UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 39 ... 103 Laatste
Acties:
  • 804.984 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 14:11
Digitale TV werkt inderdaad wel....

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit je in die postcode regio? Zo ja dan is het afwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 14:11
Verwijderd schreef op woensdag 07 april 2010 @ 10:31:
Zit je in die postcode regio? Zo ja dan is het afwachten
3245 !! :(

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De storing zou verholpen zijn, met postcode 3241 werkt alles van upc weer.Controleer bij jezelf even of alles weer werkt ;)

Edit:

Upc heeft de storing bijgewerkt:

Storing in postcodegebied 3241 - 3258 verholpen.
Woensdag 7 april 2010 - 13:15

Sinds 13:00 uur is de storing in het genoemde postcodegebied (op Goeree Overflakkee) verholpen en kunnen alle klanten weer gebruik maken van de producten van UPC.
Mocht u in deze regio wonen en toch nog storing ervaren, dan kunt u contact opnemen met UPC Klantenservice op telefoonnummer 0900 15 80 (€0,10 per minuut) om uw melding door te geven.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 07-04-2010 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:17
Even een tip voor mensen met UPC. Ik had internet 30mbit, digi standaard met dvr en bellen standaard. betaalde zo'n 60 euro.
Heb ff gebeld met UPC. krijg nu internet 60mbit (!) digi standaard met dvr en bellen standaard voor 60 euro. PLUS gratis en half jaar sport 1.
Met de nieuwe abonementen is de boel weer een stuk aantrekkelijker geworden met die alles in 1 pakketten. Bellen gebruik ik nooit, maar zonder dat is het duurder dan met :P

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Maverick schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:03:
Even een tip voor mensen met UPC. Ik had internet 30mbit, digi standaard met dvr en bellen standaard. betaalde zo'n 60 euro.
Heb ff gebeld met UPC. krijg nu internet 60mbit (!) digi standaard met dvr en bellen standaard voor 60 euro. PLUS gratis en half jaar sport 1.
Met de nieuwe abonementen is de boel weer een stuk aantrekkelijker geworden met die alles in 1 pakketten. Bellen gebruik ik nooit, maar zonder dat is het duurder dan met :P
Ik heb net upc 60mbit internet en digitale tv dvr starter.
Zou dit ook omgezet worden naar dat voordeel pakket met bellen erbij, dat is namelijk goedkoper dan zonder (heb upc nog maar 1 maand, dus jaar contract nog niet voorbij)

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

Zijn er nu weer nieuwe pakketten dan? Kan het nog niet nakijken ivm whitelist op werk.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:46
Maverick schreef op dinsdag 13 april 2010 @ 15:03:
Dan moet je toch al in een speciaal gebied wonen waar glasvezel concurrentie is want normaal is dit echt duurder.
51 zonder analoog + 16,7 (analoog) = 67,7 (ook geen gek bedrag maargoed meer dan 60 euro ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:02
Niet waar.
Het XL met Fiber Power Internet 60 voor € 55,- (dit is inclusief de kosten voor het standaardpakket radio/tv) bestaat uit:
- Digitale TV Starter
- Fiber Power Internet 60
- Bellen Standaard
- Standaardpakket Radio/TV

De eerste 6 maanden krijg je ook gratis Film1 of Sport1 (moet je zelf kiezen); dit abonnement stopt automatisch na 6 maanden (je hoeft het dus niet op te zeggen). Voor € 5,- per maand extra kan je Digitale TV ook uitbreiden met DVR. Dus ja, Maverick is wel voor € 60,- per maand (all-in) klaar, en dit is GEEN speciaal aanbod voor klanten in zo'n glasvezelgebied.

[ Voor 5% gewijzigd door Mawlana op 14-04-2010 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-09 09:44
Voor bestaande klanten is een wijziging naar zo'n XL pakket ook mogelijk!

Mijn bestaande abbo (~1,5 maand oud):
60Mbit internet
Standaard TV met DVR
Bellen standaard
Totaalbedrag: €67,80

Nieuw XL-pakket:
60Mbit internet
Standaard TV met DVR en HD
Bellen standaard
Totaalbedrag: €69,00

De korting is dus eigenlijk €7,80. Het is niet dat ik zo graag HD wou hebben, maar nu ben ik eindelijk verlost van die enorm vervelende DVR box met scart van UPC >:) Nu hopen dat de HD DVR box beter gaat bevallen....

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:56
Hadden jullie ook even een storing rond 9:30? Postcode 3317. DS lampje van modem knipperde alleen maar de verbinding herstelde zichzelf na een kwartiertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 06:33
Mijn bestaande abbo (~1, maand oud):
60Mbit internet
Standaard TV met DVR
Bellen weekend/avond
Totaalbedrag: €71,30

Gebeld en de XXL pakket omgezet naar

60Mbit internet
standaart TV met DVR
Bellen standaard

Totaalbedrag 60,-

dus scheeld mij 11,30 pm voor het omzetten bellen avond/weekend naar standaard .

Zeer raadzaam om te bellen en te vergelijken op upc.nl naar de pakketen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hendriku
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-09 18:19
Heb sinds een week voor het eerst een abo bij Chelloo (XS News) genomen voor Usenet vanwege de problemen met Eweka maar ook bij Chelloo haal ik niet het maximale uit 60mbit verbinding. Schommelt gemiddels zo tussen de 3 en 4MB per seconde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-09 02:00

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

UPC capped als een M*th*rf*ck*r.

Ik heb in 1 maand al 3 monteurs gehad omdat mijn lijnsignaal fluctueert.

Ik moest via speedtest.net en upc.nl de snelheidstests doen:
De ene keer haal ik 60mbps de andere keer 30mbps of zelfs lager tot aan 25mbps (terwijl ik Fiber 60mbps heb)

Binnen monteur constateerde de lijn fluctuering en zei dat de buiten monteur de lijn moest testen.
Buiten monteur vervangt een hoofdkabel en constateerde dat UPC gewoon capped!!!!

Hij zei dat de lijn gewoon de volle 60mbps op dat moment had en ik haal met Usenet maar 3,3MBps *8 = 26,4mpbs max over de hele dag.

Ik heb sinds augustus vorig jaar last van dit en UPC blijft maar volhouden dat het niet aan traffic shaping doet.
Als dat zo is dan zou niemand in Amsterdam Zuidoost de volledige snelheid kunnen halen.

Maandenlang betalen we volle pond, maar ik krijg maar halve waarheid.

Ben gewoon van plan alle documenten bij ze op te vragen over mijn i-net abo, zodat als ik een rechtzaak wil aanspannen voor creditering ik alvast bewijs heb want ik word gek van het Nee verhaal van de helpdesk en het JA verhaal van de monteur zelf.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crzyhiphopazn
  • Laatst online: 21-09 02:00

crzyhiphopazn

Knowledge = Power

Momenteel is er in Amsterdam Zuidoost een regio storing aan de gang.

Verwachte oplos tijd: onbekend.

