Ik zou even je MAX232 stukje loskoppelen van de PIC en dan even met hyperterminal checken of je MAX232 schakeling werkt. De RX en TX eerst aan elkaar knopen. Als je nu iets verstuurt via hyperternminal zie je dat is direct weer op je scherm (als het goed is aangesloten). Als dit niet werkt moet je even goed checken of je de juiste pinnen van je seriele poort gebruikt. let op female/male stekker enzo, daar kan het nog wel eens mis gaan.Wezep007 schreef op zondag 20 januari 2008 @ 13:49:
Ik ben bezig met het na bouwen van de schakeling van William.
Als ik de rgb hex op de pic zet dan gaat het ledje wel faden (alle kleuren). Alleen als de schakeling verbindt met de pc dan kan ik met de software van william geen andere code op de pic zetten.
Heeft iemand een idee waar het aan kan liggen?
[img]http://home.versatel.nl/edithenwilliam/william/rgbled/rgbled.gif[\img]
Hi all,
na al zoveel gelezen te hebben over led's en wat je er mee kan en hoe je moet schakelen etc etc ben ik een beetje aan het brainstormen over een projectje wat ik wil gaan doen in het huisie waar ik binnenkort in ga wonen.
Ik wil in me laminaatvloer die ik ga leggen, strips maken van zo'n 1 a 1,5 cm breed en een lengte van ongeveer 20 meter. Omdat ik de kant en klare strips te duur vind wil ik losse ledjes gaan gebruiken.
Dit gaan rgb ledjes worden en het geheel wordt overdekt met mat of melk plexiglas.
Nu zit ik alleen met het probleem: hoe ga ik die ledjes op een behoorlijke manier onder dat glas krijgen?
ik zit zelf te denken aan smd of flux leds omdat die recht naar boven schijnen, maar waar zou ik die het beste op vast kunnen maken? heeft iemand hier ideeen voor?
De strip wil ik gaan aansluiten op 24V en aansturen met de chromoflex controller.
Ik heb bedacht dat als de leds 3,8V dat ik dan 6 leds in serie moet zetten met voor elke serie van 6 een voorschakelweerstandje. Die serieschakeling ga ik dan herhalen totdat de 20 meter vol is. ook ga ik niet per cm een ledje plaatsen maar eerder 1 per 7 a 10 cm.
in het kort loop ik dus tegen het volgende op:
hoe ga ik die ledjes vastmaken? en waaraan?
zijn en misschien andere betere leds te kiezen?
(bijvoorbeeld op samenkopen.net heb je nu RGB P-LCC-6 smd leds, maar zitten daar pootjes onder?)
Ik zou zeggen kom maar op met de ideeen
na al zoveel gelezen te hebben over led's en wat je er mee kan en hoe je moet schakelen etc etc ben ik een beetje aan het brainstormen over een projectje wat ik wil gaan doen in het huisie waar ik binnenkort in ga wonen.
Ik wil in me laminaatvloer die ik ga leggen, strips maken van zo'n 1 a 1,5 cm breed en een lengte van ongeveer 20 meter. Omdat ik de kant en klare strips te duur vind wil ik losse ledjes gaan gebruiken.
Dit gaan rgb ledjes worden en het geheel wordt overdekt met mat of melk plexiglas.
Nu zit ik alleen met het probleem: hoe ga ik die ledjes op een behoorlijke manier onder dat glas krijgen?
ik zit zelf te denken aan smd of flux leds omdat die recht naar boven schijnen, maar waar zou ik die het beste op vast kunnen maken? heeft iemand hier ideeen voor?
De strip wil ik gaan aansluiten op 24V en aansturen met de chromoflex controller.
Ik heb bedacht dat als de leds 3,8V dat ik dan 6 leds in serie moet zetten met voor elke serie van 6 een voorschakelweerstandje. Die serieschakeling ga ik dan herhalen totdat de 20 meter vol is. ook ga ik niet per cm een ledje plaatsen maar eerder 1 per 7 a 10 cm.
in het kort loop ik dus tegen het volgende op:
hoe ga ik die ledjes vastmaken? en waaraan?
zijn en misschien andere betere leds te kiezen?
(bijvoorbeeld op samenkopen.net heb je nu RGB P-LCC-6 smd leds, maar zitten daar pootjes onder?)
Ik zou zeggen kom maar op met de ideeen
Oké! Mijn spullen zijn inmiddels allemaal binnen. Zoals verteld in mijn laatste post heb ik er allemaal niet zo heel veel verstand van, dus ik heb met mijn 'geweldige' photoshop skills even een tekeningetje gemaakt met hoe ik denk dat 't allemaal aangesloten moet worden. Zou iemand hier een blik op kunnen werpen, ik weet namelijk niet zeker of dit goed is?

Mijn dank alvast!

