UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 2 ... 103 Laatste
Acties:
  • 804.786 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greetoz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:44
PcDealer schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 21:33:
[...]

Dan is het terecht en bekend. Had ie een hoger abbo moeten hebben als user er last van heeft. Moet er ook niet gezeurd worden.
wij hadden toen wat nu classic is en dat was het hoogste... alle abbo hadden toen 'fair-use' en 250 gb per maand viel daar niet onder.

edit: was toen nog een 2 mbit connectie volgens mij

[ Voor 9% gewijzigd door Greetoz op 08-03-2006 21:53 ]

https://printcraft3d.nl Protect your BMW! https://BimmerNotify.app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyGilmore
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-05 23:21

HappyGilmore

Hits it over the highway ...

Goed! Ik haal nu prima snelheden, 2,0Mb/sec dus das prima. Ook mijn torrents heb ik geen problemen mee, ik haal geen 2,0Mb/sec maar wel prima snelheden!

Ik heb nu een Arris Touchstone modem dus daar zat het probleem wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• draakhoofd
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
mijn verbinding is een gatenkaas. heb alles aan mijn pc al veranderd en gecheckt, heb zelfs een ander modem. toch heb ik om de paar minuten een disconnect. Pingen valt dan uit. Na een minuut werkt alles weer. Hoef dan niets te resetten of ipconfig te draaien.

Ben echt radeloos, ik kan niets met deze verbinding. Maar wel elke maand dik 30 euro betalen. kan wel janken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

HappyGilmore schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 17:22:
[...]

Ik heb nu een Arris Touchstone modem dus daar zat het probleem wel.
Ken goed....
http://vragen.chello.nl/c...&sFilC=&FA=-1&FB=-1&FC=-1

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er iemand nog enig idee hoe mijn probleem op te lossen is. Ik moet nu dagelijks de router reseten en dat word opgeven moment beetje vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:48
Weet iemand een bron voor de voorwaarden/het beleid als je buiten het verzorgingsgebied van UPC verhuist?

Op basis van de algemene en aanvullende voorwaarden is geen eenduidige conclusie te trekken en daar houdt * Rukapul niet van. Op diverse fora valt wel af te leiden dat het in dat geval kosteloos opzegbaar is, maar ik heb in geval van UPC toch liever meer zekerheid.

Zoals gebruikelijk is er binnen een week niet gereageerd op mijn vraag die ik via het UPC contactformulier heb verstuurd.

Zit erover te denken om m'n classic abo (maandelijks opzegbaar) om te zetten in extreme+freetime telefonie, maar dat is slechts jaarlijks opzegbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
draakhoofd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 19:16:
mijn verbinding is een gatenkaas. heb alles aan mijn pc al veranderd en gecheckt, heb zelfs een ander modem. toch heb ik om de paar minuten een disconnect. Pingen valt dan uit. Na een minuut werkt alles weer. Hoef dan niets te resetten of ipconfig te draaien.

Ben echt radeloos, ik kan niets met deze verbinding. Maar wel elke maand dik 30 euro betalen. kan wel janken
Hee, we snappen dat het frustrerend kan zijn als je problemen hebt met je internetverbinding, maar dit topic is er niet om te ranten maar om daadwerkelijk inhoudelijk erop in te gaan en zo mogelijk de boel op te lossen.

Helaas geef je daar te weinig info voor, zie de topicstart voor de soort dingen om naar te kijken - hoe de signaalwaardes in je modem zijn, even een korte beschrijving van hoe je je PC(s) op de modem hebt aangesloten en misschien een paar tracerts enzo. Misschien dat we dan kunnen zien wat er aan de hand is en suggesties kunnen doen. Want zoals het hier staat kunnen we niet zeggen helaas :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien ff de startpost veranderen mbt de datalimieten:
Zeer goed nieuws voor de chello starter en chello easy abonnee's! Vanaf nu kunnen deze gebruikers ook onbeperkt downloaden. De harde datalimieten zijn namelijk per direct afgeschaft. Dit waren de laatste twee abonnementen met een datalimiet. Hiermee is chello dus compleet datalimiet vrij! Uiteraard blijft de F.U.P. (fair use policy) wel gewoon bestaan. Dit is nodig om buitensporig misbruik van de bandbreedte binnen de perken te houden.
Verder wordt de snelheid van chello easy ook nog eens verhoogd naar 1536/256.

Hieronder het overzicht van de nieuwe situatie:

chello
abonnement snelheid
(oud) datalimiet
(oud) snelheid
(nieuw) datalimiet
(nieuw) prijs
per maand

Starter 384 / 128 Kbps 0,5 GB 384 / 128 Kbps geen € 14,95
Easy 1024 / 256 Kbps 1 GB 1536 / 256 Kbps (*1) geen € 22,95

(*1) vanaf 3 april
Bron

Het dikgedrukte klinkt nog steeds beetje raar. Geen datalimiet != FUP imo..

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2006 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17:47
Rukapul schreef op zondag 12 maart 2006 @ 21:21:
Weet iemand een bron voor de voorwaarden/het beleid als je buiten het verzorgingsgebied van UPC verhuist?

Op basis van de algemene en aanvullende voorwaarden is geen eenduidige conclusie te trekken en daar houdt * Rukapul niet van. Op diverse fora valt wel af te leiden dat het in dat geval kosteloos opzegbaar is, maar ik heb in geval van UPC toch liever meer zekerheid.

Zoals gebruikelijk is er binnen een week niet gereageerd op mijn vraag die ik via het UPC contactformulier heb verstuurd.

Zit erover te denken om m'n classic abo (maandelijks opzegbaar) om te zetten in extreme+freetime telefonie, maar dat is slechts jaarlijks opzegbaar.
Zodra je verhuist naar non UPC-gebied, dan kun je het per de verhuisdatum opzeggen zonder een afkoopsom. Je dient hierbij wel een officieel document te overhandigen (inschrijving nieuwe gemeente oid). Ik heb hiervan helaas geen bron.
Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 00:01:
Het dikgedrukte klinkt nog steeds beetje raar. Geen datalimiet != FUP imo..
Als jij als een gek met je je extreme-abo 24/7 @ full-speed gaat downloaden kun je wel een brief/mail/telefoontje verwachten. ;)

De starter & easy-klanten hoeven zich geen zorgen te maken, ze zullen geen grote belasting op het netwerk leveren.

Disclaimer: Ik spreek uit persoonlijke titel.

[ Voor 21% gewijzigd door Mawlana op 14-03-2006 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop dat iemand hier me kan helpen...

Ik heb en Chello abonnement, met een Thomson TCM390 modem. Abonnement heb ik inmiddels al meer dan anderhalf jaar, nooit echt problemen mee gehad. Echter, sinds 2 dagen doet mijn modem erg vaag. Op de Thomson TCM 390 zitten vijf lampjes, maar alleen de LED helemaal rechts knippert, hier staat Internet boven. Resetten helpt niet, stroom/adapter eraf helpt ook niet. Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Situatie:
wandcontactdoos -> splitter van UPC. Vanaf de splitter gaan het signaal 1) naar de TV en 2) naar de Modem. De modem zit direct met een UTP kabel aangesloten op mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dog4life
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 00:02:
Ik hoop dat iemand hier me kan helpen...

Ik heb en Chello abonnement, met een Thomson TCM390 modem. Abonnement heb ik inmiddels al meer dan anderhalf jaar, nooit echt problemen mee gehad. Echter, sinds 2 dagen doet mijn modem erg vaag. Op de Thomson TCM 390 zitten vijf lampjes, maar alleen de LED helemaal rechts knippert, hier staat Internet boven. Resetten helpt niet, stroom/adapter eraf helpt ook niet. Iemand enig idee wat het probleem zou kunnen zijn?

Situatie:
wandcontactdoos -> splitter van UPC. Vanaf de splitter gaan het signaal 1) naar de TV en 2) naar de Modem. De modem zit direct met een UTP kabel aangesloten op mijn laptop.
Ik heb ook is zoiets gehad, wat bij mij toen hielp was op het standby knopje drukken... Denk dat de kat er niet vanaf kon blijven ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
sylvesterrr schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 11:50:
[...]

Zodra je verhuist naar non UPC-gebied, dan kun je het per de verhuisdatum opzeggen zonder een afkoopsom. Je dient hierbij wel een officieel document te overhandigen (inschrijving nieuwe gemeente oid). Ik heb hiervan helaas geen bron.
Ik heb dezelfde vraag nogmaals gestuurd naar UPC (andere categorie, Internet-factuur ipv Internet-overig) en inderdaad bovenstaand antwoord ontvangen.

Dat mailtje gaat dus uitgeprint en gedateerd in het grote UPC bewijzenboek B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op vrijdag 03 februari 2006 @ 01:12:
Grap is dat om hogere snelheden aan te kunnen capaciteit uitgebreid moet worden op het netwerk. Deels gaat dat door nieuwe onderdelen bij te plaatsen, maar waar mogelijk wordt de modulatie ook opgeschroefd naar QAM256, wat zo'n 4dB gevoeliger is voor SNR dan de oudere QAM64. Als je signaal nipt goed genoeg was voor QAM64, dan kun je na zo'n omzetting in problemen komen.
Dat klopt. De compressie gaat simpelweg omhoog. Hetzelfde gebeurd met ADSL.
gevolg: Bij ruis meer dataverlies. En zo kan het zijn dat met de ruis die je al had de verbinding opeens juist slechter is geworden.
M.A.W. Dichter bij de "signaalbron" (wijkcentrale e.d.) wonen of anders pech.

Nu gaat het bij ADSL enkel om de "local loop" (die werkelijk behoorlijk ruk is) maar achter die COLO zit gewoon een flitsende ATM uplink. Bij kabel ligt er een heel "eigen" coax netwerk. Ze worden ('upstream' alleen was dikker. die coax-jes. :) )

Coax heeft op dit moment het voordeel dat het meer op te schalen is met de huidige infra dan DSL.
Echter, de aanpassingen die gedaan hoeven te worden op de DSL voor nieuwe mogelijkheden zijn minder ingrijpend: Je kan bijvoorbeeld de local loop drastisch inkorten, zodat je het resterende mini "local loopje" extreem kan comprimeren. Volgens mij is KPN ook zoiets van plan heb ik ergens gelezen. sorry geen bron, dus neem maar een korrel zout.

Weet iemand hoe dat zit met de huidige infrastructuur van kabel?
is die nog steeds over het algemeen coax? of zijn er (al) delen glas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Verwijderd schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 10:00:
Weet iemand hoe dat zit met de huidige infrastructuur van kabel?
is die nog steeds over het algemeen coax? of zijn er (al) delen glas?
Vanaf het wijkcentrum is het coax. Hub->Wijkcentrum is dus nog glas, en wijkcentrum->groepsversterker->eindversterker->woning is coax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
sylvesterrr schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 17:53:
[...]

Vanaf het wijkcentrum is het coax. Hub->Wijkcentrum is dus nog glas, en wijkcentrum->groepsversterker->eindversterker->woning is coax.
Zit nog iets ingewikkelder:

Er worden minstens 3 rasters over elkaar gelegd:

- analoge TV (komt bij ontvangststation vandaan)
- digitale TV (wordt centraal digitaal gegenereerd, maar bij ieder ontvangststation over het analoge gelgegd)
- gemoduleerd IP (internet, telefonie, dat soort meuk - wordt in een van de hubs erop gelegd)

De combinatie van deze rasters gaat in een redundant loop langs meerdere hubs. In iedere hub (+- gemeenteniveau) wordt het van digitaal naar analoog gemoduleerd, vervolgens worden de locale omroepen erop gedumpt en gaat het weer naar digitaal om in een tweede lus langs de wijkcentrales te lopen. In de wijkcentrales wordt het weer naar analoog omgezet en gaat het in een ster-topologie met coax via groeps- en eindversterkers naar de huizen toe.

Overigens zit de bottleneck totaal niet in het coax gedeelte, dat is ook waarom kabelaars geen enkele neiging voelen om glasvezel tot aan het huis aan te leggen. Internetsnelheden tot 32Mbps down en 16Mbps up zijn real-world getest en werken met de modems die nu in het veld staan (met toekomstige spul kan dat nog veel hoger), alleen kan de rest van de infrastructuur dat nog lang niet aan. Daar zit de bottleneck, dat is dus waar providers moeten investeren. Coax kan namelijk met een goede modulatie monumentale bandbreedtes bieden - niet zoveel als multimode fiber, maar ook niet zoveel minder :z

[ Voor 24% gewijzigd door dion_b op 17-03-2006 14:04 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plapz0r
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-11-2023

plapz0r

Ahh nuts!..

