Request timed out.
 12     *        *        *     Request timed out.
 13     *        *

[ Voor 90% gewijzigd door PcDealer op 26-12-2006 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Duidelijk een geval van genegeerde ping requests. (Web)server hebben vaak betere dingen te doen dan loze pings te beantwoorden :z

Deze tracerts laten iig niets fouts zien - maar goed, als je router er al tussenuit gehaald hebt is dat ook niet gek. Enige wat ik me afvraag is waarom je naar tweakers.net en google gaat tracert-en als je problemen hebt met je gameserver...

* dion_b ziet doorgaans ook niet veel problemen op z'n linkervoet als hij z'n rechterteen stoot :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

dion_b schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 15:04:
Duidelijk een geval van genegeerde ping requests. (Web)server hebben vaak betere dingen te doen dan loze pings te beantwoorden :z
Echter, de ene keer geeft ie wel antwoord, dan weer niet op hop 9, tenzij een andere router anders is ingesteld of course.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLoldebroek
Ben ook lake met computers en doe me best. Maar het lijkt opgelost te zijn!!

Heb firmware update erover gerost,, nu heb ik geen lags meer voorlopig.. Nu hopen dat het zo blijft! En niet morgen ofzo weer terug zijn (verw8 ik niet)

Bedankt in ieder geval voor de hulp !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
PcDealer schreef op dinsdag 26 december 2006 @ 15:36:
[...]

Echter, de ene keer geeft ie wel antwoord, dan weer niet op hop 9, tenzij een andere router anders is ingesteld of course.
Waar dan? In beide tracerts hierboven is een routertje bij Trueserver (87.233.192.13 bij hem, 195.69.144.163 bij jou) de laatste. De tracert naar google toont nogal logisch geen pad over die Trueserver router omdat Google itt T.net niet bij True gehost is :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124957

Hallo,

Ik ben nieuw hier en heb een simpele vraag. Is er de mogelijkheid om chello werkend te krijgen nadat je op de groene kabel (aop) een Hirschmann versterker en een splitter hebt aangesloten. Oftewel kan ik simpelweg na deze constructie mijn woonkamersplitter aansluiten op mijn wandcontactdoos in de huiskamer en vervolgens de modem enz installeren?

Zo niet, versterkt de Hirschman versterker dan niet het aanwezige "internet" signaal?

Wie o wie?

Gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45135

Anoniem: 124957 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 16:33:
Hallo,

Ik ben nieuw hier en heb een simpele vraag. Is er de mogelijkheid om chello werkend te krijgen nadat je op de groene kabel (aop) een Hirschmann versterker en een splitter hebt aangesloten. Oftewel kan ik simpelweg na deze constructie mijn woonkamersplitter aansluiten op mijn wandcontactdoos in de huiskamer en vervolgens de modem enz installeren?

Zo niet, versterkt de Hirschman versterker dan niet het aanwezige "internet" signaal?

Wie o wie?

Gr.
Je kan je modem na een versterker aansluiten, mits de gebruikte uitgang van de versterker retourgeschikt is. Hirschmann heeft retourgeschikte versterkers, kijk ook even naar de versterkers die UPC zelf gebruikt/verkoopt. De Tractec BDA-01 opsteekversterker, erg makkelijk en de FDU-44.
UPC verkoopt deze in de Servicecenters en via de Helpdesk kun je ze bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Let er wel op dat de versterker het retoursignaal juist wat meer dempt dan een gewone splitter (zelfs bij retourgeschikte modellen). Als je nu goed signaal hebt kan het niet al teveel kwaad, maar als het signaal nu kantje boord is, dan kan het de boel om zeep helpen.

In dat geval kun je overwegen om eerst een kleine splitter te nemen en de modem op de ene uitgang te zetten en de versterker op de andere. Maar dat geeft dan wel iets slechter beeld op TV. Normaal zou het achter de versterker prima moeten kunnen :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Anoniem: 45135 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 17:21:
[...]
via de Helpdesk kun je ze bestellen.
Als je bestelt via de helpdesk komt er een monteur langs á € 32,95...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 204526

Hallo,

Ik had voor mijn nieuwe huisje chello starter aangevraagt. Vandaag modem binnengekregen en de boel aangesloten. Modem kwam netjes online. Laptop direct aan modem gehangen en toen begon het ge*@#$!

Als het modem (Arris) reboot krijg ik wel netjes een 192.x.x.x adres. Daarna krijg ik alleen geen 10.x.x.x adres.

Het volgende geprobeerd:
1. Modem gechecked en het log zag er goed uit. Al is er geen topsignaal...hij komt direct online en een paar kb voor een lease moet geen probleem zijn.
2. NIC naar half duplex.
3. Helpdesk gebelt. Na wat standaard stappen te hebben doorlopen kwam hij tot de conclusie dat mijn netwerkkaart niet goed was en maar een nieuwe moest kopen!
4. Toch maar kaart getest,drivers vernieuwd, getest...werkt goed.

Heeft iemand een idee wat het kan zijn?

Gr.Henk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Wat voor adres krijg je wél wanneer je modem helemaal online is?

[ Voor 7% gewijzigd door Mawlana op 12-01-2007 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Dat vraag ik me ook af, want je zegt dat je wel in de logs van de modem kan kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi,

Tijdens het booten (en als de coax niet aangesloten is) krijg ik wel een 192.x van het modem. Als hij daarna online komt zou je een 10.x moeten krijgen...ik krijg dus niks (ja...een 169.x).
En bergen...op 192.168.100.1 staan allerlei stappen die goed of fout gaan...dat noem ik een log.

Gr.j

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Probeer voor de zekerheid eens een andere netwerkkaart, misschien staat het MAC-adres van je netwerkkaart al in het systeem onder een ander account...

[ Voor 47% gewijzigd door Mawlana op 13-01-2007 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb al laten checken of mijn mac geregistreerd staat en dat is niet het geval.

Gr.h

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Als je zeker weet dat het niet aan jouw computer ligt, dan zal er een monteur langs moeten komen. Het modem kán defect zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is wel erg snel dan. En laat me raden...€ 35 voorrijkosten en € 50 arbeidsuren...hhmmzz. Moet ik dan via de helpdesk een monteur laten komen? Probeer voor de zekerheid nog wel een NIC met een ander MAC.

