UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 58 ... 103 Laatste
Acties:
  • 805.062 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-10 17:27
Bij het 25MB abonnement krijgt volgens mij iedereen de Cisco en dan kan men er zelf nog een andere router van Sitecom erbij kiezen.
Dit vertelde de klantendienst aan mij in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan_R
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-08 12:19

Duncan_R

www.motor-forum.nl

Heb vanaf gisteren mijn 60 mb pakket binnen. Installatie was een makkie, langste duurde nog het eindelijk netjes maken van de aansluiting waar upc binnenkomt. Had dat altijd maar gelaten zoals de vorige eigenaar het had achter gelaten (los kastje en gare kabel).

Heb van upc de Cisco modem gekregen. Gelukkig maar als ik de postings zo lees, snelheid is netjes, 57 down en 5.5 up, mag dus niet klagen. Heb alleen 1 stommiteit begaan terwijl ik beter moet weten.

Mijn tele2 modem was modem en wireless router in 1. Nu had ik al een 1gb switch liggen om de pc's onderling te verbinden. Dacht dus de UPC modem gewoon aan de switch te hangen en een simpel sitecom routertje te halen om het wireless te maken. En dat gaat niet met een switch :) Heb nu dus mijn interne netwerksnelheid gecastreerd tot 100mbit ipv 1gb omdat de pc's natuurlijk via de router aangestuurd moeten worden. Die poorten in de router zijn 10/100 bedraad, beter moeten nadenken en 20,- meer moeten uitgeven.

Iemand interesse in een mooie sitecom WL366 ?~ O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-08 16:13
Als je nou aan je Cisco modem eerst je Sitecom WL336 hangt (moet immers toch) en je Gigabit switch achter de Sitecom met daarop je PC's. Dan kunnen die onderling nog gewoon op Gigabit data uitwisselen.

Zo heb je dezelfde situatie als met je Tele2 modem/router/draadloos + Gigabit switch toch?

Kan ook niet heel anders, want anders moet je van UPC meerdere publieke IP adressen krijgen als je direct je switch achter je UPC verbinding hangt met meerdere PC's. En dat krijg je niet en verkeer kan ook via de ISP heen en weer gaan tussen computers als ze niet in hetzelfde subnet zitten.

[ Voor 33% gewijzigd door bjck op 12-03-2011 20:50 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-10 19:42
In het ouderlijk huis heb ik KPN Glasvezel. In mijn nieuwbouwhuis (oplevering over 2 weken) is dat echter geen optie, dus voor UPC gekozen.

Het gróte nadeel vind ik persoonlijk nog wel dat je moet werken met Modem -> Draadloze Router (100MBit) -> Switch (GBit).

Ik had dat draadloze Sitecom routertje liever met GBit gezien (Voor meerprijs oid). Het is allemaal het geld niet, maar heb straks wel weer 3 kastjes die ik weg moet zien te werken. Had liever een alles-in-één oplossing gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duncan_R
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-08 12:19

Duncan_R

www.motor-forum.nl

bjck schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 20:49:
Als je nou aan je Cisco modem eerst je Sitecom WL336 hangt (moet immers toch) en je Gigabit switch achter de Sitecom met daarop je PC's. Dan kunnen die onderling nog gewoon op Gigabit data uitwisselen.

Zo heb je dezelfde situatie als met je Tele2 modem/router/draadloos + Gigabit switch toch?

Kan ook niet heel anders, want anders moet je van UPC meerdere publieke IP adressen krijgen als je direct je switch achter je UPC verbinding hangt met meerdere PC's. En dat krijg je niet en verkeer kan ook via de ISP heen en weer gaan tussen computers als ze niet in hetzelfde subnet zitten.
Bedankt voor de tip, ik dacht dat ik voor de 60 mb ook een gigabit verbinding nodig had. De boel nu omgeprikt en ik haal nog gewoon de 57mb in de speedtest..... Je hebt me toch weer 60,- bespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
pschroth schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 11:53:
Hoi,

Hier het een van de afgelopen 24 uur.

[afbeelding]

Wat zou er gebeuren als UPC met deze kwaliteit dienstverlening op de postmarkt zou gaan. ;)

Klant belt naar het UPC postbedrijf waar haar pakketje blijft.

Antwoord van het postbedrijf

"Mevrouw ik kijk even op de statistieken en zie dat we nu gemiddeld 4 procent pakjes kwijt raken. Maar het kan ook zijn dat we 40 procent kwijtraken. Ja u moet wel betalen voor die zoekgeraakte pakjes. En het is normaal dat het ene pakje veel langer onderweg is als het andere. Het snelste is het pakje op de plaats van bestemming als u het na 12 uur s'nachts naar het postkantoor brengt." :(

Gr,

Philip
Grafiek ziet er niet fris uit, maareh, vergelijking gaat nogal mank aangezien TCP juist bedoeld is om dit soort ongein aan te pakken.

Maar goed, twee vragen:
1) wat heb je zelf gedaan om te kijken naar mogelijke oorzaken van deze hoge pings (bijvoorbeeld een traceroute om te zien *waar* het dan exact mis gaat)
2) indien daaruit duidelijk is dat het bij $partij (je ISP of wie dan ook) mis gaat, heb je ze op de hoogte gebracht, en wat is dan het resultaat geweest?
Fonta schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 12:02:
Ik heb ook problemen met een modem die telkens offline gaat :(
As woensdag komt er een netwerkmonteur (zo een die ook buiten in de kasten kan kijken en meten ed)
Waardes van mijn modem zijn als volgt:

Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 1.4 dBmV 40.2 dB
Channel 2: 1.8 dBmV 40.1 dB
Channel 3: 1.2 dBmV 39.5 dB
Channel 4: 0.6 dBmV 39.5 dB
Channel 5: 1.4 dBmV 39.9 dB
Channel 6: 1.6 dBmV 39.9 dB
--------------------------------------------------------------------------------
Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 54.2 dBmV

Downstream lijkt mij het signaal dik in orde, de powerlevel voor de up lijkt mijj toch wel aan de hoge kant.
Zou dat mijn probleem kunnen zijn?
Die 54.2dBmV is aan de hoge kant, maar an sich is het geen reden tot uitval als het stabiel is.

Wat je niet kunt uitlezen op de modem is de kwaliteit van het signaal zoals het binnenkomt op de CMTS (dat kun je om voor de hand liggende redenen alleen op de CMTS uitlezen). Het zou kunnen dat daar ruis tussendoor fietst. Dat kan komen door een brakke connector of kabel (bij jou binnen, op straat, maar ook richting of in de centrale), maar ook doordat iets of iemand stoort op een manier dat het in de kabels terechtkomt. Iig iets waar een monteur naar zou moeten kijken als je de boel zelf goed aangesloten hebt. Ik zou UPC bellen als dat op orde is en je deze problemen nog steeds hebt.
RedHat schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 21:02:
In het ouderlijk huis heb ik KPN Glasvezel. In mijn nieuwbouwhuis (oplevering over 2 weken) is dat echter geen optie, dus voor UPC gekozen.

Het gróte nadeel vind ik persoonlijk nog wel dat je moet werken met Modem -> Draadloze Router (100MBit) -> Switch (GBit).

Ik had dat draadloze Sitecom routertje liever met GBit gezien (Voor meerprijs oid). Het is allemaal het geld niet, maar heb straks wel weer 3 kastjes die ik weg moet zien te werken. Had liever een alles-in-één oplossing gehad.
Hoezo moet je met een 100Mb router en Gb switch werken :?

Gewoon een willekeurige router met Gb poorten nemen (zat keuze voor < EUR 60), dan heb je twee kastjes ipv drie.

En een van die kastjes (die met de WiFi-antenne) moet je juist niet wegwerken, die wil je zo goed mogelijk in line-of-sight krijgen zonder dingen die het WiFi-signaal kunnen storen :o

Dat is gelijk ook een van de redenen om *niet* een alles-in-een oplossing te willen, je wilt je kabelmodem niet ergens hoog aan de muur hangen :z

[ Voor 16% gewijzigd door dion_b op 13-03-2011 01:10 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vaak korte internet disconnects met m'n cisco modem + netgear router erop aangesloten.
De ene keer meer dan de andere keer, vraag me af of het aan die netgear router ligt want heb al alle opties daarin geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2011 @ 10:51:
Ik heb vaak korte internet disconnects met m'n cisco modem + netgear router erop aangesloten.
De ene keer meer dan de andere keer, vraag me af of het aan die netgear router ligt want heb al alle opties daarin geprobeerd.
Simpele manier om dat te achterhalen: sluit een PC rechtstreeks op de modem aan. Als het dan nog optreedt, ligt het niet aan de router (want die heb je uitgesloten), treedt het dan niet meer op, dan ligt het hoogstwaarschijnlijk wel aan de router.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-10 15:26

racoon

mooowwww

http://www.speedtest.net/result/1199724246.png is dit met een upc abbo een nette snelheid?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:34

Exirion

Gadgetfetisjist

Laat ik het omkeren: waarom zou het NIET goed zijn als je de advertised waarden haalt?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07-10 11:50
Ik heb een 25 mbit verbinding met een Thomson TWG850-4U. Werkt allemaal goed en stabiel, alleen vind ik het wifi bereik ronduit waardeloos. Is dit een bekend probleem? Doordat de topicstart uit 2006 (!) dateert ga ik niet alle 225 (!) pagina's doorlezen...

