UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 36 ... 103 Laatste
Acties:
  • 804.962 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BackSlash
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 09:36
Verwijderd schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 13:33:

BackSlash schreef op dinsdag 05 januari 2010 @ 19:25:
Wat dat betreft heeft Xsnews geen goed alternatief als je je account wil sharen.

Ik share mijn account met 4 andere mensen die allemaal waar anders wonen. Sharen doet XSnews niet moeilijk over.
Als je me quote doe dat dan wel volledig... ik zei:

Maar op de snelheidsdipjes na ben ik best tevreden over Eweka. Erg goede compleetheid en lange retentie (tot bijna 500 dagen las ik op de homepage), account sharing tot 50 mbit... Wat dat betreft heeft Xsnews geen goed alternatief als je je account wil sharen.

Bij XSnews kun je alleen account sharen tot 20 mbit... daar doelde ik op. Dat is toch een stuk minder interessant als je een sneller internet abbo hebt, en ook nog shared.

iMac Retina 5K 27” 2020 / i7 / 32GB / Radeon X5700 XT 16GB / 1TB SSD || Macbook Air 2020 M1 / 16GB / 1TB SSD || Synology DS415+ / 8GB / 48TB || iPhone 13 Mini 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
dion_b schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 15:38:

Het is kul om te zeggen dat UPC z'n reclameboodschappen niet waarmaakt als de pijp naar een of twee kleine bedrijfjes niet op orde is (terwijl de grote interconnects met AMS-IX etc wel op rode zijn), waarbij het allerminst gezegd is dat een ISP ervoor verantwoordelijk is.
Kijk wat je daar zegt is dus ook een kern van het probleem, 'UPC heeft de grote interconnects naar AMS-IX wel op orde'. Klopt, ze hebben 2x 30Gbit naar AMS-IX (bron: http://www.ams-ix.net/con...9c7d07920f2cb3fe319f0e24f)

Wij hebben 120Gbit naar AMS-IX, 1x 80 op Nikhef en 1x 40 op GlobalSwitch (bron: http://www.ams-ix.net/con...de0b863512e3a2c264cf1c78b) (tot zo ver 'kleine bedrijfjes trouwens ;)).

De vraag is dus, waarom wil UPC niet gewoon over AMSIX peeren als ze die pijpen toch hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Zenix schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 14:30:
[...]

precies, ze zeggen niet welk protocol. Daarom mag je er van uit gaan dat met de populairste protocollen het wel goed werkt of niet? Behalve bittorrent want dat ligt aan de seeders.

[...]
Ik ben een andere mening toegedaan. Zolang nergens staat met welk protocol men "snel internet" bedoelt, kun je nergens van uitgaan.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TyKH
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 10:49
Ik heb een vraagje.
Ik heb ook zo'n totaal pakket van UPC afgenomen in november 2008 met internet van 10mbit voor 30 euro. Nu zie ik dat UPC 30mbit aanbiedt voor 30,50 euro. Ik was dan benieuwd of ik dan kan upgraden daar naar toe zonder "extreme bijkosten" aangezien het jaarcontract net pas is verlengd. Ik ben van plan een abbo op usenet te nemen om goed gebruik te maken van die 30mbit maar dat is alleen als de prijs/kosten bij UPC hetzelfde blijven.

Natuurlijk dat UPC niet automatisch mijn abbo gewoon upgrade wat ik heel goed ken uit het verleden toen nog classic had en die bestond opeens niet meer.

PSN: TyKashin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:59

ManiacsHouse

Scheisse!

TyKH schreef op zondag 10 januari 2010 @ 22:45:
Ik heb een vraagje.
Ik heb ook zo'n totaal pakket van UPC afgenomen in november 2008 met internet van 10mbit voor 30 euro. Nu zie ik dat UPC 30mbit aanbiedt voor 30,50 euro. Ik was dan benieuwd of ik dan kan upgraden daar naar toe zonder "extreme bijkosten" aangezien het jaarcontract net pas is verlengd. Ik ben van plan een abbo op usenet te nemen om goed gebruik te maken van die 30mbit maar dat is alleen als de prijs/kosten bij UPC hetzelfde blijven.

Natuurlijk dat UPC niet automatisch mijn abbo gewoon upgrade wat ik heel goed ken uit het verleden toen nog classic had en die bestond opeens niet meer.
Vreemd ik heb deze snelheid ook en ik moest er voor bellen, kreeg dan wel het Gratis bellen en Europa bellen pakket erbij. Koste me 1 euro extra. Maar wel 30mbit.
Vreemde is dat het bij mijn pa met hetzelfde pakket automatisch werd omgezet naar 30...

Maar vraagje, hoezo is je jaarcontract pas verlengd? Heb je dat zelf gedaan? Of is dat automatisch gedaan? Het is per juli 2009 namelijk niet meer toegestaan om automatisch met 1 jaar te verlengen. Je kunt nu per maand opzeggen.

Dus bellen en zeggen dat jij ook die 30 wilt. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje.

Je kan gewoon upgraden. Je zal een nieuw modem krijgen en als je al borg hebt betaald voor het oude modem hoef je dat ook niet op te hoesten. Wel wordt er éénmalig € 9,95 in rekening gebracht. Mijn situatie is dezelfde als die van jou en ik heb in december geupgraded. Je gaat dan wel een nieuw contract aan voor een jaar. Wil je het allemaal echt zeker weten, dan bel je de afdeling verkoop even.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2010 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 03:17

PcDealer

HP ftw \o/

Ik heb een vraagje.
Ik heb ook zo'n totaal pakket van UPC afgenomen in november 2008 met internet van 10mbit voor 30 euro. Nu zie ik dat UPC 30mbit aanbiedt voor 30,50 euro. Ik was dan benieuwd of ik dan kan upgraden daar naar toe zonder "extreme bijkosten" aangezien het jaarcontract net pas is verlengd. [...]
Upgraden van een dienst kan altijd zonder kosten, er gaat dan wel (wederom) een nieuw jaarcontract in. Kijk of vraag of er andere pakketten zijn met sneller internet.
Snelheid is meerdere keren bij Classic omhoog gegaan. Indien het abonnenment nooit is aangepast, heb je, voor zover ik weet nog steeds Classic. Ook al bestaat het niet meer als nieuwe abbo.

LinkedIn WoT Cash Converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TyKH
Heel erg bedankt voor de info guys, op naar de 30 mbit :Y)
Bij mij was het automatisch verlengd overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 20:43

greatgonzo

schit-te-rend!

Ik heb ook XS news om van de eweka problemen af te zijn. Had helaas over de voorwaarde heen gelezen dat je niet je account kan delen met een ander. Dit wil ik wel gaan doen. Heeft iemand dit al geprobeert? Ook bij een niet-upc klant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-08 14:55
greatgonzo schreef op maandag 11 januari 2010 @ 13:56:
Ik heb ook XS news om van de eweka problemen af te zijn. Had helaas over de voorwaarde heen gelezen dat je niet je account kan delen met een ander. Dit wil ik wel gaan doen. Heeft iemand dit al geprobeert? Ook bij een niet-upc klant?
Dat mag toch gewoon?
http://www.xsnews.com/Producten/vergelijk.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

greatgonzo schreef op maandag 11 januari 2010 @ 13:56:
Dat mag wel als je een 'normaal' abonnement neemt direct bij XSnews.

