UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 4 ... 103 Laatste
Acties:
  • 803.519 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:02

Bergen

Spellingscontroleur

SithWarrior schreef op zondag 09 juli 2006 @ 19:17:
Mja, nog altijd witte pagina's @ dat modem scherm en nog altijd geen antwoord van die luitjes. De service is weer ouderwets naatje!!!
Nou nou je kunt 't ook overdrijven. Ik heb 't zelfde probleem als jij, maar als de helpdesk daar de reden niet van weet en blijkbaar ook niet even snel kan achterhalen, betekent dat niet meteen dat de hele service bagger is. Is UPC verplicht jou die pagina te leveren ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-05 15:54

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Nee, maar ze kunnen toch op zijn minst een reactie sturen, we zijn er nog mee bezig of weet ik het, of van mijn part zeur niet zo. of iets in die trand maar gewoon helemaal niet meer reageren dat vind ik niet zulke goede service.

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:29
Druk topic.. niet :?

Anyhow.

Ik heb UPC telefonie besteld, alleen heb ik het correct als ik opmaak uit het installatiepakket en handleiding dat je dan het telefonie modem moet gebruiken als internet modem en je chello modem komt te vervallen?

Ben ik niet echt blij mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Nou, dat is dan vervelend voor je. Waarom ben je niet blij? Wil je erover praten of is het een verder nutteloze mededeling?

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21877

Hertog_Martin schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 13:59:
Ik heb UPC telefonie besteld, alleen heb ik het correct als ik opmaak uit het installatiepakket en handleiding dat je dan het telefonie modem moet gebruiken als internet modem en je chello modem komt te vervallen?
ik heb ook internet en telefonie van UPC maar heb gewoon nog mijn (motorola) modem hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Anoniem: 21877 schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 14:28:
[...]

ik heb ook internet en telefonie van UPC maar heb gewoon nog mijn (motorola) modem hoor..
Bij digitale telefonie krijg je één modem voor zowel telefonie als internet. Jij hebt waarschijnlijk nog de ouderwetse telefonie (met zo'n witte kast aan de muur). Anders heb je gewoon een modem teveel ;) (wat account technisch wel problemen kan geven)

Ik ben wel benieuwd wat Hertog_Martin trouwens het probleem van dat nieuwe modem vindt.

[ Voor 8% gewijzigd door Bigs op 08-08-2006 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21877

Bigs schreef op dinsdag 08 augustus 2006 @ 14:44:
[...]
Bij digitale telefonie krijg je één modem voor zowel telefonie als internet. Jij hebt waarschijnlijk nog de ouderwetse telefonie (met zo'n witte kast aan de muur). Anders heb je gewoon een modem teveel ;) (wat account technisch wel problemen kan geven)
dat kan wel kloppen ja, bij mij in de buurt kan je inderdaad geen digitale telefonie krijgen ;( .
ik heb zo'n grote witte kast hangen (gelukkig wel in de gangkast ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spil
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06-2021
Na installatie heb ik hier slechte snelheid. Ik haal nog geen 400kbit/s ipv de 3Mbit/s op Chello Light (met Telephony Freetime).
Gisteren getest met speedtest.nl en vandaag met http://test.net.upc.nl/download.shtml

Downstream
Freq/Power: 514.750 MHz -5 dBmV
Signal to Noise Ratio: 36 dB
Modulation: QAM256
Upstream
Freq/Power: 50.400 MHz 53 dBmV
Channel Type: DOCSIS 1.x (TDMA)
Symbol Rate: 2560 kSym/sec
Modulation: QAM16

Volgens de mini-faq zijn deze waarden niet slecht.

Heb (uiteraard?) niet de installatie-CD gebruikt maar provisioning.upc.nl om een verbinding te krijgen.

Iemand enig idee wat er hier aan de hand is?

Homeserver specs: Dell Latitude D400 / 1GB mem / 160GB Seagate 5400.3 2.5" / 3Com 3c575 Cardbus NIC / Atheros AR5413 hostapd WLAN / FreeBSD 7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spil
spil schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 21:53:
Na installatie heb ik hier slechte snelheid. Ik haal nog geen 400kbit/s ipv de 3Mbit/s op Chello Light (met Telephony Freetime).
Gisteren getest met speedtest.nl en vandaag met http://test.net.upc.nl/download.shtml

Downstream
Freq/Power: 514.750 MHz -5 dBmV
Signal to Noise Ratio: 36 dB
Upstream
Freq/Power: 50.400 MHz 53 dBmV

Volgens de mini-faq zijn deze waarden niet slecht.

Heb (uiteraard?) niet de installatie-CD gebruikt maar provisioning.upc.nl om een verbinding te krijgen.

Iemand enig idee wat er hier aan de hand is?
Ter lering ende vermaeck...

Helpdesk gebeld, die constateerde (zoals ik elders ook al had gelezen) dat ik slechts de VoIP bandbreedte gebruikte. Helpdesk-medewerker heeft dat even aangepast, 2 modem-resets met daartussen provisioning en het werkt nu als verwacht!

Homeserver specs: Dell Latitude D400 / 1GB mem / 160GB Seagate 5400.3 2.5" / 3Com 3c575 Cardbus NIC / Atheros AR5413 hostapd WLAN / FreeBSD 7.2

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
spil schreef op woensdag 09 augustus 2006 @ 22:18:
[...]
Ter lering ende vermaeck...

Helpdesk gebeld, die constateerde (zoals ik elders ook al had gelezen) dat ik slechts de VoIP bandbreedte gebruikte. Helpdesk-medewerker heeft dat even aangepast, 2 modem-resets met daartussen provisioning en het werkt nu als verwacht!
Zoiets was wel te verwachten want die signaalwaardes waren prima :z

Oslik blyat! Oslik!

• spil
dion_b schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 00:19:
[...]Zoiets was wel te verwachten want die signaalwaardes waren prima :z
Wilde het hier toch even melden. Op chelloo.com stond dit probleem ergens in een post, en ik had het hier nog niet gelezen!

Overigens voorzag het DHZ pakket uiteraard niet in mijn situatie. De vorige bewoners hadden het AOP verwijderd en er een crappy splitter ingezet. Daar zit nu een mooie sateliet-kabel aansluiting opgeschroefd die direct de eerste splitter ingaat, dat levert ongetwijfeld de hoogst mogelijke signaalkwaliteit aan het modem. Daarachter nog maar wat van die sateliet-aansluitingen en een sateliet-splitter geschroefd en de beeldkwaliteit in het hele huis is er met sprongen op vooruit gegaan!

[ Voor 44% gewijzigd door spil op 10-08-2006 08:59 ]

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
spil schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 08:54:
[...]
Wilde het hier toch even melden. Op chelloo.com stond dit probleem ergens in een post, en ik had het hier nog niet gelezen!

Overigens voorzag het DHZ pakket uiteraard niet in mijn situatie. De vorige bewoners hadden het AOP verwijderd en er een crappy splitter ingezet.
Gevaarlijk.

Een splitter heeft geen galvanische afscherming, wat betekent dat bij kortsluitingen ed er stroom kan lopen tussen TV/modem en kabelnet. Stelletje prutsers dus :X
Daar zit nu een mooie sateliet-kabel aansluiting opgeschroefd die direct de eerste splitter ingaat, dat levert ongetwijfeld de hoogst mogelijke signaalkwaliteit aan het modem. Daarachter nog maar wat van die sateliet-aansluitingen en een sateliet-splitter geschroefd en de beeldkwaliteit in het hele huis is er met sprongen op vooruit gegaan!
Satellietaansluitingen :? Bedoel je niet gewoon F-connectoren? :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spil
dion_b schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 17:26:
[...]Gevaarlijk.

Een splitter heeft geen galvanische afscherming, wat betekent dat bij kortsluitingen ed er stroom kan lopen tussen TV/modem en kabelnet. Stelletje prutsers dus :X
Hmmm. Nu zit de splitter direct op de groene kabel aangesloten, dat zou dus problemen kunnen opleveren? Wat moet ik daar dan nog eens tussen zetten?
[...]Satellietaansluitingen :? Bedoel je niet gewoon F-connectoren? :z
Uiteraard. 't is maar waar ik ze het eerst tegen kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
spil schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 08:51:
[...]
Hmmm. Nu zit de splitter direct op de groene kabel aangesloten, dat zou dus problemen kunnen opleveren? Wat moet ik daar dan nog eens tussen zetten?
Iets wat galvanisch afscheidt, dus eigenlijk waar twee spoeltjes in zitten :z

In de vakhandel heet zoiets een AOP.

Maar als je hard kunt maken dat je bij intrekken van de woning het al zo aantrof, zou UPC het gewoon gratis voor je op orde maken. Eerste aansluitpunt is namelijk eigendom en dus ook verantwoordelijkheid van de kabelaar. In theorie zou die achter de vorige bewoner aan kunnen zitten om de kosten te verhalen - maar kans dat dat gebeurt is minimaal.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:51

Khaine

Python liefhebber

Iets totaal anders even, waarvan ik denk dat het hier het meest op z'n plek is:
Aangezien mijn ouders tegenwoordig apart leven, en ik bij mijn moeder inwoon, wordt het huidige abbo van chello (classic) te duur. We willen graag de overstap maken naar ADSL + telefoon, omdat dat nogal in de kosten zal schelen. Ik kan prima af met 4 mbit internet.

Dit gezegd hebben we natuurlijk wel een abbo lopen voor internet, alleen merk ik op internet allemaal verschillende tegenstrijdige beweringen m.b.t. het opzeggen van een abbo.

Zo zegt de 1 dat je opzegtermijn 1 maand is, en dat je per 3 maanden op kunt zeggen. De ander beweert dat je voor 12 maanden aan je abbo vastzit, en dat je een maand opzegtermijn hebt. Nou lijkt 12 maanden mij absurd (stel dat je in maand 2 zit, dan mag je nog 500 euro dokken voor een abbo wat je niet gebruikt! ), maar het is voor de zekerheid.

Er lopen ook verscheidene mensen rond die via e-mail hebben opgezegd, en hiermee goede ervaringen hebben. Zijn er hier ook mensen die telefonisch hun abbo hebben opgezegd? Ik heb een formulier gevonden van UPC waarin je kunt opzeggen. Ik kan dit formulier invullen en aangetekend versturen, maar als mailen sneller gaat dan doe ik dat liever.

Zijn er mensen met ervaring in deze kwestie aanwezig?

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjeee
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik wil ook van Chello af niet omdat de verbinding zo slecht is maar omdat de helpdesk je altijd voor gek verklaard en nu dat met die persoonsgegevens. Ook zijn de prijzen niet echt scherp. Hier hebben we nu Chello sinds een jaar of zes het kan zijn de dat de AV veranderd is dus. Maar ik heb het opgezocht hoe en wat je op moet zeggen :). Wat ik uit hun algemenen voorwaarden kan halen (art 20) is dat je een contract voor 12 maanden aangaat en dat deze stil zwijgend verlengd wordt voor weer 12 maanden :(. Je moet 1 maand voor de verlenging opzeggen. Stelletje hufters :r. Ik ga nog eens even kijken of toendertijd de contracten anders waren maar ik vrees van niet.

