Cooler Master Stacker discussie topic Deel 4

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.796 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:34
Geweldig, je kan er ook thumbscrews kopen. Standaard krijg je er bij de stacker gelukkig maar duizend...
Weinig interessant spul in die shop trouwens.

[ Voor 19% gewijzigd door sig69 op 09-05-2006 15:23 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 00:32
sig69 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 15:22:
Geweldig, je kan er ook thumbscrews kopen. Standaard krijg je er bij de stacker gelukkig maar duizend...
Weinig interessant spul in die shop trouwens.
Ik wist nog niet van het bestaan af, dus ik neem aan dat het vrij nieuw is. Hopelijk gaan ze de shop inderdaad uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hola nieuwe producten? Ik heb altijd al willen de power knop, usb poorten firewire poorten en audio poorten vanuit het frontpanel van de stacker willen "verhuizen" naar een zelfgemaakt 80mm plaatje voor bovenaan in de stacker.
Heeft er iemand meer info ove dit product? zit alles daarin wat ik dacht te verhuizen? Want van de foto kan ik niet veel maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Phuncz schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 15:19:
http://www.coolermaster.nl/shop/index.php

Check it out !!

Onderdelen voor de CM cases, behoorlijk interessant !
OMG! heb je die prijzen gezien, €4.75 voor een reset knopje... hou nou snel op zeg :X

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 15:31:
Hola nieuwe producten? Ik heb altijd al willen de power knop, usb poorten firewire poorten en audio poorten vanuit het frontpanel van de stacker willen "verhuizen" naar een zelfgemaakt 80mm plaatje voor bovenaan in de stacker.
Heeft er iemand meer info ove dit product? zit alles daarin wat ik dacht te verhuizen? Want van de foto kan ik niet veel maken...
Als ik het zo lees wel, inclusief klepje. Kunnen we eindelijk 4 4x3 modules kwijt..

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Topicstarter
Demon_Eyez schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 15:33:
[...]

OMG! heb je die prijzen gezien, €4.75 voor een reset knopje... hou nou snel op zeg :X
Dat is dus geen plastic rommel he, maar aluminium. Ooit al gekeken wat zo'n standaard alu knop kost bij de electroboer ? Vergeet ook even niet dat dit niet componenten zijn die massaal in productie zijn wereldwijd, maar speciaal voor CM gemaakt worden en dus ook van Taiwan komen.

Het is idd. een winkel die sinds vandaag in de lucht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sig69 schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 15:37:
[...]

Als ik het zo lees wel, inclusief klepje. Kunnen we eindelijk 4 4x3 modules kwijt..
Hmm ik twijfel, er lijken geen power een reset knopje te zijn, enkel 2 usb poorten, firewire, en audio (dus ook geen powerled en hd-led).
Hmm spijtig, dan toch zelf een maken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Mail ze anders even, als het echt een "whole set" is zoals er staat heb ik ook wel interesse.
Shit, moet ik wel een 5 1/4" cover KOPEN, vorige heb ik nog gratis gekregen...

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mailtje gestuurd. Als het niet de volledige front panel omvat dan koop ik er toch geen hoor, dan maak ik er liever zelf wel een.
Mrs, Mr,

I have a question about the following product:

80 mm I/O Whole set
[621001396]

1) If I'm correct, this set is meant for the 80mm fanhole in the top of the Stacker STC-T01, can you please confirm this (also other stacker versions?)?
2) Is there a power button, reset buton, power-on LED, HD-activity LED, Firewire port in this set (like in the original STC-T01 front panel)? Which audio plugs, how many USB plugs?
3) Is cabling included?
4) Are these products on this site, also going to be available in normal web-shop and computer hardware stores?

Thanks in advance!
Greetings,
disco stu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
De usb en firewire gaten zie ik al zitten, en dat er kabels bijzitten staat op de site.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-09 15:32

master6464

Who's General Failure?

Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 15:57:
[...]

Hmm ik twijfel, er lijken geen power een reset knopje te zijn, enkel 2 usb poorten, firewire, en audio (dus ook geen powerled en hd-led).

de powerknop en resetknop met ledjes staan hier:
http://www.coolermaster.n...p?cPath=56&products_id=62

sorry te snel gelezen deze knopjes zijn voor de stacker en niet voor het wavemaster paneel waar jij naar opzoek bent.

[ Voor 14% gewijzigd door master6464 op 09-05-2006 17:24 ]

(\__/)
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(")signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464

master6464

Who's General Failure?

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464

master6464

Who's General Failure?

Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 16:19:
Mailtje gestuurd. Als het niet de volledige front panel omvat dan koop ik er toch geen hoor, dan maak ik er liever zelf wel een.

[...]
dat wavemaster paneeltje heeft wel een vet klik klepje 8)7 mischien komt het toch nog van pas

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gisteren een Stacker 810 en 't zal wel aan mij liggen maar ik krijg de 3 for 4 unit er stomweg gewoon niet uit. Het boekje blijft zeuren over 8 schroefjes maar ik zie die maar niet en ik krijg ook geen beweging in die unit. Echt zware kracht zetten lijkt me niet de juiste optie dus ik ben benieuwd of hier iemand mij kan helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Antwoord gekregen van coolermaster:
Hallo *disco stu*,

1) Deze set zou je inderdaad ook kunnen gebruiken voor de bovenste fanhole van de Stacker deze zou je kunnen gebruiken voor al onze kasten met aan de bovenkant een 80 mm fanhole.
2) Er zitten 2 USB aansluitingen 1 firewire aansluiting speaker en microfoon aansluiting.
3) Kabels zitten erbij.
4) de items op de site zijn alleen op onze site verkrijgbaar.

Mvg.
Best regards,

Coolermaster-Europe B.V.
Dus negatief, powerknop en powerLED, HD-LED en reset knop zitten er dus niet bij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464

master6464

Who's General Failure?

Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 08:56:
Ik heb sinds gisteren een Stacker 810 en 't zal wel aan mij liggen maar ik krijg de 3 for 4 unit er stomweg gewoon niet uit. Het boekje blijft zeuren over 8 schroefjes maar ik zie die maar niet en ik krijg ook geen beweging in die unit. Echt zware kracht zetten lijkt me niet de juiste optie dus ik ben benieuwd of hier iemand mij kan helpen.
als er geen schroefjes op zitten dan zit hij vast door de zwarte clips aan de zijkant. Die moet je dan ook omduwen en dan moet je hem er voor langs uit duwen (dus eerst de geperforeerde klepjes weghalen)

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 15:57:
[...]

Als ik zo naar dat 80mm I/O-ding kijk, is er ruimte genoeg om een power- en reset-knop in te modden ;)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Feit :) Desnoods wat van die vandal-proof alu knoppen met een lichtring erin, dan hoef je alleen 2 knoppen te monteren.

Afbeeldingslocatie: http://www.appliancemagazine.com/images2/arcolectric.jpg

[ Voor 23% gewijzigd door Phuncz op 11-05-2006 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464

master6464

Who's General Failure?

Phuncz schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 09:05:
Feit :) Desnoods wat van die vandal-proof alu knoppen met een lichtring erin, dan hoef je alleen 2 knoppen te monteren.

[afbeelding]
ik was ook al aan het kijken voor piezo tasters
Afbeeldingslocatie: http://www1.nl2.conrad.com/m/7000_7999/7000/7040/7049/704903_RB_00_FB.EPS.jpg
die hoef je niet in te drukken maar die voelen wanneer je je vinger ertegen aanhoudt
ik zou daarom als je deze neemt er 2 kopen en deze in serie naast elkaar monteren zodat je je pc niet per ongeluk aan of uit zet

alleen de prijs valt een beetje tegen: € 17,13

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Coolermaster heeft als reactie op de prijzen van de webshop de prijzen verlaagd !

Dus geen 4,95 € meer voor een resetknop maar 2,95 € ;)

Go check it out: http://www.coolermaster.nl/shop/index.php

[ Voor 19% gewijzigd door Phuncz op 11-05-2006 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464

master6464

Who's General Failure?

waar zij deze voor :
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.nl/shop/images/51.JPG
light conduct lens

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Phuncz schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 11:41:
Coolermaster heeft als reactie op de prijzen van de webshop de prijzen verlaagd !

Dus geen 4,95 € meer voor een resetknop maar 2,95 € ;)

Go check it out: http://www.coolermaster.nl/shop/index.php
Hehe, ik was was blijkbaar niet de enige krentekakker >:)

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:18

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Deze zijn er waarswchijnlijk voor bedoelt om het ligt van een ledje naar de juiste plek in het front te geleiden. Bij lang alle kasten zit namelijk de Power of HD LED niet direct in het front, maar daar net achter. Met iets dergelijks als dit wordt het ligt van het ledje naar de juiste plek gebundeld.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:02
Phuncz schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 09:05:

[afbeelding]
Waar kan ik deze jongens halen in NL?

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

kwhuisman schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 18:53:
[...]

Waar kan ik deze jongens halen in NL?
Conrad, en dan zoeken op 'toetsen' of in de productgroep 'druktoetsen' :)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:02
Bedankt!

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464

master6464

Who's General Failure?

_Dune_ schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 18:29:
[...]

Deze zijn er waarswchijnlijk voor bedoelt om het ligt van een ledje naar de juiste plek in het front te geleiden. Bij lang alle kasten zit namelijk de Power of HD LED niet direct in het front, maar daar net achter. Met iets dergelijks als dit wordt het ligt van het ledje naar de juiste plek gebundeld.
er staat bij dat hij speciaal voor de stacker is (STC-T01-XXX) maar waar moet hij dan komen te zitten?

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
http://www.coolermaster-e...scovery_detail&serial=397

Ook toegevoegd aan de startpost :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
Kheb de CM Stacker (STC-T01). Al een paar maandjes nu. Ben er echt SUPER tevreden mee. Heb ook die lange extra fan erbij gekocht plus zo'n 4in3 ding voor extra HDD ruimte.

Tot nu toe is dit de meest veelzijdige kast die ik ooit heb gehad. En ook de stilste. Zeer makkelijk in elkaar te zetten en componenten toe te voegen.

Kreeg alleen heel moeitelijk de 4in3 module eruit, dit omdat de plastic vierhoeken die de module in plaats houden stooten tegen een randje waardoor deze ONTZETTEND moeilijk uit de kast te krijgen is. Dit heb ik opgelost door de randjes van die plastic vierkanten een beetje rond af te vijlen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Allemaal mooi en wel, maar ik vind deze oplossing toch maar raar: ze brengen een product uit dat je vervolgens zelf moet gaan zitten modden vooraleer je het als een volwaardige vervanging van je frontpanel kan gaan gebruiken :? Waarom maken ze het dan zelf niet ineens goed.

Desalnietemin ga ik het toch aanschaffen nu ik er foto's van gezien heb, en nu ik weet hoe ik er aan kan beginnen om te modden.

Nog een punt is dat de tutorial enkel het toevoegen van een power switch bespreekt en dat de reset switch en de 2 indicatie LED's niet behandelt worden.

Voor de mod die ik zelf ga doen, ga ik gewoon gebruik maken van de originele switches en leds. De pcb waarop deze zijn gemonteerd kan je blijkbaar ook perfect op het 80mm panel modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Het "product" wat je noemt bestaat al en is een panel van een bestaande kast. Sommigen hebben voor die panel speciaal een kast moeten kopen ! En nu krijg je ze gewoonweg tegen een betaalbare prijs thuisgestuurd ! Ze hebben ook geen kant-en-klare oplossing omdat die speciaal gemaakt moet worden, voor de enkelen die het gaan gebruiken. Ze hebben het bewust simpel gehouden en iedereen die de powerknop succesvol kan modden, kan de resetknop en leds ook wel doen he ;)

Ik ben benieuwd welk ander merk zo goed voor zijn clienteel zorgt. Juist...

[ Voor 21% gewijzigd door Phuncz op 12-05-2006 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah in het geval dat het 80mm panel een reeds bestaand is en niet voor de stacker bedoeld heb je gelijk.
Het lijkt wel eigenaardig: eerst de webshop zonder duidelijke info/productomschrijving en een foto waar je niets uit kan opmaken, vervolgens een tutorial van coolermaster zelf hoe je het panel moet modden... Dan denk ik even: huh :?

