UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 38 ... 103 Laatste
Acties:
  • 804.979 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:57

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
rabor schreef op maandag 15 maart 2010 @ 21:49:
[...]
DE oplossing momenteel is de Draytek Vigor 2920(n):

http://www.draytek.nl/pages/producten/2920/main.htm

2920n - http://www.duiverman.nl/w...an_security_router_v2920n
2920 - http://www.duiverman.nl/w...wan_security_router_v2920

..maar ook de 2130(n) is een prima apparaatje - alleen heeft die een firmware-update nodig, maar die schijnt eraan te komen..:

http://www.draytek.nl/pages/producten/2130/main.htm

2130n - http://www.duiverman.nl/w...eed_gigabit_router_v2130n
2130 - http://www.duiverman.nl/w...peed_gigabit_router_v2130

Bekabeld kunnen ze beiden met gemak 120mbit aan, maar via wifi zul je genoegen moeten nemen met ongeveer de helft.
Pff, zal wel goed zijn, maar dat is dure meuk :o

Je kunt tegenwoordig voor EUR 50 al een router kopen die 120Mb/s aankan (Netgear WNR3500v2, Sitecom WL-306 als je hem nog kunt vinden etc). Die Drayteks kunnen veel meer, maar tenzij je gaat VPNnen enzo is de meerwaarde voor de gemiddelde gebruiker nihil.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01:43

paQ

ik heb vandaag mijn alles in 1 pakket opgehaald in de UPC winkel.
HD DVR geinstalleerd, geupdate en nu staat er dat de instalaltie nog afgerond moet worden. VOlgens de helpdesk kan dit een dag duren :{

anyway, dan het internet maar (daar wist de hepdesk niets over te vertellen)
Aansluiten en na een minuut of 4 branden alle lampjes, alleen het LINK ledje blijft knipperen.
Lijkt me overigens wel dat ik gewoon verbinding heb toch :?
Krijg alleen niks terug in explorer...

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Link lampje hoort ook te knipperen, is een teken dat er een data verbinding is. Krijg je wel IP etcc??

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

inmiddels werkt alles :)
En die HD kanalen zijn echt yummie :9

wat echt zuigt (!) is dat je niet zelf je guide indeling kunt maken, en vooral kanalen kunt weglaten waarop je toch geen servcie hebt. Of kanaalindeling wijzigen bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Je kan wel gedeeltelijk de kanalen instellen door gebruik te maken van 'favorieten'
Het is wat onhandig gemaakt, maar hiermee kun je wel redelijk makkelijk door de kanalen zappen die jij wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChillerBG
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 25-07 12:07
Nieuwe router lijkt wel goed zijn werkt te doen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
backup:/home/smilie# wget http://ns0.multikabel.net/100mb.nul
--2010-03-17 00:08:07--  http://ns0.multikabel.net/100mb.nul
Resolving ns0.multikabel.net... 213.206.89.181
Connecting to ns0.multikabel.net|213.206.89.181|:80... connected.
HTTP request sent, awaiting response... 200 OK
Length: 104857600 (100M) [text/plain]
Saving to: `100mb.nul'

100%[=====================================================================================================================================================================>] 104,857,600 10.9M/s   in 9.9s    

2010-03-17 00:08:17 (10.1 MB/s) - `100mb.nul' saved [104857600/104857600]

100 MB bestand in net onder 10 seconden.

Dit is echter niet bij alle test sites wel zo, maar goed - ik kan hiermee wel leven :P

Dank voor hulp ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nu met een 30-3 abbo op mijn draadloos netwerk met een 54g router. Is het nou zinvol om een N draadloze router te kopen? De upc speedtest haalt nu 16 en ik download torrents met 1-1.8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:39
Weet iemand of je digitale tv en internet kan opzeggen en wel het analoge signaal houden?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 08:17:
Ik zit nu met een 30-3 abbo op mijn draadloos netwerk met een 54g router. Is het nou zinvol om een N draadloze router te kopen? De upc speedtest haalt nu 16 en ik download torrents met 1-1.8.
Ja en nee. WiFi-g kan onder perfecte omstandigheden theoretisch niet meer dan 24Mb/s halen, wat dus minder is dan je 30Mb/s. WiFi-n kan theoretisch iets meer dan 100Mb/s halen, waardoor je onder optimale omstandigheden wel goed zit met je 30Mb/s. Maar gezien hoeveel WiFi-netwerken tegenwoordig allemaal in de lucht hangen en hoeveel erbij komen is geen enkele performance gegarandeerd te noemen.

Als je zeker wilt weten dat je goede snelheden haalt en blijft halen wat dan ook de buren doen, wil je gewoon bedraad werken, punt :o

Wil je koste wat kost wel draadloos werken, zorg dan voor een router en adapter die op 5GHz kan werken ipv alleen op 2.4GHz, aangezien het op 5GHz een stuk minder druk is. Nadeel van 5GHz is weer dat het bereik korter is. Elk voordeel heb z'n nadeel :z

Overigens zou je met torrents dezelfde snelheid moeten kunnen halen als met de speedtest, als je maar 1/10 van die snelheid haalt is echt iets verkeerd ingesteld in je torrent client, of je bent gewoon erg obscure zaken met een kleine swarm aan het binnenhalen.
MrAngry schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 09:25:
Weet iemand of je digitale tv en internet kan opzeggen en wel het analoge signaal houden?
Laten we het even omdraaien: waarom denk je in vredesnaam dat dat niet zou kunnen :?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Omdat ik op dit moment het gevoel heb dat UPC helemaal niks kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
MrAngry schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 10:35:
Omdat ik op dit moment het gevoel heb dat UPC helemaal niks kan.
Nou, als je echt geen vertrouwen heb, zeg alles op. Zonder vertrouwen wil je gewoon geen (zakelijke) relatie hebben.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
Het blijkt dat als je probeert om UPC telefonisch op te zeggen je ineens wel zeer competente mensen aan de lijn krijgt en alles wat dagen eerder volstrekt onmogelijk was wel kan. Resultaat: Internet binnen een dag gefixed.
Dus kies voor opzeggen in het telefonische menu volgende keer dat je een probleem hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 12:55
Hoe is de algemene tendens hier mbt UPC?

Aangezien er binnenkort verhuisd gaat worden ben ik me aan het oriënteren op de markt.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Mijn ervaring met UPC is positief.

Van eind '02 tot midden '06 en vanaf juli '09 heb ik alleen internet van UPC, en heb alleen problemen gehad bij regionale/landelijke storingen.

