AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
* Angeloonie speelt nooit MP
Kunnen ze zich vol op de SP richten
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Verwijderd
Je bedoelt geen co-op en geen 'zero gravity' multiplayer game modes... whatever that may be, geen zwaartekracht gok ik zo (goh, wat ben ik weer slim
Verwijderd
Ik lees niets over géén multiplayer? Alleen modes die er niet in zullen komen?Crysis senior game designer Bernd Diemer has said that co-operative and zero gravity multiplayer modes will have to be added by the modding community - using the Sandbox editor provided.
//edit: nu weet ik dat je toch een keer je game moet releasen omdat je geen content kan blijven toevoegen maar toch wel weer typisch dat EA de uitgever is:
Crytek would loved to have added the content itself, he told Eurogamer.de in an interview, but it just didn't have time.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2007 23:18 ]
Ik heb een mailtje gestuurd naar de grote John Romero hier over... tot mn verbazing maakte hij er zelfs een blog post over:Verwijderd schreef op woensdag 25 april 2007 @ 23:14:
[...]
Ik lees niets over géén multiplayer? Alleen modes die er niet in zullen komen?
//edit: nu weet ik dat je toch een keer je game moet releasen omdat je geen content kan blijven toevoegen maar toch wel weer typisch dat EA de uitgever is:
[...]
http://rome.ro/2007/04/co-op-crysis.html
Ik ken niemand die dat speelt, dan is het toch zonde om te bouwen?
Verwijderd
BF2 en Crysis zijn ook niet echt dezelfde spellen, BF2 heeft wel een singelplayer maar dat gaat nergens over, BF2 is een multiplayer game en Crysis een Singleplayer met een multiplayer bijgevoegd.DaMorpheus schreef op donderdag 26 april 2007 @ 10:38:
Hoeveel van jullie spelen online BF2 co-op?
Ik ken niemand die dat speelt, dan is het toch zonde om te bouwen?
Crysis in Co-op lijkt mij juist wel leuk, net als Serious Sam met 8 man op een LAN, dat was altijd leuk!
Verwijderd
*zoekt bron*
edit:
gevonden. het is wel duits.
http://eurogamer.de/article.php?article_id=75604&page=2
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2007 15:46 ]
strak hoor dat die er zo op reageert, maar zijn post vindt ik wel van retardo niveau om eerlijk te zijn. COOP/DM lol.... Het juist om samen spelen, ik hoef geen competitie in coop want die zit al in de gewone mplayer, achja die man zal nog steeds wel ge traumatiseert zijn van daiktana ofzo.whiteguy schreef op donderdag 26 april 2007 @ 10:09:
[...]
Ik heb een mailtje gestuurd naar de grote John Romero hier over... tot mn verbazing maakte hij er zelfs een blog post over:
http://rome.ro/2007/04/co-op-crysis.html
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Klopt, maar dat competitie element is slechts een uitgebreide variant van coop. Zijn punt is juist dat een minimalistische vorm van coop erg makkelijk te implementeren is en toch grote meerwaarde heeft:evilpin0 schreef op donderdag 26 april 2007 @ 15:59:
[...]
strak hoor dat die er zo op reageert, maar zijn post vindt ik wel van retardo niveau om eerlijk te zijn. COOP/DM lol.... Het juist om samen spelen, ik hoef geen competitie in coop want die zit al in de gewone mplayer, achja die man zal nog steeds wel ge traumatiseert zijn van daiktana ofzo.
Even if it comes down to adding multiple player spawn points (or being smart about spawning multiple players around a single-player spawn point without gibbing other players), making weapon, armor, ammo and health spawn multiple copies in the same fashion and only allowing the game to save on level boundaries, THIS is something I believe players will totally accept rather than face the sheer emptiness of no co-op at all...
...I think I'd rather play Crysis with a stub of co-op support rather than none at all. Coder-wise, it's probably a fun weekend of working on the code to support it to get the mappers excited enough to implement their part
Een weekendje coden en je item en spawn points dus in de gaten houden volgens hem. De tijd die EA/Crytek er mee wint is dus minimaal.
Verwijderd
...Coder-wise, it's probably a fun weekend of working on the code to support it to get the mappers excited enough to implement their part
Ik geloof ook niet dat er zo veel tijd mee gewonnen wordt, maar wat hier staat is dat het een weekendje coderen is om het voor de modders aantrekkelijk te maken om de coop te implementeren.
Ik denk dat hij met de mappers niet modders bedoelt maar de map builders in house, die bij single player de items / spawnpoints / map breaks er dan ook even rekening mee kunnen houden.Verwijderd schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 15:48:
...Coder-wise, it's probably a fun weekend of working on the code to support it to get the mappers excited enough to implement their part
Ik geloof ook niet dat er zo veel tijd mee gewonnen wordt, maar wat hier staat is dat het een weekendje coderen is om het voor de modders aantrekkelijk te maken om de coop te implementeren.