Thx.H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Wanneer het probleem niet is veroorzaakt door of te verwijten aan UPC, betaal je € 32,95 voorrijkosten inclusief 15 min arbeid. In andere gevallen (dus wel UPC-probleem) betaal je NIKS.

Je hebt sowieso recht op 100% installatiegarantie, op deze manier komt er dus een monteur langs voor € 49 (dit is een installatiemonteur, en geen storingsmonteur; het heeft immers nooit gewerkt).
UPC-probleem? Deze kosten worden dan gecrediteerd.
Klantprobleem? Deze kosten worden gecrediteerd nadat je dit formulier hebt ingevuld en geretourneerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

THX!

Gr.H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91635

Staat je DNS wel op automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik had via de (help)desk het MAC laten checken. Ze zeiden dat hij nog niet geregistreerd was. Toch maar MAC gespoofd en...direct een 10.x!

THX all,

Henk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Waarschijnlijk stond dat MAC-adres niet onder JOUW account geregistreerd en heeft de HD-medewerker alleen naar jouw account gekeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57247

Probleem:
Sinds een paar maanden heb ik thuis UPC Digitale Televisie + Chello Extreme en ik heb thuis altijd al last gehad van disconnects. Gelukkig zat ik zelf weinig thuis en had ik er niet zoveel last van maar nu de nieuwe expansion van WoW uitkomt zal ik meer thuis zitten en ik vind het een beetje onacceptabel om er om de 15 minuten uit gegooit te worden.

Situatie:
Infrastructuurmatig ziet het er bij mij thuis alsvolgt uit:
1. Touchstone Telephony Modem
2. SiteCom Router
3a. SiteCom Hub / 3b. Desktop PC
4a. Linksys Wireless Router / 4b Desktop PC's
5a. Mijn laptop.

Specifiek valt de internetverbinding om de 2 tot 17 minuten uit voor een periode van minder als 10 seconden. Ik heb dit getest met gebruik van Ping Plotter. Tijdens dat de internetverbinding niet meer werkt is de SiteCom router nog te bereiken maar de Touchstone Telephony Modem niet meer. Dit doet me vermoeden dat het probleem ligt bij het Touchstone Modem. Hieronder de signaaldata vanuit het Touchstone Modem:

Downstream
Freq/Power: 260.000 MHz 0 dBmV
Signal to Noise Ratio: 36 dB
Modulation: QAM256
Upstream
Freq/Power: 49.800 MHz 48 dBmV
Channel Type: DOCSIS 1.x (TDMA)
Symbol Rate: 2560 kSym/sec
Modulation: QAM16

Deze getallen zien er volgens mij okay uit en het Touchstone Modem heeft een system uptime van 55 dagen. Het lijkt erop dat hoe meer er gebruik wordt gemaakt van de internetverbinding hoe sneller en vaker hij uitvalt. Ook is het zo dat alle PC's last hebben van dit probleem. Iemand een idee hoe ik dit probleem kan verhelpen? :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Heb je al geprobeerd een van je pc's rechtstreeks op het modem aan te sluiten? De signaalwaardes hebben niets te maken met of de statuspagina van je Arris-modem beschikbaar is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Kheb nu al jaren Chello, en sinds mei/juni 2006 overgegaan naar Light. Vond het te duur wat ik er voor terug kreeg. Dus iets goedkoper gegaan. Nu wil ik overstappen op ADSL.
Hoe kan ik dit het beste doen? Bellen naar Chello of een formulier opsturen? Of zit ik eerst nog aan een contract vast van een jaar of dergelijke?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
1) Opzeggen kan gewoon via 0900-1580
2) Je hebt een jaarcontract dat stilzwijgend wordt verlengd met een jaar. Je hebt een opzegtermijn van 1 maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minotic
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-12-2022

Minotic

Mimimi

Anoniem: 57247 schreef op zondag 14 januari 2007 @ 19:23:
Probleem:
Sinds een paar maanden heb ik thuis UPC Digitale Televisie + Chello Extreme en ik heb thuis altijd al last gehad van disconnects. Gelukkig zat ik zelf weinig thuis en had ik er niet zoveel last van maar nu de nieuwe expansion van WoW uitkomt zal ik meer thuis zitten en ik vind het een beetje onacceptabel om er om de 15 minuten uit gegooit te worden.

Situatie:
Infrastructuurmatig ziet het er bij mij thuis alsvolgt uit:
1. Touchstone Telephony Modem
2. SiteCom Router
3a. SiteCom Hub / 3b. Desktop PC
4a. Linksys Wireless Router / 4b Desktop PC's
5a. Mijn laptop.

Specifiek valt de internetverbinding om de 2 tot 17 minuten uit voor een periode van minder als 10 seconden. Ik heb dit getest met gebruik van Ping Plotter. Tijdens dat de internetverbinding niet meer werkt is de SiteCom router nog te bereiken maar de Touchstone Telephony Modem niet meer. Dit doet me vermoeden dat het probleem ligt bij het Touchstone Modem. Hieronder de signaaldata vanuit het Touchstone Modem:

Downstream
Freq/Power: 260.000 MHz 0 dBmV
Signal to Noise Ratio: 36 dB
Modulation: QAM256
Upstream
Freq/Power: 49.800 MHz 48 dBmV
Channel Type: DOCSIS 1.x (TDMA)
Symbol Rate: 2560 kSym/sec
Modulation: QAM16

Deze getallen zien er volgens mij okay uit en het Touchstone Modem heeft een system uptime van 55 dagen. Het lijkt erop dat hoe meer er gebruik wordt gemaakt van de internetverbinding hoe sneller en vaker hij uitvalt. Ook is het zo dat alle PC's last hebben van dit probleem. Iemand een idee hoe ik dit probleem kan verhelpen? :S
Ik heb dus precies het zelfde. Ook met WoW (=)) zo om de zoveel minuten een disconnect. Heel erg raar en heel erg vervelend. Overigens heb ik alleen een sitecom router er achter zitten.