Maw: Is het geen goed idee om eens een nieuw topic te openen met een ge-update openingspost?

[ Voor 36% gewijzigd door Leolinedance op 13-03-2011 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:28
Het is bij mij geen bekend probleem, maar je zou kunnen zoeken op bereik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04:34

Exirion

Gadgetfetisjist

Leolinedance schreef op zondag 13 maart 2011 @ 17:54:
Werkt allemaal goed en stabiel, alleen vind ik het wifi bereik ronduit waardeloos.
Heb je al verschillende kanalen geprobeerd? Kan heel veel verschil maken, bij elke router.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Weet niet waar die staat maar zet hem eens vrij als je dat nog niet had?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Leolinedance schreef op zondag 13 maart 2011 @ 17:54:
Ik heb een 25 mbit verbinding met een Thomson TWG850-4U. Werkt allemaal goed en stabiel, alleen vind ik het wifi bereik ronduit waardeloos. Is dit een bekend probleem? Doordat de topicstart uit 2006 (!) dateert ga ik niet alle 225 (!) pagina's doorlezen...

Maw: Is het geen goed idee om eens een nieuw topic te openen met een ge-update openingspost?
Wat dacht je van de in-topic search te gebruiken? Die hebben we juist gemaakt voor dit soort situatie en is dus indirect ook reden waarom we topics niet meer na 1000 posts sluiten

Verder geef je bijzonder weinig info. Heb je al gekeken naar welke kanalen er bij jou in de buurt vrij zijn en vervolgens het kanaal van je TWG-850 daarop aangepast?

Je weet hopelijk ook dat 802.11n WiFi de neiging heeft om 802.11g WiFi weg te drukken...

Zeker in stedelijk gebied zit de 2.4GHz WiFi-band sowieso overvol, het kan goed zijn dat er gewoon geen eer aan te behalen valt. Verder is de vraag ook waar je de antennes van je TWG-850 hebt staan. Als die in de meterkast tussen de verwarmingsbuizen zit, dan snap je hopelijk dat dat niet goed gaat. Dat is ook een van de redenen waarom ik steeds roep dat je liever een losse modem en losse router wilt, de beste plek voor de een is waardeloos voor de ander en omgekeerd.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pschroth
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-12-2024
[quote]dion_b schreef op zondag 13 maart 2011 @ 01:06:
[...]

Grafiek ziet er niet fris uit, maareh, vergelijking gaat nogal mank aangezien TCP juist bedoeld is om dit soort ongein aan te pakken.

Maar goed, twee vragen:
1) wat heb je zelf gedaan om te kijken naar mogelijke oorzaken van deze hoge pings (bijvoorbeeld een traceroute om te zien *waar* het dan exact mis gaat)
2) indien daaruit duidelijk is dat het bij $partij (je ISP of wie dan ook) mis gaat, heb je ze op de hoogte gebracht, en wat is dan het resultaat geweest?

[...]

Terecht schrijf je dat TCP hier de nodige dingen heeft ingebouwd om werkend te blijven. Maar als je packetloss hebt lopen gelijk de tcp timers omhoog en wordt het echt traag.

1) er zijn inmiddels 6 monteurs geweest, die het niet op kunnen lossen. UPC heeft in zijn netwerk "reparatie" gehad en sindsdien is het (vanaf 19 januari). Volgens de traceroute gaat het mis in het aorta net.
2) ja maar een direct antwoord krijg ik (nog) niet.

Heel, althans een groot deel van 3205 schijnt er last van te hebben. Dat zo weinig mensen klagen komt misschien wel dat het vaak voorkomt dat er storingen zijn in het UPC gebeuren.

Dit is het smokeping plaatje van nu:
Afbeeldingslocatie: http://kwello.schroth.cx/pics/smokeping15.png

Na 19.00 uur (GMT) zie je een piekje verschijnen omdat ik als test mijn utorrent gestart heb. Geen download alleen upload zwabberend tussen de 30 en 130 kB up.

Deze proef zegt meer over de robuustheid van het torrent protocol dan over het netwerk van UPC.

In ieder geval bedankt voor de reactie en ik zal nog wel eens wat posten over het vevolg.

Philip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
pschroth schreef op zondag 13 maart 2011 @ 20:56:
[quote]dion_b schreef op zondag 13 maart 2011 @ 01:06:
[...]

Maar goed, twee vragen:

[...]

Terecht schrijf je dat TCP hier de nodige dingen heeft ingebouwd om werkend te blijven. Maar als je packetloss hebt lopen gelijk de tcp timers omhoog en wordt het echt traag.

1) er zijn inmiddels 6 monteurs geweest, die het niet op kunnen lossen. UPC heeft in zijn netwerk "reparatie" gehad en sindsdien is het (vanaf 19 januari). Volgens de traceroute gaat het mis in het aorta net.
2) ja maar een direct antwoord krijg ik (nog) niet.

Heel, althans een groot deel van 3205 schijnt er last van te hebben. Dat zo weinig mensen klagen komt misschien wel dat het vaak voorkomt dat er storingen zijn in het UPC gebeuren.

Dit is het smokeping plaatje van nu:
[afbeelding]

Na 19.00 uur (GMT) zie je een piekje verschijnen omdat ik als test mijn utorrent gestart heb. Geen download alleen upload zwabberend tussen de 30 en 130 kB up.

Deze proef zegt meer over de robuustheid van het torrent protocol dan over het netwerk van UPC.

In ieder geval bedankt voor de reactie en ik zal nog wel eens wat posten over het vevolg.

Philip
6 monteurs bij jou thuis voor iets wat aantoonbaar in een hogere netwerkvlak ligt |:(

Daar loopt iets niet lekker, en dan heb ik het niet over de techniek...

Kun je wat meer info geven, bijvoorbeeld waar je heen pingt, en de output van zo'n tracert?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
dion_b schreef op zondag 13 maart 2011 @ 20:30:
[...]

Wat dacht je van de in-topic search te gebruiken? Die hebben we juist gemaakt voor dit soort situatie en is dus indirect ook reden waarom we topics niet meer na 1000 posts sluiten
Dank je, duidelijk.
Verder geef je bijzonder weinig info. Heb je al gekeken naar welke kanalen er bij jou in de buurt vrij zijn en vervolgens het kanaal van je TWG-850 daarop aangepast?
Nee, nog niet gedaan. Zal dit eens doen. De verbinding valt overigens niet volledig weg, het bereik is gewoon erg slecht. Maar in buurt van de router werkt alles gewoon altijd.
Je weet hopelijk ook dat 802.11n WiFi de neiging heeft om 802.11g WiFi weg te drukken...
Nee, dat wist ik dus niet. Waarom zo'n denigrerende toon aanslaan? Als of het logisch is dat iedereen dit weet :/
Zeker in stedelijk gebied zit de 2.4GHz WiFi-band sowieso overvol, het kan goed zijn dat er gewoon geen eer aan te behalen valt. Verder is de vraag ook waar je de antennes van je TWG-850 hebt staan. Als die in de meterkast tussen de verwarmingsbuizen zit, dan snap je hopelijk dat dat niet goed gaat.
Weet zo'n toontje...doe eens iets aan je taalgebruik aub :) En ja, dat weet ik wél ja.
Dat is ook een van de redenen waarom ik steeds roep dat je liever een losse modem en losse router wilt, de beste plek voor de een is waardeloos voor de ander en omgekeerd.
Valt bij mij wel mee hoor, ik heb mijn router/modem in de woonkamer staan en haal bedraad de volledige snelheid. De locatie van het apparaat is het probleem zeker niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Leolinedance schreef op maandag 14 maart 2011 @ 09:31:
[...]

Dank je, duidelijk.

[...]

Nee, nog niet gedaan. Zal dit eens doen. De verbinding valt overigens niet volledig weg, het bereik is gewoon erg slecht. Maar in buurt van de router werkt alles gewoon altijd.
Klinkt als interferentie.
[...]

Nee, dat wist ik dus niet. Waarom zo'n denigrerende toon aanslaan? Als of het logisch is dat iedereen dit weet :/

[...]

Weet zo'n toontje...doe eens iets aan je taalgebruik aub :) En ja, dat weet ik wél ja.
"Zo'n toontje" verdien je als je een vraag stelt zonder fatsoenlijke eigen zoekwerk. De in-topic search hebben we hier al jaren op GoT, en jij bent ook niet bepaald een nieuwe user. Je hele vraag stelde je in termen van "jullie kunnen niet van me verwachten dat ik moeite ga doen dus ik ga een vraag stellen zonder eigen inzet". Wat verwacht je dan :?