Bron: UPC Helpdesk.

https://tweakers.net/gallery/96378/inventaris/?inv_id=1241403 || GT= cRzYHipHopAzN || Battle.net ta6g ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-09 00:01
Paar weken geleden overstap aangevraagd naar UPC. Vorige week een e-mail gekregen van mijn oude provider dat mijn internet stop gezet wordt op 21 april door aanvraag van UPC. Vorige week gebeld met UPC, want ik had van hun 11 mei gehoord, of dat wel goed zal gaan en als antwoord dat het geen probleem was en dat ik voor die tijd alles binnen zou krijgen. Vandaag gebeld, nee er staat nog geen track en trace code bij, dus hij staat nog in behandeling. Op de vraag of ik dan wel kan internette op 21 april (aanstaande woensdag!) was het antwoord "waarschijnlijk niet". Medewerker vorige week heeft wel mooi gegarandeerd dat het ging lukken!

Waardeloos gewoon, ik begin nu als spijt te krijgen! Oude internet provider kan niets meer doen, het is te dicht bij de afsluitdatum...

Dus 1. verkeerde overstap datum doorgegeven aan oude internet provider (moest 11 mei zijn) 2. belooft dat alles voor 21 april geregeld zou worden, maar niet dus 3. mij niet kunnen helpen om er als nog voor te zorgen dat ik internet heb woensdag...

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:23
crzyhiphopazn schreef op maandag 19 april 2010 @ 12:21:
UPC capped als een M*th*rf*ck*r.

Ik heb in 1 maand al 3 monteurs gehad omdat mijn lijnsignaal fluctueert.

Ik moest via speedtest.net en upc.nl de snelheidstests doen:
De ene keer haal ik 60mbps de andere keer 30mbps of zelfs lager tot aan 25mbps (terwijl ik Fiber 60mbps heb)

Binnen monteur constateerde de lijn fluctuering en zei dat de buiten monteur de lijn moest testen.
Buiten monteur vervangt een hoofdkabel en constateerde dat UPC gewoon capped!!!!

Hij zei dat de lijn gewoon de volle 60mbps op dat moment had en ik haal met Usenet maar 3,3MBps *8 = 26,4mpbs max over de hele dag.

Ik heb sinds augustus vorig jaar last van dit en UPC blijft maar volhouden dat het niet aan traffic shaping doet.
Als dat zo is dan zou niemand in Amsterdam Zuidoost de volledige snelheid kunnen halen.

Maandenlang betalen we volle pond, maar ik krijg maar halve waarheid.

Ben gewoon van plan alle documenten bij ze op te vragen over mijn i-net abo, zodat als ik een rechtzaak wil aanspannen voor creditering ik alvast bewijs heb want ik word gek van het Nee verhaal van de helpdesk en het JA verhaal van de monteur zelf.
Ik zit verhaal bij www.coax.nl melden. Zij hebben al meerdere gesprekken en afspraken gemaakt met UPC over traphic shaping en mochten ze het toch toepassen gaan zij voor jou (lees: consument) naar de rechter.
Scheelt jou weer hoop geld.

Zie: http://www.coax.nl/news/index.php?NewsID=2396
Daarin staat hard dat UPC zegt niet te knijpen maar Coax altijd alles uitzoekt voor je of dat ook wel zo is.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers,

Ik heb de beslissing genomen om over te stappen naar UPC (eind Mei). Ik heb gekozen voor het 3in1 abonnement met 60 Fiber power, Onbeperkt telefonie & Dvdr royal. Ik had even geinformeerd en ze vertelde mij dat ik wel een modem kreeg maar dat die maar 2 internet aansluitingen heeft. Nou heb ik altijd alles graag gewoon bekabeld en niet wireless (behalve als ik een keer met me laptop wil). Nou heb ik dus meer aansluitingen nodig 2x PC, 1x Xbox, 1x Mediaspeler. Dus minstens 4 poorten, en ik had begrepen dat een switch niet werkt met UPC ? Dus de vraag luid dan welke router is het meest geschikt. Ik zag ook dat ze op de website van UPC wat aanboden maar misschien hebben jullie een beter idee.

Alvaste bedankt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05:13

Gaitman

The Real One

Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 14:16:
Beste tweakers,

Ik heb de beslissing genomen om over te stappen naar UPC (eind Mei). Ik heb gekozen voor het 3in1 abonnement met 60 Fiber power, Onbeperkt telefonie & Dvdr royal. Ik had even geinformeerd en ze vertelde mij dat ik wel een modem kreeg maar dat die maar 2 internet aansluitingen heeft. Nou heb ik altijd alles graag gewoon bekabeld en niet wireless (behalve als ik een keer met me laptop wil). Nou heb ik dus meer aansluitingen nodig 2x PC, 1x Xbox, 1x Mediaspeler. Dus minstens 4 poorten, en ik had begrepen dat een switch niet werkt met UPC ? Dus de vraag luid dan welke router is het meest geschikt. Ik zag ook dat ze op de website van UPC wat aanboden maar misschien hebben jullie een beter idee.

Alvaste bedankt !
Ik heb zelf de Netgear WNDR3700N in gebruikt. Die werkt perfect. Alleen poorten forwarden naar een andere poort werkt niet met de officiele firmware. Maar alternatieve firmware zijn ze al een heel eind mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 08-06 18:52
EDIT: nvm :)

[ Voor 97% gewijzigd door habermas op 21-04-2010 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tromp.et
  • Laatst online: 21-09 20:13
Ook hier sinds kort 60mbit via UPC. Hiervoor 30mbit. Ik download veel via usenet, en met de 30 mbit haalde ik 3,45MB/s wat prima is. Ik had ook gewoon een constante snelheid. Nu heb ik dus 60mbit. Alleen als ik nu iets download zwabbert het alle kanten op. Van 4,8MB/s tot 6,1 MB/s... Wat is hier de oorzaak van? Het ligt niet aan m'n usenet server, die is snel genoeg. Maar ook via de Speed Test van UPC krijg ik telkens andere snelheden...

Wat kan hier de oorzaak van zijn? UPC, Router, Bekabeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Verwijderd schreef op woensdag 21 april 2010 @ 14:16:
Beste tweakers,

Alvaste bedankt !
Ik heb achter het modem (heb ook FP60 in een 3-in-1 pakket) een WNR3500 hangen, werkt eveneens perfect.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
Tromp.et schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 15:26:
Ook hier sinds kort 60mbit via UPC. Hiervoor 30mbit. Ik download veel via usenet, en met de 30 mbit haalde ik 3,45MB/s wat prima is. Ik had ook gewoon een constante snelheid. Nu heb ik dus 60mbit. Alleen als ik nu iets download zwabbert het alle kanten op. Van 4,8MB/s tot 6,1 MB/s... Wat is hier de oorzaak van? Het ligt niet aan m'n usenet server, die is snel genoeg. Maar ook via de Speed Test van UPC krijg ik telkens andere snelheden...

