UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 3 ... 103 Laatste
Acties:
  • 804.787 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Lekker ze hebben voor de Thomson TCM390 de status pagina in dat ding uitgezet, waar was dat nou weer voor nodig? (volgens mij hebben ze de firmware geupgrade)

Ik krijg nu een blanke pagina bij: http://192.168.100.1/main_page.asp

Nu kan ik die waardes niet meer checken :(

[ Voor 45% gewijzigd door SithWarrior op 18-05-2006 19:27 ]

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten810
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:06
Welcome to the club! Op mijn Arris kan ik ook niet op de statuspagina tenzij ik telefonie van Upc zou hebben, wat ik dus niet heb |:(
Opzich jammer dat ze zulke acties doen want mensen die het wel boeit of hun signaalwaardes nog goed zijn kunnen nou niks meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Idd zeer vervelend, ik gebruikte die waardes om te checken of mijn versterker nog goed bezig was en helemaal toen ik hem er net tussen had gezet. Heb hem afgesteld door die waardes in de gaten te houden, anders was dat bijna onmogelijk geweest...

Plus het feit dat als ik storing had ik door die status pagina wel ongeveer kon zien of bijvoorbeeld kabel aan mijn kant rot was.

[ Voor 22% gewijzigd door SithWarrior op 18-05-2006 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Ik ben onderhand echt ten einde raad. Chello (classic, geen telefonie) is hier werkelijk om te huilen. Eerst dacht ik dat het aan de router van mijn netwerk lag (Netgear MR814 met bekende designfout), dat bleek niet het geval te zijn.

De snelheden zijn echt absurd laag en dan bedoel ik dus echt <56K-snelheid. Surfen gaat nog nét,
maar je moet geen pagina's met flash openen, dan hangt-ie gewoon. Wat ik zelf al geprobeerd heb:

1. router ertussenuit en mijn PC als enige provisionen > het is even snel, daarna zakt het als een plumpudding in tot ~5 k/s
2. spy- ad- et cetera-ware is niet aanwezig. Dit doet zich op alle PC's voor.
3. Modem tig keer gereset.
4. Lijnwaardes (down en up) van het modem (Thomsom 390) zijn prima, binnen alle acceptabele marges. TV-beeld is ook goed.
5. opnieuw provisionen van wat dan ook helpt niets.
6. het rare is dat pingen wel snel gaat: ook is er geen packetloss. Het is puur de bandbreedte die echt op nul komma niks blijft hangen.

Ik heb echt al tientallen euro's verbeld aan de UPC-helpdesk maar niemand kan me helpen. Ja meneer, het moet gewoon werken als u X of Y doet...moet je de hele boel wéér vantevoren uitleggen. Laatst eentje aan de lijn gehad die niet wist wat de provisioning-service was. :)

Maar goed, long story short en niet ranten, wat kan dit zijn? Excuus als het een voor de hand liggende oplossing is, maar ik ben echt zwaar geïrriteerd hierdoor.

[ Voor 7% gewijzigd door nare man op 18-05-2006 22:03 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ach, waarschijnlijk heb je het al geprobeerd, maar het zijn in ieder geval een twee tests waaruit elke helpdesker zal moeten concluderen dat het probleem bij Chello zit:

- test verschillende UTP-kabels
- test op verschillende pc's met een Knoppix Live cd

Uiteraard beiden zonder router ertussen. Met verschillende UTP's om die als oorzaak uit te sluiten, verschillende pc's om hardware uit te sluiten, Knoppix Live om OS en software/malware uit te sluiten. Tot slot neem ik wel aan dat je modem vlak bij je AOP zit aangesloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Geef eens even wat specifieker info:

- waar woon je? (gemeente)
- wat zijn de signaalwaardes die je via je modem meet? (192.168.100.1)
- wat gebeurt er als je met andere PC online gaatr?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropos
  • Niet online
dion_b schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 01:20:
De 'diagnostics' pagina van mijn Thomson pagina blijft overigens ook leeg, net als door anderen hierboven genoemd. Heb jij enig idee waarom Chello deze info niet meer laat inzien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Ik ga mijn probleem toch maar een plaatsen hier.

Ik heb een Chello Extreme verbinding met een Linksys WRT54G v3.1 met standaar firmware. Deze verbinding werkt altijd perfect maar het wil af en toe wel eens gebeuren dat Internet Explorer geen websites meer kan vinden. Ik heb nog wel een verbinding want mijn msn blijft gewoon ingelogd, en ik heb gewoon nog verbinding met sommige programma's. Als dit gebeurt moet ik even mijn browser windows afsluiten (IE6)...even wachten en dan gaat hij weer.

Is dit een probleem wat ik hier kan posten ??? vind het een beetje lullig om nou een heel topic hierover te gaan starten.

Denk zelf dat er iets even met de DNS resolving misgaat...maar weet alleen niet waar. PC..Router of Chello ??

Edit: Ik draai XP SP2 met alle updates, WRT54G Firmware Version : v4.20, A8N-SLI onboard netwerk kaart en die is ingesteld op 100mb half. Verder geen firewall draaien behalve die van XP zelf en AVG free.

Extra info (misschien niet relevant ...maar toch)

RF Parameters
Downstream
Freq/Power: 260.000 MHz 4 dBmV
Signal to Noise Ratio: 31 dB
Modulation: QAM64

--------------------------------------------------------------------------------
Upstream
Freq/Power: 35.000 MHz 44 dBmV
Channel Type: DOCSIS 1.x (TDMA)

Symbol Rate: 2560 kSym/sec

Modulation: QAM16

Status
System Uptime: 19 days 16h:27m:36s
Computers Detected: 1
CM Status: Telephony-AC Power Iso OFF Reg Complete
WAN Isolation: OFF-Access to WAN is allowed
Time and Date: FRI MAY 19 11:37:02 2006

[ Voor 39% gewijzigd door Tranzy op 19-05-2006 10:42 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
nare man schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 22:02:
Ik ben onderhand echt ten einde raad. Chello (classic, geen telefonie) is hier werkelijk om te huilen. Eerst dacht ik dat het aan de router van mijn netwerk lag (Netgear MR814 met bekende designfout), dat bleek niet het geval te zijn.

De snelheden zijn echt absurd laag en dan bedoel ik dus echt <56K-snelheid. Surfen gaat nog nét,
maar je moet geen pagina's met flash openen, dan hangt-ie gewoon. Wat ik zelf al geprobeerd heb:

1. router ertussenuit en mijn PC als enige provisionen > het is even snel, daarna zakt het als een plumpudding in tot ~5 k/s
2. spy- ad- et cetera-ware is niet aanwezig. Dit doet zich op alle PC's voor.
3. Modem tig keer gereset.
4. Lijnwaardes (down en up) van het modem (Thomsom 390) zijn prima, binnen alle acceptabele marges. TV-beeld is ook goed.
5. opnieuw provisionen van wat dan ook helpt niets.
6. het rare is dat pingen wel snel gaat: ook is er geen packetloss. Het is puur de bandbreedte die echt op nul komma niks blijft hangen.

Ik heb echt al tientallen euro's verbeld aan de UPC-helpdesk maar niemand kan me helpen. Ja meneer, het moet gewoon werken als u X of Y doet...moet je de hele boel wéér vantevoren uitleggen. Laatst eentje aan de lijn gehad die niet wist wat de provisioning-service was. :)

Maar goed, long story short en niet ranten, wat kan dit zijn? Excuus als het een voor de hand liggende oplossing is, maar ik ben echt zwaar geïrriteerd hierdoor.
probeer het modem bij iemand anders in de muur te pluggen... die ook chello heeft als die daarna ook traag blijft heb je een kapot modem of een corrupte config file (probeer allebij de gebruikersnamen dus die van jou en die van hem/haar), als die daar dan wel snel is dan moet je nog maar eens binnen gaan zoeken... het modem kan je namelijk overal gebruiken.
heb je je netwerk kaarten wel op 100mbit HALF duplex staan... dit KAN... nog weleens met elkaar gaan buggen..

suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
dion_b schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 01:20:
Geef eens even wat specifieker info:

- waar woon je? (gemeente)
- wat gebeurt er als je met andere PC online gaatr?
- Rotterdam-West.
- Down path SNR ~40 dB, signal strength -0.5 à -0.7 dBmV, modulation 256 QAM. Return path 56 dBmV en 64 QAM. Error rate geeft 0.000% aan.
- Andere computers geven exact hetzelfde resultaat.

Het zou leuk zijn om te testen maar de mogelijkheid om bij 'een ander die ook Chello heeft' te werken is er niet. Verder heb ik natuurlijk die halfduplextruc geprobeerd > geen resultaat.

Tropos: is allemaal al gebeurd: andere/kortere UTP-kabels, router ertussen uit, meerdere PC's, ander OS inclusief Knoppix. Geen succes.

[ Voor 18% gewijzigd door nare man op 19-05-2006 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
nare man schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 15:13:
[...]

- Rotterdam-West.
- Down path SNR ~40 dB, signal strength -0.5 à -0.7 dBmV, modulation 256 QAM. Return path 56 dBmV en 64 QAM. Error rate geeft 0.000% aan.
- Andere computers geven exact hetzelfde resultaat.

Het zou leuk zijn om te testen maar de mogelijkheid om bij 'een ander die ook Chello heeft' te werken is er niet. Verder heb ik natuurlijk die halfduplextruc geprobeerd > geen resultaat.

Tropos: is allemaal al gebeurd: andere/kortere UTP-kabels, router ertussen uit, meerdere PC's, ander OS inclusief Knoppix. Geen succes.
OK, dat is veel uitgesloten- prima downstream, OK upstream signaal, niet PC HW/SW-specifiek, geen duplex mismatch.

Als je pingtijden wel in orde zijn klinkt het bijna alsof je modem op een verkeerde snelheid ingesteld staat. Maar goed, lijkt me dat dat op de helpdesk zowat als eerst nagekeken zal zijn. Als dat goed staat ben ik bang hier weinig zinnigs over te kunnen zeggen (als dat niet goed blijkt te staan heb je recht op een aardige vergoeding uit de UPC Garantieplan trouwens...)
Tropos schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 01:57:
[...]