[ Voor 10% gewijzigd door Bartjeee op 15-08-2006 12:07 . Reden: AV er bij gezet. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 21:50
Zo uit m'n hoofd kunnen klanten die voor 1 januari 2003 chello hebben aangevraagd en later geen contractswijzingen hebben aangevraagd (pakketkorting aanvragen/upgraden/downgraden = contractswijziging) het abonnement opzeggen met inachtneming van 1 maand opzegtermijn. Deze klanten vallen namelijk nog onder de oude AV.

Val je onder de AV die vanaf 1 januari 2003 geldt, dan heb je te maken met een jaarcontract dat stilzwijgend met eenzelfde periode wordt verlengd, tenzij je opzegt met inachtneming van 1 maand opzegtermijn...

Nogmaals: "zo uit m'n hoofd", wanneer je dit echt zeker wil weten, raad ik je aan om contact op te nemen met de klantenservice, en niet de helpdesk. Beide afdelingen zijn bereikbaar op 0900-1580.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27535

Mijn ervaring dat alles goed gaat zolang ze je met rust laten is wederom bevestigd.
[15-08 / 21:01] <User1> wat is er?:P
[15-08 / 21:01] <Floppus> 2 maand geleden zonder melding iemand op de stoep met pakje (digitale ontvanger)
[15-08 / 21:01] <Floppus> Niks besteld, neem maar weer mee
[15-08 / 21:02] <Floppus> 3 weken geleden note dat geprobeerd is pakje af te leveren
[15-08 / 21:02] <Floppus> Niks mee gedaan, krijg later brief dat ik inmiddels een nieuw modem zou moeten hebben ontvangen
[15-08 / 21:02] <User1> hehehe :P
[15-08 / 21:02] <User1> prutsers
[15-08 / 21:02] <Floppus> Die zou voor 1-8 geïnstalleerd moeten worden. In de PS: de modem moet niet voor 1-8 ge:installeerd worden (had hem nog niet eens) maar voor 1-9
[15-08 / 21:03] <Floppus> Ik bellen: Jullie bezorgen maar zooi, ik heb dit modem dus geweigerd
[15-08 / 21:03] <User1> omg
[15-08 / 21:03] <Floppus> Geen probleem, we sturen een nieuwe
[15-08 / 21:03] <Floppus> 3 dagen later "een installateur is aan de deur geweest, maar u was niet thuis. Neem svp contact op"
[15-08 / 21:03] <Floppus> Monteur?!!?
[15-08 / 21:03] <Floppus> Bellen: systemen down, kunnen niks nakijken
[15-08 / 21:03] <Floppus> Geen reactie, bericht verder, niks
[15-08 / 21:03] <User1> lol
[15-08 / 21:04] <User1> Pruters^2 :D
[15-08 / 21:04] <User1> geen crewlid die bij UPC werkt? :P
[15-08 / 21:09] <Floppus> had ze ff aan de lijn, we gaan verder
[15-08 / 21:09] <Floppus> geen modem ontvangen, begon me al af te vragen waar het bleef
[15-08 / 21:09] <Floppus> Vandaag brief: U wil een dienst van UPC gaan afnemen, bel dit 0800 nummer svp
[15-08 / 21:09] <Floppus> Ik bellen: nee wij zijn een extern callcenter, en weten ook niet waar het over gaat
[15-08 / 21:10] <Floppus> 0900 bellen: hmmm, ja vreemd. Ik kan een nieuw modem toesturen
[15-08 / 21:10] <Floppus> Ja, maar ik ben nooit thuis op aflevertijden
[15-08 / 21:10] <Floppus> Dan kan u het ophalen bij het postkantoor
[15-08 / 21:10] <Floppus> Ik zit hier in Vaassen; het postkantoor is vroeger dicht dan de postbodes aan de deur koemn
[15-08 / 21:10] <Floppus> Wordt zo teruggebeld...
[15-08 / 21:17] <Floppus> en jawel, of ik naar almere wil rijden om een modem te halen
[15-08 / 21:17] <User1> :X:X
[15-08 / 21:19] <User2> UPC volgt toch Blogs? -> blog!
[15-08 / 21:23] <Floppus> net teruggebeld; of ik even naar almere wil rijden 8)7
[15-08 / 21:23] <Floppus> Ze kunnen niet elders bezorgen
[15-08 / 21:23] <Floppus> Dus ik vraag of ze alleen bezorgen aan het standaard adres waar ik bekend sta
[15-08 / 21:23] <Floppus> Klopt
[15-08 / 21:23] <Floppus> Dan wil ik een adreswijziging doorgeven
[15-08 / 21:23] <Floppus> Dan worden uw producten verhuisd :/
[15-08 / 21:23] <Floppus> Dammit
[15-08 / 21:24] <Floppus> Laat maar: zeg de hele bende maar op
[15-08 / 21:24] <User1> :X:X
[15-08 / 21:24] <Floppus> Dat kan ik niet, ik zal even de juiste afdeling daarvoor benaderen
[15-08 / 21:24] <Floppus> De afdeling is dicht, wilt u morgen terugbellen?
[15-08 / 21:24] <Floppus> Ik zet de incassomachtiging wel stop
[15-08 / 21:24] <Floppus> Dan krijgt u een deurwaarder
[15-08 / 21:25] <Floppus> Ik heb bij deze medegedeeld dat ik wens op te zeggen, zet maar in het systeem
[15-08 / 21:25] <Floppus> Dat kan ik niet... :X
[15-08 / 21:25] <Floppus> Wordt morgen weer teruggebeld
Even wat andere namen gemasked :P

Nou vraag ik me werkelijk af hoe het kan dat ik tot nu toe alleen al 3 uur energie in deze omruilactie heb moeten steken, en er gewoon nog steeds niks goed gaat. Ik maak kosten, stop er tijd in, maar de hamvraag is of ik UPC verantwoordelijk kan stellen (verzuimen te leveren of de problemen die levering belemmeren op te lossen).

Voor mij is duidelijk dat ik morgen alles opzeg als er niet een oplossing mogelijk blijkt. Omdat ook dat weer een berg gedoe meebrengt, zou het fijn zijn als iemand nog tips heeft om wellicht alsnog een oplossing te krijgen.

(trouwens, ik had aangegeven graag in de enquête te participeren, maar ik heb na het gesprek echt niemand meer gehad.) Daarnaast ben ik trouwens nog nooit zo netjes en behulpzaam te woord gestaan als vanavond, waarvoor complimenten, maar uiteindelijk schiet ik daar natuurlijk ook niets mee op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Anoniem: 27535 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 22:18:
Mijn ervaring dat alles goed gaat zolang ze je met rust laten is wederom bevestigd.

[...]
OK, als ik het goed lees heb je hier dus een mediabox geweigerd (is je goed recht) maar vervolgens ook een modem die toegezonden is omdat je een hoogbejaarde geval hebt die vervangen moet worden (vermoedelijk wegens het niet ondersteunen van EuroDOCSIS 2.0). Die heb je zonder betere reden dan "jullie sturen me ook alleen maar zooi toe" geweigerd... |:(

Vervolgens heel verhaal wat erop neerkomt dat je zelf niet bereid bent het probleem wat je zelf gecreerd hebt door die weigering op te lossen door a) thuis te blijven b) bij de postkantoor iets op te halen of c) naar de UPC center te gaan.

Dat je geen zin hebt in a) of c) kan ik me levendig inbeelden, maar is b) nou zo verschrikkelijk raar - hoe doe je het met andere pakjes die aankomen als je niet thuis bent :?

Nou vraag ik me werkelijk af hoe het kan dat ik tot nu toe alleen al 3 uur energie in deze omruilactie heb moeten steken, en er gewoon nog steeds niks goed gaat. Ik maak kosten, stop er tijd in, maar de hamvraag is of ik UPC verantwoordelijk kan stellen (verzuimen te leveren of de problemen die levering belemmeren op te lossen).
Je weigert zelf iets, vervolgens weiger je drie mogelijke aangedragen oplossingen. En dan wil je het bedrijf aansprakelijk stellen (althans neem aan dat je dat met "verantwoordelijk bedoelt) 8)7
Voor mij is duidelijk dat ik morgen alles opzeg als er niet een oplossing mogelijk blijkt. Omdat ook dat weer een berg gedoe meebrengt, zou het fijn zijn als iemand nog tips heeft om wellicht alsnog een oplossing te krijgen.
Ja, gewoon die troep op postkantoor terecht laten komen en een keer langs gaan als je daar toch al moet zijn. Lijkt me geen onredelijke...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Khaine666 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 11:48:
Iets totaal anders even, waarvan ik denk dat het hier het meest op z'n plek is:
Aangezien mijn ouders tegenwoordig apart leven, en ik bij mijn moeder inwoon, wordt het huidige abbo van chello (classic) te duur. We willen graag de overstap maken naar ADSL + telefoon, omdat dat nogal in de kosten zal schelen. Ik kan prima af met 4 mbit internet.
UPC heeft geen 4 mbit abonnement, maar wel het chello light 3 mbit abonnement. Je zegt dat je ook telefonie wilt hebben, misschien is het chello light + telefonie freetime voordeelpakket iets voor je: 29,95 per maand voor het eerste jaar, daarna 39,95. Freetime betekent dat je 1 bedrag betaalt en daarvoor gratis onbeperkt naar alle nationale nummers kunt bellen, plus nog een hele berg gratis diensten zoals nummerweergave, voicemail en nog veel meer. Zie link. :)
Zo zegt de 1 dat je opzegtermijn 1 maand is, en dat je per 3 maanden op kunt zeggen. De ander beweert dat je voor 12 maanden aan je abbo vastzit, en dat je een maand opzegtermijn hebt.
Het hangt er vanaf wanneer je chello hebt gekregen. Het abonnement kon altijd maandelijks worden opgezegd, maar de algemene voorwaarden zijn een tijdje geleden veranderd en nu is het jaarlijks opzegbaar, met een opzegtermijn van een maand. Of jij aan een maandabonnement of een jaarabonnement vast zit, hangt er dus vanaf wanneer je je abonnement hebt gekregen. Dat zou je in je overeenkomst kunnen opzoeken.
Nou lijkt 12 maanden mij absurd (stel dat je in maand 2 zit, dan mag je nog 500 euro dokken voor een abbo wat je niet gebruikt! ), maar het is voor de zekerheid.
Jaarabonnementen voor internet lijken misschien lang, maar zijn heel normaal. XS4ALL heeft ook jaarabonnementen, bij @Home is het ook een jaar maar daarna maandelijks opzegbaar, Planet is geloof ik ook een jaar, Tiscali ook, nouja je snapt 't wel. Wat die 500 euro betreft: je zou kunnen overstappen op een goedkoper abonnement. Je gaat daarbij wel een nieuw jaarcontract aan, maar in totaal zou het goedkoper kunnen zijn.
Er lopen ook verscheidene mensen rond die via e-mail hebben opgezegd, en hiermee goede ervaringen hebben. Zijn er hier ook mensen die telefonisch hun abbo hebben opgezegd? Ik heb een formulier gevonden van UPC waarin je kunt opzeggen. Ik kan dit formulier invullen en aangetekend versturen, maar als mailen sneller gaat dan doe ik dat liever.

