BedanktPcDealer schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:48:
[...]
Router er achter dan is het geen probleem.
Ik zou graag precies hetzelfde willen weten en ook of de maximale snelheid te halen is vanaf verschillende newsservers en ftp servers (allen in Nederland en meerdere threads), vroeger kneep chello nogal eens bepaalde soorten internet verkeer af...blix schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:14:
Oi,
Ik heb nu Wanadoo Family (20/1) en wil graag overstappen naar een andere internet verbinding (en dus telefoon). Ik heb vroeger UPC gehad en het was wel aardig, beetje vaak down etc. Mijn vraag is nu is dit een goeie keuze pingwise, kan ik beter voor een ADSL2+ verbinding gaan of een Kabel abbo. Ik en mijn broer zijn fanatieke gamers en vinden ze 50/60 pings naar Nederlandse servers niet bepaald fijn met het Wanadoo abbonoment, ik weet dat je met bijvoorbeeld XS4ALL al veel beter uitbent dan Wanadoo. Maar 20/2 en telefonie voor 60 euro p/m klinkt erg fijn. Kan iemand mij misschien vertellen hoe het zit met pingsnelheiden vergeleken tot ADSL abbonomenten (bv XS4ALL).
edit, ik woon in hartje Amsterdam.
edit2, ik hoorde dat je maar één PC aan je verbinding kan hangen of iets dergelijks, klopt dit? Het is dus niet mogelijk om er gewoon een switch aan te hangen?
Dyslectie included, alvast bedankt
Is er dan helemaal niemand meer met chello?
Vast wel, maar aangezien ik newsservers text-only gebruik en alleen FTP met mijn hosting provider(s) kan ik weinig tot niets melden over hoe/wat/waar over dergeljike dingen 
Als ik download doe ik dat met Azureus. Daarbij is het belangrijk dat je encrypted headers gebruikt. Sinds ik naar Extreme geupgrade ben heb ik het niet meer geprobeerd, maar met Classic haalde ik ruim 7Mbit down op een populaire torrent (iirc een Knoppix DVD-image). Met encrypted header uit is het ellende, vaak niet eens 1Mbit voor alles bij elkaar.
Mbt FTP hoor ik dat passive mode veel beter zou werken dan active, maar ik ben niet goed genoeg thuis in FTP om te zeggen wat dat uitmaakt en waarom het wat uitmaakt.
Als ik download doe ik dat met Azureus. Daarbij is het belangrijk dat je encrypted headers gebruikt. Sinds ik naar Extreme geupgrade ben heb ik het niet meer geprobeerd, maar met Classic haalde ik ruim 7Mbit down op een populaire torrent (iirc een Knoppix DVD-image). Met encrypted header uit is het ellende, vaak niet eens 1Mbit voor alles bij elkaar.
Mbt FTP hoor ik dat passive mode veel beter zou werken dan active, maar ik ben niet goed genoeg thuis in FTP om te zeggen wat dat uitmaakt en waarom het wat uitmaakt.
Oslik blyat! Oslik!
Ik heb nu vaak met HL2 een ping tussen de 10 en de 25. ADSL is vaak vergelijkbaar, al waren er een jaar of wat geleden tijden dat ik laagste ping van server had.
You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?
Ik ben eens een beetje op zoek geweest naar ervaringen met chello, ook op chelloo.com, helaas treden nog steeds dezelfde problemen op als een aantal jaar geleden:
- Snelheden zakken 's avonds in
- Brakke routers zorgen voor hoge pings (vaak overbelaste routers of links met bepaalde delen van het internet)
- Verbinding valt regelmatig weg door problemen met hubs
- Verschillende soorten verkeer wordt gecapt (ftp, p2p)
Verder is de ping ook niet zo laag als met adsl van xs4all, naar servers in amsterdam tussen de 6 en 10ms.
Ik weet dat niet iedereen hier last van heeft maar de paar jaar dat ik chello had had ik hier ook wel eens last van en de kans dat me dit weer overkomt zit er dus dik in. Conclusie: ik blijf lekker bij xs4all
- Snelheden zakken 's avonds in
- Brakke routers zorgen voor hoge pings (vaak overbelaste routers of links met bepaalde delen van het internet)
- Verbinding valt regelmatig weg door problemen met hubs
- Verschillende soorten verkeer wordt gecapt (ftp, p2p)
Verder is de ping ook niet zo laag als met adsl van xs4all, naar servers in amsterdam tussen de 6 en 10ms.
Ik weet dat niet iedereen hier last van heeft maar de paar jaar dat ik chello had had ik hier ook wel eens last van en de kans dat me dit weer overkomt zit er dus dik in. Conclusie: ik blijf lekker bij xs4all
[ Voor 7% gewijzigd door Fidai op 30-08-2006 22:15 ]
Iemand ervaring met de levering van de apparatuur van chello.
Staat namelijk geplaned op de 31e...vandaag...maar nog steeds geen pakket binnen.
Kan tot 6 uur natuurlijk haha maar ja.
Is het bekend dat ze ook echt op de exacte datum leveren of kan dat nog wel eens verschillen?
Staat namelijk geplaned op de 31e...vandaag...maar nog steeds geen pakket binnen.
Is het bekend dat ze ook echt op de exacte datum leveren of kan dat nog wel eens verschillen?
Instagram | Flickr | Nikon D500 -> Sigma Art 18-35MM F/1.8 | NIKKOR AF-S 50MM F/1.8G | TAMRON 70-200MM G2 F2.8 | TAMRON 150-600MM G2 F/5-6.3
Ligt eraan.. Doe-het-zelf paketten komen allemaal met de post tegenwoordig geloof ik, volgens mij heeft UPC geen invloed op de exacte leverdatum daarvan (notice de twijfeltaal).
Als het "geplanned" staat voor de 31e, dan houdt dat in dat het pakket vanaf 31 augustus geleverd kan worden... Houd rekening met een uitloop van max. 2-3 werkdagen.. Meestal krijg je het op die dag (de datum waarop het volgens het systeem geleverd zal worden), of de dag erna.Weerz schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 17:02:
Iemand ervaring met de levering van de apparatuur van chello.
Staat namelijk geplaned op de 31e...vandaag...maar nog steeds geen pakket binnen.![]()
[ Voor 8% gewijzigd door Mawlana op 31-08-2006 17:14 ]
Ik heb een WRT54G router aan de Arris hangen en ik heb helaas erg vaak last van dat de verbinding weg valt. Als ik 's ochtends wakker wordt is er simpelweg geen verbinding meer. Ik moet dan mijn PC er direct aan hangen en een paar keer de modem uit en gaan zetten en ipconfig refreshen voordat de verbinding weer opkomt. Dit gebeurd ongeveer 1 keer in de 2 weken ofzo. Niet vaak, maar toch irritant.
Iemand een idee?
Iemand een idee?
Pickle Rick!
In het systeem kan de afleverdatum ingevoerd worden en TPG houdt zich er vaak aan mits er iemand aanwezig is.Bigs schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 17:11:
Ligt eraan.. Doe-het-zelf paketten komen allemaal met de post tegenwoordig geloof ik, volgens mij heeft UPC geen invloed op de exacte leverdatum daarvan (notice de twijfeltaal).
Ontvangen Weerz?
[ Voor 6% gewijzigd door PcDealer op 01-09-2006 13:06 ]
Wat zijn de andere vragen?blix schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:53:
[...]
Bedankt. En enig idee over me andere vragen?
offtopic:
edit: sorry voor dubbelpost
edit: sorry voor dubbelpost
[ Voor 10% gewijzigd door PcDealer op 01-09-2006 13:09 ]
Zoals ik al dacht dus. Het voordeel hiervan is dat je niet thuis hoeft te blijven. Als je er toevallig niet bent kun je het pakket gewoon op het postkantoor ophalen.sylvesterrr schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 17:14:
[...]
Als het "geplanned" staat voor de 31e, dan houdt dat in dat het pakket vanaf 31 augustus geleverd kan worden... Houd rekening met een uitloop van max. 2-3 werkdagen.. Meestal krijg je het op die dag (de datum waarop het volgens het systeem geleverd zal worden), of de dag erna.
Anoniem: 187870
Ik probeer bij mijn oom chello aan de praat te krijgen. Hij draait Windows98. Ik ben nu drie zondagen en een vrijdagavond bezig geweest - maar het lukt niet.
Het modem werkt prima, alle kabels zitten goed, alle lampjes op het modem branden.
Het enige probleem is de ontbrekende adapter voor het modem (Arris 502) in de netwerkconfiguratie. In apparaatbeheer wordt het modem herkend als een apparaat dat niet werkt omdat de stuurprogramma's niet zijn geinstalleerd. Als ik via winipcfg kijk krijg ik alleen de PPP-adapter, de adapter voor het kabelmodem staat niet in de lijst. Ik krijg de opdracht een adapter te installeren. Dit doe ik via 'Toevoegen' in Netwerk. Gevraagd wordt om de software van de fabrikant. Ik heb de arris-drivers gedownload en uitgepakt. Ik klik op het inf-bestand waarop mij wordt verteld een adapter te kiezen uit de lijst - maar er is geen lijst, het scherm blijft leeg.
Waarom levert UPC de software voor het modem niet bij het installatiepakket? Want hoe kan ik met het modem het internet op als de adapter en het protocol die bij het modem horen niet geinstalleerd zijn? MAW: waar wordt de software vandaan gehaald? Of: waar haal ik de arris-adapter vandaan? Ik heb de helpdesk gebeld, maar twintig minuten later (en VEERTIG euro beltegoed ARMER!!!) kreeg ik het advies de drivers voor mijn netwerkkaart opnieuw te installeren. Klets want met die kaart is niets aan de hand. Ik weet niet meer hoe ik twee jaar geleden op mijn eigen computer thuis mijn Thompson-modem aan de praat kreeg, al zaten de drivers toen ook niet bij het installatiepakket. Toch heb ik met mijn eigen chello-internet geen problemen. Ik begrijp het niet... Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt!
Het modem werkt prima, alle kabels zitten goed, alle lampjes op het modem branden.
Het enige probleem is de ontbrekende adapter voor het modem (Arris 502) in de netwerkconfiguratie. In apparaatbeheer wordt het modem herkend als een apparaat dat niet werkt omdat de stuurprogramma's niet zijn geinstalleerd. Als ik via winipcfg kijk krijg ik alleen de PPP-adapter, de adapter voor het kabelmodem staat niet in de lijst. Ik krijg de opdracht een adapter te installeren. Dit doe ik via 'Toevoegen' in Netwerk. Gevraagd wordt om de software van de fabrikant. Ik heb de arris-drivers gedownload en uitgepakt. Ik klik op het inf-bestand waarop mij wordt verteld een adapter te kiezen uit de lijst - maar er is geen lijst, het scherm blijft leeg.
