Cooler Master Stacker discussie topic Deel 4

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 4.795 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

sig69 schreef op zondag 02 april 2006 @ 02:22:
Stoer! Ik vind alleen je floppy drive een beetje gay, dat is echt niet meer van deze tijd! Zal binnenkort ff een pic van mijn stacker posten.
Windows XP installatie en SATA controllers.....

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ebayzo schreef op zondag 02 april 2006 @ 09:45:
[...]
Windows XP installatie en SATA controllers.....
Voor een paar euro heb je een mooie zwarte, heb ik ook.

Ik ben nog niet aan het solderen voor de extra USB poorten toegekomen :/

Maar ik heb ook nog niet alle spullen, heb een 7806 (dingetje wat van 12V 6V maakt) en een transistor (een 7806 gaat maar tot 1A, wil dat de poorten de volle 500mA moeten kunnen leveren, dat is dus 2A nodig)

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 05-08 17:43

frankknopers

Goud is geen geld

Ik snap nog steeds niet waarom mensen voor eenmalig - hoogstens sporadisch - gebruik een floppydrive inbouwen. :P

Ik leg hem gewoon even naast/op/onder/bij de kast, druk de flopy erin. Als de installatie klaar is gaat de floppy incl. lintkabel weer mooi de (andere) kast in.

Die diskettestations zijn gewoon gruwelijk afbraak aan zo'n high-tech kast als de Stacker. :D

[ Voor 5% gewijzigd door frankknopers op 02-04-2006 10:06 ]

Goud is geen geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Resistor schreef op zondag 02 april 2006 @ 09:57:
[...]

Voor een paar euro heb je een mooie zwarte, heb ik ook.

Ik ben nog niet aan het solderen voor de extra USB poorten toegekomen :/

Maar ik heb ook nog niet alle spullen, heb een 7806 (dingetje wat van 12V 6V maakt) en een transistor (een 7806 gaat maar tot 1A, wil dat de poorten de volle 500mA moeten kunnen leveren, dat is dus 2A nodig)
Ja true, maar denk dat poster het gewoon over dé aanwezigheid van een floppydrive had. Maar zoals de poster hierboven me ook zegt, denk ik ook dat ik hem er helemaal eruit laat.

Ik heb zojuist hetvolgende bij iComputers besteld.
Coolermaster Stacker zilver
Coolermaster Stacker 4-in-3 Device Module ( 2 x )
Coolermaster Stacker Sidepanel
Zalman ZM460B-APS 460W
Revoltec Cold Cathode kit 30cm blauw ( 2 x )
AC Ryan CableTies 10pcs UV blauw
Ik heb toch maar een windowpanel meebesteld O-), toch wel grappig misschien.

Maar zodra ik dit binnenheb word het natuurlijk kwijlend wachten tot ik de rest van de hardware kan bestellen eind van de maand :) Dit komt erin namelijk.
Asus A8R32-MVP
Athlon 64 X2 3800+
Zalman CNPS7700 CU
Corsair TWINX - 2 GB - Platinum - CAS2
Asus VGA EAX1600 PRO TD - 256MB
Zalman VGA Koeler VF900-Cu
Seagate Barracuda 7200.7 Plus - NCQ 80 GB -Serial ATA/150 ( 2 x )
Plus uit mijn oude systeem:
Audigy 2 ZS
Maxtor Diamondmax 10 160GB SATA ( 2 x )
Maxtor Diamondmax 10 300GB SATA
NEC 4550 DVD brander (Zwart)
Lite-on 16x DVD speler (Zwart)
Zou toch een leuk all-round bakje moeten zijn ter vervanging van mijn huidige XP2400 / 1GB / 9800pro.

[ Voor 16% gewijzigd door Ebayzo op 02-04-2006 10:16 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Resistor schreef op zondag 02 april 2006 @ 09:57:Maar ik heb ook nog niet alle spullen, heb een 7806 (dingetje wat van 12V 6V maakt) en een transistor (een 7806 gaat maar tot 1A, wil dat de poorten de volle 500mA moeten kunnen leveren, dat is dus 2A nodig)
Waarom een voltage regulator welke 6V geeft, als je voor USB 5V nodig hebt. Ik zou denken aan zulkeen: L78S05CV met een vaste 5V en 2A. Of LM323AV-05 met 5V en 3A -> nog wat reserve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 12:38
Frank_Knopers schreef op zondag 02 april 2006 @ 10:05:
Ik snap nog steeds niet waarom mensen voor eenmalig - hoogstens sporadisch - gebruik een floppydrive inbouwen. :P

Ik leg hem gewoon even naast/op/onder/bij de kast, druk de flopy erin. Als de installatie klaar is gaat de floppy incl. lintkabel weer mooi de (andere) kast in.

Die diskettestations zijn gewoon gruwelijk afbraak aan zo'n high-tech kast als de Stacker. :D
Nu gebruik ik zelf mijn floppy-drive eens per maand, En inderdaad aan de voorkant ziet dat er niet al te strak uit, ook niet als hij zwart is (wat ik waarschijnlijk nog wel ga spuiten). Wat ik waarschijnlijk wel ga doen, is hem ergens neerzetten zodat ik vanuit achteren een diskette erin kan duwen. Ik vind het toch superhandig dat hij er nog inzit, en heb geen zin om elke keer dat ik dat ding nodig heb mijn kast uit elkaar te halen.

Maar aangezien ik op dit moment krap bij kas zit, kan ik even niet verder modden. Dan zijn we toch wel weer een aantal weken verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Verwijderd schreef op zondag 02 april 2006 @ 10:16:
[...]

Waarom een voltage regulator welke 6V geeft, als je voor USB 5V nodig hebt. Ik zou denken aan zulkeen: L78S05CV met een vaste 5V en 2A. Of LM323AV-05 met 5V en 3A -> nog wat reserve.
USB heeft 5V. Dat klopt. Die 5V zou ik zo van de voeding af kunnen tappen ;)

Maaaaaar bij mijn hubje (die ik actief wil gebruiken, dus niet 'host powered') zit er meer elektronica tussen de ingaande USB poort en de uitgaande, die wat van de 5V afsnoept, waardoor er niet keurig 5V uit de USB poorten komt.

[klein kind modus]
Bij de adapteraansluiting van het hubje staat 6V, de adaptor is 6V, dus ik wil ook 6V er in gooien :(
[/klein kind modus]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LM350 of LM150. De 350 kost bij Conrad nog geen 2euro. Levert 3A. Met 1 vaste weerstand en 1 klein potmetertje, kan je het voltage net zo perfect afstellen dat je uitgaande USB-poorten exact 5V outputten (je hoeft dan nog niet eens rekening te houden met wat de ingaande spanning moet zijn).

