[Firefox] Wat vinden we ervan? Deel IX Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 5.093 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Verwijderd schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 14:37:
Weet iemand hoe in je firefox (1.5) lokale bestanden via unc path (file://///server/share/bestand) kan aanroepen?

Ik blijf onderstaande melding krijgen :
Error: Access to 'file://///server/share/cr22669_2006.doc' from script denied
AFAIK hoor je maar 3 slashes te gebruiken, file:/// dus :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pasta schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 23:19:
[...]

AFAIK hoor je maar 3 slashes te gebruiken, file:/// dus :)
Hi

bedankt voor de reactie, echter helpt dit niet : onderstaand staat in de javascript window van ff 1.5
code:
1
2
3
4
Security Error: Content at http://  may not load or link to file:///server/share/cr22680_2006.doc.
Error: Access to 'file:///server/share/cr22680_2006.doc' from script denied
Source File: 
Line: 1

in de user.js staat dit om de beveiliging van de localfiles te omzeilen :

code:
1
2
3
4
5
user_pref("capability.policy.policynames", "localfilelinks");
user_pref("capability.policy.localfilelinks.sites", "http://webserver1");
user_pref("capability.policy.localfilelinks.sites", "http://webserver2");
user_pref("capability.policy.localfilelinks.sites", "http://webserver3");
user_pref("capability.policy.localfilelinks.checkloaduri.enabled", "allAccess");

Hierdoor werkt het als het bestand op de lokale disken staat wel.

Maar in FF 1.07 werkt dit wel, maar de oude werkte in 1.07 ook dus met 5 slashes.

Nog andere suggesties?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2006 08:54 . Reden: ff wat meer info toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:05
Ik laat s'nachts altijd me pc aan, en FF dus open, maar merkte dat op de site van Voetbal International hij dan s'nachts na 1 uur of paar uur vaak naar 100% verbruik loopt. Met moeite kan ik hem dan sluiten . Mag aannemen dat dit eerder aan slechte site ligt dan aan FF, nietwaar? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Electronical
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-11-2020
Goed nieuws voor de mensen die last ondervinden van het probleem dat Firefox 'vergeet' waar je was op de pagina als je navigeert met met de back-button of andere knoppen.

Er is een extensie die dit op kan lossen, naar het schijnt. Ik heb het zelf niet geprobeerd, want ik heb er zelf niet zo'n last van.

De extensie, die overigens Restore Scroll Position heet, is te vinden op http://www.gozer.org/mozilla/extensions/, of direct http://www.gozer.org/mozi...restorescrollposition.xpi

I do not fear computers, I fear the lack of them - Isaac Asimov
"With enough eyeballs, all bugs are shallow" - Eric Raymond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 19:14

Magic666

No one's neighbour!

eerste indruk van die extensie: werkt niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 16:55

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

hmmm gebruiken jullie dan geen session saver? die verbouwde versie (.2d dacht ik) heeft dat ook allemaal. Maar dan in 1 extensie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Magic666 schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 16:01:
Hij werkt hier wel. Je krijgt alleen eerst de pagina voor je neus en pas daarna gaat hij naar de vorige plek in die pagina.
Ik ga even verder testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magic666 schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 16:01:
Werkt gewoon hoor hier, altijd handig. Dit soort dingen moet er natuurlijk wel standaard in zitten, maar het is ook een bug AFAIK, dus zal wel gefixed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bbfreak
  • Laatst online: 18-07 10:58
FireFox 2 alpha: http://www.techcrunch.com...irefox-20-alpha-released/
Iemand al ervaringen mee?

Twitter @cmeerbeek / Halo Waypoint Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ik heb versie 1.6a1, de alpha versie van Firefox 1.6, die nog geneens final is.. Dus ze zijn al bezig met Firefox 2.0.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is een alpha, maar helaas nog steeds de table render bugs niet opgelost icm redraw ;( Opera 8 en 9 krijgen het goed voor elkaar, Safari krijgt het goed voor elkaar, en IE krijgt het goed voor elkaar.

Gecko is de enige lastpak hier. :(

http://www.mschopman.demon.nl/grid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Had laatst paar extensie's geupdate , waaronder adblock plus, en sindsdien is het geheugengebruik van FF hele tijd rond de 75mb. Kijk daar teken ik voor, dat is ok, 140mb niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten810
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 21:49
Zo te zien is het probleem met het onthouden van de positie op de pagina bij het gebruik van de back knop nog steeds niet opgelost |:( Gaat wel heel lang duren op deze manier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Het is ook een Alpha versie :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-09 01:13
Ik ben niet zo te spreken over "Places". Het is prima dat het er in zit, maar het blijkt dat bookmarks en history nu niet meer in een sidebar te openen zijn, en dat is wat mij betreft toch echt een nadeel. Nu zit je dus te schakelen tussen het places venster en je hoofdscherm ipv je history gewoon handig aan de zijkant in je hoofdscherm. Minpunt dus.

Wat mij nou gewoon zo ontzettend handig lijkt is de mogelijkheid om het zoekveld rechtsboven ook te gebruiken voor history en bookmarks. Of desnoods een tweede zoekveld. En waarbij de resultaten dan vervolgens ala spotlight in een soort dropdown verschijnen. Bied daarbij dan ook de mogelijkheid om op keywords/tags te zoeken en je hebt imo een perfect systeem.

Waar ik echter wel over te spreken ben is de snelheid. Deze build is _stukken_ vlotter voor mij. Niet qua rendering maar gewoon de feel van de interface.

Zou kunnen dat dat deels ook komt door het niet gebruiken van extensies, want al mijn extensies werken nog niet met deze build :P

[ Voor 22% gewijzigd door k7of9 op 21-03-2006 00:37 ]

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• --Christiaan--
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 12:11
Hij heet nu Bon Echo :P. Ik heb nog weinig nieuws gevonden eigenlijk.

Edit: De kruisjes zitten nu in elk tab apart.