Intel Core 2 Duo E8500 | Asus P5Q-E | 4GB PC8500 OCZ Platinum | Club3D Radeon 4870 1GB OC | Samsung SyncMaster 225B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

sylvesterrr schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 00:04:
1) Opzeggen kan gewoon via 0900-1580
2) Je hebt een jaarcontract dat stilzwijgend wordt verlengd met een jaar. Je hebt een opzegtermijn van 1 maand.
Nou dat gaat ook lekker daar. Bel je naar de afdeling opzeggingen, en is het redelijk druk. "De wachttijd bedraagt meer dan 8 minuten. Probeer het later nog eens". En dan hup verbinding verbroken. 8)7

‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Het is sowieso erg verstandig om opzeggingen altijd schriftelijk te doen. Nog los van technische of bezettingstechnische problemen als hierboven moet je bedenken dat de afdeling 'opzeggingen' van ieder groot bedrijf eigenlijk een afdeling klantenbehoud is, waar men alles in het werk stelt om je te overtuigen niet op te zeggen.

Doe het schriftelijk, dan is het duidelijk en zolang je geen grove fouten maakt is een opzegging een opzegging en daarmee klaar :z
Furio schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 23:28:
[...]

Ik heb dus precies het zelfde. Ook met WoW (=)) zo om de zoveel minuten een disconnect. Heel erg raar en heel erg vervelend. Overigens heb ik alleen een sitecom router er achter zitten.
Dan ook zelfde vraag aan jou - heb je het al zonder die router ertussen geprobeerd. Als je dan problemen houdt, kan het aan je internetverbinding liggen, maar totdat je dat uitgesloten hebt zou het heel goed aan die Sitecom kunnen liggen...

[ Voor 37% gewijzigd door dion_b op 19-01-2007 10:54 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

dion_b schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 10:53:
Het is sowieso erg verstandig om opzeggingen altijd schriftelijk te doen. Nog los van technische of bezettingstechnische problemen als hierboven moet je bedenken dat de afdeling 'opzeggingen' van ieder groot bedrijf eigenlijk een afdeling klantenbehoud is, waar men alles in het werk stelt om je te overtuigen niet op te zeggen.

Doe het schriftelijk, dan is het duidelijk en zolang je geen grove fouten maakt is een opzegging een opzegging en daarmee klaar :z

[...]
Der was toch ergens zo'n opzegformulier van Chello/UPC? Meende die ooit ergens te zien.

‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minotic

Minotic

Mimimi

dion_b schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 10:53:
Dan ook zelfde vraag aan jou - heb je het al zonder die router ertussen geprobeerd. Als je dan problemen houdt, kan het aan je internetverbinding liggen, maar totdat je dat uitgesloten hebt zou het heel goed aan die Sitecom kunnen liggen...
Het probleem deed zich ook voor zonder de Sitecom. Wat nog wel vreemd is, als ik ga disconnecten in WoW (lag ontstaat), dan kan ik nog wel dingen horen van de teamspeak server. Dat betekent dat de inkomende lijn wel nog werkt. Na enige tijd wordt de verbinding met WoW en met TS verbroken. De melding die ik van een ping (naar de TS server) krijg is:
192.168.0.1 Destination host unreachable.

Na een seconde of wat wordt de verbinding weer open gezet.

Intel Core 2 Duo E8500 | Asus P5Q-E | 4GB PC8500 OCZ Platinum | Club3D Radeon 4870 1GB OC | Samsung SyncMaster 225B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
De melding die ik van een ping (naar de TS server) krijg is:
192.168.0.1 Destination host unreachable.
192.168.0.1 is je router...

Zo niet zit er iets goed fout in de HOSTS file van je OS, of in je DNS service.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
  • Laatst online: 26-05 12:53
Bij mij zijn ze na 9 maanden (!!!!) er eindelijk achter dat het in mijn binnennetwerk zit.
Na 5 monteurs heb ik ze eindelijk kunnen overtuigen dat ze iemand met een laptop moesten sturen, zodat we dat kunnen uitsluiten.

Probleem:
Ik heb een extreme verbinding, maar ik haal maar 800kb via mijn draytek 2900G router. DIe moet 24mbits aan kunnen, maar blijkbaar valt hem dat zwaar.
Als ik hem zonder router op de pc, die hieronder in mijn sig staat, aansluit, dan haal ik maar 600~700kb, dat vind ik raarder. Of kan een onboard gigabyte netwerkcontroller niet eens 20mbit aan :? Ik heb die al op 100mbit half duplex gezet, maar het helpt niets.
Windows 2k clean installed zonder SP en andere software geeft eenzelfde snelheid....

Ik gebruik de meegeleverde 15 m kabel van chello bij mijn testen, dus ik mag aannemen dat dat goed is.

Iig is mijn router dus ook al bagger voor extreme, dus ik moet op zoek naar een nieuwe die 20mbit wel kan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minotic

Minotic

Mimimi

dion_b schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 13:30:
[...]

192.168.0.1 is je router...

Zo niet zit er iets goed fout in de HOSTS file van je OS, of in je DNS service.
Ik heb nog ergens een andere router liggen, die ga ik meteen vanavond testen. Overigens sla ik mezelf voor mijn kop als het inderdaad die router is. Ik laat het in ieder geval wel weten.
Hosts file is niets mee gedaan, DNS service lijkt me sterk (wil het niet utisluiten). Daarenboven, mijn vriendin's pc heeft het zelfde probleem.

Iig alvast bedankt voor de reacties, wat is dit forum toch een baken van licht in tijden van nood =).

Voor de volledigheid: ik heb xp 64 bit professional, mijn vriendin de normale 32 bits versie home edition.

[ Voor 38% gewijzigd door Minotic op 19-01-2007 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Pheno79 schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 15:19:
Bij mij zijn ze na 9 maanden (!!!!) er eindelijk achter dat het in mijn binnennetwerk zit.
Ho ff - je binnennetwerk is jouw verantwoordelijkheid. Het is geen wonder dat UPC daar niet op focust, zij gaan over het signaal wat je huis binnenkomt :z
Na 5 monteurs heb ik ze eindelijk kunnen overtuigen dat ze iemand met een laptop moesten sturen, zodat we dat kunnen uitsluiten.

