UPC Internet vragen & problemen topic deel II

Pagina: 1 ... 40 ... 103 Laatste
Acties:
  • 804.989 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-03-2024
Ik zit met een DNS vraag. Ik heb hier UPC Fiberpower 60. Werkt super.
We zitten hier thuis met een draadloos netwerkje, waar we met z'n drieën gebruik van maken. Gaat ook goed.
Echter, heb ik wat poorten doorverwezen naar mijn interne ip-adres. Maar aangezien ik gebruik maak van een dynamisch ip-adres, is er heel af en toe een ip-conflict doordat een van mijn huisgenoten dat ip-adres al heeft ingenomen. Daarom wil ik het ip-adres van mijn computer statisch maken. Dit is verder niet zo'n probleem, alleen weet ik niet zo goed welke DNS serveradressen ik op moet geven. Als ik namelijk in mijn router kijk. kom ik de volgende adressen tegen: DNS1: 213.46.228.196 & DNS2: 62.179.104.196
Als ik die invoer, echter, reageert mijn internet trager. Voorbeeldjes zijn dat als ik een op een bookmark drukt hij bij een dynamisch ip/dns-configuratie hij echt direct de pagina laadt, terwijl bij statisch hij eerst moet 'zoeken'. Duurt gewoon 5+ seconden. Beetje jammer!

Via google heb ik een hele lijst andere dns-servers gevonden, maar die zijn niet alleen sterk verouderd maar ook werken ze niet allemaal: http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=10991.0. Iemand enig idee waar mijn probleem mee te maken heeft en hoe ik dit kan oplossen?

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:16

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Probeer eens 8.8.8.8 (DNS-server van Google) en 208.67.222.222 (OpenDNS). Dan weet je in ieder geval zeker dat de adressen kloppen :)

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
@Murderer: De IP's die jij noemt zijn in elk geval degene die mijn router ook via DHCP van UPC krijgt. Als een dynamisch adres uitgegeven door je router aan je pc goed werkt, bekijk dan eens de instelling van je netwerkkaart terwijl je pc een dynamisch adres heeft. Neem deze dan over, ook al denk ik dat het dezelfde 2 IP's zijn... Zelf gebruik ik niet de DHCP van mijn router. Verder zul je in je router moeten instellen dat deze het IP-adres niet probeert uit te geven aan een andere pc.

[ Voor 12% gewijzigd door Hakkie op 13-05-2010 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
Hakkie schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 19:37:
@Murderer: De IP's die jij noemt zijn in elk geval degene die mijn router ook via DHCP van UPC krijgt. Als een dynamisch adres uitgegeven door je router aan je pc goed werkt, bekijk dan eens de instelling van je netwerkkaart terwijl je pc een dynamisch adres heeft. Neem deze dan over, ook al denk ik dat het dezelfde 2 IP's zijn... Zelf gebruik ik niet de DHCP van mijn router. Verder zul je in je router moeten instellen dat deze het IP-adres niet probeert uit te geven aan een andere pc.
Hakkie, allereerst bedankt voor het antwoord. Hoe kan ik zien welke instellingen mijn netwerkkaart heeft terwijl mijn pc dynamisch adres heeft? Hoe haal ik dat op? Kan DNS dan nergens vinden namelijk.

Als ik overigens in de router in kan stellen dat een bepaald ip-adres aan mijn computer wordt gekoppeld, dan hoef ik toch uberhaupt dat dynamische adres niet naar statisch te veranderen? Want dan heb ik dat conflict niet meer. Hoe doe ik dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bart1074
Murderer schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 20:46:
[...]

Hakkie, allereerst bedankt voor het antwoord. Hoe kan ik zien welke instellingen mijn netwerkkaart heeft terwijl mijn pc dynamisch adres heeft? Hoe haal ik dat op? Kan DNS dan nergens vinden namelijk.

Als ik overigens in de router in kan stellen dat een bepaald ip-adres aan mijn computer wordt gekoppeld, dan hoef ik toch uberhaupt dat dynamische adres niet naar statisch te veranderen? Want dan heb ik dat conflict niet meer. Hoe doe ik dat dan?
Het is dus DHCP reservation. Volgens mij is het gelukt. Veel dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Heeft iemand wat tips met de administratieve kant van UPC? Ze hebben vorige maand bij ons ten onrechte een monteursrekening bij de rekening afgeschreven. Dat zouden ze deze maand rechtzetten, maar dat hebben ze niet gedaan. Heeft het zin om nog eens het telefonische traject door te lopen om weer een (loze?) belofte te horen, of gaan jullie gelijk het (aangetekende)brief traject in?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 19:53

KoffieNT

banaan

Ik zou nog 1 keer proberen te bellen, als dit weer op niets uitloopt inderdaad gewoon alles via (aangetekend) papier regelen.

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Om te voorkomen dat je verdwaalt of in het bos gestuurd wordt in het administratieve doolhof van zo'n organisatie:
  • Zoveel mogelijk gegevens van je gesprek noteren: naam (niet alleen de voornaam!!) van je contactpersoon / locatie / afdeling / datum / tijd. Laat ze de naam goed uitspreken en desnoods spellen.
  • Alle referentie gegevens noteren zoals klantnummer, factuurnummer enz. enz. Misschien hebben ze een ticket- of case nummer voor je probleem, dat ook noteren.
  • Afspraken maken over aktiepunten en vervolgstappen.
  • Een afspraak maken over een telefonisch vervolgcontact om de voortgang te bespreken. (belt u mij over x dagen even terug met de status van de case)
  • Vragen om de gemaakte afspraken te bevestigen via een email of brief.
  • Indien afspraken niet nagekomen worden: vragen naar leidinggevende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Dat laatste schiet natuurlijk niet zo op bij grote bedrijven met ditto (en vaak outsourced) callcenters. Grote kans dat je dan de helpdesker ernaast krijgt die dan "de leidinggevende" is :z

Eerlijk gezegd zou ik alle communicatie over administratieve zaken schriftelijk doen - het maakt in zo'n geval niet uit hoe lang het duurt om dingen op orde te krijgen, maar het maakt wel uit dat alles wederzijds duidelijk is.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Inderdaad, doorgaans wordt de leidinggevende sowieso niet gegeven. Zoiets hoort niet bij de functie van een leidinggevende; degene die je aan de lijn hebt hoort je probleem gewoon op de lossen, daar hoort geen leidinggevende aan te pas te komen.

Het vragen naar de naam van de medewerker en zelfs vragen om een naam te spellen klinkt misschien raar of opdringerig, maar aarzel niet om dit te doen. Het is op een helpdesk heel normaal dat een klant hierom vraagt en het gebeurt regelmatig dat je je naam voluit spelt. Als een klant mij om mijn naam vroeg bood ik zelf altijd al aan om het te spellen. :P

Het belangrijkste uit het lijstje van joopv vind ik het vragen naar de vervolgstappen. Je moet niet het riet ingestuurd worden met bijvoorbeeld: "we gaan er naar kijken". Vraag wat er precies gaat gebeuren, wat de naam van de persoon of afdeling is die dat gaat doen, en een schatting wanneer dat gebeurt. (Dezelfde dag? Morgen? Binnen een paar dagen?)

Vragen om afspraken per mail of brief bevestigd te krijgen kun je wegstrepen. Helpdeskmedewerkers hebben daar de mogelijkheid simpelweg niet toe. Als een medewerker een gesprek heeft afgehandeld, wordt er van ze verwacht dat ze de volgende klant uit de wacht halen en niet op hun dooie gemak een brief of email gaan zitten schrijven en de klanten maar wat in de wacht laten hangen. Bovendien moet dat ook niet nodig zijn. De helpdesker moet gewoon zijn werk goed doen en afspraken nakomen.

Hetzelfde geldt een beetje voor terugbelafspraken. Je te maken hebt met een inbound callcenter, niet outbound. Helpdeskers moeten gesprekken aannemen, niet zelf gaan zitten uitbellen. Men is dus (terecht) wat terughoudend met het maken van terugbelafspraken, want telkens als iemand een klant gaat terugbellen, betekent dat dat je een andere klant langer in de wacht laat staan. En dat willen we niet. Gesprekken moeten kort en efficient zijn, zodat klanten zsm uit de wacht worden gehaald.

Behalve te bellen en te schrijven kun je trouwens ook eerst de email proberen. Op upc.nl staat een contactformulier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scooper
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:39
Scooper schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 11:58:
Bij mij schiet de verbinding er de laatste dagen steevast uit. 's ochtends een keer en 's avonds een keer. Ik kan de modem direct resetten en dan werkt hij weer. Dit gebeurt eigenlijk al sinds ik een paar maanden geleden op Docsis 3 ben overgegaan. Gemiddeld gebeurd het zo'n 2 a 3 keer in de week denk ik, maar de afgelopen dagen dus gewoon steevast 2 keer per dag.

Vind het toch wel hoogst irritant worden nu.

Stukje log van vanochtend:

[...]

De modem (EPC3212) is met ongeveer 60cm kabel verbonden op de aansluiting in de woonkamer.

Probeerde net al even te bellen met UPC, maar er is een wachtrij van meer dan 10 minuten. Morgen anders nog maar eens proberen....
Vanochtend op het werk probeerde ik wat muziek van thuis te draaien, maar ho maar, internet lag er weer uit :( (volgens planning dus eigenlijk).

Meteen maar weer even UPC gebeld en dit keer meteen iemand aan de lijn. Kreeg een aardige meneer aan de lijn die aangaf dat er een monteur zou langskomen. Erg netjes zelfs dat dit gewoon diezelfde middag nog kon. Ik heb dus de middag vrij genomen en de modem is inmiddels vervangen.

Ik ben benieuwd of de modem inderdaad de boosdoener blijkt te zijn!!

SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeoh
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 06-08 18:58

Jeoh

blaat

Hier is net ook een UPC monteur vertrokken. Eindelijk telefonie / internet in 1 modem, werd tijd aangezien het internet modem nogal graag uitviel.

Opvallend trouwens dat ze bij UPC (of Centric...) intern gewoon de helpdesk in India hebben neergepleurd. Je moet toch ergens op besparen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:23
Hier ging internet er even uit, na een modemreset startte het modem 3x achter elkaar opnieuw op, om daarna pas gewoon de verbinding op te bouwen. :?