De 'diagnostics' pagina van mijn Thomson pagina blijft overigens ook leeg, net als door anderen hierboven genoemd. Heb jij enig idee waarom Chello deze info niet meer laat inzien?
Zowel nare man als ik hebben ook Thomson modems en wij kunnen wel die dingen uitlezen, dus lijkt het me niet iets wat UPC (chello is een product, geen bedrijf) aan het doen is.

Sowieso rare gedachtengang dat er gelijk kwade opzet in het spel is ipv gewoon een storing, configuratiefout ofzo al zou het door UPC komen :Z

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 19-05-2006 16:40 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
dion_b schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 16:39:
[...]

OK, dat is veel uitgesloten- prima downstream, OK upstream signaal, niet PC HW/SW-specifiek, geen duplex mismatch.

Als je pingtijden wel in orde zijn klinkt het bijna alsof je modem op een verkeerde snelheid ingesteld staat. Maar goed, lijkt me dat dat op de helpdesk zowat als eerst nagekeken zal zijn. Als dat goed staat ben ik bang hier weinig zinnigs over te kunnen zeggen (als dat niet goed blijkt te staan heb je recht op een aardige vergoeding uit de UPC Garantieplan trouwens...)
Morgen nog maar eens bellen dan, al moet je bij zoiets ook in de gaten houden of het je uiteindelijk niet méér kost aan telefoontikken dan het vaste bedrag dat je kwijt zou zijn om over te stappen naar een andere provider, want daar denken wij nu aan, maar we willen ze nog wel een kans geven :)

'Verkeerde snelheid' kan ik me ook haast niet voorstellen. Het is namelijk zo dat het updaten van de grouplist op usenet wel redelijk snel gaat (news.rott.chello.nl). Daar haal ik wel zo'n ~110 K, max (natuurlijk nog steeds veel te weinig voor een abo van 8192/1024 maar vooruit). Het downloaden zelf gaat echter met ~32 K maximaal, ik heb gehoord dat het door een cap komt, maar ook bij downloaden van gewone snelle webservers is het huilen met de pet op.

Zo word ik bijvoorbeeld bij UPC Helpdesk standaard gevraagd om de resultaten van de download-test die je per regio kunt uitvoeren via UPC.nl. Maar ja, wat moet je als je daar nooit een definitief antwoord uitkrijgt, omdat hij meestal al bij 'Save file...' blijft hangen zonder ooit de 1% te bereiken? :(

Wat overigens opmerkelijk is, is dat ná provisioning de snelheid eventjes ( ~5 minuten) op hoog niveau ligt (~850 K, zoals het hoort). Maar daarna zakt het meteen in zonder duidelijk aanwijsbare oorzaak.

[ Voor 7% gewijzigd door nare man op 19-05-2006 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tropos
  • Niet online
[...]Sowieso rare gedachtengang dat er gelijk kwade opzet in het spel is ipv gewoon een storing, configuratiefout ofzo al zou het door UPC komen :Z
Hmm, ik bedoelde dan ook niet te zeggen dat dat kwade opzet is. Wellicht heeft UPC een goede reden om die pagina bewust 'uit te schakelen'. Of misschien is het een storing? Of er gaat iets op mijn pc mis? Daarom vroeg ik het ook, of jij daar meer van wist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

[...]

Zowel nare man als ik hebben ook Thomson modems en wij kunnen wel die dingen uitlezen, dus lijkt het me niet iets wat UPC (chello is een product, geen bedrijf) aan het doen is.

Sowieso rare gedachtengang dat er gelijk kwade opzet in het spel is ipv gewoon een storing, configuratiefout ofzo al zou het door UPC komen :Z
Ik zou niet weten door wie anders, laaste keer i checked kan ik andere firmware in mijn modem laden, de enige die daar mee kan klooien is UPC en niet de eindgebruiker.

Bij de event log zit ook ineens een knop waar mee je het log kan clearen, dus er zal wel iets veranderd zijn bij aantal users :P

[ Voor 10% gewijzigd door SithWarrior op 19-05-2006 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Grmbl...

Na een reset modem (wegens routerprobleem, ding liep vast zonder lease vrij te geven, dus moest ook modem gereset worden) blijkbaar iets nieuws ingeladen en opeens ook hier niet mogelijk de diagnostiek te bekijken.

Het lijkt overigens erg op een bug in de software, ipv een melding als "restricted" oid blijft de centrale deel van het scherm gewoon blanco.

Iig storingsmelding gedaan met http://www.upc.nl/qmail - ben benieuwd naar reactie :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Dus toch geen fout van de eindgebruiker ;) Maar em heb ook maar eens zo een formuliertje ingevuld met hoe dat nou precies zit. Heb het nu al bijna week dus vond het eens tijd worden om vragen te gaan stellen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

[...]

Nou, ik kan sinds kort ook niet meer m'n signaalwaarden bekijken in m'n Thomson-modem. De 'main' en 'diagnostics' pagina's blijven leeg, de 'event log' en 'initial scan' doen 't nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
dion_b schreef op zondag 21 mei 2006 @ 15:13:
Grmbl...

Na een reset modem (wegens routerprobleem, ding liep vast zonder lease vrij te geven, dus moest ook modem gereset worden) blijkbaar iets nieuws ingeladen en opeens ook hier niet mogelijk de diagnostiek te bekijken.

Het lijkt overigens erg op een bug in de software, ipv een melding als "restricted" oid blijft de centrale deel van het scherm gewoon blanco.

Iig storingsmelding gedaan met http://www.upc.nl/qmail - ben benieuwd naar reactie :z
Ja, hier nu ook, maar dan iets anders. Ik deed een frequency autoscan, daarna was het modem eventjes (~15 minuten) gewoon snel, zoals het hoort met Chello Classic. Nu is het weer verschrikkelijk en kan ik de diagnostics niet meer bekijken, maar ik zie helemaal niets: IE blijft eeuwig hangen bij het laadbalkje of geeft een 404.

Ik begin echt te vermoeden dat mijn modem gewoon gaar is:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Hmm op mijn vraag over die interface van de modem, of liever gezegt het weg blijven er van kreeg ik een reactie met daar in dat ik modem even moest reseten, maar ja dat lost natuurlijk het probleem niet op. Dus heb maar terug gemaild met wat er exact niet klopte, inclusief screenshots en paar internet topics om aan te geven dat ik niet de enige ben met dit probleem.

Dit was al weer paar dagen terug, nog niks van gehoord. Iemand anders wel al reactie gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sylvesterrr schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 18:15:
Als je ook Digitale Telefonie hebt besteld, krijg je een nieuw eMTA-modem. Met dit modem kun je zowel telefoneren als internetten.
Ja vanaf 19 mei kan ik de post verwachtten, vrij rekbaar dus ;)

Maar de upload is nu verdubbeld, down gaat kennelijk niet sneller, wacht rustig af, thanx for reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 14:12:
[...]

Ja vanaf 19 mei kan ik de post verwachtten, vrij rekbaar dus ;)
[...]
Ligt aan TPG Post en of er iemand thuis is. Zou op de 19e dan aangeboden moeten worden.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
SithWarrior schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 12:59:
Hmm op mijn vraag over die interface van de modem, of liever gezegt het weg blijven er van kreeg ik een reactie met daar in dat ik modem even moest reseten, maar ja dat lost natuurlijk het probleem niet op. Dus heb maar terug gemaild met wat er exact niet klopte, inclusief screenshots en paar internet topics om aan te geven dat ik niet de enige ben met dit probleem.

Dit was al weer paar dagen terug, nog niks van gehoord. Iemand anders wel al reactie gehad?
Yup, keurig nette reply gekregen met de melding dat de statuspagina nooit een officieel ondersteund onderdeel van de dienst is geweest, dus dat er geen recht oid op is, maar dat men desalniettemin niets gehoord had over een opzettelijke uitschakeling, dus zou men navraag doen en contact opnemen als men meer wist. Als het niet bedoeld uitegeschakeld was zou er een interne storingsmelding gedaan worden.

Vooral een beleefde manier om te zeggen dat men van niets weet ;)

Benieuwd naar verdere verloop...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcDealer schreef op vrijdag 26 mei 2006 @ 15:53:
[...]

Ligt aan TPG Post en of er iemand thuis is. Zou op de 19e dan aangeboden moeten worden.
Geen tpg gezien en ook geen kaartje in de bus ... maandag maar bellen.

Volgens 'mijn diensten' op upc.nl heb ik extreme (niet aan snelheid te zien), maar geen telefoon en ik krijg net een factuur binnen voor 'classic' .... je moet ook niets wijzigen bij upc 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 22:09:
[...]

Geen tpg gezien en ook geen kaartje in de bus ... maandag maar bellen.
TPG Post laat ook niet altijd een kaartje achter zoals wel zou moeten. Je kunt een T&T-nummer opvragen bij UPC.
Volgens 'mijn diensten' op upc.nl heb ik extreme (niet aan snelheid te zien), maar geen telefoon en ik krijg net een factuur binnen voor 'classic' .... je moet ook niets wijzigen bij upc 8)7
Wanneer is het aangevraagd?