Waarom levert UPC de software voor het modem niet bij het installatiepakket? Want hoe kan ik met het modem het internet op als de adapter en het protocol die bij het modem horen niet geinstalleerd zijn? MAW: waar wordt de software vandaan gehaald? Of: waar haal ik de arris-adapter vandaan? Ik heb de helpdesk gebeld, maar twintig minuten later (en VEERTIG euro beltegoed ARMER!!!) kreeg ik het advies de drivers voor mijn netwerkkaart opnieuw te installeren. Klets want met die kaart is niets aan de hand. Ik weet niet meer hoe ik twee jaar geleden op mijn eigen computer thuis mijn Thompson-modem aan de praat kreeg, al zaten de drivers toen ook niet bij het installatiepakket. Toch heb ik met mijn eigen chello-internet geen problemen. Ik begrijp het niet... Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt!
Daar zijn we voor.Anoniem: 187870 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 03:47:
Kan iemand mij helpen?
Je hebt het over een 'adapter', wat me doet vermoeden dat je een 'netwerkadapter', oftewel een netwerkkaart bedoelt.
Maar je zegt ook dat je de Arris-drivers hebt uitgepakt enzo, en je vraagt je af waarom UPC geen software voor de modem levert, wat me doet vermoeden dat je de modem via USB hebt aangesloten, waarvoor overigens een cd met drivers zou moeten zijn meegeleverd.
Geef dat dus eerst even aan: Hoe heb je de modem aangesloten? Met een UTP-kabel op een netwerkkaart? Of met de USB-kabel? Het advies is zowieso om het via de netwerkkaart aan te sluiten. Dat is minder storingsgevoelig en USB wordt simpelweg niet ondersteund door de helpdesk. De fabrikant levert de mogelijkheid en het kan prima werken, maar netwerkkaarten zijn nou eenmaal veel simpeler. Dus: gebruik een netwerkkaart.
Dan volgt jouw vraag: waarom levert UPC geen software voor de modem? Nou, in geval van een netwerkkaart is dat helemaal niet nodig. De enige software die je dan nodig hebt is de driver voor jouw netwerkkaart. Die is of meegeleverd bij Windows, of meegeleverd bij de netwerkkaart. En tja, dat is je eigen netwerkkaart, die zul je zelf moeten installeren. Daar kan UPC natuurlijk geen software voor leveren, want UPC weet niet wat voor netwerkkaart je hebt.
Tja, 0900 nummers bellen moet je niet met een mobiele telefoon doen, dat is algemeen bekend. Als je met een vaste lijn had gebeld had het maar 2 euro gekost. (20 minuten a 10 cpm.) UPC kan er weinig aan doen dat je mobiele provider een schandalige 38 euro extra rekent.Ik heb de helpdesk gebeld, maar twintig minuten later (en VEERTIG euro beltegoed ARMER!!!)
Blijkbaar is er wel iets mee aan de hand, anders stond ie er wel bij in 't apparaatbeheer (bij netwerkadapters) en stond ie wel bij winipcfg vermeld. Toch? Maargoed, zoals gezegd: maak eerst even duidelijk of je UTP of USB gebruikt.kreeg ik het advies de drivers voor mijn netwerkkaart opnieuw te installeren. Klets want met die kaart is niets aan de hand.
Waar is geen verbinding meer, tussen je pc en de router of tussen de router en de modem/chello? Met andere woorden: heeft je pc geen IP-adres meer, of heeft de router geen IP-adres meer?astute schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 20:12:
Ik heb een WRT54G router aan de Arris hangen en ik heb helaas erg vaak last van dat de verbinding weg valt. Als ik 's ochtends wakker wordt is er simpelweg geen verbinding meer.
MOET dat? Heb je geprobeerd om alleen de router te resetten? Of eerst de modem resetten, wachten tot ie online is en dan de router resetten? Kun je misschien via de webinterface van de router de lease vrijgeven en vernieuwen?Ik moet dan mijn PC er direct aan hangen
[ Voor 15% gewijzigd door Bergen op 02-09-2006 05:16 ]
Anoniem: 187870
Beankt voor je reactie! Ik heb de modem aangesloten via USB. Dat werkte op mijn eigen pc direct en zonder problemen.Bergen schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 05:00:
[...]
Daar zijn we voor.Wat mij niet helemaal duidelijk is, is of je de modem nu via USB of via een netwerkkaart aansluit:
De eigen drivers voor de modem, dus met name de usb-drivers, heb ik zelf moeten ophalen bij Arris, want bij de modem zat verder helemaal niks. Alleen de installatie-Cd van Chello, maar daar staat geen software van de modem zelf op. Alle drivers voor de netwerkkaart zijn prima geinstalleerd, de kaart zelf geeft in Apparaatbeheer geen enkele foutmelding. Alleen als ik de modem aansluit verschijnen twee onherkende apparaten - dat zijn natuurlijk de adapter en het TPC-protocol die in de netwerkconfiguratie verschijnen genoemd en die, zo dacht ik, bij de installatie van de modem-software worden meegeinstalleerd - of is dat helemaal niet zo? Op mijn eigen PC wordt mijn RCA-Thomson modem netjes in de netwerkconfiguratie (en ook in de check via winipcfg) vermeld. Of begrijp ik er helemaal niks van?Je hebt het over een 'adapter', wat me doet vermoeden dat je een 'netwerkadapter', oftewel een netwerkkaart bedoelt. ... Maar je zegt ook dat je de Arris-drivers hebt uitgepakt enzo, en je vraagt je af waarom UPC geen software voor de modem levert, wat me doet vermoeden dat je de modem via USB hebt aangesloten, waarvoor overigens een cd met drivers zou moeten zijn meegeleverd. ... Dan volgt jouw vraag: waarom levert UPC geen software voor de modem? Nou, in geval van een netwerkkaart is dat helemaal niet nodig. De enige software die je dan nodig hebt is de driver voor jouw netwerkkaart. Die is of meegeleverd bij Windows, of meegeleverd bij de netwerkkaart. En tja, dat is je eigen netwerkkaart, die zul je zelf moeten installeren. Daar kan UPC natuurlijk geen software voor leveren, want UPC weet niet wat voor netwerkkaart je hebt.
Ja, dat had ik moeten weten, al doen de aanbieders van mobiele telefonie wel nogal geheimzinnig over de tarieven bij het bellen met 0900-nummers. Dat zou eigenlijk met vette dikke letters op de doos moeten staan als je een mobiel koopt: LET OP, BIJ HET BELLEN MET 0900 - etc. ...Tja, 0900 nummers bellen moet je niet met een mobiele telefoon doen, dat is algemeen bekend. Als je met een vaste lijn had gebeld had het maar 2 euro gekost. (20 minuten a 10 cpm.) UPC kan er weinig aan doen dat je mobiele provider een schandalige 38 euro extra rekent.
Nou, dat is wat ik dus niet snap: wordt communicatie via mijn modem nu aangestuurd door de software van de modem (maw: heb ik dat wel nodig) of alleen via mijn netwerkkaart, maw: kan elke netwerkkaart zonder verder benodigde software vanzelf met elke modem communiceren?Blijkbaar is er wel iets mee aan de hand, anders stond ie er wel bij in 't apparaatbeheer (bij netwerkadapters) en stond ie wel bij winipcfg vermeld. Toch? Maargoed, zoals gezegd: maak eerst even duidelijk of je UTP of USB gebruikt.
Alvast bedankt voor de hulp!!
OK, hier ben je weer onduidelijkAnoniem: 187870 schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 13:33:
[...]
Beankt voor je reactie! Ik heb de modem aangesloten via USB. Dat werkte op mijn eigen pc direct en zonder problemen.
[...]
De eigen drivers voor de modem, dus met name de usb-drivers, heb ik zelf moeten ophalen bij Arris, want bij de modem zat verder helemaal niks. Alleen de installatie-Cd van Chello, maar daar staat geen software van de modem zelf op. Alle drivers voor de netwerkkaart zijn prima geinstalleerd, de kaart zelf geeft in Apparaatbeheer geen enkele foutmelding.
Je zegt dat je via USB aansluit (wat idd totaal *niet* ondersteund wordt, oftewel hoef je idd daar de helpdesk niet voor te bellen, vandaar geen driverCD oid), maar je hebt het ook over de drivers voor de netwerkkaart...
Als je via USB aansluit heeft je netwerkkaart er toch helemaal niets mee te maken
Of sluit je via USB *en* UTP aan? Dat gaat dus zeker niet goed
Wat is het "TPC-protocol"Alleen als ik de modem aansluit verschijnen twee onherkende apparaten - dat zijn natuurlijk de adapter en het TPC-protocol die in de netwerkconfiguratie verschijnen genoemd en die, zo dacht ik, bij de installatie van de modem-software worden meegeinstalleerd - of is dat helemaal niet zo? Op mijn eigen PC wordt mijn RCA-Thomson modem netjes in de netwerkconfiguratie (en ook in de check via winipcfg) vermeld. Of begrijp ik er helemaal niks van?
Ik zou je gewoon aanraden een normaal netwerkkaart te nemen en de modem via UTP aansluiten. Niet omdat USB niet kan werken, maar omdat je tenminste ondersteuning kunt krijgen als het met UTP niet werkt. Ik heb hier soms ook met USB zitten spelen (zelfs onder Linux) en je krijgt soms de vreemdste dingen ermee. Wederom, niets mis mee als je zelf je problemen kunt oplossen, maar als je hulp van anderen (helpdesk) wilt, is het veel beter om het gewoon bij het ondersteunde te houden.
Dus:
• Modem los van USB
• Normaal NIC in die PC
• Drivers NIC installeren (zorgen dat er gewoon 0 onbekende apparaten over zijn)
• Modem via UTP op NIC
• Eenmalig opnieuw aanmelden op http://provisioning.upc.nl
• Surfen

Dit informatienummer kost tien Eurocent per minuut - plus eventueel de kosten voor het gebruik van uw mobiele telefoon[...]
Ja, dat had ik moeten weten, al doen de aanbieders van mobiele telefonie wel nogal geheimzinnig over de tarieven bij het bellen met 0900-nummers. Dat zou eigenlijk met vette dikke letters op de doos moeten staan als je een mobiel koopt: LET OP, BIJ HET BELLEN MET 0900 - etc. ...
Wordt niet voor niets (wettelijk verplicht!) voor ieder 0900-gesprek genoemd.
Als je via UTP aansluit kan elke netwerkkaart zonder verdere software (muv TCP/IP stack, wat standaard in werkelijk ieder OS van afgelopen 10 jaar zit) communiceren met elke kabelmodem - althans, elke kabelmodem die UPC of @Home of Casema tegenwoordig gebruiken (ik herinner me nog de seriele kabelmodems van Casema anno 1999[...]
Nou, dat is wat ik dus niet snap: wordt communicatie via mijn modem nu aangestuurd door de software van de modem (maw: heb ik dat wel nodig) of alleen via mijn netwerkkaart, maw: kan elke netwerkkaart zonder verder benodigde software vanzelf met elke modem communiceren?

