Ik zou dan alleen de kant met dat rondje kunnen gebruiken. Het probleem daarmee is dat je toch aan een bepaald ontwerp bent gebonden. Worden er ook geen losse zijkanten verkocht? bij voorkeur de kant van de cross flow fan.
Zelf iets knutselen ? Trouwens ben je bij elke kast aan een bepaald ontwerp gebonden, er is geen kast die zichzelf mod heVerwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 17:04:
Het probleem daarmee is dat je toch aan een bepaald ontwerp bent gebonden.
bij alternate zijn alle kleuren stackers (blauw/zwart/zilver) voor 149 euro uit voorraad leverbaar!! dus als je er een wilt, ga ervoor! Ook de 810 en 820 hebben ze groen staan, dus op voorraad! Alleen die 830 niet, maar dat is niet zo'n ramp ;-)
Verwijderd
Ja, dat wel maar die bobbel heb je er iig al als gat in zitten dan waar je niet omheen kunt.Phuncz schreef op zondag 18 juni 2006 @ 17:16:
[...]
Zelf iets knutselen ? Trouwens ben je bij elke kast aan een bepaald ontwerp gebonden, er is geen kast die zichzelf mod he
Vervang die bobbel door een plexiglas venster, opgelost
Desnoods zaag je er een eigen figuur uit.
Verwijderd
En dat is wat ik zelf nou juist niet mooi vind, door dat gat ben je al een gedeelte kwijt waar je al niks meer aan kan veranderen.
Klopt als een bus => Zaterdag eindelijk de STC-T01 gehaaldRealArokh schreef op zondag 18 juni 2006 @ 17:26:
bij alternate zijn alle kleuren stackers (blauw/zwart/zilver) voor 149 euro uit voorraad leverbaar!! dus als je er een wilt, ga ervoor! Ook de 810 en 820 hebben ze groen staan, dus op voorraad! Alleen die 830 niet, maar dat is niet zo'n ramp ;-)
MAAR : Hebben ze bij Cooler Master nooit van Logica en Afwerking gehoord ?!?!

Man wat is/was mijn Antec 1035B II een stuk "engineering" vergeleken met de Stacker :
- De duimschroeven zijn aan de achterkant en bij de PCI brackets/sloten niet zonder schroevendraaier los te halen.
- Op het moederbord bracket was gewoon een van die ondersteuning dingen achtergebleven.
- Het moederbord bracket zelf is allesbehalve logisch vastgezet wat betreft het eruit halen en weer erinzetten.
- De stof filters en de frontjes zijn moeilijk eruit te halen als de voorkant eenmaal volzit en zijn ook heel moeilijk fatsoenlijk weer in te clicken waardoor meestal de rechterkant naar binnenschiet => Fijn als het bij de middelste gebeurt dan mag je namelijk :
1. Beide kanten van de kast eraf halen.
2. Je DVD/CD Drive eruit halen.
3. ALLE frontjes tot aan de desbetreffende eruithalen.
4. Weer alles inbouwen/vastzetten
Ik heb het gelukkig voor elkaar gekregen na veel gekloot, maar ik moet er niet aan denken dat ik straks een van mijn HD's eruit moet halen of bijzetten

- En daarmee komen we bij het volgende : Waarom moeten alle 4in3 brackets er via de voorkant eruit ?? Lekker handig

- Dat click systeem waarmee alle 5¼ inch apparaten/drives vastzitten is allesbehalve fatsoenlijk.
- "Cage" waarin de voeding zit is allesbehalve handig. Mijn voeding is kleiner dan de cage zelf en heeft ook nog een kabel systeem waardoor het lekker kloten was om alle stekkers op hun plaats te krijgen
- Bij de 4in3 modules zaten er gewoon metalen gaas stukken achter de fans
- De 4in3 modules zijn echt een hoop gepruts met die losse zijkanten enz. Dat kan echt zoo veel handiger !!
- Bovenaan had gewoon een 120 mm. fan gemoeten imho.
- Wie de Cross-Flow Fan erbij neemt houdt heel weinig ruimte over tenzij je de kabels echt heeeel goed wegwerkt !! Ik heb hem maar ook niet gekocht voor de zekerheid en ook omdat die geen eigen stof filter heeft.
* nero355 echt zwaar pissed off was na 6 uur kloten met in en uitbouwen van systeem
Gelukkig heb ik ook eerst heel de kast even uit elkaar gehaald om te kijken hoe en wat. De handleiding van bepaalde dingen kan dan ook imho een stukje uitgebreider.
Begrijp me niet verkeerd : Ik ben er blij mee, maar als ik iemand een kast moet aanraden dan is dat heel snel aan Antec Sonata II voor een normaal systeem zonder hele grote en vooral warmte veroorzakende componenten en dan een hele grote Antec Big Tower ofzo voor de zwaardere systemen.
Dat laatste had ik zelf misschien ook moeten bekijken...
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik was ook 5 uur bezig voor ik alles erin had zitten, maar als je het een paar keer hebt gedaan dan gaat het een stuk sneller.
En hé aan de pc kloten is tenslotte je hobby. 
Je kunt je voeding ook onderin stoppen en die cage bovenin eruit slopen.
De 80mm fan kun je uitzagen naar 120mm.
Het is gewoon een leuke mod kast.
De Sonata heb ik hier ook staan en die heeft ook zo zijn kwaaltjes, Ik haal steeds me hande open als ik een mobo moet vervangen of ontstoffen omdat de ruimte ongeveer net zo groot is als het mobo zelf, heb je er nog 2 120mm fans in zitten dan ben je helemaal aan het vogelen om alles passend erin/eruit te krijgen.
Je kunt je voeding ook onderin stoppen en die cage bovenin eruit slopen.
De Sonata heb ik hier ook staan en die heeft ook zo zijn kwaaltjes, Ik haal steeds me hande open als ik een mobo moet vervangen of ontstoffen omdat de ruimte ongeveer net zo groot is als het mobo zelf, heb je er nog 2 120mm fans in zitten dan ben je helemaal aan het vogelen om alles passend erin/eruit te krijgen.
Nooit problemen mee gehad. Logica kan natuurlijk ook van jouw kant komen: als een dekseltje ingedrukt wordt aan 1 kant, kan je het verder naar binnen drukken en zo eruit halen.
De 4-in-3 modules kunnen er vermoedelijk alleen via de voorkant uit omdat het behoorlijk krap zou zijn met je moederbord enzo. Makkelijk onderdelen die je per ongeluk kapot maakt bijvoorbeeld. Tevens heb ik het persoonlijk nooit een probleem gevonden het langs de voorkant uit te halen, ik snap het probleem niet.
Die metalen platen in de module zijn vermoedelijk om te beletten dat er kabels door de fan gaan vermoed ik. Echter had een simpele fanguard ook gewerkt. De losse zijkanten is logisch: dit is gekozen voor de ontkoppeling met de kast. Zodat de trillingen van de hardeschijven niet overgedragen worden aan de kast zelf.
Bovenin had idd. een 120mm fan moeten zitten maar vermoedelijk wezen tests uit dat een 120mm de stevigheid niet ten goede kwam en/of plaatsgebrek opleverde. Er had wel een stillere in mogen zitten...
Via de crossflowfan kon ik juist enkele kabels beter wegwerken. Er zit een gleuf in waar je bv. rounded IDE kabels juist in kan proppen. Nee niet de koelsleuf
Zowiezo is de Stacker niet bedoeld als simpel desktop kastje, maar als workstation- of serverkast, of als PC kast voor veeleisende mensen.
[ Voor 11% gewijzigd door Phuncz op 19-06-2006 11:20 ]
Verwijderd
je zou een op de shop van Coolermaster kunnen kijken: http://www.coolermaster.nl/shop/Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 17:04:
Ik zou dan alleen de kant met dat rondje kunnen gebruiken. Het probleem daarmee is dat je toch aan een bepaald ontwerp bent gebonden. Worden er ook geen losse zijkanten verkocht? bij voorkeur de kant van de cross flow fan.
Ik ga voor mijn nieuwe pc-tje binnenkort waarschijnlijk ook voor een stacker.
Nu vroeg ik mij af, zijn er naast het gewicht nog meer verschillen tussen de 01 en de 810, en is de 810 ook dunner / van ander materiaal omdat hij lichter is?? maw waar zitten de extra kilos in bij de 01...
Nu vroeg ik mij af, zijn er naast het gewicht nog meer verschillen tussen de 01 en de 810, en is de 810 ook dunner / van ander materiaal omdat hij lichter is?? maw waar zitten de extra kilos in bij de 01...
Aan de PC kloten gaat alleen 100 sneller & gemakkelijker met mijn oude Antec als het aankomt op een HD'tje meer of minder in de caseKrizzie schreef op maandag 19 juni 2006 @ 11:10:
Ik was ook 5 uur bezig voor ik alles erin had zitten, maar als je het een paar keer hebt gedaan dan gaat het een stuk sneller.En hé aan de pc kloten is tenslotte je hobby.
Ik ben niet zo'n dremmel held enzo ... mocht de voeding cage bovenin eruit kunnen zonder boorwerk dan hou ik me aanbevolen !!Je kunt je voeding ook onderin stoppen en die cage bovenin eruit slopen.
Ding is gewoon midi/mini tower en super klein vergeleken met de Stacker en mijn oude kast dat klopt ja, maar het HD systeem van de Sonata en mijn 1035B II is gewoon superieur aan de van de Stacker.De Sonata heb ik hier ook staan en die heeft ook zo zijn kwaaltjes, Ik haal steeds me hande open als ik een mobo moet vervangen of ontstoffen omdat de ruimte ongeveer net zo groot is als het mobo zelf, heb je er nog 2 120mm fans in zitten dan ben je helemaal aan het vogelen om alles passend erin/eruit te krijgen.
Ook de manier waarop je de 5¼ inch bracket's of eventueel drives eruit haalt is gewoon vele malen beter.
En als je hem vervolgens goed vastzet kan dat niet meerPhuncz schreef op maandag 19 juni 2006 @ 11:16:
Nooit problemen mee gehad. Logica kan natuurlijk ook van jouw kant komen: als een dekseltje ingedrukt wordt aan 1 kant, kan je het verder naar binnen drukken en zo eruit halen.

