Hij geeft aan 'er uitzien als BTX'. Dat doet me denken dat hij een ATX MoBo in BTX positie heeft geplaatst. En daarvoor moet de STC-01 ook bewerkt worden met een slijptolKrizzie schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 07:20:
Welke stacker?Ik neem aan de 810 want de rest kan zonder slijptol ook naar BTX
Die zwarte pinnetjes kunnen uit elkaar schuiven. Bovenop de fan zie je de kopjes liggen, en die kunnen uit elkaar geschoven worden. Dan gaat er een pennetje onderin die dingen omhoog, zodat ze niet meer klemmen, en kun je ze zo eruit halen.R-Adioactive schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 14:41:
Weet iemand hoe je in godsnaam de fan van de 4 in 3 module kan afhalen zonder die bevestigingsstukjes kapot te maken?
Verwijderd
Krizzie schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 07:20:
Welke stacker?Ik neem aan de 810 want de rest kan zonder slijptol ook naar BTX
Het gaat idd over de STC-01, ik heb een zwarte.TranceSetter schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 14:49:
Hij geeft aan 'er uitzien als BTX'. Dat doet me denken dat hij een ATX MoBo in BTX positie heeft geplaatst. En daarvoor moet de STC-01 ook bewerkt worden met een slijptol
Ik moest een klein stukje van het lipje wat aan de voedings kooi zat eraf slijpen, anders kwam hij tegen dat plaatje aan wat naast dat vak zit voor je pci sloten.

Is het safe om die ronding net boven de voeding bay weg te halen? (ding blokeerd ook m'n voeding fan

http://shop.freezinghardw...?Pagina=00003&ItemID=3167
Voeding paste er niet tussen met rooster, zonder rooster lukt het net, maar hij zit wel een beetje scheef, ook dat voeding plaatje zit verkeerd om anders dan paste het al helemaal niet!Phuncz schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 22:43:
Die zwarte driehoek ? Die is er eigenlijk voor een deel van de stevigheidIk vind het raar dat ie niet meer past... Oh BTW, ik geloof dat je het rooster gewoon kan omdraaien. En anders kan je hem ook aan de onderkant bevestigen als je wieltjes hebt.
Nou ja wordt weer een hoop dremelen
Te duurPhuncz schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 23:23:
Kom ik toch niet toevallig dit tegen voor de zwarte Stacker eigenaars:

Kga zelf maken =]
AMD 5800X3D | MSI B450 Tomahawk MAX | 16GB DDR4 Crucial 3.200Mhz CAS 16 | PNY GeForce RTX 2060 | Samsung 970 Evo Plus 500GB
Met je vingers flink peuteren werkt ookPhuncz schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 16:01:
Je duwt met de punt van een schroevendraaier het middelste in van dat knobbeltje dat aan de binnenkant uitsteekt. Als dat ver genoeg doorgeduwd is, kan je het pinnetje er volledig uittrekken.
Het is in ieder geval gelukt
Maakt het trouwens veel uit kwa herrie? Ik heb de fan grills er tussen uitgesloopt, maar nu zitten de fans wel een beetje los (kunnen schuiven).
Anders stop ik ze er weer tuseen.
Weet trouwens iemand hoeveel db's de standaard fan's van de 4 in 3 modules zijn? 24?
Ze zijn redelijk stil (naar mijn idee) ze draaien alle 5 op 12v en kan er gewoon bij slapen.
Stil is natuurlijk relatief. Zelf heb ik alle coolermaster fans uit de kast gegooid omdat ze teveel herrie maakten. Er zitten alleen nog 1 fan in de voeding, 1 fan op de videokaart en 3 op de radiator, waarbij die drie op de radiator maar op 700 toeren draaien, dus de HDD's komen er bovenuit...Krizzie schreef op zondag 19 februari 2006 @ 23:06:
Geen idee heb ze meteen vervangen door CM blue led fans, maar ik denk dat ze het zelfde zijn op de leds na.
Ze zijn redelijk stil (naar mijn idee) ze draaien alle 5 op 12v en kan er gewoon bij slapen.
CoolerMaster behuizingen slecht leverbaar en de Accessoires zijn veel te duur. Ik zat eigenlijk op dit window te wachten, maar €48,- vindt ik ronduit belachelijk. Laat maar zitten...Phuncz schreef op woensdag 15 februari 2006 @ 23:23:
Kom ik toch niet toevallig dit tegen voor de zwarte Stacker eigenaars:

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Ik heb nu op beide 4 in 3 modules (voor de uitbreidingTranceSetter schreef op zondag 19 februari 2006 @ 23:34:
[...]
Stil is natuurlijk relatief. Zelf heb ik alle coolermaster fans uit de kast gegooid omdat ze teveel herrie maakten. Er zitten alleen nog 1 fan in de voeding, 1 fan op de videokaart en 3 op de radiator, waarbij die drie op de radiator maar op 700 toeren draaien, dus de HDD's komen er bovenuit...
Nu merk ik dat mijn beide zalman koelers boven mijn 120 mm fans uitkomen. Ik heb beide koelers zonder de controller aangesloten. De cpu fan op het mobo en de videokaart fan op een molex.
Ik ga eens binnenkort proberen deze aan te sluiten op de controllers zodra ik mn nieuwe sata stekkers binnen krijg
Verwijderd
Ongeveer net zoiets als dit

