i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Als je niet zoekt, zal je ook niet vinden.Verwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 16:15:
[...]
heb even wat uitgebreider door topic gebladerd![]()
al een oplossing gevonden?
(die reply hierboven is van mij![]()
San, log eens ff uit als je op mijn comp zit)
En ik heb nog niet gezocht
Ik denk dat ik bij een volgende bestelling wel een paar USB hubjes er bij bestel, en creatief aan de gang ga.
Belkin heeft wel een mooie 7-poorts hub, maar ergens hier @ GoT las ik over problemen met dingen die in een hub steken, zoals externe harde schijven of was het nou een printer? (hier heb ik een kaartlezer die problemen geeft als hij _niet_ in een hub steekt, dat kan dus ook)
Ik heb hier een Typhoon hubje van de Lidl opengemaakt (en gesloopt, palletje afgebroken, kan dus niet meer dicht

Dat ding heeft wel 6V nodig, maar dat is wel te maken met een 7806 aan de 12V met eventueel een transistor. Of anders maar 7V, de adaptor waar hij aan hangt levert onbelast 9V, dus dat moet wel kunnen
En je hebt opeens 10 USB poorten als je de 2 die op het moederbord over zijn ook mee rekent.
En dan heb je nog niet eens de poorten achter op het I/O panel van het moederbord.
USB poorten te veel
[ Voor 9% gewijzigd door Resistor op 05-03-2006 17:27 ]
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Heb dus ook het probleem, moederbord ligt dus nu wat hoger door ringetjes onder de spacers te plaatsen. Helemaal mooi zit het nog niet, lijkt wel of dat hele achterstuk - waar al je insteekaarten uitkomen - een paar graden te schuin zit. Dat valt hier op als ik van boven de kast naar beneden kijk. Kan m'n PCI/AGP kaarten nu dus ook niet vast draaien, op zich geen ramp heb er toch maar twee._Dune_ schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 22:27:
[...]
Dat is nu juist het probleem doordat ik aan het googelen ben geweest met ringetjes passen de AGP en PCI(-X) kaarten nu wel. Alleen staat er enige spanning op het I/O shield aan de achterzijde en dat is niet op een fofo waar te nemen. Dat betekend dus dat ik alles twee maal mag gaan uitbouwen.
Heb nog wel een vraagje. Waar dient dat kleine knopje voor dat achterop je kast helemaal onderaanzit? Is een klein drukknopje met een wit/groen draadje. Zit een header op waarop staat "INT SW" Is dat een Intrusion Switch ofzo
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
dat is inrusion detection als je dat aansluit aan je moederbord dan geeft hij een signaal dat de kast open is.Heb nog wel een vraagje. Waar dient dat kleine knopje voor dat achterop je kast helemaal onderaanzit? Is een klein drukknopje met een wit/groen draadje. Zit een header op waarop staat "INT SW" Is dat een Intrusion Switch ofzo
(\__/)
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(")signature to help him gain world domination.
Op dit moment kan ik op geen enkele manier een koptelefoon aansluiten en alhoewel er een aardig frontpaneel is bij de stacker... hoe sluit je deze aan?
Trouwens, zelfs dan was het mogelijk dan nog kan deze alleen gebruikt worden i.c. met onboard audio. Daar heb ik natuurlijk geen X-Fi voor gekocht...
[ Voor 41% gewijzigd door Darth Malak op 10-03-2006 13:40 ]
Tover ik zo ff een stacker classic uit me reetVerwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 15:32:
Meten is weten.
Verwijderd
Ideaal voor een rad is bovenaan of onderin. daar passen 3*120mm rads
Hmmm mja me rad past wel maar me shroud niet :-/ die is echt 15 cm.Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 15:48:
In de voorkant passen 5.25inch devices. Dat is een dikke 13 centimeter, ik vrees er dus voor.
Me rad is 14,5 ong.
Een 5,25inch aparaat is overigens ong 14,8 / 14,9 mm breed.
Bummer
Ik was dus ook van plan om rond de zomer aan WC te beginnen maar een 3x120 rad past bij mij toch net niet hoor bovenin?Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 15:48:
In de voorkant passen 5.25inch devices. Dat is een dikke 13 centimeter, ik vrees er dus voor.
Bij mij past het precies. Dat ronde deel zit nét niet in de weg. Heb een Black Ice Extreme III radiator, dus misschien dat die van jou net iets anders isKrizzie schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 16:24:
[...]