In mijn ogen is wat jij ziet normaal. Het is een illusie te verwachten dat je een constante snelheid haalt, hoe hoog je theoretische snelheid ook is. Je bent afhankelijk van vele netwerkfactoren en niet alleen die van UPC. Steeds meer mensen nemen een snellere verbinding, dus ergens zal een bottleneck ontstaan. Om e.e.a. voor consumenten betaalbaar te houden is het voor aanbieders (web, usenetservers etc.) niet te doen hun verbinding evenredig te laten groeien aan de hogere bandbreedtes bij die consument. Ik ben zelf ook van 30 naar 60 overgestapt en haal ook lang niet altijd een strakke 6-7MB/sec vanaf nieuwsservers (XSNews en XLNed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Laatst online: 07:59

Jrz

––––––––––––

Vraagie:.. gebruikt upc een sip login op hun modems? (m.a.w. kan ik mijn relaxe voip telefoon gebruiken icm bijn beleuropa abo?)

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07:05
Nog meer mensen met problemen met UPC op het moment? Knal zojuist terug naar zo'n 20kb/sec down, 3kb/sec up and pings in games van rond de 5000... Laat staan de modem die er om de 15 minuten weer zo'n beetje mee kapt. Zal wel weer de 3e keer worden in de afgelopen 2 weken dat UPC er weer een zooitje van maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 19:53

KoffieNT

banaan

Tromp.et schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 15:26:

Kan zomaar zijn dat je hdd's (of een ander component) wat moeite hebben met deze snelheid. Een van mijn computers kan zonder problemen constant 10MB/s aan, maar een andere heeft met 5MB al enigszins moeite.

Scheelt ook veel als je tegelijkertijd aan het parren of uitpakken bent. (of filmpje kijkt, game speelt, etc)

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tromp.et
  • Laatst online: 21-09 20:13
KoffieNT schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 19:45:
[...]

Kan zomaar zijn dat je hdd's (of een ander component) wat moeite hebben met deze snelheid. Een van mijn computers kan zonder problemen constant 10MB/s aan, maar een andere heeft met 5MB al enigszins moeite.

Scheelt ook veel als je tegelijkertijd aan het parren of uitpakken bent. (of filmpje kijkt, game speelt, etc)
Neuh, m'n HD is het niet. Dat weet ik zeker. Dat zijn meerdere schijven in Raid 0 configuratie. En de pc deed verder niks, ook niet rarren of parren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03:13
Ik heb een vreemd probleem met de UPC DNS servers.

Mijn router is een Linksys WRT54G2. De DHCP server staat aan en de Static DNS 1 en Static DNS 2 staan respectievelijk ingesteld op 8.8.8.8 en 8.8.4.4. Dit zijn de DNS servers van Google.

Als ik echter het status scherm bekijk in mijn Linksys WRT54G2 zie ik het volgende staan:
DNS 1: 62.179.104.196
DNS 2: 213.46.228.196

Dit zijn de DNS servers van UPC, welke ik in het verleden heb ingesteld in de Linksys WRT54G2.
Ook bij een ipconfig /all krijg ik deze DNS servers voorgeschoteld.

Als ik handmatig de DNS servers op mijn computer aanpas naar de Google DNS servers, dan gebruikt hij wel netjes de Google DNS servers in plaats van de UPC DNS servers.

Zit het probleem nu in mijn router (dat hij op de een of andere manier de Google DNS servers niet pakt) of is het een bekend probleem dat UPC niet met Google DNS servers wil werken (al lijkt dat onwaarschijnlijk aangezien ik de DNS servers wel rechtstreeks op mijn computer kan wijzigen naar de Google DNS servers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
Tiuri schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 21:04:
Ik heb een vreemd probleem met de UPC DNS servers.

Mijn router is een Linksys WRT54G2. De DHCP server staat aan en de Static DNS 1 en Static DNS 2 staan respectievelijk ingesteld op 8.8.8.8 en 8.8.4.4. Dit zijn de DNS servers van Google.

Als ik echter het status scherm bekijk in mijn Linksys WRT54G2 zie ik het volgende staan:
DNS 1: 62.179.104.196
DNS 2: 213.46.228.196

Dit zijn de DNS servers van UPC, welke ik in het verleden heb ingesteld in de Linksys WRT54G2.
Ook bij een ipconfig /all krijg ik deze DNS servers voorgeschoteld.

Als ik handmatig de DNS servers op mijn computer aanpas naar de Google DNS servers, dan gebruikt hij wel netjes de Google DNS servers in plaats van de UPC DNS servers.

Zit het probleem nu in mijn router (dat hij op de een of andere manier de Google DNS servers niet pakt) of is het een bekend probleem dat UPC niet met Google DNS servers wil werken (al lijkt dat onwaarschijnlijk aangezien ik de DNS servers wel rechtstreeks op mijn computer kan wijzigen naar de Google DNS servers).
Probleem bleek toch in de Linksys te zitten. Na fictieve DNS servers te hebben toegevoegd (1.2.3.4 en 4.3.2.1) nam hij deze wel over, hierna kon ik wel overschakelen op de DNS servers van Google (die echt heel veel fijner dan die van UPC zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Tiuri schreef op zondag 25 april 2010 @ 17:38:
[...]

Probleem bleek toch in de Linksys te zitten. Na fictieve DNS servers te hebben toegevoegd (1.2.3.4 en 4.3.2.1) nam hij deze wel over, hierna kon ik wel overschakelen op de DNS servers van Google (die echt heel veel fijner dan die van UPC zijn).
Wat is het verschil tussen de DNS servers van UPC en google dan?

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Het is al een voordeel dat je bij het foutief intikken van een domein of zoekwoord (in Firefox) je niet die Made For Adsense pagina van UPC krijgt.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
tjtristan schreef op zondag 25 april 2010 @ 19:58:
[...]

Wat is het verschil tussen de DNS servers van UPC en google dan?
Je krijgt inderdaad geen reclame pagina van UPC meer te zien. Voor mijn gevoel 'reageert' een website ook sneller nadat ik de URL in de adresbalk heb geklopt maar ik heb dit niet doorgemeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
CrashOne schreef op zondag 25 april 2010 @ 22:14:
Het is al een voordeel dat je bij het foutief intikken van een domein of zoekwoord (in Firefox) je niet die Made For Adsense pagina van UPC krijgt.
Tiuri schreef op zondag 25 april 2010 @ 22:43:
[...]

Je krijgt inderdaad geen reclame pagina van UPC meer te zien. Voor mijn gevoel 'reageert' een website ook sneller nadat ik de URL in de adresbalk heb geklopt maar ik heb dit niet doorgemeten.
UPC heeft ook gewoon DNS servers die dat niet tonen. Er staat nota bene op die pagina een link met instructies hoe die in te stellen als je er geen behoefte aan hebt...

Wederom de vraag, wat is het verschil tussen de reclamevrije DNS-servers van UPC en die van Google...?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiuri
dion_b schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:39:
[...]

[...]

UPC heeft ook gewoon DNS servers die dat niet tonen. Er staat nota bene op die pagina een link met instructies hoe die in te stellen als je er geen behoefte aan hebt...

Wederom de vraag, wat is het verschil tussen de reclamevrije DNS-servers van UPC en die van Google...?
Daar ben ik mee bekend, zie ook de IP adressen van de UPC DNS servers die in mijn eerste post staan, dat zijn de reclame vrije DNS servers.