Is er net een nieuwe firmware in mijn EPC3000 gezet ofzo? Ik heb geen screenies van de oude, dus kan ik het niet checken.

Verder heb ik echt nooit problemen met mijn lijn, alleen als er grotere storingen zijn (die van 11 mei bijvoorbeeld) doe ik gezellig mee. ;)

Snelheid is ook top, alleen in de piekuren kakt de upload wat in naar 3.5-4 Mbit.

Postcode 5621, btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 19:23
Jeoh schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 11:38:
Hier is net ook een UPC monteur vertrokken. Eindelijk telefonie / internet in 1 modem, werd tijd aangezien het internet modem nogal graag uitviel.

Opvallend trouwens dat ze bij UPC (of Centric...) intern gewoon de helpdesk in India hebben neergepleurd. Je moet toch ergens op besparen...
billing word daar voornamelijk gedaan
voor de rest doet india niet veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zo'n router die Upc biedt is toch een optionele keuze à 60 euro bij zo een XL pakket?

edit: sinds gister krijg je bij Fiber Power 60-abonnement gratis een Netgear router. Heb vandaag dat pakket afgesloten. TV werkt al, internet nog niet.

[ Voor 50% gewijzigd door Gunner op 15-05-2010 16:05 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Kan het zijn dat het nog even duurt voordat de maximale snelheid ingesteld is? Volgens speedtest.net zit ik op 0.24 Mbit :P

Heb dat wel eens gelezen ergens dat dat even kan duren, is dat zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:27
Ja, dan is het profiel volgens mij nog niet in je modem geladen dus nog even geduld.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

Ankh

|true

NEEEEEE, vanmorgen loop ik naar de Cisco UPC HD DVR en wil een serie bekijken. Blijkt dat de HDD is overleden... dan doet het gehele kastje trouwens ook niets meer :(

Damn it!

UPC maar gebeld (die er verbazingwekkend al bereikbaar waren) en krijg een nieuwe UPC media box (gevraagd om een Cisco). Wel een hele behulpzame medewerker, dat scheelt :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Oh is de klantenservice vandaag bereikbaar? M'n modem traint nog steeds niet in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:24

TommyGun

Stik er maar in!

Zelfs met Hemelvaart waren ze goed bereikbaar :P 2 van de 3 keer dat ik belde werd ik direct geholpen :o (en dat was zelfs rond 18.00u.)

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13:12
UPC helpdesk (afdeling technische ondersteuning) zijn 365 per jaar geopend van 8:00 tot 22:00 u (ook feestdagen).

Let op: Deze mensen kunnen je niet helpen met vragen over je factuur, het eraf halen van een blokkade door achterstallige betaling of voor het opzeggen van producten.

(ze kunnen je wel een formulier voor creditering monteurskosten opsturen, heb ik uit ervaring gemerkt)

[ Voor 4% gewijzigd door RVE_NL op 16-05-2010 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Gunner schreef op zondag 16 mei 2010 @ 11:50:
Oh is de klantenservice vandaag bereikbaar? M'n modem traint nog steeds niet in :P
Je kabelmodem zal ook nooit 'intrainen', dat is namelijk iets wat ADSL modems doen ;)
Als je na een reset van het kabelmodem (spanning eraf) nogsteeds een lage snelheid hebt dan zit er weinig anders op dan de helpdesk te bellen. Waarschijnlijk is er ergens iets mis gegaan met de registratie van het modem waardoor je geen goede config krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Heb net even gebeld. Ik kreeg idd nog niet het goede internetprofiel en ik surfde nu via het telefoniegedeelte.

Anyway, ze gaan er mee aan de slag en ik krijg een SMS als het opgelost is. M'n eerste ervaring met de klantenservice is in ieder geval gelijk een goede. Dat geeft goede hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Jeoh schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 11:38:
De helpdesk zit gewoon in Nederland. Je zult nooit mensen uit India aan de lijn krijgen. Er wordt zelfs een compleet nieuw pand uit de grond gestampt waar oa ook een deel van de helpdesk naartoe verhuist.

Innovatie en medewerker centraal in nieuw kantoorpand UPC
Artist impression kantoorpand UPC Leeuwarden

Nice, eh? :)

[ Voor 38% gewijzigd door Bergen op 17-05-2010 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

UPC geeft trouwens gratis routers weg sinds afgelopen vrijdag bij het afsluiten van een XL pakket. Het gaat om de WNR2000 van Netgear.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een tijdje geleden de modem toch boven gezet (een etage hoger dus vanaf de meterkast maar na de verbouwing zijn er hier splinternieuwe goede kabels gelegd)
Internet deed het dus prima. Ik kon nu mijn PC via de lan doen waardoor ik van rond de 1-1.7mbits naar de 3mbits ging. Daar dus geen problemen. Telefoon deed het ook tot die na een week er ineens plotseling uitlag. Toen maar weer alles beneden gezet en werkte de telefoon weer.
Zou toch graag het weer boven willen zetten. Volgens de modem waren de signalen het zelfde als op de plek in de meterkast (direct na aansluiting)
Kan het zijn dat er gewoon iets mis was met de telefoon op dat moment (toeval), of kan die afstand er echt voor zorgen dat de telefoon niet werkt? (internet deed het gewoon nog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:56
Verwijderd schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:55:
Ik had een tijdje geleden de modem toch boven gezet (een etage hoger dus vanaf de meterkast maar na de verbouwing zijn er hier splinternieuwe goede kabels gelegd)
Internet deed het dus prima. Ik kon nu mijn PC via de lan doen waardoor ik van rond de 1-1.7mbits naar de 3mbits ging. Daar dus geen problemen. Telefoon deed het ook tot die na een week er ineens plotseling uitlag. Toen maar weer alles beneden gezet en werkte de telefoon weer.
Zou toch graag het weer boven willen zetten. Volgens de modem waren de signalen het zelfde als op de plek in de meterkast (direct na aansluiting)
Kan het zijn dat er gewoon iets mis was met de telefoon op dat moment (toeval), of kan die afstand er echt voor zorgen dat de telefoon niet werkt? (internet deed het gewoon nog)
Ik vind dit altijd maar vaag "na een week deed ie het niet meer". Het is gewoon een modem en kabels, die hebben geen houdbaarheidsdatum. Dus hij doet het of niet dus ik denk eerder een storing ergens of een te lange kabel of een slechte kwaliteit kabel. COAX kabel moet je sowieso altijd kort houden en telefoonkabel eigenlijk ook. UTP kabel kan je lekker lang laten. Of je moet met versterks gaan werken want zo te horen heb je ergens storing/brakke bekabeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireDrunk
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20-09 11:06
Hier ook nooit problemen in Nijmegen (6537) met FiberPower!
Keurig 59.75MBit @ Speedtest.net, alleen de upload is wel eens wat zwak op drukke tijden (3.5Mbit ipv 5)

Hulde aan UPC!

Trouwens:
Zijn er al gecombineerde FiberPower/Telefonie modems?

[ Voor 15% gewijzigd door FireDrunk op 17-05-2010 15:24 ]

Even niets...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

FireDrunk schreef op maandag 17 mei 2010 @ 15:22:
Trouwens:
Zijn er al gecombineerde FiberPower/Telefonie modems?
Ik heb een Cisco EP3212 ontvangen. Deze doet zowel internet als telefonie.

[ Voor 52% gewijzigd door Gunner op 18-05-2010 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 20:00
even een vraagje, bij de pa en ma van mn vriendin hebben ze ook UPC. We praten hier over een dorpje ten zuiden van Nijmegen.

Vaak zat branden alle lampjes op het modem (vraag me niet welk type) maar doet het internet het gewoon niet. Ik heb er nu al drie routers tussen gehad (linksys, Netgear en een Sitecom) en kom met alle drie het probleem tegen. Ook direct aangesloten op het modem klapt het internet er soms uit.

Het vreemde zit hem in het onregelmatige ervan. Het ene moment kun je twee weken goed internetten, het andere moment is het om het kwartier feest. UPC geeft aan dat alle waardes normaal zijn.

Het modem staat gewoon in de woonkamer, vlakbij het punt waar de kabel voor het eerst zichtbaar is in de woning, voor de rest is alles Wifi verbonden zonder muren ertussen en is de vaste PC via een draadje verbonden. Als het internet uitvalt kunnen ze nog wel over het interne netwerk bestandjes verslepen, printen, enz enz enz. Nog een aanwijzing dat het niet aan de LAN kant lijkt te liggen.

Heeft er iemand ideeen? zie ik dingen over het hoofd? Ze zijn, en nu wordt het haast pathetisch, de wanhoop nabij en in staat over te stappen op ADSL en naar XS4ALL te gaan, snelheid is voor hen niet belangrijk, het zijn geen grote downloaders, maar wel het feit dat het het gewoon doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ik wil nu overstappen naar UPC voor internet en telefonie, televisie hebben we daar al. Nu wil ik graag een hogere upload dan ik nu heb (1Mb) dus de 6Mb die UPC aanbied is dan erg aantrekkelijk. Echter haal je vaak deze upload snelheid of zal het als het wat drukker is op het netwerk flink inzakken? Ik wil graag m'n eigen site thuis hosten (zal amper dataverkeer genereren gok ik, eventueel een exchange server neerzetten (ook amper dataverkeer) en films streamen naar m'n vriendin als ik daar ben. Dat is 1,1GB per 40 minuten aflevering en met 600KB/s kan je ~1,4GB uploaden per 40 minuten, dus de snelheid mag niet te veel inzakken anders gaat het niet lekker werken.
Iemand enig idee hoe dat precies zit?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 20-09 20:00
Mijn ervaring is dat de uploadsnelheid betrouwbaarder is dan de downloadsnelheid

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Nu online
nielsl schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 09:26:

Vaak zat branden alle lampjes op het modem (vraag me niet welk type) maar doet het internet het gewoon niet. Ik heb er nu al drie routers tussen gehad (linksys, Netgear en een Sitecom) en kom met alle drie het probleem tegen. Ook direct aangesloten op het modem klapt het internet er soms uit.
Het modem is wellicht kapot. Wij hadden iets dergelijks thuis. Alle lampjes branden, ding deed niks meer, vervangen door UPC, nooit meer problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-09 16:29