Probleem:
Ik heb een extreme verbinding, maar ik haal maar 800kb via mijn draytek 2900G router. DIe moet 24mbits aan kunnen, maar blijkbaar valt hem dat zwaar.
Als ik hem zonder router op de pc, die hieronder in mijn sig staat, aansluit, dan haal ik maar 600~700kb, dat vind ik raarder. Of kan een onboard gigabyte netwerkcontroller niet eens 20mbit aan :? Ik heb die al op 100mbit half duplex gezet, maar het helpt niets.
Windows 2k clean installed zonder SP en andere software geeft eenzelfde snelheid....
Eerste vraag: haalde de monteur met die laptop wel de gewenste snelheden?

Zo nee is juist bewezen dat het niet bij jou binnen ligt...
Ik gebruik de meegeleverde 15 m kabel van chello bij mijn testen, dus ik mag aannemen dat dat goed is.
Als de laptop wel de juiste snelheden haalt maar jouw PC niet zou ik als eerste aan de kabel denken. Laatst ook nog gezien dat iemand (mijn manager O-) ) stug rond de 9Mbit/s bleef steken op een verbinding die meer zou moeten kunnen. Bleek dat door z'n kabel de NICs niet op hoger dan 10Mbit konden draaien. Andere kabel en de NICs werkten op 100Mbit en haalde hij de 17Mbit vanaf internet.

Die 15m van UPC is in beginsel prima CAT5 UTP, maar ook de beste kabel kan beschadigd raken...
iig is mijn router dus ook al bagger voor extreme, dus ik moet op zoek naar een nieuwe die 20mbit wel kan halen.
Op basis van wat je hier zegt zou ik dat niet kunnen bevestigen. Ik weet dat de Draytek Vigor 2200E max 6Mbit/s throughput heeft, ik weet niet wat de 2900G doet. Maar eerst eens duidelijk krijgen wat nu echt de beperkende factor is, pas dan kijken waar je evt geld aan uit moet geven :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minotic

Minotic

Mimimi

Furio schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 15:50:
[...]
Ik heb nog ergens een andere router liggen, die ga ik meteen vanavond testen. Overigens sla ik mezelf voor mijn kop als het inderdaad die router is. Ik laat het in ieder geval wel weten.
Hosts file is niets mee gedaan, DNS service lijkt me sterk (wil het niet utisluiten). Daarenboven, mijn vriendin's pc heeft het zelfde probleem.
Ok, het probleem ligt dus niet aan de router, die andere heeft precies het zelfde probleem.
Ik vermoed dat het aan het modem ligt. Kan je een nieuwe vragen als deze problemen geeft?
Het gaat in dit geval om een Arris Touchstone modem, die naar ik gelezen heb, normaal gesproken geen problemen heeft, nu helaas wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
dion_b schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 16:48:
[...]

Ho ff - je binnennetwerk is jouw verantwoordelijkheid. Het is geen wonder dat UPC daar niet op focust, zij gaan over het signaal wat je huis binnenkomt :z
Inderdaad.

Wel jammer van die 5 monteurs trouwens als het inderdaad aan je eigen spullen ligt/lag, deze monteurs hadden net zo goed "echte" problemen kunnen oplossen bij andere klanten. ;(

Trouwens, is jou nooit verzocht om een andere computer met een andere netwerkkaart te proberen? Alleen op deze manier kun je een computerprobleem uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Furio schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 21:08:
[...]

Ok, het probleem ligt dus niet aan de router, die andere heeft precies het zelfde probleem.
Ik vermoed dat het aan het modem ligt. Kan je een nieuwe vragen als deze problemen geeft?
Het gaat in dit geval om een Arris Touchstone modem, die naar ik gelezen heb, normaal gesproken geen problemen heeft, nu helaas wel.
Probeer het nou eens zonder router en geef dan de foutmelding...

Als het nog steeds problemen geeft met 192.168.0.1 dan zit er nog steeds iets tussen router en PC fout.

Die Arris is een volstrekt standaard geval die de snelheden prima aankan overigens.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
dion_b schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 16:48:
[...]

[...]

Eerste vraag: haalde de monteur met die laptop wel de gewenste snelheden?

Zo nee is juist bewezen dat het niet bij jou binnen ligt...

[...]

Als de laptop wel de juiste snelheden haalt maar jouw PC niet zou ik als eerste aan de kabel denken. Laatst ook nog gezien dat iemand (mijn manager O-) ) stug rond de 9Mbit/s bleef steken op een verbinding die meer zou moeten kunnen. Bleek dat door z'n kabel de NICs niet op hoger dan 10Mbit konden draaien. Andere kabel en de NICs werkten op 100Mbit en haalde hij de 17Mbit vanaf internet.

Die 15m van UPC is in beginsel prima CAT5 UTP, maar ook de beste kabel kan beschadigd raken...

[...]

Op basis van wat je hier zegt zou ik dat niet kunnen bevestigen. Ik weet dat de Draytek Vigor 2200E max 6Mbit/s throughput heeft, ik weet niet wat de 2900G doet. Maar eerst eens duidelijk krijgen wat nu echt de beperkende factor is, pas dan kijken waar je evt geld aan uit moet geven :o
Ten eerste, zelf konden 5 monteurs niet vinden dat het binnen was, dus ze zijn erg traag geweest met het sturen van een simpele "goedgekeurde" laptop om het uit te sluiten. Na aandringen hebben ze dat eindelijk gedaan. Na 9 maanden. De monteurs die geweest waren hebben alle instellingen op de pc bekeken en die stonden goed. Dat UPC niet veel aandacht aan binnenhuisproblemen heeft weet ik ook wel, maar ja, je moet eerst een oorzaak uitsluiten, waar ze erg traag mee waren :P

Ik heb twee problemen, probleem #1 :
De eigengemaakte bekabeling is een straight die ook nu op mijn eigen laptop prima werkt, haalt makkelijk 20mbit. Dus dat lijkt me stug dat die kapot is. Die man heeft het ook op die bekabeling getest, om dat ook uit te sluiten.
Zo gauw ik die in de desktop gooi (specs in sig) gaat de snelheid diepbedroevend omlaag. En dan bedoel ik echt richting 600kB. Alle instellingen nogmaals bekeken, maar niets kunnen vinden. CPU% is 10% met die onboard, het is dus niet dat alle resources opgevreten worden.