Ik was dus ook van plan om rond de zomer aan WC te beginnen maar een 3x120 rad past bij mij toch net niet hoor bovenin?Tenzij ik dat ronde deel eraf sloop
ik heb zelf een gewone a8n-sli mobo ik heb het geluid gewoon aangeslotenDarth Malak schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 13:32:
Sorry, dat bedoelde ik.... Maar bij mijn weten is hij met geen mogelijkheid om mijn A8N-SLI premium te kijrgen.
Trouwens, zelfs dan was het mogelijk dan nog kan deze alleen gebruikt worden i.c. met onboard audio. Daar heb ik natuurlijk geen X-Fi voor gekocht...
als het goed is zouden het deze pinnen moeten zijn:

(je kan het beter even nakijken in de handleidling)
trouwens als je een goede x-fi kaart hebt dan sluit je daar dan toch ook goeie speakers aan (je sluit je speakers toch niet aan via de voorkant? ik ga er dus van uit dat je een koptelefoon gebruikt)
[ Voor 13% gewijzigd door master6464 op 11-03-2006 13:57 ]
(\__/)
ik heb de crossflow fan laten splitsen naar mijn andere order, met meer wachttijd-artikelen...en ben al bezig mijn stacker te vullen, ideaal...Demon_Eyez schreef op zondag 05 maart 2006 @ 16:45:
[...]
Ik bestel ook niet bij Salland, heb m'n kast en window panel bij iComputers besteld. Ik had het spul binnen vijf dagen binnen, perfect![]()
De voorraad stond op moment van bestellen op groen (binnen 5 werkdagen) voor m'n extra 4-in-3 module en Crossblow Fan. Dus die tweede bestelling zal ook wel vlot verlopen.
Simplicity is de bom...
waar je dus je cd-rom drives moet plaatsen.
want wil een 2e 4in3 module erin zitten maar dan zitten die zwarte schuifjes in de weg.
en krijg hem niet los
Heb ook m'n order laten opsplitsen, die crosblow staat ook bij iComputers in de backorder. Krijg woensdag in elk geval m'n 4 in 3 module binnen. Heb alles al overgezet en ingebouwd. De binnenkant van de kast is nu helemaal antraciet metalic gespoten, is echt een heel geil kastje gewordenColan schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 09:39:
[...]
ik heb de crossflow fan laten splitsen naar mijn andere order, met meer wachttijd-artikelen...en ben al bezig mijn stacker te vullen, ideaal...
Zal van de week wel een paar pics schieten
De zwarte schuifjes aan de zijkant zitten met een "klik" systeem vast. Een verbuigbaar plastic palletje valt in een uitsparing.jorisw86 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 12:44:
iemand enig idee hoe je bij de stacker 830 die zwarte schijfjes eruit krijgt???
waar je dus je cd-rom drives moet plaatsen.
want wil een 2e 4in3 module erin zitten maar dan zitten die zwarte schuifjes in de weg.
en krijg hem niet los
Even goed kijken dan zie je het wel. Palletje iets naar achter trekken en hij komt los.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Verwijderd
Ik weet dat in ieder geval de Asus A8N SLI Deluxe 8 SATA aansluitingen heeft.Verwijderd schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 10:27:
Ik ben al een tijdje aan het kijken voor een "beetje" meer HD plaats in mijn kast. Die zoektocht was vrij snel afgelopen toen ik de CM Stacker tegenkwam. Nu zoek ik eigenlijk nog een moederbord dat er goed bijpast, namelijk: Veel SATA aansluitingen (minstens. Ik vind echter niet een makkelijke manier om op zo een type moederborden te zoeken en daarmee dat ik op jullie wijsheid beroep doe, ik zal namelijk niet de enigste zijn met een ongelooflijke Gb / Tb honger zit.
Daarnaast is dit ook gewoon een heel goed en stabiel bord... (eventueel de NB fan veranderen/verwijderen als dat teveel lawaai geeft)
"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"
http://www.anandtech.com/mb/showdoc.aspx?i=2465&p=1
Round up S939 mobo's
http://www.extremetech.com/article2/0,1697,1835002,00.asp
Verwijderd
Ik heb inderdaad kaartjes met 12 poorten overwogen. vooral omdat ik dan ook aan een raid-systeem kan denken ipv per 4 schijven 1 raid 5 te maken (wat me een overhead van 25% zou geven) een systeem met 1 raid 5 in 6 of 12 schijven. Maar deze kaartjes zijn vrij duur. in pricewatch heb ik dit gevonden:Phuncz schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 12:12:
Ik heb op de CeBIT een mobo gezien met 10 S-ATA aansluitingen, welke precies weet ik niet (check eens Tweakers CeBIT coverage). Je vind ook makkelijk mobo's met 8 S-ATA poorten. En er is altijd de mogelijkheid een S-ATA kaartje te steken. Een Areca 8- of 12-poorts kaartje kost misschien wel rond de 300-500€, de RAID-mogelijkheden en gehaalde snelheden zijn ook wel even wat anders
- Areca ARC-1220 (8x SATA300 RAID, 128MB, PCI-e X8) € 570,-
- Areca ARC-1230 (12x SATA300 RAID, 128MB, PCI-E X8) € 948,-
Te laatTranceSetter schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 15:59:
Nu wil ik niet al te flauw doen hoor...