Zijn er mensen met ervaring in deze kwestie aanwezig?
Op zich is bellen het snelst, dan kun je meteen ook eventuele andere vragen stellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

Bergen schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 01:50:
[...]
Jaarabonnementen voor internet lijken misschien lang, maar zijn heel normaal. XS4ALL heeft ook jaarabonnementen, bij @Home is het ook een jaar maar daarna maandelijks opzegbaar, Planet is geloof ik ook een jaar, Tiscali ook, nouja je snapt 't wel. Wat die 500 euro betreft: je zou kunnen overstappen op een goedkoper abonnement. Je gaat daarbij wel een nieuw jaarcontract aan, maar in totaal zou het goedkoper kunnen zijn.
Ik heb niet direct alle kleine lettertjes doorgespit, maar volgens mij kan je bij alle andere providers na het eerste jaar gewoon per maand opzeggen. De constructie die men momenteel bij UPC hanteert (met die niet ophoudende jaar-abo's) is echt alleen om klanten te binden; je wil bv opzeggen maar zodra je hoort dat je eerst nog ff de resterende 6 maanden mag aftikken hebben de meeste het snel bekeken (en blijven dus nog maar even klant).

Dat 1e jaar kan ik, ivm de gemaakte investeringen, natuurlijk goed begrijpen, maar om het dan steeds weer met een jaar te verlengen is gewoon aso en valt echt niet recht te lullen!

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind het toch knap dat je telkens volledig in de verdediging springt voor UPC, en het zo weet te draaien dat de klant in feite 'niet zo moeilijk moet doen'. Voor levering van de mediabox is er een vrief gestuurd, het was dus bekend dat iets dergelijks onderweg was, en ik heb mijn besluit de zending niet te accepteren kunnen nemen (afgezien van de verschrikkelijk opdringerige marketingpolitiek).
Bij het modemverhaal gaat het fout: er komt vooraf géén brief, ik vind slechts een notitie dat geprobeerd is iets af te leveren van UPC, en krijg pas *later* een brief waar ik uit opmaak dat dit dan een modem moet zijn geweest.

Daarna doe ik een poging het recht te zetten en alsnog een modem te laten toesturen wat blijkbaar fout gaat, ik krijg slechts een briefje in de bus dat er een monteur is langsgeweest en of ik dan even contact wil opnemen. Prima, probeer ik, ook dat gaat fout.

2 weken later nog steeds geen modem, wel een brief dat ik blijkbaar klant wil worden en of ik een 0800 nummer wil bellen. Ik bel, hoor dat het niets te maken heeft met deze modem-omruilactie, ik hoor dat het voor alleen diegene al de derde keer is die avond dat er iemand belt die niets gevraagd heeft, en dat het bij zijn collega's niet beter is.

Ik bel 0900, en alle flexibiliteit moet nog steeds vanuit de klant komen. Is het heel raar dat ik het zat ben? Ik heb een abbo afgesloten, wil daar gewoon gebruik van maken en voor de rest met rust gelaten worden.
Technisch is er voor mij geen voordeel aan een nieuw modem, dat hogere snelheden misschien ondersteund worden is aardig, maar ik ben tevreden met de huidige snelheid, en de stabiliteit was prima.

Er is feitelijk maar één partij die baat heeft bij deze omruilactie, en dat is UPC. Leg mij nou eens uit, waarom ik 3 uur van mijn tijd moet investeren, meermalen een betaald nummer moet bellen, en het daarna allemaal nog steeds niet geregeld is, terwijl UPC graag meer bandbreedte vrij wil maken zodat ze daar weer andere betaaldiensten op kunnen toepassen.

Wat mij betreft mag je je |:( 8)7 en :? smilies in de pocket houden, want ik ben er niet van gediend. Nogmaals, ik weet niet wat je belangen zijn bij UPC, maar het straalt er werkelijk vanaf in de manier waarop je het (alweer) probeert te draaien alsof het allemaal niet aan UPC ligt. Bij je 3 oplossingen durf jij het gaan ophalen in Almere en thuisblijven serieus mee te rekenen. De andere kost me veel moeite en goodwill.

Ik heb geprobeerd zaken op te lossen, maar niets blijkt goed te kunnen gaan. Ik heb hier in deze prachtige 'stad' een postkantoor wat niet open is op momenten dat wij thuis zijn. Vrij nemen om een modem op te halen waarvan een dienstverlener graag wil dat ik het gebruik? Mja, het *zou* misschien kunnen, maar wederom in mijn nadeel. Ik ben zojuist bij een nieuwe werkgever aan de slag gegaan, en heb de agenda daar verschrikkelijk volstaan. Ze zien me aankomen om het één en ander op korte termijn te verzetten.

Nee, dit is gewoon de druppel. Zoals ik zei, zolang ze je met rust laten is er niets aan de hand, maar als er weer eens wat is: het is gewoon nog *nooit* goedgegaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 16-08-2006 07:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:51

Khaine

Python liefhebber

@Bergen: Bedankt voor de informatie ! :) Ik ga deze middag direct even een telefoontje plegen :)

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Nu ik deze reactie lees is het jammer dat ik gisteren na het tikken van een reactie niet op "verzend" heb gedrukt.

Het oorspronkelijk getikte verhaal laat ik nu maar achterwege. Wat ik me nu nog afvraag is of er geen buren zijn die iets voor je willen of kunnen aannemen en of het postkantoor avond- of zaterdag openstelling kent.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Anoniem: 27535 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 07:15:
[...]

Ik vind het toch knap dat je telkens volledig in de verdediging springt voor UPC, en het zo weet te draaien dat de klant in feite 'niet zo moeilijk moet doen'. Voor levering van de mediabox is er een vrief gestuurd, het was dus bekend dat iets dergelijks onderweg was, en ik heb mijn besluit de zending niet te accepteren kunnen nemen (afgezien van de verschrikkelijk opdringerige marketingpolitiek).
Bij het modemverhaal gaat het fout: er komt vooraf géén brief, ik vind slechts een notitie dat geprobeerd is iets af te leveren van UPC, en krijg pas *later* een brief waar ik uit opmaak dat dit dan een modem moet zijn geweest.
Nog steeds vreemde gedachte om zomaar pakjes te weigeren. Iets wat je onaangekondigd toegestuurd is mag je als het een zaak en geen dienst betreft sowieso zonder meer houden. Dus al is het iets onzinnigs, wat boeit het?
Daarna doe ik een poging het recht te zetten en alsnog een modem te laten toesturen wat blijkbaar fout gaat, ik krijg slechts een briefje in de bus dat er een monteur is langsgeweest en of ik dan even contact wil opnemen. Prima, probeer ik, ook dat gaat fout.
Er is een monteur langsgeweest voor een handmatige swap aangezien het automatische misgegaan is. Als er niet aangegeven is dat je daarvoor thuis diende te zijn is dat zeker een fout geweest.
2 weken later nog steeds geen modem, wel een brief dat ik blijkbaar klant wil worden en of ik een 0800 nummer wil bellen. Ik bel, hoor dat het niets te maken heeft met deze modem-omruilactie, ik hoor dat het voor alleen diegene al de derde keer is die avond dat er iemand belt die niets gevraagd heeft, en dat het bij zijn collega's niet beter is.
Blijkbaar iets anders - dit is een brief die normaal naar pas verhuisden gestuurd wordt. Heeft iig niets met modems te maken.
Ik bel 0900, en alle flexibiliteit moet nog steeds vanuit de klant komen. Is het heel raar dat ik het zat ben? Ik heb een abbo afgesloten, wil daar gewoon gebruik van maken en voor de rest met rust gelaten worden.
Technisch is er voor mij geen voordeel aan een nieuw modem, dat hogere snelheden misschien ondersteund worden is aardig, maar ik ben tevreden met de huidige snelheid, en de stabiliteit was prima.

Er is feitelijk maar één partij die baat heeft bij deze omruilactie, en dat is UPC. Leg mij nou eens uit, waarom ik 3 uur van mijn tijd moet investeren, meermalen een betaald nummer moet bellen, en het daarna allemaal nog steeds niet geregeld is, terwijl UPC graag meer bandbreedte vrij wil maken zodat ze daar weer andere betaaldiensten op kunnen toepassen.
UPC heeft je dat geval volstrekt gratis opgestuurd, heeft geen cent gevraagd voor de pogingen om het achteraf bij je terecht te laten komen. Dat klinkt toch duidelijk alsof men dondersgoed doorheeft dat er wat tegenover een swap waar je niet om gevraagd hebt mag staan. En jij wilt misschien niet hogere snelheden, maar dan ben je een van de weinigen.
Wat mij betreft mag je je |:( 8)7 en :? smilies in de pocket houden, want ik ben er niet van gediend. Nogmaals, ik weet niet wat je belangen zijn bij UPC, maar het straalt er werkelijk vanaf in de manier waarop je het (alweer) probeert te draaien alsof het allemaal niet aan UPC ligt. Bij je 3 oplossingen durf jij het gaan ophalen in Almere en thuisblijven serieus mee te rekenen. De andere kost me veel moeite en goodwill.
Eh, omgekeerd kan ik me gewoon niet verplaatsen in zo'n enorme rant en drukmakerij om bijna niets. Je hebt nog een prima werkende verbinding. Je hebt het aanbod om zodra het jou uitkomt op een van drie manieren die nieuwere modem bij je te krijgen. Kijk, als bot de kraan dichtgedraaid zou zijn of je opeens allerlei vage rekeningen zou krijgen, dan was het ander verhaal geweest, maar je bent nu op geen enkele manier benadeeld tov voordat die modem toegestuurd was, behalve die 3 uur waar je het over hebt.

En mbt die oplossingen - voor jou is het een dagdeel thuisblijven of naar plaats X gaan misschien geen optie, maar voor genoeg anderen wel.

Sowieso ook lekker dat zodra iemand begrip kan tonen voor een bedrijf en minder voor het gerant van iemand er gelijk over belangen e.d. geroepen wordt. Als ik in PMG een user tegenkom die ongelofelijk zit te ranten over bedrijf X dan zeg ik daar ook rustig wat van :o
Ik heb geprobeerd zaken op te lossen, maar niets blijkt goed te kunnen gaan. Ik heb hier in deze prachtige 'stad' een postkantoor wat niet open is op momenten dat wij thuis zijn. Vrij nemen om een modem op te halen waarvan een dienstverlener graag wil dat ik het gebruik? Mja, het *zou* misschien kunnen, maar wederom in mijn nadeel. Ik ben zojuist bij een nieuwe werkgever aan de slag gegaan, en heb de agenda daar verschrikkelijk volstaan. Ze zien me aankomen om het één en ander op korte termijn te verzetten.
Hoezo korte termijn? En wederom, het ophalen van een pakje op postkantoor is echt niet iets vreemds.
Nee, dit is gewoon de druppel. Zoals ik zei, zolang ze je met rust laten is er niets aan de hand, maar als er weer eens wat is: het is gewoon nog *nooit* goedgegaan.
Tja, dan vraag ik me heel erg af hoe je dan wel tevreden te stellen zou zijn...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Anoniem: 27535 schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 22:18:

[...]

