het lijkt me anders ook vergezocht om een verschil in internetsnelheid aan de hand van de legaliteit van de windowsinstallatie te verklaren?
Lol! Silvolde? (Zillewold dezer dagenhberntsen schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 16:52:
Postcode:7064
Maar niet zelfde gebied. Zit in Nijmegen. Jouw verbinding heeft zwabbert wel zeg. Hier altijd een upload van 1.5 strak (wat 3 zou moeten zijn) en down rond de 28.
Je zou eens hier http://www.chelloo.com/upc/ kunnen gaan neuzen en iemand van de webcare een mail sturen.
Windows 7 en ubuntu hebben blijkbaar een instelling anders staan dan xp/vista, maar wat. Op school met mijn laptop haal ik namelijk makkelijk tussen de 30 en 90 mbit download/upload. Ook thuis een bestand kopieren over lan gaat gewoon snelGuardian Angel schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 17:10:
Het zal ongetwijfeld zo zijn dat ergens de instellingen niet optimaal staan, dit heeft helemaal niets met je internetverbinding te maken.
@Maniacshouse Zoals de monteur aangaf, er is dus een probleem in de wijkkast bij mij in de straat, hij heeft ook het signaal opgemeten en dit is dus blijkbaar nogsteeds niet constant genoeg(is al eerder een monteur geweest die het verbeterd heeft). Ik denk dat ik upc een paar weken de tijd geef dat op te lossen voordat ik webcare nog eens ga mailen. En wat is er mis met Zillewold
[ Voor 16% gewijzigd door hberntsen op 11-02-2010 17:55 ]
Niks mis mee.
Zillewold mien durpske was het toch?
Heb ik tot mijn 18e gewoond. Friet eten bij het Smikkeltje.
Jaaaaa off-topic.
Ik heb ook eens het diagram op www.speedtest.net bekeken en wat mij opvalt is dat sinds 31.12 bij mij zowel de download- als de uploadsnelheid drastisch omlaag is gegaan (50% resp. 20%). Pas vandaag vertoonde de curve weer een opgaande lijn maar nog lang niet naar de waarde op 31.12.
Toevallig iemand met min of meer dezelfde ervaring?
Toevallig iemand met min of meer dezelfde ervaring?
ARME AOW’er
Verwijderd
als je naar je lijstje kijkt zie je dat je uploade dicht tegen 3 mb zit en dat je downloade varieerd buiten de blokstoring om warom zeuren mensen toch altijd over dat internet snelheid bleghh neem anders adsl net zoals ik gewoon lekker 9 mb downloade en bijna 1 mb uploadehberntsen schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 12:35:
UPC monteur komt binnen en opeens haal je in de speedtest hoger dan ooit ervoor:
[afbeelding]
Echt. Hij heeft gebeld en er schijnt een blokstoring te zijn in de straat waardoor het signaal niet constant genoeg is en zo de snelheid varieert. Als binnen 30 dagen het probleem niet opgelost is dan kan ik een ander nummer bellen. Als upc de storing verhelpt in de straat is mijn probleem opgelost
. Hij vertelde me trouwens iets over dat als je continu je internet vol belast(doe ik niet) dat ze je na 10u 's avonds wel limiteren op je snelheid. Lijkt me niet meer dan redelijk; daar hebben ze zakelijke abbo's voor.
betreft die monteur hij is maar een binnen monteur die niets van upc netwerk afweet enkel dat je een probleem hebt dus dit onodig te bazuinen op internet is wel kinderachtig !! als je het waar kan aan tonen dat je na 22:00 idd je internet snelheid de helft is moet je dat maar eens laten zien
als je 30 mb hebt en je haalt 25+ en uploade 2 mb + lekker toch man haal je maar 15 en uploade 1 word het een andere zaak .
betreft help desk ja das andere zaak maar das bij elke groot bedrijf heb ik zelf bij kpn is ook bagger was bij orange en wanadoo krek het zelfde
al met al er wordt hard aan gewerkt als je niet het gedult kan opbrengen zoek ff andere provider die het wel leverd oh wacht is er niet
naja GL er mee kan niet tegen zeurpietten btw
Kijk anders eens beter... dat lijstje laat zien dat ik sinds het begin nog nooit zo'n upload gehaald heb. Ik kan er nou eenmaal niet tegen dat je betaalt voor iets wat je gewoon niet krijgt. Als ik een 9mb en 1 up wil hebben neem ik wel adsl, maar ik wil gewoon een snellere verbinding? Dit voegt niks toe aan het topic.Verwijderd schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 19:36:
[...]
als je naar je lijstje kijkt zie je dat je uploade dicht tegen 3 mb zit en dat je downloade varieerd buiten de blokstoring om warom zeuren mensen toch altijd over dat internet snelheid bleghh neem anders adsl net zoals ik gewoon lekker 9 mb downloade en bijna 1 mb uploade
Lees mijn post nog eens goed, ik zeg toch niet dat het bij mij gehalveerd wordt na 10u. Als die monteur er niks vanafweet kan hij er beter ook maar niks over zeggen, daar heeft niemand wat aan.betreft die monteur hij is maar een binnen monteur die niets van upc netwerk afweet enkel dat je een probleem hebt dus dit onodig te bazuinen op internet is wel kinderachtig !! als je het waar kan aan tonen dat je na 22:00 idd je internet snelheid de helft is moet je dat maar eens laten zien
Oh dus jij vindt het normaal dat je snelheid 30% lager dan waar je voor betaalt? Dit is geen adsl waar je last hebt van de afstand tot de centrale.als je 30 mb hebt en je haalt 25+ en uploade 2 mb + lekker toch man haal je maar 15 en uploade 1 word het een andere zaak .
* hberntsen kijkt naar topictitel en ziet het upc vragen en problemen topic. Waar gaat jouw post nou eigenlijk over? Volgens mij ben jij de zeurpiet hier.Heb je nou speciaal een account gemaakt om dat te posten hierbetreft help desk ja das andere zaak maar das bij elke groot bedrijf heb ik zelf bij kpn is ook bagger was bij orange en wanadoo krek het zelfde
al met al er wordt hard aan gewerkt als je niet het gedult kan opbrengen zoek ff andere provider die het wel leverd oh wacht is er niet
naja GL er mee kan niet tegen zeurpietten btw

Verwijderd
waar gepost word word gereageerd als je er niet tegen kan niet posten danhberntsen schreef op vrijdag 12 februari 2010 @ 19:50:
[...]
Kijk anders eens beter... dat lijstje laat zien dat ik sinds het begin nog nooit zo'n upload gehaald heb. Ik kan er nou eenmaal niet tegen dat je betaalt voor iets wat je gewoon niet krijgt. Als ik een 9mb en 1 up wil hebben neem ik wel adsl, maar ik wil gewoon een snellere verbinding? Dit voegt niks toe aan het topic.
[...]
Lees mijn post nog eens goed, ik zeg toch niet dat het bij mij gehalveerd wordt na 10u. Als die monteur er niks vanafweet kan hij er beter ook maar niks over zeggen, daar heeft niemand wat aan.
[...]
Oh dus jij vindt het normaal dat je snelheid 30% lager dan waar je voor betaalt? Dit is geen adsl waar je last hebt van de afstand tot de centrale.
[...]
* hberntsen kijkt naar topictitel en ziet het upc vragen en problemen topic. Waar gaat jouw post nou eigenlijk over? Volgens mij ben jij de zeurpiet hier.Heb je nou speciaal een account gemaakt om dat te posten hier![]()
kijk eens naar dit ik heb maar 9 mb down en kijk wat ik heb

is de snelheids testen wel accuraat ? en zo ja wat is er met mij aan de hand dan ?
en zo niet vertel maar eens wat hier aan kan liggen??
Je zegt dat je een 9Mb ADSL lijn hebt en je scoort soms 58Mb/s. Jij zit dus soms achter andere PCs met andere verbindingen te testen, dat lijkt me vooral wat hier aan de hand is 
Sowieso, idd de vraag wat jouw ervaringen voor relevantie hebben in een UPC topic als het geen UPC ervaringen zijn...
Sowieso, idd de vraag wat jouw ervaringen voor relevantie hebben in een UPC topic als het geen UPC ervaringen zijn...
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
betreft achter andere pc's en internet snelheden niet hoor tis echt 1 pc op zelfde locatie enkel soms geprobeerd andere ping adress te nemen maar verschild nog aldion_b schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 21:20:
Je zegt dat je een 9Mb ADSL lijn hebt en je scoort soms 58Mb/s. Jij zit dus soms achter andere PCs met andere verbindingen te testen, dat lijkt me vooral wat hier aan de hand is
ging me er eigenlijk om heb relavante upc en chello ervaring van vrienden die ook heel vaak verschillende snelheden behalen en zitten ook op deze speedtest webbsite dus nu begin ik me af te vragen heeft dat speed test wel zo veel zin upc chello of adsl
dus tis dan niet specifiek upc maar wel relevant voor algemeen een probleem
Krijg net een mailtje dat m'n factuur online staat maar het is dezelfde als van januari? Iemand anders zijn/haar factuur al gehad?
[ Voor 12% gewijzigd door chim0 op 14-02-2010 09:59 ]
Even duidelijker, is het de factuur van Februari maar hetzelfde bedrag?
Met een all-in pakket kan dat weleens gebeuren. Ik heb het ook een keer gehad maar meestal zit er hier maximaal € 1,= verschil in.
Met een all-in pakket kan dat weleens gebeuren. Ik heb het ook een keer gehad maar meestal zit er hier maximaal € 1,= verschil in.