Grapje hoor
Gheghe
//ontopic
Ik ben bezig met het maken van knoppen in het alu zijprofiel van de Stacker (STC-01). De gaten zijn al uitgefreesd, en moet nu nog de printplaat maken die deze knoppen aan gaat sturen. Hierbij heb ik gekozen voor 2 Micro Processoren die de knoppen aan gaan sturen.
In het door mij ontworpen schema kan ik al de knoppen zo programmeren, dat ik bijv eerst knop 1 2 seconden in moet duwen, daarna knop 5 2 seconden en dan nog eens op knop 8 duwen om bijvoorbeeld de pc uit te zetten. Niet dat ik dit zo wil, maar er moet iig een beveiliging opkomen dat ik niet per ongeluk de pc uitzet als ik tegen een knop aanduw. En op die manier is het natuurlijk ook mogelijk om veel meer dan 8 functies te gebruiken.
Deze printplaten en bijbehorende onderdelen moet ik nog wel ontwerpen/halen en ontwikkelen/solderen, maar dan heb ik ook wat
Ik vind de stacker te klein om al die schijven in te doen, voor 12 drives heb je 3 4-in-3's nodig, en dat past niet bij mij.TranceSetter schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 15:59:
Nu wil ik niet al te flauw doen hoor, maar wat heeft een raid-discussie te maken met de CM-Stacker? Ik begrijp dat die dan in de Stacker moet komen, maar om daar nu een complete discussie over te gaan beginnen...beetje offtopic imho
DVD, diskdrive (heb ik wel nodig, moet RAIDdrivers installeren), cardreader (gebruik ik ook heel veel), I/O panel (like d'oh dat je die gebruikt), en in de toekomst nog een HD of een BluRay DVD station.
Dan heb ik nog maar 1 bay over, en stel dat ik die ga gebruiken voor een fanbus
Ik heb gelukkig geen 12 headers die ik wil gebruiken, maar mijn P5WD2 schiet aardig op met zijn 5x SATA (vijf ja, 6 als je de externe ook meetelt), 3 IDE aansluitingen (2 voor de drives, 1 voor de opticals), dat zijn dus 11 drives die ik kwijt zou moeten kunnen, dat gaat niet passen als ik maar ruimte hebt voor 8 schijven (en 2 optische drives).
En ik heb eindelijk mijn CFF binnen (en mijn geheugen), kan ik zaterdag echt kijken hoe veel ruimte ik nou echt heb, ik ben bang dat het tegen gaat vallen
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Ik heb het laatst uitgerekend. Als je de schijven op de zijkant legt op de bodem, dan kunnen er nog 12 schijven minimaal bij. Met genoeg ruimte ertussen voor fans die daar lucht doorheen trekken. Tel deze bij de 8 schijven voorin op, en je hebt dé storage-kast gevondenDemon_Eyez schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 10:10:
Ik kan me voorstellen dat je bijvoorbeeld nog één of twee drive-cages maakt, die je op de bodem van de kast bevestigt (moet alleen die mesh in de bodem weg) Denk dat je daar toch nog wel zeker zo'n vier a zes schijven kan plaatsen.
Moet zeggen dat die zalman hdd-koelers een stuk stiller zijn dan de 4-in-3-device modules. Toch beter ophanging blijkbaar
maar als het goed is wordt mijn crossflowfan (en nieuwe tobo) morgen opgestuurd en kan ik die+ ccfl inbouwen...en dan is mijn stacker klaar...
het wachten is nu alleen nog op de RevelCell
Simplicity is de bom...