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Tsurany schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 11:29:
Ik wil nu overstappen naar UPC voor internet en telefonie, televisie hebben we daar al. Nu wil ik graag een hogere upload dan ik nu heb (1Mb) dus de 6Mb die UPC aanbied is dan erg aantrekkelijk. Echter haal je vaak deze upload snelheid of zal het als het wat drukker is op het netwerk flink inzakken? Ik wil graag m'n eigen site thuis hosten (zal amper dataverkeer genereren gok ik, eventueel een exchange server neerzetten (ook amper dataverkeer) en films streamen naar m'n vriendin als ik daar ben. Dat is 1,1GB per 40 minuten aflevering en met 600KB/s kan je ~1,4GB uploaden per 40 minuten, dus de snelheid mag niet te veel inzakken anders gaat het niet lekker werken.
Iemand enig idee hoe dat precies zit?
Mijn ervaring met FP60 is dat ik in een jaar tijd een downtime bemerkt heb van 2 uur ('s ochtends omstreeks 7 uur). De knijp-toestanden van afgelopen zomer daargelaten merk ik zelden tot nooit meer iets van inzakkende down-snelheden. Up is 5,5 en nagenoeg altijd constant.
Regio Spijkenisse.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Oke de upload snelheid is dus wel redelijk constant te noemen. Voor mij eigenlijk de enige reden om FP60 te nemen, voor mijn download behoeftes is FP30 meer dan snel genoeg.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Gunner schreef op zondag 16 mei 2010 @ 13:38:
Heb net even gebeld. Ik kreeg idd nog niet het goede internetprofiel en ik surfde nu via het telefoniegedeelte.

Anyway, ze gaan er mee aan de slag en ik krijg een SMS als het opgelost is. M'n eerste ervaring met de klantenservice is in ieder geval gelijk een goede. Dat geeft goede hoop.
Sinds gisteren is m'n probleem opgelost. Ik haal nette snelheden van 58,5 Mb en een kleine 4 Mb upload. M'n telefoonnummer gaat 26 mei geporteerd worden dus ik ben helemaal happy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
nielsl schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 09:26:
even een vraagje, bij de pa en ma van mn vriendin hebben ze ook UPC. We praten hier over een dorpje ten zuiden van Nijmegen.

Het vreemde zit hem in het onregelmatige ervan. Het ene moment kun je twee weken goed internetten, het andere moment is het om het kwartier feest. UPC geeft aan dat alle waardes normaal zijn.

Het modem staat gewoon in de woonkamer, vlakbij het punt waar de kabel voor het eerst zichtbaar is in de woning, voor de rest is alles Wifi verbonden zonder muren ertussen en is de vaste PC via een draadje verbonden. Als het internet uitvalt kunnen ze nog wel over het interne netwerk bestandjes verslepen, printen, enz enz enz. Nog een aanwijzing dat het niet aan de LAN kant lijkt te liggen.

Heeft er iemand ideeen? zie ik dingen over het hoofd? Ze zijn, en nu wordt het haast pathetisch, de wanhoop nabij en in staat over te stappen op ADSL en naar XS4ALL te gaan, snelheid is voor hen niet belangrijk, het zijn geen grote downloaders, maar wel het feit dat het het gewoon doet.
Indien ze ook tel van UPC hebben en een tel/internet modem in 1 dan is het interessant om nog even te testen of de tel ook niet werkt op het moment dat internet uitvalt.
Op die manier weet je of het modem ook daadwerkelijk offline valt.
Als blijkt dat tel ook niet werkte toen internet ermee stopte dan valt echt het signaal weg, indien je coax goed is kun je dan gewoon even een monteur met nieuw modem laten komen.

Indien je geen tel van UPC of niet op 1 modem hebt heeft bovenstaande geen zin. Doe dan liever dit:
Je belt UPC nadat je internet offline was gevallen/ offline is.
Je zorgt dat je je modem niet van de stroom hebt gehaald... anders reset automatisch ook de uptime bij UPC
En vraagt de medewerker even of hij je kan vertellen hoe lang je modem al online is.

Als UPC ziet dat je modem offline is gevallen, terwijl jij je modem niet van de stroom hebt gehaald. Dan is het signaal dus weggevallen. Als je dan zeker weet dat je coax goed is, dan kun je even vragen een monteur langs te laten komen.

Je geeft aan dat je een monteur wilt, de medewerker zal je een monteur inplannen (waarschijnlijk zul je er een beetje op moeten aandringen omdat medewerkers niet zomaar monteurs mogen plannen natuurlijk)
En laat je niet afschrikken door voorrijkosten (ik meen 65 euro). Deze betaal je alleen indien je eigen bekabeling niet in orde is, op het modem heb je gewoon garantie en daar doet UPC niet moeilijk over als het daar echt aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vertrouwen in UPC is totaal verdwenen.

40 dagen geen verbinding gehad. In die 40 dagen zijn er drie monteurs geweest. WCD, bekabeling en het modem zijn vervangen. Na 40 dagen zonder verbinding eindelijk een ticket aangemaakt naar de tweede lijn. Binnen 24 uur opgelost! Dit was op 8 mei. Sinds gister weer een drama.

Oja, over twee weken komt er weer een monteur langs! Ben benieuwd wat hij kan doen! Misschien is dit wel een magische monteur die met zijn toverstokje de verbinding fixed 8)7

Over de incompetente helpdesk zal ik maar niks zeggen. Binnenkort maar even opzeggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 19:53

KoffieNT

banaan

Aan te raden in dit geval is een backup-adsl lijntje. Het lijkt me zelf wel leuk om er bij te hebben, maar ik heb even opgezocht wat het kost:

10-15 euro voor een goedkoop abonnementje (4mbit down, 1 up)
5 euro voor de kpn-lijn

Dat vind ik dan zelf net effe een euro of 5 te veel. Een 10tje per maand totaal zou ik er zo voor neerleggen :).

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn UPC fiverpower 60 binnen. Beetje onverwachtst aangezien er op de brief stond dat ik het binnen 10 werkdagen zou ontvangen en het al meteen de volgende dag werd gebracht. Nou heb ik eigenlijk alleen nog een router nodig die deze snelheden allemaal kan verwerken, nou werd eral eerder geadviseerd om de Netgear WNDR3700N of de goedkopere versie 3500 te nemen. Maar ik vroeg me af of jullie ook nog andere routers gebruiken i.cm. dit abonnement en dan graag je ervaring daar mee.

En trouwens even voor de zekerheid een gewoone switch ertussen gooien werkt niet hé ?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Heb je geen gratis router gekregen?

Gunner in "UPC Internet vragen & problemen topic de..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ik heb geen XL pakket maar een 3in1 pakket. je moet namelijk het XL pakket nemen zoals het er staat je mag bijvoorbeeld niet onbeperkt telefoneren toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:23
Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 15:10:
Vandaag mijn UPC fiverpower 60 binnen. Beetje onverwachtst aangezien er op de brief stond dat ik het binnen 10 werkdagen zou ontvangen en het al meteen de volgende dag werd gebracht. Nou heb ik eigenlijk alleen nog een router nodig die deze snelheden allemaal kan verwerken, nou werd eral eerder geadviseerd om de Netgear WNDR3700N of de goedkopere versie 3500 te nemen. Maar ik vroeg me af of jullie ook nog andere routers gebruiken i.cm. dit abonnement en dan graag je ervaring daar mee.

En trouwens even voor de zekerheid een gewoone switch ertussen gooien werkt niet hé ?

Alvast bedankt
Ik heb de Linksys WRT320N, en dit ding haalt bedraad zelfs FP120 voluit qua snelheid. Dus FP60 is geen enkel probleem. :)

Wireless heb ik geen ervaring mee, mijn klapjap heeft alleen wireless-g...

Wel is wireless veel gevoeliger voor stoorsignalen, dus zou ik game/downloadpc's altijd bedraad aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jkommeren
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20-08 18:02
Inmiddels een dikke maand fiber power van upc

Aangesloten met de meegeleverde splitter, die rechtstreeks op de aansluitkabel van upc zit (50cm)

Huis hiernaast (zelfde huisbaas) exact zelfde setup, alleen langere kabels.

Digitale tv werkt uitstekend :) maar het internet valt zo nu en dan weg :( met enig verstand van elektronica alles gecheckt; netwerkbekabeling in huis was niet goed, router had instabiele firmware etc. etc. alles gerepareerd / vervangen. Nu blijkt het mn modem te zijn wat opeens gaat resyncen. Handig als ik net een filmpje aan het streamen ben |:(
Vandaag is de derde avond op een rij dat mijn lekkere ontspanningsmoment hierdoor gestoord werd. Morgen dan ook maar even upc bellen.

Melding staat keurig in eventlog van het modem

"Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un... " en Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out .

Op zo'n moment gaat hij resyncen; na het wegvallen van de verbinding meteen op modem ingelogd en ja hoor (tijdstip dat ik inlogde = tijdstip dat die melding in event log staat). "grappige" is dat het modem van de buren exact hetzelfde probleem vertoont (maar dan op andere tijdstippen) dus ik ben bang dat dit niet 1 2 3 is opgelost. Zeker na een gedeelte van het topic terug te hebben gelezen.

Postcode is 5611.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13:31

ManiacsHouse

Scheisse!

jkommeren schreef op zondag 23 mei 2010 @ 23:41:

Aangesloten met de meegeleverde splitter, die rechtstreeks op de aansluitkabel van upc zit (50cm)

Digitale tv werkt uitstekend :) maar het internet valt zo nu en dan weg :( met enig verstand van elektronica alles gecheckt; netwerkbekabeling in huis was niet goed, router had instabiele firmware etc. etc. alles gerepareerd / vervangen. Nu blijkt het mn modem te zijn wat opeens gaat resyncen. Handig als ik net een filmpje aan het streamen ben |:(
Vandaag is de derde avond op een rij dat mijn lekkere ontspanningsmoment hierdoor gestoord werd. Morgen dan ook maar even upc bellen.