Ik ben overgestapt van Classic naar Extreme met telefonie. Van de week doe-het-zelf installatie pakket ontvangen en alles netjes aangesloten. Ik had daarvoor de TerrayonTJ720 en haalde mijn Extreme snelheden met gemak. Na de installatie daarentegen heb ik nu bagger snelheden.

code:
1
2
3
4
5
6
Download
 47.8 KByte/sec
                (=382 kbps)
Upload
 14.7 KByte/sec
                (=118 kbps

Als ik een tracert uitvoer naar www.tweakers.net krijg ik het volgende:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Bezig met het traceren van de route naar www.tweakers.net [213.239.154.35]
via maximaal 30 hops:

1     7 ms     7 ms     8 ms  10.64.0.1
  2    19 ms    14 ms    23 ms  Gig6-0.ls00rt04.brain.upc.nl [212.142.19.33]
  3    12 ms    13 ms    12 ms  213.46.183.89
  4    14 ms    13 ms    12 ms  213.46.183.85
  5    15 ms    14 ms    15 ms  213.46.183.81
  6    21 ms    16 ms    19 ms  213.46.183.162
  7    15 ms    16 ms    18 ms  10ge-6-1.e600-2.ams5.true.nl [87.233.192.13]
  8     *        *        *     Time-out bij opdracht.
  ...
 30     *        *        *     Time-out bij opdracht.

De trace is voltooid.

Ik heb mijn modem ook uitgelezen en de waardes hiervan zijn:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Downstream
    Freq/Power:     634.750 MHz     -4 dBmV      
    Signal to Noise Ratio:      32 dB    
    Modulation: QAM256   
Upstream
    Freq/Power: 34.096 MHz  55 dBmV      
    Channel Type:   DOCSIS 1.x (TDMA)    
    Symbol Rate:    2560 kSym/sec    
    Modulation:     QAM16

Op de testsite van UPC http://test.net.upc.nl/bb/ zie ik dat er een aantal ''troubles'' zijn bij:

Proxy's / Caching-Servers:
proxy.arnhem.chello.nl
proxy.brabant.chello.nl

DHCP Servers:
DHCP_arnhem1
DHCP_arnhem2

Ik heb een Sitecom DC202V2 er tussen hangen met nieuwste firmware. Is het probeem nu die ''troubles'' of ligt het ergens anders aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freak187
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06:27

Freak187

geen

Die -4 bij je power is niet echt ideaal.

Ik heb een tijd lang met -19 gewerkt, met de oude LanCity modems. Een monteur vertelde me dat die Lancity's die waarden nog wel een slikten, maar de nieuwe modems niet. Nieuwere Motorola's.

Ik heb een retourband geschikte versterker gekocht en ik zit nu op +15.

In mijn geval was het zwakke signaal een gevolg van een te lange coax kabel. Je moet eigenlijk vanuit je meterkast gelijk met UTP verder. Maar bij mij kon dat niet.

Kia Niro-EV 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob
  • Niet online

Rob

De mail.chello.nl server is hier niet te bereiken.
Is dat overal zo? De storingspagina laat (zoals gewoonlijk) niets zien.

Mail ophalen gaat ook mis: mail storages services unavailable , wait a few minutes and try again

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
xXPLAPXx schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 18:32:
Ik ben overgestapt van Classic naar Extreme met telefonie. Van de week doe-het-zelf installatie pakket ontvangen en alles netjes aangesloten. Ik had daarvoor de TerrayonTJ720 en haalde mijn Extreme snelheden met gemak. Na de installatie daarentegen heb ik nu bagger snelheden.

code:
1
2
3
4
5
6
Download
 47.8 KByte/sec
                (=382 kbps)
Upload
 14.7 KByte/sec
                (=118 kbps

[...]
Ik heb mijn modem ook uitgelezen en de waardes hiervan zijn:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Downstream
    Freq/Power:     634.750 MHz     -4 dBmV      
    Signal to Noise Ratio:      32 dB    
    Modulation: QAM256
Upstream
    Freq/Power: 34.096 MHz  55 dBmV      
Die -4dBmV is voor downstream prima (pas onder de -13dBmV is er reden om je zorgen te maken), maar 32dB SNR is maar nipt genoeg bij QAM-256. Hij zit ook vrij hoog uit te zenden met 55dBmV upstream. Heb je toevallig een vrij lange kabel binnenhuis? Hoe dan ook, signaal is niet perfect, maar goed genoeg.
Op de testsite van UPC http://test.net.upc.nl/bb/ zie ik dat er een aantal ''troubles'' zijn bij:

Proxy's / Caching-Servers:
proxy.arnhem.chello.nl
proxy.brabant.chello.nl
Site is stokoud, bovenstaande proxies staan uit.
DHCP Servers:
DHCP_arnhem1
DHCP_arnhem2
Idem, alle DHCP gebeurt tegenwoordig vanuit A'dam, de servers in Arnhem zijn verwijderd.
Ik heb een Sitecom DC202V2 er tussen hangen met nieuwste firmware. Is het probeem nu die ''troubles'' of ligt het ergens anders aan?
Nope, ondanks dat ik geen hoge dunk heb van Sitecoms (met verkeerde firmware doen ze ranzige DHCP floods) is dat je probleem niet - het is veel simpeler:

Je hebt je niet opnieuw aangemeld met de modem :o

Het staat niet voor niets in de DHZ handleiding dat je dat dient te doen ( :+ ), want hoewel je PC nog steeds aangemeld is, is het op de TJ720 geregistreerd. Daarom heeft je VOIP-modem geen benul van welke chello snelheid je zou moeten hebben en heb je alleen de minimale snelheden die voor VOIP nodig zijn :o

Het is heel simpel:
Surf naar http://chello.upc.nl (of provisioning.upc.nl), meld je daar aan met je chello gebruikersnaam en wachtwoord, doorloop de stappen (mogelijk iets van max aantal modems bereikt, klik dan op de 00:e0:6f:xx:xx:xx - MAC die er zal staan van je TJ720). Na afloop modem en dan router resettten (PC hoef je niet te resetten als je router hebt, maar mag uiteraard ;) ) et voila, je VOIP-modem wordt gekoppeld aan je internetaccount en je zit op de juiste snelheid, wat als het goed is ongeveer 50x sneller zal zijn qua download en 16x sneller qua upload dan wat je nu hebt :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plapz0r
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-11-2023

plapz0r

Ahh nuts!..

Dion _o_

It's all good..

[ Voor 75% gewijzigd door plapz0r op 29-03-2006 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een weke of 3 ben ik weer terug bij Chello. 3 jaar terug weggegaan wegens de dramatische snelheden destijds.

Direct na het installeren van het DHZ pakket een download test gedaan via http://test.net.upc.nl/download.shtml en http://www.speedtest.nl/ snelheid beiden op zo'n 2,1 MB/sec! Perfect dus, en dat was om 20:30. Helaas was die snelheid van korte duur blijkbaar. Ik haal nu op elk willekeurig tijdstip op de dag nog maar zo'n 0,9 ~ 1,1 MB/sec. Upload is overigens wel perfect, zo'n 230 KB/sec. Lijkt me toch sterk dat er binnen 3 weken ineens zoveel meer druk op het netwerk komt dat ik die hoge snelheden niet meer kan halen.

Ik vermoed toch ergens dat het aan het signaal ligt dat m'n modem (Arris Touchston TM402B) ontvangt. Maar ik las eerder dat de waarden die ik heb toch bepaald niet slecht zijn:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Downstream
    Freq/Power:     260.000 MHz     -4 dBmV      
    Signal to Noise Ratio:      31 dB    
    Modulation: QAM64    
Upstream
    Freq/Power: 35.000 MHz  40 dBmV      

Ik heb soms wat packetloss als ik langdurig de server van m'n site ping. Pings liggen binnen NL op z'n 9 a 10 ms.

Heb overigens een Linksys BEFSX41 router in gebruik, en die is uiteraard via provisioning goed aangemeld met z'n MAC adres bij chello. Overigens ook eerder al direct op het modem getest met m'n eigen PC, ook dan zelfde snelheden.

Iemand enig idee of deze "lage" snelheden gewoon capaciteitsproblemen bij chello kunnen zijn? Of maybe toch signaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StaticZ
  • Laatst online: 17:36
Heeft chello problemen met het cappen van de snelheid?
Ik heb chello Extreme 20MBit 20480 / 8 = 2560 kb/sec max theoretische snelheid.
Dit haal je echter nooit, ik haalde normaal altijd rond de 2300 / 2400 kb/sec.
Maar nu! ik download iets met newsleecher en haal snelheden rondt de 2800 kb/sec!
En dit is niet een piek snelheid.

Screenshot als bewijs.

Afbeeldingslocatie: http://img238.imageshack.us/img238/6714/chello3jr.th.jpg

Niet erg, voor mij geen probleem of storing!

[ Voor 4% gewijzigd door StaticZ op 06-04-2006 01:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 15:26:
Sinds een weke of 3 ben ik weer terug bij Chello. 3 jaar terug weggegaan wegens de dramatische snelheden destijds.

Direct na het installeren van het DHZ pakket een download test gedaan via http://test.net.upc.nl/download.shtml en http://www.speedtest.nl/ snelheid beiden op zo'n 2,1 MB/sec! Perfect dus, en dat was om 20:30. Helaas was die snelheid van korte duur blijkbaar. Ik haal nu op elk willekeurig tijdstip op de dag nog maar zo'n 0,9 ~ 1,1 MB/sec. Upload is overigens wel perfect, zo'n 230 KB/sec. Lijkt me toch sterk dat er binnen 3 weken ineens zoveel meer druk op het netwerk komt dat ik die hoge snelheden niet meer kan halen.
Welk abonnement? Dit klinkt als Extreme....

Maar idd, drukte op het netwerk verschijnt niet zomaar, dus als je snelheid tov 3 weken geleden gehalveerd is, lijkt het me sterk dat in die tijd het aantal gebruikers op dat segment verdubbeld is :o

Haal je via test.net.upc.nl en speedtest.nl vergelijkbare snelheden? Zo nee moet je natuurlijk de trager negeren (verbinding is nooit trager dan snelste meting). En wat voor snelheden haal je als je zelf de verbinding voor iets zinnigs gebruikt? (de nieuwste Knoppix .iso binnenhalen vanaf de UTwente is meestal een nuttige grote download van een goede server ;) )
Ik vermoed toch ergens dat het aan het signaal ligt dat m'n modem (Arris Touchston TM402B) ontvangt. Maar ik las eerder dat de waarden die ik heb toch bepaald niet slecht zijn:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Downstream
    Freq/Power:     260.000 MHz     -4 dBmV      
    Signal to Noise Ratio:      31 dB    
    Modulation: QAM64    
Upstream
    Freq/Power: 35.000 MHz  40 dBmV      
Weinig mis met signaal, downstream SNR is met 31dB niet florisant, maar alles boven de 30dB is voor QAM64 genoeg. Upstream weet je natuurlijk niet hoe het signaal bij de centrale aankomt (er zou ruis kunnen zijn, maar dat is alleen vanaf de helpdesk te zien), maar het wordt op een opmerkelijk laag niveau uitgezonden, wat aangeeft dat het signaal in beginsel erg sterk doorkomt (wat goed is).
Ik heb soms wat packetloss als ik langdurig de server van m'n site ping. Pings liggen binnen NL op z'n 9 a 10 ms.
9 a 10ms is goed, packetloss is dat niet. Heb je ook packetloss als je even langdurig vanaf een andere verbinding erheen pingt?

En als je een tracert doet, bij welke hop treedt de packetloss dan op?
Heb overigens een Linksys BEFSX41 router in gebruik, en die is uiteraard via provisioning goed aangemeld met z'n MAC adres bij chello. Overigens ook eerder al direct op het modem getest met m'n eigen PC, ook dan zelfde snelheden.
Als snelheden via router even snel/traag zijn als direct op modem, zal router niet het probleem zijn (sowieso is Linksys meestal erg goed spul :) )
Iemand enig idee of deze "lage" snelheden gewoon capaciteitsproblemen bij chello kunnen zijn? Of maybe toch signaal?
Moeilijk te zeggen, ik zou gokken op optie 3: iets anders :z

Capacteitsproblemen kunnen gebeuren, maar niet binnen 3 weken 'opeens', bovendien zou je op verschillende tijden dan verschillende snelheden meten (5u tot 8u 's morgens op weekdagen is het rustigst, dan zou je bij capaciteitsissues juist wel 100% kunnen blazen met de verbinding), als dat niet het geval is lijkt me erg sterk dat dat het is.