[ Voor 27% gewijzigd door --Christiaan-- op 21-03-2006 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We know, het zou alleen jammer zijn als deze alpha de voorbode gaat worden voor wat komen gaat. De table redraw bugs daarvan zou structureel een andere oplossing voor worden geimplementeerd, en ik vermoed dat je dergelijke zaken toch in een vroege fase geimplementeerd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan ik dan ook de bestanden via netwerk weer benaderen in de firefox 2.0a?

In Firefox 1.07 werkte dat nog, totdat er de website's gespecificeerd moesten worden in de user.js toen werkte dit niet meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:46
Beste FireFox gebruikers. Ik heb sinds kort een probleem met de plaatjes op Got.

Afbeeldingslocatie: http://home.zonnet.nl/ystarreveld/plaatjesgot.GIF

Zoals te zien op het plaatje, staan de links naar de plaatjes er wel, maar worden ze niet automatisch weergegeven. Het is een beetje vervelend om alle linkjes aan te moeten klikken om het plaatje te openen.

Ik weet niet hoe het komt, of hoe ik het kan oplossen. Op mn andere pc met winxp 64bit pro heb ik er geen last van, en het is dezelfde versie.

Op deze pc draait winxp Home SP2.

iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Het is GEEN alphaversie. Er is nog geen alphaversie van Firefox 2.0 beschikbaar. Wat iedereen je ook verteld, het is er gewoonweg nog niet. Het is pas officieel op het moment dat Mozilla.org|com het meldt en niet eerder. Wat je hier draait is dus een nightly die over een weekje of wat de alpha kan gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doctormetal
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 02-09 23:13
Extra -> Opties -> Inhoud -> Afbeeldingen laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:46
doctormetal schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 20:27:
[...]

Extra -> Opties -> Inhoud -> Afbeeldingen laden.
_/-\o_ That's it babe _/-\o_ thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerosix21
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21-12-2023
Ik heb gezocht op het forum,google, en aan x aantal mensen gevraagd maar die wisten het antwoord niet..hopelijk kunnen jullie me wel verder helpen..

De situatie is als volgt:
In het bedrijf draait intranet, deze is in IE prima te bereiken via: http://intranet.. (Als voorbeeld)
Als ik dit zelfde geintje intyp in Firefox krijg ik de melding:
Dns lookup faild.

Heb zelf al de volgende oplossing geprobeerd:
* Aangezien er gewerkt word via een proxy, bij instellingen gezegd dat hier de proxy niet gebruikt voor moet worden, hier zit een nadeel aan namelijk:
Als ik intype Intranet werkt het wel, typ ik vervolgens het ip adres in dan werkt het niet.
* Host bestand aangepast van Windows

Het is natuurlijk handiger als ik het ip adres in kan typen omdat we ook gebruiken maken van meer diensten op het intranet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten810
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15-09 21:49
De officieele alpha release van Firefox is inmiddels wel uit. Zie http://www.mozilla.org/projects/bonecho/releases/2.0a1.html
Changelog is nog niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ik wacht wel tot de final in September, dat gedoe met Alpha's hoeft van mij niet. Tevens is er niks wat ik nu als ernstig tekort in 1.5 mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harm schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 20:18:
[...]

Het is GEEN alphaversie. Er is nog geen alphaversie van Firefox 2.0 beschikbaar. Wat iedereen je ook verteld, het is er gewoonweg nog niet. Het is pas officieel op het moment dat Mozilla.org|com het meldt en niet eerder. Wat je hier draait is dus een nightly die over een weekje of wat de alpha kan gaan worden.
... http://www.mozillazine.org/talkback.html?article=8146 (gewoon gelinkt vanaf frontpage mozilla.org)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2006 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijnve
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 09:14
Ik zit hier nu al een tijdje met FF 2.0a1 (bon echo???) rond te surfen en het werkt goed.
alleen als ik bij vieuw sidebar kijk staat er niets :-)

Mini-ITX GamePC: Core i5 3470 | 16GB DDR3 | GTX 970 4GB | Samsung 830 128GB | Dell u2711 (27", IPS,1440p), 2343BW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harm
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Anders vergelijk je even de datums... Het oorspronkelijke bericht is geplaatst op 20 maart, toen was er echt nog geen Bon Echo alphading beschikbaar. Dus wat ik post, klopt gewoon. Als jij nu beweert dat er wel een Firefox 2.0 alpha is, klopt dat ook :D .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-07 10:28

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Ik ben ook een verse FF gebruiker, werktgoed tot nu toe, maar mijn cursor knipper in FF zo vaag, heel snel of heel langzaam. Echt super irr want je ziet niet waar je cursor staat, vooral bij editten of spelfouten is dit gruwel...toch weer ie6? wand hier valt niet mee te werken.
programma's buiten FF om gaan goed.

Is er niemand die soortgelijke ervaring heeft? en dan vooral hoe kom je er van af.

versie 1.5 op XP-home met sp2 enzo

Ik heb het vooral heel erg hiet op got

[ Voor 6% gewijzigd door Pinin op 23-03-2006 17:42 ]

www.casarodriguillo.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Harm schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 21:13:
[...]

Anders vergelijk je even de datums... Het oorspronkelijke bericht is geplaatst op 20 maart, toen was er echt nog geen Bon Echo alphading beschikbaar. Dus wat ik post, klopt gewoon. Als jij nu beweert dat er wel een Firefox 2.0 alpha is, klopt dat ook :D .
jouw bericht was van 21 maart ;) maar nvm het is nu iig officieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
Er zit een klein foutje in de SP. De link IE TAB onder plugins bevat een "//http" teveel.

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Tranzy schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 23:21:
Er zit een klein foutje in de SP. De link IE TAB onder plugins bevat een "//http" teveel.
Ik denk eerder dat er een http:// teveel in stond, ipv een //http :9 (Gefixt dus)

Zullen we het voortaan trouwens over TS hebben ipv SP :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bon Echo geinstalleerd, gedeinstalleerd en vervolgens al m'n instellingen foetsie... wanneer ik ga zoeken in verkenner staan ze er nog wel, geez :( Stelletje grappenmakers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg een vraagje:

Misschien wel een domme vraag maar ik zie in de OP dit staan bij FAQ:

about:config
browser.tabs.showSingleWindowModePrefs --> True

Maar waar in godsnaam kan ik dit instellen of intypen?? Ik zoek mezelf klem zeg.