Maar goed wat je zegt is idd waar. Ik wist niet dat het al een bestaand panel was.

edit> ik zie dat er ondertussen ook al een duidelijkere foto is geplaatst op de site :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2006 19:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Yep heb het er nog met Ron over gehad gisteren. Ze hebben ook de meeste dingen redelijk veel op voorraad liggen. Heb verschillende dozen met die stoffiltermatjes gezien voor de Stacker, ook nog een groot deel kabeltjes en knopjes specifiek voor bepaalde kasten. Handig als je een casemod maakt die "verderborduurt" op het originele design van CM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loogie
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-09 16:46
Kreeg net ook de nieuwsbrief in mijn emailbox en ben eens even gaan kijken. Op zich ziet het er prima uit voor wat het moet doen: vervangende onderdelen bestellen :) . Ik twijfel nog of ik zo'n setje zal nemen om een extra bay vrij te krijgen in mijn Stacker. Het lijkt me zeker handig, maar (als je niet die oude switches ed gebruikt) dan komt er nog het een en andere aan € bij natuurlijk. Iemand al een idee hoe het zit met verzendkosten?
Phuncz schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 18:27:
Dat is iets waar ik sinds de floppy-brackets ed. al van overtuigd ben ;).

[ Voor 24% gewijzigd door Loogie op 12-05-2006 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb net die 80mm set besteld. Weet echter iemand iets meer van hoe je de storting moet doen? Met name op welk rekeningnummer, maar vanuit Belgie (IBAN nummer ofzo?)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
Ook helemaal mee eens. Ik heb geen floppy drive in m'n stacker, en ook geen cd/dvd drives. Dus eigenlijk kwam ik gewoon zo'n 5 1/4" panel ding aan de voorkant tekort. Na een korte emailwisseling werd deze kosteloos(!) opgestuurd. Een van de beste investeringen die ik ooit gedaan heb, deze stacker. Kost wat, heb je ook wat.

[ Voor 3% gewijzigd door sig69 op 13-05-2006 03:03 ]

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464

master6464

Who's General Failure?

Het "product" wat je noemt bestaat al en is een panel van een bestaande kast. Sommigen hebben voor die panel speciaal een kast moeten kopen ! En nu krijg je ze gewoonweg tegen een betaalbare prijs thuisgestuurd ! Ze hebben ook geen kant-en-klare oplossing omdat die speciaal gemaakt moet worden, voor de enkelen die het gaan gebruiken. Ze hebben het bewust simpel gehouden en iedereen die de powerknop succesvol kan modden, kan de resetknop en leds ook wel doen he ;)

zo lang ze er maar aan kunnen verdienen :(
ik wacht nu al 3 maanden op die special bracket (omdat mijn videokaart niet past)
terwijl ik al meerdere keren heb gebeld en om de 2 weken een nieuw formulier met foto heb ingestuurd.

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
CM heeft veel problemen met email gehad in het vorig kantoor. Zowiezo is het de laatste weken erg hectisch geweest met de verkoop. Ik raad je aan je (beleefde) mail nog eens te sturen naar support@coolermaster.nl en het zal wel goedkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 17:21

Krizzie

Progressive Music \o/

Legion schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 17:00:
Kheb de CM Stacker (STC-T01). Al een paar maandjes nu. Ben er echt SUPER tevreden mee. Heb ook die lange extra fan erbij gekocht plus zo'n 4in3 ding voor extra HDD ruimte.

Tot nu toe is dit de meest veelzijdige kast die ik ooit heb gehad. En ook de stilste. Zeer makkelijk in elkaar te zetten en componenten toe te voegen.

Kreeg alleen heel moeitelijk de 4in3 module eruit, dit omdat de plastic vierhoeken die de module in plaats houden stooten tegen een randje waardoor deze ONTZETTEND moeilijk uit de kast te krijgen is. Dit heb ik opgelost door de randjes van die plastic vierkanten een beetje rond af te vijlen.
Veelzijdig ja, makkelijk in onderhoud nee.

gister 2 nieuwe hdd's binnen gekregen en waar ik in mijn sonata na 10 minuten klaar zou zijn. (zijpaneel eraf, bracket eruit schuiven, schijf erop schroeven, kabeltjes erin en klaar)

Met een stacker ben je iets langer bezig. (beide panelen eraf, 6 frontjes eruit pulleken, 2 hdd bay's eruit halen, schijven erin schroeven, bay's er weer in schuiven, frontjes weer terug doen, kabels aansluiten, beide zijpanelen er weer op doen.)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464

master6464

Who's General Failure?

Phuncz schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 10:19:
CM heeft veel problemen met email gehad in het vorig kantoor. Zowiezo is het de laatste weken erg hectisch geweest met de verkoop. Ik raad je aan je (beleefde) mail nog eens te sturen naar support@coolermaster.nl en het zal wel goedkomen :)
is dit vriendelijk genoeg?
Hoi,

Ik heb zo’n drie maanden geleden een cm stacker gekocht. Ik had al vanaf het begin problemen met het plaatsen van mijn pci-e kaart omdat mijn moederbord te laag ligt en heb daarom meerdere keren gebeld en meerdere formulieren ingevuld. Ik heb echter nog steeds niks binnen en omdat ik die bracket toch gewoon wil hebben stuur ik nu deze mail.

Mijn adres is:
[censuur]
----------------------
------------------
-------------------
[/censuur]

Met vriendelijke groet,

Rick Bruyninckx

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:16
master6464 schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 11:19:
[...]

is dit vriendelijk genoeg?

[...]
Ik heb ook al een aantal malen gebeld, maar ook nog nooit wat ontvangen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Zeker master6464 :)

Danielson: zie mijn vorige post :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
Krizzie schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 11:10:
[...]

