UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 57 ... 103 Laatste
Acties:
  • 804.940 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17-09 10:39

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Vreemd. Over het algemeen zie je dan ook afwijkingen bij de speedtests. Sterker nog, bij mij is het eigenlijk áltijd andersom. Speedtest.net geeft slechte resultaten met een grote variatie, UPC speedtest scoort redelijk en m'n Usenet downloads zijn maximaal. Maar goed dat komt misschien omdat ik via een draadloos netwerk werk.

Trouwens, gewoon in de gaten blijven houden en doen aan een eigen stukje dossiervorming. Probeer een beeld te krijgen van wanneer het wél goed is en wanneer niet. En gewoon over een aantal dagen weer bellen. :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als de upc snelheidstest goed is dan ligt het iedergeval niet aan een "drukke wijkkast" .
Een druk bezette lijn van upc naar usenet bijv. of een lijn van die usenetprovider zelf zou kunnen, het laatste heeft upc geen invloed op.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2011 19:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 00:46
Notna schreef op maandag 21 februari 2011 @ 08:23:
O joy, UPC webcare heeft aangegeven dat het toch wel lijkt op een capaciteitsprobleem bij mij in de buurt en dat ik deze week er meer over hoor.

Jammer dat het ze 4 weken kost om daar achter te komen :'). Maargoed, hopen dat het gefixed wordt en dan eens gaan kijken naar compensatie :)
Die jongens van webcare hebben mij tot zover perfect geholpen. Ik heb hier ook een vrij extreme piek-/dal- curve, en - in tegenstelling tot de 'normale' helpdesk - heeft de webcare bevestigd dat er wel degelijk een soort capaciteitsproblemen zijn, maar ook dat ze ondertussen al waren gestart met het implementeren van een (tussen?) oplossing;

Het schijnt dat de nieuwere Cisco modems 8 downstream channels hebben & dat er daar 4 van geactiveerd zijn. Van die 4 kanalen worden er 3 gebruikt voor de standaard verbinding (maximaal 40mbit per kanaal mogelijk*), & 1 extra kanaal voor balance/backup. Het openen van nog 2 of 4 kanalen zou het probleem (grotendeels) moeten verhelpen..

Webcare: "Zoals aangegeven zijn we druk bezig om delen van het netwerk over te zetten op 6 of 8 downstreams, dit zorgt sowieso voor een verbetering."

Volgens webcare zouden ze ongeveer eind april begin mei alle modems hebben geüpdate of vervangen, maar voordat ze dit bij jou doen krijg je eerst een officiële brief, want voor het updaten ligt je internet voor een dag of iig een dagdeel plat.

Die brief over de werkzaamheden heb ik zelf overigens nog niet gehad, maar wel een andere waarin UPC 1 bezoek van een monteur + 2 maanden internet gaat vergoeden.. wat me eerlijk gezegd flink van ze meevalt..

* Deze Cisco's zijn dan ook geschikt voor 300+mbit verbindingen - iets waar bij UPC ook al aan wordt gewerkt ivm de toekomstige concurrentie met glasvezel.

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Goh nu je het zegt! :o Ik had afgelopen twee weken, tweemaal een briefje in de bus van UPC dat er op een nacht van 1h tot 7h werkzaamheden aan het netwerk zouden zijn.

Daarvoor had ik altijd maar 4 downstream channels, nu kijk ik op de statuspagina en heb ik inderdaad 8 downstream channels :) Nu was m'n verbinding ook met 4 channels al super stabiel, ik neem aan dat dit alleen nog maar beter zal zijn. Signaalwaarden van alle channels zien er ook goed uit.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:34

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
stftweaker schreef op maandag 21 februari 2011 @ 18:05:
[...]

u heeft gelijk we zitten nu weer gezellig op 1/3e van de snelheid :D

even gesprek gehad met de helpdesk, toen even speedtest.net en upc speedtest gedaan. allebei prima waardes. Maar zodra ik speedtest van bbned uitvoer of iets wil binnen halen van usenet/ eigen server wordt het weer niks. dus de meneer zei heel vriendelijk niet ons probleem fijne avond nog :)
Bbned...

Ik heb net even speedtests gedraaid

UPC: 100.79Mb/s
Speedtest.net Naaldwijk: 93Mb/s
Speedtest.net Amsterdam: 52Mb/s
BBned: 8.2Mb/s :X

En ik heb als sanity check even een Debian ISO bij de UTwente vandaan gehaald, haalde ik ook 6.7MB/s (53.6Mb/s)

Het is duidelijk druk op het net, maar alles wat ik doe haalt overtuigend meer dan 50Mb/s muv BBned. Ik neig er sterk naar om te zeggen dat het een waardeloze fluttest is :o

Sterker nog, ik weet het wel zeker. Alle andere tests hebben meerdere seconden nodig om te lopen, zelfs op 120Mb/s. BBned doet het in nauwelijks meer tijd dan een page refresh. Dat impliceert een veel te kleine testbestand, waar je onmogelijk nauwkeurig een snellere verbinding mee kunt meten. Negeren die troep dus :X

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 10:15
Inderdaad. Ik haal slechts 20-60Mbit bij bbned. De varia(n)tie alleen al is een goede indicatie van een slechte test.

[ Voor 9% gewijzigd door HarmoniousVibe op 21-02-2011 23:56 ]

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prx
  • Laatst online: 12-09 20:36

Prx

Snelheidsprobleem in Apeldoorn lijkt over te zijn. Heb vandaag alweer meerdere testen gedaan met 20-22 Mbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

De enige juiste test van BBned is het downloaden van hun 1 gigabyte test.bin. Ik vind speedtest.net al een veel te klein testbestand gebruiken, die online test van BBned is inderdaad helemaal absurd klein. :P Daar krijg ik ook vaak 8 Mb/s ipv de gebruikelijke 58.

BBNed:
Uw huidige bandbreedte is 12.06 Mbps.
Dit betekent dat u van onze servers kunt downloaden met 1.51 MB/sec.
Speedtest:
Afbeeldingslocatie: http://www.speedtest.net/result/1168043935.png

Righty. :P En speedtest loopt dan ook nog een beetje achterop, want ik haal via Usenet consequent de hele 60 Mb/s.

[ Voor 44% gewijzigd door Cloud op 22-02-2011 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
In mijn studentenhuis hebben we al een tijdje UPC internet & tv (een of ander verouderd abonnement, hooguit 25 Mbit). Onlangs deed het kabelmodem, een Arris TM402B, plotseling niets meer. Nu hebben we heel cheap ergens een TM502B vandaan geplukt. Daarnet aangesloten, allemaal leuk en aardig, WAN lampje brandt weer op de ICIDU wireless router dus je zou zeggen: opgelost. Niet dus.

Als ik een site wil bezoeken, word ik telkens doorgestuurd naar provisioning.upc.nl. Volgens het bijgeleverde UPC boekje bij de TM502B (waarvan ik het idee heb dat die zwaar verouderd is) is dat ook de bedoeling, en zou je na het inloggen nog enkele stappen moeten doorlopen. Na het inloggen kom ik echter bij "Hoofdmenu - Welkom bij het servicecentrum voor UPC Breedband Internet extra e-mail accounts." met wat linkjes die enkel gaan over de persoonlijke homepage, e-mailaccounts, gegevens en het wachtwoord. Bij elke nieuwe poging tot het bezoeken van een andere website kom ik weer bij die UPC selfcare pagina uit.

Wat gaat hier mis? Is het de bedoeling dat na het inloggen dat menu verschijnt? Ik heb ook meerdere malen alles uitgeschakeld en achtereenvolgens het kabelmodem en de router weer ingeschakeld, maar hij blijft hetzelfde doen (ik neem aan dat mijn laptop niet écht uit hoeft, maar het verbreken van de draadloze verbinding voldoende is?). De status van de TM502B is volgens mij ook in orde (Docsis-AC Power Iso OFF Data Reg Complete), evenals de waardes. Alleen bij Interfaces staat MTA op DOWN met "failConfigFileError", is dat wellicht iets? In de Event Log staat alleen "TLV-11 - unrecognized OID" van de laatste keer opstarten.

Ik lees op internet veel dat die volgorde van opstarten zo ontzettend van belang is, maar dit zou dan ná het inloggen op de provisioning pagina moeten? Harde reset op het kabelmodem heb ik ook al gedaan, maar dan start ie weer even snel op als dat ik de stroom eraf haal, krijg dus ook niet de indruk dat ie alles naar default zet ofzo... (eerste keer duurde namelijk wel minuut of 20 zoals ook de bedoeling is).

Anyone ;( ?

edit: ohja, na heel veel gepiel hebben we het voor elkaar gekregen om een laptop direct aan het kabelmodem te hangen (van alles geprobeerd in Vista wat uiteindelijk plotseling hielp - in OSX gebeurde er sowieso niks), maar daarmee kwamen we ook telkens op diezelfde pagina uit. De router pakt ook braaf een dynamisch IP adres enzo dus het lijkt me niet dat het daaraan ligt.

[ Voor 8% gewijzigd door jelle. op 22-02-2011 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-09 08:24

job

Zomaar een eigen modem kopen en deze aan je coax hangen zal nooit een werkende verbinding opleveren.
Ten eerste moet het een modem zijn welke upc ondersteunt (ze moeten hem namelijk van afstand kunnen beheren en updaten). Ten tweede zal je het mac adres per telefoon moeten doorgeven. Het modem moet namelijk geregistreerd worden voordat het ding het internet op kan.

De vraag echter is of upc dit modem uberhaupt wel op hun netwerk wil toe laten. Gewoon even bellen en vertel ze je verhaal. Dan hoor je vanzelf of het mogelijk is wat jij wilt of dat ze je een nieuwe sturen.

[ Voor 12% gewijzigd door job op 22-02-2011 00:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle.
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09-09 12:44
Thanks! Kwam vrijwel gelijktijdig met jouw post tot hetzelfde idee na nog wat surfen, maar nu weet ik dat dan zeker :) Zal morgen eens contact opnemen. Het modem komt gewoon uit een UPC doos dus ga ervan uit dat ze die wel ondersteunen :P

Trouwens, toen we melding maakte van het feit dat die TM402B niets meer deed, kwam een medewerker niet verder dan "we kunnen een monteur sturen en als het niet aan ons ligt zijn de kosten voor jullie blabla", dus vandaar dat we eigenlijk zelf op zoek zijn gegaan. Als ze een nieuwe toe willen/kunnen sturen hadden ze dat meteen wel gezegd neem ik aan.

[ Voor 42% gewijzigd door jelle. op 22-02-2011 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19-09 15:13
Cloud schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 00:07:
De enige juiste test van BBned is het downloaden van hun 1 gigabyte test.bin.
Deze voerde ik dan ook uit :) Maar het schommelt een beetje usenet is nu weer stabiel. Maar iets via ftp downloaden Utwente bijv is 1.3 mb max.