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2006 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Morgen ga ik deze schoonheid aanschouwen :) Ben benieuwd of ie zijn geld waard is! Welke tweakers hebben hun Stacker omgebouwd naar BTX? En bevalt dat?

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Ebayzo schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 20:48:
Morgen ga ik deze schoonheid aanschouwen :) Ben benieuwd of ie zijn geld waard is! Welke tweakers hebben hun Stacker omgebouwd naar BTX? En bevalt dat?
Ik heb mijn Stacker omgebouwd naar omgekeerd ATX, dus een ATX mobo in de BTX-stand. Mij bevalt het goed. Temps zijn wat gedaald, en je hebt iets wat niet iedereen heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

TranceSetter schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 21:12:
[...]

Ik heb mijn Stacker omgebouwd naar omgekeerd ATX, dus een ATX mobo in de BTX-stand. Mij bevalt het goed. Temps zijn wat gedaald, en je hebt iets wat niet iedereen heeft ;)
Heb je er foto's van? Ben wel benieuwd 8)

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier een foto van mijn Stacker omgebouwd naar omgekeerd ATX.
Ik vond trouwens de originele sidepanel van Coolermaster maar niks en heb zelf een window gemaakt van een gesloopte klok.

Afbeeldingslocatie: http://img332.imageshack.us/img332/2507/stacker6kc.th.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Topicstarter
Origineel en ziet er wel mooi uit ! Misschien een idee: een klok op het glas laten projecteren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-06 20:40
Ziet er best leuk uit , die sidepanel :)

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Haha, dat is stoer 8) Hoe heb je de klok bevestigd?

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even mijn plannen toelichten van wat ik met mijn stacker van plan ben:
- voeding onderaan
- bovenste 80mm eruit
- frontpanel waar de power knop e.d. inzit, demonteren -> knopjes en poortjes in een plaatje bevestigen dat mooi past op de plek waar de 80mm fan zat (hierbij ook 2 sata poortjes voegen).
- vooraan intake 4*120mm Papst fans
- achteraan outtake 1*120mm Papst fan, + airflow van voeding
- bays als volgt opvullen van boven naar onderen:
1) floppy drive in 3.5" frontje
2) fancontroller 1 in 3.5" frontje
3) fancontroller 2 in 3.5" frontje
4) Optical drive 1
5) Optical drive 2
6) -> 12) deze 7 bays opvullen met volle frontjes, daarachter kan ik nog naar believe 2 4-in-3 modules plaatsen voor hd

Wat denken jullie hiervan, gaat het goedkomen? Opmerkingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Mij lijkt het toch het beste om in een ATX layout de voeding bovenin te plaatsen ivm warmtestijging :? Of heb ik het nu volledig mis :X

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ebayzo schreef op woensdag 05 april 2006 @ 14:49:
Mij lijkt het toch het beste om in een ATX layout de voeding bovenin te plaatsen ivm warmtestijging :? Of heb ik het nu volledig mis :X
Convectiestromen zijn verwaarlossbaar tegen de airflow veroorzaakt door een fan, dewelke 1000en malen zo krachtig is als een convectiestroom. Daarij krijgt de lucht in een stacker niet eens de kans om warm te worden >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 14:58:
[...]

Convectiestromen zijn verwaarlossbaar tegen de airflow veroorzaakt door een fan, dewelke 1000en malen zo krachtig is als een convectiestroom. Daarij krijgt de lucht in een stacker niet eens de kans om warm te worden >:)
Hihi ik had even geen rekening gehouden met al die 12CM fans van de stacker :P Je hebt een punt dan inderdaad.

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-09 17:21

Krizzie

Progressive Music \o/

Verwijderd schreef op woensdag 05 april 2006 @ 14:10:
Even mijn plannen toelichten van wat ik met mijn stacker van plan ben:
- voeding onderaan
- bovenste 80mm eruit
- frontpanel waar de power knop e.d. inzit, demonteren -> knopjes en poortjes in een plaatje bevestigen dat mooi past op de plek waar de 80mm fan zat (hierbij ook 2 sata poortjes voegen).
- vooraan intake 4*120mm Papst fans
- achteraan outtake 1*120mm Papst fan, + airflow van voeding
- bays als volgt opvullen van boven naar onderen:
1) floppy drive in 3.5" frontje
2) fancontroller 1 in 3.5" frontje
3) fancontroller 2 in 3.5" frontje
4) Optical drive 1
5) Optical drive 2
6) -> 12) deze 7 bays opvullen met volle frontjes, daarachter kan ik nog naar believe 2 4-in-3 modules plaatsen voor hd

Wat denken jullie hiervan, gaat het goedkomen? Opmerkingen?
4 fans voorin + wat jij opnoemt gaat helaas niet passen. :) Je kan er 2 plaatsen op de 4in3 modules. meer niet. :)

mijn situatie (1 is bovenin 12 is onderin):

1: aan/uit reset etc..
2: dvd fikker
3: dvd speler
4,5,6: 4in3 + fan
7,8,9: 4in3 + fan
10,11,12 4in3 + fan

Voor een pic kun je in me sig kijken. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wols
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10-2024
Een klein vraagje over de 80mm outtake fan bovenin bij de orginele staker. Het is algemeen geweten dat dit de grootste lawaai-makker is van alle standaard fans. En velen onder jullie zullen allicht hebben geprobeerd deze te vervangen zoals ik. Maar zelf heb ik ondervonden dat wanneer je
een fan in een verticale positie hangt, meer lawaai maakt dan in de normale standaard horizontale positie. Hebben jullie ook zulke ervaringen. Is het mogelijk om hiervoor een stille oplossing te kiezen met behoud van een fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Naar het schijnt helpt het als je een fan hebt met "dual ball bearing". Dan is er aan beide kanten een kogellager. Het is namelijk zo: de meeste fans zijn niet gemaakt om in bepaalde posities gemonteerd te worden (denk aan VGA kaarten met "brakke" fans die snel kapot gaan) en deze zouden hiertegen kunnen. Correct me if I'm wrong :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wols
  • Laatst online: 11-10-2024
Phuncz schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 12:05:
Naar het schijnt helpt het als je een fan hebt met "dual ball bearing". Dan is er aan beide kanten een kogellager. Het is namelijk zo: de meeste fans zijn niet gemaakt om in bepaalde posities gemonteerd te worden (denk aan VGA kaarten met "brakke" fans die snel kapot gaan) en deze zouden hiertegen kunnen. Correct me if I'm wrong :)
Van die vga fans heb ik al vaker gehoord. Ik geloof dat die volgens het principe van die zalman casefans werken, dus met een "sleeve" ipv een "bearing". Ik geloof dat het voordeel hiervan is dat die relatief goedkoop een stille fan kunnen maken, maar de levensduur is aanzienlijk lager als bij het gebruik van een kogellager. Bovendien is het af te raden die in een horizontale posititie te gebruiken (de as waarop de fan draait zou horizontaal moeten blijven)
ivm met die outtake fan heb ik dat getest met een enermax uc-8fab-b(n), met regelbare snelheid. Deze fan beschikt over een "dual ball bearing", maar desondankt maakte die een raar toon (die er niet is in een verticale postitie). Om die weg te krijgen heb ik die op 5v laten lopen en dan nog de snelheid bijna dicht gedraaid. Daarbij bleef er bijna geen airflow over.
Veel mensen spreken ook over papst, maar die zijn nogal prijzig en ik heb een aantal reacties gelezen die stellen dat hun presaties overroepen zijn. Dus ik weet het nog niet zo.