Verwijderd
Verwijderd
op een 17 inch scherm wel denk ik, groter niet.Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 21:31:
Kun je Crysis voluit (met alle toeters en bellen en 4xAA en 16xAF) spelen met een ATI radeon HD 2900XT in Crossfire? Ik weet dat er niets bekend is over systeemeisen maar wat is jullie schatting?
Ga andrs naar het crysis forum en ga naar de system specs trhreat, een admin kan het je daar zeggen.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2007 21:32 ]
Met HD2900XT Crossfire onder DX10 niet? Haha laten we het wel hopen zegVerwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 21:31:
[...]
op een 17 inch scherm wel denk ik, groter niet.
Ga andrs naar het crysis forum en ga naar de system specs trhreat, een admin kan het je daar zeggen.
Verwijderd
w00ps , ik had het crossfire niet gezien, mijn excuses.leonpwner1 schreef op zondag 06 mei 2007 @ 21:38:
[...]
Met HD2900XT Crossfire onder DX10 niet? Haha laten we het wel hopen zegVolgens mij meende ik gelezen te hebben dat een 8800GTX onder DX10 het spel zelfs al op max kon draaien.
http://www.crysis-online....x.php/topic,746.4170.html
Hier het grote crysis specs topic
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2007 21:43 ]
I have a question, can i play crysis on maximum settings with my pc
Here are my specs:
AMD Athlon 64 X2 5200+ @ 3.01 Ghz
2 x 1 GB DDR2 800 @ 922mhz
MSI K9A Platinum AM2
ASUS EAX1950XTX ( core @ 700mhz, memory @ 1107mhz)
( and another x1950xtx in the future )
2x Samsung 250GB, SATAII, 16MB, 7200rpm ( raid 0)
SoundBlaster X-FI
620watt OCZ PSU
Antec Nine Hunderd Gamers Case
''You will play Crysis at medium-high settings at 1280x1024 resolution with good FPS. If you crossfire with 2 of those you will get high-very high at 1600x1200 resolution with good FPS.''
Dat gaat me nog wat worden met die specs. Als je alles voluit wil draaien mag je wel een beest van een pc hebben. Duur grapje gaat dit nog worden.
Ach, die mensen blaten ook maar wat. Niemand van hen heeft ooit een demo gespeeld en kan je echt vertellen of het gaat lukken. Ik denk dat het wel mee gaat vallenPcManiaxx schreef op zondag 06 mei 2007 @ 22:21:
Dat gaat me nog wat worden met die specs. Als je alles voluit wil draaien mag je wel een beest van een pc hebben. Duur grapje gaat dit nog worden.
Verwijderd
Met jouw systeem moet dat geen probleem worden, maar ja, high-very high is nog niet echt high, dan moet je dx10 hebben, ik kan hem spelen op medium 19 inch ben ik al blij meePcManiaxx schreef op zondag 06 mei 2007 @ 22:21:
Even overgenomen van het spec forum;
Here are my specs:
MSI K9A Platinum AM2
SoundBlaster X-FI
620watt OCZ PSU
''You will play Crysis at medium-high settings at 1280x1024 resolution with good FPS. If you crossfire with 2 of those you will get high-very high at 1600x1200 resolution with good FPS.''
Verwijderd
Die mensen blaten helemaal niet gewoon wat, de specs zijn al bijna bekend, en die admin van dat topic weet precies die specs hoor.leonpwner1 schreef op zondag 06 mei 2007 @ 22:23:
[...]
Ach, die mensen blaten ook maar wat. Niemand van hen heeft ooit een demo gespeeld en kan je echt vertellen of het gaat lukken. Ik denk dat het wel mee gaat vallenDesnoods wat features uitzetten die eigenlijk vooral voor DX10 zijn en dan zal het echt wel goed komen.
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2007 22:31 ]
Tja als ik dit soort posts zie:Verwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 22:25:
[...]
Die mensen blaten helemaal niet gewoon wat, de specs zijn al bijna bekend, en die admin van dat topic weet precies die specs hoor.
Dan heb ik mijn conclusie al snel getrokkenHaha! ya it does...pretty sad too...well NVIDIA will never get beat....so seco445 i would recommend getting a 8800GTX 768mb....that card will beat the HD2900XTX.
Verwijderd
Paas me die link eens?leonpwner1 schreef op zondag 06 mei 2007 @ 22:33:
[...]
Tja als ik dit soort posts zie:
[...]