[ Voor 48% gewijzigd door Guardian Angel op 14-02-2010 11:41 ]
ARME AOW’er
Als jij een "9Mb ADSL' verbinding hebt en bij 13 metingen van drie verschillende servers altijd significant meer dan 9Mb haalt, dan klopt er iets niet, en die drie servers zeggen mij dat dat niet een probleem met één server is, maar eerder in het verhaal wat jij ophangt over welke verbinding je hebt.Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2010 @ 09:54:
[...]
betreft achter andere pc's en internet snelheden niet hoor tis echt 1 pc op zelfde locatie enkel soms geprobeerd andere ping adress te nemen maar verschild nog al
ging me er eigenlijk om heb relavante upc en chello ervaring van vrienden die ook heel vaak verschillende snelheden behalen en zitten ook op deze speedtest webbsite dus nu begin ik me af te vragen heeft dat speed test wel zo veel zin upc chello of adsl
dus tis dan niet specifiek upc maar wel relevant voor algemeen een probleem
Verder doe je niets om die "ervaring van vrienden" te onderbouwen, dus met die opmerking kan niemand iets.
Oslik blyat! Oslik!
Ik heb Fiber Power Internet 25 en bellen aangevraagd. Nu heb ik enkele dagen daarna al een modem thuisgekregen. Verder heb ik weinig informatie over het verdere verloop gekregen. Ik heb dus geen flauw idee of dit al zou moeten werken. Krijg ik nog bericht wanneer ze bij UPC mijn connectie openzetten of hoe gaat dat in zijn werk?
Zelfde bedrag, zelfde factuurnummer.Guardian Angel schreef op zondag 14 februari 2010 @ 11:36:
Even duidelijker, is het de factuur van Februari maar hetzelfde bedrag?
Zou iemand mij willen helpen met het volgende;
Heb sinds twee dagen Ziggo 120Mb verbinding, ik heb nu Altbinz al vervloekt omdat het decoding zo lang duurt. Nu newsleecher draaien krijg ik de melding pausing newsleecher temporarily dus valt de snelheid iedere keer weg??? Heb een Samsung spinpoint F1 (cache 32mb), geen virusscanners draaien, net een nieuwe install xp x64, genoeg ruimte op de schijf. Ik weet echt niet waar het aan kan liggen, download op een aparte partitie.
Heb diverse forums doorzocht (incl. deze) maar nergens wordt eigenlijk een antwoord gegeven.
Iemand hier ervaring mee?? of een oplossing, hoor het graag.
Alvast bedankt!!
Heb sinds twee dagen Ziggo 120Mb verbinding, ik heb nu Altbinz al vervloekt omdat het decoding zo lang duurt. Nu newsleecher draaien krijg ik de melding pausing newsleecher temporarily dus valt de snelheid iedere keer weg??? Heb een Samsung spinpoint F1 (cache 32mb), geen virusscanners draaien, net een nieuwe install xp x64, genoeg ruimte op de schijf. Ik weet echt niet waar het aan kan liggen, download op een aparte partitie.
Heb diverse forums doorzocht (incl. deze) maar nergens wordt eigenlijk een antwoord gegeven.
Alvast bedankt!!
Ziggo is geen UPC hoor - maar 120Mb is idd 120Mb.
Als Newsleecher de boel pauseert betekent het idd dat je I/O systeem het allemaal niet tegelijk aankan. Als het je echt hoog zit kun je een tweede HDD overwegen (van de ene naar de anderen rarren gaat een stuk sneller dan op één schijf), maar IMHO boeit het geen zak - zolang je niet even snel kunt kijken als dat je kunt downloaden (en dat zal bij meer dan 59Mb/s vooralsnog nooit zo zijn) is het puur een kwestie "kijk mij eens de langste/snelste" hebben.
Iig heeft dit weinig tot niets met je internetverbinding te maken.
Als Newsleecher de boel pauseert betekent het idd dat je I/O systeem het allemaal niet tegelijk aankan. Als het je echt hoog zit kun je een tweede HDD overwegen (van de ene naar de anderen rarren gaat een stuk sneller dan op één schijf), maar IMHO boeit het geen zak - zolang je niet even snel kunt kijken als dat je kunt downloaden (en dat zal bij meer dan 59Mb/s vooralsnog nooit zo zijn) is het puur een kwestie "kijk mij eens de langste/snelste" hebben.
Iig heeft dit weinig tot niets met je internetverbinding te maken.
[ Voor 6% gewijzigd door dion_b op 17-02-2010 21:47 ]
Oslik blyat! Oslik!
Hoeveel draadjes? Bij hogere snelheden zal je hdd niet zozeer de bottleneck zijn (doorvoersnelheid is hoog genoeg) maar de I/O snelheid (zoektijden)lion78 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 21:33:
Zou iemand mij willen helpen met het volgende;
Alvast bedankt!!
Met 3-4 threads gelijktijdig zal je toch wel imho aan de limiet raken. De losse blocks zijn sneller binnen dan je hdd deze allemaal gelijktijdig kan wegschijven.
'Vroeger' kwam ik met een 100Mbit verbinding op 3Mb/sec bij 10 draadjes, terwijl ik 9Mb/sec haalde als ik ze terugbracht naar 3 draadjes. (puur omdat de hdd het dan kon bijhouden)
Als je een usp hebt die per draadje een lage snelheid haalt (of een limiet heeft) heb je een probleem, dan moet je een middenkeuze maken.
Uiteraard moet je ook niet gaan parren/uitpakken op dezelfde disk tijdens downloaden.
Met een SSD zal je dit soort ellende niet hebben
Bedankt voor je reactie!!
Ik heb 50 connecties open staan, en de pc is inderdaad gelijk aan het uitpakken.Is dus beter om dat uit te zetten? Ik zal de "draadjes"een terug gaan brengen. Ik dacht hoe maar ik er aan hou hoe sneller het gaat, blijkbaar niet.
Ga het eens proberen.
Bedankt!
Duss.... ik heb repair en extract uitgezet, draadjes terug gebracht naar 20, melding tot nu toe niet meer gezien!!!
Nogmaals bedankt!!
Ik heb 50 connecties open staan, en de pc is inderdaad gelijk aan het uitpakken.Is dus beter om dat uit te zetten? Ik zal de "draadjes"een terug gaan brengen. Ik dacht hoe maar ik er aan hou hoe sneller het gaat, blijkbaar niet.
Ga het eens proberen.
Bedankt!
Duss.... ik heb repair en extract uitgezet, draadjes terug gebracht naar 20, melding tot nu toe niet meer gezien!!!
Nogmaals bedankt!!
DJSmiley schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 22:02:
[...]
Hoeveel draadjes? Bij hogere snelheden zal je hdd niet zozeer de bottleneck zijn (doorvoersnelheid is hoog genoeg) maar de I/O snelheid (zoektijden)
Met 3-4 threads gelijktijdig zal je toch wel imho aan de limiet raken. De losse blocks zijn sneller binnen dan je hdd deze allemaal gelijktijdig kan wegschijven.
'Vroeger' kwam ik met een 100Mbit verbinding op 3Mb/sec bij 10 draadjes, terwijl ik 9Mb/sec haalde als ik ze terugbracht naar 3 draadjes. (puur omdat de hdd het dan kon bijhouden)
Als je een usp hebt die per draadje een lage snelheid haalt (of een limiet heeft) heb je een probleem, dan moet je een middenkeuze maken.
Uiteraard moet je ook niet gaan parren/uitpakken op dezelfde disk tijdens downloaden.
Met een SSD zal je dit soort ellende niet hebben(en een raptor bv zal ook schelen), maar dat loont niet voor het doel
[ Voor 5% gewijzigd door lion78 op 17-02-2010 22:36 ]
ik heb UPC Fiber 60, maar omdat ik wireless internet heb kom ik meestal niet boven de 25 - 30 Mbps. Ik zit erover te denken om dus te downgraden naar Fiber 25, scheelt toch weer 15,- p/m. Ik vraag me dan alleen af of ik dan wél de maximale snelheid (25Mbps) ga halen, of heb ik dan grote kans dat mijn werkelijke snelheid wederom gehalveerd wordt naar 10 - 12 Mbps? 
ik heb t UPC modem aangesloten op een DIR-655 router en deze gelinkt naar een Netgear 5Ghz Wireless N Access Point.. heeft iemand een idee?
ik heb t UPC modem aangesloten op een DIR-655 router en deze gelinkt naar een Netgear 5Ghz Wireless N Access Point.. heeft iemand een idee?
Als je nu 25 Mbps haalt en je downgrade naar Fiber 25 haal je wel je volle snelheid. Lijkt me zo klaar als een klontje
Waarom zou je wifi trager worden door een abbo downgrade ?
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
Met daarbij de toevoeging dat je dus hooguit de snelheid van je draadloze verbinding op dat moment zult halen.
ARME AOW’er
Idd. Lijkt me een stuk logischer om gewoon een draadje te gebruiken, of iig om te proberen je WiFi snelheden te optimaliseren. Met WiFi-N kun je - als je de moeite doet je antennes goed af te richten - meer dan dit halen.
Tips:
dion_b in "Halve snelheid draadloos UPC"
Tips:
dion_b in "Halve snelheid draadloos UPC"
Oslik blyat! Oslik!
Ik heb al een tijdje last van een regelmatig wegvallende verbinding. De interval is onregelmatig ook is de duur van het afwezig zijn van een internet signaal onregelmatig.
Dit probleem had ik ook wanneer ik rechtstreeks op het modem was aangesloten.
Maar sinds gister avond, rond 23.00, is mijn verbinding geheel afwezig. Heel af en toe komt hij terug maar dat is zo kort dat er geen netwerkverkeer mogelijk is.
Hebben meer mensen dit probleem in de Zaanstreek?
Dit probleem had ik ook wanneer ik rechtstreeks op het modem was aangesloten.