Probleem #2
Vanaf binnenkomst in de router gaat het ook mis.
In een kabel->router hoort toch ook een straight? Voor zover die niet autoswitching is?
En als het verkeerd is dan kun je gewoonweg niet connecten, uit eigen ervaring (mijn eerste eigen kabel, al doende leert men :+ ).
Ik heb alles straight in mijn configuratie, diet heeft ook altijd prima gewerkt met adsl, altijd de max snelheid. Maar goed, misschien krijgt het een 10mbit snelheid en dat merk je niet met 8mbit :+
Ik ga iig even zoeken, ik kan volgens mij een Asus WL500 van iemand lenen, eens kijken wat dat ding doet.
sylvesterrr schreef op vrijdag 19 januari 2007 @ 23:05:
[...]

Inderdaad.

Wel jammer van die 5 monteurs trouwens als het inderdaad aan je eigen spullen ligt/lag, deze monteurs hadden net zo goed "echte" problemen kunnen oplossen bij andere klanten. ;(

Trouwens, is jou nooit verzocht om een andere computer met een andere netwerkkaart te proberen? Alleen op deze manier kun je een computerprobleem uitsluiten.
Beetje kinderachtig, vind je zelf ook niet? Als ze niet eens het probleem binnenshuis kunnen vinden, hoe kunnen ze dan echte problemen oplossen :+

Ik heb zelf een andere pc geprobeerd, zonder router, maar idem dito toen qua snelheid. Dat is een maand geleden weer door mij getest, nog steeds pet. Nu werkt die wel weer op volle snelheid, dus ze hebben iets veranderd. Zelf had die man erover dat er iets in de wijkkast veranderd was hier. En ook een signaal in de modem hebben ze geswitched (normaal stond die op #1, maar nu hebben ze signaal #2 gebruikt, of zo iets vaag :? ). Dus geheel de fout bij mij leggen gaat wat ver :P

De problemen buitenshuis zijn er iig niet meer, nu binnenshuis zoeken, maar daar heb ik UPC HD niet voor nodig, die komen met dingen als zijnde: "zit er een router tussen?" , haal die er uit. Doet ie het? ja? Mooi, geen router meer gebruiken"... Mja, natuurlijk, goede oplossing :+

Ik heb Draytek gebeld en die zegt dat dat ding 49mbit moet kunnen, maar ik geloof er niet veel van als ik mijn resultaten bekijk. Het staat ook 100mbit half duplex, maar dat maakt niets uit, het blijft pet. Ik ga ze donderdag weer bellen, dan ben ik namelijk thuis, dan kan ik wat makkelijker de instellingen doorlopen met ze. Factory defaults heb ik iig al geprobeerd, maar dat helpt niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minotic

Minotic

Mimimi

dion_b schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 02:19:
[...]

Probeer het nou eens zonder router en geef dan de foutmelding...

Als het nog steeds problemen geeft met 192.168.0.1 dan zit er nog steeds iets tussen router en PC fout.

Die Arris is een volstrekt standaard geval die de snelheden prima aankan overigens.
Ik heb misschien toch te vroeg gehuild. Op dit moment is hij al vanaf het aanzetten online geweest. Ik ben nu een filmpje van een ftp aan het downloaden, zonder disconnects van de server. Ik denk dat het uitzetten van de firewall op de sitecom misschien effect heeft gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Pheno79 schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 08:31:
[...]

Ten eerste, zelf konden 5 monteurs niet vinden dat het binnen was, dus ze zijn erg traag geweest met het sturen van een simpele "goedgekeurde" laptop om het uit te sluiten. Na aandringen hebben ze dat eindelijk gedaan. Na 9 maanden. De monteurs die geweest waren hebben alle instellingen op de pc bekeken en die stonden goed. Dat UPC niet veel aandacht aan binnenhuisproblemen heeft weet ik ook wel, maar ja, je moet eerst een oorzaak uitsluiten, waar ze erg traag mee waren :P

Ik heb twee problemen, probleem #1 :
De eigengemaakte bekabeling is een straight die ook nu op mijn eigen laptop prima werkt, haalt makkelijk 20mbit. Dus dat lijkt me stug dat die kapot is. Die man heeft het ook op die bekabeling getest, om dat ook uit te sluiten.
Zo gauw ik die in de desktop gooi (specs in sig) gaat de snelheid diepbedroevend omlaag. En dan bedoel ik echt richting 600kB. Alle instellingen nogmaals bekeken, maar niets kunnen vinden. CPU% is 10% met die onboard, het is dus niet dat alle resources opgevreten worden.
OK, als je laptop met zelfde kabel 20Mbit haalt, zit probleem overduidelijk in die desktop zelf. Precies wat is me ook een raadsel zoals je het hier omschrijft, maar al het andere is uitgesloten. Andere NIC proberen zou momenteel beste tip zijn...
Probleem #2
Vanaf binnenkomst in de router gaat het ook mis.
In een kabel->router hoort toch ook een straight? Voor zover die niet autoswitching is?
En als het verkeerd is dan kun je gewoonweg niet connecten, uit eigen ervaring (mijn eerste eigen kabel, al doende leert men :+ ).
Niet altijd, brakke kabels kunnen ook verkeerde snelheid of gewoon hoge packetloss opleveren.
Ik heb alles straight in mijn configuratie, diet heeft ook altijd prima gewerkt met adsl, altijd de max snelheid. Maar goed, misschien krijgt het een 10mbit snelheid en dat merk je niet met 8mbit :+
Ik ga iig even zoeken, ik kan volgens mij een Asus WL500 van iemand lenen, eens kijken wat dat ding doet.
Geen slecht plan. Heb van kennissen met de WL500 gehoord dat als het werkt het een erg goede is, maar dat het soms wat kieskeurig is. Zelf heb ik een Linksys WRT54GL die ook prima om kan gaan met de snelheden, maar beste koop schijnt op dit moment de Netgear die UPC zelf verkoopt te zijn.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Ik kan het helaas dit weekend niet proberen, maar die Netgear ziet er wel mooi uit. De review die ik gevonden heb spreekt ook aleen maar lof over die router.
Ik ga nog even een andere NIC uitproberen als ik weer thuis ben, misschien heb ik eindelijk een reden om mijn pc te upgraden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Mhh, mijn server heb ik eens geprovisioned en ook die haalt maar 800k, met dezelfde kabel waarmee de laptop wel 20mbit haalt. Overeenkomst met mijn desktop pc: onboard NIC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Weet mss iemand wat zo'n Motorola modem kan hebben qua verbindingen? Heb hier al bijna een jaar een server draaien met veel torrents aan en nooit problemen. Nu ineens ging de modem offline, en ook UPC kon mij niet vertellen waarom. Soft-restart hielp niet, hard-restart wel. Alles werkt nu dus weer.