Dan heb ik mijn conclusie al snel getrokkenIk geloof het dus allemaal niet zo wat er gezegd wordt op dat forum.
http://www.crysis-online....x.php/topic,746.4830.html
Ik moet bijna lachen om de onzin die daar gepost wordt. Allemaal b*llsh*t dat ook 0,0 met feiten wordt ondersteund (sterker nog; het is pure onzin). Beetje trieste fanboyism van mensen die denken dat de 8800GTX door God zelf is gemaakt
Laten we eerst maar previews/benchmarks afwachten denk ik zo
WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream
Maar dit is niet mijn pcVerwijderd schreef op zondag 06 mei 2007 @ 22:24:
[...]
Met jouw systeem moet dat geen probleem worden, maar ja, high-very high is nog niet echt high, dan moet je dx10 hebben, ik kan hem spelen op medium 19 inch ben ik al blij mee
Edit; na dat specforum even doorgespit te hebben ben ik tot de conclusie gekomen dat het wel zwaar overhyped wordt qua specs. Beter wachten we even op benchmarks/demo's inderdaad
Edit 2; ik neem toch aan dat mijn 8800GTX full dx10 compatible is of niet?
[ Voor 26% gewijzigd door PcManiaxx op 07-05-2007 20:56 ]
Nee dit is jouw pc:PcManiaxx schreef op maandag 07 mei 2007 @ 20:54:
[...]
Maar dit is niet mijn pcHet is een quote van een andere poster
Verwacht je daar wél problemen mee dan?Asus P5W DH Deluxe - CD Extreme QX6700 @3.4ghz - OCZ 4GB 2x 2048mb DDR2 1166mhz - XFX 8800 GTX 768mb GDDR3 - Enermax Galaxy 1000W - 2x Raptor 10K 74GB + 2x Maxtor 250GB 16MB - Audigy X-Fi Elite Pro - Samsung SyncMaster 226BW 2ms - Vista Ultimate x64
Ik verwacht er geen problemen mee, maar ik ben geen specpatserleonpwner1 schreef op maandag 07 mei 2007 @ 20:56:
[...]
Nee dit is jouw pc:
[...]
Verwacht je daar wél problemen mee dan?
Alles wat je daar ziet staan heb ik zelf verdiend met jarenlang vakkenvullen bij de Appie
Verwijderd
AgreeMarcoZ20 schreef op woensdag 10 januari 2007 @ 14:41:
[...]
Dit had ik indd ook.............wordt dus weer Crysis spelen tot aan de aliens

Verwijderd
Heb totaal geen verstand van het interne gedoe in een pc/laptop. Kan iemand een kort overzichtje maken van leuke videokaart en processor die je nodig hebt, met prijzen d'r by? En wat is nog meer belangrijk om dit spel te kunnen spelen?
En 'n laptop die Crysis lekker kan draaien... hmm ben benieuwd waar je die gaat vinden
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
3e kwartaal 2007 is ook zo vaag
we zitten nu al een tijdje met DX10 videokaarten en Vista's worden veel verkocht...waar blijven die games vraag ik me af
September ofzo gok ik (wilde gokThrills33ka schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 20:32:
is er nou eigelijk eindelijk eens iets bekend over de releasedatum van Crysis?
we zitten nu al een tijdje met DX10 videokaarten en Vista's worden veel verkocht...waar blijven die games vraag ik me af
Even logisch redeneren:Thrills33ka schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 20:32:
- Wie is de uitgever van de game?
- In welke maand brengt deze uitgever zijn jaarlijkse topgame uit?
- Indien er een demo komt, welke maand komt die dan uit?
Antwoorden:
- EA
- Afgelopen 2 jaar telkens eind augustus
- 2 weken eerder
Het hoeft niet zo te zijn dat het dit jaar weer gebeurd, maar als de lijn uit het verleden wordt aangehouden dan..... dan weet je 't wel
[ Voor 10% gewijzigd door Stewie! op 09-05-2007 12:22 ]
http://www.insidegamer.nl/pc/crysis/videos/2461
Tomorrow is not today!
Ik werk bij Dynabyte, en zag toevallig van de week dat hij al in ons systeem staat. De verwachte datum bij ons is 14-09. Kan natuurlijk dat dat ineens veranderd, maar dit is in ieder geval een indicatie.Thrills33ka schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 20:32:
*reclame modus* : Als je hem bij dynabyte pre-ordered krijg je nog een leuke korting
ok dat is dus nog wel ff...Requiem19 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 18:50:
[...]
Ik werk bij Dynabyte, en zag toevallig van de week dat hij al in ons systeem staat. De verwachte datum bij ons is 14-09. Kan natuurlijk dat dat ineens veranderd, maar dit is in ieder geval een indicatie.