2 Opties :De 4-in-3 modules kunnen er vermoedelijk alleen via de voorkant uit omdat het behoorlijk krap zou zijn met je moederbord enzo. Makkelijk onderdelen die je per ongeluk kapot maakt bijvoorbeeld. Tevens heb ik het persoonlijk nooit een probleem gevonden het langs de voorkant uit te halen, ik snap het probleem niet.
1. Maak het makkelijker om de forntjes+modules eruit te halen.
2. Maak de modules gewoon zoals bij mijn 1035B II : Eerst een stukje naar achteren en dan naar je toe en HUP! zo eruit
Die dingen zijn gemaakt voor HD's en/OF Floppy drives : Dan zit er geen fan voor OF er zitten HD's in en dan ga ik er heen kabels tussen zetten !!Die metalen platen in de module zijn vermoedelijk om te beletten dat er kabels door de fan gaan vermoed ik. Echter had een simpele fanguard ook gewerkt.
Zelf ben ik van mening dat de trillingen alleen niet overkomen als je de HD's volledig vrij van de kast zou zetten dus ik vind die rubberen dingetjes niet zo belangrijk.De losse zijkanten is logisch: dit is gekozen voor de ontkoppeling met de kast. Zodat de trillingen van de hardeschijven niet overgedragen worden aan de kast zelf.
De Sonata heeft ze ook gek genoeg en je kan de HD's gewoon erin en eruit clicken. Bovendien zitten de rubbertjes aan de onderkant van de HD's !!
EenschBovenin had idd. een 120mm fan moeten zitten maar vermoedelijk wezen tests uit dat een 120mm de stevigheid niet ten goede kwam en/of plaatsgebrek opleverde. Er had wel een stillere in mogen zitten...
Pics please !!Via de crossflowfan kon ik juist enkele kabels beter wegwerken. Er zit een gleuf in waar je bv. rounded IDE kabels juist in kan proppen. Nee niet de koelsleufEn stoffilter was daar wel handig geweest ja.
En ik ben dus dat veeleisend persoontje en ik vind de gehele opzet van de kast juist "Eenmalig alles erin zetten en nooit meer aan zitten" dan "Laat ik eens even lekker zitten knutselen" ...Zowiezo is de Stacker niet bedoeld als simpel desktop kastje, maar als workstation- of serverkast, of als PC kast voor veeleisende mensen.
Ik heb trouwens een shitload aan foto's van zowat elk stadium en ik ga dan ook een mega grote Survey schrijven die ik vervolgens naar Cooler Master ga mailen denk ik.
Zo'n prachtig concept en het dan "net niet" uitwerken
Ow ja : Door die 2 overbodige gaatjes bij het eerste "PCI slot" heb ik een DVI>VGA connector bij moeten snijden omdat ik binnenkort 2 monitoren heb.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
Hmmm, gaat dit bij de 830 allemaal wat makkelijker? Was eerst van plan de 810 te halen (zie boven) maar in hoeverre wordt dat BTX relevant (wat de 810 niet heeft).
De STC-01 rev 2 is die qua afwerking net zover als de 810? Ik lees overal dat de 810 de verbeterde versie is van de originele STC-01 dus heeft die 810 mijn voorkeur.
Echter, die twee 12 cm fans van de 810 spreken mij wel aan en 2 voedingen heb ik ook nooit nodig. Alleen dat de 810 weer geen BTX ondersteund is eigenlijk de enige reden om hem niet te kopen en toch evt. te kiezen voor de STC-01 rev 2.
Of kan ik toch beter gaan voor de 830 zodat ik in 1x klaar ben. Ik wil wel gaan oc-en maar verder niet dremelen en case modden.
Ben al een een week al deze CM stacker topics aan het doorlezen en kom er gewoon niet uit
Heeft er iemand ervaring met beide kasten, zo ja, welke zou je kopen als je uit een van beide zou moeten kiezen???
De STC-01 rev 2 is die qua afwerking net zover als de 810? Ik lees overal dat de 810 de verbeterde versie is van de originele STC-01 dus heeft die 810 mijn voorkeur.
Echter, die twee 12 cm fans van de 810 spreken mij wel aan en 2 voedingen heb ik ook nooit nodig. Alleen dat de 810 weer geen BTX ondersteund is eigenlijk de enige reden om hem niet te kopen en toch evt. te kiezen voor de STC-01 rev 2.
Of kan ik toch beter gaan voor de 830 zodat ik in 1x klaar ben. Ik wil wel gaan oc-en maar verder niet dremelen en case modden.
Ben al een een week al deze CM stacker topics aan het doorlezen en kom er gewoon niet uit

Heeft er iemand ervaring met beide kasten, zo ja, welke zou je kopen als je uit een van beide zou moeten kiezen???
Ik heb ook net de stacker STC-01(?) gehaald en ik moet zeggen dat ik deze qua afwerking inderdaad wat te wensen overlaat.
5.25" apparatuur gaat er maar met moeite in. Die zwarte dingetjes dat er half op blijft hangen vallen er steeds uit als ik deze in de kast probeert te persen. En dan blijven ze steken tegen de kast zelf, net na het front. Enige manier is dan deze er in te hameren....
De thumbscrews zijn idd niet los te maken zonder schroevendraaier, en praat me niet van dat fangrill op de bodem. Ik krijg dat nu helemaal niet meer los. Dan zal ik eerst de moederbord moeten verwijderen omdat ik anders geen kracht kan zetten.
Voor de rest is de kast idd heel stil door de gebruikmaking van 12cm fans, (ik heb deze vervangen), maar dit is echt zo'n kast dat je een keer installeert en daarna niet meer....
5.25" apparatuur gaat er maar met moeite in. Die zwarte dingetjes dat er half op blijft hangen vallen er steeds uit als ik deze in de kast probeert te persen. En dan blijven ze steken tegen de kast zelf, net na het front. Enige manier is dan deze er in te hameren....
De thumbscrews zijn idd niet los te maken zonder schroevendraaier, en praat me niet van dat fangrill op de bodem. Ik krijg dat nu helemaal niet meer los. Dan zal ik eerst de moederbord moeten verwijderen omdat ik anders geen kracht kan zetten.
Voor de rest is de kast idd heel stil door de gebruikmaking van 12cm fans, (ik heb deze vervangen), maar dit is echt zo'n kast dat je een keer installeert en daarna niet meer....
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Ik heb zelf de 830 en ben er ondanks alle zaken die ik zo ga opnoemen erg tevreden mee.