Tip:
Het algemeen beleid #quickstart
- geldt ook voor eigen vragen in andermans (grote) topic.
[...]

Valt bij mij wel mee hoor, ik heb mijn router/modem in de woonkamer staan en haal bedraad de volledige snelheid. De locatie van het apparaat is het probleem zeker niet.
Dat zeg je heel snel, maar heb je dat dan uitgesloten? De locatie van je WiFi antenne is volstrekt irrelevant voor je bedrade snelheid, dus het feit dat het bedraad goed is zegt niets. Ik zou minder aannames doen, je meer inlezen en meer zelf proberen.

Op basis daarvan kun je achterhalen waar je probleem ligt, en als het iets is waar je op GoT hulp bij wilt kun je dan ook een fatsoenlijke topicstart aanmaken, of als je vraag in een grote topic als dit hoort een fatsoenlijk onderbouwde vraag hier stellen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
dion_b schreef op maandag 14 maart 2011 @ 10:27:
[...]

Klinkt als interferentie.
Dank.
"Zo'n toontje" verdien je als je een vraag stelt zonder fatsoenlijke eigen zoekwerk. De in-topic search hebben we hier al jaren op GoT, en jij bent ook niet bepaald een nieuwe user. Je hele vraag stelde je in termen van "jullie kunnen niet van me verwachten dat ik moeite ga doen dus ik ga een vraag stellen zonder eigen inzet". Wat verwacht je dan :?

Tip:
Het algemeen beleid #quickstart
- geldt ook voor eigen vragen in andermans (grote) topic.
Misschien moet jij mijn vraag gewoon goed lezen. Ik vraag of er problemen bekend zijn met de draadloze verbinding bij deze router. Ik vraag NIET waar het allemaal aan kan liggen in mijn eigen huis! Daar begon jij over.
Dat zeg je heel snel, maar heb je dat dan uitgesloten? De locatie van je WiFi antenne is volstrekt irrelevant voor je bedrade snelheid, dus het feit dat het bedraad goed is zegt niets. Ik zou minder aannames doen, je meer inlezen en meer zelf proberen.
Waar lees je dat ik zeg dat de locatie van de antenne relevant is voor de bedrade snelheid?

Ik wil hier alleen maar mee zeggen dat de verbinding an sich goed en stabiel is. Download/upload/ping/stabiliteit alles oke, dus het ligt mijns inziens niet aan de afstand van de meterkast naar de router. Als er kabelverliezen op zouden treden zou dit uiteraard ook bedraad merkbaar moeten zijn. Dit is niet het geval. De router staat zo'n beetje in het middelpunt van het huis. Zelfs in de woonkamer, enkele meters van de router, kan de draadloze verbinding al zwakker worden.
Op basis daarvan kun je achterhalen waar je probleem ligt, en als het iets is waar je op GoT hulp bij wilt kun je dan ook een fatsoenlijke topicstart aanmaken, of als je vraag in een grote topic als dit hoort een fatsoenlijk onderbouwde vraag hier stellen.
Of de vraag fatsoenlijk lezen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Leolinedance op 14-03-2011 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Als het enkel en alleen betreft of er known issues zijn met de TWG-850, dan zeg ik nog eens: in-topic search. Ik probeer mee te denken met je. Als je dat niet wilt kun je allicht beter de helpdesk bellen.

[ Voor 30% gewijzigd door dion_b op 14-03-2011 20:58 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Guys, kunnen jullie elkaar ergens anders gaan flamen? Kunnen we hier lekker ontopic UPC de grond in borduren.

OT:
Overmorgen komt bij mij de netwerkmonteur langs. Ik hoop dat hij wat kan vinden. Me modem is nu toch al weer bijna 24 uur stabiel online. Ook al haal ik mijn maximale snelheid niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-10 20:16

Sm0k3r

cough...cough...

Fonta schreef op maandag 14 maart 2011 @ 22:41:
Guys, kunnen jullie elkaar ergens anders gaan flamen? Kunnen we hier lekker ontopic UPC de grond in borduren.

OT:
Overmorgen komt bij mij de netwerkmonteur langs. Ik hoop dat hij wat kan vinden. Me modem is nu toch al weer bijna 24 uur stabiel online. Ook al haal ik mijn maximale snelheid niet :(
Toevallig bij mij komt de monteur morgen langs koffie drinken en niks doen denk ik aangezien mijn modem uiterst stabiel is en de waardes zowat uitstekend zijn.

Ik hoop dat hij het een en ander kan doorgeven aan het NOC en onze CMTS kan nakijken want ik denk dat er iets mis mee is want zowel ik als de buren waar ik contact mee heb komen niet boven 50% uit van onze bandbreedte, oh 60% is de max op een dag en in de avond uren is het 20% van de 120Mbit.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Ik ben benieuwd of hij wat heeft kunnen vinden. Ik hoor het graag.
Zelf heb ik er nogal een hard hoofd in dat ze daadwerkelijk wat gaan vinden bij mij.
Werd vorige week vrijdag nog door een webcare gebruiker gebeld en hij zij dat ik de enige in het blok was waarbij de modem offline was.
Hij belde vlak nadat ik belde om te vragen wanneer mijn contract bij UPC af liep haha
Tijdens dat gesprek waarbij mij verteld werd dat 24 maar mijn contract afloopt, werd ik ook doorverbonden met een "specialist". Deze heeft toen de netwerk monteur ingepland.
Daarna heb ik via een DM op Twitter "Laat maar" naar ze gestuurd.
Waarschijnlijk zagen ze dat binnen komen.

Al met al een mooi verhaal weer met UPC. Zodra ik glas aan kan vragen dan ga ik dat denk ik toch maar doen.
De kabels liggen al in de straat :D
Sowieso omdat UPC nog steeds kosten rekent voor het doorgeven van het analoge signaal.

Wat is trouwens het NOC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Fonta schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 09:39:
Ik ben benieuwd of hij wat heeft kunnen vinden. Ik hoor het graag.
Zelf heb ik er nogal een hard hoofd in dat ze daadwerkelijk wat gaan vinden bij mij.
Werd vorige week vrijdag nog door een webcare gebruiker gebeld en hij zij dat ik de enige in het blok was waarbij de modem offline was.
Hij belde vlak nadat ik belde om te vragen wanneer mijn contract bij UPC af liep haha
Tijdens dat gesprek waarbij mij verteld werd dat 24 maar mijn contract afloopt, werd ik ook doorverbonden met een "specialist". Deze heeft toen de netwerk monteur ingepland.
Daarna heb ik via een DM op Twitter "Laat maar" naar ze gestuurd.
Waarschijnlijk zagen ze dat binnen komen.

Al met al een mooi verhaal weer met UPC. Zodra ik glas aan kan vragen dan ga ik dat denk ik toch maar doen.
De kabels liggen al in de straat :D
Sowieso omdat UPC nog steeds kosten rekent voor het doorgeven van het analoge signaal.

Wat is trouwens het NOC?
http://lmgtfy.com/?q=noc ;)

Network Operations Center, plek waar de netwerk mannen zitten die het netwerk monitoren, regelen, routeren en opdelen etc etc

fotos op wikipedia is wel van een hele luxe NOC.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
;( te flauw die lmgtfy haha
Sorry voor mij luiheid van vanmorgen (A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Monteur langs geweest en zoals ik al zei, wat gedronken bij mij thuis en dat was het, heeft NOC benaderd en gaan dus nu CMTS bekijken want wat hij heeft gezien is dat het in de buurt van een speelplaats is en kinderen voetballen daar en wellicht te veel ballen tegen aan gekregen en gaan dus een dezer dagen het controleren.

Dus hopelijk hardwarematig en niks met capaciteit te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fonta schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 13:00:
;( te flauw die lmgtfy haha
Sorry voor mij luiheid van vanmorgen (A)
msn smilies werken hier niet kees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 21:21
Sm0k3r schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 15:28:
Monteur langs geweest en zoals ik al zei, wat gedronken bij mij thuis en dat was het, heeft NOC benaderd en gaan dus nu CMTS bekijken want wat hij heeft gezien is dat het in de buurt van een speelplaats is en kinderen voetballen daar en wellicht te veel ballen tegen aan gekregen en gaan dus een dezer dagen het controleren.

Dus hopelijk hardwarematig en niks met capaciteit te maken.
:? :?