[ Voor 3% gewijzigd door PcDealer op 07-06-2006 19:59 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog meer mensen met problemen met digitale telefonie van UPC? Krijg geen kiestoon (ook niet na reset modem....), en als ik mezelf bel lijkt 'ie wel over te gaan, maar het toestel rinkelt niet.....
Gister merkte ik het dat het niet werkte. Omgeving Ermelo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Wat doen de telefonie 1 en 2 lampjes op de modem? Branden ze? Knipperen ze? En als je de hoorn opneemt, gaat tel. 1 dan knipperen? Zo nee, dan vermoed ik een bekabelingsprobleem. Kijk de bekabeling tussen de modem en het toestel na, sluit het toestel eens rechtstreeks aan op de modem, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
En als je een Arris-modem hebt: ga naar de status-pagina van je modem en post hier wat er bij CM State staat. Ook altijd handig om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bergen schreef op zondag 28 mei 2006 @ 21:59:
Wat doen de telefonie 1 en 2 lampjes op de modem? Branden ze? Knipperen ze? En als je de hoorn opneemt, gaat tel. 1 dan knipperen? Zo nee, dan vermoed ik een bekabelingsprobleem. Kijk de bekabeling tussen de modem en het toestel na, sluit het toestel eens rechtstreeks aan op de modem, etc.
Statuspagina van het modem zag er niet vreemd uit, dus daarom dacht ik aan een algemene(re) storing. Dag ervoor had ik nog uitgebreid gebeld.....
Maar zoals Bergen al melde, bleek het inderdaad een los draadje te zijn in de WCD.... Ik weet dat ik hard praat door de telefoon, maar dat daardoor de draadjes losgaan |:( Maar goed, dank voor jullie tips, daardoor is't weer opgelost.

Zou het niet netjes zijn als UPC voor telefonie-storingen een gratis telefoonnummer zou inrichten? (Niet voor dit geval, maar lijkt me wel klantvriendelijk, en stimuleerd hun om wat sneller actie te ondernemen.) Tevens kon ik nergens een statuspagina vinden bij UPC....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 11:27:
[...]

Statuspagina van het modem zag er niet vreemd uit, dus daarom dacht ik aan een algemene(re) storing. Dag ervoor had ik nog uitgebreid gebeld.....
Juist bij een algemene storing kun je verwachten dat de status niet zo best zou zijn. Post voortaan exacte signaalwaardes van die statuspagina als je er wel bij kunt en denkt dat het "er niet vreemd" uitziet.
Maar zoals Bergen al melde, bleek het inderdaad een los draadje te zijn in de WCD.... Ik weet dat ik hard praat door de telefoon, maar dat daardoor de draadjes losgaan |:( Maar goed, dank voor jullie tips, daardoor is't weer opgelost.
Kan ook gewoon rek&trek zijn bij veranderende temperatuur (het is weer lente...), of een tik van de stofzuiger of.. of... :z
Zou het niet netjes zijn als UPC voor telefonie-storingen een gratis telefoonnummer zou inrichten? (Niet voor dit geval, maar lijkt me wel klantvriendelijk, en stimuleerd hun om wat sneller actie te ondernemen.) Tevens kon ik nergens een statuspagina vinden bij UPC....
UPC moet (net zoals zowat ieder bedrijf trouwens) al fors toeleggen op de 10c/min die nu betaald wordt. Reden om niet volledig gratis te doen is omdat je dan ongelofelijk veel last krijgt van grappenmakers of gewoon klanten van andere bedrijven die denken "gratis, ik probeer hen eerst even"- zie ook:
Bedrijven stoppen met gratis 0800-nummers
Steeds meer bedrijven ruilen hun gratis 0800-nummer in voor betaalde 0900-nummers, meldt de Vereniging voor Bedrijfstelecommunicatie Grootverbruikers (BTG).

Grap
Vooral treiter- en onzinoproepen vanaf mobiele telefoons kosten de bedrijven jaarlijks miljoenen. Vooral jongeren met prepaid-mobieltjes zouden de gratis nummers voor de grap bellen.

Dure grap
De 0800-nummers worden nu nog vooral gebruikt omdat ze klantvriendelijk zijn. Maar de telefoontjes vanaf een mobiel kosten de bedrijven al gauw enkele euro's per gesprek, terwijl de mobiele beller niets betaalt.
Bron:
http://www.rtl.nl/(/actue...12_0500_bedrijven_088.xml

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op maandag 29 mei 2006 @ 12:09:
[...]

Juist bij een algemene storing kun je verwachten dat de status niet zo best zou zijn. Post voortaan exacte signaalwaardes van die statuspagina als je er wel bij kunt en denkt dat het "er niet vreemd" uitziet.

[...]

Kan ook gewoon rek&trek zijn bij veranderende temperatuur (het is weer lente...), of een tik van de stofzuiger of.. of... :z

[...]

UPC moet (net zoals zowat ieder bedrijf trouwens) al fors toeleggen op de 10c/min die nu betaald wordt. Reden om niet volledig gratis te doen is omdat je dan ongelofelijk veel last krijgt van grappenmakers of gewoon klanten van andere bedrijven die denken "gratis, ik probeer hen eerst even"- zie ook:

[...]

Bron:
http://www.rtl.nl/(/actue...12_0500_bedrijven_088.xml
Statuspagina van het modem kan ik prima zelf interpreteren, en omdat ik een algemene(re) storing verwachte heb ik hier gepost. Lijkt me dat er prima een storing kan zijn, en dan mijn modem ook nog een prima 'intrained'. Zeker bij een algemene(re) storing.

Het is de eerste keer dat er bij mij 'zomaar' een draad ergens los gaat, dus daar had ik even geen rekening mee gehouden. Helaas was het m'n eigen prutswerk, en kan ik niemand daarvan de schuld geven. 8)7

Overigens zou het me meer vertrouwen inboezemen als ik wel een gratis nummer voor de telefonie-helpdesk zou hebben. Beetje vreemd dat dat niet gedaan wordt doordat er een aantal lieden zijn die de HD pesten. Overigens lijkt het me gezien de tarieven dat ze er behoorlijk aan verdienen, zeker als je't vergelijkt met de tarieven van bijvoorbeeld tiscali. Ook de kwaliteit vind ik zeer matig (het lijkt wel half-duplex, als je begint te praten hoor je de ander bijna niet meer). Heb het nu een jaartje gehad, maar wat mij betreft gaat het er weer uit. Gebruik wel een voip-programma's.

En de status-pagina, ook te duur?
(sorry, moest weer even reageren.... Hopelijk gaat je humeur niet nog verder achteruit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PcDealer schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 23:34:
[...]
TPG Post laat ook niet altijd een kaartje achter zoals wel zou moeten. Je kunt een T&T-nummer opvragn bij UPC.

[...]

Wanneer is het aangevraagd?
De 13e aangevraagd. Vandaag gebeld en een vriendelijk man zou het allemaal uitzoeken en me later deze week terugbellen .... 's middags werd ik door een collega van hem gebeld die was op zoek naar m'n buurman onder mijn telefoonnummer dus .... Te toevallig m.i. dus het hele verhaal maar uitgelegd en dat ik wel vermoedde dat ie mij zocht. Ben nog 4x teruggebeld, wat is u naam, rekeningnummer etc. etc. Mijn volharden dat al die gegevens toch ergens in de pc moeten staan hielpen niet echt, niemand snapte er iets van, ik heb een pak brieven hier liggen, maar die order is verder zoek ofzo. Dus order opnieuw opgegeven.
Order wordt doorgelopen, borgverhaal, ik vertel dat ik al classic heb en dus al borg heb betaald (ooit) wat gaan we daar aan doen ? Oh dan hoeven we geen ander modem te sturen want die heeft u dus al 8)7

Ik heb nu al spijt volgens mij .... en ik kreeg opeens het idee dat ik helemaal niet sprak met UPC-verkoop (dus toch toeval) maar weer met dat marketing gedoe die zich voor upc uitgeven alwaar je order in zo'n voice-record voicebox wordt opgenomen. Juist die hadden moeten weten dat ze me vorige week al 'aangesmeerd' hadden.

Ik wacht het wel af, tis op z'n minst rommelig te noemen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2006 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 29 mei 2006 @ 12:49:
[...]

Statuspagina van het modem kan ik prima zelf interpreteren, en omdat ik een algemene(re) storing verwachte heb ik hier gepost. Lijkt me dat er prima een storing kan zijn, en dan mijn modem ook nog een prima 'intrained'. Zeker bij een algemene(re) storing.
Tja, als je zeker weet dat je het zelf kan interpreteren is dat best, maar dan kunnen wij niet bepaald helpen :o

Zeker bij telefonie is het hebben van goede signaalwaardes maar het begin, de status en logs van de MTA kunnen ook eea vertellen.
Het is de eerste keer dat er bij mij 'zomaar' een draad ergens los gaat, dus daar had ik even geen rekening mee gehouden. Helaas was het m'n eigen prutswerk, en kan ik niemand daarvan de schuld geven. 8)7
Tja, kan altijd gebeuren :z
Doet me denken hoe ik afgelopen week een halfuur achter mijn 19" rack verkrampt draden heb zitten controleren omdat de rechterspeaker uitgevallen was. Oorzaak bleek gewoon de balance control in software te zijn 8)7
Overigens zou het me meer vertrouwen inboezemen als ik wel een gratis nummer voor de telefonie-helpdesk zou hebben. Beetje vreemd dat dat niet gedaan wordt doordat er een aantal lieden zijn die de HD pesten. Overigens lijkt het me gezien de tarieven dat ze er behoorlijk aan verdienen, zeker als je't vergelijkt met de tarieven van bijvoorbeeld tiscali.
Doe gewoon een simpele rekensom:

10c/min = EUR 6/u. Min BTW hou je EUR 5 over.

Om er geld aan over te houden zou UPC dus met die EUR 5 per uur de helpdesk-aap, de PC waar hij achter zit, de supervisor die hem achterna zit, de netwerk waar dat aan hangt, het gebouw waar het inzit, etc... etc... etc... moeten betalen en nog geld over moeten houden. Aangezien EUR 5/u ruim onder minimumloon is, kun je nagaan dat zelfs met het dubbele nog geld toegelegd zou moeten worden door UPC :o
Ook de kwaliteit vind ik zeer matig (het lijkt wel half-duplex, als je begint te praten hoor je de ander bijna niet meer). Heb het nu een jaartje gehad, maar wat mij betreft gaat het er weer uit. Gebruik wel een voip-programma's.
Kwaliteit van de helpdesk of van de telefonie? :+

Als het over de aansluiting zelf gaat, zou ik eerst en vooral kijken hoe het klinkt met een goede ouderwetse telefoon met draad. DECT toestellen zijn ranzig...
En de status-pagina, ook te duur?
(sorry, moest weer even reageren.... Hopelijk gaat je humeur niet nog verder achteruit ;)
Tssk, dat is gewoon een bug :z

Waarschijnlijk scheelt het zelfs kosten als mensen eea zelf kunnen bekijken ipv te moeten bellen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 29-05-2006 17:36 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op maandag 29 mei 2006 @ 17:34:
[...]