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 16:37

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

rabor schreef op maandag 21 februari 2011 @ 19:19:
[...]

Die jongens van webcare hebben mij tot zover perfect geholpen. Ik heb hier ook een vrij extreme piek-/dal- curve, en - in tegenstelling tot de 'normale' helpdesk - heeft de webcare bevestigd dat er wel degelijk een soort capaciteitsproblemen zijn, maar ook dat ze ondertussen al waren gestart met het implementeren van een (tussen?) oplossing;

Het schijnt dat de nieuwere Cisco modems 8 downstream channels hebben & dat er daar 4 van geactiveerd zijn. Van die 4 kanalen worden er 3 gebruikt voor de standaard verbinding (maximaal 40mbit per kanaal mogelijk*), & 1 extra kanaal voor balance/backup. Het openen van nog 2 of 4 kanalen zou het probleem (grotendeels) moeten verhelpen..

Webcare: "Zoals aangegeven zijn we druk bezig om delen van het netwerk over te zetten op 6 of 8 downstreams, dit zorgt sowieso voor een verbetering."

Volgens webcare zouden ze ongeveer eind april begin mei alle modems hebben geüpdate of vervangen, maar voordat ze dit bij jou doen krijg je eerst een officiële brief, want voor het updaten ligt je internet voor een dag of iig een dagdeel plat.

Die brief over de werkzaamheden heb ik zelf overigens nog niet gehad, maar wel een andere waarin UPC 1 bezoek van een monteur + 2 maanden internet gaat vergoeden.. wat me eerlijk gezegd flink van ze meevalt..

* Deze Cisco's zijn dan ook geschikt voor 300+mbit verbindingen - iets waar bij UPC ook al aan wordt gewerkt ivm de toekomstige concurrentie met glasvezel.
Thanks voor de info. Dat gaat hoe dan ook interessant worden aangezien ik een hele strijd ben aangegaan om de geleverde Thompson modem te vervangen door een Cisco modem. Maar bij mijn gegevens staat nog steeds dat ik de Thompson modem heb? Nouja we gaan het merken

Over Webcare ben ik ook zeer te spreken hoor, don't get me wrong :). Vindt het alleen jammer dat het allemaal zo log verloopt (en best lang moet duren)

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

jelle. schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 00:17:
Nu hebben we heel cheap ergens een TM502B vandaan geplukt.
Dat gaat niet werken, modem moet door UPC geprovisioned worden.

Je had trouwens zelf geen modem hoeven kopen, je huurt het modem van UPC, en als dat kapot gaat, komt UPC het kosteloos vervangen. ;)

Dus, UPC bellen, monteur laten komen en zorgen dat je het kapotte modem weer hebt aangesloten als de monteur er is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:58

Pierre

Van nature lui!

Mark_640 schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 08:33:
[...]
Je had trouwens zelf geen modem hoeven kopen, je huurt het modem van UPC, en als dat kapot gaat, komt UPC het kosteloos vervangen. ;)
Kan je zeggen dat die vlieger niet altijd op gaat, pas geleden ook een kapot modem thuis, stond er doodleuk op de rekening dat ik moest dokken |:( .

Na een telefoontje kreeg ik het geld weer terug op de rekening, was er niet blij mee die fratsen.

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Je kreeg het terug, dus gaat die vlieger wel degelijk op. Blijkbaar had de monteur iets fout gerapporteerd en dat is rechtgezet.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Ik heb sinds ruwweg afgelopen vrijdag/zaterdag veel uitval van de Internet verbinding en telefonie (regio Dordrecht). Hebben jullie hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05:46
Cyb schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 22:35:
Ik heb sinds ruwweg afgelopen vrijdag/zaterdag veel uitval van de Internet verbinding en telefonie (regio Dordrecht). Hebben jullie hier ook last van?
Uitval in de zin van? DS lampje knippert? Geen telefoon hier, alleen internet, maar nergens last van (postcode 3317).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Cyb schreef op dinsdag 22 februari 2011 @ 22:35:
Zoals al vaker geroepen heb je helemaal niets aan het antwoord op deze vraag.

Wees eens constructief en ga zelf op onderzoek uit (signaalwardes in modem enzo), kom je er niet uit, geef dan volledige info waar wij je mee kunnen helpen en/of bel de helpdesk van UPC.

De constatering dat je wel of niet de enige met een bepaald symptoom in een bepaald, slecht gedefinieerd gebied zal je hooguit een warm & fuzzy feeling opleveren, het zal niet bijdragen aan het weer (betrouwbaar) werkend krijgen van je verbinding :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diabolica
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-04 13:09
Ik zit nu een geruime tijd bij UPC. Altijd een stabiele verbinding gehad. Alleen sinds een maandje of twee terug kan ik slecht streaming video kijken en heb ik steeds ontzettende LAG in starcraft 2.

Enig idee waar dit aan kan liggen?

Ik post dit in dit forum maar weet uiteraard niet zeker of het UPC gerelateerd is of niet.

Een vriend van mij heeft gezegd dat UPC over is gegaan op IPV6 en dat ze daarom compatibility problemen hebben waardoor de stabiliteit uit de verbinding is.

Voor mij plausibel net als virussen dit ik niet kan vinden of andere software problemen. harde schrijf gedefragmenteerd, op fouten gecontroleerd.
Heb WoW geinstalleerd in die periode.

kan iemand mij verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:58

Pierre

Van nature lui!

UPC gaat medio 2011 IPv6 uitrollen klik

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Diabolica schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 10:44:
Ik zit nu een geruime tijd bij UPC. Altijd een stabiele verbinding gehad. Alleen sinds een maandje of twee terug kan ik slecht streaming video kijken en heb ik steeds ontzettende LAG in starcraft 2.

Enig idee waar dit aan kan liggen?

Ik post dit in dit forum maar weet uiteraard niet zeker of het UPC gerelateerd is of niet.

Een vriend van mij heeft gezegd dat UPC over is gegaan op IPV6 en dat ze daarom compatibility problemen hebben waardoor de stabiliteit uit de verbinding is.

Voor mij plausibel net als virussen dit ik niet kan vinden of andere software problemen. harde schrijf gedefragmenteerd, op fouten gecontroleerd.
Heb WoW geinstalleerd in die periode.

kan iemand mij verder helpen?
Voor jou plausibel? Dan zou ik me nogal snel in gaan lezen :o

Wikipedia: IPv6

Dit zou je met één check richting je huidige IP-adres kunnen uitsluiten.

Ziet het eruit als:
xxx.xxx.xxx.xxx, dan is het IPv4

Ziet het eruit als:
yyyy:yyyy:yyyy:yyyy:yyyy:yyyy:yyyy:yyyy, dan is het IPv6

Het is op GoT de bedoeling dat je zelf minimale moeite toont voor je hier je vraag komt stellen. Als je een probleem hebt en je niet weet waar het aan ligt, begin gewoon met dingen uit te sluiten. Sluit een PC direct bedraad aan op de modem, start die PC eens met een LiveCD op om OS uit te sluiten.

En neem ook de tijd om eens je probleem exact te omschrijven. Lag in SC2 - waar komt dat vandaan? Hoe zijn de pingtijden naar de server(s)? Wat toont een traceroute?

Grap is ook dat gaming een totaal ander aspect van de verbinding nodig heeft dan streaming video. Gaming eist namelijk lage latencies, maar bandbreedte doet er niet zoveel toe (althans, zolang >5Mb/s ofzo). Bij streaming video is de latency volstrekt irrelevant, maar heb je des te meer bandbreedte nodig. Het is dus niet aannemelijk dat die twee dingen dezelfde oorzaak hebben :o

Kom dus eens met een stuk meer onderbouwde info over specifiek jouw probleem, ipv een lading totaal niet gecontroleerde napraterij als je wilt dat wij je helpen...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Vanochtend met een maat van me overgehad. Hij is net overgestapt naar 25mbit van UPC, maar merkte op dat UPC mogelijk Megaupload blokt. Hij haalde snelheden van maar slechts 20-40KB/s.

Toen had hij zn adsl modem weer opgezet (deze loopt nog 8-9Mb lijntje), en haalde hij opeens 900KB/s
Ik ging bij mij ook even testen op ong dezelfde tijdstip en haalde topsnelheden (heb een premiumaccount). Ik vertelde hem dat Megaupload de laatste tijd qua snelheid niet al te best is, deze schommelt nog al heel erg. Ik had ook af en toe maar slechts 50KB/s ofzo. Maar hij bleef erop hameren dat het echt door UPC kwam, want daarna sloot hij de upc modem weer aan en kwam weer niet verder dan 40KB/s. Ook beweerde hij dat de het laden van websites minder snel zijn dan voorheen. Hij haalde wel netjes 25Mb/s volgens speedtest. Maar hij heeft echt zn twijfels eraan, dat zn verbinding wel max snelheid haalt, maar in de praktijk echt meevalt.

Iemand die toevallig ook via MU dl? Of is het uberhaubt wel mogelijk dat UPC zulke fileserving hosts op een of ander manier blokkeren? Want ik ben nu op mijn werk, hier hebben we adsl van KPN, even een MU link geprobeerd, haal ook zomaar 600-800KB/s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:44
Die maat van je zal het wel ervaren als 'UPC blokkeert MegaUpload' (slecht imago poets je immers niet snel op), maar welk belang heeft UPC bij het blokkeren van MegaUpload?

Ik denk eerder dat de verbinding tussen UPC en MegaUpload niet goed is (slechte verbinding danwel overbelaste verbinding). Dit is slechts een vermoeden...

[ Voor 4% gewijzigd door Mawlana op 02-03-2011 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Bij mij werkt MU (vrij) normaal.. D.w.z. ik heb net even wat van m'n bestanden gechecked, en zoals gewoonlijk downloaden er altijd een aantal erg langzaam (& daar moet ik maar weer 's over mailen), maar met de rest zit ik binnen een paar seconden boven de 10MB/s.