*reclame modus* : Als je hem bij dynabyte pre-ordered krijg je nog een leuke korting.
wel erg snelle gameplay zeg, met die snel-ren-modus enz. enz.Spacey23 schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 18:47:
Er is een nieuw filmpje uit van Crysis. Let wel op, het gaat hier om een 'PRE - ALPHA multiplayer', dus het zal er nog wel mooier uitkomen te zien.
http://www.insidegamer.nl/pc/crysis/videos/2461
ben eens benieuwd....mja de Crytek engine kan sowieso gebruikt worden voor andere games
[ Voor 34% gewijzigd door SuX DeLuXe op 11-05-2007 19:13 ]
Verwijderd
Als ik af en toe de game systemen op tweakers.net voor bij zie vliegen met een budget van 1500 euro.PcManiaxx schreef op zondag 06 mei 2007 @ 22:21:
Even overgenomen van het spec forum;
Here are my specs:
MSI K9A Platinum AM2
SoundBlaster X-FI
620watt OCZ PSU
E6600
2GB ram
8800serie kaart
High moet tog goed te doen zijn, en eer sinds de game er is, is het huidige spul goedkoper en hebbe we Ati's nieuwe product lijn.
Ik denk dat het nogal zwaar overdreven word, natuurlijk is de game erg zwaar, maar ze make echt geen game die bijna NIEMAND op very high kan spelen. Of wil je me vertellen dat er ook nog ultra high is
Een goed spel heeft een editable config en fan-made mods. Kijk naar Oblivion.Verwijderd schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 23:39:
[...]
Als ik af en toe de game systemen op tweakers.net voor bij zie vliegen met een budget van 1500 euro.
E6600
2GB ram
8800serie kaart
High moet tog goed te doen zijn, en eer sinds de game er is, is het huidige spul goedkoper en hebbe we Ati's nieuwe product lijn.
Ik denk dat het nogal zwaar overdreven word, natuurlijk is de game erg zwaar, maar ze make echt geen game die bijna NIEMAND op very high kan spelen. Of wil je me vertellen dat er ook nog ultra high is
Voordat je met crysis de LOD dropoff-point naar oneindig kan zetten ben je wel 5 jaar verder
Verwijderd
Verwijderd
Thrills33ka schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 19:12:
[...]
ok dat is dus nog wel ff...
[...]
wel erg snelle gameplay zeg, met die snel-ren-modus enz. enz.
ben eens benieuwd....mja de Crytek engine kan sowieso gebruikt worden voor andere games
Verwijderd
Idd erg snelle gameplay en daar was ik al een beetje bang voor met die snelle modus huppelepup , als dat werkelijk zo blijft haak ik denk snel af , geen zin meer in .Thrills33ka schreef op vrijdag 11 mei 2007 @ 19:12:
[...]
ok dat is dus nog wel ff...
[...]
wel erg snelle gameplay zeg, met die snel-ren-modus enz. enz.
Maar ga hem zeker kopen .Stom hé.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2007 01:01 ]
Er zijn altijd cross-over mobo's, vooral el-cheapo ASRock 775-VSTA (AGP & PCI-E, DDR1 & DDR2) was erg in trek. Er zijn nu ook mobo's die DDR2 & DDR3 al ondersteunen. Als je een jaartje of 2 geleden een nieuwe PC hebt gekocht ben je nu wel toe aan een nieuwe denk ik. Ikke denk dat je nog het beste een paar maanden kan wachten totdat Crysis echt uit is (ook ivm prijsverlagingen). Maar dat is een ander topic.Verwijderd schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 00:04:
Het nadeel is alleen dat als je een jaartje of 2 geleden een pc hebt gekocht met AGP dan ben je nu goed de sigaar, want die hele 8800 serie draait op Pci-e, ik zit daarom te twijfelen of ik nou gwn nog een goede AGP kaart koop Ati x1950X Pro 512mb of dat ik een heel nieuw moederbord + cpu+ videokaart. Voor alsnog zit deze game er goed uit, ik vond farcry er ook al niet verkeerd uitzien ik hoop dit keer niet dat er van die neppe monsters in zitten.
Monsters zijn weer aliens. Hopelijk spelen ze leuker dan vorige keer.
Weet iemand of je weer kan hangliden?
BTW op http://www.incrysis.com/forums/viewtopic.php?id=4575 zegt een admin dat Crysis nog niet eens in alpha state is (en ja dat heeft ie recent gezegd) :x
Klopt ze zijn pas op 30% van de alpha.TweakerNummer schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 01:05:
[...]
Er zijn altijd cross-over mobo's, vooral el-cheapo ASRock 775-VSTA (AGP & PCI-E, DDR1 & DDR2) was erg in trek. Er zijn nu ook mobo's die DDR2 & DDR3 al ondersteunen. Als je een jaartje of 2 geleden een nieuwe PC hebt gekocht ben je nu wel toe aan een nieuwe denk ik. Ikke denk dat je nog het beste een paar maanden kan wachten totdat Crysis echt uit is (ook ivm prijsverlagingen). Maar dat is een ander topic.
