dion_b schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 02:43:
[...]
Rx Power level moet tussen +10 en -10 dBmV zijn, dus dit is prima, bovendien zal bij foute waarde de modem gewoon offline gaan, het heeft geen invloed op snelheid.
Tx Power is vrij hoog (55dBmV is max volgens EuroDOCSIS spec), maar ook hier zul je hooguit een warme modem krijgen.
[...]
UPC heeft er een waslijst van. Welke heb jij momenteel toegewezen gekregen?
En hoe zit het met die tracert?
die tracert, wil je dat ik die doe op het moment dat de verbinding wegvalt of op het moment als alles werkt?
In ieder geval, vandaag was het weer goed raak. Lag er bijna hele dag uit...had het te druk om de helpdesk te stalken.
Router bleef altijd goed te bereiken. Router kreeg vaak ook wel een ip adres van de modem, maar dat was 192.168.100. Dat is dus een intern ip adres. Soms viel het ip adres dat mijn router kreeg van de modem volledig weg! Even wat screenshots van modem en router config pagina:
De modem 'system' pagina op het moment dat internet niet werkte (eigenlijk bijna de hele dag):
Een tel later ziet dit plaatje er heel anders uit:
En weer anders:
Lijkt me dus geen peil op te trekken
De router pagina zag er zo uit als de router geen ip adres kreeg:

De modempagina was op dat moment ook niet te bereiken.
De router pagina zag er zo uit op het moment dat de router wel een ip kreeg:
De ene keer kreeg de router wel een ip, 2 tellen later weer niet, en daarna weer wel.
Overigens heb ik met opzet de mac adressen weggehaald, weet namelijk niet of het schadelijk is als iik dat zo op dit forum post. De korte uptime van router komt doordat ik deze even gereset had.
Nog wat screenshots van de 'Signal' pagina van de modem:

2e screenshot even later:

De downstream freuqency is nogal veranderd.
De status pagina van de modem:

(korte uptime door resetten van modem)
De log van de modem:
Al deze screenshots zijn gemaakt op het moment dat ik geen internet verbinding had. Overigens kan iik, nu mijn internet weer werkt, alleen bij de 'System' pagina van de modem. Bij de andere menu's krijg ik: "This feature has not been enabled in your cablemodem.", terwijl dit wel werkte op het moment dat internet eruit lag.
Mijn dns server is 193.67.79.39, maar dit lijkt me niet de oorzaak van al deze problemen. Het is me een raadsel waar het wel aan ligt.