Mijn dank alvast!
Hoempapaaa Holladiejeej.
Als je de tekening uit de handleiding er bijpakt zul je zien dat jou tekening precies hetzelfde is ... dus lijkt me goed he!
Binnenkort ga ik ook iets maken met een aantal rgb leds maar welke nog niet welke benadering ik het beste kan gebruiken.
De situatie is als volgt:
1 adapter van 220 naar 5V gelijkspanning.(deze word geschakeld met wandcontactdoos)
Dan 8 RGB ledjes (Common Cathode)(http://www.samenkopen.net/action_product/965623/676585)
De leds hoeven niet vaak van kleur te wisselen maar moeten gewoon met de hand af regelen zijn.
Nu wilde ik dus zowiezo alle leds parallel doen met een eigen weerstand.
Maar ik twijfel nu dus nog hoe ik het best de leds kan regelen.
drie potmeters als spanningsdelers.(energie verlies?)
drie potmeters in serie.(lastig in te regelen?)
AVR met PWM aansturen door tiptoetsen(Onnodig lastig, geen geheugen als de stroom eraf gaat?,knipperen?)
hardware PWM met potmeters(lastig?duur?knipperen?)
Andere opties?
Welke manier denken jullie dat het beste is.
De situatie is als volgt:
1 adapter van 220 naar 5V gelijkspanning.(deze word geschakeld met wandcontactdoos)
Dan 8 RGB ledjes (Common Cathode)(http://www.samenkopen.net/action_product/965623/676585)
De leds hoeven niet vaak van kleur te wisselen maar moeten gewoon met de hand af regelen zijn.
Nu wilde ik dus zowiezo alle leds parallel doen met een eigen weerstand.
Maar ik twijfel nu dus nog hoe ik het best de leds kan regelen.
drie potmeters als spanningsdelers.(energie verlies?)
drie potmeters in serie.(lastig in te regelen?)
AVR met PWM aansturen door tiptoetsen(Onnodig lastig, geen geheugen als de stroom eraf gaat?,knipperen?)
hardware PWM met potmeters(lastig?duur?knipperen?)
Andere opties?
Welke manier denken jullie dat het beste is.
11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant
PWM met de ne555, kost je 10€ aan onderdelen en verder geen gezeik
spanningsdeler is leuk tot een paar mA.
[ Voor 6% gewijzigd door _ferry_ op 29-01-2008 19:28 ]
[n00b alarm]GeeEs schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 08:55:
Ik zou gewoon eens kijken dus of je nog een oude serieelmuis hebt liggen waar je de kabel afknipt.. easy does it!
Seriele muis = check
Kabeltje doorknippen = check
Dat was inderdaad best easy.
Nu steken er 4 adertjes uit m'n muiskabel. Wit, blauw, geel en rood. Een van deze aders is een geschikte kandidaat om als RS232-RX in m'n Chromoflex te gaan. Een andere zou als RS232-GND gebruikt kunnen worden. Op dit moment heb ik geen flauw idee welke twee aders ik zou moeten gebruiken. Een behoorlijke google-zoektocht heeft me tot nu toe weinig bruikbaars opgeleverd.
Ik heb op dit moment twee opties. Dat is "trial and error / brute force" tot dat een combinatie blijkt te werken of een DB9 connector kopen en zelf 2 aders koppelen, maar da vind ik nou zonde van m'n oude muis.
Naast het seriele kabeltje, heb ik inmiddels ook een voedingskabel aangort geknipt op z'n macgyver's verbonden met de voeding. Ik heb er weinig vertrouwen in. Zou je eens kunnen kijken naar deze foto Zit er een kans in dat dit gaat werken? Thanks
[/n00b alarm]
Heb je nou 220v rechtstreeks op de chromoflex aangesloten?608 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 22:58:
[...]
[n00b alarm]
Seriele muis = check
Kabeltje doorknippen = check
Dat was inderdaad best easy.
Nu steken er 4 adertjes uit m'n muiskabel. Wit, blauw, geel en rood. Een van deze aders is een geschikte kandidaat om als RS232-RX in m'n Chromoflex te gaan. Een andere zou als RS232-GND gebruikt kunnen worden. Op dit moment heb ik geen flauw idee welke twee aders ik zou moeten gebruiken. Een behoorlijke google-zoektocht heeft me tot nu toe weinig bruikbaars opgeleverd.
Ik heb op dit moment twee opties. Dat is "trial and error / brute force" tot dat een combinatie blijkt te werken of een DB9 connector kopen en zelf 2 aders koppelen, maar da vind ik nou zonde van m'n oude muis.
Naast het seriele kabeltje, heb ik inmiddels ook een voedingskabel aangort geknipt op z'n macgyver's verbonden met de voeding. Ik heb er weinig vertrouwen in. Zou je eens kunnen kijken naar deze foto Zit er een kans in dat dit gaat werken? Thanks
[/n00b alarm]
Dat gaat volgens mij niet werken.
Heb je kans dat de hele chromoflex controller doorbrand.
Ik heb niet veel verstand van electronica (ben ict-er) dus als iemand het beter weet, moet je diegene aanhouden.
@608
In de chromoflex handleiding staat een plaatje en beschrijving van de pinnen die je moet gebruiken.
Bij mij waren dat het rode en blauwe draadje in de seriele kabel! (ik weet niet of dit standaard is)
Heb met de multimeter gewoon ff doorgemeten welk gaatje uit de stekker bij welk draadje hoorde.
Bij mij is dat:
rood: RS232-RX
blauw: RS232-GND
@ fonta: Volgens mij heeft hij de chromoflex gewoon op de voeding gelegd! en loopt de 12V lijn van de voeding naar de chromoflex!
In de chromoflex handleiding staat een plaatje en beschrijving van de pinnen die je moet gebruiken.
Bij mij waren dat het rode en blauwe draadje in de seriele kabel! (ik weet niet of dit standaard is)
Heb met de multimeter gewoon ff doorgemeten welk gaatje uit de stekker bij welk draadje hoorde.
Bij mij is dat:
@ fonta: Volgens mij heeft hij de chromoflex gewoon op de voeding gelegd! en loopt de 12V lijn van de voeding naar de chromoflex!
[ Voor 15% gewijzigd door GeeEs op 30-01-2008 08:50 ]
Dat zou ook kunnen, kan ik hier niet zo goed zien, ik neem nl me pc remote over vanaf me werk.GeeEs schreef op woensdag 30 januari 2008 @ 08:48:
@608
Bij mij is dat:
Idd GeeEes + Fonta. Die foto ligt de chromoflex op de voeding. Hier is een betere foto voor de geinteresseerde.
Ik ben net als Fonta een ICT'er en niet heel erg thuis in electronica, vandaar de "n00b alarm" in mijn eerste post. Waarschijnlijk stel ik vragen die voor veel mensen hier heel erg voor de handliggend zijn, maar ik doe m'n best voor zo ver mogelijk en vind 't allemaal toch wel interessant
Het idee van een moodlight-systeem aanschaffen/bouwen is enkele jaren geleden in m'n hoofd gekomen toen ik het voor het eerst zag in een soort lounge-cafe in Londen. Voor m'n eerste poging om zo'n systeem te bouwen heb ik een PIC controller gekocht. Low-level software implementatie had ik al volledig uitgewerkt. Uiteindelijk vanwege het electronica gedeelte is er nooit echt iets meer van gekomen.
Laatst kwam ik dit topic tegen, zag het boodschappenlijstje van Nipro (bedankt) en heb eigenlijk meteen exact die spullen gekocht. In de hoop dat het idd "Plug & Play" zou zijn, viel het me eigenlijk toch wel een beetje tegen toen ik de spullen uiteindelijk binnen had. Het knutsel-gehalte is me toch nog te hoog. M'n kennis van electronica gaat niet veel verder dan weten hoe een stekker in een stopcontact moet.
Toch is zo'n moodlight gewoon te gaaf en ben blij met m'n spullen en dit hobbie-knutsel-projectje. Ik kan misschien wel nog wat feedback gebruiken. Alvast m'n sorry voor de (waarschijnlijk) voor de handliggende vragen. Ik ben liever iets te voorzichtig met electronica.
--- [ edit] ---
Ik zou graag meteen al een hulplijn willen inschakelen. Ik zei dat ik min of meer teleurgesteld was toen ik de spullen binnenhad. Daarmee bedoel ik voornamelijk de voeding eigenlijk. Ik had een ander beeld in gedachte, (niet lachen) namelijk een kastje met snoer+stekker voor het stopcontact en een snoertje voor de Chromoflex.
In de praktijk is het dus een akelig metaal geval met de mogelijkheid om een snoer+stekker voor stocontact zelf er aan te knopen. Right... Dus ik pak een bestaande voedingskabel van een PC en knip deze door. Daar tref ik 3 aders aan. Dat komt overeen met de aansluitmogelijkheid op de voeding. Voor mij is dan de grote vraag, welke aders gaan waar in de voeding? Er is een L een N en een GRND. Blijkbaar is de GRND erg belangrijk. L of N verwisselen kan weinig kwaad.
Klein detail: Je suis kleurenblind, maar ik herken iig de blauwe ader, eentje die lijkt op bruin en eentje die gelukkig heel duidelijk 2 kleuren bevat. Zegmaar een reepje geel en een reepje groen.
Nah, m.b.v Google ben ik een PDFje tegengekomen, waar ze duidelijk maakte dat mijn geel met groene ader de GRND is, de blauwe is N en de ... bruin(?) is L.
Poll: Blaast deze jongen zijn vanavond voeding op ?
- Ja
- Nee
- Misschien
Ik ben net als Fonta een ICT'er en niet heel erg thuis in electronica, vandaar de "n00b alarm" in mijn eerste post. Waarschijnlijk stel ik vragen die voor veel mensen hier heel erg voor de handliggend zijn, maar ik doe m'n best voor zo ver mogelijk en vind 't allemaal toch wel interessant
Het idee van een moodlight-systeem aanschaffen/bouwen is enkele jaren geleden in m'n hoofd gekomen toen ik het voor het eerst zag in een soort lounge-cafe in Londen. Voor m'n eerste poging om zo'n systeem te bouwen heb ik een PIC controller gekocht. Low-level software implementatie had ik al volledig uitgewerkt. Uiteindelijk vanwege het electronica gedeelte is er nooit echt iets meer van gekomen.
Laatst kwam ik dit topic tegen, zag het boodschappenlijstje van Nipro (bedankt) en heb eigenlijk meteen exact die spullen gekocht. In de hoop dat het idd "Plug & Play" zou zijn, viel het me eigenlijk toch wel een beetje tegen toen ik de spullen uiteindelijk binnen had. Het knutsel-gehalte is me toch nog te hoog. M'n kennis van electronica gaat niet veel verder dan weten hoe een stekker in een stopcontact moet.
Toch is zo'n moodlight gewoon te gaaf en ben blij met m'n spullen en dit hobbie-knutsel-projectje. Ik kan misschien wel nog wat feedback gebruiken. Alvast m'n sorry voor de (waarschijnlijk) voor de handliggende vragen. Ik ben liever iets te voorzichtig met electronica.
--- [ edit] ---
Ik zou graag meteen al een hulplijn willen inschakelen. Ik zei dat ik min of meer teleurgesteld was toen ik de spullen binnenhad. Daarmee bedoel ik voornamelijk de voeding eigenlijk. Ik had een ander beeld in gedachte, (niet lachen) namelijk een kastje met snoer+stekker voor het stopcontact en een snoertje voor de Chromoflex.
In de praktijk is het dus een akelig metaal geval met de mogelijkheid om een snoer+stekker voor stocontact zelf er aan te knopen. Right... Dus ik pak een bestaande voedingskabel van een PC en knip deze door. Daar tref ik 3 aders aan. Dat komt overeen met de aansluitmogelijkheid op de voeding. Voor mij is dan de grote vraag, welke aders gaan waar in de voeding? Er is een L een N en een GRND. Blijkbaar is de GRND erg belangrijk. L of N verwisselen kan weinig kwaad.
Klein detail: Je suis kleurenblind, maar ik herken iig de blauwe ader, eentje die lijkt op bruin en eentje die gelukkig heel duidelijk 2 kleuren bevat. Zegmaar een reepje geel en een reepje groen.
Poll: Blaast deze jongen zijn vanavond voeding op ?
- Ja
- Nee
- Misschien
[ Voor 29% gewijzigd door 608 op 31-01-2008 20:23 ]
volgens mij ga je dan op deze manier niet je voeding opblazen en zijn de draden goed aangesloten.
Jah, zo zit het goed. (welliswaar rood en zwart qua kleur omgedraaid, maar dat maakt voor de werking niets uit.)
Qua seriele kabel moet je even meten welke 2 draadjes er in verbinding staan met respectievelijk pin 3 en pin 5. Die moet je namelijk hebben. Als het goed is is pin 5 GND en pin 3 de data. Het beste kun je dan ook nog even een draadbruggetje tussen de GND van de seriele kabel maken naar de GND van de voeding toe.
Qua seriele kabel moet je even meten welke 2 draadjes er in verbinding staan met respectievelijk pin 3 en pin 5. Die moet je namelijk hebben. Als het goed is is pin 5 GND en pin 3 de data. Het beste kun je dan ook nog even een draadbruggetje tussen de GND van de seriele kabel maken naar de GND van de voeding toe.
@_ferry_
heb jij nog ideeen voor het project wat ik wil gaan doen?
welke ledjes ik het beste kan gebruiken voor de strip in de vloer en welke voor de koof aan de muur?
en hoe zou ik deze moeten schakelen.
ik wil net als 608 gebruik gaan maken van de chromoflex.
Mijn post was donderdag 24 januari 2008 15:03
Ledjes ga ik hoogstwaarschijnlijk via www.samenkopen.net kopen
heb jij nog ideeen voor het project wat ik wil gaan doen?
welke ledjes ik het beste kan gebruiken voor de strip in de vloer en welke voor de koof aan de muur?
en hoe zou ik deze moeten schakelen.
ik wil net als 608 gebruik gaan maken van de chromoflex.
Mijn post was donderdag 24 januari 2008 15:03
Ledjes ga ik hoogstwaarschijnlijk via www.samenkopen.net kopen
[ Voor 17% gewijzigd door Fonta op 31-01-2008 22:29 ]
Bedankt voor de feedback.
Ik heb inmiddels een standaard 3meter lange telefoonsnoer (4 aders) gereedgemaakt voor tussen de Chromoflex en een LED strip. De "R, G, B en ALL" kanalen komen prima overeen. (Check, double check.) Enige twijfel is dat de aders van zo'n telefoondraad een tikkie smal lijken. Is zo'n draad wel geschikt?
Aangezien ik geen fancy apperatuur heb om die draadjes door te meten van de seriele kabel, heb ik dan toch maar een losse db9-plug op de kop getikt en zal binnenkort de draden aan de 3 en 5 solderen.
Volgende stap is om die 4 drukknoppen aan te sluiten. Ik vind EURO 2,5 per stuk best wel prijzig. Voor die prijs heb ik ze zien liggen in een winkeltje. Bij Conrad hebben ze zo'n beetje een oneindig groot assortiment aan drukknoppen. Wat wordt aangeraden? Zoiets als dit:
Drukknop R13-40A-05 zw
Bestnr.: 701057 - 89
vanaf 0,44 EUR
Type Uitvoering Toets
R13-40A-05 uit/(aan) zwart
(sorry, op 'n een of andere manier lijkt het te werken als ik een directe link leg naar dit product op de Conrad site. )
Heeft iemand trouwens al ervaring met het gebruik van IR op de Chromoflex? Volgens de handleiding werkt het volgens een Philips standaard. Stomme vraag weer misschien, maar wat nu als je er een Philips TV langs hebt staan en je zit zenders te zappen, gaat de Chromoflex dan mee doen?
Ik heb inmiddels een standaard 3meter lange telefoonsnoer (4 aders) gereedgemaakt voor tussen de Chromoflex en een LED strip. De "R, G, B en ALL" kanalen komen prima overeen. (Check, double check.) Enige twijfel is dat de aders van zo'n telefoondraad een tikkie smal lijken. Is zo'n draad wel geschikt?
Aangezien ik geen fancy apperatuur heb om die draadjes door te meten van de seriele kabel, heb ik dan toch maar een losse db9-plug op de kop getikt en zal binnenkort de draden aan de 3 en 5 solderen.
Volgende stap is om die 4 drukknoppen aan te sluiten. Ik vind EURO 2,5 per stuk best wel prijzig. Voor die prijs heb ik ze zien liggen in een winkeltje. Bij Conrad hebben ze zo'n beetje een oneindig groot assortiment aan drukknoppen. Wat wordt aangeraden? Zoiets als dit:
Drukknop R13-40A-05 zw
Bestnr.: 701057 - 89
vanaf 0,44 EUR
Type Uitvoering Toets
R13-40A-05 uit/(aan) zwart
(sorry, op 'n een of andere manier lijkt het te werken als ik een directe link leg naar dit product op de Conrad site. )
Heeft iemand trouwens al ervaring met het gebruik van IR op de Chromoflex? Volgens de handleiding werkt het volgens een Philips standaard. Stomme vraag weer misschien, maar wat nu als je er een Philips TV langs hebt staan en je zit zenders te zappen, gaat de Chromoflex dan mee doen?
[ Voor 22% gewijzigd door 608 op 31-01-2008 23:21 ]
Telefoon snoer is inderdaad een tikje dun maar uit eigen ervaring kan ik zeggen dat ze 3 of 4 ledstrips wel kunnen hebben eventueel zou je UTP kabel kunnen gebruiken hier over kan zon 36 watt ( volgens de van specificatie van Cat 5e) dit zijn ongeveer 10 hyperflux strips . als je 1 ader paar per kleur neemt + 1 paar voor de comon zou je niet al te veel problemen moeten krijgen?608 schreef op donderdag 31 januari 2008 @ 23:15:
Bedankt voor de feedback.
Het is zelfs zo dat de philips tv's een bepaalde standaard codering van hun IR singaal gebruiken die ook voor andere merken werkt[...]
voor zo ver ik weet zijn de gebruikte knoppen de knoppen die normaal voor de menu's gebruikt worden. dat ga ik voor je op zoeken want als het goed is heb ik vanmiddag een Choromoflex met afstand bediening dus dan zal ik even voor je kijken.
Edit:
de knoppen van de chromoflex afstandbieding zijn die van de pijl toetsen van ene normale afstandbediening dus dat stoort vermoedelijk niet op de tv
[ Voor 4% gewijzigd door AJK op 01-02-2008 19:57 . Reden: aanvulling ]
Ik heb deze RGD-leds nu net binnen:
http://www.samenkopen.net/action_product/965623/905813
Vind de menging alleen erg tegenvallen. Neem je rgb-leds en dan zie je nog drie apparte kleurtjes op het opervlak waar je op schijnt (ook op een afstandje).
Heb er nu een gewoon stukje printerpapier om gedaan en dat werkt wel, maar houd natuurlijk veel licht tegen.
Iemand nog goede iedeen om het wat meer te mengen/diffuus te maken?
Het gaat om losse ledjes geen strips.
http://www.samenkopen.net/action_product/965623/905813
Vind de menging alleen erg tegenvallen. Neem je rgb-leds en dan zie je nog drie apparte kleurtjes op het opervlak waar je op schijnt (ook op een afstandje).
Heb er nu een gewoon stukje printerpapier om gedaan en dat werkt wel, maar houd natuurlijk veel licht tegen.
Iemand nog goede iedeen om het wat meer te mengen/diffuus te maken?
Het gaat om losse ledjes geen strips.
11.635 Wp Solar edge. 7kW Lucht-water, 5kW Daikin Lucht-Lucht, lucht WTW, VW Passat GTE, Home Assistant
vandaag besteld om een beetje te gaan prutsen:
12 rgb superflux leds common anode:
http://www.budgetronics.e...Super-Flux--N_art_75.html
en de algemeen bekende chromoflex controller.
hoe kan ik deze leds het beste gaan aansluiten?
Ik heb om te testen hier een 19V 4A laptop adapter liggen die ik wil gaan gebruiken.
12 rgb superflux leds common anode:
http://www.budgetronics.e...Super-Flux--N_art_75.html
en de algemeen bekende chromoflex controller.
hoe kan ik deze leds het beste gaan aansluiten?
Ik heb om te testen hier een 19V 4A laptop adapter liggen die ik wil gaan gebruiken.
En dan kom ik ook maar eens dit topic binnenwandelen.
Ik heb op mijn slaapkamer een aantal gaten om spotjes in te doen maar deze zijn al maanden leeg. Mede door een andere kamerindeling wil ik hier toch eens wat verlichting in stoppen en nu leek mij een aantal RGB spotjes wel leuk.
Helaas is dit een behoorlijk duur grapje (paar honderd euro voor 4 a 5 spotjes) dus zoek ik iets anders.
Een manier is natuurlijk om een spot armatuur te nemen en hier zelf wat leds in te bouwen maar ik heb geen idee hoe dit eruit gaat zien en of het een beetje werkt.
Probleem is dat ik er ook gewoon wit licht mee wil hebben, is dit eigenlijk een beetje mogelijk met RGB leds?
Ik heb op mijn slaapkamer een aantal gaten om spotjes in te doen maar deze zijn al maanden leeg. Mede door een andere kamerindeling wil ik hier toch eens wat verlichting in stoppen en nu leek mij een aantal RGB spotjes wel leuk.
Helaas is dit een behoorlijk duur grapje (paar honderd euro voor 4 a 5 spotjes) dus zoek ik iets anders.
Een manier is natuurlijk om een spot armatuur te nemen en hier zelf wat leds in te bouwen maar ik heb geen idee hoe dit eruit gaat zien en of het een beetje werkt.
Probleem is dat ik er ook gewoon wit licht mee wil hebben, is dit eigenlijk een beetje mogelijk met RGB leds?
met 1w high power leds gaat dit volgens mij best wel werken, met rgb leds krijg je volgens mij nooit echt een supermooie witte kleur.Pieroman schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 17:33:
En dan kom ik ook maar eens dit topic binnenwandelen.
Dan zou ik het dus al moeten combineren, witte leds voor normale verlichting en RGB leds voor als ik een kleurtje wil?Fonta schreef op woensdag 06 februari 2008 @ 18:07:
[...]
met 1w high power leds gaat dit volgens mij best wel werken, met rgb leds krijg je volgens mij nooit echt een supermooie witte kleur.
Ja, volgens mij is dat wel het beste maar je zou deze kunnen proberen:Pieroman schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 17:34:
[...]
Dan zou ik het dus al moeten combineren, witte leds voor normale verlichting en RGB leds voor als ik een kleurtje wil?
http://www.samenkopen.net/action_product/965623/561921
misschien dat je met de juiste waardes een mooi wit licht krijgt.
Heel wat gelezen over de chromoflex maar dat ben ik zeer zeker niet tegen gekomen.michaelhu schreef op donderdag 07 februari 2008 @ 20:36:
kan de Chromoflex RGB controller ook muziek gestuurd werken , zodat ze knipperen op de beat?
Het is wel mogelijk om de chromoflex controller met je pc te besturen dus als je beetje kan programmeren, veel suc6!
Daarvoor kan je denk ik het beste contact opnemen met de makers van de chromoflex.michaelhu schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 15:22:
Met welke programmeertaal kan je de chromoflex RGB controller programmeren?
of is dat gemakkelijk?
In hun handleiding staat dat ze je daar graag mee helpen.
Na enkele maanden eindelijk klaar:

Het heeft even geduurd (verhuizingen e.d.), maar ik ben erg enthousiast erover! Alleen de groene kleur is een beetje overheersend itt de rest.*
Via de seriele poort kan ik gewoon de kleur opgeven. Heb nu al een colorpicker gemaakt, een 'color fader' en zojuist een knipper effect. Handig voor als er nieuwe emails zijn
. - Allemaal met PHP trouwens. Nu nog de tijd vinden om de 3 anderen te maken...
Verder wil ik nog steeds kijken of de 433mhz ontvanger/zender gaat werken met deze combinatie... Ik heb zo m'n twijfels, maar het zou natuurlijk perfect zijn als alleen de voedingskabel nodig is.
* In die pic was 'ie groen hoor, zo erg is het ook niet

Het heeft even geduurd (verhuizingen e.d.), maar ik ben erg enthousiast erover! Alleen de groene kleur is een beetje overheersend itt de rest.*
Via de seriele poort kan ik gewoon de kleur opgeven. Heb nu al een colorpicker gemaakt, een 'color fader' en zojuist een knipper effect. Handig voor als er nieuwe emails zijn
Verder wil ik nog steeds kijken of de 433mhz ontvanger/zender gaat werken met deze combinatie... Ik heb zo m'n twijfels, maar het zou natuurlijk perfect zijn als alleen de voedingskabel nodig is.
[ Voor 5% gewijzigd door Sponge op 09-02-2008 17:20 ]
Jeej, ik ben ook klaar met m'n 1e projectje 
ik heb 11 hyperflux rgb LEDs paralellel aan een chromoflex controller hangen.
Heb als voeding een laptop geschakelde voeding gebruikt dis 19.2 volt geeft.
toch raar dat de ledjes het blijven doen? of niet?
en owjah met de plugin voor winamp gaat het ook nog op de maat van de muziek
morgen krijg ik denk ik m'n plcc6 smd ledjes binnen die ik wel serieel kan schakelen en waar ik dus veeeeel meer op een strip kan gaan zetten (mijn uiteindelijke opzet van 240 LED's verdeeld over 24 meter.)
Vanavond zal ik even kijken of ik tijd heb om een filmpje te uploaden en de winamp + plugin voor de muziek gestuurde chrmoflex online te zetten, want ik denk dat er wel meer mensen hiernaar benieuwd zijn
ik heb 11 hyperflux rgb LEDs paralellel aan een chromoflex controller hangen.
Heb als voeding een laptop geschakelde voeding gebruikt dis 19.2 volt geeft.
toch raar dat de ledjes het blijven doen? of niet?
en owjah met de plugin voor winamp gaat het ook nog op de maat van de muziek
morgen krijg ik denk ik m'n plcc6 smd ledjes binnen die ik wel serieel kan schakelen en waar ik dus veeeeel meer op een strip kan gaan zetten (mijn uiteindelijke opzet van 240 LED's verdeeld over 24 meter.)
Vanavond zal ik even kijken of ik tijd heb om een filmpje te uploaden en de winamp + plugin voor de muziek gestuurde chrmoflex online te zetten, want ik denk dat er wel meer mensen hiernaar benieuwd zijn
mooi gedaan hoorSponge schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 17:19:
[afbeelding]
Via de seriele poort kan ik gewoon de kleur opgeven. Heb nu al een colorpicker gemaakt, een 'color fader' en zojuist een knipper effect. Handig voor als er nieuwe emails zijn. - Allemaal met PHP trouwens. Nu nog de tijd vinden om de 3 anderen te maken...
zou je misschien kunnen uitleggen hoe je dat precies hebt gedaan met php? Wil zelf ook al wat langer zoiets maken, webbased. Alleen kom er maar niet uit hoe dat ik precies de seriele poort moet besturen
Dat lijkt mij ook wel leuk om te weten, vooral omdat ik in me volgende huis al het licht wil gaan aansturen doormiddel van een webpagina die ik dan met me pda of gewoon op me pc kan bekijkenAlm4riC schreef op maandag 11 februari 2008 @ 14:17:
[...]
mooi gedaan hoor![]()
zou je misschien kunnen uitleggen hoe je dat precies hebt gedaan met php? Wil zelf ook al wat langer zoiets maken, webbased. Alleen kom er maar niet uit hoe dat ik precies de seriele poort moet besturen
Ik heb dit topic al een tijdje gevold en wil dit eigenlijk ook op mijn kamer invoeren. Nu zit ik met een aantal vragen. Mijn bedoeling is om de strips achter mijn bank te leggen en deze dus tussen de bank en de muur naar boven te laten schijnen.
Voor zover ik weet heb ik voldoende aan het volgende winkelmandje,
* 12V 5A power supply
* RGB Flux LED strips (27 Flux LEDs) of kan ik beter kiezen voor RGB hyperflux LED strip 36 LEDs?
* CONTROLLER RGB CHROMOFLEX
Nu waren mijn vragen
1) zijn deze ledjes sterk genoeg om een muur fatsoenlijk te belichten
2) Hoeveel van deze strips heb ik ongeveer nodig voor een meter of 3
* 12V 5A power supply
* RGB Flux LED strips (27 Flux LEDs) of kan ik beter kiezen voor RGB hyperflux LED strip 36 LEDs?
Nu waren mijn vragen
[ Voor 5% gewijzigd door Kootstra op 12-02-2008 22:53 ]
Ik heb gisteren een 5-tal smd ledjes op 10cm afstand onderling van elkaar op een strip gesoldeerd, was een priegelwerkje maar is wel geluktKootstra schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 19:23:
Ik heb dit topic al een tijdje gevold en wil dit eigenlijk ook op mijn kamer invoeren. Nu zit ik met een aantal vragen. Mijn bedoeling is om de strips achter mijn bank te leggen en deze dus tussen de bank en de muur naar boven te laten schijnen.
* 12V 5A power supply
Nu waren mijn vragen
Deze ledjes gaven een heleboel meer licht dan de hyperflux ledjes die ik eerder gesoldeerd had.
Maar dat kan ook komen doordat ik een verkeerde weerstand er tussen had zitten.
iig wat ik nu gezien heb, zou ik voor smd rgb strips gaan, of deze zelf maken.
Hier zou je dus beter mee aan de slag kunnen gaan wat mij betrefd
wel moet ik zeggen dat ik geen ervaring heb met de kant en klare rgb hyperflux strips, het zou zomaar kunnen zijn dat deze net zo vel zijn.
Die 12v 5A voeding is volgens mij overkill
Zou je misschien ook een foto van die opstelling kunnen maken zodat ik een voorbeeld heb 

