Cooler Master Stacker discussie topic Deel 4

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.798 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Topicstarter
Ik denk met wat knutselen valt dat zeker werkend te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat hubje heeft een PCI kaartje als usb2-controller in het pakket, dus dan ga je dat niet kunnen gebruiken.

en zoiets: http://www.coolermaster.n...p?cPath=52&products_id=55

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2006 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Wat maakt dat nou uit? dan heb je juist nog meer bandbreedte voor de USB over (mits je nog een PCI slot over hebt), niet gedeeld, maar gewoon een extra controller er bij.

-edit-
Verwijderd schreef op zondag 28 mei 2006 @ 14:42:
Dat hubje heeft een PCI kaartje als usb2-controller in het pakket, dus dan ga je dat niet kunnen gebruiken.

en zoiets: http://www.coolermaster.n...p?cPath=52&products_id=55
Kijk eens goed naar de kabeltjes: 1 header voor 2 USB poorten, 1 header voor de FW. Dat hebben we nu al, we zoeken een oplossing om die headers er bij te maken. Ik kom 4 headers te kort, en dat PCI kaartje levert die headers. Nog mooier dan een hubje knutselen.

Die paneeltje kan je mooi als onderzetter gebruiken, het gaat mij om die headers op dat kaartje, die zijn voor het I/O paneel te gebruiken (desnoods met een beetje draadjes solderen)

-edit2-
Bah, zit met een andere kabel met elkaar verbonden, moet dus toch wat aan dit ding gesoldeerd worden: specsheet

[ Voor 107% gewijzigd door Resistor op 28-05-2006 15:03 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Het zou me toch niet verwonderen dat de pins gewoon overeenkomen met standaard USB headers, alleen dan in een andere volgorde ofzo. Desnoods stuur je een mailtje naar conceptronic voor de pinout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
* ixl85 heeft net zn CM stacker besteld!
Hij is zilver en heb meteen de sidepanel besteld.. ik vind 30 euro wel mee vallen
Zoveel was ik ook kwijt toen ik mijn huidige paneel liet spuiten bij een bedrijf (H700B van aopen)
En voor dat geld laat ik mn decoupeerzaag graag liggen (zeker als je dan ook nog plexi moet kopen dat stervensduur is bij de gamma en vrienden)

Maar de zaag gaat er zeker in, word klaar gemaakt voor de "el grando transfero" over ~3 a4 weken, dan gaat alles uit mn oude case naar de stacker... Dus ik heb lekker veel tijd om alles op maat te zagen voor mn wc!

Of zegt er iemand hier dat ik eerst mn case moet testen met een oud mobo/gputje? (ivm constructie fouten, heb het namelijk wel eens mee gemaakt dat er iets fout zat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Normaal zou dat niet mogen, maar je kan altijd eerst proberen als je je verveelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonet het 80mm I/O Whole Set van coolermaster partshop ontvangen.

Zie ik net dat op de site ook verschenen is dat je hem in andere kleuren kan krijgen :|

Maargoed, alles is nu binnen voor mijn stacker eindelijk in orde te brengen. Mag ook wel stilletjes aan gebeuren: hij staat hier al meer dan een jaar te draaien: volledig open, zonder frontpanel, zonder frontjes, met de optische drives los erin, met de voeding en de hd die buiten de kast liggen op de grond, geen fans aangesloten etc...

Nu alleen nog wachten tot na de examens :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 15:32

master6464

Who's General Failure?

dit belooft wat:
hele grote stacker mod unmpc

(\__/)
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(")signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oshiro
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-09 08:27

oshiro

Chill, dude.

Sjeesz!! :|

Maar ff een toepasselijke quote:
"Any intelligent fool can make things bigger, more complex, and more violent. It takes a touch of genius and a lot of courage to move in the opposite direction." -Albert Einstein

Ik wens hem veel succes though. Zal vast wel iets speciaals worden. De mijne ligt nu ook uit elkaar, komt een vrij speciaal ding in wat ik nog niet eerder in een stacker heb gezien. nu nog hopen dat ie gaat passen

[ Voor 7% gewijzigd door oshiro op 29-05-2006 17:27 ]

“Life is tough, but it's tougher when you're stupid.” - John Wayne | Last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Zonde van die Stackers! Hoop wel dat ie er wat moois van maakt na al dit vreselijke gedoe. Hij zal er vast lang mee bezig zijn om hem mooi af te werken :) Ik ga in ieder geval zeker een paar keer kijken :)
oshiro schreef op maandag 29 mei 2006 @ 17:26:

Ik wens hem veel succes though. Zal vast wel iets speciaals worden. De mijne ligt nu ook uit elkaar, komt een vrij speciaal ding in wat ik nog niet eerder in een stacker heb gezien. nu nog hopen dat ie gaat passen
En dat is.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
zn schoonmoeder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oshiro schreef op maandag 29 mei 2006 @ 17:26:
De mijne ligt nu ook uit elkaar, komt een vrij speciaal ding in wat ik nog niet eerder in een stacker heb gezien. nu nog hopen dat ie gaat passen
wie A zegt moet B zeggen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

Sta op het punt om een nieuwe pc te kopen, heb ff dit topic doorgekeken maar zag dat er in de startpost geen duidelijk verschil stond tussen de STC-T01 en RC-810 (het enige wat ik kon vinden was dat ie "meer voor servers" bedoelt was)

Dus heb ff wat moeite gedaan en 300posts doorgeploetert, resultaat:

- STC-T01 heeft plaats voor 2 PSU's (1 voor RC-810)
- RC-810 heeft 2x 120mm fan vanachter (STC-T01 slechts 1)
- STC-T01 kan een Crossflow Fan herbergen (RC-810 niet)
- RC-810 kan door bovengenoemde verschillen een W-ATX mobo herbergen (de STC-T01 niet)
-> E-ATX = 12" x 13"
-> W-ATX = 13" x 16"
- STC-T01 kan BTX evenals ATX (RC-810 enkel ATX)
- RC-810 verkrijgbaar in zwart en zilver, STC-T01 ook in het blauw.

Zie ik nog iets over het hoofd? Volgens mij is het enige voordeel van de RC-810 dat ie W-ATX kan, verder kan ik geen voordelen ontdekken.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik ben nogal STC-101 minded.

How about
* 2 voedingen zijn handig als je veel harde schijven hebt
* ben jij van plan een WTX moederbord te gebruiken?
* makkelijker waterkoeling inbouwen (kan op de plek van de 2e voeding, mooi half-afgeschermd)
* in plaats van 1 extra 120mm fan kan je kiezen voor 2x 80mm extra

En ik heb een antwoord gekregen op mijn vraag hier: Resistor in "Cooler Master Stacker discussie topic De..."
Een .pdf'je met de pinnetjes. Gaat dus een lekker gepruts worden om de draadjes aan elkaar te solderen :)

Ze gaven er wel de waarschuwing bij dat de garantie zou vervallen als het kapot gaat door mijn gepruts :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:57

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Resistor schreef op zondag 04 juni 2006 @ 17:48:
Ik ben nogal STC-101 minded.