Alvast bedankt..

EDIT:

laat maar.... ik heb het al gewoon gevonden in opties.... ik zocht al te ver en te moeilijk.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2006 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Is er een optie om met een shortcut (in het Start Menu of Quick Launch of Desktop) een nieuwe tab in het meest recente window te openen in plaats van een nieuw window?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjmv
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09:47
Options -> tabs -> 'open links from other applications in' -> 'a new tab in the most recent window'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Da Devil schreef op zondag 26 maart 2006 @ 10:42:
Options -> tabs -> 'open links from other applications in' -> 'a new tab in the most recent window'
Dat werkt helaas wel voor 'other apps' maar niet voor Firefox zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-06 12:21
TheZeroorez schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 17:14:
[...]

Zullen we het voortaan trouwens over TS hebben ipv SP :+
Waarom ??... je snapt toch wat ik bedoel :+

Maar ik heb een klein probleempje met de bookmark manager. slepen is bij mij plots kopieren ? Dit is niet altijd zo geweest.

[ Voor 3% gewijzigd door Tranzy op 26-03-2006 20:32 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digital8
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-06 11:35
Weet iemand hoe ik Java werkend krijg met firefox op m'n labtop..?

bv. de site www.map24.com (die ik best vaak gebruik) werkt niet hij verwijst me dan naar de java web site om de plugin te installeeren wat ik ookgedaan heb, verrificatie op die website bevestigt dit alleen sites die gebruik maken van java blijven melden dat er geen java op m'n pc geinstalleerd is... :?

btw.
Op mijn andere pc (WinXP_64) waar Dear Park op draait werkt het ook niet.... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb
  • Laatst online: 15-07 11:08

vegterb

[ZzZ]Vighter

digital8 schreef op zondag 26 maart 2006 @ 21:19:
Weet iemand hoe ik Java werkend krijg met firefox op m'n labtop..?

bv. de site www.map24.com (die ik best vaak gebruik) werkt niet hij verwijst me dan naar de java web site om de plugin te installeeren wat ik ookgedaan heb, verrificatie op die website bevestigt dit alleen sites die gebruik maken van java blijven melden dat er geen java op m'n pc geinstalleerd is... :?

btw.
Op mijn andere pc (WinXP_64) waar Dear Park op draait werkt het ook niet.... :/
Bron: http://www.mozilla.org/support/firefox/faq

Is Firefox more secure than Internet Explorer?

Yes, Firefox and all other Mozilla-based products are more secure. Why? Here is a list of the most important reasons:

* It is not integrated with Windows, which helps prevent viruses and hackers from causing damage if they somehow manage to compromise Firefox.
* There is no support for VBScript and ActiveX, two technologies which are the reasons for many IE security holes.
* No spyware/adware software can automatically install in Firefox just by visiting a web site.
* Firefox doesn't use Microsoft's Java VM, which has a history of more flaws than other Java VMs.
* You have complete control over cookies.
Bron: http://www.mozilla.org/support/firefox/faq

How do I install Java?
Windows

On Windows, Firefox can be used with Sun's Java Runtime Environment (JRE). It can not be used with the Microsoft Java VM, as that can only be used with Internet Explorer. Versions of Sun's JRE older than 1.3.0_01 will not work.

It is possible to install JRE 1.4.2_01 from within Firefox, using XPInstall technology.

By far the easiest way to get Java working is to install Firefox with the Unofficial Installer, then install Java using XPInstall.

If you have already downloaded Firefox as a ZIP file, you can add the registry information that JRE 1.4.2 and later require by hand. To do this, save this registry file to your desktop, and double-click to import it. If you are asked if you want to add the information to the Windows registry, click Yes. After this is done, you can install JRE 1.4.2 if required, then restart Firefox and use Java.

If neither of the above solutions work, you can use JRE 1.4.1_05 until the issue you are having is resolved. JRE 1.4.1_05 does not require the information in the Windows registry that JRE 1.4.2 does.
Nu heb ik zelf al even gezocht naar de mogelijkheid, maar kan het niet vinden;
Ik wil 2 bladwijzerwerkbalkmappen, dus 2 van die rijen met links (waar je direct op kunt klikken), maar krijg het niet voor elkaar. Rechter muisknop 'aanpassen' heeft geen zin en ook via 'bladwijzers' of 'beeld' kan ik niets vinden. Heb vanalles geprobeerd! |:(

Iemand enig idee hoe die werkbalk op 2 regels te krijgen? Of een extra?

My Laptop Specificaties vs My Desktop Specificaties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19-08 22:42

Unverter

Rediscover the web!

vegterb schreef op maandag 27 maart 2006 @ 22:45:
Nu heb ik zelf al even gezocht naar de mogelijkheid, maar kan het niet vinden;
Ik wil 2 bladwijzerwerkbalkmappen, dus 2 van die rijen met links (waar je direct op kunt klikken), maar krijg het niet voor elkaar. Rechter muisknop 'aanpassen' heeft geen zin en ook via 'bladwijzers' of 'beeld' kan ik niets vinden. Heb vanalles geprobeerd! |:(

Iemand enig idee hoe die werkbalk op 2 regels te krijgen? Of een extra?
Zie http://kb.mozillazine.org/Multiple_row_bookmark_toolbar

Ik heb volgensmij ook wel eens extensies gezien die voor een extra bladwijzerwerkbalk zorgten, maar die kan ik zo niet direct terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

Gert-Paul schreef op maandag 27 maart 2006 @ 23:39:
[...]

