Hoi beste tweakers, al een tijdje wilde ik een stacker om mijn waterkoeling in dezelfde kast te verwerken, het zat voorheen in een aparte doos door ruimte gebrek in mijn oude kast.
Nu eindelijk een beetje tijd gehad om wat te freubelen.
Ik had mezelf de voorwaarde gesteld om als de waterkoeling in mijn kast komt , dat deze geen extra warmte on mijn componenten toevoegd, dus radiotor gescheiden.
Om dit enigzins efficient te doen kwam ik met het volgende idee
( waarschuwing voor de case-window tweakers, het gaat mij niet om de flashy afwerking, er komt geen raam in)
Hier mijn kast voor me om het allemaal even goed te bekijken en meten
Op naar de doe-het-zelf zaak om een stuk acryl plaat te kopen ( 2m/m dik ), de vormen uitgezaagd, in vorm gebogen door verhitting, en aan elkaar gelijmd, hier 1 duct.
Even passen
Nu ter vervanging van mijn PVC reservoir heb ik een aluminium reservoir met koelribben gemachineerd op een CNC machine op mijn werk

(de lek-test)
boven aanzicht
De basis van de duct was er al, nu wilde ik er een fan-shroud in verwerken, dus een extra plaat erin verwerkt (met fan holes), en geplaatst+ gelijmd met genoeg tussenruimte om het reservoir te plaatsen.
Mooi strak tegen de bodem en de zijkanten geklemd
Een verlengstuk (onder de boormachine) voor het achterste gedeelte van de bodem-opening, tevens pomp steun.
Je kunt hier ook zien dat ik het rooster naar de onderkant verplaatst heb.
Close-up
Boutgaten in de kast geboord om het reservoir aan de flens vast te maken, en even vast gezet om te passen.
Boutgaten voor het verlengstuk en de pomp geboord, en alles even aangesloten
Slangen van de radiator passen precies tussen de duct en de 4-3 bracket
Pic van de voorkant (het is een chevrolet kachelradiator)
Alles ingebouwd en aangesloten, tevens stoffilter op het rooster geplaatst(bodem)
(let niet op de oude slangen en bruine kabels

)
Poppetje gezien, kastje gesloten
Ter verduidelijking, de lucht word van de onderkant aangezogen door 2x120 m/m fans en stroomt langs het aluminium reservoir , door de rad naar de voorkant.
De bovenkant word gekoeld door 1x 120 fan aan de achterkant, 1x120 voor, 1x80 m/m top en 1 cross-flow fan, dit alles op de laagste stand.
Klein nadeel is dat de lucht die door de rad naar buiten komt aan de voorkant, gedeeltelijk naar binnen word gezogen door de bovenste fan (aan de voorkant in de bracket), echter door de redelijke luchtstroom maakt dit niet zo uit.
Het belangrijkste voor mij was dat de radiator zo koel mogelijke luchttoevoer krijgt.
Ik heb nog ruimte aan de voorkant van de radiator om 2x 120m/m fans te plaatsen, zodat de warme lucht verder uit het bereik van de bovenste fan komt.
Dit zal ik nog eens testen.
Bedankt voor het kijken, ik hoop dat anderen hierdoor weer inspiratie krijgen
(p.s. sorry als ik te veel foto's geplaatst heb)
[
Voor 13% gewijzigd door
Verwijderd op 15-05-2006 23:50
]