How about
* 2 voedingen zijn handig als je veel harde schijven hebt
* ben jij van plan een WTX moederbord te gebruiken?
* makkelijker waterkoeling inbouwen (kan op de plek van de 2e voeding, mooi half-afgeschermd)
* in plaats van 1 extra 120mm fan kan je kiezen voor 2x 80mm extra

En ik heb een antwoord gekregen op mijn vraag hier: Resistor in "Cooler Master Stacker discussie topic De..."
Een .pdf'je met de pinnetjes. Gaat dus een lekker gepruts worden om de draadjes aan elkaar te solderen :)

Ze gaven er wel de waarschuwing bij dat de garantie zou vervallen als het kapot gaat door mijn gepruts :P
Wat noem je veel hardeschijven? Ik heb er 8 in twee 4-in-3 zitten. Verder is het een AMD Athlon MP 2800+ (2 processoren), 2GB PC2100 ecc SDRAM en een ATI Radeon 9800 Pro 128MB (256bit). Een DVD ROM speler en een DVD brander zijn ook nog van de partij. Redelijk vol systeempje dus. Dit wordt gevoed door één 480Watt CoolerGaint van Enermax, ik zou niet weten waarom een tweede vodeing nodig zou zijn. :D

[ Voor 5% gewijzigd door _Dune_ op 04-06-2006 17:53 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Resistor schreef op zondag 04 juni 2006 @ 17:48:

Zie je nu wel, zo moeilijk was dat niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als PC valt deze kast mij een beetje tegen en helpt niet veel in het koelen. Dat komt _ongetwijfeld_ door mijzelf en niet door de kast. Echter, nu ga ik van mijn mooit Stacker waarschijnlijk een fileserver maken. Hierover heb ik twee vraagjes. Ten eerste staat in de startpost het volgende:
Ach kon ik maar 12 bays gebruiken, dan kon ik dankzij vier 4-in-3 modules makkelijk 16 HD's plaatsen :( Maar die control panel moet ik ergens kwijt en ik heb geen zin in mijn case te zagen.
Waarom doe je dat dan niet ?! Coolermaster voorziet een leuke how-to ! Door gebruik te maken van een 80mm control panel van een andere CM case kan je de fan aan de bovenkant vervangen door een control panel ! Mits wat extra stappen kan je ook je power en reset knoppen mee overdragen !
En in de CM howto:
Wat heb je er voor nodig?

Cooler Master heeft sinds kort een parts shop.
Deze kun je vinden op www.coolermaster.nl/shop

Je hebt de volgende onderdelen nodig:

1. Een
2. Een Power Switch
3. Twee schroeven.
Deze zitten als het goed is al bij je CMStacker, anders zijn ze bij de shop verkrijgbaar.
4. Twee moederbord spacers
5. Iets voor de afstand op te kunnen meten tussen de gaten.
6. Een boormachine.
7. Een potloot
8. Schroevendraaiers.
Wat wordt hier bij 1. bedoeld!? Ook wil ik graag weten of de floppy ingang die ik niet meer ga gebruiken vervangbaar is door een normale? (pvvrrrtt die tweede vraag is duidelijk, gewoon te koop op coolermaster.nl/shop)!

Edit, lekker debiel bezig. 8)7 Sorry, da's dus gewoon dat paneeltje wat erbij wordt afgebeeld. Kortom, mijn post is compleet nutteloos geworden. \o/

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2006 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik had vandaag een nieuwe Videokaart en hij paste niet in mijn Stacker. Ik kon gelukkig herinneren dat er nieuwe PCI brackets voor waren en dus meteen opgezocht en het formulier ingevuld op de site. Iemand een idee hoelang het duurt voordat hij wordt opgestuurd/binnenkomt?

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 14:05:
Als PC valt deze kast mij een beetje tegen en helpt niet veel in het koelen. Dat komt _ongetwijfeld_ door mijzelf en niet door de kast. Echter, nu ga ik van mijn mooit Stacker waarschijnlijk een fileserver maken. Hierover heb ik twee vraagjes. Ten eerste staat in de startpost het volgende:

[...]

En in de CM howto:

[...]

Wat wordt hier bij 1. bedoeld!? Ook wil ik graag weten of de floppy ingang die ik niet meer ga gebruiken vervangbaar is door een normale? (pvvrrrtt die tweede vraag is duidelijk, gewoon te koop op coolermaster.nl/shop)!

Edit, lekker debiel bezig. 8)7 Sorry, da's dus gewoon dat paneeltje wat erbij wordt afgebeeld. Kortom, mijn post is compleet nutteloos geworden. \o/
Dit dus: http://www.coolermaster.n...p?cPath=52&products_id=51
Heb het ook aangeschaft, na de examens erin modden :9
Dit is eigenlijk het enige wat je extra nodig hebt. Powerknop en resest knop en ledjes heb je al uit het origineel frontpanel. Je moet het er enkel nog inmodden. Post zeker fotos van het resultaat!
kiddyl schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 15:49:
Ik had vandaag een nieuwe Videokaart en hij paste niet in mijn Stacker. Ik kon gelukkig herinneren dat er nieuwe PCI brackets voor waren en dus meteen opgezocht en het formulier ingevuld op de site. Iemand een idee hoelang het duurt voordat hij wordt opgestuurd/binnenkomt?
Laatste tijd is er naar het schijnt nogal wat vertraging is. Lees het topic maar eens door, dan kan je er wel reacties over vinden. Je kan voorlopig ook zelf ervoor zorgen dat het moederbord iets hoger gaat liggen door de afstandsbusje een beetje te verhogen.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-06-2006 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

kiddyl schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 15:49:
Ik ga morgen de STC-01 halen : Hoe groot is de kans dat ik tegen hetzelfde probleem aanloop ??

* nero355 echt geen zin heeft in 2 weken wachten op stom ander PCI bracketje :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Volgens mij is het probleem nu niet meer aanwezig. Ik heb trouwens op de Ati Radeon X850XT gewoon het schroefje er af gedraait die in de weg zat. Was voor het vastzetten van de DVI kabel. Was om te testen alleen. Hij was wel heel wat trager dan mijn 7900GT.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nero355 schreef op vrijdag 09 juni 2006 @ 16:13:
[...]

Ik ga morgen de STC-01 halen : Hoe groot is de kans dat ik tegen hetzelfde probleem aanloop ??

* nero355 echt geen zin heeft in 2 weken wachten op stom ander PCI bracketje :/
Heb dit probleem ook gehad.
Gewoon kast op de zijkant leggen. Grote schroevendraaier pakken > schroevendraaier in het pci-gleufje zetten en oprekken. Dan past de VGAkaart er zo in! :9

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-06-2006 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://images.dailytech.com/nimage/1770_large_1753_large_storage_cluster.jpg

Stacker 0wnage:

Fujitsu heeft op de Computex Taipei 2006-beurs een standaard pc-behuizing laten zien waarin een RAID-array gehuisvest was met een capaciteit van 8TB. Om dit mogelijk te maken werden in totaal vijftig 2,5” notebook harde schijven gebruikt met een capaciteit van 200GB. Hierop zou in theorie 10TB aan gegevens opgeslagen kunnen worden, maar Fujitsu heeft ervoor gekozen om tien harde schijven te gebruiken voor het opslaan van pariteitinformatie om zo het uitvallen van meerdere harde schijven probleemloos te kunnen opvangen. De gebruikte MHV2200BT-schijven hebben een rotatiesnelheid van 4200rpm en gebruiken maximaal 1,6 Watt waardoor het totale array een energieverbruik heeft van slechts 80 Watt. Verwacht wordt dat 2,5” harde schijven rap aan populariteit zullen winnen in de enterprise storage markt en de stap richting 1,8” harde schijven zal niet lang op zich laten wachten, zo voorspelt Fujitsu.