Zie http://kb.mozillazine.org/Multiple_row_bookmark_toolbar

Ik heb volgensmij ook wel eens extensies gezien die voor een extra bladwijzerwerkbalk zorgten, maar die kan ik zo niet direct terugvinden.
Het enige probleem is dat ik geen 'userChrome.css' heb. Zal waarschijnlijk verdwenen zijn met de nieuwe versies. Extensie gevonden? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 19:04

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

vegterb schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 12:12:
[...]
Het enige probleem is dat ik geen 'userChrome.css' heb. Zal waarschijnlijk verdwenen zijn met de nieuwe versies. Extensie gevonden? :Y)
Het bestand userChrome.css is een optioneel bestand.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Laatst online: 10-09 16:06
Kennen jullie tab mix plus al? https://addons.mozilla.or...=1122&application=firefox

WOW die kan alles wat je wil. Echt ideaal!!

Helaas kan hij bij mij niet bij het opstarten gelijk alle tabs (startpages) fatsoenllijk laten zien. Ik krijg de tabs heel klein en onleesbaar. Klik ik er 1 weg dan zijn ze alleemaal ineeens goed???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb nu 'Bon Echo' een paar dagen draaien en het draait verrassend goed. Geheugen gebruik lijkt lager te zijn en websites laden veel sneller is mijn gevoel. Het is natuurlijk gewoon een Alpha versie, maar hij is voldoende om als standaard browser gebruikt te worden.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janspj
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-06 14:28
Ik gebruik Firefox al enigen tijd en zit met een probleem. Als ik op het Fok of Tweakers forum aan het surfen ben en ik klik op een topic, en ga dan terug. Dan gaat firefox weer helemaal naar boven. Waardoor ik dus het overzicht kwijt raak. Is daar wat aan te doen? In IE had ik dit namelijk nooit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Veel langlopende draadjes hebben een mooie startpost met oplossingen, en FAQ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15-09 17:01

TommyGun

Stik er maar in!

Echt vaag. Ineens de helft van mn favorieten weg. Bookmarks.html gechecked en ook daar maar de helft van mn favorieten. Cache al verwijderd en FireFox + computer opnieuw opgestart maar helaas. Was ineens nadat ik een pagina geopend kreeg van Mozilla dat ik up to date was. Settings waren toen ook weer terug naar standard.

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Janspj schreef op zondag 02 april 2006 @ 13:02:
Ik gebruik Firefox al enigen tijd en zit met een probleem. Als ik op het Fok of Tweakers forum aan het surfen ben en ik klik op een topic, en ga dan terug. Dan gaat firefox weer helemaal naar boven. Waardoor ik dus het overzicht kwijt raak. Is daar wat aan te doen? In IE had ik dit namelijk nooit..
http://www.gozer.org/mozi...restorescrollposition.xpi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:38
Weet er iemand een fix om de msn tab om naar hotmail te gaan te openen in FF?

[ Voor 91% gewijzigd door Tomino op 02-04-2006 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-09 08:01
ik heb sinds vandaag een raar probleem. De pagina waarop mijn google search resulaten staat geeft de search opties weer in een linker balk, inplaats van hellemaal boven zoals het hoort. Weet iemand hoe ik dit weer normaal krijg.

Afbeeldingslocatie: http://img435.imageshack.us/img435/1676/ff4bp.png

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Een dezer dagen moet 1.5.0.2 uitkomen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

Tomino schreef op zondag 02 april 2006 @ 16:02:
Weet er iemand een fix om de msn tab om naar hotmail te gaan te openen in FF?
Voor de normale Hotmail-link werkt StuffPlugNG voor MSNPlus. Ik weet niet of dat ook werkt voor dat tabblad.
sunturion schreef op zondag 02 april 2006 @ 16:35:
ik heb sinds vandaag een raar probleem. De pagina waarop mijn google search resulaten staat geeft de search opties weer in een linker balk, inplaats van hellemaal boven zoals het hoort. Weet iemand hoe ik dit weer normaal krijg.

[afbeelding]
Dit is volgensmij de nieuwe layout van Google, in testfase. Zie ook http://www.pcmweb.nl/nieuws.jsp?id=1211441&WT.mc_id=nb. Daar is een manier te vinden om de oude layout terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

sunturion schreef op zondag 02 april 2006 @ 16:35:

[afbeelding]
Weet niet of het een echt probleem is, heb bij mijn huisgenoot gisteren windows opnieuw geïnstalleerd en hij heeft dat nu ook! Misschien is het een update?
Mr. Liu schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 14:14:
[...]

Het bestand userChrome.css is een optioneel bestand.
Kan ik dat aanmaken? :P
Of is er geen mogelijkheid om de bladwijzerwerkbalk te verdubbelen?

[ Voor 20% gewijzigd door vegterb op 04-04-2006 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

vegterb schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 08:07:
[...]
Kan ik dat aanmaken? :P
Of is er geen mogelijkheid om de bladwijzerwerkbalk te verdubbelen?
Je kunt het dus aanmaken en als je dat correct doet (inclusief correcte locatie en naamgeving), maakt Firefox er automatisch gebruik van.

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rabobank werkt perfect onder firefox, maar nu ik filerset g updater geinstalleerd heb is de navigatiebalk aan de linkerkant verdwenen, hoe krijg ik deze weer terug.

Hij zal wel denken dat de rabobank link adzooi is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoeveel geheugen verbuikt FF bij jullie.
100mb vind ik nogal veel of ligt het aan mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Op dit moment gebruikt Firefox bij mij 37 MB (background, minimized to tray, twee tabs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe doe je dat :(
ik heb bijna geen extensies enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freee!!

Freee!!

Voldoende geheugen in de computer en niet te benauwd zijn voor extensies.
Ik heb er op dit moment 18 geïnstalleerd (waaronder minimize to tray).

En Thunderbird (versie 1.0.6) gebruikt op dit moment 25 MB met 36 extensies (ook minimized to tray).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
http://www.squarefree.com/burningedge/faq.html ,hier wordt vermeld dat er voor p4 sse2 geoptimaliseerde versie's van Firfox mogelijk zijn. Waar vind ik die geoptimaliseerde builds dan? Heb ftp.mozilla.org aardig bekeken, kon 't niet vinden. De officiele gewone builds zijn de voor p3 geoptimaliseerde versie's naar wat ik begrijp.

edit: http://pryan.org/phoenix/ hier wat gevonden, maar een mooie NL 1.5.0.1 Win32 versie kan ik wel vergeten begrijp ik? Allemaal goedwillend amateur werk lijkt het.....