Voordat je een CMTS met een bal stuk kan schoppen moet je eerst het betreffende hok slopen waar ie in staat. Een CMTS staat niet in je straatkast, daar zit 'slechts' wat simpele apparatuur in (Versterkers/taps enz).. De CMTS staat normaliter in een headend, en niet in een groepsverdeler of wijkkast (en in een gemiddeld dorp staan geen 10-tallen cmtssen)

[ Voor 8% gewijzigd door DJSmiley op 15-03-2011 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Monteur heeft dus zo te horen lulverhaal van je welste opgehangen :/

Nog even los van de locatie van een CMTS, stel dat zo'n ding kapot is, dan heb je geen (stabiele) verbinding, je gaat niet opeens op de drukkere uren van de dag een tragere verbinding hebben :o

Dat een monteur geen bal kon uithalen bij snelheidsproblemen is geen verrassing meer, wel dat hij je voor de gek probeert te houden met onzin dat kant noch wal raakt...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

dion_b schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 21:37:
Monteur heeft dus zo te horen lulverhaal van je welste opgehangen :/

Nog even los van de locatie van een CMTS, stel dat zo'n ding kapot is, dan heb je geen (stabiele) verbinding, je gaat niet opeens op de drukkere uren van de dag een tragere verbinding hebben :o

Dat een monteur geen bal kon uithalen bij snelheidsproblemen is geen verrassing meer, wel dat hij je voor de gek probeert te houden met onzin dat kant noch wal raakt...
Klopt zodoende dat ik verder ook geen grapjes heb gemaakt in mijn post of iets dergelijks. Ben eerlijk gezegd beetje triest want dit kan dus maanden wellicht jaren doorgaan.

Maar daarentegen staat er wel degelijk 2 kasten buiten en 1 betonnenblok met groene deuren, 1 normale grijze box en 1 die net zo groot is als een amerikaanse koelkast en de betonnenblok is net zo groot als een middelgrote tuinhuis.

Ik weet 100% zeker als ik die grote koelkast openbreek en daarin alles kapot maakt dat er of geen TV, telefonie of internet meer is in mijn wijk.... of ik sta goed onder stroom hehehehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Yup, maar je zult geen trage maar werkende internetverbinding hebben ;)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

dion_b schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 23:25:
Yup, maar je zult geen trage maar werkende internetverbinding hebben ;)
Werken doet hij hoor en het tegenovergstelde van traag is toch minder traag bij UPC ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-10 19:43

SaN

Ik sta op het punt om een UPC abonnement af te sluiten. Er moet alleen nog een kabel gelegd worden naar mijn huis. Dit gaat volgende week gebeuren.

Nu is de huidige pakketaanbieding nog 4 dagen geldig. Ik twijfel een beetje of ik nu al moet bellen om te proberen alvast mijn abonnement af te sluiten met deze aanbieding of om nog even af te wachten voor het geval ze meteen doorgaan met een andere pakketaanbieding. Ik vind de huidige aanbieding namelijk niet echt geweldig, maar helemaal geen voordeelpakket is ook weer zoiets.

Heeft iemand enig idee hoe UPC dat doet?

De vraag is dus eigenlijk: Gaan ze direct door met een andere aanbieding of doen ze eerst 3 maanden niets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Netwerk monteur is vanmorgen langs geweest en heeft eea doorgemeten. Er lijkt een verstoring te zitten in het retour signaal tussen de eindversterker en waar de kabel mijn huiskamer binnen komt.
In de EV (eindversterker) is een groene kabel aangesloten. In mijn huiskamer, komt een grijze binnen.
Hier moet dus ergens een koppeling tussen zitten. De monteur denkt dat het in die koppeling zit.
Waar deze koppeling zit, is helaas niet bekend.

Maandag ochtend komen ze graven en dan gaan ze op zoek naar waar de koppeling zit.
Ik ben benieuwd of ze die gaan vinden. Maar daar zullen we maandag snel genoeg achter komen :)
Ik ben allang blij dat de monteur geconcludeerd heeft dat het niet aan de installatie ligt die ik aangelegd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 22:14
Sinds vanmorgen staat het DS lampje op oranje deze staat normaal op groen.
Speed test haal ik maar 8mbit waar normaal +/- 20 mit. Ik heb de modem 1 uur van de stoom gehad en weer aangesloten, DS lampje nog steeds op oranje.

Op de web pagina van de modem zie ik nu dat er maar 1 ipv van de 4 upstream channels beschikbaar zijn. Dus hier zit het probleem. Heb nog kort gebelt met UPC maar de help desk medewerken kon mij niets vertellen waar en wat een oranje DS lampje betekende. Hij kon wel zien dat de waardes goed zijn, maar dat zie ik ook, alleen ik heb te weinig kanalen. Is dit waar ik zelf nog iets aan kan doen of ligt het echt bij UPC.

Hier de specs:
Cisco EPC3212
Bootloader Revision: 2.3.0_R1
Current Software Revision: EPC3212-ESIP-16-v302r12901-100903cs
Firmware Name: epc3212-ESIP-16-v302r12901-100903cs.bin
Firmware Build Time: Sep 3 2010 22:36:04
Cable Modem Status: Operational

Downstream Channels
Channel 1: -0.6 dBmV 39.4 dB
Channel 2: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 3: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 4: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 5: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 6: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB

Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 49.7 dBmV
Channel 2: 0.0 dBmV
Channel 3: 0.0 dBmV
Channel 4: 0.0 dBmV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je bedoelt de downstream channels ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eth0
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 22:14
uhm, ja, de downstream 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
Volgens mij heb je voor 20mbit maar 1 downstream nodig. Die 20 mbit is ook te halen met de niet docsis3 modems.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
SaN schreef op woensdag 16 maart 2011 @ 12:33:
...
De vraag is dus eigenlijk: Gaan ze direct door met een andere aanbieding of doen ze eerst 3 maanden niets?
Ik heb de laatste jaren de pakketten van UPC vrij nauwkeurig in de gaten gehouden, dus misschien dat ik hier behulpzaam mee kan zijn.

Ten eerste zijn er altijd voordelige pakketten. Dit is voor UPC interessanter, aangezien ze hiermee klanten weer voor een jaar vast kunnen houden met een volledig pakket aan diensten (en verbruikskosten).
De extra 'aanbiedingen' volgden elkaar ook altijd netjes op. Meestal is het totaalbedrag van de 'nieuwe' aanbieding vrijwel gelijk of iets lager, soms met een kleine extra wijziging in de vorm van een (tijdelijke) korting of een tijdelijke gratis dienst. De pakketprijs en de daarbij behorende voorwaarden zijn blijvend, maar de kortingen niet.
Meestal is het nieuwe pakket dus interessanter dan het vorige, maar de uitzondering is het huidige pakket wat meestal iets duurder uitpakte. Het pakket daarvoor was namelijk goedkoper als er zowel HD TV als een DVR werd afgenomen (toen 10 Euro extra, nu 14 Euro extra).

Er is dus geen garantie te geven of er een nieuwe 'aanbieding' komt, maar in de praktijk is dat wel steeds het geval geweest en meestal (niet altijd) is de nieuwe aanbieding goedkoper (of uitgebreider) dan de vorige of vrijwel even duur.
Dus ieder jaar na het verlopen van het jaarcontract gewoon de (nieuwe) aanbieding weer in de gaten houden en kijken of een jaar verlengen of upgraden (of downgraden) interessant is.

Overigens was de praktijk een aantal jaren terug wel anders.
Nieuwe abonnees kregen interessante kortingen en voordeelpakketten, waar trouwe klanten geen gebruik van mochten maken.
Maar ineens waren daar de zeer aantrekkelijke alles-in-een pakketten, waar iedereen van kon profiteren. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Bedankt! Ik ben benieuwd. De kabel is vandaag tot aan het huis gelegd. Hij moet nu door een UPC monteur naar binnen worden gebracht op de één of andere manier. Dan wordt hij getest en kan ik een abonnement aanvragen. Dat zal dan waarschijnlijk precies ergens volgende week zijn.

Ik hoop maar dat ze direct de nieuwe aanbieding bekend maken. Anders moet ik daar misschien nog even op wachten, maar aangezien ik niet weet hoe lang dat gaat duren denk ik dat ik dan maar voor de vorige aanbieding ga. (Dat kan degene bij UPC met wie ik contact heb regelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
eth0 schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 10:01:
Sinds vanmorgen staat het DS lampje op oranje deze staat normaal op groen.
Speed test haal ik maar 8mbit waar normaal +/- 20 mit. Ik heb de modem 1 uur van de stoom gehad en weer aangesloten, DS lampje nog steeds op oranje.

Op de web pagina van de modem zie ik nu dat er maar 1 ipv van de 4 upstream channels beschikbaar zijn. Dus hier zit het probleem. Heb nog kort gebelt met UPC maar de help desk medewerken kon mij niets vertellen waar en wat een oranje DS lampje betekende. Hij kon wel zien dat de waardes goed zijn, maar dat zie ik ook, alleen ik heb te weinig kanalen. Is dit waar ik zelf nog iets aan kan doen of ligt het echt bij UPC.