Maar wat *nu* bij jou gebeurt is nog onduidelijk. Zie hierboven voor stappenplan voor scheppen van duidelijkheid
Oslik blyat! Oslik!
De Drivers-CD wordt door UPC uit het pakket verwijderd. Waarom? Waarschijnlijk om de klant niet de verwachting te geven dat de USB-aansluiting officieel door UPC wordt ondersteund; wil je gebruik maken van de USB-aansluiting? Dan zoek je de drivers maar zelf, en zorg je er zelf voor dat het werkt.
Ik begin inderdaad ook het idee te krijgen dat je het zowel via USB als UTP hebt aangesloten. Gooi die USB-kabel maar uit het raam.
Mijn homepage op de chello servers is niet meer bereikbaar, precies vanaf vanacht 24:00.
Op www.chello.nl worden geen storingen weergegeven, maar heeft iemand anders misschien hetzelfde probleem?
Op www.chello.nl worden geen storingen weergegeven, maar heeft iemand anders misschien hetzelfde probleem?
\_Specs_/
Chello wijgert m'n Thomsom TCM390 modem op te halen na opzegging. Kan ik nog iets met dit modem doen behalve weggooien ?
Je behoort het op te sturen m.b.v. een retourdoos die je automatisch na opzegging zou moeten ontvangen. Waarom zou UPC het moeten ophalen?MVC schreef op woensdag 06 september 2006 @ 10:21:
Chello wijgert m'n Thomsom TCM390 modem op te halen na opzegging. Kan ik nog iets met dit modem doen behalve weggooien ?
Indien niet ontvangen, vraag je via Qmail eentje aan op de site.
[ Voor 8% gewijzigd door PcDealer op 06-09-2006 10:52 ]
Anoniem: 90504
Ik heb de laatste tijd ook vaak last van een wegvallende verbinding. Ik gebruik geen router, maar heb de Arris direct via UTP op m'n netwerkkaart aangesloten. Soms branden niet alle lampjes (US, DS, ONLINE etc. blablabla) op het modem, maar vaker brand wel alles netjes en heb ik toch geen verbinding. Meestal is deze situatie tijdelijk en lost zichzelf op na de nodige keren op F5 te drukken in m'n webbrowser, maar irritant is het wel. Dit is blijkbaar de kwaliteit van het product dat UPC levert?astute schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 20:12:
(..) ik heb helaas erg vaak last van dat de verbinding weg valt. Als ik 's ochtends wakker wordt is er simpelweg geen verbinding meer.
Is dat bij alle sites?Anoniem: 90504 schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 01:35:
[...]
Ik heb de laatste tijd ook vaak last van een wegvallende verbinding. Ik gebruik geen router, maar heb de Arris direct via UTP op m'n netwerkkaart aangesloten. Soms branden niet alle lampjes (US, DS, ONLINE etc. blablabla) op het modem, maar vaker brand wel alles netjes en heb ik toch geen verbinding. Meestal is deze situatie tijdelijk en lost zichzelf op na de nodige keren op F5 te drukken in m'n webbrowser, maar irritant is het wel. Dit is blijkbaar de kwaliteit van het product dat UPC levert?Of zou ik ergens een paar instellingen verkeerd hebben staan?
Wat je daar beschrijft is packetloss. Of het aan UPC ligt of jouw instellingen kunnen we met zo weinig info natuurlijk ook niet ruikenAnoniem: 90504 schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 01:35:
[...]
Ik heb de laatste tijd ook vaak last van een wegvallende verbinding. Ik gebruik geen router, maar heb de Arris direct via UTP op m'n netwerkkaart aangesloten. Soms branden niet alle lampjes (US, DS, ONLINE etc. blablabla) op het modem, maar vaker brand wel alles netjes en heb ik toch geen verbinding. Meestal is deze situatie tijdelijk en lost zichzelf op na de nodige keren op F5 te drukken in m'n webbrowser, maar irritant is het wel. Dit is blijkbaar de kwaliteit van het product dat UPC levert?Of zou ik ergens een paar instellingen verkeerd hebben staan?
Neem eens een kijkje in de topicstart naar tips en post de info die je zo vindt. Alleen als jij ons helpt je te helpen kunnen wij je ook echt helpen

Oslik blyat! Oslik!
Anoniem: 159520
Sinds een maand kan ik mijn datagebruik nietmeer checken wanneer ik de link open:
datagebruik.chello.nl en erna inlog krijg ik de melding dat er geen datagebruik gevonden kan worden (wat nogal vreemd is omdat ik toch nog wel eens wat download (het moet zeker boven de 10 gb liggen))
Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
datagebruik.chello.nl en erna inlog krijg ik de melding dat er geen datagebruik gevonden kan worden (wat nogal vreemd is omdat ik toch nog wel eens wat download (het moet zeker boven de 10 gb liggen))
Volgens mij is dit al een hele tijd buiten gebruik. Omdat er geen datalimiet meer is dacht ik. Dus zelf bij houden denk ik als je het wilt weten.Anoniem: 159520 schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 13:41:
Sinds een maand kan ik mijn datagebruik nietmeer checken wanneer ik de link open:
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
Er is nooit een datalimiet geweest voor de meeste chello producten, maar er is een tijd geweest (met name van voorjaar 2004 tot najaar 2005) dat de AUP vrij streng geinterpreteerd werd en sommige mensen al bij 40GB/maand voor de rest van die maand in snelheid teruggezet werden.Br@m schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 13:46:
[...]
Volgens mij is dit al een hele tijd buiten gebruik. Omdat er geen datalimiet meer is dacht ik. Dus zelf bij houden denk ik als je het wilt weten.
Dat is gelukkig al een tijdje voorbij - de AUP bestaat nog (zie je contract) en kan in theorie toegepast worden, maar in praktijk moet je het wel idioot bont maken om nog in de problemen te komen. 10GB meer of minder ligt niemand van wakker

Als je je usage uit eigen interesse bij wil houden kun je onder Windows een programma als dumeter gebruiken (voor andere OSsen zijn er natuurlijk ook mogelijkheden).
Oslik blyat! Oslik!
Klopt, alleen de twee goedkoopste abbo's hadden het.Br@m schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 13:46:
[...]
Volgens mij is dit al een hele tijd buiten gebruik. Omdat er geen datalimiet meer is dacht ik. Dus zelf bij houden denk ik als je het wilt weten.
Ik heb niet een echt probleem, maar hoe kan het dat ftp://members.chello.nl alleen mijn vorige wachtwoord wil accepteren, net als mail via Mozilla Firebird, maar dat mail via webmail alleen met mijn nieuwe wachtwoord werkt.
Het maakt me op zich niet uit, maar het is wel lastig, aangezien ik de wachtwoorden niet opsla en ook niet wil opslaan in de browser of in Firebird.
Het maakt me op zich niet uit, maar het is wel lastig, aangezien ik de wachtwoorden niet opsla en ook niet wil opslaan in de browser of in Firebird.
Vaag. Ik heb even om te controleren hier m'n wachtwoord gewijzigd en kon gelijk met nieuw wachtwoord inloggen op members.chello.nl . Teruggewijzigd en kon ook binnen 5 sec inloggen met nieuw (=oud) wachtwoord.Proxy schreef op maandag 18 september 2006 @ 01:41:
Ik heb niet een echt probleem, maar hoe kan het dat ftp://members.chello.nl alleen mijn vorige wachtwoord wil accepteren, net als mail via Mozilla Firebird, maar dat mail via webmail alleen met mijn nieuwe wachtwoord werkt.
Probeer anders eens je wachtwoord opnieuw te wijzigen, misschien dat het dan wel allemaal goed meekomt...
Oslik blyat! Oslik!
Tijd om even mijn gal te spuien over chello.
Sinds april dit jaar heb ik een combi abonnement chello ligt + digitale telefonie. Ongeveer eens in de 3 weken heb ik verbindingsproblemen, meestal van tijdelijke aard(enkele minuten tot enkele uren).
Op een gegeven moment is het zo ver gekomen dat ik de helpdesk heb gebeld. Vanalles geprobeerd, niets hielp, tot ik de suggestie kreeg om de coax kabel naar het modem toe eens los te halen en opnieuw vast te maken. Dit werkte!
"Vast wat roest op de connector", volgens de helpdeskmedewerker. "Vast niet", was mijn reactie, aangezien het zo'n nieuwe kabel was. Maar OK, het werkte weer, dus ik was allang blij. Om er heel zeker van te zijn dat ik geen problemen meer met de kabel zou krijgen heb ik toen de connector met een tang behoorlijk hard aangedraaid, zodat hij met de hand met geen mogelijkheid meer los kon.
Helaas, de problemen keerden terug. Ik zocht het probleem nu wel direct bij de coax kabel. Connectoren zaten aan beide kanten nog steeds muurvast. Na het loshalen en opnieuw vastmaken van de coax werkte het allemaal weer. Erg vreemd.
De problemen blijven terugkeren. Vandaag dus weer met de UPC helpdesk gebeld. Aangezien ik met een prepaid telefoon mobiel moest bellen en dit nogal prijzig is vroeg ik of de medewerker mij terug kon bellen. Hier had hij echt geen toestemming voor, aangezien dit teveel lijnen bezet zou houden en hierdoor de wachtrij verder oploopt!
(ik zie het verband niet helemaal, wat het verschil precies is met de situatie dat ik hem opbel, behalve dat het hun geld kost in plaats van mij, maar dat terzijde)
Toen mijn verbinding wegviel omdat mijn prepaid tegoed op was, werd ik meteen teruggebeld; de medewerker kon ineens toch een uitzondering voor mij maken
De medewerker wist mij te melden dat er inderdaad een storing was, en ik heb nu een afspraak gemaakt om een monteur langs te laten komen. En natuurlijk: ongeveer 1 minuut nadat het gesprek was afgerond kwam het modem weer online en kon ik weer fijn internetten en bellen.
Ik wacht nog even de monteur af, maar de kans is groot dat Chello de deur uit gaat en dat ik ADSL neem. De dienst is niet stabiel, en de helpdesk perikelen ben ik zat!
De totale kosten voor mij nu:
2x helpdesk bellen per mobiel: ca 10 euro per gesprek
+Vakantiedag nemen in verband met chello monteur
Het voordeel dat ik dacht te hebben ten opzichte van een KPN abonnement is nu in ieder geval weg.
Sinds april dit jaar heb ik een combi abonnement chello ligt + digitale telefonie. Ongeveer eens in de 3 weken heb ik verbindingsproblemen, meestal van tijdelijke aard(enkele minuten tot enkele uren).
Op een gegeven moment is het zo ver gekomen dat ik de helpdesk heb gebeld. Vanalles geprobeerd, niets hielp, tot ik de suggestie kreeg om de coax kabel naar het modem toe eens los te halen en opnieuw vast te maken. Dit werkte!
