Ik volg dit topic ook al een tijdje, en ik wil me er nu toch ook eens aan wagen. Mijn plan, 30 cm onder m'n plafond een strip waar leds, achter een stukje (mat) plexi zitten (voor een difuse verspreiding).
4 (RGB White) Leds om de 30 cm ongeveer, aangesloten met UTP of telefoonkabel,
Ik heb 30 ledjes besteld (van elke kleur), en ik wil ze op 2 lijnen aansluiten (die ook apart regelbaar zijn) Ik krijg dus uiteindelijk 8 kanalen aan te sturen (2× rood, 2×groen, 2×blauw, 2×wit)
Mijn vraag, kan ik 10-15 ledjes achter één zo'n dun telefoonkabeltje (binnenkabel) hangen, en dat vier keer (RGBWhite).
Het controle bordje moet ik ook nog over nadenken, maar daarvoor moet ik me eerst nog ff over PICs buigen, want daar heb ik nou nog niet bar veel verstand van. Ohja, softwarematige PWM ga ik er ook bij doen, want t moet natuurlijk wel allemaal kunnen faden
Gaat nog een heel project worden, maar dat mag ook wel eens, volgend jaar elektrotechniek studeren.
Nog even voor de extra info, ik ben niet geheel onervaren met de soldeerbout, maar pro ben ik ook nog lang niet

Daarom zal ik, als ik een printje ontworpen heb die wat meer dan alleen een paar ledjes, weerstandjes, enz bevat, toch even jullie advies erover vragen, of ik wel verantwoord bezig ben (nog totaal onervaren met PICs, enz)
Ik ben nog in de beginfase van het ontwerpen, nog geen prints ontworpen, maar dat gaat allemaal nog komen.
edit: deze leds heb ik besteld:
super Flux leds:
samenkopen.net
[
Voor 4% gewijzigd door
NBeat op 16-02-2007 09:11
]