Monsters zijn weer aliens. Hopelijk spelen ze leuker dan vorige keer.
Weet iemand of je weer kan hangliden?
BTW op http://www.incrysis.com/forums/viewtopic.php?id=4575 zegt een admin dat Crysis nog niet eens in alpha state is (en ja dat heeft ie recent gezegd) :x
Bron:crysis-online
Wat is onzin, dat over die Alpha? Al die filmpjes die je ziet zijn Pre-Alpha, of ze op 30% zijn dat weet je natuurlijk niet zeker, maar ze hebben nog geen Alpha zover ik weet.
Games Using CryENGINEHaay schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 14:00:
Hierboven zei iemand dat de Crysis engine altijd nog voor andere games gebruikt kan worden. Maar zijn er eigenlijk überhaupt games van 3rd party ontwikkelaars gemaakt op basis van de Far Cry engine?
* Far Cry (2004, PC) - Crytek, Ubisoft
* Far Cry Instincts (2005, Xbox) - Ubisoft Montreal, Ubisoft
* Far Cry Instincts: Evolution (2006, Xbox) - Ubisoft Montreal, Ubisoft
* Far Cry Instincts: Predator (2006, Xbox 360) - Ubisoft Montreal, Ubisoft
* Far Cry Vengeance (2006, Wii) - Ubisoft Montreal, Ubisoft
* Aion: The Tower of Eternity (2007, PC) - NCsoft, NCsoft
En nee, Aion is niet CryENGINE 2 (die voor Crysis gebruikt wordt)
Jaja en dan komt een tovenaar aanlopen en die maakt de game van pre-alpha naar gold in een zomertjemartijn1992 schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 14:08:
[...]
Wat is onzin, dat over die Alpha? Al die filmpjes die je ziet zijn Pre-Alpha, of ze op 30% zijn dat weet je natuurlijk niet zeker, maar ze hebben nog geen Alpha zover ik weet.

We zullen zien
crysis-online.com is echt een hele goede site en ik check ook dagelijks voor updates daar
[ Voor 51% gewijzigd door daboemann op 12-05-2007 14:41 ]
In de officiele FAQ staat ook dat Crysis tussen augustus 2007 en maart 2008 uitkomt.DaMorpheus schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 14:36:
[...]
Jaja en dan komt een tovenaar aanlopen en die maakt de game van pre-alpha naar gold in een zomertje
We zullen zien
Overigens komt de Lost Planet Demo op 15 Mei uit. Lost Planet gaat ook DX9/DX10 worden. Hopelijk is de demo ook DX10. Dan hoeven we alleen nog op Crysis te wachten omdat het zo cool is, niet omdat Crysis het eerste DX10 game wordt.
idemdaboemann schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 14:39:
Ik kan echt niet wachten op deze game
De demo is inderdaad ook DX10, ben er wel benieuwd naar! dan zullen we eens zien of het veel verschil maakt.TweakerNummer schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 14:40:
[...]
In de officiele FAQ staat ook dat Crysis tussen augustus 2007 en maart 2008 uitkomt.
Overigens komt de Lost Planet Demo op 15 Mei uit. Lost Planet gaat ook DX9/DX10 worden. Hopelijk is de demo ook DX10. Dan hoeven we alleen nog op Crysis te wachten omdat het zo cool is, niet omdat Crysis het eerste DX10 game wordt.
http://www.insidegamer.nl...verschijnt-op-15-mei.html
Tomorrow is not today!
Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 21:30:
Lichtelijk OT, maar mijn hoop dat Crysis lekker vlot gaat lopen op m'n DX10 computer zijn lichtelijk de grond in geboord door de Lost Planet DX10 demo... Als ik alles op full zet (ik trouwens geen 1680x1050 selecteren.... alleen maar 1600x1000!!!) is m'n fps gemiddeld 20 tot 25... Knudde dus. Als ik een en ander lager instel krijg ik zo'n 30 tot 35. En dat dus met een compleet wit sneeuwlandschap. Ik kan me nu ECHT niet meer voorstellen dat Crysis WEL supervlot loopt op een E6600 met een 8800GTX...

Ach joh, het is maar een slechte portVerwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 21:30:
Lichtelijk OT, maar mijn hoop dat Crysis lekker vlot gaat lopen op m'n DX10 computer zijn lichtelijk de grond in geboord door de Lost Planet DX10 demo... Als ik alles op full zet (ik trouwens geen 1680x1050 selecteren.... alleen maar 1600x1000!!!) is m'n fps gemiddeld 20 tot 25... Knudde dus. Als ik een en ander lager instel krijg ik zo'n 30 tot 35. En dat dus met een compleet wit sneeuwlandschap. Ik kan me nu ECHT niet meer voorstellen dat Crysis WEL supervlot loopt op een E6600 met een 8800GTX...