Hier de specs:
Cisco EPC3212
Bootloader Revision: 2.3.0_R1
Current Software Revision: EPC3212-ESIP-16-v302r12901-100903cs
Firmware Name: epc3212-ESIP-16-v302r12901-100903cs.bin
Firmware Build Time: Sep 3 2010 22:36:04
Cable Modem Status: Operational

Downstream Channels
Channel 1: -0.6 dBmV 39.4 dB
Channel 2: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 3: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 4: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 5: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 6: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 7: 0.0 dBmV 0.0 dB
Channel 8: 0.0 dBmV 0.0 dB

Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 49.7 dBmV
Ik weet niet zeker hoe het bij de Cisco modems is, maar bij Arris modems geeft de kleur van het US/DS ledje aan in welke mode ie draait: Oranje is 1 downstream (docsis2), groen is meerdere downstreams.

Op zich kun je met 1 downstream wel meer dan 8Mbit halen, alleen zul je eerder last hebben van drukte in die downstream: je kan dat niet combineren met andere downstreams om zo toch fatsoenlijke doorvoer te halen.

Maar goed, dat is niet iets waar je zelf wat aan kunt veranderen. Je signaalwaardes zijn prima, dus als ie kon/mocht had ie ook wel de andere downstreams kunnen vinden. De downstreams per wijk worden door de CMTS bepaald. Hebben anderen in je buurt ook hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08:08
DJSmiley schreef op donderdag 17 maart 2011 @ 23:30:
[...]

Ik weet niet zeker hoe het bij de Cisco modems is, maar bij Arris modems geeft de kleur van het US/DS ledje aan in welke mode ie draait: Oranje is 1 downstream (docsis2), groen is meerdere downstreams.
Je hebt het toch niet over Arris modems die door UPC worden/werden geleverd, of wel? :) UPC heeft namelijk geen Arris EuroDOCSIS 3.0 modems geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

Sinds de overstap naar UPC Fiberpower Business (60Mb), merk ik dat 's avonds youtube kijken een drama is. Hij blijft maar bufferen.

Meer mensen last van?

Ik kom van DSL af, sterker nog die heb ik daar nog naast liggen (load balancing). Misschien een idee om youtube over die lijn te laten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Gisternacht zal upc onderhoud plegen. Had daarvoor ook een brief gekregen dat alles uitzal vallen na 01.00.

Vanchtend even in de log gekeken van de Cisco3212, stond nog steeds op 4 downstreamchannels. Ik las her en der juist meerdere channels worden geopend na zo'n 'onderhoudsbeurt'. Alles werkt wel goed hoor, daarniet van, maar vind het wel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
J3roen schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 17:52:
Sinds de overstap naar UPC Fiberpower Business (60Mb), merk ik dat 's avonds youtube kijken een drama is. Hij blijft maar bufferen.

Meer mensen last van?

Ik kom van DSL af, sterker nog die heb ik daar nog naast liggen (load balancing). Misschien een idee om youtube over die lijn te laten gaan?
Ja, ergens tussen vijf uur in de middag en 10 uur in de avond is het een stuk trager .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3roen
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

J3roen

Intentionally left blank

jadjong schreef op vrijdag 18 maart 2011 @ 18:12:
[...]

Ja, ergens tussen vijf uur in de middag en 10 uur in de avond is het een stuk trager .
Ik ga youtube eens routeren via die andere lijn. Kijken of het helpt. Nu even achter de IP ranges komen nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
DNS server handling your query: NS1.GOOGLE.COM
DNS server's address: 216.239.32.10#53

YouTube: Broadcast Yourself. canonical name = youtube-ui.l.google.com.
Name: youtube-ui.l.google.com
Address: 74.125.79.93
Address: 74.125.79.91
Address: 74.125.79.136
Address: 74.125.79.190

Als ik echter de ip-adressen invul in de browser dan kom ik op google uit :)
Ik denk zelf dat youtube in het zelfde server park staat en dat hij daarna naar de header kijkt om te zien welke pagina je wil zien.

[ Voor 255% gewijzigd door Fonta op 19-03-2011 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Verkeerde topic :P

[ Voor 99% gewijzigd door jmxd op 19-03-2011 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Want? Dat is voor digitalt tv, niet voor internet. Er is elders op got al een topic daarvoor.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
oeps :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-10 08:39

martjah

Appel

Dag mensen,

ik heb sinds 7 maart internet van UPC (alles in 1. 25mbit)

Wij hebben een Cisco modem gekregen en maken gebruik van een Profoon die FSK ondersteunt. Echter werkt onze nummer herkenning niet op de telefoon.
Een andere telefoon met FSK ondersteuning werkt wel bij ons. Onze telefoon werkt ook bij de overburen (ook UPC), deze hebben een Arris modem.
Kan het dan zijn dat de telefoon niet overweg kan met het Cisco modem of kan er een te zwak FSK signaal zijn (o.i.d.)?

2e vraag. Vandaag begon onze lijn hopeloos te klapperen, we hebben er verder geen noemenswaardige problemen mee gehad.

Volgens sommige sites vallen onze waardes binnen het limiet en volgens anderen net niet.
Down:
Channel 1: -3.9 dBmV 37.3 dB
Channel 2: -3.6 dBmV 37.4 dB
Channel 3: -2.7 dBmV 37.0 dB
Channel 4: -3.2 dBmV 37.3 dB

Up:
Power Level:
Channel 1: 53.7 dBmV

Bij down blijven de SNR waardes nagenoeg gelijk (soms 0.1 omhoog of omlaag). De power levels blijven ook ongeveer hetzelfde (verschilt hooguit 0.2).

Up blijft echter deze waarde of hoger. Vanmiddag stond deze op 55.8 toen de status op "scanning" stond.

Laatste vraag: Kan probleem 1 opgelost worden door het modem te vervangen of ligt dit aan de verbindingswaardes ?
Ik ga er namelijk een beetje vanuit dat FSK gestandaardiseerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
....
[/quote]

Je verbinding heeft geen invloed op het al dan niet versturen van FSK.

Wel is je upstream aan de hoge kant, max is iets van 57 dBmV wat je modem kan sturen. Je zit dus aardig aan je max van de upstream te zenden. Het is dus prima denkbaar dat bij wat variaties op de lijn je modem offline knalt.

Daarnaast kan is het varieren van de upstream ook niet echt normaal. Kan natuurlijk altijd wel wat fluctueren, maar 5-6 dB variatie lijkt me wat veel.

Zit de modem direct op de hoofdaansluiting of zitten er splitters of versterkers tussen?

Downstream is wel prima kwa waardes.

[ Voor 68% gewijzigd door DJSmiley op 19-03-2011 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

DJSmiley schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 18:17:
....
[/quote]

Je verbinding heeft geen invloed op het al dan niet versturen van FSK.

Wel is je upstream aan de hoge kant, max is iets van 57 dBmV wat je modem kan sturen. Je zit dus aardig aan je max van de upstream te zenden. Het is dus prima denkbaar dat bij wat variaties op de lijn je modem offline knalt.

Daarnaast kan is het varieren van de upstream ook niet echt normaal. Kan natuurlijk altijd wel wat fluctueren, maar 5-6 dB variatie lijkt me wat veel.

Zit de modem direct op de hoofdaansluiting of zitten er splitters of versterkers tussen?

Downstream is wel prima kwa waardes.
Het modem zit via een versterker op de zolder. Het is voor ons zeer onhandig om deze rechtstreeks bij de hoofdaansluiting aan te sluiten (lang blahdieblah verhaal). Maar ik zal deze wel een keer op de hoofdaansluiting proberen om dit als laatste definitieve oplossing te gebruiken.

Hoe kan het zijn dat de downstream dan wel goed is en de upstream zo dicht bij de grens zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
martjah schreef op zaterdag 19 maart 2011 @ 18:27:
[...]

Het modem zit via een versterker op de zolder. Het is voor ons zeer onhandig om deze rechtstreeks bij de hoofdaansluiting aan te sluiten (lang blahdieblah verhaal). Maar ik zal deze wel een keer op de hoofdaansluiting proberen om dit als laatste definitieve oplossing te gebruiken.

Hoe kan het zijn dat de downstream dan wel goed is en de upstream zo dicht bij de grens zit?
Via een versterker op zolder is geen fijne combinatie. Het kan wel, maar de kabellengtes kunnen opspelen. Het feit dat je modem hard staat te schreeuwen bevestigd dit.

Is je versterker passief of actief retour? Met een active retourversterking zal het vermoedelijk beter gaan.

Bedenk wel dat deze situatie een no-go bij de helpdesk zal zijn. Als je UPC wilt bellen over brakke retourband, prima, maar doe dat wel als je 'm direct op het AOP gehangen hebt, en gebruik die waardes als referentie.

Vermoedelijk versterkt je versterker nu alleen de downstream. Daardoor is die binnen acceptabele waardes, en gaat de retourband nu passief terug.

Wat voor versterker hangt ertussen? Eventueel die vervangen. Let wel op dat je retourband actief versterkt is tot 65Mhz (ik heb versterkers gezien die niet tot 65Mhz retourband hebben).

