UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 8 ... 103 Laatste
Acties:
  • 804.221 views sinds 30-01-2008

• LocalJoost
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-05 12:39

LocalJoost

plaatje hieronder

De laatste tijd ervaar ik een enorme traagheid op de webmail van UPC.

Soms gaat het redelijk vlot, maar vaak duurt het een paar minuten(!!!) voor dat de hoofdpagina geladen is, laat staan de lijst met berichten. Zo ben je al gauw 5 minuten bezig met het ophalen van het eerste mailtje.

Meer mensen met deze ervaringen?

☻/ Trotse papa van Thijs en Bas :)
/▌Beesjes haal je uit het asiel, heb ik uit betrouwbare bron :)
/ \ BOB :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Niet online
Voor iedereen die problemen heeft met bereiken van bepaalde sites, of traagheid:
Check even in welke IP range je zit. UPC heeft sinds enkele maanden een nieuwe range in bezit (77.248 t/m 77.251) en daar zijn veel problemen mee.

Zie dit draadje op chelloo.com. Mocht je problemen hebben, meldt het daar dan ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Hou er wel rekening mee dat 77.248 tm 251 een lomp grote "range" is, een /14, dus ruim 250K adressen. Terwijl een provider doorgaans ranges allocate in de /24 regio (dus zo'n 250 adressen). Fouten bij allocation kunnen voorkomen en leiden bijvoorbeeld tot totaal geen connectivity of ernstige routerings/packetloss issues. Alleen treffen die dan hooguit zo'n 250 adressen. Die hele discussie in dat draadje op chelloo.com wordt vertroebeld doordat mensen problemen met kleine ranges (/24) en problemen van evt blacklisting van die enorme /14 range door elkaar halen. IMHO valt daar dus weinig zinnigs te doen :/

Als ik het zo lees:
/14 problemen die lang duren doordat er een en ander geblacklist is ivm abuse
• geen toegang tot sommige sites, vrij random allemaal, tracert gaat tot laatste hop goed
• verder geen problemen
/24 problemen die kort duren (hooguit dagje of twee)
• totaal geen verbinding
• geen toegang tot grote aantal sites via bepaalde routes, tracert gaat vroeg mist in
• (zeer) slechte performance naar sommige/alle sites

Verder gaat het nog meer de mist in ivm Hotmail problemen (ligt niet eens specifiek aan UPC, zoals in een andere thread hier te lezen is treft dat ook planet.nl en kpn.nl gebruikers...)

* dion_b heeft geen hoge pet op van het door elkaar geblaat en napraterij dat in dat topic gebezigd wordt...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Niet online
...maar dat kun je de gebruikers toch niet kwalijk nemen? Niet iedereen heeft die technische kennis.

Het gaat erom dat veel mensen problemen ondervinden sinds ze in die range zijn gekomen, die ze daarvoor niet hadden. Het zal ze worst wezen of het /14 of /24 is of dat het door microsoft komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Tja, geen wonder dat die Charlie er weinig zinnigs over kan zeggen. Wat is dan het nut om te posten als niemand de moeite doet structuur erin te houden en mensen alleen maar een paar getallen en een rant neerzetten :?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 25-06 13:10
Heb vandaag het pakketje van UPC gekregen en het modem aangesloten op een PC met Windows Vista. Deze heeft nu zonder enige problemen internet toegang verkregen.

Nu sluit ik de kabel die in bovenstaande PC zit aan op een laptop met Windows XP en hierbij krijg ik geen internet toegang!

Op de Vista PC krijg ik een 77.* adres en op de XP PC een 169.* adres :?

Iemand die mij kan helpen met het verkrijgen van dezelfde internet toegang op de XP PC? Het gaat om een Touchstone modem.

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:12
Sensei_D schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 23:33:
Heb vandaag het pakketje van UPC gekregen en het modem aangesloten op een PC met Windows Vista. Deze heeft nu zonder enige problemen internet toegang verkregen.

Nu sluit ik de kabel die in bovenstaande PC zit aan op een laptop met Windows XP en hierbij krijg ik geen internet toegang!

Iemand die mij kan helpen met het verkrijgen van dezelfde internet toegang op de XP PC? Het gaat om een Touchstone modem.
Heb je er iets van een router tussen zitten? Als je 1:1 gewoon kabel omprikt gaat het idd niet, je macadres van je vista-pc-netwerkkaart is nu geregistreerd bij UPC.
Je zal dus de XP-PC moeten provisioneren. Modem rebooten, notebook aansluiten, je krijgt dan een 10.nogwat (uitmn hoofd) IP, provisionen, en gaan.

Makkelijker om een routertje er tussen zetten, dan kun je tenminste overal (tegelijk) internetten zonder gedoe met provisionen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:18
Dat was tot ruim een half jaar geleden inderdaad het geval, tegenwoordig hoef je enkel het modem te resetten om een werkende verbinding te krijgen met een ander apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Laatst online: 25-06 11:11
Sensei_D schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 23:33:

Een 169.* adres is wat windows je PC geeft als hij geen adres krijgt via DHCP. Daarmee kan je niets en niet surfen dus.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
Dankzij jullie werkt mijn internet nu overal!
Alleen zit ik in die fijne 77.251.* reeks en is mijn internet best wel traag(25Kbps)
<Zucht> Naja iig internet :+

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Niet online
25Kbps? Heb je je vast nog niet aangemeld op http://prov.upc.nl ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 16-06 08:20
ik zit dus in de 77.250 range en ondervind behoorlijk wat problemen, ik hoop dat ze die zooi snel fixxen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Define "wat problemen":
- heb je hoofdpijn?
- heb je kiespijn?
- kun je niet internetten?
- kun je niet mailen?

etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 17:51
Heel raar hier flikkert chello de hele dag er om de +/- 20 minuten er uit, is hij alles kwijt en na 5 minuten krijgt me router pas weer een nieuw ip.
Meer mensen die last hebben van een stuiterende lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-06 23:02

TommyGun

Stik er maar in!

Chefbierrr schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 15:17:
ik zit dus in de 77.250 range en ondervind behoorlijk wat problemen, ik hoop dat ze die zooi snel fixxen.
De 77 reeks is echt een hel idd, heb ook al gepost in dat topic @ Chelloo.com

[ Voor 5% gewijzigd door TommyGun op 06-10-2007 22:02 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Laatst online: 24-06 17:51
Vreemde is dat ik in amsterdam zit en in de 177 range en niet de beruchte 77

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Juist, zie hier dus het totale onzin van posten van losse rants :Z

Hier kan niemand wat mee.

Als jullie echt willen dat ofwel wij danwel mensen bij UPC hier wat mee kunnen moet je informatie geven. Om te beginnen:

- exact wat gaat er mis?
- exact welke range zit je (in 77.250 zitten bijvoorbeeld 256 verschillende ranges van elk 253 adressen, als hier tenminste /24 ranges gebruikt worden, al zouden er /21 ranges gebruikt worden gaat het nog steeds om 32 verschillende ranges) - dus minimaal eerste drie getallen van IP?

Misschien dat als mensen consequent die info zouden posten iemand hier iets zinnigs over kan zeggen...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

dion_b, in http://www.chelloo.com/up...p-range-upc-t20810.0.html staat meer dan genoeg, dus totaal onnodig om dat hier allemaal te geen herhalen. Daar zit ook staff van UPC plus dat het allang bekend is bij hun dus dat er maar 's wat aan gedaan wordt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Als je in dit topic gaat roepen dat je problemen hebt met je 77.250.x.x-ip, dan vind ik dat je dat ook in dit topic moet onderbouwen. In dat topic op Chello Underground is het aantal posts met goede informatie trouwens op één hand te tellen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
TommyGun schreef op zondag 07 oktober 2007 @ 00:42:
dion_b, in http://www.chelloo.com/up...p-range-upc-t20810.0.html staat meer dan genoeg, dus totaal onnodig om dat hier allemaal te geen herhalen. Daar zit ook staff van UPC plus dat het allang bekend is bij hun dus dat er maar 's wat aan gedaan wordt
Er staat meer dan genoeg totaal door elkaar waar iedereen maar wat roept, de meeste posts ofwel geen duidelijke IP range melden danwel geen duidelijke probleemomschrijving, danwel geen van beide |:(

Er is maar één echt probleem met dat range dat duidelijk eruit naar voren komt en dat is dat de mensen met zo'n IP werkelijk niet in staat zijn relevante informatie te geven. Daar zitten mensen tussen met nota bene WiFi router issues die dan maar bij gebrek aan inzicht of inzet hun IP range de schuld geven...