[ Voor 24% gewijzigd door Sjah op 10-04-2006 02:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik ben even op zoek naar een extensie. In IE heb je een knop voor je favorieten in de balk zitten. Firefox heeft dit niet. De lijst die tevoorschijn komt in firefox bij de bladwijzers is erg irritant. Is er een extensie die een soortgelijke knop in firefox kan plaatsen.
Ow ik weet dat je op control+b kunt drukken om je favorieten op kunt roepen in een balk links in beeld.

NEGEER MAAR, heb er 1 gevonden: firefox menubuttons:

https://addons.mozilla.org/firefox/2046/

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-04-2006 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:33
Als je de werkbalk aanpast kan je wel een favorieten knop aan je werkbalk toevoegen.
Dit doet dan hetzelfde als ctrl-b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Voor wie hier de SpreadFirefox site nooit checkt (zijn die mensen hier dan in dit topic? ;) )
Mis http://www.firefoxflicks.com/flicks/?&sort=new niet, met o.a. Wheee! videootje, een hit. _/-\o_

oh wacht, 't stond ook op de frontpage, nou ja 't kan niet te vaak genoemd worden, zo mooi sommige inzendingen.

[ Voor 27% gewijzigd door Sjah op 15-04-2006 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lizard schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 23:57:
Als je de werkbalk aanpast kan je wel een favorieten knop aan je werkbalk toevoegen.
Dit doet dan hetzelfde als ctrl-b
Dat heb ik al geprobeerd, het enige wat ik aan de balk kan toevoegen is een bladwijzer waarmee ik niks mee kan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Sjah schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 00:55:
Voor wie hier de SpreadFirefox site nooit checkt (zijn die mensen hier dan in dit topic? ;) )
Mis http://www.firefoxflicks.com/flicks/?&sort=new niet, met o.a. Wheee! videootje, een hit. _/-\o_

oh wacht, 't stond ook op de frontpage, nou ja 't kan niet te vaak genoemd worden, zo mooi sommige inzendingen.
Mjah.. ik kom niet zo vaak meer op spreadfirefox, maar ik had hem al van de FP+de HK...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heufje
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-02-2021
Heb sinds gisteren 5.0.2, maar nu doet ' ie 't ineens niet meer. Kan geen website meer laden. Gebruik al paar weken firefox, werkte altijd perfect, sinds update doet ' ie ' t niet meer. Heb vuurmuur aanstaan met exception voor firefox.

Help!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bhai
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 19:24
Is er een sneltoets waarmee ik alle tabs kan laten stoppen met laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
De laatste 3-4 dagen gaat m'n Firefox (1.5.0.1 en 0.2) een pak geheugen gebruiken. Nu laat de taskmanager 620MB zien, de vorige dagen zelf 700MB. Meestal gebeurt dit na een uurtje surfen. Veel spectaculairs doe ik niet, meestal staan er zo'n 3-4 tabs open. De browser sluiten volstaat trouwens niet, ik moet het proces stoppen in de taskmanager. Ik dacht eerst dat het aan 1.5.0.1 lag, maar met een upgrade naar 0.2 is er nog niks verandert.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomerang
  • Niet online
Hacku schreef op zondag 16 april 2006 @ 17:14:
De laatste 3-4 dagen gaat m'n Firefox (1.5.0.1 en 0.2) een pak geheugen gebruiken. Nu laat de taskmanager 620MB zien, de vorige dagen zelf 700MB. Meestal gebeurt dit na een uurtje surfen. Veel spectaculairs doe ik niet, meestal staan er zo'n 3-4 tabs open. De browser sluiten volstaat trouwens niet, ik moet het proces stoppen in de taskmanager. Ik dacht eerst dat het aan 1.5.0.1 lag, maar met een upgrade naar 0.2 is er nog niks verandert.
Gebruik je veel extensies toevallig? Dit kan namelijk ook een oorzaak zijn van het grote geheugenverbruik. Zeker als een extensie slecht geprogrammeerd is. Probeer eens te starten in safe mode, en kijk of de problemen verholpen zijn.

Zie ook Reducing memory usage (Firefox) - Knowledge Base
Heufje schreef op zondag 16 april 2006 @ 00:06:
Heb sinds gisteren 5.0.2, maar nu doet ' ie 't ineens niet meer. Kan geen website meer laden. Gebruik al paar weken firefox, werkte altijd perfect, sinds update doet ' ie ' t niet meer. Heb vuurmuur aanstaan met exception voor firefox.

Help!!!
Wellicht veroorzaakt je antivirus-software problemen. Ik heb al problemen gehoord met Firefox/Thunderbird i.c.m. Panda Antivirus. Anders zou ik het toch gaan zoeken in de firewall... Weet je zeker dat je de gewijzigde executable van Firefox wederom toegang hebt gegeven tot het internet?

[ Voor 42% gewijzigd door Boomerang op 16-04-2006 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Enkel de web developer toolbar en een extensie voor de classic menu's. Ik gebruik deze al een hele tijd, dus ik vraag me af vanwaar dat plots komt. Dezelfde configuratie staat op m'n laptop en daar heb ik het probleem niet. Maar goed, ik zal dat artikel even doornemen, en desnoods herinstaller ik Firefox.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomerang
  • Niet online
Hacku schreef op zondag 16 april 2006 @ 17:27:
Enkel de web developer toolbar en een extensie voor de classic menu's. Ik gebruik deze al een hele tijd, dus ik vraag me af vanwaar dat plots komt. Dezelfde configuratie staat op m'n laptop en daar heb ik het probleem niet. Maar goed, ik zal dat artikel even doornemen, en desnoods herinstaller ik Firefox.
Gebruik je op de laptop ook dezelfde plugins? Plugins kunnen namelijk ook nogal veel geheugen opslokken en vervolgens niet meer vrijgeven. Zie hiervoor about:plugins in de browser.