Maar sinds gister avond, rond 23.00, is mijn verbinding geheel afwezig. Heel af en toe komt hij terug maar dat is zo kort dat er geen netwerkverkeer mogelijk is.
Hebben meer mensen dit probleem in de Zaanstreek?
Je kunt op de website van UPC de actuele storingen lezen. Soms is het te wisselvallig dat het kennelijk alleen niet wordt opgemerkt en gemeldt.
Ik zou ook eens kijken op www.chelloo.com of geberuikers daar iets kunnen melden.
Ik zou ook eens kijken op www.chelloo.com of geberuikers daar iets kunnen melden.
ARME AOW’er
Wij hebben hier sinds een paar dagen UPC fiber power 60 geïnstalleerd. Hierbij gebruiken we de WNDR3700 router van Netgear. Bij het uitproberen van downloaden met Usenet schommelden de snelheden tussen 4.2 MB/s en 6.8 MB/s met Eweka als payserver.
De dagen erna werd de snelheid alsmaar langzamer en lagen de snelheden nog maar tussen de 1 tot 3 MB/s.
Ik heb bij XSNews een abbo afgesloten om te kijken of daar verandering in zit qua downloadsnelheden, maar dat is eigenlijk hetzelfde. Nu download ik niet sneller dan 2 MB/s.
Weet iemand waardoor dit veroorzaakt kan zijn en wat eventuele oplossingen zijn?
Edit: Oja, we gebruiken alleen UTP kabels
De dagen erna werd de snelheid alsmaar langzamer en lagen de snelheden nog maar tussen de 1 tot 3 MB/s.
Ik heb bij XSNews een abbo afgesloten om te kijken of daar verandering in zit qua downloadsnelheden, maar dat is eigenlijk hetzelfde. Nu download ik niet sneller dan 2 MB/s.
Weet iemand waardoor dit veroorzaakt kan zijn en wat eventuele oplossingen zijn?
[ Voor 3% gewijzigd door Snelbinder op 28-02-2010 13:33 ]
Ik heb exact hetzelfde. Sinds vrijdag upc totaal pakket met 25 mb internet. Vrijdag haalde ik met sabnzbd ronde de 2,8 MB/s nu is het nog 700 KB/s gemiddeld. Was eerst wel blij maar valt nu toch erg tegen. Dacht al even dat het aan mijn router lag maar nou ik deze er tussenuit heb gehaald is er niets veranderd.Timo12 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 13:33:
Wij hebben hier sinds een paar dagen UPC fiber power 60 geïnstalleerd. Hierbij gebruiken we de WNDR3700 router van Netgear. Bij het uitproberen van downloaden met Usenet schommelden de snelheden tussen 4.2 MB/s en 6.8 MB/s met Eweka als payserver.
Ik zou allereerst eens kijken of de oorzaak buiten UPC ligt. Op het chelloo.com form bijvoorbeeld.
ARME AOW’er
Ik ben sinds vorige week overgestapt van Eweka naar Hitnews.
Met Eweka was ik het meer dan zat, of dit nu aan Eweka, UPC, of ergens in het midden lag maakt me niet zo veel uit. Overdag downloaden met 1MB/s terwijl je een 90Mbit-abo hebt gaat wat ver..
Met Hitnews heb ik een constante lijn van 6MB/s, ongeacht het tijdstip. Ik heb het 50Mbit-abo, 50 cent duurder dan Eweka's 50Mbit-abo en overeenkomend in de rest van de specificaties.
Dus; Test het eens met Hitnews. (andere provider kan ook natuurlijk)
Met Eweka was ik het meer dan zat, of dit nu aan Eweka, UPC, of ergens in het midden lag maakt me niet zo veel uit. Overdag downloaden met 1MB/s terwijl je een 90Mbit-abo hebt gaat wat ver..
Met Hitnews heb ik een constante lijn van 6MB/s, ongeacht het tijdstip. Ik heb het 50Mbit-abo, 50 cent duurder dan Eweka's 50Mbit-abo en overeenkomend in de rest van de specificaties.
[ Voor 3% gewijzigd door KoffieNT op 28-02-2010 20:51 ]
:D
Dat zal ik eens doen zodra deze maand afgelopen is. Beetje zonde om 3 newsserver abbo's tegelijk te hebben.KoffieNT schreef op zondag 28 februari 2010 @ 20:49:
Ik ben sinds vorige week overgestapt van Eweka naar Hitnews.
Wat haal je met andere protocollen? Is een speedtest wel goed, of zakt die ook in tot 8-24Mb/sTimo12 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 13:33:
Als dat ook niet goed is, ligt het niet bij je USP (of de verbinding erheen), dan is het ook niet raar dat je dezelfde scores haalt bij verschillende USPs.
Oslik blyat! Oslik!
ben ff een maandje op vakantie geweest, en had tot die tijd eweka als USP. Overgestapt naar xsnews ivm de problematiek.
Maar wil eigenlijk terug naar eweka, ivm account sharing. Lees her en der nog steeds over (dezelfde) problemen als voor mijn overstap. Kan ik concluderen dat de problemen nog steeds bestaan?
Maar wil eigenlijk terug naar eweka, ivm account sharing. Lees her en der nog steeds over (dezelfde) problemen als voor mijn overstap. Kan ik concluderen dat de problemen nog steeds bestaan?
Voordeel van hitnews is dat je gratis een trial kan nemen van 3 maanden zonder verplichtingen.Timo12 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 22:31:
[...]
Dat zal ik eens doen zodra deze maand afgelopen is. Beetje zonde om 3 newsserver abbo's tegelijk te hebben.
No guts, no glory!
3 dagen
AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning
KillGhost schreef op maandag 01 maart 2010 @ 14:08:
[...]
Voordeel van hitnews is dat je gratis een trial kan nemen van 3 maanden zonder verplichtingen.
Zoals Jim al schrijft: 3 dagen dusOngelimiteerde trial van 3 dagen
We hebben vertrouwen in onze dienstverlening. Daarom mag iedereen onze dienst 3 dagen gratis en ongelimiteerd uitproberen. En dat verzorgen we geheel vrijblijvend.
Maar dat is genoeg om te testen. Overigens ben ik erg tevreden met Hitnews.
[ Voor 12% gewijzigd door DeeJee op 01-03-2010 14:51 ]
Money for nothin' and your chicks for free
Goeie avond,
In ons nieuwe huis hebben we ook de spullen van UPC ontvangen. Ik kom uit het Ziggo netwerk en ben dan ook gewend om een brief er bij te "ontvangen" met alle gegevens en login gegevens van het UPC netwerk.
Maar tot op heden nog niets ontvangen. Mis ik misschien iets of moet ik morgen even gaan bellen met UPC?
In ons nieuwe huis hebben we ook de spullen van UPC ontvangen. Ik kom uit het Ziggo netwerk en ben dan ook gewend om een brief er bij te "ontvangen" met alle gegevens en login gegevens van het UPC netwerk.
Maar tot op heden nog niets ontvangen. Mis ik misschien iets of moet ik morgen even gaan bellen met UPC?
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Volgens mij gewoon aansluiten en internetten, ik heb ook geen brief gehad. Emailadressen kun je online aanmaken.Ankh schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:44:
Goeie avond,
Ik heb dit via e-mail ontvangen. Standaard emailadres inclusief wachtwoord. Ongeveer 2 dagen voordat ik het pakket met modem en dergelijke via de post heb ontvangen. Ik heb het dus wel ook via internet besteld en daar een emailadres opgegeven.Ankh schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:44:
Goeie avond,
3 dagen ja.
Note to self:
Geen posts meer maken als het druk is op het werk
No guts, no glory!
JunkieLimbo schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 07:34:
[...]
Ik heb dit via e-mail ontvangen. Standaard emailadres inclusief wachtwoord. Ongeveer 2 dagen voordat ik het pakket met modem en dergelijke via de post heb ontvangen. Ik heb het dus wel ook via internet besteld en daar een emailadres opgegeven.
Ik ga het eerst wel even zonder proberen...jopie schreef op maandag 01 maart 2010 @ 23:25:
[...]
Volgens mij gewoon aansluiten en internetten, ik heb ook geen brief gehad. Emailadressen kun je online aanmaken.
Maar in de bevestigingsmail (bij het bestellen) stond inderdaad dat je nog een mail zou ontvangen. Dus een beetje vreemd...
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Behalve dat accountbeheer nog steeds bij veel mensen kuren heeft.jopie schreef op maandag 01 maart 2010 @ 23:25:
[...]
Volgens mij gewoon aansluiten en internetten, ik heb ook geen brief gehad. Emailadressen kun je online aanmaken.
Klopt, ik heb ook geen brief gehad met gebruikersnaam en wachtwoord. Je moet gewoon een Mijn UPC online aanmaken. Ik heb trouwens alleen internet + standaard TV en radio. Mijn pa die heeft alles in 1 en die kreeg wel een brief met alle info maar dat is alweer bijna een jaar geleden.jopie schreef op maandag 01 maart 2010 @ 23:25:
[...]
Wat zijn de ervaringen met tweaknews bij upc? ik twijfel overtestappen van tele2 naar upc vanwege het HD aanbod (discovery etc). En de droomdeal + HD lijkt me wel interressant. Tweaknews bevalt mij super altijd zonder problemen 200 dagen retentie etc, dus wil eigenlijk niet overstappen naar andere newsprovider.