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Hm.. dit begint steeds vreemder te worden, net gaf mijn maat weer aan dat hij paar keer de modems had verwisselt en telkens met UPC lijn haalt hij ultra lage snelheden met MU. We gebruiken Jdownloader, bij mij heb ik 4 connecties staan en max 10 downloads. Zal de komende dagen even meer testen (zonder jdownloader, met/zonder premium, op win7/xp machine etc). Want ik geloof ook niet dat upc dit blokkeert, want met fileserve en rapidshare haal ik wel goede snelheden. Maar ik heb laatste tijd idd soms hele lage snelheden erbij met MU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Mogelijk gewoon een routing/capaciteitsprobleem ergens. Als UPC zoiets opzettelijk zou blokkeren (traffic shaping/capping) dan zijn er betere plaatsen om te beginnen dan zoiets kleins (relatief gezien) als MU lijkt mij. De kans daarop lijkt mij bijzonder klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
330d schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 17:39:
Hm.. dit begint steeds vreemder te worden, net gaf mijn maat weer aan dat hij paar keer de modems had verwisselt en telkens met UPC lijn haalt hij ultra lage snelheden met MU. We gebruiken Jdownloader, bij mij heb ik 4 connecties staan en max 10 downloads. Zal de komende dagen even meer testen (zonder jdownloader, met/zonder premium, op win7/xp machine etc). Want ik geloof ook niet dat upc dit blokkeert, want met fileserve en rapidshare haal ik wel goede snelheden. Maar ik heb laatste tijd idd soms hele lage snelheden erbij met MU.
Probeer dit bestand eens: http://www.megaupload.com/?d=U7NLT6AV

Load bij mij op maximale snelheid (120/10)

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Megaupload heeft ook betaalde services voor extra snelheid tijdens bijv. de piekuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Verwijderd schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 20:43:
Megaupload heeft ook betaalde services voor extra snelheid tijdens bijv. de piekuren.
Ik heb een Premium-account & 330d volgens mij ook.. als je dat bedoeld.

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
hou maar op, dit is niet normaal meer... :(

Afbeeldingslocatie: http://img40.imageshack.us/img40/4871/clipboard03gf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
sylvesterrr@saturnus:~# host www.megaupload.com
www.megaupload.com has address 174.140.154.23
www.megaupload.com has address 174.140.154.24
www.megaupload.com has address 174.140.154.12
www.megaupload.com has address 174.140.154.13
www.megaupload.com has address 174.140.154.14
www.megaupload.com has address 174.140.154.15
www.megaupload.com has address 174.140.154.20
www.megaupload.com has address 174.140.154.21
www.megaupload.com has address 174.140.154.22
sylvesterrr@saturnus:~# traceroute -i eth0 174.140.154.24
traceroute to 174.140.154.24 (174.140.154.24), 30 hops max, 60 byte packets
 1  1-xx-223.ftth.xms.internl.net (85.223.xx.1)  1.507 ms  1.593 ms  2.000 ms
 2  * * *
 3  * * *
 4  * * *
 5  * * *
 6  217.149.196.101 (217.149.196.101)  5.664 ms  4.113 ms  4.045 ms
 7  ams13-core-1.tengigabiteth2-1.tele2.net (130.244.200.137)  4.463 ms  3.803 ms  4.082 ms
 8  ams-core-1.tengige0-0-0-0.tele2.net (130.244.52.170)  8.029 ms  7.570 ms  5.523 ms
 9  nyc9-core-1.pos8-0-0.tele2.net (130.244.218.214)  79.333 ms  79.503 ms  79.504 ms
10  144.223.26.73 (144.223.26.73)  79.825 ms  79.527 ms  79.508 ms
11  144.232.1.23 (144.232.1.23)  79.505 ms  79.346 ms  79.480 ms
12  nyc-brdr-02.inet.qwest.net (205.171.1.133)  123.504 ms  123.497 ms  123.438 ms
13  dcp-edge-01.inet.qwest.net (67.14.28.46)  86.834 ms  85.450 ms  85.547 ms
14  65.119.123.198 (65.119.123.198)  106.836 ms  89.514 ms  89.662 ms
15  174.140.154.24 (174.140.154.24)  85.693 ms  86.973 ms  85.271 ms
sylvesterrr@saturnus:~# traceroute -i eth1 174.140.154.24
traceroute to 174.140.154.24 (174.140.154.24), 30 hops max, 60 byte packets
 1  10.15.107.1 (10.15.107.1)  5.184 ms  5.116 ms  5.248 ms
 2  p7001.net.upc.nl (212.142.7.1)  6.445 ms  6.466 ms  6.445 ms
 3  84.116.244.21 (84.116.244.21)  100.903 ms  100.917 ms  104.046 ms
 4  us-was03a-rd1-xe-1-3-0.aorta.net (84.116.130.70)  103.921 ms us-was03a-rd1-xe-0-3-0.aorta.net (84.116.130.66)  103.894 ms us-was03a-rd1-xe-1-3-0.aorta.net (84.116.130.70)  103.810 ms
 5  us-was02a-rd1-gi-6-0-0.aorta.net (84.116.130.157)  103.788 ms us-was02a-ri1-ge-4-1-0.aorta.net (84.116.130.206)  104.805 ms  104.800 ms
 6  us-was02a-ri1-ge-1-0-0.aorta.net (213.46.190.194)  105.251 ms  103.149 ms te-4-1.car3.Washington1.Level3.net (4.79.168.201)  108.612 ms
 7  CARPATHIA-H.car3.Washington1.Level3.net (4.79.169.26)  107.515 ms  108.482 ms  107.455 ms
 8  174.140.154.24 (174.140.154.24)  108.422 ms CARPATHIA-H.car3.Washington1.Level3.net (4.79.169.26)  154.006 ms  153.563 ms
sylvesterrr@saturnus:~#

eth0 = XMS, eth1 = UPC

Meerdere hosts op 1 hop (zie hops 4,5,6 voor eth1) heb ik nog niet eerder gezien. Eens uitzoeken wat dat betekent. :)

Kent iemand nog een paar downloadsites die gebruikmaken van Level3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
@rabor
wat voor OS draai je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
W7 Ult.64, & het maakt ook verder niet uit of ik Chrome, Firefox of IE8 gebruik, dat bestand raced binnen.

Maar met dit bestand; http://www.megaupload.com/?d=QNABX3TR haal ik weer amper 10kB/s. Zou je dat ook even kunnen testen? Tx!

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
gem. 9-19kB/s. Begin er nu echt aan te twijfelen.

edit:
je eerste link haal ik nu onder IE 5,8mB/s en via jdownloader >7mB/s
heb fiber60. Snap er niks meer van 8)7

[ Voor 55% gewijzigd door 330d op 03-03-2011 01:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Bij mij gaat het ook niet helemaal soepel.. De meeste van m'n files downloaden gewoon goed, sommigen de ene keer langzaam & dan weer snel, maar ook een aantal die gewoon continue niet vooruit zijn te branden.

Ik had ondertussen antwoord gehad dat het aan mij (browser, connectie, ISP, bestandsgrootte, bestandstype, enz) moet liggen, maar dat slaat gewoon nergens op want ik gebruik als voorbeeld 2 bijna identieke bestanden qua grootte & zelfde qua type, maar de ene download (nu via MegaManager) met max 334KB/s & de andere met 14622KB/s - wat normaal is met mijn connectie.

Maargoed, ik had MU weer teruggemaild met wat meer info + deze screentjes, kijken hoe ze nu weer reageren..

1e in de rij > langzaam:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hpvQXs.jpg

2e > normaal:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/IIJIUs.jpg

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-09 16:37

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Dus,

Toch weer een positief puntje voor UPC. Zojuist gebeld door iemand van het webcare team over het capaciteitsprobleem bij mij in de buurt. UPC heeft erkend dat ik in één van de 2 grootste probleemwijken zit welke een prio krijgen voor eind deze maand om overgezet te worden naar een grotere capaciteit. Blijkbaar was de poort waar mijn IP block onder viel van gemiddeld 9 am uur in de ochtend tot 12 pm uur in de avond 100% belast :X (waardoor ik dus gemiddeld 2 tot 10 mbit haalde :') ) Terwijl de 'poort' ernaast lief op 60% zat.

Aangegeven is nu, dat we contact met elkaa ropnemen aan het eind van deze maand, begin deze maand om te kijken of het inderdaad verholpen is, waarna ik restitutie van het abbo geld zal ontvangen.

Kost je even wat gezeur en tegen zere beentjes aantrappen, maar dan heb je ook wat. Ben benieuwd :) Wat wel jammer is, is dat je dus stampij moet gaan maken op het internet voor je wat gedaan wilt hebben. Want die prutsers achter de telefoon willen en kunnen niet helpen ofzo :)

[ Voor 9% gewijzigd door Notna op 03-03-2011 11:23 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
rabor schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 03:25:
Bij mij gaat het ook niet helemaal soepel.. De meeste van m'n files downloaden gewoon goed, sommigen de ene keer langzaam & dan weer snel, maar ook een aantal die gewoon continue niet vooruit zijn te branden.

Ik had ondertussen antwoord gehad dat het aan mij (browser, connectie, ISP, bestandsgrootte, bestandstype, enz) moet liggen, maar dat slaat gewoon nergens op want ik gebruik als voorbeeld 2 bijna identieke bestanden qua grootte & zelfde qua type, maar de ene download (nu via MegaManager) met max 334KB/s & de andere met 14622KB/s - wat normaal is met mijn connectie.

Maargoed, ik had MU weer teruggemaild met wat meer info + deze screentjes, kijken hoe ze nu weer reageren..

1e in de rij > langzaam:
[afbeelding]

2e > normaal:
[afbeelding]
Leuke screenies, maar ik zie geen tijdstippen erop en (dus) geen reden waarom het verschil tussen die snelheden bij je ISP zou liggen.

Kijk, als de ene om 9u 's ochtends gemeten is en goed is en de andere om 9u 's avonds en slecht, dan wijst het er wel sterk op, maar als je twee bestanden achter elkaar uploadt met zo sterk uiteenlopende snelheden, dan zou ik het niet in je verbinding zoeken...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
rabor schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 03:25:

Hoor het graag van je, hoe zij reageren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Tweakers,

Ik zit er al een tijdje aan te denken om over te stappen naar een 60Mb abbo van UPC
Op dit moment heb ik 20Mb adsl van Telfort. Ik haal maar 12Mb, maar dat is wel heel stabiel, en eigenlijk heb ik zo'n 2 jaar lang niet of nauwelijks storing gehad.

De reden van de overstap is natuurlijk de snelheid, en ik hoop op wat betere pings i.v.m. online gaming (zit nu rond de 30ms)
Ik ben wel een beetje aan het twijfelen gebracht door de vele negatieve berichten hier over storing en snelheids problemen.

Kan iemand mij vertellen hoe de situatie in Zutphen (postcode 720X) is m.b.t. capaciteit/storingen/latency ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
dion_b schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 11:24:
[...]

Leuke screenies, maar ik zie geen tijdstippen erop en (dus) geen reden waarom het verschil tussen die snelheden bij je ISP zou liggen.

Kijk, als de ene om 9u 's ochtends gemeten is en goed is en de andere om 9u 's avonds en slecht, dan wijst het er wel sterk op, maar als je twee bestanden achter elkaar uploadt met zo sterk uiteenlopende snelheden, dan zou ik het niet in je verbinding zoeken...
Bedoel ik; die zijn vlak achter elkaar genomen, & ik vermoed ook dat het probleem wél bij MU zit maar dat ze hun kop in het zand steken..