Als je shadows op high zet in Lost Planet (kan alleen onder DX10) worden er soft shadows gebruikt. Dit halveert je FPS. Hetzelfde gebeurt ook onder FEAR. In FEAR ziet SoftShadows er niet uit (zie http://www.anandtech.com/video/showdoc.aspx?i=2575&p=3), in Lost Planet schijnt het er ook niet uit te zien.Verwijderd schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 21:30:
DX9 op Vista is volgens heel wat mensen al sneller dan DX10 met Lost Planet. Aan graphics zie je ook niet of het DX9 of DX10 is (tenzij je dus soft shadows gaat gebruiken, want dat kan alleen onder DX10, maar FEAR kon het ook al onder DX9 kon).
Het hele DX10 verhaal is gewoon onzin. Het hangt puur van de programmeur af wat er uitgehaald wordt. Een goede programmeur kan meer performance behalen op DX10 dan op DX9, want DX10 laat hem vrijer om dingen zo in te richten als hij/zij wilt.
Van http://www.guru3d.com/article/article/422/2/But very impressive was a playable level of Crysis. Yes, it's downright gorgeous. I must say that a GeForce 8800 GTX 768 MB was able to push barely acceptable framerates at 1920x1200, and no AA was enabled!
Dit was van Januari 2007. Crysis is nog een paar maanden weg. Ze hebben dus tijd genoeg gehad om performance te increasen. Ik denk dat je dus wat voorbarig bent.
Verwijderd
En als ik dan kijk naar de Lost planet demo en die vergelijk met Rainbow Six Vegas (die ik net gekocht heb). tsja... die laatste ziet er echt schitterend uit (imho) en loopt supersoepel, dus tja, dan ga je je toch afvragen wat je nou echt gaat hebben aan DX10!
Verwijderd
Het is notabene de eerste demo/game die van Dx10 gebruik maakt, de programmers zullen er ook eerst aan moeten wennen net zoals de driverteams bij Nvidia en ATI moeten wennen aan de Vista drivers.
Die komen ook langzamerhand (met name van Nvidia) opgang en der performance stijgt bij (bijna) elke driver die uitkomt. Zo zal het bij Dx10 ook wel gaan.. gewoon lekker afwachten en relax
Verwijderd

(8800gtx E6600)
Verwijderd

Je kan 'm hier downloaden:
http://www.m3fe.com/760/
(onderste uit de rij)
Verwijderd
Nee, allemaal maar wel even gedownload....Verwijderd schreef op donderdag 17 mei 2007 @ 13:07:
Is dat soms de foutmelding dat d3dx10_33.dll ontbreekt....? Dat bestand wordt namelijk standaard niet geinstalleerd in Vista...![]()
![]()
Je kan 'm hier downloaden:
http://www.m3fe.com/760/
(onderste uit de rij)
Maar krijg meteen na starten van LP, dit programma werkt niet meer.
Zal wel is map weggooien en opnieuw installeren.
Verwijderd
[ Voor 87% gewijzigd door Crash op 20-05-2007 19:00 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Maak in het vervolg een TR aan
[ Voor 90% gewijzigd door Crash op 20-05-2007 19:00 ]
[ Voor 71% gewijzigd door Crash op 20-05-2007 19:00 ]
Verwijderd

Edit: maar om ontopic te blijven zal ik dit niet verder hier posten
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2007 14:48 ]
Crysis is van een ander niveau kwa project en er zal ook wat meer tijd in optimalisatie zitten.
Dan zo'n slap console port aftreksel met DX10 slaped on.
Die benches met Lost planet boeid me niet die van Crysis des te meer.
Dat is Jungle en jungle met sneew. ipv sneeuw.
Ook nog een een consoleport.
Call of juras is ook iets met bossen. Misschien wat meer representatief. Maar is ook dX10 'slaped on' een Patch dus.
'n Project met 2,5 jaar of 6maand tot 'n jaar port tijd kan met minder resultaat toch zwaardere systeem eisen hebben. En rawe gameplay hebben.
'n 5 jarig AAA title van de makers die de Licenceerbare game-engine zelf ontwikkelden kunnen meer er uit halen met mindere spects.
Vaak ook veel fijner te tweaken naar systeem setting vooral als het native voor PC ontwikkeld is.
En dus ook ene breed range aan oud en nieuwe hardware kan benutten.
Al zul je wel 'n 8800GTX/HD2900XT toch wel nodig hebben om met beetje redelijke settings er van te kunnen genieten. En met 'n R580/G71 ook al kan genieten van de gameplay met wat minder eyecandy
X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K
Verwijderd
Tevens draait hij met alles max maar 20fps in test, hoop dat dit in crysis beter is!