De kast scoort op sommige onderdelen heel erg hoog maar op sommige zaken toch duidelijk minder dan je mag verwachten van een EUR 200 kast.
Het zit hem vooral in kleine dingen zoals:
De kast scoort op sommige onderdelen heel erg hoog maar op sommige zaken toch duidelijk minder dan je mag verwachten van een EUR 200 kast.
Het zit hem vooral in kleine dingen zoals:
- de 4in3 modules die toch wat zwaar en lomp zijn
- de quickreleasegrendels voor 5 1/4" devices zijn leuk maar werken niet zo top als je zou verwachten.
- Soms problemen met de hoogte van de spacers waardoor insteekkaarten niet passen.
- De panelen gaan er niet zo makkelijk in. Je moet ze er precies goed indoen en dan op Plek X duwen en dan gaat t wel.
- Af en toe paar scherpe randjes zoals ongeveer ter hoogte waar het metalen dwarsbalkje bovenin de kast onder de ventilator in het dak vast zit. Je voedingskabels kunnen hier redelijk makkelijk beschadigen. Een beetje schuren of ducktape wil wel helpen.
- Dat dwarsbalkje zou eigenlijk verplaatsbaar moeten zijn. Dat is ook makkelijker bij het wegwerken van je kabels.
- Kast is imo behoorlijk lawaaiig. Dit komt o.a. doordat de zijpanelen voor een groot deel van gaatjes metaal zijn waardoor het lawaai er makkelijk uit komt. Moet nog even testen hoeveel lawaai de meegeleverde fans maken maar ik denk dat ik ze door Nexus fans ga vervangen.
- Backplate die op voeding geschroeft moet worden moet je grof verbuigen bij 1 vd gaatjes om hem passend te krijgen op mijn Tagan.
- Toch best wel gedoe met die 5.25 naar 3.5 convertors. Gaatjes alignen niet als je hem ook met schroefjes vast wil zetten. Bovendien zijn ze niet helemaal goed bruikbaar met een harddisk omdat de schroefjes van een harddisk niet compatibel met de convertors zijn.
- Voor de drivebayfan zitten drie fanguard metalen met gaatjes die je eruit kan breken voor betere airflow. Helaas moet je 1tje eigenlijk dremelen omdat anders 2 van de 4 bevestigingsgaatjes voor de fan voor 1/4 open liggen. Geen ramp maar wel slordig.
- Waarom geen thumbscrews meeleveren voor bevestiging backplate aan voeding en backplate aan kast?
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Verwijderd
Ik heb even een maffe vraag... ik heb dus een klassieke stacker maar heb er het afgelopen jaar al veel mee gerommeld. Nu vraag ik mij af hoe de fan aan de zijkant moet? Ik heb voor een 4in3 en een 120mm fan erin gepropt, beide intake, achter een fan (120mm is dat volgens mij) en een 80mm boven die outtake zijn. Dus moet die aan de zijkant nou intake of outtake zijn?
Verwijderd
Het is bedoeld als intake (vandaar ook luchtfiltering) maar je doet er uiteraard mee wat je wil.
Verwijderd
Ik heb daar geen sidepanels zien staan?Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 11:21:
[...]
je zou een op de shop van Coolermaster kunnen kijken: http://www.coolermaster.nl/shop/
Als er items zijn die niet in de webshop staan, kun je ze altijd aanvragen. Ze vertellen me juist dat er sidepanels ter beschikking zijn in het magazijn.
http://www.coolermaster.nl/shop/contact_us.php
http://www.coolermaster.nl/shop/contact_us.php
[ Voor 15% gewijzigd door Phuncz op 19-06-2006 17:32 ]
Sorry, maar ik probeer het nog een keer, er is net denk ik overheen gelezen 
Jo-hannes schreef op maandag 19 juni 2006 @ 11:29:
Ik ga voor mijn nieuwe pc-tje binnenkort waarschijnlijk ook voor een stacker.
Uit de startpost:
STC-T01:
# Ondersteuning voor E-ATX en BTX
# Dual PSU mogelijkheid
# Voorziening voor max 8 fans
RC-810:
# Ondersteunt Micro-ATX, ATX, E-ATX 12"x13", W-ATX 13"x16"
# Voorziening voor 7 fans
De 810 heeft ipv. dual PSU mogelijkheid maar plaats voor 1 PSU en heeft in de plaats daarvan een 120mm fan zitten. De 810 heeft echter hierdoor ondersteuning voor W-ATX oftewel serverbordjes.
STC-T01:
# Dual PSU mogelijkheid
RC-810:
De 810 heeft ipv. dual PSU mogelijkheid maar plaats voor 1 PSU en heeft in de plaats daarvan een 120mm fan zitten. De 810 heeft echter hierdoor ondersteuning voor W-ATX oftewel serverbordjes.
Ik zou misschien mazzel hebben ofzo, maar de meeste dingen die opgenoemd worden heb ik helemaal geen last van. 
De Drive Cage's gaan er erg makkelijk uit bij mij, hoewel gevuld met 3 hdd's het best zwaar is.
Het enige probleem wat ik tot nu toe erg storend vind is dat de videokaart er erg moeilijk in gaat. Wil je hem vervolgens vast schroeven, dat zit het schroefgaatje een paar mm te ver naar achteren waardoor je heel moeilijk moet gaan doen om hem vast te schroeven. 
Voor de rest heb ik eigenlijk niks te klagen. Ja het gewicht (bijna 30KG
) en dat kabels moeilijk weg te werken zijn. Als ze een soort dubbele bodem aanbieden die je om je mobo heen kan leggen dan kun je alle kabels daar onder proppen.
In me oude kast (Sonata 1) waren de voeding kabels veelste lang en nou zijn ze eigenlijk net te kort om netjes weg te werken (de kabel naar me dvd fikker en speler staat bijna gespannen
)
De Drive Cage's gaan er erg makkelijk uit bij mij, hoewel gevuld met 3 hdd's het best zwaar is.
Voor de rest heb ik eigenlijk niks te klagen. Ja het gewicht (bijna 30KG

In me oude kast (Sonata 1) waren de voeding kabels veelste lang en nou zijn ze eigenlijk net te kort om netjes weg te werken (de kabel naar me dvd fikker en speler staat bijna gespannen
Dus in de 01 kan je geen 120mm fan achterin doen? of kan je er in de 810 2 doen?Phuncz schreef op maandag 19 juni 2006 @ 19:25:
Uit de startpost:
STC-T01:
# Dual PSU mogelijkheid
RC-810:
Verwijderd
Bij de 01 zit standaard een 120 mm fan en kun je uitbreiden met 2 x 80 mm fans.Jo-hannes schreef op maandag 19 juni 2006 @ 22:14:
[...]
Dus in de 01 kan je geen 120mm fan achterin doen? of kan je er in de 810 2 doen?
Bij de 810 zitten standaard al 2 120 mm fans en daardoor kun je in de 810 maar 1 voeding plaatsen.
Ik had eigenlijk nog een vraagje
op sommige fotos zie je aan de rechterkant van de kast een soort rooster zitten, maar bij sommigen ook weer niet... bij welke versies is dat precies?
Dan heb je een gat in je zijpaneel?
De STC-T01 heeft een rooster aan de rechterzijde zitten. Achter dit rooster kan de crossflow fan geplaatst worden.Jo-hannes schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 07:31:
Ik had eigenlijk nog een vraagjeop sommige fotos zie je aan de rechterkant van de kast een soort rooster zitten, maar bij sommigen ook weer niet... bij welke versies is dat precies?
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Verwijderd
Nou ik heb vandaag m'n nieuwe voeding geprobeerd in m'n Stacker te bouwen maar dat was een regelrechte ramp. Het gaat hier om de Zalman ZM360B-APS.
Wat ik me ten eerste even afvraag (niet helemaal toepasselijk hier maar ook onzin om er een nieuw topic over te beginnen). Dat ding heeft een 120 mm fan en niks aan de achterkant. Nu vraag ik me af of de fan de boven of de onderkant is. Als de labels 'recht' zijn zou het de bovenkant zijn maar dat zou ik maf vinden. Als het echter de onderkant is dan zit de printplaat op z'n kop.
Anyway, ik probeerde 'em er dus in de krijgen maar dat lukte niet. Hij pastte gewoon niet. Met de fan naar boven matchte de schroefjes niet en met de fan naar beneden paste hij niet omdat de fangrill zegmaar een stukje uitsteekt en daardoor ook de schroefjes niet matchten.
Nouja, geen paniek nog dus dat ding maar aan de onderkant geplaatst en dat pastte wel (met de fan naar boven gericht). Toen waren er nog wat problemen vooral met de lengte. Ik had m'n harde schijven helemaal bovenin zitten dus maar de kabels waren lang genoeg. Echter heb ik een DVD brander en 2 harde schijven (=3) en heeft het ding 4 IDE aansluitingen. En dat pastte natuurlijk net niet om er ook nog 1 naar m'n videokaart te gaan. En toen had de voeding ook nog eens 'handige' klipjes om de stekkertjes makkelijk eruit te halen maar dat pastte natuurlijk ook weer niet op m'n videokaart (waarbij de plug horizontaal zit en een stukje terug vanaf de achterkant dus dan zou het klipje hard tegen het pcb aandrukken).
Nouja wat meer gezeur over de voeding dan over de stacker maarja ik moest het érgens kwijt.
Voor de rest vind ik het verwijderen van de voorplaatjes van de stacker nog steeds maf. Ik moet er helemaal een schroevendraaier tussenzetten om ze los te krijgen.
Wat ik me ten eerste even afvraag (niet helemaal toepasselijk hier maar ook onzin om er een nieuw topic over te beginnen). Dat ding heeft een 120 mm fan en niks aan de achterkant. Nu vraag ik me af of de fan de boven of de onderkant is. Als de labels 'recht' zijn zou het de bovenkant zijn maar dat zou ik maf vinden. Als het echter de onderkant is dan zit de printplaat op z'n kop.
Anyway, ik probeerde 'em er dus in de krijgen maar dat lukte niet. Hij pastte gewoon niet. Met de fan naar boven matchte de schroefjes niet en met de fan naar beneden paste hij niet omdat de fangrill zegmaar een stukje uitsteekt en daardoor ook de schroefjes niet matchten.
Nouja, geen paniek nog dus dat ding maar aan de onderkant geplaatst en dat pastte wel (met de fan naar boven gericht). Toen waren er nog wat problemen vooral met de lengte. Ik had m'n harde schijven helemaal bovenin zitten dus maar de kabels waren lang genoeg. Echter heb ik een DVD brander en 2 harde schijven (=3) en heeft het ding 4 IDE aansluitingen. En dat pastte natuurlijk net niet om er ook nog 1 naar m'n videokaart te gaan. En toen had de voeding ook nog eens 'handige' klipjes om de stekkertjes makkelijk eruit te halen maar dat pastte natuurlijk ook weer niet op m'n videokaart (waarbij de plug horizontaal zit en een stukje terug vanaf de achterkant dus dan zou het klipje hard tegen het pcb aandrukken).
Nouja wat meer gezeur over de voeding dan over de stacker maarja ik moest het érgens kwijt.
Voor de rest vind ik het verwijderen van de voorplaatjes van de stacker nog steeds maf. Ik moet er helemaal een schroevendraaier tussenzetten om ze los te krijgen.
dat probleem had ik ook bij mijn ocz modstream.Verwijderd schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 22:04:
Nou ik heb vandaag m'n nieuwe voeding geprobeerd in m'n Stacker te bouwen maar dat was een regelrechte ramp. Het gaat hier om de Zalman ZM360B-APS.
oplossing: de psu cage eruit dremelen, en dan past hij gewoon met de fan naar beneden