Het verschil voor mij (zoals gezegd, niet doorgemeten) is dat de boel vlotter reageert met de Google DNS servers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
ik heb de thomson TWG850 bij mij UPC abbo gekregen, maar ik ben op zoek naar de USB drivers. Heeft iemand die voor mij, cd heb ik niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Wat wil je exact doen- de meegeleverde USB WiFi NIC installeren op je PC? Of de modem via USB ipv ethernet (of WiFi) aansluiten?

Dat laatste is ten zeerste af te raden (USB 1.1 :X ), dat eerste gaat prima, iirc is het gewoon een RaLink RT2500USB geval, dus drivers kun je gewoon op de RaLink site vinden als ze al niet op die van Thomson staan.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-06-2024
Ik heb sinds gistermorgen geen internetverbinding meer. Ik zat gewoon rustig te werken toen de verbinding er ineens uitklapte. Toen ik in mijn meterkast keek (heb een Arris TM502 modem) zag ik dat alleen het power-lampje nog brande. Raar, want normaal probeert hij opnieuw verbinding te maken en zie je bijvoorbeeld het US lampje knipperen. Stekker van het modem eruit gehaald, er opnieuw in, en toen gebeurde er iets vreemds. In plaats van dat de lampje knipperen met een frequentie van 1 keer per seconde ongeveer gaan ze aan, en faden ze daarna heel langzaam weer uit (een seconde of 5 duurt dat). Vervolgens blijft alleen power branden, de rest doet niks. Welke lampjes aan gaan is iedere keer weer verschillend als ik het modem aanslinger. Resetknop ook geprobeerd, geen verschil. Kabel, UTP en RJ11 er uit gehaald, en opgestart, hetzelfde effect. Surfen naar het IP-adres van het modem geeft overigens een time-out, hij doet echt niks meer.
Heeft iemand van julie dat eerder meegemaakt? Ik gok dat mijn modem gewoon kaput is, maar voordat ik bij UPC een half uur in de wacht hang vraag ik het eerst hier even :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
Never mind. Ik kwam thuis en op magische wijze was internet ineens weer up en lijkt er niets aan de hand te zijn met het modem. Kan het toevallig zo wezen dat hij met een firmware-update of iets dergelijks bezig was en dat ik hem onderbroken heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Firmware update herken je doorgaans doordat power en online continu branden en TX en RX (send en receive, up en down of wat dan ook) knipperen. Dat klinkt niet als wat hier gebeurde.

Ik herken iig niet wat je schijft, het kan zijn dat je te ongeduldig steeds in gereset hebt in de eerste fase van booten van de modem, maar zo lang doet een TM502B ook niet over rebooten, dus ws iets anders. Wat? Geen idee...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
dion_b schreef op donderdag 29 april 2010 @ 19:42:
Firmware update herken je doorgaans doordat power en online continu branden en TX en RX (send en receive, up en down of wat dan ook) knipperen. Dat klinkt niet als wat hier gebeurde.

Ik herken iig niet wat je schijft, het kan zijn dat je te ongeduldig steeds in gereset hebt in de eerste fase van booten van de modem, maar zo lang doet een TM502B ook niet over rebooten, dus ws iets anders. Wat? Geen idee...
Het vreemdste vind ik nog wel dat er in het begin vaak lampjes aangingen die heel langzaam weer uitgingen, soms stotterend (iets feller, dan weer minder), etcetera. Het waren dan wel de lampjes die normaal zouden gaan knipperen bij het opstarten, maar dan echt 100 keer zo langzaam.. Zeer vreemd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 17:18
Wie heeft er bij UPC ook soms het probleem dat bepaalde sites niet werken. Caiw.nl doet het bv niet. En heel soms weer wel.

edit:
Sorry lag aan antivirus software

[ Voor 14% gewijzigd door Cabo op 29-04-2010 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intrepidity
Cabo schreef op donderdag 29 april 2010 @ 19:52:
Wie heeft er bij UPC ook soms het probleem dat bepaalde sites niet werken. Caiw.nl doet het bv niet. En heel soms weer wel.
Eerlijk gezegd nooit problemen mee, en de site die je noemt doet het hier ook prima (momenteel in ieder geval)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03 09:03
dion_b schreef op maandag 26 april 2010 @ 20:36:
Wat wil je exact doen- de meegeleverde USB WiFi NIC installeren op je PC? Of de modem via USB ipv ethernet (of WiFi) aansluiten?

Dat laatste is ten zeerste af te raden (USB 1.1 :X ), dat eerste gaat prima, iirc is het gewoon een RaLink RT2500USB geval, dus drivers kun je gewoon op de RaLink site vinden als ze al niet op die van Thomson staan.
ik wilde dus het 2e, maar als het USB 1.1 is, laat dan maar zitten :{
Ik wilde namelijk me laptop als router/wireless accespoint laten functioneren (puur om te leren enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Dat kun je toch ook prima doen via ethernet?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 07:45

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Nee he, alles afgesloten. Toch maar dat gezeik met automatische incasso aanzetten.
Met die illegale betalingstermijnen ga ik toch nooit op tijd zijn want zo goed let ik er niet op. :+

Gisteren stond het op hun rekening, volgens de telefoondienst is het nog niet verwerkt.
Hoe groot zullen mijn kansen zijn dat ik vanavond nog gewoon de herdenking kan kijken?

Straks maar eens bellen. :P

Edit:
Kleine kans dus, die stakkers kijken dus niet actief naar wat er voor geld binnen komt.
Twee tot drie dagen wachten voordat er überhaupt bekend is dat ik betaald heb, stelletje amateurs.
Ze zullen wel geen haast hebben met het heraansluiten van wanbetalers. ;)

[ Voor 25% gewijzigd door Gonadan op 04-05-2010 16:54 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Transferred: 50mb.bin 50,00 MB in 45,35 seconds (1,10 MB/s)
Transferred 1 file totaling 50,00 MB in 45,57 seconds (1,10 MB/s)
Test bestand van de FTP van XS4ALL. Altijd rond dit tijdstip kakt mijn verbinding (FP30) helemaal in. Bij jullie ook? Zal wel komen omdat het rond etenstijds is en iedereen net thuis is maar toch. 's Ochtends en 's avonds is het gewoon snel 3,3MB/sec. Dacht het over was met dat delen van die verbinding maar blijkbaar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gadver wat is mijn verbinding weer ondermaats.

Vanochtend kon ik niet internetten in bed (iPhone), toen ik opstond zag ik de kermis verlichting op het modem weer knipperen.

Net de hele tijd geprobeerd de boel te herstellen, maar de verbinding is erg instabiel (pagina's laden in Firefox lukt vaak niet). Zit nu maar te tetheren via Vodafone, zelfs dat is stukken sneller...

Ik geloof dat ik liever ADSL heb, het is niet zo snel (al haalde ik toch 14 Mbps wel) maar het ligt er véééél minder uit...

Ook is mijn huidige situatie stukken achteruit gegaan t.o.v. mijn vorige (Telfort + Eweka). Waar ik vroeger altijd ALLES compleet binnenhaalde weet SABnzbd+ nu niks meer zelf te doen omdat ik vaak met 10 corrupte rar's zit, welke al gouw 15 min. reparatietijd nodig hebben en een hoop inzet van mijn kant (rar's opnieuw los downloaden).