Ik zou een usb hubje in mijn kast kunnen stoppen alleen zitten in de voorkant van die blokjes voor usb en niet normale usb stekkers, en dan zal je waarschijnlijk weer een adapter erbij in moeten stoppen
Een hele mooie Apacer cardreader, met een USB poort, die dus ook al 2 headers op het moederbord nodig heeft.
Ik zat er aan te denken om creatief met de soldeerbout aan de gang te gaan, 2 hubjes kopen en daar dan kabeltjes aan te solderen die weer naar de headers van het frontpaneel gaan.
Het nadeel is, is dat sommige apparatuur direct (dus zonder hub) aangesloten moet worden, het gaat dus 'cardreader + rechterpoorten' op een hub, '2 middelste + achter' op de andere hub, en de 2 linker direct op het moederbord.
What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?
Verwijderd
Ik ga binnenkort ook de stacker aanschaffen, nu zag ik de window bij Salland Automatisering staan voor 22 euro_Dune_ schreef op zondag 19 februari 2006 @ 23:48:
[...]
CoolerMaster behuizingen slecht leverbaar en de Accessoires zijn veel te duur. Ik zat eigenlijk op dit window te wachten, maar €48,- vindt ik ronduit belachelijk. Laat maar zitten...
http://www.sallandautomat.../productinfo.php?pid=7140

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
Bij Salland (het over grote deel van mijn nieuwe hardware komt daar wegDemon_Eyez schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 14:34:
[...]
Ik ga binnenkort ook de stacker aanschaffen, nu zag ik de window bij Salland Automatisering staan voor 22 euroZe hebben de zilveren afgebeeld maar wie weet dat ze ook de zwarte hebben
http://www.sallandautomat.../productinfo.php?pid=7140
[afbeelding]
Dit probleem ken ik ook, mijn dual Athlon moederbord heeft maar alleen USB1.0 headers. Ik ben opzoek geweest naar een PCI kaart met dergelijke headers... dat kun je dus vergeten die zijn er gewoon niet. Ik denk dat als je wat wilt moet gaan hobbiën en zelf verloopjes moet gaan maken.Verwijderd schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 01:06:
Ik heb sinds kort een cardreader intern in mij stacker gestopt en nu zit ik dus met het probleem dat ik geen aansluitingen meer heb voor de usb poorten aan de voorkant. Heeft iemand daar toevallig een verdeel doosje voor ?
Ik zou een usb hubje in mijn kast kunnen stoppen alleen zitten in de voorkant van die blokjes voor usb en niet normale usb stekkers, en dan zal je waarschijnlijk weer een adapter erbij in moeten stoppen
[ Voor 70% gewijzigd door _Dune_ op 21-02-2006 15:31 ]
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Voorheen heb ik bewust 2 schijven per module gedaan omdat mij dit beter leek voor de koeling. (het betreft een 24/7 server). Zou het nu het beste zijn om nog een 4-in-3 module te kopen voor die 2 nieuwe schijven, of zou ik die andere modules vol gaan proppen?
Verder viel het me op dat die modules in prijs gestegen zijn. 'Toen' betaalde ik 12,99 en nu kost hij bij zelfde winkel 17,50. Ik vind het artikel niet in de tweakers pricewatch, dus weet iemand misschien een plek waar ze nog "goedkoop" zijn?
hiero: pricewatch: Cooler Master SPB-3T4-E1 4 in 3 Device Module (4x 3.5" in 3x 5.25")Trax_Digitizer schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 16:58:
Ik heb zelf de eerste CM stacker (stc-t01, rev. 2). Hierin heb ik momenteel 2x 4-in-3 modules in zitten met 2 harddisks per module. Nu ga ik 1 schijf (de bootdisk) vervangen door een raid 1 (mirror) configuratie.
Voorheen heb ik bewust 2 schijven per module gedaan omdat mij dit beter leek voor de koeling. (het betreft een 24/7 server). Zou het nu het beste zijn om nog een 4-in-3 module te kopen voor die 2 nieuwe schijven, of zou ik die andere modules vol gaan proppen?
Verder viel het me op dat die modules in prijs gestegen zijn. 'Toen' betaalde ik 12,99 en nu kost hij bij zelfde winkel 17,50. Ik vind het artikel niet in de tweakers pricewatch, dus weet iemand misschien een plek waar ze nog "goedkoop" zijn?
(\__/)
(='.'=)This is Bunny. Copy and paste Bunny into your
(")_(")signature to help him gain world domination.
Zelf neem ik ook liever het zekere voor het onzekere en heb er dus 3 schijven ingezet net als Phuncz en de vierde zit in 1 van de 3.5 to 51/4 convertors.

[ Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 21-02-2006 19:39 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Op de site van Coolermaster staat:
Houd dat in er 1 zo'n extra bay bij zit zodat je 3 HDDs erin kan doen in plaats van 3x 5.25" ?5.25 Drive Bay 7 (Exposed)(CM Stacker Support 11 unit 5.25 bays. Includes 1 for 3.5
3.5 Drive Bay 1 (Exposed),
3 (Hidden)
Ik heb namelijk standaard al 6 HDDs maar had niet echt nagedacht dat die niet standaard in een 5.25" rack kunnen, terwijl ik de Stacker morgen al heb

[ Voor 4% gewijzigd door Sluuut op 22-02-2006 11:07 ]
57696520646974206c65657374206973206e657264
Verwijderd
ik heb hem nu besteld bij iComputers, daar staat alles wat ik wil hebben - de Stacker en de sidepanel - gewoon groen op vooraad_Dune_ schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 15:22:
[...]
Bij Salland (het over grote deel van mijn nieuwe hardware komt daar weg) heb ik ook al eens geinformeerd, maar ze konden hem ook niet leveren. Dat is overigens ook al weer een poosje geleden. Misschien heb jij meer geluk. Ik hoop het voor je, laat het in iedergeval even weten.
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Ik zie alleen maar een zilverkleurig side panel staan of kijk ik nu niet goed.Demon_Eyez schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 10:48:
[...]
ik heb hem nu besteld bij iComputers, daar staat alles wat ik wil hebben - de Stacker en de sidepanel - gewoon groen op vooraadSidepanel kost daar 30 euro.
Als ik dat had geweten. Het gaat trouwens om de wat oudere stacker.
[ Voor 10% gewijzigd door Darth Malak op 23-02-2006 11:58 ]
mmm Darth Malak, wat bedoel je precies? Heb je de anderen wel aangesloten en werken ze niet of heb je niet voldoende headers op je moederbord?Darth Malak schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 11:57:
Als die gasten van coolermaster nu ook eens met een oplossing komen zodat ik de andere 4 van de 6 USB poorten aan de voorkant eindelijk eens kan gebruiken. Maar 2 doen het....![]()
Als ik dat had geweten. Het gaat trouwens om de wat oudere stacker.
Ja hebt gelijk, da's alleen de zilveren. Ik neem namelijk zelf ook de zilvere Stacker. Denk dat ik het binnenwerk van de kast metallic zwart ga spuiten_Dune_ schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 11:43:
[...]
Ik zie alleen maar een zilverkleurig side panel staan of kijk ik nu niet goed.Overigens vindt ik €30 voor een randje aluminium met plexiglas nogsteeds vrij duur.
Ik heb meer dan genoeg headers op mijn moederbord maar voorzover ik kan zien komt er maar 1 USB connector van de frontpanel vandaan. Als ik die op 1 van mijn 3 USB headers aansluit werken maar 2 poorten en alleen maar op 1 header (bij de andere 2 headers werkt geen 1 USB poort)._Dune_ schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 13:04:
[...]
mmm Darth Malak, wat bedoel je precies? Heb je de anderen wel aangesloten en werken ze niet of heb je niet voldoende headers op je moederbord?
Oke, jij mist gewoon twee kabels volgens mij. Bij mij komen er 3 kabels vanaf het frontpaneel. Dat is één kabel per 2 USB aansluitingen.Darth Malak schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 14:51:
[...]
Ik heb meer dan genoeg headers op mijn moederbord maar voorzover ik kan zien komt er maar 1 USB connector van de frontpanel vandaan. Als ik die op 1 van mijn 3 USB headers aansluit werken maar 2 poorten en alleen maar op 1 header (bij de andere 2 headers werkt geen 1 USB poort).
Tenminste als ik je verhaal goed begrijp.
[ Voor 10% gewijzigd door _Dune_ op 23-02-2006 15:29 ]
Ikke een sukkel zijn...._Dune_ schreef op donderdag 23 februari 2006 @ 15:00:
[...]
Oke, jij mist gewoon twee kabels volgens mij. Bij mij komen er 3 kabels vanaf het frontpaneel. Dat is één kabel per 2 USB aansluitingen.Kijk eens goed liggen er misschien nog twee kabels ergens tussen?
Tenminste als ik je verhaal goed begrijp.

Niet goed gekeken, kabels had ik weggefrot tijdens de installatie.... Duh.....

Ze werken nu inderdaad gewoon wel...