Denk je aan de jumper die op je mobo moet. Als je in je vorige case front audio had en bij deze het niet gebruikt dan moet je een jumper over een gedeelte van dat aansluit blokje doen. Anders doet je onboard geluid het idd niet goed.Colan schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 23:48:
stacker is vorige week binnengekomen, alles ingebouwd, alles geinstalleerd...kan ik waarschijnlijk weer terug omdat m'n onboard audio niet werkt, kan ik me mobo er weer uitschroeven
maar als het goed is wordt mijn crossflowfan (en nieuwe tobo) morgen opgestuurd en kan ik die+ ccfl inbouwen...en dan is mijn stacker klaar...
het wachten is nu alleen nog op de RevelCell
Verwijderd
Ik heb een asus sli premium moederboard.
Heb eergister m'n cross blow fan van iComputers binnengekregen
Zelf maak ik altijd gebruik van 3 pins, zodat je evt. altijd die fan nog met een fanregelaar kunt gebruiken en het rpm kunt zien.
Zelf heb ik vandaag een 3e Zalman HDD-cooler opgehaalt. Het ziet er wel erg strak uit zo, en het is echt merkbaar in verschil van geluid. Nu heb ik er nog maar 1 nodig voor mijn laatste hdd. En op het moment dat ik een nieuwe hdd koop, meteen zo'n zalman erbij.
Heb nu nog 5,25" bays vrij, dus kan nog even vooruit. Eerst even sparen voor een nieuwe videokaart (m'n 9800xt is gisteren namelijk kapot gegaan)
zit no op me a8n32sli deluxe mobo en raptor 150gb te wachten de rest zet ik over van me huidige systeem.
zit een coolermaster realpower 550 voeding in (met blauwe led fan max 18 db)
en 8x 120mm fan ook de zelfde fans als in de voeding.
dit gaat er erg coolw uitzien en vooral lekker waaien:D
alle fans worden aan elkaar gelust en daar komt 1 aan/uit schakelaar op.
de 2 fans in de 4in1 modules komen aan me fan controler zodat me harddisken gekoeld blijven.
dus s'avonds geen lawaai
[ Voor 23% gewijzigd door jorisw86 op 24-03-2006 13:41 ]
De TT Armor : http://www.thermaltake.co...tower/armor/va8000bws.asp
En de Stacker (STC-T01).
Ze zijn allebei groot,hebben een redelijke airflow (hoewel de Stacker meer fan's heeft), hebben 11 5.25'' bays en zitten rond de prijs van 120 euries. Het enige probleem is dus het uiterlijk. Ik vind persoonlijk de Armor en nogal gaaf uitzien (hoewel hij pre-modded is). De Stacker echter lijkt mij beter afgewerkt en toch stiller. Ik wil hem liever niet gaan modden omdat het gewoon een té dure kast daarvoor is. (Ik ben 14 en heb weinig geld
Mijn vraag aan jullie is dus : Wat is de beste kast ; de Stacker of de Armor?
Als jullie nog andere kasten van dit soort weten en rond die prijs ben ik daar ook wel benieuwd naar
als je niet van plan bent hem te gaan modden zou ik de armor nemen.TEAMIKKE schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 14:09:
Ik wil binnenkort een nieuwe kast aanschaffen. Dit moet een goed afgewerkte,grote,stille en als het kan nog een beetje mooi ook. In mijn zoektocht ben ik al een hoop tegengekomen en zijn er ook al een hoop afgevallen. Dus nu heb ik deze 2 over :
De TT Armor : http://www.thermaltake.co...tower/armor/va8000bws.asp
En de Stacker (STC-T01).
Ze zijn allebei groot,hebben een redelijke airflow (hoewel de Stacker meer fan's heeft), hebben 11 5.25'' bays en zitten rond de prijs van 120 euries. Het enige probleem is dus het uiterlijk. Ik vind persoonlijk de Armor en nogal gaaf uitzien (hoewel hij pre-modded is). De Stacker echter lijkt mij beter afgewerkt en toch stiller. Ik wil hem liever niet gaan modden omdat het gewoon een té dure kast daarvoor is. (Ik ben 14 en heb weinig geld) Nu zijn er wel kant-en-klare window's enz. te koop maar daar wordt hij wel weer duurder van.
Mijn vraag aan jullie is dus : Wat is de beste kast ; de Stacker of de Armor?
Als jullie nog andere kasten van dit soort weten en rond die prijs ben ik daar ook wel benieuwd naar
ik heb nu een stacker en ik was eerst ook niet van plan te modden maar als je hem eenmaal hebt staan kan je er niet van af blijven.
Ik ben nu bezig in het frontpaneel een 10,4 inch (past net met een beetje slijpen) lcd schermpje en in de linker aluminium balk 2 piezotasters te bouwen voor power en reset zodat ik het standaard frontpaneeltje weg kan laten.