Maak je gebruik van de speciale aanbieding via chelloo.com dan kan sharen helaas niet...zie ook hier ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2010 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Is dat niet alleen om af te schrikken? Ik geloof niet dat ze dit op gebruikersnivo controleren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kbloem schreef op maandag 11 januari 2010 @ 16:16:
Is dat niet alleen om af te schrikken? Ik geloof niet dat ze dit op gebruikersnivo controleren...
Bij een abonnement waar accountsharing niet is toegestaan kreeg je in het verleden: "502 Authentication error - You may login from one location only"

Ik ga er vanuit dat dit nog steeds zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TyKH
TyKH schreef op maandag 11 januari 2010 @ 01:11:
Heel erg bedankt voor de info guys, op naar de 30 mbit :Y)
Bij mij was het automatisch verlengd overigens.
NIce. Binnen 7 dagen 30mbit, geen extra kosten zowel eenmalig als maandelijks. Europa bellen is erbij gekomen, dan kan moeders ook weer gerust bellen naar Duitsland. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09 17:46

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

(jarig!)
Verwijderd schreef op maandag 11 januari 2010 @ 19:32:
[...]

Bij een abonnement waar accountsharing niet is toegestaan kreeg je in het verleden: "502 Authentication error - You may login from one location only"

Ik ga er vanuit dat dit nog steeds zo is.
Klopt, accountsharing is met het Chelloo-abonnement (nog steeds) niet toegestaan. En het is inderdaad ook niet mogelijk, ik spreek uit ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-09 10:06

Pathogen

Shoop Da Whoop

Even gemiddeld gezien, hoe lang duurt het ongeveer tussen het aanvragen van UPC Internet en TV en het aansluiten ervan?
Ik heb nu net mijn nieuwe huisje namelijk, maar er moet eerst nog verbouwd worden. In die tijd maak ik toch geen gebruik van Internet of TV, dus ik zit te kijken hoelang van tevoren ik de boel aan zou moeten vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:48

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Het zou normaal in een week geregeld moeten kunnen worden, maar als je van tevoren weet wanneer je het nodig hebt kun je gewoon vragen dat het op datum X werkt.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

dion_b schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 13:37:
Het zou normaal in een week geregeld moeten kunnen worden, maar als je van tevoren weet wanneer je het nodig hebt kun je gewoon vragen dat het op datum X werkt.
Hm ja, dat is eigenlijk wel logisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BartNL
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 13:52
Thrackan schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 14:28:
[...]Hm ja, dat is eigenlijk wel logisch :)
alleen duurthet in werkelijkheid misschien wel 2 weken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online

d0s

sssst

Thrackan schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 13:08:
Even gemiddeld gezien, hoe lang duurt het ongeveer tussen het aanvragen van UPC Internet en TV en het aansluiten ervan?
Ik heb nu net mijn nieuwe huisje namelijk, maar er moet eerst nog verbouwd worden. In die tijd maak ik toch geen gebruik van Internet of TV, dus ik zit te kijken hoelang van tevoren ik de boel aan zou moeten vragen.
RTV was bij mij binnen 48 uur geactiveerd, het modem heb ik opgehaald bij het UPC center.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

Punica- schreef op donderdag 07 januari 2010 @ 21:46:
[...]

Kijk wat je daar zegt is dus ook een kern van het probleem, 'UPC heeft de grote interconnects naar AMS-IX wel op orde'. Klopt, ze hebben 2x 30Gbit naar AMS-IX (bron: http://www.ams-ix.net/con...9c7d07920f2cb3fe319f0e24f)

Wij hebben 120Gbit naar AMS-IX, 1x 80 op Nikhef en 1x 40 op GlobalSwitch (bron: http://www.ams-ix.net/con...de0b863512e3a2c264cf1c78b) (tot zo ver 'kleine bedrijfjes trouwens ;)).

De vraag is dus, waarom wil UPC niet gewoon over AMSIX peeren als ze die pijpen toch hebben?
Hebben jullie daar nooit een reden voor gekregen oid? Dit moet toch op te lossen zijn. Ik ben nu ook van plan weg te gaan bij Eweka en over te stappen omdat ik liever geen 500kb/s met een 30mbit verbinding.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 23:36
DaMarcus schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 12:27:
[...]

Klopt, accountsharing is met het Chelloo-abonnement (nog steeds) niet toegestaan. En het is inderdaad ook niet mogelijk, ik spreek uit ervaring :)
Jammer, je download immers niet altijd vanaf een vast IP adres.
Verschilt een normaal xsnews abo van een chelloo abonnement?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-09 17:46

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica

Powered by

(jarig!)
Je kan vanaf meerdere IP-adressen downloaden, dus thuis of op kamers is het geen probleem. Maar thuis en elders tegelijkertijd is een no-go.

Het verschil tussen het normale abbo van XS News en het Chelloo-abbo is dat je bij laatstgenoemde 8 lijntjes meer krijgt waardoor je in totaal op 20 komt. Verder ben je een euro goedkoper uit t.o.v. een soortgelijk van XS News.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij helpen? Ik heb zojuist alles gekregen van UPC inclusief een TM602b modem. Nu is het mij totaal onduidelijk wat deze modem nu doet. Is het een modem met port forwarding, firewall etc. (porten staan allemaal open nu) en zo ja is dat dan in te stellen. Daarnaast heb ik er nu een accespoint achter hangen maar ik krijg de indruk dat deze modem geen router heeft of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20-09 18:24
Helaas doet dat Arris modem niets dan alleen modempje spelen, dus je hebt er een routertje achter nodig als je met meerdere pc's tegelijk wilt werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok nou heb zojuist een mooie linksys gehaald bij de Dixons. Achter modem is internet wel ineens helft trager maar zal wel aan firewall enzo liggen.
Mmm, vreemd ik heb nu de Linksys firewall uitgezet poort ingesteld maar snelheid is nog steeds de helft dan als ik direct via een 54g accespoint zit. Ik gebruik dus nu een N router met wireless maar op de een of andere manier is het veel trager. Zelfs trager dan de oude telfort Zyxel modem met ingebouwde 54G wireless router.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2010 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-09 20:00
Zit er iets van traffic shaping achtigs op en staat dat aan?

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeetje, waar zou ik dat moeten vinden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 14 januari 2010 @ 16:45:
Jeetje, waar zou ik dat moeten vinden dan?
Ergens in de config van dat ding :z

Maareh, lees ik het goed dat je hier alles via WiFi doet?

Snelheid met WiFi is onderhevig aan 1001 factoren. Lees je eens in zou ik zeggen (zie zat posts in dit topic en elders), het kan zo simpel zijn als dat de default kanaal van deze router overlapt met een ander netwerk in de buurt, of dat de antennes niet onder ideale hoek (of op ideale plaats) staan.

Mijn stelling: als je snelheid interessant vindt, bedraad aansluiten. WiFi (ongeacht welk type) is leuk voor connectivity zonder draadje, maar nutteloos voor betrouwbaar snelle verbindingen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, nee dat snap ik alleen wat ik vreemd vind is dat ik met het Accespoint en wifi router in Zyxel modem (allebei 54G) veel sneller haal dan mijn nieuwe Linksys N router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01:46
het kan zo simpel zijn als dat de default kanaal van deze router overlapt met een ander netwerk in de buurt
^^^

Misschien zat jouw accesspoint wel op een vrij kanaal terwijl je nieuwe router op een reeds 'bezet' kanaal staat. Met andere woorden: lees je een beetje in en ga je router configureren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Meer mensen last van trage snelheden in de avonduren ? hele dag geen problemen gehad, 't wordt 6 uur, en het is weer zoals vanouds.... maximaal 1 MB/s ipv 3...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 17:37
Ik heb sinds enkele dagen internet van UPC en probeer er nu een router op aan te sluiten, maar ben echt radeloos.
Ik heb een Arris modem van UPC en als ik me laptop vervolgens aansluit op de modem heb ik goed werkend internet.
Nu probeer ik mijn Sitecom WL-351 router op de modem aan te sluiten, en vervolgens heb ik geen internet meer op me laptop! (bekabeld verbonden met de router).
Het lichtje van WAN brand wel op de router.