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rarz
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 10:14
Ben op zoek naar wat antwoorden omtrent de mogelijkheden van een UPC FiberPower abbo. Gaasperplas (Postcode 1108); Alleen internet, niet geinteresseerd in telefonie of hd tv.

Zit te twijfelen tussen 60 of 120; momenteel nog op Xs4all (8mbit abbo, maar vdsl is geen mogelijk in mijn wijk en ik zit op 2K van de centrale).

Is het een optie om eerst een 60mbit abbo te nemen en als dat bevalt, over te stappen naar 120, kun je daar hetzelfde modem voor gebruiken?

Hoe lang blijven de toegewezen IPs 'actief'? Ik draai een webservertje thuis. Hoor verschillende verhalen in de history van deze thread, maar geen recente. :)

Zijn er misschien mensen die in deze postcode (1108) ervaring hebben? (Niets kunnen vinden met search)

(Ik snap dat er sowieso een nieuwe router moet komen. DSL modem/router is uiteraard niet te gebruiken. Voorbeelden zat van in deze thread.)

When in question, when in doubt, run in circles, scream and shout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Rarz schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 17:26:
[...]
Is het een optie om eerst een 60mbit abbo te nemen en als dat bevalt, over te stappen naar 120, kun je daar hetzelfde modem voor gebruiken?
In principe gebruiken ze daar hetzelfde modem voor :)
Hoe lang blijven de toegewezen IPs 'actief'? Ik draai een webservertje thuis. Hoor verschillende verhalen in de history van deze thread, maar geen recente. :)
Doorgaans lang, maar bij onderhoud blijft de kans dat je wisselt. Zo ben ik sinds oktober driemaal gewisseld van ip, daarvoor deed ik echter al veel langer dan een jaar (ik geloof zelfs 2,5 jaar, sinds ik verhuisd ben) met hetzelfde ip. Maar goed, dyndns is natuurlijk een prima oplossing daarvoor. Ik heb het idee dat het meeste onderhoud (vanwege de FP introductie) inmiddels achter de rug is. Al zal er misschien nog het e.e.a. op stapel staan vanwege de introductie van ipv6 later dit jaar.
(Ik snap dat er sowieso een nieuwe router moet komen. DSL modem/router is uiteraard niet te gebruiken. Voorbeelden zat van in deze thread.)
Niet om het een of ander, maar ik ben nog steeds erg tevreden over de WAN->LAN doorvoersnelheid van de Netgear WNDR3700. Dat is wel een cruciaal eigenschap als je praat over FP60 of vooral FP120. :)

Succes met je keuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:49

Exirion

Gadgetfetisjist

Vanmiddag na 5 uur de UPC winkel binnengestapt en een 60Mbit+HDTV+telefonie pakket genomen. Alles even met de Franse slag aangesloten en al vrij snel werkte het toen de boel bij UPC geactiveerd was.

Op dit moment is de boel worst-case aangesloten achter een doorrijgdoos en einddoos (wel alles met Hirschmann spul), met de UPC splitter op de TV uitgang van de einddoos. En dan nog retestabiele HD TV en Internet met 33Mbit down en 6Mbit up. Morgen de bekabeling 's omgooien en alles netjes aansluiten, maar hier ben ik al erg blij mee :P

Dit ontkracht ook meteen de mythe dat Hirschmann GEDU-dozen niet retourgeschikt zijn. De oorspronkelijke specs van Hirschmann zeggen van wel, maar heel veel webshops zeggen dat ze niet geschikt zijn. Na een beetje zoeken kwam ik er achter dat Hirschmann meedoet aan een 'campagne' om doorrijgsystemen te ontmoedigen omdat ze in de praktijk waarschijnlijk teveel ellende opleveren. Ik ben in ieder geval tevreden :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Zonder iets aangepast te hebben haal ik met de speedtests nu ineens 57.98Mbit :X Ik geloof niet dat ik veel moeite in het omgooien van de bekabeling ga steken :+

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Exirion schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 21:43:
Vanmiddag na 5 uur de UPC winkel binnengestapt en een 60Mbit+HDTV+telefonie pakket genomen. Alles even met de Franse slag aangesloten en al vrij snel werkte het toen de boel bij UPC geactiveerd was.

Op dit moment is de boel worst-case aangesloten achter een doorrijgdoos en einddoos (wel alles met Hirschmann spul), met de UPC splitter op de TV uitgang van de einddoos. En dan nog retestabiele HD TV en Internet met 33Mbit down en 6Mbit up. Morgen de bekabeling 's omgooien en alles netjes aansluiten, maar hier ben ik al erg blij mee :P
Het is een wijdverbreide mythe dat slechte bekabeling voor slechte snelheid zorgt bij kabelinternet. Het is geen DSL ofzo. Slechte bekabeling zorgt ervoor dat je modem niet (stabiel) online komt, niet dat je trage verbinding hebt.

Bij de modulaties die op de kabel gebruikt worden (256QAM in de downstream) is het bijna een alles-of-niets verhaal. Bij grensgevallen heb je ranzige packetloss, maar stabiel lagere snelheid zonder packetloss ten gevolge van slechte kabels komt gewoon niet voor.
Dit ontkracht ook meteen de mythe dat Hirschmann GEDU-dozen niet retourgeschikt zijn. De oorspronkelijke specs van Hirschmann zeggen van wel, maar heel veel webshops zeggen dat ze niet geschikt zijn. Na een beetje zoeken kwam ik er achter dat Hirschmann meedoet aan een 'campagne' om doorrijgsystemen te ontmoedigen omdat ze in de praktijk waarschijnlijk teveel ellende opleveren. Ik ben in ieder geval tevreden :)
Doorrijgsystemen leveren ook ellende op...

Punt is dat coax een breedbandsignaal doorgeeft, dus verschillende signalen op (sterk) verschillende frequenties. Aangezien verschillende frequenties ook verschillende dempingseigenschappen hebben is het verdomd lastig om te zorgen dat de laagste frequenties (retoursignaal, dus internet/telefonie upstream), de middelfrequenties (vnl DOCSIS downstream) en de hoge frequenties (analoge/digitale TV) alledrie binnen spec (dus ongeveer even sterk) binnenkomen.

Beste manier om dat te bewerkstelligen is een ster-topologie, waarbij de kabellengtes op elke uitgang vergelijkbaar zijn. Zodra je door gaat rijgen doe je daar geweld aan. Gevolg is vaak dat zowel de hoogste frequenties (TV) als laagste (retour internet) buiten spec raken, vooral als je ook nog gaat versterken om te compenseren voor het verlies.

Dat wil niet zeggen dat het niet goed *kan* gaan, maar het is nadrukkelijk niet zoals ethernet of netspanning oid dat je probleemloos kunt verlengen met een bus-topogie,
Exirion schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 22:56:
[...]

Zonder iets aangepast te hebben haal ik met de speedtests nu ineens 57.98Mbit :X Ik geloof niet dat ik veel moeite in het omgooien van de bekabeling ga steken :+
Ik zou wel even moeite steken in het controleren van signaalsterkte. Check met name op de modem de CM Transmit (Tx) power level. Als die <55dBmV is, is er iig mbt internet weinig aan de hand, maar als die hoger is, is je modem maximaal aan het zenden. Dat betekent dat er teveel demping op het retourpad zit, en dat jouw modem er bij het minste of geringste uit kan kukelen. Als dat zo is zou ik je met klem willen aanraden om die rijgsystemen er tussenuit te halen, idealiter met de modem direct bij het punt waar de coax je huis binnenkomt.

Check trouwens voor de zekerheid ook het (analoge) TV-signaal op de hoogste frequenties (verschilt per gemeente, kun je op de site van UPC nazoeken; meestal zitten Eurosport of Discovery bovenin). Als die sneeuwerig zijn is dat hoogstwaarschijnlijk ook gevolg van het rijgen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

dion_b schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 11:28:
Ik zou wel even moeite steken in het controleren van signaalsterkte. Check met name op de modem de CM Transmit (Tx) power level. Als die <55dBmV is, is er iig mbt internet weinig aan de hand
Zit op 53.7dBmV, dus dat zou dan nog goed moeten zijn.
Check trouwens voor de zekerheid ook het (analoge) TV-signaal op de hoogste frequenties (verschilt per gemeente, kun je op de site van UPC nazoeken; meestal zitten Eurosport of Discovery bovenin). Als die sneeuwerig zijn is dat hoogstwaarschijnlijk ook gevolg van het rijgen.
Zowel in de slaapkamer als de woonkamer geeft analoog nogsteeds een strak beeld, en we kijken veel Discovery dus die is ook meteen gecheckt.

Ik moet ook wel zeggen dat ik alles bij de renovatie meteen vernieuwd heb, inclusief AOP. Een Hirschmann AOP, doorrijgdoos en einddoos, en KOKA799 bekabeling. Ik zou vanalles moeten veranderen om die doorrijgdoos er tussenuit te halen (ik heb nu de kortste weg genomen vanaf het AOP, via de slaapkamer naar de woonkamer), dus ik laat het lekker zo.

Wat ik wel ga veranderen is dat het Internetmodem tussen de doorrijgdoos en einddoos in komt te zitten, wat weer wat signaalsterkte en retourdemping scheelt. Overigens geeft de TV STB (DCR7111) 75% signaalsterkte en 100% signaalkwaliteit aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
53.7dBmV vind ik aan de hoge kant, maar er zit nog rek in, dus het is niet desastreus. Als je de splitter ervoor voor de einddoos zet kan dat een dB of 3 schelen, dan zit je echt helemaal veilig :)

Verder mbt die STB waardes, ik heb nog nooit kunnen uitwerken wat ze exact vertellen - als sterkte bijna nul is gaat het nog goed, maar zodra kwaliteit geen 100% is gaat het mis. Punt is alleen dat DTV ook tig verschillende frequenties gebruikt, en het is niet inzichtelijk of het hier het gemiddelde van al die frequenties, de minimumwaardes, of slechts een van de frequenties betreft. Ik zou iig een stuk meer uitgaan van de modem, die geeft exact aan wat en hoeveel het is.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

dion_b schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 16:19:
53.7dBmV vind ik aan de hoge kant, maar er zit nog rek in, dus het is niet desastreus. Als je de splitter ervoor voor de einddoos zet kan dat een dB of 3 schelen, dan zit je echt helemaal veilig :)
Ik zit nu op 46.2dBmV en alles werkt perfect, dus ik niks meer aan doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakura
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 01-09 15:31
hallo,
mijn internet doet heel raar heb het 25mb pakket van UPC
ik heb sinds vanmiddag een nieuwe pc, en deze is beter als mijn laptop maar mijn laptop is wel sneller op internet op het moment beide met Firefox en windows 7 ( 1tje ultimate 1tje home premium) maar de pc is vele malen langzamer komt dit door mijn huidige download met bitcomet of een instellingsfout is het iets anders, kan iemand dan zeggen wat ik moet doen aub want dit is nou niet bepaald leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
krakura schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 22:43:
hallo,
ik heb sinds vanmiddag een nieuwe pc, en deze is beter als mijn laptop maar mijn laptop is wel sneller op internet op het moment beide met Firefox en windows 7 ( 1tje ultimate 1tje home premium) maar de pc is vele malen langzamer komt dit door mijn huidige download met bitcomet of een instellingsfout is het iets anders, kan iemand dan zeggen wat ik moet doen aub want dit is nou niet bepaald leuk :P
Als er verschil zit tussen twee PCs die je aan je internetverbinding hebt hangen heeft dat in het geheel niets met die verbinding te maken.