Hoi ik heb vandaag toch het besluit genomen om ook internet via upc te nemen fiber power 30 en heb dit opgehaald in de upc winkel
nu heb ik alles op het moment aangesloten op het isra punt waar de kabel binnen komt
maar ik kom met speed test niet boven de 0.25 mbps uit

is dit een tijdelijke snelheid totdat alles is verwerkt in het systeem waarna je pas naar fiber power 30 word gezet of moet ik toch de helpdesk eens gaan bellen. heb al meerdere kabels geprobeerd maar krijg steeds het zelfde resultaat.
zou het te maken kunnen hebben dat mijn modem nog niet op fiber power 30 abbo is gezet
En ja heb het topic al gedeeltelijk door genomen maar kan niets vinden.
nu heb ik alles op het moment aangesloten op het isra punt waar de kabel binnen komt

is dit een tijdelijke snelheid totdat alles is verwerkt in het systeem waarna je pas naar fiber power 30 word gezet of moet ik toch de helpdesk eens gaan bellen. heb al meerdere kabels geprobeerd maar krijg steeds het zelfde resultaat.
zou het te maken kunnen hebben dat mijn modem nog niet op fiber power 30 abbo is gezet
Als je op het ISRA-punt aangelosten zit dan is er toch iets fout. Das namelijk de aansluiting van de KPN voor bijv. ADSL/telefonieBoekanier schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 17:34:
Hoi ik heb vandaag toch het besluit genomen om ook internet via upc te nemen fiber power 30 en heb dit opgehaald in de upc winkel
[afbeelding]
Maar ik neem aan dat je het punt bedoelt waar de kabel van de TV binnenkomt.
Maar die snelheid is niet goed. Bel de helpdesk maar, die kunnen je vast vertellen of je aansluiting al is opgeleverd en naar behoren zou moeten werken.
Klopt de juiste config staat nog niet in het modem, ff bellen dus, nu heb je de gratis inet variant die je bij telefony krijgt, 80/80kbit/sBoekanier schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 17:34:
[afbeelding]
bedankt voor de info dat word maandag dus even bellen als het dan nog niet aangepast is
De klantenservice niet, de helpdesk wel. Beide afdelingen zijn bereikbaar op hetzelfde nummer (0900-1580), maar hangen achter verschillende keuzes in het menu.AtRi schreef op zondag 07 maart 2010 @ 01:15:
Klantenservice is volgens mij zondag's ook gewoon bereikbaar tot 2200u.
Payserver aanvragen en downloaden 
Wel nette ping.

Ik heb deze in de muur zitten, in de meterkast verder niks van de kabel.
Ik heb UPC 16.70euro TV nu, wanneer ik Royaal + FP30 wil zou dit dan vervangen moeten worden ? En mag ik dat wel zelf als ik een DIY pakket meekrijg vanuit de UPC winkel ?
Hij gaat volgens mij vanuit die muurdoos gewoon de grond in meteen
Wel nette ping.

Ik heb UPC 16.70euro TV nu, wanneer ik Royaal + FP30 wil zou dit dan vervangen moeten worden ? En mag ik dat wel zelf als ik een DIY pakket meekrijg vanuit de UPC winkel ?
[ Voor 7% gewijzigd door Jim423 op 07-03-2010 18:08 ]
Bij mij in slotervaart ligt het UPC internet er de laatste weken steeds vaker uit. Dit weekend was het er zelfs behoorlijk lang af en toen ik vanochtend wegging was het ook weer down. Zijn er mensen die dit herkennen of is er iets kapot aan het gaan in de meterkast?
Het modem kan geen verbinding krijgen en blijft maar rebooten daardoor. Het vreemde is dat we eerder al soort gelijke problemen hebben ondervonden met de mediabox, die crashte/rebootte ook steeds vaker totdat hij het helemaal niet meer deed. Nou hebben we dat ding niet nodig (en de helpdesk kon alleen bedenken dat we hem moesten resetten, maar dat deed niks) dus ik heb er nooit aandacht aan besteed, maar als hetzelfde met het modem gaat gebeuren dan is dat wel zeer vervelend. Het lijkt dus alsof de apparatuur gradueel naar de klote gaat.
Iemand tips of ervaringen? Want anders wordt het tijd om eens naar die vervelende helpdesk te bellen.
Het modem kan geen verbinding krijgen en blijft maar rebooten daardoor. Het vreemde is dat we eerder al soort gelijke problemen hebben ondervonden met de mediabox, die crashte/rebootte ook steeds vaker totdat hij het helemaal niet meer deed. Nou hebben we dat ding niet nodig (en de helpdesk kon alleen bedenken dat we hem moesten resetten, maar dat deed niks) dus ik heb er nooit aandacht aan besteed, maar als hetzelfde met het modem gaat gebeuren dan is dat wel zeer vervelend. Het lijkt dus alsof de apparatuur gradueel naar de klote gaat.
Iemand tips of ervaringen? Want anders wordt het tijd om eens naar die vervelende helpdesk te bellen.
Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef
Ik zit ook in Slotervaart en geen problemen met wegvallend internet.MrAngry schreef op maandag 08 maart 2010 @ 10:38:
Bij mij in slotervaart ligt het UPC internet er de laatste weken steeds vaker uit. Dit weekend was het er zelfs behoorlijk lang af en toen ik vanochtend wegging was het ook weer down. Zijn er mensen die dit herkennen of is er iets kapot aan het gaan in de meterkast?
[...]
No production networks were harmed during this posting
Vraagje:
Ik heb vorige week UPC besteld en vrijdag deze mail gehad:
Geachte heer/mevrouw
Hartelijk dank voor uw bestelling.
U heeft aangegeven uw abonnement te willen wijzigen naar/uitbreiden met:
* UPC Standaardpakket Radio/TV
* UPC Digitale TV Riant met DVR
In deze email vindt u een compleet overzicht van uw nieuwe UPC abonnement(en), bijbehorende tarieven en aanvullende informatie.
Maar zie er niks bij staan over internet/telefonie gewoon rustig afwachten tot de hele roedel binnen is?
Geachte heer/mevrouw
In deze email vindt u een compleet overzicht van uw nieuwe UPC abonnement(en), bijbehorende tarieven en aanvullende informatie.
Maar zie er niks bij staan over internet/telefonie gewoon rustig afwachten tot de hele roedel binnen is?
Even bellen met UPC.
Tip: Vooral niets gaan aanpassen! (mocht dat nodig zijn) Vaak loopt het daardoor in de soep, big time soep..
Tip: Vooral niets gaan aanpassen! (mocht dat nodig zijn) Vaak loopt het daardoor in de soep, big time soep..
:D
Ook niet gaan bellen. Dat is alleen maar verwarrend voor ze. 
Wacht het even rustig af.
Wacht het even rustig af.
Money for nothin' and your chicks for free
Voor de 2 bovenstaande heren: Dankjewel 
ik wacht het rustig af!
ik wacht het rustig af!
Als je digitale tv riant 'moet' zit je op een netwerk dat niet retourgeschikt is, dus zul je geen internet en telefonie kunnen krijgen. (Ze zijn nu wel eindelijk bezig deze rotnetwerken te upgraden om alles aan te bieden, zit hier zelf ook op een oud netwerk)juaNto schreef op maandag 08 maart 2010 @ 12:36:
Vraagje:
Geachte heer/mevrouw
Heb je die in de woonkamer of in de meterkast in de muur zitten?Jim423 schreef op zondag 07 maart 2010 @ 18:07:
Payserver aanvragen en downloaden
Wel nette ping.
[afbeelding]
In de meterkast kan dat wel kloppen, in de woonkamer vraag ik me dan af of je wel een eigen aansluiting hebt of dat het ergens anders vanaf doorgelust is...
Iig geen reden om het te vervangen als de groene kabel idd direct van buiten daarop aangesloten is, en ook al is dat niet zo, de aansluitdoos zelf is ook dan het probleem niet, eerder waar die kabel vandaan komt...
Je krijgt een DIY-pakket die hier prima op kan, gewoon het zakje "Situatie: anders" gebruiken en de IEC->F-connector kabel (rood ringetje) gebruiken om de eveneens meegeleverde splitter aan te sluiten.
Oslik blyat! Oslik!
Wij zijn in december 2009 overgestapt naar UPC fiberpower 25. In het begin liep alles gewoon als een zonnetje en kon ik mooi snel downloaden. Maar nu de laatste maand heb ik steeds problemen dat dagelijks meerdere keren het internet weg valt. Dan moet ik even de Arris modem van het stroom afhalen de coax kabel eruit halen stroom er weer op en dan de coax kabel er weer in doen en dan heb ik weer internet. Nu heb ik al verschillende keren naar upc gebeld en die geven altijd mijn router de Linksys WRT610N v2 maar ik betwijfel ofdat het daar aan ligt. Nu moet ik testen ofdat het internet nog wegvalt als ik direct een pc aan de modem dat ben ik dan ook aan het doen. Ik heb verder even de modem uitgelezen misschien dat iemand iets kan zien dat verkeerd staat ofdat iemand mij meer advies kan geven dan upc.