Dat ik tussentijds 3 jaar ADSL heb gehad bleek achteraf aan een gesloopt wijkverdelingspunt te liggen. Na 'n tijd vage problemen gehad te hebben (ook mijn buren hadden die problemen) stapte ik over, en net na de overstap zag ik 'n paar UPC monteurs dat verdeelpunt vervangen. :/

Na de invoering van Fiber Power werd de keus voor weer UPC ineens erg logisch. ;) Van 8 Mbit down/1 Mbit up naar 60 Mbit down/6 Mbit up gaan is _/-\o_.

Ik heb 'n gewoon huisje, btw. Ik ken mensen die in een flat wonen waar de kabels erg brak zijn aangelegd, die hebben dus niets als problemen.

Als je dus verhuisd naar een flat dan is het aan te raden om de kabelaansluiting en de aanleg van het kabelnetwerk in het gebouw eens goed te checken.
De andere bewoners even vragen om hun ervaringen met UPC kan ook leerzaam zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
Het gaat om nieuwbouw, dus ik mag er vanuit gaan dat dat allemaal wel in orde is hoop ik :).

Bedankt voor je reactie.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

XBOXCenturion schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 10:25:
Het gaat om nieuwbouw, dus ik mag er vanuit gaan dat dat allemaal wel in orde is hoop ik :).

Bedankt voor je reactie.
Reken daar niet volledig op. Bij mij bleek de inkomende lijn een probleem te hebben in de meterkast.
Gelukkig kwam de 3de monteur daar achter :)
Sinds dien perfect digitaal beeld :)

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
Een andere vraag, mocht ik meerdere televisies in huis willen hebben, dan kan ik er slecht 1 standaard aan het digitale televisiesignaal koppelen? De andere moeten dan analoog kijken?

En als er televisie wordt gekeken via de kabel, gaat dit dan ten koste van het internet via de kabel?

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

XBOXCenturion schreef op vrijdag 19 maart 2010 @ 11:16:
Een andere vraag, mocht ik meerdere televisies in huis willen hebben, dan kan ik er slecht 1 standaard aan het digitale televisiesignaal koppelen? De andere moeten dan analoog kijken?

En als er televisie wordt gekeken via de kabel, gaat dit dan ten koste van het internet via de kabel?
je kunt additionele ontvangers krijgen

en nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-09 06:33
heb een probleem met me modem van cisco ( 60 mb upc fiber abbo)

2 weken besteld en nog geen internet , Het gaat om de volgende probleem

modem aanzetten springt alles op groen en weer uit . ( dit blijft zo)

na 10 keer dit gedaan te hebben . en de modem weer aanzet ,springt alles in een keer op groen
zonder te knipperen . Reset gedaan niks werkt iemand een idee?

Maandag komt de monteur gelukkig maar had liever dit weekend nog internet gehad. ook heb ik een
modem geleend van iemand die hij even niet gebruikt het gaat om de modem van arris. Deze werkt wel
en alle lampjes gaan netjes branden alleen de LINK blijft knipperen . Ik krijg alleen maar lokaal internet
is het niet mogelijk met een arris modem internet te krijgen ( 60 mpbs fiber power) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Internet lag er net weer uit (vanmiddag zeer onstabiel in snelheid). Ik snap het echt niet. We zitten al aan onze derde modem en toch valt het internet dus weer uit. Gelukkig doet hij het nu weer en niet dat het er weer dagen uit ligt. Vreemde is dat TV altijd blijft werken bij ons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Laatst online: 17:39

rob_erwt

What does this button do?

Ik ga verhuizen van Ziggo gebied naar UPC gebied en nu had ik een vraagje: is het ook mogelijk om mijn pricewatch: Samsung DCB-P850R te gebruiken met een UPC aansluiting?

Ik heb de klantenservice van UPC al gemaild en die zeiden dat de decoder 'niet ondersteund wordt'. Betekent dit dat het ook echt niet gaat werken of werkt het stiekem wel maar bieden ze gewoon geen ondersteuning indien er problemen zijn? Iemand hier ervaring mee?

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20:59
Een vriend van me belde me net met de vraag of ik wist van Stadium ofzo? Hij zit bij UPC en heeft brieven gekregen met iets over Stadium, dat ie daarop overgaat ofzo. Weet iemand hier iets van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 20:00
Die DCB-P850R gaat niet werken

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

chim0 schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 09:36:
Een vriend van me belde me net met de vraag of ik wist van Stadium ofzo? Hij zit bij UPC en heeft brieven gekregen met iets over Stadium, dat ie daarop overgaat ofzo. Weet iemand hier iets van?
Als hij daar werkt en brieven heeft gezien dan zou hij toch meer moeten weten?

Ik ken maar 1 Stadium van UPC en dat staat in Graz (Oostenrijk) en heette voordien Arnold Schwarzenegger-Stadium :)

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:02
Guardian Angel schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 12:25:
[...]

Als hij daar werkt en brieven heeft gezien dan zou hij toch meer moeten weten?
Ik denk dat chim0 bedoelt dat hij klant bij UPC is. ;)

Wat betreft de DCB-P850R, dat gaat inderdaad niet werken. Er is overigens een topic over UPC Digital TV: UPC Digital TV - Deel 6 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers,

Ik zit te denken om over te stappen van Tele2 naar UPC. Dit omdat Tele2 mij geen hoger abonnement kan aanbieden dan tot 20 MB/s en er ook helaas maar 10.5 MB/s binnen komt. (fiberespeed is niet beschikbaar van tele2). Nou kan UPC veel hogere abonnementen aanbieden. Het zou dan gaan om het abonnement UPC Fiberpower 60. Maar ik heb natuurlijk ook al de verhalen gelezen over dat ze de verbinding afknijpen als je bijvoorbeeld nieuwsgroepen gebruikt. Is dit nog steeds geval ? En leveren ze werkelijk 60Mbps of hangt dit ook weer van verschillende factoren af ? Ik ben overigens woonachtig in Alkmaar (Oudorp). Alvast bedankt voor de informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Beide vragen zijn al al minstens 5x in dit topic beantwoord :)

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:46
Ja ze leveren 60Mbps en die kun je ook gebruiken.

Wel even op de volgende dingen letten:
- Nieuwsgroepen worden niet meer afgeknepen, echter eweka heeft een te volle lijn met UPC (even in het midden gelaten aan wie dit ligt)
- Indien je nog windows XP gebruikt heb je de optimizer nodig op de UPC website te downloaden.
- Schaf niet het draadloze modem router aan, koop zelf een goede losse router en verwacht geen router ondersteuning vanuit upc (jaja staat wel op site, maar neem het van mij aan) uiteraard helpt UPC je wel indien je modem problemen hebt.
- Je modem mag minimaal 0,5 meten van het hoofdaansluitpunt in je woning, anders last van uitvallen en traag internet.