Neem hier eens een kijkje:
NT FAQ

Als je er niet uitkomt kun je in Netwerken een topic openen, maar neem dan even de moeite om zelf wat meer uit en op te zoeken, geef aan wat je exact meet en wat je zelf geprobeerd hebt en wat toen gebeurde, en zorg er niet in de laatste plaats voor dat je je post een beetje verzorgt opdat een ander het goed kan lezen, want zoals je hier doet zonder hoofdletters of interpunctie is pijnlijk :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
dion_b schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 16:19:
Punt is alleen dat DTV ook tig verschillende frequenties gebruikt, en het is niet inzichtelijk of het hier het gemiddelde van al die frequenties, de minimumwaardes, of slechts een van de frequenties betreft.
Het betreft de basisfrequentie (164MHz). :)

Via Menu-1789 (Menu en daarna direct 1789 intoetsen) kan je overigens ook de EuroDOCSIS-waardes van de Mediabox uitlezen. Bij een groot verschil in waardes tussen je modem en de Mediabox weet je vaak al hoelaat het is (slechte binnenhuisinstallatie), mits beide modems op dezelfde kanalen zijn getuned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krakura schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 22:43:
hallo,
Bittorrent is niet echt een goede maatstaf omdat de snelheid altijd anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmxd
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
UPC is lekker bezig hier de laatste tijd. Vroeger nooit last van, maar de laatste 3 á 4 maanden valt het internet regelmatig weg. (lees: 2 á 3 keer per week).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 17:50

Sm0k3r

cough...cough...

Twylight schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 14:58:
UPC is lekker bezig hier de laatste tijd. Vroeger nooit last van, maar de laatste 3 á 4 maanden valt het internet regelmatig weg. (lees: 2 á 3 keer per week).
Hoe lang heb je UPC al en hoe oud is jouw modem, die van mij de EPC3000 Cisco ging ook langzaam dood, erg fluctuerende verbinding met af en toe een drop dus kon niet meteen een defect herkennen want hij was niet 100% defect, omgeruild voor een EPC3212 en heb er geen last meer van.

Misschien heb jij dit toevallig ook.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Laatst online: 05:46
Verwijderd schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 14:57:
[...]

Bittorrent is niet echt een goede maatstaf omdat de snelheid altijd anders is.
Hangt ervan waar je download. Ik zit op een private tracker en haal altijd volle bak 60mbps. Gaat om seeders/leechers he, niet om het feit dat het torrent is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb twee jaar super stabiel via Alice een verbinding gehad maar ben nu terug bij UPC met een 60/6 abonnement. De snelheid is top, ik haal 59/5.9 maar de stabiliteit niet en ervaar connection drops van enkele minuten.

Ik heb een cisco 3212 staan waar ik maar heel weinig diagnostiek uit kan halen. Wel zie ik bij upstream channels de volgende waarde staan en ik had hier en daar al gelezen dat 55dBmV de grens is. Dit lijkt me dus te hoog.

Channel 1: 56.9 dBmV

Ik weet niet of het modem zichzelf reboot, of dat er aan de kant van UPC wat gebeurt. Het modem zit rechtstreeks op de UPC splitter aangesloten.

Ik heb nog een kast vol liggen met splitters, versterkers enz.

Zijn er nog dingen die ik zelf kan proberen voordat ik hulpeloos ga doen bij UPC?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2011 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
56.9dBmV is te hoog, dat betekent dat bij het minste of geringste de modem uit kan vallen. Mogelijk is dat ook wat gebeurt.

Vrij simpele check: wat gebeurt er bij zo'n connection drop? Als de modem opnieuw gaat initialiseren (zie LEDs), dan is dat het probleem. Als de modem dat niet doet, is het niet aannemelijk dat het probleem ligt bij een modem die uitvalt.

Je zegt dat de modem rechtstreeks op de UPC splitter aangesloten is, maar waar is dat op aangesloten? Waar komt de (groene) coax je huis binnen? Als dat ergens anders is dan waar je de UPC splitter aangesloten hebt, heb je je probleem te pakken. Die splitter (en de modem) horen daar. Zit de splitter wel op het eerste aansluitpunt, dan zit het probleem waarschijnlijk niet bij jou thuis.

Misschien een no-brainer maar ik noem het toch: ik neem aan dat je je router uitgesloten hebt en met de PC direct op de modem getest hebt? Zo niet alsnog doen, is sowieso het eerste wat de UPC helpdesk je gaat vragen namelijk. Als je iets anders op de modem wilt aansluiten, altijd modem tussendoor resetten, anders krijgt datgene wat je aansluit geen IP lease.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is niet echt handmatig reproduceerbaar dus ik kan niet met zekerheid stellen dat het modem zichzelf herstart. Wat ik gisteren wel constateerde was dat de status op "scanning" bleef staan, tweemaal power off niet direct hielp, en miraculeus het modem na een 20 minuten weer op "operational" sprong.

Wat me opviel was dat er tijdens scanning regelmatig fluctuaties waren bij de upstream channel. Hij sprong van 24dBmV naar 46dBmV om vervolgens te eindigen op de eerder genoemde waarde.

UPC splitter zit direct op de hoofdaansluiting. Vanuit daar gaat er direct een kabel naar het modem. Alleen op de tv aansluiting zit op een later punt nog een splitter maar volgens mij zijn dat gescheiden circuits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Dan wordt het tijd UPC te bellen - als de modem de US zit te scannen kan hij geen lock krijgen op het upstreamkanaal. Als ik je beschrijving lees heb jij het volgens het boekje aangesloten, dus kun je er zelf ook niet meer aan doen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Hmm de laatste maanden heb ik het probleem dat ik meerdere malen per dag tot wel 20x toe soms offline word gegooid, dit kan dan 10 sec duren maar soms ook minuten tot dat resetten van modem/router de enige optie is.
Erg vervelend als je van uit huis moet werken of als je online bv een game speelt zoals black ops .. je word er dan direct uitgegooid..

Dit heb ik nooit eerder gehad en er is ook niets veranderd hier in huis of aan de aansluitingen behalve dat er nu ook een router tussen zit voor de notebook maar goed dat zou niet voor al deze problemen moeten zorgen op mijn pc?, wel zijn er vanzelf sprekend kwa stabiliteit wel eens issue's ook bij UPC maar zo extreem heb ik het nooit mee gemaakt.
UPC geeft aan ja meneer dit is vervelend en in regio Bladel(de kempen) zijn helaas wat storingen maar die zouden al weer verholpen zijn blijkbaar..
En dan heb ik het nog niet over de extreem wisselende download snelheden al dowenload ik niet veel met mijn 16mbit verbinding maar toch is het wel vreemd want dit hb ik ook nooit eerder zo gehad.

Helaas werkt de ip link ook niet dus ik kan niet checken hoe alles staat.
http://192.168.100.1

Toen ik dit heb gemeld gaf upc me aan mij tegemoet te willen komen en dat is wel positief natuurlijk, alleen jammer dat het zo moeilijk is om contact met degene te behouden die over deze aanbieding(via de email gaat) soms reageert men 2 weken niet dan een maand niet etc.. zucht het is allemaal wat..
Als dit in het verkeerde topic staat( weet niet of er een UPC ervaringen topic is mijn excuses)

[ Voor 25% gewijzigd door pino85 op 08-03-2011 12:55 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 17-09 13:57
Twylight schreef op zaterdag 05 maart 2011 @ 14:58:
heb er de laatste week ook veel last van.
zit in 2985 gebied. en jij?

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DFKT
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08-09 22:35
Mars18 schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 18:51:
[...]

heb er de laatste week ook veel last van.
zit in 2985 gebied. en jij?
Hier ook de laatste week (3083). Begon eigenlijk vrijdagavond en sindsdien iedere dag wel een keer een flink wegvallen van de verbinding. Heb het modem ook al een aantal keren van het stroom gehad, en mijn computer rechtstreeks op het modem aangesloten, maar dat lijkt allemaal het probleem niet permanent op te lossen in ieder geval.

Nou ja, ik kijk het nog een dag of twee aan...

Je moet de mening van een meerderheid niet verwarren met de waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 09:33:
Dan wordt het tijd UPC te bellen - als de modem de US zit te scannen kan hij geen lock krijgen op het upstreamkanaal. Als ik je beschrijving lees heb jij het volgens het boekje aangesloten, dus kun je er zelf ook niet meer aan doen.
Hij staat momenteel op 58.2 dBmV dus ik ga maar eens verzoeken om een lijnmeting, cq. aanpassing wijkcentrale.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 19-09 15:49
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 19:47:
[...]

Hij staat momenteel op 58.2 dBmV dus ik ga maar eens verzoeken om een lijnmeting, cq. aanpassing wijkcentrale.
58.2 dBmV is idd erg hoog, zelfs buiten de specificaties van sommige modems.

Een Arris modem bv gaat tot 58dBmV (bij 16QAM, ik weet zo niet wat UPC gebruikt voor de upstream)

Bij 4 upstreamkanalen is het max nog eens 6dB lager
(Bron: http://www.arrisi.com/pro...et/WBM760A_TS_23OCT09.pdf )

Gemiddelde wat ik zo zie bij onze modems is dat de upstream tussen de 35 en 48 dBmV ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 19:47:
[...]

Ik zou eerst even vragen of ze niet een 10dBmV dempertje kunnen opsturen (of/& evt. een 12- of 14dBmV als ze die hebben). Is voor jou waarschijnlijk het snelste, & voor UPC iig het goedkoopste.

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:21

Osxy

Holy crap on a cracker

rabor schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 22:14:
[...]
Ik zou eerst even vragen of ze niet een 10dBmV dempertje kunnen opsturen (of/& evt. een 12- of 14dBmV als ze die hebben). Is voor jou waarschijnlijk het snelste, & voor UPC iig het goedkoopste.
Nou nee, want de waarde is juist te hoog. Door het signaal verder te dempen word hij nog slechter.