Maar ziet er wel erggg mooi uit!
Hunter
http://www.gametrailers.com/player.php?type=mov&id=19967
Jungle Fight
http://www.gametrailers.com/player.php?type=mov&id=19965
Fuck me; ik moet echt een DX10 kaart gaan halen!!!
Zelfde filmpjes maar dan in WMV formaat:vosss schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 12:11:
Twee Crysis filmpjes waar eenzelfde scene in DX9 en in DX10 getoond word.
Hunter
http://www.gametrailers.com/player.php?type=mov&id=19967
Jungle Fight
http://www.gametrailers.com/player.php?type=mov&id=19965
Fuck me; ik moet echt een DX10 kaart gaan halen!!!
http://www.gametrailers.com/player.php?type=wmv&id=19965
http://www.gametrailers.com/player.php?type=wmv&id=19967
Je kan ze ook loaden bij http://www.nzone.com/object/nzone_crysis_videos.html
Ik vraag me af hoeveel vid-mem Crysis gebruikt en hoe het er uitziet met lagere texture resoluties.
Ik twijfel ook of het wel een eerlijke vergelijking is. Je ziet veel meer objecten in de DX10 mode als in de DX9 mode. Het schijnt een video te zijn gemaakt van oude E3 2006 footage.
[ Voor 16% gewijzigd door TweakerNummer op 25-05-2007 12:38 ]
Comment van Crytek's Community Manager:
Yep, the bullet shells are in, even in the video. Maybe they weren't that visible because of the video quality :-) Additionally, this footage is not the very latest, but pretty much new and only a few weeks old. Oh and it is DX9 and not DX10 :-) Oh btw. do not be worried about the movement of the players. We are still in pre-alpha phase and this stuff is definitely being addressed to be fixed and improved for the final game :-) According to the speed of the game - this is stuff that will be balanced during the beta program. We are looking forward to getting your feedback on that.
psychoclown schreef op zondag 27 mei 2007 @ 22:47:
Nieuw Crysis DM filmpje van 1UP
Comment van Crytek's Community Manager:
Yep, the bullet shells are in, even in the video. Maybe they weren't that visible because of the video quality :-) Additionally, this footage is not the very latest, but pretty much new and only a few weeks old. Oh and it is DX9 and not DX10 :-) Oh btw. do not be worried about the movement of the players. We are still in pre-alpha phase and this stuff is definitely being addressed to be fixed and improved for the final game :-) According to the speed of the game - this is stuff that will be balanced during the beta program. We are looking forward to getting your feedback on that.
martijn1992 schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 14:08:
[...]
Ze zijn dus echt nog steeds in pre-alphaJaja en dan komt een tovenaar aanlopen en die maakt de game van pre-alpha naar gold in een zomertje
We zullen zien
Dat reden ze wss echt niet meer deze zomer, erg jammer

Verwijderd
Als ik eerlijk ben zie ik weinig verschil in het jungle fight. Dan in de Hunter teaser zie ik alleen wat meer kistjes staanTweakerNummer schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 12:29:
[...]
Zelfde filmpjes maar dan in WMV formaat:
http://www.gametrailers.com/player.php?type=wmv&id=19965
http://www.gametrailers.com/player.php?type=wmv&id=19967
Je kan ze ook loaden bij http://www.nzone.com/object/nzone_crysis_videos.html
Ik vraag me af hoeveel vid-mem Crysis gebruikt en hoe het er uitziet met lagere texture resoluties.
Ik twijfel ook of het wel een eerlijke vergelijking is. Je ziet veel meer objecten in de DX10 mode als in de DX9 mode. Het schijnt een video te zijn gemaakt van oude E3 2006 footage.
Des te beter toch voor ons?Fab1Man schreef op maandag 28 mei 2007 @ 17:01:
[...]
Als ik eerlijk ben zie ik weinig verschil in het jungle fight. Dan in de Hunter teaser zie ik alleen wat meer kistjes staan. Niet helemaal zoals ik verwacht had.
Verwijderd
Heb hem gisteren nog gespeeld op een HD 2900XT en werk echt super.Verwijderd schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 19:07:
jezus wat een mooie game, nu weet ik waarom ik ook 380 euro uit moet gaan geven voor een videokaart, hoe zou je deze game spelen met een HD2900XT?
Ja echt te gekke game, maar ook op een 6800GT draait ie super hoormad_max234 schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 19:10:
[...]
Heb hem gisteren nog gespeeld op een HD 2900XT en werk echt super.
In de jungle scene ontbreken de zonnestralen. Bij de hunter scene zie je in DX10 regen, en zodra de hunter "screeuwt" zie je in DX10 de vlammen van de hunter weggaan (alsof de geluidsgolven de vlammen ombuigen). Ik geloof ook niet dat je dit serieus moet nemen; ze hadden beloofd dat er geen verschil tussen DX10 en DX9 is qua gameplay en ik zie bij de DX9 versie van Hunter dat er veel minder is om je achter te verbergen (heeft nogal een grote impact op de gameplay).Fab1Man schreef op maandag 28 mei 2007 @ 17:01:
[...]