RF Parameters
Downstream
Freq/Power: 403.000 MHz 7 dBmV
Signal to Noise Ratio: 39 dB
Modulation: QAM256
Upstream
Freq/Power: 23.000 MHz 55 dBmV
Channel Type: DOCSIS 2.0 (ATDMA)
Symbol Rate: 2560 kSym/sec
Modulation: QAM8
Status
System Uptime: 0 days 1h:44m:5s
Computers Detected: 1
CM Status: Telephony-AC Power Iso OFF Reg Complete
Time and Date: MON MAR 08 19:25:16 2010
DOCSIS(CM) Events
date Time Event ID Event Level Description
3/7/2010 23:44 20000300 3 Ranging Request Retries exhausted
***** 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
***** 18000200 3 UCD invalid or channel unusable
***** 17000100 3 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing
***** 20000500 3 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out
***** 20000400 3 Received Response to Broadcast Maintenance Request, but no Unicast Maintenance opportunities received - T4 timeout
3/7/2010 23:52 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
3/7/2010 23:52 20000300 3 Ranging Request Retries exhausted
3/7/2010 23:52 8000700 3 TFTP failed - OUT OF ORDER packets
3/7/2010 23:54 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
3/7/2010 23:54 20000300 3 Ranging Request Retries exhausted
3/7/2010 23:55 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
3/7/2010 23:56 20000300 3 Ranging Request Retries exhausted
3/7/2010 23:56 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
3/7/2010 23:57 20000300 3 Ranging Request Retries exhausted
3/7/2010 23:58 20000200 3 No Ranging Response received - T3 time-out
3/7/2010 23:58 20000300 3 Ranging Request Retries exhausted
3/7/2010 23:58 18000200 3 UCD invalid or channel unusable
3/7/2010 23:58 17000100 3 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing
3/8/2010 17:41 1040100 6 TLV-11 - unrecognized OID
Ik hoop dat iemand mij verder kunnen helpen.
alvast bedankt
RF Parameters
Downstream
Freq/Power: 403.000 MHz 7 dBmV
Signal to Noise Ratio: 39 dB
Modulation: QAM256
Upstream
Freq/Power: 23.000 MHz 55 dBmV
Channel Type: DOCSIS 2.0 (ATDMA)
Symbol Rate: 2560 kSym/sec
Modulation: QAM8
Status
System Uptime: 0 days 1h:44m:5s
Computers Detected: 1
CM Status: Telephony-AC Power Iso OFF Reg Complete
Time and Date: MON MAR 08 19:25:16 2010
DOCSIS(CM) Events
***** 17000100 3 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing
***** 20000500 3 Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - T3 time-out
***** 20000400 3 Received Response to Broadcast Maintenance Request, but no Unicast Maintenance opportunities received - T4 timeout
3/7/2010 23:58 17000100 3 SYNC Timing Synchronization failure - Failed to acquire QAM/QPSK symbol timing
Ik hoop dat iemand mij verder kunnen helpen.
alvast bedankt
Verwijderd
Sinds onze aansluiting bij UPC (maand geleden) hebben we veel problemen gehad met de uptime. Meteen na de aansluiting lag het er soweiso uit. Monteur is toen langsgekomen met een nieuwe modem en het werkte daarna weer even. Nou dag later lag het er weer uit weer een monteur langsgekomen, nieuwe splitter, versterker etc. Het werkte nu ongeveer een halve maand prima en supersnel alleen de laatste dagen ligt het er weer steeds even uit. Resetten heeft dan vaak zin maar vandaag lag het er de hele dag uit. Zojuist werkt alles weer maar er staat al weer een afspraak voor de monteur morgen. Nou ben ik bang dat hij gaat zeggen dat het prima werkt en er niets aan de hand is maar ik wil gewoon dat UPC is gaat kijken hoe het kan dat in een maandtijd het internet er zo vaak uit ligt. Mijn moeder werkt thuis en kan dit simpelweg niet gebruiken. Aangezien ze nu twee keer aan de hardware hebben gezeten betwijfel ik of het nog daar aan ligt. Kan het niet gewoon zo zijn dat er iets met de straat aansluiting is ofzo? Vind het echt jammer want mijn ouders willen nu misschien stoppen en weer terug naar Telfort maar als UPC werkt is het internet wel veel sneller.
Ik lees nergens iets over een router. Je weet zeker dat deze niet de boosdoener is?
Hetzelfde probleem heb ik namelijk ook gehad. Instabiliteit van hier tot en met. De ene keer werkte het prima, de andere keer kakte de verbinding om de haverklap in, zowel draadloos als bekabeld. Bleek het aan de router te liggen.
Na het vervangen van de router heb ik nog geen enkel probleem gehad met de uptime van de verbinding
Hetzelfde probleem heb ik namelijk ook gehad. Instabiliteit van hier tot en met. De ene keer werkte het prima, de andere keer kakte de verbinding om de haverklap in, zowel draadloos als bekabeld. Bleek het aan de router te liggen.
Na het vervangen van de router heb ik nog geen enkel probleem gehad met de uptime van de verbinding
Verwijderd
Nouja we maken wel verbinding via de wireless router. We hadden hier eerst wel problemen mee omdat hij de snelheid voor de helft doorgaf. Dit werkt nu prima met een nieuwe router en bedraad achter de router haal ik met speedtest rond de 29mbit (30mbit abbo) Daarnaast is de Modem ook echt offline als het internet er uit ligt. Oftewel alle lampjes zijn uit behalve de eerste drie. Het derde lampje (van links) knippert dan de hele tijd. Soms zijn er maar twee lampjes aan en knippert het tweede lampje van links.
Dan lijkt het er inderdaad op dat het echt maar aan 2 dingen kan liggen.Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 21:45:
Nouja we maken wel verbinding via de wireless router. We hadden hier eerst wel problemen mee omdat hij de snelheid voor de helft doorgaf. Dit werkt nu prima met een nieuwe router en bedraad achter de router haal ik met speedtest rond de 29mbit (30mbit abbo) Daarnaast is de Modem ook echt offline als het internet er uit ligt. Oftewel alle lampjes zijn uit behalve de eerste drie. Het derde lampje (van links) knippert dan de hele tijd. Soms zijn er maar twee lampjes aan en knippert het tweede lampje van links.
Weer een defect modem (of kabels/splitter ervoor), of dus iets met het signaal.
Voor beide gevallen is voor zover ik weet UPC gewoon verantwoordelijk dus waarom niet gewoon nog een keer UPC bellen, het verhaal uitleggen en vragen wat ze er aan kunnen doen?
Volgens mij kunnen zij ook zien of het signaal er uit ligt op afstand, toch?
Verwijderd
Ja heb dus tot nu toe drie keer gebeld terwijl internet er uit lag. Ze zien dan ook dat de modem offline is. Maarja aangezien het er steeds een tijdje uit ligt en dan soms weer doet ben ik bang dat ze morgen ook zeggen ja het werkt gewoon ik weet het ook niet.
In de woonkamer. Mooi het kan dus gewoon aangesloten hierop worden.dion_b schreef op maandag 08 maart 2010 @ 18:39:
[...]
Heb je die in de woonkamer of in de meterkast in de muur zitten?
In de meterkast kan dat wel kloppen, in de woonkamer vraag ik me dan af of je wel een eigen aansluiting hebt of dat het ergens anders vanaf doorgelust is...
Iig geen reden om het te vervangen als de groene kabel idd direct van buiten daarop aangesloten is, en ook al is dat niet zo, de aansluitdoos zelf is ook dan het probleem niet, eerder waar die kabel vandaan komt...
Je krijgt een DIY-pakket die hier prima op kan, gewoon het zakje "Situatie: anders" gebruiken en de IEC->F-connector kabel (rood ringetje) gebruiken om de eveneens meegeleverde splitter aan te sluiten.
Hij komt vanaf buiten, de kruipruimte in, dan de woonkamer in. Aansluitdoos heb ik niet gevonden, die zou dan ergens in de kruipruimte moeten zitten
Klopt wat jij zegt alleen kunnen we dus wel internet en telefonie krijgen maar geen digitale tv met film aanvraag en uitzending gemist. Tv signaal kan alleen ontvangen worden geen retour signaal. Waarom internet en telefonie dan wel beschikbaar zijn weet ik niet.rikrik schreef op maandag 08 maart 2010 @ 17:13:
[...]
Als je digitale tv riant 'moet' zit je op een netwerk dat niet retourgeschikt is, dus zul je geen internet en telefonie kunnen krijgen. (Ze zijn nu wel eindelijk bezig deze rotnetwerken te upgraden om alles aan te bieden, zit hier zelf ook op een oud netwerk)
Kut dit heb ik dus ook, hij ligt er nu al 2 dagen helemaal uit. Vrijdag komt een monteur, waarschijnlijk de apparatuur vervangen, maar ik vermoed, gezien de 3 mensen die hier hetzelfde hebben, dat het dus niet aan de apparatuur ligt, maar aan epic failure bij upc ergens.Rickxbox schreef op maandag 08 maart 2010 @ 19:48:
DOCSIS(CM) Events
Dat vermoeden heb ik dus ook. Alleen weet iemand hier een goede oplossing voor? Als ik upc bel dan geven ze gewoon mijn router de schuld.
Klint nog steeds een beetje twijfelachtig, maar hier kun je het iig op proberen.Jim423 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 01:14:
[...]
In de woonkamer. Mooi het kan dus gewoon aangesloten hierop worden.
Hij komt vanaf buiten, de kruipruimte in, dan de woonkamer in. Aansluitdoos heb ik niet gevonden, die zou dan ergens in de kruipruimte moeten zitten
Sowieso is de eerste aansluiting eigendom dus ook verantwoordelijkheid van je kabelaar, dus als het niet goed werkt kun je hen vragen dit in orde te maken voor je
MrAngry schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 11:44:
[...]
Kut dit heb ik dus ook, hij ligt er nu al 2 dagen helemaal uit. Vrijdag komt een monteur, waarschijnlijk de apparatuur vervangen, maar ik vermoed, gezien de 3 mensen die hier hetzelfde hebben, dat het dus niet aan de apparatuur ligt, maar aan epic failure bij upc ergens.

"Epic failure"?
Als je de moeite neemt eerdere posts met dat soort logmeldingen erin te lezen, zie je dat dit gewoon een kwestie van ruis op de lijn is. Die logs zeggen niets over waar het door komt en het feit dat anderen dezelfde symptoom hebben, zegt werkelijk niets over een causaal verband denk aan House en lupus-diagnose...

Waarschijnlijk is ergens een kabeltje los. Dat kan bij jou binnen zijn, dat kan de kabel zijn naar jouw huis buiten ergens of het kan ergens verderop in de wijk zijn.