Extra tips:
- Maak geen gebruik van de overstap service dit gaat nog wel eens mis, je kunt dit ook prima zelf beeindigen. (oude abbo word bijv. niet opgezegd waardoor je 2x internet betaald en je tel nummer niet geporteerd kan worden, even in het midden gelaten aan wie dit ligt UPC vs oude provider)
- Draadloos haal je vaak minder, dit is afhankelijk van je router/pc (goede router is echt noodzakelijk voor 60Mbps)
- Laat geen monteur komen als je het ook zelf kan, wachten op aansluiting duurt onnodig langer en monteur steekt alleen kabels in. Mocht er iets mis zijn, dan moet er toch een 2e monteur komen. (mocht je nu zelf niet begrijpen hoe je het moet aansluiten dan kun je zeker een monteur laten komen)

[ Voor 3% gewijzigd door RVE_NL op 20-03-2010 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 19:53

KoffieNT

banaan

RVE_NL schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 18:12:
Extra tips:
- Maak geen gebruik van de overstap service dit gaat nog wel eens mis, je kunt dit ook prima zelf beeindigen. (oude abbo word bijv. niet opgezegd waardoor je 2x internet betaald en je tel nummer niet geporteerd kan worden, even in het midden gelaten aan wie dit ligt UPC vs oude provider)
Is Tele2 kabel of ADSL? In het geval van ADSL kan hij beter het UPC (Kabel)-abo een weekje langs Tele2 laten draaien. Mocht UPC (goh, verassing) het niet meteen (goed) doen, heft hij iig nog adsl-internet.
Als Tele2 kabel is zou ik het inderdaad opzeggen, en na een paar dagen UPC aanvragen.

Dat telefoonnummer overzetten is bij mij thuis helemaal een gaar drama, pas na 2 weken kreeg ik mn oude nummer weer terug, en pas na een maand werd het (weer) op geheim gezet.

Niewsgroepen: Hitnews is aan te raden, constant maximale snelheid. (Ik heb ook een lange tijd Eweka gehad)
Enige nadeel waar ik van de week achter kwam is dat ze 200 dagen retentie hebben, Eweka een stuk langer.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:46
KoffieNT schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 18:19:
[...]

Is Tele2 kabel of ADSL? In het geval van ADSL kan hij beter het UPC (Kabel)-abo een weekje langs Tele2 laten draaien. Mocht UPC (goh, verassing) het niet meteen (goed) doen, heft hij iig nog adsl-internet.
Als Tele2 kabel is zou ik het inderdaad opzeggen, en na een paar dagen UPC aanvragen.

Dat telefoonnummer overzetten is bij mij thuis helemaal een gaar drama, pas na 2 weken kreeg ik mn oude nummer weer terug, en pas na een maand werd het (weer) op geheim gezet.

Niewsgroepen: Hitnews is aan te raden, constant maximale snelheid. (Ik heb ook een lange tijd Eweka gehad)
Enige nadeel waar ik van de week achter kwam is dat ze 200 dagen retentie hebben, Eweka een stuk langer.
Tele2 is ADSL (onder welke steen ben jij vandaan gekropen dan ;) ) maar je hebt gelijk, goede tip:

- Laat je Tele2 1 extra maand doorlopen, dan weet je zeker dat je altijd internet/tel blijft behouden (je betaald maandelijks vandaar)

Tel nummer portering pas na 2 weken is normaal, het is namelijk zo dat je eigen oude nummer pas vrij gegeven word op het moment dat je abbonement bij je oude provider afloopt. Dan duurt het nog ongeveer 2 weken eer UPC dit met je oude provider geregeld heeft (dit is normaal dat het zo lang duurt, geen fout ofzo)

Ik raad je XL ned aan als usenet provider, snelle ondersteuning als je het nodig zou hebben en in verhouding erg goedkoop. Retentie ligt op ongeveer 220 dagen. Maar als je langere retentie wilt zul je echt even verder moeten zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RVE_NL schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 18:12:
Ja ze leveren 60Mbps en die kun je ook gebruiken.

Wel even op de volgende dingen letten:
- Nieuwsgroepen worden niet meer afgeknepen, echter eweka heeft een te volle lijn met UPC (even in het midden gelaten aan wie dit ligt)
- Indien je nog windows XP gebruikt heb je de optimizer nodig op de UPC website te downloaden.
- Schaf niet het draadloze modem router aan, koop zelf een goede losse router en verwacht geen router ondersteuning vanuit upc (jaja staat wel op site, maar neem het van mij aan) uiteraard helpt UPC je wel indien je modem problemen hebt.
- Je modem mag minimaal 0,5 meten van het hoofdaansluitpunt in je woning, anders last van uitvallen en traag internet.

Extra tips:
- Draadloos haal je vaak minder, dit is afhankelijk van je router/pc (goede router is echt noodzakelijk voor 60Mbps)
- Laat geen monteur komen als je het ook zelf kan, wachten op aansluiting duurt onnodig langer en monteur steekt alleen kabels in. Mocht er iets mis zijn, dan moet er toch een 2e monteur komen. (mocht je nu zelf niet begrijpen hoe je het moet aansluiten dan kun je zeker een monteur laten komen)
Bedankt voor je snelle reactie ! Ik gebruik inderdaad Eweka nieuws server, dus goed punt dan zal ik waarschijnlijk wel overstappen naar een ander. Enige andere suggestie dan Hitnews of is dat mijn beste optie met Upc/nieuwsgroepen ?
KoffieNT schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 18:19:
[...]

Tele2 is ADSL, wel een goed idee om het misschien 1/2 weekjes tegelijk te laten lopen, maar dan ben ik bang dat ik problemen krijg met het telefoon nummer overzetten. Ik heb nu een 3 in 1 pakket en dat zou ik ook graag willen bij UPC, had het niet vermeld omdat het even over het internet ging :) .

Edit: je was net iets sneller met je post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Dit lijkt mij de beste oplossing voor upc gebruikers die Geen volle server willen zoals eweka .

http://www.chelloo.com/usenet.html#aanvragen

iemand ervaring mee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

sylvesterrr schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 14:24:
[...]
Ik denk dat chim0 bedoelt dat hij klant bij UPC is. ;)
:D Dat kan ook ja.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:11

ManiacsHouse

Scheisse!

martijn24 schreef op zondag 21 maart 2010 @ 02:32:
Dit lijkt mij de beste oplossing voor upc gebruikers die Geen volle server willen zoals eweka .

http://www.chelloo.com/usenet.html#aanvragen

iemand ervaring mee ?
XSNews werkt perfect. Heb het zelf ook. Goede retentie en altijd max snelheid. Aanrader voor de UPC-gebruiker. Ze hebben een deal en een speciaal lijntje met UPC. Dus geen gedoe met afknijpen of te weinig bandbreedte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 2 problemen, de 1 is al zolang ik me kan herrineren, en de andere is 3weken terug opkomen dagen.