[ Voor 9% gewijzigd door master6464 op 23-06-2006 07:29 ]
(\__/)
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(")signature to help him gain world domination.
Verwijderd
Helaas ben ik niet zo'n casemodder (wat ik doe ik hier dan!?
) dus dat eruit dremelen ga ik niet aan beginnen. Ik denk dat ik m'n Asus Atlas er maar in prak en die nieuwe Zalman in m'n andere computer. (PS. Toch bedankt voor het idee!
)
Dit had ik ook met een voeding, heb de finger guard kunnen omdraaien, maar kan je garantie "voiden".
Brengt mij op een vraagje, ik heb nou mijn voeding onderin zitten (stack 810) met de fan naar boven toe. Is dat goed of moet deze andersom zitten? (dus fan naar beneden) Hij zuigt lucht naar buiten toe, en neem nou wat warmte van de gpu mee volgens mij, maar de voedingplate heb ik er andersom in moeten zetten anders matchte te schroefgaten niet.

dat is goed zolang hij maar niet warme lucht naar binnen blaastKrizzie schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 12:48:
Brengt mij op een vraagje, ik heb nou mijn voeding onderin zitten (stack 810) met de fan naar boven toe. Is dat goed of moet deze andersom zitten? (dus fan naar beneden) Hij zuigt lucht naar buiten toe, en neem nou wat warmte van de gpu mee volgens mij, maar de voedingplate heb ik er andersom in moeten zetten anders matchte te schroefgaten niet.
(\__/)
Verwijderd
Ik heb deze case nu ook hier naast me staan. Ik heb de zwarte STC-01. Die 3/4 module zit bij mij recht onder dat 3,5" frontje geplaaatst. Ik vraag me af hoe ik dat ding er uit krijg? Wil em namelijk onderin monteren, en een papst erop plaatsen. Ook vraag ik me af hoe dat gaat aangezien de huidige fan nu met die plastic schroevjes vastzit?
Fijn he dat het zo goed is omschrevenVerwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 13:32:
Ik heb deze case nu ook hier naast me staan. Ik heb de zwarte STC-01. Die 3/4 module zit bij mij recht onder dat 3,5" frontje geplaaatst. Ik vraag me af hoe ik dat ding er uit krijg? Wil em namelijk onderin monteren, en een papst erop plaatsen. Ook vraag ik me af hoe dat gaat aangezien de huidige fan nu met die plastic schroevjes vastzit?

Anyways : Je moet de frontjes ervoor weghalen en dan eruit schuiven naar voren toe. De fan krijg je los door de pinnen aan de achterkant in te drukken zodat ze alle 4 naar buiten schieten op de fan kant/voorkant.
* nero355 eerst moeilijk zat te doen om de 4 haakjes om de pin naar binnen te drukken

Je kan ook gewoon even je nagel ertussen zetten aan de voorkant, dan is ie los en trek je'm er zo uit.
Of met de schroevendraaier langs achter het bolletje tussen de 4 pennen van elke pushpin naar binnen duwen.
Dat zeg ikPhuncz schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 14:17:
Of met de schroevendraaier langs achter het bolletje tussen de 4 pennen van elke pushpin naar binnen duwen.
Zo heb ik het dus ook uiteindelijk gedaan mocht dat niet duidelijk zijn.
En met je nagel/schroevendraaier aan de voorkant kloten vind ik een beetje zonde...
Verwijderd
Bedankt voor de tips, heb ondertussen twee keer een papst 4412 F/2 GL als intake gemonteerd (een op die 3/4 module en eentje mbv tie-wraps erboven). Daarnaast zo'n zelfde fan als 120mm outtake... dan nog 2 x 80mm Cooler Master fans (54,4 cmm) waar onderin aan de achterkant plek is. En nog zo'n fan als intake in het zijpaneel en dan nog de outake in de bovenkant.
Lijkt me toch dat de airflow dan wel goed is
Lijkt me toch dat de airflow dan wel goed is
Verwijderd
Bwaah had net een heel verhaal getikt druk ik op verstuur krijg ik een of andere foutmelding. Daaag bericht!
Anyway, ik vroeg me dus af wat het nut was van die 2 extra 80mm achter onderin? Als het namelijk outtake zou zijn dan zit het op een erg nutteloze plek lijkt mij. Als je het als intake zou gebruiken dan heb je volgens mij veel meer intake (2x120mm voorin, 80mm zijkant) dan outtake (boven en achter) en is dat wel zo handig?
Origineel verhaal was wat langer, geen zin het allemaal nogmaals te tikken.
Anyway, ik vroeg me dus af wat het nut was van die 2 extra 80mm achter onderin? Als het namelijk outtake zou zijn dan zit het op een erg nutteloze plek lijkt mij. Als je het als intake zou gebruiken dan heb je volgens mij veel meer intake (2x120mm voorin, 80mm zijkant) dan outtake (boven en achter) en is dat wel zo handig?