De waarde bij upstream is hoe "hard het modem moet schreeuwen" om zijn verbinding op te houden. Bij 58 is dit kritisch.

Ik heb zelf een soort gelijk probleem. 2/3 Keer per dag disconnects en mijn waarde zijn als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Downstream Channels  
    Power Level:    Signal to Noise Ratio:
Channel 1:   -4.2 dBmV  38.0 dB
Channel 2:   -4.3 dBmV  38.2 dB
Channel 3:   -4.6 dBmV  37.9 dB
Channel 4:   -4.8 dBmV  38.0 dB
Channel 5:   0.0 dBmV    0.0 dB
Channel 6:   0.0 dBmV    0.0 dB
Channel 7:   0.0 dBmV    0.0 dB
Channel 8:   0.0 dBmV    0.0 dB

Upstream Channels    
    Power Level:
Channel 1:  56.2 dBmV
Channel 2:   0.0 dBmV
Channel 3:   0.0 dBmV
Channel 4:   0.0 dBmV

Morgen komt er tussen 8 en 11 een "buiten" monteur die ook lijnmetingen etc kan uitvoeren.

"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
Woops, overheen gelezen.. dacht dat het downstream was.. sry.

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

En verdomd.
Monteur is net geweest. Om 1 of andere reden zaten wij op een poort in de verdeelkast waar we 11dB "verlies" hadden ten opzichte van de poort met minste verlies.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Downstream Channels  
    Power Level:    Signal to Noise Ratio:
Channel 1:   5.8 dBmV   38.5 dB
Channel 2:   5.6 dBmV   39.0 dB
Channel 3:   5.4 dBmV   38.6 dB
Channel 4:   5.5 dBmV   38.6 dB
Channel 5:   0.0 dBmV    0.0 dB
Channel 6:   0.0 dBmV    0.0 dB
Channel 7:   0.0 dBmV    0.0 dB
Channel 8:   0.0 dBmV    0.0 dB

Upstream Channels    
    Power Level:
Channel 1:  46.2 dBmV
Channel 2:   0.0 dBmV
Channel 3:   0.0 dBmV
Channel 4:   0.0 dBmV

Nu praktisch ideale waarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Osxy schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 11:56:
En verdomd.
Om 1 of andere reden zaten wij op een poort in de verdeelkast waar we 11dB "verlies" hadden ten opzichte van de poort met minste verlies.
Dat is normaal. De multitaps in de eindversterker hebben op iedere tap een andere demping. Dit komt doordat de kabel vanaf de eindversterker naar de woning niet altijd dezelfde lengte heeft, de ene woning staat naast de eindversterker terwijl een andere woning tientallen meters verderop staat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

sylvesterrr schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 14:14:
[...]
Dat is normaal. De multitaps in de eindversterker hebben op iedere tap een andere demping. Dit komt doordat de kabel vanaf de eindversterker naar de woning niet altijd dezelfde lengte heeft, de ene woning staat naast de eindversterker terwijl een andere woning tientallen meters verderop staat. :)
Klopt, maar was vreemd dat we in de verkeerde tap zaten.
Onze kabellengte was 60m en volgens de monteur was dat ook bekend in de databases waar de aansluitende monteurs inkijken waardoor ze "automatisch" de goede tab zouden moeten kiezen.

Ach al met al ben ik erg tevreden met de goede service!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Kijk, dat is belangrijke informatie. Zonder die informatie vind ik je vorige post namelijk onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-09 19:24

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
prOnorama2 schreef op woensdag 09 maart 2011 @ 18:20:
Voor de goede orde: UPC stelt in de algemene voorwaarden geen minimumsnelheid te garanderen
Het intereseert mij eigenlijk weinig of zij dat willen garanderen of niet. Ik betaal voor een dienst en die wens ik geleverd te krijgen. Uiteraard begrijp ik best dat ik die snelheid af en toe niet kan krijgen maar als het vaker niet dan wel is klopt er gewoon iets niet.

Misschien moet ik maar eens een scriptje bouwen wat verschillende speedtests doet en die een paar dagen lang elk uur een test laten doen. Dan krijg ik een beter beeld van de verbinding en kan ik gelijk zien of zij wel leveren waarvoor ik betaal.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Leuk en wel, maar je betaalt dus niet voor een bepaalde continue snelheid, slechts voor de belofte dat UPC z'n best doet ervoor :z

Als je 24/7 een vaste snelheid wilt moet je een verbinding nemen zonder overboeking. Dat kost je ongeveer EUR 100/maand voor 2Mb/s.

Wil je meer voor minder, dan moet je op de koop toe nemen dat je de beschikbare capaciteit moet delen en dat je dus soms niet de ingestelde snelheden zult halen.

Dat neemt niet weg dat UPC daadwerkelijk z'n best moet doen om je die snelheid te laten halen, maar je insteek is hier gewoon onredelijk voor het overboekte consumentenproduct waar je voor betaalt. Overigens veroorzaak je met continue speedtests zelf forse drukte op het netwerk, pas maar op dat het niet als abuse aangemerkt wordt :+

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

dion_b schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 11:07:
Leuk en wel, maar je betaalt dus niet voor een bepaalde continue snelheid, slechts voor de belofte dat UPC z'n best doet ervoor :z

Als je 24/7 een vaste snelheid wilt moet je een verbinding nemen zonder overboeking. Dat kost je ongeveer EUR 100/maand voor 2Mb/s.

Wil je meer voor minder, dan moet je op de koop toe nemen dat je de beschikbare capaciteit moet delen en dat je dus soms niet de ingestelde snelheden zult halen.

Dat neemt niet weg dat UPC daadwerkelijk z'n best moet doen om je die snelheid te laten halen, maar je insteek is hier gewoon onredelijk voor het overboekte consumentenproduct waar je voor betaalt. Overigens veroorzaak je met continue speedtests zelf forse drukte op het netwerk, pas maar op dat het niet als abuse aangemerkt wordt :+
Gonadan heeft hetzelfde als ik, we hebben of ik in ieder geval een 120Mbit en ik snap het best effort gebeuren maar als ik de hele dag door niet boven de 70Mbit uitkomt en later op de dag rond de 30Mbit zit en in de avond uren op 20Mbit zit betaal ik dus voor een product wat alleen in theorie en op papier bestaat.

Natuurlijk accepteer en begrijp ik wat de load inhoudt en dat er sprake is van piekuren maar na meerdere malen UPC aan de lijn te hebben gehad en dat zij naast mij erachter komen dat mijn modem waardes uitstekend zijn zij verder niks voor mij kunnen betekenen, tja dan is er niks anders te doen dan onderling klagen.

Monteur helpt ook niks want die gaat een kabelmeting doen en komt er ook achter dat het niet aan de aansluiting ligt en dat de modem perfect synced met centrale, dus enige probleem is bandbreedte kwestie.

Mijn ping waardes naar grote NL sites zijn 8 tot 10ms met af en toe een uitschieter naar 15ms, dus mijn pakketjes gaan snel genoeg de deur uit en komen snel genoeg binnen, enige wat er dus nog over blijft is dat ik in de avonduren ruim 80% van mijn bandbreedte mis en overdag op zijn hoogst en dat is nu 92Mbit kan behalen.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

dion_b schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 11:07:

Hoe kan je mijn insteek nu onredelijk noemen als je de resultaten niet eens weet? Wie weet is de maximumsnelheid inderdaad meer uitzondering dan regel, misschien haal ik hem ook meestal wel. Zonder dat ik dat zeker weet kan je dat soort uitspraken in mijn ogen nog maar beter even achterwege laten. Ik vind het al behoorlijk redelijk van mijzelf dat ik UPC niet ga lastig vallen voordat ik zeker weet dat mijn onderbuikgevoel klopt.

Mocht enkele speedtests per uur al een forse drukte op het netwerk veroorzaken dan is in ieder geval duidelijk dat er sprake is van een capaciteitstekort. Zo'n speedtest is niet meer dan een bestand downloaden en de snelheid meten.
Sm0k3r schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 11:18:
Gonadan heeft hetzelfde als ik, we hebben of ik in ieder geval een 120Mbit en ik snap het best effort gebeuren maar als ik de hele dag door niet boven de 70Mbit uitkomt en later op de dag rond de 30Mbit zit en in de avond uren op 20Mbit zit betaal ik dus voor een product wat alleen in theorie en op papier bestaat.
Ik heb 'maar' 30Mb maar dan nog is de volle snelheid voor wat ik bewust zie eerste uitzondering dan regel, ik ga waarschijnlijk maar eens een gedegen onderzoek doen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pschroth
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-12-2024
Ik zit in 3205 en heb sinds 18 januari een onwerkbare verbinding tgv zeer wisselende pings en packetloss. Ook na 6 monteurs is het nog niet opgelost.

Volgens de laatste monteur kan het nog wel even duren voordat het opgelost wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Gonadan schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 11:25:
[...]

Hoe kan je mijn insteek nu onredelijk noemen als je de resultaten niet eens weet?Wie weet is de maximumsnelheid inderdaad meer uitzondering dan regel, misschien haal ik hem ook meestal wel. Zonder dat ik dat zeker weet kan je dat soort uitspraken in mijn ogen nog maar beter even achterwege laten. Ik vind het al behoorlijk redelijk van mijzelf dat ik UPC niet ga lastig vallen voordat ik zeker weet dat mijn onderbuikgevoel klopt.
Omdat UPC nergens definieert welke resultaten acceptabel zijn. Of je nu 29.5Mb/s of 2.95Mb/s haalt, je kunt je niet beroepen op iets in de overeenkomst die je hebt. Of heb jij wel een overeenkomst met UPC waar een getal genoemd wordt achter het paragraafje over best effort :?
Mocht enkele speedtests per uur al een forse drukte op het netwerk veroorzaken dan is in ieder geval duidelijk dat er sprake is van een capaciteitstekort. Zo'n speedtest is niet meer dan een bestand downloaden en de snelheid meten.
[...]

Ik heb 'maar' 30Mb maar dan nog is de volle snelheid voor wat ik bewust zie eerste uitzondering dan regel, ik ga waarschijnlijk maar eens een gedegen onderzoek doen.
Prima, maar begin dat onderzoek eens met exact op te zoeken waar je voor betaalt.

Als je iets gedaan wilt krijgen is schermen met rechten die je meent te hebben maar niet hebt namelijk niet al te practisch :o
Sm0k3r schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 11:18:
[...]

Natuurlijk accepteer en begrijp ik wat de load inhoudt en dat er sprake is van piekuren maar na meerdere malen UPC aan de lijn te hebben gehad en dat zij naast mij erachter komen dat mijn modem waardes uitstekend zijn zij verder niks voor mij kunnen betekenen, tja dan is er niks anders te doen dan onderling klagen.