Verwijderd
Ik ga nl. nog wel eens bij vrienden lannen en ik moet bij mij thuis 2 trappen af. Qua mogenlijkheden heeft de Stacker wel m'n voorkeur. Alleen voor het gewicht weet ik het nog niet helemaal zeker.
De CM Stacker is niet echt makkelijk verplaatsbaar in de zin van trappen op en af tillen. Tenminste als hij een beetje goed gevuld is. Hij is ook redelijk kras gevoelig, tenminste de zwarte uitvoering wel.Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 07:41:
Ik zit heel erg te twijfelen tussen de Stacker en de Ammo. Kan iemand aangeven hoe zwaar een volle stacker is, in mijn geval zal het een SLI opstelling zijn, 2 x dvd brander 3 x HD.
Ik ga nl. nog wel eens bij vrienden lannen en ik moet bij mij thuis 2 trappen af. Qua mogenlijkheden heeft de Stacker wel m'n voorkeur. Alleen voor het gewicht weet ik het nog niet helemaal zeker.
De mijne had bij ontvangst al lichte oneffenheden in de zijpanelen (lichte krassen). Als ik niet al een paar maanden op deze Stacker had zitten wachten na eerst 3 maal een verkeerde toegezonden te hebben gekregen, had ik deze ook retour afzender gestuurd.
Een stacker met 3 HD's en 2 dvd branders is natuurlijk nog lang niet vol, maar zal wel al aardig wat wegen. Ook door de omvang zal het niet echt handig de trap af gaan. Mijn stacker zit wel bijna vol, en dat is ook de reden dat ik mijn computer nooit meer ergens mee naartoe neem. Niet te tillen dat ding. (Ik til 'm nog één keer en dat is als ik ga verhuizen)Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 07:41:
Ik zit heel erg te twijfelen tussen de Stacker en de Ammo. Kan iemand aangeven hoe zwaar een volle stacker is, in mijn geval zal het een SLI opstelling zijn, 2 x dvd brander 3 x HD.
* TranceSetter heeft speciaal bij de aankoop van zijn Stacker ook een 5-jarig abbonement bij de plaatselijke fitness-club afgesloten...
Verwijderd
Ben ik helemaal met je eens, maar om elke keer 25 kilo 2 trappen op en neer te sjouwen.. Ik wil mezelf geen mietje noemen maar de kans dat ik val / uitglij over de autotjes van m'n kids moet ik natuurlijk niet uitsluiten. Heeft er al iemand ervaring met de Ammo ??TranceSetter schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 10:50:
Zelf heb ik een Stacker met 4 HDD's, 2x DVD-branders, gewone AGP-setup, en een watergekoelde CPU, en ik schat toch wel dat de stacker tegen de 25 kilo aanzit, en dan wil ik hem nog verder uitbreidenEn ja, ik ga ook naar lan's e.d., maar met het lompe gewicht van de stacker, is het niet echt super om mee te slepen. Echter heb ik het er wel voor over, want het blijft voor mij nog steeds de mooiste/beste kast die ik gezien heb.
* TranceSetter heeft speciaal bij de aankoop van zijn Stacker ook een 5-jarig abbonement bij de plaatselijke fitness-club afgesloten...
Verwijderd
Strange, ik heb gezocht maar heb binnen tweakers.net niets gevonden over deze kast. Nu wel, heb inmiddels het Topic weer afgestoft met wat vragen.....Phuncz schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 11:45:
Ben momenteel een Ammo in elkaar aan het steken, met zowat alle PC hardware lekker draagbaar en voelt echt degelijk aan. Binnenkort komt er meer info in het Cooler Master Ammo 533 discussie topic !
Verwijderd
Het gewicht valt op zich nog wel mee, het formaat is meer een probleem, als je de trap af gaat zie je niet echt waar je loopt maar het went
Ik heb de orginele stacker de STC-T01 Black die is van zichzelf al 15 KG als je de stacker 810 neemt dan kan er 1 voeding in maar die weegt leeg maar 10 KG dat scheelt toch weer.
Ik vindt dat toch erg slecht, dat nu na ruim een jaar dit probleem nog altijd voorkomt. Mijn CM Stacker (zwart) heeft het ook en is nu een jaar oud. Ik heb het opgelost door ringetjes tussen de moederbordtray en de afstandbusjes te plaatsen.Sluuut schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 13:11:
Grr..!! Ik heb die Coolermaster Stacker UW1 sinds gister samen met een X1900XTX, maar helaas heb ik dus het bekend probleem dat het moederbord "te diep" zit.. dus vandaag maar ff zo'n juiste bracket besteld. Ondertussen op naar de gamme om imbussjes te halen
Ik zou juist problemen ondervinden als het nieuwe tray er standaard in zou zitten. mijn videokaart zit nu precies goed, dus als ze dit zouden oplossen, dan hebben andere mensen hier weer problemen mee. en om nu standaard 2 van die brackets mee te leveren..._Dune_ schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 17:08:
[...]
Ik vindt dat toch erg slecht, dat nu na ruim een jaar dit probleem nog altijd voorkomt. Mijn CM Stacker (zwart) heeft het ook en is nu een jaar oud. Ik heb het opgelost door ringetjes tussen de moederbordtray en de afstandbusjes te plaatsen.
Verderben ik vanmiddag al langs de gamma gegaan dus die imbusjes hangen er mooi tussen
Echter, bij deze kast luistert het nogal nauw hoe dicht je het mobo tegen de achterkant (hiermee bedoel ik dat deel van de kast waar je backplate en je outtake fan zitten) plaatst.
Je moet hem dus "op de spacers" zodanig verschuiven dat ie wat verder/zo ver mogelijk van de achterkant komt.
PC Specs
Ik denk dat je dan al een nieuw tray hebt. Bij mij ligt het moederbord er gewoon te diep in. Geen enkele kaart past er daardoor fatsoenlijk in. Dus niet alleen mijn VGA kaart past niet maar ook,TranceSetter schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 17:21:
[...]
Ik zou juist problemen ondervinden als het nieuwe tray er standaard in zou zitten. mijn videokaart zit nu precies goed, dus als ze dit zouden oplossen, dan hebben andere mensen hier weer problemen mee. en om nu standaard 2 van die brackets mee te leveren...
RAIDcore BC4852 RAID5 controller, PCI USB kaart en mijn Audigy II ZS.
Voor deze maten zijn gewoon standaarden en daar heeft Coolermaster in afgeweken, dus ja ik vind het vreemd om dit na een jaar nogsteeds tegen te komen.
Dit is bij mij dus niet het geval, het moederbord ligt bij mij echt veel te diep.Help!!!! schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 19:38:
Ik kreeg eerst mijn kaarten er ook niet goed in bij mijn 830 en ik dacht ook dat het aan de hoogte van de spacers lag.
Echter, bij deze kast luistert het nogal nauw hoe dicht je het mobo tegen de achterkant (hiermee bedoel ik dat deel van de kast waar je backplate en je outtake fan zitten) plaatst.
Je moet hem dus "op de spacers" zodanig verschuiven dat ie wat verder/zo ver mogelijk van de achterkant komt.
[ Voor 28% gewijzigd door _Dune_ op 26-02-2006 23:44 ]
Het kan niet dat ik een nieuwe Tray heb, want ik was een van de eersten die hier in Nederland de Stacker had. Ik heb hem toen besteld, en een dag nadat hij uit was gekomen, had ik hem al op de deurmat staan (niet door de brievenbus btw._Dune_ schreef op zondag 26 februari 2006 @ 23:42:
[...]
Ik denk dat je dan al een nieuw tray hebt. Bij mij ligt het moederbord er gewoon te diep in. Geen enkele kaart past er daardoor fatsoenlijk in. Dus niet alleen mijn VGA kaart past niet maar ook,
RAIDcore BC4852 RAID5 controller, PCI USB kaart en mijn Audigy II ZS.
Voor deze maten zijn gewoon standaarden en daar heeft Coolermaster in afgeweken, dus ja ik vind het vreemd om dit na een jaar nogsteeds tegen te komen.
Mmmm, dat is dan heel appart. Overigens mocht iemand denken dat het aan mijn moederbord ligt. Dat is niet het geval, deze heeft namelijk in twee andere behuizingen gezeten zonder enige probleem.TranceSetter schreef op maandag 27 februari 2006 @ 02:34:
[...]
Het kan niet dat ik een nieuwe Tray heb, want ik was een van de eersten die hier in Nederland de Stacker had. Ik heb hem toen besteld, en een dag nadat hij uit was gekomen, had ik hem al op de deurmat staan (niet door de brievenbus btw.). Dus dat ik een nieuw mobo-tray zou hebben, kan mijn inziens helemaal niet.
Verwijderd
Maar kan je niet gewoon van die afstandsbusjes kopen bij de betere elektronica zaak, die heb je immers toch ook in verschillende maten. Probleem opgelost toch?_Dune_ schreef op maandag 27 februari 2006 @ 08:29:
[...]
Mmmm, dat is dan heel appart. Overigens mocht iemand denken dat het aan mijn moederbord ligt. Dat is niet het geval, deze heeft namelijk in twee andere behuizingen gezeten zonder enige probleem.
O, maar het probleem is direct al opgelost... ik duik hier de schuur in en kom terug met een stapel ringetjes die ik onder die afstandbusjes heb gelegd. Deze ringetjes hadden precies de goede maat. Alleen zit het I/O shield nu een beetje erg strak tegen de I/O poorten aan.Demon_Eyez schreef op maandag 27 februari 2006 @ 17:28:
[...]
Maar kan je niet gewoon van die afstandsbusjes kopen bij de betere elektronica zaak, die heb je immers toch ook in verschillende maten. Probleem opgelost toch?
Maar daar gaat het niet om het is allemaal op te lossen. Het gaat er om dat CoolerMaster een dergelijke fout maakt en dat deze fout na een jaar (ruim) nogaltijd bestaat. De maten voor PCI kaarten etc staan gewoon vast.
Ik ben misschien een beetje negatief over Coolermaster en de CM Stacker, maar ik vindt dat CoolerMaster met de CM Stacker serie heel mooie behuizingen heeft. Het is alleen zo jammer dat er van dergelijke kinderziekten in zitten die, na wat ik heb gelezen, terug komen in nieuwere series.
[ Voor 16% gewijzigd door _Dune_ op 27-02-2006 23:26 ]
ik heb dat probleem ook (zelf opgelost met ringetjes) ik had meteen dat formulier op internet ingevuld foto erbij enzo (ik had ook al gebeld en ze zeiden dat ze net een nieuwe lading binnen kregen van brackets die dit op zouden moeten lossen en dat ze mij er een zouden toesturen)._Dune_ schreef op maandag 27 februari 2006 @ 23:22:
[...]
O, maar het probleem is direct al opgelost... ik duik hier de schuur in en kom terug met een stapel ringetjes die ik onder die afstandbusjes heb gelegd. Deze ringetjes hadden precies de goede maat. Alleen zit het I/O shield nu een beetje erg strak tegen de I/O poorten aan.
Maar daar gaat het niet om het is allemaal op te lossen. Het gaat er om dat CoolerMaster een dergelijke fout maakt en dat deze fout na een jaar (ruim) nogaltijd bestaat. De maten voor PCI kaarten etc staan gewoon vast.
Ik ben misschien een beetje negatief over Coolermaster en de CM Stacker, maar ik vindt dat CoolerMaster met de CM Stacker serie heel mooie behuizingen heeft. Het is alleen zo jammer dat er van dergelijke kinderziekten in zitten die, na wat ik heb gelezen, terug komen in nieuwere series.
dat was 3 maanden geleden en ik heb nog steeds niks
(\__/)
Verwijderd
Niemand ??Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 08:36:
heeft er iemand al een Silentmaxx Hdd Silencer geinstalleerd ineen 5,25 slot met behulp van het lock schuifje ?? Ik krijg het nl. nog niet voor elkaar.. Iemand tips ??
Ja, *zucht* dit is dan ook Cooler Master's grootste probleem volgens mij, die ongelooflijk slechte leverbaarheid. Het heeft bij mij ook een paar maand geduurd voordat ik de juiste CM Stacker binnen had en dat was begin 2005. Je zou denken dat men in een jaar tijd toch wel iets aan de leverbaarheid van produkten zou kunnen doen.master6464 schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 08:05:
[...]
ik heb dat probleem ook (zelf opgelost met ringetjes) ik had meteen dat formulier op internet ingevuld foto erbij enzo (ik had ook al gebeld en ze zeiden dat ze net een nieuwe lading binnen kregen van brackets die dit op zouden moeten lossen en dat ze mij er een zouden toesturen).
dat was 3 maanden geleden en ik heb nog steeds niks
Overigens wat voor foto heb je er bij meegezonden? Ik wil namelijk ook wel een nieuw bracket hebben, maar om eerst alles los te gaan halen om een foto van de fout te maken, vervolgens alles weer inelkaar te schroeven en dan weer alles los halen als je het bracket hebt ontvangen... daar heb ik weinig zin in.
Ik heb geen HDD Silencer, maar wat is het probleem dan? Je moet de zwarte plaatjes tegen de Silencer drukken net als bij de 4-in-3 case en vervolgens in het rek schuiven, tenminste dat is wat ik mij er bij kan voorstellen.Verwijderd schreef op maandag 27 februari 2006 @ 08:36:
heeft er iemand al een Silentmaxx Hdd Silencer geinstalleerd ineen 5,25 slot met behulp van het lock schuifje ?? Ik krijg het nl. nog niet voor elkaar.. Iemand tips ??
[ Voor 37% gewijzigd door _Dune_ op 28-02-2006 09:20 ]
Bij computerland zijn ze vanaf donderdag in de aanbielding (de 830) voor 229E_Dune_ schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 09:16:
[...]
Ja, *zucht* dit is dan ook Cooler Master's grootste probleem volgens mij, die ongelooflijk slechte leverbaarheid. Het heeft bij mij ook een paar maand geduurd voordat ik de juiste CM Stacker binnen had en dat was begin 2005. Je zou denken dat men in een jaar tijd toch wel iets aan de leverbaarheid van produkten zou kunnen doen.
Overigens wat voor foto heb je er bij meegezonden? Ik wil namelijk ook wel een nieuw bracket hebben, maar om eerst alles los te gaan halen om een foto van de fout te maken, vervolgens alles weer inelkaar te schroeven en dan weer alles los halen als je het bracket hebt ontvangen... daar heb ik weinig zin in.
[...]
Ik heb geen HDD Silencer, maar wat is het probleem dan? Je moet de zwarte plaatjes tegen de Silencer drukken net als bij de 4-in-3 case en vervolgens in het rek schuiven, tenminste dat is wat ik mij er bij kan voorstellen.
en btw ook leverbaar
je hoeft er niks uit te halen als je maar een foto maakt waarin je laat zien dat bijv. je videokaart niet past_Dune_ schreef op dinsdag 28 februari 2006 @ 09:16:
[...]
Ja, *zucht* dit is dan ook Cooler Master's grootste probleem volgens mij, die ongelooflijk slechte leverbaarheid. Het heeft bij mij ook een paar maand geduurd voordat ik de juiste CM Stacker binnen had en dat was begin 2005. Je zou denken dat men in een jaar tijd toch wel iets aan de leverbaarheid van produkten zou kunnen doen.
(\__/)
Verwijderd
Bij cool-prices hebben ze een op vooraad en kost maar € 204,99 !!!!
Ik zou er snel bij zijn
Dat is nu juist het probleem doordat ik aan het googelen ben geweest met ringetjes passen de AGP en PCI(-X) kaarten nu wel. Alleen staat er enige spanning op het I/O shield aan de achterzijde en dat is niet op een fofo waar te nemen. Dat betekend dus dat ik alles twee maal mag gaan uitbouwen.master6464 schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 19:15:
[...]
je hoeft er niks uit te halen als je maar een foto maakt waarin je laat zien dat bijv. je videokaart niet past
_Dune_ schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 22:27:
[...]
Dat is nu juist het probleem doordat ik aan het googelen ben geweest met ringetjes passen de AGP en PCI(-X) kaarten nu wel. Alleen staat er enige spanning op het I/O shield aan de achterzijde en dat is niet op een fofo waar te nemen. Dat betekend dus dat ik alles twee maal mag gaan uitbouwen.