[ Voor 4% gewijzigd door wols op 08-04-2006 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phuncz schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 12:05:
Idd, hetgeen wat ik altijd gehoord heb:
Sleeve bearing is goed wanneer de fan verticaal wordt gebruikt (zoals op de hd-modules vd stacker). Wanneer je een fan gebruikt voor horizontaal (zoals de 80mm vd stacker) ben je best af met dual ball bearing. Dual ball bearing zou beter zijn dan single ball bearin of dan ball bearing icm sleeve bearing omdat dit mooi uitgebalanceerd is. Waarom dual ball bearing beter zou zijn dan sleeve bearing, zou te maken hebben met de zwaartekracht op de olie in het loopwerk. Wanneer jje fan verticaal is kan dit geen kwaad (zowel ball als sleeve bearing mag), wanneer je fan horizontaal is, gaat de olie binnenin naar 1 zijde van het loopwerk gaan. Ball bearing heeft hier geen probleem mee (balletje kan toch in 3 dimensies roteren), sleeve bearing echter wel.

Gans dit gedoe heeft niets t maken met stilte, wel met levensduur (dus ook wel stilte op lange termijn).

Zie maar bijvoorbeeld de Zalman grafische kaart koelers hebben dual ball bearing.
wols schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 14:23:
Veel mensen spreken ook over papst, maar die zijn nogal prijzig en ik heb een aantal reacties gelezen die stellen dat hun presaties overroepen zijn. Dus ik weet het nog niet zo.
Papst is volgens mij idd ook overroepen, desalniettemin denk ik dat papst behoort tot de top van de fans. Ze zijn degelijk en stevig geconstrueerd en zien er zeker kwalitatief uit. Ik zeg niet dat het DE beste fans zijn op gebied van geluid / airflow maar ze zijn allenszins bij de betere. Vooral qua levensduur denk ik dat je zeker goed af bent bij papst.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-04-2006 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TranceSetter schreef op dinsdag 04 april 2006 @ 21:12:
[...]

ik heb dat ook gedaan met mijn zwarte stacker met wat slijpwerk kon ik hem zo omdraaien >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Even een updateje van mijn 3D-stacker project:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwoltering/Stacker%200004s.JPG
Klikbaar voor grotere versie

[ Voor 13% gewijzigd door TranceSetter op 09-04-2006 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Virtueel casemodden! :P

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
Wat is het verschil? zie nog niet veel bijzonders eigenlijk

[ Voor 5% gewijzigd door Demon_Eyez op 09-04-2006 14:39 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Demon_Eyez schreef op zondag 09 april 2006 @ 14:39:
Wat is het verschil? zie nog niet veel bijzonders eigenlijk
Niet? Bovenop zit nu dat ronde ding. Heeft me een hoop uren gekost om dat zo te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
TranceSetter schreef op zondag 09 april 2006 @ 14:57:
[...]

Niet? Bovenop zit nu dat ronde ding. Heeft me een hoop uren gekost om dat zo te maken...
Misschien bedoelt hij verschil met de échte kast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooi gemaakt :P heb je hem toevallig ook in de zwarte versie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 20:53:
2 maanden levertijd misschien... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 20:53:
Hij is nog lang niet af. Dit is alleen de voor en zijkanten. Bovenop moet nog een fan. Achterop moet nog alles op. De psu-kooi moet erin, het mobo-tray, de bays waar de drives in vastkomen.

Maar als hij zover af is zal ik zeker ook de zwarte versie maken/kleuren.
Verwijderd schreef op zondag 09 april 2006 @ 21:39:
[...]

2 maanden levertijd misschien... ;)
hehe ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Wat is precies de bedoeling? :) Ga je eerst deze modden en dan de echte? :P

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Waarom ook niet :) Ik ben in ieder geval benieuwd !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Ik ga binnenkort ook een stacker aanschaffen... mn H700B heeft zn tijd wel gehad :)

Maar moet je die 3x4 bays nou los kopen of krijg je er eentje bij?
En kan die sidewindow ook aan de andere kant van de kast? (ivm BTX)
_EN_ kan je een normaal atxmobo ook op de BTX manier monteren zonder ingrepen.

(wil nu zelf niet meer zoveel aan de case gaan klooien, behalve mn wc en mod zooi. Mn wilde zaag avonturen voor een window zijn een beetje gezakt) :+

/edit
over de T01 versie heb ik het nu (is beter ivm mn wc... alleen is ie wel veel zwaarder :( )

[ Voor 11% gewijzigd door ixl85 op 11-04-2006 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:54

PD2JK

ouwe meuk is leuk

ixl85 schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 22:50:
Maar moet je die 3x4 bays nou los kopen of krijg je er eentje bij?
En kan die sidewindow ook aan de andere kant van de kast? (ivm BTX)
_EN_ kan je een normaal atxmobo ook op de BTX manier monteren zonder ingrepen.
-Je krijgt één 4in3 bay bij je kast
-De sidewindow past wel aan de andere kant, maar de letters staan dan op de kop. Ook zit de ronding dan aan de onderkant, wat ik persoonlijk lelijk vind. :)

Een ATX bord als BTX installeren moet ook zonder ingrepen kunnen. Ik heb het zelf nog niet gedaan, maar in de 'Installation Guide' staat hoe het moet. En het moet ook passen als je géén BTX bord hebt.

[ Voor 17% gewijzigd door PD2JK op 11-04-2006 23:05 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Prutz0r schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 23:02:
[...]