(\__/)
Echter ben ik zelf begonnen met een Thermaltake Xaser III. Voor die tijd door een hoop mensen gekochte kast omdat hij er zo goed uitziet. Heb er in totaal 1,5 jaar plezier van gehad, waarna ik hem heb verkocht en de Stacker heb gekocht. De Stacker heb ik nu ook 1,5 jaar en bevalt me nog steeds prima. Superkast met genoeg mogelijkheden.
Nu ben ik het wel met de poster boven me eens dat de Stacker echt zo'n kast is waar je niet met je mod-vingers vanaf kan blijven. Ook ik maak 8 toetsen in het aluminium zij-profiel. En ook ik heb een logo in de zijkant, evenals een zelf gemaakt window aan de andere kant. En niet te vergeten de waterkoeling die eens heel mooi afgewerkt moet gaan worden.
Kortom, wil je niet modden --> de armor
Wil je een kast waar je lang plezier van hebt --> de Stacker
Maarja, tot die conclusie was mijn bovenbuurman ook al gekomen
Bedankt voor de snelle relpy's iig.
Verwijderd
Ik heb in mijn nieuwe kast ipv de Coolermaster voeding een Seasonic S12-500 gezet. Deze kwam beter uit de bus bij Ome Tom. Deze is ook nog eens voorbereid op SLI, ben er erg tevreden over. De voeding is stil, maar kan het niet vergelijken met de Coolermaster.jorisw86 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 13:39:
mijn stacker 830 gaat binnenkort ingebouwd worden.
zit no op me a8n32sli deluxe mobo en raptor 150gb te wachten de rest zet ik over van me huidige systeem.
zit een coolermaster realpower 550 voeding in (met blauwe led fan max 18 db)
en 8x 120mm fan ook de zelfde fans als in de voeding.
dit gaat er erg coolw uitzien en vooral lekker waaien:D
alle fans worden aan elkaar gelust en daar komt 1 aan/uit schakelaar op.
de 2 fans in de 4in1 modules komen aan me fan controler zodat me harddisken gekoeld blijven.
dus s'avonds geen lawaai
je zet dat clipje op de achterkant om dan schuif je het sidepanel iets naar achter cm of 2 a 3 en dan hoe moet die er dan af??
ding blijft vast zitten na wat trekken en schudden krijg ik hem wel los
hoe moet het echt dus makkelijker
Dimensions: 120x120x25mm
- Weight: 123 grams
- Rated Voltage: 12 Volts
- Voltage Range: 6.5 ~ 13.8 Volts
- Input current: 0.06 Amp Max
- Rotation speed: 1000 RPM
- Acoustic noise: 23.2 dB(A) (dat geloof ik niet.....)
- Airflow: 38.92CFM
- Connector: 4-pin Molex
Dit bij één of andere vage site.
Ik wil dus fans die stiller zijn, maar wel even goed (of beter) koelen.
Bij Thermaltake vond ik deze fans:
Thermaltake Smart Case Fan Blue LED - 120 x 120 x 25 mm
Zou dat wat zijn?
Of toch maar 'gewoon' PAPST???
Zijn die 12cm fan's de enige fan's in je systeem? In de bovenkant van de CM Stacker zit ook een 8cm fan deze maakt naar mijn idee meer geluid dan twee van die 12cm fan's bijelkaar. Overigens heb je geen NB fan en CPU fan? Vermoedelijk komen beide over de 12cm fan heen of je 12cm fan moet echt brak/versleten zijn.Communicator schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 18:37:
Ik heb al meer dan een jaar een STC-T01, in gebruik als server. Ondanks de 120 mm fans, vind ik hem teveel lawaai maken. Ik heb al geruime tijd rond zitten neuzen, maar kan niet echt goed vinden wat de specs zijn van deze fans. Het enige wat ik kan vinden is:
Dimensions: 120x120x25mm
- Weight: 123 grams
- Rated Voltage: 12 Volts
- Voltage Range: 6.5 ~ 13.8 Volts
- Input current: 0.06 Amp Max
- Rotation speed: 1000 RPM
- Acoustic noise: 23.2 dB(A) (dat geloof ik niet.....)
- Airflow: 38.92CFM
- Connector: 4-pin Molex
Dit bij één of andere vage site.
Ik wil dus fans die stiller zijn, maar wel even goed (of beter) koelen.
Bij Thermaltake vond ik deze fans:
Thermaltake Smart Case Fan Blue LED - 120 x 120 x 25 mm
Zou dat wat zijn?