alleen een beetje wazig omdat ik mijn webcam had gebruikt (mijn camera was voor reperatie naar de fabrikant)
(\__/)
Verwijderd schreef op woensdag 01 maart 2006 @ 22:22:
Als iemand een 830 wil hebben.....
Bij cool-prices hebben ze een op vooraad en kost maar € 204,99 !!!!
Ik zou er snel bij zijn
Hartelijk dank, ik denk dat ik jouw foto maar mee stuur.master6464 schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 08:14:
[...]
[afbeelding]
alleen een beetje wazig omdat ik mijn webcam had gebruikt (mijn camera was voor reperatie naar de fabrikant)
[ Voor 36% gewijzigd door _Dune_ op 02-03-2006 11:12 ]
Een bigtower/fulltower volledig van aluminium met enorme koelmogelijkheden en stevig toekomstbestendig (BTX bv.) design voor 200€ is echt geen geld hoor. zie maar eens de prijzen van een "standaard" Lian-Li._Dune_ schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 11:11:
kost maar €200 zegt ie... *grijns* ik vindt dat nogsteeds een heel bedrag voor een behuizing.
Trouwens echt een kutkast om in elkaar te zetten, voeding paste niet, backplate van voeding (onderdeel van de kast zelf) paste niet (popnagel was te strak geschoten), fan van voeding zat in de weg, moederbord kwam te diep in de kast, en het is niet eens zo mooi alluminium als m'n oude kast, de Coolermaster Wavemaster series.
Maargoed als het eenmaal in elkaar zit en draait dan is het wel een superkast.
[ Voor 56% gewijzigd door Sluuut op 02-03-2006 14:19 ]
Ik hoor iedereen hier over bepaalde problemen...maar je moet niet generaliseren. Je hoort namelijk alleen de mensen die wel problemen hebben. Ik heb nu twee Coolermaster Stackers in elkaar gezet en ik heb alleen een probleem gehad met de laatste kast. De aluminium zijpanelen zijn bij mij er heel moeilijk af te halen doordat er spanning op staat. Maar een kutkast is het zeker niet.Sluuut schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 14:17:
Is het normaal dat Coolermaster zo traag reageerd? Ik heb vorige week donderdag een aanmelding voor een goed rack voor m'n UTC gedaan maar nog geen reactie erop gehad.
Trouwens echt een kutkast om in elkaar te zetten, voeding paste niet, backplate van voeding (onderdeel van de kast zelf) paste niet (popnagel was te strak geschoten), fan van voeding zat in de weg, moederbord kwam te diep in de kast, en het is niet eens zo mooi alluminium als m'n oude kast, de Coolermaster Wavemaster series.
Maargoed als het eenmaal in elkaar zit en draait dan is het wel een superkast.
"Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former."
"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."
Albert Einstein