Ik denk dat het ook meer zin heeft wanneer je de voeding onder in de behuizing plaatst en dan het plaatje met de twee 8cm fan's boven in de behuizing. Op deze manier hangt je voeding niet in de warme lucht, van je CPU en grafische kaart. (warme lucht stijgt. dûh) De twee 8cm fan's zorgen er dan voor dat de warme lucht boven in de behuizing wordt afgevoerd.Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 10:41:
Bwaah had net een heel verhaal getikt druk ik op verstuur krijg ik een of andere foutmelding. Daaag bericht!
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Meer intake fans dan outtake is op zich de beste manier. Je hebt dan een lichte overdruk in je kast waardoor er geen luch binnenkomt via andere openingen. Dit zorgt uiteindelijk weer voor minder stof in je kast, omdat de meeste lucht dus wordt aangezogen door een filter.
De luchtstroom in de kast is meestal zo groot dat lucht helemaal niet kan stijgen door de temperatuur verschillen. Het maakt in princiepe dus niet veel uit waar de fans zitten. Het verschil tussen intake en outtake moet namelijk ook weer niet te groot worden. In sommige situaties kan de voeding naar beneden verplaatsen idd voor een lagere temperatuur zorgen, maar in de meeste gevallen niet. Zelf even mee experimenteren dus.
De luchtstroom in de kast is meestal zo groot dat lucht helemaal niet kan stijgen door de temperatuur verschillen. Het maakt in princiepe dus niet veel uit waar de fans zitten. Het verschil tussen intake en outtake moet namelijk ook weer niet te groot worden. In sommige situaties kan de voeding naar beneden verplaatsen idd voor een lagere temperatuur zorgen, maar in de meeste gevallen niet. Zelf even mee experimenteren dus.
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
Wanneer je de faq er op naslaat kom je op een heel ander gegeven. Namelijk voor de koeling kun je beter een onderdruk crieëren dan een bovendruk. Temperatuur daalt namelijk wanneer je een onderdruk hebt. Dus meer outtake dan intake is over het algemeen het meest toegepast. En reken er maar op dat boven in de behuizing de temperatuur hoger is dan onder in. Het verplaatsen van de voeding naar beneden zorgt er ook voor dat je voeding minder warme lucht staat te happen welke bij de CPU en grafische kaart vandaan komt. Dit zorgt er voor dat de voeding koeler blijft, waardoor de in de voeding aanwezig fan's minder snel hoeven te draaien wat reductie in geluid met zich mee brengt.kiddyl schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 13:40:
Meer intake fans dan outtake is op zich de beste manier. Je hebt dan een lichte overdruk in je kast waardoor er geen luch binnenkomt via andere openingen. Dit zorgt uiteindelijk weer voor minder stof in je kast, omdat de meeste lucht dus wordt aangezogen door een filter.
Wanneer je vervolgens twee stille 8cm fan's boven in plaatst voor het afvoeren van warme lucht welke bij de CPU en grafische kaart vandaan komt naast de al aanwezige 12 cm fan, kan ik mij niet voorstellen dat de temperatuur niet gaat dalen. Overigens is dit gewoon een stukje natuurkunde.
Voor het tegengaan van stof ophooping moet je gewoon stoffilters plaatsen op de plaatsen waar de intake fan's zitten en plaatsen waar je niet wilt waar lucht naar binnen komt afsluiten.
[ Voor 11% gewijzigd door _Dune_ op 24-06-2006 13:59 ]
Verwijderd
Bedankt voor alle informatie. Moet er nog iets speciaals in of kan ik er gewoon 2x een 80mm fan instoppen?
Liefst zo stil mogelijk natuurlykVerwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 14:06:
Bedankt voor alle informatie. Moet er nog iets speciaals in of kan ik er gewoon 2x een 80mm fan instoppen?
Aan de eene kant ja, aan de andere kant... nee. Stille fan's hebben vaak ook een lagere lucht verplaatsing. Je moet dan de specificaties van de fan's vergelijken om een goed evenwicht te krijgen tussen geluidproduktie en luchtstroom. Opzich zul je niet echt een heel grote lucht stroom nodig hebben, aangezien er ookal een grote 12cm fan aanwezig is. Ik zou kijk naar een fan welke rond de 18db geluidsdruk produceerd.
Verwijderd
In feit mee eens, die 2*80mm fans zijn eigenlijk niet zo heel nutig. Volgens mij ook een nutteloze plek omdat daar geen warme componenten zijn. Nadeel van intake is dan weer dat het nie gefilterd is. Daarbij lijkt meer intake dan outtake in de stacker bezig omdat (zoals reeds gezegd) er dan geen ongefiltede lucht via kieren binnenkomt.Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 10:41:
In mij stacker krijgt de lucht niet de kans om warm te worden hoor, er is daarvoor t veel airflow_Dune_ schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 12:34:
Ik denk dat het ook meer zin heeft wanneer je de voeding onder in de behuizing plaatst en dan het plaatje met de twee 8cm fan's boven in de behuizing. Op deze manier hangt je voeding niet in de warme lucht, van je CPU en grafische kaart. (warme lucht stijgt. dûh) De twee 8cm fan's zorgen er dan voor dat de warme lucht boven in de behuizing wordt afgevoerd.
Hetgeen wat je hier aanhaalt gaat zich pas voordoen bij zeer grote onderdrukken waar je compressorsd voor nodig hebt. Met stackerfans ga je dit effect belange niet verkrijgen._Dune_ schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 13:55:
Wanneer je de faq er op naslaat kom je op een heel ander gegeven. Namelijk voor de koeling kun je beter een onderdruk crieëren dan een bovendruk. Temperatuur daalt namelijk wanneer je een onderdruk hebt. Dus meer outtake dan intake is over het algemeen het meest toegepast.
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 24-06-2006 14:29 ]
Ik had het ook niet over de temperatuur, maar over stof dat naar binnen komt. In de kast spelen een groot aantal natuurkundige elementen niet mee. Zo is de airflow zo groot dat je hoogstens van stralingswarmte kan spreken ipv lucht dat gaat stijgen._Dune_ schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 13:55:
[...]
Wanneer je de faq er op naslaat kom je op een heel ander gegeven. Namelijk voor de koeling kun je beter een onderdruk crieëren dan een bovendruk. Temperatuur daalt namelijk wanneer je een onderdruk hebt. Dus meer outtake dan intake is over het algemeen het meest toegepast.
Ook moet zoals eerder al werd genoemd de onderdruk wel erg groot worden voordat er temperatuurverschil is op te merken. In normale omstandigheden is airflow een veel grotere factor voor een lagere temperatuur van je componenten.
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
Ik geef toe dat ik er ook al wel eens mijn vraagtekens er bij had gezet, met betrekking tot de onderdruk. Maar natuurkundig klopt het en het werd ook vermeldt in de faq van het betreffende forum.kiddyl schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 14:53:
[...]
Ik had het ook niet over de temperatuur, maar over stof dat naar binnen komt. In de kast spelen een groot aantal natuurkundige elementen niet mee. Zo is de airflow zo groot dat je hoogstens van stralingswarmte kan spreken ipv lucht dat gaat stijgen.
Ook moet zoals eerder al werd genoemd de onderdruk wel erg groot worden voordat er temperatuurverschil is op te merken. In normale omstandigheden is airflow een veel grotere factor voor een lagere temperatuur van je componenten.
Daarnaast heb ik zelf twee processoren in de behuizing zitten, welke genoeg warmte produceren. (over het algemeen zitten de warmste onderdelen van een computer in het bovenste deel van de behuizing.)
Overigens is het inderdaad nog maar de vraag of de twee 8cm fan's werkelijk nodig zijn. Waarschijnlijk dat de 12cm fan het ook prima in zijn uppie af kan.
en.. ja, stof... daar is zoals ik aan gaf ook wel het nodige tegen te doen.
[ Voor 4% gewijzigd door _Dune_ op 24-06-2006 15:35 ]
Verwijderd
Het is inderdaad natuurkundig juist, maar er is een verschil tussen theorie en praktijk_Dune_ schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 15:34:
Ik geef toe dat ik er ook al wel eens mijn vraagtekens er bij had gezet, met betrekking tot de onderdruk. Maar natuurkundig klopt het en het werd ook vermeldt in de faq van het betreffende forum.
De ondedruk in een pc is klein, zeer klein, zodanig klein zelfs dat het dit verschijnsel waar je naar reffereert compleet verwaarloosbaar is.
Anders zouden er al mooi koeltoepassingen op verzonnen geweest zijn
Verwijderd
Ik heb alles er nu fatsoenlijk in zitten, was wel een karwijtje als die kabels een beetje te ordenen. Vooral met al die fans. Helaas waren 2 van de fans net buiten bereik van de fancontroller, moet daar nog ff verlengstukjes voor kopen. Verder kan ik zeggen dat ik heel tevreden ben, Die 80mm fans doen echt wel hun werk hoor, aangezien je anders met 2 grote 120mm intakes te veel overdruk krijgt. Ik kan een A4-tje tegen de voorkant houden en blijft gewoon plakken 
De temperatuur van mn processor is gedaald van ongeveer 50graden naar 45graden @ full load.
Heb em nu weer kunnen overklokken en de temp wordt nu maximaal 52graden...iig beter dan de 59 graden in mn oude kast.
Het maakt wel wat geluid al die fans bij elkaar (11 in totaal) maar na de zomer kan ik ze allemaal wel weer zacht zetten
Edit:
Kan iemand mij die crossflow fan nog aanraden of is het de moeite niet waard?
De temperatuur van mn processor is gedaald van ongeveer 50graden naar 45graden @ full load.
Heb em nu weer kunnen overklokken en de temp wordt nu maximaal 52graden...iig beter dan de 59 graden in mn oude kast.
Het maakt wel wat geluid al die fans bij elkaar (11 in totaal) maar na de zomer kan ik ze allemaal wel weer zacht zetten
Edit:
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-06-2006 00:54 ]
Verwijderd
Niet echt helemaal met de Stacker zelf te maken maar ik had zo'n fijne 4-in-3 module voor m'n fileserver die in een andere PC zit maar dat is echt niet heel handig om erin te bouwen ofzo. In m'n Coolermaster Centurion 5 moest ik allemaal van die 'platformpjes' waar de drives op rusten ombuigen voordat de module erin pastte. Buiten dat het aardig wat werk is en vrij onhandig is denk ik de garantie van m'n nieuwe Centurion 5 ook wel weg.
Op zich zijn die uitstekende lipjes wel handig voor enkele drives maar als je iets groters wil monteren zoals de 4-in-3 module, heb je prijs.
Wat nog het leukste is:TEAMIKKE schreef op zondag 25 juni 2006 @ 19:30:
@ laatste pic! Maar is het wel nuttig om 2 fans achter elkaar te hebben? Meestal werken ze elkaar tegen wat resulteert in geluid. En de airflow is vaak maar íets meer.
Ikzelf heb alleen 3 fans op mijn radiator die bovenin de Stacker hangt. En als ik die op 7 volt laat draaien, dan zuigen ze zo hard dat er een vel a4 onder tegen het rooster en voor tegen de brackets blijft hangen
Ow, je cablemanagement is een beetje los geslagen 
Mn handen beginnen al te jeuken
Mn handen beginnen al te jeuken
Verwijderd
Als ik de reviews in het verleden goed heb gelezen voegt dat ding hoofdzakelijk geluid toe, terwijl het effect vrij minimaal is.Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 23:48:
[...]
Edit:
Overigens; Bijna niemand heeft zo'n ding, en niemand mist hem .... dus trek je conclusies
Verwijderd
M'n stacker is ook binnen en operationeel
. Nu alleen nog even wachten op het snellere geheugen en 3 extra harde schijfen en dan kan ik alles netjes afwerken.
Het in elkaar zetten ging echt super, alles paste perfect (floppy, card reader). Zelfs de Scynthe Ninja Plus (wat een enorme heatsink is dat zeg) paste in de kast.
@Dynacore: wat voor fan controller is dat?
Het in elkaar zetten ging echt super, alles paste perfect (floppy, card reader). Zelfs de Scynthe Ninja Plus (wat een enorme heatsink is dat zeg) paste in de kast.
@Dynacore: wat voor fan controller is dat?
Verwijderd
De fans van 2 4-in3-modules hebben hetzelfde effect als de CFF maar hebben een betere airflow/geluid verhouding.Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 08:53:
[...]
Als ik de reviews in het verleden goed heb gelezen voegt dat ding hoofdzakelijk geluid toe, terwijl het effect vrij minimaal is.
Overigens; Bijna niemand heeft zo'n ding, en niemand mist hem .... dus trek je conclusies
Over de Crossflowfan:
De stelling dat niemand een CFF heeft is volkomen onjuist, makkelijk 20% heeft er eentje.
Ik herhaal nog even voor de mensen die het niet gezien hebben:
De CFF is dan ook PUUR bedoeld om componenten op het moederbord (RAM, MOSFETs, chipsets), te koelen, waar de fans van de 4-in-3 fans niet bijkomen.
Voor PC's met waterkoeling maakt het veel uit omdat er meestal een veel lagere luchtverplaatsing over het moederbord is. De CFF is dan ook PUUR bedoeld om componenten op het moederbord (RAM, MOSFETs, chipsets), te koelen, waar de fans van de 4-in-3 fans niet bijkomen. Het is dus geen extra intake. Tevens hebben de fans van de 4-in-3 modules wel betere specificaties, de CFF heeft echter veel minder weerstand te verwerken en is specifiek gericht op de plek waar de 12cm fans niet of nauwelijks aan komen.quote: startpostDie cross flow fan, maakt dat nou echt wat uit ? Hoeveel lawaai maakt ie ?
De meningen hierover zijn verdeeld. Alhoewel de positieve opmerkingen toch primeren, zijn er enkelen die nauwelijks of geen verbetering merken. Ook is het geen echte geluidshinder voor de meesten. Op de laagste stand is hij bijna onhoorbaar en presteert het toch nog naar behoren.
Er zijn een aantal mensen die problemen hebben met het plaatsen van de cross flow fan.
De stelling dat niemand een CFF heeft is volkomen onjuist, makkelijk 20% heeft er eentje.
Ik herhaal nog even voor de mensen die het niet gezien hebben:
De CFF is dan ook PUUR bedoeld om componenten op het moederbord (RAM, MOSFETs, chipsets), te koelen, waar de fans van de 4-in-3 fans niet bijkomen.
[ Voor 23% gewijzigd door Phuncz op 26-06-2006 10:38 ]
Verwijderd
Ok, die CFF lijkt me dan idd niet echt nodig, bij mij wordt het moederbord ook wel meer dan genoeg gekoeld met de huidige fans 
En de kabels hangen misschien iets in de weg, maar beter dan dit kreeg ik het niet zo snel voor elkaar, zal ik een keer voor moeten gaan zitten...
Die fancontroller is btw een Revoltec Rheobus (zwart) :
En de kabels hangen misschien iets in de weg, maar beter dan dit kreeg ik het niet zo snel voor elkaar, zal ik een keer voor moeten gaan zitten...
Die fancontroller is btw een Revoltec Rheobus (zwart) :