Hebben andere ook problemen (Barendrecht)???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 11:26:

Dordrecht maar lees hierboven. Het is nu nog steeds zo, download met 1,17Mb/sec. :'( Geen idee wat er aan de hand is..

edit: het is al beter :)
Transferred: 50mb.bin 50,00 MB in 18,86 seconds (2,65 MB/s)

[ Voor 15% gewijzigd door chim0 op 05-05-2010 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Gonadan schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 14:44:
[...]

Ze zullen wel geen haast hebben met het heraansluiten van wanbetalers. ;)
Jij had blijkbaar geen haast met betalen, waarom zouden zij dat wel moeten tonen met heraansluiten? :z
Verwijderd schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 11:26:
Gadver wat is mijn verbinding weer ondermaats.

Vanochtend kon ik niet internetten in bed (iPhone), toen ik opstond zag ik de kermis verlichting op het modem weer knipperen.

Net de hele tijd geprobeerd de boel te herstellen, maar de verbinding is erg instabiel (pagina's laden in Firefox lukt vaak niet). Zit nu maar te tetheren via Vodafone, zelfs dat is stukken sneller...

Ik geloof dat ik liever ADSL heb, het is niet zo snel (al haalde ik toch 14 Mbps wel) maar het ligt er véééél minder uit...

Ook is mijn huidige situatie stukken achteruit gegaan t.o.v. mijn vorige (Telfort + Eweka). Waar ik vroeger altijd ALLES compleet binnenhaalde weet SABnzbd+ nu niks meer zelf te doen omdat ik vaak met 10 corrupte rar's zit, welke al gouw 15 min. reparatietijd nodig hebben en een hoop inzet van mijn kant (rar's opnieuw los downloaden).
You can't change the wind, but you can adjust your sails

Blijkbaar is het signaal ergens buitenhuis ingestort. Kun je weinig aan doen. Maar hoeveel last jij daarvan hebt valt allicht wel te beperken. Waar staat bij jou de modem? Direct bij de eerste aansluiting met max 1 splitter ertussen? Dat optimalizeren kan het verschil betekenen tussen de eerste die eruit ligt en de laatste die online komt bij een grotere storing, en de laatste die eruit ligt en de eerste die online komt :)
Dit soort vraag snap ik nooit.

Stel dat ik die problemen ook had - wat had je eraan?
Stel dat ik die problemen niet heb - wat verandert dat?
chim0 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 11:33:
[...]

Dordrecht maar lees hierboven. Het is nu nog steeds zo, download met 1,17Mb/sec. :'( Geen idee wat er aan de hand is..

edit: het is al beter :)

[...]
Misschien handig om even een niveau dieper te gaan en te kijken *waarom* de snelheid lager is. Is er sprake van packetloss? Van hoge pingtijden? Treedt het op op meerdere protocollen of alleen op eentje? (met name verschil TCP en UDP kan verhelderend zijn). Als je weet wat er exact mis is, kun je beter inschatten waar het fout gaat, en dan ook beter zien of je er iets aan kunt doen, of een ander (je ISP, de partij die de server host...) er wat aan kan doen, of dat er niets aan gedaan kan worden.

[ Voor 21% gewijzigd door dion_b op 05-05-2010 12:21 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

dion_b schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 12:18:
Jij had blijkbaar geen haast met betalen, waarom zouden zij dat wel moeten tonen met heraansluiten? :z
Omdat ze wel haast hadden met afsluiten. ;)
Maar om eerlijk te zijn verwacht ik ook niet dat ze voor een 'wanbetaler' als ik gaan rennen hoor, ik hoopte alleen de herdenking op TV te kunnen volgen, nu maar via de radio gedaan.

Wat mij wel tegen de borst stuit is die betalingstermijnen van hun die wettelijk gezien gewoon te kort zijn, dan verlies je bij mij al snel wat krediet.
Verder snap ik niet waarom je met de huidige technologische vooruitgang nog zoveel handwerk moet doen om aan automatische incasso te komen, maar goed, straks gaat die brief op de post. Ben ik daar ook van af.
Dat ik dan geen facturen meer krijg neem ik maar voor lief, gaaf man zo'n monopoliepositie, tijd voor open markt op de kabel. ;)

Verder ben ik gewoon tevreden over UPC hoor maar hun voorwaarden zijn nogal wat discutabel.
Onderhand ben ik weer aangesloten dus dat doen ze nog redelijk snel. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Laatst online: 16-09 21:23

Jeroen V

yadda yadda yadda

Gonadan schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 12:55:
[...]

Maar om eerlijk te zijn verwacht ik ook niet dat ze voor een 'wanbetaler' als ik gaan rennen hoor,
Dat valt toch wel mee? Volgens mij is het niet zo dat ze direct afsluiten, maar pas als de tweede termijn ook niet op tijd is betaald toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jrz
  • Laatst online: 07:59

Jrz

––––––––––––

dion_b schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 12:18:
Dit soort vraag snap ik nooit.

Stel dat ik die problemen ook had - wat had je eraan?
Stel dat ik die problemen niet heb - wat verandert dat?
Dan weet je iig of het aan jou of aan upc ligt duh

Ennnnnnnnnn laat losssssssss.... https://github.com/jrz/container-shell (instant container met chroot op current directory)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Jeroen V schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:50:
Dat valt toch wel mee? Volgens mij is het niet zo dat ze direct afsluiten, maar pas als de tweede termijn ook niet op tijd is betaald toch?
Laat ik wel voorop stellen dat het gewoon mijn eigen schuld is, ik moet gewoon op tijd betalen.
Daar wil ik geen discussie over want dat is duidelijk.

Maar gezien het aantal herinneringen dat ik heb ontvangen en de betalingstermijn die UPC hanteert vind ik het wel snel.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

Jrz schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 12:09:
[...]

Zo ongeveer ja. Het kan een algemene storing zijn.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Gonadan schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 12:55:
[...]

Maar om eerlijk te zijn verwacht ik ook niet dat ze voor een 'wanbetaler' als ik gaan rennen hoor, ik hoopte alleen de herdenking op TV te kunnen volgen, nu maar via de radio gedaan.

Wat mij wel tegen de borst stuit is die betalingstermijnen van hun die wettelijk gezien gewoon te kort zijn, dan verlies je bij mij al snel wat krediet.
Verder snap ik niet waarom je met de huidige technologische vooruitgang nog zoveel handwerk moet doen om aan automatische incasso te komen, maar goed, straks gaat die brief op de post. Ben ik daar ook van af.
Dat ik dan geen facturen meer krijg neem ik maar voor lief, gaaf man zo'n monopoliepositie, tijd voor open markt op de kabel. ;)

Verder ben ik gewoon tevreden over UPC hoor maar hun voorwaarden zijn nogal wat discutabel.
Onderhand ben ik weer aangesloten dus dat doen ze nog redelijk snel. :)
Uhm wettelijk gezien? Dan neem ik aan dat er ook wel wat aangedaan zou worden door een consumentenbond of iets dergelijks?