Niet van mijzelf maar van andere fok gebruiker

Wat ik mij eigenlijk dus afvraag zijn deze de ledjes van de laatste foto sterk genoeg om achter een bed vandaan genoeg licht te produceren? Zodat je een soortgelijk licht heb als bij de eerste maar dan iets minder vel?

Niet van mijzelf maar van andere fok gebruiker

Wat ik mij eigenlijk dus afvraag zijn deze de ledjes van de laatste foto sterk genoeg om achter een bed vandaan genoeg licht te produceren? Zodat je een soortgelijk licht heb als bij de eerste maar dan iets minder vel?
[ Voor 92% gewijzigd door Kootstra op 13-02-2008 13:47 ]
zoals beloofd hier een paar filmpjes van de strip die ik gemaakt heb.
Helaas niet van de eerste strip met de hyperflux ledjes maar van de 2e die ik gemaakt heb met rgb smd plcc6 leds.
http://www.youtube.com/watch?v=TN_TpPJ9VxU
http://www.youtube.com/watch?v=pW9MY9PyXfQ
http://www.youtube.com/watch?v=AMHp56zoeTM
en nu wil ik de chromoflex controller doormiddel van een webpagina gaan besturen...
wie helpt mij hier bij? het opzetten van een webserver die ondersteuning heeft voor php ed is geen probleem. ook heb ik veel programmeer kennis wat betrefd html. Php lukt me weer net niet helemaal
Helaas niet van de eerste strip met de hyperflux ledjes maar van de 2e die ik gemaakt heb met rgb smd plcc6 leds.
en nu wil ik de chromoflex controller doormiddel van een webpagina gaan besturen...
wie helpt mij hier bij? het opzetten van een webserver die ondersteuning heeft voor php ed is geen probleem. ook heb ik veel programmeer kennis wat betrefd html. Php lukt me weer net niet helemaal
[ Voor 46% gewijzigd door Fonta op 15-02-2008 13:52 ]
Ik heb inmiddels ook mooie kleuren uit m'n ledstrips kunnen laten komen via de Chromoflex. Nogmaals bedankt voor de mensen die in dit topic zo actief met dit spul. Ik ben er erg blij mee
Pics en vids komen vast nog wel, zodra ik alles wat beter heb kunnen afwerken. Een van de volgende stappen is kijken of ik zelf met software de chromoflex kan aansturen en dan kijken of het bijvoorbeeld ook webbased kan.
@Fonta, met HTML kun je vast wel een leuke gui maken, maar je hebt een interface nodig om de chromoflex aan te kunnen spreken. Dat lukt je ook niet met PHP.
Ik dacht aan het volgende. (please correct me if I'm wrong).
Eerste stap is een kleine interface te schrijven in C++. Hiermee kun je rechtstreeks data op je Seriele poort gooien. Hier is een PDFje met wat informatie over deze communicatie.
[http://www.xeroflex.com/Usp3_com.pdf]
Als je dit eenmaal voor elkaar hebt, is de volgende stap eenvoudig. Je zorgt er voor dat je een extern TXT of XML bestandje hebt waarin je kleuren-sequences (aka programmes) kunt definieren. Je kunt XML file maken met bijvoorbeeld dit soort data:
<ITEM>
<StartColor RED="#FF", GREEN="#00", BLUE="#33"/>
<StopColor RED="#FF", GREEN="#00", BLUE="#33"/>
<Duration>3000</Duration>
</ITEM>
<ITEM>
<StopColor RED="#00", GREEN="#FF", BLUE="#33"/>
<Duration>300</Duration>
</ITEM>
<ITEM>
<StartColor RED="#00", GREEN="#FF", BLUE="#33"/>
<StopColor RED="#FF", GREEN="#00", BLUE="#FF"/>
<Duration>300</Duration>
</ITEM>
Het C++ tooltje doet niets anders dan continu kijken of de XML bestand bestaat (of recentelijk gewijzigd is). Doorloopt het programma en vertelt telkens de chromoflex welke kleur het moet weergeven.
Je kunt dan zeer eenvoudig (webbased) met PHP telkens dat XML bestandje updaten. Dus met PHP maakje een handige interface om programmas te maken. En met 'n druk op de knop kan je de XML file op je webserver updaten. Het C++ tooltje detecteert de XML gewijzigd is en gaat vrolijk verder met het nieuwe programma.
.. misschien niet ideaal, maar het is wel een oplossing om het "webbased aan te sturen".
@Fonta, met HTML kun je vast wel een leuke gui maken, maar je hebt een interface nodig om de chromoflex aan te kunnen spreken. Dat lukt je ook niet met PHP.
Eerste stap is een kleine interface te schrijven in C++. Hiermee kun je rechtstreeks data op je Seriele poort gooien. Hier is een PDFje met wat informatie over deze communicatie.
Als je dit eenmaal voor elkaar hebt, is de volgende stap eenvoudig. Je zorgt er voor dat je een extern TXT of XML bestandje hebt waarin je kleuren-sequences (aka programmes) kunt definieren. Je kunt XML file maken met bijvoorbeeld dit soort data:
<ITEM>
</ITEM>
<ITEM>
<Duration>300</Duration>
</ITEM>
<ITEM>
<Duration>300</Duration>
</ITEM>
Het C++ tooltje doet niets anders dan continu kijken of de XML bestand bestaat (of recentelijk gewijzigd is). Doorloopt het programma en vertelt telkens de chromoflex welke kleur het moet weergeven.
Je kunt dan zeer eenvoudig (webbased) met PHP telkens dat XML bestandje updaten. Dus met PHP maakje een handige interface om programmas te maken. En met 'n druk op de knop kan je de XML file op je webserver updaten. Het C++ tooltje detecteert de XML gewijzigd is en gaat vrolijk verder met het nieuwe programma.
.. misschien niet ideaal, maar het is wel een oplossing om het "webbased aan te sturen".
[ Voor 104% gewijzigd door 608 op 15-02-2008 20:42 ]
even een foto van mijn slaapkamer posten
nu al 5 maanden in gebruik

het is ook rgb maar ik ben gewoon te lui om nog een foto te nemen.
what do you think ? sexy éh
nu al 5 maanden in gebruik

het is ook rgb maar ik ben gewoon te lui om nog een foto te nemen.
what do you think ? sexy éh
[ Voor 5% gewijzigd door Quantom op 29-02-2008 22:17 ]
whaaajohhhh dat gaat mij never nooit niet lukken608 schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 20:20:
Ik heb inmiddels ook mooie kleuren uit m'n ledstrips kunnen laten komen via de Chromoflex. Nogmaals bedankt voor de mensen die in dit topic zo actief met dit spul. Ik ben er erg blij meePics en vids komen vast nog wel, zodra ik alles wat beter heb kunnen afwerken. Een van de volgende stappen is kijken of ik zelf met software de chromoflex kan aansturen en dan kijken of het bijvoorbeeld ook webbased kan.
<ITEM>
</ITEM>
<ITEM>
<Duration>300</Duration>
</ITEM>
<ITEM>
<Duration>300</Duration>
</ITEM>
Misschien dat Sponge zijn source vrij wil geven?