Tja, als je zeker weet dat je het zelf kan interpreteren is dat best, maar dan kunnen wij niet bepaald helpen :o
Vraag was ook
Nog meer mensen met problemen met digitale telefonie van UPC?
en niet van ik heb een probleem met m'n modem.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 18:33:
[...]

Vraag was ook
[...]

en niet van ik heb een probleem met m'n modem.... |:(
Ja, er zijn vast meer mensen met problemen met digitale telefonie, maar:

1) dit is een chello vragen & problemen topic, telefonie is hier offtopic
2) zoals in de topicstart uitgelegd staat is het hier nadrukkelijk niet de bedoeling om gal te spuien maar om samen naar oplossingen te werken (iets wat overigens voor heel GoT geldt), dat kan alleen als je volledige info post - oftewel niets anders dan gewoon in de GoT Huisregels in algemene zin staat :o
Zonder die info is namelijk totaal niet te beoordelen of jij en eventuele andere namelijk dezelfde probleem hebben of dat het gewoon puur toeval is (wat in geval van gepruts met kabels zeer aannemelijk is...)
3) GoT is forum, geen helpdesk. Dat jij een bepaalde vraag stelt geeft geen enkele recht of garantie op een discussie die precies de kant op gaat die je wilt.

Maar goed, om even ontopic te komen:

Net mailtje teruggekregen over die statuspagina: het is officieel - het is een bug :z

Nog geen termijn voor oplossing, maar iig niet een of andere vage opzettelijke beperking :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 20:31:
[...]

1) dit is een chello vragen & problemen topic, telefonie is hier offtopic
Helemaal eens, maar ja we zijn nou toch lekker bezig :)
2) zoals in de topicstart uitgelegd staat is het hier nadrukkelijk niet de bedoeling om gal te spuien
Waar had je dat gal spuien gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Hallo,

Ik heb even een vraagje,

Ik ben nu al een tijdje bezig met het volgende:
Ik heb een router, en een windows2003 pc.

Nu heb ik alles opgezet naar de windows2003 pc.
en ik krijg een prima ip adres.
Ik kan pingen naar de gateway.
Niet naar de DNS servers.
Niet naar het ip van google.

Heeft iemand enig idee wat er aan de hand is ?

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Voer een traceroute uit naar één van je DNS-servers en/of het ip-adres van google (216.239.57.104, 216.239.59.104, 216.239.39.104)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbe de n00b
Daaruit rolt het volgende:
code:
1
2
3
4
5
6
tracert 216.239.57.104
1         <1ms         <1ms         <1ms         192.168.0.2 (De server)
2         *                  *                  *            Time out bij opdracht
3         *                  *                  *            Time out bij opdracht
4         *                  *                  *            Time out bij opdracht
5         *                  *                  *            Time out bij opdracht

Word hij nou op de server gekild of bij de gateway van google ?

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Met "een prima IP-adres" bedoel je dat je router een normaal adres krijgt? Dus geen 169-adres, of een 10-adres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gurbe de n00b
Ja, dat is ook een beetje vreemd.

Ik krijg altijd een 80- IP en daarmee werkt het prima...

Portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Als ik die traceroute bekijk, kom je niet eens bij de gateway terecht...

Wat is op dit moment je IP-adres (de eerste twee octets) OP je win2k3-pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Staat je modem niet gewoon op standby?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo, ik heb hier ook wat problemen met mijn chello extreme abbo.

Denk dat er iets niet goed zit met de waardes uit het modem, na vergelijking met de startpost zijn deze om te huilen :'(

RF Parameters
Downstream
Freq/Power: 236.000 MHz -20 dBmV
Signal to Noise Ratio: 28 dB
Modulation: QAM256
Upstream
Freq/Power: 46.200 MHz 58 dBmV
Channel Type: DOCSIS 1.x (TDMA)
Symbol Rate: 2560 kSym/sec

Status
System Uptime: 2 days 13h:54m:35s
CM Status: Telephony-AC Power Iso OFF Reg Complete
Time and Date: SUN JUN 04 10:17:10 2006

UPC digitale telefonie doet het overigens helemaal niet.

ligt dit aan mijn kabels binnen in huis? of ergens daarbuiten?
voor zover ik weet zit het modem gelijk op het hoofdkabel punt aangesloten. (beetje lastig, is een studentenhuis in rotterdam, met meerdere verdiepingen etc)

edit: upload lijkt aardig te gaan: rond 217.3 KByte/sec maar download komt niet boven de 5 Kbyte/sec

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-06-2006 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Kun je het stukje onder CM State ook even plakken? Dat stukje is namelijk erg belangrijk als je telefonie-problemen hebt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij deze:

CM State: Telephony-AC Power Iso OFF Reg Complete
Complete Docsis-Downstream Scanning
Complete Docsis-Downstream Ranging
Complete Docsis-Upstream Ranging
Complete Docsis-DHCP
Complete Docsis-TFTP
Complete Docsis-Data Reg Complete
Complete Telephony-DHCP
Complete Telephony-TFTP
Complete Telephony-Reg with Call Server
Complete Telephony-Reg Complete

TOD State:
Retrieved Time of Day

BPI State:
Enabled - Authorized BPI Status

DHCP Attempts to obtain CM IP Address:
2 Attempt(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Als je de telefoon oppakt, brandt het Tel1-lampje op het modem dan continu, of knippert dat lampje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb een en ander nogmaals aangesloten en de volgende waardes komen er nu uit:

Freq/Power: 260.000 MHz -7 dBmV
Signal to Noise Ratio: 36 dB

vervelende is dat de telefoon alsmaar in gesprek staat als mensen bellen.
Als je de telefoon oppakt, brandt het Tel1-lampje op het modem dan continu, of knippert dat lampje?
het lampje knippert continue. zonder iets met de telefoon te doen.

als ik wil bellen gebeurd hetzelfde, hoor niks door de telefoon en het lampje van tel1 blijft knipperen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 18:27:
(..)
(..)
als ik wil bellen gebeurd hetzelfde, hoor niks door de telefoon en het lampje van tel1 blijft knipperen
Wanneer de lijn niet in gebruik is, moet het tel1-lampje continu branden. Zodra de lijn in gebruik wordt genomen (je neemt de hoorn van de haak, of je drukt op de bel-knop op je toets oid), dan moet het tel1-lampje gaan knipperen.

Je zegt dat het tel1-lampje continu brandt, ook wanneer je niks met de telefoon doet. Knippert het tel2-lampje ook (waarschijnlijk niet)? Koppel je telefoon eens telefoon los van je modem, dus laat de telefoonaansluiting op je modem vrij. Blijft het tel1-lampje knipperen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 04 juni 2006 @ 18:27:
heb een en ander nogmaals aangesloten en de volgende waardes komen er nu uit:

Freq/Power: 260.000 MHz -7 dBmV
Signal to Noise Ratio: 36 dB
Die waardes uit je vorige post waren idd rampzalig. Als je 13dBmV sterkte en 8dB kwaliteit kunt winnen door nogmaals aan te sluiten heb je toen iets verkeerds gedaan en nu opgelost :)

Deze waardes zijn goed genoeg (SNR is uitstekend, power level is beetje laag maar niet problematisch)
Met de signaalwaardes die je hierboven postte zou de hele voice stream weggevallen zijn doordat de encryptiesleutel kapot aankwam en modem en centrale niet meer konden communiceren (dat gebeurt bij QAM256 rond de 31dB SNR), ondertussen is het signaal in orde, maar moet je de modem wel even resetten (stroom er minstens een minuut vanaf halen) om de communicatie te herstellen.
[...]

Wederom, modem resetten.

Wel de vraag wat je exact met die aansluiting gedaan hebt, want met de signaalwaardes in je eerdere post zou je nooit verbinding gehad hebben. Vermoedelijk heb je onlangs iets veranderd waarna het mis ging, best interessant om te horen wat dat was :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Zolang de telefoonlampjes knipperen is de modem bezig met aanmelden. In de cm state pagina zie je dat bij deze regeltjes:
Telephony-DHCP
Telephony-TFTP
Telephony-Reg with Call Server
Telephony-Reg Complete
Die zijn dan een voor een In Progress. Als de modem na een een uur nog steeds niet klaar is met aanmelden zou ik de helpdesk even bellen.

Zodra hij is aangemeld (dus als die 4 regeltjes Complete zijn) blijft het lampje constant branden, of als je 2 lijnen hebt blijven beide lampjes branden. Als je de hoorn opneemt moet afhankelijk van of je met lijn 1 of 2 belt het bijbehorende lampje ook gaan knipperen.

Als je de hoorn opneemt en er gaat niets knipperen kun je dus concluderen dat je toestel geen contact heeft met de modem doordat een connector los zit, of er een kabelbreuk is, of dat je telefoontoestel stuk is, of (als je 1 telefoonlijn hebt) dat hij perongeluk in lijn 2 zit, achterin de modem.

[ Voor 20% gewijzigd door Bergen op 05-06-2006 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Hij geeft al aan dat bij CM State alles op Complete staat, dus het zit niet in de aanmelding op de Mediagateway.