Verwijderd
Veel efficienter om een goede 120mm Papst in je sidepanel te stoppen en die dus op het mobo te laten blazen. En als je dat helemaal goed wil doen koop je voor 16,00 het acryl sidepanel, en dan kan je exact op de juiste plek een uitsparing maken voor die fan.Phuncz schreef op maandag 26 juni 2006 @ 10:34:
Over de Crossflowfan:
[...]
Zo heb ik dat gedaan, en mijn side-fan blaast presies op mijn chipset/VRM's en geheugen
CM biedt een kant en klare oplossing, 4 schroefjes en klaar. Sidepanel modden is niet "kant en klaar"
Verwijderd
Ik heb net meteen een paar 3-pins verlengkabeltjes gekocht, nu kan ik mooi elke 120mm fan appart regelen
Heb meteen die fan die achter mn 2e intake zat verplaatst naar erboven, heb nu dus 3x120mm boven elkaar als intake
Alle plaatsen behalve de crossflow fan heb ik nu bezet, prachtig zo'n kast
Heb meteen die fan die achter mn 2e intake zat verplaatst naar erboven, heb nu dus 3x120mm boven elkaar als intake
Verwijderd
Hmm, die standaard Stackermaster fan's hebben zo'n 4 pins molex, heb je converts naar 3 pins gekocht of heb je de schaar in de kabels gezet?Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 17:19:
Ik heb net meteen een paar 3-pins verlengkabeltjes gekocht, nu kan ik mooi elke 120mm fan appart regelen![]()
Heb meteen die fan die achter mn 2e intake zat verplaatst naar erboven, heb nu dus 3x120mm boven elkaar als intake![]()
lol, nog nooit eerder van stackermaster gehoordVerwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 18:15:
[...]
Hmm, die standaard Stackermaster fan's hebben zo'n 4 pins molex, heb je converts naar 3 pins gekocht of heb je de schaar in de kabels gezet?
Verwijderd
4 schroefjes klaar ... maar dan zit je wel vast aan de standaard plek voor je fan. Ik heb hem exact op de juiste plaats kunnen maken, en bovendien een gaatje in plexiglas maken is ook niet zo veel werk hoor !Phuncz schreef op maandag 26 juni 2006 @ 16:57:
CM biedt een kant en klare oplossing, 4 schroefjes en klaar. Sidepanel modden is niet "kant en klaar"
Verwijderd
Oeps,__xeno__ schreef op maandag 26 juni 2006 @ 19:49:
[...]
lol, nog nooit eerder van stackermaster gehoord

Verwijderd
De coolermasterfans die bij de kast zaten heb ik eruit gehaald, alleen die wat bovenin zit is nog origineel. Nu dus gewoon fans met 3pins aansluitingen, en ik heb genoeg splitters/verlengers/4pin naar 3pin stekkertjes liggenVerwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 18:15:
[...]
Hmm, die standaard Stackermaster fan's hebben zo'n 4 pins molex, heb je converts naar 3 pins gekocht of heb je de schaar in de kabels gezet?
Enige wat ik nu nog nodig heb is een 2pin naar 3pin stekker, om de silverstone op mn big typhoon mee te regelen, en die is wat moeilijker te vinden...
Van 3 > 2 of van 2> 3? Van 2 naar 3 lijkt me lastig worden omdat 1 van de 3 de RPM of Temp. kabel is.
Verwijderd
Van 2 pins Male > 3 Pins FemaleTEAMIKKE schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 16:12:
Van 3 > 2 of van 2> 3? Van 2 naar 3 lijkt me lastig worden omdat 1 van de 3 de RPM of Temp. kabel is.
Ik weet dat het lastig zal zijn, maar het komt omdat mijn fan met inbegrepen fancontrollertje zat en daar zat de juiste kabel al aan vast... Ik kwam er zelf ook pas achter toen ik em op mn eigen fancontroller aan wou sluiten.
De RPM kabel is dus een appart geel draadje, en dan zit er een molex aan en een 2pins stekkertje om de speeds te regelen. Iemand een idee of dit te fixen is? (liever zonder te moeten solderen)
Verwijderd
Nu ben ik de trotse eigenaar geworden van een stacker 830 alleen krijg ik de zijkant van mijn kast er niet meer goed op. Het betreft hier de kant waarmee ik bij mijn moederbord kan komen. Steeds krijg ik hem er niet goed op of hij zit er aan de achterkant boven of onder los. Hoe krijg ik het voor elkaar om hem goed erin te schuiven? Ik heb het boekje al geraadpleegd en de search maar het wil gewoon niet lukken, is er een speciale manier voor om dit voor elkaar te krijgen? De andere kant wilde er wel in een keer op
.

Verwijderd
Volgens mij moet je em er eerst goed van bovenaf inleggen, daarna pas naar links schuiven. Dus zorgen dat de rand van je panel goed over de rand van je kast valt (panel verticaal houden)...
Ikzelf moet eerst de panel "optillen/naar boven drukken" voordat de thumbscrews er fatsoenlijk ingaan, anders zit het gaatje er niet goed achter. Lijkt me een ontwerpfoutje?
Ikzelf moet eerst de panel "optillen/naar boven drukken" voordat de thumbscrews er fatsoenlijk ingaan, anders zit het gaatje er niet goed achter. Lijkt me een ontwerpfoutje?
Dat komt door de ''rare'' vormen van de 830. In verschillende reviews zie je dat ook als min-punt terug.Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 18:49:
Volgens mij moet je em er eerst goed van bovenaf inleggen, daarna pas naar links schuiven. Dus zorgen dat de rand van je panel goed over de rand van je kast valt (panel verticaal houden)...
Ik heb een probleem met mijn Stacker ST-810, ik heb het probleem met de PCI-(X) kaarten dat ze niet goed passen.
Cooler-Master gemailt, naar ongeveer 3 maand kreeg ik een nieuwe bracket (waar de aansluitingen van je PCI-(X) kaarten in vallen zeg maar) maar hoe plaats in deze er in vredesnaam in
Ik zie de logica er niet in 
Iemand tips?
Cooler-Master gemailt, naar ongeveer 3 maand kreeg ik een nieuwe bracket (waar de aansluitingen van je PCI-(X) kaarten in vallen zeg maar) maar hoe plaats in deze er in vredesnaam in
Iemand tips?
Verwijderd
Gaat dit over mijn probleempje of die van degene waarop ik reageer? Ik heb namelijk een zwarte STC-01...TEAMIKKE schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 15:31:
[...]
Dat komt door de ''rare'' vormen van de 830. In verschillende reviews zie je dat ook als min-punt terug.
Zou ook wel een mooie fout zijn als je zijpaneel er niet eens op kan lol
Euhmm beide eigenlijkVerwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 16:36:
[...]
Gaat dit over mijn probleempje of die van degene waarop ik reageer? Ik heb namelijk een zwarte STC-01...
Zou ook wel een mooie fout zijn als je zijpaneel er niet eens op kan lol
Hmm, heb zelf op dit moment een Antec Performance One P180, maar kom net wat ruimte te kort die een stacker zou kunnen bieden. Het kriebelt heel erg om te kopen, maar zou hem nog liever willen ruilen met een ontevreden stacker user
. Of bestaan die hier niet
?
Komt erop neer dat ik meer ruimte nodig heb tussen de 5.25" devices en het moederbord. De Antec voorziet daar net niet genoeg in...
Komt erop neer dat ik meer ruimte nodig heb tussen de 5.25" devices en het moederbord. De Antec voorziet daar net niet genoeg in...
[ Voor 21% gewijzigd door aramdin op 29-06-2006 23:18 ]
De zijpanelen van een 830 gaan er idd ruk op voor een kast van EUR 200+.
Echter de truuk is om het paneel er eerst met de onderkant er goed en op de juiste plek in te zetten. (enigzins schuin houden). Daarna paneel rechtop zetten en naar voren schuiven. Tijdens het schuijven druk ik aan de voorkant in het midden op het paneel en dan gaat het wel....
Echter de truuk is om het paneel er eerst met de onderkant er goed en op de juiste plek in te zetten. (enigzins schuin houden). Daarna paneel rechtop zetten en naar voren schuiven. Tijdens het schuijven druk ik aan de voorkant in het midden op het paneel en dan gaat het wel....