Ik heb zelf een Hirschmann GHV830C ertussen, met hierop 7 aansluitingen. Versterker heeft ruim voldoende versterking om alles te voorzien van signaal, ik heb 'm zelfs een paar db terug moeten zetten.
Signaal vanaf mn AOP is 65dBuV (op analoge kanalen), signaal op mn einddozen is nu 75dBuV (meer dan voldoende).
Voordeel van een krachtige versterker is dat je later makkelijk extra aansluitingen kan realiseren, ik kon mn einddozen tot 84dBuV krijgen toen ik 'm op max zette. (maar dat is gewoon te veel)

Wel had ik eerst een te hoge downstream, doordat mn modem direct op de tap zit, en dus de kabellengte/einddoosverliezen mist. Maar na het dempen van de downstream met zo'n 10db is alles netjes. (upstream heb ik verder niet gedempt)

Mijn waardes zijn nu prima.
Downstream
Freq/Power: 314.750 MHz 8 dBmV
Signal to Noise Ratio: 36 dB
Upstream
Freq/Power: 53.600 MHz 44 dBmV
Channel Type: DOCSIS 2.0 (ATDMA)

[ Voor 32% gewijzigd door DJSmiley op 19-03-2011 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb m'n versterker zelf ook niet op max gezet ivm storing die dan optreed..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

Even de correctie. De situatie is blijkbaar omgegooid al een paar jaar geleden.
de hoofaansluiting is in een wanddoos doorgelust naar een andere wanddoos die 1meter verderop zit. Daar zit de splitter op met daaraan 5meter kabel naar het modem toe.
Ik zal de 5 meter kabel eens vervangen want dat is een redelijk oude kabel. Ik ging er vanuit dat de kabel goed was aangezien de downloadwaardes acceptabel waren.

De "oude" situatie was dat de kabel rechtstreeks naar de zolder liep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Zo'n rijgconstructie is sowieso ook funest. Je wilt helemaal geen doorlussingen hebben voor de modem. Misschien dat je het margnaal online krijgt, maar het is veel kwetsbaarder voor invloeden van buitenaf. Als er dan iets mis gaat met het signaal is jouw modem waarschijnlijk de eerste die offline vliegt en de laatste die weer online komt...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben sinds kort overgestapt van KPN adsl naar UPC :

Ik kreeg bij het 120Mb abbo (ja ik weet het sneller als ik nodig heb, maar toch prettig 8) ) een
Cisco 3212 modem , en een kleine week later een draadloze Sitecom WL-582 router .

Jammer dat die router bedraad maar tot 100 Mb/s gaat ...

Bedraad (30 meter cat 6 utp kabel) met pc rechtstreeks op de modem :

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1211068334.png

Ik krijg bij sommige test praktisch de volle 120/10 Mb/s , ook tijdens de 'spits' , dus zeer netjes .

Alleen ontving ik net nog een email dat mijn UPC aansluit pakket onderweg is (??!).
Luxe probleem dus , morgen even bellen ..

Al met al ben ik zeer tevreden , ook die mediabox werkt netjes , alleen jammer dat je de zenders niet op volgorde kunt zetten (ik geloof dat het met favorieten kan, maar eigenlijk boeit die tv mij niet zoveel) , en het tweede aansluit pakket is ook niet echt nodig .

Ofwel zeer netjes UPC :)
(Mag ook wel eens gezegt worden , zeker na de ellende die ik met KPN meegemaakt heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Netjes rechtstreeks op modem, maar inderdaad, die router kan gewoon niet je volle snelheid aan. Ik zou hem vervangen voor eentje die dat wel kan. Iirc had UPC er ook eentje in de aanbieding, maar er zijn zat routers met Gb Ethernet en goede WiFi-n voor rond de EUR 60.

Als je niet bang bent om een non-standaard firmware te flashen is de combo van de Netgear WNDR3700 (zeer goede hardware, vooral WiFi-performance) met OpenWRT firmware het beste. Helaas is de default Netgear firmware voor de WNDR3700 vrij brak, dus als je iets wilt dat gewoon gelijk goed werkt zou je elders kunnen kijken.

Wat me trouwens meest opvalt aan je speedtestresultaat is dat de server in Capelle daadwerkelijk fatsoenlijk functioneert. Dat zie je niet vaak :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sinds een paar dagen dat me verbinding af en toe wegvalt.
Modem geeft gewoon een online groen lampje, link die knippert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Dan is je modem op zo'n moment online en heeft het link (met verkeer) met je router of PC (indien rechtstreeks aangesloten).

Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd om het probleem uit te sluiten :?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen even een vraag, is het theoretisch mogelijk dat je niet zichtbare lag hebt tijdens het spelen van games online. Sinds we de overstap gemaakt hebben van KPN ADSL naar UPC lijkt Fifa 11 met een vertraging van een milliseconden te reageren, voornamelijk met het dribbelen aan de bal. Is dit een bekend probleem of kan het aan de modem liggen? Het lijkt wel of alles minder direct reageert dan via KPN.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 21-03-2011 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-10 14:42

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat is een kwestie van uitzoeken op welke server je speelt en dan zelf die server gaan pingen. Het is niet meer te vergelijken met KPN neem ik aan (dat zal wel afgesloten zijn), maar geeft je wel een goed idee over de eventuele lag die je hebt bij het spelen.

En over 'niet zichtbare lag', tja dat kan op zich wel. Dat is niet omdat het nu speciale lag is en dus onzichtbaar, maar omdat het te klein is voor ons om zelf waar te nemen ;) Overigens kun je dat wél aanvoelen en dus gevoelsmatig zeggen dat het wat minder gaat. Maar over het algemeen zijn de pingtijden beter via de kabel dan via adsl, dus het lijkt mij verder onwaarschijnlijk.

Maar, meten = weten!

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:49

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Net aangesloten met mijn 25/1.5 Mbps abonnement:

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1216144446.png

-O-

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

'Net aangesloten' is hoe lang geleden precies? Het kan namelijk even duren.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 00:49

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

De verbinding zou per 01-04 actief worden, maar de helpdesk gaf af dat de verbinding al gewoon actief is. Er komt al wat meer leven in, maar toch minder dan gehoopt:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1216165390.png

[ Voor 37% gewijzigd door Nextron op 23-03-2011 11:28 ]

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
dion_b schreef op maandag 21 maart 2011 @ 19:52:
Dan is je modem op zo'n moment online en heeft het link (met verkeer) met je router of PC (indien rechtstreeks aangesloten).

Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd om het probleem uit te sluiten :?
Win 7 geeft geen internet toegang bij het netwerk. Me router geeft de melding dat die geen internet verbinding heeft. Echter is volgens mij wel de WAN status connected.
Ik vermoed zelf iets met dhcp issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmiewimie
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 30-05-2022
Viper® schreef op woensdag 23 maart 2011 @ 13:37:
[...]

Win 7 geeft geen internet toegang bij het netwerk. Me router geeft de melding dat die geen internet verbinding heeft. Echter is volgens mij wel de WAN status connected.
Ik vermoed zelf iets met dhcp issues.
Alles aangesloten laten als nu, Modem eventjes 1 mintje van de stroom. Modem heeft wss niet het mac adress van je router herkend, na een reset word dit probleem verholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

[edit] lama beetje ongeduldig. :)

[ Voor 87% gewijzigd door Flagg op 23-03-2011 21:59 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:04

JoSchaap

Had a life, got a modem..

afgelopen week mijn FP25 abbo om laten zetten in FP60
na meerdere gesprekken met UPC ervan verzekerd het cisco modem zonder router te krijgen.

Bij aanlevering installatiepakket, bleek er een Thomson wireless router in te zitten.. erg handig.

Met veel communiceren met zowel de servicedesk als webcare nu geregeld dat ik vanavond in de UPC shop het modem kan omruilen

de snelheid bevalt overigens goed

FP25:
Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/1119090240.png

FP60: (tijdelijk achter 2x NAT ivm fout modem)
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1215134633.png

Tevens als test vanaf SNT een test.bin gedownload met 7MB/Sec (firefox zonder 3rd party dlmanager)

Moest na het aansluiten wel even bellen omdat de verbinding op de oude snelheid bleef (order niet geactiveerd)

regio 020 overigens

GamePC : Inv. : GameRoom : YouTube : Steam : Twitch : BattelNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ind0mi
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-10-2023

ind0mi

PSN: DexFaya

Nog meer mensen die last hebben van storing digitale TV in omgeving Eindhoven? Heb ineens geen zenders meer. Heb net al geprobeerd te bellen maar de wachttijd is langer dan 8 mins. Pfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Laatst online: 29-09 14:01

Mark_640

In my memory

Dat kun je beter in het UPC Digital TV - Deel 6 topic vragen ;)

Maar hier ook regio Eindhoven, en geen probleem, kan gewoon tv kijken.

Mediabox al een keer gereset? Anders een keer geforceerde software-update, of terug naar fabrieksinstellingen...