Het probleem wat al erg lang speelt is dat, als ik filmpjes aan het downloaden ben, dat het internet er iedere 10 a 20 minuten afvliegt. En als ik dan al aan het downloaden ben dan kan ik niks meer, niet meer normaal surfen, browser geeft aan dat hij de webpagina niet kan vinden, terwijl ik het download programma afsluit alles gewoon werkt.

Verder het recente probleem dit is 3 weken terug begonnen. We hadden een oud modem, en daar vloog het internet er soms af, gewoon wat op marktplaats aan het rondneuzen en ineens internet eraf + telefoon. Dit duurde 3minuten en daarna ging het modem zich resetten en deed alles het weer.

Nu hebben we een nieuwe modem en is het probleem er nog steeds, er is ondertussen weer een monteur langs geweest, om alles te checken, de frequentie was wat te hoog, dus een er kwam de volgende dag een echte?monteur langs, die de "scheve" frequentie iets rechter ging zetten. Oke is gelukt zij hij.
Maar het probleem is er nog steeds, het internet vliegt eraf + telefonie en na een paar minuten doet hij het weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Nu online
ManiacsHouse schreef op zondag 21 maart 2010 @ 10:12:
[...]

XSNews werkt perfect. Heb het zelf ook. Goede retentie en altijd max snelheid. Aanrader voor de UPC-gebruiker. Ze hebben een deal en een speciaal lijntje met UPC. Dus geen gedoe met afknijpen of te weinig bandbreedte.
Ik ben zelf 2 maanden terug van Xsnews afgestapt omdat ik te veel trubbels had.

Regelmatig trage verbinding en posts van 100-200 dagen oud waren echt zwaar incompleet.

Mocht dit nu verbeterd zijn dan ga ik weer terug naar Xsnews, 400+ dagen retentie is _/-\o_ .

Dus is de vraag nu:
Hoe gaat het nu met de combi Xsnews en UPC FP60 of hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

RVE_NL schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 18:36:
[...]
Tele2 is ADSL (onder welke steen ben jij vandaan gekropen dan ;) )
Ik hou het niet meer bij tegenwoordig :P.
Verwijderd schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 18:36:
Tele2 is ADSL, wel een goed idee om het misschien 1/2 weekjes tegelijk te laten lopen, maar dan ben ik bang dat ik problemen krijg met het telefoon nummer overzetten. Ik heb nu een 3 in 1 pakket en dat zou ik ook graag willen bij UPC, had het niet vermeld omdat het even over het internet ging :) .
I see, misschien dat ze achteraf nog een nummer kunnen veranderen? (naar je oude dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Ik heb XSNews van chelloo.com aangevraagt en ga het eens proberen hoe de compleetheid is van deze server.

Was altijd blij met eweka totdat ik upc 60mb had. Voor 7,95 per maand en zoals ze beloven 300 dagen
Retentie vind ik dit geen slechte Deal.

Mocht er nog mensen zijn die ervaringen hebben met Xs News van Chelloo.com hoor ik het graag.

Ik ga het deze week zelf ondervinden en laat het hier weten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rob_erwt
  • Laatst online: 17:39

rob_erwt

What does this button do?

paella schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 10:47:
Die DCB-P850R gaat niet werken
sylvesterrr schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 14:24:
Wat betreft de DCB-P850R, dat gaat inderdaad niet werken. Er is overigens een topic over UPC Digital TV: UPC Digital TV - Deel 6 .
Ok, bedankt voor de antwoorden. :)

en dat digitale tv topic had ik even over het hoofd gezien... :X

Never underestimate the power of stupid people in large groups

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb problemen met het wegvallen van mijn lan verbinding. dit gebeurt 5 tot 10x per dag sinds enkele weken.
UPC helpdesk lijkt niet te willen helpen en heb ik geen zin meer om urenlang voor een 0900 nummer te betalen, misschien kan iemand mij helpen:

Ik heb UPC fiber 30
Thomson TWG850-4U wireless modem.
Vaak bij voornamelijk Skype gesprekken valt mijn lan verbinding weg. ik krijg dan ook geen IP Adres van de modem. na ongeveer 5 minuten krijg ik weer verbinding. dit gebeurt meerdere malen per dag.

Dit zijn de foutmeldingen in de event log van de Wireless Modem:
TLV-11 - unrecognized OID
DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
DHCP FAILED - Discover sent, no offer received

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sacerdote
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 23:41
Ik heb hier de laatste dagen ook last van. Raar. Ik woon op Rotterdam Zuid. Hiervoor nooit problemen maar sinds dit weekend constant wegvallende verbinding.

***** 13000100 3 DHCP FAILED - Discover sent, no offer received
***** 17000100 3 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing
***** 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
***** 20000300 3 Ranging Request Retries exhausted
***** 20000300 3 Ranging Request Retries exhausted
***** 18000200 3 UCD invalid or channel unusable
***** 17000100 3 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing
3/22/2010 14:03 1040100 6 TLV-11 - unrecognized OID

Is dit een algemene storing of zijn onze modems aan het overlijden?
Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 12:03:
Ik heb problemen met het wegvallen van mijn lan verbinding. dit gebeurt 5 tot 10x per dag sinds enkele weken.
UPC helpdesk lijkt niet te willen helpen en heb ik geen zin meer om urenlang voor een 0900 nummer te betalen, misschien kan iemand mij helpen:

Ik heb UPC fiber 30
Thomson TWG850-4U wireless modem.
Vaak bij voornamelijk Skype gesprekken valt mijn lan verbinding weg. ik krijg dan ook geen IP Adres van de modem. na ongeveer 5 minuten krijg ik weer verbinding. dit gebeurt meerdere malen per dag.

Dit zijn de foutmeldingen in de event log van de Wireless Modem:
TLV-11 - unrecognized OID
DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
DHCP FAILED - Discover sent, no offer received

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
na vele forums en onderzoeken hebben gedaan weet ik het ook niet meer welke nieuwsserver het beste is
voor een upc 60 mb snelheid. Ik heb eweka dit werkt perfect smorgens en overdag met een snelheid van
4000 a 6000 kbps per seconde ( 40 -60 mb) na 4 uur smiddags gaat deze terug naar de 20 mb .

Toch XSnews geprobeerd van chelloo.com en dit moet een speciale upc lijn zijn . Nou ik kom de hele dag niet eens boven de 30 Mb uit . rond de 20 a 25 maximaal.

Dus kan iemand mij vertellen welke ik moet hebben waar ik de hele dag gewoon me max kan halen?
Nu blijkt dat eweka gewoon met z,n 8 connecties beter is dan xsnews van 20 connecties .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:20
Je kunt nog Hitnews proberen, die heb ik 3 dagen getest, en als mijn tweak is afgelopen wordt die het denk ik.
Ik weet alleen niet welke snelheid ik kon testen, maar haalde ongeveer 3500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
continue 3500 ? ook op dit moment bijv? eweka op dit moment 10 a 15 mb per seconde. Xs news op dit moment 20 a 25 mb . en smiddags en smorgens is eweka weer erg goed met 40 a 60 mb .