Bron: nieuws: Fujitsu demonstreert 8TB array in pc-behuizing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af of die dingen genoeg koeling krijgen. :-P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 17:21

Krizzie

Progressive Music \o/

Ga dan voor de 55 :p Kunnen er onderin nog 5 bij :p

Je hebt wel een aardige Sata controller nodig om ze alle 50 aan de praat te krijgen. :p

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Nog de function panel naar 80mm conversie en er kunnen er idd. nog 10 bij met gebruik van de onderste bay. Dan was 12TB max (tov. 10TB nu) mogelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11-09 09:12

Chakotay

Lick here to continue

Weet iemand bij welke (fatsoenlijke) webshops de originele Stacker T01 op dit moment, liefst in het zwart leverbaar is? Ik heb al verschillende zaken gemaild, maar tot nu toe heb ik alleen reacties gekregen die aangeven dat de levertijd onbekend is helaas...

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Chakotay schreef op maandag 12 juni 2006 @ 22:21:
Weet iemand bij welke (fatsoenlijke) webshops de originele Stacker T01 op dit moment, liefst in het zwart leverbaar is? Ik heb al verschillende zaken gemaild, maar tot nu toe heb ik alleen reacties gekregen die aangeven dat de levertijd onbekend is helaas...
Ik heb 'm bij een of twee zaken in Apeldoorn zien staan. Als ik me niet vergis werk je daar redelijk in de buurt? ;)
Jij zat toch ook in Deventer? Groeten van een collega (ex Stork-servicedesk) :P

[ Voor 4% gewijzigd door Demo op 12-06-2006 22:26 ]

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Demoniac schreef op maandag 12 juni 2006 @ 22:25:
[...]
Ik heb 'm bij een of twee zaken in Apeldoorn zien staan. Als ik me niet vergis werk je daar redelijk in de buurt? ;)
Jij zat toch ook in Deventer? Groeten van een collega (ex Stork-servicedesk) :P
Toevallig een idee welke zaken? Ik ben totaal niet bekend in Apeldoorn, maar het ligt wel op de route... Kleine moeite om een keer langs te rijden.

Jup, Servicedesk OK in Deventer :) Wie ben jij dan? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Bij MyCom en Paradigit volgens mij, zitten tegenover elkaar. Zit vlakbij het kantoor van C2 in Apeldoorn, geen idee of je daar wel eens geweest bent? Heb er zelf IP gezeten de afgelopen weken, ben inmiddels alweer anderhalve maand weg uit Deventer. Ik zat op de plek waar nu Dennis zit. Heb geen recente/toonbare foto van mezelf online helaas :P En nu weer ontopic, als je meer wil weten kan je m'n MSN-adres in m'n profiel vinden ;)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Eens kijken, dank voor de tip... Beide zitten hier in Amersfoort. Paradigit had ik nog geen reactie van gehad, en Mycom staat for some reason niet in de lijst in de pricewatch, die heeft nu ook een mailtje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saikoboarder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 07:35
waarom niet gewoon 16 seagate 750 gig in raid zetten dan.
16 x 750 = 12TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Chakotay schreef op maandag 12 juni 2006 @ 22:21:
Het is de bedoeling dat ik er een haal bij Alternate een dezer dagen en als ik hun site mag geloven hebben ze ook de zwarte op voorraad :)
Ik heb nu een zwarte case dus ik neem de zilveren voor de verandering.

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
saikoboarder schreef op maandag 12 juni 2006 @ 23:46:
waarom niet gewoon 16 seagate 750 gig in raid zetten dan.
16 x 750 = 12TB
Snelheid ?

Ik vermoed dat 50 schijven op 4200rpm sneller gaan zijn dan 16 schijven op 7200rpm. Het is ook meer ter demonstratie wat mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Het gaat om de 2.5" 200GB schijven niet om de hoeveelheid TB's :) Op het moment is 200GB het meeste wat je in een 2.5" schijf kan krijgen. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op maandag 12 juni 2006 @ 19:26:
[afbeelding]

Stacker 0wnage:

Fujitsu heeft op de Computex Taipei 2006-beurs een standaard pc-behuizing laten zien waarin een RAID-array gehuisvest was met een capaciteit van 8TB. Om dit mogelijk te maken werden in totaal vijftig 2,5” notebook harde schijven gebruikt met een capaciteit van 200GB. Hierop zou in theorie 10TB aan gegevens opgeslagen kunnen worden, maar Fujitsu heeft ervoor gekozen om tien harde schijven te gebruiken voor het opslaan van pariteitinformatie om zo het uitvallen van meerdere harde schijven probleemloos te kunnen opvangen. De gebruikte MHV2200BT-schijven hebben een rotatiesnelheid van 4200rpm en gebruiken maximaal 1,6 Watt waardoor het totale array een energieverbruik heeft van slechts 80 Watt. Verwacht wordt dat 2,5” harde schijven rap aan populariteit zullen winnen in de enterprise storage markt en de stap richting 1,8” harde schijven zal niet lang op zich laten wachten, zo voorspelt Fujitsu.

Bron: nieuws: Fujitsu demonstreert 8TB array in pc-behuizing
Kijk, mooi spul.

Maar wat ik hier het eerste aan wil weten is: Waar kan ik zo'n 5x hot-swap bay kopen ?

Want als die ergens te krijg zijn (en ook volgens standaarden opgebouwd, dus aan te sluiten op vrij verkrijgbare raidcontrollers), ben ik behoorlijk geinteresseerd :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2006 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay

Chakotay

Lick here to continue

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 13:08:
[...]

Kijk, mooi spul.

Maar wat ik hier het eerste aan wil weten is: Waar kan ik zo'n 5x hot-swap bay kopen ?

Want als die ergens te krijg zijn (en ook volgens standaarden opgebouwd, dus aan te sluiten op vrij verkrijgbare raidcontrollers), ben ik behoorlijk geinteresseerd :)
Mail fujitsu zou ik zeggen :) Ik ben echter bang dat het custom-build voor dit ding op de Computex is, en voorlopig dus nog niet los verkrijgbaar... Als ziet her er uit alsof het gewoon ter grootte van een 5.25" bay is, dus je weet het nooit.

* Chakotay heeft zijn Stacker inmiddels besteld, bij de Paradigit. Niet de meest goedkope, maar die hebben een filiaal vlakbij mijn huis zitten waar ik hem af kan halen :)

---

En binnen inmiddels. Hij was op voorraad in het centrale magazijn, waar een week levertijd op zou zitten. Na een uur of 4 kreeg ik echter al een smsje dat ik hem kon komen afhalen :)

Net de hele boel overgezet, het duurde even totdat ik doorhad tot de fan op de 4in3 bay met pushpins vastzat... :z Mijn PCI brackets lijken ook aan de kant van de schroefjes een mm of 2 te ver naar achteren te zitten. Met een beetje duwen heb ik de videokaart uiteindelijk wel vast gekregen, maar toch een beetje jammer voor een kast in deze prijsklasse. Kan je nog steeds na het sturen van een mailtje hierover een vervangend onderdeel krijgen? Nu is het idee van de thumscrews namelijk een beetje weg.