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

MeNTaL_TO schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 15:12:
Uhm wettelijk gezien? Dan neem ik aan dat er ook wel wat aangedaan zou worden door een consumentenbond of iets dergelijks?
Genuanceerd: De wettelijke termijn is het dubbele van wat zij hanteren in de AV, zolang de AV het stelt is het toegestaan binnen het redelijke.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Jrz schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 12:09:
[...]

1) weet jij dan zo goed hoe hun netwerk in elkaar steekt dat als een willekeurige forumgenoot "Ja ik ook in $plaats" roept hij op dezelfde netwerkonderdelen zit als jij :? Ik zou het op basis daarvan iig niet durven zeggen :o
2) Ook al weet je zeker dat al je buren werkende verbindingen hebben en jij niet, wil dat nog niet zeggen dat het niet aan UPC ligt (losse kabel in de kast, modem verkeerd geprovisioned). Omgekeerd is het prima mogelijk dat meerdere mensen tegelijkertijd een probleem hebben die niet met UPC te maken heeft (denk aan een automatische router firmware update die mis gaat).

Je weet dus echt geen steek meer als een paar anderen roepen "ja ik ook" of "nee ik niet" dan als je de vraag niet stelt...

Het zou veel zinniger zijn om bijv de signaalwaardes van je modem te posten. Daar kun je een stuk meer info uit halen. Als een ander tegelijk met jou opeens maximaal staat te zenden en het is een beetje in de buurt, zegt dat al stukken meer :z

[ Voor 12% gewijzigd door dion_b op 06-05-2010 18:17 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
  • Laatst online: 13-07 16:27
ik word er gek van, verbinding valt elke keer totaal weg, soms wel 5 a 6 x per dag. ik haalde altijd 60mb/s met wifi en nu max 3.5 ook, erg vaag allemaal.

Router is Dlink Dir 655 icm met de EPC3000

van de modem page:
Current Software Revision epc3000-v303r2390-090629c
Firmware Name epc3000-v303r2390-090629c.p7b.signed
Firmware Build Time 20090629193925
Receive Power Level -5.6 dBmV -5.7 dBmV -6.8 dBmV -5.5 dBmV
Signal to Noise Ratio 34.5 dB 34.8 dB 34.6 dB 34.9 dB
Transmit Power Level 52.0 dBmV

ALLES valt weg trouwens, me broer zn laptop, de mijne, ps3

wired. noem het maar op.in het begin nergens last mee gehad maar de laatste 3 maanden is het echt knudde

edit: en de firmware is van 29/06/2009 als ik het goed zie? Kan ik die niet via upc upgraden?

En de netwerkkaart in me pcis de linksys WMP600N, me broer zegt dat sinds ik die kaart heb de problemen zijn begonnen maar dat lijkt me stug.

[ Voor 14% gewijzigd door Tiduz op 06-05-2010 23:18 ]

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bargemanos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-02 20:26
Weet je zeker dat je router niet een reboot doet of switch ofzo?
Tiduz schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 23:12:
ik word er gek van, verbinding valt elke keer totaal weg, soms wel 5 a 6 x per dag. ik haalde altijd 60mb/s met wifi en nu max 3.5 ook, erg vaag allemaal.

Router is Dlink Dir 655 icm met de EPC3000

van de modem page:
Current Software Revision epc3000-v303r2390-090629c
Firmware Name epc3000-v303r2390-090629c.p7b.signed
Firmware Build Time 20090629193925
Receive Power Level -5.6 dBmV -5.7 dBmV -6.8 dBmV -5.5 dBmV
Signal to Noise Ratio 34.5 dB 34.8 dB 34.6 dB 34.9 dB
Transmit Power Level 52.0 dBmV

ALLES valt weg trouwens, me broer zn laptop, de mijne, ps3

wired. noem het maar op.in het begin nergens last mee gehad maar de laatste 3 maanden is het echt knudde

edit: en de firmware is van 29/06/2009 als ik het goed zie? Kan ik die niet via upc upgraden?

uhuuummm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
Bargemanos schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 23:15:
Weet je zeker dat je router niet een reboot doet of switch ofzo?

[...]
Het lijkt er wel op want na een minuut of 2 komt het AP terug nadat die compleet verdwenen is, maar dan snap ik alsnog niet hoe dat kan? Ik heb alle onnodige dingen uitgezet zoals DNS Relay zodat die niet overbelast zal worden

maar misschien een domme vraag, is die FW ook niet al 11 maanden oud van de router? ik weet niet of er een nieuwere uit is maar als dat wel zo is wil ik hem er wel op :p

[ Voor 17% gewijzigd door Tiduz op 06-05-2010 23:20 ]

CPU: I5 6600K - Cooler: Noctua NH-D15S - RAM: 8GB Kingston HyperX Fury Black - GFX: GFX: MSI RTX 2070 Super - SSD: 250GB Samsung 850 Evo - Case: CoolerMaster CM Storm Stryker - PSU: Corsair RM750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bargemanos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-02 20:26
Deze versie zit er bij mij in: Firmware Version : 1.21EU, 2008/11/03

Word het apparaat niet te warm? (geen idee of er een thermische beveiliging inzit).
Tiduz schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 23:19:
[...]

Het lijkt er wel op want na een minuut of 2 komt het AP terug nadat die compleet verdwenen is, maar dan snap ik alsnog niet hoe dat kan? Ik heb alle onnodige dingen uitgezet zoals DNS Relay zodat die niet overbelast zal worden

maar misschien een domme vraag, is die FW ook niet al 11 maanden oud van de router? ik weet niet of er een nieuwere uit is maar als dat wel zo is wil ik hem er wel op :p

uhuuummm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
ze voelen niet echt super warm aan, ik begin de hoop onderhand op te geven, want stel je voor dat ik weer een euro of 100 aan een router besteed en het helpt niet dan is dat ook weer weggegooid geld.

moet toch maar even goed onderzoek doen

edit: de WRT610N lijkt me eigenlijk wel aantrekkelijk, 2.4 en 5ghz

[ Voor 12% gewijzigd door Tiduz op 06-05-2010 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Die signaalwaardes in de modem zijn prima, DS Rx (Recieve Power) tussen de +10 en -10, DS SNR dik boven de 33.5dB, US Tx (Transmit Power) overtuigend onder de 55dBmV.