"Critical (3) Received Response to Broadcast Maintenance Request, But no Un... " en Critical (3) No Ranging Response received - T3 time-out .

Op zo'n moment gaat hij resyncen; na het wegvallen van de verbinding meteen op modem ingelogd en ja hoor (tijdstip dat ik inlogde = tijdstip dat die melding in event log staat). "grappige" is dat het modem van de buren exact hetzelfde probleem vertoont (maar dan op andere tijdstippen) dus ik ben bang dat dit niet 1 2 3 is opgelost. Zeker na een gedeelte van het topic terug te hebben gelezen.

Postcode is 5611.
Welk modem heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is dat "Allerbeste" pakket van EUR 102,80 ook echt dat bedrag wat je per maand moet gaan betalen? Geen andere rare kosten? Volgens de UPC website zit daar het standaard abonnement al bij inbegrepen (16,80) terwijl ze dat bij de andere pakketten niet in de prijs meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsl
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 18-06 20:00
RVE_NL schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 20:32:
[...]

Indien ze ook tel van UPC hebben en een tel/internet modem in 1 dan is het interessant om nog even te testen of de tel ook niet werkt op het moment dat internet uitvalt.
Op die manier weet je of het modem ook daadwerkelijk offline valt.
Als blijkt dat tel ook niet werkte toen internet ermee stopte dan valt echt het signaal weg, indien je coax goed is kun je dan gewoon even een monteur met nieuw modem laten komen.

Indien je geen tel van UPC of niet op 1 modem hebt heeft bovenstaande geen zin. Doe dan liever dit:
Je belt UPC nadat je internet offline was gevallen/ offline is.
Je zorgt dat je je modem niet van de stroom hebt gehaald... anders reset automatisch ook de uptime bij UPC
En vraagt de medewerker even of hij je kan vertellen hoe lang je modem al online is.

Als UPC ziet dat je modem offline is gevallen, terwijl jij je modem niet van de stroom hebt gehaald. Dan is het signaal dus weggevallen. Als je dan zeker weet dat je coax goed is, dan kun je even vragen een monteur langs te laten komen.

Je geeft aan dat je een monteur wilt, de medewerker zal je een monteur inplannen (waarschijnlijk zul je er een beetje op moeten aandringen omdat medewerkers niet zomaar monteurs mogen plannen natuurlijk)
En laat je niet afschrikken door voorrijkosten (ik meen 65 euro). Deze betaal je alleen indien je eigen bekabeling niet in orde is, op het modem heb je gewoon garantie en daar doet UPC niet moeilijk over als het daar echt aan ligt.
Dank voor het lange antwoord, ik zal je suggesties zeker meenemen, nadeel is dat je bij UPC als klant moet betalen voor de helpdesk. Weleenswaar een kleine bijdrage maar toch. Ziggo heeft dat naar mijn mening sjieker geregeld met het 1200 nummer voor Ziggo telefonie klanten. Om over de wachttijden bij UPC maar te zwijgen.... Mocht het de volgende keer weer allemaal op zn giegeltje gaan, dan maak ik graag gebruik van je tips.

De buurman had hetzelfde probleem en heeft idd een monteur langs laten komen. Die adviseerde er een versterker tussen te plaatsen, zo'n 2 weg versterker dus niet van de bouwmarkt, geen idee wat ze er voor betaald hebben maar sindsdien heb ik ze niet meer gehoord. Nou kan dat betekenen dat het internet + telefonie het niet doet en ze niet kunnen bellen, of het betekend dat het gewoon naar behoren functioneert.

Desalniettemin een klein beetje de omgekeerde wereld, er was niets mis met de bekabeling. Er is weleenswaar geen AOP maar alle bekabeling tot aan het modem is van Hirschmann en hooguit 2 meter lang. Omdat het signaal blijkbaar te zwak wordt geleverd, voor de dienst die UPC claimt te bieden, moet de afnemer extra kosten maken. Natuurlijk gaat het hier om een dorp met 1500 inwoners en kost het veel om ook daar sterk signaal te leveren, maar maak dit dan van tevoren duidelijk bij je abonnees. Goed, dat is het nadeel van een monopoly op een medium in een bepaald afzet gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jkommeren schreef op zondag 23 mei 2010 @ 23:41:

Postcode is 5611.
Hetzelfde probleem hier, De eerste lijn weet niet wat ze hiermee aan moeten, ze hebben hier al 3 monteurs op afgestuurd. Over één week komt de 4e, vraag me niet waarom maar de eerste lijn denkt dat hij wel het probleem kan oplossen! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
We hebben nu een paar maanden alles in 1 van UPC( 25mb internet).Omdat ik steeds vaker plaatjes(foto's) heb die ik online wil delen, wil ik de homepage ruimte gaan benutten.Bij KPN heb je mooie wizard om je plaatjes te kunnen uploaden.Maar bij UPC is er niets van dit alles.Ik krijg alleen de instructie:

Op iedere homepage wordt standaard een pagina weergegeven met instructies over het plaatsen van een homepage. Die pagina is niet meer zichtbaar nadat u zelf een homepage heeft geplaatst.

Het internetadres van uw homepage ziet er als volgt uit:

http://members.upc.nl/<gebruikersnaam>

Bij <gebruikersnaam> vult u uw gebruikersnaam in (zonder '@upcmail.nl'). Uw gebruikersnaam kunt u vinden op uw UPC contract.

Wanneer ik dus mijn gebruikersnaam invoer(verschillende manieren geprobeerd), dan krijg ik alleen de volgende pagina.
404 error page

Doe ik iets fout, of bestaat de pagina gewoon niet en moet UPC deze eerst activeren of wat?

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Moet je niet gewoon inloggen met je UPC gebruikersnaam en password zodat je wat erop kan zetten?
Nu werkt hij niet nee da's logisch.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kendo
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Jim423 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 13:30:
Moet je niet gewoon inloggen met je UPC gebruikersnaam en password zodat je wat erop kan zetten?
Nu werkt hij niet nee da's logisch.
Ik heb de beginpagina weten te bereiken.Ik had in mijn UPC op homepage bewerken moeten klikken in plaats van op bekijken.
Maar dat stond niet in de aanwijzingen.Ik heb nu ook alleen maar een lege FTP pagina ipv. de HTTP homepage pagina met de instructies.

R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

Ankh

|true

Na een lang weekend weg te zijn, eindelijk de doos van UPC opengemaakt om daar de lelijke philips HD DVR te vinden... Erg jammer weer... Heb wel het idee dat deze wat stabieler is dan de Cisco..

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nog een vraag, ik heb een UPC 3in1 pakket afgesloten voor de 60mbit internet lijn, echter zit bij de Alles in 1 ook 60mbit internet maar die is wel 16,30 goedkoper. Ja wel wat minder qua telefonie en TV dan wat ik nu heb maar toch scheelt het te veel, zeker omdat wij dat toch niet al die zenders gaan bekijken en eigenlijk amper bellen.

Hebben jullie enige ervaring met of het mogelijk is nog te wisselen nadat je al een bevestigingsmail gehad hebt? Ik heb de klantenservice gemaild maar dat zal nog lang gaan duren gok ik. Naar een UPC center langsgaan is ook geen optie, die sluiten na 18:00 en bellen is vrij prijzig (10 cent per minuut). Dat is opzich niet zo heel erg maar als iemand hier toevallig ervaring heeft zou dat mooi zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Tsurany schreef op maandag 24 mei 2010 @ 22:03:
Nog een vraag, ik heb een UPC 3in1 pakket afgesloten voor de 60mbit internet lijn, echter zit bij de Alles in 1 ook 60mbit internet maar die is wel 16,30 goedkoper. Ja wel wat minder qua telefonie en TV dan wat ik nu heb maar toch scheelt het te veel, zeker omdat wij dat toch niet al die zenders gaan bekijken en eigenlijk amper bellen.

Hebben jullie enige ervaring met of het mogelijk is nog te wisselen nadat je al een bevestigingsmail gehad hebt? Ik heb de klantenservice gemaild maar dat zal nog lang gaan duren gok ik. Naar een UPC center langsgaan is ook geen optie, die sluiten na 18:00 en bellen is vrij prijzig (10 cent per minuut). Dat is opzich niet zo heel erg maar als iemand hier toevallig ervaring heeft zou dat mooi zijn.
Als je het telefonisch hebt besteld kun je het nog 7 werkdagen ongedaan maken. UPC is hier wel wat vaag over soms op de website. Soms zegt men na bestellen/afsluiten, soms zegt men na ontvangst van nieuw apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ja ongedaan maken las ik ja, maar ik wil graag wisselen naar een ander abonnement zodat ik niet het gehele proces van opnieuw aanvragen weer hoef door te gaan omdat ik het modem deze week al wel verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Ik wordt zo langzamerhand toch een beetje depri van UPC. De verbinding klapt er hier weer eens om de zoveel tijd uit. Nu weet ik dat dit door een slecht signaal komt, maar volgens mij ligt de oorzaak hiervan buitenshuis: een monteur van UPC heeft zijn goedkeuring gegeven voor de bekabeling hier binnenshuis.

Ook vallen beide modems (telefoon en internet) bijna gelijktijdig weg. Morgen maar weer eens bellen..ben benieuwd wat de opties zijn. Het komt hier vaker voor dat het signaal zomaar ineens weer slechter is. De eerste keer is de bekabeling deels vervangen (ook omdat dit samenviel met een plaatsen van een mediabox op de eerste verdieping). De tweede keer is de rest ook vervangen (ook de oude bekabeling in de muur en is een 7-way splitter geplaatst bij het AOP (hier zitten nogal wat aansluitingen: HD-DVR Mediabox, TV, telefoniemodem, internetmodem en aansluiting naar boven (gaat eerst nog door een retourgeschikte versterker).