Het scheelt trouwens erg veel in ruimte, hiervoor had ik een cheapo Lian Li-kloon miditowertje van 4 tientjes, van flinterdun plaatstaal. Dat resoneerde natuurlijk als een gek... Nu alles in de stacker zit hoor ik eigenlijk de schijven zelf en mijn videokaart nog maar erg netjes.

[ Voor 39% gewijzigd door Chakotay op 13-06-2006 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-08 14:41
Weet niet of ie eerder is gepost maar voor mensen met een te grote beurs:

de zwarte stacker 830 _/-\o_ _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.pcclub.com/products/detail/A1306831_1.jpg

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464
  • Laatst online: 05-09 15:32

master6464

Who's General Failure?

Occy74 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 10:19:
Weet niet of ie eerder is gepost maar voor mensen met een te grote beurs:

de zwarte stacker 830 _/-\o_ _/-\o_

[afbeelding]
ziet er zeker vet uit

(\__/)
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(")signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Toch wel jammer dat ze steeds die foto's maken met 3 120mm fans voorin, oke het zier er mooi uit maar in het echt heb je er niks aan omdat je geen opticals meer kwijt kunt. :X

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Persoonlijk vind ik die nieuwere generatie stackers nogal lelijke gepimpte bakken. De strakke functionele uitstraling van de oorspronkelijke stackter is imo véél mooier :)

Vergelijk die zwarte hierboven eens met die gemodde van Fujitsu (een paar postjes daar weer boven), die laatste is een volgebouwde Stacker SC01. Echt een stuk strakker !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 11:26:
Persoonlijk vind ik die nieuwere generatie stackers nogal lelijke gepimpte bakken. De strakke functionele uitstraling van de oorspronkelijke stackter is imo véél mooier :)

Vergelijk die zwarte hierboven eens met die gemodde van Fujitsu (een paar postjes daar weer boven), die laatste is een volgebouwde Stacker SC01. Echt een stuk strakker !
Totaal mee eens, ik vind dat dit gewoon een andere serie had moeten zijn!
Vooral het ruimtelijke van de stacker is _weg_!
Deze kast heeft aanzienlijk minder plaats voor een 2x120mm of 3x120mm rad dan de oude versie...

Ik vind hem bah!

/edit
ik weet dat een rad aan de zijkant zou kunnen hangen.. maar dat is geen fijne plaats ivm je slangen en het ontluchten..

[ Voor 9% gewijzigd door ixl85 op 14-06-2006 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
wat ik btw echt een mis aan mijn stacker:
Er zit geen speaker in!!!!! Hoe kunnen ze dit nu doen?
Ik heb met mijn computer vaak genoeg problemen (bios beeps) omdat mn pci-e slot beschadigd is en mn gpu soms geen goed contact maakt...
Hoe zou ik dat nou moeten horen zonder speaker? of hoe zou ik uberhaupt, als ik niks van dit probleem wist, moeten weten waarom mn computer niet eens wil booten als ik de piepjes niet zou horen!!!

ik plak er zelf wel een speaker in, maar vind het toch slecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Spijtige zaak is dat die zwarte Stacker EXCLUSIEF voor een Amerikaanse webshop is die blijkbaar geen overzeese verzendingen doet. Heel spijtige zaak want ik wil wel zo'n zwarte :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ixl85 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 12:42:
Ik heb met mijn computer vaak genoeg problemen (bios beeps) omdat mn pci-e slot beschadigd is en mn gpu soms geen goed contact maakt...
Hoe zou ik dat nou moeten horen zonder speaker? of hoe zou ik uberhaupt, als ik niks van dit probleem wist, moeten weten waarom mn computer niet eens wil booten als ik de piepjes niet zou horen!!!

:o Ik heb nu zo'n 3/4 (driekwart) jaar een CM Stacker en dat is me serieus nog nooit opgevallen! Misschien toch ook maar even een speakertje bestellen ergens.

edit: typo

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Mijn mobo praat tegen me als er iets niet goed is. :p Vond die speaker alleen maar irritant eigenlijk. :+

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Das niet eerlijk! ik heb een nieuwe mobo dan jij... maar die van mij praat niet... :( :p

Btw, hoe krijgen jullie al die fans er zo voor in? heb je dan overal een 4/3bay in hangen? ik zie namelijk niet echt een manier om daar de fans vast te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

ixl85 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 12:42:

Haha Mijn oude Gigabyte GA-7DPXDW-P (Dual Athlon) plankje heeft een eigen beeper voor het melden van verstoringen. Ik mis dus helemaal geen speakertje in mijn CM Stacker. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

_Dune_ schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 14:25:
[...]

Haha Mijn oude Gigabyte GA-7DPXDW-P (Dual Athlon) plankje heeft een eigen beeper voor het melden van verstoringen. Ik mis dus helemaal geen speakertje in mijn CM Stacker. :)
Net als elk ander compleet bord.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:22
ixl85 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 14:22:
Btw, hoe krijgen jullie al die fans er zo voor in? heb je dan overal een 4/3bay in hangen? ik zie namelijk niet echt een manier om daar de fans vast te maken...
Dat klopt.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRISWA
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09-06-2008
ixl85 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 14:22:
Das niet eerlijk! ik heb een nieuwe mobo dan jij... maar die van mij praat niet... :( :p

Je kan de fans ook vastschoeven in de orginele frontjes de schroeven blijven precies zitten
tussen het kleinste groefje.

mzzl tris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 11:26:

Ben ik het helemaal mee eens.

Eigenlijk had de 2e generatie stacker het zelfde uiterlijk en inhoud moeten hebben als de huidige, maar dan met nog meer 5,25 bays (14 stuks zou voor mij ideaal zijn), en nog meer ruimte aan de achterkant voor diverse brackets (nog 3 ofzo er onder, niet voor PCI sloten van het moederbord, maar voor losse brackets zoals de schakelaar van de CrossFlow ventilator, de seriële poort, gamepoort, nog zoiets (van de geluidskaart)

En wat maakt die CFF een herrie als hij maximaal draait :X had hem even wat harder gezet tegen de warmte, maar nu klinkt de kast als een stofzuiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook mee eens. Het concept van de stacker is nu eenmaal zo, dat hij zodanig groot moet zijn dat alleen zotten hem kopen ;) maar dat hij voor die mensen wel een perefect kast is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Het is geen tweede generatie Stacker, het is een uitbreiding op de Stacker lijn. Op het moment zijn de STC-T01 (zilver, zwart), RC-810 (zilver, zwart) en RC-830 leverbaar. Als je een klassieke Stacker wilt, koop je die toch :) De RC-830 is gebouwd op de filosofie van de klassieke Stacker, maar met een meer high-end consument in gedachten. Hij is dan ook 2x zo duur door gebruik te maken van aluminium in 99% van het chassis, heeft een erg blits en (te?) modern design. Echter functionaliteit, modulariteit, stevigheid en flexibiliteit staan nog altijd hoog in het lijstje van "must-have features" om het zo te noemen.