[ Voor 4% gewijzigd door Boomerang op 16-04-2006 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vooghel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 22:17

vooghel

Cunning linguist

Overigens kunnen gebruikers die een Intel Mac hebben beter FF helemaal opnieuw downloaden en installeren; deze versie is een Universal Binary, maar dat werkt niet als je 'm alleen update. Ik merk wel een flink snelheidsverschil hierdoor, FF start al binnen 1 'stuiter'.

Nederlands is makkelijker als je denkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heufje
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-02-2021
Boomerang schreef op zondag 16 april 2006 @ 17:21:
[...]

Wellicht veroorzaakt je antivirus-software problemen. Ik heb al problemen gehoord met Firefox/Thunderbird i.c.m. Panda Antivirus. Anders zou ik het toch gaan zoeken in de firewall... Weet je zeker dat je de gewijzigde executable van Firefox wederom toegang hebt gegeven tot het internet?
Ik heb idd de exe opnieuw bij de uitzonderingen gezet, zou toch voldoende moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 21:45
Hallo,

Ik heb ene probleem met mijn Firefox. Het heeft altijd goed gewerkt, tot eergisteren. Het probleem is dat ik gewoon kan internetten maar als ik meerdere site's bezoek(m.b.v. tablads) dan stopt hij opeens, alsof er geen internet is(ik kan wel gewoon op msn en IE). Dan moet ik heel firefox(dus alle tabbladen) afsluiten en dan firefox weer opnieuw starten. Dat doet hij het weer, maar als ik dan weer meerdere open krijg ik het zelfde probleem. Iemand een oplossing?

Bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-09 19:46
Ik heb 2 dagen een vreemd probleem met Firefox.

Knippen en plakken werkt niet meer in Firefox.
Knippen en plakken lukt wel in Internet Explorer en in Windows.

Van alles geprobeert firefox verwijderd opnieuw installeerd.
Zelf de map Application Data, Mozilla verwijderd.
Maar niets helpt kan nog steeds niet knippen en plakken in Firefox terwel hij het wel altijd heeft gedaan.

Ik maak gebruik van firefox versie 1.5.

Iemand een oplossing voor dit probleem???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomerang
  • Niet online
matsume schreef op maandag 17 april 2006 @ 18:26:
Hallo,

Ik heb ene probleem met mijn Firefox. Het heeft altijd goed gewerkt, tot eergisteren. Het probleem is dat ik gewoon kan internetten maar als ik meerdere site's bezoek(m.b.v. tablads) dan stopt hij opeens, alsof er geen internet is(ik kan wel gewoon op msn en IE). Dan moet ik heel firefox(dus alle tabbladen) afsluiten en dan firefox weer opnieuw starten. Dat doet hij het weer, maar als ik dan weer meerdere open krijg ik het zelfde probleem. Iemand een oplossing?

Bedankt _/-\o_
Ik heb net even gezocht op MozillaZine Forums. Sommige mensen melden dat er problemen zijn met Firefox i.c.m. ZoneAlarm-firewall. Ik weet niet of jij deze gebruikt? Bekijk de volgende topics eens op het MozillaZine-forum:

- Conflict with Firefox and ZoneAlarm!
- Firefox does not open after hibernate
- Firefox prevents internet after being idle
- Summary of can't connect/time-out solutions
Zonealarm issues:
It seems some versions of Zonealarm do not like Firefox.
From the ZoneAlarm Forum " Zone Alarm ZA 5.1.033 being a "trouble version" and either recommending people go backwards in versions (removing 5.1.033) or download the new beta version 5.5.035.
Vooral de laatste is interessant. Kijk eerst of je toevallig de ZoneAlarm-firewall gebruikt.

[ Voor 12% gewijzigd door Boomerang op 17-04-2006 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14-09 21:45
Nee ik gebruik geen ZoneAlarm-firewall. Ik gebruik Avast! virusscanner icm de firewall van winxp SP2..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ik gebruik ook Avast en heb daar nog nooit problemen met ondervonden.
Boomerang schreef op zondag 16 april 2006 @ 17:38:
[...]

Gebruik je op de laptop ook dezelfde plugins? Plugins kunnen namelijk ook nogal veel geheugen opslokken en vervolgens niet meer vrijgeven. Zie hiervoor about:plugins in de browser.
Yep, zelfde plugins. Maar ik heb de extensions even verwijderd en opnieuw geïnstalleerd en nu lijkt alles prima te gaan.

[ Voor 76% gewijzigd door XWB op 18-04-2006 20:16 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wom
  • Laatst online: 23:35

Wom

Ik loop al lang tegen hetzelfde probleem aan, namelijk dat wanneer de Firefox Survey komt (meestal na een update) Firefox zelfs dus standaard altijd crashed, ongeacht welke actie ik ook maak. Bekend probleem dit ?

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dfr0st
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 03-09 14:54

dfr0st

Geel is mooier

Ik heb sinds 1.502 een raar probleem, ik heb begin finding when you start typing aanstaan. Maar nu als ik bijvoorbeeld in google in search wil intillen gaat die autofind van FF aan en gaat hij de pagina doorzoeken. Zelf bij het goed neerzetten van de cursor en de autofind uit te zetten blijft hij wijgeren.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vegterb

vegterb

[ZzZ]Vighter

dfr0st schreef op woensdag 19 april 2006 @ 01:15:
Ik heb sinds 1.502 een raar probleem, ik heb begin finding when you start typing aanstaan. Maar nu als ik bijvoorbeeld in google in search wil intillen gaat die autofind van FF aan en gaat hij de pagina doorzoeken. Zelf bij het goed neerzetten van de cursor en de autofind uit te zetten blijft hij wijgeren.
Waarschijnlijk is je extensie niet meer compatible, wat raar zou zijn want ik gebruik 'm ook en heb er geen last van. Misschien extensie een keer verwijderen of updaten als het kan? Denk dat het een interne communicatiefout is in FF. FF ziet de extensie blijkbaar niet goed terwijl de extensie wel z'n werk doet.