Edit:
En voor de duidelijkheid, ik twijfel er geen seconde aan dat er echt problemen zijn hier en daar. De hele /14 is wel degelijk geblacklist in een paar RBLs, maar het merendeel van de problemen hebben niets met die blacklisting te maken (of leg eens technisch uit hoe een RBL listing nota bene *traag* verkeer kan opleveren, danwel foute routeringen geven). Ik ben er zeker van dat als iedereen voldoende IP gegevens zou geven (dus minimaal eerste 24 bits van het adres) en een heldere probleemomschrijving, dat er een stuk of drie of vier echte issues uit voort zouden komen waar UPC ook wat mee zou moeten kunnen - en als UPC er dan niets mee deed zou je ook terecht moord en brand kunnen schreeuwen. Maar een "ik heb een probleem, lossen jullie het maar op" houding mag misschien als je een helpdesk belt, het is van geen kanten GoT-waardig te noemen :o

[ Voor 32% gewijzigd door dion_b op 07-10-2007 15:59 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sensei_D
Mr. Jinx schreef op zaterdag 06 oktober 2007 @ 11:29:
25Kbps? Heb je je vast nog niet aangemeld op http://prov.upc.nl ?
De handleiding zei dat ik dit niet hoefde te doen wanneer ik http://www.chello.nl kon bereiken. Toch was dit de oplossing! Mijn dank is verpletterend :+

sensei_d.fpv channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb sinds een aantal weken ook wat meer problemen dan voorheen.
Ik zit ook in het 77.* segment.
Via speedtest haal ik nagenoeg mijn snelheden (6mbit/1,5)
Ik heb alleen wel het idee dat UPC weer eens de nieuwsgroepen aan het knijpen is.
Overdag en s'nachts gaat het met de volle snelheid, maar vanaf een uur of 17.00-0.00 kom ik niet hoger dan 350kB/s

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Dat klinkt sowieso als piekuur. UPC geeft toe traffic shaping te gebruiken, maar het zou hooguit een paar uur per dag en enkele tientallen procent van de verbinding mogen betreffen. Als het meer dan dat is zou ik even nagaan of de newsprovider zelf niet wat overbelast is of zelf niet de boel shapet...

Als je zegt "sinds een aantal weken", sinds wanneer exact. Wat is er toen veranderd dat je weet

- toen zo'n IP gekregen? (geef trouwens aub echt eens een keer exact welke range je zit aan, dus 77.xxx.yyy.*, misschien dat iemand dan iets met je problemen kan)
- exact welke problemen heb je sindsdien, alleen USEnet of ook andere dingen?
- toen andere USEnet proverder?/werkzaamheden bij USEnet provider?
- andere veranderingen ?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
ik heb sinds +/- 4 weken het 77.249.230.*** adres
Sindsdien merk ik dat ik tussen 17.00 en 23.00 ongeveer de helft van de snelheid haal die ik normaal haal (350kB/s ipv 730kB/s)
De probs zijn echt alleen met downloaden via nieuwsgroepen, en een enkele keer dat het internet wegvalt, ik heb over dat laatste UPC gebeld, en dat lag aan een storing bij hun
Ik gebruik Eweka, en heb gekeken naar onderhoud/werkzaamheden bij Eweka, hier was niets over te vinden.
De enige verandering die ik sinds 2 weken heb, is dat ik nu DD-WRT ipv HyperWRT op de router heb staan, maar dit zou niets uit mogen maken omdat ik overdag en s'nachts wel gewoon de volle snelheid haal

[ Voor 5% gewijzigd door cypher21 op 09-10-2007 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Hmm... lijkt me dat het dan ofwel bij UPC danwel bij Eweka ligt...

Kun je jouw Eweka account op een andere internetverbinding testen op die tijdstippen? Of misschien een andere USEnet account op deze internetverbinding testen? Dan weet je duidelijk of UPC meer shapet dan gecommuniceerd wordt, of dat Eweka de beperkende factor is :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The CarNagE Man
  • Laatst online: 20-05 13:42

The CarNagE Man

SüperG33K

cypher21 schreef op dinsdag 09 oktober 2007 @ 13:36:
ik heb sinds +/- 4 weken het 77.249.230.*** adres
Sindsdien merk ik dat ik tussen 17.00 en 23.00 ongeveer de helft van de snelheid haal die ik normaal haal (350kB/s ipv 730kB/s)
De probs zijn echt alleen met downloaden via nieuwsgroepen, en een enkele keer dat het internet wegvalt, ik heb over dat laatste UPC gebeld, en dat lag aan een storing bij hun
Ik gebruik Eweka, en heb gekeken naar onderhoud/werkzaamheden bij Eweka, hier was niets over te vinden.
De enige verandering die ik sinds 2 weken heb, is dat ik nu DD-WRT ipv HyperWRT op de router heb staan, maar dit zou niets uit mogen maken omdat ik overdag en s'nachts wel gewoon de volle snelheid haal
Chello knijpt:

http://www.chelloo.com/up...euwsservers-t14216.0.html

-TCM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Duh, geven ze zelf ook toe :Z

De vraag alleen is of in dit geval *alle* snelheidsverlies daaraan te wijten is of dat er ook andere factoren spelen...

Zo is er een irritante gast die afgelopen week te pas en te onpas in dit subforum heeft zitten spammen over zijn brakke ervaringen met Eweka (en dat met non-UPC verbinding). Het is dus wel relevant om eerst na te gaan of wat cypher21 ervaart door UPC of Eweka komt, wat je dus alleen kunt doen door minstens een van de twee uit te sluiten zoals ik in mijn vorige post stelde. Maar goed, lezen is voor napraters soms wat teveel gevraagd.

Edit:
Even een officiele communicatie van Eweka uit een van die andere threads opgedoken:
Geachte KlaasKippegaas,

Eweka heeft officieel nooit snelheden boven de 20 Mbit (2500 kbps) ondersteund.

Dit kunt u ook lezen op onze website, bij de specificaties van Usenettoegang.

Een snelheid van 2 MB per seconde loopt dan ook tegen het maximum aan en is een prima snelheid.

Het is waar dat het in principe altijd ongelimiteerd stond, maar nu is het inderdaad maximaal zo’n 300 kbps per connectie.

Met 8 threads kom je zo tot een maximum van zo’n 24 Mbit (dus nog steeds 4 mbit meer dan op de website aangegeven).

24 Mbit is het snelste consumentenabbonement dat in Nederland te krijgen is, dus vandaar die snelheid.

Met vriendelijke groet,

Eweka Internet Services
Dat wil niet zeggen dat wat cypher21 ervaart *zeker* door Eweka komt en niet UPC, maar het lijkt me absoluut geen overbodige luxe om het uit te zoeken :z

[ Voor 45% gewijzigd door dion_b op 10-10-2007 12:02 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:46
Neem aan dat je 3000 kbps bedoelt = 3mbps x 8 = 24 mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
3000kbps = 3Mbps. Waar haal jij uit dat je x8 mag doen? Dat zou je alleen mogen als het 3000kBps was...

Maar het gaat hier om 300kBps als ik cypher21 mag geloven en ik gok dat ze bij Eweka het verschil bit/Byte nog niet zo begrepen hebben en daar ook 300kBps bedoelen. Dat is natuurlijk ruim 2Mbps, maar dat is per connection en daar kun je tegelijk acht van open hebben, dus kun je alsnog op 16Mbps uitkomen, waar IMHO echt niet over te klagen is.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Het scheelt +/- 300 kiloBYTE/s (+/-2,4mbit dus)
Ik heb gisteren ff een vriend van me met wie ik het account deel gevraagd om op hetzelfde tijdstip met 4 threads exact dezelfde bestanden van dezelfde groep te downloaden. Hij heeft een 20mbit glasvezel verbinding, en hij trekt gewoon de maximale snelheid die hij altijd met 4 threads haalt (+/- 1,2 megaBYTE/s)
Het probleem rond die snelheden zit dus niet bij Eweka, maar bij UPC.
Het stomme is echter dat ik hier pas een week of 4 last van heb en wat heel toevallig is, is dat ik toen ik dat 77 adres gekregen heb na een stroomstoring bij mij thuis.
En ik las ergens dat er met die 77 adressen nog wat problemen waren. Ach, dan de pc maar aan laten staan, het komt toch wel binnen, maar op zich is het wel een beetje jammer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtRi
  • Laatst online: 21:46
Volgens mij is 300 kbps 300 kilobit per seconde oftwel 0,3 mbps oftewel 0,3 megabit per seconde.
Dat keer 8 (threads) is 2,4 mbps. Daarom zei ik dat ze ws 3000 mkbps bedoelden.
Ik moet toegeven dat ik zelf ook niet helemaal duidelijk was met m'n hoofd/kleine letters.