Veelzijdig ja, makkelijk in onderhoud nee.

gister 2 nieuwe hdd's binnen gekregen en waar ik in mijn sonata na 10 minuten klaar zou zijn. (zijpaneel eraf, bracket eruit schuiven, schijf erop schroeven, kabeltjes erin en klaar)

Met een stacker ben je iets langer bezig. (beide panelen eraf, 6 frontjes eruit pulleken, 2 hdd bay's eruit halen, schijven erin schroeven, bay's er weer in schuiven, frontjes weer terug doen, kabels aansluiten, beide zijpanelen er weer op doen.)
Inderdaad. Die frontjes had ook wel wat anders gekund. Nu moet je inderdaad een berg aan frontjes eruit halen om slechts 1 ding te veranderen. Dat is dan ook het enige minpunt van deze kast.

De kast zelf blijft ook goed stofvrij door die frontjes. En om de 2 maanden ofzo de frontjes schoonmaken is voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Om de 2 maanden!? Dan zit hij dicht geslibt bij mij :p Maak hem eens schoon en haal na een week je vinger er langs. :+

Hoe halen jullie de frontjes er btw uit? Ik doe het steeds met een dunne schroeven draaier, maar ik zie al langzaam krasjes verschijnen. :X

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krizzie schreef op zondag 14 mei 2006 @ 18:28:
Hoe halen jullie de frontjes er btw uit? Ik doe het steeds met een dunne schroeven draaier, maar ik zie al langzaam krasjes verschijnen. :X
Niet alleen voor de frontjes zelf te demonteren, maar ook voor de frontjes uit de kast te halen gebruik ik een platte schroevendraaier om de weerhaakjes in te duwen. Om krassen te voorkomen door de schroevendraaier breng ik daar verscheidene laagjes plakband op aan, zodat een harde-metalen-platte-scherpe-schroevendraaier een zachte-plastieke-afgeronde-platte-onscherpe-schroevendraaier wordt. Werkt perfect, voorkomt krassen perfect, en het is ook plastiek ipv metaal waardoor je geen elektrische geleider in je kast hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464

master6464

Who's General Failure?

Krizzie schreef op zondag 14 mei 2006 @ 18:28:
Om de 2 maanden!? Dan zit hij dicht geslibt bij mij :p Maak hem eens schoon en haal na een week je vinger er langs. :+

ik duw ze er gewoon van de binnenkant uit

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Dat gaat moeilijk als je 3 hdd bays hebt met een fan ervoor :p :+

Zie sig en je snapt wat ik bedoel :P

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 13 mei 2006 @ 00:31:
Heb net die 80mm set besteld. Weet echter iemand iets meer van hoe je de storting moet doen? Met name op welk rekeningnummer, maar vanuit Belgie (IBAN nummer ofzo?)?
Niemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Je zou een mailtje moeten sturen daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mail had ik 2 dagen geleden al verstuurd maar had er niet meer aan gedacht dat het weekend was. ;)
Ondertussen een mailtje teruggekregen met IBAN en alle nodige info.

Ook op mijn vragen mbt die 80mm panel werd correct en snel geantwoord, dus voorlopig al een positieve indruk mbt de communicatie met de klant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi beste tweakers, al een tijdje wilde ik een stacker om mijn waterkoeling in dezelfde kast te verwerken, het zat voorheen in een aparte doos door ruimte gebrek in mijn oude kast.
Nu eindelijk een beetje tijd gehad om wat te freubelen.
Ik had mezelf de voorwaarde gesteld om als de waterkoeling in mijn kast komt , dat deze geen extra warmte on mijn componenten toevoegd, dus radiotor gescheiden.

Om dit enigzins efficient te doen kwam ik met het volgende idee

( waarschuwing voor de case-window tweakers, het gaat mij niet om de flashy afwerking, er komt geen raam in)

Hier mijn kast voor me om het allemaal even goed te bekijken en meten

Afbeeldingslocatie: http://www.multitecnl.com/i1.jpg

Op naar de doe-het-zelf zaak om een stuk acryl plaat te kopen ( 2m/m dik ), de vormen uitgezaagd, in vorm gebogen door verhitting, en aan elkaar gelijmd, hier 1 duct.

Afbeeldingslocatie: http://www.multitecnl.com/i2.jpg

Even passen

Afbeeldingslocatie: http://www.multitecnl.com/i3.jpg

Nu ter vervanging van mijn PVC reservoir heb ik een aluminium reservoir met koelribben gemachineerd op een CNC machine op mijn werk

Afbeeldingslocatie: http://www.multitecnl.com/i4.jpg
(de lek-test)
boven aanzicht

Afbeeldingslocatie: http://www.multitecnl.com/i5.jpg

De basis van de duct was er al, nu wilde ik er een fan-shroud in verwerken, dus een extra plaat erin verwerkt (met fan holes), en geplaatst+ gelijmd met genoeg tussenruimte om het reservoir te plaatsen.

Afbeeldingslocatie: http://www.multitecnl.com/il6.jpg

Mooi strak tegen de bodem en de zijkanten geklemd

Afbeeldingslocatie: http://www.multitecnl.com/i7.jpg

Een verlengstuk (onder de boormachine) voor het achterste gedeelte van de bodem-opening, tevens pomp steun.
Je kunt hier ook zien dat ik het rooster naar de onderkant verplaatst heb.

Afbeeldingslocatie: http://www.multitecnl.com/i8.jpg

Close-up

Afbeeldingslocatie: http://www.multitecnl.com/i9.jpg

Boutgaten in de kast geboord om het reservoir aan de flens vast te maken, en even vast gezet om te passen.

Afbeeldingslocatie: http://www.multitecnl.com/i10.jpg

Boutgaten voor het verlengstuk en de pomp geboord, en alles even aangesloten

Afbeeldingslocatie: http://www.multitecnl.com/i11.jpg

Slangen van de radiator passen precies tussen de duct en de 4-3 bracket

Afbeeldingslocatie: http://www.multitecnl.com/i12.jpg

Pic van de voorkant (het is een chevrolet kachelradiator)
Afbeeldingslocatie: http://www.multitecnl.com/i16.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.multitecnl.com/i15.jpg

Alles ingebouwd en aangesloten, tevens stoffilter op het rooster geplaatst(bodem)
(let niet op de oude slangen en bruine kabels ;) )

Afbeeldingslocatie: http://www.multitecnl.com/i13.jpg

Poppetje gezien, kastje gesloten B)

Afbeeldingslocatie: http://www.multitecnl.com/i14.jpg

Ter verduidelijking, de lucht word van de onderkant aangezogen door 2x120 m/m fans en stroomt langs het aluminium reservoir , door de rad naar de voorkant.
De bovenkant word gekoeld door 1x 120 fan aan de achterkant, 1x120 voor, 1x80 m/m top en 1 cross-flow fan, dit alles op de laagste stand.