Ik heb zelf ook een probleempje, m'n ouders hebben een laptop gekocht die een max. resolutie heeft van 1024x768 (Moest goedkoop blijven ;)).Als ik namelijk naar www.marktplaats.nl ga dan gaat dat in de eerste instantie goed, totdat ik 5x iets aangeklikt heb:
Afbeeldingslocatie: http://www.vegterb.tweakdsl.nl/Marktplaats_-_Firefox_klein.jpg

Oh ja, ik maak daar ook gebruik van IE-Tab en dan heb ik er dus geen last van! |:(
Iemand enig idee waar dit aan ligt of wat ik er aan zou kunnen doen?

[ Voor 13% gewijzigd door vegterb op 19-04-2006 09:25 . Reden: Tekst & plaatje aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomerang
  • Niet online
vegterb schreef op woensdag 19 april 2006 @ 09:18:
[...]
Ik heb zelf ook een probleempje, m'n ouders hebben een laptop gekocht die een max. resolutie heeft van 1024x768 (Moest goedkoop blijven ;)).Als ik namelijk naar www.marktplaats.nl ga dan gaat dat in de eerste instantie goed, totdat ik 5x iets aangeklikt heb:

Oh ja, ik maak daar ook gebruik van IE-Tab en dan heb ik er dus geen last van! |:(
Iemand enig idee waar dit aan ligt of wat ik er aan zou kunnen doen?
Waarschijnlijk ligt dit aan de extensie Adblock. Zie ook even dit topic op het MozBrowser-forum. Het zit 'em waarschijnlijk in Filterset.G, want sinds ik de filter subscribtion EasyList (USA) gebruik, heb ik er geen last meer van.

[ Voor 10% gewijzigd door Boomerang op 19-04-2006 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graham
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-08 19:50
Boomerang schreef op woensdag 19 april 2006 @ 09:53:
[...]

Waarschijnlijk ligt dit aan de extensie Adblock. Zie ook even dit topic op het MozBrowser-forum. Het zit 'em waarschijnlijk in Filterset.G, want sinds ik de filter subscribtion EasyList (USA) gebruik, heb ik er geen last meer van.
hehe idd dat werkt een stuk beter zo. Filterset G er maar uit gegooit.

grahamofthewheels.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Niet online
Sinds de installatie van Firefox 1.5.0.2 heb ik ook een probleempje. Op websites als bijv. tweakers.net, gathering.tweakers.net en fok.nl worden mijn logins niet meer goed onthouden. Ik moet op elk van deze pagina's na een restart van de browser opnieuw inloggen. Dit is echt heel vervelend.

Na formatteren heb ik nog steeds last van hetzelfde probleem. Het ligt dus niet aan de firefoxdir of de profielen die ik gebruik. Ook extensies kan ik eigenlijk uitsluiten gezien het feit dat dit uitloggen ook gebeurt zonder extensies geïnstalleerd. Bij privacy staat aangevinkt dat websites cookies mogen gebruiken. GoT bijv. maakt een cookie aan geldig tot +1 jaar, maar toch moet ik opnieuw inloggen.
Is er iemand anders die ook dit probleem heeft of een oplossing weet?

Die folgende Sendung ist für Zuschauer unter sechzehn Jahre nicht geeignet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomerang
  • Niet online
Aquifer schreef op woensdag 19 april 2006 @ 19:48:
Sinds de installatie van Firefox 1.5.0.2 heb ik ook een probleempje. Op websites als bijv. tweakers.net, gathering.tweakers.net en fok.nl worden mijn logins niet meer goed onthouden. Ik moet op elk van deze pagina's na een restart van de browser opnieuw inloggen. Dit is echt heel vervelend.

Na formatteren heb ik nog steeds last van hetzelfde probleem. Het ligt dus niet aan de firefoxdir of de profielen die ik gebruik. Ook extensies kan ik eigenlijk uitsluiten gezien het feit dat dit uitloggen ook gebeurt zonder extensies geïnstalleerd. Bij privacy staat aangevinkt dat websites cookies mogen gebruiken. GoT bijv. maakt een cookie aan geldig tot +1 jaar, maar toch moet ik opnieuw inloggen.
Is er iemand anders die ook dit probleem heeft of een oplossing weet?
Weet je zeker dat je in datzelfde scherm hebt aangegeven:

Keep Cookies: Until they expire i.p.v. until I close Firefox?

Kijk trouwens ook eens naar de extensie CookieCuller. In die extensie kun je precies aangeven welke cookies bewaard blijven bij een herstart van Firefox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Niet online
Boomerang schreef op woensdag 19 april 2006 @ 21:24:
[...]
Weet je zeker dat je in datzelfde scherm hebt aangegeven:

Keep Cookies: Until they expire i.p.v. until I close Firefox?

Kijk trouwens ook eens naar de extensie CookieCuller. In die extensie kun je precies aangeven welke cookies bewaard blijven bij een herstart van Firefox.
Ja staat ingesteld op 'until they expire', dit was ook een van de eerste dingen waar ik aan dacht. Maar ik snap sowieso niet waarom dit probleem ineens is ontstaan bij het upgraden naar 1.5.0.2 vanaf 1.5.0.1. Zelf een compleet nieuwe install met nieuw profiel loste het probleem niet op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boomerang
  • Niet online
Aquifer schreef op woensdag 19 april 2006 @ 22:09:
[...]

Ja staat ingesteld op 'until they expire', dit was ook een van de eerste dingen waar ik aan dacht. Maar ik snap sowieso niet waarom dit probleem ineens is ontstaan bij het upgraden naar 1.5.0.2 vanaf 1.5.0.1. Zelf een compleet nieuwe install met nieuw profiel loste het probleem niet op...
Misschien worden cookies geblokkeerd door je firewall? Firewalls als ZoneAlarm doen dat nogal eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14-09 13:08

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Is dit nieuw (bug?) in FF 1.5.0.2? Dit valt me nu pas op.