Edit: doe ik het weer fout, 3000 kbps natuurlijk ipv mbps

[ Voor 11% gewijzigd door AtRi op 10-10-2007 17:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
cypher21 schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 15:12:
Het scheelt +/- 300 kiloBYTE/s (+/-2,4mbit dus)
Ik heb gisteren ff een vriend van me met wie ik het account deel gevraagd om op hetzelfde tijdstip met 4 threads exact dezelfde bestanden van dezelfde groep te downloaden. Hij heeft een 20mbit glasvezel verbinding, en hij trekt gewoon de maximale snelheid die hij altijd met 4 threads haalt (+/- 1,2 megaBYTE/s)
Het probleem rond die snelheden zit dus niet bij Eweka, maar bij UPC.
OK, dat heb je dan inderdaad duidelijk dan...
Het stomme is echter dat ik hier pas een week of 4 last van heb en wat heel toevallig is, is dat ik toen ik dat 77 adres gekregen heb na een stroomstoring bij mij thuis.
En ik las ergens dat er met die 77 adressen nog wat problemen waren. Ach, dan de pc maar aan laten staan, het komt toch wel binnen, maar op zich is het wel een beetje jammer :)
Gokje: het heeft weinig met dat IP te maken, maar met iets anders dat toen gedaan is (waarschijnlijk dat je op een ander netwerksegment gekomen bent). Toch hoop ik dat UPC's webcare team hier meeleest, want waar je ook zit, dit is meer dat wat aangegeven wordt dat ze shapen :o

Edit:
Is nog een ding uit te sluiten - is de route die jullie beide naar Eweka volgen vergelijkbaar (iig vanaf de AMSIX)? Even tracerts langs elkaar leggen - als de route vanaf de AMSIX gelijk is, dan is 100% zeker dat het bij UPC ligt. Volgen jullie verschillende routes, dan *kan* het evt aan congestion bij een tussenliggende stap liggen. Als je het zelf niet zeker weet, post je tracerts hier, dan kunnen wij kijken :)

[ Voor 14% gewijzigd door dion_b op 10-10-2007 22:45 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
dion_b schreef op woensdag 10 oktober 2007 @ 22:40:

[...]

Edit:
Is nog een ding uit te sluiten - is de route die jullie beide naar Eweka volgen vergelijkbaar (iig vanaf de AMSIX)? Even tracerts langs elkaar leggen - als de route vanaf de AMSIX gelijk is, dan is 100% zeker dat het bij UPC ligt. Volgen jullie verschillende routes, dan *kan* het evt aan congestion bij een tussenliggende stap liggen. Als je het zelf niet zeker weet, post je tracerts hier, dan kunnen wij kijken :)
Da's idd een goeie ja, daar heb ik ff niet aan gedacht :)

Ik zal vanavond es ff een tracert uitvoeren, hopelijk heeft hij ook ff tijd om dat zelfde te doen

Iig thanx voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Edit; nevermind

[ Voor 174% gewijzigd door TommyGun op 22-10-2007 18:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Nou... ik ben verhuisd, hele mikmak mee naar 't nieuwe huis, nieuw netwerk aangelegd enzo... werkt het maar half. M'n netwerk is goed, (dat heb ik al uitgesloten door m'n laptop direct aan de modem te hangen met een nieuwe kabel afkomstig van UPC), maar de verbinding is instabiel en traag. Downloads (bbned speedtest bijvoorbeeld) gaan maar met 30 kb's en ik zie ook steeds dit in mijn server logs staan;

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Mon Oct 22 18:36:46 2007  info:    eth1 - ping check on server #1 passed - 213.46.145.1
Mon Oct 22 18:37:48 2007  info:    eth1 - ping check on server #1 failed - 213.46.145.1
Mon Oct 22 18:37:53 2007  info:    eth1 - ping check on server #2 passed - 69.90.141.108
Mon Oct 22 18:38:53 2007  info:    eth1 - ping check on server #1 passed - 213.46.145.1
Mon Oct 22 18:41:54 2007  info:  system - heartbeat...
Mon Oct 22 18:43:56 2007  info:    eth1 - ping check on server #1 failed - 213.46.145.1
Mon Oct 22 18:44:02 2007  info:    eth1 - ping check on server #2 failed - 69.90.141.108
Mon Oct 22 18:44:02 2007  warn:    eth1 - connection warning
Mon Oct 22 18:44:13 2007  info:    eth1 - ping check on server #1 passed - 213.46.145.1

In ons vorige huis werd altijd een heel ander IP gepingd. Zit nu ook in de 213.46.x reeks ipv de 77.x. Ik ga er echter vanuit dat dit weinig te zeggen heeft. Mij lijkt eerder dat UPC nog een cap op mij heeft staan hier. Iemand die hier misschien wat meer over kan vertellen?

De DNS servers die mijn server/modem heeft uitgezocht zijn 62.179.104.196 en 212.142.28.69. Heb ik verder geen problemen mee afaik.

B.v.d

[ Voor 6% gewijzigd door TommyGun op 22-10-2007 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Om het half uur verschijnt ook dit in de logs;

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Mon Oct 22 19:30:54 2007  info:    eth1 - ping check on server #1 failed - 213.46.145.1
Mon Oct 22 19:30:59 2007  info:    eth1 - ping check on server #2 failed - 69.90.141.108
Mon Oct 22 19:30:59 2007  warn:    eth1 - connection is down
Mon Oct 22 19:30:59 2007  info:  system - changing active WAN list - none (was eth1)
Mon Oct 22 19:30:59 2007  info:  system - restarting firewall
Mon Oct 22 19:31:01 2007  info:    eth1 - restarting DHCP connection
Mon Oct 22 19:31:22 2007  info:    eth1 - ping check on server #1 passed - 213.46.145.1
Mon Oct 22 19:31:22 2007  info:  system - changing active WAN list - eth1 (was none)
Mon Oct 22 19:31:22 2007  info:  system - restarting firewall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
30KB/s (downloadsnelheid)... Dit ruikt naar een modem dat nog niet is aangemeld. Ga voor de gein eens naar http://prov.upc.nl/ en meld je modem aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

sylvesterrr schreef op maandag 22 oktober 2007 @ 21:36:
30KB/s (downloadsnelheid)... Dit ruikt naar een modem dat nog niet is aangemeld. Ga voor de gein eens naar http://prov.upc.nl/ en meld je modem aan.
Inderdaad, dat ik daar niet zelf op gekomen ben. Aanmelden via prov.upc.nl mislukt echter ("Onbekende fout" oid), dus even een belletje gepleegd en het zou binnen 48 uur verholpen worden... ik hoop het want hier valt niet mee te werken.

Thx iig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

Opnieuw aangemeld via prov.upc.nl en nu werkte het wel, en heb een werkende verbinding, jeuj :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Heb nu sinds anderhalve maand weer UPC en ben volgens mij ongelukkig met de problemen. Alhoewel de verbinding met uitzondering van enkele storingen de afgelopen maand (ook dat nog) prima werkt, gaat bijna alles op administratief gebied fout. Compilatie:

- Welkomspakket wordt bij buren afgeleverd. (aangetekend) Buren ken ik (nog) niet goed. Pakket blijkt aangebroken en onderdelen + papier met passwords missen. Twee keer bij UPC gemeld en ook gevraagd of ze TNT kunnen aanspreken. Niks van gehoord. Uiteindelijk zelf maar actie ondernomen en de medewerker van TNT is ontslagen. (ook vanwege meerdere klachten die week)
Later weer UPC gebeld, want ik had na een week nog steeds geen passwords en telefoonnr. Uiteindelijk na ruim anderhalve week gekregen.

- UPC weer gebeld of ze die anderhalve week van de factuur kunnen aftrekken. Zou geregeld worden.
Dit is nu alweer een maand geleden, niks meer van gehoord of gezien.

- Ik kan op dit moment (~anderhalve maand na oplevering) nog steeds MIJN UPC/Factuur online niet
gebruiken vanwege een een of andere vage error. Er zijn al een maand lang twee helpdesk
medewerkers mee bezig (eentje van chellooo en de ander gewoon klantenservice) , maar nog
steeds niks.