Klein nadeel is dat de lucht die door de rad naar buiten komt aan de voorkant, gedeeltelijk naar binnen word gezogen door de bovenste fan (aan de voorkant in de bracket), echter door de redelijke luchtstroom maakt dit niet zo uit.
Het belangrijkste voor mij was dat de radiator zo koel mogelijke luchttoevoer krijgt.
Ik heb nog ruimte aan de voorkant van de radiator om 2x 120m/m fans te plaatsen, zodat de warme lucht verder uit het bereik van de bovenste fan komt.
Dit zal ik nog eens testen.

Bedankt voor het kijken, ik hoop dat anderen hierdoor weer inspiratie krijgen

(p.s. sorry als ik te veel foto's geplaatst heb)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2006 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Ziet er "netjes" uit, maar waarom heb je de slangen zo lang gemaakt? :? Met een uurtje meer kun je bijna alle kabels wel weg proppen in een stacker dus je luchtstroom kan nog een heel stuk hoger. :p

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Mooi maatwerk en zal ook erg efficiente setup zijn ! Het wordt wel tijd de slangen eens opnieuw te trekken, dat bruin staat echt niet smakelijk ;) En dan heb je alles op maat, staat je pomp daar niet zo te hangen.

Misschien een idee: aangezien je toch een handige harry bent, een bracket maken voor de onderste voedingshouder, zodat je je pop eraan vast kan monteren. Eventueel de stekkers enzo dan ook langs buiten om laten gaan, is het wat minder druk in de kast zelf he :)

Heb je je luchtverplaatsingsverhouding in-uit goed zitten ? Want het lijkt me dat er enkel nog fans zijn die lucht uit de kast trekken, op je radiator na maar dat is een gesloten circuit. Misschien best je achterste 120mm fan omdraaien zodat ie lucht naar binnen blaast, je voeding en de 80mm bovenaan staan vermoedelijk wel als exhaust dus dat is ok zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Zijn er hier ook mensen die hun cross blow fan op een fan header van het moederbord hebben aangesloten? Ik heb die cross blow fan en ik vind die schakelaar helemaal niets. Ook met het oog op kabeltjes wegwerken zou het mij het beste uitkomen om die cross blow op een fan header aan te sluiten en dan met Speedfan hem op een lage toerental laten draaien.
Nou vraag ik me af of de cross blow fan wel op zo'n mobo header kan. Ik weet dat je beter niet 120mm fans op een mobo header kan aansluiten omdat ze iets te veel juice vragen.
Iemand een idee hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb mijn crossflowfan op een fancontroller aangesloten. Volgens mij trekt hij vrij veel stroom voor een moederbord header en heb je kans die op te blazen.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Thanx, dan word het dus via een molex op de 5v.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CFF trekt 0.24A, moet volgens mij kunnen op mobo header.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
En de opstartpiek ? Het is juist daarom dat sommige fans een mobo doen doorbranden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op dinsdag 16 mei 2006 @ 20:57:
En de opstartpiek ? Het is juist daarom dat sommige fans een mobo doen doorbranden.
Ok daar heb je wel een punt. Maar heeft elke fan geen opstartpiek? En anders spoeltje ertussen :)
Mja en veiligste is natuurlijk om niet op mobo aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Inderdaad elke fan heeft zo'n piek :) Maar het kan bij het ene toestel hoger zijn dan bij het andere. Daarom best effe die piek uitmeten of ie niet te hoog gaat. Ik had een hele tijd geleden een Vantec Tornado fan willen aansluiten op een fancontroller... Bleek dus dat die een piek heeft van bijna een Ampere :) Wat er met de fancontroller gebeurde mag je wel raden :)

Het frustrerende aan de hele zaak is, dat de kans erin bestaat dat het moederbord serieus wat kan voorzien. Echter bestaat de kans voor het omgekeerde ook. Meestal is het ook niet aangegeven wat wel en niet kan, helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Laatst online: 18:11

nFo

Ik zag dat Coolermaster de parts shop heeft geupdate met wat nieuw spul, maar het leukste vond ik dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.nl/shop/images/P1010028.JPG
Combine two PSU's to work as one.
3 euro, de verzend kosten zijn helaas wel veel te duur maar heb het toch maar besteld. :P
http://www.coolermaster.n...p?cPath=54&products_id=71

Maar ik vraag we wel af of je ook een: 24 EATX stekker wel op het mainboard pas dan ? :?

[ Voor 15% gewijzigd door nFo op 18-05-2006 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
Die kabel zit toch al standaard bij een stacker? of heb ik dat verkeert? De STC-01 dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Laatst online: 18:11

nFo

TranceSetter schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 18:42:
Die kabel zit toch al standaard bij een stacker? of heb ik dat verkeert? De STC-01 dan
Ja zit er standaard bij, maar ik heb deze kast niet. :P
Het ging mijn om deze kabel. >:)
Want die verkopen ze dus sinds kort ook los.

[ Voor 20% gewijzigd door nFo op 18-05-2006 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
En dan kun je weer een 20->24 converter kopen, maar ik vraag me af of dat allemaal erg nuttig is dan.
Tja, 2->1 en dan 20->24 kan wel, maar toch, daarbij geeft het een berg extra kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
gabiballetje schreef op zondag 21 mei 2006 @ 17:39:
En dan kun je weer een 20->24 converter kopen, maar ik vraag me af of dat allemaal erg nuttig is dan.
Tja, 2->1 en dan 20->24 kan wel, maar toch, daarbij geeft het een berg extra kabels.
Kun je wel twee voedingen tegelijk op laten starten. bv. je hdd's op de ene, en de rest op de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jenk
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:00
In het begin staat dat de stacker 820 niet in nederland verkocht word.
Nu staat hij wel op de site van alternate voor 199 euro.
Weet iemand het verschil met de 810? ( die 50 euro extra moet toch ergens voor zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464

master6464

Who's General Failure?