Wat ik geprobeerd heb:
- Alle apparaten uitgezet en weer aangezet (op verschillende volgordes geprobeerd)
- Verschillende kabels geprobeerd, patch en crossover kabels
- In mijn router van alles aan en uit gezet, maar niks met goed resultaat
- Virusscanner verwijderd
- Verschillende computers getest
- Meerdere keren met UPC bellen, en hun instructies toegepast, vooral het aan- uitzetten.

Even wat screenshots van de router instellingen:
Afbeeldingslocatie: http://www.abbie.nl/upc1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.abbie.nl/upc2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.abbie.nl/upc3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.abbie.nl/upc4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.abbie.nl/upc5.jpg

Ik heb ook DHCP aangezet voor zover dat kan, daar staan niet zoveel instellingen over. Alleen voor LAN.

Wie kan me aub helpen? Ik weet het echt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Alles los en uit.
Modem aan. Wachten tot het Online-lampje constant brandt.
Router met UTP aan modem koppelen. Router aan. Wachten tot alles op de router stabiel brandt.
PC met UTP aan router koppelen. PC aan. Wachten tot hij doorgeboot is. Check dan router status, je zou op internet moeten zitten.

Werkt het niet? Dan kan het zijn dat je zo veel bezig was met dingen los en vast te koppelen dat het MAC-adres van je router geblocked is ivm DHCP spam. Als dat zo is, even 24u niet meer aansluiten en dan nog een keer proberen zoals hierboven, of als je haast hebt, een ander MAC-adres instellen in je router (wel zorgen dat het een ongebruikte is...) en dan proberen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Laatst online: 21:11

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Zie ook mijn posts met een soortgelijk probleem.

Het zijn gewoon redelijke krengen die UPC-modems (iig de motorola die ik heb). Het gaat allemaal 10x trager/vager/irritanter dan met alle ADSL-modems die ik tot nu toe heb gebruikt :)

[ Voor 16% gewijzigd door Gizz op 16-01-2010 01:13 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Gizz schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 01:12:
Zie ook mijn posts met een soortgelijk probleem.

Het zijn gewoon redelijke krengen die UPC-modems (iig de motorola die ik heb). Het gaat allemaal 10x trager/vager/irritanter dan met alle ADSL-modems die ik tot nu toe heb gebruikt :)
Bij jou was het probleem dat jij maar niet wilde beseffen dat het modem geen router is en dat het modem maar één IP-adres uitdeelt aan één apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
dion_b schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 00:21:
Alles los en uit.
Modem aan. Wachten tot het Online-lampje constant brandt.
Router met UTP aan modem koppelen. Router aan. Wachten tot alles op de router stabiel brandt.
PC met UTP aan router koppelen. PC aan. Wachten tot hij doorgeboot is. Check dan router status, je zou op internet moeten zitten.

Werkt het niet? Dan kan het zijn dat je zo veel bezig was met dingen los en vast te koppelen dat het MAC-adres van je router geblocked is ivm DHCP spam. Als dat zo is, even 24u niet meer aansluiten en dan nog een keer proberen zoals hierboven, of als je haast hebt, een ander MAC-adres instellen in je router (wel zorgen dat het een ongebruikte is...) en dan proberen.
Ik heb het gedaan, maar het werkt niet.. Een ander MAC adres gebruiken in me router werkt ook niet.. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Als ik naar de screenshots kijk dan is de verbinding tussen laptop en router prima.
Echter krijgt de router geen IP adres van het kabelmodem. De tips van Dion_b zouden dan toch moeten werken.
Je hebt vast al geprobeerd om bij 'Internet Status' op Renew te klikken?
Probeer ook eens een andere UTP kabel.. je kunt nooit weten.

En router gewoon aanlaten, maar kabelmodem even een paar minuten van stroom afhalen, en dan weer aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzokphp
ja, allemaal geprobeerd maar zonder resultaat.. ik snap er echt niks van hoe dit kan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Heb je die router al op een andere internetverbinding getest? Gewoon even naar een kennis meenemen en achter zijn router hangen. Als het daar ook al geen IP krijgt kan het zijn dat er iets met dat apparaat mis is (of dat je grove fouten in de config gemaakt hebt, maar dan zou terugzetten naar fabrieksinstellingen moeten helpen).

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Een vraag waar zeer waarschijnlijk een ja of nee antwoord op volstaat: word UPC internetverkeer gecapped in de avonduren? Dus tussen ~17:00 en ~2:00. Abo in kwestie zou zijn het 25 abo (+ telefonie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Elluminatie schreef op zondag 17 januari 2010 @ 17:09:
Een vraag waar zeer waarschijnlijk een ja of nee antwoord op volstaat: word UPC internetverkeer gecapped in de avonduren? Dus tussen ~17:00 en ~2:00. Abo in kwestie zou zijn het 25 abo (+ telefonie).
Nee, niet meer. De Opta zit ze teveel op de huid ;)
Zie ook het bericht van 4-1-2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

sylvesterrr schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 11:02:
[...]

Bij jou was het probleem dat jij maar niet wilde beseffen dat het modem geen router is en dat het modem maar één IP-adres uitdeelt aan één apparaat.
Dat heb ik inderdaad halverwege even gedacht, maar toen speelde de problemen al! Ik ben gewoon begonnen met het ding als bridge aansluiten op mijn router, wat pas na 3 dagen lukt. Tussendoor begon het ding interne adressen uit te delen, omdat een extern adres niet lukte (of dat door een policy van UPC of door het modem kwam weet ik niet). En daardoor heb ik even gedacht dat hij ook kon routeren.

Uiteindelijk is alles goed gekomen, maar wel door de hele boel 10x te resetten, opnieuw aan te sluiten, verschillende volgorde van apparaten booten etc.

Punt is dus dat die modems vaag zijn, of dat UPC een hele strikte/trage benadering heeft van het DHCP gebeuren (een dag wachten totdat je eens met een ander MAC-adres een IP krijgt). Bij ADSL nog nooit meegemaakt.

[ Voor 18% gewijzigd door Gizz op 17-01-2010 17:40 ]

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
De "policy" is heel simpel. Het modem staat slechts één extern IP-adres toe aan één apparaat. Wanneer jij een ander apparaat aansluit op het modem, dan zal dat geen IP-adres ontvangen omdat het modem al aan z'n max (=1) zit.

Gelukkig is het modem zo "dom" dat je op eenvoudige wijze op een ander apparaat een IP-adres kan ontvangen. Hiervoor dien je het modem te resetten en ervoor te zorgen dat het apparaat dat het oude apparaat niet meer is aangesloten.

Soms blijft er tussen de DHCP-server en het modem weleens iets hangen waardoor het geheugen van het modem niet leeggemaakt kan worden door 'm simpelweg te resetten. Dat geheugen moet dan op 'natuurlijke wijze' (time-out) verdwijnen, en dat kan inderdaad even duren. Dat kan je echter prima omzeilen door het mac-adres te spoofen (waar ik overigens geen voorstander van ben, tenzij je het TIJDELIJK is).

Als je een keer zin hebt om langs te komen, dan kan ik je demonstreren dat ik in enkele minuten ieder apparaat bij mij thuis kan voorzien van een extern IP door bovenstaande instructies te volgen.