Ik heb geen serieele poort in me pc,
Maar als ik een usb kabel en een serieele kabel doorknip en met elkaar verbind, werkt het dan ook?
Maar als ik een usb kabel en een serieele kabel doorknip en met elkaar verbind, werkt het dan ook?
Das helaas nie zo simpelmichaelhu schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 20:37:
High Powered Madness
Als je er bijvoorbeeld een FTDI chip tussen zet wel jamichaelhu schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 20:37:
[edit]
Dan heb je toch nog geen serieële poort? Of bedoel je een PCI kaartje met COM poort (RS232) erop?dalus schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 20:43:
[...]
Das helaas nie zo simpelBeste kun je een pci kaartje met parport kopen.
[ Voor 29% gewijzigd door Atmoz op 17-02-2008 11:17 ]
Gisteravond moest en zou ik weten hoe ik dit voor elkaar kreeg, nu heb ik een heel simpel programma in visual basic 6 geschreven dat met behulp van argumenten de parallele poort kan besturen.Fonta schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 13:49:
zoals beloofd hier een paar filmpjes van de strip die ik gemaakt heb.
Het gebruikt de php functie exec,
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd"> <html> <head> <title>Exec</title> </head> <body> <?php $number = "0"; // Het nummer van de datalijn die je aan wil zetten. /* //1 = 1 //2 = 2 //3 = 4 //4 = 8 //5 = 16 //6 = 32 //7 = 64 //8 = 128 //Wil je alle lijnen aan zetten gebruik dan 255. */ $path = "\"C:\Documents and Settings\Eric\Bureaublad\Project1.exe\" ".$number.""; exec($path); ?> </body> </html> |
Je kunt nu nog maar 1 argument tegelijk gebruiken, maar je kan natuurlijk ook alle argumenten aan elkaar plakken en deze in vb6 splitsen tot meerdere argumenten.
de bestanden kun je hier downloaden, alleen nog ff zelf het php bestand maken.
en de 2 dll bestanden in je windows/system map zetten.
hoop dat jullie dr wat aan hebben.
zonet een apache servertje opgezet met php.
Dit werkt volledig naar behoren.
test.php aangemaakt en de bovenstaande source erin geplakt.
ook de 2 dll's in de system en system 32 directory gezet.
pad aangepast naar waar project1.exe staat.
als ik de php pagina oproep in mijn browser blijf hij laden laden laden laden laden.
wanneer ik het pad expres verkeerd zet laadt hij de pagina wel en in de source staat dan geen php meer en is dus netjes verwerkt.
als ik project1.exe rechtreeks opstart krijg ik een vb runtime 13 error?
en dan komt er nog eens bij dat ik mijn chromoflex controller zoals volgens mij iedereen die zo'n ding heeft, op de com poort heb aangesloten.
Owja, nog iets anders, op dit moment vind ik dat het groen op de strip die ik heb gemaakt heel erg overheerst, is hier nog wat aan te doen?
als ik de php pagina oproep in mijn browser blijf hij laden laden laden laden laden.
wanneer ik het pad expres verkeerd zet laadt hij de pagina wel en in de source staat dan geen php meer en is dus netjes verwerkt.
en dan komt er nog eens bij dat ik mijn chromoflex controller zoals volgens mij iedereen die zo'n ding heeft, op de com poort heb aangesloten.
Owja, nog iets anders, op dit moment vind ik dat het groen op de strip die ik heb gemaakt heel erg overheerst, is hier nog wat aan te doen?
[ Voor 9% gewijzigd door Fonta op 17-02-2008 17:24 ]
hmm, raar hier doet hij het wel gewoon. Dit was tevens ook niet bedoeld voor de com poort maar voor de parallele poort. Misschien dat het niet werkt omdat ik http://www.driverlinx.com/DownLoad/DlPortIO.htm van te voren al heb geinstalleerd? De lange laadtijd duidt erop dat het programma niet goed kan worden aangeroepen. (dit gebeurt tevens wanneer je geen numeriek getal invoert.Fonta schreef op zondag 17 februari 2008 @ 17:18:
zonet een apache servertje opgezet met php.
Het project1.exe is ook simpel gemaakt om alleen te werken wanneer je een command argument meegeeft.
Ik hoop dat het alsnog gaat werken.
net geprobeert dat progje te downloaden en installeren maar krijg de melding dat het incompatible is met mijn vista 64 bit 
op deze manier gaat het dus zo te zien niet werken
op deze manier gaat het dus zo te zien niet werken
Ik heb afgelopen vrijdag een Arduino-bordje in elkaar gebakken en nou lijkt een moodlight mij ook wel een leuk projectje. Op zich heb ik genoeg programmeer-ervaring om de kleuren te laten verlopen, echter is de lichtsterkte van mijn gePWMde led's allesbehalve lineair
Ik gebruik om te testen felle 5mm led's en heb ze zowel direct aan de uitgang van de AVR als via een transistor (BC547) gehad. Iemand enig idee wat hier de oorzaak van is en hoe het op te lossen is?
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Verschillende kleuren hebben verschillende lichtsterktes, je zal dus de felste leds moeten dimmen.Demoniac schreef op maandag 18 februari 2008 @ 20:51:
Ik heb afgelopen vrijdag een Arduino-bordje in elkaar gebakken en nou lijkt een moodlight mij ook wel een leuk projectje. Op zich heb ik genoeg programmeer-ervaring om de kleuren te laten verlopen, echter is de lichtsterkte van mijn gePWMde led's allesbehalve lineairIk gebruik om te testen felle 5mm led's en heb ze zowel direct aan de uitgang van de AVR als via een transistor (BC547) gehad. Iemand enig idee wat hier de oorzaak van is en hoe het op te lossen is?
Ik heb een mail naar bathelme gestuurd (de fab van de chromoflex) met de vraag of zij een kant en klare oplossing hebben voor het besturen van de chromoflex via een webbrowser.
Is er eigenlijk een plugin voor winamp die de chromoflex kan aansturen?
Heb wat gevonden, ff prutsen om het werkend te krijgen
[ Voor 32% gewijzigd door chromeeh op 19-02-2008 15:10 ]
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Dat snap ik ja, maar dat is vooralsnog niet echt het probleem. Ik gebruik om te testen namelijk 3 LED's van dezelfde kleur. (had ff geen verschillende kleuren tot mijn beschikking)Fonta schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 13:09:
[...]
Verschillende kleuren hebben verschillende lichtsterktes, je zal dus de felste leds moeten dimmen.
Waar ik tegenaan loop, is dat de felheid van de LED niet recht evenredig is aan de waarde die ik naar de PWM-pin schrijf. Tussen 128 of 255 zie ik bijna geen verschil, zeg maar.
Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done
Ik loop ook al enige tijd met het idee van de colorpicker. Komen bij jou de kleuren ook precies overeen met de colorpicker? Dit omdat de LED's volgens mij niet lineair zijn en bepaalde waarden dus niet zomaar overeenkomen met de RGB-waarde van de colorpicker.Sponge schreef op zaterdag 09 februari 2008 @ 17:19:
[afbeelding]
Via de seriele poort kan ik gewoon de kleur opgeven. Heb nu al een colorpicker gemaakt, een 'color fader' en zojuist een knipper effect. Handig voor als er nieuwe emails zijn. - Allemaal met PHP trouwens. Nu nog de tijd vinden om de 3 anderen te maken...
Hmmm, dus eigenlijk gewoon wat hier boven staat.
Als jij het zelfde gevonden hebt als mij is het idd een ontzettend gepruts. Desalniettemin ben ik best te spreken over de werking er van. ook het zelf er aan afstellen is na wat prutsen te doen. Effect Thunder doet het hier redelijk goed maar das echt afhankelijk van de soort muziek (metal doet ie het goed voor rustige rock is fire beter)chromeeh schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 14:55:
Is er eigenlijk een plugin voor winamp die de chromoflex kan aansturen?
voor de liefhebber: de plug-in voor winamp
overigens zal ik nog wel een goed filmpje posten van mijn setup (15 hyperflux strips + 5smd strips totaal 684 leds)
tot die tijd: klik (brak filmpje met zon vol op het raam rechts)
[ Voor 0% gewijzigd door AJK op 19-02-2008 21:29 . Reden: idd .nl ]
De link zal vast wel .nl moeten zijnAJK schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 18:07:
[...]
Als jij het zelfde gevonden hebt als mij is het idd een ontzettend gepruts. Desalniettemin ben ik best te spreken over de werking er van. ook het zelf er aan afstellen is na wat prutsen te doen. Effect Thunder doet het hier redelijk goed maar das echt afhankelijk van de soort muziek (metal doet ie het goed voor rustige rock is fire beter)
voor de liefhebber: de plug-in voor winamp
overigens zal ik nog wel een goed filmpje posten van mijn setup (15 hyperflux strips + 5smd strips totaal 684 leds)
tot die tijd: klik (brak filmpje met zon vol op het raam rechts)
http://anthonykok.nl/rgbled_winamp.zip
en hoe kan je die plugin een beetje afstellen?
inderdaad .nlFonta schreef op dinsdag 19 februari 2008 @ 20:34:
[...]
De link zal vast wel .nl moeten zijn
http://anthonykok.nl/rgbled_winamp.zip
en hoe kan je die plugin een beetje afstellen?
bij configure plug-in uiteraard daar kun je de gevolig heid van huidige "programa's" instellen. zelf heb ik ook geprobeerd om een programa te configureren voor de plug in maar helemaal het gewenste resultaat is dat niet. imo werkt het nogal vaag alhoewel de structuur opzich wel zou moeten werken (balkjes bewegen) blijven de leds bij mn eigen programa meestal uit terwijl ze bij de standaard dingen wel werken
Nee ik had een andere gevonden, echter heeft m'n pc wat problemen met de com poort, ik zal er morgen eens verder naar kijken....
"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."
Ik had ook een andere winamp plugin gevonden maar die kon je niet configureren.
Hoe ik deze kan configureren snap ik niet helemaal, als ik een effect toe wil voegen is de lijst leeg?
Hoe ik deze kan configureren snap ik niet helemaal, als ik een effect toe wil voegen is de lijst leeg?
Die moet je dus zelf toevoegen door op add te drukken en dan te achter halen wat wat is (een beteej uitleg vind je overigens in de bijgesloten .txtFonta schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 08:50:
Ik had ook een andere winamp plugin gevonden maar die kon je niet configureren.
overigens heb ik een 3 tal filmpjes van de sound control op mn site gegooit (anders wordt het hier zo'n zooi)
Zover was ik ook maar die visualisatie doet het bij mij lijkt het wel gewoon niet...AJK schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 20:02:
[...]
Die moet je dus zelf toevoegen door op add te drukken en dan te achter halen wat wat is (een beteej uitleg vind je overigens in de bijgesloten .txt![]()
overigens heb ik een 3 tal filmpjes van de sound control op mn site gegooit (anders wordt het hier zo'n zooi)
als ik hem start begint er sowieso al niks te knipperen. en ook als ik dan die add knop gebruik om effecten toe te voegen is het lijstje leeg??
Heb je uberhaubt voor geprogrameerde effecten staan? Zo niet copieer alle files even goed naar je winamp map.Fonta schreef op woensdag 20 februari 2008 @ 22:32:
[...]
Zover was ik ook maar die visualisatie doet het bij mij lijkt het wel gewoon niet...
als ik hem start begint er sowieso al niks te knipperen. en ook als ik dan die add knop gebruik om effecten toe te voegen is het lijstje leeg??![]()
Aan zetten is sowiesow een beetje omslachtig: Je moet beginnen met winamp starten (en je chomoflex aan) met de muziek gestopt. Vervolgens ga je naar prefeneces-->configure plug-in daar kies je je programa, dat configure venster klik je weg. Daara en je klikt op start (visualisation), als het goed is verschijnt er nu op je plek van je visualisatie een wit vlak. druk nu op play en het begint...
Ik heb echt alles gekopieerd naar de winamp map, 100% zeker, dat aanzetten kan ik nu niet testen, zit nu op me werk ;pAJK schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 08:31:
[...]
Heb je uberhaubt voor geprogrameerde effecten staan? Zo niet copieer alle files even goed naar je winamp map.
Aan zetten is sowiesow een beetje omslachtig: Je moet beginnen met winamp starten (en je chomoflex aan) met de muziek gestopt. Vervolgens ga je naar prefeneces-->configure plug-in daar kies je je programa, dat configure venster klik je weg. Daara en je klikt op start (visualisation), als het goed is verschijnt er nu op je plek van je visualisatie een wit vlak. druk nu op play en het begint...
ga ik vanavond om half 6 meteen proberen --zie onder--. Dat wiite vlak krijg ik wel trouwens.
Zou jij anders een zipje kunnen maken van je volledige winamp directory?
Ik heb trouwens ook geprobeert om winamp op een andere lokatie neer te zetten zodat er geen vreemde tekens in de map structuur zou staan.
Zonet dus getest, werkt ook niet, witte vlakje krijg ik maar blijft dan ook wit.
[ Voor 4% gewijzigd door Fonta op 21-02-2008 17:53 ]
nice
ik sta momenteel stil
voor op het moment om de grote hoeveelheid ledjes te gaan bestellen maar zie een beetje op tegen de grote hoeveelheid werk
sow ff kicken 
Ik heb in de tussentijd niet stil gezeten.
Sinds gisteren heb ik het voor elkaar dat ik mijn chromoflex controller kan besturen doormiddel van een webpagina
ten eerste heb ik vb scriptjes geschreven die de juiste commando naar de seriele poort toe sturen.
daarna heb ik een pagina gemaakt die de exe filetjes aanroept.
vb-script:
En dit is het stukje php om het exe filetje uit te voeren:
nog een stukje interresant leesvoer:
http://www.domoticaforum.eu/topic.asp?TOPIC_ID=749
Ik heb in de tussentijd niet stil gezeten.
Sinds gisteren heb ik het voor elkaar dat ik mijn chromoflex controller kan besturen doormiddel van een webpagina
ten eerste heb ik vb scriptjes geschreven die de juiste commando naar de seriele poort toe sturen.
daarna heb ik een pagina gemaakt die de exe filetjes aanroept.
vb-script:
Visual Basic .NET:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
| ' As it's coded right now the code will start scene 2 defined on the Chromoflex. 'Dim buffer() As Byte = New Byte() {202, 0, 0, 0, 0, 2, 126, 18, 1, 149, 136} Dim buffer2() As Byte = New Byte() {202, 0, 0, 0, 0, 0, 254, 140, 240} 'To start one of the 8 scenes on the Chromoflex send one of these commands: '202, 0, 0, 0, 0, 3, 125, 21, 0, 200, 37, 25 (start scene1 saved on the CF) '202, 0, 0, 0, 0, 3, 125, 21, 0, 203, 1, 36, 89 (start scene2 saved on the CF) '202, 0, 0, 0, 0, 3, 125, 21, 0, 206, 39, 153 (start scene3 saved on the CF) '202, 0, 0, 0, 0, 3, 125, 21, 0, 209, 239, 216 (start scene4 saved on the CF) '202, 0, 0, 0, 0, 3, 125, 21, 0, 212, 236, 24 (start scene5 saved on the CF) '202, 0, 0, 0, 0, 3, 125, 21, 0, 215, 237, 88 (start scene6 saved on the CF) '202, 0, 0, 0, 0, 3, 125, 21, 0, 218, 40, 153 (start scene7 saved on the CF) '202, 0, 0, 0, 0, 3, 125, 21, 0, 221, 234, 216 (start scene8 saved on the CF) 'You can also set your own color without using one of the 8 scenes saved on the Chromoflex. 'for your color to be maintained you need to send the following two commands: '202, 0, 0, 0, 0, 2, 126, 18, 1, 149, 136 (this initiates the 'custom mode') '202, 0, 0, 0, 0, 5, 126, 4, 0, 0, 134, 100, 14, 178 (this is my custom blue color) 'After setting your own color, you can't start one of the 8 scenes on the Chromoflex anymore. 'To be able to do that again you must first send a 'reset command'. This is the reset command: '202, 0, 0, 0, 0, 0, 254, 140, 240 Using com1 As IO.Ports.SerialPort = _ My.Computer.Ports.OpenSerialPort("COM2") 'com1.Write(buffer, 0, buffer.Length) com1.Write(buffer2, 0, buffer2.Length) com1.Close() End Using |
En dit is het stukje php om het exe filetje uit te voeren:
PHP:
1
| exec("C:\chromo\Reset.exe"); |
nog een stukje interresant leesvoer:
http://www.domoticaforum.eu/topic.asp?TOPIC_ID=749
Van de week tijdens de adsl storing mijn moodlight maar eens zo goed als af gemaakt 
Bouwtijd van bijna 2 jaar, niet slecht toch
Nu alleen nog 5 boutjes inkorten en dan nog "wat" programmeer werk doen.
Bouwtijd van bijna 2 jaar, niet slecht toch
Nu alleen nog 5 boutjes inkorten en dan nog "wat" programmeer werk doen.
Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
Sorry dat ik in val, heb geen tijd om alles te lezen (verhuizen en verbouwen).
Ga ik wel doen, want dit vind ik interessant.
Ik heb al verschillende RGB strips op internet gevonden, waaronder de goedkoopste van €24,95 per 1 m.
Maar ik wil ook een eigen moodlight balk maken voor mijn nieuwe appartement.
Voordelen is dat het goedkoper kan en meer mogelijkheden heeft bijv. lengte, en leuker
ben meer een doe-het-zelfer
Mijn idee was om een Chromoflex controller en voeding te kopen en de strips te maken.
Totaal gaat het om een 6mtr. strips
Ik heb al een adresje waar ik RGB leds kan kopen.
De vraag: hoe koppel ik de leds aan de controller?
En hoe maak ik de strips?
Alvast bedankt voor een reactie
Ik heb al verschillende RGB strips op internet gevonden, waaronder de goedkoopste van €24,95 per 1 m.
Voordelen is dat het goedkoper kan en meer mogelijkheden heeft bijv. lengte, en leuker
Mijn idee was om een Chromoflex controller en voeding te kopen en de strips te maken.
Totaal gaat het om een 6mtr. strips
Leeg
waar heb je die strips gevonden? en wat voor strips zijn het?BlackiE1982 schreef op zondag 09 maart 2008 @ 23:09:
Sorry dat ik in val, heb geen tijd om alles te lezen (verhuizen en verbouwen).
Voordelen is dat het goedkoper kan en meer mogelijkheden heeft bijv. lengte, en leukerben meer een doe-het-zelfer
![]()
Totaal gaat het om een 6mtr. strips![]()
/me doet van alles: werken, bieren, BBQ-en, Pizza bakken en zwemmen
Gevonden op www.ledverkoop.nl:-Jaap-io schreef op maandag 10 maart 2008 @ 09:35:
[...]
waar heb je die strips gevonden? en wat voor strips zijn het?
RGB strip 100cm of 42cm
Leeg
Ik heb alles al doorgelezen en ben het een en ander wat duidelijker geworden.
Het worden 5mm RGB CC 20mA leds. (2,2V/4,5V/4,5V)
120 stuks op elk een afstand van 5cm, liefst in serie. Kan dat?
Wat voor voeding moet ik hiervoor toepassen?
Ben een noob
Het worden 5mm RGB CC 20mA leds. (2,2V/4,5V/4,5V)
120 stuks op elk een afstand van 5cm, liefst in serie. Kan dat?
Wat voor voeding moet ik hiervoor toepassen?
Ben een noob