(trouwens, ik had aangegeven graag in de enquête te participeren, maar ik heb na het gesprek echt niemand meer gehad.) Daarnaast ben ik trouwens nog nooit zo netjes en behulpzaam te woord gestaan als vanavond, waarvoor complimenten, maar uiteindelijk schiet ik daar natuurlijk ook niets mee op.
Je bent me dr ééntje :)

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zal er niet een groter probleem van maken, want dan steek ik er alleen maar meer tijd in dan ik wil. Ik ga gewoon opzeggen, en wat anders aansluiten. Alleen nog kort wat uitleg:
Sowieso ook lekker dat zodra iemand begrip kan tonen voor een bedrijf en minder voor het gerant van iemand er gelijk over belangen e.d. geroepen wordt. Als ik in PMG een user tegenkom die ongelofelijk zit te ranten over bedrijf X dan zeg ik daar ook rustig wat van
De 'rant' is hier zonder schelden, ik ben aan de telefoon netjes geweest, ben netjes tewoordgestaan. Volgens mij is een dergelijke rant een met voorbeelden ondersteund stuk kritiek, wat het vervolgens weer de status 'rant' doet ontnemen.
Het gaat me niet om het begrip tonen voor een bedrijf, maar het brengen alsof het bedrijf géén fouten heeft gemaakt, en het hele probleem bij de usert ligt.
Je stelt ook wel een erg koude vergelijking alsof ik permanent onflexibel ben en de geboden oplossing niet onredelijk is. Het punt is dat zaken gewoon telkens niet of niet goed opgepakt worden. Ja, dan ben je op een gegeven moment niet meer bereid zelf nog energie erin te steken. Ik hoop toch dat dat te begrijpen is.

Ik ben zelf inmiddels Training en Support Manager EMEIRA voor een softwarehouse, en dus verantwoordelijk voor hoe klanten tot een oplossing worden gebracht. Het is simpelweg niet normaal hoe de support bij UPC geregeld is. Als zaken scheefgaan, onderneem je actie om zaken op te lossen. Gáát er dan toch nog wat scheef, dan spring je er zelf op in, en zorgt dat vergelijkbare zaken in de toekomst anders/beter worden opgepakt.

De gebruikte strategie lijkt op die van een bedrijf wat overgenomen is, drastisch gereorganiseerd wordt om de cijfers weer op niveau te brengen, alles om verkoop in inkomsten draait, en de klant probeert zo makkelijk mogelijk af te poeieren - als in niet de tijd nemen de dingen gewoon in één keer goed te doen. Als de cijfers dan weer mooi zijn, kan het voor een aardig centje meer worden overgedaan.

Dan is het mijn keuze daar niet langer voor te kiezen. Ja, dat is met enige frustratie gebeurd, waarvan ik - nogmaals - niet vind dat dat vreemd is gezien de manier waarop UPC fout op fout blijft stapelen.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 16-08-2006 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Floppus, hoe doe je dat anders dan als je iets hebt besteld op 't internet ofzo? Want als ik het nu goed begrijp kan niemand jou ooit een pakketje toesturen. Correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nog nooit meegemaakt dat het een probleem was het op mijn werk te bezorgen :)

En daarnaast is het niet een probleem een keer ergens even voor thuis te moeten blijven, of het later op te halen an sich. Het is de opstapeling van issues en de tijd die dat mij kost(te) die mij inflexibel maakt om dat nu nog voor UPC te doen.
Ook de deadline speelt mee dat blijkbaar op 1-9 alles omgezet gaat worden, terwijl ik het in drie weken al niet voor elkaar heb gekregen dat voor de tweede keer een modem zou worden gestuurd.

[ Voor 81% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 16-08-2006 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49380

Ach floppus niet te druk maken. Die Dion regeageert wel vaker zo hier in dit topic.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Je mag zeggen wat je wil over Dion_B, wat hij zegt klopt gewoon. Hij gaat vaker ook nog eens wat dieper in de materie waardoor (potentiële) klanten het eea beter begrijpen.

De opties die hij aandraagt zijn m.i. best reëel. Het sturen van een modem (per post) en het sturen van een monteur die voor een gesloten deur is komen te staan (vanwege miscommunicatie?) is vrij prijzig. Dat laatste (het sturen van een monteur om het modem af te leveren) is een optie waar men niet vrij snel voor kiest (is nogal prijzig).

Ga er dus maar vanuit dat de medewerkers die je hebt gesproken serieus met het probleem zijn omgegaan. De medewerkers zullen je maar al te graag willen helpen, maar daar staat wel tegenover dat er ook een beetje goodwill/flexibiliteit van de kant van de klant moet zijn.

Het afleveren van een modem op een ander adres (bijv. werkadres) is niet mogelijk. Dit zal wel zo z'n redenen hebben (denk aan fraude, "verloren" pakketjes @ postkamer werkgever etc).

Maar ja, volgens mij heb je allang besloten om de boel op te zeggen. :)

[ Voor 7% gewijzigd door Mawlana op 16-08-2006 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sylvesterrr schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 19:38:
Je mag zeggen wat je wil over Dion_B, wat hij zegt klopt gewoon.
Niet als het heeft over 'ranten' en 'gal spuien', terwijl daar geen sprake van is. Voor de rest een goeie kerel, maar wat 'afstand' zou 'm (of haar) sieren. Dat is mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Anoniem: 49380 schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 20:13:
[...]

Niet als het heeft over 'ranten' en 'gal spuien', terwijl daar geen sprake van is. Voor de rest een goeie kerel, maar wat 'afstand' zou 'm (of haar) sieren. Dat is mijn mening.
Misschien was zijn woordkeus inderdaad niet al te gelukkig, en had hij die alinea net zo goed weg kunnen laten. Hij had zijn boodschap ook wel wat subtieler kunnen brengen inderdaad.
Sowieso ook lekker dat zodra iemand begrip kan tonen voor een bedrijf en minder voor het gerant van iemand er gelijk over belangen e.d. geroepen wordt. Als ik in PMG een user tegenkom die ongelofelijk zit te ranten over bedrijf X dan zeg ik daar ook rustig wat van :o
Als hij dat stukje had weggelaten, was je het dan eens met de inhoud van zijn posts? Waarschijnlijk wel.

Ik ben toch enigzins blij dat ik niet degene ben die Floppus heeft geholpen/getracht te helpen, al die moeite voor niks (geloof me: niks is erger voor een HD'er dan te merken dat zoveel moeite voor niets is geweest omdat het een klant niet uitkomt of dat ie bij nader inzien toch maar de boel gaat opzeggen). NOFI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou ik heb een update. Aangezien het misschien handiger is gewoon koude tekst neer te zetten waaruit mensen zelf een verhaal/gevoel kunnen bakken, zal ik me proberen van enige emotie te onthouden :P

Vandaag lag er wéér een brief in de bus. Deze moet dus gisteren verstuurd zijn vóór ik belde. Ze hadden vernomen dat ik aangegeven had producten van UPC af te willen nemen, en ze hadden de afgelopen dagen al op meerdere tijdstippen geprobeerd contact met mij op te nemen, maar dat was niet gelukt. (Het telefoonnummer wat ze van mij hebben klopt, heb ik later gecheckt, en ben er gisteren-avond nog op teruggebeld).

Of ik dan toch zelf even wilde bellen. Ik moest het gratis 0800 nummer bellen, optie 5 kiezen, en het vermelde referentienummer doorgeven. De vriendelijke mevrouw aan de lijn vraagt nog even na of iemand iets weet van een referentienummer, want het hele bestaan en gebruik ervan is haar onbekend. Een collega helpt haar dat het een fout in de brief is: ik zou optie 1 moeten kiezen.

Ik bel wederom het 0800 nummer, en kies optie 1. automaat: Voor deze informatie kunt u niet dit nummer kiezen, u moet het 0900 bellen. Ik bel 0900, en besluit maar even een niet-standaard queue te kiezen aangezien die een lange wachttijd heeft. Toepasselijk genoeg ga ik voor opzeggingen. Ook daar weten ze niets van gebruik van referentienummers (logisch), en ik moet toch echt de standaard wachtrij in.

De zeer vriendelijke vriend weet zo ook niets van referentienummers, hij vraagt het na, maar ook hier is niet bekend. Ik lees de hele brief voor zodat wellicht een belletje gaat rinkelen, maar helaas. Uit de hele brief zelf blijkt nergens waar het nou om gaat.
Inmiddels zijn mij gegevens erbijgepakt, en vraagt hij nog even na of er vandaag met mij contact is opgenomen (zoals gisteravond is toegezegd). Dat is er niet.

Hij probeert soep te koken van de in het systeem aanwezige informatie, waarbij bij voorlezen blijkt dat er staat dat ik een nieuw modem zou hebben, maar wat nog geïnstalleerd moet worden, en dat ik problemen heb met mijn docsis 1.1 spul. Geen van deze gegevens komt mij bekend voor. Iets anders dan alleen de terugbelnotitie is van het hele gesprek van gisteren blijkbaar ook niet te vinden.

Er wordt getracht weer tot een oplossing te komen, en deze jongen wil echt heel graag en doet zijn best: nieuw toesturen, een monteur langssturen, etcetera. Inmiddels heb ik al wel weer ruim een uur aan de telefoon gehangen. We stranden op het punt dat ik geen vertrouwen meer heb in UPC als leverancier, en dat ik na alle moeite, het verleden, en geen zin meer in de toekomst, gewoon geen energie meer wil steken in doorgaan. Ik vraag dus maar me door te verbinden met de afdeling waar ik kan opzeggen.

Bij die afdeling vragen ze wat de reden is dat ik wil opzeggen, en ik besluit het verhaal toch nog een keer te doen (Tis verbazend in wat voor tempo je een brief kan voorlezen als je dat 4x in een uur doet). Direct na afloop, zonder overleg of discussie, krijg ik de vraag of dat ik mijn beslissing wil herzien als hij regelt dat er binnen een week 's avonds iemand langskomt met modem, en het zelfs installeert als ik wil.
Mijn oren klapperen, en ik ben er toch even sprakeloos van dat ik met zoveel effort zoveel tijd tegen een muur zit te werken, en bij de afdeling opzeggen binnen de tien minuten een afspraak voor 's avonds aangeboden krijg. Op de koop toe worden voor het ongemak 2 maanden abbo gecrediteerd. Mijn oren klapperen nog even een standje harder, en zeg dat als hij een avondafspraak kan regelen, dat ik nog een keer doorga.

Hij belooft binnen een half uur terug te bellen, en dat doet hij precies: Komende maandag komt er iemand langs. (En daar gaan we dan maar even vanuit ook ;) )

En zo ligt het nu dus, beslis zelf maar wat je ervan denkt. Ik ken in ieder geval iemand die de volgende keer dat er gewoon verschrikkelijk veel communicatieproblemen zijn, en een oplossing niet in zicht lijkt de afdeling opzeggen gaat bellen. Dan is het of toch nog wat regelen of alsnog exit; scheelt gewoon een berg frustratie, en de uitkomst is hetzelfde.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 27535 op 16-08-2006 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sylvesterrr schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 21:19:
[...]