-De sidewindow past wel aan de andere kant, maar de letters staan dan op de kop. Ook zit de ronding dan aan de onderkant, wat ik persoonlijk lelijk vind. :)

Een ATX bord als BTX installeren moet ook zonder ingrepen kunnen. Ik heb het zelf nog niet gedaan, maar in de 'Installation Guide' staat hoe het moet. En het moet ook passen als je géén BTX bord hebt.
Mhh ja die letters zijn idd jammer, dit is zeker geen raamfolie? (zal er wel ingeslepen zijn)
Kan iemand een foto van de achterkant van de stacker maken, ik kan deze nergens echt vinden (ergens in een review die ik kwijt ben) maar hij staat niet op de site.
Moet even kijken hoe en waar ik mn slangen naar buiten laat gaan ivm met een coolplex res

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Prutz0r schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 23:02:
[...]

Een ATX bord omzetten als BTX kan niet zomaar, dat heb ik uit eigen ervaring ondervonden, je moet een klein lipje wegzagen / wegslijpen. En dan pas hij perfect. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij vertellen wat er precies bij de CM Stacker (STC-T01) in de verpakking zit ?

Ik kreeg namelijk gisteren de mijne binnen, maar daar zat alleen de case (met de brackets en fan's en 1 er in 4in3 bay. Verder niets (geen boekjes, kabeltjes niets).

Nu staat in de startpost een foto van dat je er wieltjes, kabeltjes en nog meer zooi bijkrijgt. Kan iemand dat bevestigen ? (zie hieronder de foto)

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/images/stacker/cmstacker2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Verwijderd schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 14:17:
Kan iemand mij vertellen wat er precies bij de CM Stacker (STC-T01) in de verpakking zit ?

Ik kreeg namelijk gisteren de mijne binnen, maar daar zat alleen de case (met de brackets en fan's en 1 er in 4in3 bay. Verder niets (geen boekjes, kabeltjes niets).

Nu staat in de startpost een foto van dat je er wieltjes, kabeltjes en nog meer zooi bijkrijgt. Kan iemand dat bevestigen ? (zie hieronder de foto)

[afbeelding]
Check je bovenste voeding bay :P

Ik kon het eerst ook niet vinden! Je moet even de backplate van je bovenste voeding wegschroeven, en daar zit een doosje in! En dan kan je je ijzerwinkeltje beginnen :P Want echt niet normaal hoeveel schroeven erbij zitten!

[ Voor 4% gewijzigd door Ebayzo op 14-04-2006 14:32 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
whehe, same here. ik wilde ook al bijna gaan bellen met de leverancier ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Laatst online: 01:18

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Kijk even helemaal boven in de behuizing, als het goed is zit in de voeding bay een doosje verstopt met een overvloed aan schroefjes etc.

edit: Iets te laat. :D

[ Voor 14% gewijzigd door _Dune_ op 14-04-2006 14:35 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

_Dune_ schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 14:34:
Kijk even helemaal boven in de behuizing, als het goed is zit in de voeding bay een doosje verstopt met een overvloed aan schroefjes etc.

edit: Iets te laat. :D
Ja nu had ik mijn koffie wel op!
* Ebayzo rent naar mammie: "Nu heb ik _Dune_ ge0wned mamma! 8) "

[ Voor 4% gewijzigd door Ebayzo op 14-04-2006 14:39 ]

Default blanke hetero

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ebayzo schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 14:31:
[...]
Check je bovenste voeding bay :P

Ik kon het eerst ook niet vinden! Je moet even de backplate van je bovenste voeding wegschroeven, en daar zit een doosje in! En dan kan je je ijzerwinkeltje beginnen :P Want echt niet normaal hoeveel schroeven erbij zitten!
ah, hartelijk dank. _/-\o_ _/-\o_

Woei, ook spacers... ik zocht met al de tandjes naar goede spacers, de meeste waren te dik... heb ik eindelijk de goede dikte (gelukkig precies genoeg).. kom je erachter dat het moederbord dan te laag licht...

Nogmaals bedankt allenmaal _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ebayzo schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 14:39:
[...]
Ja nu had ik mijn koffie wel op!
* Ebayzo rent naar mammie: "Nu heb ik _Dune_ ge0wned mamma! 8) "
[offtopic]
lol, ik had inderdaad het andere topic ookal gezien... :D

*_Dune_ rent naar zijn moeder, mama Ebayzo pest terug... ;)

ontopic maar weer... (anders snappen andere het niet ;) )

[ Voor 20% gewijzigd door _Dune_ op 14-04-2006 14:53 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:48
die 80 mm fan bovenin is best luidruchtig, kan ik die 12 volt en die 5 volt draad niet omdraaien?
zodat ie op 5 volt loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

__xeno__ schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 22:47:
die 80 mm fan bovenin is best luidruchtig, kan ik die 12 volt en die 5 volt draad niet omdraaien?
zodat ie op 5 volt loopt?
Je kunt het proberen. Zelf heb ik inmiddels de stekker van de fan los getrokken. Na nu ruim een jaar begon dat ding steeds meer herrie te maken. (ratelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
haha, ik heb hem momenteel ook los ;)
maar die 2 120mm fans die hoor je echt niet,
heb net mijn nb fan vervangen door een nb47j( a8n-sli) en mijn voeding fan door een zalman @ 5 volt.
nu komen mijn videokaart en cpufan erboven uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Ik heb bovenin een Akasa 80mm Blue led fan zitten. :X Tip: Koop die niet! :P Ik heb me mobo boekje er maar opgelegd het is gewoon ziek hoeveel lawaai dat ding maakt. :P Net een straal jager!

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-09 09:22

GVR

Krizzie schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 19:19:
Ik heb bovenin een Akasa 80mm Blue led fan zitten. :X Tip: Koop die niet! :P Ik heb me mobo boekje er maar opgelegd het is gewoon ziek hoeveel lawaai dat ding maakt. :P Net een straal jager!
zodat je geen luchtstroom meer hebt? doe m dan uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Krizzie schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 19:19:
Als je er iets oplegd dan kun je beter de stekker er uittrekken. Nu verbruikt hij alleen maar extra energie, omdat hij tegengewerkt wordt door dat boekje. 8)7

edit: Oeps niet gezien dat er al gereageerd was. :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door _Dune_ op 18-04-2006 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Ja i know. :p Maar ben te lui om weer de kast in te duiken. :p Krijg binnenkort weer 2 hdd's erbij dus dan sloop ik hem er wel uit. :P

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Krizzie schreef op woensdag 19 april 2006 @ 14:53:
Ja i know. :p Maar ben te lui om weer de kast in te duiken. :p Krijg binnenkort weer 2 hdd's erbij dus dan sloop ik hem er wel uit. :P
zijkantje eraf, stekker lostrekken, zijkant erop. Daar te lui voor? Welcome to the world of casemodding :P
//edit: blijkt achteraf een beetje off-topic. Komt doordat ik ook vele in het casemod topic zit, magoed.