- De automatische incasso voor de eerste maand is fout gegaan. UPC beweert dat mijn bank de
incasso blokkeerde of dat ik geen geld op mijn rekening had staan. Ook beweerde UPC dat ik vanaf
nu alles met acceptgiro zou moeten betalen. 8)7 Afijn, na wat irritatie met mijn bank gesproken en
vervolgens mijn rekeninggeschiedenis van de afgelopen maand doorlopen. Niets aan de hand: geen
afschrijving geblokkeerd, ook geen poging tot gedaan en niets van UPC te vinden. Weer UPC aan
de lijn. 'OH'. Nou we sturen een nieuw machtigingsformulier naar je op en die moet je dan
ondertekenen. Dit is nu een week geleden, maar ik heb nog steeds niets gezien. De volgende
"afschrijving" komt er binnenkort al weer aan.

- Ik zie de volgende fout alweer tegemoet, want aangezien ik niet in kan loggen op mijn UPC kan ik
ook geen factuur online aanzetten, wat blijkbaar (althans, gelezen) betekent dat ik straks extra
euro's voor het ontvangen papier ga betalen. :(

Buiten dat de afgelopen maand nog last gehad van enkele globale storingen en er zijn wat probleempjes met de telefoon. (ruis en slechte verstaanbaarheid)

Bij geen storing is het prima en heb ik qua snelheid zowel 's ochtends en 's avonds niets te klagen. (maar dit was ik wel gewend van UPC)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-06 10:03
Hoi,

ik ben sinds kort verhuisd. Heb hier upc internet! werkt(e) allemaal prima!
wireless aangelegd, ook top. mooi dus :)

maar nu, sinds kort abbonementje op nieuwsgroepen. Maar nu valt dagelijks 2 of 3 keer me internet uit. (ook als ik geen downlaods heb) reset ik het modem, nog steeds niks. Reset ik de wireless router (waar de betreffende pc met de kabel aan vast zit, alleen de laptops zijn w-lan) werkt het weer. Oftewel meot iedere keer me w-router resetten. Is 1 minuut werk. Maar niet fijn en niet normaal om 2 keer per dag te moeten doen.

Hoe kan dit zo ineens komen? Heb al erg veel dingen gelezen, maar zal allemaal niet van toepassing zijn hier.
Modem uitlezen,geen idee hoe.

1:Bekabeling is goed. Korte blauwe (meegeleverde kabel) naar modem toe, dan daaraan met korte kabel de router en vanuit daar 1 kabel naar pc , rest wireless.

2:amsterdam, oud pand, dus geen geaarde stopcontacten. Maargoed, het probleem heeft zich 2 mnd niet voorgedaan en nu wel sinds ik veel gedownload heb. (maar blijft nu ook terug komen als ik gewoon internet aan heb staan)

please help, waarom blijft inet wegvallen?

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Heb je al eens geprobeerd om één van de pc's rechtstreeks op het modem aan te sluiten? Alleen op die manier kun je een mogelijk routerprobleem uitsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Modem uitlezen,geen idee hoe.
Kijk eens in de topicstart van dit topic :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
dion_b schreef op zondag 04 november 2007 @ 21:08:
[...]

Kijk eens in de topicstart van dit topic :z
ja ok 192 adres, maar pakt ie niet? of moet ik dan ook rechtstreeks op modem zitten ipv router?
dan ga ik dat vd week even testen!

dank

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Je zult je pc wel rechtstreeks op het modem moeten aansluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
sylvesterrr schreef op zondag 04 november 2007 @ 21:40:
Je zult je pc wel rechtstreeks op het modem moeten aansluiten...
ok! ik ga dat even testen deze week! dank

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• water_escape
Dan niet, het is toch de w-router op een of andere manier :S

Water-Escape

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suntoro
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23-09-2022
water_escape schreef op woensdag 07 november 2007 @ 15:11:
Dan niet, het is toch de w-router op een of andere manier :S
Kwam hier toevallig, omdat ik binnenkort ook een Arris modem van UPC krijg bij een ander iets goedkoper internet abonnement met digitale telefonie. Ik hoop niet dat er dan problemen gaan onstaan.

Met mijn huidige abonnement had ik in het begin ook steeds problemen met uitvallen van de verbinding met internet via mijn Eminent Wireless router. Maar nu draait mijn Eminent Wireless router al bijna 2 jaar probleemloos met de Thomsom modem van UPC, waarbij hij altijd beveiligd aan heeft gestaan.

Dit probleem werd opgelost door de nieuwste firmware voor de router te downloaden en erin te installeren. Dat ik daar toen niet eerder aan dacht na een halfjaar. Deze oplossing werkte ook bij mijn ouders bij een Sitecom Wireless router en Motorola modem van Casema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Tja, sommige routers worden gereleased met uiterst brakke firmware die pas na meerdere bugfixes beetje stabiel wordt.

Als dat het probleem was en nieuwe firmware de boel opgelost heeft, kun je verwachten dat het met een andere modem niet anders zal gedragen. Wel onthouden om langs http://provisioning.upc.nl te gaan als je de nieuwe modem krijgt. Het is bij UPC niet meer nodig om elke nieuwe computer aan te melden, maar een nieuwe modem moet je wel aanmelden, anders surf je op 400kbit/s, wat niet bepaald snel is :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-06 06:08

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Echter wat veel ellende kan besparen is om als je een PC/router verwisseld, om eerst even het IP-adres even netjes te releasen. Het komt maar al te vaak voor dat je om onverklaarbare reden toch geen IP-adres krijgt op een nieuw aangesloten apparaat, ondanks je vooraf de modem al netjes hebt geherstart. Je kan natuurlijk ook gewoon het mac-adres uit de vorige router/computer te clonen, maar dat is wel een quick&dirty oplossing.

(of je hebt gewoon 4 uren geduld tot de lease en je entry in de route tabel automatisch expired ;) )

En bij het gebruik van Windows Vi(e)sta helpt het vaak om alle overbodige netwerkprotocollen op Internetprotocol TCP/IP (versie 4) na, uit te schakelen.

[ Voor 22% gewijzigd door I_stealth_I op 10-11-2007 11:41 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 17:03

Zoefff

❤ 

Zijn er meer mensen in de omgeving Haarlem die af en toe last hebbenv an timeouts? Al een paar dagen lang krijg ik bij het bezoeken van sommige websites (waaronder GoT en mijn eigen website) een paar minuten lang timeouts. Daarna werkt het gewoon weer naar behoren.

Waar zou dit probleem kunnen liggen? Gare DNS-servers, of een verbinding die ergens niet helemaal in orde is?

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138251

Ja hier heb ik ook last van (Amsterdam) , Ik dacht dat het aan de sites lag, maar nu jij het zegt kan het ook aan chello liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3Dkiller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-04-2024
zelfde timeout lag problemen in amsterdam sinds een paar dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

En regio Rotterdam-Zuid doet ook mee met dit verschijnsel. Bij de buren viel de mediabox ook al een paar keer uit.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
DNS problemen kun je uitsluiten door OpenDNS servers tijdelijk in te stellen. Als het dan beter is, ligt het aan de UPC DNS. Is het even brak, dan ligt het daar niet aan.

Overigens heeft GoT zelf sinds de update naar de nieuwe React afgelopen week last van timeouts, dus controleer ook andere sites voordat je je provider de schuld geeft :z

Sowieso - als je dingen als dit post, post de signaalwaardes die je in je modem uit kunt lezen. Misschien heb je brak signaal. Misschien niet. Maar zonder glazen bol kan niemand iets met zo weinig info :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3Dkiller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-04-2024
ik heb een arris modem dus ik kan de signaal sterkte niet uitlezen wat ik hiervoor met mijn motorola surfboard wel kon.. ik heb handmatig de Dns server aangepast via mijn router, het gaat nu wel iets beter..

350 kb/s
118kb/s
691 Conn/min gestest met Speedtest.

Hoewel de verbinding nogal onstabiel is het vergeleken met de afgelopen paar dagen is het iets beter :)
dankzij de aangepaste DNS server :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Welke DNS server had je en welke heb je nu dat het beter gaat?

Edit: en iirc kon je met docsisdiag.exe ook bij de Arris zonder telefonie signaalwaardes uitlezen. Probeer dat eens.

[ Voor 49% gewijzigd door dion_b op 17-01-2008 13:47 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plapz0r
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-11-2023

plapz0r

Ahh nuts!..

Nog meer Extreme gebruikers die vandaag een presentje in de bus hebben gehad? Heb een lege DVD RW verpakt als een nieuwe film gekregen met de boodschap dat vanaf 5 februari snelheden omhoog gaan.. Respectievelijk 20 --> 24 en 2 --> 2.5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Dacht je soms heel even stiekem dat je de enige was? :)

Is onderhand al oud nieuws hoor.