Hitnews geen ups en downs? dan ga ik die proberen als dat zo is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
hitnews 3dagen test aangemeld. maar ik zie geen enkele snelheid als ik download :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:35
martijn24 schreef op maandag 22 maart 2010 @ 19:23:
hitnews 3dagen test aangemeld. maar ik zie geen enkele snelheid als ik download :?
Welke client gebruik je ? (Sab, Alt, grabit ?)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
al opgelost . alt binz. Maar ik vraag me nog steeds af welke payserver nu goed is voor een upc60.

Ik heb XS News geprobeerd maar na de middag tot snachts kom ik niet boven de 25 mb .

hetzelfde geldt voor eweka server. Iemand een server waar je gewoon constant de volle bak kunt downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok zit met zeer traag internet weer. Verwacht dat upc er straks weer helemaal uitligt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:49

MikeWazowski

Look into my eye

Toen ik nog op FP60 zat (tot vorige maand) haalde ik bij XsNews de volle snelheid met het Chelloo60 abbo, nu ik overgegaan ben naar FP30 zit ik op het Chelloo30 abbo en haal ik ook volle snelheid (locatie Almere). Ik ben er dus zeer tevreden over, ook qua retentie is er bijna niets wat ik niet compleet kan binnenhalen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Sinds heel kort nu ook het UPC alles in 1 pakket. Heb nu ook de Film 1 actie erbij, alles werkt super. Modem maandag ontvangen, aangesloten en ik haal via Eweka zonder problemen 2.60 mb/s. Max is 3 mb, 's avonds laat merk ik toch wel dat het iets drukker is en dan schommelt hij wat lager.
Ping is in vergelijking met Tele2 zeer goed. Maar Tele2 gebruikt een aparte adsl methode waarbij de ping tijden wat hoger uitvallen had ik begrepen.

Al met al supertevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

martijn24 schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 12:33:
al opgelost . alt binz. Maar ik vraag me nog steeds af welke payserver nu goed is voor een upc60.

Ik heb XS News geprobeerd maar na de middag tot snachts kom ik niet boven de 25 mb .

hetzelfde geldt voor eweka server. Iemand een server waar je gewoon constant de volle bak kunt downloaden?
Ik heb met FP60 ook een Chelloo abo bij XSnews en haal op de dag zo'n 5700 KB/s. Op piektijden zakt het wat in tot 39 KB/s

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer extreem traag internet :S Modem al gereset etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 25 maart 2010 @ 20:14:
Weer extreem traag internet :S Modem al gereset etc.
Zit je nog steeds via WiFi te prutsen? Zo ja, kijk eens wat een kabeltje doet...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Ik woon in Dordrecht en heb FP30 en woon op de laatste verdieping van een portiekflat. Test bestand van XS4ALL's ftp server gaat met 3,4MB/sec en torrents van private tracker ook 3,4MB/sec. Totaal geen snelheidsproblemen hier. Uploaden gaat ook met 320/330KB/sec. d:)b

Ohja, ik heb 1 PC en het modem zit direct aangesloten.

[ Voor 9% gewijzigd door chim0 op 26-03-2010 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier over het algemeen geen problemen met UPC, we hebben een abo van 25Mbit, en ik haal van usenet zo'n 2,4-3,2MB/s.. En soms wat minder, als ze het weer eens knijpen.. :9

Maar goed, de rekening was niet betaald (:X) dus het was afgesloten... Nu hebben we het van de week overgemaakt, ze zeiden dat het binnen 24 uur er weer op moest zijn.. 24 uur later nog steeds niks, toen weer gebeld: max. 2 dagen.. 2 dagen later weer niks, wéér gebeld: nog max. 5 werkdagen. 8)7

Wat een stelletje prutsers bij UPC! :r Jammer dat we geen alternatief hebben hier.. :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Ho ff, wie is hier de "stelletje prutsers"? Als je je rekening gewoon betaalt, heb je nergens last van, en als je je rekening niet betaalt moet je niet zeuren als je dan zonder diensten komt te zitten...

Ik denk trouwens ook dat je grootste moeite gaat hebben om een alternatief te vinden die het goed vindt als je niet betaalt en een wanbetaler a la minute weer aansluiten als hoogste prio beschouwt :z

Wees blij dat je niet heraansluitkosten oid moet betalen :o

[ Voor 27% gewijzigd door dion_b op 26-03-2010 18:59 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkpostma
  • Laatst online: 18-09 21:13
Ik woon in centrum Amsterdam, UPC abonnement. Ik heb last van hoge ping-tijden, >1000ms. Router gereset, modem gereset, 1 computer aangesloten, het blijft een hoge ping. Wifi van buren werkt wel snel (ping ca. 20ms), dus ligt ook niet aan de computer.

Hebben anderen daar momenteel ook last van? Zo ja, dan weet ik dat ik het niet bij mijn lokale netwerk hoef te zoeken..

[ Voor 11% gewijzigd door dirkpostma op 26-03-2010 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Ping waarheen?

Ik zit in A'dam Oost (Transvaalbuurt) en m'n gemiddelde ping naar www.google.nl (75.125.77.147) is momenteel 13ms

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkpostma
Diverse servers, maar laat ik google.nl ook eens proberen:

$ ping google.nl
PING google.nl (209.85.229.104): 56 data bytes
Request timeout for icmp_seq 0
64 bytes from 209.85.229.104: icmp_seq=0 ttl=53 time=1738.125 ms
64 bytes from 209.85.229.104: icmp_seq=1 ttl=53 time=1353.815 ms
64 bytes from 209.85.229.104: icmp_seq=2 ttl=53 time=1118.451 ms

En als ik wifi van de buren selecteer:
$ ping google.nl
PING google.nl (216.239.59.104): 56 data bytes
64 bytes from 216.239.59.104: icmp_seq=0 ttl=53 time=38.527 ms
64 bytes from 216.239.59.104: icmp_seq=1 ttl=53 time=39.251 ms
64 bytes from 216.239.59.104: icmp_seq=2 ttl=53 time=44.909 ms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Wil niet veel zeggen, maar je zit twee verschillende IP adressen te pingen hier...

Als ik ping naar 209.85.229.104 krijg ik trouwens average 15ms, dus aan de server ligt het niet, en ook niet aan het deel van UPCs netwerk waar we allebei op zitten.

Doe eens tracert naar die server met je UPC verbinding...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op vrijdag 26 maart 2010 @ 17:47:
Ho ff, wie is hier de "stelletje prutsers"? Als je je rekening gewoon betaalt, heb je nergens last van, en als je je rekening niet betaalt moet je niet zeuren als je dan zonder diensten komt te zitten...