De klassieke Stacker is leuk voor vele zaken, maar als ik naar een LAN-party ga, weet ik toch wel zeker dat ik liever met de RC-830 zou gaan. Omdat ie lichter is, iets minder groot uitgevoerd en omdat ie ook nog eens makkelijk vastgenomen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar dat is het hem net: de 830 zou eigenlijk niet bij de stackerlijn mogen omdat het concept van de stacker nu eenmaal is:
- groot en log
- zee van ruimte
- 2*psu
- modulaire bays
- zee van fans
- het typische STC-T01 uiterlijk

Ok de 830 is wel modulair enzo, maar wijkt toch wel af van het originele stacker concept, is kleiner, kan niet 2 psu's herbergen, en heeft niet het originele stacker uiterlijk. Ik vind dat de 830 zo een beetje in de lijn ligt van de diverse stackerklonen van andere merken.

Ik zou mijn originele STC-T01 (niet de revisie ervan) nog altijd voor geen enkel andere stacker willen omruilen.

Maar goed is mijn mening uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Phuncz schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 23:18:
Het is geen tweede generatie Stacker, het is een uitbreiding op de Stacker lijn. Op het moment zijn de STC-T01 (zilver, zwart), RC-810 (zilver, zwart) en RC-830 leverbaar. Als je een klassieke Stacker wilt, koop je die toch :) De RC-830 is gebouwd op de filosofie van de klassieke Stacker, maar met een meer high-end consument in gedachten. Hij is dan ook 2x zo duur door gebruik te maken van aluminium in 99% van het chassis, heeft een erg blits en (te?) modern design. Echter functionaliteit, modulariteit, stevigheid en flexibiliteit staan nog altijd hoog in het lijstje van "must-have features" om het zo te noemen.

De klassieke Stacker is leuk voor vele zaken, maar als ik naar een LAN-party ga, weet ik toch wel zeker dat ik liever met de RC-830 zou gaan. Omdat ie lichter is, iets minder groot uitgevoerd en omdat ie ook nog eens makkelijk vastgenomen kan worden.
:Z Kijk eens bij de coolermaster kasten.
Veel hebben het zelfde concept als de stacker, of juist anders om...
het gaat er nu gewoon om dat die 830 verschrikkelijk lelijk en niet stacker is!
Waarom dan stacker noemen? om mee te liften op de goede naam die hij nu al heeft!.

Wat de stacker 830 voor mij had mogen zijn:
Het zelfde als de eerste, misschien nog een beetje groter en dan helemaal uit alu (ivm het gewicht) een speakertje er in :P (voor de mensen met een ""incomleet"" mobo... urgm a8n-sli... kuch..) en geen 80mm gat in het dak (dat slaat nergens op) en daar gewoon standaard de powerknop en usb+firewire stoppen! (en dan een inhoudelijke optie dat je achter je moboplate de kabels kan laten lopen ipv dat je eerst een klein stukje moet weg dremelen...)

owja... en ze moeten eens bij mijn oude case (h700b) afkijken hoe die moboplate er _MAKKELIJK_ uit kan... in vergelijking met de aopen manier is die van CM echt ruk...
Dat is de perfecte stacker voor mij :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 23:48:
Ok de 830 is wel modulair enzo, maar wijkt toch wel af van het originele stacker concept, is kleiner, kan niet 2 psu's herbergen, en heeft niet het originele stacker uiterlijk. Ik vind dat de 830 zo een beetje in de lijn ligt van de diverse stackerklonen van andere merken.
De RC-810 heeft ook maar 1 PSU-bay. Er zijn gewoon weinig mensen die er gebruik van maken. Tevens willen ze hun lijn uitbreiden. 1 Stacker is wel leuk, maar men vroeg al snel andere dingen. Trouwens waarom moet een model uit de Stacker reeks allemaal exact hetzelfde eruit zien ?
Ik zou mijn originele STC-T01 (niet de revisie ervan) nog altijd voor geen enkel andere stacker willen omruilen.
Dat hoeft toch ook niet :) Ik denk dat de meesten het nog steeds niet snappen: er is een hele Stacker lijn, niet Stacker 1, RC-810 en Stacker 2. Nee, het is de STC-T01 waar de Stacker lovers voor gaan en blijven voor gaan, de RC-810 die een iets anders uitgevoerde versie is die interessanter is voor gewoon high-end users en je hebt de design case die op Stacker fundamenten gebouwd is, namelijk de RC-830. En de fundamenten van de Stacker dicteren niet 2 PSU bays of een afwezigheid van design. De RC-830 is zo klein nu ook weer niet. Oeh hij heeft "maar" 9 bays. Hoeveel kasten kunnen dat aantal claimen ? Bekijk het niet als een gefaalde opvolger, want het is geen opvolger en nooit bedoeld alszijnde dat. Het is een uitbreiding op de lijn.

Autofabrikanten houden het ook niet bij 2 sedans, er zal ooit een sportievere hatchback uit moeten komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

In eerste instantie vond ik de 830 ook niet echt heel mooi. Toch maar gekocht omdat ik een ruimere goede kast nodig had en uiteindelijk ben ik m vanzelf mooi gaan vinden...... 8)7 !

Ps doe er een paar UV sata kabels, een DFI mobo en op de bodem een uv lampje en blauw lampje en het ziet er toch wel mooi uit !

Verder vind ik dat Phuncz hierboven het prima verwoordt ! :)

Overigens zou het ook geen kwaad kunnen om elk model zowel in staal als alu te leveren. Maak je een hoop mensen blij mee.

[ Voor 24% gewijzigd door Help!!!! op 15-06-2006 09:57 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Ik ben nog steeds uitermate blij met m'n "klassieke" Stacker, maar bij het hete weer van de afgelopen paar dagen vond ik het toch wel jammer dat die 2 120mm fans niet sneller dan 1200rpm draaiden. Ik moest toch echt m'n OC wat terug zetten ;( Maar goed, m'n nforce 4 is volledig passief gekoeld, dus die kan wel wat luchstroom gebruiken bij een OC. En normaal gaat dat wel goed, maar met 32 graden wordt het toch een beetje lastig :P Ik ga toch maar eens op zoek naar iets snellere fans, om die vervolgens met een regelbare weerstand aan te sluiten.

Ook maar eens zoeken naar een heel grote fan om die op de zijkant vast de maken, want er zit niets achter dat leuke rooster ;) Maar een 80mm fan vind ik wel een beetje klein voor zo'n groot rooster :D

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okyah schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 10:23:
Ik ben nog steeds uitermate blij met m'n "klassieke" Stacker, maar bij het hete weer van de afgelopen paar dagen vond ik het toch wel jammer dat die 2 120mm fans niet sneller dan 1200rpm draaiden. Ik moest toch echt m'n OC wat terug zetten ;( Maar goed, m'n nforce 4 is volledig passief gekoeld, dus die kan wel wat luchstroom gebruiken bij een OC. En normaal gaat dat wel goed, maar met 32 graden wordt het toch een beetje lastig :P Ik ga toch maar eens op zoek naar iets snellere fans, om die vervolgens met een regelbare weerstand aan te sluiten.

