Mijn zelfbouw RGB moodlight

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 91.468 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Fonta schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 22:01:
bij mij doet hij het ook via de snelkoppeling hoor, welke plugin heb je btw?
deze plugin: http://red314.net/vis_rgbled.zip

in de beschrijving staat ook dat ie alleen werkt via de echte winamp.exe en niet via de shortcut.

Ik vind het wel een moeilijke plugin moet ik zeggen... al die instellingen.... soms weet je neit welk effect het heeft, en sommige effecten horen bijelkaar... beetje verwarrend allemaal!

heb jij een andere pulgin dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
michaelhu schreef op maandag 02 juni 2008 @ 18:44:
kan iemand een plugin/programma schrijven voor chromoflex dat als je een film of een foto bekijkt je led strips meekleuren met het filmpje/foto
zo een soort ambilight.

er zijn veel mensen naar zo iets opzoek
Dat zou wel heeeeeel erg mooi zijn!!! ik denk dat die gene, veel mensen blij maakt!!

Ik wacht met smart af dus :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Dit wil ik even met jullie delen...

Ik kreeg deze site van chromoflex zelf, alleen hebben ze het zelf nog niet getest....
http://www.my-digital-hom...ight-elektronik-projekte/

Ik heb er even vluchtig naar gekeken.... En het werkt nog niet zoals op het filmpje (die van de simpsons) onderaan de site...

mijn duits is ook niet goed namelijk.... ik hoop dat 1 van jullie het wil uittesten en er dan op wil terug komen?

volgens mij zijn hier wel veel mensen mee blij!!!

[ Voor 12% gewijzigd door vwtune op 03-06-2008 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M1CHA3L
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01:49
thanx:)
jammer dat als ik een rode foto bekijk hij blauw word en omgekeerd .
maar groen werkt wel goed:)

en elke keer draadjes verwisselen is ook niks

kan iemand dat aanpassen , heb zelf geen programmeerkennis:p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Hier idem, heb het even op zijn site gepost in mijn goeierste duits :P

Nieuw deel van dit topic is trouwens ook in de maak :)

[ Voor 29% gewijzigd door _ferry_ op 03-06-2008 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
Dat probleem heb ik dus ook... (ik ben iig blij dat we al wat verder komen hiermee)

Wat ik verder ook nog heb.... is dat wanneer ik dus een visulatie in winamp, of een dvd bekijk met powerdvd, het geluid ontzettend gaat haperen!! Dit is alleen wanneer ik die ambilighter aan heb staan in de pc modus.

Hebben jullie dat ook?

ik zie trouwens je vraag niet staan op die site ferry..........

[ Voor 18% gewijzigd door vwtune op 03-06-2008 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Hmm, ik zie hem ook niet :? Nouja, er staat wel een vergelijkbare reply van een andere:
Tolles Programm, jedoch ist im One Mode die Farbausgabe rot mit blau vertauscht, oder muss ich die Farbkorrektur ändern? Danke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
er wordt alleen niet gereageerd zie ik... dat is wel jammer.

maar ferry, er komt dus een nieuwe topic die alleen over de chromoflex gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Neejoh, gewoon een algemeen moodlight topic, met een duidelijke TS enzo. Vol met linkjes naar projecten, shops, how-to's FAQ etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
oke dat is wel mooi!

Maar even terug komend op winamp, hebben jullie dan ook last van happeren van het geluid? met de winamp plugin?

Ik luister via een spdif naar mijn versterker... gaat altijd goed tot ik de plugin gebruik voor chromoflex.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ook een complete moodlight kit met aansluiting voor pc en ledjes(ik kan wel solderen dus dat mag ook maar wel met goede handleiding)? Die je met een makkelijke software kan installeren. Want ik ben nogal een beetje leek op dit gebied maar zou wel een mooi kleurveranderend setje in mijn pc willen bouwen. Je hebt zoiets ook bij de del xps 630 die kun je gewoon met ntune veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Even een hele lame vraag, maar zijn dit soort setjes ook gewoon los te koop? Als in compleet zonder poespas heb het al druk genoeg met verbouwen van m'n huis als dit een beetje handzaam is pas ik het gelijk toe.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _AuToMaTiC_
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
(overleden)
Vandaag mijn chromoflexje binnen gekregen. Werkt perfect.
Nieuw deel van dit topic zou mooi zijn.
Ik heb geen last van haperingen maar gebruik dan ook geen spdif. maar ik weet niet of het daar aan kan liggen. Weet iemand nog meer plugins als de winamp en de ambilight plugin. heb al wel gezocht maar nog niet zo gek veel gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
dan ben ik wel benieuwd naar iemand die wel met spdif naar zijn verterker gaat, om te kijken of ie hapert.