Waarschijnlijker is dat bij de logs ergens een 'TEK Invalid'-melding staat waarmee duidelijk wordt dat BPI uitgevallen is (dat gebeurt namelijk zowat direct als de SNR bij QAM256 modulatie onder de 31dB zakt). Ik lees nergens dat hij sindsdien gereset heeft, dus vermoedelijk is dat het probleem.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Laatst online: 11-09 09:14
poe wat irriteer ik me de afgelopen dagen!
Iedere keer valt de verbinding voor een minuut weg! Zeer irritant in multiplayer games of irc. Laatst was het wat langer dan een minuut; lag internet er voor een paar uur uit. Het was me nog niet helemaal duidelijk of dat wegvallen door de router of door chello kwam, maar sinds de langer durende storing waarbij ook UPC telefonie eruit lag, is het me wel duidelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

dion_b schreef op maandag 05 juni 2006 @ 18:16:
Hij geeft al aan dat bij CM State alles op Complete staat, dus het zit niet in de aanmelding op de Mediagateway.
Het was meer als algemene uitleg bedoeld. :)
marteltor schreef op maandag 05 juni 2006 @ 20:27:
poe wat irriteer ik me de afgelopen dagen!
Iedere keer valt de verbinding voor een minuut weg! Zeer irritant in multiplayer games of irc. Laatst was het wat langer dan een minuut; lag internet er voor een paar uur uit. Het was me nog niet helemaal duidelijk of dat wegvallen door de router of door chello kwam, maar sinds de langer durende storing waarbij ook UPC telefonie eruit lag, is het me wel duidelijk...
En nu? Ga je bij de pakken neerzitten of heb je al gezocht naar de oorzaak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
Hoe zou ik moeten zoeken naar de oorzaak als het niet bij mij ligt? Ik kan er melding van maken bij UPC...sja dat is een mogelijkheid. Maar daar heb ik ook niet al te veel vertrouwen is (ok, als ik het niet probeer gebeurt er niks natuurlijk).
Binnenkort komt er een nieuwe router, dan kan ik definitief uitsluiten of die kleine storinkjes ook bij chello vandaan komen of in de router zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Zie de topicstart hier, op basis van jouw beschrijving valt namelijk niets te zeggen over waar het probleem ligt, maar als je even een beetje op zoek gaat, onder andere door te kijken exact waar het fout gaat (tracert, ook naar IP) en hoe de signaalwaardes van je modem zijn, dan kunnen we tips geven om het op te lossen of gerichter te zoeken. Of de helpdesk bellen - maar zoals je het hier brengt is nog lang niet vast te stellen dat je ISP hier ook maar iets mee te maken heeft :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Hmm chello heeft / gaat zijn proxy servers uit gooien, jammer waren soms best wel handig. Iemand trouwens al meer informatie over die witte pagina's in die modems?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
Signal Acquired at 514.750 MHz

SNR: 39.4 dB

Received Signal Strength: 0.6 dBmV

Zijn dat een beetje goede waardes? Eerst had ik nml bij de Receiver Signal Strength 5.0 nog wat....

Frequency: 50.4 MHz

Power Level: 53.5 dBmV

[ Voor 20% gewijzigd door eX0duS op 07-06-2006 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Uitstekend. Hoe dichter die waarde bij de 0 ligt hoe beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 10-09 04:00
Nice. Ben sowieso best wel tevreden over Chello. Het heeft er wel eens uitgelegen, 3 jaar geleden heb ik wel heel veel problemen gehad zoals spookrekeningen. Tot nu toe gaat het allemaal goed. Ook ben ik blij met de echte 1 mbit upload, kun je van ADSL niet zeggen, heb je vaak nog maar 60 (toen had ik 1 mbit ADSL up, 60 kb/s maar dus omg), nu heb ik zo'n 114 kb/sec... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
SithWarrior schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 19:34:
Hmm chello heeft / gaat zijn proxy servers uit gooien, jammer waren soms best wel handig. Iemand trouwens al meer informatie over die witte pagina's in die modems?
Tja, ze schijnen erkend te zijn als bug, nog geen mail terug gehad over wat/wanneer ze er wat aan gaan doen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
dion_b schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 00:23:
Zie de topicstart hier, op basis van jouw beschrijving valt namelijk niets te zeggen over waar het probleem ligt, maar als je even een beetje op zoek gaat, onder andere door te kijken exact waar het fout gaat (tracert, ook naar IP) en hoe de signaalwaardes van je modem zijn, dan kunnen we tips geven om het op te lossen of gerichter te zoeken. Of de helpdesk bellen - maar zoals je het hier brengt is nog lang niet vast te stellen dat je ISP hier ook maar iets mee te maken heeft :o
Je hebt inderdaad gelijk :)
Bij 192.168.100.1 zie ik onder andere dit staan:
Name WebSTAR EPX2203
Receive Power Level 5.7 dBmV
Transmit Power Level 55.0 dBmV
Als ik op signal druk krijg ik te zien: This feature has not been enabled in your cablemodem.
Ik krijg dit bij alles behalve system te zien.

Klopt het als ik zeg dat het receive power level niet echt een goede score is?
Welke DNS servers gebruiken jullie? (ip's?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
eX0duS schreef op woensdag 07 juni 2006 @ 19:57:
Ook ben ik blij met de echte 1 mbit upload, kun je van ADSL niet zeggen, heb je vaak nog maar 60 (toen had ik 1 mbit ADSL up, 60 kb/s maar dus omg), nu heb ik zo'n 114 kb/sec... :)
maar omg, dan heb jij destijds ook voor een foute ADSL-provider gekozen. Mijn ervaringen met Chello zijn verschrikkelijk, zie posts elders in dit topic. Komst van een monteur heb ik maar niet afgewacht. Toen ik nog bij mijn ouders woonde had ik jaren geleden al aan de lopende band ruzie met Chello, dus ik ben blij dat ik het in mijn nieuwe huis ook heb opgezegd.

Maar goed, ontopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
marteltor schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 16:53:
[...]
Je hebt inderdaad gelijk :)
Bij 192.168.100.1 zie ik onder andere dit staan:
Name WebSTAR EPX2203
Receive Power Level 5.7 dBmV
Transmit Power Level 55.0 dBmV
Als ik op signal druk krijg ik te zien: This feature has not been enabled in your cablemodem.
Ik krijg dit bij alles behalve system te zien.

Klopt het als ik zeg dat het receive power level niet echt een goede score is?
Rx Power level moet tussen +10 en -10 dBmV zijn, dus dit is prima, bovendien zal bij foute waarde de modem gewoon offline gaan, het heeft geen invloed op snelheid.

Tx Power is vrij hoog (55dBmV is max volgens EuroDOCSIS spec), maar ook hier zul je hooguit een warme modem krijgen.
Welke DNS servers gebruiken jullie? (ip's?)
UPC heeft er een waslijst van. Welke heb jij momenteel toegewezen gekregen?

En hoe zit het met die tracert?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ook
  • Laatst online: 11-03 08:41

Ook

Yes I can!

dion_b schreef op donderdag 08 juni 2006 @ 13:28:
[...]

Tja, ze schijnen erkend te zijn als bug, nog geen mail terug gehad over wat/wanneer ze er wat aan gaan doen.
Deze site staat al wel online; mooie openingszin ook:
In het begin van internet zorgden de proxy-servers ervoor dat de pagina’s die je ophaalt van het internet veel sneller beschikbaar zijn.
Ze staan er blijkbaar al sinds Al Gore het internet heeft bedacht ;)

Wees consequent, maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
dion_b schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 02:43:
[...]

Rx Power level moet tussen +10 en -10 dBmV zijn, dus dit is prima, bovendien zal bij foute waarde de modem gewoon offline gaan, het heeft geen invloed op snelheid.

Tx Power is vrij hoog (55dBmV is max volgens EuroDOCSIS spec), maar ook hier zul je hooguit een warme modem krijgen.

[...]

UPC heeft er een waslijst van. Welke heb jij momenteel toegewezen gekregen?

En hoe zit het met die tracert?
die tracert, wil je dat ik die doe op het moment dat de verbinding wegvalt of op het moment als alles werkt?

In ieder geval, vandaag was het weer goed raak. Lag er bijna hele dag uit...had het te druk om de helpdesk te stalken.

Router bleef altijd goed te bereiken. Router kreeg vaak ook wel een ip adres van de modem, maar dat was 192.168.100. Dat is dus een intern ip adres. Soms viel het ip adres dat mijn router kreeg van de modem volledig weg! Even wat screenshots van modem en router config pagina:

De modem 'system' pagina op het moment dat internet niet werkte (eigenlijk bijna de hele dag):
Afbeeldingslocatie: http://img95.imageshack.us/img95/5299/system9vm.th.jpg

Een tel later ziet dit plaatje er heel anders uit:
Afbeeldingslocatie: http://img204.imageshack.us/img204/34/system25kl.th.jpg

En weer anders:
Afbeeldingslocatie: http://img204.imageshack.us/img204/9722/system39tp.th.jpg

Lijkt me dus geen peil op te trekken :?

De router pagina zag er zo uit als de router geen ip adres kreeg:
Afbeeldingslocatie: http://img95.imageshack.us/img95/1995/router13gd.th.jpg
De modempagina was op dat moment ook niet te bereiken.
De router pagina zag er zo uit op het moment dat de router wel een ip kreeg:
Afbeeldingslocatie: http://img95.imageshack.us/img95/4240/router28ta.th.jpg

De ene keer kreeg de router wel een ip, 2 tellen later weer niet, en daarna weer wel.
Overigens heb ik met opzet de mac adressen weggehaald, weet namelijk niet of het schadelijk is als iik dat zo op dit forum post. De korte uptime van router komt doordat ik deze even gereset had.

Nog wat screenshots van de 'Signal' pagina van de modem:
Afbeeldingslocatie: http://img95.imageshack.us/img95/4048/signal14ve.th.jpg
2e screenshot even later:
Afbeeldingslocatie: http://img204.imageshack.us/img204/7799/signal25nj.th.jpg
De downstream freuqency is nogal veranderd.

De status pagina van de modem:
Afbeeldingslocatie: http://img95.imageshack.us/img95/348/status9fe.th.jpg
(korte uptime door resetten van modem)

De log van de modem:
Afbeeldingslocatie: http://img95.imageshack.us/img95/4726/log4vx.jpg

Al deze screenshots zijn gemaakt op het moment dat ik geen internet verbinding had. Overigens kan iik, nu mijn internet weer werkt, alleen bij de 'System' pagina van de modem. Bij de andere menu's krijg ik: "This feature has not been enabled in your cablemodem.", terwijl dit wel werkte op het moment dat internet eruit lag.