Dit staat overigens ook (in beknopte vorm) uitgelegd op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
dbzokphp schreef op zaterdag 16 januari 2010 @ 20:05:
ja, allemaal geprobeerd maar zonder resultaat.. ik snap er echt niks van hoe dit kan..
Ik heb toevallig dezelfde router achter dat modem hangen, met dezelfde instellingen (iig die 'dhcp' instellingen), en ik heb mijn router achter mijn modem gezet toen het modem lang aanstond. Geen problemen gehad, direct verbinding zoals op de 'internet' pagina te zien is.
Steek je de kabel van het modem naar de router wel in de goede poort (de blauwe in de sitecom)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

sylvesterrr schreef op zondag 17 januari 2010 @ 18:06:
Hiervoor dien je het modem te resetten en ervoor te zorgen dat het apparaat dat het oude apparaat niet meer is aangesloten.
Zoals je kunt lezen had ik dat gedaan. Alleen kreeg ik dan na een uur wachten geen IP binnen (en ook het eerste apparaat weer aansluiten leidde tot niets).
Dat kan je echter prima omzeilen door het mac-adres te spoofen (waar ik overigens geen voorstander van ben, tenzij je het TIJDELIJK is).
Ook geprobeerd (weet niet of ik dat ook hier gepost had), maar toen werkte het ook niet. Evenals het eerste apparaat weer aansluiten (zie hierboven). Alleen met uren uitlaten van het spul was er weer leven in te krijgen. Testen met 30 tot 45 minuten tussen resets leverde niks op.
Als je een keer zin hebt om langs te komen, dan kan ik je demonstreren dat ik in enkele minuten ieder apparaat bij mij thuis kan voorzien van een extern IP door bovenstaande instructies te volgen.
Jammer genoeg ben ik iets te druk bezet voor dat soort uitjes :P Overigens is het ook niet relevant, want het werkt al bij mij.

Blijft overigens wel jammer dat UPC zo moeilijk doet qua apparaten. Geen eigen decoder, geen eigen modem. Allemaal meuk van UPC waardoor je extra apparaten hebt (die mediabox zuipt echt stroom in standby). Maar goed, dat valt buiten de scope van dit topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bas-r
Gizz schreef op zondag 17 januari 2010 @ 18:19:
die mediabox zuipt echt stroom in standby
Ooit van een aan/uit-schakelaar gehoord?
Zit er bij mij tussen.
Hier hulp:
Afbeeldingslocatie: http://www.livios.be/images/web260/66/4321.jpg

Zelf heb ik dit tussen mijn audio/video apparaten en de muur zitten zodat ik alles afzonderlijk uit kan zetten.
Afbeeldingslocatie: http://media.conrad.com/xl/6000_6999/6100/6100/6108/610824_LB_00_FB.EPS.jpg

Maar inderdaad behoorlijk offtopic.

[ Voor 30% gewijzigd door bas-r op 17-01-2010 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Gizz schreef op zondag 17 januari 2010 @ 18:19:
[...]

Zoals je kunt lezen had ik dat gedaan. Alleen kreeg ik dan na een uur wachten geen IP binnen (en ook het eerste apparaat weer aansluiten leidde tot niets).

[...]

Ook geprobeerd (weet niet of ik dat ook hier gepost had), maar toen werkte het ook niet. Evenals het eerste apparaat weer aansluiten (zie hierboven). Alleen met uren uitlaten van het spul was er weer leven in te krijgen. Testen met 30 tot 45 minuten tussen resets leverde niks op.
Ik heb UPC Internet al bij tig mensen geïnstalleerd, en heb bij tig mensen een andere pc/router aangesloten. Het is altijd goedgegaan (afgezien van hier en daar defecte netwerkkaarten/routers). Dat betekent uiteraard niet dat het nooit kan misgaan. :)
Blijft overigens wel jammer dat UPC zo moeilijk doet qua apparaten. Geen eigen decoder, geen eigen modem. Allemaal meuk van UPC waardoor je extra apparaten hebt (die mediabox zuipt echt stroom in standby). Maar goed, dat valt buiten de scope van dit topic ;)
Dat je een eigen decoder wil gebruiken kan ik nog begrijpen, maar een eigen modem? Ik ken géén enkele kabelprovider die dat toestaat, mogelijk heeft dat te maken met het feit dat de kabel een shared medium is.

Bij xDSL loopt er een koperdraad vanaf de woning tot aan de wijkcentrale. Op die manier kan er zeg maar een modem (lees: macadres) gekoppeld worden aan een "poort". Hierdoor hoeft de netbeheerder niet bang te zijn dat er ongeauthoriseerd gebruik word gemaakt van het xDSL-netwerk. Als je een brak modem hebt, dan heeft alleen jouw poortje daar last van.

Bij een kabelnetwerk is het net wat anders. Tot aan de eindversterker (een grijze kast niet zo ver bij jou vandaan) heb je een eigen kabel, daar wordt alles gebundeld. Hierdoor kan een netbeheerder geen modem koppelen aan een "poort". Wanneer jij een brak modem hebt, dan heeft iedereen in de wijk er last van. Net iets te riskant vermoed ik.

By the way, wanneer je een modem hebt dat al het verkeer 1:1 doorstuurt, dan ben je toch ook geheel vrij in de apparatuur die je wil gebruiken? Zie het modem maar als de netwerkaansluiting in de muur. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo432
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 17-09 18:35
bas r schreef op zondag 17 januari 2010 @ 20:08:
[...]

Ooit van een aan/uit-schakelaar gehoord?
Zit er bij mij tussen.
Hier hulp:
[afbeelding]

Zelf heb ik dit tussen mijn audio/video apparaten en de muur zitten zodat ik alles afzonderlijk uit kan zetten.
[afbeelding]

Maar inderdaad behoorlijk offtopic.
Dat is een handig stekkerblok, alles afzonderlijk te schakelen. Waar heb je die vandaan, als ik vragen mag???

Sorry van deze post: de Conrad dus. :+

[ Voor 3% gewijzigd door apollo432 op 20-01-2010 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik kan er geen topic over vinden maar wat zijn de ervaringen met UPC fiberpower 25/30?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 30 januari 2010 @ 13:03:
ik kan er geen topic over vinden maar wat zijn de ervaringen met UPC fiberpower 25/30?
Wat dacht je van wat verder terug in dit topic kijken? Ervaringen zat.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben echt totaal niet tevreden met het 30/3 internet van UPC. Wat heel raar is is dat toen ik het voor het eerst had aangesloten meer dan 2mbit haalde met torrents (en zoiets als speedtest.nl 2.5mbit ofzo). Ik was dus heel tevreden. Maar dat was maar heel even. Nu is het internet niet super traag maar wel een stuk trager dan onze oude Telfort 20mbit aansluiting die nu nog werkt. Op telfort haal ik met dezelfde torrent twee keer zoveel snelheid. Daarnaast haal ik bij website als speedtest ook een kwart minder en af en toe duurt het laden van een internetpagina heel lang.
Zou het misschien kunnen zijn dat de modem gaar is? Kan ik die trouwens resetten? Aangezien je niets kan instellen in die modem weet ik niet wat er dan gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-09 16:14

Ankh

|true

Het zal me benieuwen hoe UPC zal zijn. Nog 1 maand en dan gaan we verhuizen naar een UPC gebied. en we hebben dan ook een 3-in-1 pakket genomen. We zitten nu bij Ziggo (ooit begonnen bij Soneraplaza) en heb eigenlijk geen klachten.

Jammer dat UPC met z'n pakketten toch wat duurder is...