Dit is nu de derde keer; binnenhuis kan ik niets meer beter maken aan de bekabeling :( Maargoed de monteur heeft het goed gekeurd..ben benieuwd dus wat ze hieraan gaan doen behalve de gebruikelijke 'draai de witte kabel eens uit het modem en kijk of de middelste ader recht zit' ;)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
ASA-Firewall# ping 80.57.0.1 repeat 100 (80.57.0.1 = eerste gateway)
Type escape sequence to abort.
Sending 100, 100-byte ICMP Echos to 80.57.0.1, timeout is 2 seconds:
!!!!!!???!!!!!!!!!!!!!!!!??!!!!!!!!!!!?!!!!!!!!!!!?!?!?!!?!!?!!!!!!!?!
!!!!!!!!?!!!!!!?!!!!!!?!!?!!!!
Success rate is 84 percent (84/100), round-trip min/avg/max = 1/19/130 ms

----van kabelmodem:------
Receive Power Level -11.5 dBmV -10.6 dBmV -10.6 dBmV -10.4 dBmV 
Signal to Noise Ratio 33.2 dB 33.6 dB 33.6 dB 34.1 dB 
Transmit Power Level 58.2 dBmV

[ Voor 18% gewijzigd door Glashelder op 25-05-2010 00:10 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Tsurany schreef op maandag 24 mei 2010 @ 23:09:
Ja ongedaan maken las ik ja, maar ik wil graag wisselen naar een ander abonnement zodat ik niet het gehele proces van opnieuw aanvragen weer hoef door te gaan omdat ik het modem deze week al wel verwacht.
Lijkt mij dat dat gewoon moet kunnen. Effe bellen en je weet het. En zeggen dat je er anders maar helemaal van af ziet doet vaak wonderen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walkthisworld
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 09:31
Ik wil eigelijk overstappen naar het totaalpakket van UPC met 60mbit internet, maar ik twijfel.

Op het moment heb ik ADSL van Online, 20 mbit. Hier zit ook telefoon bij. Analoge tv heb ik bij UPC. Voor internet en bellen betaal ik 40 euro, voor tv 16 euro, samen 56 euro. Dit bevalt op zich prima, maar sneller is altijd beter.

Bij UPC zou ik 55 euro moeten betalen. Zelfde prijs voor 3 keer zo snel internet.

Nu lees ik hier op het forum dat veel mensen de aangegeven snelheid niet halen en dat de verbinding niet stabiel is. Hier heb ik nu nooit last van. Ik kan prima downloaden via Eweka.

Als ik overstap kan ik dan verwachten dat ik 2 tot 3 keer zo snel kan downloaden of zou ik er zelfs op achteruit gaan? Wat is wijsheid, overstappen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

ManiacsHouse schreef op maandag 24 mei 2010 @ 23:23:
[...]

Lijkt mij dat dat gewoon moet kunnen. Effe bellen en je weet het. En zeggen dat je er anders maar helemaal van af ziet doet vaak wonderen. ;)
Zal dat vanmiddag dan even doen, benieuwd wat ze zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RVE_NL
walkthisworld schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 06:34:
Ik wil eigelijk overstappen naar het totaalpakket van UPC met 60mbit internet, maar ik twijfel.

Op het moment heb ik ADSL van Online, 20 mbit. Hier zit ook telefoon bij. Analoge tv heb ik bij UPC. Voor internet en bellen betaal ik 40 euro, voor tv 16 euro, samen 56 euro. Dit bevalt op zich prima, maar sneller is altijd beter.

Bij UPC zou ik 55 euro moeten betalen. Zelfde prijs voor 3 keer zo snel internet.

Nu lees ik hier op het forum dat veel mensen de aangegeven snelheid niet halen en dat de verbinding niet stabiel is. Hier heb ik nu nooit last van. Ik kan prima downloaden via Eweka.

Als ik overstap kan ik dan verwachten dat ik 2 tot 3 keer zo snel kan downloaden of zou ik er zelfs op achteruit gaan? Wat is wijsheid, overstappen of niet?
Ik gewoon overstappen. Normaal mag je ervan uitgaan dat je van die 60 mbit ook wel 55 kan halen, heel af en toe een beetje minder maar tragen dan je 20mbit nu dat kan het echt niet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
walkthisworld schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 06:34:

Je moet ook beseffen dat de kleine groep van mensen met problemen ook altijd het eerste komen klagen en hulp zoeken.

Er zijn weinig mensen die een positief verhaal komen neerzetten als ze tevreden zijn. Tenzij je tweaker bent natuurlijk.

Ik zelf zit al jaren bij UPC en tot nu toe is het altijd goed gegaan. Vorige zomer natuurlijk wat problemen met al traffic-shaping, maar sindsdien kan ik eigenlijk altijd op mijn max downloaden en is de verbinding retestabiel :)

Wat betreft dat slechte kabel verhaal. Ik snap best dat dat niet altijd het probleem is, maar bij ons was dat wel degelijk een probleem toen we UPC voor het eerst namen. Onze verbinding werd pas stabiel toen er een monteur kwam om de kabels weer goed te maken. |Dit is wel al heel lang geleden :)

[ Voor 9% gewijzigd door Relief2009 op 25-05-2010 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Glashelder schreef op maandag 24 mei 2010 @ 23:20:
Ik wordt zo langzamerhand toch een beetje depri van UPC. De verbinding klapt er hier weer eens om de zoveel tijd uit. Nu weet ik dat dit door een slecht signaal komt, maar volgens mij ligt de oorzaak hiervan buitenshuis: een monteur van UPC heeft zijn goedkeuring gegeven voor de bekabeling hier binnenshuis.

Ook vallen beide modems (telefoon en internet) bijna gelijktijdig weg. Morgen maar weer eens bellen..ben benieuwd wat de opties zijn. Het komt hier vaker voor dat het signaal zomaar ineens weer slechter is. De eerste keer is de bekabeling deels vervangen (ook omdat dit samenviel met een plaatsen van een mediabox op de eerste verdieping). De tweede keer is de rest ook vervangen (ook de oude bekabeling in de muur en is een 7-way splitter geplaatst bij het AOP (hier zitten nogal wat aansluitingen: HD-DVR Mediabox, TV, telefoniemodem, internetmodem en aansluiting naar boven (gaat eerst nog door een retourgeschikte versterker).

Dit is nu de derde keer; binnenhuis kan ik niets meer beter maken aan de bekabeling :( Maargoed de monteur heeft het goed gekeurd..ben benieuwd dus wat ze hieraan gaan doen behalve de gebruikelijke 'draai de witte kabel eens uit het modem en kijk of de middelste ader recht zit' ;)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
ASA-Firewall# ping 80.57.0.1 repeat 100 (80.57.0.1 = eerste gateway)
Type escape sequence to abort.
Sending 100, 100-byte ICMP Echos to 80.57.0.1, timeout is 2 seconds:
!!!!!!???!!!!!!!!!!!!!!!!??!!!!!!!!!!!?!!!!!!!!!!!?!?!?!!?!!?!!!!!!!?!
!!!!!!!!?!!!!!!?!!!!!!?!!?!!!!
Success rate is 84 percent (84/100), round-trip min/avg/max = 1/19/130 ms

----van kabelmodem:------
Receive Power Level -11.5 dBmV -10.6 dBmV -10.6 dBmV -10.4 dBmV 
Signal to Noise Ratio 33.2 dB 33.6 dB 33.6 dB 34.1 dB 
Transmit Power Level 58.2 dBmV
Raar verhaal. Die signaalwaardes zijn klote, veel teveel demping in up- en downstream. En dat verbaast me niets bij een 7 (!)-weg splitter.

Maar...
1) UPC monteur vond het goed?
2) er zou niets binnenhuis aan verbeterd kunnen worden?

De UPC modem hoort met tweewegspliter aan aop aangesloten te worden. Dat scheelt tov zevenwegsplitter 10dB. En dat maakt het verschil tussen goede verbinding en wat je nu ervaart.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre61
  • Laatst online: 14:15
Ik wil binnenkort UPC 3 in een Fiber Power Internet 60 aanschaffen in combinatie met digitale HD TV. Pakt deze digitale tv veel van de download bandbreedte, ik download namelijk ook nogal het een en ander?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paella
  • Laatst online: 20-09 20:00
geen enkele last van (en ik heb zelfs 90Mbit met HDTV)

[ Voor 45% gewijzigd door paella op 25-05-2010 21:35 ]

No production networks were harmed during this posting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

HD TV gaat over een heel ander (broadcast) signaal en frequentie. Dit staat 100% los van je internet verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andre61
  • Laatst online: 14:15
Ok, dank jongens helemaal duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry mensen... lange post. Ik ben het namelijk heeelemaal beu met UPC.

Ook hier al lange tijd dat de verbinding er meerdere malen per dag uit klapt en het modem automatisch reset. Zoals gewoonlijk de bekende meldingen 'T3 Timeout' en 'TLV-11 - unrecognized OID'. Signaalsterktes zijn uitstekend, ook volgens de monteur, daar lijkt het in ieder geval niet aan te liggen.

Na veel zeuren 11 mei een monteur langs kunnen laten komen, modem geswapped voor een nieuwe (Scientific Atlanta Webstar). Daarna wat problemen gehad met de modem swap (niks kan schijnbaar meteen goed gaan helaas), maar inmiddels weer normale verbinding... wat dus betekent dat het om de haverklap uitvalt. :(

Nu zijn er in mijn straat meerdere mensen met dezelfde problemen. Uitvallende verbinding, modem geswapped, signaal is goed, etc. Op een gegeven moment valt er weinig meer uit te sluiten en het lijkt er (in mijn geval) op dat de storingen vooral voorkomen tijdens de piekuren. Correct me if I'm wrong, maar volgens mij komen de modem resets omdat het modem op een reactie van de centrale wacht en na een time-out automatisch reset. Na de korte onderbreking werkt het altijd weer prima. Tot de volgende uitval. Tijdens piekuren valt hij ook vaker binnen een uur uit dan buiten de piekuren. (Omdat ie niet 'thuis' kan pingen en weer reset) Zie ik hier een verband?

Misschien wordt deze theorie helemaal versterkt door de vele media berichten dat UPC nog nooit zoveel groei heeft gehad in haar internet aansluitingen dan de laatste tijd... helpt natuurlijk niet voor de piekuurtjes, en iedereen is bekend met de interne praktijken (zoals het afknijpen in het verleden en naar mijn vermoeden nog steeds gezien alle meldingen op fora) waardoor het niet raar zou zijn als dit allemaal komt door een eventueel capaciteitsprobleem. En logisch dat we dat dan weer nooit te horen krijgen en met 'onoplosbare' problemen zitten en ontelbare modemswaps en andere nutteloze hulp.