Iemand misschien enig idee? (Waarom ik op het aantal verbindingen kom is omdat ik net een aantal torrents erbij had geslingerd, maar niet extreem veel ofzo.)

[ Voor 16% gewijzigd door TommyGun op 21-01-2007 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:43

pistole

Frutter

TommyGun schreef op zondag 21 januari 2007 @ 21:33:
Weet mss iemand wat zo'n Motorola modem kan hebben qua verbindingen? Heb hier al bijna een jaar een server draaien met veel torrents aan en nooit problemen. Nu ineens ging de modem offline, en ook UPC kon mij niet vertellen waarom. Soft-restart hielp niet, hard-restart wel. Alles werkt nu dus weer.

Iemand misschien enig idee? (Waarom ik op het aantal verbindingen kom is omdat ik net een aantal torrents erbij had geslingerd, maar niet extreem veel ofzo.)
Dat modem is niets anders dan... modem (bridge) en "ziet" die verbindingen niet. Het modem zou er in ieder geval niet van over de zeik moeten gaan.

Ik frut, dus ik epibreer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

pistole schreef op zondag 21 januari 2007 @ 21:38:
[...]

Dat modem is niets anders dan... modem (bridge) en "ziet" die verbindingen niet. Het modem zou er in ieder geval niet van over de zeik moeten gaan.
Okay vreemd, omdat die echt offline was. Nog nooit meegemaakt...... hopelijk maar eenmalig. Kan echt geen downtime gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Pheno79 schreef op zondag 21 januari 2007 @ 10:45:
Mhh, mijn server heb ik eens geprovisioned en ook die haalt maar 800k, met dezelfde kabel waarmee de laptop wel 20mbit haalt. Overeenkomst met mijn desktop pc: onboard NIC.
"Onboard" zegt niet zoveel, onboard kan exact dezelfde chip zijn als je in een losse NIC zou hebben. Welke onboard/integrated chips hebben we het hier over :?
TommyGun schreef op zondag 21 januari 2007 @ 21:33:

Is dit maar een keer gebeurd :?

Zo ja is het waarschijnlijk puur iets eenmaligs. Iig heb ik ooit eens de Motorola 5100E documentatie erop nageslaan (ergens .pdfje op www.motorola.com) en spec stelt dat het 35 simultane connections aan zou moeten kunnen. Dus zolang je lager instelt qua global connections in je BT-client zou er niets aan de hand mogen zijn. Mocht je een andere type Motorola hebben (UPC heeft iig ook de 4100E, 4200E en 5101E gebruikt) dan zou je zelf moeten gaan kijken hoe/wat/waar.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

dion_b schreef op zondag 21 januari 2007 @ 21:54:
[...]

Is dit maar een keer gebeurd :?

Zo ja is het waarschijnlijk puur iets eenmaligs. Iig heb ik ooit eens de Motorola 5100E documentatie erop nageslaan (ergens .pdfje op www.motorola.com) en spec stelt dat het 35 simultane connections aan zou moeten kunnen. Dus zolang je lager instelt qua global connections in je BT-client zou er niets aan de hand mogen zijn. Mocht je een andere type Motorola hebben (UPC heeft iig ook de 4100E, 4200E en 5101E gebruikt) dan zou je zelf moeten gaan kijken hoe/wat/waar.
Yep, 1 keer maar. En idd ik heb ook een SB5100E.

Maar 35 simultane connections? Als ik mijn logs check zit ik altijd rond de 300 connecties. (Torrents, IRC, webserver etc). Net voor mijn modem eruit klapt is er een piek van 700. Echter zie ik in de week logs e.d. dat ik ook wel 's dagen met 900 connecties heb gedraaid. 300 connecties is echter niks bijzonders, dat is een beetje standaard hier.

Vreem dus. (Nou weet ik niet of "simultane" als meervoud gerekend dient te worden)

(Ik praat nu over de NIC waar de lijn van m'n modem binnen komt)

[ Voor 7% gewijzigd door TommyGun op 21-01-2007 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
dion_b schreef op zondag 21 januari 2007 @ 21:54:
[...]

"Onboard" zegt niet zoveel, onboard kan exact dezelfde chip zijn als je in een losse NIC zou hebben. Welke onboard/integrated chips hebben we het hier over :?
Even kijken:
Een Gigabyte moederbord met Realtek 8110S Gigabit LAN controller en een Abit moederbord met Intel CSA Gigabit LAN. Het zou toch allemaal gigabit aan moeten kunnen als je het zo leest, maar 20mbit is al teveel?

De laptop van me heeft een Broadcom NetXtreme 57xx Gigabit Controller, die haalt het dus wel met dezelfde kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
TommyGun schreef op zondag 21 januari 2007 @ 22:10:
[...]

Yep, 1 keer maar. En idd ik heb ook een SB5100E.

Maar 35 simultane connections? Als ik mijn logs check zit ik altijd rond de 300 connecties. (Torrents, IRC, webserver etc). Net voor mijn modem eruit klapt is er een piek van 700. Echter zie ik in de week logs e.d. dat ik ook wel 's dagen met 900 connecties heb gedraaid. 300 connecties is echter niks bijzonders, dat is een beetje standaard hier.