Mijn dns server is 193.67.79.39, maar dit lijkt me niet de oorzaak van al deze problemen. Het is me een raadsel waar het wel aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
marteltor schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 00:00:
[...]
die tracert, wil je dat ik die doe op het moment dat de verbinding wegvalt of op het moment als alles werkt?

In ieder geval, vandaag was het weer goed raak. Lag er bijna hele dag uit...had het te druk om de helpdesk te stalken.

Router bleef altijd goed te bereiken. Router kreeg vaak ook wel een ip adres van de modem, maar dat was 192.168.100. Dat is dus een intern ip adres. Soms viel het ip adres dat mijn router kreeg van de modem volledig weg! Even wat screenshots van modem en router config pagina:

De modem 'system' pagina op het moment dat internet niet werkte (eigenlijk bijna de hele dag):
[afbeelding]

Een tel later ziet dit plaatje er heel anders uit:
[afbeelding]

En weer anders:
[afbeelding]

Lijkt me dus geen peil op te trekken :?

De router pagina zag er zo uit als de router geen ip adres kreeg:
[afbeelding]
De modempagina was op dat moment ook niet te bereiken.
De router pagina zag er zo uit op het moment dat de router wel een ip kreeg:
[afbeelding]

De ene keer kreeg de router wel een ip, 2 tellen later weer niet, en daarna weer wel.
Overigens heb ik met opzet de mac adressen weggehaald, weet namelijk niet of het schadelijk is als iik dat zo op dit forum post. De korte uptime van router komt doordat ik deze even gereset had.

Nog wat screenshots van de 'Signal' pagina van de modem:
[afbeelding]
2e screenshot even later:
[afbeelding]
De downstream freuqency is nogal veranderd.

De status pagina van de modem:
[afbeelding]
(korte uptime door resetten van modem)

De log van de modem:
[afbeelding]

Al deze screenshots zijn gemaakt op het moment dat ik geen internet verbinding had. Overigens kan iik, nu mijn internet weer werkt, alleen bij de 'System' pagina van de modem. Bij de andere menu's krijg ik: "This feature has not been enabled in your cablemodem.", terwijl dit wel werkte op het moment dat internet eruit lag.

Mijn dns server is 193.67.79.39, maar dit lijkt me niet de oorzaak van al deze problemen. Het is me een raadsel waar het wel aan ligt.
Jou probleem kwam omdat Chello een mega probleem had aangezien er een kabel was gebroken tussen Arnhem en Lelystad. Onze school zat ook de hele dag zonder internet en aangezien ik dit nodig had was ik binnen 30min weer opweg naar huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Dat klopt ja, gister was het hele dag foetsjie hier in Almere...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald Koeman
  • Laatst online: 10-09 00:15
Dutch3men schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 00:43:
[...]

Jou probleem kwam omdat Chello een mega probleem had aangezien er een kabel was gebroken tussen Arnhem en Lelystad. Onze school zat ook de hele dag zonder internet en aangezien ik dit nodig had was ik binnen 30min weer opweg naar huis.
Hoe kom je aan dit soort informatie?
Waar ik me dus ongelooflijk aan stoor is dat de Chello support pagina alleen actuale storingen weergeeft, geen storingen uit het verleden. Als ik dus na de storing weer op internet kan om te kijken wat het was, is altijd de melding al weer weg. 8)7 (En weet ik dus nog niet zeker of het aan het Chello netwerk of mijn eigen hardware lag)
Ik woon in omgeving Arnhem en had dus ook forse problemen :(

[ Voor 6% gewijzigd door Ronald Koeman op 11-06-2006 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Ronald Koeman schreef op zondag 11 juni 2006 @ 10:07:
[...]

Waar ik me dus ongelooflijk aan stoor is dat de Chello support pagina alleen actuale storingen weergeeft, geen storingen uit het verleden.[...]
En niet eens alle bekende storingen staan erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

PcDealer schreef op zondag 11 juni 2006 @ 17:59:
[...]

En niet eens alle bekende storingen staan erop.
Welke provider scoort op het punt van storingsrapportage het hoogst? XS4ALL?

[ Voor 26% gewijzigd door Bergen op 11-06-2006 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ste7en
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-05-2024
Ik heb al jaren naar alle tevredenheid een Chello Classic verbinding. Sinds kort hebben wij thuis er ook een telefonie abbo bij afgesloten. Het doe-het-zelf-pakket ontvangen, alles zonder problemen aangesloten en alles wou meteen werken.

Krijg een normaal ip (80.56.170.*) toegewezen en kan normaal internetten.

Nu zie ik alleen dat mijn snelheid niet boven de 50kb/s uitkomt (Chello starter). Na de helpdesk aan de lijn gehad te hebben moest ik me opnieuw aanmelden met de nieuwe modem via prov.upc.nl (logisch ook). De gegevens die ik op de provisioning pagina te zien krijg zijn allemaal correct (tot de mac adressen aan toe). Na alle instructies precies opgevolgd te hebben (modem en router reboot) blijf ik op trage snelheden hangen. Net of het aanmelden met de nieuwe modem maar niet lukt (terwijl die prov. pagina de juiste mac adressen van modem en router aangeeft)

Deze stappen heb ik al meedere malen geprobeerd:
- zonder router, direct moden <-> pc,
- half duplex,
- full duplex,
- ander mac adres van de pc,

Na wat doorspitten van dit topic lijkt mijn probleem erg veel op dion_b in "Chello vragen & problemen topic deel II".

Nu kreeg ik van de week wel een brief van upc met de melding dat het nummer behoud van kpn -> upc op 20 juni plaats vindt. Nu lijkt me dat niet de reden waarom ik me niet goed kan aanmelden / juiste snelheden kan halen. Maar het zou wellicht kunnen natuurlijk.

Heeft verder iemand enig idee wat ik verder nog zou kunnen doen? Want gecapped zijn op 50 kb/s is erg vervelend als je een beetje wilt internetten :)

ps. gaat om Heerenveen / Friesland trouwens

Verder logs van de modem:
Status
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
 RF Parameters  
Downstream  
    Freq/Power: 634.750 MHz     -2 dBmV         
    Signal to Noise Ratio:      36 dB       
Upstream    
    Freq/Power: 37.808 MHz  53 dBmV     
    Channel Type:   DOCSIS 1.x (TDMA)       
    Symbol Rate:    2560 kSym/sec       
-----------------------
Status  
System Uptime:  0 days 1h:0m:1s 
CM Status:  Telephony-AC Power Iso OFF Reg Complete 
Time and Date:  SAT JUN 17 00:48:06 2006    

Interface Parameters   
Interface Name  Provisioned State   Speed   MAC address     
LAN Enabled UP  10 (Half)   00-15-96-1C-E4-BA   
CABLE   Enabled UP  ----    00-15-96-1C-E4-BB   
USB Enabled DOWN    12  00-15-96-1C-E4-BD   
MTA Enabled UP  ----    00-15-96-1C-E4-BC

Event Log
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
DOCSIS(CM) Events   
Date Time   Event ID    Event Level Description 
6/6/2006 12:05  20000200    3   No Ranging Response received - T3 time-out  
*****   13000401    5   ToD request sent - No Response received 
*****   1040100 6   TLV-11 - unrecognized OID   

PACKETCABLE(MTA) Events    
Date Time   Event Level Enterprise  Event ID    Description MAC Address Endpoint Name   
1/1/1970 0:00   5   4115    16  MTA TFTP: Successful    00.15.96.1C.E4.BC   mta375312.voip.rot.upc.nl   
1/1/1970 0:00   5   4115    3   Voice Line State Change, Line Number = 1, Prev State = OOS_NR_UNPROV, New State = IS_NR 00.15.96.1C.E4.BC   AALN/1:mta375312.voip.rot.upc.nl    
1/1/1970 0:00   5   4115    3   Voice Line State Change, Line Number = 2, Prev State = OOS_NR_UNPROV, New State = IS_NR 00.15.96.1C.E4.BC   AALN/2:mta375312.voip.rot.upc.nl    
1/1/1970 0:00   5   4115    26  MTA PROV: Successful!   00.15.96.1C.E4.BC   mta375312.voip.rot.upc.nl   
6/16/2006 23:48 2   4115    65530   Call Agent Loss of Communications   00.15.96.1C.E4.BC   AALN/2:mta375312.voip.rot.upc.nl

HW/SW Versions
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
CM Hardware Information     
System:     ARRIS Euro-DOCSIS 1.1 / Euro-PacketCable 1.0 Touchstone Telephony Modem HW_REV: 02
VENDOR: Arris Interactive, L.L.C.
BOOTR: 5.01
SW_REV: 4.5.42
MODEL: TM502B   
Product Type:   00000006 010832a2   
Product Release:    00000002    
Flash Part: MX29LV320BTC    
Functional Revision:    02  
Download Revision:  2   
Software Version:   4.5.42  
Serial Number:  62PBMS466228595

[ Voor 4% gewijzigd door Ste7en op 17-06-2006 03:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik neem aan dat je wel kilobit bedoelt toch he? Want met 50 kilobyte is niks mis met starter :)

Ik zou gewoon nog een keer de helpdesk bellen.. die kunnen zien of je account goed gekoppeld is en of je modem wel de juiste snelheid doorkrijgt. De signalen van je modem zijn in ieder geval goed genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Dus als ik het goed begrijp blijf je ondanks dat je opnieuw hebt geprovisioned (via prov.upc.nl) hangen op 50 KB/s ?

Dan staat het MAC-adres van je kabelmodem hoogstwaarschijnlijk niet onder je chello-account. Vraag of de HD even alle MAC-adressen (dus ook de MAC-adressen onder je telefonie-account) wil verwijderen. Daarna mag jij weer naar prov.upc.nl gaan en je opnieuw aanmelden, hierbij worden beide accounts (chello en telefonie) weer 'hersteld'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ste7en
sylvesterrr schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 11:35:
Dus als ik het goed begrijp blijf je ondanks dat je opnieuw hebt geprovisioned (via prov.upc.nl) hangen op 50 KB/s ?