Signaal zou ook kunnen, als er ruis op de upstream staat (wat je dus niet zelf uit kunt lezen), maar ook dat lijkt me hier onwaarschijnlijk, juist omdat het zo laag staat uit te zenden en omdat ook ruis (per definitie) niet constant is.

Wat dan wel? Ik zou neigen naar denken dat het op de PC ligt; dat kun je snel zat uitsluiten als er achter die Linksys andere bakken hangen (als daar zelfde waardes zijn: niet PC, indien wel goed op snelheid: wel PC). Ligt het aantoonbaar niet aan PC, dan wordt het lastig - ben bang dat ik in dat geval een antwoord schuldig moet blijven :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dan weer helemaal vaag is:

Ik heb toch, om eea. uit te sluiten, alle bekabeling losgehaald en ben zo begonnen met het modem weer aansluiten en dan direct m'n PC op het modem. Na het provisioning gedoe werkt de verbinding perfect, en raad eens: bam, volle chello extreme snelheid.

Daarna m'n router er weer tussen gehangen, MAC adress cloning dit keer maar wel gebruikt en nog even wat instelling aangepast. En warempel, nu haal ik wel weer de volledige snelheid.

Rare is dat het signaal niet verbeterd is en enige verschil in m'n router is dat ik de ingebouwde QoS manager heb uitgezet.

Anyways, het ligt dus niet aan chello, maar zal wel aan de vage brui van apparaten hier liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten810
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 19:31
Klopt het dat je het Arris modem niet op het interne ip 192.168.100.1 uit kan lezen tenzij je ook UPC telefonie hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Hmm, de support gedeelte van www.chello.nl is zo te zien op de schop gezet.

Nieuwe pagina:
http://www.chello.nl/Help/

Zo in vogelvlucht lijken een paar zaken duidelijk beter:

- zoekengine toegevoegd aan FAQ
- duidelijkere link naar de voorwaarden (incl garantieplan, dus hoe dubbel abbo geld terug te krijgen bij (langere) storingen)

Maar de storingsmeldingen zijn nog steeds ongeloofwaardig leeg...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Possible
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:32
StaticZ schreef op donderdag 06 april 2006 @ 01:29:
Heeft chello problemen met het cappen van de snelheid?
Ik heb chello Extreme 20MBit 20480 / 8 = 2560 kb/sec max theoretische snelheid.
Dit haal je echter nooit, ik haalde normaal altijd rond de 2300 / 2400 kb/sec.
Maar nu! ik download iets met newsleecher en haal snelheden rondt de 2800 kb/sec!
En dit is niet een piek snelheid.

Screenshot als bewijs.

[afbeelding]

Niet erg, voor mij geen probleem of storing!
Dit komt omdat chello momenteel aan het testen is met 24 mbit met alle Extreme abbo's :)

Gasloos sinds 2020 - 3240wp-Z Live 5100wp-W Live 8340wp-Merged Live Altantic Explorer 200 Live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-06 07:38

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

Hmm ik heb de laaste paar dagen soms in de nacht weer wat uitval, dan werkt het niet van zeg 23:00 tot een uur of 2.

Das voor het eerst zinds een jaar dat ik weer storingkjes heb, jammer want het ging zo goed :(

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Afgelopen zaterdag is m'n nieuwe modem voor Extreme + Freetime binnengekomen (DHZ pakket). Er wordt echter geen woord gerept in de documentatie wat er met het oude modem dient te gebeuren (Motorola Speedtouch). Voor dit modem heb ik in 2002 ca eur 45 betaald. Ook zag ik op de papieren voor telefonie dat er wederom sprake was van een borg van ca EUR 45.

Wie heeft dit ook aan de hand gehad en wat heb je met je modem/borg gedaan?

Het feit dat er niets over vermeld wordt vind ik superbrak. Bij @home had ik 3 weken geleden exact hetzelfde (nieuw modem ivm telefonie) en daar stond in de bijgesloten brief dat het oude modem niet geretourneerd hoefde te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald Koeman
  • Laatst online: 10-09 00:15
Ik had gisteren overdag rond 3 uur en gisteravond rond 11 uur ook last van uitval (omgeving Arnhem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Rukapul schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 13:12:
Afgelopen zaterdag is m'n nieuwe modem voor Extreme + Freetime binnengekomen (DHZ pakket). Er wordt echter geen woord gerept in de documentatie wat er met het oude modem dient te gebeuren (Motorola Speedtouch). Voor dit modem heb ik in 2002 ca eur 45 betaald. Ook zag ik op de papieren voor telefonie dat er wederom sprake was van een borg van ca EUR 45.

Wie heeft dit ook aan de hand gehad en wat heb je met je modem/borg gedaan?

Het feit dat er niets over vermeld wordt vind ik superbrak. Bij @home had ik 3 weken geleden exact hetzelfde (nieuw modem ivm telefonie) en daar stond in de bijgesloten brief dat het oude modem niet geretourneerd hoefde te worden.
Als het goed is heb je bij dit DHZ-pakket een retourdoos ontvangen waarmee je je oude modem dient te retourneren. Borg krijg je wel terug, wees niet bang. Als je de retourdoos niet ontvangen, kun je de HD bellen voor een retourdoos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
sylvesterrr schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 22:04:
[...]

Als het goed is heb je bij dit DHZ-pakket een retourdoos ontvangen waarmee je je oude modem dient te retourneren. Borg krijg je wel terug, wees niet bang. Als je de retourdoos niet ontvangen, kun je de HD bellen voor een retourdoos.
Bedankt. GoT heeft het wederom gewonnen van de UPC contactform ;) Net nogmaals gecheckt, maar er zat geen retourdoos bij. Morgen dus even bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Gewoon houden dat ding. Ik heb ook geen retourdoos ontvangen maar ook niet nogmaals € 45,= betaald.

Retourdoos = inpakken + naar postkantoor (voor mij 20 kilometer).

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Guardian Angel schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 23:16:
Gewoon houden dat ding. Ik heb ook geen retourdoos ontvangen maar ook niet nogmaals € 45,= betaald.
[...]
Lijkt me sterk. Betaald of gefactureerd gekregen ;)
Rukapul schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 13:12:
[...]
Normaal gesproken zou er bij moeten staan dat het oude modem geretourneerd dient te worden.

[ Voor 45% gewijzigd door PcDealer op 18-04-2006 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Als ik nu zeg dat ik voor de nieuwe modem niet contant of op welke andere manier heb betaald en ook niet de modem gefactureerd heb gekregen, wie weet het dan het beste? Ik hoef niet te gokken voor het antwoord. Ik.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Erg onverstandig imho. Na een paar weken zie je op je factuur 'Vervangingswaarde modem Chello' staan als je het niet terugstuurt. In het verleden is men daar misschien laks mee omgegaan (ik werk er nog niet zo heel lang), maar tegenwoordig wordt er meer op gelet.

Het is maar dat je het weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Guardian Angel schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 23:32:
Als ik nu zeg dat ik voor de nieuwe modem niet contant of op welke andere manier heb betaald en ook niet de modem gefactureerd heb gekregen, wie weet het dan het beste? Ik hoef niet te gokken voor het antwoord. Ik.
Jammer dat ik je alias niet kon vinden in het systeem... anders had ik het gechecked. :)
sylvesterrr schreef op woensdag 19 april 2006 @ 17:23:
[...]

Erg onverstandig imho. Na een paar weken zie je op je factuur 'Vervangingswaarde modem Chello' staan als je het niet terugstuurt. In het verleden is men daar misschien laks mee omgegaan (ik werk er nog niet zo heel lang), maar tegenwoordig wordt er meer op gelet.
SDD?

[ Voor 32% gewijzigd door PcDealer op 19-04-2006 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin hier ook erg triest te worden. Na al 4 jaar chello, met af en toe een wijziging maar nooit een grote storing mocht ik me altijd gelukkig prijzen. Tot afgelopen vrijdag dus. PC 8172.

Vrijdag 's Ochtends openen sites ineens traag. Even wat pings heen en weer, wat traceroutes, en blijkt dat een aantal sites wel vlot en altijd een pingrespons geeft, en een ander aantal niet. Gelijk even melding gemaakt bij UPC, waar ik eerst door het standaardverhaal van modemresets en netwerkinstellingen mag. Er is zo niets te vinden, maar er zal melding worden gemaakt.

Vrijdag 's middags heb ik wat meer tests gedaan, en merk ik (met behulp van een vriend) dat van Chello <> Chello een vlotte verbinding te maken is. vanuit een Tiscali ADSL netwerk krijg ik zo goed als geen verbinding. Ik bel nog even naar Chello of ze meer informatie hebben inmiddels, en voeg toe dat het een probleem lijkt op het moment dat netwerkverkeer naar buiten het chello netwerk plaatsvind. De melding wordt wederom aangenomen.

Zaterdag nog maar even gebeld over de status. We gaan voor de derde keer de routine van modems resetten etc. in, ondanks dat ik aangeef al voor de derde keer over dit probleem te bellen. Er is weinig bekend bij hun, en meer meldingen hebben ze nog niet gehad.
Inmiddels zie ik dit topic waarin me duidelijk wordt dat meer mensen in mijn regio dit probleem hebben. Ik had echter al vernomen dat er op zaterdag geen technici werken, dus was het niet zinvol nog een keer te bellen.

Vandaag om 9 uur gelijk gebeld, en ik krijg een heugelijk bericht dat er vanochtend om 8 uur al een team is uitgerukt om de problemen aan te pakken. Top! denk je dan.

Om 12:00 nog steeds slechte verbinding, dus nog eens gebeld voor de status: De mensen die onderhoud gingen doen waren al lang klaar. Shit.
Weer uitleg gegeven, weer wordt een poging gedaan om me mijn modem en netwerkkaart te laten resetten, maar ik besluit dat dit keer maar te weigeren. Ik spreek af gegevens toe te sturen. Screenshots en logs. Waarheen? Ik krijg dit mailadres: chellohelp -at- hotmail.com
Ik zeg: pardon? "Ja dat is soms makkelijker". Ik sta paf. Ruggespraak met iemand levert ook geen informatie op. Uitleg dat als je de ene helft van de wereld kan bereiken en de andere niet, het niet aan je modem ligt mag niet baten.

De HD belt nog geen kwartier later terug; ze willen een monteur langssturen. Nou ja, waarom niet. Ik moet er dan maar een halve dag vrij voor nemen. Woensdagmiddag kan het.
Ik bedenk me alvast dat ik nog maar eens uitgebreid ga testen vanavond en altijd af kan bellen. Vreemd genoeg zijn de 5 pingvensters een kwartier na opleggen ineens allemaal goed. Verbinden met remote desktop gaat ineens ook weer.
De domper is echter na 10 minuten weer terug, evenals de ping timeouts.(Chello.nl: 60% time-out, werk-ip: 60% time-out, distributed.net: 100% goed, en zo nog een paar)

Ik doe dus 's avonds nog wat onderzoek. Plug alles uit wat uit te pluggen valt, heractiveer de hele chello-service opnieuw op een aparte computer (router er weer tussenuit). Ik ping wat rond: lijkt goed. Kijk de IP gegevens na, heb helaas een ander IP gekregen na 2,5 jaar.
Ik besluit de verschillende servers maar eens te pingen.
DHCP server: prima
DNS1: prima
DNS2: 60% time-outs ?!?

Nog maar een keer naar het topic op chelloo.com gekeken, en zie nu zelfs mijn eigen postcode-cijfers erbijstaan. (Helaas kan ik er zelf niet registreren, aangezien de activatiemail niet aankomt; ja, ook de mail komt lekker aan). Ik denk er nog eens over na, en besluit in ieder geval de monteur af te bellen. Die kan hier immers niets oplossen, want het probleem zit hier niet in huis. Daar hoef ik geen halve vakantiedag voor te missen. Ik kan altijd proberen met de nieuwe gegevens nog een keer het verhaal te doen.