Kijk, als er nou meldingen waren van incorrect bootfiles ofzo in de logs, dan mag je van "epic fail" spreken. Dit is inflatie van die term, meer niet - en erg voorbarig om conclusies over oorzaken te trekken voordat je weet wat er exact aan de hand is.
Overigens is die 55dBmV waar de modem van Rickxbox mee uitzendt maximaal (is ook vaak zat voorbijgekomen hier), dus goede kans dat bij hem de demping te hoog is (meerdere splitters achter elkaar, modem niet op eerste aansluitpunt etc). Dat hoeft niet noodzakelijkerwijs oorzaak te zijn voor het probleem, maar het helpt zeker niet.
Oplossing voor Rickxbox is om gewoon te doen wat ze vragen: even zonder router te draaien. Hoogstwaarschijnlijk is dat inderdaad het probleem niet, maar daar is helemaal geen discussie meer over nodig als het probleem ook zonder router ertussen optreedt.
[ Voor 5% gewijzigd door dion_b op 09-03-2010 16:19 ]
Oslik blyat! Oslik!
Raar, was dat hier ook maar zo in Tiel, alleen adsl hier en dat is niet zo leuk op 3KM afstand als je veel download en de adsl hier heel instabiel is.juaNto schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 11:23:
[...]
Klopt wat jij zegt alleen kunnen we dus wel internet en telefonie krijgen maar geen digitale tv met film aanvraag en uitzending gemist. Tv signaal kan alleen ontvangen worden geen retour signaal. Waarom internet en telefonie dan wel beschikbaar zijn weet ik niet.
Verwijderd
Nou monteur vanochtend voor derde keer langsgeweest zei dat we maar UPC moesten bellen en dat het gister dus een storing was. Sinds een uur ligt weer alles er uit
Apart ja je zou verwachten dat zo'n gehucht als Hedel niet eerder aan de beurt is als Tielrikrik schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 17:30:
[...]
Raar, was dat hier ook maar zo in Tiel, alleen adsl hier en dat is niet zo leuk op 3KM afstand als je veel download en de adsl hier heel instabiel is.
Ik heb het echt werkend gezien bij een vriend van me vandaar dat ik het ook besteld heb. Snelheden waren keurig in orde voor dat 25mbit abbo 2800kb down 1600kb up en digitale tv werkt perfect!
Sinds een aantal dagen heb ik ook last van een verbinding die er geregeld uit ligt.
Gedurende de storingen die zo nu en dan kort achter elkaar optreden blijft het signaal voor digitale televisie en de telefoon werken.
Intern draait ook alles als een zonnetje.
Alle stekkers zitten goed vast.
Tijdense storingen de volgende zaken geprobeerd:
-dhcp lease renewen.
-restore en reboot van de modem via de software
-power eraf en na een paar seconden erop.
-geheel ontkoppelen.
Wat informatie uit de Thompson TWG850:
Vandaag voor 22:39 merkte ik dat de er *weer* verbinding eruit lag:
Bijbehoren log uit de modem:
Gisteravond deden de problemen zich ook voor maar geen tijd om logs te maken.
Stukje log van zondag waar het probleem zich ook voor deed:
Morgen gaat dit alles gezellig richting UPC dan mogen zij hun licht hier eens over laten schijnen. Ik begin nu al mijn oude ADSL-lijn te missen.
Tenminste gewoon 24/7 online zonder gezeik en met static ip.
Gedurende de storingen die zo nu en dan kort achter elkaar optreden blijft het signaal voor digitale televisie en de telefoon werken.
Intern draait ook alles als een zonnetje.
Alle stekkers zitten goed vast.
Tijdense storingen de volgende zaken geprobeerd:
-dhcp lease renewen.
-restore en reboot van de modem via de software
-power eraf en na een paar seconden erop.
-geheel ontkoppelen.
Wat informatie uit de Thompson TWG850:
Hardware Info System HW Revision 2.0 VENDOR Thomson BOOT Revision 2.1.7i SW Revision ST9D.01.04 MODEL TWG850-4U Software Version ST9D.01.04 Serial Number 00939902202256 MTA Hardware Information Mta Serial Number 00939902202256 Software Build and Revisions Firmware Name TWG850-4U-9D.01.04-090108-S-001.bin Firmware Build Time 13:47:35 Thu Jan 08 2009 Startup Procedure Procedure Status Comment Acquire Downstream Channel Locked Connectivity State OK Operational Boot State OK Operational Configuration File Security Enabled BPI+ Downstream Channel Lock Status Locked Modulation QAM256 Channel ID 116 Symbol rate 5360537 Downstream Frequency Downstream Power 4.0 dBmV SNR 35.5 dB Upstream Channel Lock Status Locked Modulation QAM16 Channel ID 4 Symbol rate 2560 Ksym/sec Upstream Frequency Upstream Power 39.2 dBmV
Vandaag voor 22:39 merkte ik dat de er *weer* verbinding eruit lag:
--- nu.nl ping statistics --- 765 packets transmitted, 168 received, 78% packet loss, time 1447656ms rtt min/avg/max/mdev = 10.872/46.402/1828.286/183.345 ms, pipe 2
Bijbehoren log uit de modem:
Tue Mar 09 21:57:04 2010 Critical (3) Unicast Ranging Received Abort Response - Re- initializing MAC Tue Mar 09 21:57:03 2010 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... Tue Mar 09 21:56:49 2010 Critical (3) DHCP FAILED - Discover sent, no offer received Tue Mar 09 21:56:14 2010 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... Tue Mar 09 21:55:58 2010 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out Tue Mar 09 21:55:18 2010 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un... Tue Mar 09 21:54:46 2010 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... Tue Mar 09 21:51:35 2010 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID Tue Mar 09 21:51:33 2010 Warning (5) ToD request sent - No Response received Tue Mar 09 21:51:29 2010 Critical (3) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response. Tue Mar 09 21:51:24 2010 Critical (3) DHCP FAILED - Discover sent, no offer received Tue Mar 09 21:51:04 2010 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out Tue Mar 09 21:50:55 2010 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un... Tue Mar 09 21:50:22 2010 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... Tue Mar 09 22:39:42 2010 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID Tue Mar 09 22:39:39 2010 Critical (3) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response. Tue Mar 09 22:39:14 2010 Critical (3) REG RSP not received Tue Mar 09 22:38:56 2010 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID Tue Mar 09 22:38:55 2010 Critical (3) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response. Tue Mar 09 21:38:50 2010 Critical (3) DHCP FAILED - Request sent, No response Tue Mar 09 21:38:39 2010 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... Tue Mar 09 21:38:23 2010 Critical (3) Unicast Ranging Received Abort Response - Re- initializing MAC Tue Mar 09 21:38:22 2010 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... Tue Mar 09 21:38:16 2010 Critical (3) DHCP FAILED - Discover sent, no offer received Tue Mar 09 21:36:37 2010 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... Tue Mar 09 21:36:21 2010 Critical (3) DHCP FAILED - Discover sent, no offer received Tue Mar 09 21:36:06 2010 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... Tue Mar 09 21:35:40 2010 Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out Tue Mar 09 21:35:18 2010 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un... Tue Mar 09 21:34:46 2010 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... Tue Mar 09 22:33:00 2010 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID Tue Mar 09 22:32:58 2010 Critical (3) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response.
Gisteravond deden de problemen zich ook voor maar geen tijd om logs te maken.
Stukje log van zondag waar het probleem zich ook voor deed:
Ping statistics for 62.179.104.196: <--- dns server van upc Packets: Sent = 91, Received = 77, Lost = 14 (15% loss), Approximate round trip times in milli-seconds: Minimum = 9ms, Maximum = 13ms, Average = 10ms Sun Mar 07 21:53:14 2010 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... Sun Mar 07 22:49:02 2010 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID Sun Mar 07 22:49:01 2010 Critical (3) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response. Sun Mar 07 21:48:36 2010 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un... Sun Mar 07 21:48:04 2010 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... Sun Mar 07 22:41:10 2010 Critical (3) REG RSP not received Sun Mar 07 22:40:59 2010 Notice (6) TLV-11 - unrecognized OID Sun Mar 07 22:40:52 2010 Critical (3) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response. Sun Mar 07 21:39:40 2010 Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un... Sun Mar 07 21:39:08 2010 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ... Sun Mar 07 15:16:42 2010 Critical (3) DHCP WARNING - Non-critical field invalid in response. Sun Mar 07 09:51:09 2010 Critical (3) Started Unicast Maintenance Ranging - No Response received - ...
Morgen gaat dit alles gezellig richting UPC dan mogen zij hun licht hier eens over laten schijnen. Ik begin nu al mijn oude ADSL-lijn te missen.
Tenminste gewoon 24/7 online zonder gezeik en met static ip.
Sinds afgelopen zaterdag zijn wij in ons nieuwe huis in Alkmaar getrokken.
En zijn dan ook van Ziggo naar UPC gegaan. Nu zou het pakket vanaf 28 februari actief zijn, maar blijkbaar is daar wat fout gegaan. Zaterdag bleek dat er 0,0 op de lijn staat en dus UPC helpdesk gebeld.
De mevrouw zag dat het wel is opgeleverd alleen geen bewijs dat iemand de "schakelaar" om had gezet...
Binnen 3 werkdagen (vandaag de laatste dag) zou het moeten worden geregeld. Maar ik heb hier een hard hoofd in..
En zijn dan ook van Ziggo naar UPC gegaan. Nu zou het pakket vanaf 28 februari actief zijn, maar blijkbaar is daar wat fout gegaan. Zaterdag bleek dat er 0,0 op de lijn staat en dus UPC helpdesk gebeld.
De mevrouw zag dat het wel is opgeleverd alleen geen bewijs dat iemand de "schakelaar" om had gezet...