Dan staat het MAC-adres van je kabelmodem hoogstwaarschijnlijk niet onder je chello-account. Vraag of de HD even alle MAC-adressen (dus ook de MAC-adressen onder je telefonie-account) wil verwijderen. Daarna mag jij weer naar prov.upc.nl gaan en je opnieuw aanmelden, hierbij worden beide accounts (chello en telefonie) weer 'hersteld'.
Ik blijf inderdaad op de 50 KB/s hangen. Helaas heb ik de helpdesk al een paar keer gebeld en toen hebben ze alle MAC-adressen verwijderd. Ik kwam hierna ook automatisch op de prov.upc.nl pagina ook al ging ik naar een andere website. Snap niet waarom het nog steeds niet goed is. Ik ga straks nog maar een keer bellen met de HD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Ste7en schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 12:53:
[...]

Ik blijf inderdaad op de 50 KB/s hangen. Helaas heb ik de helpdesk al een paar keer gebeld en toen hebben ze alle MAC-adressen verwijderd. Ik kwam hierna ook automatisch op de prov.upc.nl pagina ook al ging ik naar een andere website. Snap niet waarom het nog steeds niet goed is. Ik ga straks nog maar een keer bellen met de HD :)
Gokje:

Ze hebben alleen je PC mag verwijderd, niet de modem MAC van je oude TJ720 Terayon. Maar goed, zou 'vanzelf' over moeten gaan ;)

[ Voor 4% gewijzigd door dion_b op 17-06-2006 15:20 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Ste7en schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 12:53:
[...]

Met alle MAC-adressen bedoel ik dan ook echt ALLE mac-adressen: je chello en telefonie-accounts moeten helemaal leeg zijn.

Als je belt met de HD, kies dan de optie 'Telefonie' omdat de kans bestaat dat wanneer je 'Internet' kiest je bij iemand uitkomt die niks met de MAC-adressen onder je telefonie-account mag doen.

offtopic:
Hoe is de LAN op het werk? Jammer dat ik me nog niet 100% lekker voel. ;(

[ Voor 8% gewijzigd door Mawlana op 17-06-2006 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ste7en
dion_b schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 15:19:
[...]

Gokje:

Ze hebben alleen je PC mag verwijderd, niet de modem MAC van je oude TJ720 Terayon. Maar goed, zou 'vanzelf' over moeten gaan ;)
MAC van de modem is volgens prov. pagina wel veranderd in de nieuwe
sylvesterrr schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 15:50:
[...]

Met alle MAC-adressen bedoel ik dan ook echt ALLE mac-adressen: je chello en telefonie-accounts moeten helemaal leeg zijn.

Als je belt met de HD, kies dan de optie 'Telefonie' omdat de kans bestaat dat wanneer je 'Internet' kiest je bij iemand uitkomt die niks met de MAC-adressen onder je telefonie-account mag doen.
Dit zou ik inderdaad kunnen proberen, thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fantasy-Bart
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 31-07 18:10
Heeft iemand ervaringen met UPC/CHELLO uit omg Eindhoven voor keur wijk STRIJP

Ik heb daar een huis gekocht, en wil graag beetje de latency snelheden weten tijdens piekuren.

www.speedtest.nl Geeft mij te weinig informatie.

Iemand die hier ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Nu online
Ste7en schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 21:15:
[...]

MAC van de modem is volgens prov. pagina wel veranderd in de nieuwe

[...]

Dit zou ik inderdaad kunnen proberen, thanks :)
Je kunt gewoon de Chello-helpdesk gebruiken. Is een bekend probleem, en het MAC-adressentrucje kunnen wij ook gewoon :)
Tipje: Bel dan wel met je mobiel o.i.d. aangezien je VoIP-telefonie even gaat uitvallen ;)
Persoonlijk vind ik het altijd wel fijn om met de klant aan de lijn te kunnen checken of het nu wél goed werkt voordat de verbinding verbroken wordt, goed voor de gemoedsrust en klanttevredenheid :P

Edit:
@Dion B: Misschien een stomme vraag, maar hoe kom je aan je informatie? Je weet nl. dingen die wij op de SDD inderdaad gebruiken, maar wat je zegt klopt vaak net niet helemaal met de info die wij hebben. Vandaar dat ik wel nieuwsgierig ben :P
Zit je soms op een andere lokatie van de SDD ofzo? Of heb je sneaky 'inside information' :P

[ Voor 49% gewijzigd door Wormaap op 19-06-2006 01:54 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

op advies van dit forum gisteren een Linksys WRT54G aangeschaft. Werkt prima, alleen de snelheid blijft traag.
WAN verbinding zit rechtstreeks op de modem en vanaf router UTP verbinding van 1 meter getrokken naar pc met Intel 1000 Pro netwerkkaart

Kan iemand mij vertellen wat ik nog meer kan doen? Als ik de modem rechtstreeks op een laptop met 100mb netwerkkaart aansluit is het namelijk wel snel.

Je zou toch graag de bandbreedte van Chello extreme willen behalen lijkt me.

Wellicht iemand tips over bijvoorbeeld de instellingen van de linksys router?
Ik las ook dat je de netwerkkaart beter op half duplex kan zetten, maar hoe doe je dat binnen XP of op een andere manier?

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Dank en groet,
Matthieu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 09:16:
Hallo,

op advies van dit forum gisteren een Linksys WRT54G aangeschaft. Werkt prima, alleen de snelheid blijft traag.
WAN verbinding zit rechtstreeks op de modem en vanaf router UTP verbinding van 1 meter getrokken naar pc met Intel 1000 Pro netwerkkaart

Kan iemand mij vertellen wat ik nog meer kan doen? Als ik de modem rechtstreeks op een laptop met 100mb netwerkkaart aansluit is het namelijk wel snel.
OK, dus samenvattend:

Vaste PC via router: traag
Laptop direct op modem: snel

Wat je dus moet doen is achterhalen of het probleem op router danwel PC zit :z

Ofwel laptop achter router hangen, danwel PC direct op modem. Waar dan ook het ligt, mijn eerste gok zou een duplex mismatch zijn. Stel op het onderdeel waar het fout gaat (PC danwel router) de duplex mode even hard in op 100Mb half duplex. Verder controleren of je niet per ongeluk twee firewalls tegelijk aan hebt staan - de standaarddingen.
Je zou toch graag de bandbreedte van Chello extreme willen behalen lijkt me.
Volgens wat je zelf zegt haal je die wel - het probleem zit bij router of PC
Wellicht iemand tips over bijvoorbeeld de instellingen van de linksys router?
Ik las ook dat je de netwerkkaart beter op half duplex kan zetten, maar hoe doe je dat binnen XP of op een andere manier?
Start > Control Panel > Network Connections > Local Area Connection > Properties > Configure > Advanced :z

In de Linksys kan het uiteraard ook, ik weet alleen niet uit m'n hoofd hoe. Linksys levert een uitstekende manual mee op CD, ga daar eens in bladeren :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyUt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 21:09
Ik probeerde vandaag via de helpdesk mijn UPC abbo op te zeggen (heb ik sinds maart 2005).

Vertelt de vriendelijke helpdesk meneer dat ik hem dan pas vanaf maart 2007 kan opzeggen omdat er een jaar verlenging aan vast zit??

Ik heb de algemene voorwaarden erop na geslagen maar volgens mij moet ik toch echt na een jaar kunnen opzeggen (met een maand opzegtermijn maar toch).

Iemand enig idee?

De Alg. Voorwaarden: http://www.chello.nl/Help/Voorwaarden/
En dan met name punt 20.1 en 20.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
ARTIKEL 20 DUUR VAN DE OVEREENKOMST
20.1 Tenzij schriftelijk anders overeengekomen, wordt een Overeenkomst aangegaan voor de duur van twaalf (12) maanden (de “Initiële Contractsperiode”), met stilzwijgende verlenging van (telkens) twaalf (12) maanden (de “Verlengingsperiode(n)”). De Verlengingsperiode vangt (steeds) aan op de dag volgend op de dag waarop de voorgaande contractsperiode is verstreken. Na de Initiële Contractsperiode kan de Overeenkomst, onverminderd het bepaalde in artikel 20.2, tussentijds, tot uiterlijk één (1) maand voorafgaand aan het aflopen van de betreffende Verlengingsperiode worden beëindigd, door schriftelijke opzegging met inachtneming van een opzegtermijn van ten minste één (1) maand.
20.2 De Klant kan de Overeenkomst alleen met instemming van UPC binnen de in artikel 20.1 genoemde Initiële Contractsperiode beëindigen. Indien de Klant de Overeenkomst beëindigt, hetzij binnen de Initiële Contractsperiode met instemming van UPC, hetzij binnen de desbetreffende Verlengingsperiode met inachtneming van het bepaalde in artikel 20.1, dan wel UPC de Overeenkomst beëindigt op grond van artikel 21 van de Algemene Voorwaarden voor de levering van internetdiensten, is UPC gerechtigd de abonnementsvergoedingen voor de resterende periode, en – voor zover het een beëindiging binnen de Initiële Contractsperiode betreft, eventuele, nog niet eerder in rekening gebrachte installatie- of aansluitkosten voor deze Overeenkomst – bij de Klant in rekening te brengen tegen de alsdan geldende prijzen en tarieven.
(..)
Je abonnement wordt - wanneer je niet (op tijd) opzegt - stilzwijgend verlengd met één jaar. Je kunt je abonnement nu opzeggen als je dat per sé wil, maar dan dien je wel een afkoopsom (=resterende maandtermijnen in één keer betalen) te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sylvesterrr schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 23:17:
[...]