Welke plugins gebruiken jullie voor winamp? Misschien ligt het daar wel aan.
Het is jammer dat er zo weinig support is voor de chromoflex. Terwijl het een heel mooi ding is (tenminste, als er mooie progjes voor geschreven worden)

Is er hier niemand die bijvoorbeeld een mooie ambilighter kan programmeren voor de chromoflex die wel goed werkt? en in het nederlands natuurlijk. En een betere en overzichterlijker winamp plugin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Bij mij met spdif (ac97 van asus p5k-c) Winamp zonder plugins etc. spdif via optical.

Gebruik je optical of coaxiaal? Die laatste kan nogal eens wegvallen bij inchakelen van apparaten etc. zet de plugin eens aan, en schakel de led's van je chromoflex uit. Dan heb je geen belasting meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
ik heb een terratec digitale geluidskaart... optical aangesloten.

Ik heb nooit problemen met mijn geluid. Ik gebruik mijn pc namelijk ook voor films te kijken (hd enzo)
dus heb nooit problemen via mpc, powerdvd, winamp met het geluid.

Ik heb dus alleen problemen wanneer ik de specifice plugin in winamp aanzet voor de chromoflex, dan gaat het geluid opeens haperen en klinkt het blikkerig.

Ook heb ik last van het tooltje voor ambilight (van die duitse site) wanneer ik in powerdvd een film aanzet, en ik laat die ambilighter op pc modus draaien zodat ie de kleuren van de film waarneemt, dan gaat het geluid ook haperen.

Ik draai een core 2 duo pc met 2 gig intern, 265 mb video kaart met hdmi out. dit draait op XP pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand het verbruik (aantal Watt) van een chromoflex in "standby"?

Of heeft iemand het al eens gemeten...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
Watt? Dat is een grote eenheid, verbruik van een uC+randonderdeeltjes+knipperend ledje zal een paar mA zijn. dus 0,1watt ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt op de voorkant van de xps 730 van dell 4 ledjes zitten die je dmv een programma'tje kan veranderen. Is er ook zoiets los te verkrijgbaar voor in de pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vwtune
vwtune schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 10:43:
ik heb een terratec digitale geluidskaart... optical aangesloten.

Ik heb nooit problemen met mijn geluid. Ik gebruik mijn pc namelijk ook voor films te kijken (hd enzo)
dus heb nooit problemen via mpc, powerdvd, winamp met het geluid.

Ik heb dus alleen problemen wanneer ik de specifice plugin in winamp aanzet voor de chromoflex, dan gaat het geluid opeens haperen en klinkt het blikkerig.

Ook heb ik last van het tooltje voor ambilight (van die duitse site) wanneer ik in powerdvd een film aanzet, en ik laat die ambilighter op pc modus draaien zodat ie de kleuren van de film waarneemt, dan gaat het geluid ook haperen.

Ik draai een core 2 duo pc met 2 gig intern, 265 mb video kaart met hdmi out. dit draait op XP pro.
Heeft iemand het nog verder getest?
Ik vind het jammer dat het net lijkt of er niemand mee bezig is -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fonta
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09-09 21:14
vwtune schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 11:55:
[...]

Heeft iemand het nog verder getest?
Ik vind het jammer dat het net lijkt of er niemand mee bezig is -O-
Ik ben er mee bezig geweest en de winamp plugin gebruik ik ook gewoon.
Mijn speakerset is via optical aangesloten.
En heb er geen problemen mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Fonta op 10-06-2008 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Topicstarter
720, een heel mooi getal voor een nieuw topic ;)

Verder in Het RGB (mood)light topic - deel 2 :)
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Dit topic is gesloten.