Zo gezegd, zo gedaan. De medewerker weet mij echter te vertellen dat ondanks dat het probleem niet hier zit, er toch beter een monteur langs kan komen. Ik vraag dus of ze dan een monteur naar iedereen gaan sturen, en volgens de HD medewerker is dat dan inderdaad het geval. Hij heeft echter geen informatie of meer mensen melding hebben gedaan.

Ik leg hem uit dat ik geen zin heb een halve vakantiedag op te offeren, en dus te betalen, als het eigenlijk al vaststaat dat het niet hier ligt. De medewerker legt mij uit dat *indien het niet hier blijkt te liggen* er geen kosten aan verbonden zijn.
Het concept van vrijnemen is ook kosten maken doet geen bel rinkelen, tegelijk krijg ik het bange vermoeden dat de monteur die langskomt ook met een wazig verhaal gaat komen en dat je alsnog mag betalen. Het zal wel niet, maar als je al zovaak tevergeefs probeert een probleem over te dragen, dan geloof je er gewoon niet meer in.

Ik weiger uiteindelijk toch de monteur. De medewerker weet mij daarop mede te delen dat dat dus gelijk betekent dat er verder niets meer ondernomen wordt. Woest was ik, maar je houdt in je achterhoofd dat diegene ook alleen maar volgens zijn boekje mag werken.
Ik vraag naar een leidinggevende of technisch specialist, maar die krijg je niet. Je mag het blijven doen met iemand die je de basislogica al niet bijgebracht krijgt (en dat mag je ook niet verwachten overigens).

De keuze die je rest is:
- wachten tot het probleem "zichzelf" oplost
- een monteur laten komen @ halve dag vrij en zelfs nog bijbetaling als diegene ook een leuk verhaal verzint

Je krijgt het er gewoon niet in dat ze misschien hun netwerk in deze regio moeten doorlichten; daar hebben ze mij niet bij nodig. Je loopt gewoon tegen een muur, en de enige keuze is er dik voor "betalen" of maar afwachten. Er wordt serieus geopperd dat als je hun 2e DNS niet fatsoenlijk kan pingen, inclusief de helft van alle sites, dat die sites dan waarschijnlijk op dat moment down zijn. (Terwijl je die via een werkverbinding ADSL gewoon vrolijk voluit zit te pingen op dat moment).

In ieder geval is de eerste melding vrijdag geweest, en heb ik sindsdien geen werkbare verbinding. Volgens de UPC voorwaarden krijg je per dag geen verbinding 2 dagen abo teruggestort. Wat dat betreft zou het interessant zijn dit nog enkele maanden te laten duren, maar ik weet bij voorbaat al dat UPC gewoon zegt dat er fysiek verbinding was, en ik dus nergens recht op heb.

Ik weet niet wat ik nu nog kan doen, behalve hier in dit topic alles er uit typen en daarmee de woede koelen. Voor mij was de belangrijkste reden voor Chello de 2Mbit upstream, en die is nergens anders beschikbaar. Hoe dan ook is de eerste mogelijkheid om over te stappen de mijne, ookal wordt het opgelost. (of er mag een hele dikke excuusbrief gaan volgen, maar ik geloof dat pasen en pinksteren op één dag nog eerder gaat komen).

[edit]
Handmatig andere Chello DNS ingevuld, zelfs andere gateway, zelfde resultaat.

[edit2]
Ik spreek net een maat van 6 kilometer verderop met Chello, en die geeft aan sinds vrijdag dezelfde problemen te hebben, én ook al meermalen gebeld te hebben.
Dat gevoel dat je gewoon nooit wat te horen krijgt, ongeacht wat er speelt wordt steeds verder bevestigd.

[edit3]
Ik heb nu voor de browser even proxy.arnhem.chello.nl:8080 ingesteld, en ik kan nu in ieder geval weer fatsoenlijk @T.net komen zonder 20x pagina time-outs. Wellicht handig voor de andere gedupeerden.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

PcDealer schreef op woensdag 19 april 2006 @ 19:44:
[...]
Jammer dat ik je alias niet kon vinden in het systeem... anders had ik het gechecked. :)
Als het per se moet wil ik ook nog wel een foto maken. :)

Wat moet ik met het ding? Ik heb er helemaal niets aan en staat al 2 maanden in een doos achter een schot op zolder nutteloos te zijn.

Ik ga niet weer bellen met Chello om hem op te laten halen. Kost me telkens geld hoewel ik tot nu toe vrijwel alle malen dat ik de helpdesk heb gebeld via klantenservice een 100% vergoeding kreeg.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Hey Flop ja dat is inderdaad wel heel irritant die nono's @ de helpdesk daar. Je kan ze maar niet overtuigen dat het probleem wellicht zich in hun routers bevind, ze gaan er gewoon vanuit dat je een domme end-user bent net zoals 80% van hun abonnees.

Toch blijf ik wel aardig optimistisch over chello en mag je voor die 59,- voor een 24/2 die vrijwel nooit down is eigenlijk niet klagen. Ik denk dan ook dat het probleem snel is opgelost want die netwerkmonitoring dudes houden de boel wel goed in de gaten.

Ik hoop voor je dat het packetloss probleem snel voorbij is, ik zou niet direct overstappen, met ADSL of een andere provider zijn weer andere problemen.

[ Voor 8% gewijzigd door Hachy op 01-05-2006 20:42 ]

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hachy schreef op maandag 01 mei 2006 @ 20:42:
Hey Flop ja dat is inderdaad wel heel irritant die nono's @ de helpdesk daar. Je kan ze maar niet overtuigen dat het probleem wellicht zich in hun routers bevind, ze gaan er gewoon vanuit dat je een domme end-user bent net zoals 80% van hun abonnees.

Toch blijf ik wel aardig optimistisch over chello en mag je voor die 59,- voor een 24/2 die vrijwel nooit down is eigenlijk niet klagen. Ik denk dan ook dat het probleem snel is opgelost want die netwerkmonitoring dudes houden de boel wel goed in de gaten.

Ik hoop voor je dat het packetloss probleem snel voorbij is, ik zou niet direct overstappen, met ADSL of een andere provider zijn weer andere problemen.
Oh, maar problemen mógen er ook best zijn. Het gaat me niet om de problemen an sich, het gaat erom hoe je behandeld wordt als je probeert tot een oplossing te komen voor iets waarvan je bewijs hebt dat het meerdere mensen treft. Het is dus ook in hun belang, niet alleen het mijne.

Ook nono's mogen er best zijn, maar ga niet met iemand overleggen waarbij het bij voorbaat uitgesloten is dat je die aan de lijn krijgt. Je mag ruiken aan de mensen die er blijkbaar iets meer van weten, maar nee, je bent verplicht het met de nono te doen, ookal richt die meer schade aan dan dat die oplost in dit soort situaties.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PBloem
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 20:31:

Vrijdag 's Ochtends openen sites ineens traag. Even wat pings heen en weer, wat traceroutes, en blijkt dat een aantal sites wel vlot en altijd een pingrespons geeft, en een ander aantal niet. Gelijk even melding gemaakt bij UPC, waar ik eerst door het standaardverhaal van modemresets en netwerkinstellingen mag. Er is zo niets te vinden, maar er zal melding worden gemaakt.

Vrijdag 's middags heb ik wat meer tests gedaan, en merk ik (met behulp van een vriend) dat van Chello <> Chello een vlotte verbinding te maken is. vanuit een Tiscali ADSL netwerk krijg ik zo goed als geen verbinding. Ik bel nog even naar Chello of ze meer informatie hebben inmiddels, en voeg toe dat het een probleem lijkt op het moment dat netwerkverkeer naar buiten het chello netwerk plaatsvind. De melding wordt wederom aangenomen.

Zaterdag nog maar even gebeld over de status. We gaan voor de derde keer de routine van modems resetten etc. in, ondanks dat ik aangeef al voor de derde keer over dit probleem te bellen. Er is weinig bekend bij hun, en meer meldingen hebben ze nog niet gehad.
Inmiddels zie ik dit topic waarin me duidelijk wordt dat meer mensen in mijn regio dit probleem hebben. Ik had echter al vernomen dat er op zaterdag geen technici werken, dus was het niet zinvol nog een keer te bellen.
Hier de zelfde problemen , en ook bij mij was niets bekend bij de helpdesk
sites openen traag of niet, met pingen steeds timeouts.
waardes van de modem waren goed en er was geen probleem bekend in het netwerk van chello, dus geen recht op een bezoek van een montour.

dit is al de 2e keer in korte tijd
vorige keer was het een vastlopende tcm390 waar volgens upc ook niets mee aan de hand was.
Met enige aandringen en dreigen met opzeggen van abbo kwam er een monteur langs die hem meteen omgeruild heeft voor een ander, problemen opgeslost toen.
Nou weer het gezeur van slecht laden van internet pagina's en het niets willen doen bij de helpdesk was de druppel . Ik heb vanmorgen ADSL aangevraagd.
Ik heb jaren tevreden geinternet met chello maar sinds ik mijn com21 heb moeten inleveren is het niets dan gezeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 20:31:
Ik begin hier ook erg triest te worden. Na al 4 jaar chello, met af en toe een wijziging maar nooit een grote storing mocht ik me altijd gelukkig prijzen. Tot afgelopen vrijdag dus. PC 8172.

OK... klinkt als routeringsprobleem...
[...]

Om 12:00 nog steeds slechte verbinding, dus nog eens gebeld voor de status: De mensen die onderhoud gingen doen waren al lang klaar. Shit.
Weer uitleg gegeven, weer wordt een poging gedaan om me mijn modem en netwerkkaart te laten resetten, maar ik besluit dat dit keer maar te weigeren.
Wat schiet je daarmee op :?

Degene die je aan de lijn hebt probeert je te helpen. Vaak zitten problemen als dit in de software op een PC of in een thuisrouter, dus het is een logische stap. In dit geval ligt het daar hoogstwaarschijnlijk niet, maar dan nog, het enige wat je bereikt door niet mee te werken met de helpdesk (ongeacht of het gaat om je internetverbinding of voor mijn part de klantenservice van de Wehkamp) is dat je in plaats van een "Hier is iemand met een probleem die ik wil helpen"-houding een "Hier hebben we weer zo'n klootzak waar ik zo snel mogelijk vanaf wil"-houring kweekt :/ - daar snij je alleen jezelf in de vingers mee :o
Ik spreek af gegevens toe te sturen. Screenshots en logs. Waarheen? Ik krijg dit mailadres: chellohelp -at- hotmail.com
Ik zeg: pardon? "Ja dat is soms makkelijker". Ik sta paf. Ruggespraak met iemand levert ook geen informatie op. Uitleg dat als je de ene helft van de wereld kan bereiken en de andere niet, het niet aan je modem ligt mag niet baten.
Dus je hebt niet de informatie gestuurd van de tracerts waarmee na te gaan is waar het fout gaat met de routering :? Dan is het ook niet gek dat ze niets voor je kunnen betekenen. Als het probleem zonder die info zichtbaar zou zijn, dan was het al opgelost...
De HD belt nog geen kwartier later terug; ze willen een monteur langssturen. Nou ja, waarom niet. Ik moet er dan maar een halve dag vrij voor nemen. Woensdagmiddag kan het.
Klinkt als een helpdesker die *iets* probeert te doen op moment dat je de info niet wilde mailen. Al is het alleen maar de monteur een tracert laten uitvoeren...
[...]

Ik doe dus 's avonds nog wat onderzoek. Plug alles uit wat uit te pluggen valt, heractiveer de hele chello-service opnieuw op een aparte computer (router er weer tussenuit). Ik ping wat rond: lijkt goed. Kijk de IP gegevens na, heb helaas een ander IP gekregen na 2,5 jaar.
Ook niet gek als je je na 2.5 jaar opnieuw aanmeldt :z
[...]

Nog maar een keer naar het topic op chelloo.com gekeken, en zie nu zelfs mijn eigen postcode-cijfers erbijstaan. (Helaas kan ik er zelf niet registreren, aangezien de activatiemail niet aankomt; ja, ook de mail komt lekker aan). Ik denk er nog eens over na, en besluit in ieder geval de monteur af te bellen. Die kan hier immers niets oplossen, want het probleem zit hier niet in huis. Daar hoef ik geen halve vakantiedag voor te missen. Ik kan altijd proberen met de nieuwe gegevens nog een keer het verhaal te doen.