En ook bij mijn kast was de pasvorm op zijn zachts gezegd niet optimaal. Je betaald ongeveer E150,00 voor deze kast en daarvoor mag je toch echt verwachten dat de pasvorm goed is.
[ Voor 16% gewijzigd door jwpmzijl op 02-03-2006 16:03 . Reden: typo ]
Hans van Zijl
En idd. enkel de mensen die klagen zie je voornamelijk hier. De mensen die er tevreden mee zijn, zijn veel talrijker. ik kan makkelijk 4 mensen in mijn vriendenkring opnoemen die nog NOOIT een probleem gehad hebben met de Stacker.

[ Voor 33% gewijzigd door Demon_Eyez op 03-03-2006 09:39 ]
Nee, is optioneel (i.e. die moet je kopen).Demon_Eyez schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 09:36:
Ik heb een vraagje voor iedereen die een Stacker CM Stacker (STC-T01) heeft gekocht. Hoort daar nu wel of niet die Crosblow fan unit bij?
Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast
nou ja, wil er toch nog zo'n 4 in 3 module bij hebben, vandaag maar erbij bestellen. Heb gister m'n kast binnengekregen, tot nu toe ziet alles er goed uit. Alleen ligt 'ie nu echt totaal uit elkaar. Niet normaal hoeveel schroefjes er in die kast zitten