Ook maar eens zoeken naar een heel grote fan om die op de zijkant vast de maken, want er zit niets achter dat leuke rooster ;) Maar een 80mm fan vind ik wel een beetje klein voor zo'n groot rooster :D
Ik heb in mijn STC-01 (de "originele" stacker) een dual Xeon 3.06, met een 7800GSplus. En alles wordt niet veel warmer dan een graad of 40 ~ 45 wanneer het in mijn kamer 30 graden is (@ 100% load !!). En dan worden mijn chipset en VRM's ed worden ook passief gekoeld.

Dus wellicht moet je het ergens anders zoeken ?Is het bv. niet veel makkelijker om die nforce4 te gaan koelen ? Daar zijn ook prima stille koelers voor te vinden hoor !

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2006 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okyah schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 10:23:
Ik ben nog steeds uitermate blij met m'n "klassieke" Stacker, maar bij het hete weer van de afgelopen paar dagen vond ik het toch wel jammer dat die 2 120mm fans niet sneller dan 1200rpm draaiden.
Daarom dat ik 5 stuks Papst 4412 F/2GL @ 1600 rpm heb aangeschat en daar 2 stuks 4-kanaals fancontrollers (projectje ligt stil door examens ;( ) voor aan het solderen ben.

Ik snap je redenering wel Phuncz, maar een aantal zien het toch anders:
- de 810 voldoet volledig aan het originele stacker concept, behalve dan de 2de psu cage, maar daarvoor krijg je dan een vergroot mobo-tray in de plaats voor quad cpu systemen. Verder zijn de looks, aantal bays, afmetingen en bouw nog volledig origineel

- de 830 wijkt op heel wat meer gebieden af van de originele: looks, aantal bays, 1*psu, deurtje voor de frontjes etc.

Ik snap je punt van dat het een uitbreiding is, en dat is het in feite ook. Echter vind ik het verschil tussen de STC-T01 en de 830 nogal groot om ze allebei dezelfde naam, namelijk stacker, te geven. Oorspronkelijk was stacker de naam van een kast, en niet van een lijn van kasten. Doordat de naam stacker nu een algemener begrip is geworden, doet dat een beetje af van het imago van de originele stacker. Het imago was trouwens: kolosaal, 2 voedingen, modulair, het typische vooraanzicht met de frontjes, zo zwaar dat je er een heel leger mee kunt doodkloppen. Met de 830 vervagen deze eigenschappen en dus ook het imago van de naam "stacker".
Daarom vind ik (en dat is persoonlijk, meningen verschillen uiteraard), dat men de 830 beter onder een eigen naam had uitgebracht. Zo zou de 830 zijn eigen imago kunnen opbouwen, en blijft het concept van de originele stacker intact, want zoals velen hier aangeven: hij zou nog groter mogen, nog extremer, nog meer stacker-achtig.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2006 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

ixl85 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 00:57:
geen 80mm gat in het dak (dat slaat nergens op) en daar gewoon standaard de powerknop en usb+firewire stoppen!
En dan de USB naar aantal aanpasbaar en niet 6 stuks in een keer :o ik heb al 6 van de 8 aan de achterkant :D
owja... en ze moeten eens bij mijn oude case (h700b) afkijken hoe die moboplate er _MAKKELIJK_ uit kan... in vergelijking met de aopen manier is die van CM echt ruk...
Dat is de perfecte stacker voor mij :p
What's the difference ?? Die case heeft trouwens leuk HD rek boven de voeding.

Ik ben trouwens echt benieuwd of die 4in3 reks net zo makkelijk eruit schuiven als mijn 3,5 inch rekjes in mijn Antec 1035B II :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 10:30:
[...]
Ik heb in mijn STC-01 (de "originele" stacker) een dual Xeon 3.06, met een 7800GSplus. En alles wordt niet veel warmer dan een graad of 40 ~ 45 wanneer het in mijn kamer 30 graden is (@ 100% load !!). En dan worden mijn chipset en VRM's ed worden ook passief gekoeld.

Dus wellicht moet je het ergens anders zoeken ?Is het bv. niet veel makkelijker om die nforce4 te gaan koelen ? Daar zijn ook prima stille koelers voor te vinden hoor !
Hehe, ik heb een A64 X2 zo'n 400mhz per core geOCed + GF7800GTX512 welke uiteraard ook ge OCed is. ;) Ook niet heel koel. En het is niet zo dat het extreem heet wordt, maar ik doe ook mee aan RC-72, dus ook 100% belasting op beide cores. En dan dus zo'n 50 graden voor cores & mobo als ik ook nog flink WoW. Zolang het onder de 48 graden blijft is het volledig stabiel. Maar boven de 50 wil niet meer lukken.

Zodra ik m'n OC iets tem, dan loopt het allemaal weer volledig stabiel btw :) Verder staat de nforce4 als HEET bekend. Oorspronkelijk hadden die dingen ook rampzalige tig-duizend rpm herriefannetjes. Dit is een A8N32SLI, welke wel passief gekoeld is, maar wel een beetje luchtstroom gebruiken kan :) De uiteindelijke heatsink (mbv heatpipes wordt de warmte "vervoerd" zit namelijk net voor die afzuigfan.

Het is dus meer een luxe-probleem dan iets anders, want het werkt allemaal vlekkeloos, behalve met een flinke overclock & een heel stille kast :D

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 21:03:
CM Stacker (STC-T01):

Koeling:

* Voorziening voor max 8 fans
* Voorkant: volledig geporforeerde voorkant, voorziening voor max drie 12 cm fans
* Bovenkant: één stille 8cm fan (exhaust)
* Zijkant: geperforeerde zijkant (30cm doorsnee) met voorziening voor één 8 cm fan
* Achterkant: één stille 12cm fan, optioneel twee 8 cm fans
* ATX / BTX moederbord - 300mm cross flow fan voor koeling van meerdere componenten (CPU, VGA, NB, etc.)
een stacker stc-t01 heeft plaats voor 8 fans, ik dacht dus:
- 3* 12cm voorin
- 1* 8cm bovenin
- 1* crossflowfan
- 1* 12cm achterin
- 2* 8cm achterin

dat zijn er 8, maar nu zie ik net dat er in de zijkant óók een zit, 9 dus. Of wordt die crossflowfan niet meegerekent bij die "Voorziening voor max 8 fans"??

[ Voor 9% gewijzigd door Raven op 15-06-2006 12:43 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt ze allemaal genoemd, aan de zijkant inderdaad ook nog eentje. Overigens geraken er voorin (als je echt alle bays gebruikt) 4*120mm fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 12:45:
Je hebt ze allemaal genoemd, aan de zijkant inderdaad ook nog eentje. Overigens geraken er voorin (als je echt alle bays gebruikt) 4*120mm fans.
is die aan de zijkant niet meegeteld dan?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

bartgrefte schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 12:40:
[...]

een stacker stc-t01 heeft plaats voor 8 fans, ik dacht dus:
- 3* 12cm voorin
- 1* 8cm bovenin
- 1* crossflowfan
- 1* 12cm achterin
- 2* 8cm achterin

dat zijn er 8, maar nu zie ik net dat er in de zijkant óók een zit, 9 dus. Of wordt die crossflowfan niet meegerekent bij die "Voorziening voor max 8 fans"??
Armoedig hoor!