Zo gezegd, zo gedaan. De medewerker weet mij echter te vertellen dat ondanks dat het probleem niet hier zit, er toch beter een monteur langs kan komen. Ik vraag dus of ze dan een monteur naar iedereen gaan sturen, en volgens de HD medewerker is dat dan inderdaad het geval. Hij heeft echter geen informatie of meer mensen melding hebben gedaan.
Het zou zomaar kunnen dat er meerdere dingen lopen en er naast een routeringsprobleem ook een signaalprobleem is. Dat zou kunnen verklaren waarom de ene stel symptomen continu is en de andere wisselvallig.
[...]

Ik weiger uiteindelijk toch de monteur. De medewerker weet mij daarop mede te delen dat dat dus gelijk betekent dat er verder niets meer ondernomen wordt. Woest was ik, maar je houdt in je achterhoofd dat diegene ook alleen maar volgens zijn boekje mag werken.
Ik vraag naar een leidinggevende of technisch specialist, maar die krijg je niet. Je mag het blijven doen met iemand die je de basislogica al niet bijgebracht krijgt (en dat mag je ook niet verwachten overigens).

De keuze die je rest is:
- wachten tot het probleem "zichzelf" oplost
- een monteur laten komen @ halve dag vrij en zelfs nog bijbetaling als diegene ook een leuk verhaal verzint
Wat dacht je van:

- alsnog die tracert opsturen :?
Je krijgt het er gewoon niet in dat ze misschien hun netwerk in deze regio moeten doorlichten; daar hebben ze mij niet bij nodig.
Makkelijk gezegd. Als dat zou kunnen was dat ook gedaan. Blijkbaar heb je last van iets wat niet op afstand geconstateerd kan worden.
Je loopt gewoon tegen een muur, en de enige keuze is er dik voor "betalen" of maar afwachten. Er wordt serieus geopperd dat als je hun 2e DNS niet fatsoenlijk kan pingen, inclusief de helft van alle sites, dat die sites dan waarschijnlijk op dat moment down zijn. (Terwijl je die via een werkverbinding ADSL gewoon vrolijk voluit zit te pingen op dat moment).
*zucht* - sommige helpdeskers lijken idd evolutionair gezien tussen de neanderthaler en de aap te zitten :z
In ieder geval is de eerste melding vrijdag geweest, en heb ik sindsdien geen werkbare verbinding. Volgens de UPC voorwaarden krijg je per dag geen verbinding 2 dagen abo teruggestort. Wat dat betreft zou het interessant zijn dit nog enkele maanden te laten duren, maar ik weet bij voorbaat al dat UPC gewoon zegt dat er fysiek verbinding was, en ik dus nergens recht op heb.
Niet waar. Je hebt het probleem vrijdag overduidelijk aangegeven. Stuur nou gewoon een brief als het opgelost is, je zult zien dat je de boel netjes gecrediteerd krijgt.
Ik weet niet wat ik nu nog kan doen, behalve hier in dit topic alles er uit typen en daarmee de woede koelen. Voor mij was de belangrijkste reden voor Chello de 2Mbit upstream, en die is nergens anders beschikbaar. Hoe dan ook is de eerste mogelijkheid om over te stappen de mijne, ookal wordt het opgelost. (of er mag een hele dikke excuusbrief gaan volgen, maar ik geloof dat pasen en pinksteren op één dag nog eerder gaat komen).
Dit is geen rant-topic, maar eentje waar we elkaar proberen te helpen. Daarvoor hebben we info nodig. Om te beginnen zou je hier die tracerts kunnen posten die je niet naar dat emailadres wilde versturen. Het kan ook geen kwaad om aan te geven in welke IP-range je zit (routering gaat doorgaans per IP-range).

Aan de hand van zo'n tracert kun je gelijk zien waar het probleem zit. Evt routeringsproblemen zal UPC zelf moeten oplossen, maar we kunnen in ieder geval wel aangeven of een monteur zin heeft of niet (als er packetloss is op de eerste hop in het UPC-netwerk kan dat op slecht signaal wijzen).
[edit]
Handmatig andere Chello DNS ingevuld, zelfs andere gateway, zelfde resultaat.
Duidelijk een routeringsprobleem dus. Dat DNS performance soms brak is, komt gewoon doordat de route naar de DNS server net zo goed getroffen is.
[edit2]
Ik spreek net een maat van 6 kilometer verderop met Chello, en die geeft aan sinds vrijdag dezelfde problemen te hebben, én ook al meermalen gebeld te hebben.
Dat gevoel dat je gewoon nooit wat te horen krijgt, ongeacht wat er speelt wordt steeds verder bevestigd.
Uhm, ik kan me levendig voorstellen dat als men aan een helpdesk allemaal klagende mensen krijgt, maar niemand die tracerts wil leveren, men ook aan de andere kant van de lijn met de handen in het haar zit :o

Dat er iets mis is met je verbinding is overduidelijk, dat het niet bij jou maar *ergens* in het UPC netwerk zit lijkt net zo overduidelijk. Nu is het gewoon een kwestie van oplossingsgericht te werken. Het is je goed recht om dat niet te doen als je een helpdesk belt (maar dan moet je niet vreemd opkijken als je ook geen oplossing krijgt), maar dit is GoT, en hier is het toch echt de bedoeling om constructief bezig te zijn (zie ook de topicstart alhier) :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dion, ik denk dat je toch niet helemaal goed gelezen hebt. Ik heb zelf voorgesteld alle informatie toe te sturen. Deze informatie, logs, screenshots was ik aan het voorbereiden om gisteravond toe te sturen. Bij het verzamelen kwam ik zoveel info tegen, waardoor het mij duidelijk werd dat het niet zinvol was (en zonde van mijn vrije dag) een monteur te laten komen omdat het probleem niet hier zit. Ik belde om de monteur af te zeggen, en nog maar een keer te proberen het verhhaal te doen.
Wat schiet je daarmee op :?

Degene die je aan de lijn hebt probeert je te helpen. Vaak zitten problemen als dit in de software op een PC of in een thuisrouter, dus het is een logische stap. In dit geval ligt het daar hoogstwaarschijnlijk niet, maar dan nog, het enige wat je bereikt door niet mee te werken met de helpdesk (ongeacht of het gaat om je internetverbinding of voor mijn part de klantenservice van de Wehkamp) is dat je in plaats van een "Hier is iemand met een probleem die ik wil helpen"-houding een "Hier hebben we weer zo'n klootzak waar ik zo snel mogelijk vanaf wil"-houring kweekt :/ - daar snij je alleen jezelf in de vingers mee :o
Ook hier lees je denk ik over "dit keer" heen; ik heb de hele procedure al gehad. Als ik dan een 3e keer bel, heeft het geen zin nogmaals de hele rits door te gaan lopen. Ik heb nog steeds hetzelfde probleem bij het 3e foontje, dan wordt het een keer teveel om wéér die stappen door te gaan. (Naast dat het onzinnig is).

Je schildert mij nu af als iemand die weigert mee te werken met de helpdesk, weigert gegevens op te sturen, en trekt daarmee de conclusie dat ik niet constructief bezig ben. Vind ik een beetje jammer, aangezien ik toch nergens de zaken terugvind die jij noemt.

Nee, ik heb geen helpdeskmedewerkers uitgescholden, geen scheldwoord aan te pas gekomen. Ja, ik ben wel mijn stem gaan verheffen bij zaken als "Dat bedoel ik niet, luister nou". Ik heb aan alle kanten geprobeerd te wijzen op het topic waarin anderen dezelfde problemen hebben.

Zou je mij kunnen verduidelijken waarop jij je conclusie baseert dat ik weiger mee te werken, en geen gegevens wil sturen? Misschien ben ik erg onduidelijk geweest ergens, maar ik kan het zo niet terugvinden.

[edit] Hier wat ik zo hier heb; ik maak even nieuwe traceplots, want die andere heb ik niet bij de hand.

Downstream SNR: 35, Upstream: 9

Vanaf mij thuis (de probleemverbinding)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/913f03f833f6a0e4b0d47d3875dc1f69/thumb.jpg

Vanaf vriend in apeldoorn, onder andere naar mij
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/95dfec5c0915aeb1e7d9d14ffee1f235/thumb.jpg

Vanaf een tiscali/kpn verbinding
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/47c330a8e967d51cd16eb8dfcd53e31d/thumb.jpg

[edit2]
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/467d1ae362283d39d7f1dc7080e5d85e/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7945ccb39e6c750c4fe9c7cdeacc49a1/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d91d7aaf1a18f4358ed9d1fa1f24f2c4/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2c9b4e7bae1dba68b71035312931df71/full.jpg

En naar Chello's eigen 2e DNS die ik krijg: (1e DNS gaat goed)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/80da1a16f8cea00825623d54105e0712/full.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 12:18:
Dion, ik denk dat je toch niet helemaal goed gelezen hebt. Ik heb zelf voorgesteld alle informatie toe te sturen. Deze informatie, logs, screenshots was ik aan het voorbereiden om gisteravond toe te sturen. Bij het verzamelen kwam ik zoveel info tegen, waardoor het mij duidelijk werd dat het niet zinvol was (en zonde van mijn vrije dag) een monteur te laten komen omdat het probleem niet hier zit. Ik belde om de monteur af te zeggen, en nog maar een keer te proberen het verhhaal te doen.

[...]

Ook hier lees je denk ik over "dit keer" heen; ik heb de hele procedure al gehad. Als ik dan een 3e keer bel, heeft het geen zin nogmaals de hele rits door te gaan lopen. Ik heb nog steeds hetzelfde probleem bij het 3e foontje, dan wordt het een keer teveel om wéér die stappen door te gaan. (Naast dat het onzinnig is).
Technisch misschien onzinnig, maar juist als je praat met iemand die minder kennis van zaken heeft dan jij zelf hebt is het enorm belangrijk dat zo iemand je gaat vertrouwen en de waarde gaat inschatten van wat je te melden hebt. Dat doe je door juist wel mee te gaan met 'onzinnige' dingen en zo te bewijzen dat je het inderdaad al weet.

Gewoon kwestie van omgang met mensen :z
Je schildert mij nu af als iemand die weigert mee te werken met de helpdesk, weigert gegevens op te sturen, en trekt daarmee de conclusie dat ik niet constructief bezig ben. Vind ik een beetje jammer, aangezien ik toch nergens terugvind dat ik weiger mee te werken.

[...]

Zou je mij kunnen verduidelijken waarop jij je conclusie baseert dat ik weiger mee te werken, en geen gegevens wil sturen? Misschien ben ik erg onduidelijk geweest ergens, maar ik kan het zo niet terugvinden.
OK:
ik besluit dat dit keer maar te weigeren
[...]
Ik krijg dit mailadres: chellohelp -at- hotmail.com
Ik zeg: pardon? "Ja dat is soms makkelijker". Ik sta paf.
[...]
Ik weiger uiteindelijk toch de monteur
[...]
daar hebben ze mij niet bij nodig.
[...]
weet bij voorbaat al dat UPC gewoon zegt dat er fysiek verbinding was
Ik besluit te weigeren, sta paf, ik weiger, daar hebben ze me niet bij nodig, ik weet bij voorbaat dat...

Dat komt nogal stug en vooringenomen over :o - iig excuses als het niet zo bedoeld is en ik het verkeerd opvat :)
[edit] Hier wat ik zo hier heb; ik maak even nieuwe traceplots, want die andere heb ik niet bij de hand.

Downstream SNR: 35, Upstream: 9
Downstream SNR van 35dB is prima, maar wat is die "9" bij upstream? De enige relevante upstream waarde die je op de modem kunt uitlezen is de Upstream transmit power, die zou tussen de 40 en 55dBmV moeten staan.

Weet je zeker dat die "9" niet gewoon de downstream receive level is - 9dBmV is niet perfect, maar meer dan goed genoeg. Sowieso zou je andere problemen krijgen als dit level te laag zou zijn (de modem zou gewoon helemaal offline gaan)
Vanaf mij thuis (de probleemverbinding)

*een lading pings*
Pings geven aan dat er iets mis is, niet waar - maar ik zie dat je al tracert gegeven hebt - ik edit even zodra ik die bekeken hebt :)

Edit:
Tracerts zijn duidelijk. Packetloss treedt op na 213.46.183.81 - dat is een router ergens in het UPC netwerk.