Vreem dus. (Nou weet ik niet of "simultane" als meervoud gerekend dient te worden)

(Ik praat nu over de NIC waar de lijn van m'n modem binnen komt)
900 connections is wel heel extreem - ik betwijfel of de traagste paar honderd je down/uploadsnelheid nog significant beinvloeden 8)7

Maar goed, als 900 geen vastloper opleverde en je op moment van vastloper niet boven de 700 uitkwam, zou ik niet in eerste instanties naar connections kijken (al kan het IMHO sowieso weinig kwaad om die connections naar honderd of zo in te dammen).

Eenmalige bloopers kunnen werkelijk van alles zijn. Ik zou iig geen verdere moeite hieraan besteden tot het nog een keer gebeurt en je dus conclusies kunt gaan trekken :z
Pheno79 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 10:20:
[...]

Even kijken:
Een Gigabyte moederbord met Realtek 8110S Gigabit LAN controller en een Abit moederbord met Intel CSA Gigabit LAN. Het zou toch allemaal gigabit aan moeten kunnen als je het zo leest, maar 20mbit is al teveel?

De laptop van me heeft een Broadcom NetXtreme 57xx Gigabit Controller, die haalt het dus wel met dezelfde kabel.
Vaag. Dat Gigabit NICs zelden daadwerkelijk 1Gbit/s halen is bekend, maar 300Mbit/s kan de traagste wel halen, dus daar zit de bottleneck voor die 20Mbit/s niet. Realtek chips staan bekend om ranzig CPU verbruik, maar als je dat al uitgesloten hebt is de throughput meestal niet slecht en Intel CSA gevallen staan juist op de meeste vlakken positief bekend.

Als ik het zo zie heb je geen hardwareprobleem. Wat je dan overhoudt zijn instellingen of software. Het kan sowieso geen kwaad om even per NIC hard op 100Mbit full duplex en 100Mbit half duplex te proberen (de modem staat altijd op auto en duplex mode autonegotiation is een van de brakste 'automatische' protocollen in de IT werkeld). Heb je dat uitgesloten, tja, dan ga ik denken aan ranzig slechte MTU instellingen (ideale voor kabelinternet is iirc 1490) of dat soort dingen.

Steek bijvoorbeeld eens een Knoppix of Ubuntu Live-CD in een van die twee desktopbakken. Als het dan wel snel gaat weet je 100% zeker dat het in software zit...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
dion_b schreef op maandag 22 januari 2007 @ 11:19:
[...]

Vaag. Dat Gigabit NICs zelden daadwerkelijk 1Gbit/s halen is bekend, maar 300Mbit/s kan de traagste wel halen, dus daar zit de bottleneck voor die 20Mbit/s niet. Realtek chips staan bekend om ranzig CPU verbruik, maar als je dat al uitgesloten hebt is de throughput meestal niet slecht en Intel CSA gevallen staan juist op de meeste vlakken positief bekend.

Als ik het zo zie heb je geen hardwareprobleem. Wat je dan overhoudt zijn instellingen of software. Het kan sowieso geen kwaad om even per NIC hard op 100Mbit full duplex en 100Mbit half duplex te proberen (de modem staat altijd op auto en duplex mode autonegotiation is een van de brakste 'automatische' protocollen in de IT werkeld). Heb je dat uitgesloten, tja, dan ga ik denken aan ranzig slechte MTU instellingen (ideale voor kabelinternet is iirc 1490) of dat soort dingen.

Steek bijvoorbeeld eens een Knoppix of Ubuntu Live-CD in een van die twee desktopbakken. Als het dan wel snel gaat weet je 100% zeker dat het in software zit...
ik heb ze allebei op half 100 staan, ik zal daar eens mee gaan spelen. En anders is een live cd inderdaad een idee, daar had ik nog niet aan gedacht.

Windows 2k heb ik schoon geinstalleerd, zonder enige andere software op SP's, maar misschien dat ik nog een tooltje als tcp optimizer of zo kan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

dion_b schreef op maandag 22 januari 2007 @ 11:19:
[...]

900 connections is wel heel extreem - ik betwijfel of de traagste paar honderd je down/uploadsnelheid nog significant beinvloeden 8)7

Maar goed, als 900 geen vastloper opleverde en je op moment van vastloper niet boven de 700 uitkwam, zou ik niet in eerste instanties naar connections kijken (al kan het IMHO sowieso weinig kwaad om die connections naar honderd of zo in te dammen).

Eenmalige bloopers kunnen werkelijk van alles zijn. Ik zou iig geen verdere moeite hieraan besteden tot het nog een keer gebeurt en je dus conclusies kunt gaan trekken :z

[...]
Al m'n torrents zijn gecapt op 10 kb's (5 kb's per seed, maximaal 2) dus m'n upload hangt altijd rond de 30 á 60 kb's. (Ik heb Chello Extreme). Maar idd, zal eens een limiet gaan instellen. Misschien dat m'n websites dan ook weer wat sneller worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Even de topicstart een hoognodige update gegeven.

Los van wat kleine dingen (overgeschakeld op EuroDOCSIS 1.1 en deels 2.0, nieuwe modemtype erbij en een aantal die eruit gaan, geen standbymodus meer op modems etc.) een enorm groot punt:

UPC kijkt niet meer naar de PC MAC-adressen voor het krijgen van een IP adres :D

Om nu een nieuwe PC aan te sluiten:
- modem van stroom halen
- PC via ethernetkabel aan modem verbinden
- modem aanzetten
- PC resetten (of DHCP release/renew)

Et voila, je hebt een publiek IP.

Dit werkt dus ook bij een router, spelcomputer of voor mijn part NetBSD-enabled toaster :+

Enige keer dat je nu nog hoeft aan te melden is als je een nieuwe modem krijgt \o/

Edit:
Ondertussen zelf getest en werkt als een droom - tot nu toe was mijn router aangemeld op z'n eigen MAC. Heb vervolgens een iMac direct op de modem gezet, modem gereset en DHCP renew gedaan. Gelijk publiek IP. Toen zelfde met m'n laptop. Ook gelijk publiek IP. En dan modem er weer aan en na reset modem + router ook daar alles in orde :)

[ Voor 19% gewijzigd door dion_b op 24-01-2007 00:21 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheno79
Inderdaad, dit is 22 januari in gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Ja dit is ideaal! Ook erg handig voor mensen die een router hebben gekocht. Pc eraf, modem resetten, router eraan, klaar is Kees. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 12:37

Dennahz

Life feels like hell should.