Als je files aan het downloaden bent en het download venster dus op en is, en ik ga naar de laatste entry en klik op "remove", dan scrollt het downloadvenster weer helemaal naar boven. Ik kan me niet herinneren dat dit eerder ook zo gebeurde en ik vind het uitermate vervelend.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Niet online

ppl

Maasluip schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 09:42:
Is dit nieuw (bug?) in FF 1.5.0.2? Dit valt me nu pas op.

Als je files aan het downloaden bent en het download venster dus op en is, en ik ga naar de laatste entry en klik op "remove", dan scrollt het downloadvenster weer helemaal naar boven. Ik kan me niet herinneren dat dit eerder ook zo gebeurde en ik vind het uitermate vervelend.
Het downloadvenster scrollt niet naar boven ;)
Het downloadvenster scrollt naar de geselecteerde optie en als die toevallig bovenaan staat, tja...
Doet hij overigens al tijden dus dat ligt echt niet aan 1.5.0.2. Van 1.5, 1.5.0.1 en 1.5.0.2 weet ik het maar of het daar voor nou ook gebeurde...geen idee...volgens mij ook al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik zit met een klein vraagje mbt tot de volgende extensie:
Radio NL Toolbar , deze is hier te vinden:
https://addons.mozilla.org/firefox/2253/

Deze toolbar vind ik persoonlijk heel erg fijn , zit alles op wat ik normaal gebruik(livestream speler , mailchecker en RSS)
Alleen de RSS valt mij een beetje tegen.
Deze pakt namelijk de RSS feed van www.telegraaf.nl
En ik kan nergens een optie vinden om deze feed te veranderen in een andere RSS feed naar wens.

Weet iemand misschien of dit mogelijk is? of zit die RSS Reader er gewoon zo ingebakken dat je er zelf geen wijzigingen aan kan doen? dat kan namelijk wel met de mailchecker en met de radio(zelf aparte streams toevoegen)

Als ik de RSS kon wijzigen , dan zou dit voor mij de werkbalk helemaal afmaken!!!

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Niet online
Boomerang schreef op donderdag 20 april 2006 @ 12:06:
[...]
Misschien worden cookies geblokkeerd door je firewall? Firewalls als ZoneAlarm doen dat nogal eens.
Nee, ik gebruik geen firewall. Daarbij worden er wel gewoon netjes cookies aangemaakt.

Het gekke is ook dat het lang niet op alle websites zo is. Gmail bijv. blijft wel netjes ingelogd. Juist GoT en tweakers.net zijn telkens uitgelogd. Als ik hier op logout klik krijg ik ook een hele lijst met sessies te zien:
code:
1
2
3
4
5
6
89f5cd260a2c9c7172c16e23a36183c3    17-04-2006 23:11    6    
fd123a6c8618edc80eded0d9d4054c4d    17-04-2006 23:06    6    
d3f99a5a4f056a7f0d2799e1094fa73a    17-04-2006 23:05    5    
5c2c618d70b7051e239f08bd52d8a0a3    17-04-2006 22:58    11   
83c17c55a99ee1d8a30a048ad21ca89d    17-04-2006 22:58    6    
0fb8e687ded24e3f4020405d9778e5e8    17-04-2006 22:57    5

Elke paar minuten moet ik dus opnieuw inloggen, als ik firefox restart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Aquifer schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 12:20:
[...]

Nee, ik gebruik geen firewall. Daarbij worden er wel gewoon netjes cookies aangemaakt.
offtopic:
OMG, hoevaak moet jij schijtzooi van je pc halen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Niet online
TheZeroorez schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 15:07:
[...]

offtopic:
OMG, hoevaak moet jij schijtzooi van je pc halen :?
offtopic:
Valt wel mee :P zit achter routertje met NAT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
offtopic:
Ja, ok. Ik heb ook wel een firewall in m'n router, maar ook op m'n pc. Da's meer om het uitgaande verkeer te checken..

Zo, nu weer ontopic? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je ook snelkoppelingen in de Bookmarks Toolbar automatisch laten openen in een IE Tab?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 april 2006 @ 15:31:
Kun je ook snelkoppelingen in de Bookmarks Toolbar automatisch laten openen in een IE Tab?
Je kan bij de optie's van IE-Tab aangeven welke website's je standaard met IE-Tab wilt openen.

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Winnetou
  • Niet online
Aquifer schreef op woensdag 19 april 2006 @ 19:48:
Sinds de installatie van Firefox 1.5.0.2 heb ik ook een probleempje. Op websites als bijv. tweakers.net, gathering.tweakers.net en fok.nl worden mijn logins niet meer goed onthouden.
Probleem is inmiddels (eindelijk) opgelost. Het aanmaken van een nieuwe bookmarks.html loste het probleem op...
Blijkbaar had ik met testen op een nieuw vers account per ongeluk wel gelijk al de bookmarks terug gezet. 'k Snap niet wat die bookmarks.html nou weer met logins te maken heeft, maar misschien is het een bugje ofzo, nu blijf ik iig weer overal netjes ingelogd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Is het mogelijk extensions (handmatig) te disablen?
Ik zie alleen een uninstall optie.

En waar zit de optie om Flash uit te schakelen? Of kan dat niet (eens) zonder extension?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter

Unverter

Rediscover the web!

OlafvdSpek schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 14:59:
Is het mogelijk extensions (handmatig) te disablen?
Ik zie alleen een uninstall optie.
Via het contextmenu is het wel mogelijk.
En waar zit de optie om Flash uit te schakelen? Of kan dat niet (eens) zonder extension?
Via de Downloads sectie in de opties en daarna 'Acties bekijken en bewerken' kun je aangeven wat er met swf-bestanden moet gebeuren. Als je aangeeft dat ze niet met de plugin geopend moeten worden. Vroeger kon je het direct uitschakelen, maar met de herziening van het optie-venster is dit ervoor in de plaats gekomen. Het werkt voor het uitschakelen van plugins alleen wel wat minder relaxed.
Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.