Natuurlijk is dit allemaal slechts theorie, maar na flink wat proberen kom ik niet meer op iets anders uit. Ik ben benieuwd hoe jullie (en UPC!) er over denkt. Ik hoop dat ik fout zit.

(P.S. Gelukkig kon ik altijd tetheren via mijn iPhone & T-Mobile 3G op momenten dat de UPC verbinding uitviel, maar T-Mobile heeft momenteel ook landelijk te kampen met uitval door de overbelasting. En raadt eens? Op ongeveer dezelfde uren dat ik niet met 3G kan internetten reset de modem het vaakst. In mijn ogen een duidelijk piek-uren gerelateerd probleem. Maar zoals hiervoor: ik hoor het graag van iemand met echt verstand.)

Update:
Inmiddels vanavond weer met de helpdesk aan de lijn gehangen, en mijn theorie maar eens verteld. Gek genoeg werdt nu vrijwel meteen kalm toegegeven dat een capaciteitsprobleem het meest waarschijnlijke was. De helpdesk lag er dit keer echter uit (niet raar door alle capaciteitsproblemen :)) en ik mag over twee dagen weer terugbellen om een monteur naar t kastje op straat te laten staren (wat mijn buren al lang hebben laten doen). Van het kastje naar het modem en weer terug.

Het ergste is nog dat de vandaag en morgen gewoon lekker blijven doorverkopen/promoten waardoor het probleem natuurlijk alleen maar erger wordt en er niks wordt opgelost. Ze beloven mensen iets wat ze schijnbaar technisch niet waar kunnen maken. Nu is mijn probleem vrij klein (internet werkt prima op snelheid buiten de kortdurende storingen) maar de mensen die veel betalen voor zo'n Fiber aansluiting worden helemaal opgelicht met afgeknepen verbindingen tijdens piekuren.

UPC help ons met deze schijnbaar eeuwig durende problemen en zeg eens eerlijk wat er speelt!

Mijn vraag verder aan de GoT users in dit topic... wie komt bovenstaand probleem bekend voor en hoe lang gaan we nog betalen voor iets wat niet werkt en gaat werken. (Problemen duren al langer dan een jaar!!!) Helaas zijn alternatieven niet veel beter qua klantenservice, wat UPC natuurlijk ook weet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja komt me bekend voor. Deze problemen hadden we vooral in het begin bij onze aansluiting maar ze zijn de laatste tijd wel weg. Alleen sinds eergisteren klapt het internet er weer regelmatig iets van 10sec. uit.
Je 3G verhaal is mij ook al opgevallen. Kon van de week met mijn iPhone meerdere malen niet op internet met 3G. Het is dus chaos in telecom land :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillGhost
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 01:12

KillGhost

\o/

Ik heb totaal geen problemen en ben uitermate tevreden. Misschien is UPC in jouw wijk oververtegenwoordigd vergeleken met andere wijken. Dunno.

No guts, no glory!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walkthisworld
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-09 09:31
Zijn er hier mensen die UPC FP 60 of hoger hebben en wel op volle snelheid kunnen downloaden via Eweka???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Wat dacht je van even in-topic te searchen voor je een vraag stelt? Eweka + UPC is uitentreuren besproken hier...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp

Verwijderd schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:06:
Sorry mensen... lange post. Ik ben het namelijk heeelemaal beu met UPC.

Ook hier al lange tijd dat de verbinding er meerdere malen per dag uit klapt en het modem automatisch reset. Zoals gewoonlijk de bekende meldingen 'T3 Timeout' en 'TLV-11 - unrecognized OID'. Signaalsterktes zijn uitstekend, ook volgens de monteur, daar lijkt het in ieder geval niet aan te liggen.

Na veel zeuren 11 mei een monteur langs kunnen laten komen, modem geswapped voor een nieuwe (Scientific Atlanta Webstar). Daarna wat problemen gehad met de modem swap (niks kan schijnbaar meteen goed gaan helaas), maar inmiddels weer normale verbinding... wat dus betekent dat het om de haverklap uitvalt. :(

Nu zijn er in mijn straat meerdere mensen met dezelfde problemen. Uitvallende verbinding, modem geswapped, signaal is goed, etc. Op een gegeven moment valt er weinig meer uit te sluiten en het lijkt er (in mijn geval) op dat de storingen vooral voorkomen tijdens de piekuren. Correct me if I'm wrong, maar volgens mij komen de modem resets omdat het modem op een reactie van de centrale wacht en na een time-out automatisch reset. Na de korte onderbreking werkt het altijd weer prima. Tot de volgende uitval. Tijdens piekuren valt hij ook vaker binnen een uur uit dan buiten de piekuren. (Omdat ie niet 'thuis' kan pingen en weer reset) Zie ik hier een verband?

Misschien wordt deze theorie helemaal versterkt door de vele media berichten dat UPC nog nooit zoveel groei heeft gehad in haar internet aansluitingen dan de laatste tijd... helpt natuurlijk niet voor de piekuurtjes, en iedereen is bekend met de interne praktijken (zoals het afknijpen in het verleden en naar mijn vermoeden nog steeds gezien alle meldingen op fora) waardoor het niet raar zou zijn als dit allemaal komt door een eventueel capaciteitsprobleem. En logisch dat we dat dan weer nooit te horen krijgen en met 'onoplosbare' problemen zitten en ontelbare modemswaps en andere nutteloze hulp.

Natuurlijk is dit allemaal slechts theorie, maar na flink wat proberen kom ik niet meer op iets anders uit. Ik ben benieuwd hoe jullie (en UPC!) er over denkt. Ik hoop dat ik fout zit.

(P.S. Gelukkig kon ik altijd tetheren via mijn iPhone & T-Mobile 3G op momenten dat de UPC verbinding uitviel, maar T-Mobile heeft momenteel ook landelijk te kampen met uitval door de overbelasting. En raadt eens? Op ongeveer dezelfde uren dat ik niet met 3G kan internetten reset de modem het vaakst. In mijn ogen een duidelijk piek-uren gerelateerd probleem. Maar zoals hiervoor: ik hoor het graag van iemand met echt verstand.)

Update:
Inmiddels vanavond weer met de helpdesk aan de lijn gehangen, en mijn theorie maar eens verteld. Gek genoeg werdt nu vrijwel meteen kalm toegegeven dat een capaciteitsprobleem het meest waarschijnlijke was. De helpdesk lag er dit keer echter uit (niet raar door alle capaciteitsproblemen :)) en ik mag over twee dagen weer terugbellen om een monteur naar t kastje op straat te laten staren (wat mijn buren al lang hebben laten doen). Van het kastje naar het modem en weer terug.

Het ergste is nog dat de vandaag en morgen gewoon lekker blijven doorverkopen/promoten waardoor het probleem natuurlijk alleen maar erger wordt en er niks wordt opgelost. Ze beloven mensen iets wat ze schijnbaar technisch niet waar kunnen maken. Nu is mijn probleem vrij klein (internet werkt prima op snelheid buiten de kortdurende storingen) maar de mensen die veel betalen voor zo'n Fiber aansluiting worden helemaal opgelicht met afgeknepen verbindingen tijdens piekuren.

UPC help ons met deze schijnbaar eeuwig durende problemen en zeg eens eerlijk wat er speelt!

Mijn vraag verder aan de GoT users in dit topic... wie komt bovenstaand probleem bekend voor en hoe lang gaan we nog betalen voor iets wat niet werkt en gaat werken. (Problemen duren al langer dan een jaar!!!) Helaas zijn alternatieven niet veel beter qua klantenservice, wat UPC natuurlijk ook weet :(
Klein dingetje: De 'TLV-11 - unrecognized OID' krijg je bij veel (alle?) modems altijd. Dit gebeurt altijd na het ophalen van de configuratie. In de configuratie van UPC zit een regel die het modem niet begrijpt, mogelijk omdat het configuratiebestand geschikt is voor meerdere typen modems en door deze 'compatibiliteit' snapt niet elk modem elke configuratieregel.

Die melding is dus totaal normaal. ECHTER, als je het tussendoor ook te zien krijgt, dan is je modem tussentijds in een reboot gegaan. Als dit gebeurd, dan is er een probleem, mogelijk is je modem defect, of heb je een verkeerd type modem.

Ikzelf heb bijna een jaar met een zeer ellendige verbinding gezeten die er steeds uitklapte. Daarnaast haalden we al die tijd maar 1 van de 3 mbit upstream. Dit bleek achteraf te zijn ontstaan nadat onze lijn van 25mbit, naar 30 is opgeschaald. 4 modemswaps verder en 7 (zeven!) monteurbezoeken kwam er eindelijk een monteur die wél kennis van zaken had, en dat bleek ook nog eens een kennis van ons te zijn, die snel constateerde dat ons modem helemaal niet geschikt was voor 30mbit, maar wel op die snelheid was ingesteld. Elke keer dus het modem in een reboot, totdat we een type modem kregen dat wél goed werkte.

Tevens is ook de lijn helemaal ge-finetuned :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fairy schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 22:49:
[...]

Klein dingetje: De 'TLV-11 - unrecognized OID' krijg je bij veel (alle?) modems altijd. Dit gebeurt altijd na het ophalen van de configuratie. In de configuratie van UPC zit een regel die het modem niet begrijpt, mogelijk omdat het configuratiebestand geschikt is voor meerdere typen modems en door deze 'compatibiliteit' snapt niet elk modem elke configuratieregel.

Die melding is dus totaal normaal. ECHTER, als je het tussendoor ook te zien krijgt, dan is je modem tussentijds in een reboot gegaan. Als dit gebeurd, dan is er een probleem, mogelijk is je modem defect, of heb je een verkeerd type modem.

Ikzelf heb bijna een jaar met een zeer ellendige verbinding gezeten die er steeds uitklapte. Daarnaast haalden we al die tijd maar 1 van de 3 mbit upstream. Dit bleek achteraf te zijn ontstaan nadat onze lijn van 25mbit, naar 30 is opgeschaald. 4 modemswaps verder en 7 (zeven!) monteurbezoeken kwam er eindelijk een monteur die wél kennis van zaken had, en dat bleek ook nog eens een kennis van ons te zijn, die snel constateerde dat ons modem helemaal niet geschikt was voor 30mbit, maar wel op die snelheid was ingesteld. Elke keer dus het modem in een reboot, totdat we een type modem kregen dat wél goed werkte.