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Tja dat had ik dus ook met mijn 1035B II van Antec, maar eigenlijk moet Antec maar eens een super lange en hoge kast gaan maken, want eerlijk gezegd ben ik maar een beetje 50/50 tevreden met mijn STC-T01aramdin schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 23:18:
Hmm, heb zelf op dit moment een Antec Performance One P180, maar kom net wat ruimte te kort die een stacker zou kunnen bieden. Het kriebelt heel erg om te kopen, maar zou hem nog liever willen ruilen met een ontevreden stacker user. Of bestaan die hier niet
?

Ik zat namelijk afgelopen weekend weer mijn oude systeem in zijn trouwe kastje te proppen en man o man wat is dat toch super makkelijk bij mijn Antecje vergeleken met de Cooler Master =>
Paar schroeven, paar clicks en klaar!
* nero355 gaat maar eens kijken hoe die gekke 3D programma's werken en dan de ideale kast in elkaar knutselen en mailen naar Antec
/EDIT : Ik zie dit net : waterking in "Wat doe jij deze zomer om je PC koel te ..." Niet gek en volgens mij een Antec nog ook
[ Voor 8% gewijzigd door nero355 op 30-06-2006 11:04 ]
Ik ben op zoek naar wat foto's van Stackers met waterkoeling waarbij de radiator op de bodem zit OF bij de 120mm outtake.
Kheb er al dik meer dan een uur op zitten met zoeken en topics checken maar het aanbod is erg schaars.
Dit is wel een aardige foto van een bodemmontage:
Kheb er al dik meer dan een uur op zitten met zoeken en topics checken maar het aanbod is erg schaars.
Dit is wel een aardige foto van een bodemmontage:

[ Voor 25% gewijzigd door Gman op 30-06-2006 12:37 ]
wtf dat is relax! hoe je niet te zagen!
Hoe heeft ie dat gedaan!!!
kun je die overal krijgen? en hoe lang zijn die?Verwijderd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 17:19:
Ik heb net meteen een paar 3-pins verlengkabeltjes gekocht, nu kan ik mooi elke 120mm fan appart regelen![]()
Heb meteen die fan die achter mn 2e intake zat verplaatst naar erboven, heb nu dus 3x120mm boven elkaar als intake![]()
zal als skool afgelope is es ff rondsnuffelen op interpret
edit: ikbenstil heeft ze wa, ook soort dat bij UV licht groen kleurt
[ Voor 8% gewijzigd door Raven op 30-06-2006 13:52 ]
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Als je het over mijn geposte foto hebt, dat is een bracket om de Blackice II te monteren, speciaal voor de Stacker bodem.ixl85 schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 13:03:
wtf dat is relax! hoe je niet te zagen!
Het betreft artikel: http://www.dangerdenstore...oductid=211&cat=72&page=1
Het zit nogal verstopt op de site imo, je komt er via:
Danger Den :: Radiators :: Black Ice Series :: Two Pass Style Radiators :: CM Stacker Bottom Case Shroud
Maar ik ben er al uit, dit wordt 'm niet, ik wil toch naar een 830 stacker en m'n oude stacker wordt bewoond door m'n FTP onderdelen.
830 heeft geen bodemgat zoals jullie wel weten dus ik neem lekker een 120mm rad, ga toch geen spannende dingen doen.
[ Voor 23% gewijzigd door Gman op 30-06-2006 14:46 ]
'keearamdin schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 14:11:
offtopic:
Argh, ruilen?
[edit]
@bartgrefte
meestal zijn die verlengkabels rond de 30cm
After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...
Oscar Wilde
Vind het wel een beetje duur (moeten ook nog verzendkosten bij)... ik dnek dat ik zelf ook wel wat leuks kan makenGman schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 13:52:
[...]
Als je het over mijn geposte foto hebt, dat is een bracket om de Blackice II te monteren, speciaal voor de Stacker bodem.
Het betreft artikel: http://www.dangerdenstore...oductid=211&cat=72&page=1
Het zit nogal verstopt op de site imo, je komt er via:
Danger Den :: Radiators :: Black Ice Series :: Two Pass Style Radiators :: CM Stacker Bottom Case Shroud
Verwijderd
Die van mij waren ongeveer 20 centimeter, €2,50 per stukaramdin schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 14:11:
offtopic:
Argh, ruilen?
[edit]
@bartgrefte
meestal zijn die verlengkabels rond de 30cm
Verwijderd
Voor:

Na:

Zoals je ziet zijn nu die USB kabels van de frontpanel niet aangesloten, omdat ik die toch bijna niet gebruik. Verder heb ik alles wat mogelijk was met tie-wraps aan de zijkant gestript.
Beter als dit krijg ik het niet. En heb weinig zin om er uren achter te gaan zitten en om die kabels te gaan meshen, daarnaast hoeft het ook niet echt want mn kast is toch dicht.

Na:

Zoals je ziet zijn nu die USB kabels van de frontpanel niet aangesloten, omdat ik die toch bijna niet gebruik. Verder heb ik alles wat mogelijk was met tie-wraps aan de zijkant gestript.
Beter als dit krijg ik het niet. En heb weinig zin om er uren achter te gaan zitten en om die kabels te gaan meshen, daarnaast hoeft het ook niet echt want mn kast is toch dicht.
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2006 12:24 ]
Verwijderd
Ok dit is om gek van te worden. Ik trek men haren bijna uit men kop van frustatie en de eerste de beste die passeert krijgt een klop op zijn neus
In mei zo'n 80mm panel gekocht bij de coolermasterwebshop ter vervanging van het frontpanel in men stacker zodat er nog een bay extra vrijkomt. besteld bij de shop en laten verzenden naar Belgie (heeft een 19 euro gekost). Heel de maand juni mij zitten inhouden om daar niet mee te beginnen en mooi gewacht tot na de examens. Vandaag er de hele voormiddag mee bezig geweest met de dremel en de boor in deze hitte. Dit was het eindresultaat:

het printje uit het originele frontpanel met power knop, power led, reset knop en hd led er dus "ingewerkt". Zeer tevreden en exact zoals ik het wou.
Nu wil ik het ding aansluiten en krak zegt het sluitmechanisme van het panel: kapot
Ik heb het nog niet eens kunnen inbouwen.
Dat zoiets kapot gaat kan ik mee leven, maar waarom net nu dat ik er zoveel moeite heb in gestoken, het heb laten overkomen uit NL naar belgie, 19 euro voor heb betaald, meer dan een maand geduld ervoor gehad, een hele voormiddag in de hitte er aan zitten werken en het NET niet 1 keer heb kunnen gebruiken !!!!
Dit is de schade aan het sluitmechanisme:

Heeft er iemand hier een oplossing voor, wat dan ook, elke tip is welkom !!!
Sorry maar moest hier eventjes mijn frustratie uiten.
In mei zo'n 80mm panel gekocht bij de coolermasterwebshop ter vervanging van het frontpanel in men stacker zodat er nog een bay extra vrijkomt. besteld bij de shop en laten verzenden naar Belgie (heeft een 19 euro gekost). Heel de maand juni mij zitten inhouden om daar niet mee te beginnen en mooi gewacht tot na de examens. Vandaag er de hele voormiddag mee bezig geweest met de dremel en de boor in deze hitte. Dit was het eindresultaat:

het printje uit het originele frontpanel met power knop, power led, reset knop en hd led er dus "ingewerkt". Zeer tevreden en exact zoals ik het wou.
Nu wil ik het ding aansluiten en krak zegt het sluitmechanisme van het panel: kapot
Ik heb het nog niet eens kunnen inbouwen.

Dat zoiets kapot gaat kan ik mee leven, maar waarom net nu dat ik er zoveel moeite heb in gestoken, het heb laten overkomen uit NL naar belgie, 19 euro voor heb betaald, meer dan een maand geduld ervoor gehad, een hele voormiddag in de hitte er aan zitten werken en het NET niet 1 keer heb kunnen gebruiken !!!!