jenk schreef op zondag 21 mei 2006 @ 19:45:
In het begin staat dat de stacker 820 niet in nederland verkocht word.
Nu staat hij wel op de site van alternate voor 199 euro.
Weet iemand het verschil met de 810? ( die 50 euro extra moet toch ergens voor zijn)
de stacker 820 ondersteunt geen atx en is speciaal voor btx

[ Voor 4% gewijzigd door master6464 op 21-05-2006 20:18 ]

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Wat me verteld werd door CM is dat de 820 niet bedoeld is voor retail, maar enkel voor system integrators. Alternate zal deze dus als losse kast verkopen, ook al is ie daar totaal niet voor bedoeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
gabiballetje schreef op zondag 21 mei 2006 @ 17:39:
Met zoveel overgangen vraag ik me af of dit de stabiliteit van de diverse volt-lijnen niet aantast.
Ik zou het niet doen als je lekker wil gaan overklokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Als de contacten van voldoende kwaliteit zijn, zal dat geen probleem zijn. Het zijn geen schakelingen, gewoon stekkers. En die zijn niet, zoals in de audiofielenwereld, de oorzaak van storingen van buitenaf :)

Persoonlijk hoop ik al een hele tijd op een herwerkte ATX stekker. Desnoods dat deze verplicht aan de rand bovenaan een moederbord wordt geplaatst. Het is best belachelijk dat in deze tijd je nog steeds met zo'n immens stijve en lange kabel moet frotten. Ik kan moeilijk geloven dat hier geen oplossingen voor zijn.

[ Voor 44% gewijzigd door Phuncz op 22-05-2006 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan nog zit je wel met lange bekabeling.
Is het geen optie om bij een voeding met 20+4pins atx connector het 20pins gedeelte van de voeding aan te sluiten op het ene uiteinde van het coolermasterverloopstuk (20pins); vervolgens het andere uiteinde van dit verloopstuk (ook 20pins) aansluiten op je mobo, en daarnaast dan het 4pins gedeelte van de voeding aansluiten op je mobo?

Als jullie snappen wat ik bedoel ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2006 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Phuncz schreef op maandag 22 mei 2006 @ 11:06:
Als de contacten van voldoende kwaliteit zijn, zal dat geen probleem zijn. Het zijn geen schakelingen, gewoon stekkers. En die zijn niet, zoals in de audiofielenwereld, de oorzaak van storingen van buitenaf :)
Op Xbit labs zijn het niet met je eens :) http://www.xbitlabs.com/a...play/fsp-vga-power_3.html

Wat betreft storingen, waarom gebruikt OCZ dan EMI-shielded kabels en hebben ze een ferriet kern om de uiteinden van hun VGA en HDD Powerleads?

Kijk, het allemaal wel erg weinig uitmaken, maar twee van die verloop stekkers op elkaar lijkt me toch geen goed idee.

[ Voor 11% gewijzigd door Demon_Eyez op 22-05-2006 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Totdat het bewezen is dat dat allemaal iets uitmaakt, geloof ik er niet in. Omdat het duurder uitgevoerd is wil nog niet zeggen dat het een wereld van verschil is. Wat wel zou uitmaken is de aansluitingen vergulden, wat oxidatie en slechter contact tot gevolg heeft. Dit is een feit en kan veel uitmaken op de lange duur. Echter is de vraag of je ferrietkernen nodig hebt bij voedingslijnen waar 10-20A aan 12V doorkan, die onafhankelijk gestabiliseerd en gevoed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ooooff kan je niet gewoon doen wat ik hierboven zeg? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Heren Cooler Master Stacker addicts ik heb wat vragen voor jullie =>
Krizzie schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 23:13:
Ik heb meteen alle plekken gevuld :p

bovenin 2x DVD spelert en dan 3x 120mm fan :D Alleen de looks al :9 En ruimte voor 12 hdd's :P

Nou wil ik alleen nog even weten of het nou wel of niet mogelijk is om kabels achter je mobo te verstoppen? :)
Heeft er iemand serieus zo'n setup ?? Zo ja screenies please binnen + buiten a.u.b. :)
Sluuut schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 13:11:
Grr..!! Ik heb die Coolermaster Stacker UW1 sinds gister samen met een X1900XTX, maar helaas heb ik dus het bekend probleem dat het moederbord "te diep" zit.. dus vandaag maar ff zo'n juiste bracket besteld. Ondertussen op naar de gamme om imbussjes te halen :(
Als ik nu een STC-01 koop heb ik hier dan last van ?? Heb namelijk een 1900XTX en die is dan ook de reden van mijn 'verhuizing' naar de Stacker B)
Demon_Eyez schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 09:36:
Ik heb een vraagje voor iedereen die een Stacker CM Stacker (STC-T01) heeft gekocht. Hoort daar nu wel of niet die Crosblow fan unit bij? Bij mij zat 'ie er in elk geval niet bij :/
OK hij is dus optioneel, maar waar plaats je hem dan en heeft iemand er screenies van ??
Demon_Eyez schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 15:15:
Als we het nu toch over kabeltjes voor de frontpanel hebben. Zijn er ook zoiets al verleng kabels voor die interne USB en Firewire kabels? . Het kabeltje voor Firewire is eigenlijk zo'n 10 cm te kort, dus wil hem graag verlengen. (bij mijn DFI zit die header helemaal links onder op het mobo)
Hoe is dit verlopen ?? Heb de DEFI Venus en wil het heel graag weten !!
Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 14:17:
Kan iemand mij vertellen wat er precies bij de CM Stacker (STC-T01) in de verpakking zit ?

Ik kreeg namelijk gisteren de mijne binnen, maar daar zat alleen de case (met de brackets en fan's en 1 er in 4in3 bay. Verder niets (geen boekjes, kabeltjes niets).

Nu staat in de startpost een foto van dat je er wieltjes, kabeltjes en nog meer zooi bijkrijgt. Kan iemand dat bevestigen ? (zie hieronder de foto)

[afbeelding]
:> Wiellekkes !!! Zitten ook bij de STC-01 ??
Zaten namelijk niet bij mijn Antec 1035B II helaas => Ding is ook een heavy weight net als de stacker :+
Verwijderd schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 11:44:
Je zult waarschijnlijk deze grijze plaatjes erbij hebben.