Simpele manier om router uit te sluiten: even tijdelijk (nachtje oid) een PC direct op modem aansluiten en kijken wat dan gebeurt. Als het net zo goed brak is, is je router onschuldig. Is het dan wel goed, dan wijst het nogal richting router.
Niet vergeten je modem te resetten voor je je PC aansluit, er kan maar 1 apparaat per boot een IP adres krjigen :z

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
ik ga morgen eerst is die pc met het linksys pcie kaartje niet gebruiken, zien of dat het veroorzaakt, na wat googlen blijk de wmp600n toch best wel een probleemkaartje te zijn! zo had ikmet de standaard drivers al het probleem dat die films liet stotteren, moest ralink driver gebruiken om dat te verhelpen, maar las dat er ook lag spike problemen mee zijn, en dat zie ik ook in mirc. misschien dat ik gek ben maar het lijkt allemaal wel te kloppen

nu mn broer het eerst zei dacht ik dat kan nooit, maar nu ik er zelf over nadenk klopt het best dat het begonnen is toen ik dat kaartje gebruikte, als dit wel het probleem blijkt te zijn hoor ik graag of dit een van de beste is?

http://azerty.nl/producte...2-11g-802-11n-draft-.html

als er iemand een betere weet voor upc fiberpower 90 hoor ik het graag

[ Voor 22% gewijzigd door Tiduz op 07-05-2010 05:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Ja- deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.xicomputer.com/products/prodimages/Intel_PRO1000-CT.jpg

Je probleem is niet dat je NIC gaar is, maar dat WiFi simpelweg ongeschikt is voor een high-performance vaste verbinding :o

WiFi-n levert in het beste geval misschien 120Mb/s op, maar dat is met dual-band 40MHz kanalen op ongeveer drie tot vijf meter afstand zonder enige vorm van interferentie en zonder muren en vloeren ertussen. In een normale huissituatie mag je (als je router/AP in de woonkamer staat) van geluk spreken als je 50Mb/s haalt met een laptop op de bank en dat je überhaupt een stabiele verbinding hebt op andere verdiepingen, met misschien 20-30Mb/s.

Als je betrouwbaar 90Mb/s wilt halen, UTP gebruiken.

Dat wil niet zeggen dat je met je huidige hardware niet betere waardes kunt krijgen.

Tips:
  • zorg dat kanaalbreedte in de router op 40MHz staat ingesteld (20MHz is vaak default)
  • kijk welke WiFi kanalen vrij zijn. Bedenk dat bij 2.4GHz de kanalen twee naar boven en beneden overlappen, dus als 1 bezet is, is 6 de volgende vrije (en 11 de volgende daarna) :o
  • Let op antenne-orientatie. Zorg dat de antennes op de router niet direct richting je PC wijzen. Ga spelen met de orientatie van de antenne van de NIC in je PC. Het kan het verschil maken tussen 10 en 90Mb/s, en tussen een onbetrouwbare en een betrouwbare verbinding.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
Bedankt voor de tips! het probleem met de wifi is dat ik nog bij mn ouders woon :P

en de kabelaansluiting zit bij hun op de slaapkamer, ik mag geen gaten in de muren boren voor een ethernet kabel haha

ik heb wel tv op me kamer met antenne, maar volgens mij is de upc modem op een andere aansluiting? is een beetje verwarrend want ik heb zelf die hoofdaansluiting nooit gezien (zit een kast voor) maar als het gewoon een coax tv aansluiting is dan zou ik de router/modem op me kam er kunnen zetten. had er al een beetje over gegoogled maar kan niet echt een foto/info over die hoofdaansluiting vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Tiduz schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 22:50:
Bedankt voor de tips! het probleem met de wifi is dat ik nog bij mn ouders woon :P

en de kabelaansluiting zit bij hun op de slaapkamer, ik mag geen gaten in de muren boren voor een ethernet kabel haha
UTP kun je ook gewoon langs het plint leggen hoor - of onderlangs door het kruipruimte, boven langs het plafond (vandaag nog gezien in een uiterst luxe 8-kamerappartement van een echtpaar die absoluut niet wilden praten over boren) of... of...

Gek genoeg konden vrijwel alle Tweakers 5 jaar terug toen niemand WiFi had bedraad online komen. Maar nu kan dat opeens niet meer :? Waar een wil is, is een weg, en als je die weg gevonden hebt kan er een UTP kabel overheen :+
ik heb wel tv op me kamer met antenne, maar volgens mij is de upc modem op een andere aansluiting? is een beetje verwarrend want ik heb zelf die hoofdaansluiting nooit gezien (zit een kast voor) maar als het gewoon een coax tv aansluiting is dan zou ik de router/modem op me kam er kunnen zetten. had er al een beetje over gegoogled maar kan niet echt een foto/info over die hoofdaansluiting vinden
Als je TV met een antenne werkt (Digitenne?) heb je dus geen kabelaansluiting op je kamer. De kabelmodem kan niet draadloos werken, dus gaat dat niet lukken :z

Misschien druk je je wat onhandig uit en bedoel je aan te geven dat er al een coaxaansluiting op jouw kamer is. Dan is het ingewikkelder. De kabelmodem hoort namelijk op de eerste kabelaansluiting in huis te worden aangesloten - dat ivm goed signaal. De vraag is of die eerste aansluiting echt op hun slaapkamer zit - normaliter is het bij nieuwere woningen altijd in de meterkast en bij oudere woningen op de begane grond aan de voorkant van het huis.

Misschien dat jullie op BG een slaapkamer hebben, maar het klinkt alsof de modem nu al niet op de juiste plek zit. In dat geval zou het eigenlijk sowieso richting meterkast moeten, met UTP binnenhuis (kabellengte en splitters zijn funest voor DOCSISsignaal over coax, maar ethernet over UTP en switches kun je bij benadering onbeperkt gebruiken). Je zou het dan ongestraft naar jouw kamer kunnen verplaatsen.
Hou er sowieso wel rekening mee dat UPC kan eisen dat je de modem bij problemen op de eerste aansluiting moet aansluiten voor zij in actie komen - en terecht, want jouw binnenhuisbekabeling is niet hun verantwoordelijkheid.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 01:34:
[...]

UTP kun je ook gewoon langs het plint leggen hoor - of onderlangs door het kruipruimte, boven langs het plafond (vandaag nog gezien in een uiterst luxe 8-kamerappartement van een echtpaar die absoluut niet wilden praten over boren) of... of...

Gek genoeg konden vrijwel alle Tweakers 5 jaar terug toen niemand WiFi had bedraad online komen. Maar nu kan dat opeens niet meer :? Waar een wil is, is een weg, en als je die weg gevonden hebt kan er een UTP kabel overheen :+
Vroeger stond er 1 PC in een huishouden :)
Misschien meer, maar het was in ieder geval een vaste plek.
Met de opkomst van de laptop moest iedereen overal ineens achter de computer, en dus ook online.
Tegenwoordig gaat men zelfs de hele wereld rond met een internet verbinding(iphone ed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Ik heb twee weken geleden een abonnement afgesloten, week later kwam het modem binnen. Ding aangesloten en het werkte meteen, geen enkel probleem! Zelfs de snelheid is in een keer goed! Na een week lang een log bijgehouden te hebben heb ik 0% packetloss. Ik snap er helemaal niets van.
Doe ik iets fout? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dinkelover
  • Laatst online: 10-09 22:01
Tiduz schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 22:50:

Als aanvulling op dion-b, ben het helemaal met hem eens, maar als je draadloze issues hebt én daar per se mee moet werken... je hebt toch neem ik aan verschillende kanalen geprobeerd? Je aanwijzingen duiden daar sterk op, heeft goed gewerkt en alle devices (draadloos) hebben er last van. Ten minste, ik neem aan dat het met dual-band nog steeds kan storen als een buurman op het zelfde kanaal zit.