[ Voor 16% gewijzigd door TranceSetter op 19-04-2006 19:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 10:19
Vandaag de stacker gekocht

WOW wat een fijne kast :D,
Naast de Stacker heb ik meteen een 450w voeding gekocht van Coolermaster (De real power? als ik het goed heb).
Bij deze voeding zit front bezel (die aangeeft hoeveel watt de pc atm verstookt :)),
Nu komt mijn probleem:
Hoe zet ik dat ding in die kast vast :S, ik heb een heleboel ijzer en plastic (ook 2 stukken die wel eens kunnen dienen om een 3,5" device op een 5,25" slot te zetten, maar ik heb geen flauw id hoe ik em moet vastzetten (met schroeven, duh :P)

Wie helpt me :D?

Mess with the best, die like the rest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Manual? :')

Staat naar mijn idee een redelijk duidelijke tekening met stappen hoe je een 5.25 bay naar een 3.5 ombouwt. :)

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
ThaStealth schreef op donderdag 20 april 2006 @ 21:01:
Vandaag de stacker gekocht

WOW wat een fijne kast :D,
Naast de Stacker heb ik meteen een 450w voeding gekocht van Coolermaster (De real power? als ik het goed heb).
Bij deze voeding zit front bezel (die aangeeft hoeveel watt de pc atm verstookt :)),
Nu komt mijn probleem:
Hoe zet ik dat ding in die kast vast :S, ik heb een heleboel ijzer en plastic (ook 2 stukken die wel eens kunnen dienen om een 3,5" device op een 5,25" slot te zetten, maar ik heb geen flauw id hoe ik em moet vastzetten (met schroeven, duh :P)

Wie helpt me :D?
vertel eens eerst welke stacker, de STC01, de 810 of de 830?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
Krizzie schreef op donderdag 20 april 2006 @ 22:31:
Manual? :')

Staat naar mijn idee een redelijk duidelijke tekening met stappen hoe je een 5.25 bay naar een 3.5 ombouwt. :)
Kep de manual een paar x doorgebladerd maar nix kenne vinden, kan zijn dat ik scheel ben tuurlijk :)
(sorry, vergeten te vermelden my bad :S) het gaat om de STC-T01 :)

http://www.coolermaster-e...al/CMstacker_manul_en.pdf <- dit is de manual die erbij zat, er staat alleen een afbeelding van een dvd/cd speler die mbv die plastic zijkantjes vastgezet word aan de kast zelf

[ Voor 23% gewijzigd door ThaStealth op 21-04-2006 00:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je zult waarschijnlijk deze grijze plaatjes erbij hebben.

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/images/stacker/bracketmodule.jpg

Draai die dingen nu andersom dus het lange gedeelte naar binnen en de korte naar buiten.
Of leg ze zo neer en leg de linker aan de rechter kan van de andere :) (weer lekker duidelijk ;))
Stop daar je meter tussen en vastschroeven maar.

Zo heb ik mijn cardreader er ook vast in gezet.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2006 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaStealth
Inmiddels is het inderdaad opgelost, had die zwarte plastic dingen niet nodig 8)7, was wel een gepiel om het voor elkaar te krijgen :)

Nu heb ik het hele systeem in elkaar staan en zit het natuurlijk uitgebreid te testen (8> , en nu vind ik 1 ding best wel raar:

Het ding geeft maar rond de 100w verbruik aan (mooi voor de stroomrekening natuurlijk :)), maar ik wil wel cker weten dat hij goed functioneerd.

De specs van het systeem (wel handig om erbij te vermelden):

-Amd athlon xp 3200+
-Asus A7N8X-E Deluxe moederbord
-1,5 gb geheugen (trekt weinig wattage maar toch ff erbij vermelden)
-ATi radeon 9600pro
-2x 120 GB (Maxtor + WD)
-1x 200 GB Sata (Seagate)
-2 DVD stations (Nec 3520, en LG dvd lezer)
-Creative Audigy 2
-Hauppauge WinTV pvr 250
-2x 120mm casefan
-1x 80 mm casefan
- De CPU fan natuurlijk (geen id wat het voor een soort is, d8 stock)

Ik heb diverse keren gekeken, bij het opstarten zit hij +-110, na het opstarten, dus als hij idled zakt hij terug naar de +- 90w. De naald beweegt wel als hij zware belasting kent, maar hij gaat niet boven de 110w.

[ Voor 86% gewijzigd door ThaStealth op 21-04-2006 20:30 . Reden: Oude probleem opgelost, nieuw probleem gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:40
Ik heb een Stacker 830 met een deurtje dat ontzettend rammelt.
Het is niet vanaf het begin, het is pas later ontstaan.
Iemand een oplossing ervoor? Als ik het deurtje vasthou met m'n hand, dan rammelt die niet, het zit dus echt in de deur.
Zwaar irritant....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
ThaStealth schreef op vrijdag 21 april 2006 @ 12:13:
Inmiddels is het inderdaad opgelost, had die zwarte plastic dingen niet nodig 8)7, was wel een gepiel om het voor elkaar te krijgen :)

Nu heb ik het hele systeem in elkaar staan en zit het natuurlijk uitgebreid te testen (8> , en nu vind ik 1 ding best wel raar:

Het ding geeft maar rond de 100w verbruik aan (mooi voor de stroomrekening natuurlijk :)), maar ik wil wel cker weten dat hij goed functioneerd.

De specs van het systeem (wel handig om erbij te vermelden):

-Amd athlon xp 3200+
-Asus A7N8X-E Deluxe moederbord
-1,5 gb geheugen (trekt weinig wattage maar toch ff erbij vermelden)
-ATi radeon 9600pro
-2x 120 GB (Maxtor + WD)
-1x 200 GB Sata (Seagate)
-2 DVD stations (Nec 3520, en LG dvd lezer)
-Creative Audigy 2
-Hauppauge WinTV pvr 250
-2x 120mm casefan
-1x 80 mm casefan
- De CPU fan natuurlijk (geen id wat het voor een soort is, d8 stock)

Ik heb diverse keren gekeken, bij het opstarten zit hij +-110, na het opstarten, dus als hij idled zakt hij terug naar de +- 90w. De naald beweegt wel als hij zware belasting kent, maar hij gaat niet boven de 110w.
Dat is idd wel redelijk laag maar niet onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die metertjes zijn grotendeels maar voor de show, heel correct zijn die niet. Heb nog al reacties gehoord van mensen met zulke metertjes die vinden dat ze minder dan verwacht aangeven.

Zie eens wat het metertje aanduid, als je van je 2 optische stations naar je harde schijven kopieert, van de derde harde schijf ook naar een van de 2 eesrte kopieert ondertussen Prime 95 opstart (lage prioriteit), en dan ook 3DMark (geen cpu test) met hoge grafische settings.