De 830 heeft maximaal negen 12cm fans:
- 3* 12cm voorin
- 1* 12cm bovenin
- 4* 12cm zijkant
- 1* 12cm achterkant

;)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
nero355 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 10:33:
[...]

En dan de USB naar aantal aanpasbaar en niet 6 stuks in een keer :o ik heb al 6 van de 8 aan de achterkant :D

[...]

What's the difference ?? Die case heeft trouwens leuk HD rek boven de voeding.

Ik ben trouwens echt benieuwd of die 4in3 reks net zo makkelijk eruit schuiven als mijn 3,5 inch rekjes in mijn Antec 1035B II :Y)
Nou, het verschil is groot :)
Bij de stacker meot je echt teveel schroeven om dat ding er uit te krijgen.
bij de H700(b) moet je aan de achterkant van de case een paar schroeven er uit halen
Afbeeldingslocatie: http://www.aopen.nl/products/images/housing/products/h700%20series01.jpg
^^zie je waar ie los komt? daar rondom. Daarna kan je hem er uit trekken zonder dat je binnen nog maar iets hoeft te doen.
(ik heb nog maar weinig kasten gezien die dit hebben... en ik snap echt niet waarom, het werkt zo veel fijner... maargoed....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
  • Laatst online: 07:34
jeuj, een 830 vs stc-t01 war!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

ixl85 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 13:04:
Nou, het verschil is groot :)
Bij de stacker meot je echt teveel schroeven om dat ding er uit te krijgen.
bij de H700(b) moet je aan de achterkant van de case een paar schroeven er uit halen
[afbeelding]
^^zie je waar ie los komt? daar rondom. Daarna kan je hem er uit trekken zonder dat je binnen nog maar iets hoeft te doen.
(ik heb nog maar weinig kasten gezien die dit hebben... en ik snap echt niet waarom, het werkt zo veel fijner... maargoed....)
Hmm... vaag inderdaad dat je binnenin iets moet verwijderen behalve je eventuele kabels als je systeem al een tijdje draait.

* nero355 vindt die H700B samen met zijn Antec toch wel een van de coolste "oude generatie" kasten :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Nu we toch over de RC-830 bezig zijn: klik mij
Leverdatum rond juli, prijs zal vermoedelijk iets hoger liggen natuurlijk. Hij staat op de EU site dus dat zegt wel iets he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
wow
http://www.coolermaster-e...tle=+STC-T01+CM%20Stacker
check it out! helemaal onder aan de pagina!
was dat er al?
* ixl85 gaat ook even een review schrijven :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Evenals de HWI award :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
ixl85 schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 17:39:
wow
http://www.coolermaster-e...tle=+STC-T01+CM%20Stacker
check it out! helemaal onder aan de pagina!
was dat er al?
* ixl85 gaat ook even een review schrijven :p
ik sta er al tussen :)
wat vet :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Woei, binnenkort kan ik geloof ik ook weer met de stc-01 en RC aan de slag om te modden :D Kom vanzelf wel met meer info/pics, weet zelf ook nog wat en hoe precies, maar die 830 heb ik echt wel zin in :9 Vooral omdat het al een kast is waar heel veel aan gedaan is, maar er komt vast wel weer wat leuks uit.

[ Voor 55% gewijzigd door _ferry_ op 15-06-2006 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tussen die reviews staat bij neg opmerkingen meestal: zwaar

Mja ik vind dat nu niet echt negatief. Je kiest nu eenmaal voor een grote, stevige, beer van een kast, dan moet je niet gaan zitten klagen dat hij te zwaar is (voor lanparties). :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na veel reviews lezen besloten voor de Stacker 810 te gaan, blijkt dat deze nergens meer in voorraad is 8)7 Helaas is het bestellen bij een duitse webwinkel met de bijkomende verzendkosten ook niet echt interessant. Iemand nog tips?

Maar goed, kan ik nog even uitzoeken of ik de Seasonic S12 500 watt of de Antec NeoHE 550 watt voeding met de 810 ga combineren. Zijn er nog mensen met ervaringen met een van deze twee voedingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 23:00:
Na veel reviews lezen besloten voor de Stacker 810 te gaan, blijkt dat deze nergens meer in voorraad is 8)7 Helaas is het bestellen bij een duitse webwinkel met de bijkomende verzendkosten ook niet echt interessant. Iemand nog tips?

Maar goed, kan ik nog even uitzoeken of ik de Seasonic S12 500 watt of de Antec NeoHE 550 watt voeding met de 810 ga combineren. Zijn er nog mensen met ervaringen met een van deze twee voedingen?
CoolerMaster heeft al vanaf de introductie van de eerste CM Stackers altijd al voorraad/lever problemen gehad, verbaas je daar maar niet meer over. Ook worden de kleuren zwart en zilver nogal eens door elkaar gegooid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo

Demo

Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 19:14:
Tussen die reviews staat bij neg opmerkingen meestal: zwaar

Mja ik vind dat nu niet echt negatief. Je kiest nu eenmaal voor een grote, stevige, beer van een kast, dan moet je niet gaan zitten klagen dat hij te zwaar is (voor lanparties). :D
Als ze hem van aluminium hadden gemaakt was ie toch een paar kilo lichter geweest dus wat dat betreft kan je het wel als een nadeel zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
_Dune_ schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 23:17:
[...]

CoolerMaster heeft al vanaf de introductie van de eerste CM Stackers altijd al voorraad/lever problemen gehad, verbaas je daar maar niet meer over. Ook worden de kleuren zwart en zilver nogal eens door elkaar gegooid. :)
Dat is helaas altijd al problematisch geweest, helaas. Ik betwijfel echter of ze ervoor kiezen met opzet moeilijk leverbaar zijn echter. Die kleuren mixup gebeurde weldegelijk bij de winkels, die een zilveren Stacker als een zwarte Stacker verstuurde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arokh
  • Laatst online: 05-08 12:24
wat mij betreft is ook het gewicht een pluspunt van de Stacker. als je graag een lichtere kast wilt koop je die, je kunt trouwens de zijkanten zonder veel moeite van aluminium kopen, maar dat het ding zwaar is, is voor mij één van de redenen geweest hem te kopen. ik vind het juist wel iets hebben, en zo'n enorme kast is toch niet echt weggelegd voor LANparty's. althans, doe mij dan maar een minitowertje ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

RealArokh schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 13:03:
wat mij betreft is ook het gewicht een pluspunt van de Stacker. als je graag een lichtere kast wilt koop je die, je kunt trouwens de zijkanten zonder veel moeite van aluminium kopen, maar dat het ding zwaar is, is voor mij één van de redenen geweest hem te kopen. ik vind het juist wel iets hebben, en zo'n enorme kast is toch niet echt weggelegd voor LANparty's. althans, doe mij dan maar een minitowertje ofzo...
Same here !! Voor LanParty's koop je maar lekker een Antec Lanboy of Sonata II ofzo ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Ach zoon stacker sjouwen valt best mee. :P Alleen trappen zijn niet zo leuk om tegen te komen tijdens de wandeltocht :+