Dat lelijke grijze metaal van al het binnenwerk van de kast ben ik metallic Antraciet aan het spuiten
Precies, ik vind het een prima kast, heb nog geen problemen ermee gehadSurkow schreef op donderdag 02 maart 2006 @ 15:24:
[...]
Ik hoor iedereen hier over bepaalde problemen...maar je moet niet generaliseren. Je hoort namelijk alleen de mensen die wel problemen hebben. Ik heb nu twee Coolermaster Stackers in elkaar gezet en ik heb alleen een probleem gehad met de laatste kast. De aluminium zijpanelen zijn bij mij er heel moeilijk af te halen doordat er spanning op staat. Maar een kutkast is het zeker niet.
Ik heb er gelijk 2 van die HDD modules bij gekocht en een window. De HDD modules zijn ideaal met hun bijgeleverde fan en redelijk makkelijk in te bouwen. Het window was een impuls aankoop en bij aflevering niet mooi imo.
De airflow is echt super in deze kast doordat al de frontjes geperforeerd zijn. Wel vind ik deze frontjes (zoals velen) iets te iritant om te verwijderen als je bijvoorbeeld een HDD module er uit wilt hebben. Hopelijk hoeft dit dan ook voorlopig niet meer te gebeuren.
Verder is de front USB/firewire/reset/power/audio panel echt super. Eerste kast die ik tegen ben gekomen die alles op het front panel heeft zitten wat ik nodig heb, en die ook nog es te verplaatsen valt! Bij thermaltake zitten deze aansluitingen bijvoorbeeld vaak aan de rechter zijkant onderin. Zeer nutteloos voor mij aangezien mijn kast aan die kant tegen de muur op de grond staat
Verder is het wel jammer dat hij zo ontiegelijk zwaar is wat lan party tripjes wat lastig maakt. Voor thuis gebruik echt een aanrader!
zo beter sluuut?
[ Voor 5% gewijzigd door amd187 op 04-03-2006 16:48 ]

Verwijderd
Je moet wel gedult hebben voor zo'n cross flow fan, ik heb er 1 besteld incl. kast en inhoud ( mb, proc. enz) bij Salland Automatisering en wacht er al zo'n 2,5 maand op.Demon_Eyez schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 09:44:
Damn!
nou ja, wil er toch nog zo'n 4 in 3 module bij hebben, vandaag maar erbij bestellen.bla, bla,
Eigenlijk wel jammer. En er zaten in totaal 4 zwarte plastic strippen op aan de buitenkant, maar die moest ik eraf halen, anders wilde hij er niet inschuiven. (ik heb een 830 trouwens).
Behoort elke 4in3 module blauwe led's te hebben, of maken jullie die er zelf in?
Ieder zo zijn (haar?) voorkeuren. Ik wil geen disco-kast, jij wel
En de CFF is inderdaad moeilijk leverbaar, ik zit er ook al een hele tijd op te wachten (maar de 14e zou hij binnen moeten zijn voor mij bij Salland)
Verwijderd
die van mij 7-03, maar dan zal ik wel weer een mailtje krijgen dat het 14-03 word, zogaat het al 2.5 maand (het schuift iedere keer 1 week op).Resistor schreef op zaterdag 04 maart 2006 @ 19:06:
En de CFF is inderdaad moeilijk leverbaar, ik zit er ook al een hele tijd op te wachten (maar de 14e zou hij binnen moeten zijn voor mij bij Salland)
Overgens word je wel goed op de hoogte gehouden bij Salland.
Verwijderd
Ik heb nu namelijk 1 USB aansluiting op mijn bord gebruikt voor mijn 7 in 1 cardreader die ik er voor in geplaatst heb. Maar doordat die stekkers van de front usb-aansluitingen per 2 in een stekker zitten, heb ik nu helemaal geen front USB werkend.
Misschien iemand een oplossing?
Geheel automagisch gaat datVerwijderd schreef op zondag 05 maart 2006 @ 12:41:
[...]
Overgens word je wel goed op de hoogte gehouden bij Salland.
Verwijderd
heb even wat uitgebreider door topic gebladerdResistor schreef op dinsdag 21 februari 2006 @ 07:37:
Ik heb het zelfde probleem met mijn USB: ook niet genoeg poorten op het moederbord.
Een hele mooie Apacer cardreader, met een USB poort, die dus ook al 2 headers op het moederbord nodig heeft.
Ik zat er aan te denken om creatief met de soldeerbout aan de gang te gaan, 2 hubjes kopen en daar dan kabeltjes aan te solderen die weer naar de headers van het frontpaneel gaan.
Het nadeel is, is dat sommige apparatuur direct (dus zonder hub) aangesloten moet worden, het gaat dus 'cardreader + rechterpoorten' op een hub, '2 middelste + achter' op de andere hub, en de 2 linker direct op het moederbord.
al een oplossing gevonden?
(die reply hierboven is van mij
San, log eens ff uit als je op mijn comp zit
Verwijderd
Hmmm om nou voor dit gedoe een ander bord te gaan kopen is ook weer zo zo...
Dit topic is gesloten.