En wat is de melding op je tv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-09 13:26

Edgarz

Tweako-active since1986

JoSchaap schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 12:39:
afgelopen week mijn FP25 abbo om laten zetten in FP60
na meerdere gesprekken met UPC ervan verzekerd het cisco modem zonder router te krijgen.

Bij aanlevering installatiepakket, bleek er een Thomson wireless router in te zitten.. erg handig.

Met veel communiceren met zowel de servicedesk als webcare nu geregeld dat ik vanavond in de UPC shop het modem kan omruilen

de snelheid bevalt overigens goed

FP25:
[afbeelding]

FP60: (tijdelijk achter 2x NAT ivm fout modem)
[afbeelding]

Tevens als test vanaf SNT een test.bin gedownload met 7MB/Sec (firefox zonder 3rd party dlmanager)

Moest na het aansluiten wel even bellen omdat de verbinding op de oude snelheid bleef (order niet geactiveerd)

regio 020 overigens
Mij ook met FB60...regio 072
Alleen de telefoon floept er regelmatig uit...

Afbeeldingslocatie: http://speedtest.net/result/1163755440.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

met het juiste modem (omruilen bij de upc shop verliep vlekkeloos) nu een iets betere lijn :)

Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1218851045.png

ik zit op de 8e verdieping van een redelijk oud flatgebouw dus ben nog best verrast dat de coax hier dit trekt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Ik krijg binnenkort een UPC alles in één pakket binnen. Nu wil ik alvast een coax kabeltje trekken van het aansluitpunt naar de TV waar de modem en mediabox moeten komen te staan.

Ik heb voor het aansluitpunt een F-stekker nodig voor aan de coax kabel, wat heb ik nodig voor het modem?

En hoe zit het precies? Gaan er vanaf het aansluitpunt 2 aparte kabels naar de mediabox en modem, of gaat er vanuit de mediabox nog 1 naar het modem toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
JoSchaap schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 23:08:
met het juiste modem (omruilen bij de upc shop verliep vlekkeloos) nu een iets betere lijn :)

[afbeelding]

ik zit op de 8e verdieping van een redelijk oud flatgebouw dus ben nog best verrast dat de coax hier dit trekt :)
Leeftijd van de flat zegt weinig, het gaat om de signaalwaardes. Je kan prima een coaxkabel hebben van 40 jaar oud met nette signaalwaardes. Ook een nieuwe kabel kan stuk, lekke mof hebben of whatever. Daarnaast maakt de 8e verdieping niets uit, ze trappen gewoon wat meer signaal de kabel op om de verliezen te compenseren, zodat je uiteindelijk op je inkomende kabel (je aop) de juiste signaalnivo's hebt.
Wat zijn je waardes?
SaN schreef op zondag 27 maart 2011 @ 18:43:
Ik krijg binnenkort een UPC alles in één pakket binnen. Nu wil ik alvast een coax kabeltje trekken van het aansluitpunt naar de TV waar de modem en mediabox moeten komen te staan.

Ik heb voor het aansluitpunt een F-stekker nodig voor aan de coax kabel, wat heb ik nodig voor het modem?

En hoe zit het precies? Gaan er vanaf het aansluitpunt 2 aparte kabels naar de mediabox en modem, of gaat er vanuit de mediabox nog 1 naar het modem toe?
Modem is F-stekker. Je kan 'm op beide manieren aansluiten, vanaf je aop naar je modem en een kabel naar je mediabox. Je kan 'm in theorie ook doorlussen vanaf je mediabox.

Praktijk is het echter zeer verstandig om je modem direct op je aop te hangen. Als je signaalwaardes brak zijn als gevolg van je interne bekabeling en splitters (= allemaal extra verliezen) dan hoef je de helpdesk niet te bellen, hun leveren een werkende verbinding op op het AOP. Wat je er zelf in knupt is niet hun probleem, en kan bij storingzoeken juist in je nadeel zijn. Daarnaast heb je soms te maken met versterkers die niet retourgeschikt zijn, en als je een oud AOP hebt kan die ook je retourband blokkeren (muv de aparte aansluiting daarop)

Modem dus op je AOP (<2m) en je zit altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaN

SaN

Bedankt voor de info. Ik zal sowieso een coax kabel van een meter of 10 moeten leggen van het aop naar de tv. Het modem hoeft daar niet per se te staan, maar het zou wel makkelijk zijn aangezien mijn pc naast de tv staat.

Ik zal het eerst eens proberen met een lange coax kabel direct naar het modem en van daaruit naar de mediabox met een kortere kabel.

Als dat niet werkt zal ik het modem met een korte kabel aansluiten op het aop en van daaruit een lange kabel trekken naar de mediabox. Dan maar een wifi verbinding.

[ Voor 36% gewijzigd door SaN op 27-03-2011 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
DJSmiley schreef op zondag 27 maart 2011 @ 18:57:
(..) Je kan 'm in theorie ook doorlussen vanaf je mediabox. (..)
Niet waar:
- de kans dat je een Mediabox met RF-out krijgt is klein
- de RF-out is niet retourgeschikt

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
SaN schreef op zondag 27 maart 2011 @ 19:02:
Bedankt voor de info. Ik zal sowieso een coax kabel van een meter of 10 moeten leggen van het aop naar de tv. Het modem hoeft daar niet per se te staan, maar het zou wel makkelijk zijn aangezien mijn pc naast de tv staat.

Ik zal het eerst eens proberen met een lange coax kabel direct naar het modem en van daaruit naar de mediabox met een kortere kabel.

Als dat niet werkt zal ik het modem met een korte kabel aansluiten op het aop en van daaruit een lange kabel trekken naar de mediabox. Dan maar een wifi verbinding.
Als het signaal van je aop sterk genoeg is kan het prima je modem in je woonkamer aansluiten. Ik had een tijd mijn modem op de 1e verdieping aangesloten, terwijl mijn aop beneden in de meterkast zit. Ik had wel Hirsmann Koka799 kabels gebruikt en haalde netjes de beloofde snelheden en zonder problemen mee gewerkt een jaar lang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoSchaap

JoSchaap

DJSmiley schreef op zondag 27 maart 2011 @ 18:57:
[...]

Leeftijd van de flat zegt weinig, het gaat om de signaalwaardes. Je kan prima een coaxkabel hebben van 40 jaar oud met nette signaalwaardes. Ook een nieuwe kabel kan stuk, lekke mof hebben of whatever. Daarnaast maakt de 8e verdieping niets uit, ze trappen gewoon wat meer signaal de kabel op om de verliezen te compenseren, zodat je uiteindelijk op je inkomende kabel (je aop) de juiste signaalnivo's hebt.
Wat zijn je waardes?

[...]
downstream:
Channel 1: 0.5 dBmV 36.7 dB
Channel 2: -0.3 dBmV 36.7 dB
Channel 3: -0.3 dBmV 36.4 dB
Channel 4: -0.8 dBmV 35.9 dB
Channel 5: 0.0 dBmV 35.9 dB
Channel 6: 0.9 dBmV 36.4 dB

Upstream:
Power Level:
Channel 1: 38.2 dBmV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Perfecte waardes. Downstream is strak rond de 0, ik had een hogere upstream verwacht, maar deze waarde is gewoon super. (ik had rond de 45 geschat, dit is alleen maar beter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 12:41
Heb 25 mb Internet van UPC maar haal dat savonds toch vaak niet.
Volgens mij knijpt UPC in de avonduren

Meer mensen last van?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:04
Mars18 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 10:07:
Heb 25 mb Internet van UPC maar haal dat savonds toch vaak niet.
Volgens mij knijpt UPC in de avonduren

Meer mensen last van?
Ja, ik heb er ook weer last van.
Om 23:00 hersteld alles zich weer.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Hier geen last van. Snelheid is permanent maximaal ongeacht het tijdstip. Zeggen dat het dan vast 'knijpen door UPC' is, is flink kort door de bocht. Ik denk eerder (een stuk waarschijnlijker) capaciteitsproblemen.

Wat voor protocol test je, welke site gebruik je om te testen, gebruik je verschillende sites/protocollen om te testen, hoe lang loopt je download, hoeveel langzamer gaat het dan normaal? Allemaal vragen die van belang zijn, voordat je wat nuttigs over het verlagen van de snelheid kunt zeggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Cloud op 28-03-2011 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Cloud schreef op maandag 28 maart 2011 @ 10:18:
Hier geen last van. Snelheid is permanent maximaal ongeacht het tijdstip. Zeggen dat het dan vast 'knijpen door UPC' is, is flink kort door de bocht. Ik denk eerder (een stuk waarschijnlijker) capaciteitsproblemen.

Wat voor protocol test je, welke site gebruik je om te testen, gebruik je verschillende sites/protocollen om te testen, hoe lang loopt je download, hoeveel langzamer gaat het dan normaal? Allemaal vragen die van belang zijn, voordat je wat nuttigs over het verlagen van de snelheid kunt zeggen.
Ik doe de test met speedtest.net.
Maar belangrijker de snelheid met Usenet is precies 1mb/sec.
Normaal haal ik 2.4mb/sec.
Ik meet dit met du-meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Speedtest.net zou ik mijden voor dit soort situaties. Mijn usenetverbinding is altijd maximaal, de resultaten op speedtest.net wisselen héél erg en zijn daarnaast nog flink afhankelijk van welke serverlocatie je kiest.