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellboy123
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 19:28
Verwijderd schreef op zondag 31 januari 2010 @ 10:40:
Ben echt totaal niet tevreden met het 30/3 internet van UPC. Wat heel raar is is dat toen ik het voor het eerst had aangesloten meer dan 2mbit haalde met torrents (en zoiets als speedtest.nl 2.5mbit ofzo). Ik was dus heel tevreden. Maar dat was maar heel even. Nu is het internet niet super traag maar wel een stuk trager dan onze oude Telfort 20mbit aansluiting die nu nog werkt. Op telfort haal ik met dezelfde torrent twee keer zoveel snelheid. Daarnaast haal ik bij website als speedtest ook een kwart minder en af en toe duurt het laden van een internetpagina heel lang.
Zou het misschien kunnen zijn dat de modem gaar is? Kan ik die trouwens resetten? Aangezien je niets kan instellen in die modem weet ik niet wat er dan gebeurd.
De snelheid van torrents zijn bij mij erg wisselvallig (ook 30mbit lijntje). De modem reset je door gewoon de stekker eruit te trekken en dan een tiental seconden wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13-09 08:34
De abonnementen zijn nu wel concurrerend bij upc. Ik blijf me echter verbazen over die klantenservice. Mails antwoord men gewoon niet op en afspraken komen ze niet na. Is geen incident en het lijkt erop alsof ze als enige nieuwe diensten goed kunnen aansluiten. Als je eenmaal klacht bent is het een drama. Dus tip aan de mensen: als je service belangrijk vind is upc nog steeds niet de juiste keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Laatst online: 07:27
Kom zelf van KPN en ben NIet tevreden met UPC.

20mbit tegen 25mbit. In realiteit is het 1,2 mb/s tegen een wisselvallige 1 mb/s. (af en toe uitschieters naar boven en onder). Plus als ik download kan ik niet meer een internetpagina bezoeken. Kon voorheen wel:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-09 16:14

Ankh

|true

Lightning89 schreef op zondag 31 januari 2010 @ 18:07:
Kom zelf van KPN en ben NIet tevreden met UPC.

20mbit tegen 25mbit. In realiteit is het 1,2 mb/s tegen een wisselvallige 1 mb/s. (af en toe uitschieters naar boven en onder). Plus als ik download kan ik niet meer een internetpagina bezoeken. Kon voorheen wel:S
Klinkt als een gevalletje router... als ik vol download op mijn huidige Ziggo lijn dan kan ik met gemak nog pagina's bekijken.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb Fiberpower 30 en ben er best tevreden over. Haal op speedtest.net 27 Mb/s. Met nieuwsgroepen wisselt de snelheid nog wel eens, meestal tussen de 2,4 en 3,4 MB/s. Had hiervoor 20 Mb van Tele2 en haalde daar maar 1,2 MB/s, dus dit is al een hele verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

xxxMaverick schreef op zondag 31 januari 2010 @ 11:47:
Dus tip aan de mensen: als je service belangrijk vind is upc nog steeds niet de juiste keuze
Daar staat tegenover dat als er geen problemen zijn (ik heb in 10 jaar er geen een gehad) is het een prima en stabiele provider.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Guardian Angel schreef op zondag 31 januari 2010 @ 22:57:
[...]

Daar staat tegenover dat als er geen problemen zijn (ik heb in 10 jaar er geen een gehad) is het een prima en stabiele provider.
helemaal mee eens, maar ja. Er mocht eens een keer wat mis gaan (administratief enz) ..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Wel leuk dat je voor het activeren van de kabelaansluiting niet thuis hoeft te zijn, maar dat er vervolgens wel een pakket met onbekende aankomstdatum wordt verstuurd :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Laatst online: 20-09 19:55
xxxMaverick schreef op zondag 31 januari 2010 @ 11:47:
Als je eenmaal klacht bent is het een drama. Dus tip aan de mensen: als je service belangrijk vind is upc nog steeds niet de juiste keuze
Da's ook onzin. Dat er mensen klagen en afspraken niet nagekomen worden bij sommige mensen wil nog niet zeggen dat heel UPC opeens slecht is. Vriend van mij heeft nooit problemen met de UPC helpdesk bijvoorbeeld.
Je moet dan alle klanten (met helpdeskcontact) bekijken, volgens mij hebben er dan relatief gezien weinig problemen hoor.
Niet dat ik bij UPC werk ofzo :P maar dit geldt ook voor KPN etc.

Bovendien zit het tegenwoordig ook 95% in de gebruikte hard/software van de klanten waardoor ze problemen hebben (slome routers, wifi, virusscanners, maar het is toch 300 Mbps ??) :+

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Laatst online: 07:27
Ankh schreef op zondag 31 januari 2010 @ 21:15:
[...]

Klinkt als een gevalletje router... als ik vol download op mijn huidige Ziggo lijn dan kan ik met gemak nog pagina's bekijken.
Dat is dus vreemd. Voorheen hadden we thuis Speedtouch als modem/router en daarnaast NOG een router linksys. Nu is het vanuit het modem Alleen de linksys. Er is dus 1 tussenstap weg.

Ik kan dus concluderen dat het kastje van UPC vervelend zit te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xxxMaverick
Jim423 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 16:04:
[...]

Da's ook onzin. Dat er mensen klagen en afspraken niet nagekomen worden bij sommige mensen wil nog niet zeggen dat heel UPC opeens slecht is. Vriend van mij heeft nooit problemen met de UPC helpdesk bijvoorbeeld.
Je moet dan alle klanten (met helpdeskcontact) bekijken, volgens mij hebben er dan relatief gezien weinig problemen hoor.
haha, tja dat zou je zeggen. Maar als het geen incident meer is dan is het natuurlijk anders. In mijn geval: uiteindelijk na 3 maanden via een formele klachtenprocedure een antwoord en in het gelijk gesteld. Alleen: de afspraken die de klachtenafdeling maakt komen ze ook niet na!! 8)7 dus het hele traject begint weer opnieuw. Dat is geen incident, als 4 verschillende mensen er niet in slagen afspraken na te komen ligt het aan verantwoordelijkheid, systemen enz enz. Organisatie dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi allemal

Ik heb de laatste paar dagen ontzettend last van hoge ping, ~1000
Ben ik de enige? Ik heb 25mb packet en op speedtest.net haal ik wel die snelheid, maar doordat de ping is alles heel traag en kan ik niet online spelletjes spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark_640
  • Laatst online: 08-09 18:42

Mark_640

In my memory

Lightning89 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 18:14:
[...]

Dat is dus vreemd. Voorheen hadden we thuis Speedtouch als modem/router en daarnaast NOG een router linksys. Nu is het vanuit het modem Alleen de linksys. Er is dus 1 tussenstap weg.

Ik kan dus concluderen dat het kastje van UPC vervelend zit te doen?
Nee, je kunt pas iets concluderen als je je PC rechtstreeks aan het modem hebt aangesloten.

Lijkt me sterk dat het modem niet goed is, ding routers verder helemaal niks, is simpel gezien alleen een doorgeefluik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:37

Gaitman

The Real One

Ik baal een beetje had gisteren gekeken op de site van UPC en toen was het 3in1 pakket i.c.m. 6 maanden gratis film1. Had nog niet besteld en kijk ik vandaag is het nu gratis i.c.m. met 6 maanden eredivisie live. Nu heb ik weinig met voetbal en had ik liever die eerste aanbieding. Dus vandaag maar gebelt maar het was helaas niet meer mogelijk. Maar toch even proberen of ik toch niet een 3in1 pakket wil hebben en dan vragen als ik nee zeg "Meneer twijfelt u?". :)

Trouwens er stond niet duidelijk een datum tot wanneer de aanbieding geldig was. Alleen onderaan ergens t/m 28 februari 2010 maar dit sloeg meer op de HD aanbieding :(

[ Voor 15% gewijzigd door Gaitman op 01-02-2010 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-09 09:48

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Ik ben tevreden met mijn 90/6 verbinding. Alleen... het uploaden is lang niet zo snel als beloofd. Haal ik met torrenten tussen de 70 en 80 mbit, de upload stokt tussen de 3 en 3,5. Ook diverse speedtests laten dit zien. Dit pik ik natuurlijk niet... Is het zinvol hierover te gaan klagen?