[ Voor 65% gewijzigd door Guardian Angel op 01-02-2008 17:35 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

plapz0r schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 17:32:
Nog meer Extreme gebruikers die vandaag een presentje in de bus hebben gehad? Heb een lege DVD RW verpakt als een nieuwe film gekregen met de boodschap dat vanaf 5 februari snelheden omhoog gaan.. Respectievelijk 20 --> 24 en 2 --> 2.5.
Same here, van de upload wist ik niet eens dus leuk leuk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenniZ
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-02-2023

DenniZ

Warrior - Warlock

Jep hier ook. Maar volgens mij had ik al 24 mbit, ik haal van usenet af 2.4mB per seconde namelijk 8)

Maar dat de upload naar 2,5 gaat is altijd leuk natuurlijk!

Intel i5 2500k @ 4.5 Ghz | 32Gb DDR3-1600 | N1060GTX 6GD5 OC | ASUS P8Z68 | X-fi X-treme Music 5.1 | CM Storm Sirus 5.1 Headset| IIYama ProLite 2783 | XFX Pro 750w Core Edition | Corsair Graphite 600T Black

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
2,4 * 8 = 19,2 Mbit/s. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:28

MeNTaL_TO

The future is not set

Handig zo'n openingspost die helemaal niet op mij slaat als UPC gebruiker (upc ADSL).
Lijstje met problemen:
1) router krijg je aangeleverd in bridging stand, is niet te veranderen vanwege het wachtwoord welke speedtouch ook niet kent.
2) een helpdesk van 1 persoon, de rest ken de ADSL van chello ook niet echt en snapt het dan al snel niet meer.
3) Het telefoonnummer uitzenden lijkt maar niet te lukken, staat aan volgens Chello, maar word al 2 jaar niet meegezonden, hiervoor bij KPN werkte het prima.
4) Door die fucking fijne bridge krijg je dus altijd een public IP, echter lijkt chello nu een cap erop gezet te hebben per aansluiting (krijg dus precies 10 ip's, daarna niets meer)
5) Helpdesk belt niet terug of mailt een standaard (er niets toedoende) antwoord terug en je kan ze niet eens terug mailen, moet weer via de telefoon of die shitsheet, echter een referentienummer krijg je ook niet.
6) Storingen op het ADSL netwerk staan niet op de status pagina, sterker nog ,heel Utrecht staat er niet op.

@Dion, ik heb me idd niet helemaal goed verwoord, ik bedoelde eigenlijk, goede openingspost, alleen gaat niet helemaal voor mij op (ik voel me als adsl gebruiker van chello erg in de steek gelaten door Chello)

[ Voor 9% gewijzigd door MeNTaL_TO op 03-02-2008 01:14 ]

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Oh, dus omdat er een paar honderd man ergens in Utrecht zijn met ADSL van UPC is een topicstart over hoe het in elkaar steekt voor de paar honderdduizend mensen met kabel van UPC "niet handig"? :(

Doe anders de moeite zelf vergelijkbare info bijeen te zoeken voor UPC ADSL mensen en maak daar zelf een topicstart voor, ipv te zeiken over een topicstart die voor 99% van UPC gebruikers wel handig is :Z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Gister nacht is opeens mijn centrale er mee opgehouden. De witte doos met 2 lampjes, waarop de TV en telefoon zijn aangesloten.

Er branden dus geen lampjes meer, nu ga ik morgen sowieso ff de UPC bellen (wat dus met mobiel moet 0,10 cent per minuut + mobiele kosten, omdat mn telefoon het niet meer doet :| )

Iemand ondertussen een idee wat het kan zijn/ervaringen? gewoon deffect kapot, of zit er ergens een geheime knop waarmee ik hem kan resetten ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 24-06 14:09
Hier sinds gisteravond laat geen internet meer. Op de blauwe modem branden alle lampjes. Op m'n Belkin wireless router brandt alles behalve het WLAN lampje. Alles meerdere keren gereset, maar kreeg het niet werkend. Ik kan ook de router setup niet benaderen. Een zeer vaag probleem.

Anderhalf uur geleden even met de klantenservice gebeld die vertelden dat het een landelijke storing betreft. Het zou gaan om een verbindingsprobleem tussen de UPC modem en de (draadloze) router. Ze zouden er met een heel team op zitten, maar volgens meneer is het een raar probleem. Hij kon ook niet inschatten hoelang het nog zou duren...

Overigens wel vreemd als ik m'n reset knop van mn wireless router indruk m'n WLAN lampje gaat branden en de router ook niet reset. Ik dacht dus dat m'n wireless router kaduuk was, maar hopelijk is dat niet zo.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Blauw modem, wit modem ik heb een zwart. M.a.w. opgave van het merk en type is iets handiger.

Heb je al geprobeerd om je PC rechtsstreeks op het modem te zetten?

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
nadroJ schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 22:11:
Hier sinds gisteravond laat geen internet meer. Op de blauwe modem branden alle lampjes. Op m'n Belkin wireless router brandt alles behalve het WLAN lampje. Alles meerdere keren gereset, maar kreeg het niet werkend. Ik kan ook de router setup niet benaderen. Een zeer vaag probleem.

Anderhalf uur geleden even met de klantenservice gebeld die vertelden dat het een landelijke storing betreft. Het zou gaan om een verbindingsprobleem tussen de UPC modem en de (draadloze) router. Ze zouden er met een heel team op zitten, maar volgens meneer is het een raar probleem. Hij kon ook niet inschatten hoelang het nog zou duren...

Overigens wel vreemd als ik m'n reset knop van mn wireless router indruk m'n WLAN lampje gaat branden en de router ook niet reset. Ik dacht dus dat m'n wireless router kaduuk was, maar hopelijk is dat niet zo.
Landelijk probleem tussen jouw modem en je router? }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Bigs schreef op woensdag 27 februari 2008 @ 22:52:
[...]

Landelijk probleem tussen jouw modem en je router? }:O
Duh, tuurlijk niet 8)7

De meneer van de klantenservice zei dat er een landelijke storing zou was dat inhield dat er een probleem zou zijn met het signaal tussen de modem en de router. En ja, dat iss dus landelijk omdat hij deze klacht vandaag al vaker heeft gehoord. Vaag, ik weet het, maar goed, dat zei hij en dat bevestigde wel wat ik vermoedde, namelijk dat er inderdaad iets mis moest zijn met de router of het signaal.

De kabel rechtstreeks aansluiten op de pc moet volgens de meneer van de ks wel werken. Nog niet getest. Leve onbeveiligde netwerken!

Modem: Arris TM502B (dik blauw ding)

Sowieso schrijf je zo!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Op m'n Belkin wireless router brandt alles behalve het WLAN lampje.
Euh, dus je router heeft gewoon verbinding met de modem, maar om een of andere reden is de WLAN van de router ermee opgehouden... WTF heeft dat met de verbinding tussen router en modem te maken? 8)7

Zo te horen heb je een helpdesker aan de lijn gekregen die het ook niet zo allemaal snapt... probeer gewoon even de PC via UTP aan de router aan te sluiten en kijk in de statuspaginas wat er allemaal aan de hand is. Evt problemen bij UPC zullen hooguit tot aan de WAN poort van de router te merken zijn. Alles voorbij die WAN poort is gewoon je eigen binnenhuisnetwerk, al stort UPC van de aardbodem, dat zou geen effect mogen hebben op je LAN, en als het toch effect heeft is dat een bug in je router.

Oslik blyat! Oslik!

• nadroJ
dion_b schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 00:50:
[...]

Euh, dus je router heeft gewoon verbinding met de modem, maar om een of andere reden is de WLAN van de router ermee opgehouden... WTF heeft dat met de verbinding tussen router en modem te maken? 8)7
Dat dacht ik dus in eerste instantie ook. Alles werkt behalve het WLAN lampje, maar... zie hieronder.
Zo te horen heb je een helpdesker aan de lijn gekregen die het ook niet zo allemaal snapt... probeer gewoon even de PC via UTP aan de router aan te sluiten en kijk in de statuspaginas wat er allemaal aan de hand is.
De PC in mijn kamer zit altijd via UTP aan de router. Alleen de pc op zolder en diverse laptops zijn draadloos aangesloten. Hierboven al vermeld dat ik dus de router setup pagina niet kan benaderen (pc aangesloten op router via UTP). Dit gaat normaal gesproken altijd! Dat is het hele vage eraan. Als er problemen zijn met het WLAN dan verander ik het kanaal altijd vie de PC die via UTP aan de router zit. Die kan te allen tijde de router setup pagina benaderen. Nu dus niet. Daarom dacht ik dus in het begin dat het probleem bij m' n router lag.
Evt problemen bij UPC zullen hooguit tot aan de WAN poort van de router te merken zijn. Alles voorbij die WAN poort is gewoon je eigen binnenhuisnetwerk, al stort UPC van de aardbodem, dat zou geen effect mogen hebben op je LAN, en als het toch effect heeft is dat een bug in je router.
Precies dus wat ik dacht, totdat ik dus de hlpdskmdw van de ks gesproken heb. Die zei dus dat er inderdaad een rare storing bekend was die in het hele land voorkwam. Een signaal van de modem zou niet goed doorgegeven worden ofzo zodat internet met een router plotseling niet meer werkte. Toen hij dat dus zei (zonder dat ik mn verhaal verteld had) dacht ik dus van... ooh... dus mn router is toch niet dood aan het gaan...