"Vast wat roest op de connector", volgens de helpdeskmedewerker. "Vast niet", was mijn reactie, aangezien het zo'n nieuwe kabel was. Maar OK, het werkte weer, dus ik was allang blij. Om er heel zeker van te zijn dat ik geen problemen meer met de kabel zou krijgen heb ik toen de connector met een tang behoorlijk hard aangedraaid, zodat hij met de hand met geen mogelijkheid meer los kon.
Helaas, de problemen keerden terug. Ik zocht het probleem nu wel direct bij de coax kabel. Connectoren zaten aan beide kanten nog steeds muurvast. Na het loshalen en opnieuw vastmaken van de coax werkte het allemaal weer. Erg vreemd.
De problemen blijven terugkeren. Vandaag dus weer met de UPC helpdesk gebeld. Aangezien ik met een prepaid telefoon mobiel moest bellen en dit nogal prijzig is vroeg ik of de medewerker mij terug kon bellen. Hier had hij echt geen toestemming voor, aangezien dit teveel lijnen bezet zou houden en hierdoor de wachtrij verder oploopt!
Toen mijn verbinding wegviel omdat mijn prepaid tegoed op was, werd ik meteen teruggebeld; de medewerker kon ineens toch een uitzondering voor mij maken

De medewerker wist mij te melden dat er inderdaad een storing was, en ik heb nu een afspraak gemaakt om een monteur langs te laten komen. En natuurlijk: ongeveer 1 minuut nadat het gesprek was afgerond kwam het modem weer online en kon ik weer fijn internetten en bellen.
Ik wacht nog even de monteur af, maar de kans is groot dat Chello de deur uit gaat en dat ik ADSL neem. De dienst is niet stabiel, en de helpdesk perikelen ben ik zat!
De totale kosten voor mij nu:
2x helpdesk bellen per mobiel: ca 10 euro per gesprek
+Vakantiedag nemen in verband met chello monteur
Het voordeel dat ik dacht te hebben ten opzichte van een KPN abonnement is nu in ieder geval weg.
Dat zien we inderdaad wel vaker, de coax los- en vastdraaien doet soms wonderen. Ik houd 't er altijd maar op dat het kleine pinnetje in 't midden niet goed contact maakt ofzo, anders heb ik er geen verklaring voor...
Iemand nog meer problemen in Rotterdam met Chello? Bij mij ligt het er uit
Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black
Wat ik niet begrijp is dat telkens als je de kabel loshaalt alles prima werkt. Als dit zo is zou ik zelf eerst de hele kabel vervangen want er kan natuurlijk ergens een kabelbreuk zijn die door het los- en vastmaken tijdelijk wordt opgeheven.Ronald Koeman schreef op maandag 18 september 2006 @ 20:42:
Kabelverhaal.(
ARME AOW’er
Als in 'modem offline'? Al gereset? Werkt je kabeltelevisie nog? Coax los- en vastgedraaid?DenniZ schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 07:42:
Iemand nog meer problemen in Rotterdam met Chello? Bij mij ligt het er uit
Hier in Apeldoorn is al troubles sinds vrijdag middag 16:00.
Geen verbinding, modem resetten betekent 10-30 minuten internet, dan weer nix. weer resetten is weer 10-30 min internet.
Bellen met de helpdesk zaterdag: modem resetten, mac resetten kabels los en vat... : leverde nix op alleen 20 min voor 10 ct pm aan de lijn.
advies... bel maandag nog maar weer om een monteur te laten komen
Maandag ochtend weer gebeld, toen was er een storing in de regio bekend. 's avonds nog geen internet.
Vanmorgen weer gebeld, nog steeds problemen in de regio....
Al met al dus al 4 dagen zonder internet, en euro of 4 armer aan tel kosten.
Geen verbinding, modem resetten betekent 10-30 minuten internet, dan weer nix. weer resetten is weer 10-30 min internet.
Bellen met de helpdesk zaterdag: modem resetten, mac resetten kabels los en vat... : leverde nix op alleen 20 min voor 10 ct pm aan de lijn.
Maandag ochtend weer gebeld, toen was er een storing in de regio bekend. 's avonds nog geen internet.
Vanmorgen weer gebeld, nog steeds problemen in de regio....
Al met al dus al 4 dagen zonder internet, en euro of 4 armer aan tel kosten.
[ Voor 31% gewijzigd door LoneWolf op 19-09-2006 09:51 ]
Life is to short to mess with it... Mijn V&A
Zit nu helaas op het werkBergen schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 08:49:
[...]
Als in 'modem offline'? Al gereset? Werkt je kabeltelevisie nog? Coax los- en vastgedraaid?Wat zijn de signaalwaarden? Meer info!!
Maar het tweede lampje op mijn modem knipperde, na reset hetzelfde. Coax kabel nog niet losgedraaid, kan dit een oplossing zijn?
Kabeltelevisie heb ik niet getest, zal zo eens even naar huis bellen
Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black
Waarom kon die toen niet meteen ingepland worden?LoneWolf schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 09:47:
Ja, lees maar eens 6 posts naar boven, dat grote verhaal van Ronald Koeman.DenniZ schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 10:00:
[...]
Zit nu helaas op het werk
Maar het tweede lampje op mijn modem knipperde, na reset hetzelfde. Coax kabel nog niet losgedraaid, kan dit een oplossing zijn?
Ik wil even benadrukken dat dit meestal werkt, dus niet altijd jammergenoeg. Ik zal de chello monteur vragen om de kabel te vervangen, maar het probleem kan ook nog in het modem of in mijn huislijn liggenGuardian Angel schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 08:22:
[...]
Wat ik niet begrijp is dat telkens als je de kabel loshaalt alles prima werkt. Als dit zo is zou ik zelf eerst de hele kabel vervangen want er kan natuurlijk ergens een kabelbreuk zijn die door het los- en vastmaken tijdelijk wordt opgeheven.
Dit heeft niets met chello te maken, bij de KPN helpdesk is de policy precies hetzelfde, men kan/wil een klant gewoon niet terugbellen. Hoe vervelend dit ook is.Ronald Koeman schreef op maandag 18 september 2006 @ 20:42:
Aangezien ik met een prepaid telefoon mobiel moest bellen en dit nogal prijzig is vroeg ik of de medewerker mij terug kon bellen. Hier had hij echt geen toestemming voor, aangezien dit teveel lijnen bezet zou houden en hierdoor de wachtrij verder oploopt!(ik zie het verband niet helemaal, wat het verschil precies is met de situatie dat ik hem opbel, behalve dat het hun geld kost in plaats van mij, maar dat terzijde)
Ik heb het wachtwoord teruggezet op het oude wachtwoord en na enkele minuten weer op de nieuwe, toen was het wel goed. Heb het wel even doorgegeven aan de helpdesk, maar niet via 0900-1580.dion_b schreef op maandag 18 september 2006 @ 16:21:
[...]
Vaag. Ik heb even om te controleren hier m'n wachtwoord gewijzigd en kon gelijk met nieuw wachtwoord inloggen op members.chello.nl . Teruggewijzigd en kon ook binnen 5 sec inloggen met nieuw (=oud) wachtwoord.
Probeer anders eens je wachtwoord opnieuw te wijzigen, misschien dat het dan wel allemaal goed meekomt...
Dat vind ik niet zo relevant eigenlijk of KPN dezelfde policy hanteert, het is klantonvriendelijk!drpeer_holland schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 14:20:
[...]
Dit heeft niets met chello te maken, bij de KPN helpdesk is de policy precies hetzelfde, men kan/wil een klant gewoon niet terugbellen. Hoe vervelend dit ook is.
Het heeft niets met willen te maken, wij zijn niet onmenselijk ofzo... Er zijn regels gebonden aan uitbellen en daar heeft iedereen zich aan te houden, that's all. (De betreffende regels kan ik helaas niet met jullie delen, sorry.)drpeer_holland schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 14:20:
[...]
Dit heeft niets met chello te maken, bij de KPN helpdesk is de policy precies hetzelfde, men kan/wil een klant gewoon niet terugbellen. Hoe vervelend dit ook is.
Stel, jij hebt een helpdesk onder je beheer. In welke gevallen zouden jouw medewerkers mogen uitbellen? En in welke gevallen niet?
[ Voor 17% gewijzigd door Bergen op 24-09-2006 02:10 ]
Zowel een vriend van mij als ikzelf werden keurig teruggebeld toen de telefoon was uitgevallen en er gebruik moest worden gemaakt van een GSM. Dat vind ik niet meer als normaal. Ik heb ook nog een keer een vergoeding voor het gebruik van mijn GSM gehad.
ARME AOW’er
Ligt er maar net aan wie je te spreken krijgt: iemand die nergens eigenlijk iets om geeft, of iemand met echte werkervaring en gevoel voor klantenservice. Regels of geen regels. Ik weet dat ik bij UPC schijt aan veel dingen had om de klant terwille te zijn.Guardian Angel schreef op zondag 24 september 2006 @ 06:27:
Zowel een vriend van mij als ikzelf werden keurig teruggebeld toen de telefoon was uitgevallen en er gebruik moest worden gemaakt van een GSM. Dat vind ik niet meer als normaal. Ik heb ook nog een keer een vergoeding voor het gebruik van mijn GSM gehad.
Je kunt van een medewerker niet verwachten dat je teruggebeld wordt op je mobiel omdat je met een prepaid-mobiel belt. Ik heb vaak genoeg klanten aan de lijn gehad die na nog geen 10s meteen "Ik bel mobiel, kun je me terugbellen?!" roepen. Mijn antwoord is in zo'n geval 'Nee' (wat subtieler), tenzij ik in mijn systeem kan zien dat hij de laatste tijd wel vaker heeft moeten bellen vanwege een UPC-probleem.Ronald Koeman schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 19:17:
[...]
Dat vind ik niet zo relevant eigenlijk of KPN dezelfde policy hanteert, het is klantonvriendelijk!
Wat zou er gebeuren als ik zo'n klant wel direct zou terugbellen? Ik zou dan meer uitbellen dan gebeld worden, en dat lijkt mij niet helemaal de bedoeling: het is een inbound callcenter, geen outbound callcenter.
Wanneer ik een aantal zaken voor klant moet uitzoeken, geef ik aan dat de klant het gesprek mag beëindigen en dat ik 'm zometeen terugbel nadat ik het eea heb uitgezocht. Óók als de klant niet mobiel belt. Ik houd een klant niet graag onnodig aan de lijn.
Je zou m.i. óók bij je telecom-provider moeten gaan klagen vanwege die onmenselijke tarieven voor 090x-nummers.

En bij het callcenter zelfsylvesterrr schreef op zondag 24 september 2006 @ 10:48:
[...]
Je zou m.i. óók bij je telecom-provider moeten gaan klagen vanwege die onmenselijke tarieven voor 090x-nummers.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Het nummer van UPC (0900-1580) kost € 0,10 p/m, maar wanneer een klant met een prepaid mobiel belt, is ie vaak zo'n € 0,80 p/m kwijt. Die € 0,70 p/m gaat dan gewoon naar de telecom provider.