Of toch maar 'gewoon' PAPST???
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Ik denk toch dat jij je NB fan en CPU fan's hoort. Heb je al eens geprobeerd één voor één de fan's eens tegen te houden? Zo kun je echt eens kijken welke het meest geluid produceerd. In mijn geval was dat de NB fan van mijn Gigabyte moederbord (DUAL Athlon)Communicator schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 18:51:
Die 8mm moet sowieso worden vervangen. Ik heb een DUAL CPU opstelling, en die fans moeten ook stiller, maar ik HOOR de front 12mm echt wel....
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
De fans die op de CPU coolers zitten, kunnen er makkelijk af....dan komt natuurlijk de vraag: Welke fans moeten er dan op. Papst of wellicht Sharkoons?
@Phuncz: Het is niet echt klagen, maar meer 'beter' krijgen.....
[ Voor 14% gewijzigd door MasterMaceMichu op 25-03-2006 20:58 . Reden: Persoonlijke noot aan Phuncz.... ]
Edit:
Oeps, ben nog niet helemaal wakker, lees net dat het dus niet je 120mm fans zijn

[ Voor 32% gewijzigd door Demon_Eyez op 26-03-2006 13:58 ]
Verwijderd
Voor bovenaan in de stacker zou ik een fan kiezen met dual ball bearing, vanwege de horizontale plaatsing. (Weet niet uit mijn hoofd of de fans die jij hier vernoemt sleeve of ball bearing zijn.)Verwijderd schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 11:16:
In mijn stacker wil ik de bovenste exhaust fan verwisselen, en twijfel tussen de Nexus en Papst. Mijn vraag is: moet ik deze, Papst 8412N/2GL(E) 3-pin with RPM of deze, Papst 8412NGL(E) double 4-pin nemen?
Ik heb een asus sli premium moederboard.
Verwijderd
De cross flow fan krijg je er niet standaard bij, die zal je zelf moeten bijkopen. Wel zit er al 1 4-in-3 module bij de stacker (incl 120mm fan) de achterste 120mm fan en bovenaan een 80mm fan.Verwijderd schreef op zondag 26 maart 2006 @ 18:49:
Hey ik ga ook de stacker kopen de oude versie zeg maar die nu ongeveer 130 euro kost. Ik had alleen een vraagje wat krijg je allemaal bij de Stacker, ik ben vooral geinterreseerd in die langwerpige fan zeg maar.
iemand??jorisw86 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 22:30:
mischien stomme vraag dit maar ik krijg me stacker830 side panels er erg moeilijk af.
je zet dat clipje op de achterkant om dan schuif je het sidepanel iets naar achter cm of 2 a 3 en dan hoe moet die er dan af??
ding blijft vast zitten na wat trekken en schudden krijg ik hem wel los
hoe moet het echt dus makkelijker
Je hangt em er zeg maar in en dan kun je em aanschuiven.
Ik kreeg de zijkant er in het begin ook redelijk lastig af. Als je daarna nog een aantal keren probeert gaat het wat makkelijker
Het gaat dus om deze Stacker, is dit gewoon de STC-101 versie?
http://www.icomputers.nl/...SS_ID=&SS_ID=737&S_ID=424
Ik heb een ATX moederbord, ASUS A7N8X, dit past toch gewoon moeiteloos in de stacker?
Bedankt,
Jesse
ik heb precies dezelfde voeding in mijn stacker. Deze paste eerst niet in de psu cage (een speciaal vak waar je voeding in moet) vanwege de grill (van de koeler van de voeding) dus ik heb deze psu cage weg gedremelt (dat staat ook een stuk beter)JesseAMD schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 19:50:
Hallo allemaal, ik heb van de week een nieuwe voeding gekocht voor me pc, OCZ Modstream 450w, past ie niet in me kastNaja, aangezien ik deze kast toch al 4 jaar heb wil ik wel wat anders, zo'n Stacker lijkt me een hele mooie kast. Ik wil wel graag zeker weten of mijn OCZ voeding erin past. Iemand? En heeft iemand een foto van de Stacker met het window erin wat je kan kopen?
Het gaat dus om deze Stacker, is dit gewoon de STC-101 versie?
http://www.icomputers.nl/...SS_ID=&SS_ID=737&S_ID=424
Ik heb een ATX moederbord, ASUS A7N8X, dit past toch gewoon moeiteloos in de stacker?