En laat dan nog eens je bevindingen weten hier :*)

Edit> muziekje ondertussen kan ook nog, en alles overklokt uiteraard... ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2006 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Zelf heb ik vroeger al getest met een Athlon XP 2400+, 1GB RAM, ATI Radeon 9500, een bergje HDD's en ODD's, 7-tal fans en nog wat gut. Als je dan overclockte naar 2.3GHz (ongeveer 3400+ ofzo), en een Radeon 9700 Pro softmod, dan vloog het verbruik de lucht in. Dit werd gemeten met een multimeter tussen de stroomstekker en de voeding. Wat het verbruik toen was weet ik niet maar met overklokken ging het richting de 150W geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MasterMaceMichu
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:47
Op mijn server (Daul Athlon 1900+, 4*200Gig in Raid 5 en wat fans) geeft die meter bijna 300W continue aan....en dan doet tie helemaal nix....... ;)

[ Voor 4% gewijzigd door MasterMaceMichu op 24-04-2006 20:28 ]

3D Print Service || Activated Carbon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Dat doe je goed, zelfs de highend pc's van nu komen amper aan de 300Watt constant.

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

offtopic:
Specs zie sig. Alles gemeten met een Voltcraft Energy Monitor.

PC + monitor uit
modem aan
speakers + printer op standby
huistelefoon aan
levert een verbruik op van ongeveer 46watt

PC + monitor aan (gewoon internetten)
Modem aan
Speakers standby
Printer standby
Huistelefoon aan
levert op 276watt

PC + monitor aan (gewoon internetten)
Modem aan
Speakers aan
Printer standby
Huistelefoon aan
levert op 312watt

PC + monitor aan (gamen BF2 )
Modem aan
Speakers aan
Printer standby
Huistelefoon aan
levert op 415 a 470 watt

Gelukkig game ik veel in het (bijna) donker. Dat compenseert weer wat met het stroomverbruik.... :X

[ Voor 21% gewijzigd door Help!!!! op 25-04-2006 17:56 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Het is wel het vermelden waard dat je enkele zware verbruikers hebt staan:

Philips 109B50 19" CRT
Creative GigaWorks S750 THX (7.1)
Brother HL-1430 laser

Niet bepaald hardware die zuinig met stroom is :) Ben benieuwd wat je PC alleen geeft. Afgaande op je hardware config en overklokjes zou ik zeggen dat je makkelijk aan de 200W komt. Je monitor alleen al kan makkelijk richting de 100W trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Phuncz schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 20:04:
Het is wel het vermelden waard dat je enkele zware verbruikers hebt staan:

Philips 109B50 19" CRT
Creative GigaWorks S750 THX (7.1)
Brother HL-1430 laser

Niet bepaald hardware die zuinig met stroom is :) Ben benieuwd wat je PC alleen geeft. Afgaande op je hardware config en overklokjes zou ik zeggen dat je makkelijk aan de 200W komt. Je monitor alleen al kan makkelijk richting de 100W trekken.
Monitor is idd behoorlijke energievreter. Uitzetten scheelt 60a65w.
Speakerset uitzetten achterop subwoofer scheelt ook zo'n 35a45w.

Ik vond bovenstaande metingen wel interessant omdat op dit stopcontact bijna alleen maar spullen aangesloten zijn die je gebruikt als je je PC aan hebt staan.

Echter het is idd ook wel leuk om ns te kijken hoeveel watt de pc zelf gebruikt daarom zal ik binnenkort de meter eens direct achter mijn PC voedingskabel plaatsen en dan nog wat metingen doen. (PC standby, PC internetten, PC gamen.) :)

Update gemeten direct achter voedingskabel:
PC standby: 16a18w
PC internetten: 180a200w
PC gamen: 330a360w

[ Voor 12% gewijzigd door Help!!!! op 26-04-2006 19:05 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb eergisteren voor het eerst een stacker 830 in real life gezien. Ik moet zeggen dat die wel een heel pak kleiner lijkt dan de STC-T01. Wat me verder opviel: strakkere afwerking van de usb poortjes enzo. Wel kwam de firewirepoort niet goed overeen met het gat waarvoor die bedoeld is, dus bij dat bewuste exemplaar zouden er al problemen geweest zijn om een firewire kabel in de poort te krijgen. Zijn er nog 830's die dit hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Ik ben eigenlijk ook op zoek naar een grote kast, die ik veel meeneem naar een LAN, dus wieltjes zijn al mooi.
Maar, ik ga hem best vol hangen met HD's, minimaal 6, en dat aantal gaat groeien, verder een gamekast.

Asus A8N-E
AMD 64 3000+
1Gb DDR
GF 6600 GT TD (gaat een 7900 GT worden).
SB Creative Audigy 2 ZS
1 DVD Lezer
1 DVD Brander
6x HD (worden er meer, vandaar de stacker)
misschien 1 of 2 fronts voor temp thingy en mem card aansluitingen.
edit: oh ja, diskettestation (soms wil die wel handig zijn).

Gaat dat lukken in die kast ? De 2 DVD's kunnen onder mekaar, de rest vul ik op met of HD 4in3 gevallen of 1 of 2 fronts.

Maar, de stacker 830 heeft van die hendige ports bovenin en voorop zitten voor USB en microphone en headset volgens mij, da's best leuk, maar...
Kan ik die dan wel gebruiken ? Heb ik daar aansluitingen voor op mijn mobo ?
Ik ben verder een tech leek, ik kan alleen alles in mekaar zetten en installen en runnen (maar dat kan iedereen zou ik eigenlijk zeggen).
Wat ook belangrijk is, als ik hem volgooi met 120mm coolers, iedere plaats weer er een kan dus (9x). Is ie dan ook een beetje stil, of is het een vliegtuig ?
Nu heb ik 6 normale 80mm coolers op max speed draaien in mijn kast, en dat geeft best aardig wat lawaai, ze zijn niet de stilste, maar ook niet de lawaaierigste coolers.

Is het stil ? Of redelijk althans ? Kan ik de extra aansluitpunten voor USB etc gebruiken ?
Zoja, dan koop ik hem eigenlijk wel, dan is het wel hendig.
Maar ik heb geen idee of het mobo en de soundcard aansluitingen hebben zodat ik ze makkelijk even om kan leggen of niet.
Als dit alle kan is het mooi.
Maar anders koop ik misschien liever een andere kast, misschien wel een Coolermaster maar een andere type.
Graag hierover wat tips...
Bij voorbaat dank.