Je abonnement wordt - wanneer je niet (op tijd) opzegt - stilzwijgend verlengd met één jaar. Je kunt je abonnement nu opzeggen als je dat per sé wil, maar dan dien je wel een afkoopsom (=resterende maandtermijnen in één keer betalen) te betalen.
Ik krijg nou ook een kaartje tbv verlenging (met 1 maand gratis), maar staat alleen niet op wat ik ga betalen.... Heb een jaar terug een abo genomen op light en telefonie basis voor iets van 44 euri (1e jaar voor 29 euri). Zelfde abo maar dan met freetime kost nu 40 euri.... Zelfde pakket (light + basis) staat er niet bij. Eventueel (light) zonder telefonie is ook ok. Gewoon maar eens de HD bellen denk ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 20:17:
[...]

Ik krijg nou ook een kaartje tbv verlenging (met 1 maand gratis), maar staat alleen niet op wat ik ga betalen.... Heb een jaar terug een abo genomen op light en telefonie basis voor iets van 44 euri (1e jaar voor 29 euri). Zelfde abo maar dan met freetime kost nu 40 euri.... Zelfde pakket (light + basis) staat er niet bij. Eventueel (light) zonder telefonie is ook ok. Gewoon maar eens de HD bellen denk ik?
Als je akkoord gaat met dit aanbod: je contract wordt met een jaar verlengd tegen dezelfde voorwaarden (light+basis voor ongeveer € 44 per maand) waarbij je deze producten 1 maand gratis krijgt.

Je kunt er ook voor kiezen om light+freetime te nemen ipv light+basis waardoor je € 39,95 per maand betaalt. Hierbij krijg je deze producten echter niet 1 maand gratis.

Het verschil tussen light+basis (+/- € 44) en light+freetime (+/- € 40) is € 4 per maand. Op jaarbasis is dit € 48. Je bent dan ondanks dat je de producten 1 maand niet gratis krijgt € 4 goedkoper uit. Bovendien kun je met freetime 's avonds, 's nachts en in het weekend gratis bellen naar alle vaste nummers in Nederland. Enkele opties (zoals Nummerweergave) zijn bij Freetime wel gratis in tegenstelling tot Basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sylvesterrr schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 22:11:
[...]

Als je akkoord gaat met dit aanbod: je contract wordt met een jaar verlengd tegen dezelfde voorwaarden (light+basis voor ongeveer € 44 per maand) waarbij je deze producten 1 maand gratis krijgt.

Je kunt er ook voor kiezen om light+freetime te nemen ipv light+basis waardoor je € 39,95 per maand betaalt. Hierbij krijg je deze producten echter niet 1 maand gratis.

Het verschil tussen light+basis (+/- € 44) en light+freetime (+/- € 40) is € 4 per maand. Op jaarbasis is dit € 48. Je bent dan ondanks dat je de producten 1 maand niet gratis krijgt € 4 goedkoper uit. Bovendien kun je met freetime 's avonds, 's nachts en in het weekend gratis bellen naar alle vaste nummers in Nederland. Enkele opties (zoals Nummerweergave) zijn bij Freetime wel gratis in tegenstelling tot Basis.
Dank voor de uitgebreide reply _/-\o_ Morgen maar eens bellen met de HD, om het om te laten zetten, want heb ook nog een blokkering niveau 2 zie ik. Toch raar dat je niet netjes een aanbod krijgt van de nieuwere lagere tarieven....

/Edit: gister om laten zetten. Heb meteen telefonie eruit gegooid (ga wel over op voip met voipbuster) en abo verlaagd naar easy. Is eigenlijk ook wel voldoende.... Raar is wel dat ze dat niet per een bepaalde datum kunnen doen, dat omzetten naar een lagere snelheid. HD medewerker zette het gelijk om (waarbij modem herstarte en telefoon-verbinding wel viel, maar werd netjes teruggebeld) en ik kreeg nog wat arriva-films omdat het abo eigenlijk nog 1,5 maand liep ter compensatie.... Beetje vreemd. Jammer dat je ook nog geen chello zonder tv-abo kan nemen.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2006 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Is er iets met de smtp server van chello aan de hand ofzo? Alle mails die ik verstuur komen al de hele avond niet aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Gisteravond rond 23u59 nog zonder problemen vrij uitgebreide mail verstuurd naar werkadres en om 00u25 een berichtje naar mede-GoTter, die eerste is zeker aangekomen, tweede kan ik (nog) niet nagaan, maar geen bounce oid gehad.

Heb je nog steeds problemen? Geef dan even exacte errors die je krijgt :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-06 12:26
Zijn er meer mensen die op het moment half amerika niet kunnen bereiken?
(UPC Classic in Lelystad)

Join the club

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

laat maar, fout van mij

[ Voor 98% gewijzigd door Bergen op 29-06-2006 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdivaneeten
  • Laatst online: 26-08 15:18

ferdivaneeten

zo gaat dat

Volgens Chello Underground liggen o.a. de Chello website en webmail er momenteel uit:
Ik kan al een aantal uren chello.nl en webmail niet bereiken, meer mensen last van?
[...]
in amsterdam ligt ook kabel tv en digit tv eruit. (waarschijnlijk heeft het met hetzelfde te maken) ook moeten sommige voip modems down zijn
(bron: http://www.chelloo.com/forum/index.php?topic=14366)
Naast de website en de subscriber site zijn er ook problemen met de proxy servers arnhem en brabant, en de DHCP servers arnhem1 en arnhem2.

(edit: bron link toegevoegd)

[ Voor 9% gewijzigd door ferdivaneeten op 29-06-2006 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
ferdivaneeten schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 15:22:
Volgens Chello Underground liggen o.a. de Chello website en webmail er momenteel uit:

[...]

Naast de website en de subscriber site zijn er ook problemen met de proxy servers arnhem en brabant, en de DHCP servers arnhem1 en arnhem2.
Lijkt me dat dit enigszins samenhangt met het feit dat zowat heel Amsterdam er op dit moment uitligt (geen idee of het een stroomstoring is of wat gemolesteerde glasvezels is) - zodra Amsterdam weer beeld heeft gaat eea waarschijnlijk weer werken :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdivaneeten

ferdivaneeten

zo gaat dat

Je hebt gelijk over die molestatie :P
Storing UPC treft groot deel West
29-6-2006 Er is donderdag sinds het eind van de ochtend een storing bij kabelexploitant UPC in een groot deel van West. Bij veel huishoudens is de televisie, radio, internetverbinding en/of de telefoon uitgevallen.
De oorzaak is een glasvezelbreuk in een ondergrondse kabel bij de Kabelweg. Er zijn momenteel monteurs bezig met een onderzoek. De omvang van de storing wordt nog onderzocht.
Naar verwachting zal het probleem rond 15.30/16.00 uur opgelost zijn, volgens een woordvoerder van UPC.
http://www.at5.nl/index.asp?newsid=18725

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
www.chello.nl is weer in de lucht en ik kan weer mailen - lijkt me dat iig een deel van het probleem opgelost is :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ferdivaneeten

ferdivaneeten

zo gaat dat

En ook radio, tv, digitale telefonie en internet doen het nu weer! (werd tijd ook)
* ferdivaneeten zoekt gauw zn favoriete internet radio station op :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fidai
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08-09 18:31
Een tijdje geleden ben ik overgestapt van chello naar adsl van kpn (xs4all), dit omdat het sneller en goedkoper was. Tegenwoordig is chello weer sneller en goedkoper maar hoe zit het met de betrouwbaarheid? Kan je er van op aan dat de verbinding minimaal 10 uur achter elkaar perfect blijft werken in 99% van de gevallen? (Dus geen disconnects krijgt elke 2 uur ofzo)?

Het klopt toch dat je standaard geen modem met ingebouwde router krijgt maar dat je zelf bijvoorbeeld de ASUS SL500/1000 moet aanschaffen? Op de modem zit wel een telefoon aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Fidai schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 14:36:
Een tijdje geleden ben ik overgestapt van chello naar adsl van kpn (xs4all), dit omdat het sneller en goedkoper was. Tegenwoordig is chello weer sneller en goedkoper maar hoe zit het met de betrouwbaarheid? Kan je er van op aan dat de verbinding minimaal 10 uur achter elkaar perfect blijft werken in 99% van de gevallen? (Dus geen disconnects krijgt elke 2 uur ofzo)?
Elke 2 uur een disconnect? Nee man, zou lekker zijn als al die honderdduizenden klanten (meer dan een half miljoen) elke paar uur werden gedisconnect. :o Als je dat hebt is er serieus iets mis met je signaal, of met je bekabeling, of met je modem. 99% van de klanten kan gewoon maandenlang zonder storing werken. Ik zit in Leeuwarden, dit jaar heb ik tot nu toe 2x gehad dat m'n modem een paar minuutjes offline was.
Het klopt toch dat je standaard geen modem met ingebouwde router krijgt maar dat je zelf bijvoorbeeld de ASUS SL500/1000 moet aanschaffen? Op de modem zit wel een telefoon aansluiting?
Ja en ja. 2 telefoonaansluitingen zelfs, voor als je een 2e nummer wilt.

[ Voor 5% gewijzigd door Bergen op 05-07-2006 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:18
Gisteren kregen we ineens de melding dat het wachtwoord niet meer klopte tijdens het openen van de mail. Ik met de helpdesk gebeld, bleek dat ze ineens alle vreemde karakters uit het wachtwoord hebben gehaald (welke nota bene zelf door hen is gegenereerd). Zijn er meer mensen slachtoffer geworden van deze verandering?

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

LB06 schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 21:17:
Gisteren kregen we ineens de melding dat het wachtwoord niet meer klopte tijdens het openen van de mail. Ik met de helpdesk gebeld, bleek dat ze ineens alle vreemde karakters uit het wachtwoord hebben gehaald (welke nota bene zelf door hen is gegenereerd). Zijn er meer mensen slachtoffer geworden van deze verandering?
Dat is al jaren zo. Blijkbaar is je wachtwoord gereset. Geen idee waarom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Mja, nog altijd witte pagina's @ dat modem scherm en nog altijd geen antwoord van die luitjes. De service is weer ouderwets naatje!!!

Pagina: 1 ... 3 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.