Bedankt,
Jesse
Gelijk toen ik mijn stacker gekocht had heb ik het raam erbij gekocht, ik heb hier zelf spijt van (een zelfgemaakt raam is mooier) ik raad dus aan om (als je het aandurft) zelf een raam in je zijpaneel te maken.
en het atx mobo moet gewoon passen
(\__/)
[ Voor 70% gewijzigd door JesseAMD op 30-03-2006 20:13 ]
Je kunt je voeding ook onderin stoppen he.JesseAMD schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 20:36:
Bedankt voor je antwoord, schiet dus niet echt op kan ik alsnog gaan dremelen![]()
Wil je me anders even toevoegen @ msn? jesse_mast@hotmail.com ik heb namelijk wat vragen.
Zodra je 'm die 2 cm naar achteren hebt geschoven zit de bovenkant los en kan je die een paar centimeter naar je toe trekken waardoor ie er dus schuint in hangt en dan kan je 'm er gemakkelijk uit (naar boven) trekken
sorry maar door wat negatieve ervaringen met msn gebruik ik het niet meerJesseAMD schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 20:36:
Bedankt voor je antwoord, schiet dus niet echt op kan ik alsnog gaan dremelen![]()
Wil je me anders even toevoegen @ msn? jesse_mast@hotmail.com ik heb namelijk wat vragen.
gooi al je vragen maar hier op het forum dan kunnen meerdere mensen je helpen, daar is GOT ook voor.
(\__/)
Master wat heb jij aangepast precies? En als ik em onderin stop in me kabel voor voeding van het mobo dan wel lang genoeg of moet dat wel lukken?
Mooie combo! Heb zelf dezelfde monitor, maar dan met de zilveren STC-01. Mijn volgende stacker wordt wel een zwarte, maar die komt dan naast mijn zilveren te staanJesseAMD schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 20:12:
Ok dan geeft niet, ik heb vandaag de zwarte Stacker besteld samen met een Samsung 930 BF, zal wel mooi staan denk ik.
Master wat heb jij aangepast precies? En als ik em onderin stop in me kabel voor voeding van het mobo dan wel lang genoeg of moet dat wel lukken?
ik hebJesseAMD schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 20:12:
Ok dan geeft niet, ik heb vandaag de zwarte Stacker besteld samen met een Samsung 930 BF, zal wel mooi staan denk ik.
-de 3 en 1 module omgedraaid (en de fan) zodat hij rechstreeks over mijn cpu blaast en mijn diskettedrive (met een paar extra geboorde gaten) gewoon in de 3in 1 module kan
-binnenwerk zwart gespoten
-psu cage eruit gedremelt
ben verder nog wat meer dingen van plan (zoals een lcd 10,4 inch lcd schermpje in de voorkant) maar die komen later
de 24pins kabel van mijn ocz modstream is te kort om onderin te stoppen maar bij de stacker zit een verlengstuk zodat ik hem wel op mijn mobo zou kunnen aansluiten
(\__/)
Argh, ik hekel zo erg dat ik maar 2 PC's heb ! Deze zou erg leuk zijn naast de ATC-310 en Ammo 533
Kan iemand me een excuus verzinnen om nog een PC erbij te halen ?
2 pc's!Phuncz schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 13:10:
reviews: Cooler Master Stacker 830 review
Argh, ik hekel zo erg dat ik maar 2 PC's heb ! Deze zou erg leuk zijn naast de ATC-310 en Ammo 533
Kan iemand me een excuus verzinnen om nog een PC erbij te halen ?
ik heb er zelf nog maar 1 en daar heb ik te weinig tijd voor en teveel (mod) plannen.

(\__/)
Had het wel gehoopt, niet verwacht, maar echt super.
Ik zal later op de avond nog ff een foto online zetten waarop dit goed te zien is. Ziet er naar mijn mening best wel strak uit...
Eentje is van de ouders en dient als stoere LAN-bak. En helaas geen broers of zussen om een PC aan te smerenmaster6464 schreef op vrijdag 31 maart 2006 @ 20:27:
[...]
2 pc's!
ik heb er zelf nog maar 1 en daar heb ik te weinig tijd voor en teveel (mod) plannen.

Maar werkt dat goed verder ?
Ik ben nu me Stacker aan het volbouwen, maar me Radeon kaart zit zeg maar niet recht tegen de achterkant aan. Ik heb het mobo al zo ver mogelijk naar achter verschoven. Iemand die dit probleem kent?