Ik denk trouwens ook dat je grootste moeite gaat hebben om een alternatief te vinden die het goed vindt als je niet betaalt en een wanbetaler a la minute weer aansluiten als hoogste prio beschouwt :z

Wees blij dat je niet heraansluitkosten oid moet betalen :o
Ten eerste ben ik niet diegene die de rekeningen moet betalen, en ik zeur ook helemaal niet dat ik zonder diensten ben komen te zitten, dat is begrijpelijk. :9 Maar ze komen hun afspraken niet na en geven info waar geen ene flikker van klopt, kan je wel zeggen dat het door mij zelf komt, maar dat is wel een beetje makkelijk he.. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Tja, ik kan niet voor UPC spreken, maar als ik tien klanten had en aan wie ik toezeggingen gedaan zou hebben en de tijd om negen van die toezeggingen na te komen, weet ik wel welke klant pech zou hebben: de ene die niet betaalde...

Als jij persoonlijk niet degene bent die de rekening moet betalen, zou ik aanraden om je gal richting degene die dat wel moet doen te spuien. Dat is de oorzaak van de situatie waar je nu in zit.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirkpostma
Ik ben erachter dat het een lokaal probleem bij mij thuis is, mijn router doet vreemd. Toch bedankt voor de reacties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
dirkpostma schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 01:09:
Ik ben erachter dat het een lokaal probleem bij mij thuis is, mijn router doet vreemd. Toch bedankt voor de reacties :)
Ik wilde het net zeggen want die ping tijden vertellen mij dat je verbinding gewoon vol zit. Als je met volledige snelheid download of upload, krijg je dat soort ping tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 10:29:
[...]

Ik wilde het net zeggen want die ping tijden vertellen mij dat je verbinding gewoon vol zit. Als je met volledige snelheid download of upload, krijg je dat soort ping tijden.
1,8 seconde ping lijkt me toch niet door een volle verbinding te komen, ik download nu met m'n volle snelheid (die weer lekker geknepen wordt :X) en ping naar google is "maar" zo'n 150ms. ;)

Edit: zoh, ik heb niks meer te zeiken over UPC. SSL op poortje 443 en hij trekt de volle 3,2MB/s. :D

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-03-2010 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 14:02:
[...]

1,8 seconde ping lijkt me toch niet door een volle verbinding te komen, ik download nu met m'n volle snelheid (die weer lekker geknepen wordt :X) en ping naar google is "maar" zo'n 150ms. ;)
Trek je upload maar eens plat, dan praten we verder :z

Als de TCP ACKs niet meer erdoor kunnen stort iedere TCP download in.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjtristan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12-06 00:17
Ik ben trouwens wel erg te spreken over UPC en astraweb usenet.
Met posts onder de 100 dagen oud haal ik gemiddeld 6,90MB-7,00MB/s met UPC 60Mbit! (SSL port 443)
Is toch wel een verbetering met ADSL waar ik zegmaar met 20Mbit 1,10MB-1,20MB/s haalde :P.
Volgens mij moet dit gewoon bij iedereen kunnen mits je goede bekabeling hebt, ik heb enkel 1GBIT switches/router en gebruik alleen CAT7 STP kabels.

http://specs.tweak.to/15535

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMorgoth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

LordMorgoth

Valar Morghulis!

Sinds vanmiddag heb ik ineens een waardeloze snelheid. Speedtest.net geeft 2.5MB/s, en met XsNews kom ik niet boven de 765KB/s :(

Valar Morghulis! All men must die -- Jaqen H'ghar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
LordMorgoth schreef op maandag 29 maart 2010 @ 20:23:
Sinds vanmiddag heb ik ineens een waardeloze snelheid. Speedtest.net geeft 2.5MB/s, en met XsNews kom ik niet boven de 765KB/s :(
Jij mag misschien een icon hebben met daarin iemand die alziend en alwetend geacht wordt te zijn - dat geldt niet voor de rest van ons :z
  • welke snelheid hoor je te hebben? (2.5MB/s is voor een 25Mb abo respectabel genoeg maar voor 120Mb wat minder)
  • hoe heb je die meuk aangesloten?
  • wat zijn de waardes van je modem?
  • hoe zit het met tracerts naar snelle sites?
Output<=Input. Als je nauwelijks input geeft krijg je geen output waar je wat mee kunt :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeman
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:41
Ik ondervind ook echt enorme problemen (Opnieuw..)

Ik download op dit moment maximaal met 1.76MB/s ik heb een abbonement van 60Mbit.
Tijdens het downloaden heb ik ook ENORME happeringen. Ik kan niet skypen, surfen of gamen, want dit loopt gewoon niet lekker.

Wat gegevens om het makkelijker te maken:

Usenet: XSnews
DL programma: Newsleecher
6Gb geheugen ddr3
core i7 920

ZIjn hier mensen die mij kunnen helpen? Graag! Telefonisch via UPC gaat niet meer werken, want elke keer zeggen ze maar dat het aan mijn systeem ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:11

ManiacsHouse

Scheisse!

Johnnyzz schreef op donderdag 01 april 2010 @ 21:45:
Ik ondervind ook echt enorme problemen (Opnieuw..)

Ik download op dit moment maximaal met 1.76MB/s ik heb een abbonement van 60Mbit.
Tijdens het downloaden heb ik ook ENORME happeringen. Ik kan niet skypen, surfen of gamen, want dit loopt gewoon niet lekker.

Wat gegevens om het makkelijker te maken:

Usenet: XSnews
DL programma: Newsleecher
6Gb geheugen ddr3
core i7 920

ZIjn hier mensen die mij kunnen helpen? Graag! Telefonisch via UPC gaat niet meer werken, want elke keer zeggen ze maar dat het aan mijn systeem ligt.
Al dingen al een router er tussenuit gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeman
ManiacsHouse schreef op donderdag 01 april 2010 @ 22:37:
[...]