Aanbieder | Kosten bellen naar 0900 | Bijzonderheden |
KPN PrePay | € 1,30 per minuut + starttarief | Eerste minuut volledig berekend |
KPN abonnee | 0900 tarief + beltarief buiten de bundel | Eerste minuut volledig berekend |
Hi PrePay | € 1,30 per minuut + starttarief | Eerste minuut volledig berekend |
Hi abonnement | 0900 tarief + beltarief buiten de bundel | Eerste minuut volledig berekend |
Vodafone prepaid | € 1,30 per minuut + starttarief | / |
Vodafone abonnee | 0900 tarief + beltarief buiten de bundel | / |
T-Mobile PrePaid | € 1,10 per minuut + starttarief | / |
T-Mobile abonnee | 0900 tarief + beltarief buiten de bundel | / |
Telfort prepay | € 1,25 per minuut + starttarief | Eerste minuut volledig berekend |
Telfort abonnee | 0900 tarief + tarief voor bellen van mobiel naar vast | / |
Orange prepaid | € 1,03 per minuut | Eerste min. volledig berekend, starttarief € 1,30 |
Orange Smart € 5 | € 0,97 per minuut | Eerste min. volledig berekend, starttarief € 1,30 |
Orange Smart € 10 | € 0,93 per minuut | Eerste min. volledig berekend, starttarief € 1,30 |
Orange Smart € 15 | € 0,90 per minuut | Eerste min. volledig berekend, starttarief € 1,30 |
Orange abonnee | 0900 tarief + nationaal beltarief | / |
Tele2 Mobiel | 0900 tarief + nationaal beltarief | / |
Peildatum: augustus 2005.
[ Voor 21% gewijzigd door Mawlana op 24-09-2006 11:42 ]
Anoniem: 188588
Ik ben gebruiker van Chello Classic internet en UPC Digitale Telefonie Freetime. Ik woon in een nieuwbouwwoning (met zo'n groene kabel in de gangkast) en heb een Arris TM402B kabelmodem. Omdat onze aannemer niet wist hoe hij een nieuwbouwcomplex moest bouwen, ben ik thans aangewezen op een noodwoning elders in Amsterdam. In die woning zit nog zo'n "ouderwetse" kabelaansluiting, je weet wel enkel zo'n klein kastje met een aansluiting voor radio en tv.
Kan ik nu zonder meer mijn kabelmodem inpluggen en heb ik dan telefonie en internet? Ik heb UPC gebeld en die snappen er echt helemaal niks van. Ik moet het maar gewoon als verhuizing doorgeven en dan hoor ik met een aantal weken wel een keer van ze. Op e-mails wordt niet gereageerd. Heel erg irritant.
Ik ben benieuwd of iemand mij kan helpen.
Kan ik nu zonder meer mijn kabelmodem inpluggen en heb ik dan telefonie en internet? Ik heb UPC gebeld en die snappen er echt helemaal niks van. Ik moet het maar gewoon als verhuizing doorgeven en dan hoor ik met een aantal weken wel een keer van ze. Op e-mails wordt niet gereageerd. Heel erg irritant.
Ik ben benieuwd of iemand mij kan helpen.
*In principe* kun je je kabelmodem aansluiten op je wandcontactdoos, mits er signaal is (down en up). Heb je überhaupt wel tv-ontvangst in de woning waar je nu woont?
Als jij bij UPC staat ingeschreven op adres A, en jij hebt problemen met je internetverbinding op adres B (wegens omstandigheden), dan kan UPC jou helaas niet helpen. Jij moet in het systeem eerst administratief verhuisd worden, en dan pas kan er eventueel een monteur op pad gestuurd worden.
Als jij bij UPC staat ingeschreven op adres A, en jij hebt problemen met je internetverbinding op adres B (wegens omstandigheden), dan kan UPC jou helaas niet helpen. Jij moet in het systeem eerst administratief verhuisd worden, en dan pas kan er eventueel een monteur op pad gestuurd worden.
Helpdesk medewerkers zijn niet de oorzaak van dit probleem, maar de policy die erachter zit.(Voel je dan ook zeker niet aangevallen als helpdesk-medewerker, want ik verwijt je niets!) Als klant betaal je een X bedrag voor een bepaalde dienst. Omdat deze dienst toevallig ook vaste telefonie omvat kun je niet verwachten dat een klant bij een storing gebruik kan maken van een vaste telefoon. Met mobiel bellen is per definitie duur, of het nu pre-paid is of niet.sylvesterrr schreef op zondag 24 september 2006 @ 10:48:
[...]
Je kunt van een medewerker niet verwachten dat je teruggebeld wordt op je mobiel omdat je met een prepaid-mobiel belt. Ik heb vaak genoeg klanten aan de lijn gehad die na nog geen 10s meteen "Ik bel mobiel, kun je me terugbellen?!" roepen. Mijn antwoord is in zo'n geval 'Nee' (wat subtieler), tenzij ik in mijn systeem kan zien dat hij de laatste tijd wel vaker heeft moeten bellen vanwege een UPC-probleem.
Wat zou er gebeuren als ik zo'n klant wel direct zou terugbellen? Ik zou dan meer uitbellen dan gebeld worden, en dat lijkt mij niet helemaal de bedoeling: het is een inbound callcenter, geen outbound callcenter.
Als die klant die duur via z'n mobiel belt eerst door een kiesmenu moet (1 minuut) en vervolgens in de wacht moet staan om een helpdesk medewerker aan de lijn te krijgen (nog 1 minuut, of zelfs langer) dan lijkt het me niet zo vreemd dat je als serviceverlener die klant tegemoet komt en voor mij hoort hier dus terugbellen bij. (Daar komt nog bij dat het probleem(verbinding is brak) niet verzaakt wordt door mij, maar door de serviceverlener, ik ben dus dubbel gedupeerd!
Dus misschien toch verstandig om UPC te bellen en officieel maar mijn tijdelijk verblijf in een andere woning als verhuizing door te geven?sylvesterrr schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 18:22:
*In principe* kun je je kabelmodem aansluiten op je wandcontactdoos, mits er signaal is (down en up). Heb je überhaupt wel tv-ontvangst in de woning waar je nu woont?
Mjah, hoe tijdelijk is het? Of het nl verstandig is om zo'n verhuizing aan te halen (en later weer terug te verhuizen)... Als je pech hebt zit je allang in je nieuwe woning tegen de tijd dat de verhuizing naar je tijdelijke huis administratief verwerkt isAnoniem: 188588 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 00:07:
[...]
Dus misschien toch verstandig om UPC te bellen en officieel maar mijn tijdelijk verblijf in een andere woning als verhuizing door te geven?
Overigens kun je je modem gewoon gebruiken op een ander adres. Ik zit nu met Chello Classic te internetten, via een modem van m'n werk (3 dorpen, 20km verderop), en ik heb officieel geen eens cai-TV (signaal van vorige bewoner niet afgesloten). Kort samengevat: met een geldige username/pass (tbv provisioning pagina) kom je een heel eind.
Ok, ga ik dat eerst proberen !! Voor de kerst ben ik weer terug in mijn eigen woning.DJSmiley schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 00:25:
[...]
Mjah, hoe tijdelijk is het? Of het nl verstandig is om zo'n verhuizing aan te halen (en later weer terug te verhuizen)... Als je pech hebt zit je allang in je nieuwe woning tegen de tijd dat de verhuizing naar je tijdelijke huis administratief verwerkt is
Overigens kun je je modem gewoon gebruiken op een ander adres. Ik zit nu met Chello Classic te internetten, via een modem van m'n werk (3 dorpen, 20km verderop), en ik heb officieel geen eens cai-TV (signaal van vorige bewoner niet afgesloten). Kort samengevat: met een geldige username/pass (tbv provisioning pagina) kom je een heel eind.
Als inderdaad blijkt dat je gedupeerd bent door UPC, dien je toch een declaratie in? Wel bewijsstukken bijvoegen. Bovendien, heb je recht op het Garantieplan inzake storingen die inderdaad aan UPC zijn te wijtten. Zie de AV en het aparte Garantieplan.pdf op de website.Ronald Koeman schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 20:50:
[...]
Helpdesk medewerkers zijn niet de oorzaak van dit probleem, maar de policy die erachter zit.(Voel je dan ook zeker niet aangevallen als helpdesk-medewerker, want ik verwijt je niets!) Als klant betaal je een X bedrag voor een bepaalde dienst. Omdat deze dienst toevallig ook vaste telefonie omvat kun je niet verwachten dat een klant bij een storing gebruik kan maken van een vaste telefoon. Met mobiel bellen is per definitie duur, of het nu pre-paid is of niet.
Als die klant die duur via z'n mobiel belt eerst door een kiesmenu moet (1 minuut) en vervolgens in de wacht moet staan om een helpdesk medewerker aan de lijn te krijgen (nog 1 minuut, of zelfs langer) dan lijkt het me niet zo vreemd dat je als serviceverlener die klant tegemoet komt en voor mij hoort hier dus terugbellen bij. (Daar komt nog bij dat het probleem(verbinding is brak) niet verzaakt wordt door mij, maar door de serviceverlener, ik ben dus dubbel gedupeerd!)
Hint.
Een kennis van mij woonde ook op het Bos/Lommerplein (want ik neem aan dat het daar over gaat) en die heeft wel alles laten verhuizen via de helpdesk want daar werkte het op het nieuwe adres dus nie. Straks wel weer alles laten terugzetten (voor de zekerheid nu al aangegeven!) en de verhuizing naar het temp adres toe ging goed, maar of de omgekeerde weg straks ook zo soepel zal verlopen moeten we natuurlijk nog even afwachtenAnoniem: 188588 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 02:13:
[...]
Ok, ga ik dat eerst proberen !! Voor de kerst ben ik weer terug in mijn eigen woning.
Wees consequent, maar niet altijd
Klopt, daar gaat het over. Ok, ik zal het dan toch maar doorgeven aan UPC. En dan maar hopen dat ik niet weer zo'n muts aan de telefoon krijg die volgens mij nauwelijks wist wat internet is.Ook schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 22:28:
[...]
Een kennis van mij woonde ook op het Bos/Lommerplein (want ik neem aan dat het daar over gaat) en die heeft wel alles laten verhuizen via de helpdesk want daar werkte het op het nieuwe adres dus nie. Straks wel weer alles laten terugzetten (voor de zekerheid nu al aangegeven!) en de verhuizing naar het temp adres toe ging goed, maar of de omgekeerde weg straks ook zo soepel zal verlopen moeten we natuurlijk nog even afwachten
Tip: Als je een verhuizing wil doorgeven, zorg dan dat je de klantenservice te spreken krijgt, en niet de helpdesk...Anoniem: 188588 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 22:43:
[...]
Klopt, daar gaat het over. Ok, ik zal het dan toch maar doorgeven aan UPC. En dan maar hopen dat ik niet weer zo'n muts aan de telefoon krijg die volgens mij nauwelijks wist wat internet is.