Monteur helpt ook niks want die gaat een kabelmeting doen en komt er ook achter dat het niet aan de aansluiting ligt en dat de modem perfect synced met centrale, dus enige probleem is bandbreedte kwestie.

Mijn ping waardes naar grote NL sites zijn 8 tot 10ms met af en toe een uitschieter naar 15ms, dus mijn pakketjes gaan snel genoeg de deur uit en komen snel genoeg binnen, enige wat er dus nog over blijft is dat ik in de avonduren ruim 80% van mijn bandbreedte mis en overdag op zijn hoogst en dat is nu 92Mbit kan behalen.
's Avonds klinkt als drukte, maar 92Mb/s max klinkt verdacht als een 100Mb NIC, router of switch, of Cat5 (non-E) kabels. Dat is gewoon de practische max van 100Mb Ethernet namelijk :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

dion_b schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 21:01:
[...]

's Avonds klinkt als drukte, maar 92Mb/s max klinkt verdacht als een 100Mb NIC, router of switch, of Cat5 (non-E) kabels. Dat is gewoon de practische max van 100Mb Ethernet namelijk :o
Ik heb Cat 7 SSTP met hirose TM21 connectors kabels gekoppeld aan een Intel NIC met 256KB RAM die aan elkaar zijn verbonden dmv een DIR-855 en hiervoor een DIR-655.

Haalde paar weken terug 116 tot 119Mbit hele dag door, ik WAS zo blij met mijn verbinding maar het ligt dus echt aan UPC anders zou ik niet aan een bel trekken.

Maar vandaag was ik enigezins tevreden heb wel zeker ruim 30 minuten boven de 105Mbit kunnen komen en na 20:00 was het feest voorbij en downloade ik met 50-55Mbit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Sm0k3r schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 23:43:
[...]

Ik heb Cat 7 SSTP met hirose TM21 connectors kabels gekoppeld aan een Intel NIC met 256KB RAM die aan elkaar zijn verbonden dmv een DIR-855 en hiervoor een DIR-655.

Haalde paar weken terug 116 tot 119Mbit hele dag door, ik WAS zo blij met mijn verbinding maar het ligt dus echt aan UPC anders zou ik niet aan een bel trekken.

Maar vandaag was ik enigezins tevreden heb wel zeker ruim 30 minuten boven de 105Mbit kunnen komen en na 20:00 was het feest voorbij en downloade ik met 50-55Mbit...
Dat is dus exact overboeking wat je daar ervaart.
UPC zal er niets aan kunnen (en willen) doen aangezien je betaald voor een verbinding met overboeking en hij technisch in orde is (aangezien je eerder wel de 120 haalde).
Wil je een garantie 120mbit te hebben 24/7 mag je een "iets" groter budget uittrekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

dion_b schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 21:01:
Omdat UPC nergens definieert welke resultaten acceptabel zijn. Of je nu 29.5Mb/s of 2.95Mb/s haalt, je kunt je niet beroepen op iets in de overeenkomst die je hebt. Of heb jij wel een overeenkomst met UPC waar een getal genoemd wordt achter het paragraafje over best effort :?

Prima, maar begin dat onderzoek eens met exact op te zoeken waar je voor betaalt.

Als je iets gedaan wilt krijgen is schermen met rechten die je meent te hebben maar niet hebt namelijk niet al te practisch :o
Dit soort waarden worden natuurlijk bewust achterwege gelaten, anders heb je alsnog een garantie. Je hebt er ook geen waarden voor nodig en hun voorwaarden doen er weinig toe. In dit soort gevallen komt het ook een beetje neer op nadenken. Als ik af en toe de volle snelheid haal en vaak op zo'n 60% van de verbinding zit dan kan je dat nog onder 'best effort' gooien, haal je echter zelden de volle snelheid en zit je vaker onder de 30% dan is dit echt geen best effort meer.

Je begint trouwens nogal te muiten over rechten, waar ik alleen over onderzoek begong, en schiet flink in de verdediging, werk jij bij een kabelboer ofzo?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Gonadan schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 08:52:
[...]

Dit soort waarden worden natuurlijk bewust achterwege gelaten, anders heb je alsnog een garantie. Je hebt er ook geen waarden voor nodig en hun voorwaarden doen er weinig toe. In dit soort gevallen komt het ook een beetje neer op nadenken. Als ik af en toe de volle snelheid haal en vaak op zo'n 60% van de verbinding zit dan kan je dat nog onder 'best effort' gooien, haal je echter zelden de volle snelheid en zit je vaker onder de 30% dan is dit echt geen best effort meer.

Je begint trouwens nogal te muiten over rechten, waar ik alleen over onderzoek begong, en schiet flink in de verdediging, werk jij bij een kabelboer ofzo?
Ik schiet niet in de verdediging, ik probeer je te behoeden voor een aanpak die gewoon niet werkt. Je begint met de constatering dat je niet krijgt waar je voor betaalt - dat betekent dat je impliciet dus vindt dat je ergens recht op hebt maar het niet krijgt. Jammer maar helaas, dat is niet zo.

Als je dus je probleem aangepakt wilt hebben moet je het ergens anders op baseren :o

Is dat nou zo moeilijk om te begrijpen?

Het is alsof je NS wilt aanklagen voor inkomstenderving omdat je een halfuur te laat op een afspraak komt. Lullig voor jou, maar de NS heeft dat soort vervolgaansprakelijkheid uitgesloten in de voorwaarden waaronder ze vervoer aanbiedt.

Als jij iets wilt doen aan het feit dat op $traject je trein steeds te laat is moet je dat niet doen door op hoge poten te roepen dat jij voor iets betaalt en het niet geleverd krijgt. Dat geldt net zo voor een internetabo waar nergens gedefinieerd is hoeveel je exact krijgt.

Ik blijf er trouwens bij dat je gewoon moet kijken of je in realiteit voor hetzelfde geld of minder elders meer kunt krijgen. Zo ja, gewoon overstappen. Dat geeft een veel duidelijker signaal mbt wat je acceptabel vindt dan hoeveel klachten en rants ook. Zo nee weet de provider dondersgoed dat je niet gaat overstappen, dus is er 0,0 aansporing om ergens wat aan te doen.

NLers klagen zich blauw maar verbinden er geen consequenties aan. Dat werkt dus niet.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

dion_b schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 12:06:
Ik schiet niet in de verdediging, ik probeer je te behoeden voor een aanpak die gewoon niet werkt. Je begint met de constatering dat je niet krijgt waar je voor betaalt - dat betekent dat je impliciet dus vindt dat je ergens recht op hebt maar het niet krijgt. Jammer maar helaas, dat is niet zo.

Als je dus je probleem aangepakt wilt hebben moet je het ergens anders op baseren :o

Is dat nou zo moeilijk om te begrijpen?
Dat heeft niets met begrijpen te maken, dat is een meningsverschil. Ik ben het gewoon absoluut niet eens met jouw redenatie dat je helemaal nergens recht op hebt. Volgens jouw redenatie zou ik niet mogen klagen zolang er bitjes binnen komen, de snelheid doet er dan niet toe. Er is geen grens aan te wijzen waar best effort ophoudt en gebrek aan dienstverlening begint. Dat is iets wat in alle redelijkheid ingeschat moet worden. Dit betekent echter niet dat je nergens recht op hebt, zou je een proces starten dan heb je als consument nog best wat te eisen.
Het is alsof je NS wilt aanklagen voor inkomstenderving omdat je een halfuur te laat op een afspraak komt. Lullig voor jou, maar de NS heeft dat soort vervolgaansprakelijkheid uitgesloten in de voorwaarden waaronder ze vervoer aanbiedt.
Als de NS steevast twee keer zo lang over de ritten doet dan heb je zeker wat te eisen als je een procedure zou starten.

Hier gaat het echter helemaal niet om, ik wil geen procedure starten. Het enige wat ik wil is controleren of mijn verbindingssnelheid inderdaad abominabel is en waar dat dan aan zou liggen. Dit was een discussie die in het USP-topic liep en ik hier voortzette omdat hij daar off-topic was. Ik heb onderhand niet zoveel zin meer om mijn mening te verdedigen, ik ga lekker dat onderzoekje doen en als het inderdaad ruk is weet ik genoeg. Dan kan ik dat bij UPC neerleggen en bij geen gehoor inderdaad lekker overstappen. Gezien het feit dat het nog niet gelukt is de kabelmarkt open te breken is de kans dat ik geholpen wordt klein dus zal het overstappen moeten worden. Echter is dit onzinnig geblaat want ik heb de resultaten van mijn onderzoekje nog niet eens.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Osxy schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 08:29:
[...]

Dat is dus exact overboeking wat je daar ervaart.
UPC zal er niets aan kunnen (en willen) doen aangezien je betaald voor een verbinding met overboeking en hij technisch in orde is (aangezien je eerder wel de 120 haalde).
Wil je een garantie 120mbit te hebben 24/7 mag je een "iets" groter budget uittrekken.
Zoals ik ook al eerder aangaf, ik ben er volledig van bewust dat bandbreedte wordt gedeeld, ik heb heus geen 1 op 1 aansluiting met UPC maar wat ik wel absurd dus vind is dat ik 1/6 van mijn bandbreedte behaal en maar 1 kort moment met 100 - 105Mbit, welgeteld minder dan 30 minuten.

De rest van de dag ziet er zo uit, ochtend 60-70Mbit, middag 80Mbit, avond 15-30Mbit max en heel heel laat op de avond dus na 01:00 +/-105Mbit.

Dan neem ik er opeens geen genoegen mee en ik ga ook downgraden naar 60Mbit want dit is zonde van mijn geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-08 18:14
Bij UPC kan je bij het 25MB internet abonnement een modem kiezen of een modem/router inéén (Thomson).
Ik hoor veel slechte verhalen over de Thomson. Mij leek het daarom beter om alleen de modem te kiezen en zelf een router te kopen (Ik dacht aan de NetGear WNDR3700).
Mijn vraag is welke modem je dan krijg van UPC en of deze wel storingsvrij is? Is dit de Cisco EP3212?
Of is het toch gewoon handiger om de Thomson te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Ik blijf erbij dat een losse modem beter is. Meerdere redenen:

1) beste plek voor modem is zowat slechtste plek voor WiFi (in meterkast of achter TV)
2) beste plek voor WiFi is te ver weg van aansluitpunt voor modem
3) modems blijven staan tot ze kapot gaan of ze echt niet meer kunnen leveren wat ze moeten doen. Met een beetje pech is dat jaren nadat het WiFi en/of router gedeelte verouderd is.
4) zo rampzalig is die Thomson niet, maar het is een eenvoudige consumentenrouter; als jij ooit (zie 3) iets wilt wat er niet mee kan zit je eraan vast. Als je een vergelijkbare losse router koopt kun je die makkelijk vervangen als je ooit andere eisen gaat krijgen.
5) met losse ethernetrouter hoef je geen router te vervangen als je ooit van ISP wisselt

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slico
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07-08 18:14
Bedankt voor je snelle antwoord! Mij leek deze combinatie ook het beste inderdaad.
Een router moet je toch bedraad verbinden met de modem? Dus dan zou de router centraal in het huis kunnen staan en de modem in de meterkast. Dat lijkt me de beste optie.
De Cisco EP3212 kan je neem ik aan gewoon combineren met de NetGear WNDR3700?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Lijkt me wel, de WNDR3700 is gewoon een ethernetrouter die nogal goed te boek staat mbt prestaties, dus zou geen probleem mogen geven. Heb wel gehoord van een kennis van me die het bij een Ziggo-aansluiting gebruikt dat de default firmware nogal brak is, dus sowieso upgraden die zooi, en ik zou ook overwegen om OpenWRT erop te installeren, schijnt erg goed te werken :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Sm0k3r schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 13:15:
[...]