[ Voor 12% gewijzigd door gabiballetje op 01-05-2006 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
gabiballetje schreef op maandag 01 mei 2006 @ 20:59:
Ik ben eigenlijk ook op zoek naar een grote kast, die ik veel meeneem naar een LAN, dus wieltjes zijn al mooi.
Maar, ik ga hem best vol hangen met HD's, minimaal 6, en dat aantal gaat groeien, verder een gamekast.
Das de Stacker dus. Ik veronderstel dat je de klassieke bedoelt ? Dus de STC-T01 of de RC-810 ?
Asus A8N-E
AMD 64 3000+
1Gb DDR
GF 6600 GT TD (gaat een 7900 GT worden).
SB Creative Audigy 2 ZS
1 DVD Lezer
1 DVD Brander
6x HD (worden er meer, vandaar de stacker)
misschien 1 of 2 fronts voor temp thingy en mem card aansluitingen.

Gaat dat lukken in die kast ? De 2 DVD's kunnen onder mekaar, de rest vul ik op met of HD 4in3 gevallen of 1 of 2 fronts.
Je hebt 11 beschikbare bays, een 4-in-3 module neemt er 3 in. Dus met je DVD-lezer en DVD-brander heb je er 9 over. Dan kun je dus nog 3 van die modules plaatsen (eentje zit erbij) of 2 modules en die 3 andere bays voor iets anders gebruiken.
maar, de stacker 830 heeft van die hendige ports bovenin en voorop zitten voor USB en microphone en headset volgens mij, da's best leuk, maar...
Kan ik die dan wel gebruiken ? Heb ik daar aansluitingen voor op mijn mobo ?
Ja elk moederbord van zowat 3 jaar geleden heeft die "headers" zoals ze genoemd worden.
Wat ook belangrijk is, als ik hem volgooi met 120mm coolers, iedere plaats weer er een kan dus (9x). Is ie dan ook een beetje stil, of is het een vliegtuig ?
Waarom wil je hem vol fans steken ? Zowiezo: hoe meer fans, hoe meer lawaai. Geen kast in de wereld die dat verhelpt.
Nu heb ik 6 normale 80mm coolers op max speed draaien in mijn kast, en dat geeft best aardig wat lawaai, ze zijn niet de stilste, maar ook niet de lawaaierigste coolers.
120mm fans zijn stiller als ze gelijk of minder toeren draaien. Echter blijft het feit dat hem boordevol stille fans steken hem nog steeds niet bijster stil maakt. Hij zal tov. je huidige kast wel stiller zijn, maar verwacht niet dat hij erg stil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

"meenemen naar een lan" en "Stacker" gaan niet echt samen, van die wieltjes moet je niet te veel voorstellen, die zijn alleen maar goed om de stacker iets naar voren te trekken om achter een kabeltje aan te sluiten, niet om over een stoep te slepen (zelfs een ruwe tegelvloer is al lastig)

Qua schijven zou het wel kunnen, er gaan er 4 in een 4-in-3 module (daar moet je er dus 1 van bij bestellen), 2 optische drives en dan kom je aan 8 sleuven gevuld. 2 dingetjes is dan te veel, laat de cardreader of de fanbus zitten zou ik zeggen. (als je de 830 neemt, bij de 'Classic' gaat het prima).

En denk aan een goede voeding :)

[ Voor 8% gewijzigd door Resistor op 01-05-2006 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe je het ook draait en keert, de algehele koeling in verhouding met het algehele geluidsniveau is bij een stacker van topniveau :) Probeer bij een andere case eenzelfde koeling te bekomen, daar ga je meer lawaai nodig hebben om dat niveau te halen. Of je nu voor stil of koeling of tussenin gaat, de verhouding blijft goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:02
Dat zwarte mesh metaal van de coolermaster is dat ook ergens verkrijgbaar, of een vergelijkbaar mesh?

Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/phunc/images/stacker/cmstacker4.jpg

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
Maar al die koelers krijgen dan gewoon power, zonder speed regeling of zo, dus max speed, is het dan niet enorm lawaaierig ? of maar een klein beetje ?
Dan maar geen fronts :P
8 HD is gewoon nodig...

Verder, tja Mijn stalen chieftec dragon is ook niet echt lichtgewicht, en ik ga hem toch echt meenemen naar een LAN, op regelmatige basis.

[ Voor 9% gewijzigd door gabiballetje op 01-05-2006 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Stacker is ook geen veertje hoor. :P De mijne zit nog lang niet vol en is 25.9KG :+

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464
  • Laatst online: 05-09 15:32

master6464

Who's General Failure?

ik had gisteren een lanparty met mijn lood-zware stacker :/
je hoorde gisteren mijn computer alleen als de anderen uit stonden (en dan hoorde je ook alleen maar het blazen van de wind, niet de ventilatoren) 8)

(\__/)
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(")signature to help him gain world domination.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Dat is de 'Passieve Diefstalbeveiliging' van een Stacker: zwaar.
Ik doe extra moeite om mijn stacker extra zwaar te maken: alles waar een schroefdraad in steekt draai ik een schroefje in, dus de 4-in-3 modules zitten vast met 12 schroefjes :P
Ik zit nu aan de 27,9kg, en dan kunnen er nog 2 harde schijven, een optische drive (BR of HD-DVD), en nog de 2e voeding bij.

En ik heb ook een algemeen probleem van computerkasten gekomen: gebrek aan ruimte aan de achterkant, er zitten genoeg plaatjes voor standaard moederborden (7), maar als je meer dingetjes hebt kom je in de problemen (2 videokaarten, geluidskaart, tv kaart, gameport-module, seriële poort module, dingetje van de CFF), omdat ik de videokaarten voldoende ruimte (1 slot vrij) wil geven.

Bij een opvolger van de STC101 zouden daar meer brackets aan de onderkant van het moederbord gemaakt moeten worden, mede omdat de headers voor die dingen meestal aan de onderkant van het moederbord zitten. En dan gelijk ook 2 (of 1) 5,25 bays er bij, dan kan ik 2 (of 1) optische drives, diskdrive, cardreader en 3 4-in-3 modules kwijt, nu zit ik met een losse harde schijf die weer een eigen koeler nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krizzie schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 01:48:
Stacker is ook geen veertje hoor. :P De mijne zit nog lang niet vol en is 25.9KG :+
HEHE, die van mij is net iets onder de 30 O-)
Maar deze kast zit al wel vol (en ik heb die weelies eronder gezet, dat verplaatst de kast een stuk makkelijker!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:31