Kwestie van de juiste keuze maken in het menu, of vragen naar afdeling verhuizinge (behandelen echter alleen actieve/bekende verhuizingen en niet een nieuwe dacht ik) of een e-mail via de website sturen.sylvesterrr schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 22:46:
[...]
Tip: Als je een verhuizing wil doorgeven, zorg dan dat je de klantenservice te spreken krijgt, en niet de helpdesk...
Is chello zegmaar niet verplicht te reageren binnen een bepaalde periode?
Ik heb er al 2 mails gestuurd, anderhalve maand terug ondertussen. Nog nix terug gehad. En het waren vrij simpele mails....
Ik heb er al 2 mails gestuurd, anderhalve maand terug ondertussen. Nog nix terug gehad. En het waren vrij simpele mails....
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Ik heb vrijwel nooit problemen gehad met de helpdesk van Chello maar als je mailt krijg je altijd het antwoord dat je maar moet bellen. Beetje jammer, al is de vraag simpel. Met het antwoorden van mailtjes verdienen ze niet genoeg zeker?Khaine666 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 11:16:
Is chello zegmaar niet verplicht te reageren binnen een bepaalde periode?
Gelijk antwoord, of na een aantal dagen? Wat is een simpele vraag?TommyGun schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 11:55:
[...]
Ik heb vrijwel nooit problemen gehad met de helpdesk van Chello maar als je mailt krijg je altijd het antwoord dat je maar moet bellen. Beetje jammer, al is de vraag simpel. Met het antwoorden van mailtjes verdienen ze niet genoeg zeker?
Meestal na een aantal dagen. Maar is al maaaanden geleden. Heb ze ooit 2x gemaild maar meer ook niet. Ging over iets met tv. Toen nog analoog.PcDealer schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 12:10:
[...]
Gelijk antwoord, of na een aantal dagen? Wat is een simpele vraag?
Mijn simpele vraag was:PcDealer schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 12:10:
[...]
Gelijk antwoord, of na een aantal dagen? Wat is een simpele vraag?
Ik heb een oud abbonement, en wil dit opzeggen. Ik vind 2 verschillende opzegtermijnen. 3 Maanden, als aangegegeven op mijn factuur, en 12 maanden als aangegeven op de site van chello.nl . Welke is voor mij de juiste?
Zo moeilijk kan die niet zijn toch?
Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?
Tja, lijkt mij ook niet. Zucht.Khaine666 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 12:51:
[...]
Mijn simpele vraag was:
Ik heb een oud abbonement, en wil dit opzeggen. Ik vind 2 verschillende opzegtermijnen. 3 Maanden, als aangegegeven op mijn factuur, en 12 maanden als aangegeven op de site van chello.nl . Welke is voor mij de juiste?
Zo moeilijk kan die niet zijn toch?
3 maanden voor einde jaarcontract moet je opzeggen. Jaarcontract is 12 maanden.
Knijpt Chello de snelheid van betaalde newsservers af ?
Ik ben sinds gisteren aangesloten op Chello Extreme. Heb me ook meteen aangemeld bij Giganews en maak verbinding met de Europese newsserver van ze.
Voordat ik Chello aangevraagd heb , heb ik aan de Chello verkoper nog gevraagd of er netwerkwerkverkeer zoals bv torrents en van en naar usenet afgeknepen werd. Dat was volgens de Chello medewerker zeker niet zo, echter de newsgroups van Chello waren volgens hem slecht en je kon beter een betaalde newsserveraccount bij een andere aanbieder nemen.
Gisterochtend ging het ophalen van headers nog met 2400KB/s vandaag haal ik de 200KB/s niet meer.
Als ik overschakel naar mijn adsl2+ verbinding haal ik wel weer het max van de verbinding (1600KB/s).
Het probleem zit dus niet in mijn computer thuis en ook niet bij Giganews, maar bij Chello.
Ben hier niet blij mee, gezien de huidige snelheid kun je beter een goedkoop 4Mb/s adsl abbo nemen voor 10 Euro in de maand.....
Zojuist op 7 okt 2006 ca 19:45uur gebeld met de helpdesk.
Dit probleem (slechte download van betaalde newsservers) is (uiteraard) nieuw voor UPC....
Volgens de helpdesk medewerker wordt er niet geknepen en moet ik het probleem bij Giganews zoeken.
Op mijn vraag waarom het via mijn adsl2+ verbinding wel met 1600KB/s loopt en met de Chello verbinding met ca 200KB/s had hij geen antwoord.
Zijn oplossing: blijf het 5 dagen monitoren en neem dan weer verbinding met Chello/UPC op.
Ik heb hem aangegeven dat dit voor mij onder de garantie valt en indien dit niet opgelost wordt ik van het abonnement af wil.
Hij verwees me door naar de site http://qmail.upc.nl
Ik ben sinds gisteren aangesloten op Chello Extreme. Heb me ook meteen aangemeld bij Giganews en maak verbinding met de Europese newsserver van ze.
Voordat ik Chello aangevraagd heb , heb ik aan de Chello verkoper nog gevraagd of er netwerkwerkverkeer zoals bv torrents en van en naar usenet afgeknepen werd. Dat was volgens de Chello medewerker zeker niet zo, echter de newsgroups van Chello waren volgens hem slecht en je kon beter een betaalde newsserveraccount bij een andere aanbieder nemen.
Gisterochtend ging het ophalen van headers nog met 2400KB/s vandaag haal ik de 200KB/s niet meer.
Als ik overschakel naar mijn adsl2+ verbinding haal ik wel weer het max van de verbinding (1600KB/s).
Het probleem zit dus niet in mijn computer thuis en ook niet bij Giganews, maar bij Chello.
Ben hier niet blij mee, gezien de huidige snelheid kun je beter een goedkoop 4Mb/s adsl abbo nemen voor 10 Euro in de maand.....
Zojuist op 7 okt 2006 ca 19:45uur gebeld met de helpdesk.
Dit probleem (slechte download van betaalde newsservers) is (uiteraard) nieuw voor UPC....
Volgens de helpdesk medewerker wordt er niet geknepen en moet ik het probleem bij Giganews zoeken.
Op mijn vraag waarom het via mijn adsl2+ verbinding wel met 1600KB/s loopt en met de Chello verbinding met ca 200KB/s had hij geen antwoord.
Zijn oplossing: blijf het 5 dagen monitoren en neem dan weer verbinding met Chello/UPC op.
Ik heb hem aangegeven dat dit voor mij onder de garantie valt en indien dit niet opgelost wordt ik van het abonnement af wil.
Hij verwees me door naar de site http://qmail.upc.nl
[ Voor 11% gewijzigd door Bart-01 op 08-10-2006 10:12 ]
Do as I say, don't do as I do.
En je bent niet de énigste..: http://www.chelloo.com/forum/index.php?topic=14216.0
[edit]
daar heb je dit ook al geplaatst zie ik.
[edit]
daar heb je dit ook al geplaatst zie ik.
[ Voor 24% gewijzigd door Br@m op 08-10-2006 12:44 ]
Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi
Wat dacht je van eens wat meer info geven over je verbinding 
- welke gemeente?
- hoe zijn de snelheden van andere protocollen over deze chello verbinding?
- merk je verschillen tussen snelheid die je 's ochtens of 's avonds meet?
- heb je zwart op wit de toezegging dat er niet "afgeknepen" werd op torrents of nieuwsgroepen. En zo ja, hoe is "knijpen" gedefinieerd (ja, klinkt mierenneukerig, maar als je het over je rechten of garanties wilt hebben, dan moet dat duidelijk zijn)
- welke gemeente?
- heb je zwart op wit de toezegging dat er niet "afgeknepen" werd op torrents of nieuwsgroepen. En zo ja, hoe is "knijpen" gedefinieerd (ja, klinkt mierenneukerig, maar als je het over je rechten of garanties wilt hebben, dan moet dat duidelijk zijn)
Oslik blyat! Oslik!
Hoe lang duurt het voordat je internet en telefonie hebt?
moment van aanvragen tot daadwerkelijkheid van telefonie en internet?
Je krijgt het pakket meestal binnen 5 werkdagen thuis (per post). Zodra je 't modem hebt ontvangen en aangesloten en het modem ook online is gekomen kun je in principe binnen enkele minuten telefoneren en internetten.Fantasy-Bart schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 18:22:
Hoe lang duurt het voordat je internet en telefonie hebt?
oh dat is wel relaxed
beter als 7 weken wachten op IPB en dan zeggen we gaan nu beginnen met voor u de aansluiting realiseren!!#@!#@!#
toen meteen opgezegd en upc genomen
ik hoop dat upc extreme omg eindhoven goed is..
vooral qua latency
iemand ervaringen mee?
toen meteen opgezegd en upc genomen
ik hoop dat upc extreme omg eindhoven goed is..
iemand ervaringen mee?
Gemeente Zeewoldedion_b schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 23:28:
Wat dacht je van eens wat meer info geven over je verbinding
- welke gemeente?
Download van een ISO vanaf de Microsoft site 2400KB/s, via speedtest.nl ca 2000KB/s
Ja er zijn verschillen voor usenet, vrijdagochtend 2400KB/s, hele weekend 200KB/s of minder, maandag ca 17:30 weer 2400KB/s. Andere protocollen dan die van usenet halen wel steeds de volle snelheid
Toezegging is helaas niet zwart op wit. Helaas is een mondelinge toezegging/overeenkomst moeilijk te bewijzen.
Vrijdagochtend en maandagavond wel op volle snelheid leechen, in het weekend niet...
Dat klinkt niet bepaald als actief knijpwerk, eerder dat *ergens* de capaciteit ontbreekt
Waar het foutgaat wordt nog lastig te achterhalen. Aangezien je met andere ISP dit soort dips niet hebt gehad is het aannemelijk dat je PC en eigen spullen het probleem niet zijn. Allicht je newsserver ook niet (al kan het zijn dat zij toevallig een slecht weekend gehad hebben). Wat je dan overhoudt is UPC's netwerk, maar ook de interconnects tussen UPC's netwerk en de newsserver. MIsschien zaak om bij herhaling even een tracert te pakken en kijken door welke netwerken je data precies allemaal moet gaan en dat vergelijken met wat het met die ADSL verbinding van je doet.
Dat klinkt niet bepaald als actief knijpwerk, eerder dat *ergens* de capaciteit ontbreekt
Waar het foutgaat wordt nog lastig te achterhalen. Aangezien je met andere ISP dit soort dips niet hebt gehad is het aannemelijk dat je PC en eigen spullen het probleem niet zijn. Allicht je newsserver ook niet (al kan het zijn dat zij toevallig een slecht weekend gehad hebben). Wat je dan overhoudt is UPC's netwerk, maar ook de interconnects tussen UPC's netwerk en de newsserver. MIsschien zaak om bij herhaling even een tracert te pakken en kijken door welke netwerken je data precies allemaal moet gaan en dat vergelijken met wat het met die ADSL verbinding van je doet.
Oslik blyat! Oslik!