De tracert die goed gaat (naar www.chello.nl) gaat niet over die router. De route naar de proxy zal ook wel het probleempunt vermijden. Verder heeft de DNS server blijkbaar moeite met pings te beantwoorden, maar dat lijkt iets losstaands te zijn.

Als je deze info opstuurt zou in beginsel iedereen met ook maar minimale TCP/IP kennis moeten kunnen zien waar het probleem zit...

Edit2:
Puur uit interesse: in welk IP-range zit je momenteel?

[ Voor 9% gewijzigd door dion_b op 02-05-2006 14:19 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp je standpunt ten aanzien van de negatieve achterklank in het verhaal - dit is geschreven direct na het laatste telefoontje gisteravond. Hierdoor ben ik een behoorlijk deel vertrouwen kwijtgeraakt in fatsoenlijke mogelijkheden voor een oplossing an sich, en alles wat eraan gerelateerd is.
De eerste telefoongesprekken zijn heel gemoedelijk verlopen. De opvolgende telefoontjes in beginsel ook. Alleen als je telkens een compleet ander (pardon me - lul)verhaal te horen krijgt, krijg je het gevoel dat je niet serieus genomen wordt en dat er een spelletje met je gespeeld wordt.

Dit laatste is overigens ook iets wat ik van veel anderen hoor als klacht. Ik quote hiervoor even mijn bericht voor jouw eerste reactie hierop (Het woord nono komt niet bij mij weg overigens)
Oh, maar problemen mógen er ook best zijn. Het gaat me niet om de problemen an sich, het gaat erom hoe je behandeld wordt als je probeert tot een oplossing te komen voor iets waarvan je bewijs hebt dat het meerdere mensen treft. Het is dus ook in hun belang, niet alleen het mijne.

Ook nono's mogen er best zijn, maar ga niet met iemand overleggen waarbij het bij voorbaat uitgesloten is dat je die aan de lijn krijgt. Je mag ruiken aan de mensen die er blijkbaar iets meer van weten, maar nee, je bent verplicht het met de nono te doen, ookal richt die meer schade aan dan dat die oplost in dit soort situaties.
In ieder geval is het fijn dat je er eens naar wil kijken. Het meest frustrerende is gewoon het niet krijgen van informatie (of niet eenduidige verhalen waar ik hele grote vraagtekens bij zet). Als ze me nou zeggen dat het nog 2 weken duurt: prima, hoef ik niet eens een refund voor, maar dan kan ik even wat zaken elders onderbrengen.

[edit]
Overigens blijkt het opgegeven mailadres @hotmail niet te werken... Ik krijg een bounce dat de mailbox niet bestaat. Enig idee waar ik de info anders kan deponeren?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zát op 62.195.224.xx en nu in 62.194.225.xx. Ik had al even een gatewaysetting van een vriend uit Apeldoorn die geen problemen heeft geprobeerd (213.x.x.x)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 14:14:
Ik begrijp je standpunt ten aanzien van de negatieve achterklank in het verhaal - dit is geschreven direct na het laatste telefoontje gisteravond. Hierdoor ben ik een behoorlijk deel vertrouwen kwijtgeraakt in fatsoenlijke mogelijkheden voor een oplossing an sich, en alles wat eraan gerelateerd is.
De eerste telefoongesprekken zijn heel gemoedelijk verlopen. De opvolgende telefoontjes in beginsel ook. Alleen als je telkens een compleet ander (pardon me - lul)verhaal te horen krijgt, krijg je het gevoel dat je niet serieus genomen wordt en dat er een spelletje met je gespeeld wordt.

Dit laatste is overigens ook iets wat ik van veel anderen hoor als klacht. Ik quote hiervoor even mijn bericht voor jouw eerste reactie hierop (Het woord nono komt niet bij mij weg overigens)
Deprimerend bekend verhaal, wat op ieder helpdesk kan voorkomen. Alleen wordt er geen spel met je gespeeld:

Mensen hebben bepaalde middelen om problemen te herkennen en op te lossen. Als jij een probleem hebt dat met die middelen makkelijk te herleiden valt, zal het ook zonder problemen opgelost worden. Het gaat mis als je een probleem hebt wat niet zichtbaar is met de beschikbare middelen. Dan is zo'n helpdesker aangewezen op zijn eigen kennis en ervaring - zowel van wat er technisch aan de hand is als van waar hij er op zijn beurt mee terecht kan. Probleem is dus dat geen twee mensen gelijke kennis en ervaring hebben, dat is ook wanneer je dit soort tegenstrijdige verhalen gaat horen. Dat heb ik ook meegemaakt toen ik bij Packard Bell werkte (rampzalige werkgever trouwens...), begin 2000 kwamen de eerste gevallen van slechte condensatoren binnen - iets waar nog nooit iemand van gehoord had. De onzin dat toen verkondigd werd... :X - ik vermoed dat jij met de UPC helpdesk tegen iets vergelijkbaars aanloopt.
[...]

In ieder geval is het fijn dat je er eens naar wil kijken. Het meest frustrerende is gewoon het niet krijgen van informatie (of niet eenduidige verhalen waar ik hele grote vraagtekens bij zet). Als ze me nou zeggen dat het nog 2 weken duurt: prima, hoef ik niet eens een refund voor, maar dan kan ik even wat zaken elders onderbrengen.
Als ik het zo bekijk is de fout waarschijnlijk niet groter dan een punt of comma verkeerd in een configuratiescript ergens en is het in 5 minuten op te lossen - zodra de juiste persoon de juiste info krijgt. Maarja, dan komt het weer op die tracerts aan...
[edit]
Overigens blijkt het opgegeven mailadres @hotmail niet te werken... Ik krijg een bounce dat de mailbox niet bestaat. Enig idee waar ik de info anders kan deponeren?
|:( - dat meen je niet...

Op www.upc.nl kun je een contactformulier invullen, dat wordt zeker gelezen, maar het kan soms duren voor je een reactie krijgt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb overigens nog even doorgezocht naar probleempjes via andere routes, en ook daar komt het voor:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/72ae3a7d014d75dc60fbb01ec892f8e4/full.jpg

[edit]
Net alle logs ook even via dat contactform naar binnen geduwd.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2006 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 14:25:
Ik zát op 62.195.224.xx en nu in 62.194.225.xx. Ik had al even een gatewaysetting van een vriend uit Apeldoorn die geen problemen heeft geprobeerd (213.x.x.x)
Vermoedelijk zitten die twee adressen in dezelfde 62.195.224.0/23 range, dan verbaast het me niet dat ze vergelijkbare problemen vertonen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op dit moment lijkt het weer te werken; inclusief de 2e DNS.
Hopen dat het zo blijft \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Klinkt alsof iemand toch wat met de klachten gedaan heeft :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schnumi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

schnumi

Discothéque! Boom cha!

Inderdaad had dus hetzelfde probleem hier, leek vrij regionaal te zijn (allemaal in een klein gebied). :)

Maar het is dus gelukkig opgelost. Het was echt een drama voor een paar dagen zeg.

"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Weet iemand hoe ik in de webpagina van de arris modem kan komen? Gisteren lukte het mij nog, toen de modem vers uit de doos was. Maar sinds ik mac etc heb geregistreerd kom ik er niet meer in. :?

heb http://192.168.100.1 uit de startpost al geprobeerd, maar zonder resultaat. Gisteren gebruikte ik overigens het 10.zoveel ip om erin te komen, maar dat werkt ook niet meer.

Het doc... util van chelloo.com werkt ook niet..

java -jar docsdiag.jar
DocsDiag v030720 Copyright 2001-3 Robin Walker rdhw@cam.ac.uk

Cable modem not found

[ Voor 19% gewijzigd door Paquito op 06-05-2006 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

http://192.168.100.1/phy.htm moet toch echt werken.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Raven- schreef op zaterdag 06 mei 2006 @ 15:05:
Weet iemand hoe ik in de webpagina van de arris modem kan komen? Gisteren lukte het mij nog, toen de modem vers uit de doos was. Maar sinds ik mac etc heb geregistreerd kom ik er niet meer in. :?

heb http://192.168.100.1 uit de startpost al geprobeerd, maar zonder resultaat. Gisteren gebruikte ik overigens het 10.zoveel ip om erin te komen, maar dat werkt ook niet meer.

Het doc... util van chelloo.com werkt ook niet..

java -jar docsdiag.jar
DocsDiag v030720 Copyright 2001-3 Robin Walker rdhw@cam.ac.uk

Cable modem not found
Dan kunnen er twee dingen aan de hand zijn:

1) je hebt gewoon fysiek geen verbinding tussen PC en modem. Controleer je kabels...
2) je hebt een router die denkt dat de 192.168.100.x en 10.x.x.x reeksen local zijn en die dus het verkeer daarvoor niet richting modem routeert Ga als je een router hebt en je internetverbinding het wel gewoon verder doet dus even de instellingen van je router tuchtigen :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Das dus het vreemde. ik heb gewoon internet, via de modem. En ik heb op dit moment nog geen router er tussen hangen. Dus modem zit aan 1 pc... PC draait wel firewall, juiste restricties ingesteld... maar ook als firewall uitstaat kom ik er niet in.

Misschien de modem maar eens resetten naar 'factory defaults'. Als er zo'n knop opzit :)

[ Voor 17% gewijzigd door Paquito op 06-05-2006 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Ik denk eerlijk gezegd niet dat het aan de modem ligt maar aan de routering vanaf je PC in zo'n geval. Er zit geen knop om het naar "factory defaults' te resetten omdat er niets in te stellen valt - althans, niet van jouw kant :z
Modems controleren bij het opstarten altijd of ze het meest recente software hebben, zo niet halen ze het op van een server

Als die modem het doet, waar je bij goede internettoegang vanuit mag gaan, zit het probleem echt op je PC :o

Probeer voor de grap eens te booten vanaf een Knoppix-CD (oid). Kijk of het dan wel lukt om naar 192.168.100.1 te gaan. Zo ja weet je het zeker :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
'k Zie in de geplaatste traces ook een aantal routers onderweg die packetloss geven. Let hier niet op en schrik er niet van. Je communiceert helemaal niet met een router immers normaal. Als hij je verkeer maar routeert netjes gaat het prima.

Routers zijn vaak beveiligd zodat ze maar een x aantal ping-reply verzoeken per y tijd beantwoorden of sowieso niet reageren of maar 50% van de verzoeken.

Packetloss moet end-to-end zijn als je er hinder van wilt hebben. Als een router er achter wel gewoon 100% reactie geeft en het einddoel ook gaat het prima.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Oke.. als ik de coax kabel uit de modem trek (dus alleen utp) kan ik wel in de modem komen via http://192.168.100.1/
Als de coax kabel erin zit krijg ik dit The server at 192.168.100.1 is taking too long to respond.

Hij vindt hem dus wel, maar krijgt geen reactie van modem. Lijkt me dat het toch echt aan de modem ligt.

[ Voor 6% gewijzigd door Paquito op 07-05-2006 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Dat zegt helemaal niet dat hij hem vindt. Het zegt dat hij geen reactie krijgt van iets dat naar dat adres zou kunnen luisteren.

Als je de coax erin hebt zitten krijg je een IP van Chello en kan je niet bij 192.168.*.* komen omdat het buiten je subnet valt en geen gerouteerd IP blok is. Als je de coax eruit haalt deelt je modem blijkbaar je een 192.168.*.* adres uit in het juiste subnet zodat je erbij kunt komen.

Of er zit in de modem een mechanisme dat zorgt dat je geen toegang hebt tot de webinterface op 192.168.100.1 als je verbinding gewoon werkt ;)

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Ik denk idd het laatste. Hij blocked gewoon de webinterface wanneer er verbinding met chello is.

Ach, dan maar niet in de webinterface kijken naar de noise margin. De download en upload zijn iig op 'extreme' niveau. Dus alles zit goed. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bjck schreef op zondag 07 mei 2006 @ 14:48:
Dat zegt helemaal niet dat hij hem vindt. Het zegt dat hij geen reactie krijgt van iets dat naar dat adres zou kunnen luisteren.

Als je de coax erin hebt zitten krijg je een IP van Chello en kan je niet bij 192.168.*.* komen omdat het buiten je subnet valt en geen gerouteerd IP blok is. Als je de coax eruit haalt deelt je modem blijkbaar je een 192.168.*.* adres uit in het juiste subnet zodat je erbij kunt komen.