[afbeelding]

Draai die dingen nu andersom dus het lange gedeelte naar binnen en de korte naar buiten.
Of leg ze zo neer en leg de linker aan de rechter kan van de andere :) (weer lekker duidelijk ;))
Stop daar je meter tussen en vastschroeven maar.

Zo heb ik mijn cardreader er ook vast in gezet.
Dit setje zit ook bij de STC-01 ?? Heb een floppy drive die recentelijk is vervangen door een nieuwe zelfs :P Floppy drives FTW !!! \o/

Hoeveel cm. zit er tussen het moederbord en de 5¼ drives/4in3 modules ?? Mijn 1900XTX hangt momenteel namelijk tussen mijn Hitachi schijven in :X

Iemand die toevallig een Antec NeoPower 480 Watt erin heeft zitten ?? Past het een beetje ??

Alvast bedankt voor alle antwoorden/input _O_

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Zie de startpost eens zou ik zeggen, staat het meeste in beantwoord :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
nero355 schreef op maandag 22 mei 2006 @ 12:29:

Hoe is dit verlopen ?? Heb de DFI Venus en wil het heel graag weten !!
heb dat idee maar laten varen, geen verlengkabel kunnen vinden en ga zelf niet kabeltjes modden.

Wat die cross flow fan betreft, ik heb ook pics moeten zoeken, want er zat geen manual bij dat ding. gewoon ff googlelen :)

[ Voor 19% gewijzigd door Demon_Eyez op 22-05-2006 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arokh
  • Laatst online: 05-08 12:24
Hoe staat het tegenwoordig met de levertijd gesteld? Ik heb bij 6 computerzaken geinformaard, en overal hadden ze hem 'in bestelling', wat dus niets zegt helaas. Het zou mij om een zwarte gaan, weet iemand een plek waar ik die kan kopen? alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464

master6464

Who's General Failure?

Afbeeldingslocatie: http://www.casemaniac.com/item/inner/CMStacker_I1.jpgwaar die rode pijl naar toe wijst moet de crossflow fann
hij blaast dus direct frisse lucht van buiten (door de gaatjes aan de rechterkant van je stacker) over je mobo

[ Voor 17% gewijzigd door master6464 op 22-05-2006 16:02 ]

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de CM-Stacker besteld, graag zou ik willen weten waar ik de voeding `t beste kan plaatsen, dus beneden of bovenin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Laatst online: 29-06 18:44
Waar jij wil he... er is geen "beter"
(voor de hitte van je systeem maakt het geen drol uit dat er geen fan boven je cpu zit als je hem er onder in zet... de airflow zal toch wel sterkgenoeg zijn om die stijgende lucht te counteren.

Ik zet hem boven aangezien mn rad benenden komt
* ixl85 gaat er over 2 weken een kopen! (versie 1 nogsteeds, vind die wel het beste, zeker voor wc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
De STC-01 is ook nog steeds het mooiste (vind ik dan). Als ik een nieuwe behuizing zou moeten kopen, fan zou dat gegarandeerd een zwarte Stacker worden. Heb nu een zilvere, maar die zwarte is ook wel erg mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wols
  • Laatst online: 11-10-2024
Om even door te gaan op de Cross flow fan, aangezien ze een par post hierboven over begonnen zijn. Wat is jullie ervaring hiermee?

Als ik deze review mag geloven, doet die het in de orginele stacker uitstekend. Dit levert zelfs een temperatuurs verschil op van 7 graden. Maar wanneer ook de standaard fans gebruikt worden, dan bedraagt dit verschil slechts nog maar een graad of 2. Dus lijkt het me niet erg interessant om die te kopen.
http://www.rage3d.com/content/reviews/cases/cmstacker/?p=8

Echter wanneer die in de nieuwe stacker 830 getest wordt is onderstaande review er zeer lovend over. Hier levert het zelfs een verschil op van 5 graden en voor de GPU's zelf nog beter. En dit in combinatie met 2 120mm fans.
http://www.barrys-rigs-n-...are/cmst830/cmst830_2.htm

Wat is jullie ervaring. Is dit zijn aankoop waard (voor de orginele stacker)? Wel nog even bij vermelden dat ik er nu al 8 case fans in heb draaien (incl voeding, cpu en GPU zelfs 12 fans)

[ Voor 4% gewijzigd door wols op 22-05-2006 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Ik vind die crossblow ideaal om dat het toch wel voor een zacht briesje zorgt dat over m'n MosFet gedeelte van m'n DFI waait. Ik heb hem op de laagste stand en ik hoor hem niet.
Als m'n MosFet gedeelte aan de andere kant van het mobo zou zitten - wat bij sommige andere mobo's het geval is - dan had ik hem waarschijnlijk niet aangeschaft.

Ook heb ik in heel m'n kast waterkoeling, dus geen CPU of chipset fans die een ervoor zorgen dat een deel van hun lucht over het mobo waaien. Ook daarom die crossblow fan aangeschaft.

[ Voor 4% gewijzigd door Demon_Eyez op 23-05-2006 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
wols: zie startpost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

wols schreef op maandag 22 mei 2006 @ 21:53:
Om even door te gaan op de Cross flow fan, aangezien ze een par post hierboven over begonnen zijn. Wat is jullie ervaring hiermee?

Als ik deze review mag geloven, doet die het in de orginele stacker uitstekend. Dit levert zelfs een temperatuurs verschil op van 7 graden. Maar wanneer ook de standaard fans gebruikt worden, dan bedraagt dit verschil slechts nog maar een graad of 2. Dus lijkt het me niet erg interessant om die te kopen.
http://www.rage3d.com/content/reviews/cases/cmstacker/?p=8

Echter wanneer die in de nieuwe stacker 830 getest wordt is onderstaande review er zeer lovend over. Hier levert het zelfs een verschil op van 5 graden en voor de GPU's zelf nog beter. En dit in combinatie met 2 120mm fans.
http://www.barrys-rigs-n-...are/cmst830/cmst830_2.htm

Wat is jullie ervaring. Is dit zijn aankoop waard (voor de orginele stacker)? Wel nog even bij vermelden dat ik er nu al 8 case fans in heb draaien (incl voeding, cpu en GPU zelfs 12 fans)
Op zich vind ik de cross flow fan een mooie uitvinding alleen moet hij bij de 830 in een speciaal plastic rek gehangen worden.