Misschien was zijn woordkeus inderdaad niet al te gelukkig, en had hij die alinea net zo goed weg kunnen laten. Hij had zijn boodschap ook wel wat subtieler kunnen brengen inderdaad.

[...]

Als hij dat stukje had weggelaten, was je het dan eens met de inhoud van zijn posts? Waarschijnlijk wel.

Ik ben toch enigzins blij dat ik niet degene ben die Floppus heeft geholpen/getracht te helpen, al die moeite voor niks (geloof me: niks is erger voor een HD'er dan te merken dat zoveel moeite voor niets is geweest omdat het een klant niet uitkomt of dat ie bij nader inzien toch maar de boel gaat opzeggen). NOFI.
Denk het ook wel, maar waar het om gaat is dat de klant het gevoel heeft dat er toch wel erg veel mis is gegaan, zonder dat daar zo te zien verbetering in zit. En dan kan je als HD-er je stinkende best gedaan hebben, erkenning krijg je niet gauw. Lijkt me belangrijker dat je zelf het gevoel hebt dat je er alles aan gedaan hebt, toch?
Overigens ben ik tot nu toe goed te spreken over de service van UPC, dat wil ik ook wel even melden :)

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-05 20:37

PcDealer

HP ftw \o/

dion_b schreef op woensdag 16 augustus 2006 @ 10:52:
[...]

Nog steeds vreemde gedachte om zomaar pakjes te weigeren. Iets wat je onaangekondigd toegestuurd is mag je als het een zaak en geen dienst betreft sowieso zonder meer houden. Dus al is het iets onzinnigs, wat boeit het?
Ho, daar liep een topic over inzake Mediaboxen.
[...]

Er is een monteur langsgeweest voor een handmatige swap aangezien het automatische misgegaan is. Als er niet aangegeven is dat je daarvoor thuis diende te zijn is dat zeker een fout geweest.
Dat gebeurt wel vaker.
[...]

Blijkbaar iets anders - dit is een brief die normaal naar pas verhuisden gestuurd wordt. Heeft iig niets met modems te maken.
Kan toch met de swap te maken hebben, maar dat het na klachten van Floppus op een andere wijze dan standaard is ingevoerd.
[...]

UPC heeft je dat geval volstrekt gratis opgestuurd, heeft geen cent gevraagd voor de pogingen om het achteraf bij je terecht te laten komen. Dat klinkt toch duidelijk alsof men dondersgoed doorheeft dat er wat tegenover een swap waar je niet om gevraagd hebt mag staan. En jij wilt misschien niet hogere snelheden, maar dan ben je een van de weinigen.
Toch raad ik aan Floppus de volgende rekening in de gaten te houden. In mijn tijd (tot juni) kwam het nog genoeg voor dat men toch werd gefactureerd. Wat wel weer recht te trekken is, maar toch...
[...]

Tja, ik kan het me in dit geval me wel voorstellen hoor. Als er te weinig mensen zijn die hun werk naar behoren doen en verder kijken dan hun neus lang is, kan het veel frustratie en bellen schelen.
Voor 01-01-2005 is oud contract, mits er geen wijzigingen in de dienst zijn aangemaakt, want dan gaat er in de meeste gevallen een nieuw jaarcontract in.
Als ik daar nog had gewerkt en jij kreeg mij aan de lijn, had ik het ook voor elkaar gekregen, met of zonder doorverbinden. Het is net hoeveel moeite iemand wil doen, of ie logisch kan nadenken en of ie de "WoW" campagne goed heeft opgepakt. Jammer dat het zo is, maar het is een feit.

Wie had je aan de lijn?

[ Voor 150% gewijzigd door PcDealer op 06-01-2011 21:30 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• SithWarrior

SithWarrior

Heeft iemand al wat gehoord van het "witte pagina in thompson" probleem? Ik dacht dat UPC er ooit is naar zou gaan kijken. Ik hoor net dat ze hier signaal gaan boosten in wijk, dus dan is het wel handig of ik kan zien of mijn versterker naar beneden bij gesteld moet worden.

Ik ga niet de namen neerzetten van degenen die het *niet* hebben opgelost. Bij retention was de achternaam in ieder geval gelijk aan een indoneisch eiland ;)

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 27535 schreef op donderdag 17 augustus 2006 @ 15:48:
[...]

Ik ga niet de namen neerzetten van degenen die het *niet* hebben opgelost. Bij retention was de achternaam in ieder geval gelijk aan een indoneisch eiland ;)
Had ik volgens mij ook wel contact mee. Sommigen doen echt heel veel voor de klant en voor mij (interne klant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Tot een paar weken terug had ik dagelijks last van een crashende Thomson TCM 390 modem met Chello classic. Waarschijnlijk de beruchte modem crashes icm. torrent verkeer etc.

Was al een tijdje met UPC aan het mailen om de modem om te laten ruilen vanwege dit probleem, maar sinds een paar weken is het probleem compleet opgelost (niets veranderd aan aantal verbindingen etc) en de modem lijkt een nieuwere firmware te hebben (webserver pagina's veranderd, sommige zoals de Diagnostic page zijn niet meer toegankelijk).

Iemand die kan bevestigen of er nieuwe software in de modems geladen is en daarmee de crash problemen van dit modem opgelost zijn?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Mja er zit nieuwe firmware in thats for sure, die witte pagina's zijn een foutje wat daar aan gerelateerd is. Er zal wel het een en ander mee gefixed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
limoentje schreef op vrijdag 18 augustus 2006 @ 19:01:
[...]

Iemand die kan bevestigen of er nieuwe software in de modems geladen is en daarmee de crash problemen van dit modem opgelost zijn?
Er is zeker nieuwe sw in gegaan, vandaar dat gedoe met die witte pagina's :z

Ik heb zelf niets gemerkt qua stabiliteit, maar dat was sowieso al goed (signaal hier in de wijk sinds eind 2004 iets (wijkcentrale? een of andere blade ergens?) vervangen is :z Daarvoor was het wel om te janken...). Enige stabiliteitsprobleem was een E-tech router die steeds over de zeik ging bij teveel connections, waardoor zowel router als modem gereset moesten worden. Mijn nieuwe Linksys (van FON, zie elders in IT) heeft dat verholpen, lag duidelijk niet aan modem dus ;)

Mbt de witte pagina's - tja, laatste wat ik hoorde nadat ik het bij de helpdesk meldde was dat het een known bug was en dat het opgelost ging worden, maar men kon geen datum noemen. Tenzij iemand anders meer weet is dat de stand van zaken :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

De laatste dagen is het hier wat instabiel. Wegvallende telefoon + internet.

Probleem lijkt te zitten op het moment dat er Docsis-DHCP wordt aangevraagd. Na een keiharde reset heeft het modem >30 keer nodig om verbinding te krijgen. Daarnaast zijn sommige websites supertraag. De uitgelezen waarden zijn zondermeer goed.

Configuratie niet veranderd en ook aan de instellingen is niets gewijzigd. Poosje geen internet is geen probleem hoewel vervelend. Zonder telefoon is rampzalig.

Iemand een idee zodat ik de helpdesk wat duidelijker te woord kan staan?

[ Voor 4% gewijzigd door Guardian Angel op 20-08-2006 00:45 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

dion_b schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 00:08:
[...]

Er is zeker nieuwe sw in gegaan, vandaar dat gedoe met die witte pagina's :z

Ik heb zelf niets gemerkt qua stabiliteit, ...
Kunnen ze er nieuwe firmware inladen op afstand? Of alleen configuraties?

Wat betreft de witte pagina's, las inmiddels ergens dat dit gedaan was omdat ze daar veel telefoontjes over krijgen en de klant eigenlijk "toch niets heeft aan de betreffende info". Nou ja het zal wel :)

Stabiliteit lag hier vrijwel zekerweten aan torrent icm TCM390, komt nu nooit meer voor.

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Guardian Angel schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 00:44:
De laatste dagen is het hier wat instabiel. Wegvallende telefoon + internet.

Probleem lijkt te zitten op het moment dat er Docsis-DHCP wordt aangevraagd. Na een keiharde reset heeft het modem >30 keer nodig om verbinding te krijgen. Daarnaast zijn sommige websites supertraag. De uitgelezen waarden zijn zondermeer goed.

Configuratie niet veranderd en ook aan de instellingen is niets gewijzigd. Poosje geen internet is geen probleem hoewel vervelend. Zonder telefoon is rampzalig.

Iemand een idee zodat ik de helpdesk wat duidelijker te woord kan staan?
Euh, post om te beginnen eens de signaalwaardes (als je je statuspagina tenminste kunt bereiken :X ) - dat DHCP niet wil lukken zegt nog niet waarom, het feit dat sites ook traag zijn doet vermoeden dat je ranzige packetloss hebt :o

Iig zouden slechte signaalwaardes bij de helpdesk vrijwel gelijk gezien en opgepakt kunnen worden, maar als je van tevoren bevestiging wilt hebben we de waardes die je modem nu aangeeft nodig :z
limoentje schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 04:09:
[...]

Kunnen ze er nieuwe firmware inladen op afstand? Of alleen configuraties?
Dat is vrij standaard EuroDOCSIS. Zodra de modem zich aanmeldt bij de CMTS controleert de modem of het de meest recente firmware heeft en zo nee wordt automatisch de nieuwe gedownload. Updaten van firmware op alle modems van een type is niet veel meer dan de nieuwe firmware uploaden en alle modems 's nachts een keertje resetten. Op www.cisco.com zijn stapels white papers te vinden die dit proces beschrijven.
Wat betreft de witte pagina's, las inmiddels ergens dat dit gedaan was omdat ze daar veel telefoontjes over krijgen en de klant eigenlijk "toch niets heeft aan de betreffende info". Nou ja het zal wel :)
Lijkt me vreemde redenering. Als het als 'feature' geimplementeerd moest worden, zou het op alle modems min of meer tegelijk geimplementeerd worden, bovendien kost het implementeren van features geld. Daar moet iets concreters dan "toch niets aan info hebben" tegenover staan. Kijk, dat die verrotte standbyknop uitgeschakeld is, dat is een feature die het disablen waard was :z

Los daarvan, het kunnen uitlezen van signalen op de modem zelf is wel zo handig voor monteurs/installateurs, al heeft een doorsnee gebruiker er weinig aan.