[ Voor 31% gewijzigd door BlackiE1982 op 12-03-2008 00:17 ]
Leeg
als je alles in serie wil zetten dan zou je 120*4,5V= 540V nodig hebben haha.
waar haal je trouwens die 4,5V vandaan? De ledjes die ik heb zijn plcc6 smd rgb leds en daar is rood 1,8V G en B 3,8V.
rgb leds met 4 pootjes kan je trouwens niet serieel schakelen. daarom heb ik dan ook plcc6 smd leds, zo heeft elk ledje wat in de behuizing zit zijn eigen + en - aan de plus kant van de eerste led van de serie schakeling verbind je de pootjes door met elkaar om zo een common + te creeren.
als je bijv op 24v wilt werken en je leds zijn 4,5 volt kan je er (24 / 4,5 =) 5 leds in serie schakelen je houdt dan van de 24v een bepaalde hoeveelheid V over, dit moet de voorschakelweerstand tot zich nemen. 5*4,5=22,5V 24-22,5=1,5V Wat voor weerstand je hiervoor moet gebruiken kan je bereken op http://led.linear1.org/led.wiz
Voor de rood zal je een grotere weerstand moeten gebruiken.
waar haal je trouwens die 4,5V vandaan? De ledjes die ik heb zijn plcc6 smd rgb leds en daar is rood 1,8V G en B 3,8V.
rgb leds met 4 pootjes kan je trouwens niet serieel schakelen. daarom heb ik dan ook plcc6 smd leds, zo heeft elk ledje wat in de behuizing zit zijn eigen + en - aan de plus kant van de eerste led van de serie schakeling verbind je de pootjes door met elkaar om zo een common + te creeren.
als je bijv op 24v wilt werken en je leds zijn 4,5 volt kan je er (24 / 4,5 =) 5 leds in serie schakelen je houdt dan van de 24v een bepaalde hoeveelheid V over, dit moet de voorschakelweerstand tot zich nemen. 5*4,5=22,5V 24-22,5=1,5V Wat voor weerstand je hiervoor moet gebruiken kan je bereken op http://led.linear1.org/led.wiz
Bedankt voor de info!Fonta schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 08:36:
De leds had ik hier gevonden.
Waar kan ik dan die plcc6 smd leds kopen? Want world-led.com hebben ze niet en via google kom ik alleen op samenkopen.net. Heb ik verder dan nog iets nodig???
Heb thuis een CAT5e kabel (100m) liggen. Voeding en controller (chromoflex) ga ik bestellen.
Leeg
die plcc6 ledjes kan je idd via samenkopen.net kopen of op www.leds-buy.nl (http://www.leds-buy.nl/fu...n-plcc-smd-led-p-660.html)
op www.budgetronics.com hebben ze ook redelijk goedkope leds
Als ik straks me 240 of emer leds ga bestellen doe ik dat zeker via samenkopen.net.
op www.budgetronics.com hebben ze ook redelijk goedkope leds
Als ik straks me 240 of emer leds ga bestellen doe ik dat zeker via samenkopen.net.
Verwijderd
Hey mensen,
Ik volg dit topic al een poosje.. RGB Moodlights pwnen.. Een aantal jaar terug ben ik al eens begonnen met het eea in een verlaagd plafond in te bouwen, heel veel werk en nooit afgemaakt.. best wel jammer.. Maar ja, toen wist ik nog minder van electronica dan nu :-)
Laatst dan via samenkopen.net een Arduino
kitje besteld; er ging een wereld voor mij open! Via een andere actie ledstrips besteld.. Alles aan elkaar geknoopt, lcd + serial backpack er op geplakt via wulfden.org (voor een habbekrats door de lage dollarkoers! w00t!).. Poosje lekker aan het solderen geweest en nu heb ik een eerste proto :-)
Een beetje donker, maar dat heb je wel eens.. Elke Ikea lamp heeft 1 ledstrip, oftewel 27 ledjes.. In het totaal stuur ik dus 6 kanaaltjes aan, 2 x RGB zeg maar..

De software voor deze interface is ondertussen al weer een beetje verouderd..