Helaas vind ik dat rek erg lelijk maar anders had ik m genomen. Ik heb wel vertrouwen in die cffan.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben mijn moederbord aan het inbouwen in mijn stacker. Onder op de backbone zit een bruinkleurig metalen plaatje. De rand van het ingebouwde moederbord leunt daar op. Dit kan volgens mij een kortsluiting veroorzaken. Of zie ik dit verkeerd? Lopen jullie ook tegen dat probleem aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb een cross-flow fan in een originele stacker, maar de temps die meetbaar zijn door de sensoren worder niet lager. Echter is het toch wel goed om te weten dat er toch een briesje waait over mijn moederbord zoals hierboven is genoemd.

Een tweede 4-in-3 device met fan is beter en veel goedkoper. Al is hij leeg, de extra intake zorgt voor veel airflow en anders koel je de HDD's eens een keer goed.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
Kan iemand voor mij opmeten hoever die 80mm blowhole op de bovenkant van de achterkant verwijderd zit? (en dan vanaf het midde van het gat)..
Mijn dank zal groot zijn (even passen en meten, wil namelijk een coolplex 25 res er op gaan monteren... even kijken hoe mn slangen gaan lopen :)

Als iemand dit al heeft mag ie ook pics plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464

master6464

Who's General Failure?

ixl85 schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 02:29:
Kan iemand voor mij opmeten hoever die 80mm blowhole op de bovenkant van de achterkant verwijderd zit? (en dan vanaf het midde van het gat)..
Mijn dank zal groot zijn (even passen en meten, wil namelijk een coolplex 25 res er op gaan monteren... even kijken hoe mn slangen gaan lopen :)

Als iemand dit al heeft mag ie ook pics plaatsen :)
vanaf het midden van 80mm fan tot de achterkant is 26,5 cm

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 00:43:
Ben mijn moederbord aan het inbouwen in mijn stacker. Onder op de backbone zit een bruinkleurig metalen plaatje. De rand van het ingebouwde moederbord leunt daar op. Dit kan volgens mij een kortsluiting veroorzaken. Of zie ik dit verkeerd? Lopen jullie ook tegen dat probleem aan?
Foto ? Want ik heb eigenlijk totaal geen idee wat je bedoelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
master6464 schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 08:45:
[...]

vanaf het midden van 80mm fan tot de achterkant is 26,5 cm
Mhhh... zou precies passen... alleen dan nog even kijken wat ik met mn slangen ga doen... 90graden stukje zou het beste zijn... alleen zo jammer van de flow...

Nouja in elk geval bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 10:49:
[...]

Foto ? Want ik heb eigenlijk totaal geen idee wat je bedoelt :)
Kijk ff naar de foto van master6464. Paar reacties hierboven. Je ziet links die metalen plaatjes die je weghaalt voor je insteekkaarten. Daaronder zit een donker metaal plaatje op de backbone. Boven onder de voeding zit ook zo een dergelijk plaatje. Tussen die 2 plaatjes zitten het moederbord gemonteerd op de backbone. Nu is het zo dat het onderste plaatje bij mij de rand van het moederbord raakt. Wil geen kortsluiting veroorzaken dus ik vraag me af of jullie ook tegen dit probleem aanlopen? En hoe jullie dit opgelost hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Is dat plaatje niet van plastic ? Ik betwijfel of het geleid. Anders kan je er ook een stukje isolerend iets tussen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op zondag 28 mei 2006 @ 00:51:
Is dat plaatje niet van plastic ? Ik betwijfel of het geleid. Anders kan je er ook een stukje isolerend iets tussen zetten.
Wat zou jij er dan tussen zetten? Wat ik me overigens afvraag is hoe anderen dit opgelost hebben. Graag jullie reacties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wols
  • Laatst online: 11-10-2024
Verwijderd schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 00:43:
Ik ben niet meteen een kenner op vlak van elektrische verbindingen, maar normaal heb je aan de rand van je moederbord geen contactpunten. Bovendien zijn die plaatjes gelakt wat de geleiding moeilijker maakt. Mocht je je toch zorgen maken, dan kan je er altijd een stukje twal of plakband tussen kleven.

Verder denk ik dat het vrij normaal is dat je moederbord contact maakt met je behuizing. Bovendien zijn er de afstandsbusjes waarmee je mobo bevestigd is. Die zorgen voor een soort aarding.

Er zijn ongetwijfeld mensen op dit forum die je dit beter kunnen uitleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 19:32

Colan

sucks @ solderen

een E-ATX mobo zou hem niet moeten raken...de mijne iig niet, en op die rand zitten bijna nooit contactpunten...

sowieso staat je mobo via ringetjes rond de schroefgaten met schoreven en afstandhouders in contact met je kast, dit om je kast door je mobo te geleiden zodat jijzelf geen schok van je behuizing kan krijgen als er iets mis is

zo zat het dacht ik...

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Inderdaad, de contactpunten op het moederbord (bij E-ATX zijn er dat 9) zijn de aardingspunten. wat wel niet mag raken met de kast zijn de soldeerpunten of zilverkleurige banen op de onderkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij mij komt men mobo ook tegen dat plaatje, geeft geen probleem. Is niet eens geleidend denk ik, maar als je dit zeker wilt weten: even weerstand meten met een multimeter.
En als het geleidend is, kan je het nog altijd afplakken met kleefband (voegt niets aan dikte toe, waardoor je mobo er nog altijd zal tussenpassen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Heeft iemand ervaring met deze USB kaart? het lijkt er op dat het precies is wat ik zoek, maar ik kan niet zien hoe de pinnen op het kaartje zitten.

Als dat 'gewone' moederbord-USB headers zijn zou dit dingetje echt _/-\o_ zijn voor het probleem van de ontbrekende USB headers voor de 6 USB poorten aan de voorkant.

Pricewatch!!

[ Voor 12% gewijzigd door Resistor op 28-05-2006 14:40 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.