Omgekeerd kost een bug trouwens ook tijd en geld om op te lossen en de kans dat dit hoge prioriteit heeft is erg onwaarschijnlijk (want dienst functioneert gewoon prima). Maar goed, we zullen zien hoe lang het duurt.
Stabiliteit lag hier vrijwel zekerweten aan torrent icm TCM390, komt nu nooit meer voor.
Dat is iig mooi :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ok... van de witte pagina's _/-\o_

Downstream
Freq/Power: 260.000 MHz 4 dBmV
Signal to Noise Ratio: 34 dB

Upstream
Freq/Power: 35.000 MHz 58 dBmV

Goede waarden dus volgens mij... maar wie ben ik? :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Het blijft vaak hangen op Docsis-DHCP? Ik zou je dan willen aanraden om de boel even opnieuw te provisionen.

http://chello.upc.nl/ en even de stappen volgen. De waarden zien er inderdaad vrij goed uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Er blijken meerdere mensen in de buurt een probleem te hebben. Ik had zelf al provisioning bij hen aangedragen als mogelijke oplossing. Momentaal draait alles weer naar behoren en 2341 down is ook voor extreme erg goed. Buren zijn al bezig met de helpdesk dus ik wacht wel af.

Dank. :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Guardian Angel schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 14:27:
Ok... van de witte pagina's _/-\o_

Downstream
Freq/Power: 260.000 MHz 4 dBmV
Signal to Noise Ratio: 34 dB
Niets mis mee idd :z
Upstream
Freq/Power: 35.000 MHz 58 dBmV

Goede waarden dus volgens mij... maar wie ben ik? :)
Ranzige upstream helaas. 58dBmV is out of spec, die modem zou niet meer dan 55dBmV mogen uitzenden. Dat betekent upstreamproblemen. Zou me niet verbazen als je packetloss daar vandaan komt. Om zeker te zijn zou je moeten weten hoe het signaal in de centrale aankomt, maar dat is alleen vanuit de helpdesk uit te lezen.
sylvesterrr schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 14:39:
Het blijft vaak hangen op Docsis-DHCP? Ik zou je dan willen aanraden om de boel even opnieuw te provisionen.
Docsis-DHCP, niet Telephony-DHCP :o

Maareh, provisionen kan geen kwaad, ik vrees alleen dat het ook weinig hiertegen gaat doen.
http://chello.upc.nl/ en even de stappen volgen. De waarden zien er inderdaad vrij goed uit.
Upstream Tx boven de 55dBmV is niet "vrij goed", maar gewoon slecht :o

Dit is natuurlijk wel een momentopname. Als het continu >55dBmV is, kan het gewoon verkeerd binnenhuis geinstalleerd zijn, maar combinatie van trage verbinding (ook bij simpele dingen als websites, dus *ergens* packetloss) en goede downstream met een dergelijke waarde wijst wel sterk op upstream SNR en/of Rx level problemen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
dion_b schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 14:52:
[...]
Docsis-DHCP, niet Telephony-DHCP :o
Ehm, ja. Oops. :X Dit lijkt - zoals je zelf aangeeft - inderdaad op upstreamproblemen.
[...]

Upstream Tx boven de 55dBmV is niet "vrij goed", maar gewoon slecht :o
Nu weet ik het zeker: ik moet beter slapen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

dion_b schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 14:52:
[...]
Ranzige upstream helaas. 58dBmV is out of spec, die modem zou niet meer dan 55dBmV mogen uitzenden. Dat betekent upstreamproblemen. Zou me niet verbazen als je packetloss daar vandaan komt. Om zeker te zijn zou je moeten weten hoe het signaal in de centrale aankomt, maar dat is alleen vanuit de helpdesk uit te lezen.
Ik zou natuurlijk kunnen bellen maar ik denk dat het verstandiger is om even daarmee te wachten tot de problemen bij de diverse buurtgenoten is opgelost. Zou dit probleem extern kunnen liggen of is het absoluut het modem en is die 58 dBvm door mij op een of andere manier te verlagen of is dat alleen door Chello fysiek of op afstand te regelen?

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Guardian Angel schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 20:54:
[...]

Ik zou natuurlijk kunnen bellen maar ik denk dat het verstandiger is om even daarmee te wachten tot de problemen bij de diverse buurtgenoten is opgelost. Zou dit probleem extern kunnen liggen of is het absoluut het modem en is die 58 dBvm door mij op een of andere manier te verlagen of is dat alleen door Chello fysiek of op afstand te regelen?
Is het probleem met de slechte verbinding al bekend bij UPC? Zoja, even afwachten. Is het probleem nog niet bekend, dan melden en eventueel een afspraak maken, ook al weet je bijna zeker dat het probleem niet bij jou thuis ligt!

Ga er niet zomaar klakkeloos vanuit dat het probleem bij UPC bekend is als er buurtgenoten zijn die hetzelfde probleem ervaren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Guardian Angel schreef op zondag 20 augustus 2006 @ 20:54:
[...]

Ik zou natuurlijk kunnen bellen maar ik denk dat het verstandiger is om even daarmee te wachten tot de problemen bij de diverse buurtgenoten is opgelost.
Zoals Sylvester zegt juist niet - misschien heb jij zelfde probleem, dan gaat het idd vanzelf over als het daar ook opgelost is, misschien niet, op basis van deze info valt dat niet te bepalen :o
Zou dit probleem extern kunnen liggen of is het absoluut het modem en is die 58 dBvm door mij op een of andere manier te verlagen of is dat alleen door Chello fysiek of op afstand te regelen?
Er is niets mis met de modem zelf - dat doet alleen wat het hoort te doen. Zodra de CMTS een te laag signaal binnenkrijgt stuurt het een seintje naar de modem om harde te zenden. Zolang de modem nog niet aan de 55dBmV zit is er niets mis, maar voorbij die grens is er wel een probleem - maar daarvan is dit maar een indicator. Waarschijnlijk is er teveel demping op de upstream, waardoor het signaal niet sterk genoeg in de centrale aankomt (wat de uitval val internet en telefonie kan verklaren) en mogelijk ook teveel ruis (vandaar de packetloss en trage verbinding).

Waar het probleem ligt is punt twee. Het kan op iedere willekeurige plek tussen de modem zelf en de centrale liggen. Dan kun je denken aan een brakke kabel binnenhuis (kern kapot), een verzopen kabel buitenhuis, maar ook een versterker die moelijk doet of een kabel in de centrale die los aan het werken is. Als anderen in de buurt ook last hebben van hetzelfde soort probleem zit het er dik in dat het een versterkerprobleem is, maar evengoed kunnen zij op een andere versterker of zelfs centrale liggen :o

Sowieso melden dus, in het 'ergste' geval is het een iets grotere storing waar al aan gewerkt wordt, zo niet is het een kleinere waar nav jouw telefoontje aan gewerkt gaat worden :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

:) We gaan eens aan de slag. Het is en was vanmorgen weer raak.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50739

Ik heb nu al meer dan 2 jaar gedonder met UPC omdat het signaal veel te slecht is, ze sturen telkens opnieuw een monteur en dan is het voor 2 weken goed en dan zakt het signaal weer in.

de laatste keer heeft de monteur(15de al ofzo) alle kabels buiten vervangen (in de kastjes) en het signaal opgekrikt(wat ze elke keer doen), deze stond nu netjes op 54dBmV, na een paar dagen werd dit al hoger en inmiddels zit hij zoals altijd alweer op 61dBmV

Hoe moet ik UPC overtuigen om die hele bende te vervangen? want er zijn meer mensen in de buurt die er last van hebben.

We zijn het inmiddels al zo zat dat we al adsl aangevraagd hebben, maar er zijn meer mensen met klachten dus het zou mooi zijn dat het nou voor eens en altijd opgelost word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

* update *

Sinds 18:50 uur werkt het weer alhoewel..... de waarden zijn nog steeds beroerd. Morgen nog maar eens gaan bellen. Wel jammer dat het 12 uur heeft geduurd. Zonder internet is niet erg maar zonder telefoon.... rampzalig.

Het hele blok zat zonder, dat is een schrale troost.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Anoniem: 50739 schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 21:08:
Ik heb nu al meer dan 2 jaar gedonder met UPC omdat het signaal veel te slecht is, ze sturen telkens opnieuw een monteur en dan is het voor 2 weken goed en dan zakt het signaal weer in.

de laatste keer heeft de monteur(15de al ofzo) alle kabels buiten vervangen (in de kastjes) en het signaal opgekrikt(wat ze elke keer doen), deze stond nu netjes op 54dBmV, na een paar dagen werd dit al hoger en inmiddels zit hij zoals altijd alweer op 61dBmV

Hoe moet ik UPC overtuigen om die hele bende te vervangen? want er zijn meer mensen in de buurt die er last van hebben.

We zijn het inmiddels al zo zat dat we al adsl aangevraagd hebben, maar er zijn meer mensen met klachten dus het zou mooi zijn dat het nou voor eens en altijd opgelost word.
Bij de medewerkers die de afspraak maken om een monteur te sturen moet er al een lampje gaan branden als er binnen korte tijd al een paar monteurs geweest zijn. Dit moet gewoon doorgezet worden naar de juiste personen, en dan komt het helemaal in orde.

/edit: toch maar een alinea weggelaten ivm geheimhoudingsverklaring. :+

[ Voor 13% gewijzigd door Mawlana op 21-08-2006 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:52

MBV

Wat stond daarin? :+

Ik heb hier een vaag probleem: alle routes naar de USA doen het niet 8)7. als ik php.net probeer, loopt de tracert vast in de 2e halte in Amerika, als ik us2.php.net probeer loopt het vast in londen, en fastmail.fm loopt weer ergens anders in londen vast. Verder weet ik geen sites uit mijn hoofd die alleen in Amerika worden gehost, maar dit is best irritant. Het begon op te vallen toen met een zoekterm op google alle hits het niet deden 8)7. Degene op de helpdesk kreeg wel braaf de sites op zijn scherm.
'er zijn al meer klachten, er wordt aan gewerkt' is wat vervelend om te horen, 'k snap ook wel dat hij er verder weinig van kan zeggen. Wie heeft er nog meer last van? Is het alleen Eindhoven ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59080

ik heb er ook al de hele avond last van, ik wilde vanavond een potje poker spelen op www.everestpoker.com en deze was uit de lucht, geen connectie, ook google earth kan niet updaten. php.net doet het hier ook niet.Het lijkt me dus een probleem richting Amerika...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05-2024
Same here... vreemde is dat bij een vriend die een paar honderd meter verderop woont, alles wel gewoon werkt.

Heb dit ook wel eens vaker gehad... maar dat duurde altijd maar een paar uur, dus ik ga er vanuit dat het morgenvroeg wel weer gewoon werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteAlthmAn
  • Niet online
Ahh ik dacht dat ik de enige was, hier ook al last, youtube, imageshack, guru3d en vast nog een hele hoop meer doen het niet hier.

Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63800

van wat ik zelf zie met pingen en wat ik op chello underground zie ligt het probleem ergens in londen.

daar houden al mijn traces op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-05 08:54
SteAlthmAn schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 23:09:
Ahh ik dacht dat ik de enige was, hier ook al last, youtube, imageshack, guru3d en vast nog een hele hoop meer doen het niet hier.
Exact hetzelfde hier. Ik zit in almere overigens. Dit is echt dik balen :( Geen enkele amerikaanse site die et doet en zoek je een proxy server op gaat dat niet omdat die in amerika gehost zijn |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84854

Same here in Hilversum.. Is al vanaf 17:00 uur ofzo.. Misschien iets te maken met het feit dat de tv ook plat lag aan het begin van de avond? Zullen wel ergens iets hebben laten ploffen ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteAlthmAn
  • Niet online
Tv heeft hier de hele avond goed gewerkt voor zover ik weet.
Hier werkt het overigens weer :)

Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Heb er ook flink last van gehad, onderstaande sites deden het iig niet:

www.yahoo.com
www.cnn.com
www.gentoo-portage.com
www.freedesktop.org
- euh, en een aantal prOnsites die ik hier niet ga noemen :+

Tracert gaf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
traceroute to slashdot.org (66.35.250.150), 30 hops max, 40 byte packets
1  192.168.1.1 (192.168.1.1)  0.761 ms  0.856 ms  0.470 ms
2  10.98.128.1 (10.98.128.1)  8.273 ms  5.151 ms  10.984 ms
3  atm11-0.ah00rt03.brain.upc.nl (212.142.23.33)  13.296 ms  11.446 ms  14.493 ms
4  213.46.183.93 (213.46.183.93)  11.896 ms  11.315 ms  13.757 ms
5  213.46.183.5 (213.46.183.5)  15.657 ms  10.915 ms  11.439 ms
6  213.46.183.97 (213.46.183.97)  15.765 ms  12.562 ms  14.729 ms
7  uk-lon01a-rd2-pos-5-0.aorta.net (213.46.160.237)  20.606 ms  19.785 ms  19.402 ms
8  * * *

En dat voor een IP-adres in de 62.194.202.0/23 range

Maar als ik het zo hoor hebben meerdere ranges er last van (no way zit iemand in Almere in zelfde range als ik in Nijmegen). Jammer dat niemand anders IP-range of tracert postte :o

Het ging fout op na de London node van AORTA (UPC's internationale backbone) - ik zou gokken op een glasvezelbreuk onder de oceaan als ik het zo zie, want kijk nu naar tracert:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
traceroute to star.slashdot.org (66.35.250.151), 30 hops max, 40 byte packets
 1  192.168.1.1 (192.168.1.1)  0.697 ms  0.556 ms  0.458 ms
 2  10.98.128.1 (10.98.128.1)  6.854 ms  6.317 ms  5.080 ms
 3  p23001.net.upc.nl (212.142.23.1)  13.183 ms  9.630 ms  15.210 ms
 4  213.46.183.105 (213.46.183.105)  11.777 ms  12.103 ms  9.751 ms
 5  nl-ams02a-rd1-10ge-6-0.aorta.net (213.46.161.153)  12.682 ms  11.584 ms  9.296 ms
 6  uk-lon01a-rd2-pos-5-0.aorta.net (213.46.160.237)  18.208 ms  20.383 ms  17.843 ms
 7  us-nyc01b-rd1-pos-12-0.aorta.net (213.46.160.126)  87.865 ms  89.209 ms  88.077 ms

Hij gaat van uk-lon naar us-nyc - die hop ging mis, dus hoogstwaarschijnlij kabelschade :z

Iig nu hier ook in orde, alles is weer bereikbaar :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eeruku
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-03 08:29
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Tracing route to star.slashdot.org [66.35.250.151]
over a maximum of 30 hops:

1    12 ms     6 ms     5 ms  10.27.0.1
  2    14 ms     7 ms     7 ms  p21193.net.upc.nl [212.142.21.193]
  3     7 ms     6 ms     7 ms  213.46.183.57
  4     6 ms     9 ms     8 ms  213.46.183.102
  5    14 ms    13 ms    15 ms  uk-lon01a-rd2-pos-5-0.aorta.net [213.46.160.237]

6     *        *        *     Request timed out.
  7     *

ging ff goed, maar ligt nu weer plat :<

[ Voor 8% gewijzigd door Eeruku op 22-08-2006 02:21 ]

Power corrupts. Knowledge is power. Study hard. Be evil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dsibma
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 25-05 13:31
Ik had er hier in Leeuwarden vanavond ook last van, inmiddels werkt alles weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Issue resolved hier. De snelheden waren eerst niet beter dan classic (extreme abbo), maar na wat prutsen aan het muurkastje door de monteur werd dat beter. Nou hoop ik de eerste jaren verder weer helemaal niets meer van UPC te horen :+
Maximum snelheid voor chello extreme: 20480 Kbit/sec
Behaalde download snelheid: 18485 Kbit/sec

Maximum upload snelheid voor chello extreme: 2048 Kbit/sec
Behaalde upload snelheid: 1577 Kbit/Sec
Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar Gegevens opgeslagen ? 1624.5 KByte/sec
(=12996 kbps)
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar Gegevens opgeslagen ? 207.1 KByte/sec
(=1657 kbps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TangLeFuzZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-05-2024
USA problemen van gisterenavond zijn opgelost hier zoals verwacht... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 08-04-2024

MrJames

-/

Vraagje :) :

Mijn neefje heeft Chello Light. Probleem is dat als hij een andere UTP kabel van 15 meter aansluit heeft hij geen verbinding. Kabel werkt bij mij thuis op mijn Orange verbinding.
Modem:

Afbeeldingslocatie: http://www.volny.cz/martin.konicek/upc/ptacip-thomson.jpg

Weet er iemand hoe ik dit kan oplossen?/??

Bedankt alvast

[ Voor 13% gewijzigd door MrJames op 22-08-2006 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
MrJames schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 11:22:
Vraagje :) :

Mijn neefje heeft Chello Light. Probleem is dat als hij een andere UTP kabel van 15 meter aansluit heeft hij geen verbinding. Kabel werkt bij mij thuis op mijn Orange verbinding.
Vaag. UTP is UTP, mag ook rustig 100m lang zijn indien van goede kwaliteit. Zeker dat de kabel niet bij hem ergens geknikt ligt?
Modem:

[afbeelding]
Oftewel een Thomson TCM390 - woorden zeggen soms veel meer dan een pic.
Weet er iemand hoe ik dit kan oplossen?/??
Tja, ik denk dat er *iets* anders moet zijn bij hem vergeleken met de situatie bij jou. Is de PC die achter die 15m kabel moet hangen dezelfde als nu achter de kortere kabel? Zo nee kan het gewoon aan de PC liggen :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

Nee het ligt zeker aan de moden van UPC. Zelfde probleem 3 jaar geleden gehad bij chello. Had een Motorola SB5120 en daarop kon ik geen 20 meter aansluiten omdat het gewoon niet deed. Met een 1 meter UPT kabel was er geen probleem maar toen zat mijn PC 2 jaar lang in de woonkamer in plaats van in mijn kamer. Zit nu 1 jaar bij wanadoo en het werkt.

Ik neem altijd de beste kwaliteit van kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sylvesterrr schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 22:10:
[...]

Bij de medewerkers die de afspraak maken om een monteur te sturen moet er al een lampje gaan branden als er binnen korte tijd al een paar monteurs geweest zijn. Dit moet gewoon doorgezet worden naar de juiste personen, en dan komt het helemaal in orde.

/edit: toch maar een alinea weggelaten ivm geheimhoudingsverklaring. :+
Zoals je waarschijnlijk gelezen heb is er al ongeveer 15x een monteur langsgeweest en blijkbaar gaat er niet een lampje branden, zelfs na aandringen van de helpdesk medewerk/monteur niet ;/ alles lijkt lang elkaar heen te werken. blijkbaar heb ik na 2jaar nog steeds niet genoeg doorgezet :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Anoniem: 50739 schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:35:
[...]

Zoals je waarschijnlijk gelezen heb is er al ongeveer 15x een monteur langsgeweest en blijkbaar gaat er niet een lampje branden, zelfs na aandringen van de helpdesk medewerk/monteur niet ;/ alles lijkt lang elkaar heen te werken. blijkbaar heb ik na 2jaar nog steeds niet genoeg doorgezet :s
Stuur me maar een direct message.
MrJames schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:39:
Nee het ligt zeker aan de moden van UPC. Zelfde probleem 3 jaar geleden gehad bij chello. Had een Motorola SB5120 en daarop kon ik geen 20 meter aansluiten omdat het gewoon niet deed. Met een 1 meter UPT kabel was er geen probleem maar toen zat mijn PC 2 jaar lang in de woonkamer in plaats van in mijn kamer. Zit nu 1 jaar bij wanadoo en het werkt.

Dan zou ik toch graag willen weten waarom het met de ene kabel (korte) wel en met de andere (lange) niet werkt... Waarschijnlijk toch een probleempje met de kabel. Forceer de speed&duplex-settings van je netwerkkaart anders eens een keer op 10 of 100mbps half-duplex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
MrJames schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 13:39:
Nee het ligt zeker aan de moden van UPC. Zelfde probleem 3 jaar geleden gehad bij chello. Had een Motorola SB5120
3 jaar terug een Motorola SB5120 :? Dat ding is nog maar net op de markt en naar mijn weten niet in NL in gebruik bij UPC 8)7
en daarop kon ik geen 20 meter aansluiten omdat het gewoon niet deed. Met een 1 meter UPT kabel was er geen probleem maar toen zat mijn PC 2 jaar lang in de woonkamer in plaats van in mijn kamer. Zit nu 1 jaar bij wanadoo en het werkt.
Exact dezelfde kabel als 3 jaar terug of een andere lange kabel? Als het een andere was zegt het natuurlijk niets :o

Ik heb iig een 15m kabel aan mijn Thomson chellomodem (om precies te zijn de 15m kabel die oorspronkelijk bij DHZ meegeleverd was) en nooit problemen gehad met de kabel.
Kan, maar ook de beste kabels houden niet van tussen deuren te zitten, geknakt te worden, door stoelen overreden te worden of al te veel knaagaandacht van een konijn te krijgen. Dat wil niet zeggen dat die dingen gebeurd zijn, maar nooit zaken om zomaar uit te sluiten :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sylvesterrr schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:49:
[...]

Sorry hoor dit begrijp ik ff niet ?:P

Verklaar je nader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 50739 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 12:29:
[...]

Sorry hoor dit begrijp ik ff niet ?:P

Verklaar je nader.
Klik op Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/dm.gif onder zijn nickname.

Zie ook React 1.9.4 forumupgrade maandag 31/07

[ Voor 10% gewijzigd door PcDealer op 23-08-2006 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok ik snap het, dat icoontje staat er bij mij op 1 of andere vage reden niet bij.

Genoeg offtopic gelul :P

• MrJames

MrJames

-/

dion_b schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:59:
[...]

3 jaar terug een Motorola SB5120 :? Dat ding is nog maar net op de markt en naar mijn weten niet in NL in gebruik bij UPC 8)7
Zelfde model welke type het was weet ik niet meer

• MBV
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:52

MBV

Anoniem: 50739 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 23:49:
Ok ik snap het, dat icoontje staat er bij mij op 1 of andere vage reden niet bij.

Genoeg offtopic gelul :P
offtopic:
je moet het eerst in je eigen profiel aanzetten, en dan een dagje wachten of opnieuw inloggen ofzo. Bij mij stond hij er gisteren ook nog niet bij

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
MrJames schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 13:19:
[...]

Zelfde model welke type het was weet ik niet meer
Dus niet zelfde model :o - maar goed, doet er niet toe, heb nooit gehoord van verschillen tussen Motorola modems (of welke kabelmodems dan ook) op dit gebied...