Al dingen al een router er tussenuit gehaald?
Ik heb het ook geprobeerd door mn pc rechtstreeks te verbinden met de modem, ook dit helpt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
ik heb het percies hetzelfde probleem en bijna soort gelijke pc

6 gig
xs news en eweka
i7 920
alt binz

download komt vandaag niet hoger dan 1 mb . Ook dit met een abbo van 60 mb

zou het door de drukte komen ? want 1 week geleden haalde ik draadloos de 6 mb met
xsnews !!

het valt heeel erg op dat rond de middag van 4 tot 12 uur snachts de download niet hoger komt
dan 3 mb en daarna weer volle bak . Maar nu is het wel een ramp zeg 780 kbs per seconde :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeman
Ben "blij" om te zien dat ik niet de enige ben.
Op het moment dat mijn abbo bij XSnews afgelopen is (1 a 2 weken) stap ik op bij XSnews. Daarna ga ik 1 maandje chelloo xsnews abbo aanschaffen om te kijken of dat wél werkt.
Dit schijnt beter te zijn voor UPC abbonee's + UPC abbonee's krijgen daar korting

Tegenwoordig zoveel problemen bij XSnews, ze kunnen het aantal mensen niet meer aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
johnny doe het niet, ik heb nu de xsnews met upc speciale verbinding maar ik kan zeggen
het is een ramp. ik bedoelde me vorige bericht xsnews van upc.
Het zit gewoon erg vol vanaf 4 uur smiddags tot 2 uur snachts . Nu op dit moment de volle bak
6mb download snelheid. maar morgen middag is het weer hetzelfde liedje en kom ik niet eens
boven de 1 mb uit. Dit moet niet kunnen met een speciale server zoals xsnews verteld

Ik stap over maar weet nog niet welke . xsnews, xsnews upc, eweka iedergeval niet :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Niet online
martijn24 schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 02:15:
johnny doe het niet, ik heb nu de xsnews met upc speciale verbinding maar ik kan zeggen
het is een ramp. ik bedoelde me vorige bericht xsnews van upc.
Het zit gewoon erg vol vanaf 4 uur smiddags tot 2 uur snachts . Nu op dit moment de volle bak
6mb download snelheid. maar morgen middag is het weer hetzelfde liedje en kom ik niet eens
boven de 1 mb uit. Dit moet niet kunnen met een speciale server zoals xsnews verteld
Een usenet provider kan natuurlijk nooit de draadloze verbinding garanderen. Dit is al zoooo vaak hier in dit topic ter spraken gekomen. Draadloos is heel erg afhankelijk van de drukte in jouw buurt. Dit heeft overigens ook niets met UPC te maken, maar met het draadloze netwerk. Als iedereen 's avond wireless gaat internetten kunnen frequenties elkaar in de weg zitten.

Haal je bedraad ook lage snelheden op bepaalde drukke momenten, dan kan het zijn dat de usenetprovider een probleem heeft. Maar dan zouden daar veel meer mensen last van moeten hebben. Het kan ook zijn dat UPC in jouw wijk de drukte niet aan kan. Dus voordat je mensen gaat adviseren zou ik je willen vragen je eerst zelf wat meer in de materie te verdiepen.
Johnnyzz schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 00:40:
Op het moment dat mijn abbo bij XSnews afgelopen is (1 a 2 weken) stap ik op bij XSnews. Daarna ga ik 1 maandje chelloo xsnews abbo aanschaffen om te kijken of dat wél werkt.
Als je zeker weet dat het aan xsnews ligt, dan zal het met het chelloo abonnement niet beter gaan. Behalve de op maat gemaakt abonnementen, prijs en aantal connecties is de verbinding hetzelfde.

[ Voor 16% gewijzigd door Mr. Jinx op 03-04-2010 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
jonhhyzz dit is hetzelfde als met bedraad. dus het ligt echt aan chello xsnews . net nog even getest en
kom nu niet boven de 2000 kbs uit . bedraad en draadloos s,nachts springt het weer naar de volle 6mb

Het zou best goed kunnen dat de wijk hier vol zit , maar eenmaal downloaden ken ik niks meer
internet super traag terwijl die maar 20 mb van me 60mb pakt :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeman
martijn24 schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 19:47:
jonhhyzz dit is hetzelfde als met bedraad. dus het ligt echt aan chello xsnews . net nog even getest en
kom nu niet boven de 2000 kbs uit . bedraad en draadloos s,nachts springt het weer naar de volle 6mb

Het zou best goed kunnen dat de wijk hier vol zit , maar eenmaal downloaden ken ik niks meer
internet super traag terwijl die maar 20 mb van me 60mb pakt :X
Dat dikgedrukte ik heb PRECIES het zelfde.. Snap jij het??????
Welke plaatst woon jij? En drukke wijk?

[ Voor 3% gewijzigd door Freeman op 03-04-2010 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
noord brabant helmond . Drukke wijk zou goed kunnen weet niet hoe je dat kunt zien
maar woon 10 minuten van de centrum stad af. En draadloose netwerken vind ik er meer als 10 ;)

Maar het is heel erg irritant ja als ik download en gewoon niet kunnen internetten pagina,s laden heel sloom
dit is ook trouwens als ik me download limiet op 10 % zet . Upc speedtest geeft wel gewoon de 50 a 55 mb aan
ook speedtest.net maar dat is ook verschillend per dag . Met me telfort 20 mb adsl lijntje kon ik goed downloaden en internetten tegelijk ook al zat ik maar op 1,2 mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeman
Heb precies hetzelfde als jou..
UPC blijft maar zeggen dat het aan mijn systeem ligt, dus bellen naar hun doe ik niet meer. Gewoon zonde van mijn geld

Edit:

Zit erover na te denken om naar GigaNews te gaan alleen al om de service.
Ik stuurde net een e-mailtje en binnen 3 minuten kreeg ik een reactie :o nooit meegemaakt dit :P

[ Voor 37% gewijzigd door Freeman op 04-04-2010 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Niet online
Giganews is zeker een goede provider, maar ook een stuk duurder. Een vergelijkbaar abonnement is al snel 3x duurder. Indien je wijk inderdaad vol zit zou dat overigens niets oplossen, dus ik zou het eerst eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Hallo mensen,

ik heb een vraagje over UPC Fiber Power 25 & Bellen Onbeperkt + Europa.

Binnenkort ga ik samenwonen. Thuis, bij mijn ouders, heb ik momenteel Digitenne van KPN en dit wil ik gewoon meenemen. Het is lekker goedkoop en aan de 23 zenders heb ik voldoende. Ik zet toch vaak een filmpje of serie op via mijn Popcorn Hour.

Nu zoek ik een leuke internet/telefonie-abonnement voor ernaast. Nu kwam ik op UPC Fiber Power 25 & Bellen Onbeperkt + Europa. Als ik hiervoor mijn bestelling wil plaatsen, komt het volgende te staan bij de bestelling:

Afbeeldingslocatie: http://img64.imageshack.us/img64/3114/bestellingupc.jpg

Wat zijn nu mijn maandelijkste kosten? Ik neem namelijk géén televisie van UPC. Dus die €16,80 hoef ik dan toch niet te betalen???

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

52,30 p/m, die 16,80 betaal je altijd, wat je ook neemt van UPC. Dat is namelijk voor de lijn zelf.

Wel raar dat dat er staat, want ze zijn tegenwoordig verplicht overal hun totale totaalprijs bij te zetten. Precies zoals het daar staat mag dus niet meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Oke. Dat is inderdaad raar. Bij 'Per maand' staat er namelijk wat anders... Dan maar naar Ziggo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamebuster
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-09 23:08
Johnnyzz schreef op zaterdag 03 april 2010 @ 22:23:
[...]