Nieuwsservers weet ik niet, want die gebruik ik nooit, maar standaard bittorrent verkeer wordt door Chello wel degelijk gecapt. Mijn snelheid zakte een paar maanden geleden ook gigantisch in tot een 200kB/s (voorheen 4 tot 5 keer zo hoog) Na wat dingetjes te lezen op forums her en der zou het een optie zijn om encryptie aan te zetten. Dit in uTorrent dan ook gedaan en voila, mijn Chello Classic snelheid kan weer volledig benut worden. Als ik de encryptie uitzet, dan zakt de snelheid weer in (onafhankelijk welke TCP poort gebruikt wordt) Ze kunnen mij dan ook meer vertellen maar ik durf met 100% zekerheid te zeggen dat torrent verkeer beperkt wordt.
(en als ik weer aan volgend bericht denk, vraag ik me af hoe lang de encryptie zal werken: nieuws: Detector van versleuteld BitTorrent-verkeer gepresenteerd)

Als het niet werkt zoals verwacht, moet UPC het oplossen of contract ontbinden.Bart-01 schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 19:48:
[...]
Toezegging is helaas niet zwart op wit. Helaas is een mondelinge toezegging/overeenkomst moeilijk te bewijzen.
De tracert via Chello is prettig kort en snel:dion_b schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 23:07:
Vrijdagochtend en maandagavond wel op volle snelheid leechen, in het weekend niet...
news-europe.giganews.com
1 216-196-110-3.ams.giganews.com (216.196.110.3) 2 ms 0 ms 0 ms
2 nl-ams08a-ri1-gige-2-0-0.aorta.net (195.69.144.174) 10 ms 10 ms 9 ms
3 213.46.183.82 (213.46.183.82) 7 ms 7 ms 7 ms
4 nl-ams02a-rd2-10gige-0-0.aorta.net (213.46.183.1) 12 ms 16 ms 10 ms
5 213.46.183.58 (213.46.183.58) 10 ms 10 ms 10 ms
6 p14232046.net.upc.nl (212.142.32.46) 11 ms 11 ms 12 ms
7 p19006.net.upc.nl (212.142.19.6) 13 ms 13 ms 12 ms
8 h153121.upc-h.chello.nl (62.194.153.121) 23 ms 24 ms 22 ms
De server per slot van rekening in Amsterdam
Vaag...
Enerzijds kan ik me geen reden bedenken waarom er midden op de dag over het weekend wel capaciteitsproblemen geweest zouden zijn waar je last van gehad zou hebben die niet op een piekmoment als maandagavond zouden spelen, maar anderzijds kan ik me evenmin voorstellen dat bij een bewuste beperking van het protocol dat juist op rustige momenten wel maar drukke momenten niet toegepast zou worden.
* dion_b heeft even geen zinnig idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn
Enerzijds kan ik me geen reden bedenken waarom er midden op de dag over het weekend wel capaciteitsproblemen geweest zouden zijn waar je last van gehad zou hebben die niet op een piekmoment als maandagavond zouden spelen, maar anderzijds kan ik me evenmin voorstellen dat bij een bewuste beperking van het protocol dat juist op rustige momenten wel maar drukke momenten niet toegepast zou worden.
* dion_b heeft even geen zinnig idee wat hier aan de hand zou kunnen zijn
Oslik blyat! Oslik!
Mijn Received Signal Strength word steeds minder, ik begon ooit met 6 dBmV, nu is het nog maar -4.0 dBmV, hoe laag kan dat gaan? 
Iemand enig idee hoe het kan komen dat het steeds lager gaat? Het gaat dan ook echt steeds lager en lager...
Dit zijn nou ook niet echt goede waardes, wel?
Krijg ook vrij veel time-outs, weet niet of er op het moment toevallig iets met Chello aan de hand is, of dat het aan mijn lijn ligt.
/edit
Het gaat al richting de -4,5...
Overige...
Iemand enig idee hoe het kan komen dat het steeds lager gaat? Het gaat dan ook echt steeds lager en lager...
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
| Pinging chello.nl [213.46.242.72] with 32 bytes of data: Reply from 213.46.242.72: bytes=32 time=33ms TTL=249 Reply from 213.46.242.72: bytes=32 time=31ms TTL=249 Reply from 213.46.242.72: bytes=32 time=30ms TTL=249 Reply from 213.46.242.72: bytes=32 time=46ms TTL=249 Reply from 213.46.242.72: bytes=32 time=52ms TTL=249 Reply from 213.46.242.72: bytes=32 time=86ms TTL=249 Reply from 213.46.242.72: bytes=32 time=43ms TTL=249 Reply from 213.46.242.72: bytes=32 time=78ms TTL=249 Reply from 213.46.242.72: bytes=32 time=43ms TTL=249 Reply from 213.46.242.72: bytes=32 time=69ms TTL=249 Reply from 213.46.242.72: bytes=32 time=44ms TTL=249 Ping statistics for 213.46.242.72: Packets: Sent = 11, Received = 11, Lost = 0 (0% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 30ms, Maximum = 86ms, Average = 50ms |
Dit zijn nou ook niet echt goede waardes, wel?
Krijg ook vrij veel time-outs, weet niet of er op het moment toevallig iets met Chello aan de hand is, of dat het aan mijn lijn ligt.
/edit
Het gaat al richting de -4,5...
Overige...
code:
1
2
3
4
5
| Signal Acquired at 458.750 MHz Connection: Acquired SNR: 37.5 dB Frequency: 61.5 MHz Received Signal Strength: -4.2 dBmV Power Level: 58.5 dBmV Bit Error Rate: 0.000 % Channel ID: 1 Modulation: 256 QAM Modulation: 16 QAM |
[ Voor 111% gewijzigd door eX0duS op 11-10-2006 22:13 ]
Er kunnen 1001 redenen zijn om een lagere received signal strength te krijgen, maar -4.2dBmV is niets om je zorgen over te maken, sterker nog, het is *beter* dan +6dBmV 
Die waarde moet ideaal exact 0dBmV zijn, iedere afwijkijng is in beginsel even slecht, of het nu naar boven of beneden is. Alles tussen -6dBmV en +6dBmV is goed, tot -10dBmV/+10dBmV hoef je geen problemen te verwachten, daarbuiten loop je kans dat je modem af en toe offline gaat.
Verder zit je daar naar een webserver te pingen (www.chello.nl). Webservers zijn erop gebouwd om page requests met prio af te handelen en pas als er dan tijd overblijft om eens aan pings enzo te denken. Ping eens naar iets anders - of beter nog, doe een tracert. Als ik dit zo zie is er namelijk niets aan de hand behalve dat www.chello.nl een beetje druk is
Die waarde moet ideaal exact 0dBmV zijn, iedere afwijkijng is in beginsel even slecht, of het nu naar boven of beneden is. Alles tussen -6dBmV en +6dBmV is goed, tot -10dBmV/+10dBmV hoef je geen problemen te verwachten, daarbuiten loop je kans dat je modem af en toe offline gaat.
Verder zit je daar naar een webserver te pingen (www.chello.nl). Webservers zijn erop gebouwd om page requests met prio af te handelen en pas als er dan tijd overblijft om eens aan pings enzo te denken. Ping eens naar iets anders - of beter nog, doe een tracert. Als ik dit zo zie is er namelijk niets aan de hand behalve dat www.chello.nl een beetje druk is

Oslik blyat! Oslik!
Digitale TV en Radio ligt er hier vandaag maar uit dan dat het er is, als er beeld is, dan zijn er allemaal blokken, strepen en verkleuringen. De signaalsterkte en -kwaliteit staan beide op 100% (wat duidelijk niet zo is). Ook geeft de rode knop bij het digitale testbeeld aan dat alles ok is. Het analoge TV-signaal geeft meer ruis dan beeld, alleen het geluid is goed. Chello werkt vooralsnog wel, al is de SNR 31 dB en het Powerlevel is -11 dBmV. SNR is normaalgesproken 36 of 37 en Powerlevel is normaalgesproken tussen de -2 en +1. Bij de helpdesk al sinds 14:00 uur "al onze medewerkers zijn in gesprek".
UPC Digital TV - Deel 3Proxy schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 19:19:
Digitale TV en Radio ligt er hier vandaag maar uit dan dat het er is, als er beeld is, dan zijn er allemaal blokken, strepen en verkleuringen. De signaalsterkte en -kwaliteit staan beide op 100% (wat duidelijk niet zo is). Ook geeft de rode knop bij het digitale testbeeld aan dat alles ok is. Het analoge TV-signaal geeft meer ruis dan beeld, alleen het geluid is goed. Chello werkt vooralsnog wel, al is de SNR 31 dB en het Powerlevel is -11 dBmV. SNR is normaalgesproken 36 of 37 en Powerlevel is normaalgesproken tussen de -2 en +1. Bij de helpdesk al sinds 14:00 uur "al onze medewerkers zijn in gesprek".
Oh, moet ik Chelloproblemen en analoge TV-problemen daar ook melden, wat onlogisch, het is logischer het in een UPC-topic te doen.
Je klaagt over DTV in een Chello (internet) topic en vind het raar dat er wordt verwezen naar een speciale DTV topic?Proxy schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 01:03:
[...]
Oh, moet ik Chelloproblemen en analoge TV-problemen daar ook melden, wat onlogisch, het is logischer het in een UPC-topic te doen.

Ik blijf het wel vreemd vinden dat mijn signal strength steeds lager word, inmiddels al -4,6
pfff... wat vaag zeg.. dacht dat ik eerst moest inloggen maar dan wordt direkt het bericht geplaatst.
anyway, ik wilde graag een antwoord op de vraag hoe om te gaan met een onterechte rekening van upc.
ik heb me keurig op tijd afgemeld (midden augustus), chello op 30 september laten afsluiten (zelfs nog gecheckt en idd... ik kon m'n mail 's-avonds de 30'ste niet meer bekijken). helaas heb ik geen conformatie van die afsluiting ondanks aangetekende brief.
dd 26 september kreeg ik opeens nog een rekening van 50 euro voor naar ik aanneem oktober (staat er niet bij maar ik ga ervanuit dat je bij chello vooruitbetaald). heb ik niet betaald maar via mail laten weten het er niet mee eens te zijn.
krijg vandaag (16 okt) aanmaning "te betalen na opzegging" voor weer die 50 euro met natuurlijk dreigen met deurwaarder.
ik heb dus geen bewijs hier liggen dat ik idd per 30 september ben afgesloten. hoe kan ik dit nou het beste regelen? geen haar op m'n hoofd die er aan denkt om die uitzuigers 50 euro voor niks te betalen.
oja... modem heb ik nog liggen en zou worden opgehaald. maar dat zie ik ook niet echt gebeuren.
anyway, ik wilde graag een antwoord op de vraag hoe om te gaan met een onterechte rekening van upc.
ik heb me keurig op tijd afgemeld (midden augustus), chello op 30 september laten afsluiten (zelfs nog gecheckt en idd... ik kon m'n mail 's-avonds de 30'ste niet meer bekijken). helaas heb ik geen conformatie van die afsluiting ondanks aangetekende brief.
dd 26 september kreeg ik opeens nog een rekening van 50 euro voor naar ik aanneem oktober (staat er niet bij maar ik ga ervanuit dat je bij chello vooruitbetaald). heb ik niet betaald maar via mail laten weten het er niet mee eens te zijn.
krijg vandaag (16 okt) aanmaning "te betalen na opzegging" voor weer die 50 euro met natuurlijk dreigen met deurwaarder.
ik heb dus geen bewijs hier liggen dat ik idd per 30 september ben afgesloten. hoe kan ik dit nou het beste regelen? geen haar op m'n hoofd die er aan denkt om die uitzuigers 50 euro voor niks te betalen.
oja... modem heb ik nog liggen en zou worden opgehaald. maar dat zie ik ook niet echt gebeuren.