Tevens is ook de lijn helemaal ge-finetuned :)
Fairy, wat je zegt (dat deze foutmeldingen bij veel mensen voorkomt) klopt inderdaad. Ik heb deze foutmeldingen er in ieder geval bijgezet omdat het het enige is wat er consistent fout lijkt te gaan en het enige zichtbare is in de logs nadat de modem spontaan gereset heeft. Ook denk ik dat veel mensen die niet zo intensief gebruik maken van hun verbinding of niet real-time de reset ervaren (van slechts een minuutje) niet eens weten dat ze een probleem hebben met hun verbinding of aannemen dat het 'erbij hoort' of aan het eigen gebruik ligt.

Wat je als voorbeeld geeft van je modemswaps geeft me niet veel moed :) Maar fijn dat het bij jou in ieder geval wel opgelost is. Ik heb ergens ook een vermoeden dat ze misschien wel puur tijd rekken en er 'voor het oog' iets aan moeten proberen te doen, tot ze de capaciteitsproblemen opgelost hebben. Misschien daardoor dat mensen er pas na 800ste modemswap wel een werkende verbinding aan overhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Lijkt me dat als je 800 modemswaps krijgt, je modem zelf het probleem nooit geweest is, eerder iets anders dat toevallig bij de 800e swap opgelost wordt...

Hoe zit het met je signaalwaardes? Je kunt op de modem niet alles uitlezen, maar voor resets zijn de power levels (up en downstream) relevant. Als hij te hoog zendt kan dat impliceren dat het upstreamsignaal niet goed doorkomt, als hij te laag binnenkomt kan dat op zichzelf al reden tot reset zijn.

Even helemaal out-of-the-box denkend: ik had jaren geleden (toen ik 4Mb/s snel vond 8)7 ) een probleem met een resettende kabelmodem (toen een Thomson TCM-390). Uiteindelijk bleek het probleem te zijn dat m'n PC ongeaard was aangesloten. Coax is wel geaard, dus als je een ongeaarde (maar niet dubbelgeisoleerde) apparaat erop aansluit, dan probeert hij zich via de modem te aarden. En dat vond mijn modem duidelijk minder aangenaam :o

PC via verlengsnoer op geaarde stopcontact aansluiten loste het probleem ook gelijk op.

Geen idee of dat bij jou ook het geval is, maar je zou naar dat soort zaken kunnen kijken als alles signaaltechnisch goed op orde is :)

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 16:22:
Geen idee of dat bij jou ook het geval is, maar je zou naar dat soort zaken kunnen kijken als alles signaaltechnisch goed op orde is :)
Je hebt gelijk. Voor sommigen zal de oplossing wellicht in dat soort zaken liggen. Het punt wat opvalt is echter dat de monteurs de waardes prima beoordelen naar metingen en dat de storingen het hevigst zijn tijdens de landelijke piekuren van internetgebruik.

Tevens valt op dat vaak tegelijk mijn T-Mobile 3G er ook uit ligt vanwege capaciteitsproblemen tijdens de piekuren. Toeval?
dion_b schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 16:22:
Lijkt me dat als je 800 modemswaps krijgt, je modem zelf het probleem nooit geweest is, eerder iets anders dat toevallig bij de 800e swap opgelost wordt...
Klopt. Wel gek dat UPC dan toch nóg maar eenzelfde modempje probeert. Tijdrekken terwijl je weet dat het niet gaat werken in mijn ogen. Je kan namelijk niet maken om de klant helemaal niet te helpen. Maar doen of je er aan werkt kan natuurlijk wel...

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2010 01:39 . Reden: stukje tekst gepaste in t verkeerde forum 8)7 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 01:21:
[...]

Je hebt gelijk. Voor sommigen zal de oplossing wellicht in dat soort zaken liggen. Het punt wat opvalt is echter dat de monteurs de waardes prima beoordelen naar metingen en dat de storingen het hevigst zijn tijdens de landelijke piekuren van internetgebruik.
Wat jouw modem doet hangt niet af van andermans gebruik. Ik zou je eigen gebruik relevanter vinden - en dat hoeft niet noodzakelijkerwijs samen te hangen met de landelijke pieken, maar het kan er natuurlijk wel mee overeenkomen.
Tevens valt op dat vaak tegelijk mijn T-Mobile 3G er ook uit ligt vanwege capaciteitsproblemen tijdens de piekuren. Toeval?
Waarschijnlijk: ja.

Het is andere techniek, en de symptomen zijn duidelijk anders - je modem reset, maar je telefoon verliest gewoon verbinding.

Ook hier: ik kan me prima voorstellen dat je op drukke momenten minder snelheid haalt, maar niet dat je modem spontaan gaat resetten.
[...]

Klopt. Wel gek dat UPC dan toch nóg maar eenzelfde modempje probeert. Tijdrekken terwijl je weet dat het niet gaat werken in mijn ogen. Je kan namelijk niet maken om de klant helemaal niet te helpen. Maar doen of je er aan werkt kan natuurlijk wel...
Oftewel helemaal niet gek. Je hebt een vaag probleem, UPC doet wat ze (makkelijk) kunnen doen, namelijk een monteur sturen. Hij heeft een heel beperkt scala aan dingen die hij kan doen, namelijk kabeltjes controleren en modem vervangen. Als hij het ene al gedaan heeft en dat helpt niet doet hij het andere. Beter geprobeerd en gefaald dan gewoon weggelopen met de melding dat hij het ook niet weet...

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 01:43:
[...]

Wat jouw modem doet hangt niet af van andermans gebruik. Ik zou je eigen gebruik relevanter vinden - en dat hoeft niet noodzakelijkerwijs samen te hangen met de landelijke pieken, maar het kan er natuurlijk wel mee overeenkomen.
Ik denk toch dat je hier fout zit. De storingen hebben niks te maken met ons gebruik. Soms wordt de lijn zelfs niet gebruikt en reset de verbinding toch. Verder zijn er twee andere huizen in mijn straat die exact dezelfde problemen hebben, waarbij ook de frequentie oploopt tijdens de piekuren.
[...]

Waarschijnlijk: ja.

Het is andere techniek, en de symptomen zijn duidelijk anders - je modem reset, maar je telefoon verliest gewoon verbinding.

Ook hier: ik kan me prima voorstellen dat je op drukke momenten minder snelheid haalt, maar niet dat je modem spontaan gaat resetten.
Ik bedoel niet dat het exact dezelfde technische oorzaken hoeft te hebben, maar beide problemen stoelen duidelijk op capaciteitsproblemen, zelfs de UPC helpdesk als T-Mobile geven dat inmiddels sporadisch toe. Lijkt me helder dus.
[...]

Oftewel helemaal niet gek. Je hebt een vaag probleem, UPC doet wat ze (makkelijk) kunnen doen, namelijk een monteur sturen. Hij heeft een heel beperkt scala aan dingen die hij kan doen, namelijk kabeltjes controleren en modem vervangen. Als hij het ene al gedaan heeft en dat helpt niet doet hij het andere. Beter geprobeerd en gefaald dan gewoon weggelopen met de melding dat hij het ook niet weet...
Klopt. Maar dan ga je wel steeds andere dingen proberen i.p.v. steeds andere monteurs dezelfde handelingen te laten verrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:38
Tsurany schreef op maandag 24 mei 2010 @ 22:03:

Waarom krijg ik het idee dat je vergeet de analoge kabel mee te rekenen a ongeveer 16 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 13:38:
[...]

Ik denk toch dat je hier fout zit. De storingen hebben niks te maken met ons gebruik. Soms wordt de lijn zelfs niet gebruikt en reset de verbinding toch. Verder zijn er twee andere huizen in mijn straat die exact dezelfde problemen hebben, waarbij ook de frequentie oploopt tijdens de piekuren.

[...]

Ik bedoel niet dat het exact dezelfde technische oorzaken hoeft te hebben, maar beide problemen stoelen duidelijk op capaciteitsproblemen, zelfs de UPC helpdesk als T-Mobile geven dat inmiddels sporadisch toe. Lijkt me helder dus.
Capaciteitsproblemen zouden een modem laten resetten? Heb je ook maar enige suggestie wat voor mechanisme hierachter zou kunnen zitten :?

Ik kan er werkelijk geeneen verzinnen, en vermoed sterk dat je hier correlatie (het gebeurt op bepaalde momenten) en causatie (er is een oorzakelijk verband) door elkaar haalt :o

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dion_b schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 18:27:
[...]

Capaciteitsproblemen zouden een modem laten resetten? Heb je ook maar enige suggestie wat voor mechanisme hierachter zou kunnen zitten :?

Ik kan er werkelijk geeneen verzinnen, en vermoed sterk dat je hier correlatie (het gebeurt op bepaalde momenten) en causatie (er is een oorzakelijk verband) door elkaar haalt :o
Exacte strekking van de woorden van de monteur: Zodra er capaciteitsproblemen zijn krijgen sommige modems niet op tijd een antwoord op hun 'pings' naar de centrale. Uit het idee dat er een storing of misschien wel iets mis is met het modem zelf, reset het modem zichzelf om zo te proberen de problemen op te lossen.

Ik verzin het niet zelf in ieder geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 23:58:
[...]

Exacte strekking van de woorden van de monteur: Zodra er capaciteitsproblemen zijn krijgen sommige modems niet op tijd een antwoord op hun 'pings' naar de centrale. Uit het idee dat er een storing of misschien wel iets mis is met het modem zelf, reset het modem zichzelf om zo te proberen de problemen op te lossen.

Ik verzin het niet zelf in ieder geval ;)
Nee, maar hij heeft duidelijk last van een klok-klepelverhaal... |:(

DOCSIS werkt met aparte upstream sync en data blokken. Het kan nooit zo zijn dat teveel data de sync eruit knalt. Verlies van sync is puur een probleem met upstream signaalwaardes, die de monteur per definitie niet bij jou thuis kan meten.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Executor16
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Misschien handig voor een aantal mensen!
Per 1 juli 2010 wijzigt UPC haar Algemene Voorwaarden voor residentiële diensten. Hieronder vindt u een overzicht van de belangrijkste wijzigingen.