Nog een vraag: ik heb ook de vaste telefoon. Nu heb ik daar nog steeds een apart modem voor (dat ding piept ook als een gek). Zijn er hier mensen die voor dit hele gebeuren 1 modem hebben? Ik wil dan wel graag ruilen, scheelt wer een stroomzuipend en piepend modem...

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Nyarlathotep schreef op maandag 01 februari 2010 @ 22:18:
Ik ben tevreden met mijn 90/6 verbinding. Alleen... het uploaden is lang niet zo snel als beloofd. Haal ik met torrenten tussen de 70 en 80 mbit, de upload stokt tussen de 3 en 3,5. Ook diverse speedtests laten dit zien. Dit pik ik natuurlijk niet... Is het zinvol hierover te gaan klagen?
Hangt ervan af. Heb je al uitgesloten dat het aan PC/router/andere gebruikers op je LAN ligt? Zo ja heb je wel een punt (al zou ik eerder hulp zoeken dan gelijk gaan klagen, klachten != tech support :o ), zo nee, begin daar eens mee...
Nog een vraag: ik heb ook de vaste telefoon. Nu heb ik daar nog steeds een apart modem voor (dat ding piept ook als een gek). Zijn er hier mensen die voor dit hele gebeuren 1 modem hebben? Ik wil dan wel graag ruilen, scheelt wer een stroomzuipend en piepend modem...
Anno 2010 zou ik sowieso vaste telefoon de deur uit doen. Maar als je hem toch wilt houden heb ik gehoord dat hier in A'dam die stoeptegels eindelijk eens weggeruild worden. Ik weet niet waar jij woont, maar allicht dat je binnenkort ook aan de beurt bent :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Laatst online: 23-07 00:46
Nyarlathotep schreef op maandag 01 februari 2010 @ 22:18:

Ik heb ook 90/6, & een downloadsnelheid van 80mbit lijkt me nog wel redelijk - niet optimaal -, maar 3- tot 3,5mbit up is echt veel te langzaam. Heb je je modem al 'ns een paar minuten helemaal losgekoppeld & opnieuw aangesloten? Mocht dat niet helpen dan zou ik toch echt een keertje bellen..

Ikzelf heb zo'n Motorola SBV6120E van ze, dus internet & telefonie in 1 klein kastje & dat werkt perfect. Hij is wat traag qua opstarten, maar de internetsnelheid is prima (88+/6+):

Afbeeldingslocatie: http://i.imagehost.org/t/0641/Speedtest_1.jpg Afbeeldingslocatie: http://i.imagehost.org/t/0464/Speedtest_2.jpg

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik nu met mijn 30/3 lijn speedtest.net doe krijg ik meestal rond de 700KByte/sec. Heel soms 1000. Bij Telfort 20/1 krijg ik bijna altijd 1100-1200. Daarnaast merk je in Torrents dus dat Telfort internet ook draadloos dus vaak bijna twee keer zo snel is (zelfde torrent) Vind dit toch raar denk dat ik maar ga bellen ook omdat ik op internet lees dat veel mensen goede ervaringen hebben met de UPC lijn en dat ze dus ook zeggen dat het sneller werkt als hun oude ADSL lijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xppn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 28-07 17:04
Zoals ik eerder op tweakers.net las dat UPC newsgroepen afkneep....
Ik lees hier dat mensen max snelheden halen, dus dan mag ik aannemen dat dat niet meer word gedaan
of moet er een trucje worden toegepast.

Ik heb zelf nu ADSL & Telefonie van Online(ADSL). Maar snelheden kunnen niet hoger dan 8Mbit (max 810 kB/s). En wij willen digitale tv, en de vraag is of het wijs is om totaal pakket te nemen van UPC....
Of is telefoon en internet nog steeds een ramp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 10:15
Met telefonie hebben we nooit problemen en met internet zo'n 1 of 2 keer per jaar gedurende een paar uur.

Dat digitale TV-kastje daarentegen is echt een ramp, maar daar is een ander topic voor geloof ik.

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er mis met het digitale TV-kastje dan? Wij hebben hier de HD versie met HDD en werkt prima hoor. Enige nadeel is dat je zendervolgorde niet kan veranderen maar verder werkt het prima. Mijn ouders kunnen er mee om gaan dus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:17
Verwijderd schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 20:10:
Wat is er mis met het digitale TV-kastje dan? Wij hebben hier de HD versie met HDD en werkt prima hoor. Enige nadeel is dat je zendervolgorde niet kan veranderen maar verder werkt het prima. Mijn ouders kunnen er mee om gaan dus :P
Bijvoorbeeld dat je alleen kunt spoelen door een opname van bijvoorbeeld 2 uur, als je het einde van de film wilt zien. En het niet kunnen opnemen van series. Het na het kijken van een opname weer boven in de lijst staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin1967
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-09 15:43
xppn schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 15:48:
Zoals ik eerder op tweakers.net las dat UPC newsgroepen afkneep....
Ik lees hier dat mensen max snelheden halen, dus dan mag ik aannemen dat dat niet meer word gedaan
of moet er een trucje worden toegepast.
Het is belangrijk om de juiste usenet provider te kiezen. Eweka heeft op dit moment problemen om de gevraagde snelheden te leveren. Of dit aan UPC of Eweka ligt laat ik in het midden. Feit is wel dat sinds ik overgestapt bent naar xsnews ik gewoon rond de 10 MB/s download haal. Mocht xsnews ook trager worden dan kijk ik gewoon weer om naar een andere usenet provider :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slim om screenshots met ip en al te plaatsen. ;) Echter mooi dat je 6 Mbit haalt met speedtest maar upload maar eens iets naar usenet, dan schieten de tranen in je ogen.

Ben blij dat ik van ze af ben. Het gaat nu wel wat langzamer maar weet wel wat voor verbinding ik heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rabor
  • Laatst online: 23-07 00:46
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 13:43:
[...]

Slim om screenshots met ip en al te plaatsen. ;) Echter mooi dat je 6 Mbit haalt met speedtest maar upload maar eens iets naar usenet, dan schieten de tranen in je ogen.

Ben blij dat ik van ze af ben. Het gaat nu wel wat langzamer maar weet wel wat voor verbinding ik heb.
Goeie.. :P

Ik ben zelf meer van de torrents, en daarmee haal ik up rond de 820KB - met uitschieters tot ongeveer 850 & down rond de 12000KB - met uitschieters tot ongeveer 12400, en dat is sneller dan wat ik uit speedtest kan persen.. Plus op de torrent- & andere sites waar ik lid van ben heb ik tot nu toe alles wat ik zocht gevonden, dus heb al een tijdje geen nieuwsgroepen meer gebruikt.. sorry.