Krijg je ook telkens een nieuw IP dan? Gewoon de hele tijd dat MAC adres in je router veranderen zodat je een nieuw IP krijgt als je dat wilt :Y)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Dennahz schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 08:12:
Krijg je ook telkens een nieuw IP dan? Gewoon de hele tijd dat MAC adres in je router veranderen zodat je een nieuw IP krijgt als je dat wilt :Y)
Geen idee of je dan een ander IP krijgt. Maar WTF *wil* je steeds een ander IP :?

Meestal wil je juist zo lang mogelijk zelfde houden ivm DDNS enzo 8)7

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Tja maar je hebt van die mensen die 't steeds weer voorelkaar krijgen om overal IP-bans te krijgen... :Z

[ Voor 3% gewijzigd door Bergen op 24-01-2007 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Bergen schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 10:28:
Tja maar je hebt van die mensen die 't steeds weer voorelkaar krijgen om overal IP-bans te krijgen... :Z
Gelukkig dat alle providers -ook UPC- er nog steeds een abuse afdeling op nahouden waarmee ze IPs en tijdstippen aan gebruikers kunnen koppelen en bij ellende en klachten de nodige consequenties kunnen trekken :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawanella
  • Laatst online: 15-12-2020
Ik heb een raar probleem.

Ik heb Chello Classic (en geen telefoon van UPC) en mijn huidge modem is een Cornerstone CM200. Deze moet volgens Chello worden vervangen door de Arris Touchstone TM402B en wel zo snel mogelijk, anders kan ik niet meer internetten met de Cornerstone.

Bij het Arris pakket zat alleen een brief met SID, wachtwoord en hoe ik de nieuwe modem moet gaan installeren. Ik heb zelf de handleidingen van de TM402B gedownload, via de Chello Underground site en de Arris site. Ook heb ik de UPC installatiehandleiding telefonie/breedband internet gedownload. Ook heb ik enkele topics gelezen over deze modem. Met name de betekenissen van de lampjes. Genoeg documentatie lijkt me.

Zo gezegd zo gedaan. Ik heb mijn CM200 vervangen door de TM402B.
De selftest was geslaagd. Ik zag de DS lampje branden. Ik heb 30 minuten gewacht.
Maar nu komt het probleem.

Alleen het powerlampje blijft branden. Wat ik ook maar doe alleen dat power lampje blijft branden. De andere LED's branden niet eens, ze flashen niet eens. Ik heb de TM402B los gekoppeld en opnieuw aangesloten. Er kwam geen self test. En het power lampje blijft branden. Idd de andere LED's branden niet. Een reset gedaan. Geen reactie. De situatie blijft hetzelfde. De standby knop ingedrukt werkt ook niet. Zal het aan het signaal liggen, ik weet het niet. Maar de krijg gewoon TV en radio. Volgens de brief zou ik de PC moeten aanzetten als de 4 lampjes (Power, DS, US en Online) continu branden. Ik heb mijn PC niet aangezet, omdat het volgens mij geen zin hebt.

Ik sluit de TM402B ergens anders aan zonder de kabelaansluiting en ethernet aansluiting. Alleen het power lampje brand en weer geen self-test.

Samengevat. Het maakt niet uit of er kabelaansluiting of standby erop of aan zit.
Deze situatie blijft.

Power = On
DS = Off
US = Off
Online = Off
Link = Off
Tel = Off
Tel = Off

Afbeeldingslocatie: http://www.chelloo.com/images/stories/tm402b-3.gif

Ik kan hier niks over vinden. Het lijkt op een No power, maar dan met power.
Enfin. Mijn oude CM200 is dus alweer aangesloten en ziet hier. Ik zit op het Internet.

Ik weet niet hoe ik dit verhaal moet over brengen aan Chello, dus ik probeer eerst hier op deze forum. Voor goede orde. Ik heb in de 7 jaren dat ik bij Chello nooit problemen gehad.

Help.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178057

Heb je em al 'registreerd'op het UPC netwerk de Arris modem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawanella
Registeren op het UPC netwerk. Moet ik dat via provisioning doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Ja, maar daarvoor moet eerst je modem uiteraard online komen. :+ Bel met de helpdesk en zorg ervoor dat er een monteur langskomt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik kom in een kamer te zitten, waarin de huidige mensen (naja het is een soort dubbel huis) al Tele2 hebben, ik kan hier gewoon UPC / Chello "Overheen" aanvragen zonder gevolgen? Ze hebben al TV van UPC

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Heb je een eigen rechtstreeks aansluiting voor TV of lift je mee op de aansluiting van de buren/medebewoners?

Uiteraard kun je normaliter naast een Tele2 ook een Chello abonnement aanschaffen. Tele2 komt toch niet via een antenneaansluiting maar via de telefoonkabel?

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawanella
Duidelijk.

Ik heb echter een flauw vermoeden dat mijn nieuwe modem gewoon kapot is.
Bij de weg. Zijn die 402B allemaal zo gammel. Een beetje schudden en je hoort de printplaat beetje schuiven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Guardian Angel schreef op zaterdag 24 februari 2007 @ 18:37:
Heb je een eigen rechtstreeks aansluiting voor TV of lift je mee op de aansluiting van de buren/medebewoners?

Uiteraard kun je normaliter naast een Tele2 ook een Chello abonnement aanschaffen. Tele2 komt toch niet via een antenneaansluiting maar via de telefoonkabel?
Volgens mij lift ik mee op hun aansluiting ja. Tele2 is inderdaad ADSL.

Zoveel als ik ervan begrijp moet ik toch gewoon een splitter kunnen aansluiten op mijn kabel en deze splitten naar TV en Internet (ik weet niet hoe het geleverd word, bj @home zit er een kastje voor bij)

[ Voor 18% gewijzigd door Bertus op 24-02-2007 19:29 ]

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Alleen de hoofdbewoner kan een abonnement afsluiten.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Niet online
Apart, ik kan toch gewoon zo'n pakket halen, mijn gegevens opgeven etc.?

Anders mail ik UPC wel even maandag...

Heeft ook een computer!

Pagina: 1 ... 6 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.