Zoals ik ook al eerder aangaf, ik ben er volledig van bewust dat bandbreedte wordt gedeeld, ik heb heus geen 1 op 1 aansluiting met UPC maar wat ik wel absurd dus vind is dat ik 1/6 van mijn bandbreedte behaal en maar 1 kort moment met 100 - 105Mbit, welgeteld minder dan 30 minuten.

De rest van de dag ziet er zo uit, ochtend 60-70Mbit, middag 80Mbit, avond 15-30Mbit max en heel heel laat op de avond dus na 01:00 +/-105Mbit.

Dan neem ik er opeens geen genoegen mee en ik ga ook downgraden naar 60Mbit want dit is zonde van mijn geld.
Overboeking Internet @ Wikipedia
Kan nergens de overboeking cijfers van UPC vinden maar uitgaan van best-case voor consumenten heb je bij 120mbit altijd minimaal 20mbit en bij 60mbit altijd minimaal 3mbit.

Als jij de pech hebt in een "drukke kabelwijk" te wonen is dit echt je lot.

Wat dat betreft ben ik happy. Mijn wijk is rustig te noemen, hele dag volle snelheid (op me upstream na atm helaas).

[ Voor 5% gewijzigd door Osxy op 11-03-2011 16:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 19-09 15:49
Osxy schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 16:36:
[...]

Kan nergens de overboeking cijfers van UPC vinden maar uitgaan van best-case voor consumenten heb je bij 120mbit altijd minimaal 20mbit en bij 60mbit altijd minimaal 3mbit.

Wat dat betreft ben ik happy. Mijn wijk is rustig te noemen, hele dag volle snelheid (op me upstream na atm helaas).
Overboeking treed in het hele traject op. Niet alleen op de last-mile. DSL providers speelden hier leuk op in, want 'bij ons deel je het niet met de buren'. Nee, idd, dat klopt, maar je praat alleen over de last-mile in dat geval.

Bij kabelinternet deel je de down- en upstreams wel met de buren, maar juist door de nieuwere technieken is de impact hiervan een stuk kleiner. Docsis3 maakt gebruik van meerdere up- en downstreamkanalen, en bundelt zo de bandbreedte. Bij Docsis2 heb je nog een limiet van 1 downstream. Als die vol zit, dan merk je het al. Bij Docsis3 is dat verdeeld over meerdere, waardoor je effectief veel minder kans het op een 'volle' downstream.

Uiteraard is het aan de providers om voldoende down/upstream kanalen te verzorgen, maar de overboeking kan ook prima verderop gebeuren (als je de CMTS bv met 1Gbit uplink aansluit kun je kanalen toevoegen wat je wilt maar houd het toch op als die 1Gbit vol zit). Verder is de rest van het hele ISP domein ook van belang.

Nieuwere Docsis3 modems maken gebruik van nog meer downstream kanalen, waardoor er nog weer minder overboeking merkbaar zal zijn. Maar goed, met 120Mbit abbotjes aanbieden zoek je al wel snel de grenzen op van Docsis. Het kan een stuk sneller, maar als je dat iedereen gaat aanbieden houd het toch op. Ik heb resultaten gezien van nieuwe arris modems (8 downstreams) van 370Mbit in de praktijk. Maar de ellende ontstaat snel genoeg als dat ook werkelijk aangeboden zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de avonduren bijv. is youtube vaak langzamer, maar de schuld ligt dan eerder bij youtube dan upc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 21:38:
In de avonduren bijv. is youtube vaak langzamer, maar de schuld ligt dan eerder bij youtube dan upc.
Dat sowieso, maar reken maar dat voor veel mensen er ook in de drukke uren een bottleneck ligt bij de provider, ook bij het eerste stuk vanaf je huis. Dat is inderdaad gedeeld en dat kan dus vol raken.

Het verschil met DSL is ook dat in beginsel iedereen bij kabelinternet technisch in staat is om de volle snelheid te halen. Bij DSL komt 90% niet in de buurt van wat theoretisch aangeboden wordt. Dus als je een x-aantal DSL abos verkoopt van zeg 25Mb/s is de hoeveelheid capaciteit die nodig is veel lager dan als je datzelfde aantal kabelabbos verkoopt.

Maar goed, ik heb liever het grootste deel van een etmaal een goede snelheid en alleen op drukke momenten minder, dan dat ik 24/7 minder haal. Het enige probleem is in de communicatie - er wordt door de kabelboeren de indruk gewekt dat er geen beperkingen aan de snelheid zijn, terwijl dat in praktijk overduidelijk het geval is. Als daar wat opener over gecommuniceerd zou worden zou dit gewoon een non-issue zijn, dan zou je gewoon op basis daarvan kunnen kiezen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r

Sm0k3r

cough...cough...

Osxy schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 16:36:
[...]

Waarom plaag je mij met jouw bandbreedte resultaten, anders kom ik bij jou downloaden hoor! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caeruleus
  • Laatst online: 21:14
Waar is het "UPC ik wordt er blij van topic"? ;)
10 jaar geleden was het altijd dikke ellende met die helpdesk maar de laatste jaren wordt ik er toch wel blij van.
Ik heb ze niet vaak nodig maar een tijd geleden (1 jaar, 2 jaar?) was de adapter van m'n modem kapot gegaan, universele adapter er tussen en hij deed het weer.
Nu wou ik er toch liever een originele adapter tussen hebben dus deze keer er maar voor gekozen om via het invulformulier op de site mijn vraag te stellen. Een uur later werd ik gebeld dat de adapter werd opgestuurd en dat het geen probleem was dat ik de oude adapter niet meer terug kon vinden, als ik hem wel terug vond dan mocht ik hem weg gooien. d:)b
Vervolgens ook nog een mailtje in m'n mailbox waar de vraag + oplossing nog even werden samengevat en dat ze er vanuit gingen dat alles naar wens was opgelost en als dat niet zo was dat ik gerust contact kon opnemen.

Nooit gedacht dat ik nog eens zou zeggen dat ik blij zou worden van de service van UPC :)

no animals were harmed during the production of this message

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:52
slico schreef op vrijdag 11 maart 2011 @ 15:00:
Bij UPC kan je bij het 25MB internet abonnement een modem kiezen of een modem/router inéén (Thomson)
Heb je deze optie/keuze nu ook wanneer je een 60 mbit of een 120 mbit abo gaat afsluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Axelfoley007 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 11:47:
[...]

Heb je deze optie/keuze nu ook wanneer je een 60 mbit of een 120 mbit abo gaat afsluiten?
Nee, daar krijg je altijd de router/modem combi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pschroth
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-12-2024
Hoi,

Hier het een van de afgelopen 24 uur.

Afbeeldingslocatie: http://kwello.schroth.cx/pics/smokeping13.png

Wat zou er gebeuren als UPC met deze kwaliteit dienstverlening op de postmarkt zou gaan. ;)

Klant belt naar het UPC postbedrijf waar haar pakketje blijft.

Antwoord van het postbedrijf

"Mevrouw ik kijk even op de statistieken en zie dat we nu gemiddeld 4 procent pakjes kwijt raken. Maar het kan ook zijn dat we 40 procent kwijtraken. Ja u moet wel betalen voor die zoekgeraakte pakjes. En het is normaal dat het ene pakje veel langer onderweg is als het andere. Het snelste is het pakje op de plaats van bestemming als u het na 12 uur s'nachts naar het postkantoor brengt." :(

Gr,

Philip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axelfoley007
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21:52
Osxy schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 11:52:
[...]

Nee, daar krijg je altijd de router/modem combi.
Oke Duidelijk,

Zou het wel een optie zijn om eerst een 25 Mbit abo af te sluiten met alle extra's naar wens en vervolgens een maand later ga je upgraden naar 60/120 Mbit en dan daar de Cisco EP3212 bij blijven gebruiken, of MOET je dan weer modem wisselen ?

Wil namelijk mijn eigen Draytek vigor 2920n blijven gebruiken als router omdat ik ook nog een xDSL lijn wil blijven gebruiken als failover.

[ Voor 14% gewijzigd door Axelfoley007 op 12-03-2011 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
Ik heb ook problemen met een modem die telkens offline gaat :(
As woensdag komt er een netwerkmonteur (zo een die ook buiten in de kasten kan kijken en meten ed)
Waardes van mijn modem zijn als volgt:

Power Level: Signal to Noise Ratio:
Channel 1: 1.4 dBmV 40.2 dB
Channel 2: 1.8 dBmV 40.1 dB
Channel 3: 1.2 dBmV 39.5 dB
Channel 4: 0.6 dBmV 39.5 dB
Channel 5: 1.4 dBmV 39.9 dB
Channel 6: 1.6 dBmV 39.9 dB
--------------------------------------------------------------------------------
Upstream Channels
Power Level:
Channel 1: 54.2 dBmV

Downstream lijkt mij het signaal dik in orde, de powerlevel voor de up lijkt mijj toch wel aan de hoge kant.
Zou dat mijn probleem kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osxy

Osxy

Holy crap on a cracker

Axelfoley007 schreef op zaterdag 12 maart 2011 @ 11:59:
[...]

Oke Duidelijk,

Zou het wel een optie zijn om eerst een 25 Mbit abo af te sluiten met alle extra's naar wens en vervolgens een maand later ga je upgraden naar 60/120 Mbit en dan daar de Cisco EP3212 bij blijven gebruiken, of MOET je dan weer modem wisselen ?

Wil namelijk mijn eigen Draytek vigor 2920n blijven gebruiken als router omdat ik ook nog een xDSL lijn wil blijven gebruiken als failover.
Volgens mij moet je dan ruilen, je kan proberen via de UPC webcare een EP3212 te krijgen. Mij is het gelukt door vele problemen met de thompson.
Anders is laatste optie je router in DMZ zetten...

Pagina: 1 ... 57 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.