Of er zit in de modem een mechanisme dat zorgt dat je geen toegang hebt tot de webinterface op 192.168.100.1 als je verbinding gewoon werkt ;)
Met die oude moterola modems (die witte) kon je die route naar die modem toevoegen in je route-tabel (met route add) Weet iemand of dat nog steeds kan, en hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Raven- schreef op zondag 07 mei 2006 @ 16:50:
Ik denk idd het laatste. Hij blocked gewoon de webinterface wanneer er verbinding met chello is.
Lijkt me vreemd, zelf heb ik geen Arris, maar een collega van me die om de hoek woont wel (een TM402B om precies te zijn- welke versie heb jij?) en hij kan er gewoon in. Lijkt me sterk dat er meerdere softwareversies in gebruik zouden zijn...

Ik denk nog steeds dat je PC om een of andere reden iets raars routeert. Als je zeker wilt weten: stop zoals gezegd een LiveCD in die bak (Knoppix is makkelijk) - zodra hij geboot is kun je op internet. Als je dan wel naar 192.168.100.1 kunt weet je dat het aan je OS ligt, zo niet dan ligt het inderdaad om een of andere reden in de modem...
Ach, dan maar niet in de webinterface kijken naar de noise margin. De download en upload zijn iig op 'extreme' niveau. Dus alles zit goed. :)
Die conclusie mag je rustig trekken idd :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
je kan alleen maar in de Arris modem kijken als je ook digitale telefonie hebt van upc ^^ dus als je dat niet hebt kan het niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:03
Nu weet ik niet of dit al bekend is, maar misschien iets voor de startpost ;)
Tegenwoordig worden van UPC uit ook Arris 502-modems uitgestuurd. Groot voordeel van deze bakken is dat ze _geen_ standby-knop hebben.

Verder is het misschien handig te weten dat bij een nieuwe installatie/nieuw modem bij de 'hoe sluit ik een nieuwe PC aan-procedure' na het inloggen op chello.upc.nl het modem ook even (30 sec-1 minuut) van de stroom moet, zodat'ie de juiste bootfile kan ontvangen met de juiste snelheid, anders kan het zijn dat je je snelheid niet haalt.

Oh, en alle abo's hebben geen datalimiet meer :P

[ Voor 7% gewijzigd door Wormaap op 11-05-2006 00:38 ]

Ticking away, the moments that make up a dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Wat is het grote voordeel van geen standby knop dan?? Hij zit er, maar om nou te zeggen dat ik er last van heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Sinds een tijdje werk ik dus op de helpdesk van UPC, en modem standby is een nogal veel voorkomend 'probleem.' Voor een Tweaker zal het niks uitmaken, maar bij veel klanten wordt bv. perongeluk op de standby-knop gedrukt bij het poetsen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Degene die de standby-knop heeft verzonnen, moet men afschieten. Er zijn echt klanten die zo'n 2-3 weken niet kunnen internetten omdat ze pas na 2-3 weken de helpdesk durven te bellen. Vervolgens krijgen ze te horen dat het modem op standby staan. 8)7

En sommigen onder hen willen ook nog eens aanspraak maken op het UPC Garantieplan, want er was een "storing". B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Met stand-by wordt alleen via monteurs geleverd toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Vrijwel alle oudere modems van UPC hebben een standby-knop. Of begrijp ik je vraag nu verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Wormaap schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 11:47:
Sinds een tijdje werk ik dus op de helpdesk van UPC, en modem standby is een nogal veel voorkomend 'probleem.' Voor een Tweaker zal het niks uitmaken, maar bij veel klanten wordt bv. perongeluk op de standby-knop gedrukt bij het poetsen enzo.
Mwoeah, sommige modems hebben een duidelijke standby-LED, je zou met name bij de Motorola SB4200E en 510xE blind en hersendood moeten zijn het niet door te hebben (niet dat dat sommige mensen hindert...), maar bij andere modems, met name de Thomson en Arris modems, kun je alleen aan een bepaalde LEDcombo uitlezen dat het op standby staat.

Bijvoorbeeld een combo van Cable Link en PC Link constant aan en de rest uit is niet echt wat je zegt vanzelfsprekend :/

Dat is natuurlijk iets wat je op dag 1 op de helpdesk aangeleerd wordt, maar zelfs een redelijk gevorderd gebruiker/Tweaker die wel z'n best doet zou daar niet 1-2-3 uit af kunnen leiden wat er aan de hand is :o

Edit:
Met de Motorola SB4100E is het helemaal leuk, als dat ding op standby gaat, gaan *alle* LEDs uit, waardoor men vaak ten onrechte denkt dat het dood is 8)7

[ Voor 15% gewijzigd door dion_b op 12-05-2006 14:19 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Bij de Arris-modems knipperen US en DS stabiel. Da's op zich inderdaad niet zó'n dead giveaway, maar wel vrij duidelijk dat't geen normale stand is.
Maar met m'n 'voor een Tweaker is het geen probleem' bedoelde ik meer dat dat iets is wat de gemiddelde (lekker generaliseren) Tweaker sowieso naloopt in z'n eigen troubleshoot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 13:12
Vandaag eindelijk, na vorige week al de boel te hebben aangesloten, online met Chello Extreme.
Aangezien er hier in Vaassen (bijna buurman van Floppus) geen BBNED etc. te krijgen is, gekozen voor Chello. Eerst bleek er een te zwak signaal op de wandcontactdoos te staan, deze is vanochtend vervangen, en zo waar, ik kon me aanmelden op de provisioning pagina.
Modem reboot, router reboot, en ja, ook telefonie werkt.
Download test uitgevoerd: gemiddeld 45,7 kB/s! Aaarghh. Chello gebeld, blijkt er wat mis te zijn gegaan met mijn aanmelding van het modem, waardoor ik nu op een gecapte snelheid draai.
Aangezien de helpdeskmedewerker geen idee heeft wanneer het verholpen gaat worden stel ik hier dan maar mijn vraag: Iemand enig idee hoe lang het gemiddeld duurt voordat zoiets is verholpen?

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
kan de helpdesk niet een aanvraag sturen tot herinstallatie van de modem naar de technische afdeling ?! beetje vreemd dat je hierop moet wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Wat je zou kunnen proberen is via chello.upc.nl opnieuw aanmelden, dat wil nog wel eens werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Je modem is duidelijk niet provisioned. Heb je je - zoals Wormaap aangeeft - al opnieuw geprovisioned via http://chello.upc.nl/ ? Zoniet, doen. Zoja, dan zul je even moeten afwachten totdat die andere afdeling het probleem heeft opgelost.

[ Voor 10% gewijzigd door Mawlana op 13-05-2006 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

BredeP schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 20:15:
Vandaag eindelijk, na vorige week al de boel te hebben aangesloten, online met Chello Extreme.
Aangezien er hier in Vaassen (bijna buurman van Floppus) geen BBNED etc. te krijgen is, gekozen voor Chello. Eerst bleek er een te zwak signaal op de wandcontactdoos te staan, deze is vanochtend vervangen, en zo waar, ik kon me aanmelden op de provisioning pagina.
Download test uitgevoerd: gemiddeld 45,7 kB/s! Aaarghh. Chello gebeld, blijkt er wat mis te zijn gegaan met mijn aanmelding van het modem, waardoor ik nu op een gecapte snelheid draai.
Aangezien de helpdeskmedewerker geen idee heeft wanneer het verholpen gaat worden stel ik hier dan maar mijn vraag: Iemand enig idee hoe lang het gemiddeld duurt voordat zoiets is verholpen?
Sorry hoor, maar dan heb je ook je ogen ook in je achterhoofd.
Als je nou eens http://chello.upc.nl doorloopt, staat daar op de eerste pagina je produkt gegevens. Je ziet daar ook voor welk type chello produkt je de aanmelding doorloopt. Er kan niets foutgegaan zijn, tenzij je er ook wellicht ook digitale telefonie bij hebt.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Hij heeft ook (digitale?) telefonie. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Wat nog wel eens wil gebeuren bij mensen die VoIP én Chello nieuw aansluiten, is dat het modem alleen maar een VoIP-bootfile toegewezen krijgt. Hierop is inderdaad te internetten, maar met enorm slechte snelheden. Opnieuw provisionen zou dit moeten verhelpen, anders even met de helpdesk bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
I_Stealth_I schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 22:39:
[...]

Sorry hoor, maar dan heb je ook je ogen ook in je achterhoofd.
Als je nou eens http://chello.upc.nl doorloopt, staat daar op de eerste pagina je produkt gegevens. Je ziet daar ook voor welk type chello produkt je de aanmelding doorloopt. Er kan niets foutgegaan zijn, tenzij je er ook wellicht ook digitale telefonie bij hebt.
Sorry hoor, ik wist niet dat je kwaad zou worden.
Als je duidelijk had gelezen, had je kunnen zien dat ik er ook telefonie bij heb.
Alle nieuwe abonnee's kunnen bij Chello Extreme gratis digitale telefonie krijgen.
Ik heb achteraf gezien dus ook niets fout gedaan, aangezien het modem (Arris trouwens) ook de digitale telefonie regelt, is er blijkbaar daar wat mis gegaan.

@ Wormaap:
Wist niet dat het mogelijk was opnieuw te provisionen.
Gaat ik meteen eens eventjes proberen...

Herprovisionen hielp helaas niet, download is nog steeds ongeveer 50 kB/s.
Er is op te werken, dan maar even niet leechen.
Waarschijnlijk dus inderdaad wat al werd aangegeven, alleen een Voip configfile gekregen, geen Chello Extreme. Voor zover de helpdesk kon nagaan wat het modem nog niet geregistreerd, er is een case aangemaakt.
De afdeling die het regelt zal waarschijnlijk niet werken in het weekend, dus maandag/dinsdag maar even afwachten.

Moet trouwens zeggen dat de helpdesk medewerkers die ik de afgelopen dagen aan de lijn heb gehad een stuk bekwamer overkomen dan ik mij vanuit het verleden kan herinneren.
Wormaap schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 23:09:
Laat je ook nog even weten of het in jouw geval gewerkt heeft? :P
Nee dus, tenzij ik wat verkeerd heb gedaan met herprovisioning.
Moet ik aangeven dat de config zoals hij bekend is niet juist is, en dan dingen opnieuw invoeren, of juist aangeven dat het goed is, en gewoon op volgende klikken?

[ Voor 98% gewijzigd door Brede P op 13-05-2006 23:13 ]

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Laat je ook nog even weten of het in jouw geval gewerkt heeft? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

BredeP schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 22:59:
[...]

Sorry hoor, ik wist niet dat je kwaad zou worden.
Als je duidelijk had gelezen, had je kunnen zien dat ik er ook telefonie bij heb.
Alle nieuwe abonnee's kunnen bij Chello Extreme gratis digitale telefonie krijgen.
Ik heb achteraf gezien dus ook niets fout gedaan, aangezien het modem (Arris trouwens) ook de digitale telefonie regelt, is er blijkbaar daar wat mis gegaan.

Nee dus, tenzij ik wat verkeerd heb gedaan met herprovisioning.
Moet ik aangeven dat de config zoals hij bekend is niet juist is, en dan dingen opnieuw invoeren, of juist aangeven dat het goed is, en gewoon op volgende klikken?
Daar is het aapje al! :) Natuurlijk moet je een klik zetten voor het MAC-nummer zetten en dan op 'submit' drukken. Je netwerkkaart en/of router mac is al bekend onder je klantnummer en nu vraagt hij of je deze wil aanpassen..jaaaah!. Er kon ook gewoon niet aan de hand zijn. ;)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
BredeP schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 22:59:
[...]

Herprovisionen hielp helaas niet, download is nog steeds ongeveer 50 kB/s.
Er is op te werken, dan maar even niet leechen.
Waarschijnlijk dus inderdaad wat al werd aangegeven, alleen een Voip configfile gekregen, geen Chello Extreme. Voor zover de helpdesk kon nagaan wat het modem nog niet geregistreerd, er is een case aangemaakt.
De afdeling die het regelt zal waarschijnlijk niet werken in het weekend, dus maandag/dinsdag maar even afwachten.
Hmm...