Beantwoord eens de detailvragen die ik en anderen over die kabels gesteld hebben, want daar blijven vrij grote vraagtekens open :o

Oslik blyat! Oslik!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
dion_b schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 15:54:
[...]

Dus niet zelfde model :o - maar goed, doet er niet toe, heb nooit gehoord van verschillen tussen Motorola modems (of welke kabelmodems dan ook) op dit gebied...

Beantwoord eens de detailvragen die ik en anderen over die kabels gesteld hebben, want daar blijven vrij grote vraagtekens open :o
Whatever.. volgens mij schold jij hierboven ook een TCM420 uit voor TCM390 ;)

Anoniem: 77269

Wat is op dit moment de beste combinatie voor Chello Extreme en Router?

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-05 13:55
En router die een 100mbit wanpoort heeft ;) Dus gewoon even specificaties nazoeken.

Anoniem: 77269

Nielsvr schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 17:19:
En router die een 100mbit wanpoort heeft ;) Dus gewoon even specificaties nazoeken.
pricewatch: Linksys WRT54G (4x 100Mbps, 54Mbps) goed? of een ander merk...

• Mawlana
Hier is een leuk lijstje met (on)geschikte routers voor Chello Extreme. De Linksys WRT54G is een top-router, tenzij je de v5 hebt...

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Nielsvr schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 17:19:
Dat is niet genoeg. 100Mbit WAN is een eerste vereiste, maar de throughput moet ook boven de 22Mbit uitkomen. Dat is lang niet altijd zo :o

Mijn Linksys WRT54GL vind ik bijvoorbeeld beetje grillig op Extreme snelheden, ene moment haal ik 18Mbit+ down (=goed zat), ander moment trekt het 8Mbit...

Moet zeggen dat ik dat wel 's avonds getest heb en dat ik niet de moeite genomen heb om zonder router te testen (gebruik de verbinding toch nauwelijks), dus het kan gewoon drukte op het net of drukte bij Speedtest.nl geweest zijn, maar het was zo grillig dat ik eerder aan router dacht.

Tomsnetworking heeft iig benchmarks gedaan, ik meen dat een Netgear als best uit de test kwam, maar lees die review iig :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrJames

MrJames

-/

sylvesterrr schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:49:
[...]

[...]

Dan zou ik toch graag willen weten waarom het met de ene kabel (korte) wel en met de andere (lange) niet werkt... Waarschijnlijk toch een probleempje met de kabel. Forceer de speed&duplex-settings van je netwerkkaart anders eens een keer op 10 of 100mbps half-duplex.
Heb met alles toen zitten spelen ook bij me neef en het werkt niet. Had ook een andere netwerkkaart gekocht maar nee het werkte niet.

Chello support wist er niks van, heb ze vaak genoeg gebeld.
Nu ik bij Wanadoo zit heb ik ze nog nooit gebeld voor support of voor een probleem.
dion_b schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 17:59:
[...]

Kan, maar ook de beste kabels houden niet van tussen deuren te zitten, geknakt te worden, door stoelen overreden te worden of al te veel knaagaandacht van een konijn te krijgen. Dat wil niet zeggen dat die dingen gebeurd zijn, maar nooit zaken om zomaar uit te sluiten :z
Ik had het rustig het pakje geopend en de kabel op de vloer gezet dus niet tussen deuren. Ik wou eerst kijken of tie het deed maar het werkte voor tigste keer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181388

@ _Graphix

Je mag mij via een PM je gegevens wel sturen dat ga ik een kijken wat ik kan doen voor je. 15 maal een monteur is zeker niet de bedoeling.

Ik ben samen met 6 collega's vanuit UPC aangesteld als 'helper' op diverse forums. Het doel is om oplossingen aan te dragen bij algemene klantproblemen. Wij zullen wellicht niet overal en direct op kunnen reageren, maar proberen wel alles te lezen en waar nodig actie te ondernemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:02
Weet iemand wat er met chello aan de hand is ;(. Ik haal maar 200 Kbyte/s van eweka usenet. Terwijl iemand met Chello die 2 km verderop woont ongeveer 700 Kbyte/s haalt :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Anoniem: 181388 schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 10:00:
@ _Graphix

Ik ben samen met 6 collega's vanuit UPC aangesteld als 'helper' op diverse forums. Het doel is om oplossingen aan te dragen bij algemene klantproblemen. Wij zullen wellicht niet overal en direct op kunnen reageren, maar proberen wel alles te lezen en waar nodig actie te ondernemen.
Yes! Nu ik eindelijk daar weg ben bij UPC, beginnen de managers te denken dat wellicht "WoW" alleen niet voldoende is om de Klant tevreden te houden. Een oplossing via een knakker met klote manieren is in mijn ogen meer waard dan een uiterst vriendelijke gozer met blijvend probleem.
Termi schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 17:07:
Weet iemand wat er met chello aan de hand is ;(. Ik haal maar 200 Kbyte/s van eweka usenet. Terwijl iemand met Chello die 2 km verderop woont ongeveer 700 Kbyte/s haalt :?
Kan lokaal zijn, maar aangezien je niet eens vermeldt waar je woont, kunnen we niets voor je doen...

[ Voor 21% gewijzigd door PcDealer op 27-08-2006 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Als zowel jij als de ander chello hebben, lijkt me toch dat je het probleem moet zoeken in de verschillen tussen jullie situaties. Als jullie beide chello hebben is dat het probleem niet :z

Let wel op dat je tegelijkertijd de snelheden meet :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Hmm ik heb er in almere ook last van, plus dat IRC ook de hele tijd weg valt. Als ik test file download van UPC testserver dan gaat het prima maar voor de rest kom ik nergens boven de 200 kb download. (ook met Eweka niet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
SithWarrior schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 22:02:
[...]

Hmm ik heb er in almere ook last van, plus dat IRC ook de hele tijd weg valt. Als ik test file download van UPC testserver dan gaat het prima maar voor de rest kom ik nergens boven de 200 kb download. (ook met Eweka niet)
Dan heb je waarschijnlijk een signaalprobleem. Doe eens een paar goede metingen op verschillende tijdstippen en bel daarna eens naar de helpdesk. Wees trouwens ook duidelijk over b en B - aangezien 1B=8b maakt dat nogal wat uit. 200kb(it)/s is extreem weinig, 200kB(yte)/s is de normale snelheid van chello Easy :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gassie
  • Laatst online: 23-11-2023
Heb al jaren een classic abbo en ben daar behoorlijk tevreden over. Mede om die reden heb ik een maandje geleden digitale televisie en digitale telefonie (i.c.m. downgrade van classic naar light) aangevraagd.

Was ik er maar nooit aan begonnen!!

Sinds het plaatsen van het nieuwe modem heb ik alleen maar problemen gehad met mijn internet verbinding. Eerst was de snelheid om te janken. Deed een kwartier over een mp3-tje downloaden. Vervolgens zit ik al een week zonder email terwijl mijn internetverbinding weer werkt.

In totaal al dik 2 uur met helpdeskmedewerkers aan de telefoon gezeten. Iedere keer weer het verhaal vertellen, gaan ze weer mijn wachtwoord resetten (wat toch niet werkt). Er wordt iedere keer toegezegd dat het binnen zoveel dagen opgelost is. En als ik dan weer bel als het niet is opgelost dan wordt ik weer aan het lijntje gehouden.

Hoewel ik altijd tevreden ben geweest zit ik nu niet ver bij een overstap naar een andere provider vandaan.

Let's get lost! I know the way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

dion_b schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 09:27:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk een signaalprobleem. Doe eens een paar goede metingen op verschillende tijdstippen en bel daarna eens naar de helpdesk. Wees trouwens ook duidelijk over b en B - aangezien 1B=8b maakt dat nogal wat uit. 200kb(it)/s is extreem weinig, 200kB(yte)/s is de normale snelheid van chello Easy :o
Je hebt gelijk (ik heb trouwens chello classic)
(Zware frustratie modus)
En signaal metingen, ik zou wel willen, waar het niet dat die focking modem pagina WIT is al zinds sint juttemis
(/Zware frustratie modus)

En download test tja, tis de hele tijd traag, maar ik ben niet de enige, heb net wat even bij mede chello almere-haven gebruikers wat rond gevraagd daar is het ook erg traag over het algemeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
SithWarrior schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 20:14:
[...]

Je hebt gelijk (ik heb trouwens chello classic)
(Zware frustratie modus)
En signaal metingen, ik zou wel willen, waar het niet dat die focking modem pagina WIT is al zinds sint juttemis
(/Zware frustratie modus)
Thomson dus... wanneerd gaat die bug opgelost worden...? :X

Maareh, ik had het over snelheidsmetingen :z
En download test tja, tis de hele tijd traag, maar ik ben niet de enige, heb net wat even bij mede chello almere-haven gebruikers wat rond gevraagd daar is het ook erg traag over het algemeen.
Ook al is het hele tijd traag, er is een enorm verschil tussen 's ochtends 4Mbit en 's avonds 2Mbit, of 's ochtends 2Mbit en 's avonds 2Mbt. In het eerste geval is er duidelijk een capaciteitsprobleem, in het tweede geval moet het eerdere ergens een instelling zijn (en dat kan overal van PC tot UPC backbone zijn - zelf kun je natuurlijk PC en router uitsluiten door een paar verschillende PCs op die modem aan te sluiten).

Als je dus PC en router uitgesloten hebt zit er niets anders op dan de helpdesk te bellen met je metingen erbij :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blix
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-04 16:50
Oi,

Ik heb nu Wanadoo Family (20/1) en wil graag overstappen naar een andere internet verbinding (en dus telefoon). Ik heb vroeger UPC gehad en het was wel aardig, beetje vaak down etc. Mijn vraag is nu is dit een goeie keuze pingwise, kan ik beter voor een ADSL2+ verbinding gaan of een Kabel abbo. Ik en mijn broer zijn fanatieke gamers en vinden ze 50/60 pings naar Nederlandse servers niet bepaald fijn met het Wanadoo abbonoment, ik weet dat je met bijvoorbeeld XS4ALL al veel beter uitbent dan Wanadoo. Maar 20/2 en telefonie voor 60 euro p/m klinkt erg fijn. Kan iemand mij misschien vertellen hoe het zit met pingsnelheiden vergeleken tot ADSL abbonomenten (bv XS4ALL).

edit, ik woon in hartje Amsterdam.

edit2, ik hoorde dat je maar één PC aan je verbinding kan hangen of iets dergelijks, klopt dit? Het is dus niet mogelijk om er gewoon een switch aan te hangen?

Dyslectie included, alvast bedankt ;)

[ Voor 11% gewijzigd door blix op 29-08-2006 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

blix schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:14:

edit2, ik hoorde dat je maar één PC aan je verbinding kan hangen of iets dergelijks, klopt dit? Het is dus niet mogelijk om er gewoon een switch aan te hangen?

Dyslectie included, alvast bedankt ;)
Router er achter dan is het geen probleem.

Pagina: 1 ... 4 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.