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
deze heb ik bij mijn stacker gekocht:

Afbeeldingslocatie: http://lagershop.nl/catalog/images/diverseproducten/steekwagen.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Okyah
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Phuncz schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 10:57:
Dat is helaas altijd al problematisch geweest, helaas. Ik betwijfel echter of ze ervoor kiezen met opzet moeilijk leverbaar zijn echter. Die kleuren mixup gebeurde weldegelijk bij de winkels, die een zilveren Stacker als een zwarte Stacker verstuurde.
Had ook zoiets... Had gebeld naar een winkelketen hoofdkantoor om te vragen of ze zwarte Stackers hadden. Antwoord: Ze hadden ALLEEN zwarte Stackers. Nja, ik naar een filliaal toe (waar ze volgens het hoofdkantoor op voorraad waren), vragen om een ZWARTE Stacker. Ja, dat kon. Tadaa, uit de voorraadkamer haalden ze de (enorme) doos. "Hier meneer, een zwarte Stacker". Zo, ik dus blij naar huis, met die Stacker. Thuis maak ik de doos open.. wat staart mij aan... een ZILVEREN Stacker... :P Ik weer bellen, krijg ik iemand anders aan de lijn. "Zwarte Stackers?" Wat ik gekregen had > "Oh, een zilveren Stacker.. Ja, die hebben we inderdaad."

lol...

Maar goed, ik had geen zin om die zilveren Stacker terug te brengen, want ze bleken dus gewoon geen zwarte versies te hebben... Nja, zilver is ook leuk hoor :P

Dolletjes XD

Alone at last
Just nostalgia and I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355

nero355

Okyah schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 13:42:
Had ook zoiets... Had gebeld naar een winkelketen hoofdkantoor om te vragen of ze zwarte Stackers hadden. Antwoord: Ze hadden ALLEEN zwarte Stackers. Nja, ik naar een filliaal toe (waar ze volgens het hoofdkantoor op voorraad waren), vragen om een ZWARTE Stacker. Ja, dat kon. Tadaa, uit de voorraadkamer haalden ze de (enorme) doos. "Hier meneer, een zwarte Stacker". Zo, ik dus blij naar huis, met die Stacker. Thuis maak ik de doos open.. wat staart mij aan... een ZILVEREN Stacker... :P Ik weer bellen, krijg ik iemand anders aan de lijn. "Zwarte Stackers?" Wat ik gekregen had > "Oh, een zilveren Stacker.. Ja, die hebben we inderdaad."

lol...

Maar goed, ik had geen zin om die zilveren Stacker terug te brengen, want ze bleken dus gewoon geen zwarte versies te hebben... Nja, zilver is ook leuk hoor :P

Dolletjes XD
Inderdaad @ Shop Survey meerdere keren gelezen 8)7

* nero355 is benieuwd welke kast die krijgt sinds hij nu persee een zilvere wil en geen zwarte :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

@Xeno.

He die heb ik ook! :+

@Nero

Fouten worden meestal niet in ons voordeel gemaakt. :+

[ Voor 52% gewijzigd door Krizzie op 16-06-2006 13:48 ]

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker makkelijk ook dat er wieltjes onder kunnen; Ik rol de hele kast naar voren, open het zijpaneel om iets erin te "prutsen" en rol hem daarna gewoon weer terug :)

Erg makkelijk.

Ook een tip voor iedereen; Neem een voeding met lekkere lange molex-kabels e.d. en leg een "kabelboom" aan. Als je dan een HD erin zet heb je alles meteen lekker bij de hand (op de juiste plek). Bovendien staat het lekker opgruimd :)

Zo bedoel ik dus (mijn StackerT);

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/b3cbfe3f3ea1505438ab3a0b52f91a30/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f3fcc5a163a50a8a969cd8781d206d63/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is netjes.

Vergis ik mij nu, of is het dit systeem waarbij de koelers origineel passief was, en waar de fans erbij op zijn gezet met koperdraad rond de heatpipes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 14:46:
Dat is netjes.

Vergis ik mij nu, of is het dit systeem waarbij de koelers origineel passief was, en waar de fans erbij op zijn gezet met koperdraad rond de heatpipes?
d:)b

Je hebt opgelet de afgelopen tijd :+

Idd dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is nochtans al een tijdje geleden dat ik het gelezen had (was dat trouwens in dit topic?). Maar ik vind de 2 blokken zo naast mekaar wel iets stijvols hebben :) en die opgekrulde fankabeltjes zijn me ook bijgebleven (ook jou werk dacht ik?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 14:56:
Is nochtans al een tijdje geleden dat ik het gelezen had (was dat trouwens in dit topic?). Maar ik vind de 2 blokken zo naast mekaar wel iets stijvols hebben :) en die opgekrulde fankabeltjes zijn me ook bijgebleven (ook jou werk dacht ik?).
Jup, dat is heel simpel. Ik doe dat met alle "losse" draadjes. Wat je doet is dat het draadje strak om je schroevendraaier (en dus niet het handvat daarvan :+) wikkelt. Doe dit vooral goed strak, en trek het eventueel zachtjes aan totdat het helemaal strak zit. Als je e.a. dan los laat dan "veert het een beetje terug".Werk overigens wel van de fan naar het stekkertje toe (is ook het makkelijkst).

Daarna werk je goewoon zoals altijd, en zet je stekkertje gewoon op de plek waar die moet. De nu verende draad rekt vanzelf netjes mee :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2006 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 11:16
Misschien een beetje stomme vraag. Maar zijn die 4 in 3 harddisk modules nog verkrijgbaar?

Zowel bij perfectsystems als komplett zijn ze "tijdelijk" niet beschikbaar, en in de pricewatch kan ik ze niet vinden (zou onder overclocking & cooling moeten staan toch?).

Ze worden nog wel gemaakt toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

De Stacker zelf is ook moeilijk leverbaar volgens mij alleen de 830 zie je hier en daar nog opvoorraad.

Maar als het goed is moeten die gewoon nog leverbaar komen. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 11:16
ah, dankjewel.

Mijn logische denkvermogen bedacht niet dat dit een behuizing accessoire is en geen cooling :P .

[ Voor 61% gewijzigd door Erik070 op 16-06-2006 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krizzie schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 21:49:
De Stacker zelf is ook moeilijk leverbaar volgens mij alleen de 830 zie je hier en daar nog opvoorraad.

Maar als het goed is moeten die gewoon nog leverbaar komen. :)
Als iemand nog een adresje heeft voor de 810 Silver dan hou ik me aanbevolen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of er een window te koop is voor als je je kast in btx style hebt zitten, dus het raam aan de rechter kant ipv de linker en dan nog het liefs in het zwart :)

Als je het standaard windows koopt zit je altijd met die letters op de kop en ik vind het zelf ook niet mooi dat je die houder ziet waar je cd spelers enz ingeschoven worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Zelf doen kan ook. ;)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Zover ik weet niet is het niet beschikbaar.
Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.