Verwijderd
Waarschijnlijk heb jij ook al last van het probleem met de uitbreidingskaarten. Is dus al een gekend probleem, kijk maar eens in de startpost. Kan je oplossen door afstandsbusjes of door een formulier in te vullen van CM.JesseAMD schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 18:48:
Vraagje,
Ik ben nu me Stacker aan het volbouwen, maar me Radeon kaart zit zeg maar niet recht tegen de achterkant aan. Ik heb het mobo al zo ver mogelijk naar achter verschoven. Iemand die dit probleem kent?
Dat meen je niet heeft CoolerMaster hier nog nooit wat aangedaan??? Mijn CM Stacker is nu ruim een jaar oud en heeft ook dit probleem, het was tooen ook al bekend. In iedergeval kun je op de site van CoolerMaster een formulier invullen. Je krijgt dan gratis een andere backplate toegezonden.JesseAMD schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 18:48:
Vraagje,
Ik vindt dit wel heel erg slecht dat dit nog steeds voorkomt en CoolerMaster maar pronken met deze behuizingen dat ze zoveel Awards binnen halen, terwijl ze "kinderziekten" er niet uit krijgen.

Ik hoop dat jullie mij niet te crities vinden, maar je betaald toch al gauw €120 tot €130 euro voor de goedkoopste uitvoering, dan mag je toch verwachten dat een behuizing in iedergeval voldoet aan deze standaard maten. Gelukkig lost CoolerMaster dit kostenloos op, je bent alleen wat meer tijd kwijt voordat je het systeem kunt afbouwen.
Ik zou geen extra afstandbusjes er onderzetten, dan komt het moederbord weer te hoog in de kast. Je kunt dan beter een ringetje plaatsen onder de standaard afstandbusjes, dat was bij mij voldoende.Verwijderd schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 19:24:
[...]
Waarschijnlijk heb jij ook al last van het probleem met de uitbreidingskaarten. Is dus al een gekend probleem, kijk maar eens in de startpost. Kan je oplossen door afstandsbusjes of door een formulier in te vullen van CM.
[ Voor 30% gewijzigd door _Dune_ op 01-04-2006 19:41 ]
Default blanke hetero
Pics!!!JesseAMD schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 20:51:
Ok bedankt voor de antwoorden, het draait nu allemaal wel, heerlijk stille kast en de temperatuur in me kast is 15 graden gedaalt
Default blanke hetero
Hij ziet er zo uit:
Klikbaar voor grotere versie
Zelf vind ik het er toch best wel strak uitzien. Let niet op de kabels onderin e.d. want ik moet dat nog gaan modden. Binnenkort gewoon kabel kopen op een rol van een hoop aantal meter en dan zelf de connectors op de goede afstanden plaatsen. En deze natuurlijk ook sleeven. Maar dat duurt nog wel even...
Default blanke hetero
Flinke investering voor het systeem stiller te makenTranceSetter schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 21:21:
Zoals ik gisteren beloofd had zou ik nog een foto plaatsen van mijn 4 HDD's in de Zalman 2HC2 koelblokken.
Hij ziet er zo uit:
[afbeelding]
Klikbaar voor grotere versie
Zelf vind ik het er toch best wel strak uitzien. Let niet op de kabels onderin e.d. want ik moet dat nog gaan modden. Binnenkort gewoon kabel kopen op een rol van een hoop aantal meter en dan zelf de connectors op de goede afstanden plaatsen. En deze natuurlijk ook sleeven. Maar dat duurt nog wel even...
Hoe is het met de koeling nu gesteld? Ik heb trouwens niet echt last van de fans op de 4 in 3 modules.
Heeft me inderdaad bijna 100 euro gekost voor die 4 koelers. Op mijn 4-in-3 modules had ik al geen fans meer zitten, omdat de 3 bovenin mijn kast op de radiator zo hard de lucht uit de kast zuigen, dat de hdd's door diezelfde luchtstroom gekoeld worden.R-Adioactive schreef op zaterdag 01 april 2006 @ 22:57:
[...]
Flinke investering voor het systeem stiller te maken![]()
Hoe is het met de koeling nu gesteld? Ik heb trouwens niet echt last van de fans op de 4 in 3 modules.
De koeling is er dus alleen maar beter op geworden, omdat er meer koeloppervlak is. Geen extra fans meer nodig daar dus, wat ik zelf wel erg prettig vind.
De schijven maken nog steeds de meeste herrie (tijdens het ronddraaien zonder schrijven), maar iig is het systeem nu héél erg stil. Ik ben er igg blij mee, en kan hier weer even mee vooruit.
Alleen zal ik nu weer zo'n hdd-koeler mee moeten bestellen, als ik weer een HDD koop

Verwijderd
Dit topic is gesloten.