Welke usenetprovider gebruik je? Van sommige (zoals Eweka) zijn capaciteitsproblemen in combinatie met UPC bekend namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Klopt ook wel hoor.. speedtest is niet te vertrouwen.
Maar hij geeft wel dezelfde snelheid als mijn usenet provider.

Ik gebruik : lightningusenet (lekker goedkoop ! >> 2,50 per maand )

Maar ik moet ook wel eerlijk zeggen.... Ik vind het niet zo erg.
Een groot (bijv 4gb) bestand binnen halen duurt nu geen half uur maar een uur. ;)

Maakte me er vroegah veel drukker over. :)

[ Voor 5% gewijzigd door driel24 op 28-03-2011 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Hier ook geen problemen mee gehad, ik had eerst een cisco3000, had paar keer meegemaakt dat ik de modem moest resetten (in een jaar de tijd). Daarna de domson870 gehad, dat was een en al ellende, telefoon die constant uitviel, internet megatraag. Nu heb ik een cisco3212 sinds 1,5maand geleden. Alles doet het perfect, haal altijd de max snelheid adhv nieuwsgroepen, jdownloader, speedtest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 13 maart 2011 @ 10:51:
Ok dit is dus opgelost met een nieuwe Sitecom router.. en dan te bedenken dat ik 3x zoveel geld voor m'n netgear router betaalde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 03-10 12:41
Cloud schreef op maandag 28 maart 2011 @ 11:20:
Speedtest.net zou ik mijden voor dit soort situaties. Mijn usenetverbinding is altijd maximaal, de resultaten op speedtest.net wisselen héél erg en zijn daarnaast nog flink afhankelijk van welke serverlocatie je kiest.

Welke usenetprovider gebruik je? Van sommige (zoals Eweka) zijn capaciteitsproblemen in combinatie met UPC bekend namelijk.
Ik gebruik Eweka.
Maar dan nog capaciteitsproblemen, is de fout van UPC, en daar wordt ik de dupe van?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

Mars18 schreef op maandag 28 maart 2011 @ 18:51:
[...]

Ik gebruik Eweka.
Maar dan nog capaciteitsproblemen, is de fout van UPC, en daar wordt ik de dupe van?
De verbinding tussen Eweka en UPC zit gewoon vol. UPC levert gewoon de beloofde snelheden aan jou. Verder is dit probleem al jaren bekent. Ik gebruik Newsgrabber en die werkt gewoon perfect.

Ik zit wel met een telefonieprobleem (nummerherkenning werkt niet) waarbij UPC niet aardig wil zijn :( |:(
Onze telefoon ondersteund DTMF en FSK. UPC gebruikt FSK.
Nou blijkt onze telefoon niet overweg te kunnen met het Cisco modem (of het modem niet met de telefoon). De telefoon van de overburen werkt wel goed met ons modem.
Onze telefoon werkt ook goed met het Arris modem van de overburen. Dus de combi Cisco + profoon werkt niet bij ons.
UPC wil echter het modem niet omruilen want het modem is niet defect. Lekker handig, moeten we weer een nieuwe telefoon kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
martjah schreef op maandag 28 maart 2011 @ 19:06:
[...]

De verbinding tussen Eweka en UPC zit gewoon vol. UPC levert gewoon de beloofde snelheden aan jou. Verder is dit probleem al jaren bekent. Ik gebruik Newsgrabber en die werkt gewoon perfect.
Dat probleem is al lange tijd verholpen. Dit is idd een bekend issue geweest, jaar of 1-2 geleden ofzo, met een hoop discussies over en weer omtrend upgrade, maar dat is verleden tijd.

Tegenwoordig heeft UPC (weer) voldoende capaciteit vanaf Openpeering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

DJSmiley weet je dat wel zeker? :? In dit topic zie ik namelijk nog regelmatig mensen voorbijkomen met snelheidsproblemen en de combinatie UPC/Eweka (even snel zoekend tot ver in november). Daarnaast ben ik ongeveer één jaar geleden overgestapt naar XSNews omdat het toen helemaal diep triest was. Langer dan twee jaar terug was het misschien nog wel in orde, maar sindsdien zijn er nog steeds veel problemen geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
Cloud schreef op maandag 28 maart 2011 @ 19:26:
DJSmiley weet je dat wel zeker? :? In dit topic zie ik namelijk nog regelmatig mensen voorbijkomen met snelheidsproblemen en de combinatie UPC/Eweka (even snel zoekend tot ver in november). Daarnaast ben ik ongeveer één jaar geleden overgestapt naar XSNews omdat het toen helemaal diep triest was. Langer dan twee jaar terug was het misschien nog wel in orde, maar sindsdien zijn er nog steeds veel problemen geweest.
Vrij zeker...
Ten eerste is dat al meerdere malen door oa Eweka zelf ( Punica- in "Newsservers met binaries [deel 9]" ) en zelf ondervind ik ook geen enkel probleem met openpeering. (Ik haal gewoon 60+ Mbit vanaf een server @ kantoor, die via openpeering mn upc modempje komt binnenrollen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
martjah schreef op maandag 28 maart 2011 @ 19:06:
[...]

Ik zit wel met een telefonieprobleem (nummerherkenning werkt niet) waarbij UPC niet aardig wil zijn :( |:(
Onze telefoon ondersteund DTMF en FSK. UPC gebruikt FSK.
Nou blijkt onze telefoon niet overweg te kunnen met het Cisco modem (of het modem niet met de telefoon). De telefoon van de overburen werkt wel goed met ons modem.
Onze telefoon werkt ook goed met het Arris modem van de overburen. Dus de combi Cisco + profoon werkt niet bij ons.
UPC wil echter het modem niet omruilen want het modem is niet defect. Lekker handig, moeten we weer een nieuwe telefoon kopen.
Wat is exact het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

DJSmiley schreef op maandag 28 maart 2011 @ 20:08:
[...]

Vrij zeker...
Ten eerste is dat al meerdere malen door oa Eweka zelf ( Punica- in "Newsservers met binaries [deel 9]" ) en zelf ondervind ik ook geen enkel probleem met openpeering. (Ik haal gewoon 60+ Mbit vanaf een server @ kantoor, die via openpeering mn upc modempje komt binnenrollen)
Nou ja misschien zijn de problemen met openpeering in het bijzonder wel opgelost, dat zou prima zo kunnen zijn. Maar misschien heeft het probleem zich verplaatst? Het is wel vreemd dat de meldingen van problemen op de lijn Eweka - UPC niet gestopt is sindsdien. En steevast melden gebruikers bij het testen van een andere usenetprovider, dat de snelheidsproblemen direct geheel weg zijn.

Maar goed, kan toeval zijn dat er bij al die gebruikers telkens iets anders meespeelt, maar frappant is het natuurlijk wel. Ik wil ook absoluut niet afgeven op Eweka, maar wil wel duidelijk maken dat de ene usenetprovider de andere niet is, als het gaat om snelheidstesten. Zeker niet als men direct met termen als kreten als 'UPC capt waarschijnlijk' aankomt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martjah

martjah

Appel

Dat nummerherkenning niet werkt bij ons. De telefoon wil geen nummers weergeven terwijl deze wel FSK ondersteunt.

Onze set werkt wel bij de overburen en die van de overburen doet het ook bij ons. De overburen hebben een Arris modem. Dus wij wilden die ook 1tje zodat wij ook gewoon nummerherkenning hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje; (en misschien is het al eerder voorbij gekomen,maar dan excuus daarvoor)

Hebben jullie het ook weleens als je connect naar een website dat de browser dan niet doorlaadt en de hele pagina niet toont en als je vervolgens een nieuw venster opend met je homepage(die al in de cache zit) zelfs deze niet laadt alsof je browser een Hick-up heeft. ;( Ben UPC gebruiker trouwens. ( en even later (+/- 2 min)laadt het wel door alsof er niks aan de hand is. 8)7

:? Ligt dat aan de server van desbetreffende site of aan de UPC verbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Dat kun je zelf testen natuurlijk. Probeer eens een andere homepage en als je die er óók niet voor krijgt dan ligt het misschien wel aan je verbinding. Op momenten dat ik zoiets heb open ik altijd snel een pagina waarvan ik weet dat hij praktisch altijd werkt (zonder geintjes; google.com / google.nl / tweakers.net).

Mocht het weer voorkomen, log dan in op je modemstatus pagina (voor Thomsons: http://192.168.0.1) en kijk bij de informatie over je verbinding. Dus waar de verschillende kanalen met signaalwaarden staan. Mogelijk dat dat wat meer informatie biedt. :)

Pagina: 1 ... 58 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.