Plannen voor nu:
- Nieuwe mold maken die recht is
- Frame er omheen maken + gelamineerd papier er voor plakken zodat het echt lijkt..
- Software afmaken
- Probleem oplossen met voltage drop over UTP kabel heen
vet irri.. 12v in, 10,5 volt uit..
Plannen voor later:
- Koppelen met andere systemen zoals X10, etc.. Meer home-automation :-)
- Muxjes koppelen aan de knopjes zodat ik niet zoveel draadjes daaraan kwijt ben..
Hier zijn ook nog wat pics:
http://picasaweb.google.c...ryout?authkey=W1uw3ZxOyxI
Ik volg dit topic al een poosje.. RGB Moodlights pwnen.. Een aantal jaar terug ben ik al eens begonnen met het eea in een verlaagd plafond in te bouwen, heel veel werk en nooit afgemaakt.. best wel jammer.. Maar ja, toen wist ik nog minder van electronica dan nu :-)
Laatst dan via samenkopen.net een Arduino

Een beetje donker, maar dat heb je wel eens.. Elke Ikea lamp heeft 1 ledstrip, oftewel 27 ledjes.. In het totaal stuur ik dus 6 kanaaltjes aan, 2 x RGB zeg maar..
De software voor deze interface is ondertussen al weer een beetje verouderd..
Plannen voor nu:
- Nieuwe mold maken die recht is
- Frame er omheen maken + gelamineerd papier er voor plakken zodat het echt lijkt..
- Software afmaken
- Probleem oplossen met voltage drop over UTP kabel heen
Plannen voor later:
- Koppelen met andere systemen zoals X10, etc.. Meer home-automation :-)
- Muxjes koppelen aan de knopjes zodat ik niet zoveel draadjes daaraan kwijt ben..
Hier zijn ook nog wat pics:
http://picasaweb.google.c...ryout?authkey=W1uw3ZxOyxI
Inderdaad.....
En hoe bereken je de benodigde ampere van de voeding?Fonta schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 08:36:
Wat is trouwens beter een gevlochten UTP of een massieve UTP?
Wat is eigenlijk een goede h.o.h. (hart-op-hart) afstand voor de smd leds?
Weer een hoop vragen
Leeg
Inderdaad weer een hoop vragenBlackiE1982 schreef op woensdag 12 maart 2008 @ 15:29:
[...]
Inderdaad.....![]()
[...]
En hoe bereken je de benodigde ampere van de voeding?
Wat is trouwens beter een gevlochten UTP of een massieve UTP?![]()
Wat is eigenlijk een goede h.o.h. (hart-op-hart) afstand voor de smd leds?
Weer een hoop vragen
het amperage berekenen je door het aantal seriele schakelingen keer het amperage van 1 led te doen.
bijvoorbeeld:
60 leds
20mA per led / 3,8V voor blauw
24v
24 / 3,8 = 6,... leds per seriele schakeling.
60 leds / 6 leds = 10 serie schakelingen
10 * 20mA = 200mA = 0,2A
ik denk dat een massieve utp kabel makkelijker solderen is maar verder denk ik niet dat het wat uitmaakt.
een goede afstand is moeilijk te bepalen. led strips hebben meestal een afstand van 3 cm.
mijn eigen gemaakte strip van 1 meter heeft een afstand van 10 cm tussen de leds.
daarmee heb ik op 20 cm afstand een mooi egaal licht.
Het hangt dus helemaal af van wat je er mee wil doen.
Voor een ieder die geinterreseert is:
Ik ben van plan om LED-strips te gaan importeren uit china.
deze strips gaan mij 20usd per meter kosten.
het gaat hier dan om flexibel smd rgb led strip.
Hier komen natuurlijk nog de import kosten, shipping kosten en belasting overheen.
De uiteindelijke prijs per meter durf ik dan ook niet te zeggen.
de strips worden geleverd op een reel van 5 meter.
Als iemand interesse heeft kan hij mij bereiken op de adressen in mijn profiel.
zeker weten interesse, je hebt mail.
Ik had nog een vraag. Een jaar of twee geleden heb ik via ia.net of sk.net een IR-ontvanger gekocht voor op mijn pc. Deze is via USB aan te sluiten op de pc. Is het mogelijk deze ontvanger om te bouwen oid zodat hij aangesloten kan worden op de Chromoflex? Zou leuk zijn, word dat ding tenminste ook nog een keer gebruikt.
Verder zag ik dat je met de Chromoflex veel kleuren kunt maken. Nu is het de bedoeling dat het straks in mijn huis langs het plafond komt. Kan een RGB strip ook 'warm white' licht geven zodat je het als vervanger van gewone verlichting kunt gebruiken?
Ik had nog een vraag. Een jaar of twee geleden heb ik via ia.net of sk.net een IR-ontvanger gekocht voor op mijn pc. Deze is via USB aan te sluiten op de pc. Is het mogelijk deze ontvanger om te bouwen oid zodat hij aangesloten kan worden op de Chromoflex? Zou leuk zijn, word dat ding tenminste ook nog een keer gebruikt.
Verder zag ik dat je met de Chromoflex veel kleuren kunt maken. Nu is het de bedoeling dat het straks in mijn huis langs het plafond komt. Kan een RGB strip ook 'warm white' licht geven zodat je het als vervanger van gewone verlichting kunt gebruiken?
Hallo medeTweakers
Ik ben van plan van mijn een RGB modlight te maken.
Na het al een hele lange poos gevolgt te hebben kan ik het niet laten er zelf een begginen te maken.
Nu heb ik een site waar dat alles op staat behalve de onderdelen die nodig zijn!
http://home.versatel.nl/edithenwilliam/william/rgbled.htm
en dit is de eerste keer dat ik een keer zo iets ga maken.
en nu heb ik in school mij wat bezig gehouden met aan de hand van de schemas een onderdelen lijst te maken .
maar ik weet niet dat alles klopt wat dat ik als onderdeel heb geschreven
willen jullie eens nakijken of dat alles klopt?

Komt van de site van william
Dit zijn de onderdelen die ik denk dat hier in worden gebruikt.
Kloppen die?
Jp 1 (is dit een schakelaar of wat)
D1 1N4001
C1 100n
C2 100n
C3 470u
C5 100n
Ic1 7805T
R9 10k
Ic 2 PIC16F628
(voet voor de PIC)

Kloppen die?
R11 330(ik vrag me af 330 wat is dat ohm of Kohm)
LED9
C10 10u
C13 10u
C14 10u
IC3 max232
Dank bij voor baat
&
Groeten Stefferke
Ik ben van plan van mijn een RGB modlight te maken.
Na het al een hele lange poos gevolgt te hebben kan ik het niet laten er zelf een begginen te maken.
Nu heb ik een site waar dat alles op staat behalve de onderdelen die nodig zijn!
http://home.versatel.nl/edithenwilliam/william/rgbled.htm
en dit is de eerste keer dat ik een keer zo iets ga maken.
en nu heb ik in school mij wat bezig gehouden met aan de hand van de schemas een onderdelen lijst te maken .
maar ik weet niet dat alles klopt wat dat ik als onderdeel heb geschreven
willen jullie eens nakijken of dat alles klopt?

Kloppen die?
Jp 1 (is dit een schakelaar of wat)
D1 1N4001
C1 100n
C2 100n
C3 470u
C5 100n
Ic1 7805T
R9 10k
Ic 2 PIC16F628
(voet voor de PIC)

Kloppen die?
R11 330(ik vrag me af 330 wat is dat ohm of Kohm)
LED9
C10 10u
C13 10u
C14 10u
IC3 max232
Dank bij voor baat
&
Groeten Stefferke
stuur die mail nog maar een keer maar nu @fonta.nlJitzeB schreef op maandag 17 maart 2008 @ 20:29:
zeker weten interesse, je hebt mail.
zie net dat me mail adres niet zichtbaar is
ik heb met mij strip wel een soort wit kunnen maken maar wit wit is het niet, zit een blauwe gloed in. Misschien nog een beetje verder fine-tunen
Verwijderd
ik zie net dat mijn eigen topic gesloten is
maar analoog is toch goedkoper dan 100 euro
dus mijn enige vraag is nog
welk typenr led koop je , voor een felle uitstraling ?
want ze kosten van 4 tot 50 euro per stuk !
en ik heb er 3 nodig
heb zelfs al RGB luxeon led gezien voor 10 euro
das toch ideaal zou je denken!
maar analoog is toch goedkoper dan 100 euro
dus mijn enige vraag is nog
welk typenr led koop je , voor een felle uitstraling ?
want ze kosten van 4 tot 50 euro per stuk !
en ik heb er 3 nodig
heb zelfs al RGB luxeon led gezien voor 10 euro
das toch ideaal zou je denken!
Wat bedoel je precies met nog rapper te maken?Verwijderd schreef op zondag 23 maart 2008 @ 09:43:
http://nl.youtube.com/watch?v=73zsHDzUA_k
dat is nog rapper te maken
ervaring met high power leds heb ik niet dus welke je het beste kan kopen durf ik niet te zeggen, goed kijken naar het aantal lumen wil wel helpen bij de keuze denk ik.
Hey mensen ik volg dit topic ook al een poos en wilde het zelf ook eens proberen maar dan wel op die misschien niet al te makkelijke manier
Ik wilde een PIC16F628A gebruiken omdat ik daar veel over gelezen had.
Heb het volgende gemaakt en inelkaar zitten:
schema:

printje ff gemaakt op school:

En heb deze led erbij gehaald:

Dit is een 3w rgb led.
Nu heb ik ook deze pic controller besteld en in gebruik:
http://cgi.ebay.nl/Enhanc...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Maar nu snap ik dus niet goed hoe ik het moet aansturen..
De pic reageerd met het programma dus dat zit allemaal goed (rs232 kabel, com1)
Nu ben ik opzoek naar iemand die me kan helpen om die pic te programmeren.
Want heb het één en ander aangeprutst maar kom er niet meer uit
Het liefst wil ik van deze een moodlight maken. (en een handleiding erbij hoe en wat)
Wie wil mij helpen
Ik wilde een PIC16F628A gebruiken omdat ik daar veel over gelezen had.
Heb het volgende gemaakt en inelkaar zitten:
schema:
printje ff gemaakt op school:

En heb deze led erbij gehaald:

Dit is een 3w rgb led.
Nu heb ik ook deze pic controller besteld en in gebruik:
http://cgi.ebay.nl/Enhanc...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Maar nu snap ik dus niet goed hoe ik het moet aansturen..
De pic reageerd met het programma dus dat zit allemaal goed (rs232 kabel, com1)
Nu ben ik opzoek naar iemand die me kan helpen om die pic te programmeren.
Want heb het één en ander aangeprutst maar kom er niet meer uit
Het liefst wil ik van deze een moodlight maken. (en een handleiding erbij hoe en wat)
Wie wil mij helpen
Hmm, deze topic blijft ook maar (semi-)actief wezen hè?
Nou moet ik ook toegeven dat het een goed project is.
Ik had al langer het idee om wat met RGB leds te doen, en nu ben ik op het idee gekomen om een CaseMod te maken, met dit principe ingebouwd. Variabele belichting in je kast...
Het liefst wil ik dan 7 (R,G,B,R,G,B,UV) kanalen gebruiken, en niet 3 (R,G,B)
De UV voor mogelijk UV Reactief Perspex... Maar ik moet eerst nog ff kijken of dit wel uitvoerbaar is, en zo ja (denk 't wel) hoe ik dit dan ga aanpakken, en of ik het wel ga doen in de 1e plaats.
Ik heb overigens ook GEEN IDEE waar ik RGB leds zou moeten krijgen, en zo'n PIC.
En ik heb ook niet veel tot geen ervaring met electronica projecten... misschien moet ik het eerst wat simpeler proberen als PIC's.
Ik had al langer het idee om wat met RGB leds te doen, en nu ben ik op het idee gekomen om een CaseMod te maken, met dit principe ingebouwd. Variabele belichting in je kast...
De UV voor mogelijk UV Reactief Perspex... Maar ik moet eerst nog ff kijken of dit wel uitvoerbaar is, en zo ja (denk 't wel) hoe ik dit dan ga aanpakken, en of ik het wel ga doen in de 1e plaats.
Ik heb overigens ook GEEN IDEE waar ik RGB leds zou moeten krijgen, en zo'n PIC.
En ik heb ook niet veel tot geen ervaring met electronica projecten... misschien moet ik het eerst wat simpeler proberen als PIC's.
*Handtekening*
Spullen kan je in princiepe overal halen, internet, electronica winkels. Weet niet waar je vandaan komt?Roani52 schreef op zondag 20 april 2008 @ 11:58:
Hmm, deze topic blijft ook maar (semi-)actief wezen hè?
Spullen kan je inderdaad overal wel vandaan halen, ff googlen en je hebt binnen no-time een paar handen vol met shops.Kohen schreef op woensdag 07 mei 2008 @ 15:19:
[...]
Spullen kan je in princiepe overal halen, internet, electronica winkels. Weet niet waar je vandaan komt?
[spam]
[ Voor 14% gewijzigd door _ferry_ op 01-06-2008 14:28 . Reden: spammen doe je maar ergens anders ]
hallo, na dit topic gevold te hebben, waag ik me nu ook aan een een chromoflex met rgb strip.
Vandaag besteld en betaald dus kan niet wachten tot ik het thuis heb!
nu heb ik nog wel een vraagje. ik las al dat je een oude muiskabel op je pc kan gebruiken om de chromoflex te kunnen aansturen.
Ook zag ik dat er en winamp plugin is, dat je leds strip op de muziek laat gaan.
Mijn vraag is nu, of het ook mogelijk is, dat de chromoflex, reageerd op films.
dus wanneer je een film kijkt op je pc, dat ie zelf de kleuren naar je chromoflex uitzendt wat er op dat moment aan kleur te zien is in de film.
Dus zeg maar ambilight.... van die tv's van philips...
Vandaag besteld en betaald dus kan niet wachten tot ik het thuis heb!
nu heb ik nog wel een vraagje. ik las al dat je een oude muiskabel op je pc kan gebruiken om de chromoflex te kunnen aansturen.
Ook zag ik dat er en winamp plugin is, dat je leds strip op de muziek laat gaan.
Mijn vraag is nu, of het ook mogelijk is, dat de chromoflex, reageerd op films.
dus wanneer je een film kijkt op je pc, dat ie zelf de kleuren naar je chromoflex uitzendt wat er op dat moment aan kleur te zien is in de film.
Dus zeg maar ambilight.... van die tv's van philips...
welkom vwtune!
gefliciteerd met je aankoop
ik hoop dat je niet te veel voor de strips betaald hebt.
mag ik vragen waar je het besteld hebt?
de chromoflex laten reageren op films, is naar mijn weten (nog) niet mogelijk. Ik heb in ieder geval niet een progje hiervoor.
gefliciteerd met je aankoop
mag ik vragen waar je het besteld hebt?
de chromoflex laten reageren op films, is naar mijn weten (nog) niet mogelijk. Ik heb in ieder geval niet een progje hiervoor.
hey Fonta, ik ben dom geweest zag ik net... ik heb er namelijk 60 euro voor betaald, voor 1 meter.
bij jou is het 30 euro....
besteld bij: leds-buy.
Toch zou ik graag willen dat ie dat wel deed... is het wel mogelijk om iets te schrijven daarvoor?
bij jou is het 30 euro....
besteld bij: leds-buy.
Toch zou ik graag willen dat ie dat wel deed... is het wel mogelijk om iets te schrijven daarvoor?
dat scheelt je een hoop geld haha
maja iig, het is vast wel mogelijk om iets te schrijven wat het beel analyseert en dan doorstuurt naar de chromoflex. Kijk bijvoorbeeld eens naar bobolight. helaas heb je hier wel een andere controller voor nodig.
wordt moeilijk iig
maja iig, het is vast wel mogelijk om iets te schrijven wat het beel analyseert en dan doorstuurt naar de chromoflex. Kijk bijvoorbeeld eens naar bobolight. helaas heb je hier wel een andere controller voor nodig.
wordt moeilijk iig
Graag zou ik willen weten wat voor voeding en RGB controller ik bij deze RGB led strips moet kopen.
Deze led strip bevat (zie ook de plaatjes):
18x rode led
18x groene led
18x blauwe led
12x bruin-grijs-bruin-goud weerstand
6x oranje-blauw-bruin-goud weerstand

Op de strip staat zelf DC12V, maar ik neem aan dat ik meer moet weten voordat ik hier een voeding + RGB controller op ga aansluiten.
Zelf zat ik te denken aan de volgende RGB controller:
Controller RGB Chromoflex 3 X 2,5 A
of
Controller RGB Chromoflex 3 X 350 mA
Met de volgende voeding:
LED-CONVERTER UNIVERSAL
Ik wil graag 4 of 6 van deze strips aansluiten.
Wie kan me uitleggen hoe ik kan berekenen of het bovenstaande mogelijk is.
Alvast bedankt.
Deze led strip bevat (zie ook de plaatjes):
18x rode led
18x groene led
18x blauwe led
12x bruin-grijs-bruin-goud weerstand
6x oranje-blauw-bruin-goud weerstand
Op de strip staat zelf DC12V, maar ik neem aan dat ik meer moet weten voordat ik hier een voeding + RGB controller op ga aansluiten.
Zelf zat ik te denken aan de volgende RGB controller:
Controller RGB Chromoflex 3 X 2,5 A
of
Controller RGB Chromoflex 3 X 350 mA
Met de volgende voeding:
LED-CONVERTER UNIVERSAL
Ik wil graag 4 of 6 van deze strips aansluiten.
Wie kan me uitleggen hoe ik kan berekenen of het bovenstaande mogelijk is.
Alvast bedankt.
18 leds per strip * 6 strip = 104 leds / 3 = 35 schakelingen
35 * 20mA = 700mA
dus voor 1 kleur zou je 0,7A nodig hebben, dit keer 3 kleuren is 2.1A
je hebt dus een voeding nodig van 12VDC die 2,5A kan leveren.
35 * 20mA = 700mA
Thx Fonta....Fonta schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 12:52:
18 leds per strip * 6 strip = 104 leds / 3 = 35 schakelingen
35 * 20mA = 700mA
Het zal dus de Controller RGB Chromoflex 3 X 2,5 A moeten worden, maar is de voeding die ik wil niet voldoende.
kan je niet proberen om gewoon met een oude pc voeding te werken? Ik weet niet welke stroomsterkte hieruit komt maar dat kan je makkelijk nakijken.. En dan heb direct een cheapass oplossing. Lees dan juist de topic hierover eens ergens op GoT. Weet wel niet meer waar ma met search vind je hem wel
'Ours is the age which is proud of machines that think, and suspicious of men who try to' (H. Mumford Jones)
Hey Fonta, ik zou graag nog zo een led strip willen bestellen... bij jou....Fonta schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 15:48:
dat scheelt je een hoop geld haha
wordt moeilijk iig
Maar moet ik dan lang wachten voordat ik het heb?
Welke opties zijn er trouwens als mijn pc geen compoort heeft?
ik heb wel een oude muis kunnen scoren met een com aansluiting, maar zag gister tot mijn verbazing dat mijn desktop geen com poort heeft. alleen usb en printer poort.
moet ik dan een usb nqaar com convertor hebben of een convertor dat ik de printer poort kan gebruiken?
en welke kabels van de muiskable moet ik gebruiken naar de chromoflex toe? er zitten namelijk 5 kabeltjes in de kabel van de muis....
ik heb wel een oude muis kunnen scoren met een com aansluiting, maar zag gister tot mijn verbazing dat mijn desktop geen com poort heeft. alleen usb en printer poort.
moet ik dan een usb nqaar com convertor hebben of een convertor dat ik de printer poort kan gebruiken?
en welke kabels van de muiskable moet ik gebruiken naar de chromoflex toe? er zitten namelijk 5 kabeltjes in de kabel van de muis....
vwtune,
het hangt ervan af hoeveel meter je nodig hebt.
als je geen com poort hebt, zoals blijkt zijn er 2 mogelijkheden.
1. je gebruikt een usb naar compoort converter
2. je gebruikt de chromoflex controller stand alone
welke kabels je moet gebruiken van de muiskabel weet ik zo 123 niet, dat zal je moeten doormeten
Ik ga vanmiddag de sleutels ophalen van me nieuwe woning dus zal aankomende weken niet heel erg veel online zijn.
het hangt ervan af hoeveel meter je nodig hebt.
als je geen com poort hebt, zoals blijkt zijn er 2 mogelijkheden.
1. je gebruikt een usb naar compoort converter
2. je gebruikt de chromoflex controller stand alone
welke kabels je moet gebruiken van de muiskabel weet ik zo 123 niet, dat zal je moeten doormeten
Ik ga vanmiddag de sleutels ophalen van me nieuwe woning dus zal aankomende weken niet heel erg veel online zijn.
[ Voor 8% gewijzigd door _ferry_ op 01-06-2008 14:29 . Reden: spam ]
Heeft hier iemand nog een goed werkende plugin voor winamp voor de chromoflex?
Die hier een aantal pagina's terug op staat, werkt totaal niet... krijg alleen een wit scherm te zien
Die hier een aantal pagina's terug op staat, werkt totaal niet... krijg alleen een wit scherm te zien
Je bedoeld dat je bij visualitatie een wit scherm krijgt?vwtune schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 13:16:
Heeft hier iemand nog een goed werkende plugin voor winamp voor de chromoflex?
Dan lijkt het mij dat je een verkeerde com poort ingesteld hebt.
Doet me trouwens denken de andere (meer simpelere) plugin heet 3 standen, waarbij 1 het niet doet, als je dan bij selecteer plugin een andere "modus" kiest, doet hij het wel.
[ Voor 17% gewijzigd door Fonta op 29-05-2008 22:27 ]
Ik heb hem al werkend..
Dat witte scherm is normaal..
Het probleem is namelijk dat je winamp niet via de shortcut moet opstarten maar via het exe bestand in de winamp folder...
Beetje vreemd, maar dan doet ie het iig wel
Dat witte scherm is normaal..
Het probleem is namelijk dat je winamp niet via de shortcut moet opstarten maar via het exe bestand in de winamp folder...
Beetje vreemd, maar dan doet ie het iig wel
bij mij doet hij het ook via de snelkoppeling hoor, welke plugin heb je btw?
Check eens op je moederbord, waarschijnlijk zit er wel een header op (van die pinnetjes op een rij), voor een paar euro kun je dan wel een com-poortje kopen die achterin je kast past en op die header aangesloten kan worden.vwtune schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 10:14:
Welke opties zijn er trouwens als mijn pc geen compoort heeft?
Dit bedoel ik:

[ Voor 10% gewijzigd door CyBeRSPiN op 31-05-2008 22:56 ]
kan iemand een plugin/programma schrijven voor chromoflex dat als je een film of een foto bekijkt je led strips meekleuren met het filmpje/foto
zo een soort ambilight.
er zijn veel mensen naar zo iets opzoek
zo een soort ambilight.
Als ik het kon zou ik het allang gedaan hebbenmichaelhu schreef op maandag 02 juni 2008 @ 18:44:
kan iemand een plugin/programma schrijven voor chromoflex dat als je een film of een foto bekijkt je led strips meekleuren met het filmpje/foto
zo een soort ambilight.
Dit topic is gesloten.