KhaZ

Alfa Romeo

Die van mij is idd ook loodzwaar, altijd een steekwagentje mee voor een lan :>

AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KhaZ schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 08:41:
Die van mij is idd ook loodzwaar, altijd een steekwagentje mee voor een lan :>
Ik een oude kinderwagen met van die grote zwart rubberen wielen. Alleen het chassis is net niet stevig genoeg voor mijn stacker dus ik heb hem iets verstevigd door er 2 koperen gasbuizen tussen te lassen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
Toen ik de mijne verkocht woog ie over de 35kg *pats* *pats* :P
Waterkoeling enzo he :)

Maar idd. een gewichtig kastje. Heb hem vaker naar LAN-parties gesleurd, het viel wel mee. Met de wieltjes geraak je wel over effen ondergrond enzo. Maar de Ammo533 is veel beter voor LAN-parties geschikt daarvoor. Zie Cooler Master Ammo 533 discussie topic

Echter heeft die kast veel minder mogelijkheden qua plaatsen van hardeschijven enzo. Als je een paar keer naar een LAN-party gaat per jaar dan is het normaal geen probleem. Ga je maandelijks ofzo, dan is een lichtere kast aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
Neuh, ik ga eens in de 2 maanden of minder, dus geen probleem :)
De vast LAN party waar ik naartoe ga heeft nog een lift ook _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar kan ik vinden wanneer en waar er LANparty's zijn??
Ben 3 jaar geleden voor het laatst geweest, naar Elementals 1 & 2 in Nijmegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krizzie

Krizzie

Progressive Music \o/

Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 11:03:
Netgamez, Drome, Campzone noem maar op. Ze hebben allemaal wel een eigen site. ;)

Laatste keer netgamez ook me stacker op een steekwagentje gezet. Ging een stuk makkelijker dan sjouwen. :X (Ik moet namelijk thuis wel met de ding de trap af lopen. :P )

Geluidswolk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:27

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Verwijderd schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 11:03:
www.gameparty.net heeft een LAN-agenda ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Demo op 02-05-2006 11:35 ]

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
Klik op LANlijst (duh), of kalender, maar da's minder overzichtelijk, ik ga lekker naar Drome, dat is zeker !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464

master6464

Who's General Failure?

ik zie net deze animo check:
http://inkoopactie.net/ia/b3kfynkz/1

de zilvere en zwarte versie voor maar 99,- (i.p.v 133,-) :*)
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 57% gewijzigd door master6464 op 03-05-2006 11:06 ]

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
:*) Als ze dat nou eens deden met de 830 :*)

[ Voor 12% gewijzigd door gabiballetje op 03-05-2006 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackjedi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-07 22:35
master6464 schreef op dinsdag 02 mei 2006 @ 18:16:
ik zie net deze animo check:
http://inkoopactie.net/ia/b3kfynkz/1

de zilvere en zwarte versie voor maar 99,- (i.p.v 133,-) :*)
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
beetje late reactie ze zijn al allemaal uitverkocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik zit dus ook te kijken voor een stacker, maar ik kan niet kiezen! :)

een 101 is bijna niet meer te krijgen voor pricewatchprijzen. Hier bij lokale computerboer kost hij 170 euro, dat is maar iets minder dan een 830 die wel via pricewatch te krijgen is!

en ik heb nog een vraagje

ik heb nu 2 passieve harddiskcoolers van Zalman in systeem hangen in 2 5.25" bays.
Kan ik die in die stackers plaatsen en daar toch nog een 120mm cooler voor hangen?
Of heb je voor die 120mm intake fan perse een 4in3 ding voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
Kurios schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 23:06:
Ik zit dus ook te kijken voor een stacker, maar ik kan niet kiezen! :)

een 101 is bijna niet meer te krijgen voor pricewatchprijzen. Hier bij lokale computerboer kost hij 170 euro, dat is maar iets minder dan een 830 die wel via pricewatch te krijgen is!

en ik heb nog een vraagje

ik heb nu 2 passieve harddiskcoolers van Zalman in systeem hangen in 2 5.25" bays.
Kan ik die in die stackers plaatsen en daar toch nog een 120mm cooler voor hangen?
Of heb je voor die 120mm intake fan perse een 4in3 ding voor nodig?
Als de manier van mounting in die kast hetzelfde is als in je huidige kast wel, maar dat ligt er dus aan hoe je huidige kast het doet, daarbij zie je het wel eens in mods, dus het kan wel, maar hoeveel moeite wil je erin steken ?
Maar zeker de 4 in 3 gebruiken dan joh, werkt goed, kost minder ruimte, kost minder gedoe, ziet er ook goed uit.
ik zou je de moeite besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
gabiballetje schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 23:16:
[...]

Als de manier van mounting in die kast hetzelfde is als in je huidige kast wel, maar dat ligt er dus aan hoe je huidige kast het doet, daarbij zie je het wel eens in mods, dus het kan wel, maar hoeveel moeite wil je erin steken ?
Maar zeker de 4 in 3 gebruiken dan joh, werkt goed, kost minder ruimte, kost minder gedoe, ziet er ook goed uit.
ik zou je de moeite besparen.
hmm okay.. die zalmans zorgen er nl wel voor dat de schijven lekker stil blijven :P

Nu nog kiezen voor 101 of 830... moeilijk hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
Kurios schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 23:18:
[...]

hmm okay.. die zalmans zorgen er nl wel voor dat de schijven lekker stil blijven :P

Nu nog kiezen voor 101 of 830... moeilijk hoor ;)
De 4-in-3 modules dempen ook wel, maar ik heb nu alle 4 mijn schijven in deze zalman-koelers hangen en die dempen het geluid véél sterker. Je hoort de schijven bijna niet meer, want in een 4-in-3 module wel het geval is.

Als je een beetje creatief bent, dan kun je zelf een fan voor die zalmannetjes hangen, maar een standaard oplossing is er niet voor.

Ik heb er zelf geen voor hangen, omdat al mijn andere fans de kast uit de kast zuigen, en het via de voorkant aangezogen moet worden, zodat er al genoeg frisse lucht langs de HDD's stroomt zonder fan nodig te hebben daarvoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464

master6464

Who's General Failure?

hackjedi schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 18:14:
[...]

beetje late reactie ze zijn al allemaal uitverkocht :P
Ik was op tijd want toen ik de link poste waren ze alle 3 nog leverbaar.

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master6464

master6464

Who's General Failure?

@TranceSetter:
hoe staat het met je 3D stacker project?

(\__/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er staat weer één in de vraag en aanbod. Komt niet veel voor ;)
http://tweakers.net/aanbod/advertentie/37550

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
omg :X wat doen zo'n setup in zo'n vette case O+

[ Voor 15% gewijzigd door __xeno__ op 08-05-2006 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Topicstarter
http://www.coolermaster.nl/shop/index.php

Check it out !!

Onderdelen voor de CM cases, behoorlijk interessant !
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.