Ik hoop dat alle voor de rest werkt kwa powerbutton en ledjes. Op het eerste zicht lijkt er geen schade te zijn aan het plastieke mechanisme, als dat zo is zoveel te beter. Maar de veer lijkt dan weer iets minder intact. Nu lijkt die wel erg sterk op die je kan terugvinden in de eerste de beste reclamepennen. Probeer daarvoor eens te kijken. Probeer er zeker een paar, zodat je er een vindt die kwa vorm en lengte het best mee overeenkomtVerwijderd schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 14:44:
....
[afbeelding]
Hier zou ik graag eens mijn bevindingen van de RC-810 neerzetten
Ik kom van een chieftec DA-01BD die ik redelijk veel gemod heb . Nu was het me toch beu dat er tussen de hd's en het mobo zo wreed weinig plaats was en leek de stacker mij een ideale kast om op over te schakelen . Ook het hoge modding potentieel speelt een grote rol natuurlijk , het was me wel duidelijk dat ik de rc-810 moest hebbe voor de betere koeling tegenover de STC-01 .
Na maanden zoeken toch een shop gevonden die ze op voorraad heeft en paar dagen later de stacker aan de deur . Na opendoen van de verpakking waren een aantal frontplaatjes naar binnen "getrapt?" zo lijkt het toch ^^ maar zonder veel erg

nu komen de "echte" problemen
Prob-1
de 2 sidepanels zijn echt merkbaar dunner dan die van men chieftec ..net alsof ik een vod in men handen heb ( 0.1mm spul ofzo ?? ) en alsof dat nog niet genoeg is het alsof de 2 panelen de 2de verfbeurt niet gehad hebbe ? kleurverschil met het dak is enorm ( zie zelf alu doorheen dat dun laagje zwarte verf op de panelen ) ik weet niet of dit bij iedereen zo is ( hopelijk heeft nog iemand een zwarte stacker hier ? ) Het meest irriterende is dat ik nog een CM Centurion 5 van (1/3 stacker prijs) wel panelen heeft die even zwart zijn als het dak ...dit is toch helemaal te gek

Prob-2
mijn 520W OCZ modstream moest ontdaan worden van de fangrill om deze in de case te krijgen . er is 0.0 plaats tussen de mesh onderaan en de onderkant van mijn voeding nu
Prob-3
dacht dat er niet veel meer mis kon gaan maarja ..
Mijn DFI Lanparty SLI-DR karajan audio module kon er niet op omdat de onderste 120mm fan nie ver genoeg van het mobo zit . (ik was al van plan een creative X-FI te halen maar dit heeft dus mijn plannen vervroegd )
de fan geraakt er doodgewoon NIET in ( let op foto waar gaten niet overeenkomen )

Prob-4
Net zoals alle andere kopers van een RC-810 geraken de insteekkaarten er alleen in na wat wringen met een schroevendraaier ( een hele klus zo blijkt )
Eerlijk gezegd had ik meer verwacht van een kast van 150€ ( mijn chieftec heeft evenveel gekost indertijd maar kwaliteit als dat zie je gewoon nergens meer : dikke panelen (geen alu maar wss staal ? ) stevig tot en met , ik vermoed ook gepoedercoate verf die niet afbrokkelt als je stukken uitzaagt enz. De kast weegt dan ook als lood maar tis tenminste echt gerief voor de moddingfanaten
voorlopig zijn dit de enigste problemen die ik voorgehad heb
Ik kom van een chieftec DA-01BD die ik redelijk veel gemod heb . Nu was het me toch beu dat er tussen de hd's en het mobo zo wreed weinig plaats was en leek de stacker mij een ideale kast om op over te schakelen . Ook het hoge modding potentieel speelt een grote rol natuurlijk , het was me wel duidelijk dat ik de rc-810 moest hebbe voor de betere koeling tegenover de STC-01 .
Na maanden zoeken toch een shop gevonden die ze op voorraad heeft en paar dagen later de stacker aan de deur . Na opendoen van de verpakking waren een aantal frontplaatjes naar binnen "getrapt?" zo lijkt het toch ^^ maar zonder veel erg

nu komen de "echte" problemen
Prob-1
de 2 sidepanels zijn echt merkbaar dunner dan die van men chieftec ..net alsof ik een vod in men handen heb ( 0.1mm spul ofzo ?? ) en alsof dat nog niet genoeg is het alsof de 2 panelen de 2de verfbeurt niet gehad hebbe ? kleurverschil met het dak is enorm ( zie zelf alu doorheen dat dun laagje zwarte verf op de panelen ) ik weet niet of dit bij iedereen zo is ( hopelijk heeft nog iemand een zwarte stacker hier ? ) Het meest irriterende is dat ik nog een CM Centurion 5 van (1/3 stacker prijs) wel panelen heeft die even zwart zijn als het dak ...dit is toch helemaal te gek

Prob-2
mijn 520W OCZ modstream moest ontdaan worden van de fangrill om deze in de case te krijgen . er is 0.0 plaats tussen de mesh onderaan en de onderkant van mijn voeding nu
Prob-3
dacht dat er niet veel meer mis kon gaan maarja ..
Mijn DFI Lanparty SLI-DR karajan audio module kon er niet op omdat de onderste 120mm fan nie ver genoeg van het mobo zit . (ik was al van plan een creative X-FI te halen maar dit heeft dus mijn plannen vervroegd )
de fan geraakt er doodgewoon NIET in ( let op foto waar gaten niet overeenkomen )

Prob-4
Net zoals alle andere kopers van een RC-810 geraken de insteekkaarten er alleen in na wat wringen met een schroevendraaier ( een hele klus zo blijkt )
Eerlijk gezegd had ik meer verwacht van een kast van 150€ ( mijn chieftec heeft evenveel gekost indertijd maar kwaliteit als dat zie je gewoon nergens meer : dikke panelen (geen alu maar wss staal ? ) stevig tot en met , ik vermoed ook gepoedercoate verf die niet afbrokkelt als je stukken uitzaagt enz. De kast weegt dan ook als lood maar tis tenminste echt gerief voor de moddingfanaten
voorlopig zijn dit de enigste problemen die ik voorgehad heb

[ Voor 16% gewijzigd door Guardian-X- op 05-07-2006 21:03 ]
Hoi, ik ben op zoek naar een nieuwe degelijke behuizing
. Toen ik dit topic las ben ik meteen verliefd geworden op deze kast. Maar ik moet mijn PC regelmatig meenemen (2 x per week
) , dus het gewicht speelt helaas een rol. Bij de meeste kasten van deze familie staat het gewicht vermeld. Behalve bij de CM Stacker 830 (RC-830) die volledig van alluminum is.
Heeft iemand enig idee hoeveel deze kast weegt, of is deze kast bij voorbaat al te zwaar en moet ik maar opzoek naar wat anders
Heeft iemand enig idee hoeveel deze kast weegt, of is deze kast bij voorbaat al te zwaar en moet ik maar opzoek naar wat anders
deze kast heb ik bij paradigit in mijn handen gehad en het gewicht vind ik best mee vallen als je ziet hoe zwaar dat hij lijkt,Herr Stuhl schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 21:52:
Hoi, ik ben op zoek naar een nieuwe degelijke behuizing. Toen ik dit topic las ben ik meteen verliefd geworden op deze kast. Maar ik moet mijn PC regelmatig meenemen (2 x per week
) , dus het gewicht speelt helaas een rol. Bij de meeste kasten van deze familie staat het gewicht vermeld. Behalve bij de CM Stacker 830 (RC-830) die volledig van alluminum is.
het gewicht wat ik had gevonden is 16 kg (dat is dus 1,5 kilo zwaarder dan de grote 810 want deze weegt 14,5 kg)
als je hem veel mee moet nemen zou ik toch voor de coolermaster ammo gaan (deze weegt 8,5 kilo)
(\__/)
Vraag:
ik heb een CoolerMaster Stacker RC-810 CM staan maar die wordt de laatste dagen nogal warm (vreemd he, met 30 graden buiten). Ik heb al een aantal front en rear 12cm fans, maar vanwege de inhoud (6 schijven en een X2-CPU), zat ik eraan te denken om mijn sidepanel te gebruiken voor een extra fan.
Nou zit daar een mooi bracket voor nog een 12cm fan, maar ik vroeg me af of men ervaring heeft met het plaatsen van een grotere fan (200mm? 300mm?) en hoe deze te bevestigen?
*edit*
Gaat dit CPU-duct passen op een A8N-SLI Deluxe en dan uitblazen naar mijn fan bovenin de Stacker?
ik heb een CoolerMaster Stacker RC-810 CM staan maar die wordt de laatste dagen nogal warm (vreemd he, met 30 graden buiten). Ik heb al een aantal front en rear 12cm fans, maar vanwege de inhoud (6 schijven en een X2-CPU), zat ik eraan te denken om mijn sidepanel te gebruiken voor een extra fan.
Nou zit daar een mooi bracket voor nog een 12cm fan, maar ik vroeg me af of men ervaring heeft met het plaatsen van een grotere fan (200mm? 300mm?) en hoe deze te bevestigen?
*edit*
Gaat dit CPU-duct passen op een A8N-SLI Deluxe en dan uitblazen naar mijn fan bovenin de Stacker?
[ Voor 20% gewijzigd door MAX3400 op 05-07-2006 23:29 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Er is plaats voor een 80mm fan.
Wil je een grotere erin zetten, dan zul je zelf gaten moet boren om deze vast te zetten.
Verwijderd
Phuncz schreef op woensdag 05 juli 2006 @ 17:19:
disco stu, mail me eens (zie mijn profiel).
Het plastiek mechanisme lag in 2 stukken uit mekaar: het stuk op de foto en het stuk dat nog in het panel zit. Het veertje is echt héél dun. Heb zoals je getipt had naar veertjes gekeken van balpennen, maar die zijn allemaal veel groter (2 tot 3 maal zo dik al).wols schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 21:46:
[...]
Ik hoop dat alle voor de rest werkt kwa powerbutton en ledjes. Op het eerste zicht lijkt er geen schade te zijn aan het plastieke mechanisme, als dat zo is zoveel te beter. Maar de veer lijkt dan weer iets minder intact. Nu lijkt die wel erg sterk op die je kan terugvinden in de eerste de beste reclamepennen. Probeer daarvoor eens te kijken. Probeer er zeker een paar, zodat je er een vindt die kwa vorm en lengte het best mee overeenkomt
Ben nu met een oplossing gekomen met een magneet. Ik zal er morgen nog een foto van nemen en hier posten. Al bij al is het origineel sluitmechanisme zowiezo al heel fragiel en breekbaar van ontwerp. Ik kan mij goed inbeelden dat er nog mensen hetzelfde gaan meegemaakt hebben als ik.
[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2006 23:53 ]
Dit topic is gesloten.