Als ik eerlijk ben zie ik weinig verschil in het jungle fight. Dan in de Hunter teaser zie ik alleen wat meer kistjes staan. Niet helemaal zoals ik verwacht had.
Tomorrow is not today!
Ik denk dat je DX9 ook regen kunt renderenTweakerNummer schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 19:17:
[...]
In de jungle scene ontbreken de zonnestralen. Bij de hunter scene zie je in DX10 regen, en zodra de hunter "screeuwt" zie je in DX10 de vlammen van de hunter weggaan (alsof de geluidsgolven de vlammen ombuigen). Ik geloof ook niet dat je dit serieus moet nemen; ze hadden beloofd dat er geen verschil tussen DX10 en DX9 is qua gameplay en ik zie bij de DX9 versie van Hunter dat er veel minder is om je achter te verbergen (heeft nogal een grote impact op de gameplay).
Overigens ligt het volledig aan de makers als er minder effecten of objecten zijn in DX9. Ik ben iig niet echt overtuigd over het verschil tussen DX9 en DX10...
The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.
Ik dacht juist dat ze DX9 multiplayer modus anders was dan DX10 multiplayer modus en dus je ook niet tegenelkaar kon spelen?, omdat het verschil te groot was tussen die twee?
www.frees-it.com
Tuurlijk kan je met DX9 regen renderen, zelfs hele mooie regen, zoals ATI al liet zien in zijn toyshop demo voor x1800 kaarten (http://ati.amd.com/design...a/edudemos/RadeonX1k.html). En zelf ben ik ook niet overtuigd van het DX9 / DX10 verschil, mede door hoe toyshop eruit ziet.Renegade! schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 22:22:
[...]
Ik denk dat je DX9 ook regen kunt renderen![]()
Overigens ligt het volledig aan de makers als er minder effecten of objecten zijn in DX9. Ik ben iig niet echt overtuigd over het verschil tussen DX9 en DX10...
Bij http://www.gamecaptain.de..._mit_DX10-only-Modus.html zeggen ze dat je een DX10 only server kan maken omdat je in DX10 particles hebt (die niet in DX9 zitten) en die particles belemmeren je zicht. Het hoeft echter niet aan te staan en dan kunnen de DX9 & DX10 spelers gewoon samenspelen. Wat ik even niet lees is of de DX10 mensen die particles gewoon uit/aan kunnen zetten op een non "DX10 only" server, maar ik neem aan van wel.Bladeslayer schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 23:19:
@ tweakernummer
Ik dacht juist dat ze DX9 multiplayer modus anders was dan DX10 multiplayer modus en dus je ook niet tegenelkaar kon spelen?, omdat het verschil te groot was tussen die twee?
Is het niet zo dat DX10 makelijker regen en hdr enzo kan berekenen dan DX9. En daardoor meer objecten en effecten kan weergeven dan als je dx9 zou gebruiken, dat het anders veel te zwaar zou worden voor de hardware.Renegade! schreef op dinsdag 29 mei 2007 @ 22:22:
[...]
Ik denk dat je DX9 ook regen kunt renderen![]()
Download filmpje (direct link)
In dit filmpje zie je vertegenwoordigers van Intel, nVidia, Microsoft en Crytek praten over de samenwerking met elkaar om de game werkelijkheid te maken.
Wat ik intressant vond is dat Crysis beschikt over multicore (ook 4 cores) ondersteuning, met hulp van Intel. Nou zie ik eindelijk het nut van een quadcore, ik denk dat ik de Q6600 ga halen of misschien een Yorkfield!
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Mooi heb nu al zin om hem te zien.... maar die direct link is TRAAG, niet normaal... als ik hem nu aan laat staan kan ik hem straks als ik examen heb gehad gelijk bekijkenXanderDrake schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 11:25:
Nieuw filmpje is uit
Download filmpje (direct link)
In dit filmpje zie je vertegenwoordigers van Intel, nVidia, Microsoft en Crytek praten over de samenwerking met elkaar om de game werkelijkheid te maken.
Wat ik intressant vond is dat Crysis beschikt over multicore (ook 4 cores) ondersteuning, met hulp van Intel. Nou zie ik eindelijk het nut van een quadcore, ik denk dat ik de Q6600 ga halen of misschien een Yorkfield!
Stoor je je ook zo aan langzame downloads? Download dan van deze site (direct link)
[ Voor 8% gewijzigd door psychoclown op 30-05-2007 11:47 ]
Dit topic is gesloten.