Kepi_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hberntsen
  • Laatst online: 19-09 19:33
Fijn die upc service... Poosje geleden gebeld over dat mijn snelheid nogsteeds niet goed is(heb hier aleens eerder gepost over dat ze het signaal verbeterd hebben). Eerste keer gebeld, zou het intern nagekeken worden en binnen een week zou ik reactie moeten krijgen. Na 2 wk nog niks, weer gebeld, toen binnen 2 dagen en ja hoor weer geen reactie. Vorige week gebeld(dacht maandag) om een upc monteur maar langs te laten komen, was allemaal druk dus kon op zijn vroegst deze avond wel komen. Nou vamiddag belde de monteur op rond 15:30 op school of ik nu tijd had. Heb ik hem verteld dat hij volgens afspraak gewoon vanaf 17:00 langs kan komen en dat ik eerder niet thuis ben. Om 21:30 nog eens teruggebeld, nam niet op en op sms reageert ie ook niet. Echt :r :r. Upload is nogsteeds bagger(laatst ongeveer de hele dag tussen 0,5mbit en de 1mbit zou 3 moeten zijn, meestal is het rond de 1,5 mbit). Terwijl mijn buurman met upc 25/1,5 gewoon ruim 2 mbit haalt in de speedtest.

Edit: Iemand ervaring met Welke vergoeding geldt als een monteur een afspraak niet nakomt?

[ Voor 8% gewijzigd door hberntsen op 03-02-2010 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 21:57
hberntsen schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 22:44:
Fijn die upc service... Poosje geleden gebeld over dat mijn snelheid nogsteeds niet goed is(heb hier aleens eerder gepost over dat ze het signaal verbeterd hebben). Eerste keer gebeld, zou het intern nagekeken worden en binnen een week zou ik reactie moeten krijgen. Na 2 wk nog niks, weer gebeld, toen binnen 2 dagen en ja hoor weer geen reactie. Vorige week gebeld(dacht maandag) om een upc monteur maar langs te laten komen, was allemaal druk dus kon op zijn vroegst deze avond wel komen. Nou vamiddag belde de monteur op rond 15:30 op school of ik nu tijd had. Heb ik hem verteld dat hij volgens afspraak gewoon vanaf 17:00 langs kan komen en dat ik eerder niet thuis ben. Om 21:30 nog eens teruggebeld, nam niet op en op sms reageert ie ook niet. Echt :r :r. Upload is nogsteeds bagger(laatst ongeveer de hele dag tussen 0,5mbit en de 1mbit zou 3 moeten zijn, meestal is het rond de 1,5 mbit). Terwijl mijn buurman met upc 25/1,5 gewoon ruim 2 mbit haalt in de speedtest.

Edit: Iemand ervaring met Welke vergoeding geldt als een monteur een afspraak niet nakomt?
UPC vergoed gewoon 25euro in dit geval, hiervoor moet je bellen naar de klantenservice en kiezen voor betalingen zei zorgen dat je op je volgende factuur 25euro in midering gebracht krijgt. Meer krijg je echt niet, bespaar je de moeite en stress.

Daarna moet je je laten doorverbinden/ of opnieuw bellen naar technische ondersteuning aangeven dat je een nieuwe monteur wenst, zei kunnen dan een nieuwe afspraak voor je inplannen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
De vraag is alleen of je dat moet willen. Een monteur lost problemen in kabeltjes op. Problemen in de bekabeling leiden tot uitval van de modem of uiterst slechte snelheden door packetloss (minder dan 5% van normaal). Als je het over 1/6 tot 1/3 hebt, is dat niet aan de orde. De kans dat een monteur hier wat mee kan doen is minimaal, dus een verspilling van jouw en zijn tijd.

Je zou er beter aan doen om met de technische ondersteuning even grondig te troubleshooten en als ze overtuigd zijn dat het niet bij jou ligt, dat ze intern de boel escaleren ipv zinloos een monteur sturen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hberntsen
Er is al eerder een monteur geweest, die heeft een wandcontactdoos gemonteerd en het signaal gemeten. Vervolgens is er een andere monteur geweest die in de wijkkast het signaal verbeterd heeft. Vervolgens heb ik nog 2x gebeld dat de snelheden niet goed waren en daar heb ik nooit meer reactie op gehad. Als ze de waardes uitlezen tijdens het telefoongesprek zeggen ze dat die waarden perfect zijn. Dat interne troubleshooten schiet dus ook niet op, behalve dat ik geen reactie kreeg zei de man aan de telefoon dat ze ook nog niks eraan gedaan hadden. Ik ben er 100% van overtuigd dat het bij upc ligt; de monteur heeft het modem aangesloten, alle pc's hebben hier hetzelfde probleem, ook in veilige modus direct op het modem. Modem resetten naar defaults heeft ook geen zin.
Ik zou dus niet weten wat ik nog kan doen om dit probleem op te kunnen lossen. Heel misschien kan ik 't modem tijdelijk ruilen met de buurman of dat helpt(maar hij heeft 25mbit abbo, geen idee of dat in het modem vastzit of dat ie dat op mijn verbinding updatet). Als ik upc een monteur laat komen kost dat mij niks(behalve tijd en gedoe dat ze niet komen). Zoals upc elke keer ook zegt, als de monteur komt wordt het iig opgelost.

[ Voor 6% gewijzigd door hberntsen op 04-02-2010 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Ho ff, ik zeg niet dat het niet bij UPC zit, sterker nog dat is erg aannemelijk als ik het zo hoor. Maar dan nog, een monteur is geen tovenaar. Hij weet van kabels en aansluitingen, maar is geen IP-guru. Hij is een vakman en doet wat hij kan (daarom contactdozen vervangen en signaal meten in de wijk enzo), maar als je probleem niet op dat vlak ligt kan hij er niets mee.

Een verpleegkundige kan je ook niet echt helpen met een breintumor.

Probleem is hoe in dit geval de neurochirurg van UPC te pakken te krijgen ipv door de receptioniste weer richting wachtkamer van de wijkverpleegkundige gestuurd te worden. Evt kunnen hun webcare-lui (die hier af en toe posten) wel iets bereiken.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hberntsen
Ik ga morgenavond even bellen, ben alleen bang dat ik weer niks te horen krijg als ik ze het laat onderzoeken daar. Dat het niet aan mij ligt heb ik ze de vorige keren ook al aannemelijk gemaakt(veilige modus, meerdere pc's, bijgeleverde lan kabel,reset modem). De derde keer dat ik belde kwam de upc service zelf met het idee om een monteur in te plannen. Ondertussen zou het dan intern onderzocht worden(in die anderhalve week) en als de monteur dan niet hoeft te komen zou ik daarvan op de hoogte worden gebracht.
Wat zou ik nog kunnen zeggen om bij de 'neurochirurg' te komen?
en het internet is zojuist weer uitgevallen :z
@hieronder: postcode 7064

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm heb het zelfde probleem als hierboven alleen op het moment heb ik helemaal geen internet :@ meer mensen last van? ( postcode 7201)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hberntsen
Oke, zojuist 40 minuten aan de telefoon gehangen met upc. Een aantal keer doorverbonden en tussendoor steeds weer wachten :O . Een paar keer moeten vertellen wat er aan de hand was, er stond namelijk dat ik niet thuis was in het systeem. Verteld van dat ik die middag gebeld was etc en de hele avond opgelet. Toen was het dus zeer waarschijnlijk dat ik wel voorrijkosten zou krijgen, maar er werd eerst overlegd(weer wachten).. Nou volgens upc is de monteur 4 feb langsgeweest heeft een briefje achtergelaten, maar hij had dus gewoon de 3e langs moeten komen -> geen kosten en vergoeding. Het grappige is is dat mijn moeder de 4e de hele dag thuis was en er geen monteur geweest is :+. En dat briefje is ook nergens te bekennen.
Er werd wel gelijk gevraagd een nieuwe afspraak in te plannen voor de monteur, om dan nou te zeggen van oh laat die monteur ook maar vond nou ook niet echt handig. Als die geweest is heeft upc (hopelijk toch) in hun systeem staan dat het echt aan upc ligt en niet aan mijn veilige modus oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Nou, van het weekend even aan de slag geweest en zowel TV als Internet doen het prima. Valt me alles mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:37

Gaitman

The Real One

Is er iemand die weet wanneer er een nieuwe droomdeal komt. Ik ben niet zo'n voetbalfan dus heb weinig aan 6 maanden eredivisie live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou Modem bleek rot nu nieuwe op lan werkt het super goed. Volgens speedtest 27.84mbps Maar zo dra ik er een router tussen hang wordt het internet een stuk trager. In de UPC speedtest dan nog maar 19mbps en vooral in torrents etc is het gewoon een stuk trager (trager dan onze oude Telfort verbinding zeker op Wireless terwijl dus Telfort op wireless dan wel sneller is) Port staat open en Firewall uit.
Ik las dat meer mensen hier problemen mee hebben icm upc dus vroeg me af welke routers jullie gebruiken die het dus wel goed doen.
Heb nu een 108mbit TP Link en al eerder een 200N van Linksys gehad maar weer terug gebracht want die was nog trager.