Ik snap precies wat jullie allemaal zeggen en hopelijk geef ik de situatie een beetje goed weer... ben geen super expert maar zeker geen N00b.

Zal sowieso later in de ochtend de modem rechtstreeks op de PC in mijn kamer aansluiten. Dat moet namelijk wel werken aldus de ks mdw. Ik heb helaas geen andere router tot mijn beschikking zodat ik even een test kan uitvoeren om toch uit te sluiten dat het niet aan de router ligt. Zou ook raar zijn, want internet was van het ene op het andere moment weg... (natuurlijk zijn er dingen als slijtage enzo, maar toch)

UPDATE:
Rechtstreeks van modem op pc wel internet.
Nogmaals gebeld met de ks. Mevrouw vertelde dat er door het land heen meer mensen zijn met dit probleem. Dus van het ene op het andere moment geen internet meer. Dit geldt voor router gebruikers. Ze achten het zeer onwaarschijnlijk dat opeens alle routers tegelijk stuk zijn. Ze zijn gegevens aan het verzamelen om te kijken of het ligt aan de modem of toch aan de routers. Heb de MAC adressen moeten doorgeven van m'n wireless router en de modem. Wellicht dat de modem op de een of andere manier geen ip adres doorgeeft aan de router... Ik zal even rondvragen om te kijken of vrienden een router kunnen missen voor een test.

[ Voor 20% gewijzigd door nadroJ op 28-02-2008 10:06 ]

Sowieso schrijf je zo!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Wat gebeurt er als je je router helemaal los van de modem laat en dan je PC aansluit - kun je dan wel in de admin? Zo nee heb je echt gewoon een gare router...

Oslik blyat! Oslik!

• nadroJ
De PC is direct op de modem aangesloten. De router is dus helemaal los van de modem en heb ik nu aan m'n laptop gekoppeld. Uitereraard kan ik de admin wel benaderen dan.

Sowieso schrijf je zo!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Kun je dan via je laptop in de logs van de router :?

Het verhaal wat je hierboven doet is helder, maar tot nader orde volstrekt onlogisch, aangezien er geen denkbare mechanisme is waarbij willekeurig welke storing aan de WAN kant dit soort effect aan de LAN kant van de router zou kunnen veroorzaken.

Een obscure bug in de firmware van je router zou mogelijkerwijs wel voor problemen kunnen zorgen, maar dan zou het echt enkel en alleen jouw type router mogen/kunnen betreffen - en UPC lijkt aan te geven dat het niet specifiek iets met jouw Belkin te maken heeft...

Even een heel obscuur iets wat je kunt proberen:
Verander het MAC-adres van je Belkin (maakt niet uit waarin, zolang het niet meer is wat het nu is). Sluit het dan aan op de modem en kijk wat er dan gebeurt. Dan weten we of het probleem te maken heeft met een speficieke MAC of met de router an sich.

Oslik blyat! Oslik!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

nadroJ schreef op donderdag 28 februari 2008 @ 04:23:
[...]
UPDATE:
Rechtstreeks van modem op pc wel internet.
Told you so. :)
Nogmaals gebeld met de ks. Mevrouw vertelde dat er door het land heen meer mensen zijn met dit probleem. Dus van het ene op het andere moment geen internet meer. Dit geldt voor router gebruikers. Ze achten het zeer onwaarschijnlijk dat opeens alle routers tegelijk stuk zijn. Ze zijn gegevens aan het verzamelen om te kijken of het ligt aan de modem of toch aan de routers. Heb de MAC adressen moeten doorgeven van m'n wireless router en de modem. Wellicht dat de modem op de een of andere manier geen ip adres doorgeeft aan de router... Ik zal even rondvragen om te kijken of vrienden een router kunnen missen voor een test.
Raar, ik zit met de PC achter een router en dat werkt normaal. Op die router zit weer een andere draadloze routeraangesloten voor de laptop en ook die werkt normaal.

Ik ben in staat om de helpdesk te bellen om van hun te horen hoe dat zit met een landelijke storing die kennelijk in staat is routers uit te schakelen.

ARME AOW’er

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-06 06:08

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

De routers zijn uit mijn ervaring vaak van
- SiteCom
- Conceptronnics

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Het werkt weer!

Tot vanochtend was de modem direct gekoppeld aan de pc. Zojuist even de router ertussen gezet en na een keer resetten van de modem werkte het direct weer. Probleem lag dus toch niet aan de router. Wel raar. Ze zullen op de een of andere manier wel iets gewijzigd hebben onbewust of ergens is er ongezien een fout binnengeslopen die blijkbaar ervoor heeft gezorgd dat een ip adres oid niet van de modem aan de router werd doorgegeven... Blijft vreemd, maar goed het werkt weer.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
nadroJ schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 12:11:
die blijkbaar ervoor heeft gezorgd dat een ip adres oid niet van de modem aan de router werd doorgegeven...
Sommige routers raken gewoon snel in paniek. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Gast... ik heb deze router al járen... tis zelfs enkel 802.11b. Nooit problemen mee gehad. (Met upc ook niet trouwens). Er was duidelijk ergens een foutje van de kant van upc die nu weer gefixt is.

[ Voor 10% gewijzigd door nadroJ op 01-03-2008 14:23 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:40

lordsnow

I know nothing

Het probleem begon ongeveer 4 weken geleden. Toen begonnen een klein aantal mensen met een Belkin F5D5231 (niet draadloos) ons te bellen, met als symptoom geen Internet, en een router die konstant aan het rebooten is. Al deze klanten waren ook UPC gebruikers, met Arris modem. Het vermoeden bij ons was dat UPC een nieuwe firmware vrijgegeven had.

Naar verloop van tijd werden dat er telkens meer, en ook de F5D6231 had last van dit probleem (in veel mindere mate). En de afgelopen week zijn we plat gebeld door UPC gebruikers.

Pas de afgelopen twee dagen of zo horen we van mensen dat de UPC helpdesk toegeeft dat het probleem bij hun ligt alhoewel sommige UPC medewerkers nog steeds mensen afwimpelen met "wij ondersteunen geen routers" of "het ligt aan de router".

Andere merken hebben ook last van het probleem. Sitecom heeft een pagina online gezet:
http://www.sitecom.com/faq_answer.php?id=1549

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
Duidelijk verhaal, dank voor de uitleg! Heb niet meer gebeld met de UPC ks om te vragen wat het probleem was (aangezien dat ook weer geld kost).

[ Voor 3% gewijzigd door nadroJ op 01-03-2008 14:57 ]

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Dat verklaart nog steeds niet waarom de router van het merk Conceptronic (bij een kennis) constant ging resetten (om de ~10 seconden) zodra ik het modem aansloot. Dat terwijl mijn router van het merk Linksys nergens last van had (met exact dezelfde kabels)...

Ik vermoed dat de router van die kennis gewoon snel in paniek raakt zodra dat ding een - voor hem - onbekend iets ziet... :') Helaas kan ik dit niet onderbouwen, maar dit lijkt mij de meest logische verklaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Idd. Dat er iets raars vanuit UPC kwam lijkt ondertussen duidelijk, maar al zaten Satan, Lucifer en Beelzebub zelve pings-of-death te flooden, zou een goede router die gewoon moeten negeren en in het ergste geval niet meer over de WAN-poort moeten communiceren. Een router die reset tengevolge van iets over de WAN-poort is gewoon een buggy router.