[ Voor 99% gewijzigd door nodog op 19-10-2006 21:10 ]
nodog schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 21:01:
helaas heb ik geen conformatie van die afsluiting ondanks aangetekende brief.
offtopic:
Djeez, alweer zo'n Engels woordje erbij? Confirmatie trouwens, niet conformatie. Conformatie is iets met moleculen. Oh well, ik geef de voorkeur aan het gewone Nederlandse "bevestiging". Doe maar gewoon. (nofi hoor)
Djeez, alweer zo'n Engels woordje erbij? Confirmatie trouwens, niet conformatie. Conformatie is iets met moleculen. Oh well, ik geef de voorkeur aan het gewone Nederlandse "bevestiging". Doe maar gewoon. (nofi hoor)
Heel simpel, gewoon even bellen met de klantenservice. Dan weet je meteen waar je aan toe bent. Jij kon op de afsluitdatum je mail niet meer bereiken, dus die afsluiting is hoogstwaarschijnlijk goed verwerkt. Staat er in die rekening in de kantlijn echt geen datum?dd 26 september kreeg ik opeens nog een rekening van 50 euro voor naar ik aanneem oktober (staat er niet bij maar ik ga ervanuit dat je bij chello vooruitbetaald). heb ik niet betaald maar via mail laten weten het er niet mee eens te zijn.
Je krijgt in eerste instantie een rekening voor de daadwerkelijke beoogde afsluiting. Dat is normaal. Indien je verder alle rekeningen hebt betaald, is de aanmaning niet terecht. Maar dat weten wij niet natuurlijk.nodog schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 21:01:
[...]
[...]
Je betaalt inderdaad vooruit en er staat op voor welke perdiode, dus nogmaals lezen. Staat er een achterstallige betaling op?
er staat geen achterstallige betaling op.
klantenservice heeft als het goed is de boel nu rechtgetrokken. ik hoop maar dat dat ook echt gebeurd is want telefonisch kunnen ze natuurlijk van alles zeggen maar een bewijs heb je niet.
iig bedankt voor de reakties, en sorry (oeps, bijna weer een engels woord!) mijn verontschuldigingen voor verkeerd woordgebruik, nu nog interpunktie en hoofdletters goed krijgen
klantenservice heeft als het goed is de boel nu rechtgetrokken. ik hoop maar dat dat ook echt gebeurd is want telefonisch kunnen ze natuurlijk van alles zeggen maar een bewijs heb je niet.
iig bedankt voor de reakties, en sorry (oeps, bijna weer een engels woord!) mijn verontschuldigingen voor verkeerd woordgebruik, nu nog interpunktie en hoofdletters goed krijgen
Zolang het tussen -6dBmV en +6dBmV blijft is er *niets* aan de hand, pas als het ruim onder de -10dBmV zakt zou je mogelijk problemen kunnen krijgen. Niets aan de hand dus. Nog steeds beter dan de 6dBmV die je ooit hadeX0duS schreef op zaterdag 14 oktober 2006 @ 10:46:
Ik blijf het wel vreemd vinden dat mijn signal strength steeds lager word, inmiddels al -4,6

Oslik blyat! Oslik!
Ok, dan ligt het bij UPC. Al zou ik met mijn ervaring niet weten hoe het komt dat je een herinnering had.nodog schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 10:05:
er staat geen achterstallige betaling op.
Dat is overal. Dat bewijs is natuurlijk de eindfactuur.klantenservice heeft als het goed is de boel nu rechtgetrokken. ik hoop maar dat dat ook echt gebeurd is want telefonisch kunnen ze natuurlijk van alles zeggen maar een bewijs heb je niet.
[...]
[ Voor 13% gewijzigd door PcDealer op 20-10-2006 11:20 ]
Nou nog gekker, sinds eergister een nieuw IP ineens... Nu is het ineens Received Signal Strength: -5.6 dBmV, nog slechter dus eigenlijk, nu is mijn ping ineens wel 10/11ms naar chello.nl..dion_b schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 10:44:
[...]
Zolang het tussen -6dBmV en +6dBmV blijft is er *niets* aan de hand, pas als het ruim onder de -10dBmV zakt zou je mogelijk problemen kunnen krijgen. Niets aan de hand dus. Nog steeds beter dan de 6dBmV die je ooit had

Hoi,
Ik ben vorige week van Chello Classic naar Extreme gegaan en daar was (blijkbaar) een modem swap voor nodig. Ik had een Motorola Surfboard modem welke nu vervangen is door een Arris model (ook voor VOIP bellen). Na her-provisioning verliep alles eigenlijk prima (ander IP adres enzo) en de download snelheid is ook wel in orde (~19 mbit).
De upload daarentegen ben ik niet zo tevreden over; ik kom ongeveer op een top van 120 KB/s uit (965 kbit/s) en dat had ik hiervoor, met classic, eigenlijk ook al. Beetje jammer aangezien die dubbele upload snelheid van 2mbit voor mij eigenlijk de hoofdreden was om te upgraden. Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn? Hier voor de zekerheid de RF waardes van mijn Arris modem:
Ik ben vorige week van Chello Classic naar Extreme gegaan en daar was (blijkbaar) een modem swap voor nodig. Ik had een Motorola Surfboard modem welke nu vervangen is door een Arris model (ook voor VOIP bellen). Na her-provisioning verliep alles eigenlijk prima (ander IP adres enzo) en de download snelheid is ook wel in orde (~19 mbit).
De upload daarentegen ben ik niet zo tevreden over; ik kom ongeveer op een top van 120 KB/s uit (965 kbit/s) en dat had ik hiervoor, met classic, eigenlijk ook al. Beetje jammer aangezien die dubbele upload snelheid van 2mbit voor mij eigenlijk de hoofdreden was om te upgraden. Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn? Hier voor de zekerheid de RF waardes van mijn Arris modem:
RF Parameters
Downstream
Freq/Power: 130.750 MHz -3 dBmV
Signal to Noise Ratio: 36 dB
Modulation: QAM64
--------------------------------------------------------------------------------
Upstream
Freq/Power: 61.450 MHz 46 dBmV
Channel Type: DOCSIS 1.x (TDMA)
Symbol Rate: 2560 kSym/sec
Modulation: QAM16
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 15889.6 KByte/sec
(=127117 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 107.4 KByte/sec
(=859 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 989.0 Conn/min
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar 13.0 ms
met de speedtest gemaakt
moet je zien met een chello light internet ????
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 15889.6 KByte/sec
(=127117 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 107.4 KByte/sec
(=859 kbps)
Connection
Veelvuldig maken van een connectie naar een server in Nederland. Klaar 989.0 Conn/min
Ping test Nederland
Uitvoeren van een aantal grote pings vanuit Nederland naar uw computer (N.B. Uw evt. firewall moet deze pings dus wel accepteren! De test is ook niet mogelijk als u via een proxy server de site gebruikt) Klaar 13.0 ms
met de speedtest gemaakt
moet je zien met een chello light internet ????
hehe
Het bleek dat er nog een setting in m'n router op "Upload is 1024 kbit" stond en die blijkt dus best vast te zijn

Leuk is dat he QoS?Ook schreef op zaterdag 21 oktober 2006 @ 12:50:
[...]
hehe
Het bleek dat er nog een setting in m'n router op "Upload is 1024 kbit" stond en die blijkt dus best vast te zijnAlles nu dus OK met een stevige 236KB/s op de klok!
Dit is in ieder geval een leuk voorbeeld waarom UPC geen routers ondersteunt (je kunt gewoon een router gebruiken, maar bij pech moet je niet aan de bel gaan trekken bij UPC): er zijn zoveel verschillende routers met dito GUI's. Als je een ervaren HD'er aan de lijn krijgt, kun je misschien nog wat support krijgen, maar dat kun mag je niet van 'm eisen.
hihi, inderdaad erg handig jasylvesterrr schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 17:08:
[...]
Leuk is dat he QoS?
Dit is in ieder geval een leuk voorbeeld waarom UPC geen routers ondersteunt (je kunt gewoon een router gebruiken, maar bij pech moet je niet aan de bel gaan trekken bij UPC): er zijn zoveel verschillende routers met dito GUI's. Als je een ervaren HD'er aan de lijn krijgt, kun je misschien nog wat support krijgen, maar dat kun mag je niet van 'm eisen.
Ach ja, ik had er de Helpdesk ook niet voor gebeld - eerst ff zelf troubleshooten en toen ik m'n PC direct aan het modem hing en zag dat de upload snelheid wel OK was wist ik zeker dat het iets in de router moest zijn.... en toen herinnerde ik me ineens 'die ene instelling' en was het klokje rond
Ook schreef op zondag 22 oktober 2006 @ 17:49:
[...]
hihi, inderdaad erg handig ja
Ach ja, ik had er de Helpdesk ook niet voor gebeld - eerst ff zelf troubleshooten en toen ik m'n PC direct aan het modem hing en zag dat de upload snelheid wel OK was wist ik zeker dat het iets in de router moest zijn.... en toen herinnerde ik me ineens 'die ene instelling' en was het klokje rond
offtopic:
Jij hebt er inderdaad niet voor gebeld (dat beweer ik ook nergens volgens mij), maar 10 andere klanten weer wel.
Ik vind het gewoon vreemd dat sommige klanten verwachten dat routers door de HD wordt ondersteund....
Nogal offtopic overigens (HD vs Chello)...
Jij hebt er inderdaad niet voor gebeld (dat beweer ik ook nergens volgens mij), maar 10 andere klanten weer wel.
Nogal offtopic overigens (HD vs Chello)...
Anoniem: 194296
Wie o wie kan mij helpen? Ik heb gisteren een Chello abonnement afgesloten en heb daarbij een Arris Voip modem gekregen. Voor een draadloze connectie wil ik graag echter mijn Belkin Wireless ADSL modem/router aansluiten als router op het kabel modem. Als ik dit doe dan kan ik via een cat5 verbinding op mijn router internetten, echter via de draadloze verbinding niet.
Kan iemand mij hiermee op weg helpen?
Thnx!
Kan iemand mij hiermee op weg helpen?
Thnx!
Dit topic is gesloten.