Binnen 3 werkdagen (vandaag de laatste dag) zou het moeten worden geregeld. Maar ik heb hier een hard hoofd in..
Ook hier problemen met wegvallende verbindingen. Gisterochtend was het raak (hele dag niet naar huis kunnen vpn'en vanaf het werk). En toen ik thuis kwam deed internet het weer na het aan en uitzetten van de modem. Twee uurtjes later lag de verbinding er weer uit. Deze keer pakte de modem de verbinding daarna wel weer zelf op.
Toen ik 30Mbit had met een andere modem had ik hier nooit last van. Sinds 1,5 maand zit ik op docsis 3 met 60MBit, en met de nieuwe modem continu van dit soort problemen. Denk dat ik het modem al wel een keer of 15 heb moeten resetten in 1,5 maand tijd.
Toen ik 30Mbit had met een andere modem had ik hier nooit last van. Sinds 1,5 maand zit ik op docsis 3 met 60MBit, en met de nieuwe modem continu van dit soort problemen. Denk dat ik het modem al wel een keer of 15 heb moeten resetten in 1,5 maand tijd.
SRK35ZS-W
Ik heb bij mijn modem de stroom er een avond af gehad en hem aangesloten en toen deed hij het vrij snel (<15 minuten) weer, geen idee of dat puur toeval is, maar ik vermoed van wel. Vanochtend deed hij het nog steeds, maar als de monteur komt laat ik hem toch vervangen, ik ben er wel redelijk klaar mee. Normaal helpt de stroom eraf ook niet.
Ik ben gister nog even aan het rommelen gegaan en ik heb de kabel van de router naar modem vervangen voor een crosscable dom dat ik dat niet eerder had gedaan want het zijn allebij active deelnemers en nu is hij er nog niet uitgeklapt puur toeval of het was de oplossing bij mij even proberen nog.
Bij mij is dit een normale patch-kabel, dus GEEN cross...Rickxbox schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 16:42:
Ik ben gister nog even aan het rommelen gegaan en ik heb de kabel van de router naar modem vervangen voor een crosscable dom dat ik dat niet eerder had gedaan want het zijn allebij active deelnemers en nu is hij er nog niet uitgeklapt puur toeval of het was de oplossing bij mij even proberen nog.
Sinds een lange tijd is mijn 30 Mbitverbinding s'avonds traag.

Dit heeft geresulteerd in een reeks van telefoongesprekken met de helpdesk.
Alle scripts van hun door gelopen, inderdaad er is iets niet goed.
Aan de hand van verschillende speedtests op verschillende tijden is toen besloten dat zij een monteur zouden sturen, we spraken af dat deze in de avond zou komen.
De man staat echter om 17.00 uur voor de deur en meet dan een voor hem acceptabele 22Mbit en vertrekt weer terwijl het s'avonds inkakt niet om 17.00 uur.
Later op de avond gaat het weer snel wat een probleem bij mij volgens mij uitsluit.
Als extra bonus krijg ik een rekening van €54,- voor die monteur, die ik echt niet ga betalen.
Ik ben niet de enige in de wijk die dit heeft maar volgens UPC ligt het niet aan hun maar aan de klant vandaar de rekening.

Dit heeft geresulteerd in een reeks van telefoongesprekken met de helpdesk.
Alle scripts van hun door gelopen, inderdaad er is iets niet goed.
Aan de hand van verschillende speedtests op verschillende tijden is toen besloten dat zij een monteur zouden sturen, we spraken af dat deze in de avond zou komen.
De man staat echter om 17.00 uur voor de deur en meet dan een voor hem acceptabele 22Mbit en vertrekt weer terwijl het s'avonds inkakt niet om 17.00 uur.
Later op de avond gaat het weer snel wat een probleem bij mij volgens mij uitsluit.

Als extra bonus krijg ik een rekening van €54,- voor die monteur, die ik echt niet ga betalen.
Ik ben niet de enige in de wijk die dit heeft maar volgens UPC ligt het niet aan hun maar aan de klant vandaar de rekening.
[ Voor 3% gewijzigd door d-super op 11-03-2010 20:02 ]
Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024
Bij mij varieert 's avonds de snelheid op speedtest sites/servers ook nogal eens. Een ftp test op hetzelfde moment is vrijwel altijd in orde. Als je traagheid ervaart, probeer dan eens met ftp te testen. Het wachtwoord waarmee je inlogt moet in email formaat zijn. Ik gebruik a@a.a. Je kunt hetzelfde ook naar ftp.upc.nl doen, maar daar staan alleen iets kleinere testbestanden.
E:\temp>ftp ftp.telfort.nl
Verbonden met mirror00.tiscali.nl.
220 Tiscali NL at mirror1.tiscali.nl
Gebruiker (mirror00.tiscali.nl:(none)): anonymous
331 Anonymous login ok, send your complete email address as your password.
Wachtwoord:
230 Anonymous access granted, restrictions apply.
ftp> cd pub/test
250 CWD command successful
ftp> ls
200 PORT command successful
150 Opening ASCII mode data connection for file list
10megabyte.bin
1megabyte.bin
5megabyte.bin
100megabyte.bin
1000megabyte.bin
226 Transfer complete.
ftp: 81 bytes ontvangen in 0,02 seconden 5,06 kB/s.
ftp> get 100megabyte.bin
200 PORT command successful
150 Opening ASCII mode data connection for 100megabyte.bin (104857600 bytes)
226 Transfer complete.
ftp: 105266201 bytes ontvangen in 14,87 seconden 7081,00 kB/s.
ftp>
Bij mij is het structureel, om ongeveer 17.00 uur is er 20Mbit, om 19 uur is er tussen 10 en 15 Mbit, na 22.00 uur gaat het weer richting 20Mbit en vaak na middernacht tot de volgende middag 29 a 30Mbit.
Elke werkdag, in het weekend nog vroeger traag en nog later weer snel.
Zoals ik al zei ben ik niet de enige hier in de wijk (Alkmaar-1827GJ/M), dit is al sinds juli 2009 aan de gang en er wordt behalve rekeningen sturen niets aan gedaan.
Als ik contact opneem met UPC krijg ik de ene keer het riedeltje met "kabels goed aangesloten, virusscanner, spyware etc.meneer?" en de andere keer een bedankje voor mijn uitgebreide omschrijving en de bijgevoegde screenshots en word ik zelfs terug gebeld.
Het hangt er maar net vanaf wie je aan de telefoon krijgt of wie je mailtje leest, maar ondertussen gaat dit al 6 maanden zo door.
aanvulling:
Ik heb zelfs dagen mogen meemaken met ruim 4 Mbit, niet gek als je voor 30Mbit betaald.
Zoals ik al zei ben ik niet de enige hier in de wijk (Alkmaar-1827GJ/M), dit is al sinds juli 2009 aan de gang en er wordt behalve rekeningen sturen niets aan gedaan.
Als ik contact opneem met UPC krijg ik de ene keer het riedeltje met "kabels goed aangesloten, virusscanner, spyware etc.meneer?" en de andere keer een bedankje voor mijn uitgebreide omschrijving en de bijgevoegde screenshots en word ik zelfs terug gebeld.
Het hangt er maar net vanaf wie je aan de telefoon krijgt of wie je mailtje leest, maar ondertussen gaat dit al 6 maanden zo door.
aanvulling:
Ik heb zelfs dagen mogen meemaken met ruim 4 Mbit, niet gek als je voor 30Mbit betaald.
[ Voor 5% gewijzigd door d-super op 11-03-2010 23:23 ]
Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024
Dit lijkt me gewoon een kwestie van drukte op de lijn toch? Veel mensen na het werk die even op internet gaan... lage snelheid.d-super schreef op donderdag 11 maart 2010 @ 23:21:
Bij mij is het structureel, om ongeveer 17.00 uur is er 20Mbit, om 19 uur is er tussen 10 en 15 Mbit, na 22.00 uur gaat het weer richting 20Mbit en vaak na middernacht tot de volgende middag 29 a 30Mbit.
aanvulling:
@d-super: Héb je al eens getest met ftp tijdens zo'n periode van lagere snelheid dan? Ik zeg niet dat ik je niet geloof. Maar elimineren van mogelijke oorzaken kan ook leiden tot een goede diagnose.
Verwijderd
Ik ben mij aan het orienteren bij UPC voor internet en ik vroeg mij af of UPC ook modems heeft waar de routerfunctie is ingebouwd. Dus een 2 in 1 sysmteem. Ik kan er namelijk niets op hun site van vinden...
Ik heb voor me zelf een UPC modem zonder, en voor mijn ouders de versie met een draadloos modem. Die is dan ook meteen router. Kost een bijbetaling.Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 16:31:
Ik ben mij aan het orienteren bij UPC voor internet en ik vroeg mij af of UPC ook modems heeft waar de routerfunctie is ingebouwd. Dus een 2 in 1 sysmteem. Ik kan er namelijk niets op hun site van vinden...
jopie schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 16:35:
[...]
Ik heb voor me zelf een UPC modem zonder, en voor mijn ouders de versie met een draadloos modem. Die is dan ook meteen router. Kost een bijbetaling borg.