Ben trouwens wel benieuwd exact wat dit was - veel routers draaien op Linux, maar mijn router (P3 met Debian erop) had nergens last van, niet van gebrek aan DHCP-lease, ook niet van continu resetten, ondanks dat ik ook een Arris modem had waar lordsnow naar verwees. En zo ook genoeg anderen. Wat dan ook het was, het was niet modemtype-specifiek, en ook niet router-OS specifiek...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xennt
  • Niet online
Wij hebben 2 Sitecom Routers DC-202v6 en hebben hier ook last van. Ook nu is het niet goed
wanneer wij de netwerkkabel op de wankant aansluiten van de Sitecom routers krijgen de computers geen IP adres meer. Dit gebeurt ook wanneer zoals wij moeten handelen volgens de faq van Sitecom over de DC202v6.:

Q Ik heb een Chello (UPC) verbinding en mijn DC-202v6 werkt opeens niet meer.

A Sinds 27 Februari heeft Chello een wijziging in hun verbinding gemaakt waardoor diverse merken en typen routers vreemde problemen geven. Dit varieerd van geen verbinding kunnen krijgen tot het vanzelf in- en uitschakelen van de router. Ook de DC-202v6 heeft hier last van.

Op dit moment zijn we druk bezig met een onderzoek naar wat er precies veranderd is en hoe wij hier iets aan kunnen doen.

Wij raden u aan deze FAQ in de gaten te houden met betrekking tot updates.

Update 29 Februari 2008:

Wij hebben van Chello vernomen dat dit probleem op de volgende manier opgelost kan worden:

- Schakel Chello modem en router beiden uit.
- Laat beide apparaten minimaal 1 minuut uit staan.
- Schakel het Chello modem weer in en wacht tot alle LEDs branden
- Schakel de router weer in.

Herstart hierna uw computer(s). De verbinding zou nu weer moeten werken.

Deze oplossing werkt dus niet goed bij ons.
Met een SMC Router 7004ABR hebben wij totaal geen last. Alles werkt hier prima mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

"Een router die reset tengevolge van iets over de WAN-poort is gewoon een buggy router."

Mee eensch.

@ Xennt: je kan natuurlijk de router STATISCH zetten. 't is wel dirty, maar werkt waarschijnlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-06 20:11

Bergen

Spellingscontroleur

lordsnow schreef op zondag 02 maart 2008 @ 02:02:

@ Xennt: je kan natuurlijk de router STATISCH zetten. 't is wel dirty, maar werkt waarschijnlijk wel.
Het werkt zolang de lease loopt. Maar zodra de lease afgelopen is en je router de lease niet heeft laten verlengen denkt de DHCP-server dat jij dat IP-adres niet meer gebruikt en wordt het IP-adres aan iemand ander toegewezen. En wat gebeurt en dan volgens jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

Bergen schreef op zondag 02 maart 2008 @ 17:15:
[...]
Het werkt zolang de lease loopt. Maar zodra de lease afgelopen is en je router de lease niet heeft laten verlengen denkt de DHCP-server dat jij dat IP-adres niet meer gebruikt en wordt het IP-adres aan iemand ander toegewezen. En wat gebeurt en dan volgens jou?
Dan heeft de ander hetzelfde IP-adres dat je handmatig in de router hebt ingevoerd. Dan is het mogelijk dat beide verbinding hebben, maar problematisch, of je hebt zelf helemaal geen verbinding meer. Zoals ik al aangaf, je router STATISCH zetten op een DYNAMISCHE verbinding is dirty.

(Er even van uitgaand dat het modem niet een lokaal IP-adres uitgeeft, zoals bijvoorbeeld de SpeedTouch modems dat wel doen.)

Wat gebeurd er volgens jou dan?

[ Voor 12% gewijzigd door lordsnow op 02-03-2008 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Een UPC Webcare-lid:
Omdat er onduidelijkheden bestaan over de toedracht van de aard van de storing afgelopen week, wil ik hier meer uitleg over geven:

Het DHCP protocol zorgt ervoor dat aangesloten PCs en routers een IP krijgen en kent een aantal opties. De meesten daarvan staan vast, maar er zijn een paar gereserveerd voor "private use" - zij kunnen naar believen gebruikt worden in netwerken voor extra functionaliteit. Apparaten die niet specifiek ingesteld zijn voor die functionaliteit zouden deze opties moeten negeren. Dinsdag 26-2-2008 bracht UPC een kleine wijziging aan in de configuratie van haar DHCP servers. Optie 224, een van deze "private use" opties werd voor interne toepassingen in gebruik genomen. Omdat het een "private use" optie was gingen we ervan uit dat het geen effect zou hebben op apparatuur van klanten, aangezien PCs en routers het zouden moeten negeren.

Helaas blijkt dat een aantal modellen routers na de wijziging vreemd gedrag ging vertonen. Sommigen kregen geen IP-adres meer, anderen zijn zelfs continu gaan resetten tengevolge van deze "private use" optie. Het feit dat deze routers een "private use" optie niet negeerden is een bug te noemen. De verantwoordelijkheid daarvoor ligt bij de fabrikant van de router. Omdat deze storingen theoretisch niet hadden mogen voorkomen duurde het langer dan wenselijk voordat het verband met de wijziging in de DHCP servers duidelijk werd. Zodra dat wel duidelijk was hebben we uiteraard de verandering teruggedraaid, aangezien het onaanvaardbaar is dat duizenden klanten zonder functionerende router zitten, ongeacht wie de verantwoordelijke is. Wel zouden wij klanten die afgelopen week getroffen zijn door problemen met hun router aan willen raden om te zorgen voor een geupdate firmware voor hun router die deze bug verhelpt. Informatie over hoe de firmware te updaten is te vinden op de website van de fabrikant van de router.
Mijn vermoedens worden bevestigd. Die kennis van me heeft dus gewoon een brakke router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
En ik dus ook :+

Via de router admin kan je kijken of er een nieuwe firmwares beschikbaar izjn en dat doe check ik regelmatig en hij is altijd up-to-date. Het is wel een oude router van Belkin (slechts 802.11b).

Ik wilde sowies een nieuwe aanschaffen met 802.11n Ik lees hier goede berichten over Lynksis routers. Wat is een door jullie aan te raden N router? (niet dat ik zo een snelle verbinding heb, maar het bereik en de doorvoersnelheid is zeer handig (heb ik me laten vertellen))

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordsnow

lordsnow

I know nothing

nadroJ schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 11:56:
En ik dus ook :+

Via de router admin kan je kijken of er een nieuwe firmwares beschikbaar izjn en dat doe check ik regelmatig en hij is altijd up-to-date. Het is wel een oude router van Belkin (slechts 802.11b).

Ik wilde sowies een nieuwe aanschaffen met 802.11n Ik lees hier goede berichten over Lynksis routers. Wat is een door jullie aan te raden N router? (niet dat ik zo een snelle verbinding heb, maar het bereik en de doorvoersnelheid is zeer handig (heb ik me laten vertellen))
De laatste versie firmware voor de Belkin F5D5231 is versie .06.

Als je een N router neemt, let er wel op dat je je Wireless Adapters ook meeneemt (dat deze dus ook N standaard zijn) wil je van de volledige snelheid genieten. Je kan de veschillende N standaarden (Pre-N, N, N1) niet mixen. Dat wil zeggen, als het niet precies overeen komt valt de snelheid terug naar 54Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dries Arnolds
  • Laatst online: 30-05 13:13

Dries Arnolds

*bling bling*

Beetje een rare vraag, maar ik heb momenteel problemen om vanaf een upc verbinding een heleboel .nu domeinen te bereiken. Ik krijg ipv de reguliere sites een standaard nunames pagina. Vanaf andere providers kan ik er wel bij. ZIjn er meer mensen die dit hebben? Het betreft onder andere een eigen site, maar die zal ik niet noemen wegens vermeende reclame.. Ik heb het ook bij flitspaal.nu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 249464

Dries Arnolds schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 21:30:
Beetje een rare vraag, maar ik heb momenteel problemen om vanaf een upc verbinding een heleboel .nu domeinen te bereiken. Ik krijg ipv de reguliere sites een standaard nunames pagina. Vanaf andere providers kan ik er wel bij. ZIjn er meer mensen die dit hebben? Het betreft onder andere een eigen site, maar die zal ik niet noemen wegens vermeende reclame.. Ik heb het ook bij flitspaal.nu
Een andere DNS server gebruiken.
Ik gebruik deze: http://www.opendns.com/

De reden dat ik de DNS server van UPC niet gebruik is de slechte performance, soms duurde het wel meer dan 5 sec voor een site gevonden werd. Op de site van Opendns staat uitgelegd hoe eea in te stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nadroJ
lordsnow schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 19:11:
[...]

De laatste versie firmware voor de Belkin F5D5231 is versie .06.