Bovendien is de snelheid achter de router erg onstabiel (ook merkbaar tijdens surfen soms laadt pagina supersnel soms traag)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2010 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Misschien moet je eens zoeken op 'router' in dit topic. ;)

UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Floppie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 13:12
Sinds een paar dagen is het internet vrij traag. Ik haal in de speedtest wel de normale waarde voor download (24 mbit) maar voor upload haal ik maar 0.13 mbit. Als ik een pingtest doe naar google of tweakers dan haal ik waardes van 500ms. Ping naar router is 1 ms dus dat is goed. Kan dit aan de modem liggen of ergens in het netwerk van UPC?

[ Voor 9% gewijzigd door Floppie op 10-02-2010 16:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Hoge ping en zeer trage upload houden ws verband met elkaar.

Aan de modem zal het niet liggen waarom denken mensen steeds dat dat ingewikkelde apparaten zijn - ze doen het of ze doen het niet.

Ik zou twee andere mogelijjkheden geven:
1) UPC netwerk
2) jouw eigen netwerk - en dan vooral iemand (jouw PC of een ander) die flink staat te uploaden.

Sluit anders eens direct een 'schone' PC aan op de modem (eerst modem resetten, anders krijg je geen IP). Wat meet je dan?

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Floppie schreef op woensdag 10 februari 2010 @ 16:07:
Sinds een paar dagen is het internet vrij traag. Ik haal in de speedtest wel de normale waarde voor download (24 mbit) maar voor upload haal ik maar 0.13 mbit. Als ik een pingtest doe naar google of tweakers dan haal ik waardes van 500ms. Ping naar router is 1 ms dus dat is goed. Kan dit aan de modem liggen of ergens in het netwerk van UPC?
Heb je iets veranderd aan je coax bekabeling in huis, b.v. een kabel versterker in gebruik genomen?

• hberntsen
UPC monteur komt binnen en opeens haal je in de speedtest hoger dan ooit ervoor:
Afbeeldingslocatie: http://aberntsen.nl/harm/tnet/1106158/speedtestoverzicht.png
Echt :S. Hij heeft gebeld en er schijnt een blokstoring te zijn in de straat waardoor het signaal niet constant genoeg is en zo de snelheid varieert. Als binnen 30 dagen het probleem niet opgelost is dan kan ik een ander nummer bellen. Als upc de storing verhelpt in de straat is mijn probleem opgelost :). Hij vertelde me trouwens iets over dat als je continu je internet vol belast(doe ik niet) dat ze je na 10u 's avonds wel limiteren op je snelheid. Lijkt me niet meer dan redelijk; daar hebben ze zakelijke abbo's voor.

[ Voor 17% gewijzigd door hberntsen op 11-02-2010 12:50 ]

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

hberntsen schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 12:35:
UPC monteur komt binnen en opeens haal je in de speedtest hoger dan ooit ervoor:
Hij vertelde me trouwens iets over dat als je continu je internet vol belast(doe ik niet) dat ze je na 10u 's avonds wel limiteren op je snelheid. Lijkt me niet meer dan redelijk; daar hebben ze zakelijke abbo's voor.
Oh? Waar haal je dat verhaal vandaan? Want UPC beweerdt bij hoog en laag dat ze niet (meer) knijpen.

• hberntsen
Van de monteur zelf, maar die dacht eerst ook nog dat het 30 mbit abbo een 1,5 mbit upload had.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

ManiacsHouse schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 12:52:
[...]
Oh? Waar haal je dat verhaal vandaan? Want UPC beweerdt bij hoog en laag dat ze niet (meer) knijpen.
De monteur heeft de klok horen luiden maar had zelf vast de klepel in zijn handen.

UPC knijpt niet (meer) en de OPTA houdt dit dondersgoed in de gaten. Zou UPC wel willen knijpen dan moet er een wijziging in de AV komen die aan elke abonnee moet worden medegedeeld.

ARME AOW’er

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

hberntsen schreef op donderdag 11 februari 2010 @ 15:08:
Van de monteur zelf, maar die dacht eerst ook nog dat het 30 mbit abbo een 1,5 mbit upload had.
Okay dan... Das interessant... Je moet namelijk een 3mbit upload hebben, maar het is blijkbaar een structureel probleem bij UPC om dit voor elkaar te krijgen. Kan het niet simpelweg zo zijn dat men roept "We hebben een probleem met de upload", maar dat men hier standaard op knijpt of bezuinigt?

Vraagje: welk postcode-gebied woon je?

• hberntsen
Postcode:7064
Wat betreft het knijpen, hij bedoelde ook echt continu overdreven veel dataverkeer.
Ja de monteur had echt zoiets van owh :? en zei dat hij vaak 1,5mbit upload mat bij 30 mbit fiber power. Toen twijfelde hij toch en belde even. Hij komt echter wel over als iemand die er echt wel verstand van heeft. Ik had een laptop met vista klaargezet in safe mode om een speedtest op te draaien enzo. Hij vroeg me ook nog of ik een illegale windows 7 gebruikte op andere pc's want daar zou de snelheid ook lager door kunnen zijn. Ik heb een legale windows 7 professional van mijn msdnaa. Toch valt het me op dat de laptop met vista vandaag continu hogere snelheden haalt in de speedtest. Windows 7 zit qua upload er continu onder. Stop ik een ubuntu cd in de vista laptop, is hij net zo langzaam als mijn pc/laptop. Ik heb net ff op een aparte hdd in m'n pc een verse install gedaan van windows 7, dit maakt ook niets uit. Ik heb net ff getest(in opgegeven volgorde en op mijn pc de verse installatie van w7):

Vistalaptop: 20.33/2.71
W7laptop : 20.39/1.35
XPlaptop: 15.69/2.56
W7pc: 13.99/1.34

Vistalaptop: 19.54/2.45
XPlaptop: 17.10/2.13
W7laptop: 19.58/1.35
W7pc: 18.53/1.4

Vistalaptop: 21.26/2.39
W7laptop: 13.61/1.38
XPlaptop: 13.67/2.52
W7pc: 19.23/1.43

Vistalaptop(met ubuntu live cd:)22.05/1.16
XPlaptop: 14.6/2.43
W7laptop 21.49/1.22
W7pc: 22.37/1.20
Nou weet ik dus wel dat de internetsnelheid niet constant is, maar vista/xp is gewoon structureel sneller :?

[ Voor 6% gewijzigd door hberntsen op 11-02-2010 17:05 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Het zal ongetwijfeld zo zijn dat ergens de instellingen niet optimaal staan, dit heeft helemaal niets met je internetverbinding te maken.

ARME AOW’er

Pagina: 1 ... 36 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.