Dat dikgedrukte ik heb PRECIES het zelfde.. Snap jij het??????
Welke plaatst woon jij? En drukke wijk?
Same here. 25mbps verbinding, maar mag blij zijn met 10mbps.
Almere (buiten)

Ik geniet nog lekker van mijn 10mbps ADSL verbinding van xenosite die tenminste altijd werkt. De meeste andere bewoners hier gebruiken de UPC verbinding.

[ Voor 6% gewijzigd door Gamebuster op 04-04-2010 12:56 ]

Let op: Mijn post bevat meningen, aannames of onwaarheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT

KoffieNT

banaan

Peter_Aragorn schreef op zondag 04 april 2010 @ 12:51:
Oke. Dat is inderdaad raar. Bij 'Per maand' staat er namelijk wat anders... Dan maar naar Ziggo...
Kun je kiezen dan? Meestal (altijd?) is het het ene of het andere namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
Kan inderdaad alleen Ziggo ben ik net achter gekomen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Nu online
Sjow zeg... Eerste Paasdag is blijkbaar Nationale Leechdag.

Nog niet eerder haalde ik met Newsxs zo'n lage snelheid overdag.

Normaal haal ik 24/7 volle bak (10 MB/s, FP90), en enkel op de weekeinddagen zo'n 6-7 MB/s in de namiddag en avond.
Nu zit ik op 'n magere 1.5 tot 2.5 M/B/s... :(

De lijnen bij UPC zitten echt vol, tijd voor wat nieuwe lijnen van & naar de UPC klanten, denk ik zo. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Ja het gaat nergens meer over , ik heb 60 mb maar ken het gewoon alleen snachts na 2 uur gebruiken 8)7
Hoop dat er snel verandering inkomt anders ken ik beter stapje lager gaan naar de 30 mb als ik toch nooit
hoger kom als 2,5 mb overdag . bellen zoals johnyzzz al zegt heeft geen enkele zin zonde van me tijd en geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Laatst online: 21-09 13:55
Ik heb nergens last van. Haal momenteel 2.4Mb/sec vanaf giganews (zonder ssl). (fiber 25 abbo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeman
DJSmiley schreef op zondag 04 april 2010 @ 18:28:
Ik heb nergens last van. Haal momenteel 2.4Mb/sec vanaf giganews (zonder ssl). (fiber 25 abbo)
Ik heb 60mbit en momenteel download ik met 2MB/s, jij download dus sneller dan ik. Zeer frapant en idioot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
ja indderdaad de fiber power 25 haalt de 60 mb in . Ongeloofelijk maar waar.

johnnyzz heb je al geprobeerd met de giganews server ?

Net een 100 mb test gedaan via http://speedtest.bbned.nl/ en wat denk je 2 mb maximaal :X

Doe jij die test is ben benieuwd waar daar uitkomt .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeman
maximaal 4mb gemiddeld 3.4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
martijn24 schreef op zondag 04 april 2010 @ 19:05:
ja indderdaad de fiber power 25 haalt de 60 mb in . Ongeloofelijk maar waar.

johnnyzz heb je al geprobeerd met de giganews server ?

Net een 100 mb test gedaan via http://speedtest.bbned.nl/ en wat denk je 2 mb maximaal :X

Doe jij die test is ben benieuwd waar daar uitkomt .
Volgens mij weet jij niet wat hoofdletters zijn en haal je dus MB en Mb door elkaar :o
(tip: b=bit, B=Byte, 1B=8b)

Dan nog is 2MB/s slechts 16Mb/s, dus niet de 25 die je zou moeten kunnen halen, maar het is een wereld van verschil tov wat je hier roept...
Jij ook, b != B

3.4MB/s is niet goed voor een 60Mb/s abo, maar het is niet alsof je maar 5% haalt zoals je impliceert.

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 04-04-2010 21:04 ]

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CallmeGod
Overduidelijk Nu. Download snelheid 5000 Kbs . En het internetten erbij gaat nog snel ook , Conclusie
is de wijk waar ik zit die vol zit . Hopelijk gebeurt er iets aan volgende week eens upc bellen als ze er
iets aan kunnen doen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Overduidelijk? Volgens mij roep je weer 5000Kbs (sic) waar je 5000kB/s bedoelt :o

Als je het echt niet weet met hoofdletters, schrijf bits of Bytes voluit. Dan kan er geen verwarring zijn tussen 5000kilobits/seconde en 5000kiloBytes/seconde.

Overigens is http://speedtest.bbned.nl/ geen al te beste site voor het meten van hoge snelheden. Het is voor ADSL bedoeld en voldoet tot 25Mb/s prima, maar op mijn 60Mb/s verbinding haal ik nooit boven de 6MB/s (48Mb/s) terwijl ik op andere speedtestsites (www.upc.nl/speedtest , www.speedtest.net) wel gewoon 55-60Mb/s haal.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-09 17:56

Pimmuz

Roar

dion_b schreef op maandag 05 april 2010 @ 14:26:
Overduidelijk? Volgens mij roep je weer 5000Kbs (sic) waar je 5000kB/s bedoelt :o

Als je het echt niet weet met hoofdletters, schrijf bits of Bytes voluit. Dan kan er geen verwarring zijn tussen 5000kilobits/seconde en 5000kiloBytes/seconde.

Overigens is http://speedtest.bbned.nl/ geen al te beste site voor het meten van hoge snelheden. Het is voor ADSL bedoeld en voldoet tot 25Mb/s prima, maar op mijn 60Mb/s verbinding haal ik nooit boven de 6MB/s (48Mb/s) terwijl ik op andere speedtestsites (www.upc.nl/speedtest , www.speedtest.net) wel gewoon 55-60Mb/s haal.
Is het gedeelte "postcodecheck / zipcodecheck" wel betrouwbaar van de bbned site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zit sinds vandaag zonder telefonie (internet doet het gewoon). Zijn er meer mensen die hier last van hebben? (Gelderland)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 14:11
Verwijderd schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 21:48:
Zit sinds vandaag zonder telefonie (internet doet het gewoon). Zijn er meer mensen die hier last van hebben? (Gelderland)
Middelharnis : geen internet/telefonie sinds 06 april +- 16:30 uur.

Valt opvallend samen met de grote telfort storing ???

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De postcode regio 3241 t/m 3258 hebben last van een storing van UPC. Dit geld voor internet en bellen, tv zou wel werken. Bij upc weten ze niet wat er precies aan de hand is, ik had vanmorgen gebeld. Het zou 48 uur duren..

Dit zou niet samenhangen met de Telfort storing die inmiddels opgelost zou zijn.
Pagina: 1 ... 38 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.