Als je een N router neemt, let er wel op dat je je Wireless Adapters ook meeneemt (dat deze dus ook N standaard zijn) wil je van de volledige snelheid genieten. Je kan de veschillende N standaarden (Pre-N, N, N1) niet mixen. Dat wil zeggen, als het niet precies overeen komt valt de snelheid terug naar 54Mbps.
Thanks voor je reply. In m'n MacBook Pro zit volgens mij de N variant. M'n vader heeft een 54Mbps antenne en een andere laptop ook. Met de Airport Extreme van Apple valt de snelheid terug naar 54Mbps als niet alle wireless adapters van N variant zijn. Vraag me af of dit ook het geval is met andere N routers van andere merken. Moet dat even informeren.

Sowieso schrijf je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01:30
Ik ga binnenkort ook alles omzetten van Orange ADSL + telefonie naar dat 3=2 pakket van UPC. Scheelt me 20 euro per maand.
Wat ik het grote nadeel van de Livebox vond was dat deze niet met telefonie in bridge mode kan draaien. Is dit bij UPC anders? Ik hoop van wel namelijk, want ik wil toch mijn Linksys graag gaan gebruiken voor internet IP en de rest van de beveiliging.

Ik ga zoiezo nog vanmiddag naar de UPC store aangezien ik gisteren vergeten was om nog wat te vragen.
Mijn abonnement van Orange loopt tot 26 augustus, er werd mij vertelt dat ik zelf dat abonnement op moet zeggen. Met mijn stomme kop vergeten te vragen of dat voor de aanvraag van UPC internet moest of erna ivm nummerbehoud. KPN moet ik dan natuurlijk ook nog opzeggen.
Daarnaast nog even vragen of ik nu al aan kan melden voor augustus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Als je je nummer wilt behouden moet je de lijn niet opzeggen bij de KPN, want dan is het nummer niet meer van jou (je hebt immers opgezegd) en kan UPC jouw nummer ook niet overnemen. Bij de aanvraag van telefonie bij UPC geef je door dat je je huidige nummer wilt porteren, dan zegt UPC je abonnement bij de vorige provider op. Daarvan krijg je van de KPN automatisch een bevestiging.

Zodra je de kabelmodem binnen hebt, heb je al een telefoonnummer. Dat is een tijdelijk nummer, wat overigens gewoon een normaal volledig werkend nummer is. In de bevestigingsbrief van KPN staat vermeld op welke dag het nummer wordt overgezet van KPN naar UPC. Op die dag houdt je KPN-lijn dus op met werken, en verandert het tijdelijke UPC-nummer in het KPN-nummer.

Maargoed, nogmaals: NIET zelf je KPN-lijn opzeggen, want dan ben je je nummer kwijt.

Ik heb totaal geen verstand van de Livebox, dus ik twijfel ook of ik je vraag goed begrijp, maar bedoel je dat de Livebox als router fungeerde ofzo? En dat alles áchter de livebox een intern IP kreeg? Ik ken het apparaat totaal niet, dus ik heb geen idee. :) Bij UPC krijgt het apparaat wat op de modem wordt aangesloten (een pc of een router dus) een publiek IP. In de modem zelf stel je dus helemaal niets in qua portforwarding of wat dan ook, het is volledig transparant. Bedoel je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Bergen schreef op dinsdag 20 mei 2008 @ 11:31:
Als je je nummer wilt behouden moet je de lijn niet opzeggen bij de KPN, want dan is het nummer niet meer van jou (je hebt immers opgezegd) en kan UPC jouw nummer ook niet overnemen. Bij de aanvraag van telefonie bij UPC geef je door dat je je huidige nummer wilt porteren, dan zegt UPC je abonnement bij de vorige provider op. Daarvan krijg je van de KPN automatisch een bevestiging.

Zodra je de kabelmodem binnen hebt, heb je al een telefoonnummer. Dat is een tijdelijk nummer, wat overigens gewoon een normaal volledig werkend nummer is. In de bevestigingsbrief van KPN staat vermeld op welke dag het nummer wordt overgezet van KPN naar UPC. Op die dag houdt je KPN-lijn dus op met werken, en verandert het tijdelijke UPC-nummer in het KPN-nummer.

Maargoed, nogmaals: NIET zelf je KPN-lijn opzeggen, want dan ben je je nummer kwijt.

Ik heb totaal geen verstand van de Livebox, dus ik twijfel ook of ik je vraag goed begrijp, maar bedoel je dat de Livebox als router fungeerde ofzo? En dat alles áchter de livebox een intern IP kreeg? Ik ken het apparaat totaal niet, dus ik heb geen idee. :) Bij UPC krijgt het apparaat wat op de modem wordt aangesloten (een pc of een router dus) een publiek IP. In de modem zelf stel je dus helemaal niets in qua portforwarding of wat dan ook, het is volledig transparant. Bedoel je dat?
Allereerst bedankt voor je antwoord.
Bij de UPC winkel werd mij verteld dat ik zelf het adsl abonnement zou moeten opzeggen. Het gaat niet om het nummer van KPN dat ik wil behouden, maar om die van mijn Orange telefonie. Ik kreeg dus echt duidelijk te horen dat ik zelf het abonnement van Orange op moest zeggen. Dan nog zit je met het probleem dat je dan KPN ook nog moet opzeggen, maar ok. Dus volgens jou hoef je je ADSL abonnement niet op te zeggen en dat UPC dat voor jou?

Wat betreft het modem begrijp je het helemaal goed. De Livebox is gewoon een Sagem Modem/router, dus alles zoals portforwarding e.d. wordt in de Livebox geregeld. Als je alleen ADSL hebt, dan kun je de livebox in bridge modus zetten. Dit kan dan weer niet als je telefonie erbij hebt, want dan werkt telefonie dus niet meer.
Zoals ik het begrijp van jou is de UPC modem hoe dan ook een bridge. Of je nu telefonie hebt of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Je mag het telefoonabonnement niet opzeggen. Je kunt het beste even bellen naar Orange en vragen wat je moet doen. Wat in ieder geval vast staat is dat jij UPC moet machtigen om een nummerportering aan te vragen bij Orange. Als gevolg hiervan wordt jouw telefoonabonnement bij Orange opgezegd...

Het apparaat dat je aansluit op het modem krijgt te allen tijde een extern ip-adres, ook als je telefonie hebt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

UPC zegt nav een portering je telefonieabonnement op. Eventuele bijbehorende ADSL internetverbindingen niet. Tja of misschien dat dat automatisch daarbij wordt opgezegd door Orange, dat weet ik niet. Zou je bij Orange moeten navragen... Maar als jij telefonie bij Orange hebt, en je zegt het daar op, dan heb je dus geen telefoonnummer meer bij Orange, en kan UPC het ook niet overnemen. Je moet het zo zien: als jij de telefoonlijn opzegt, is het nummer van niemand. Als je dan bij UPC aangeeft dat je dat nummer wilt overnemen, neemt UPC contact op met Orange: "Hallo, wij willen graag dat-en-dat nummer overnemen, dat staat op naam van ***, adres ***". Dan zegt Orange: "Niks ervan, dat nummer staat helemaal niet op naam van ***." En dan gaat het feest niet door.

Let trouwens op dat je bij de porteringsaanvraag je gegevens exact doorgeeft zoals ze nu bij Orange bekend zijn. Als bijvoorbeeld de straatnaam ook maar een lettertje afwijkt, wordt de portering geweigerd, moet hij opnieuw worden aangevraagd en ben je zo weer een week verder. (Een portering duurt ongeveer een week.)

[ Voor 17% gewijzigd door Bergen op 20-05-2008 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ok, dat begrijp ik helemaal.
Ik ga dus gewoon aanstaande zaterdag naar de UPC winkel en regel alles in één keer.
Ik zal op dat moment nog vragen hoe lang ik zou moeten wachten met opzeggen van de rest.

Je weet niet hoever je van te voren internet aan kan vragen? Ik wil het abo pas augustus in laten gaan namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Je kunt geen gewenste ingangsdatum (meer) opgeven... Zodra je het hebt aangevraagd krijg je het zsm thuisgestuurd, of als je het in de winkel aanvraagt krijg je het meteen mee (als je wilt). Hou rekening met een levertijd van... nouja... 2 weken ofzo. Kan wat korter zijn of wat langer, hangt van de drukte af.

Als het pas in augustus moet ingaan zou je het dus ergens in juli moeten aanvragen. Telefonie/internet iig. DTV kun je alsvast aanvragen, de DVR+Royaal kun je de eerste 3 maanden toch gratis proberen! (klik en dan het pakket rechtsonder.) Dan kun je tegen die tijd aanvragen om het om te zetten naar een 3-voor-2 pakket.

[ Voor 38% gewijzigd door Bergen op 20-05-2008 13:14 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.