Die zijn er wel (kijk onder "draadloos internet" op de site), maar IMHO moet je dat niet willen.Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 16:31:
Drie redenen waarom niet:
1) Je modem moet bij de eerste aansluitpunt van je kabel staan. Dat is meestal ofwel in de meterkast, danwel in de woonkamer achter de TV. Dat zijn uitgerekend de twee slechtste locaties voor een WiFi antenne. Omgekeerd wil je WiFi liefst ergens hoog op begane grond (of iig hoog in de kamer bij een appartement) middenin het huis hangen. Dat is geen geschikte plek voor een modem. Beide in één apparaat verenigen betekent dat je minimaal een van de twee door plaatsing om zeep helpt
2) Je modem moet jaren meegaan (ik ken iemand met een 10-jaar oude kabelmodem - die het trouwens nog perfect doet) en je krijgt niet zomaar een nieuwe van je provider. WiFi technieken veranderen snel, en kunnen op dit moment nog lang niet de verwachtingen die mensen hebben waarmaken. Goede kans dat je binnen de levensduur van je modem meermaals een andere router wilt hebben om betere wireless mogelijkheden te kunnen gebruiken. Dat gaat dus niet lukken als alles over één apparaat gaat...
3) Een Tweaker wil doorgaans meer dan de gemiddelde Jan-met-de-Pet als het op computergebied aankomt - ook met je router. Een provider als UPC met miljoenen klanten moet zich juist op Jan-met-de-Pet richten. Een combomodem/router is waarschijnlijk qua features gericht op de grootste gemene deler en dat is minder dan een Tweaker zou willen. Je zit dus met een dumbed-down apparaat opgescheept zonder mogelijkheid er wat aan te doen.
Voeg die drie redenen samen en je bent IMHO niet verstandig bezig als je toch een all-in-one onding neemt.
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Wat is dan jou idee van een ideale oplossing als je toch draadloos wilt internetten?dion_b schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 17:34:
[...]
Voeg die drie redenen samen en je bent IMHO niet verstandig bezig als je toch een all-in-one onding neemt.
Overigens bedankt voor jullie snelle reacties...
Verwijderd
Volgens mij krijg je toch bij upc nooit een all in one ding? Altijd een modem zonder router en dan een router (met wifi) apart. Staat volgens mij ook heel duidelijk op de site. Je kan kiezen uit een Netgear en Sitecom geloof ik. Wij hebben in ieder geval niets bij besteld en zelf even een simpel goed router/wifi gekocht (TPlink zeer aan te raden)
Nou, vrij simpel: een modem en een losse router/AP, met de modem op de ideale plek daarvoor (bij eerste aansluitpunt) en de router/AP op de ideale plek daarvoor (meestal dus middenin je huis bovenaan begane grond en/of in trapgat richting boven).Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 19:47:
[...]
Wat is dan jou idee van een ideale oplossing als je toch draadloos wilt internetten?
Overigens bedankt voor jullie snelle reacties...
http://www.chelloo.com/up...33107.msg388447#msg388447Verwijderd schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 20:09:
Volgens mij krijg je toch bij upc nooit een all in one ding? Altijd een modem zonder router en dan een router (met wifi) apart. Staat volgens mij ook heel duidelijk op de site. Je kan kiezen uit een Netgear en Sitecom geloof ik. Wij hebben in ieder geval niets bij besteld en zelf even een simpel goed router/wifi gekocht (TPlink zeer aan te raden)
Dat draadloze modem is de Thomson TWG850.
Hij ondersteunt wel Fiber Power 30, maar het is een 802.11 G router en komt draadloos daarom niet hoger als 22 a 23 Mbit/s.
Ik weet niet of UPC ze nog levert, maar met uitzondering van aanbiedingen word / werd er € 59 euro extra voor in rekening gebracht.
Persoonlijk zou ik voor dat bedrag liever een losse router kopen.
Lees ook eens wat berichten over de Thomson TWG850.
Oslik blyat! Oslik!
Verwijderd
Vorige week Fiber Power 30 besteld. Ik las dat er geen routerfunctionaliteit is ingebouwd in de modems die upc uitleverd. Ik moet dus nog een router kopen om meerdere pc's aan te sluiten. Aangezien hier in huis al bedrading ligt, hoef ik geen draadloze. Iemand een suggestie voor een goede router die niet te duur is?
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2010 17:51 ]
Nadat een week het internet eraf lag is er vrijdag een monteur langsgekomen, die heeft de versterker die UPC zelf had aanbevolen voor het modem en de box weggehaald. Daarna werkte de box weer en zei het modem dat ie online was. Ik heb het op dat moment niet getest en hij ook niet, want de tv deed weer normaal. Hij was de deur nog niet uit en die mediabox crashte weer en nadat ik inlogte op het modem zag ik dat die weliswaar met een lampje aangaf online te zijn, maar dat niet was. Ook deed ie geen poging meer de verbinding terug te krijgen door constant te rebooten, iets wat eerst nog wel gebeurde.
UPC gebeld en ze kunnen weer vrijdag pas een monteur plannen en helaas niet 's avonds wat betekend dat er weer vrij gevraagd moet worden en het dus duur geld kost. Ik ben echt fokking klaar met die lui. UPC gaat de deur uit.
UPC gebeld en ze kunnen weer vrijdag pas een monteur plannen en helaas niet 's avonds wat betekend dat er weer vrij gevraagd moet worden en het dus duur geld kost. Ik ben echt fokking klaar met die lui. UPC gaat de deur uit.
Hoi,
Ik zit ook met een UPC (snelheid) probleem.
Ik heb UPC FiberPower 120 abonnement. Echter, ik haal vanaf 3 verschillende PC's niet meer dan 40 a 45 mbps.
Ik heb een cisco ESP modem (zwarte kast), daarna komt Linksys WRTG54GC router. Alle 3 PC's zijn bekabeld, dus denk niet dat het aan wifi ligt. In alle begin, toen ik internet connectiviteit heb getest (en dus zonder Linksys router) haalde ik wel 90 a 100 mbps vanaf me laptop.
Dus, het zit hem in de router. Maar ik heb te weinig verstand hiervan om dit op te kunnen lossen.
Kan iemand mij in de juiste richting zetten :-)
Alvast bedankt!
Ik heb UPC FiberPower 120 abonnement. Echter, ik haal vanaf 3 verschillende PC's niet meer dan 40 a 45 mbps.
Ik heb een cisco ESP modem (zwarte kast), daarna komt Linksys WRTG54GC router. Alle 3 PC's zijn bekabeld, dus denk niet dat het aan wifi ligt. In alle begin, toen ik internet connectiviteit heb getest (en dus zonder Linksys router) haalde ik wel 90 a 100 mbps vanaf me laptop.
Dus, het zit hem in de router. Maar ik heb te weinig verstand hiervan om dit op te kunnen lossen.
Alvast bedankt!
Volgens Toms guide heeft jouw router ook maar een wan-lan throughput van 47Mbit, dit komt dus wel overeen met wat jij meet. Oftewel, je router is niet snel genoeg.ChillerBG schreef op maandag 15 maart 2010 @ 19:55:
Hoi,
Alvast bedankt!
SRK35ZS-W
Verwijderd
Moet wel zeggen nu alles werkt, petje af. Upload is echt super fijn (30 - 3 abbo). Ben nu al de hele tijd met rond de 200kbs aan het uploaden en je merkt er tijdens het surfen niets van. Echt relaxed bij sommige Torrent sites met strenge ratio policy.
Dank voor je snelle antwoord.Scooper schreef op maandag 15 maart 2010 @ 20:28:
[...]
Volgens Toms guide heeft jouw router ook maar een wan-lan throughput van 47Mbit, dit komt dus wel overeen met wat jij meet. Oftewel, je router is niet snel genoeg.
Ik heb hier nog een Linksys WRT120N-EW liggen en volgens deze website zou WAN/LAN Throughput rond 90 Mpbs liggen, dus 2 x zo snel als me huidige. Ik zal het maar gelijk aansluiten en kijken of het sneller werkt.
DE oplossing momenteel is de Draytek Vigor 2920(n):ChillerBG schreef op maandag 15 maart 2010 @ 19:55:
Hoi,
Alvast bedankt!
http://www.draytek.nl/pages/producten/2920/main.htm
2920n - http://www.duiverman.nl/w...an_security_router_v2920n
2920 - http://www.duiverman.nl/w...wan_security_router_v2920
..maar ook de 2130(n) is een prima apparaatje - alleen heeft die een firmware-update nodig, maar die schijnt eraan te komen..:
http://www.draytek.nl/pages/producten/2130/main.htm
2130n - http://www.duiverman.nl/w...eed_gigabit_router_v2130n
2130 - http://www.duiverman.nl/w...peed_gigabit_router_v2130
Bekabeld kunnen ze beiden met gemak 120mbit aan, maar via wifi zul je genoegen moeten nemen met ongeveer de helft.
Kepi_nl
Dank voor de tip, echter ik heb op dit moment geen enkele PC die meer dan 100 mbit aan kan, dus een dergelijke router is dan ook niet nodig.rabor schreef op maandag 15 maart 2010 @ 21:49:
[...]
DE oplossing momenteel is de Draytek Vigor 2920(n):
http://www.draytek.nl/pages/producten/2920/main.htm
2920n - http://www.duiverman.nl/w...an_security_router_v2920n
2920 - http://www.duiverman.nl/w...wan_security_router_v2920
..maar ook de 2130(n) is een prima apparaatje - alleen heeft die een firmware-update nodig, maar die schijnt eraan te komen..:
http://www.draytek.nl/pages/producten/2130/main.htm
2130n - http://www.duiverman.nl/w...eed_gigabit_router_v2130n
2130 - http://www.duiverman.nl/w...peed_gigabit_router_v2130
Bekabeld kunnen ze beiden met gemak 120mbit aan, maar via wifi zul je genoegen moeten nemen met ongeveer de helft.
Net linksys WRT120N aan het praten gekregen en gelijk betere resultaten via speedtest.net.
Download is nu 60mbit en upload 8,11. Ik zal nog kijken of ik het verder kan opschroeven - maar ben al blij met dit :-)
Mocht iemand nog tips hebben om router te tweaken, dan hoor ik het graag ;-)
Dit topic is gesloten.