* Als u de afgelopen 6 maanden al van een promotionele actie gebruik heeft gemaakt, dan komt u niet in aanmerking voor lopende acties. (Art. 3.4)
* Bij een wijziging van een digitale dienst, of Totaalpakket, wordt de looptijd van uw UPC Standaardpakket Radio/TV ook verlengd. (Art. 4.3)
* Bij bestellingen gedaan middels de afstandsbediening van UPC Digitale TV kunt u zich niet beroepen op de wet Koop op Afstand. (Art. 4.6)
* Bij een zenderwijziging kunt u zich onder omstandigheden beroepen op artikel 4.11 en uw dienst of product beëindigen. (Art. 17.2)

Mocht u naar aanleiding van deze wijzigingen uw product of dienst willen wijzigen of opzeggen? Neemt u dan vóór 1 juli contact met ons op.

De volledige voorwaarden vindt u op http://www.upc.nl/voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-12-2024
Ik ben eigenlijk heel erg tevreden met de snelheid van mijn fiber60. Haal gem. 56-58Mb (speedtest.net), met Jdownloader Megaupload dls (premium account) zelfs 7-9MB/s.
Maar nu na bijna een jaar ga ik denk de snelheid inleveren voor HDtv. Heb uitgerkend, dat ik op zelfde bedrag uitkomt met 25Mb internet, onbeperkt bellen (heb ik nu ook), digitale tv + HD. Tja dan maar iets langer wachten op de dls ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:17

MikeWazowski

Look into my eye

Die keus heb ik ook gemaakt. Gegaan van FP60 naar FP30 + RoyaalDVR + gratis avond en weekend bellen. Kost me maar iets van EUR 3,50 meer, maar is veel leuker. Tja, dan duurt downloaden iets langer, maar dat gebeurt toch op mijn server....

Ik heb wel bewust gekozen voor FP30 ipv FP25 ivm de 2x zo hoge upload snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
330d schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 08:13:
Ik ben eigenlijk heel erg tevreden met de snelheid van mijn fiber60. Haal gem. 56-58Mb (speedtest.net), met Jdownloader Megaupload dls (premium account) zelfs 7-9MB/s.
Maar nu na bijna een jaar ga ik denk de snelheid inleveren voor HDtv. Heb uitgerkend, dat ik op zelfde bedrag uitkomt met 25Mb internet, onbeperkt bellen (heb ik nu ook), digitale tv + HD. Tja dan maar iets langer wachten op de dls ;)
helaas dat mag dus niet bij UPC je mag niet je internet snelheid verlagen in een nieuw pakket. Ik heb nu namelijk een 3-1 pakket maar wou naar zo'n XL pakket maar dan met 25 mbit internet en dat mocht niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
TWFpa2Vs schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 11:49:
[...]

helaas dat mag dus niet bij UPC je mag niet je internet snelheid verlagen in een nieuw pakket. Ik heb nu namelijk een 3-1 pakket maar wou naar zo'n XL pakket maar dan met 25 mbit internet en dat mocht niet.
Huh is dat zo? Als het goed is zal ik net 1à2euro duurder uitkomen dan wat ik nu betaal. Plus nog is mijn 1jarig contract bijna verlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
Dit aanbod geldt voor nieuwe UPC-abonnees en voor UPC-abonnees die het internetabonnement niet
omzetten naar een lagere snelheid. Zie ook de mooie voorwaarden van UPC. Dit geld voor alle XL-pakketten. Dus heb je een alles in 1 pakket met 30 mbit internet dan kun je niet over.

[ Voor 17% gewijzigd door TWFpa2Vs op 01-06-2010 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Laatst online: 10:13

KroeT

[...]

Tenzij je jaarabonnement is afgelopen. Dan dreig je met opzeggen. Werkt altijd.

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemiddag,

Ik heb een probleem en ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

Ik heb fiber power 25 internet van UPC, en een aris modem.
ik heb deze eergister aangesloten en ik heb internet, maar het werkt alleen op 1 laptop.
als ik een andere laptop aansluit dan verbind hij wel maar krijgt geen internet.

ik heb er ook een accespoint aangehangen maar dan heb ik ook geen internet of het werkt soms op 1 laptop.

ik heb ook een zyxel router er aan gehangen maar dan heb ik het zelfde als ik mijn laptop aansluit op de zyxel router werkt het wel maar andere laptops werken niet.

ik heb veel dingen geprobeert zoals:

modem reseten
router reseten
accespoint reseten
geen 1 laptop of computer heeft een static ip

UPC gebelt en na 45 min aan de lijn zijden ze dat de geheugen van de modem vol zat en dat ze een dnsflush hebben gedaan, dit zou de probleem moeten verhelpen maar dat heeft het niet gedaan.

Ik zelf heb ook maar beperkte kennis van zulke omstandigheden, en heb alles geprobeert wat ik kan.

ik hoop dat iemand mij kan helpen

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Topicstarter
Je bent niet echt duidelijk, maar ik lees twee mogelijke problemen hier:

1)
ik heb deze eergister aangesloten en ik heb internet, maar het werkt alleen op 1 laptop.
als ik een andere laptop aansluit dan verbind hij wel maar krijgt geen internet.
Wat bedoel je met "verbind hij wel"?

Als je bedoelt dat de link-LED gaat branden, dan heb je hier typisch te maken met een kabelmodem eigenaardigheid: je moet altijd de modem resetten voordat je er een andere computer (of router of ander apparaat) aan hangt. Alleen de eerste apparaat die aangesloten wordt na een reset kan namelijk een IP-adres ontvangen via DHCP.

2)
ik heb ook een zyxel router er aan gehangen maar dan heb ik het zelfde als ik mijn laptop aansluit op de zyxel router werkt het wel maar andere laptops werken niet.
Dit klinkt weer alsof je instellingen op de andere laptops gaar zijn. Per default werkt de kabelmodem met DHCP, en een router ook. Je moet gewoon alles op 'automatisch' zetten op je PCs. Als het dan zowel direct achter modem als achter de router fout gaat, zit er waarschijnlijk een vast IP ingesteld op de laptops die het niet doen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de antwoord.

maar de oplossingen die je mij hebt gegeven heb ik al geprobeert.

bij elke laptop of computer die ik aansluit reset ik eerste modem en check ik de instellingen.

als ik een laptop aansluit waarbij het internet het niet doet dan krijg deze een voorkeur ip adres die begint met 169.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
Sluit je het UPC modem wel op de WAN poort van de Zyxel aan ?
Als je een laptop aansluit als enige op het UPC modem en je reset het modem heb je dan wel internet ?

Je Zyxel zou IPs moeten uitdelen anders gaat het met meerdere pc's niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Leuk, heb maar pas UPC (sinds donderdag vorige week) maar nu al geen internet meer, modem weigert online te komen en ik kan dus niks doen. Modem 3 keer gereset, levert ook niks op. Maar wachten zeker op upc die z'n storing op lost? Klantenservice bellen zal wel niks oplossen zeker?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Nu online
Werkt national geographic en discovery channel on demand op de digitale tv gewoon bij jullie? Ik kreeg gisteren een storing toen ik het uitprobeerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeJee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-12-2024

DeeJee

Dus...

Tsurany schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 19:23:
Leuk, heb maar pas UPC (sinds donderdag vorige week) maar nu al geen internet meer, modem weigert online te komen en ik kan dus niks doen. Modem 3 keer gereset, levert ook niks op. Maar wachten zeker op upc die z'n storing op lost? Klantenservice bellen zal wel niks oplossen zeker?
Waarom helpt bellen niet?
Is er een storing bij jullie in de buurt dan?

Money for nothin' and your chicks for free

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Sinds een tijd moet ik iedere keer mijn modem resetten voordat mijn internetverbinding werkt, dit terwijl de wireless verbinding op mijn laptop geen problemen ziet. Ook een /renew biedt geen soelaas. Bij de klantenservice krijg je enkel te horen dat het modem nu 'gewoon' werkt en dat er een monteur moet komen. Dat bekende grapje heb ik 1x eerder gedaan, het internet werkte op dat moment dus meneer ging linea recta naar huis met de boodschap dat ik voorrijkosten moest betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

DeeJee schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 15:29:
[...]

Waarom helpt bellen niet?
Is er een storing bij jullie in de buurt dan?
Ja na het bellen bleek er een storing in de buurt te zijn. Fijn, die vooral niet op internet zetten hoor. En dan zegt die gast ja binnen 48 uur is het meestal wel opgelost.
Was gelukkig sneller, maar dan nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Jinx
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Tsurany schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 15:39:
[...]

Ja na het bellen bleek er een storing in de buurt te zijn. Fijn, die vooral niet op internet zetten hoor. En dan zegt die gast ja binnen 48 uur is het meestal wel opgelost.
Was gelukkig sneller, maar dan nog.
Er was dus waarschijnlijk een wijk storing. Misschien iets kapot gegaan in een wijkcentrale of een glasvezel die eruit lag (ja dat gebruiken ze ook bij kabel). Kan overal gebeuren.
Vervolgens lossen ze dat snel op zonder dat je een storing hoeft aan te melden.
En dan ben je nog ontevreden? Ik zou alles opzeggen en iets anders zoeken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Nou weet je wat het probleem is? Ik zat toen al in totaal langer zonder internet dan in een jaar tijd bij ADSL en ik hoop dat dat geen gewoonte wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 330d
Heb net gebeld met UPC. Ik kan gewoon de alles in 1 pakket nemen lol.
Feit dat ik nu geen digitale tv heb en dus een product toevoegd mag, telefonist weet wel dat ik nu van fiber 60 naar 25 ga.

NU:
Fiber60+onbeperktbellen+standaard tv kost 68euri

Straks
Fiber25+onbeperktbellen+standaard tv+digitaletv+hdpakket kost 62euri

Het kan dus gewoon ;)
Pagina: 1 ... 40 ... 103 Laatste

Dit topic is gesloten.