Hier kunnen twee dingen aan de hand zijn:

1) wegens invoer/systeemfout bij opvoeren telefonie heb je twee aparte accounts voor telefonie en internet ipv een gecombineerde account voor beide. Je hebt ofwel alleen telefonie (met een krappe internetmogelijkheid erbij) danwel alleen internet (zonder enige telefoniemogelijkheden). Dit lijkt me onwaarschijnlijk omdat je dezelfde inloggegevens gebruikt als tevoren, dan zou je juist geen telefonie verwachten als dit het probleem was.

2) wegens systeemfout is je PC nog in het systeem gekoppeld aan je oude modem. Daarom is alleen het telefoniegedeelte op de nieuwe modem terechtgekomen. Als dit het geval is, hadden de helpdeskmedewerkers het ter plekke kunnen oplossen (door de oude modem handmatig te verwijderen), maar je kunt het zelf ook proberen af te dwingen door met een andere MAC-adres te provisionen (bijvoorbeeld door een andere NIC te gebruiken) :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
I_Stealth_I schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 23:44:
[...]

Daar is het aapje al! :) Natuurlijk moet je een klik zetten voor het MAC-nummer zetten en dan op 'submit' drukken. Je netwerkkaart en/of router mac is al bekend onder je klantnummer en nu vraagt hij of je deze wil aanpassen..jaaaah!. Er kon ook gewoon niet aan de hand zijn. ;)
Als je daar niet op klikt, krijg je volgens mij niet eens 'Succesvol, haal nu uw modem van de stroom af etc' te zien.

@dion_b: 1 lijkt mij inderdaad zo goed als uitgesloten omdat telefonie wel werkt. Wat betreft 2: zou kunnen, durf ik geen uitspraken over te doen omdat het account niet heb gezien. Als ik het account zie, zie ik vaak binnen enkele seconden wat het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
Net nog weer even wat pogingen uitgevoerd om de boel recht te trekken.
Uiteindelijk door een ander MAC adres in mijn router te klonen weer een 10.xxxxx adres gekregen, en opnieuw geprovisioned, oude MAC adres vervangen laten vervallen, en de nieuwe goedgekeurd.

Op de een of andere manier stond na de eerste provisioning het MAC adres van de NIC van mijn PC ook al bij het lijstje gegevens dat UPC had, niet het oude MAC adres van de router zelf.
Dus zou je denken, nu het MAC adres van de router gelijk is aan het MAC-adres dat bij UPC bekend staat, zou de boel moeten werken...
Helaas dus nog niet, denk dat er toch iets mis zit in het modem, maar ik begin een beetje het gevoel te krijgen dat ik zelf niet echt meer iets kan doen...

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
BredeP schreef op zondag 14 mei 2006 @ 13:55:
Helaas dus nog niet, denk dat er toch iets mis zit in het modem, maar ik begin een beetje het gevoel te krijgen dat ik zelf niet echt meer iets kan doen...
Je modem krijgt gewoon niet de juiste bootfile toegewezen, een nieuw modem zal geen nut hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
sylvesterrr schreef op zondag 14 mei 2006 @ 14:48:
[...]

Je modem krijgt gewoon niet de juiste bootfile toegewezen, een nieuw modem zal geen nut hebben.
Ik bedoelde ook niet dat het modem fysiek niet goed zou zijn, maar dat er dus met configfiles o.i.d. iets mis is gegaan.

Net een HD'er aan de lijn gehad die duidelijkheid kon geven.
Samen met hem meerdere dingen geprobeerd (herprovisioning, diverse modem reboots etc., en de nodige tests vanuit de kant van UPC) maar het heeft helaas geen oplossing geboden. Er is nu een duidelijke case aangemaakt, en er wordt aan gewerkt is mij verteld.

Het is dus inderdaad zo dat het MAC-adres van mijn modem niet wordt geregistreerd tijdens het provisionen, waardoor ik geen juiste configfile krijg.
Oorzaak onbekend tot op heden, zodra ik meer weet knal ik het hier natuurlijk neer.

Ben allang blij dat ik nog kan internetten, de ADSL lijn is vanaf morgen pleite/plat.

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

BredeP schreef op zondag 14 mei 2006 @ 13:55:
[...]
Op de een of andere manier stond na de eerste provisioning het MAC adres van de NIC van mijn PC ook al bij het lijstje gegevens dat UPC had, niet het oude MAC adres van de router zelf.
Dus zou je denken, nu het MAC adres van de router gelijk is aan het MAC-adres dat bij UPC bekend staat, zou de boel moeten werken...
Heb je met of zonder router proberen te provisionen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
BredeP schreef op zondag 14 mei 2006 @ 15:34:
[...]
Het is dus inderdaad zo dat het MAC-adres van mijn modem niet wordt geregistreerd tijdens het provisionen, waardoor ik geen juiste configfile krijg.
Er is dus duidelijk een probleem met je account. Dit zal echt door die andere afdeling opgelost moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j0bro
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-09 07:50
Dag mede-GoT-ers,

Gisteren ontving ik van chello Abuse een (automatische) e-mail met de mededeling dat er onveilige data vanaf mijn IP verstuurd zou worden:
Geachte chello-gebruiker,

Met dit bericht, maken wij u graag attent op het onderstaande.

Op de abuse-afdeling van UPC/chello, de afdeling die zich bezighoudt met het aanpakken en voorkomen van misbruik van of vanaf het UPC-/chello-netwerk, is er het sterke vermoeden dat uw computersysteem besmet is met een virus. Uw IP-adres is namelijk in onze beveiligingssystemen gemarkeerd als onveilig. Dit betekent dat uw systeem dringend moet worden nagekeken. Onze beveiligingssystemen hebben een groot aantal controles, waardoor de informatie zeer accuraat en betrouwbaar is gebleken.
...
Bij navraag door mij om wat specifieker te worden, kreeg ik een volgende e-mail met wat log-gegevens:
...
212.187.xx.xx 5/11/2006 23:55:28 CET Bots unknown srcport 2528 |
212.187.xx.xx 5/11/2006 23:48:37 CET Bots unknown srcport 2526 |
212.187.xx.xx 5/11/2006 23:36:55 CET Bots unknown srcport 2505 |
212.187.xx.xx 5/11/2006 23:28:48 CET Bots unknown srcport 2359 |
...
Nog steeds niet duidelijk waarom het gaat. Bij aanhoudende klachten willen ze eventueel de stekker eruit trekken. Iemand een idee waaraan dit kan liggen? Alvast bedankt!

To question is to grow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SithWarrior

SithWarrior

Tja ik zie nergens of je je pc al op allerlei mogelijke manieren op virusen hebt gescaned al, dus ik zou zeggen begin daar is mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brede P
sylvesterrr schreef op maandag 15 mei 2006 @ 01:00:
[...]

Er is dus duidelijk een probleem met je account. Dit zal echt door die andere afdeling opgelost moeten worden.
Die afdeling belde mij keurig tegen 14:00 uur vanmiddag, met de mededeling dat, als het goed is, de verbinding nu dan eindelijk voor elkaar zou zijn.

Net even getest:
Speedtest geeft ongeveer 500kB/s aan, test.net.upc.nl ook ongeveer die snelheid, maar vanuit Usenet al snelheden van 1400kB/s voorbij zien komen, dus het lijkt er op dat alles gefixt is...

Nu eindelijk genieten...

Systemspecs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
bij speedtest.nl kan je nooit je max snelheid halen of klopt niet vanwege het kleine bestand wat je toegestuurd krijgt.

http://speedtest.cistron.nl
probeer deze eens ^^ en dan Newspeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-07 12:09
ArcticWolf schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 13:44:
bij speedtest.nl kan je nooit je max snelheid halen of klopt niet vanwege het kleine bestand wat je toegestuurd krijgt.

http://speedtest.cistron.nl
probeer deze eens ^^ en dan Newspeed.
Afbeeldingslocatie: http://img77.imageshack.us/img77/6656/bandwidth8sh.png

100Mbits school netwerk ^_^ beete flauw dus :P

OVerigens staat in de start post nog het een en ander over datalimieten, misshcien is het tijd dat dta even ge-edit word, want de datalimieten zijn al ruim een maand omgezet in een fup-limiet

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Rey Nemaattori schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 14:47:
[...]

OVerigens staat in de start post nog het een en ander over datalimieten, misshcien is het tijd dat dta even ge-edit word, want de datalimieten zijn al ruim een maand omgezet in een fup-limiet
Technisch niet waar - het zijn altijd al fup-limieten geweest, alleen werd de fup als datalimiet toegepast. Dat is alleen niet meer het geval :z

Maar goed, geedit :)

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 16-05-2006 16:45 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

j0bro schreef op maandag 15 mei 2006 @ 10:10:
Dag mede-GoT-ers,

Gisteren ontving ik van chello Abuse een (automatische) e-mail met de mededeling dat er onveilige data vanaf mijn IP verstuurd zou worden:

[...]

Bij navraag door mij om wat specifieker te worden, kreeg ik een volgende e-mail met wat log-gegevens:

[...]

Nog steeds niet duidelijk waarom het gaat. Bij aanhoudende klachten willen ze eventueel de stekker eruit trekken. Iemand een idee waaraan dit kan liggen? Alvast bedankt!
Doe een "netstat -an"
Kijk in de lijst of er op die poorten inderdaad verbindingen worden opgezet.
Vaak is het foute boel als je een hele rits "SYN SENT's" ziet staan.
Waarom?

Op zich is een SYN iets heel normaals, en onderdeel van TCP, echter op de normale "programmatisch gecontroleerde" werking, zal normaliter de "service" of "de andere kant" reageren met een "ACK". Echter, een waslijst aan syn sents, kan duiden op malifide software die RAW packets aan het verzenden is. Sommige Servicepacks van XP houden deze packets om die reden tegen, echter werken sommige "low level netwerk" software die gebruik maakt van RAW packets ook niet meer (NMAP bijvoorbeeld) SP2 van WinXP laat RAW packets weer toe trouwens.

Vaak verspreiden wormvirussen zich direct door op bepaalde poorten zichzelf uit te sturen en vaak gigantisch veel "ruwe" verbindingen te openen naar IP's in jouw range om zichzelf te verspreiden. ("syn flooding")

Omdat performance geen issue is, wordt er vaak voor het gemak "blind" sessies gestart, zodat het virus niet hoeft te wachten op time-outs e.d. maar gewoon zo snel mogelijk zo veel mogelijk sessies kan openen. "quick and dirty" zeg maar.

Bedenk daarbij het volgende:

A 90% van die IP's waar verbinding mee wordt gemaakt zijn niet up
B Daarvan heeft een groot deel wellicht de betreffende service niet draaien, of zit achter NAT.
C En daarvan heeft vaak maar een klein deel die exacte versie service draaien
waar de exploit van het virus op werkt. (of soms niet. sasser anyone?)

Je snapt, de virus schrijver heeft er ALLE belang bij om zo breed mogelijk en zoveel mogelijk netwerk nodes te pakken te krijgen als mogelijk kandidaten, om zijn kansen te vergroten. Je systeem en je verbinding kan daardoor extreem traag worden door sommige wormvirussen.
Open maar eens 100 torrents tegelijk in je torrent client, en je hebt ongeveer het effect. Het gaat om de hoeveelheid verbindingen, niet eens om de bandwidth

De poorten in je post zijn vrij onbekend.
Je kan natuurlijk altijd in een software firewall die poorten outbound dichtzetten.

IANA ports lists information:

Port Number: 2359
Protocol: tcp
Name: flukeserver
Description: FlukeServer

Port Number: 2505
Name: ppcontrol
Description: PowerPlay Control

Port Number: 2526
Name: ema-sent-lm
Description: EMA License Manager

Port Number: 2528
Protocol: udp
Name: ncr_ccl
Description: NCR CCL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag de brief ontvangen dat ik vanaf gisteren de abbo-vorm 'Extreme' Geniet .... Aan de snelheden zie ik niets, tevens heb ik (nog) geen nieuw modem ontvangen (nu motorola surfboard)

Telefonie is nog onderweg, wordt dat een combi-modem en klopt het dat ik nu nog niet sneller ben ?

Sorry, maar ik snap weinig van die 3 aparte brieven ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Als je ook Digitale Telefonie hebt besteld, krijg je een nieuw eMTA-modem. Met dit modem kun je zowel telefoneren als internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wormaap
Als je je modem even van de stroom haalt en er weer opzet, kan het zijn dat je met't huidige modem al de goede snelheid krijgt, anders even afwachten :P

Pagina: 1 2 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.