Ik ben ook erg benieuwd, heb net de Cisco EPC3212 gekregen en geinstalleerd, omdat ik van FP25 naar FP60 ga. Ik merk nu dat die Cisco in ieder geval strakker die 25 Mbit kan leveren dan m'n vorige Arris, maar na 2 uur heb ik nog geen 60 Mbit. Ik wacht nog maar even geduldig. Overigens haal ik met mijn Belkin n+ router (geen dual band?) zonder problemen 25 Mbit draadloos en lokaal verkeer gaat soms 50Mb en soms 90Mb naar m'n NAS. Dus ben ook erg benieuwd naar de draadloze prestaties als ik wel 60Mb heb, hoop toch die 60 redelijk te kunnen halen. Is het trouwens normaal dat de speedtest ín de Cisco webinterface aangeeft "Service is not available!"?

Ik hoor trouwens veel goede ervaringen met deze router, heeft ook een zacht prijsje.

edit: UPC maar ff gebeld, oude modem gedeactiveerd en minuutje later had ik al 60 Mbit en na even testen, ik haal net als bekabeld vrijwel strak 6,9 MB/s draadloos met mijn Belkin router. Dus ook die is gelukkig geschikt!! :)

[ Voor 9% gewijzigd door dinkelover op 08-05-2010 15:57 . Reden: FB = FP natuurlijk ]

pepernooot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 01:56:
[...]

Vroeger stond er 1 PC in een huishouden :)
Misschien meer, maar het was in ieder geval een vaste plek.
Speak for yourself

Ook al laat ik mezelf en vergelijkbare geeks buiten beschouwing, als ik kijk naar familieleden en non-techie vrienden was het al jaren terug volstrekt normaal dat op werkkamer van pa/ma een PC stond met UTP ertussen, in elke kinderkamer een PC en dat er in de woonkamer een losse UTP lag voor als er met laptop gewerkt moest worden.

Pak een willekeurige topic uit 2003 ofzo uit NT erbij, dan kom je dat allemaal tegen.
Met de opkomst van de laptop moest iedereen overal ineens achter de computer, en dus ook online.
Tegenwoordig gaat men zelfs de hele wereld rond met een internet verbinding(iphone ed)
Met een iPhone klaag je (hopelijk...) niet over de behaalde snelheden. Mbt vaste PCs blijf ik erbij: de infra die 5 jaar terug normaal was, werkt nu nog steeds prima (iig tot je >100Mb/s gaat). Ook voor de mensen die toen nog in het stenen tijdperk zitten zou het werken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tiduz
bedankt voor de uitleg, ja ik heb al wifi channels geprobeerd, kreeg toen ook 60mbps wireless dus ik was blij, maar misschien dat er meer mensen met wifi zijn nu dan 3 maanden geleden :P

Ik ga maar is kijken of ik het niet wired kan krijgen (Ikzelf prefer ook wired maar moet even uitvogelen hoe ik ze dan kan overtuigen en alles regelen)

Bedankt voor het zetje en de uitleg ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21-09 17:44
jadjong schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 14:39:
Ik heb twee weken geleden een abonnement afgesloten, week later kwam het modem binnen. Ding aangesloten en het werkte meteen, geen enkel probleem! Zelfs de snelheid is in een keer goed! Na een week lang een log bijgehouden te hebben heb ik 0% packetloss. Ik snap er helemaal niets van.
Doe ik iets fout? 8)7
Je zou brakke kabels kunnen regelen, of wat extra splitters ertussen? Misschien ervaar je dan wel de problemen net als somige anderen? Anders zou ik het zo 123 niet weten :P

Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben over het internet van UPC. Anderhalf jaar geleden in mijn nieuwe huis voor UPC gegaan. Spul aangesloten, nog geen enkel probleem ondervonden. Geen storing of wat dan ook.
Ik heb dus ook helaas geen problemen mogen ervaren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wil binnenkort toch echt gaan overstappen naar een XL-pakket van UPC. Zit nu bij Telfort met telefonie.

Als bestaande klant bij UPC (Standaard DTV), wat kan ik het beste doen? Opbellen naar de klantenservice? Online afsluiten of in een winkel langsgaan?

En nummerportering door UPC laten doen en dan zelf ADSL opzeggen? Of UPC alles laten regelen?

Wat is handig om te doen?

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Langs de winkel gaan. Daar kun je direct het installatiepakket meekrijgen, ipv dat je daar een niet nader gespecifieerde tijd op moet wachten, de postbode het vervolgens aanbiedt op moment dat je niet thuis bent en je tenslotte alsnog tijdens kantooruren naar de postkantoor moet ervoor :p

Mbt nummerportering en opzegging ADSL - ik zou eerst nog een stapje verder terug doen: wil je überhaupt vaste telefonie blijven gebruiken, ipv volledig op eigen VoIP systeem over te gaan (of zoals ik alleen mobiel bellen)?

Pas als je daar "ja" op wilt zeggen wordt het relevant om over nummerportering na te denken. Portering moet iig door de in-porterende partij (hier UPC) gedaan worden. Internet opzegging kun je zowel door UPC als zelf laten doen. ik heb er geen ervaring mee, maar m'n vooroordeel zou zijn om het lekker zelf te doen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Langs de winkel gaan vind ik het prettigst. Zo mogelijk krijg je meteen de apparatuur mee, je hoeft niet in een eventuele wachtrij te staan en je hebt gewoon even persoonlijk contact, wat ook altijd wel goed voelt, vind ik. En anders zou ik bellen met de klantenservice. Online aanmelden kan wel, maar als UPC nog vragen heeft kunnen die niet meteen worden gesteld en dat vertraagt het alleen maar. Als je in de winkel bent of iemand aan de lijn hebt, weet je meteen waar je aan toe bent, hoe lang het kan duren voor het werkt etc.

NIET zelf je telefoonlijn opzeggen! Als je de lijn zelf opzegt, kan UPC het nummer niet meer porteren. UPC regelt de opzegging. Naderhand is het misschien wel verstandig om voor de zekerheid nog even met je huidige provider te bellen om te verifieren of alles goed is opgezegd.

[ Voor 10% gewijzigd door Bergen op 09-05-2010 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik ga wel langs de winkel en neem wel een nieuw telefoonnummer. Dan zeg ik gewoon m'n ADSL apart op. Telefoon gebruik ik zelf bijna nooit, m'n vrouw wel om gebeld te worden door familie.

Dit past meer in het tv-gedeelte, maar ik heb nog een standaard mediabox en wil zo'n DVR. Wat moet ik met die oude doen? Alvast meenemen naar de winkel? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Als je vrouw gebeld wordt door de familie lijkt het me handig om toch nummerportering te doen. Kost niets, is als het goed is niet ingewikkelder dan een formuliertje die je bij het installatiepakket meekrijgt in te vullen. Scheelt het doorgeven van nieuwe info aan al die lui.

Mbt DTV: ze nemen in de winkels niets in, dus dat zal sowieso per post moeten. Evt kun je de oude wel als tweede houden en een nieuwe erbij nemen, dat kan ws wel in de winkel.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Nieuw nummer doorgeven is niet zo'n probleem.

Welk kabelmodem levert UPC tegenwoordig eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21-09 11:47

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica